Even een update hierover. Ik denk namelijk dat ik het probleem met te zacht geluid uit de Cardo Spirit HD heb opgelost. Ik verbind namelijk altijd zowel met de Cardo als met m'n BMW (daar moet ik dan de Cardo selecteren als helm bestuurder). Wat dan gebeurt is dat alle communicatie via de BMW verloopt, zodat die ook navigatie aanwijzigen enz kan doorgeven. Als negatief effect heb je dan dat de Cardo app niet meer de Spirit HD kan vinden (omdat die al verbonden is met de BMW). En die Cardo app is blijkbaar vrij essentieel omdat ik daar een aantal (geluids)instellingen heb staan die ervoor zorgen dat het geluid ook op hogere snelheid luid genoeg is.MitchellHearth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:44:
Ik zit te kijken naar die JBL speaker upgrade voor m'n Cardo Spirit HD set, maar schrik me rot van de prijs. Dan kan ik beter de Freecom 2x kopen waar die JBL speakers al bij zitten (al zijn die 40mm ipv 45mm bij de upgrade set) en de Spirit HD verkopen denk ik zo?
Maak nog wel 's wat snelwegkilometers en dan kan ik geen podcast meer volgen, laat staan nog goed muziek luisteren. Heb al wat geprobeerd met de speakers anders monteren maar in mijn helm zitten uitsparingen dus kan niet veel de speakers verplaatsen. Dus zit nu beetje verder te kijken.
*edit: huh, ik zie op de ene site staan: "Deze JBL set is standaard meegeleverd met de Freecom 4+, Packtalk Bold (JBL) en Packtalk Slim (JBL)." Maar als ik die sets op zoek dan zie ik dat die allemaal met 40mm JBL speakers worden geleverd. Dat zijn toch andere speakers dan die 45mm
Dus ik heb nu de Cardo niet meer met de BMW verbonden maar rechtstreeks met alleen mijn telefoon. Daardoor vindt de app de Cardo en heb ik 1: overall luider volume en 2: de optie dat het volume omhoog gaat zodra je harder gaat rijden.
Enige is dat ik 'm een tikkeltje vind oversturen (krakend geluid) wanneer ik > 80km/u rijd maar tegen die tijd heb ik ook wel wat windruis dus het valt niet heel erg op. Belangrijker vind ik dat ik nu ook podcasts enz kan volgen.