• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige week een weekje in de Eifel geweest. Drie dagen gereden. Helaas veel regen.

Moet zeggen de hairpins bergaf in het bos nog wel een beetje spannend blijven. Gebrek aan ervaring met regen mijnerzijds natuurlijk. Kwestie van oefenen, maar das hier in de buurt een beetje lastig natuurlijk.

Hadden de motoren op een gehuurde aanhanger gezet. Maar dat blijft toch wel sappelen hoor. Vorig jaar een veel te klein krampending gehuurd, waardoor mijn motor achterstevoren erop moet. Niet goed voor het display en scherm.

Nu een aanhanger voor 3 motoren, maar ook dat hield niet echt over met een 1190 Adventure en 1290 Super adventure. Vooral de hoek van de buitenste spanbanden wordt een beetje apart.
Opladen ging in eerste instantie wel ok, maar bij het afladen op een helling flikkerde er eentje zijwaarts van de aanhanger af. Viel reuze mee met de schade. Paar krassen en een gebroken spiegel, die we binnen een half uurtje opgesnord hadden in de buurt.

Bij het opladen daarentegen begaf de wielklem het volledig. Gelukkig nadat we de achterkant van diezelfde motor ook al hadden aangetrokken. Maar wederom geen geweldige ervaring eerlijk gezegd.
Toch maar kijken voor een eigen aanhanger misschien.

Alles bij elkaar toch een goede week gehad, 700km gereden over de B en C wegen, met de onroute kaarten. Dus dat waren drie goed lange dagen alsnog. Beetje spijt dat ik geen rondje op de Nordschleife heb gedaan, maar misschien maar beter ook.

Overigens liet als klap op de vuurpijl m'n zoontje m'n Garmin XT nog op de grond vallen. Scherm stuk. Schappelijk reparatievoorstel van Garmin (132 euro) gelukkig. Had gehoopt ze te kunnen verleiden tot een updgade naar de XT2, maar daar trapten ze niet in helaas :P

[Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 17-05-2023 14:31]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:22
noes schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:23:
[...]

Voor 8k kan je heel veel vinden. De vraag is dus eerder: wat zoek je?
Tijdelijke betrouwbare motor die ik dan volgend jaar weer wil inruilen/verkopen.
Maar wil niet een saai hok, vandaar toch nog die 8k

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Tijdelijke betrouwbare motor die ik dan volgend jaar weer wil inruilen/verkopen.
Dan rijd je toch een jaar langer door op de 990? Of is er iets gebeurt waar ik overheen heb gelezen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 19:40
[...]

tracer 900 uit 2015 moet wel lukken lijkt me.

• kneusteun
Joris748 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Dan rijd je toch een jaar langer door op de 990? Of is er iets gebeurt waar ik overheen heb gelezen?
Ja ik wil er vanaf omdat ik een operatie heb gehad aan mijn polsen.
Deze zijn helaas voor altijd “stuk” en die 990 is gewoon niet geschikt, dat ding trekt de boel constant nog lomper.
Ook is het gewoon niet meer de fiets die ik wil, teveel hooligan.

Komt bij dat hij net een grote beurt heeft gehad en nieuwe achterband.

Kortom mooi moment om hem in te ruilen 👍

• kneusteun
PheraX schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:54:
[...]

tracer 900 uit 2015 moet wel lukken lijkt me.
Goeie, zet ik op de lijst.
Niet ook lomp?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

En allroad, begrijp ik? Dan een BMW R1200GS, dan weet je ook zeker dat je m volgend jaar ook weer makkelijk kwijt kan.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:19:
Iemand nog leuke tips?
Zat zelf te kijken naar een jonge of nieuwe MT07, maar met mijn 1.86 is dat volgens mij niet te doen.
Ik ben zelf ook 1,86m. Heb het een jaar uitgehouden op een MT-07. Fijne fiets, maar te klein als ik lang en/of vaak rij, wat ik dus ook doe. Ingeruild voor een Tracer 700. Technisch hetzelfde, maar zit een stuk beter. En rijdt naar mijn idee zeker niet minder.

• kneusteun
Tracer 700/900 gaat zeker mee op de lijst.

En ja allroad zou leuk zijn maar is absoluut geen must.
Vriendin rijdt een sv650n dus ik zal zeker wel wegkomen met een tracer.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09

ToolkiT

brit-tweaker

Meulugar schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:03:
[...]

in Spanje/PT en geloof ook engeland en Frankrijk mag je idd met je autorbw een 125cc/11kw besturen. maar kun je dus ook als 16 jarige daar een rijbewijs voor halen. ik heb hier bijv een DTR125 ooit voor 1800 gekocht die dingen gaan nu voor 3/4k eu over de kop. de mijne is echter wel 16kw dus wat minder gewild dan de 11kw versies maar toch. het is niets meer dan een opgevoerde brommer en dat merk je vooral aan de remmerij!

vanmiddag de SV weer eens uit de garage halen om een stukje te rijden. prachtig weer hier, dus na werktijd pilsje aan het strand :+
in de UK moet je wel een CBT (compulsary basic training) halen en dan mag je een jaar lang 125cc rijden.. daarna afrijden voor A of weer een CBT..
Oudere mensen die al lang geleden rijbewijs gehaald hebben krijgen wel A1 erbij geloof ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:59

FnordySquare47

Cool-Inc.net

noes schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:33:
[...]

Het A1 krijg je daar toch 'gratis' bij je B rbw? Dat maakt zo'n motortje ineens heel interessant.
Niet helemaal, je wordt wel verplicht van nog x-aantal uur les te volgen bij een rijschool maar er is geen examen aan verbonden.

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 16:34
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:10:
Tracer 700/900 gaat zeker mee op de lijst.

En ja allroad zou leuk zijn maar is absoluut geen must.
Vriendin rijdt een sv650n dus ik zal zeker wel wegkomen met een tracer.
Ik zit met mijn 1.93 prima op de MT09, maar met een budget van 8k wordt het wel wat krap. Dat wordt wellicht wat concessies maken. Die krengen zijn echt waardevast :X

Wel heel leuk rijden die 3-cilinder.

Bovendien is de MT07 ook een super motor, maar boven de 1,80 denk ik wel gewoon iets te klein. Gelukkig heeft mijn vriendin er eentje, voor het geval ik eens een 2 cil wil laten klapperen _/-\o_

PSN: ChefRickert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 16:41
MikeyMan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:28:
Nu een aanhanger voor 3 motoren, maar ook dat hield niet echt over met een 1190 Adventure en 1290 Super adventure. Vooral de hoek van de buitenste spanbanden wordt een beetje apart.
Opladen ging in eerste instantie wel ok, maar bij het afladen op een helling flikkerde er eentje zijwaarts van de aanhanger af. Viel reuze mee met de schade. Paar krassen en een gebroken spiegel, die we binnen een half uurtje opgesnord hadden in de buurt.

Bij het opladen daarentegen begaf de wielklem het volledig. Gelukkig nadat we de achterkant van diezelfde motor ook al hadden aangetrokken. Maar wederom geen geweldige ervaring eerlijk gezegd.
Toch maar kijken voor een eigen aanhanger misschien.
Was het wel een aanhanger voor 3 motoren? of eentje waarbij een enkele motor vervoerd kan worden in het midden of 2 aan elke kant?

Ik heb zelf een eigen aanhanger, met 2 inrijklemmen met een "bak" maat van 150 breed. Daar paste 2 weken terug een RT en T700 precies naast elkaar op. Alleen de koffer van de RT moest er even vanaf.

Op en afladen op schuin op een helling is natuurlijk altijd lastig, dan altijd proberen de aanhanger met de heuvel mee te parkeren.

Wat betreft de wielklem, ik heb die van Acebikes er op zitten. Zolang de aanhanger gewoon rechtop staat en er geen windkracht veel is. dan zie ik geen reden waarom een motor er los uit zou moeten komen.

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Ja ik wil er vanaf omdat ik een operatie heb gehad aan mijn polsen.
Deze zijn helaas voor altijd “stuk” en die 990 is gewoon niet geschikt, dat ding trekt de boel constant nog lomper.
Ook is het gewoon niet meer de fiets die ik wil, teveel hooligan.

Komt bij dat hij net een grote beurt heeft gehad en nieuwe achterband.

Kortom mooi moment om hem in te ruilen 👍
Klinkt als een NC750X met DCT, trekt vrij constant aan je polsen door de DCT, maar niet te hard door het totale gebrek aan vermogen.
Zitpositie lekker rechtop, zwaartepunt erg laag en een grote opslagemmer voor de pijnstillers 8)

leeg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kneusteun
rCk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:14:
[...]

Ik zit met mijn 1.93 prima op de MT09, maar met een budget van 8k wordt het wel wat krap. Dat wordt wellicht wat concessies maken. Die krengen zijn echt waardevast :X

Wel heel leuk rijden die 3-cilinder.

Bovendien is de MT07 ook een super motor, maar boven de 1,80 denk ik wel gewoon iets te klein. Gelukkig heeft mijn vriendin er eentje, voor het geval ik eens een 2 cil wil laten klapperen _/-\o_
Ja precies, mijn vriendin heeft vorig jaar haar SV650 nieuw opgehaald bij de dealer, met haar 170 een perfecte fiets.
Toen ik toch stiekem een rondje deed besefte ik dat ik gewoon veel meer lol had in het uitwringen van dat ding dan het in toom houden van een dikke KTM.

Dus ik ben wel beetje klaar met 100+ PK's die ook nog eens super fel zijn.

• kneusteun
4x2 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Klinkt als een NC750X met DCT, trekt vrij constant aan je polsen door de DCT, maar niet te hard door het totale gebrek aan vermogen.
Zitpositie lekker rechtop, zwaartepunt erg laag en een grote opslagemmer voor de pijnstillers 8)
Is dat zo erg ja?
Vind het geen mooie fiets en had hem niet meegenomen in de lijst, maar het klinkt wel logisch.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het hangt er vanaf wat je verwacht eigenlijk, ik vind m'n 700 echt fijn rijden, het ding is zuinig en het stuurt veel beter dan je op basis van het gewicht zou verwachten doordat het zwaartepunt enorm laag hangt.
Alleen boven de 100-120 is de gang er wel aardig uit, meerdere auto's inhalen op een 80 weg is ook lang niet zo makkelijk (dat was weer een openbaring toen ik met de VFR reed :+)

De DCT is in mijn ogen echt een toevoeging voor de motor omdat ie past bij het rustige karakter.
En als je veel start/stop verkeer rijdt is het gewoon heel prettig.

Op het moment staat ie eigenlijk alleen maar te koop omdat ik een keer een NC7x0D (Integra) wil proberen vanwege de extra windbescherming.

leeg

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mitssz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Was het wel een aanhanger voor 3 motoren? of eentje waarbij een enkele motor vervoerd kan worden in het midden of 2 aan elke kant?

Ik heb zelf een eigen aanhanger, met 2 inrijklemmen met een "bak" maat van 150 breed. Daar paste 2 weken terug een RT en T700 precies naast elkaar op. Alleen de koffer van de RT moest er even vanaf.

Op en afladen op schuin op een helling is natuurlijk altijd lastig, dan altijd proberen de aanhanger met de heuvel mee te parkeren.

Wat betreft de wielklem, ik heb die van Acebikes er op zitten. Zolang de aanhanger gewoon rechtop staat en er geen windkracht veel is. dan zie ik geen reden waarom een motor er los uit zou moeten komen.
Nee konden er wel echt drie op denk ik. Maar niet drie van deze ;)

Middelste wielgoot stond naar voren.

Maar dit waren sowieso wielbeugels. Vind die inrijklemmen eigenlijk prettiger. Dat staat gelijk vast.

Zit er ook aan te denken om een oprijplaat en wielklem te kopen voor de aanhanger van mn schoonvader. Dan inderdaad zo'n los model wielklem.

Probleem met die huur dingen is dat de huurders er nogal laks mee zijn natuurlijk.

Dat de motor eraf viel was natuurlijk vooral onze eigen schuld. In een poging de motoren niet tegen elkaar aan te laten ketsen hadden we eerst de middelste ratel los gemaakt. En de helling was de laatste druppel ;)

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 17-05-2023 18:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:16
Zo, eindelijk een afspraak gemaakt voor otoplastieken. Volgende vrijdag opmeten.

Daarnaast afgelopen zondag al om 7:00 wakker dus 8:00 zat ik al op motor. Rondje Duitsland van 250km gemaakt. Echt blij met de keuze van de Tracer, nergens last van na zo’n rit, behalve van het windgeruis een klein beetje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:54

Jimmeh

Bacon

Farezz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:28:
Zo, eindelijk een afspraak gemaakt voor otoplastieken. Volgende vrijdag opmeten.

Daarnaast afgelopen zondag al om 7:00 wakker dus 8:00 zat ik al op motor. Rondje Duitsland van 250km gemaakt. Echt blij met de keuze van de Tracer, nergens last van na zo’n rit, behalve van het windgeruis een klein beetje.
Dan was je voor de middag al terug thuis? :P

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:16
Jimmeh schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:31:
[...]

Dan was je voor de middag al terug thuis? :P
Ja, had wel plannen smiddags dus het was iets voor 12 geworden. Ook nog ergens een broodje gegeten.

Man wat is het druk in die bakkerijen in Duitsland op zondag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Ja precies, mijn vriendin heeft vorig jaar haar SV650 nieuw opgehaald bij de dealer, met haar 170 een perfecte fiets.
Toen ik toch stiekem een rondje deed besefte ik dat ik gewoon veel meer lol had in het uitwringen van dat ding dan het in toom houden van een dikke KTM.

Dus ik ben wel beetje klaar met 100+ PK's die ook nog eens super fel zijn.
Ik weet nog dat mijn 95 pk FZS600 fazer stiekem ontzettend leuk was. Voldoende vermogen om de 200 te halen, lekker door de toeren heen te komen, maar ook rustig genoeg om niet bang te zijn om hem eens te gebruiken.

Nu is de tiger wel redelijk rustig, zeker onderin de toeren, maar 140 pk is anders dan 95, dat is zeker.

Overigens voor het dagelijks rijden wat ik nu veel doe, graag de Tiger. Meer comfort, meer beenruimte in mijn geval en gewoon net ff wat luxer.

Tijd terug met iemand op stap geweest die een sport motor had. Na een paar uur en een goede 180 km kon ik nog wel ff, maar die sport motor zit dan niet zo tof meer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mitssz
Afgelopen Luxemburg weekend ook met de Div gegaan ipv R6. En moet zeggen, die 78 paardjes(bijna de helft van de R6) onder de bips hebben mij niet teleur gesteld. Heerlijk om overal vol gas de bochten uit te kunnen komen vol door schakelen en niet bang te hoeven zijn dat je veel en veel te hard gaat. Of dat je tractiecontrole nodig hebt.

Het deed me alles herinneren aan het eerste Lux weekend met de R3, daarmee kon hetzelfde. heerlijk!

Een paar jaar terug was het ook altijd, hoe meer pk hoe beter. Maar daar kom ik toch echt op terug.

En ik had geen last van mijn nek of polsen inderdaad. Maar nu van de billen :+

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:47
Waarschijnlijk ook te klein voor je maar ik heb enorm veel plezier van m’n Kawasaki Ninja 650! Super licht, wendbaar en snel genoeg om in no-time je roze pasje kwijt te zijn. Wat mij betreft ook nog eens een prachtige motor om te zien, sportief en qua zithouding comfortabel, namelijk hetzelfde als de Z-serie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Haha, mooi hoe iedereen ineens het licht ziet ;)

Ik vertrek morgen met de V85 richting Cochem, kneiterveel zin in. Heb een lijstje met dingen waar ik last van kan krijgen (voet, knie, reet, rug, pols), ben benieuwd :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mitssz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:20:
[..]

En ik had geen last van mijn nek of polsen inderdaad. Maar nu van de billen :+
En van de regen, toch? :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik moet maar eens kijken of ik last blijf houden van mijn pols, vandaag gingen mijn hechtingen eruit.
Met pronatie en supinatie trekt het nu niet meer.
(pronatie = polsbeweging die je maakt als je drinkt "Proost", supinatie = de polsbeweging die je maakt tijdens soep eten)
Voor dat ik weet of ik er iets aan overhoud ben ik minimaal 2 maanden verder.

Ik heb nu een lang weekend vrij zoals veel mensen, ideal motorweekend.
Een kennis van mij ging gewoon de motor op nadat ze een plaat in zijn pols hadden gezet. Nu ben ik niet zo gek en heb ik vorige week de Oxycodon al over de balie van de ziekenhuisapotheek geschoven. Maar daar staat ook duidelijk op dat het de rijvaardigheid beïnvloed.
Verder komt komende week de expert kijken naar de Transalp en wil de RT toch niet starten, dus weg kan ik toch niet.
Wel een goed idee om de motoren aan te pakken, dan heb ik weer een ABS motor voor woon-werk als de RT is gemaakt.

Met een tweede poging is er nu een nieuwe Schuberth C4 Pro Zilver in maatje 61 onderweg, dan kan ik de SC1 communicatie set overzetten van mijn beschadigde helm. Schijnt handig te zijn in het buitenland...
Tweede hands valbeugels voor de Transalp heb ik ook al liggen, nieuwe spiegelglas heb ik ook al gevonden. Voor de rest wordt het vooral plastic plakken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Farezz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Ja, had wel plannen smiddags dus het was iets voor 12 geworden. Ook nog ergens een broodje gegeten.

Man wat is het druk in die bakkerijen in Duitsland op zondag
Hoofdwegen gepakt? :P

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Gisteren de sv650 ook weer even uitgelaten. Begin er al aan te wennen en vertrouwen in te krijgen.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
LankHoar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Zoals je zelf al zegt heeft het eigenlijk weinig met veiligheid te maken.

Hoe vaak worden er auto's in een fuik aan technische inspectie onderworpen? Terwijl daar juist technisch gezien veel vaker wat aan mankeert (want vervoersmiddel) dan aan motoren (want hobby/paradepaardje). Als je dan bonnen gaat schrijven voor een missende reflector, een donker visier of andere ruime interpretaties van richtlijnen, dan noem ik dat motorrijdertje pesten ja.
Even doorvragen over de reflector dingetje. Mijn KTM 1290 van 2020 heeft zover ik kan zien geen reflector achter bij mijn kentekenplaat (ja kenteken zelf is al een grote reflector). Maar daar doen ze moeilijk over in Luxemburg? Mijn motor is stock, niks aan veranderd/gemodificeerd. Ben van plan om een paar keer naar een kennis van me in Luxemburg te gaan, maar als ik dit zo hoor kan ik dus een boete verwachten als ik staande gehouden wordt?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
Meulugar schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:04:
Gisteren de sv650 ook weer even uitgelaten. Begin er al aan te wennen en vertrouwen in te krijgen.[Afbeelding]
Hoe vind je het rijden? Ik had de grotere broer, de SV1000 en vond dat een heerlijk motorblok :9~

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06
iMars schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:24:
[...]

Even doorvragen over de reflector dingetje. Mijn KTM 1290 van 2020 heeft zover ik kan zien geen reflector achter bij mijn kentekenplaat (ja kenteken zelf is al een grote reflector). Maar daar doen ze moeilijk over in Luxemburg? Mijn motor is stock, niks aan veranderd/gemodificeerd. Ben van plan om een paar keer naar een kennis van me in Luxemburg te gaan, maar als ik dit zo hoor kan ik dus een boete verwachten als ik staande gehouden wordt?
Heb je zo'n kenteken met reclame onderin? (waar dat ding vandaan komt zeg maar) Dan kan je daar wellicht een rode reflector op plakken.

Op mijn Hawk heb ik gewoon twee schroeven door het kenteken gejast en daar een reflector aan vast gemaakt :+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitssz
noes schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:34:
[...]

En van de regen, toch? :+
Daar zou ik op beide last van hebben gehad 8)

• iMars
Vrijdag schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Heb je zo'n kenteken met reclame onderin? (waar dat ding vandaan komt zeg maar) Dan kan je daar wellicht een rode reflector op plakken.

Op mijn Hawk heb ik gewoon twee schroeven door het kenteken gejast en daar een reflector aan vast gemaakt :+
Wat ik me afvraag is: ik koop een motor bij de dealer en blijkt niet te voldoen aan de nederlandse wet (art 5.4.51 h)...

Toch maar ff kijken voor een reflector :+

• Vrijdag
iMars schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Wat ik me afvraag is: ik koop een motor bij de dealer en blijkt niet te voldoen aan de nederlandse wet (art 5.4.51 h)...

Toch maar ff kijken voor een reflector :+
Is de motor niet voorzien van een verkorte kentenplaathouder? Op de originele zou volgens mij gewoon een reflector moeten zitten.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +67Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Het is klaar!

Ik ben in Kaapstad.

29 landen en 39246 kilometer in 293 dagen. Er is 1473 liter benzine in mijn tank gegaan, ik heb 5 lekke banden en 3 bekeuringen gehad (5km te hard in Frankrijk, 12km te hard in Turkije en niet stoppen voor een stopbord in Botswana, die laatste was duur).

De laatste maand ging vlot. Na motoronderhoud in Pretoria reed mijn motor weer als nieuw. Hoe fijn kunnen nieuwe banden zijn. Ik was terug gereden naar Botswana, achteraf wellicht beter in Zuid Afrika te blijven want wat is Botswana saai. Fantastisch wat wilde dieren betreft maar 1800 km vlakke weg, rechtdoor en geen verandering in scenery. De Trans Kalahari Corridor klinkt gaaf maar is het niet.

Heel af en toe iets van een heuveltje met een beetje uitzicht

Wel veel gave dieren langs de kant van de weg, voor het eerst een wilde struisvogel gezien. Ook veel wilde paarden en geiten in Botswana

Dat saaie rijden bleef tot aan Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Zowel Botswana als Namibië zijn leeg, echt leeg. In het zuiden van Namibie ben ik op 100 kilometer snelweg 6 tegenliggers tegen gekomen. soms 300 kilometer afstand tussen 2 dorpen. Ook wel bijzonder.

Een attractie in Namibië is de Namib woestijn. Ik had het plan om deze te door kruizen. 500km in totaal en dat kon in 2 dagen, vanwege toeristen zijn er her en der wat lodges. 5 liter extra benzine zou voldoende moeten zijn, sommige lodges zouden benzine verkopen maar daar durfde ik niet op te gokken.

Ik verwachtte vanwege het toerisme ook redelijke goede zandwegen maar dat was niet zo. Het begon goed maar na 100 km werd de weg heel slecht. Bijna 2 uur over 50 kilometer gedaan, een aantal keren bijna onderuit gegaan en ik moest nog 150km tot de lodge, De dag erop nog 250. Heel veel wasbord en heel veel zand. Staand op de steps en met een flinke gang zal best moeten lukken maar ik vond het niet het moment om dat te gaan leren.Ik ben omgekeerd, was ik wel even chagrijnig van. Ik had echt vooraf die of road training moeten doen. Ik heb meer wasbordwegen gehad. Ik vind ze echt verschrikkelijk, gevoel alsof de motor uit elkaar trilt.

Overigens is dat ook gebeurd want na het avontuur in de woestijn is de ophanging van de uitlaat afgebroken van het chassis, die had al een tik gehad in Iran toen de motor ondersteboven was gereden en deze weg was even te veel. Ik kon er overigens wel gewoon mee doorrijden (klappert af en toe wat).

Dit stuk was redelijk goed

Namib woestijn

Ik wil hier zeker een keer naar terug maar dan met een dikke 4x4 met tent op het dak.

Dus terug naar Windhoek over de grote weg en om de woestijn heen gereden. Saaie maar goede wegen.

In Zuid Afrika werd het rijden interessanter. Af en toe een berg en wisselende sceneries. Ook veel klimaat verschillen op korte afstand. In Springbok was het 's ochtend om 10 uur al 34 graden (had mijn thermo ondergoed al aan want normaal koud in de ochtend), 300km zuidelijker bij de oceaan 13 graden met regen. Ik heb me verschillende keren omgekleed (laagjes aan of uit gedaan)

Ook een eerste teken dat mijn reis echt bijna ten einde kwam.

Een paar dagen rond Kaapstad gereden, het weer was niet denderend dus heb het bij een paar dagen gehouden. Wel nog gave dingen gezien.

Foto's hierboven zijn op het zuidelijkste puntje van Africa gemaakt. De Indische en Atlantische Oceaan komen hier samen. In theorie kun je vanuit overal inAfrika-Eurazië hier naar toe wandelen

Ook het "Kaap de Goede Hoop" nationaal park was leuk rijden. Pinguïns, Struisvogels en veel (Nederlandse) geschiedenis.

Beroerde foto maar er liepen allemaal Chinese toeristen in de weg

Nu dus in Kaapstad, ik heb gisteren mijn motor naar de verscheper gebracht. Deze gaat met het vliegtuig naar Londen. Is wel iets duurder dan per boot maar geen onverwachte kosten, gedoe met douanes. Ook heb ik als het goed is eind volgende week mijn motor i.p.v. aan het eind van de zomer. Naar Engeland verstuurd omdat een goede partij zit die alles doen. Het gedoe van zelf moeten uitzoeken zoals ik in Dubai en Mombasa mocht doen, daar heb ik geen zin meer in. Volgende week nog even een dagje Londen zien.

Zondag vlieg ik zelf naar Nederland. Wel raar, ben er 10 maanden niet geweest. Weet ook nog niet wat ik ga doen. Ben er nog echt niet aan toe terug te gaan naar kantoor. Eerst maar eens landen en vrienden zien.

Dank allen voor het volgen en alle likes de afgelopen 9 maanden.

Mijn Polarsteps met route en meer foto's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
[Roland] schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:54:
Het is klaar!

[Afbeelding]

Ik ben in Kaapstad.

29 landen en 39246 kilometer in 293 dagen. Er is 1473 liter benzine in mijn tank gegaan, ik heb 5 lekke banden en 3 bekeuringen gehad (5km te hard in Frankrijk, 12km te hard in Turkije en niet stoppen voor een stopbord in Botswana, die laatste was duur).

De laatste maand ging vlot. Na motoronderhoud in Pretoria reed mijn motor weer als nieuw. Hoe fijn kunnen nieuwe banden zijn. Ik was terug gereden naar Botswana, achteraf wellicht beter in Zuid Afrika te blijven want wat is Botswana saai. Fantastisch wat wilde dieren betreft maar 1800 km vlakke weg, rechtdoor en geen verandering in scenery. De Trans Kalahari Corridor klinkt gaaf maar is het niet.

[Afbeelding]
Heel af en toe iets van een heuveltje met een beetje uitzicht

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel veel gave dieren langs de kant van de weg, voor het eerst een wilde struisvogel gezien. Ook veel wilde paarden en geiten in Botswana

Dat saaie rijden bleef tot aan Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Zowel Botswana als Namibië zijn leeg, echt leeg. In het zuiden van Namibie ben ik op 100 kilometer snelweg 6 tegenliggers tegen gekomen. soms 300 kilometer afstand tussen 2 dorpen. Ook wel bijzonder.

Een attractie in Namibië is de Namib woestijn. Ik had het plan om deze te door kruizen. 500km in totaal en dat kon in 2 dagen, vanwege toeristen zijn er her en der wat lodges. 5 liter extra benzine zou voldoende moeten zijn, sommige lodges zouden benzine verkopen maar daar durfde ik niet op te gokken.

Ik verwachtte vanwege het toerisme ook redelijke goede zandwegen maar dat was niet zo. Het begon goed maar na 100 km werd de weg heel slecht. Bijna 2 uur over 50 kilometer gedaan, een aantal keren bijna onderuit gegaan en ik moest nog 150km tot de lodge, De dag erop nog 250. Heel veel wasbord en heel veel zand. Staand op de steps en met een flinke gang zal best moeten lukken maar ik vond het niet het moment om dat te gaan leren.Ik ben omgekeerd, was ik wel even chagrijnig van. Ik had echt vooraf die of road training moeten doen. Ik heb meer wasbordwegen gehad. Ik vind ze echt verschrikkelijk, gevoel alsof de motor uit elkaar trilt.

Overigens is dat ook gebeurd want na het avontuur in de woestijn is de ophanging van de uitlaat afgebroken van het chassis, die had al een tik gehad in Iran toen de motor ondersteboven was gereden en deze weg was even te veel. Ik kon er overigens wel gewoon mee doorrijden (klappert af en toe wat).

[Afbeelding]
Dit stuk was redelijk goed

[Afbeelding]
Namib woestijn

Ik wil hier zeker een keer naar terug maar dan met een dikke 4x4 met tent op het dak.

Dus terug naar Windhoek over de grote weg en om de woestijn heen gereden. Saaie maar goede wegen.

In Zuid Afrika werd het rijden interessanter. Af en toe een berg en wisselende sceneries. Ook veel klimaat verschillen op korte afstand. In Springbok was het 's ochtend om 10 uur al 34 graden (had mijn thermo ondergoed al aan want normaal koud in de ochtend), 300km zuidelijker bij de oceaan 13 graden met regen. Ik heb me verschillende keren omgekleed (laagjes aan of uit gedaan)
[Afbeelding]
Ook een eerste teken dat mijn reis echt bijna ten einde kwam.

Een paar dagen rond Kaapstad gereden, het weer was niet denderend dus heb het bij een paar dagen gehouden. Wel nog gave dingen gezien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto's hierboven zijn op het zuidelijkste puntje van Africa gemaakt. De Indische en Atlantische Oceaan komen hier samen. In theorie kun je vanuit overal inAfrika-Eurazië hier naar toe wandelen

Ook het "Kaap de Goede Hoop" nationaal park was leuk rijden. Pinguïns, Struisvogels en veel (Nederlandse) geschiedenis.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beroerde foto maar er liepen allemaal Chinese toeristen in de weg

Nu dus in Kaapstad, ik heb gisteren mijn motor naar de verscheper gebracht. Deze gaat met het vliegtuig naar Londen. Is wel iets duurder dan per boot maar geen onverwachte kosten, gedoe met douanes. Ook heb ik als het goed is eind volgende week mijn motor i.p.v. aan het eind van de zomer. Naar Engeland verstuurd omdat een goede partij zit die alles doen. Het gedoe van zelf moeten uitzoeken zoals ik in Dubai en Mombasa mocht doen, daar heb ik geen zin meer in. Volgende week nog even een dagje Londen zien.

Zondag vlieg ik zelf naar Nederland. Wel raar, ben er 10 maanden niet geweest. Weet ook nog niet wat ik ga doen. Ben er nog echt niet aan toe terug te gaan naar kantoor. Eerst maar eens landen en vrienden zien.

Dank allen voor het volgen en alle likes de afgelopen 9 maanden.

Mijn Polarsteps met route en meer foto's
Wát een onwijs gaaf avontuur! _/-\o_ Echt geweldig dat je het hebt gedaan :Y d:)b _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54
[Roland] schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:54:
Weet ook nog niet wat ik ga doen. Ben er nog echt niet aan toe terug te gaan naar kantoor.
Dat is wel het grootste risico van zo een reis.
Ik denk dat ik ook niet meer terug zou willen in het "keurslijf".
Ik had daar al moeite mee na 4 maanden in Italië gewoond en gewerkt te hebben op een agriturismo.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
En wij hier die al 2 jaar aan het overwegen zijn om een keertje naar b.v. Schotland te rijden haha. Echt vet maar een dergelijke reis is (helaas) niet aan ons besteed. Al was het maar omwille van de kosten.

Maar wie weet... we zijn nog relatief jong. Zodra de hypotheek is afbetaald wellicht een sabbatical inlassen :D

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:13:
En wij hier die al 2 jaar aan het overwegen zijn om een keertje naar b.v. Schotland te rijden haha. Echt vet maar een dergelijke reis is (helaas) niet aan ons besteed. Al was het maar omwille van de kosten.

Maar wie weet... we zijn nog relatief jong. Zodra de hypotheek is afbetaald wellicht een sabbatical inlassen :D
Ik heb ook nooit maar bedacht dat ik dit ooit zou kunnen doen. Ik heb wel wat geluk gehad.

Overigens kan het best goedkoop als je kiest voor een oude motor in combinatie met kamperen en hostels. Eten hoeft niet duur te zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:50
schitterende reis Roland, zeer jalours. Zoals ik op polarsteps ook al gezegd heb. Beter een keer de verstandige keus en geen onnodige risico's nemen is geen schande. Zo heb je ook nog iets om naar uit te kijken :)

Zou graag een soortgelijke reis maken, niks plannen gewoon gaan en we zien wel. Maarja vrouw, kind hypotheek. Misschien later als ik groot ben ;)
We zijn wel voorzichting aan het kijken om volgend jaar een 3 weken Marokko te doen met een XT660 of F650GS ofzo... 8)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

iMars schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Hoe vind je het rijden? Ik had de grotere broer, de SV1000 en vond dat een heerlijk motorblok :9~
Sinds ik de eerste keer op een twin stapte wist ik het gelijk: wil niets anders meer! In dat geval was het een monster, voor mijn gevoel is de S.C. wat sportiever, maar heerlijke fiets helemaal nu ik beetje idee heb van snelheid/rpm/welke versnelling. Laat zich heerlijk sturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Meulugar schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Sinds ik de eerste keer op een twin stapte wist ik het gelijk: wil niets anders meer!
Zo dacht ik ook ooit over de V4 in/onder o.a mijn VFR750 en VF1000.

Maar Honda V4 FM klonk zo goed dat ik me maar moeilijk aan de snelheid kon houden :+

Met name die VF.. Hier een aardappel filmpje dat 't geluid nog wel redelijk brengt:

Als je nu denkt: Ja dat klinkt goed, bedenk je dan dat 't IRL nog zeker 5 keer zo goed klinkt.

[Voor 26% gewijzigd door Destruction op 18-05-2023 20:17]

Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Destruction schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Maar Honda V4 FM klonk zo goed dat ik me maar moeilijk aan de snelheid kon houden :+

Met name die VF.. Hier een aardappel filmpje dat 't geluid nog wel redelijk brengt:

[YouTube: honda VF1000]

Als je nu denkt: Ja dat klinkt goed, bedenk je dan dat 't IRL nog zeker 5 keer zo goed klinkt.
Dat herken ik wel. Effe inhalen en doorhalen, kijk naar de teller en shit dat is de Max met een 1 ervoor :X ook merk ik dat de bochten veel sneller gaan dan mag, maar op de route naar huis hier in Portugal heb ik een heerlijke slingerwegen zonder kruispunten. Limiet is 80 maar als je op de weg let en bij het uitkomen naar beneden kijkt en 130 ziet en dan bedenkt: maar dat ging helemaal niet zo hard en ver van het limiet :X

Gelukkig vallen de controles hier redelijk mee vergeleken met NL, maar de straffen zijn niet mals als ik nog een keer een zware overtreding maak is het een maand rbw kwijt. Doe je het nog een keer dan is de boete het dubbele en de tijd zonder rbw ook. Maar goed racen doe ik wel op het circuit. Ben inmiddels 18 jaar ouder sinds ik het papiertje heb gehaald en zelfs op de bandit de knie aan de grond reed, wil nu vooral lekker genieten en dat kan hier in de omgeving volop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Herkenbaar. Af en toe nog 's fel optrekken blijft leuk, maar verder speel ik liever een beetje met de bochten (ietsje platter, ietsje harder) dan op een rechte weg zo hard mogelijk te rijden. Nu dus een relatief simpele 600cc met ~98pk oid. Voor op de openbare weg snel zat.

Wel krijg ik op deze motor bij langere ritten nogal last van m'n knieën, eigenlijk is-ie gewoon net een maatje te klein. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik deze motor een keer moet inruilen voor een maatje meer motor, of dat ik er gewoon een of ander bankstel bij moet kopen en de Fazer aanhouden voor het leukere gooi en smijt werk.. Het ideale aantal motoren is immers het huidige aantal, +1...

Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Ik vraag me altijd af of inruilen nog beetje wat oplevert, maakt dat nog uit of je dat op een nieuwe fiets of occasion doet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:42:
Ik vraag me altijd af of inruilen nog beetje wat oplevert, maakt dat nog uit of je dat op een nieuwe fiets of occasion doet?
Hangt af van de dealer. Uiteindelijk gaat het om prijsverschil tussen wat je aankoopt en verkoopt, bij nieuw kunnen ze vaak wat meer korting geven.

Particuliere verkoop levert meer op, maar een onbekend of ongewild model kan je wel lang mee zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb geen idee. Ik denk dat mijn Fazer nu rondom 2k zou opleveren bij verkoop, wat je inruil krijgt hangt natuurlijk ook af van de prijsklasse waarin je gaat shoppen.

In dit geval bedoelde ik inruilen meer alsin Fazer weg en dan wat anders kopen :) Geen idee nog wat dat dan zou moeten worden.. Had al het idee opgevat om voor de zomerperiode een of andere toerbuffel erbij te kopen, maar ook daarvoor geldt.. Wat moet je dan kopen? Div900 heb ik eerder gehad, prima fiets op zichzelf maar die krengen moeten tegenwoordig meer geld opleveren dan ik ervoor over zou hebben :P

[Voor 20% gewijzigd door Destruction op 19-05-2023 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Jaloers...vette trip d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:09:
[...]

[YouTube: honda VF1000]

Dat had ik met mijn 748. Dat ding klonk fenomenaal, zeker als de airbox bij hoge toeren begon te resoneren.

Dat geluid werd nog eens versterkt omdat de originele luchtfilters uit de inlaatkanalen verwijderd waren en waren vervangen door een uitwasbaar filter over de inlaatkelken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iMars
Vrijdag schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Is de motor niet voorzien van een verkorte kentenplaathouder? Op de originele zou volgens mij gewoon een reflector moeten zitten.
Ik was gisteren “toevallig” even bij Goedhart en daar stonden een aantal 2e hands in de showroom. Het valt me op dat de 2020 model daar in de showroom ook geen reflector heeft, maar een 2021 of 2022 model wel. Bij de nieuwere zit het tussen de verlichting en kenteken.

Maar als ik naar mijn motor kijk is daar helemaal geen plek voor, ook eronder niet (een klein kort uitstekend driehoek/punt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

iMars schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ik was gisteren “toevallig” even bij Goedhart en daar stonden een aantal 2e hands in de showroom. Het valt me op dat de 2020 model daar in de showroom ook geen reflector heeft, maar een 2021 of 2022 model wel. Bij de nieuwere zit het tussen de verlichting en kenteken.

Maar als ik naar mijn motor kijk is daar helemaal geen plek voor, ook eronder niet (een klein kort uitstekend driehoek/punt)

[Afbeelding]
Bij de Norden zat een extra bracket die weer tussen de kentekenhouder en de staartschep zit. Die steekt er iets onderuit en daarop zit de reflector.

Was standaard niet gemonteerd door de dealer, want lelijk.

Ik heb trouwens dezelfde kentekenplaat houder van dat winkeltje in Cuijk. :P

[Voor 4% gewijzigd door A13X op 19-05-2023 14:04]

Awesome

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

iMars schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:33:
[...]

[Afbeelding]
Je zou in/op dat vierkante gat best een reflector kunnen plakken? Of misschien een bracket 3d printen en die erin schuiven en vervolgens die reflector erop doen?

En wellicht kan je ook(weet niet of dat afdoende is) reflector tape gebruiken en die links / rechts naast dat vierkante gat plakken.
https://www.prolech.nl/we...EdFPYfGbafcRoCta4QAvD_BwE

Op mijn motor zit boven de kentekenplaat wel een reflectortje, ik heb er ook gezien waar dan nog links en rechts ook een reflector zit.

[Voor 15% gewijzigd door kevlar01 op 19-05-2023 14:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
Ik schrok me de pleuris toen ik met mijn 3 jaar oude Guzzi V85TT bij JTX een inruil prijs kreeg op een even oude Husky 701.
Dat was iets van 5 duizend afschrijven in 3 jaar.
Dacht het niet, ik rijd wel ff lekker door op mijn Italiaanse spaghetti fiets.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58

botoo

💀 too old to die young

Inmiddels heeft de dealer geconstateerd dat de krukas ook beschadigd is en dat er 1 liter te weinig olie inzat. Olie controleer ik iig elke 2 weken en in 9 maanden nog nooit bij hoeven vullen, lekte niet en gebruikte ook niets. Eerste wat de monteur zei toen ik 'm bracht dat de olie zwart was maar niet dat er te weinig inzat. Nu we ruim twee weken verder zijn en 'ie open ligt wordt dat ineens wel geconstateerd.
Gaat lekker zo 🤬

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
botoo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:37:
Inmiddels heeft de dealer geconstateerd dat de krukas ook beschadigd is en dat er 1 liter te weinig olie inzat. Olie controleer ik iig elke 2 weken en in 9 maanden nog nooit bij hoeven vullen, lekte niet en gebruikte ook niets.
De olie wordt wel gebruikt toch? Het zal op zn minst veranderd moeten zijn in die 9 maand lijkt me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:58

botoo

💀 too old to die young

Met mijn vorige Harley heb ik 20K gereden en buiten de normale beurten ook nooit bij hoeven vullen.
Bij deze was er na 6K ook niets verbruikt of gelekt.

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:12
botoo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:37:
Inmiddels heeft de dealer geconstateerd dat de krukas ook beschadigd is en dat er 1 liter te weinig olie inzat. Olie controleer ik iig elke 2 weken en in 9 maanden nog nooit bij hoeven vullen, lekte niet en gebruikte ook niets. Eerste wat de monteur zei toen ik 'm bracht dat de olie zwart was maar niet dat er te weinig inzat. Nu we ruim twee weken verder zijn en 'ie open ligt wordt dat ineens wel geconstateerd.
Gaat lekker zo 🤬
Oh man dit klinkt echt helemaal hoofdpijn.
Hoop dat het snel opgelost word, wat een gezeik zeg.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
kevlar01 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Je zou in/op dat vierkante gat best een reflector kunnen plakken? Of misschien een bracket 3d printen en die erin schuiven en vervolgens die reflector erop doen?

En wellicht kan je ook(weet niet of dat afdoende is) reflector tape gebruiken en die links / rechts naast dat vierkante gat plakken.
https://www.prolech.nl/we...EdFPYfGbafcRoCta4QAvD_BwE

Op mijn motor zit boven de kentekenplaat wel een reflectortje, ik heb er ook gezien waar dan nog links en rechts ook een reflector zit.
Denk dat ik met ABS een tussenplaat ga printen zodat ik een reflector eronder kan monteren :9

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
Vandaag even een toertje gedaan om nieuwe schoenen te halen. Ik had enkel grote laarzen wat niet echt praktisch is naar het werk. Nu nette schoenen voor onder de broek!

Op de terugweg passeerde ik heeeeel toevallig de Indian dealer en na een babbeltje kon ik de Scout even meepakken voor een proefrit. Omdat ik wat aan het twijfelen richting een cruiser/ chopper ipv de 850gs. De motor was zalig, mooi ding, meer dan voldoende vermogen voor mijn rijstijl en rijdt erg leuk. Nadeel was dat ik in minder dan een uurtje al wat lichte pijn in mijn onderrug kreeg. En het gewoon net niet comfortabel genoeg is voor mij. Over 2 weken ga ik de Dark Horse proberen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +28Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49
handtekening gezet onder koop nieuwe motor :D

Ga van een tracer 900 (2016 met 78300km) overstappen naar een BMW R 1250 GS Adventure (2020 met 12300km op de teller) triple black editie met als aankleding extra alu zwarte koffers rondom (zaten er niet bij, dus erbij gekocht).

Maar jezus wat een bedragen |:(
Wel blij :D

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
@Lord_T welkom bij de boxer club :*)
De tripple black is wel een hele mooie! Gefeliciteerd en vele veilige kilometers.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hatseflats. Ik heb half juni mijn eerste motorrijles. Lekker bij de kerel waar ik 1.5 jaar geleden ook mijn B-rijbewijs heb gehaald 8)

Verder niets te melden nu, hopelijk wel in de toekomst :P

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Lord_T
Vuikie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:19:
@Lord_T welkom bij de boxer club :*)
De tripple black is wel een hele mooie! Gefeliciteerd en vele veilige kilometers.
Thanks, komt wel fotootje als ik hem op ga halen ( waarschijnlijk 3 weken wachten, bmw dealer was nog niet eens eigenaar officieel en verkocht hem al aan mij). Vorige eigenaar moet wachten op zijn nieuwe. Deze had een uiterst saaie geschiedenis wat uiteindelijk de doorslag gaf. Had ook proefrit gemaakt in Den Haag op een blauwe variant (HP kleur) maar die had ooit schade gehad door vallen en gaf tijdens de proefrit een olie melding....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zie net dat 't vandaag 3 jaar geleden is dat ik de Fazer kocht. Inmiddels ziet-ie er wel ietsje anders uit, met een topkoffer en een originele uitlaat ipv dat lawaaikanon. Oh en ik heb de rechter lamp ook op het dimlicht aangesloten, zodat de motor 2 waxinelampjes heeft aan de voorkant :+

• Vrijdag
Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:46:
Hatseflats. Ik heb half juni mijn eerste motorrijles. Lekker bij de kerel waar ik 1.5 jaar geleden ook mijn B-rijbewijs heb gehaald 8)

Welkom en veel plezier! :Y

[Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 20-05-2023 21:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RubjeMazter
Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:46:

Rookie mistake om hier dan nu al te neuzen :P ik vond het al lastig toen ik op m'n rijbewijs zat te wachten :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RubjeMazter schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:33:
[...]

Rookie mistake om hier dan nu al te neuzen :P ik vond het al lastig toen ik op m'n rijbewijs zat te wachten :9~
Ik heb ook 34 jaar op mijn B rbw kunnen wachten. Geen issues mee.

Wil met name woon-werkverkeer gaan doen. Is nu een groot file drama. Combinatie van N-weg en snelwegen, beetje afhankelijk van de locaties waar ik zit.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
Volgens het instructieboekje van mn motor is E5 goed maar is E10 ook goed: 'minimaal 5% ethanol en maximaal 10'. Moet ik dan afwisselen met E5/E10 of juist niet en een van beide gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_T
RubjeMazter schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:34:
Volgens het instructieboekje van mn motor is E5 goed maar is E10 ook goed: 'minimaal 5% ethanol en maximaal 10'. Moet ik dan afwisselen met E5/E10 of juist niet en een van beide gebruiken?
dealer zei het heeft +- 5000km nodig om effect te gaan hebben, wat je ook kiest. Dus of altijd 95 of altijd 98. Wisselen is dus nutteloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
A13X schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Bij de Norden zat een extra bracket die weer tussen de kentekenhouder en de staartschep zit. Die steekt er iets onderuit en daarop zit de reflector.
Op mijn 1290SAS zit dat ook zo, wel een import motor uit Belgie misschien dat het daar meer speelt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Kapot schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Op mijn 1290SAS zit dat ook zo, wel een import motor uit Belgie misschien dat het daar meer speelt?
Mijne is nieuw geleverd in Nederland, dus misschien dat ze in België hem eerder monteren. Maar hij zat er wel los bij.

Awesome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:00
Eerste rit van het jaar in goeie hitte...Denk dat ik volgende week maar meteen even een zomerpak ga aanschaffen. Hebben jullie nog wat tips wat aan te raden is? Heb al een beetje gekeken, en zie dingen Als de Rev'it Tornado, of een Eclipse 2.

Liefst zou ik nog bij Restyle langs gaan, maar dat is wat ver weg als je in Duitsland woont 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Naif0n schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:28:
Eerste rit van het jaar in goeie hitte...Denk dat ik volgende week maar meteen even een zomerpak ga aanschaffen. Hebben jullie nog wat tips wat aan te raden is? Heb al een beetje gekeken, en zie dingen Als de Rev'it Tornado, of een Eclipse 2.

Liefst zou ik nog bij Restyle langs gaan, maar dat is wat ver weg als je in Duitsland woont 8)7
Ik was vroeger fan van Hein-gericke maar die bestaan niet meer. Zelf heb ik pas het merk modeka ontdekt, zelfde principe en super betaalbaar. Ik heb dit doorwaaijack gekocht voor hier in Portugal:

https://www.fc-moto.de/ep...cycle-Textile-Jacket-0011

Merk is Duits en heeft een aantal keurstempels .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik had echt een topweekend in de Eifel. Had nog een gpx route liggen van iemand die er bochtentraining had gedaan. Heerlijk kleine weggetjes met haarspelden, echt leuk.

Ook nog een 5 liter jerrycan meegenomen als souvenir, plus een kleine walk of shame :X Mn meter zei dat ik nog 80km range had maar mn motor zei van niet. Net op tijd bij een tankstation gekomen, dat niet meer bleek te bestaan. Dus bij mn maat achterop naar het volgende tankstation en met een jerrycan terug.

Wel apart want kreeg maar 13 liter in de tank, terwijl 'ie 21 zou moeten zijn. Verbruik stond op ~1:20, km stand ~260. Dat klopt wel met elkaar, maar ergens mist er een liter of 9 :?

Interessante ervaring wel, met een haperende brandstoftoevoer haarspeldbochten rijden :P

[Voor 5% gewijzigd door unifi op 21-05-2023 19:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
unifi schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:44:
Ik had echt een topweekend in de Eifel. Had nog een gpx route liggen van iemand die er bochtentraining had gedaan. Heerlijk kleine weggetjes met haarspelden, echt leuk.
Zou ik die gpx file ook kunnen krijgen? O-) :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@unifi hier ook wel interesse in het GPX bestand 8)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 13:19

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Naif0n schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:28:

Ikzelf heb deze doorwaai jas van RevIt:
https://www.fc-moto.de/ep...n=View&ObjectID=910134230
Die heeft een waterdicht binnenjack wat je eruit kan nemen. Ook handig als het nog wat fris is.
Ik wil ook nog een RevIt Airwave 3 erbij denk ik:
https://www.fc-moto.de/ep...rcycle-Textile-Pants-0033

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Laatst online: 31-05 09:12
Ik ben een tijdje aan het rommelen met mijn accu dus wil deze vervangen.
In mijn BMW R100GSPD zit nu een conventionele accu.
Kan ik deze zomaar vervangen voor bijvoorbeeld een gel accu? Zonder verdere aanpassingen?
Alvast bedankt

Acties:
  • +5Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:55
Gisteravond mooi ritje gemaakt rond Hoorn. Vizier open, helm open, gewoon frisse neus. Totdat er "iets" vol tegen mij oog klapte, wel godverd****, snel maar dat vizier dicht. Kruipt er nog geen 200 meter verder een dikke wesp aan de binnenkant van mijn vizier......

Noodstop is nog steeds bekend kan ik vertellen :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 13:19

cooper_s1

MINI&#039;s rule

d_klijnsma schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:19:
Kan ik deze zomaar vervangen voor bijvoorbeeld een gel accu? Zonder verdere aanpassingen?
Alvast bedankt
Naar mijn weten wel, als hij maar goed past.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, ook weer thuis van een stukje sturen in het Schwarzwald. Daar hebben we ons weer prima vermaakt.

1950km op 4 dagen, dat mag netjes genoemd worden. Sommigen gaan daar uiteraard nog overheen, de fanatiekelingen. ;)

De eerste indrukken van de Michelin Road 6 zijn heel goed, maar ik denk dat iedere band tegenwoordig in het begin wel goed is, zeker als het droog is. Meer en hopelijk nuttiger info volgt dan ook later.

@timmie271 : het laatste stukje Trier - Luxemburg was vandaag ook nog prachtig, met een paar weggetjes die ik zelfs nog niet kende. Daar ga ik er nog een paar van herbeleven binnenkort. En je weet het, je mag zeker weer mee als je dat wil. :) :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
DrivinUCrazy schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:17:
Zo, ook weer thuis van een stukje sturen in het Schwarzwald. Daar hebben we ons weer prima vermaakt.

1950km op 4 dagen, dat mag netjes genoemd worden. Sommigen gaan daar uiteraard nog overheen, de fanatiekelingen. ;)
Noob, 2200km hier :+
@timmie271 : het laatste stukje Trier - Luxemburg was vandaag ook nog prachtig, met een paar weggetjes die ik zelfs nog niet kende. Daar ga ik er nog een paar van herbeleven binnenkort. En je weet het, je mag zeker weer mee als je dat wil. :) :Y
Eerst even bijkomen nu en afstuderen, dan kom ik zeker weer aanhaken :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
d_klijnsma schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:19:
Alvast bedankt
Ja een gel accu kan zonder problemen, heb ik ook op mn 1150GS

Acties:
  • +11Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De NC is weg, lang leve de NC :+

Goed, wilde dus meer windbescherming, gisteren is de NC700X verkocht, dus vandaag maar meteen kijken voor wat anders.
Samen met de vriendin in de trein gestapt, helmen enzo in een tasje mee en richting Den Haag naar de goedkoopste Integra 700 van marktplaats.

Ding zag er goed zat uit (volgens de verkoper was het de goedkoopste (klopt) en netste (dat betwijfel ik) op marktplaats, maar die discussie ben ik maar niet aan begonnen)
Al had ie sinds de import naar Nederland (vanuit Bels) in 2019 geen onderhoud meer gehad, maar gelukkig was er ook maar 10K mee gereden, dus ach, we zien wel, heb er nog 250 euro afgezeverd.
2 bakken ramen ergens naar binnen gewerkt en op naar huis.

Dus met vriendin (60kg ofzo) achterop, bij de 1e beste scherpe bocht de middenbok aan de grond geramd omdat eoa idioot het ding achter verlaagd heeft (gelukkig zitten de originele hondenbotjes dr nog bij) en de originele schokdemper een fietspomp is geworden.
Windbescherming duidelijk beter dan de NC700X, stuk stabieler dan de Forza, verbruik prima (6,5L op 160km met flinke stukken 130km/u) en het zit goed genoeg.

Nu ff een boodschappenlijstje maken, 2 weken voor het werk weg en dan maar eens kijken als ik terug ben.
Ben alleen bang dat de Forza 250 nu net zo goed weg kan :'(

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 23:51
Vraagje over de regels in Duitsland, een hesje + ehbo setje is verplicht. Ik kan echter de eisen aan het ehbo setje niet vinden, zou dit voldoende zijn?
https://www.ehbo-koffer.nl/product/ehbo-reisset/

Daarnaast de vraag: als je met een groep rijdt, moet dan iedere motorrijder los een set hebben, of is het voldoende als 1 iemand een setje meeneemt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 19:05

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Modz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:14:
Vraagje over de regels in Duitsland, een hesje + ehbo setje is verplicht. Ik kan echter de eisen aan het ehbo setje niet vinden, zou dit voldoende zijn?

Daarnaast de vraag: als je met een groep rijdt, moet dan iedere motorrijder los een set hebben, of is het voldoende als 1 iemand een setje meeneemt?
O goeie, dat doen we echt nooit. En komend weekend gaan we weer. Nou heb ik een reflecterend gele regenjas, dus die kan wel dubbelen als hesje. Moet ik alleen het EHBO-gebeuren even bedenken.

Maar, volgens de ANWB:

2. Duitsland
Meenemen in de auto
Gevarendriehoek, veiligheidsvest, verbanddoos
Verplicht:

Gevarendriehoek
Veiligheidsvest
Verbanddoos

ANWB advies: Controleer bij het huren van een auto altijd of de verplichte uitrusting aanwezig is.

Meenemen op de motor
Niets verplicht
Voor motoren zijn een gevarendriehoek, veiligheidsvest en verbanddoos niet verplicht. Op een quad is een gevarendriehoek wel verplicht.

https://www.anwb.nl/vakan...-het-buitenland#duitsland

[Voor 29% gewijzigd door GSX-MAN op 22-05-2023 09:29]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:17
Modz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:14:

De EHBO set is enkel verplicht als je met de auto onderweg bent, deze regel geldt niet voor motoren: https://www.bussgeldkatalog.net/verbandskasten/#inhalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 23:51
Erg verwarrend, volgens de KNMV weer wel...
Tot slot ben je als motorrijder verplicht om een reflecterend vestje bij je te hebben, een (mini) EHBO kit bij je te hebben, altijd je verlichting aan te hebben en indien bril/lenzendrager een extra paar op sterkte mee te hebben.
https://knmv.nl/kennisban...erkte%20mee%20te%20hebben.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:23

ricjuh

Make each day your masterpiece

Gisteren weer lekker ritje gemaakt, begin al aardig te wennen aan de Honda en krijg steeds meer vertrouwen in het bochtenwerk :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Dan vragen we het de oosterburen gewoon.

https://www.ifz.de/verban...setzlich%20vorgeschrieben.

Das Mitführen eines Verbandkastens oder einer Verbandtasche für motorisierte Zweiradfahrer ist in Deutschland nicht gesetzlich vorgeschrieben.

In anderen europäischen Staaten, wie z. B. Österreich ist dies jedoch anders geregelt. Hier muss ein Verbandkasten / eine Verbandtasche auch von Motorradfahrern mitgeführt werden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
UTwizard schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:32:
[...]

De EHBO set is enkel verplicht als je met de auto onderweg bent, deze regel geldt niet voor motoren: https://www.bussgeldkatalog.net/verbandskasten/#inhalt
Neemt niet weg dat het wel verstandig is om minstens een mini EHBO setje bij te hebben.
Dat past altijd wel onder het zadel of in je rugzak.
Ik heb een setje van Careplus onder mijn zadel zitten:
https://www.knivesandtool...GBDpWwtcGFRxoCfsoQAvD_BwE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En mocht je een dienstklopper tegenkomen: een veiligheidshesje heeft een bepaalde oppervlakte aan reflecterend materiaal en zo, en het label van dat hesje vermeldt dan ook een of andere norm.

Die discussie heb ik eens in Luxemburg gehad. Ik had een geel hesje aan, maar dat was niet voldoende als veiligheidshesje. Die laatste zijn dan weer meestal niet elastisch en winddoorlatend, dus tja...
Tegenwoordig heb ik een echt hesje achter het kuipwerk van het kontje weggepropt, puur om die reden.
Naast het verbandspakketje trouwens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

Bommes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Neemt niet weg dat het wel verstandig is om minstens een mini EHBO setje bij te hebben.
Dat past altijd wel onder het zadel of in je rugzak.
Ik heb een setje van Careplus onder mijn zadel zitten:
https://www.knivesandtool...GBDpWwtcGFRxoCfsoQAvD_BwE
Ja, en dan? Ik heb nog nooit iets op de motor gehad waar pleisters, gaas en een pincet me zouden helpen. Allerhande schaaf- en brandwonden, kneuzingen, of als het tegenzit botbreuken fix je volgens mij niet met zo'n setje.

Doet me eraan denken dat ik eigenlijk nog eens een tourniquet moet kopen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

-tom-562

Oliesjeik

Hebben hier mensen ervaring met de motorcross training van Supermotorschool.nl?
Ik woon nu al een paar jaar in de Achterhoek en ben nu ook een paar jaar motorloos, heb wel ff hier nog een Fazer 600 gehad, maar ik heb hier nooit echt schik gehad met het 'blokje om' motorrijden 's avonds (wat ik vaak deed). Ik zit nu al langer te denken over een offroad motor, en daar zou ik dan ook OTR ritten (en evt. een paar keer mee de baan op) mee willen gaan doen. En 's avonds een blokje om (er zijn hier genoeg onverharde wegen).
Aangezien ik geen 18 meer ben en de enige cross-ervaring die ik heb bestaat uit 2x de Zwarte Cross in de brommerklasse op een 125cc 4-takt brommer :+ leek het mij wel verstandig om zo'n cursus te volgen.
Ik zie dat er in Nederland 2 aanbieders zijn, Supermotorschool.nl en Motoracademy.nl. Mijn voorkeur gaat uit naar Supermotorschool.nl, aangezien die hier redelijk in de buurt een cursus verzorgen (baan in Heerde, bij Apeldoorn).
Of heeft iemand nog een andere goede tip voor zo'n cursus (regio Achterhoek/Twente)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:17
-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:59:
Hebben hier mensen ervaring met de motorcross training van Supermotorschool.nl?
Ik woon nu al een paar jaar in de Achterhoek en ben nu ook een paar jaar motorloos, heb wel ff hier nog een Fazer 600 gehad, maar ik heb hier nooit echt schik gehad met het 'blokje om' motorrijden 's avonds (wat ik vaak deed). Ik zit nu al langer te denken over een offroad motor, en daar zou ik dan ook OTR ritten (en evt. een paar keer mee de baan op) mee willen gaan doen. En 's avonds een blokje om (er zijn hier genoeg onverharde wegen).
Aangezien ik geen 18 meer ben en de enige cross-ervaring die ik heb bestaat uit 2x de Zwarte Cross in de brommerklasse op een 125cc 4-takt brommer :+ leek het mij wel verstandig om zo'n cursus te volgen.
Ik zie dat er in Nederland 2 aanbieders zijn, Supermotorschool.nl en Motoracademy.nl. Mijn voorkeur gaat uit naar Supermotorschool.nl, aangezien die hier redelijk in de buurt een cursus verzorgen (baan in Heerde, bij Apeldoorn).
Of heeft iemand nog een andere goede tip voor zo'n cursus (regio Achterhoek/Twente)
Hier ook een Achterhoeker, wat ik van crossende collega's begrijp is dat het tegenwoordig mogelijk (of zelfs verplicht?) is om eerst een opstap- / instructiedag te doen voordat je vrij losgelaten wordt op de baan. In ieder geval op de baan in Varsseveld weet ik dat dergelijke instructiedagen worden gedaan, maar ik ben zelf geen crosser dus hoe dat er precies uit ziet weet ik niet. Misschien gewoon eens navragen bij bijvoorbeeld de baan in Varsseveld: https://www.vamac.nl/

Ik weet anders niet hoe je Duits is, maar een van mijn Duitse collega's heeft in het verleden een cursus gevolgd bij https://mx-schule.de/ en daar was hij ook heel tevreden over, die organisatie krijgt volgens mij zowel NL als DE leerlingen en hun dagen zijn ook vaak op banen in de grensregio's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 16:34
unifi schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:44:

Ook nog een 5 liter jerrycan meegenomen als souvenir, plus een kleine walk of shame :X Mn meter zei dat ik nog 80km range had maar mn motor zei van niet. Net op tijd bij een tankstation gekomen, dat niet meer bleek te bestaan. Dus bij mn maat achterop naar het volgende tankstation en met een jerrycan terug.

Wel apart want kreeg maar 13 liter in de tank, terwijl 'ie 21 zou moeten zijn. Verbruik stond op ~1:20, km stand ~260. Dat klopt wel met elkaar, maar ergens mist er een liter of 9 :?

Interessante ervaring wel, met een haperende brandstoftoevoer haarspeldbochten rijden :P
Ik heb ook wel interesse in dat GPX bestandje.

Afgelopen vrijdag heb ik een "dagtripje" gedaan met 760km op de MT. Vanaf regio Breda via Maastricht, net over de grens België ingeschoten.
Ca 380 km snelweg kilometers en de route was 380 km binnendoor. Wát een genot. Nog nooit zo'n lange dagrit gedaan, maar het was echt super.

Op weg terug nog wel het gokje genomen door te rijden, toch nog iets van 250km op de tank van 14,5L gered. Scheelde dat we toen wel rustiger reden / moesten rijden ivm het wegdek. Dan is die 3 cil nog wel zuinig :P
Ik ben wel enorm blij met het comfort zadel. Dat scheelt zo veel! Wel wat pijnlijke knietjes na de hele dag zitten.

Overal wel mooie wegen gehad, alleen wanneer we terug in de regio van Spa kwamen waren er wel een paar typische "Belgische" wegen. Verder die hele route echt top wegen gehad.
Ik heb evt een GPX bestand voor de liefhebber.

PSN: ChefRickert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

-tom-562

Oliesjeik

UTwizard schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Hier ook een Achterhoeker, wat ik van crossende collega's begrijp is dat het tegenwoordig mogelijk (of zelfs verplicht?) is om eerst een opstap- / instructiedag te doen voordat je vrij losgelaten wordt op de baan. In ieder geval op de baan in Varsseveld weet ik dat dergelijke instructiedagen worden gedaan, maar ik ben zelf geen crosser dus hoe dat er precies uit ziet weet ik niet. Misschien gewoon eens navragen bij bijvoorbeeld de baan in Varsseveld: https://www.vamac.nl/

Ik weet anders niet hoe je Duits is, maar een van mijn Duitse collega's heeft in het verleden een cursus gevolgd bij https://mx-schule.de/ en daar was hij ook heel tevreden over, die organisatie krijgt volgens mij zowel NL als DE leerlingen en hun dagen zijn ook vaak op banen in de grensregio's.
Goed dat je het zegt ja, staat mij iets van bij dat ik er iets over gelezen heb van zo'n instructiedag bij VAMAC. Ze hebben er iig wel speciale recreanten- en beginnerstrainingsblokken (die baan zit ook op 3 minuten rijden van waar ik woon, dus daar zou ik dan ook vaak willen rijden).
Mijn Duits is aardig, qua lezen en verstaan dan. Schrijven en spreken wat minder :P Maar dat is iig ook een goede tip om eens naar te kijken

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GSX-MAN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Ja, en dan? Ik heb nog nooit iets op de motor gehad waar pleisters, gaas en een pincet me zouden helpen. Allerhande schaaf- en brandwonden, kneuzingen, of als het tegenzit botbreuken fix je volgens mij niet met zo'n setje.

Doet me eraan denken dat ik eigenlijk nog eens een tourniquet moet kopen.
Op die ene keer dat het pleistertje wel handig was, wel mee eens ja. Het bandenplaksetje is al vaker van pas gekomen dan het setje pleisters en verbandjes. Toch heb ik het standaard bij me. :)

Als gevarendriehoek bestaan er overigens ook hoezen om over je helm te doen, dan leg je je helm op een zichtbare plaats neer. De Duitsers zie je dat nog wel eens doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

Run Fatboy Run

DrivinUCrazy schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Op die ene keer dat het pleistertje wel handig was, wel mee eens ja. Het bandenplaksetje is al vaker van pas gekomen dan het setje pleisters en verbandjes. Toch heb ik het standaard bij me. :)

Als gevarendriehoek bestaan er overigens ook hoezen om over je helm te doen, dan leg je je helm op een zichtbare plaats neer. De Duitsers zie je dat nog wel eens doen.
Ik zou toch wel dubbel teleurgesteld zijn als er dan ook nog eentje tegen mijn helm aan rijdt _O-

We nemen op de jaarlijkse trip naar de Eifel wel altijd gereedschap en tape mee, ja. En met tape en een t-shirt kan ik ook de meeste verwondingen wel provisorisch oplappen. Ik heb die EHBO-trainingen niet voor niets :9B

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 483 ... 488 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee