Acties:
  • +18Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
s006110 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:49:
Ik heb vandaag €500 betaald voor een setje Dunlop Roadsmart 4 GT, met monteren, en een oliebeurtje… vond het een schappelijke prijs! (Ter info, Leusink Motoren in Dronten)
Prima prijs als dit incl. olie filter is, want ze moeten ook de banden eraf halen wat toch 2 x 15 min werk is.

Ik betaal nu voor 1 set Pirelli Angel GT II €296 incl leveren en €60 montage (alleen velgen en banden brengen). Had stiekem gehoopt dat de banden vandaag geleverd zouden worden, was namelijk aangegeven, tenzij het vandaag niet 24 mei is >:)

Ben morgen vrij dus had mooi uitgekomen, s'ochtend brengen en in de middag ophalen.

Volgende maand de 10.000km beurt. Elke KM is volop genieten met me nieuwe ride <3

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12
@Ray187 Mooie motor!
Moet zeggen dat ik ze eerst verschrikkelijk vond met die nieuwe koplamp maar na een tijdje ben ik aan het ontwerp gaan wennen. Als ik ooit weer een naked zou kopen zou het wel eens een MT-10 of 09 kunnen zijn!

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:17
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Later dit jaar moeten de Diablo Rosso III op mijn Ducati Monster 821 ook vervangen worden en ik neig ook naar de Angel GT II.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ray187
Vaniska schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:17:
@Ray187 Mooie motor!
Moet zeggen dat ik ze eerst verschrikkelijk vond met die nieuwe koplamp maar na een tijdje ben ik aan het ontwerp gaan wennen. Als ik ooit weer een naked zou kopen zou het wel eens een MT-10 of 09 kunnen zijn!
Om eerlijk te zijn vond ik die 2019 koplamp veel mooier, maar nu ik hem heb en met het licht aan, vind ik ze even mooi B)
UTwizard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Later dit jaar moeten de Diablo Rosso III op mijn Ducati Monster 821 ook vervangen worden en ik neig ook naar de Angel GT II.
Op mij nvorige MT09 had ik ook de Angel GT II eronder. Ze bevallen mij zeer goed, daarom wil ik ze er weer onder.

Ik doe ook woon werk verkeer en had vorig jaar tot voor de kerst nog naar mijn werk gereden (15km)

Met nat wegdek nog steeds goede grip, ondanks dat de 2014 nogal zenuwachtig op het gas was.
Droog kon ik goed de bochten om. had nog 0.5cm schaamrand over.

En ze gaan vrij lang mee qua KMs. Had er ~ 10k KMs mee gereden en nog zeker niet op.

Ik had ook gelezen dat deze een iets betere grip hebben dan de road 6 op droog wegdek.

Met deze hypersports S22 1mm schaamrand over, maar dat is ook een heel andere band. Leuker om te rijden, maar deze is na 4000km gewoon op....Mij te duur rijden.

Acties:
  • +29Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 19:50

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

Ook een nieuwe bike erbij in de stal. Naast het comfortabele bankstel (K1600) nu iets sportievers erbij: een F900R. De eerste 1000+ km alweer gemaakt afgelopen weekend, in het mooie Friesland, en vandaag de eerste mods (Wunderlich scherm en zadel) erop. 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:31
[...]

Ik heb ze er nu ook een paar weken onder liggen en ik vind ze heerlijk. lekker soepel en voorspelbaar de bocht in, goede grip in de regen. Ik vind het echt een prima band.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:00
Zijn er hier mensen die een Dainese Air Frame D1 hebben? Ik ben een beetje benieuwd naar hoe die maat past. Gezien geen enkele winkel hem hier in de buurt heeft, zou ik hem online moeten bestellen.

Ik weet niet of ik maat 58 of 60 moet pakken met mijn 1,96, gezien het in italie gemaakt is verwacht ik snel dat het klein uitvalt.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
mkrmr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:45:
Ook een nieuwe bike erbij in de stal. Naast het comfortabele bankstel (K1600) nu iets sportievers erbij: een F900R. De eerste 1000+ km alweer gemaakt afgelopen weekend, in het mooie Friesland, en vandaag de eerste mods (Wunderlich scherm en zadel) erop. 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vette bike!!! Hoe bevalt dat scherm?

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Ray187 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Prima prijs als dit incl. olie filter is, want ze moeten ook de banden eraf halen wat toch 2 x 15 min werk is.

Ik hoop toch oprecht dat ze geen kwartier met mij achterwiel / band bezig zijn geweest… 🤣 single sided swingarm, zonder uitlaat er voor… 😎

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
s006110 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Ik hoop toch oprecht dat ze geen kwartier met mij achterwiel / band bezig zijn geweest… 🤣 single sided swingarm, zonder uitlaat er voor… 😎
Noujah motor moet helemaal omhoog, Achter is 1 as eruit en voor 2 remklauwen eraf. Remklauwen netjes vastzetten, zodat ze niet aan de remleidingen hangen. Ik ben er een kwartier mee bezig iig,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 16:34
Ray187 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Ik betaal nu voor 1 set Pirelli Angel GT II €296 incl leveren en €60 montage (alleen velgen en banden brengen). Had stiekem gehoopt dat de banden vandaag geleverd zouden worden, was namelijk aangegeven, tenzij het vandaag niet 24 mei is >:)

Ben morgen vrij dus had mooi uitgekomen, s'ochtend brengen en in de middag ophalen.

Volgende maand de 10.000km beurt. Elke KM is volop genieten met me nieuwe ride <3
[Afbeelding]
Gave fiets man, komt mij bekend voor :*)
Het is zeker een genot om mee te rijden, keer op keer!
Waar kom je vandaan?

PSN: ChefRickert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 16:07
[...]

Ik heb ze onder mijn Monster 750 liggen sinds vorige week. Erg tevreden. Had hiervoor de Angel STs eronder liggen en merk dat de GTs me beter bevallen. Ik stuur gemakkelijker door de bochten dan hiervoor, maar kan ook liggen aan dat de STs al aardig op waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 14:05

Spacialz

Ovenvers

mkrmr schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met lessen op gereden, vond deze fiets zo ongelooflijk lekker rijden i.v.m. de Kawa voor AVB!
MitchellHearth schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, daar dat bij mij toentertijd deze er niet op zat.
Zou dit nou meer stroomlijnen of krijg je dan de wind meer op je helm gestuurd?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

MitchellHearth schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Nog niet getest, net gisteren erop geschroefd... Komend weekend weet ik meer. Ervaring met eerdere Wunderlich schermen altijd goed geweest, hoop bij deze ook weer!

@Spacialz ik verwacht en hoop dat m'n helm nog wel vol in de wind zal zitten en m'n lichaam wat minder. Windbescherming zal nooit op hetzelfde nivo zijn al op de K, maar dat hoeft ook niet.

[Voor 23% gewijzigd door mkrmr op 25-05-2023 12:16]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 11:23

Wootlock

Evilution

Uberdude schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:57:
Van het weekend staan kwijlen naar ktm zn nieuwe speeltje, met het thuisfront maar eens overleggen 😅[Afbeelding]
Motorcentrum Rijen toevallig?

/edit; plaatje groter gemaakt, idd motorcentrum rijen :+ :+

[Voor 6% gewijzigd door Wootlock op 25-05-2023 14:31]

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +18Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
Afgelopen weekend was ik met vriendinlief in Duitsland, een paar dagen rijden. We zijn met auto, aanhanger en 2 motoren heen gegaan... En opweg naar huis hadden we een extra motor bij :9

Het was een beetje een last minute beslissing. Vorige week donderdag in de avond gekeken wat er in de buurt stond, vrijdag een afspraak gemaakt en zaterdag gekocht ;).

Yamaha MT10 van 2017 met 8700km op de teller.

Het is de bedoeling om deze te gaan verhuren.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 19:05

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Leuk ding!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb 3(!!) boetes binnen gekregen voor het niet betalen van parkeergeld voor mijn motor, terwijl ie voor mn deur staat, niet in een officieel parkeervak, ook niet in de weg. :') (want hij staat in een mini-vakje achter mijn auto wat geen officieel parkeervak is volgens de reglementen, want te klein)

Bel ik de gemeente, die geven aan dat je niet hoeft te betalen voor een motor en ze dit nog nooit hadden meegemaakt en of ik het bezwaarformulier moet invullen. Die sturen me door naar een formulier voor auto's. Ik zie dit nog wel misgaan ook, iets van, op de openbare weg, dus betalen. :/

Fijn die automatische scanauto's... iemand al ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
rCk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Gave fiets man, komt mij bekend voor :*)
Het is zeker een genot om mee te rijden, keer op keer!
Waar kom je vandaan?
JIj ook gaaf apparaat 8)

Net de velgen eraf gehaald, had ik nog niet eerder gedaan. Dus was bijna klaar....ehhhh voorwiel eraf...Dat is een flinke inbus. Die heb ik niet 8)7 .... Q)*&@&#)(&@(#*

Kon een sleutel lenen van de garage, dus kon iig het wiel eraf halen. Zo maar ff 1 bestellen, want ik hou van goed gereedschap :+

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 16:34
Ray187 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:04:
[...]

JIj ook gaaf apparaat 8)
Kom uit Aarsfoort AKA Amersfoort

Net de velgen eraf gehaald, had ik nog niet eerder gedaan. Dus was bijna klaar....ehhhh voorwiel eraf...Dat is een flinke inbus. Die heb ik niet 8)7 .... Q)*&@&#)(&@(#*

Kon een sleutel lenen van de garage, dus kon iig het wiel eraf halen. Zo maar ff 1 bestellen, want ik hou van goed gereedschap :+
Thanks man! Mooie regio daar! Helaas niet eentje waar ik zomaar toevallig ben ;w
Haha, dat soort dingen kom je altijd pas tegen als je bezig bent. Goed bezig met het gereedschap te verkrijgen.

Ik heb een tijd terug zo'n mooi karretje gekregen van mijn moeder. Ideaal, alles erop en eraan. Alles wat ik erbij nodig heb, ligt in de twee lades onder in (momentsleutel klein, maar ook eentje tot 200nm voor natuurlijk de achterbrug en de autobanden wissels :*))

Fijn als je iets wil doen en je niet misgrijpt, dat maakt een man gelukkig _/-\o_
Veel plezier met je mooie Storm Fluo!

PSN: ChefRickert

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:29

mphilipp

Romanes eunt domus

mono-oXide schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Bij Ed, goeie gozer en mij idd ook op een zondag geholpen beetje onderhandelen over de prijs lukt ook nog wel.
Ja, dat is die gast waar ik toen geweest ben om de Dunlops op die K16 te gooien. Die wegversperring ging niet op de lift, dus deed ie de voor en achterkant afwisselend ophijsen om de wielen eraf te halen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
M14 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:41:
Afgelopen weekend was ik met vriendinlief in Duitsland, een paar dagen rijden. We zijn met auto, aanhanger en 2 motoren heen gegaan... En opweg naar huis hadden we een extra motor bij :9

[Afbeelding]

Het was een beetje een last minute beslissing. Vorige week donderdag in de avond gekeken wat er in de buurt stond, vrijdag een afspraak gemaakt en zaterdag gekocht ;).

Yamaha MT10 van 2017 met 8700km op de teller.

Het is de bedoeling om deze te gaan verhuren.
Mooie motor! Ga je de motor verhuren via de Motoshare platform? Hou rekening ermee dat de bemiddeling heel matig is. Als huurders schades of boetes rijden dan dien je dat initieel zelf met de huurder op te lossen. Als de huurder weigert de schade of boetes (komen op jouw naam) te betalen dan kan Motoshare bemiddelen maar daar hangt ook weer een prijs aan vast. Helaas heb ik met beide te maken gehad. Ook een paar keer meegemaakt dat huurders niet goed aftanken waardoor je zelf dat ook nog achteraf moet regelen en afrekenen met de huurder. Uiteindelijk ging er teveel tijd in zitten voor die paar tientjes aan winst per maand, rendement op de beurs is hoger.

• Ray187
ZO'n gereedschapskar is <3 <3

Ik heb al redelijk wat gereedschap, had al een x een blok uit elkaar gehaald, maar zo'n 19mm inbus heb je daar niet voor nodig :+

@rCk Wat vind jij van de vering?

Idd jammer, wel leuk om met allemaal 09's een rondje betuwe doen :D

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 18:32
Ik rijdt al een aantal jaren op een Honda VT1100 C2 uit 1998 met veel plezier. maar sinds een tijdje word het steeds lastiger om de versnelling in zijn neutraal te krijgen, vooral bij een warme motor. Soms lukt het wel maar dan moet ik echt meer toeren maken. Als ik de motor net heb gestart dan gaat het prima.
Ik dacht eerst zouden het de koppelingsplaten zijn maar tijdens het rijden heb ik geen last van slippen. Er zit net nieuwe olie in(10w-40 half-synt) maar dat heeft ook niet geholpen.
Weet iemand hier wat het zou kunnen zijn?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 16:52
SniperGuy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Ik zou denk ik voor Cardo gaan. Sena zegt dat het waterdicht is, maar het is waterproof. Niet geseald en als het afdekkapje van je USB poort maar een beetje wijkt verzuipt ie. Letterlijk. En is ie stuk.
Cardo is volgens mij wel geseald.
Qua comm. standaard is veel tegenwoordig op mesh. Sena doet niet alleen helm comm. setjes, maar ook voor in de bouw en industriele toepassingen.
Als je helmchat app gebruikt (android of de Apple tegenhanger) dan maakt afstand, merk en grootte van de groep helemaal niet meer uit.
Even mezelf quoten: De Sena is nog steeds niet waterdicht :(
Afgelopen weekend een code zwart regenbui gehad. Ik ben 100% zeker dat het dopje van de SMH10R er goed opzat en de volgende dag vreemde problemen (uitschakelen zonder melding terwijl de accu 100% vol is)
Thuis open geschroefd: jahoor vocht :X :X :X
schoongemaakt met alcohol en even op 100 graden in de oven (do or die) en nu doet hij het weer. Nu met Vernis aan de slag om dat ding toch waterproof te maken.
Is al de 2e SMH10R die er last van heeft, terwijl twee mederijders met eenzelfde set al 7 jaar geen probleem 8)7 hebben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58

botoo

💀 too old to die young

De Cardo die ik heb, Freecom 4+, is wel waterdicht.Ik heb er niet mee onder water gestaan maar het ding heeft wel een extreme hoosbui verwerkt en ook een extreem lang (6+ uur) regen op de snelweg.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:14

tdw

Amai seg!

Voor zover ik weet is het een gekend probleem bij Sena dat die meuk niet waterdicht is (en ze er tevens geen garantie op geven). Veel Cardo units zijn wel IP67 (oid) waterdicht en daar krijg je ook nog eens garantie op. Heb er zelf een zes uur durende hoosbui mee overleefd. M'n TomTom daarentegen...

[Voor 29% gewijzigd door tdw op 25-05-2023 19:13]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +14Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

De tassen zijn gepakt, de tank is vol, de headset ligt aan de lader, ik ben klaar voor het pinksterweekend bij de oosterburen. Morgenochtend naar wegrestaurant Malden, daar verzamelen en lunchen en daarna door naar de Eifel.

Morgenmiddag hopelijk in de zon op het terras aan de halve liters Weizen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
Lekker vooruit zicht man.. Gaaf.

• Bommes
  • Laatst online: 21:54
tdw schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:08:
Voor zover ik weet is het een gekend probleem bij Sena dat die meuk niet waterdicht is (en ze er tevens geen garantie op geven). Veel Cardo units zijn wel IP67 (oid) waterdicht en daar krijg je ook nog eens garantie op. Heb er zelf een zes uur durende hoosbui mee overleefd. M'n TomTom daarentegen...
[Afbeelding]
Heb ik ook gehad met mijn tomtometje.. Via de winkel waar ik hem gekocht had onder garantie een andere gekregen.
Nadeel was dat het bijna aan het begin van de trip was, in de Alpen, en er mee verder navigeren was nou niet echt mogelijk.. :|

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Mooie motor! Ga je de motor verhuren via de Motoshare platform? Hou rekening ermee dat de bemiddeling heel matig is. Als huurders schades of boetes rijden dan dien je dat initieel zelf met de huurder op te lossen. Als de huurder weigert de schade of boetes (komen op jouw naam) te betalen dan kan Motoshare bemiddelen maar daar hangt ook weer een prijs aan vast. Helaas heb ik met beide te maken gehad. Ook een paar keer meegemaakt dat huurders niet goed aftanken waardoor je zelf dat ook nog achteraf moet regelen en afrekenen met de huurder. Uiteindelijk ging er teveel tijd in zitten voor die paar tientjes aan winst per maand, rendement op de beurs is hoger.
En de verzekeraar verdient het meeste: 37 euro per dag voor een BMW R1200RT uit 2005 8)7 (dagwaarde <5k).

Nee als er goede bemiddeling bij zou zitten zou het nog wel interessant kunnen zijn. Bijvoorbeeld borg aan platform betalen en met platform onderhandelen ipv met huurder. Bij kleine schades/krassen/lekke band moet je het zelf regelen met huurder, da's al lastig. Of als huurder zich misdraagt met jouw motor en de boetes stromen binnen, moet je er zelf achteraan gaan.. komt vast goed :N

Laat staan inbeslagname. Nee, die RT "verhuur" ik alleen aan bekenden. Dan is die extra verzekering welkom, al het andere komen we dan wel uit.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
noes schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:45:
[...]

En de verzekeraar verdient het meeste: 37 euro per dag voor een BMW R1200RT uit 2005 8)7 (dagwaarde <5k).

Nee als er goede bemiddeling bij zou zitten zou het nog wel interessant kunnen zijn. Bijvoorbeeld borg aan platform betalen en met platform onderhandelen ipv met huurder. Bij kleine schades/krassen/lekke band moet je het zelf regelen met huurder, da's al lastig. Of als huurder zich misdraagt met jouw motor en de boetes stromen binnen, moet je er zelf achteraan gaan.. komt vast goed :N

Laat staan inbeslagname. Nee, die RT "verhuur" ik alleen aan bekenden. Dan is die extra verzekering welkom, al het andere komen we dan wel uit.
Ja joh, ik heb het 8 maanden volgehouden op dat platform tot dat een huurder de schakelstang had gesloopt in het oosten van Duitsland en weigerde voor de reparatie te betalen ter plekke, hij belde mij 10x of ik even mijn eigen verzekering wou aanspreken hiervoor want de eigen risico van Motoshare is wel wat hoog. Als ik dat niet zou doen dan zou hij achterop springen bij een maat en mijn motor in Duitsland achterlaten. 8)7 Uiteindelijk hem zover gekregen om 50/50 te gaan voor de reparatie waarna ik dus na dat grapje niks meer overhield aan winst.

[Voor 5% gewijzigd door cyntax op 26-05-2023 07:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-06 12:31
FiXeR.nl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:01:
Ik heb 3(!!) boetes binnen gekregen voor het niet betalen van parkeergeld voor mijn motor, terwijl ie voor mn deur staat, niet in een officieel parkeervak, ook niet in de weg. :') (want hij staat in een mini-vakje achter mijn auto wat geen officieel parkeervak is volgens de reglementen, want te klein)
[Afbeelding]

Bel ik de gemeente, die geven aan dat je niet hoeft te betalen voor een motor en ze dit nog nooit hadden meegemaakt en of ik het bezwaarformulier moet invullen. Die sturen me door naar een formulier voor auto's. Ik zie dit nog wel misgaan ook, iets van, op de openbare weg, dus betalen. :/

[Afbeelding]

Fijn die automatische scanauto's... iemand al ooit iets soortgelijks meegemaakt?
Irritant dit. Mijne staat op de stoep en daar heeft de scanauto nog nooit een punt van gemaakt. Ik ging er altijd vanuit dat motorkentekens automatisch worden 'uitgefilterd'. Bij ons is het zo dat de scanauto alleen signaleert en er vervolgens BOA's op de fiets daadwerkelijk controleren en bonnen uitschrijven.
Misschien een overijverige BOA?

Is het een idee om de motor andersom, dus met het kenteken naar de stoep te parkeren. Dan stop je in ieder geval op korte termijn de bonnenstroom ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
FiXeR.nl schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:21:
[...]

In principe kan er natuurlijk minder kapot aan een elektrische scooter, maar het hangt allemaal af hoe goed die accu nog is, het bouwjaar en de kilometerstand, de staat van de remmen en banden, etc. :P

De usecase lijkt me wel te passen voor je en de prijs is ook erg scherp. :) Een keuring is een goed idee, en een motor kopen voordat je een papiertje hebt kan prima. :P
Ik heb de BMW C-Evolution gekocht, de (s.o.h. van de) batterij was na 6 jaar en 90K km nog 87% wat een hele nette score is. Ding is als nieuw en is 6 jaar alleen voor woon-werk gebruikt.
Maar nu hoor ik van "echte" motorrijders dat ze niet naar me willen zwaaien :'(
BMW is goed, maar naar zo'n elektrisch ding zwaaien we niet.... :-( Dus dan hoor ik er toch niet helemaal bij....

Maar..... wel erg blij mee. (nu nog dat rijbewijs (komt door wachttijd CBR))

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
cyntax schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Dat was ik inderdaad van plan. Ik besef dat dit risico er een onderdeel van is. Ik wil het gewoon proberen en kijken wat er uit komt. Als het niks is, dan is de motor alsnog zo verkocht :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Bij mijn 20s en 20s evo geen enkel probleem, ook niet bij urenlange hoosbuien.
Ik weet wel dat er oude series waren met problemen.

Het is in ieder geval geen algemeen Sena issue.
tdw schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:08:
Voor zover ik weet is het een gekend probleem bij Sena dat die meuk niet waterdicht is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 09:56
djiedjee schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:00:
Bij mijn 20s en 20s evo geen enkel probleem, ook niet bij urenlange hoosbuien.
Ik weet wel dat er oude series waren met problemen.

Het is in ieder geval geen algemeen Sena issue.

[...]
Toch wel, Sena geeft zelf het volgende aan:
The 20S is designed to be water resistant for use in inclement weather

Oftewel: ja je kunt er mee door de regen rijden. Wat dat precies inhoudt, is bewust vaag gehouden. Er zit dan ook geen IP-rating op.

Dit was ook één van de redenen waarom ikzelf voor een Cardo heb gekozen.

Life is too short to remove USB safely

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert_s
FiXeR.nl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zet in dit soort gevallen altijd preventief het kenteken van de weg af, dus even andersom in het vak zetten. Aan de voorkant valt er weinig te scannen namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert_s
Philos31 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Ik heb de BMW C-Evolution gekocht, de (s.o.h. van de) batterij was na 6 jaar en 90K km nog 87% wat een hele nette score is. Ding is als nieuw en is 6 jaar alleen voor woon-werk gebruikt.
BMW is goed, maar naar zo'n elektrisch ding zwaaien we niet.... :-( Dus dan hoor ik er toch niet helemaal bij....

Probleem is niet dat-ie elektrisch is, maar dat het een scooter is >:)
Ik zwaai altijd wel terug als er iemand zwaait hoor :w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
mphilipp schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Ja, dat is die gast waar ik toen geweest ben om de Dunlops op die K16 te gooien. Die wegversperring ging niet op de lift, dus deed ie de voor en achterkant afwisselend ophijsen om de wielen eraf te halen.
Zo iets? ik heb dan geen wegversperring maar de voorkant ging inderdaad met een hijs.

[Voor 15% gewijzigd door mono-oXide op 26-05-2023 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:16
Dat het een algemene Sena IP-rating is, snap ik wel.
Dat alle Sena's zo lek als een mandje zijn, is echter niet het geval.

Ik durf in ieder geval zo weer een Sena te kopen, ben er heel erg tevreden over.
Als ik een Cardo had gekocht, was ik denk ik net zo tevreden geweest overigens.
Kars schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Toch wel, Sena geeft zelf het volgende aan:
The 20S is designed to be water resistant for use in inclement weather

Oftewel: ja je kunt er mee door de regen rijden. Wat dat precies inhoudt, is bewust vaag gehouden. Er zit dan ook geen IP-rating op.

Dit was ook één van de redenen waarom ikzelf voor een Cardo heb gekozen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:29

mphilipp

Romanes eunt domus

mono-oXide schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:37:
[...]
Zo iets? ik heb dan geen wegversperring maar de voorkant ging inderdaad met een hijs.
Blijkbaar doet ie het altijd zo... Ik had toen twee van die kleine bandenmannen gebeld, maar de eerste twee zeiden dat hun lift het niet aankon. Deze zei dat het wel zou gaan. Hij doet het blijkbaar anders.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23
[...]

:w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nice. Hoe trekt 'ie op?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Motorbike33 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:51:
dus met het kenteken naar de stoep te parkeren
Slim. Parkeerboetes in Nederland zijn in sommige gemeenten 160 euro.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
TucanoItaly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:17:
[...]

Slim. Parkeerboetes in Nederland zijn in sommige gemeenten 160 euro.
In dit geval kan @FiXeR.nl het gewoon aanvechten lijkt me. De wet zegt dat als je met een motor in een officiële parkeervak staat, dat je ook voor een motor gewoon moet betalen. Maar aangezien dit geen officiele parkeervak is (wil wel eens zien hoe je daar een auto parkeert zonder met de wielen op de stoep te staan, wat ook strafbaar is).

Mijn vermoeden is dat er gedacht is dat het een gewone parkeervak is en ja, dan moet je betalen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
iMars schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:28:
[...]

In dit geval kan @FiXeR.nl het gewoon aanvechten lijkt me. De wet zegt dat als je met een motor in een officiële parkeervak staat, dat je ook voor een motor gewoon moet betalen. Maar aangezien dit geen officiele parkeervak is (wil wel eens zien hoe je daar een auto parkeert zonder met de wielen op de stoep te staan, wat ook strafbaar is).

Mijn vermoeden is dat er gedacht is dat het een gewone parkeervak is en ja, dan moet je betalen.
Hier gelukkig maar 70 euro, maal drie. :P

Ik ga 'm inderdaad even omdraaien, goeie tip, zodat die overijverige scanauto het kenteken niet meer kan scannen.

Ik heb voor de zekerheid inderdaad opgezocht wat de minimale afmetingen van een parkeervak moeten zijn, en deze voldoet er zeker niet aan met 2,45 meter lengte, dit is gewoon loze ruimte wat bij uitstek geschikt is om een motor neer te zetten. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
[...]

[Afbeelding]
Bekende shop, Bleiswijk?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zo staat mijn FXDLS er nu bij, te wachten totdat het blok er uit gaat om gesplitst te worden. Niet op het foto'tje te zien maar ter plekke wel te voelen dat de as van de krukas 'aangevreten' is net als de oliepomp, nokkenas en nokvolgers.
De dealer heeft maar één monteur die gekwalificeerd genoeg is om die operatie uit te voeren en aangezien het hoogseizoen is mag ik op mijn beurt wachten. Verwacht wordt dat de operatie een week in beslag gaat nemen.

;(

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09

Herman

FP ProMod
[...]

Ik moest even een paar keer knipperen met mijn ogen :P Ik dacht even dat de zijstandaard de voorwielophanging omhoog hield :+ Dan had je de wetten van de zwaartekracht gebroken.
botoo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:37:
[Afbeelding]

Zo staat mijn FXDLS er nu bij, te wachten totdat het blok er uit gaat om gesplitst te worden. Niet op het foto'tje te zien maar ter plekke wel te voelen dat de as van de krukas 'aangevreten' is net als de oliepomp, nokkenas en nokvolgers.
De dealer heeft maar één monteur die gekwalificeerd genoeg is om die operatie uit te voeren en aangezien het hoogseizoen is mag ik op mijn beurt wachten. Verwacht wordt dat de operatie een week in beslag gaat nemen.

;(
Balen, dit verhaal... :/

Is het al bekend wie voor de kosten gaat opdraaien? Verkoper i.v.m. garantie, HD omdat het een productiefout is of moet jij dit ophoesten?

Vooral vervelend dat je met dit mooie weer de weg niet op kunt...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Meest waarschijnlijke is dat de verzekering van de dealer hier voor opdraait (dealergarantie is een verzekering die de dealer afneemt). Minst waarschijnlijke is dat ik dit op ga hoesten (heb ik het geld niet voor liggen). Wilde gok is dat het ruim boven 5K gaat worden.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:46
Een week! dat is 40 manuren om een blok eruit te halen, splitsen, monteren met nieuwe onderdelen en terugplaatsen? dat is wel insane veel manuren als je het mij vraagt....

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

Acties:
  • +14Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:09
Over motorrijden gesproken? Zullen we dit jaar nog eens een rondje rijden met de Tweakers? Ik wil wel weer een route uitzetten net zoals vorig jaar. iets van 150KM -250KM en een lunchstop ergens.
Startpunt en eindpunt omgeving Amersfoort o.i.d.

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @rulerraoul @Chakotay .

En ieder ander natuurlijk ook, gewoon even de poll hieronder invullen zodat we een datum kunnen prikken

Ik heb even een poll in elkaar geflanst om jullie beschikbaarheid te peilen voor een paar datums in juni.
Ik heb deze poll klaargezet. Graag even je Tweakers-naam invullen.

offtopic:
Poll was even offline, link staat er nu weer.

[Voor 8% gewijzigd door badkuip op 26-05-2023 17:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12
badkuip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:57:
Over motorrijden gesproken? Zullen we dit jaar nog eens een rondje rijden met de Tweakers? Ik wil wel weer een route uitzetten net zoals vorig jaar. iets van 150KM -250KM en een lunchstop ergens.

@timmie271 @A13X @FBTN @Smurf @Mitssz @InZane @Paul.H @harley @SniperGuy @botoo @rulerraoul @Chakotay .

En ieder ander natuurlijk ook, gewoon even de poll hieronder invullen zodat we een datum kunnen prikken

Ik heb even een poll in elkaar geflanst om jullie beschikbaarheid te peilen voor een paar datums in juni.
Hee wat een leuk idee! :)
Ik kan alleen op 25 juni helaas. Agenda's zitten behoorlijk vol hier.

Ik zal ook es proberen om hier weer wat actiever mee te doen :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:16
Hmm, zou graag een keer willen meerijden, maar kan helaas niet. 17e werken en in de avond een feest dus zondag ga ik dan zeker niet mee. Weekend erna paar dagen in Brugge aan t bier! :D Volgende keer maar weer proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
com2,1ghz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Probeer de tank open te doen. Als het stopt dan weet je het.
Waarom moest ik toch gelijk hier aan denken :+ :+ :+
https://www.instagram.com/reel/Cqp6gaxo8eC/

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Over motorrijden gesproken? Zullen we dit jaar nog eens een rondje rijden met de Tweakers?
Dit jaar moet lukken maar of ik in juni alweer kan rijden is voorlopig nog wishfull thinking.

Ik heb 25 juni aangevinkt, duim voor me dat ik dan (op mijn eigen motor) mee kan.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

bakkie1985 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:42:
Een week! dat is 40 manuren om een blok eruit te halen, splitsen, monteren met nieuwe onderdelen en terugplaatsen? dat is wel insane veel manuren als je het mij vraagt....
Mee eens, imho 1 dag blok eruit en splitsen, 2 dagen om eea op de juiste manier weer in elkaar zetten binnen de geldende toleranties. Maar de betreffende monteur zal nogal vaak van z'n werk weg geroepen worden en dan verlies je een hoop tijd.

't Is de enige 'echte' gekwalificeerde monteur, rest is veelal monteurs in opleiding (die doorgaans vertrekken en voor zichzelf beginnen als ze het vak in de vingers hebben).

Nu is een moderne Harley technisch gezien geen ouderwetse vw kever, maar toen ik daar nog aan sleutelde lag het blok in 15 min op de werkbank en in minder dan 2 uur helemaal uit elkaar, en ik ben geen chef-monteur :+

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@badkuip ga je weer net als vorig jaar de restaurant gasten de stuipen op het lijf jagen door in je onderbroek rond te rennen?
*O* _O-

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

On a serious note":
Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt hé?
al 4 weken niet kunnen rijden en ik wordt met de dag chagrijniger :|

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:00:
On a serious note":
Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt hé?
al 4 weken niet kunnen rijden en ik wordt met de dag chagrijniger :|
Waar woon je?
Je bent welkom om eens op een echte Guzzi te gaan rijden.
Staat wel op noppen, dus de stepjes aan de grond zit er even niet in.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Thanks @Bommes maar dan ga ik alleen maar nog erger mijn torque brute missen ;)

[Voor 4% gewijzigd door botoo op 26-05-2023 19:15]

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:59

FnordySquare47

Cool-Inc.net

offtopic:
Moest het wat meer mijn regio zijn, graag. Maar 200+ km om er te geraken is mij iets te ver... 8)7

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
geert_s schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Probleem is niet dat-ie elektrisch is, maar dat het een scooter is >:)
Ik zwaai altijd wel terug als er iemand zwaait hoor :w
Haha Serieus? Nooit geweten. Ik rij nu een Super Soco TS (Een op een naked bike lijkende bromfiets) en als ik op de weg moet rijden wordt ik nog wel eens aangezien voor een motor en krijg ik wel eens een groet, maar als ik dus straks mijn motorrijbewijs heb rij ik op het verkeerde vervoermiddel haha Lastig :P

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:23

ricjuh

Make each day your masterpiece

offtopic:
Helaas voor mij ook te ver uit de buurt, anders was ik graag mee gegaan

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online

offtopic:
Leuk! Meteen even ingevuld. Onder voorbehoud, maar goed, anders kom je nergens :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 23:33
Wootlock schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:29:
[...]

Motorcentrum Rijen toevallig?

/edit; plaatje groter gemaakt, idd motorcentrum rijen :+ :+
Inderdaad bij Rijen, was er om de motor van mn maatje op te halen na een beurtje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

offtopic:
Onder voorbehoud, overigens is 18 juni vaderdag :)

Awesome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:53:
[...]

Ja joh, ik heb het 8 maanden volgehouden op dat platform tot dat een huurder de schakelstang had gesloopt in het oosten van Duitsland en weigerde voor de reparatie te betalen ter plekke, hij belde mij 10x of ik even mijn eigen verzekering wou aanspreken hiervoor want de eigen risico van Motoshare is wel wat hoog. Als ik dat niet zou doen dan zou hij achterop springen bij een maat en mijn motor in Duitsland achterlaten. 8)7 Uiteindelijk hem zover gekregen om 50/50 te gaan voor de reparatie waarna ik dus na dat grapje niks meer overhield aan winst.
Bij totaalverlies/verduistering komt die verzekering van motoshare juist wel van pas. En verduistering is strafbaar, dus dat is ook leuk voor de huurder. Wordt helemaal feest als je alles via whatsapp, email of sms hebt.

Dat gezegd hebbende, ik neem daarbij wel aan dat hij het zelf gesloopt had door de motor erop te leggen? Want bij motorpech is het wel de taak van de verhuurder de boel te regelen. En dat kan ook nog een probleem zijn of worden, hoe goed je alles ook onderhouden hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:50

offtopic:
Heb beide zondagen ingevuld. 1e is wel vaderdag, 2e is Buell weekend. Maar we gaan het zien ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Hompu
  • Laatst online: 14:29

offtopic:
Had me leuk geleken. Eerste keer weekend ben ik nog met vakantie. Het tweede weekend valt samen met de TT in Assen (waar ik bij ben) :P

• Naif0n
Vraagje voor de 1250gs rijder onder ons. Wat voor verbruik zien jullie ongeveer bij 130/140 kmph? Heb namelijk geen idee wat ik moet verwachten, als ik hem op 134 zet op de cruise control verbruik ik 13.5km/L wat ik wel veel vind, zeker als ik met 128 rond de 16 zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Naif0n schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:28:
Vraagje voor de 1250gs rijder onder ons. Wat voor verbruik zien jullie ongeveer bij 130/140 kmph? Heb namelijk geen idee wat ik moet verwachten, als ik hem op 134 zet op de cruise control verbruik ik 13.5km/L wat ik wel veel vind, zeker als ik met 128 rond de 16 zit.
Van de twee met een 1250 blok die ik ken zitten die gemiddeld richting de 1:19. Dan zou je sowieso vrij hoog zitten.

Awesome

• Naif0n
A13X schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:54:
[...]

Van de twee met een 1250 blok die ik ken zitten die gemiddeld richting de 1:19. Dan zou je sowieso vrij hoog zitten.
Ik weet ook niet of het komt omdat het blok zelf nog maar 1100km oud is. Ik kon er zelf niet echt wat over vinden, dus ben wel benieuwd naar de andere gs eigenaren.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Het is dus een groene geworden.
@LankHoar of @timmie271 voegen jullie de motor toe in de startpost? (Affligem BE)

[Voor 31% gewijzigd door FnordySquare47 op 27-05-2023 20:44]

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:48
Net de remblokjes van de MT07 voor en achter vervangen alleen bouwt hij nu achter geen druk meer op. Ik heb hem al ontlucht en er zaten 2 belletjes in maar nog steeds trap je het pedaal helemaal naar beneden. Overigens remt hij wel.

Ik dacht dat het misschien iets met de nieuwe pads te maken hadden maar ook de oude teruggezet maar 't zelfde verhaal.

Ook bij het intrappen van de pedaal beweegt de remblauw een beetje diagonaal maar dat komt denk ik doordat hij geen druk heeft..?

Iemand advies?

Edit: f**k up gevonden. Schroefdraad verkloot van de remklauw.

[Voor 6% gewijzigd door Ari Gold op 27-05-2023 17:46]

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:50
Wil volgend jaar tripje door marokko doen en shortlist bevat nu de F800GS ( of laatste F650GS) maar wel met spaakwielen ! of een XT660Z Tenere.
Afgelopen week maar eens wezen proefrijden op een F800GS. Doet alles prima, maar vond het geen "spannende" motor. Vandeweek eens gaan kijken bij een Tenere kijken of die iets meer "pit" heeft.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

harley schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:39:
Wil volgend jaar tripje door marokko doen en shortlist bevat nu de F800GS ( of laatste F650GS) maar wel met spaakwielen ! of een XT660Z Tenere.
Afgelopen week maar eens wezen proefrijden op een F800GS. Doet alles prima, maar vond het geen "spannende" motor. Vandeweek eens gaan kijken bij een Tenere kijken of die iets meer "pit" heeft.
De laatste F650GS heeft wel wat last van warm lopen (zeker de koppeling) dus voor een trip door Marokko zou ik dan eerder richting Yamaha kijken

(Als je een rode 650GS met ca. 40k km's ziet passeren, ver van wegblijven die heb ik net ingeruild)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gemiddeld rijd ik met mijn R1250RS ~19km/l. Sportieve rijstijl :Y

Ik kijk nooit op de verbruikmeter in de boordcomputer, maar reken het uit aan de pomp. Doe jij ditzelfde of kijk je op de bc?

De RS heeft natuurlijk betere aërodynamica, maar mag geen groot verschil zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 09:32
FnordySquare47 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:34:
[Afbeelding]

Het is dus een groene geworden.
@admin(s) voegen jullie de motor toe in de startpost? (Affligem BE)
In dit geval moet je @LankHoar of @timmie271 taggen denk ik ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:13
Heb zojuist deze video over kettingsmering & deze video over ketting schoonmaken gekeken (beide fan FortNine) en vroeg me af wat mensen hier zoal gebruiken voor de ketting te smeren/reinigen. In de 1e video is de conclusie dat motor/transmissie olie het beste is, en in de 2e IPONE kettingreiniger. Eerste keer ketting smeren/reinigen staat op de planning maar weet niet zo goed wat voor materiaal ik hiervoor het beste kan gebruiken. Bij voorbaat dank!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
noes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:36:
[...]
Gemiddeld rijd ik met mijn R1250RS ~19km/l. Sportieve rijstijl :Y

Ik kijk nooit op de verbruikmeter in de boordcomputer, maar reken het uit aan de pomp. Doe jij ditzelfde of kijk je op de bc?

De RS heeft natuurlijk betere aërodynamica, maar mag geen groot verschil zijn.
Ik zit ook tussen de 1:18-20 met de GSA. Beetje afhankelijk van de ritten.

Maar rij bijna geen snelweg en zeker geen 130-140.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sham27 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Ik zit ook tussen de 1:18-20 met de GSA. Beetje afhankelijk van de ritten.

Maar rij bijna geen snelweg en zeker geen 130-140.
Laatste rit terug uit Luxemburg was het 180km/u op de Autobahn en nog altijd zo rond de 19km/l :Y

Normaliter ook weinig snelweg, alleen klein stukje a4 per woon-werk rit. Met traject control :N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Vandaag even met de nieuwe zomer jas een rondje gedaan, blijkt dat de jas soms net met de kraag langs het jogwheel van de headset gaat 🥲.
Elke keer als ik een schouder check doe gaat het volume omhoog of omlaag 😂
Makkelijke fix maar was eerste stuk wel irritant als een malle.

• Bommes
@kneusteun dat heb ik met mijn regenjas aan.
Maar dan ben volume maar wordt het wieltje ingedrukt en stopt de muziek dacht ik.
Bloed irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Heb de headset iets verschoven en dat hielp, nu alleen weer even muscle memory creëren voor de knoppen 😆. Is nu weer een beetje zoeken.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Superleuk om weer in de Eifel te zijn. Thuis hebben we natuurlijk weinig gelegenheid om haarspeldbochten te rijden, dan is het heel gaaf om een weekend per jaar in dat soort omstandigheden te rijden.

Wel moe. Twee avonden op het terras gevolgd door korte nachten hakt er wel in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nldls
Op mijn tiger gaat het verbruik met snelheid ook fors omhoog. Rijd doorgaans binnendoor en dan 19 / 20. Maar bij 100 / 110 gaat dat al snel naar 16/17. Dagje rondtouren met veel optrekken etc 15. Verbaasd me niet zoveel hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:13
Waarmee smeren/reinigen jullie de ketting? Heb nu 1000km gereden en had volgens mij al een paar keer gemoeten :X ik heb alleen geen idee van wat het beste is en heb het idee dat als je een zaak binnenloopt ze altijd hun eigen product of dat waar de meeste winst op zit proberen aan te smeren (pun intended).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
RubjeMazter schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:14:
Waarmee smeren/reinigen jullie de ketting? Heb nu 1000km gereden en had volgens mij al een paar keer gemoeten :X ik heb alleen geen idee van wat het beste is en heb het idee dat als je een zaak binnenloopt ze altijd hun eigen product of dat waar de meeste winst op zit proberen aan te smeren (pun intended).
Gebruik hier motul road (oid) kettingspray om te smeren, reinigen doen we niet aan :+

Met weekendjes weg doe ik het vaak ook niet, dan maar een ietswat hogere slijtage dan normaal :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
Reinigen doe je door je motor op paddock stand te zetten, oude microvezel lap nemen en er goed wat lampenolie op te smeren, dan beetje bij beetje schoonpoetsen. Daarna nog een keer afnemen met een andere oude lap zonder iets erop. Vervolgens elke 350km S100 kettingspray gebruiken, bij voorkeur de witte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56
De motorzaak waar ik regelmatig kom geeft altijd aan dat een potje kettingvet en een kwastje een stuk beter werkt dan een spray. Moet het zelf nog eens proberen, maak eerst op wat ik heb staan (Castrol spray)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

Spacialz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Met lessen op gereden, vond deze fiets zo ongelooflijk lekker rijden i.v.m. de Kawa voor AVB!
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, daar dat bij mij toentertijd deze er niet op zat.
Zou dit nou meer stroomlijnen of krijg je dan de wind meer op je helm gestuurd?
Gisteren een kleine 300 km gereden, inclusief wat snelweg om te testen, en het scherm bevalt erg goed. Bovenlichaam goed uit de wind nu en op de helm geen extra lawaai of turbulentie. Heel tevreden dus. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

timmie271 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:24:
[...]

Gebruik hier motul road (oid) kettingspray om te smeren, reinigen doen we niet aan :+

Met weekendjes weg doe ik het vaak ook niet, dan maar een ietswat hogere slijtage dan normaal :)
Same here.

Al probeer ik minstens één keer per maand wel de ketting schoon te maken.

En naar mijn gevoel werk kettingwax ook iets beter bij veel regen.
Meestal is het tussen mei en september Kettingspray en daarbuiten kettingwax. Volgens de dealer zou het ook geen probleem mogen geven zolang de ketting maar proper is voor het omwisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DraZ666 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Reinigen doe je door je motor op paddock stand te zetten, oude microvezel lap nemen en er goed wat lampenolie op te smeren, dan beetje bij beetje schoonpoetsen. Daarna nog een keer afnemen met een andere oude lap zonder iets erop. Vervolgens elke 350km S100 kettingspray gebruiken, bij voorkeur de witte.
Die witte geeft zo'n troep op achtervelg en wang van band. Vond die gouden bus fijner, ook S100.

Cardan is nog fijner, maar dat terzijde :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:59
Ik reinig nooit maar sneer de ketting af en toe in met dikke olie (75W90 uit mn hoofd). Zet de motor op de bok, in z'n 1 het achterwiel laten draaien en dan heel lichtjes over de ketting gieten. Heb er altijd een poetsdoek onder liggen voor wanneer t druipt maar dat gebeurd eigenlijk vrij weinig gezien ik er niet zo veel op gooi. Laat de doek dan ook liggen tot ik hem de volgende keer weer gebruik.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
timpy007 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:46:
[...]

Ik reinig nooit maar sneer de ketting af en toe in met dikke olie (75W90 uit mn hoofd). Zet de motor op de bok, in z'n 1 het achterwiel laten draaien en dan heel lichtjes over de ketting gieten. Heb er altijd een poetsdoek onder liggen voor wanneer t druipt maar dat gebeurd eigenlijk vrij weinig gezien ik er niet zo veel op gooi. Laat de doek dan ook liggen tot ik hem de volgende keer weer gebruik.
Slechte tip om met draaiende motor de ketting te smeren. Jij zult de eerste niet zijn die zijn vingers een rondje om het achterste kettingwiel ziet maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nldls
Ik had die s100 in het verleden. Gewoon elke ca. 500 km of na een forse regenrit.
Ik had een 2e dag teller die ik daarvoor gebruikte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ray187
Joris748 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Slechte tip om met draaiende motor de ketting te smeren. Jij zult de eerste niet zijn die zijn vingers een rondje om het achterste kettingwiel ziet maken.
Ehhh mag toch hopen dat niemand zijn motor laat draaien in de 1e versnelling en dan de ketting schoonmaken.

Ik zet hem ook op de achterbok en gebruik lampolie van de kruidvat en oude t shirts om de ketting schoon te maken.
Gebruik kettingvet en smeer dat erop met een klein borsteltje of lui modus aan en de putolinie kettingspray erop.

Buiten dat dit bij je standaard onderhoudt hoort, vind ik het ook mooier staan een schone ketting. Nu zit er nog die leluke grijze ketting op, maar wil die vervangen met zo'n gouden\zwarte alu tandwiel en ketting. VInd ik een stuk mooier staan.

Ik ben altijd erg niewsgierig hoeveel KMs de motor rijdt tot de tank leeg is, maar durf het nooit aan om verder door te rijden, zodra het tank icoontje oplicht :D

Er gaat dan 12L in en heb dan ~ 250km gereden. Volgens spec is het een 14L tank, dus zou dan nog 40km verder kunnen.....mjahhh ergens stil staan en het dan zeker weten ... zo'n held ben ik weer niet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ray187 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:45:
[...]

Ehhh mag toch hopen dat niemand zijn motor laat draaien in de 1e versnelling en dan de ketting schoonmaken.

Ik zet hem ook op de achterbok en gebruik lampolie van de kruidvat en oude t shirts om de ketting schoon te maken.
Gebruik kettingvet en smeer dat erop met een klein borsteltje of lui modus aan en de putolinie kettingspray erop.

Buiten dat dit bij je standaard onderhoudt hoort, vind ik het ook mooier staan een schone ketting. Nu zit er nog die leluke grijze ketting op, maar wil die vervangen met zo'n gouden\zwarte alu tandwiel en ketting. VInd ik een stuk mooier staan.

Ik ben altijd erg niewsgierig hoeveel KMs de motor rijdt tot de tank leeg is, maar durf het nooit aan om verder door te rijden, zodra het tank icoontje oplicht :D

Er gaat dan 12L in en heb dan ~ 250km gereden. Volgens spec is het een 14L tank, dus zou dan nog 40km verder kunnen.....mjahhh ergens stil staan en het dan zeker weten ... zo'n held ben ik weer niet :+
Meestal ben je te bang. Je kunt heel wat kilometer rijden op reserve. Heb nog geen motor gehad waar ik minder dan 40 km op reserve kon. Boven de 50 km begin ik hem wel te knijpen.

Disclaimer: heb vooral motoren met 18-20 liter tanks gehad. Deze hebben doorgaans 4 liter reserve.

[Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 28-05-2023 16:50]

Pagina: 1 ... 485 ... 488 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee