Acties:
  • +2Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
MitchellHearth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:44:
Ik zit te kijken naar die JBL speaker upgrade voor m'n Cardo Spirit HD set, maar schrik me rot van de prijs. Dan kan ik beter de Freecom 2x kopen waar die JBL speakers al bij zitten (al zijn die 40mm ipv 45mm bij de upgrade set) en de Spirit HD verkopen denk ik zo?

Maak nog wel 's wat snelwegkilometers en dan kan ik geen podcast meer volgen, laat staan nog goed muziek luisteren. Heb al wat geprobeerd met de speakers anders monteren maar in mijn helm zitten uitsparingen dus kan niet veel de speakers verplaatsen. Dus zit nu beetje verder te kijken.

*edit: huh, ik zie op de ene site staan: "Deze JBL set is standaard meegeleverd met de Freecom 4+, Packtalk Bold (JBL) en Packtalk Slim (JBL)." Maar als ik die sets op zoek dan zie ik dat die allemaal met 40mm JBL speakers worden geleverd. Dat zijn toch andere speakers dan die 45mm 8)7
Even een update hierover. Ik denk namelijk dat ik het probleem met te zacht geluid uit de Cardo Spirit HD heb opgelost. Ik verbind namelijk altijd zowel met de Cardo als met m'n BMW (daar moet ik dan de Cardo selecteren als helm bestuurder). Wat dan gebeurt is dat alle communicatie via de BMW verloopt, zodat die ook navigatie aanwijzigen enz kan doorgeven. Als negatief effect heb je dan dat de Cardo app niet meer de Spirit HD kan vinden (omdat die al verbonden is met de BMW). En die Cardo app is blijkbaar vrij essentieel omdat ik daar een aantal (geluids)instellingen heb staan die ervoor zorgen dat het geluid ook op hogere snelheid luid genoeg is.

Dus ik heb nu de Cardo niet meer met de BMW verbonden maar rechtstreeks met alleen mijn telefoon. Daardoor vindt de app de Cardo en heb ik 1: overall luider volume en 2: de optie dat het volume omhoog gaat zodra je harder gaat rijden.

Enige is dat ik 'm een tikkeltje vind oversturen (krakend geluid) wanneer ik > 80km/u rijd maar tegen die tijd heb ik ook wel wat windruis dus het valt niet heel erg op. Belangrijker vind ik dat ik nu ook podcasts enz kan volgen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 19:05

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Ik had vrijdag een afspraak in de buurt van Arnhem, waar ik gezien weer aan aankomende trip naar Duitsland de motor voor wilde pakken. TomTom opdracht gegeven via kronkelroutes naar de bestemming te navigeren: bleek dat vrijwel de hele route over dijkwegen te zijn.

Die heb ik zowel heen als terug genomen, het was super. Beetje gang erin houden, bochten pakken, veel inhalen, lekker van de omgeving genoten. Het was uitstekend weer en niet superdruk op de dijken, dat is wel het voordeel van een (relatief) doordeweekse dag.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 16:34
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Ja precies, mijn vriendin heeft vorig jaar haar SV650 nieuw opgehaald bij de dealer, met haar 170 een perfecte fiets.
Toen ik toch stiekem een rondje deed besefte ik dat ik gewoon veel meer lol had in het uitwringen van dat ding dan het in toom houden van een dikke KTM.

Dus ik ben wel beetje klaar met 100+ PK's die ook nog eens super fel zijn.
Ja zeker, je haalt echt wel heel veel fun uit zo'n ding en het is echt wel heel erg gaaf rijden. Want je komt alsnog lekker mee en je kan eigenlijk wel meer met minder.

Zeker een KTM is natuurlijk heftig en karakteristiek (om het zo maar te benoemen).

Ik vind mijn MT09 net op het randje wat dat betreft, niet té veel vermogen maar ook zeker niet te weinig en je moet zeker wel met beleid rijden. Waar de Suzuki meer met beleid overbracht vanwege de 4 cil (met 32 pk meer), is deze wel een different cookie :P

MT10 heeft voor mij eigenlijk geen meerwaarde, op het geluid na :X _/-\o_

PSN: ChefRickert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
MitchellHearth schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Even een update hierover. Ik denk namelijk dat ik het probleem met te zacht geluid uit de Cardo Spirit HD heb opgelost. Ik verbind namelijk altijd zowel met de Cardo als met m'n BMW (daar moet ik dan de Cardo selecteren als helm bestuurder). Wat dan gebeurt is dat alle communicatie via de BMW verloopt, zodat die ook navigatie aanwijzigen enz kan doorgeven. Als negatief effect heb je dan dat de Cardo app niet meer de Spirit HD kan vinden (omdat die al verbonden is met de BMW). En die Cardo app is blijkbaar vrij essentieel omdat ik daar een aantal (geluids)instellingen heb staan die ervoor zorgen dat het geluid ook op hogere snelheid luid genoeg is.

Dus ik heb nu de Cardo niet meer met de BMW verbonden maar rechtstreeks met alleen mijn telefoon. Daardoor vindt de app de Cardo en heb ik 1: overall luider volume en 2: de optie dat het volume omhoog gaat zodra je harder gaat rijden.

Enige is dat ik 'm een tikkeltje vind oversturen (krakend geluid) wanneer ik > 80km/u rijd maar tegen die tijd heb ik ook wel wat windruis dus het valt niet heel erg op. Belangrijker vind ik dat ik nu ook podcasts enz kan volgen. :)
Automatisch volume heb ik uit staan. Hij kan dan sowieso ook harder dan met auto optie aan. En je hebt zelf invloed op hoeveel je wilt horen. Maar idd, de app heeft wel wat opties die je nodig hebt dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
Ik ben sinds kort bezig met mijn motor-rijbewijs, de reden is dat ik op dit moment zo'n 35km van mijn werk af woon en deze afstand met een elektrische brommer afleg, maar aankomend jaar gaat het werk verhuizen en heb ik een rit van 47km heen en 47 km terug en een goede autoverdbinding, maar over fietspaden en b-wegen bijna niet te bereiken. De brommer valt dus af.

Graag wil ik ook weer elektrisch gaan rijden en nu (en daarom ben ik hier) krijg ik het aanbod van een kennis van een kennis (heel vaag) om zijn BMW C-Evolution ER 2017 +/- 100k km (extended range of lang range) over te nemen. De mijnheer heeft geld nodig, gebruikt de scooter nauwelijks is het verhaal en ik mag hem voor 4500 euro overnemen.
Als ik de prijzen bij de dealers zie dan zijn ze een stukje duurder dan dat.
Nou kan ik je over 2e hands EV's heel veel vertellen maar van E-motoren heb ik geen kaas gegeten.

Als ik google kom ik ook niet echt verder over betrouwbaarheid van die dingen.

Het lijkt een goede optie, of koop ik wellicht een lemon? Aan de andere kant ben ik van mening dat je pas een motor moet kopen als je ook je papiertje hebt.

Iemand tips? Ideeen?

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
Bommes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Neemt niet weg dat het wel verstandig is om minstens een mini EHBO setje bij te hebben.
Dat past altijd wel onder het zadel of in je rugzak.
Ik heb een setje van Careplus onder mijn zadel zitten:
https://www.knivesandtool...GBDpWwtcGFRxoCfsoQAvD_BwE
Hier ook, ik en de vriendin beide BHV'ers dus altijd een setje mee, is het niet voor jezelf dan wel voor mogelijk een ander.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 23:51
[b]Philos31 in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Het lijkt een goede optie, of koop ik wellicht een lemon? Aan de andere kant ben ik van mening dat je pas een motor moet kopen als je ook je papiertje hebt.

Iemand tips? Ideeen?
Ik zou een aankoopkeuring laten doen bij iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
rCk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Ja zeker, je haalt echt wel heel veel fun uit zo'n ding en het is echt wel heel erg gaaf rijden. Want je komt alsnog lekker mee en je kan eigenlijk wel meer met minder.

Zeker een KTM is natuurlijk heftig en karakteristiek (om het zo maar te benoemen).

Ik vind mijn MT09 net op het randje wat dat betreft, niet té veel vermogen maar ook zeker niet te weinig en je moet zeker wel met beleid rijden. Waar de Suzuki meer met beleid overbracht vanwege de 4 cil (met 32 pk meer), is deze wel een different cookie :P

MT10 heeft voor mij eigenlijk geen meerwaarde, op het geluid na :X _/-\o_
Het zit hem vooral in gasrespons.
De MT heeft prima power, maar die kan je beteugelen.

Mijn KTM is achterlijk fel, en met behoorlijk fel bedoel ik dat als ik in een 30 zone rij dat ik constant koppeling nodig heb en als er een eikel op de weg ligt dan is 1mm verschuiven van je hand al goed voor een surge aan power en rij je 60km/h.

Daarbij komt ook dat in de Eiffel ik wat vlotter wou rijden ik regelmatig met een voorwiel in de lucht een bocht uit kwam.
Dat hoeft niet meer, ik wordt gewoon oud O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Philos31 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:14:
Ik ben sinds kort bezig met mijn motor-rijbewijs, de reden is dat ik op dit moment zo'n 35km van mijn werk af woon en deze afstand met een elektrische brommer afleg, maar aankomend jaar gaat het werk verhuizen en heb ik een rit van 47km heen en 47 km terug en een goede autoverdbinding, maar over fietspaden en b-wegen bijna niet te bereiken. De brommer valt dus af.

Graag wil ik ook weer elektrisch gaan rijden en nu (en daarom ben ik hier) krijg ik het aanbod van een kennis van een kennis (heel vaag) om zijn BMW C-Evolution ER 2017 +/- 100k km (extended range of lang range) over te nemen. De mijnheer heeft geld nodig, gebruikt de scooter nauwelijks is het verhaal en ik mag hem voor 4500 euro overnemen.
Nou kan ik je over 2e hands EV's heel veel vertellen maar van E-motoren heb ik geen kaas gegeten.

Iemand tips? Ideeen?
In principe kan er natuurlijk minder kapot aan een elektrische scooter, maar het hangt allemaal af hoe goed die accu nog is, het bouwjaar en de kilometerstand, de staat van de remmen en banden, etc. :P

De usecase lijkt me wel te passen voor je en de prijs is ook erg scherp. :) Een keuring is een goed idee, en een motor kopen voordat je een papiertje hebt kan prima. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls

Iemand tips? Ideeen?
Op Youtube rijdt Marc Travels EU / Afrika over op een Elektrische Zero. Ook ervaringen van goed / slecht en problemen komen daar wel aan bod. Wellicht interessant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Iemand tips? Ideeen?
Lijkt me een heel schappelijk bedrag. BMW dealers doen aankoopkeuringen en kunnen meteen vertellen wat het kost om de gevonden gebreken (if any) te herstellen. Wellicht kan je met die kennis afspreken dat hij hem daar neerzet en ophaalt (wel ff overleggen met de dealer)?

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:20
nldls schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:00:
[...]
Op Youtube rijdt Marc Travels EU / Afrika over op een Elektrische Zero. Ook ervaringen van goed / slecht en problemen komen daar wel aan bod. Wellicht interessant.
Is de range daarvan niet uiterst beperkt? Volgens mij rijdt Walterrific ook op eentje en gaf hij laatst aan dat de range op zo'n ding maar 40 miles (65km) is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nldls
RubjeMazter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Is de range daarvan niet uiterst beperkt? Volgens mij rijdt Walterrific ook op eentje en gaf hij laatst aan dat de range op zo'n ding maar 40 miles (65km) is.
Nee dat was zo ongeveer 250 km.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
FiXeR.nl schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:21:
[...]

In principe kan er natuurlijk minder kapot aan een elektrische scooter, maar het hangt allemaal af hoe goed die accu nog is, het bouwjaar en de kilometerstand, de staat van de remmen en banden, etc. :P

De usecase lijkt me wel te passen voor je en de prijs is ook erg scherp. :) Een keuring is een goed idee, en een motor kopen voordat je een papiertje hebt kan prima. :P
Bandjes zijn prima en de remmen ook, Tot zo ver kan ik het zelf zien. Qua accu pakket is het natuurlijk een halve i3 behalve dan dat een accu van een i3 ook wel eens aan een snellader gaat en de C-evolution natuurlijk altijd traag wordt opgeladen. Dus qua degradatie durf ik het ook wel aan.

GOede tip om hem eens ter keuring aan te melden bij een BMW dealer.
Ik ga er toch hard over nadenken nu.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
nldls schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:50:
[...]

Nee dat was zo ongeveer 250 km.
Check, dat is net zoveel als mijn Z900 doet op een tank momenteel :9
Ik zie nu wel dat er verschillende zero's zijn, vrij prijzig ook wel :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Check, dat is net zoveel als mijn Z900 doet op een tank momenteel :9
Ik zie nu wel dat er verschillende zero's zijn, vrij prijzig ook wel :X
Voordeel is wel dat je je tank ook binnen 2 minuten weer vol hebt en je verder kan.
Er staan redelijk wat pompstations, laad stations ook wel (afhankelijk van de provincie) maar ik gok dat je er wat langer staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23
kneusteun schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:20:
[...]

Mijn KTM is achterlijk fel, en met behoorlijk fel bedoel ik dat als ik in een 30 zone rij dat ik constant koppeling nodig heb en als er een eikel op de weg ligt dan is 1mm verschuiven van je hand al goed voor een surge aan power en rij je 60km/h.

Daarbij komt ook dat in de Eiffel ik wat vlotter wou rijden ik regelmatig met een voorwiel in de lucht een bocht uit kwam.
KTM kun je ook beteugelen. Wordt geen 'lammetje', maar je kunt een aardig eind die richting op:

1. progressieve gashendel
2. EPC setting uit in ECU
3. Goede afstelling gaskabel (niet te lang of tekort)
4. Standaard tandwielverhouding of evt. iets kleiner tandwiel voor, maar vind ik niet prettig

Ik kan prima 30 km/uur rijden. Daaronder is wel minder.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:31
Afgelopen vrijdag hele dag op de motor gezeten als "vrijgezellenfeest". Onderstaande route gereden, en met 3 korte pauzes toch van 10 tot 6 onderweg geweest. Ook wel omdat de vrijgezel in kwestie al 4 jaar niet gereden had, en als een natte krant de bocht om ging. Leuke route om te rijden, alleen jammer dat de waaldijk vrijwel volledig afgesloten was. wel gezellig gehad, en stops gemaakt bij L'Oeuf in Capelle a/d IJssel, De Krom in Oud-Alblas en een of andere snackbar in Beusichem.

Voor wie de route wil rijden, klik op bovenstaande afbeelding voor de GPX.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
kneusteun schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:17:
[...]

Voordeel is wel dat je je tank ook binnen 2 minuten weer vol hebt en je verder kan.
Er staan redelijk wat pompstations, laad stations ook wel (afhankelijk van de provincie) maar ik gok dat je er wat langer staat.
Klopt helemaal, gaat ook maar 12L in volgens mij, ik heb nog nooit meer dan 12L getankt in elk geval. Ben meer bezig met helm/handschoenen uit/af doen dan daadwerkelijk tanken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Investig8or

What goes up, could come down

Afgelopen lange weekend even met de motor bezig geweest om wat langlopende irritaties op te lossen. Ik heb de oude handvatverwarming verwijderd, remleidingen beter gelegd, rammelen aan voorkant en achterkant hopelijk opgelost. Helaas zag ik bij controle van de banden een spijkertje in de (relatief nieuwe) achterband en die is inderdaad lek. Wat ik zoal aan meningen tegenkom is het kamp "kan een parapluutje in" en het kamp "nieuwe band noodzakelijk" (waaronder de zaken waar ik geweest ben), maar wordt het uberhaupt nog wel gerepareerd? Bij een vorige motor zelf goede ervaringen mee, dit gaatje lijkt me ook repareerbaar: midden van de band, heel dun en het spijkertje is maar net lang genoeg om het lek te veroorzaken. Iemand advies/ ervaringen/ en eventueel een garage in/ rond Uithoorn die dit kan doen?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Investig8or schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:15:
Afgelopen lange weekend even met de motor bezig geweest om wat langlopende irritaties op te lossen. Ik heb de oude handvatverwarming verwijderd, remleidingen beter gelegd, rammelen aan voorkant en achterkant hopelijk opgelost. Helaas zag ik bij controle van de banden een spijkertje in de (relatief nieuwe) achterband en die is inderdaad lek. Wat ik zoal aan meningen tegenkom is het kamp "kan een parapluutje in" en het kamp "nieuwe band noodzakelijk" (waaronder de zaken waar ik geweest ben), maar wordt het uberhaupt nog wel gerepareerd? Bij een vorige motor zelf goede ervaringen mee, dit gaatje lijkt me ook repareerbaar: midden van de band, heel dun en het spijkertje is maar net lang genoeg om het lek te veroorzaken. Iemand advies/ ervaringen/ en eventueel een garage in/ rond Uithoorn die dit kan doen?
Ik zit in kamp 3: band eraf en vanaf de binnenzijde plakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
FBTN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:38:
[...]

KTM kun je ook beteugelen. Wordt geen 'lammetje', maar je kunt een aardig eind die richting op:

1. progressieve gashendel
2. EPC setting uit in ECU
3. Goede afstelling gaskabel (niet te lang of tekort)
4. Standaard tandwielverhouding of evt. iets kleiner tandwiel voor, maar vind ik niet prettig

Ik kan prima 30 km/uur rijden. Daaronder is wel minder.
Dat kan, maar dat wil ik niet.
En ik wil uiteindelijk gewoon weer naar allroad.

Ik ben ook niet te spreken over het onderhoud van KTM en de prijzen van onderdelen.
De fiets is op zich niks mis mee, maar het past gewoon niet meer bij mij.

Heb net een bod gedaan op een woning dus momenteel even naar een nette tijdelijke woon/werk fiets, en dan daarna zien we wel weer.

Als ik een keer tijd heb ga ik hem wel op de foto zetten en op MP gooien als blijkt dat inruil ook niet echt wat wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Klopt helemaal, gaat ook maar 12L in volgens mij, ik heb nog nooit meer dan 12L getankt in elk geval. Ben meer bezig met helm/handschoenen uit/af doen dan daadwerkelijk tanken :+
Ik zoek meestal de pomp op waarbij ik gewoon met mijn pas tegen de paal kan. Dan kan ik alles gewoon laten en is het zo gefixed.

En er zit in mijn straat verderop nog steeds een pomp waarbij ze voor je tanken _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58

botoo

💀 too old to die young

@Investig8or * botoo ook in kamp 3
Klein gaatje en geen schade aan het karkas is wmb prima repareerbaar van binnen uit.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +3Henk 'm!

• geert_s
botoo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:56:
Klein gaatje en geen schade aan het karkas is wmb prima repareerbaar van binnen uit.
Mag ik nog een kamp 4 voorstellen? Band oproken met een burnout en dan een nieuwe eronder?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:46
geert_s schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Mag ik nog een kamp 4 voorstellen? Band oproken met een burnout en dan een nieuwe eronder?
Dat heb ik van het weekend nog gedaan :9 schoonmaken is alleen echt drama :+

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Investig8or

What goes up, could come down

Joris748 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Ik zit in kamp 3: band eraf en vanaf de binnenzijde plakken.
botoo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:56:
Misschien bedoelde ik met kamp 2 hetzelfde? Het parapluutje is vanaf de binnenkant aangebracht, of hebben jullie het over een andere methode? Van buitenaf een propje is alleen voor nood om naar huis te komen volgens mij...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zolang het lek op het loopvlak zit / geen rare shizzle vertoont: parapluutje erin en opnieuw balanceren, lekker doorrijden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor een paraplu moet het gat vergroot worden waardoor je wel het beschadigd en is dan ook niet meer dan een tijdelijke (nood) reparatie. Het gaatje zoals jij uitlegd is dermate klein dat je in feite alleen een plakkertje aan de binnenkant nodig hebt.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54
@botoo heb je al weer wat gehoord van de motorzaak??
Heb je eventueel rechtsbijstand om die er op te zetten??

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +3Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nee, niks meer gehoord na afgelopen vrijdag:
- en? krukas is beschadigd en er zat (ineens, twee weken na inleveren en een week nadat ze 'm opengemaakt hadden :? ) één liter te weing olie in, blok moet verder uit elkaar.
Ik ga eind deze week weer in persoon langs.

En ja ik heb rechtsbijstand maar vooralsnog werken ze niet tegen en moeten tijd in de werkplaats plannen en nog meer nieuwe onderdelen bestellen.

Er is iig nog niet gezegd dat het geen garantie is en er word blijkbaar wel aan gewerkt anders hadden ze niet kunnen weten dat de krukas beschadigd is.

't Is niet dat ik zoveel geduld heb maar ik weet uit ervaring dat de werkplaats erg druk is, als je daar een motor koopt (nieuw of gebruikt) moet je ook minstens drie weken wachten voor dat 'ie eindelijk afgeleverd wordt.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:25
rCk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb ook wel interesse in dat GPX bestandje.

Afgelopen vrijdag heb ik een "dagtripje" gedaan met 760km op de MT. Vanaf regio Breda via Maastricht, net over de grens België ingeschoten.
Ca 380 km snelweg kilometers en de route was 380 km binnendoor. Wát een genot. Nog nooit zo'n lange dagrit gedaan, maar het was echt super.

Op weg terug nog wel het gokje genomen door te rijden, toch nog iets van 250km op de tank van 14,5L gered. Scheelde dat we toen wel rustiger reden / moesten rijden ivm het wegdek. Dan is die 3 cil nog wel zuinig :P
Ik ben wel enorm blij met het comfort zadel. Dat scheelt zo veel! Wel wat pijnlijke knietjes na de hele dag zitten.

Overal wel mooie wegen gehad, alleen wanneer we terug in de regio van Spa kwamen waren er wel een paar typische "Belgische" wegen. Verder die hele route echt top wegen gehad.
Ik heb evt een GPX bestand voor de liefhebber.
Kan je de gpx delen? Ik rij vaak omgeving Breda en Zeeland maar wil wel eens wat anders :P woon omgeving Antwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
Gelukkig zijn ze er wel mee bezig @botoo. Ik ha min of meer de conclusie getrokken dat ze het op te weinig olie hadden gegooid.
Laat ze dat dan maar eens bewijzen dat dat gebeurd is sinds jij die motor hebt.
Maar gelukkig lijken ze dus wel mee willen werken.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kapot schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:23:
[...]

[Afbeelding]

Dit maakt Kurviger er bij mij van....
Zitten 3 routes in de gpx, je moet een van die andere hebben. Of iig, mijn navigatie app laad ze los in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Haha, dat is wel karig qua bochtenwerk :+ Kan je iets met een Tomtom linkje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
[...]

[Afbeelding]

Vol gas door het weiland!

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
unifi schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Haha, dat is wel karig qua bochtenwerk :+ Kan je iets met een Tomtom linkje?
Veel beter!! Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21:32
geert_s schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
Afgelopen vrijdag hele dag op de motor gezeten als "vrijgezellenfeest". Onderstaande route gereden, en met 3 korte pauzes toch van 10 tot 6 onderweg geweest. Ook wel omdat de vrijgezel in kwestie al 4 jaar niet gereden had, en als een natte krant de bocht om ging. Leuke route om te rijden, alleen jammer dat de waaldijk vrijwel volledig afgesloten was. wel gezellig gehad, en stops gemaakt bij L'Oeuf in Capelle a/d IJssel, De Krom in Oud-Alblas en een of andere snackbar in Beusichem.

[Afbeelding]

Voor wie de route wil rijden, klik op bovenstaande afbeelding voor de GPX.
Dat Meije weggetje ten zuiden van de Nieuwkoopse Plassen rijdt zo lekker. Je had hem eigenlijk nog door moeten rijden tot Bodegraven. Mooi stukje. :)
timmie271 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Vol gas door het weiland!
En door de Moezel. :+

[Voor 7% gewijzigd door Jolke op 23-05-2023 09:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert_s
Jolke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:33:
[...]

Dat Meije weggetje ten zuiden van de Nieuwkoopse Plassen rijdt zo lekker. Je had hem eigenlijk nog door moeten rijden tot Bodegraven. Mooi stukje. :)

[...]

En door de Moezel. :+
Ja die ken ik goed :) Ik wilde die sowieso gaan pakken, maar wist niet of die afgesloten zou zijn (voor motoren). Achteraf was hij dus in zijn geheel afgesloten, dus heb alleen de Oude Meije gereden nu.

[Voor 3% gewijzigd door geert_s op 23-05-2023 09:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
Gisteravond een, voor mijn doen, redelijk stuk gereden op de Z900 en heb hem direct daarna in de garage gezet.
Halfuur/drie kwartier later hoorde ik een zoem vanuit de garage komen, dus ik ben gaan kijken en het kwam bij de motor weg. Ik ga er vanuit dat dit bij de motor hoort en dat het geen probleem is maar ben benieuwd naar wat het voor functie heeft. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 14:05

Spacialz

Ovenvers

RubjeMazter schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:03:
Gisteravond een, voor mijn doen, redelijk stuk gereden op de Z900 en heb hem direct daarna in de garage gezet.
Halfuur/drie kwartier later hoorde ik een zoem vanuit de garage komen, dus ik ben gaan kijken en het kwam bij de motor weg. Ik ga er vanuit dat dit bij de motor hoort en dat het geen probleem is maar ben benieuwd naar wat het voor functie heeft. Bij voorbaat dank!
Werkt dit niet zoals bij bepaalde (sport)auto's dan er een terugkoelfunctie in zit :*) ?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
Geen idee, klinkt cool maar heb er nog te weinig verstand van :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sloeg je fan aan?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Ik had zondagmorgen echt geen zin in een andere klus die nog gedaan moest worden, dus toen ben ik de motor maar gaan wassen. Grondig. Grondiger dan ik ooit gedaan heb. Ik kwam onderdelen tegen waarvan ik niet eens wist dat ze metaalkleurig waren:

Het achterwiel ook onder handen genomen, wat een zwijnenstal wordt dat met kettingvet. Dus eerst alles met motorcleaner ingespoten, uitgewreven met wat doeken, en dan op de echt gore plekken met doek, aandacht, remmenreiniger en veel geduld schoongemaakt. Afgespoeld met de tuinslang, laten opdrogen en in de polish gezet.

En nu weer helemaal goor rijden in de Eifel. 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:59:
Hebben hier mensen ervaring met de motorcross training van Supermotorschool.nl?

....

Ik zie dat er in Nederland 2 aanbieders zijn, Supermotorschool.nl en Motoracademy.nl. Mijn voorkeur gaat uit naar Supermotorschool.nl, aangezien die hier redelijk in de buurt een cursus verzorgen (baan in Heerde, bij Apeldoorn).
Of heeft iemand nog een andere goede tip voor zo'n cursus (regio Achterhoek/Twente)
Ik heb bij Supermotorschool.nl een "supermoto cursus" gedaan op het midland circuit. Echt een super dag gehad, grenzen verlegd en veel geleerd. Cursus gegeven door Paddy & Ronnie, zij geven zowel de cross als supermoto trainingen.

Kijkend naar de foto's op motoracadamy worden de trainingen door dezelfde heren gegeven. Ik weet niet of ze voor zichzelf begonnen zijn of ze bij beide aanbieders de lessen verzorgen.

Ongeacht de aanbieder denk ik dat je een top dag gaat hebben! :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
Bij Kawasaki's hoor je met warm weer de tankontluchting. Dat klinkt inderdaad als een zoemend of jankend geluid. Is normaal. Moet je maar je tankdop open doen en zal het ophouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
com2,1ghz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Bij Kawasaki's hoor je met warm weer de tankontluchting. Dat klinkt inderdaad als een zoemend of jankend geluid. Is normaal. Moet je maar je tankdop open doen en zal het ophouden.
Ik dacht ook aan de tank of fans. Maar 30 a 45 minuten later nog steeds?

Ik heb mijzelf in de begin dagen van mijn Z750R op warme momenten vaak afgevraagd waar het vandaan kwam :o

Na het rijden duurde het echter nooit zo lang voordat dit stopte..

Acties:
  • +7Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Over Kawasaki gesproken: ik heb het natuurlijk helemaal niet nodig en het staat vooral in de weg in de garage, maar ik kan nog steeds hele warme gevoelens krijgen van een vroege jaren "90 sportfiets, zoals bijvoorbeeld deze:

https://classic-motorbikes.net/wp-content/uploads/2012/03/ZXR750-1.jpg

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
reeging schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Ik heb mijzelf in de begin dagen van mijn Z750R op warme momenten vaak afgevraagd waar het vandaan kwam :o

Probeer de tank open te doen. Als het stopt dan weet je het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
Weet alleen dat mijn 650je het leuk vind tot 15 minuten na te blazen na een leuk stukje bergen rijden :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

GSX-MAN schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:35:
Over Kawasaki gesproken: ik heb het natuurlijk helemaal niet nodig en het staat vooral in de weg in de garage, maar ik kan nog steeds hele warme gevoelens krijgen van een vroege jaren "90 sportfiets, zoals bijvoorbeeld deze
Je bent niet de enige. Hoewel ik niet zo van de naked bike afdeling ben, vind ik dit nog altijd hele mooie stoere machines:

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rCk
Zorg schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:03:
[...]

Kan je de gpx delen? Ik rij vaak omgeving Breda en Zeeland maar wil wel eens wat anders :P woon omgeving Antwerpen
Ja zeker. Heb je iets aan een TomTom link, of liever een GPX? want dan kan ik die nog wel even delen met je hoor.
Hier overigens de link dan, en het screenshotje van de route. Beste route wel, bij Visé eraf en dan alsmaar binnendoor. Zoals je kunt zien, aardig wat bochtjes _/-\o_.

Je zou dan vanaf Antwerpen ook gewoon de E313 kunnen pakken die kant op. Voor mij was het via Eindhoven naar startpunt 175 km.

https://api.mydrive.tomto...-E4FBB8174B46%22%7D+ver=3

[Voor 11% gewijzigd door rCk op 23-05-2023 15:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
kneusteun schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:20:
[...]

Dat is zeker waar. Maar dat is ook wel karakter van een KTM, dat bokkerige, niet lekker bij zulke snelheden. Dat is wel het voordeel van die MT09 dat ie ook gewoon zo soepel is bij lagere snelheden. Maar ondertussen wel meteen wil gaan. Net eventjes dat kleine beetje extra "comfort" zogezegd.

Maar continu dat voorwiel in de lucht is ook niks nee. Je wordt ouder, maar ik ben mij ook meer en meer bewust van onze blauwe "vrienden" en de gevolgen hiervan :X

Groot aantal van de KTM lijn zijn gewoon echt bruut geweld ja :9~

Acties:
  • +4Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
mphilipp schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:44:
[...]

Je bent niet de enige. Hoewel ik niet zo van de naked bike afdeling ben, vind ik dit nog altijd hele mooie stoere machines:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zekers! Ik kom van een naked (SV1000N) en rij nu KTM 1290 SAR (niet bepaald naked :+ ).
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van cafe racers. Niet echt de motoren waar je lange afstanden mee rijdt naar mijn mening, maar ze zien er gewoon gaaf uit.
Een BMW
https://i.ytimg.com/vi/H-QzkcFRO6o/maxresdefault.jpg
Of Honda
https://cognitomoto.com/cdn/shop/files/89639596_202263817537684_6780269217254998016_n_640x360.jpg?v=1613736814
:9~

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Nakeds vind ik ook tof, maar daar heb ik er al eentje van. En zo'n old school sportfiets met dubbele koplampen kan ik wel enorm blij van worden. Een '92/'93 Fireblade al helemaal, maar die had ik moeten kopen toen ze nog goedkoop waren.

En nogmaals, er staat al een motor in de garage die ik te weinig gebruik. Een tweede slaat nergens op.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:31
iMars schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:07:
[...]

Zekers! Ik kom van een naked (SV1000N) en rij nu KTM 1290 SAR (niet bepaald naked :+ ).
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van cafe racers. Niet echt de motoren waar je lange afstanden mee rijdt naar mijn mening, maar ze zien er gewoon gaaf uit.
Een BMW
[Afbeelding]
Of Honda
[Afbeelding]
:9~
Wat voor BMW motor is dit?

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
Hoe doen jullie dat als je nieuwe banden nodig hebt?

De huidige banden zijn wel op en nu helemaal na 4 dagen Duitsland en 700km snelweg.

Ik had in de buurt een garage, waar je de banden kon laten afleveren en hij zetten ze er zo op en dat koste €60. Hij is helaas gestopt.

De grotere zaken die willen dit niet doen. De zaak hier om de hoek vraagt er €135 voor. Uurtje werk.... Dat is een hoger uur tarief dan de BMW dealer vraagt 8)7

Banden bij de zaak bestellen en monteren, daar worden door sommige belachelijk hoge prijzen voor gevraagt.

550 a 600 euro, terwijl de banden in set 300 kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Ray187 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:19:

De huidige banden zijn wel op en nu helemaal na 4 dagen Duitsland en 700km snelweg.

Ik had in de buurt een garage, waar je de banden kon laten afleveren en hij zetten ze er zo op en dat koste €60. Hij is helaas gestopt.

De grotere zaken die willen dit niet doen. De zaak hier om de hoek vraagt er €135 voor. Uurtje werk.... Dat is een hoger uur tarief dan de BMW dealer vraagt 8)7

Banden bij de zaak bestellen en monteren, daar worden door sommige belachelijk hoge prijzen voor gevraagt.

Ik heb zo'n bandenmontageapparaat gekocht. Kutwerk, maar op de vrijdagavond met veel bier hebben we er toen een achterband op gezet.

Zit je nog wel met balanceren, als je dat belangrijk vindt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska

Ook benieuwd naar.. Voorheen deed een kennis het voor mij in ruil voor een kratje bier.
Helaas is hij gestopt met circuit rijden en heeft hij ook de hele mikmak en apparatuur verkocht.

Ik moet nu echt een Honda Grom :+ Gewoon een eigen theme song :+

[Voor 7% gewijzigd door Vaniska op 23-05-2023 15:28]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Net bij Louis diverse schoonmaaktoebehoren en deze besteld:
https://cdn2.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_1800,h_1800,m_limit,c_fff/0d.1e.44.H1CraftMeyerHinterradDrehhilfeAluminium1003147891020.JPG

Hoef ik meteen niet meer de hele motor voor- en achteruit te rollen om het voorwiel schoon te maken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 23:38
Vaniska schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Wat voor BMW motor is dit?
Ik gok een BMW R100. Mooie basis voor een project zoals dit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk

Welke regio? In Alblasserdam zit er eentje die vraagt 30-35 EUR om de band te wisselen wanneer je met de motor komt. Is dacht ik een tientje goedkoper als je het wiel los aanlevert.

Bakkie koffie, half uurtje later en je kan weer op pad met je nieuwe band _/-\o_

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Vaniska
Willem30 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Ik gok een BMW R100. Mooie basis voor een project zoals dit. :)
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt inderdaad!

https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2019/10/2019-honda-monkey-custom-625x417.jpg
https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2019/10/2019-honda-monkey-custom-1-625x625.jpg

Ik zou een Monkey ook niet uitsluiten als cafe racer basis :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
rCk schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Welke regio? In Alblasserdam zit er eentje die vraagt 30-35 EUR om de band te wisselen wanneer je met de motor komt. Is dacht ik een tientje goedkoper als je het wiel los aanlevert.

Bakkie koffie, half uurtje later en je kan weer op pad met je nieuwe band _/-\o_
Amersfoort.

Heb nu een zaak gevonden voor €60 beide banden, maar moet wel de velgen los brengen.

Heb de Pirelli Angel GT II besteld €300 en de velgen heb ik er met 20 min, vanaf. Kan ik thuis mooi ff alles om en rond de ketting schoonmaken als de velg eraf is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Vaniska schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gok inderdaad op een BMW Rxx model, het is de afbeelding van deze video:

Als zie je deze motor niet terug in het filmpje... maar het zijn allemaal Rxx modellen (Boxer modellen, R100, R80, R65, R45... zie ook in het begin een K100 maar dat is een ander motorblok)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubjeMazter
Weet ik niet, zal als het weer gebeurd op beter onderzoek uitgaan, heb nu alleen geluisterd of het wel uit de motor kwam.
reeging schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:30:
[...]

Kwam thuis, heb hem in de garage gezet, pak uitgedaan, toiletbezoek, opgeruimd, afgewassen, denk dat er zeker wel 20-30 minuten verstreken waren.
com2,1ghz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:28:
[...]
Ga dat volgende keer proberen, thanks! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
Ray187 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Amersfoort.

Heb nu een zaak gevonden voor €60 beide banden, maar moet wel de velgen los brengen.

Heb de Pirelli Angel GT II besteld €300 en de velgen heb ik er met 20 min, vanaf. Kan ik thuis mooi ff alles om en rond de ketting schoonmaken als de velg eraf is.
Ah top, dat is een prima prijs ja.
Bijkomend voordeel is inderdaad dat je het zelf ff kan schoonmaken ja 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
60 euro is nog best een hoop geld. 2 weken terug bij iemand geweest voor 15 euro per band + 2,50 voor het afvoeren van de oude band. Was dus voor 35 euro klaar. Wel ook zelf de wielen er uit gehaald.

Als je naar een site gaat die banden verkoopt zoals motorbandenmarkt.nl dan kan je daar bedrijven opzoeken die banden kunnen monteren. Op die manier iemand gevonden die het voor 35 euro totaal deed. Moest daar voor nog wel een half uur rijden, maar dan nog een prima prijs. Ik vond er in mijn omgeving 2 die rond een half uur rijden waren waarbij het 35 euro en 45 euro was voor monteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
Vaniska schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat je hier post is volgens op basis van een Ducati monster, althans het blokje is zo te zien een 2 cilinder luchtkoeler van Ducati.

Die andere uit is een BMW R 100 (of 70, 60 of 50 dat kan ik niet uit de foto's halen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert_s
Bommes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Wat je hier post is volgens op basis van een Ducati monster, althans het blokje is zo te zien een 2 cilinder luchtkoeler van Ducati.

Die andere uit is een BMW R 100 (of 70, 60 of 50 dat kan ik niet uit de foto's halen)
Schijnt toch echt een custom Monkey te zijn. Vandaar ook de naam Gorilla.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nldls

Recent gedaan bij een kleine motorzaak. Gewoon hem de banden laten bestellen en plaatsen. Was geloo fik 450 euro kwijt voor vol set, omleggen en balanceren. Schrok ik niet perse van. Kan me herinneren dat ik jaren geleden met nood een band in DLD moest, 1 band was 250 euro.

Er zit bij mijn motor nog een factuur van 2018, waarbij het bedrag ex BTW hoger was dan ik nu in de btw heb betaald, dus lijk wel schappelijk.

Mijn ervaring: betrouwbare garage in de buurt zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
rCk schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Dat is zeker waar. Maar dat is ook wel karakter van een KTM, dat bokkerige, niet lekker bij zulke snelheden. Dat is wel het voordeel van die MT09 dat ie ook gewoon zo soepel is bij lagere snelheden. Maar ondertussen wel meteen wil gaan. Net eventjes dat kleine beetje extra "comfort" zogezegd.

Maar continu dat voorwiel in de lucht is ook niks nee. Je wordt ouder, maar ik ben mij ook meer en meer bewust van onze blauwe "vrienden" en de gevolgen hiervan :X

Groot aantal van de KTM lijn zijn gewoon echt bruut geweld ja :9~
En komt bij dat ik aan beide polsen geopereerd ben en dat helpt ook niet mee om het plezier te vergroten ;)
Beetje lomp rijden en heb meteen het gevoel dat mijn polsen aan het afsterven zijn.... :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb 2 adresjes waar ik altijd mijn banden online bestel: MyNetMoto en Pneus-Online. Die laatste heeft ook partnerbedrijven die de montage kunnen doen. Volgens mij hoef je niet pers's daar te kopen; je kunt gewoon door de database bladeren om te kijken waar er een is. Klik gewoon op een willekeurige band en dan zie je ergens daar onder een tabje 'montage' als je dan je postcode intikt, krijg je alle montagebedrijven in jouw buurt te zien.

Mijn ervaring is dat deze leveranciers doorgaans het goedkoopste zijn, tenminste voor de banden die ik wil hebben. Er zijn ook een aantal webshops in Nederland, maar bij de laatste keer dat ik daarna keek, viel het toch weer in het voordeel van MyNetMoto.

Het enige nadeel dat ik dan weer heb met de montagebedrijven hier in de buurt (ik heb er 2 geprobeerd die lekker dichtbij waren) is dat de een niet aan mijn motor wilde beginnen, want te zwaar. De andere deed het wel, maar moest een beetje improviseren omdat zijn motorlift niet geschikt was voor mijn motor (380kg). Het lukte allemaal wel en hij deed het goed, dus wie weet ga ik er volgende keer weer heen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:25
rCk schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Ja zeker. Heb je iets aan een TomTom link, of liever een GPX? want dan kan ik die nog wel even delen met je hoor.
Hier overigens de link dan, en het screenshotje van de route. Beste route wel, bij Visé eraf en dan alsmaar binnendoor. Zoals je kunt zien, aardig wat bochtjes _/-\o_.
[Afbeelding]

Je zou dan vanaf Antwerpen ook gewoon de E313 kunnen pakken die kant op. Voor mij was het via Eindhoven naar startpunt 175 km.

https://api.mydrive.tomto...-E4FBB8174B46%22%7D+ver=3
Als een gpx niet teveel moeite is.... dan graag! De tomtom kan ik niet importeren in mijn bmw app

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
Zorg schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Als een gpx niet teveel moeite is.... dan graag! De tomtom kan ik niet importeren in mijn bmw app
Er staat download GPX na het aanklikken van die link, dus dat zou dan moeten werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 23:05
Ik heb vandaag €500 betaald voor een setje Dunlop Roadsmart 4 GT, met monteren, en een oliebeurtje… vond het een schappelijke prijs! (Ter info, Leusink Motoren in Dronten)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 23:33
Van het weekend staan kwijlen naar ktm zn nieuwe speeltje, met het thuisfront maar eens overleggen 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iMars schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:07:
[...]
Ja, die zijn supermooi. Maar alleen om naar te kijken...Superoncomfortabel. Je ziet ook hier en daar inderdaad café racers op basis van de K100 en die zijn ook best cool.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:49:
Ik heb vandaag €500 betaald voor een setje Dunlop Roadsmart 4 GT, met monteren, en een oliebeurtje… vond het een schappelijke prijs! (Ter info, Leusink Motoren in Dronten)
Ja, zoiets wilde mijn dealer ook hebben voor een set Dunlop Roadsmart III. Maar ik had al gezien dat ze bij MyNetMoto €262 aan mij verstuurd zouden worden. Dus ik vroeg mij af of ze daar gouden steeksleutels gebruiken. Mijn oude dealer (in Vianen) deed het voor €35 per wiel bij een beurt. Dat is pas schappelijk. Maar €250 om twee banden te monteren...ga toch weg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GSX-MAN

Als je dan toch zo lekker aan het poetsen bent (en waarbij je jezelf verbaast over de hoeveelheid kettingvet op je achtervelg en wish/dog-bones), pak ook even het beschermkapje bij je voorste kettingwiel weg en verbaas jezelf vervolgens over de zooi welke zichzelf daar opgehoopt heeft.... ;)

Die troep slijpt je ketting 'stuque' op den duur....

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-05-2023 21:43]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
s006110 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:49:
400 om 100 ofzo dan. Vind het niet gek nu. Blij met die zaak, wellicht voor mij ook wel interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Ja, zoiets wilde mijn dealer ook hebben voor een set Dunlop Roadsmart III. Maar ik had al gezien dat ze bij MyNetMoto €262 aan mij verstuurd zouden worden. Dus ik vroeg mij af of ze daar gouden steeksleutels gebruiken. Mijn oude dealer (in Vianen) deed het voor €35 per wiel bij een beurt. Dat is pas schappelijk. Maar €250 om twee banden te monteren...ga toch weg!
Welke dealer was dat?

Moet Wil ook weer nieuwe bandjes, ga weer voor de Conti SportAttacks. Na 7500km op de Road4 wil ik nu weer wat wendbaarders. Die Road4 bewaar ik denk ik maar voor de R1200RT.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Will_M schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:40:
@GSX-MAN

Als je dan toch zo lekker aan het poetsen bent (en waarbij je jezelf verbaast over de hoeveelheid kettingvet op je achtervelg en wish/dog-bones), pak ook even het beschermkapje bij je voorste kettingwiel weg en verbaas jezelf vervolgens over de zooi welke zichzelf daar opgehoopt heeft.... ;)

Die troep slijpt je ketting 'stuque' op den duur....
Ja, hele goeie. Die hebben we wel los gehad bij het vervangen van de ketting, maar deze keer bij het schoonmaken niet. Dat wordt er wel eentje voor de volgende ronde.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:47:
[...]
Welke dealer was dat?
Ohwacht...het was IJsselstein, de BMW dealer aldaar, Molenaar. Was een paar jaar geleden, want ik ben al bijna 4 jaar niet meer in die regio woonachtig. Hij vroeg zelfs of ik mijn eigen banden leverde, dus dat is ook geen probleem voor ze.

[Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 23-05-2023 22:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
Ik ga zelf altijd langs deze zaak;

https://motorbanden-quickservice.nl/

Zitten in Bleiswijk, in de buurt van Rotterdam. Zelfs als je in nood bent op een zondag of whatever kan deze man je helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Vroeger zat er in IJsselstein een motorverhuur, Silverline. Die hadden een voormalige monteur van Motoport Vianen in dienst en deden voor weinig ook bandenwissels. Maar das war ein mal.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
mphilipp schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Wel goed opletten hè… ik heb roadsmart 4, en een oliebeurt er bij (met iets meer werk, omdat ik full fairing heb opende VFR).

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Ohwacht...het was IJsselstein, de BMW dealer aldaar, Molenaar. Was een paar jaar geleden, want ik ben al bijna 4 jaar niet meer in die regio woonachtig. Hij vroeg zelfs of ik mijn eigen banden leverde, dus dat is ook geen probleem voor ze.
Ah, ik ga altijd naar BMW Houtrust. Die vinden (normaliter) ook eigen banden geen probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

4x2

lộn xộn quá

s006110 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Wel goed opletten hè… ik heb roadsmart 4, en een oliebeurt er bij (met iets meer werk, omdat ik full fairing heb opende VFR).
Maar het achterwiel ligt er zo snel af dat die oliebeurt qua tijd gecompenseerd is ;)

leeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:14
reeging schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:25:
[...]

Ik heb bij Supermotorschool.nl een "supermoto cursus" gedaan op het midland circuit. Echt een super dag gehad, grenzen verlegd en veel geleerd. Cursus gegeven door Paddy & Ronnie, zij geven zowel de cross als supermoto trainingen.

Kijkend naar de foto's op motoracadamy worden de trainingen door dezelfde heren gegeven. Ik weet niet of ze voor zichzelf begonnen zijn of ze bij beide aanbieders de lessen verzorgen.

Ongeacht de aanbieder denk ik dat je een top dag gaat hebben! :*)
Ik heb onlangs de 'Circuit Training' gedaan bij Motoracademy en Paddy en Ronnie zijn inderdaad voor zichzelf begonnen. Ze gaven eerst les voor supermotorschool, die er mee ging stoppen maar de overname was niet interessant. Dus dan maar zelf begonnen :)

Was een erg leuke dag, wel niet je nieuwste / beste laarzen aandoen, ze slijten stevig met de manier van rijden ;)
YouTube: Motor Academy - Circuit training - 03/05/2023
Uberdude schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:57:
Van het weekend staan kwijlen naar ktm zn nieuwe speeltje, met het thuisfront maar eens overleggen 😅[Afbeelding]
Ik weet niet of hij in het echt beter smoelt dan op foto, maar ik ga er mijn 990 SMT niet voor inruilen op basis van wat ik gezien heb 😅

• s006110
4x2 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 06:52:
[...]

Maar het achterwiel ligt er zo snel af dat die oliebeurt qua tijd gecompenseerd is ;)
Dat is waar… zeker omdat de uitlaten ook nog eens onder het zadel zitten…

dat compenseert het feit dat de kappen met van die klikdingen vastzaten omdat ik geen verse well nuts meer had omdat ik de kappen er zo vaak af heb moeten halen afgelopen tijd

• kneusteun
theredone51 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 06:57:
[...]

Ik heb onlangs de 'Circuit Training' gedaan bij Motoracademy en Paddy en Ronnie zijn inderdaad voor zichzelf begonnen. Ze gaven eerst les voor supermotorschool, die er mee ging stoppen maar de overname was niet interessant. Dus dan maar zelf begonnen :)

Was een erg leuke dag, wel niet je nieuwste / beste laarzen aandoen, ze slijten stevig met de manier van rijden ;)
YouTube: Motor Academy - Circuit training - 03/05/2023

[...]

Ik weet niet of hij in het echt beter smoelt dan op foto, maar ik ga er mijn 990 SMT niet voor inruilen op basis van wat ik gezien heb 😅
Vind het ook geen echte verbetering qua looks…

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

s006110 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Bij mij wilden ze die €500 hebben voor banden+montage. De beurt niet meegerekend... :X
Zij betalen denk ik iets meer voor de banden.

[Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 24-05-2023 09:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
wokkelz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:22:
Ik ga zelf altijd langs deze zaak;

https://motorbanden-quickservice.nl/

Zitten in Bleiswijk, in de buurt van Rotterdam. Zelfs als je in nood bent op een zondag of whatever kan deze man je helpen.
Bij Ed, goeie gozer en mij idd ook op een zondag geholpen beetje onderhandelen over de prijs lukt ook nog wel.

Nog een goede in Zuid-Holland is Sabra in Alblasserdam ( https://www.motorbanden.nl/ )

• s006110
mphilipp schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Bij mij wilden ze die €500 hebben voor banden+montage. De beurt niet meegerekend... :X
Zij betalen denk ik iets meer voor de banden.
Dan heeft Leusink gewoon goede prijzen (en ook topservice) 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Laatste twee achterbanden gratis laten plaatsen bij de garagist, de achterband was wel 10 euro duurder dan zelf kopen bij pneus online.

Dus prima geregeld _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21:32
mono-oXide schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Nog een goede in Zuid-Holland is Sabra in Alblasserdam ( https://www.motorbanden.nl/ )
Zitten die (tegenwoordig?) in Alblasserdam. Ik ging er altijd heen in Geldermalsen, 15+ jaar geleden inmiddels.

• rCk
Jolke schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Zitten die (tegenwoordig?) in Alblasserdam. Ik ging er altijd heen in Geldermalsen, 15+ jaar geleden inmiddels.
mono-oXide schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Bij Ed, goeie gozer en mij idd ook op een zondag geholpen beetje onderhandelen over de prijs lukt ook nog wel.
Yep, die bedoelde ik in mijn eerdere bericht! Sabra is echt een topzaak. Goede service, goede prijs, vakmannen.
Ga daar zeker nog eens heen voor een bandje als het nodig is. _/-\o_

Pagina: 1 ... 484 ... 488 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee