Deze tweakers hebben zich aangemeld:harley schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:19:
Wie rijden er nu allemaal WEL mee morgen ?
en gaan we offroad ( tenere) of niet ( xb12ss)
- Harley
- HKuit
- InZane
- rulerraoul
- TriPSs
- badkuip
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Deze tweakers hebben zich aangemeld:harley schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:19:
Uh, ik ga niet offroad ploegen met m'n CB1000Rharley schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:19:
Ik ben erbij, lunch maakt mij niet heel veel uit. Als niemand zich daarvoor aanmeld hoeft het van mij ook nietbadkuip schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:55:De eerste officiële Midden-Nederland Tweakers Rit van 2023
Wanneer
Zondag 25 juni 10:00 verzamelen. 10.15 uur vertrek
De route:
[Afbeelding]
Het rondje wat ik voorstel is 160KM lang.
Startpunt
McDonalds Amersfoort de Wieken
Wiekenweg 6, 3815 KL Amersfoort
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen.
Eindpunt
Eindpunt is de Mac bij Terschuur. Mocht de hele meute aan het einde mee terug willen naar Amersfoort, dan rijden we samen over de provincialeweg naar de Mac in Amersfoort.
Lunch
Ik stel een lunchstop bij nummer 18, bij 90KM. Dat is bij dit tentje aan het water. Ik denk dat het handig is om hiervoor een reservering te maken.
Graag hier met de poll doorgeven of ik voor je moet reserveren of niet. De poll kan ook gebruikt worden om te bevestigen dat je meegaat, ook al had je je bij mijn vorige bericht al aangemeld. Zo heb ik een goed beeld bij hoeveel mensen er meerijden.
@botoo @epic_gram @harley @NLDViane @2Swift @TriPSs @wokkelz @InZane
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
[ Voor 41% gewijzigd door botoo op 24-06-2023 14:24 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Hee ik doe misschien wel met je mee!botoo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:27:
Ik zal mijn wekker zetten voor morgen. Amerfoort op en neer is nog wel te doen in standje Origami
Komt ik ff praatje maken en jullie uitzwaaien![]()
[Afbeelding]
Ziet er goed uit, zijn de routes ook nog als gpx beschikbaar ?Melkunie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:31:
Had nog een klein beetje hoop last minute aan te haken, maar ben helaas nog even motorloos
Zondagochtend ben ik zelf thuisgekomen van de Ténéré Travel Trophy, maar de motor is nog onderweg. Hopelijk kan ik 'm binnenkort ophalen want ik mis 'm enorm
Was wel een enorm gave week geweest. Wist van tevoren dat er nog iemand van hier mee was en dacht na 4 dagen er eens aan wie het ook alweer was om die eens op te zoeken in het gezelschap.
Bleek ik al sinds dag 1 met @mark_78 op te trekken![]()
Allan Straetemans van Maxxmoto was ook mee en heeft er drie prima stukjes over geschreven:
https://www.maxxmoto.be/n...e-tenere-travel-trophy-1/
https://www.maxxmoto.be/r...e-tenere-travel-trophy-2/
https://www.maxxmoto.be/r...re-travel-trophy-3-einde/
En JRG op YouTube heeft ook dagverslagen gemaakt: https://youtube.com/playl...PpXCsQFJOxslhy79V-N1UuK1q
[Afbeelding]
Ziet er goed uit, route staat op de TomTom, flesjes water liggen in de vriezer. Tot morgen !badkuip schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:40:
@harley @WilbertNeems @epic_gram @Hkuit @InZane @2Swift @TriPSs
De centrale post is geupdate
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/75729498#75729498
Met GPX bestanden en een andere lunchstop.
@botoo @Verwijderd
We treffen jullie dan bij de Mac. Om 10.00 uur verzamelen voor een koffie en bijkletsen en dan rijden we om 10.30 uur weg!
[ Voor 20% gewijzigd door harley op 24-06-2023 18:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
[ Voor 26% gewijzigd door badkuip op 24-06-2023 17:45 ]
Oh leuk, lunch bij The Hangar! Daar kom ik wel met enige regelmaat. Prima zitten en eten daarzo.badkuip schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:40:
@harley @WilbertNeems @epic_gram @Hkuit @InZane @2Swift @TriPSs
De centrale post is geupdate
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/75729498#75729498
Met GPX bestanden en een andere lunchstop.
@botoo @Verwijderd
We treffen jullie dan bij de Mac. Om 10.00 uur verzamelen voor een koffie en bijkletsen en dan rijden we om 10.30 uur weg!
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 24-06-2023 17:52 ]
Ik had gewoon moeten lezen. Zit op een verjaardag
Verwijderd
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
K to the KillaZ
Als je het kan betalen gewoon doen. Bevalt het niet, kan je het ding altijd nog verkopenKillaZ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:49:
Hmmm, dilemma, gisteren bij een bijeenkomst een prachtig nieuwe GS gezien. De eigenaar had er al 1 en kon deze niet laten staan. Na 10 minuten bood hij zijn oude GS aan: voor <10k een R 1200 GS uit 2012. Alle koffers, dealer onderhouden, BTW motor, 24k km.
Ja, een GS is niet spannend, maar het reed toch echt ontzettend lekker de laatste keer dat ik op zo'n ding reed. Voor een woon/werk fiets natuurlijk ideaal. Dan blijft de KTM voor de leuke ritjes![]()
Twijfels, twijfels, twijfels.....
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ben zelf meer fan van de andere boxers (RS, RT, R), maar het is wel het juiste bouwjaar (DOHC blok) en met zo weinig km is het een interessant model. Dus als je m fijn vindt rijden.. zou ik t lekker doen. Even kijken op autoscout en marktplaats of de prijs netjes is.KillaZ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:49:
Hmmm, dilemma, gisteren bij een bijeenkomst een prachtig nieuwe GS gezien. De eigenaar had er al 1 en kon deze niet laten staan. Na 10 minuten bood hij zijn oude GS aan: voor <10k een R 1200 GS uit 2012. Alle koffers, dealer onderhouden, BTW motor, 24k km.
Ja, een GS is niet spannend, maar het reed toch echt ontzettend lekker de laatste keer dat ik op zo'n ding reed. Voor een woon/werk fiets natuurlijk ideaal. Dan blijft de KTM voor de leuke ritjes![]()
Twijfels, twijfels, twijfels.....
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hier op ABR is 75% een GSnoes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:02:
[...]
Je kan er altijd weet makkelijk vanaf, blijft een GS he
[ Voor 5% gewijzigd door Frantic op 24-06-2023 21:42 ]
Met 75% GS'en zou ik het eerder noemen "Asphalt Bike Festival"
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Vraag @Bommes even, die heeft onlangs een paar lesjes genomen.Frantic schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:42:
[...]
moet m'n bocht gevoel nog aardig terug krijgen 😅
"Starbucks Rider Festival"Vrijdag schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:48:
[...]
* Vrijdag blijft onbevreesd staan
Awesome
op de tracer had ik de givi outback! Is zalig. Nu op bmw de bmw alu koffers en die zijn veel kleiner (zeker de topkoffer past net de helm in, terwijl in de kleine van givi ik echt anderhalve helm kwijt kon zeg maar).Naif0n schreef op zondag 25 juni 2023 @ 06:09:
Mensen hier ervaring met de alu koffers van SW-motech en Givi? Ik wil graag een topcase voor mijn GS hebben, zodat ik niet meer met mijn rugzak op, op de motor zit. Alleen Zit ik een beetje te twijfelen tussen deze 2.
De top-case set van Givi is rond de 500 euro (Trekker Outback 42L)
En de top-case set van Sw-Motech is 417 euro (Trax Ion topcase 38L)
Gezien ik moet mijn vorige motor gewoon direct de BMW koffer erbij kreeg, ben ik zelf een beetje onbekend in het gebied, dit is ook alweer 5 jaar geleden.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Zie ik je nu met Ryan van FortNine staan? HeldToolkiT schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:36:
Dit weekend zit ik bij https://www.abrfestival.com/
11 duizend motoren aan het camperen op het grasveld van een landhuis![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Off road track paar keer gedaan, super pittig, met name in het hete weer en super modderige stukken..
[Afbeelding]
Ook een Ural experience gedaan, erg leuk.
[Afbeelding]
En er willen elke keer mensen met me op de foto![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar momenteel is dit mijn uitzicht...
[Afbeelding]
Want ik heb de enige clutch less Guzzi in de wereld
[Afbeelding]
Maar aangezien Guzzi geen DCT heeft wacht ik nu op de wegenwacht![]()
Super dom on(/m)gevaletje .. we stonden bij rotonde en ik dacht dat maat al wel reed en deed schouder check.. en rolde iets omlaag en toen ik weer naar voren keek zag ik dat maat nog niet weg was..tik met voorband zijn motor aan en verlies mijn evenwicht...
Zo dom.. en ironisch na eerst zwaaroff road trail prima gedaan te hebben..
Gelukkig staat Guzzi ook op festival en die zetten de hendel can hun demo morgen op de mijne.. kosteloos! Goede service dus.
Voordeel van BMW koffers is dat ze gecertificeerd zijn tot 180km/h en die givi’s officieel tot 130km/h als ik het goed heb.Lord_T schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:11:
[...]
op de tracer had ik de givi outback! Is zalig. Nu op bmw de bmw alu koffers en die zijn veel kleiner (zeker de topkoffer past net de helm in, terwijl in de kleine van givi ik echt anderhalve helm kwijt kon zeg maar).
De dubbele van givi (waar 2 helmen in kunnen), vind ik er niet uit zien zo groot, maar tja dat is smaak
Huh??Jolke schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:32:
[...]
Vraag @Bommes even, die heeft onlangs een paar lesjes genomen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Motortrailer, KTM er op, hij er op en dan rondjes door het dorp rijdenkneusteun schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:49:
Nou komt er straks iemand vanaf Den Haag met de trein naar mijn ktm kijken.
Is het vreemd dat ik gezegd heb dat ik eerst mijn geld wil voor ik hem toelaat op de motor?
Normaal komen mensen met de auto en dan geloof ik het wel… nu houdt niks hem tegen direct terug te jagen naar Den Haag 😂
Ik heb een Clio 4 eco estate…. Die ktm ervaring kan je dan wel vergeten 😆Vrijdag schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:04:
[...]
Motortrailer, KTM er op, hij er op en dan rondjes door het dorp rijden
Nee niet vreemd. Je wil iets van garantie. Rijbewijs of ander id bewijs vraag ik ook soms.kneusteun schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:49:
Is het vreemd dat ik gezegd heb dat ik eerst mijn geld wil voor ik hem toelaat op de motor?
Normaal komen mensen met de auto en dan geloof ik het wel… nu houdt niks hem tegen direct terug te jagen naar Den Haag 😂
Neuh, niet zo gek.kneusteun schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:49:
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Vind ik niet vreemd en voor de koper blijkbaar aanvaardbaar aangezien hij toch naar jou toekomt.kneusteun schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:49:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 25-06-2023 12:45 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Haha.. Nerd.botoo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:43:
En daar gaan ze, de Tweakertjes op de motoren![]()
![]()
[Afbeelding]
Verwijderd
Volgende keer rijden wij ook mee!botoo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:43:
En daar gaan ze, de Tweakertjes op de motoren![]()
![]()
Zeven mans colonne en twee uitzwaaiers.
[Afbeelding]
Ga ik ook vanuit ^O^ gewoon kwestie van gaan rijdenBommes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:38:
@Frantic leuke motor zo, Dax erg tof.
Dat gevoel komt wel weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Frantic op 25-06-2023 13:53 ]
Itchy boots had een lange rij, maar ze nam haar tijd ... En omdat ik Nederlands tegen haar sprak kreeg ik wat extra tijd... Ze was een van de populairste hier ...Bommes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:38:
[...]
Huh??
@ToolkiT dat soort er uit als een vet gaaf festival zeg..![]()
Krijg je dan nog wat tijd om met die mensen te spreken? Of is het snel en fototje en doooor??
75% is misschien wat overdreven, maar het was wel de meest populaire fiets.. en sommige gingen er ook behoorlijk rap mee off road..Vrijdag schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:48:
[...]
* Vrijdag blijft onbevreesd staan
YupMitchellHearth schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:14:
[...]
Zie ik je nu met Ryan van FortNine staan? Held
De GPX-bestanden heeft iedereen gekregen, maar wil ik eigenlijk niet delen. De routes zijn allemaal gemaakt met behulp van een lokale instantie waardoor we met tijdelijke vergunningen mochten rijden waar dat normaal gesproken niet toegestaan washarley schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:40:
[...]
Ziet er goed uit, zijn de routes ook nog als gpx beschikbaar ?
Was dit alleen voor Tenere 700 rijders of alle modellen ?
Je zou mijn Tenere morgen wel mogen lenen maar slopen is kopen
Uitdagend kan ik helaas niet veel over meepraten, heb (helaas) voornamelijk de verharde route geredenBommes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:38:
[...]@Melkunie ik wist niet dat jij mee was met die Tenere experience. Dat het gaaf was geloof ik meteen. Was het ook een beetje uitdagend offroad?
Foto's en video's volgen toch zeker nog wel?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Trouwens ik weet ook waar zijn volgende filmpje over gaat: how to ride like a cop..
Vind het wel verwarrend dat je bijna nergens kan vinden hoe hard je er nou eigenlijk mee kan. Ik zie wel bij SW-motech dat met de sidecases je maar 130km/h mag (Al denk ik dat dit voor alle sidecases is) alleen er word niks vermeld over de topcase.cyntax schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Voordeel van BMW koffers is dat ze gecertificeerd zijn tot 180km/h en die givi’s officieel tot 130km/h als ik het goed heb.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Beetje late reactie, het was hier niet gelukt om aan te haken helaas...harley schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:48:
[...]
Lunchopties zijn niet heel uitgebreid of hebben ze wel een andere kaart als die online staat ? Keek ook ff vlug op hun Facebookpagina maar die is er (niet?) meer.
We zien het wel, komen vast niet om van de honger.
@Chakotay rijd je ook mee ?
@Bommes nog niet bedacht, ff oefenritje voor de Dutch 1000?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Brrr, dit ongeluk vond plaats op de plek waar ik mijn eigen straat indraai en ben er gisteren dan ook drie keer gepasseerd. Volgens iemand de er gepasseerd was voor het ongeluk stond er een vrachtwagen geparkeerd die het zicht vanuit die zijweg op aankomend verkeer helemaal wegnam.Motorrijder zwaargewond na aanrijding met auto in Overmere
Op de Dendermondse Steenweg in Overmere is gisterenmiddag een motorrijder zwaargewond geraakt bij een verkeersongeval. Een auto kwam er uit een zijstraat en wilde de Steenweg oprijden. Een motorrijder, die in de richting van Zele reed, botste tegen de wagen en begon nadien te slingeren. Hij kwam hard ten val en zijn motor kwam tot stilstand in een bushokje wat verderop. Twee verpleegsters, die het ongeval zagen gebeuren, boden meteen eerste hulp in afwachting van de hulpdiensten. De man werd vervolgens zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Heb je de bmw navi houder? Anders die op de kop tikken en adaptertje regelen voor tomtom. Zit ie wel mooi schokbestendig gemonteerd.ArjenIsM3 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:50:
Schoonvader had nog een TomTom Rider 550 over dus die mocht ik hebben. Top natuurlijk. Nu alleen nog uitzoeken hoe dat ding te monteren op de R1200RS want het stuur daarvan lijkt er op het eerste gezicht niet echt geschikt voor. En de Mydrive app kan ik niet installeren want krijg de melding dat die gemaakt is voor een oudere versie van Android
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik had wel de neiging om hun op mij te laten wachten.. maar toch maar netjes afgebeld..Chakotay schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:03:
@ToolkiT en staat die sleepwagen nu te wachten waar je gebleven bent?
Ik heb niet het idee dat je m heel veel kleiner kan maken, maar hoe vaak verwacht je de 30L variant nodig te hebben? Of gebruik je de motor ook voor woon-werk en moet er een laptop/laptoptas in?streamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:26:
Stel ik wil alleen wat drinken en ander klein spul meenemen voor een dag ritje, kan ik hem dan klein genoeg maken? Of moet ik dan echt de 10L variant daarvoor hebben?
Als het niet hoeft, wil ik namelijk niet meerdere tassen kopen.
Een topkoffer zal doorgaans een meer beperkende factor zijn in de maximum snelheid door de locatie van het ding (hoog & achter de achteras)Naif0n schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:20:
[...]
Vind het wel verwarrend dat je bijna nergens kan vinden hoe hard je er nou eigenlijk mee kan. Ik zie wel bij SW-motech dat met de sidecases je maar 130km/h mag (Al denk ik dat dit voor alle sidecases is) alleen er word niks vermeld over de topcase.
Wat ik persoonlijk lastig vind, gezien ik toch wel eens wat harder zou willen dan 130km/h in Duitsland.
leeg
Ik heb de Givi 58 LT alu topcase. Prima ding, ruim. Ik merk wel dat het een windvanger is en brandstof vraagt. Zonder rijd ik zuiniger dan met. Maar inderdaad de laptop met rugzak en alles, geen zin om die om te moeten hebben met rijden.Naif0n schreef op zondag 25 juni 2023 @ 06:09:
Mensen hier ervaring met de alu koffers van SW-motech en Givi? Ik wil graag een topcase voor mijn GS hebben, zodat ik niet meer met mijn rugzak op, op de motor zit. Alleen Zit ik een beetje te twijfelen tussen deze 2.
Gezien ik moet mijn vorige motor gewoon direct de BMW koffer erbij kreeg, ben ik zelf een beetje onbekend in het gebied, dit is ook alweer 5 jaar geleden.
Enkele keren per jaar voor een meerdaagse rit.4x2 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:36:
Ik heb niet het idee dat je m heel veel kleiner kan maken, maar hoe vaak verwacht je de 30L variant nodig te hebben? Of gebruik je de motor ook voor woon-werk en moet er een laptop/laptoptas in?
[ Voor 50% gewijzigd door Bommes op 26-06-2023 08:32 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nee die heb ik niet. Zal ik me eens in verdiepen. Thanks voor de tipnoes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:33:
[...]
Heb je de bmw navi houder? Anders die op de kop tikken en adaptertje regelen voor tomtom. Zit ie wel mooi schokbestendig gemonteerd.
ToolkiT schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:44:
[...]
Trouwens ik weet ook waar zijn volgende filmpje over gaat: how to ride like a cop..
Hij heeft een politie rijder training gedaan (motogymkana stijl).. ben erg benieuwd naar de edit, de spoilers die hij liet ziet waren erg interessant
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 26-06-2023 08:54 ]
Ik heb zelf een US20 die ik gebruik voor woon-werk verkeer. 13 inch laptop, een paar schoenen en een broodtrommel passen er met gemak in. Ook heb ik hem wel eens gebruikt voor een dagtrip maar dat was inclusief overnachting en dus een stel extra kleren.streamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:26:
Ik kon maar niet wennen aan een koffer die aan de zijkant zit van mijn motor zat. Het ontsierde de looks van mijn motor té veel. Slechte reden, I know. Want het is wel erg praktisch.
Nu twijfel ik om de Kriega US-DryPacks te kopen. De 30 liter variant. Mij lijkt zo’n soort opbergsysteem/reiskoffer het mooist voor op mijn Cagiva.
Ik las dat enkele personen hier op tweakers zo'n systeem hebben en erg tevreden zijn.
Stel ik wil alleen wat drinken en ander klein spul meenemen voor een dag ritje, kan ik hem dan klein genoeg maken? Of moet ik dan echt de 10L variant daarvoor hebben?
Wel een 'geluk' van die twee verpleegsters voor de eerste hulp.Fuelke schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:51:
[...]
Brrr, dit ongeluk vond plaats op de plek waar ik mijn eigen straat indraai en ben er gisteren dan ook drie keer gepasseerd. Volgens iemand de er gepasseerd was voor het ongeluk stond er een vrachtwagen geparkeerd die het zicht vanuit die zijweg op aankomend verkeer helemaal wegnam.
Ik heb een US20 en US30 liggen, veel gebruikt toen ik nog alleen sportmotoren reed. De US20 deed het prima voor dagelijks gebruik, laptop & toebehoren + een paar schoenen pasten er prima in. De US30 deed ik er onder voor vakanties, daar kreeg ik alles wat ik nodig had wel in. Je kunt ze redelijk plat maken, maar echt kleiner wordt het niet. Als er alleen een paar kleine dingetjes in zitten moet je de riempjes goed aantrekken & opvouwen. Het blijft dan wel goed zittenstreamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:26:
Ik kon maar niet wennen aan een koffer die aan de zijkant zit van mijn motor zat. Het ontsierde de looks van mijn motor té veel. Slechte reden, I know. Want het is wel erg praktisch.
Nu twijfel ik om de Kriega US-DryPacks te kopen. De 30 liter variant. Mij lijkt zo’n soort opbergsysteem/reiskoffer het mooist voor op mijn Cagiva.
Ik las dat enkele personen hier op tweakers zo'n systeem hebben en erg tevreden zijn.
Even een linkje, want ik herkende het verhaal ook:SniperGuy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Ik heb een keer een verhaal zitten lezen van een motorrijden die in de bocht onderuit schofl, onder een hek doorgleed en met motor en al in de sluis belande. In het donker![]()
Heeft het overleefd, maar voor mij wat het #newfearunlocked
[ Voor 23% gewijzigd door Kars op 26-06-2023 09:49 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
ABR is absoluut een aanrader!Kars schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Even een linkje, want ik herkende het verhaal ook:
https://www.motor-forum.n...dit-geloof-je-niet.80857/
@ToolkiT Oh ik ben jaloers! Ik ben niet erg van de motor-festivals, maar ABR lijkt me echt heel gaaf! En hulde aan de foto's van RyanF9 en ItchyBoots
Iets heel anders;
Sinds de lancering van de MG V100 Mandello ben ik stiekem een beetje verliefd op de looks. Maar de verhoudingen kwamen me toch wel erg bekend voor:
[Afbeelding]
Dan zou ik persoonlijk toch wisselen, voor de dagritjes zoiets bv:streamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:15:
[...]
Enkele keren per jaar voor een meerdaagse rit.
De ritten daaromheen zijn dagritjes.
Ik gebruik mijn motor echt voor de fun. Niet voor woon-werk.
leeg
Het is gewoon een prachtige fiets. Als ik het geld had stond er hier al een V100 S op de opritKars schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Even een linkje, want ik herkende het verhaal ook:
https://www.motor-forum.n...dit-geloof-je-niet.80857/
@ToolkiT Oh ik ben jaloers! Ik ben niet erg van de motor-festivals, maar ABR lijkt me echt heel gaaf! En hulde aan de foto's van RyanF9 en ItchyBoots
Iets heel anders;
Sinds de lancering van de MG V100 Mandello ben ik stiekem een beetje verliefd op de looks. Maar de verhoudingen kwamen me toch wel erg bekend voor:
[Afbeelding]
Ik heb de grote trekker outback en ben er erg blij mee, goede kwaliteitNaif0n schreef op zondag 25 juni 2023 @ 06:09:
Het was eerder Ale Beer Rider festival
Mijn givi doet zonder problemen 150+ misschien mag het officieel niet maar werkt prima..cyntax schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Voordeel van BMW koffers is dat ze gecertificeerd zijn tot 180km/h en die givi’s officieel tot 130km/h als ik het goed heb.
bij proefrit gisteren moest ik rijbewijs en bankpas als onderpand achterlaten.. lijkt me een goede manier om diefstal te voorkomen.. en 2 ID bewijzen vervalsen is lastiger dan 1.._Apache_ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:25:
[...]
Neuh, niet zo gek.
Rijbewijs / paspoort bij je houden als ie gaat rijden.
Slopen = kopen
Gaaf!Melkunie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:16:
[...]
De GPX-bestanden heeft iedereen gekregen, maar wil ik eigenlijk niet delen. De routes zijn allemaal gemaakt met behulp van een lokale instantie waardoor we met tijdelijke vergunningen mochten rijden waar dat normaal gesproken niet toegestaan was
Zag inderdaad dat je er ook eentje had gekocht, gaaf! Kun je volgend jaar lekker mee, elke Tenere is toegestaan. Nog niet definitief waar de trip dan heen gaat, maar het idee was regio Polen.
[...]
Uitdagend kan ik helaas niet veel over meepraten, heb (helaas) voornamelijk de verharde route gereden
Ben aardig ziek aan de reis begonnen, op de derde dag zelfs serieus zitten overwegen of ik niet beter naar huis kon gaan.
Toch die dag (verhard) gereden. Dag daarna eindelijk off-road begonnen, na een avond en nacht enorm veel regen. Toen twee keer gevallen en dat kostte mijn brakke kop zoveel energie dat ik de rest van die dag ook verhard heb gereden. Verder nog een dag iemand met een zere enkel (bleek later gebroken) gezelschap gehouden en een andere dag is de offroad route afgelast vanwege bosbrandgevaar. Hier werdt zelfs op gecontroleerd door agenten die met verrekijkers de bergen in de gaten aan het houden waren![]()
De laatste dag nog wel een etappe off-road gedaan. Dat deel was prima te doen, met hele mooie uitzichten. In vergelijking met de andere onderdelen was dat ook een eenvouding deel begreep ik. Maar 270km zwaar off-road per dag is ook wel erg veel natuurlijk![]()
Overigens is zojuist de officiële aftermovie online gegaan
[YouTube: Ténéré Travel Trophy 2023 - Short After Movie]
Heb zelf ook nog 130 GB aan videomateriaal liggen, misschien maak ik daar ooit nog iets van maar dat kan even duren
Elke dag kreeg je ook een challenge mee, hier was het antwoord 285 graden.
Tenminste, dat was mijn antwoord en ik ben (gedeeld) 10e van de 100 geworden dus heb het best aardig gedaan
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Thanks voor de uitgebreide terugkoppeling!badkuip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:59:
[...]
Ik heb zelf een US20 die ik gebruik voor woon-werk verkeer. 13 inch laptop, een paar schoenen en een broodtrommel passen er met gemak in. Ook heb ik hem wel eens gebruikt voor een dagtrip maar dat was inclusief overnachting en dus een stel extra kleren.
Die US20 kan je niet echt opvouwen tot compleet iets kleiners. Je kan het ding alleen in de lengte een beetje oprollen maar dan is het ding in de breedte en in de hoogte nog veels te groot voor maar een paar dingen. Ik denk dat hetzelfde verhaal geldt voor een US10.
Al nagedacht over een SW motech tanktas met tankring? Laat ook haast geen sporen achter als je hem niet gebruik, enkel de ring bij het tankklepje zie je altijd. Het ding meenemen is een kwestie van de tas erop klikken en gaan.
De tas hoeft niet echt kleiner te zijn/worden. Het moet nog steeds veilig vast zitten aan mijn motor, als ie niet compleet vol is.Chakotay schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:10:
[...]
Ik heb een US20 en US30 liggen, veel gebruikt toen ik nog alleen sportmotoren reed. De US20 deed het prima voor dagelijks gebruik, laptop & toebehoren + een paar schoenen pasten er prima in. De US30 deed ik er onder voor vakanties, daar kreeg ik alles wat ik nodig had wel in. Je kunt ze redelijk plat maken, maar echt kleiner wordt het niet. Als er alleen een paar kleine dingetjes in zitten moet je de riempjes goed aantrekken & opvouwen. Het blijft dan wel goed zitten
Tegenwoordig rijdt ik alleen maar met topkoffer, zijkoffers gebruik ik alleen als het echt nodig is. Veel te breed in het verkeer die dingen
Ik denk dat het ook zoiets gaat worden als ik jullie reacties lees.4x2 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:17:
[...]
Dan zou ik persoonlijk toch wisselen, voor de dagritjes zoiets bv:
https://www.aliexpress.com/item/1005004070209287.html?
Daar past wel een schijfremslot/flesje drinken/zacht broodje/powerbank in met wat geprop.
En dan voor je meerdaagse ritten de wat grotere tas (al dan niet Kriega) en evt een extra bagagerol.
[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 26-06-2023 10:38 ]
Que? Dus een topkoffer is wel OK maar een makkelijk te verwijderen tanktas (1 seconde werk) is niet mooi? 😳streamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:37:
[...]
Thanks voor de uitgebreide terugkoppeling!
Een tanktas vind ik niet mooi (sorry). Daar ga ik me aan irriteren.
[...]
De tas hoeft niet echt kleiner te zijn/worden. Het moet nog steeds veilig vast zitten aan mijn motor, als ie niet compleet vol is.
Een topkoffer lijkt me ook wel gemakkelijk. Grootste voordeel lijkt me dat de meeste op slot kunnen. Ideaal als je je helm kwijt wilt.
[...]
Ik denk dat het ook zoiets gaat worden als ik jullie reacties lees.
Asus Zenbook i7 256gb
Iets met een filmpje, fietspad, rechtdoor en tegen een boom parkeren.
Dan verwoord ik me niet goed...badkuip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:45:
[...]
Que? Dus een topkoffer is wel OK maar een makkelijk te verwijderen tanktas (1 seconde werk) is niet mooi? 😳
Oh dat ziet er ook heel leuk uit, puur oldschool op de kaart. Die sla ik opToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:32:
[...]
Gaaf!
op ABR was ook een stand voor de Mondo Enduro trips: http://www.austinvince.com/the-vince
klonk als een leuke manier van reizen.. soort geocaching op de motor
Leuk rondje maar ik zie zo niet echt iets waar het heel moeilijk werd toch??ToolkiT schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:42:
YouTube: ABR Festival 2023 Full Bridgestone Lap
Dit is trouwens de trail die ze hebben uitgezet...
Die heb ik een paar keer probleemloos gedaan, om vervolgens op een rotonde om te vallen
leeg
Noice cancelling? Dan bedoel je in ear dopjes en geen helmunit neem ik aan? Lijkt mij voor helm speakers aardig onmogelijk.HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:28:
Heren,
wie heeft er een goeie tip voor een goede doch betaalbare bluetooth headset? Ik heb een werkduur (accuduur) nodig van minimaal 3 uur (liefst (veel) meer), géén noodzaak of behoefte aan communicatie met anderen, doch wel noise cancelling. De helm in kwestie is een HJC full-face (dus geen opklappend kinstuk) die lekker strak zit, waarschijnlijk moet er dan ruimte gemaakt worden voor speakers?
Awesome
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ik heb in-ear geprobeerd (in vele, vele vormen maten en soorten door de jaren heen) maar alles wat mijn oor in gaat, gaat na ±30 minuten vreselijk irriteren, tot ontstoken oorkanalen aan toe. Ik heb een paar Galaxy Buds (en binnenkort ook de Buds2, kadootje) liggen die functioneel perfect voldoen, maar helaas is dat gewoon echt geen optie voor alles lang dan een half uur rijden.A13X schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:33:
[...]
Noice cancelling? Dan bedoel je in ear dopjes en geen helmunit neem ik aan? Lijkt mij voor helm speakers aardig onmogelijk.
Zonder noice cancelling voldoet je standaard ali setje wel. Volume kan een ding zijn maar verder.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-06-2023 11:40 ]
Nou ja volgens mijn weten is noise cancelling een combinatie van demping door de koptelefoon in combinatie met een microfoon die het omgevingsgeluid meet en daarop geluidsgolven afspeelt om dat te blokken. Maar dan heb je het over het geluid dat door je headset heen komt. En niet zoals bij een helm tussen de speaker en het oor doorkomt.HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:40:
[...]
Ik heb in-ear geprobeerd (in vele, vele vormen maten en soorten door de jaren heen) maar alles wat mijn oor in gaat, gaat na ±30 minuten vreselijk irriteren, tot ontstoken oorkanalen aan toe. Ik heb een paar Galaxy Buds (en binnenkort ook de Buds2, kadootje) liggen die functioneel perfect voldoen, maar helaas is dat gewoon echt geen optie voor alles lang dan een half uur rijden.
Mijn helm is niet de meest lawaaierige, maar ik hoef dus niet op functionele noise cancelling te rekening met een normale set? Dan haal ik die eis weg.
Awesome
Er zit verschil tussen Active Noise Cancellation (ACN) zoals je omschrijft en Passive Noise Isolation (PNI) d.m.v. een koptelefoon die het omgevingsgeluid iets vermindert. Met speakers krijg je dat sowieso niet voor elkaar, tenzij je overstemmen van audio door de speakers ziet als demping van t andere geluidA13X schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:48:
[...]
Nou ja volgens mijn weten is noise cancelling een combinatie van demping door de koptelefoon in combinatie met een microfoon die het omgevingsgeluid meet en daarop geluidsgolven afspeelt om dat te blokken. Maar dan heb je het over het geluid dat door je headset heen komt. En niet zoals bij een helm tussen de speaker en het oor doorkomt.
Oordoppen in en een fatsoenlijk ali setje halen, ergens in het oude topic staan denk nog wel aanbeveling misschien.
Ik neem aan op assen / zandvoort? Zo ja waarom zou je dan niet een circuitmotor halen. Nu moet je alles nog aanpassen. Tevens je deze platrijdt ben je financieel wel ineens een stuk naar achteren...UTwizard schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:12:
Ik zit met een ontzettend luxeprobleem en ik ben wel benieuwd naar jullie mening.
2024 Ducati Monster 937 (want Iceberg White), welke ze dan waarschijnlijk zowel voor straat als circuit gaat gebruiken.
Asus Zenbook i7 256gb
De eerste dag was een deel super modderig, echt slip sliding..Bommes schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:12:
[...]
Leuk rondje maar ik zie zo niet echt iets waar het heel moeilijk werd toch??
Wel echt een hele mooie omgeving zeg.
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 26-06-2023 13:04 ]
Zelf een maandje geleden op die Zero een proefrit gedaan.ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:27:
[...]
bij proefrit gisteren moest ik rijbewijs en bankpas als onderpand achterlaten.. lijkt me een goede manier om diefstal te voorkomen.. en 2 ID bewijzen vervalsen is lastiger dan 1..
[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 26-06-2023 13:55 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq