Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 495 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:38
Ghostrider schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Ik neem aan op assen / zandvoort? Zo ja waarom zou je dan niet een circuitmotor halen. Nu moet je alles nog aanpassen. Tevens je deze platrijdt ben je financieel wel ineens een stuk naar achteren...
Onder andere op die circuits inderdaad. Mijn vriendin heeft niet de ambitie om bijv bij RSZ in de Vrij Rijden klasses mee te doen, zij wil gewoon een paar keer per jaar met een instructeur rijden voor tips en om haar motor beter te leren kennen. De kans dat ze haar motor dubbelvouwt is daardoor ook minder groot want ze zal nooit tot het gaatje gaan.

Daarnaast valt het aanpassen gelukkig wel mee, dat kost ons samen maximaal een uurtje per circuitdag. Dat doen we liever als dat we alsnog weer een motor hebben staan die bijna niet gebruikt wordt want dat is gewoon zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:33
Lijkt mee heel vet.. !!!
<edit> oh ja.. nat gras... lekker glad dus..
zelfs de pro's vallen dan soms..
Maar hoe die het ook opvangt.. Als ik normaal stop en afstap is het nog minder galant en gecontroleerd als die dude.. En dat met 250kg Africa Twin.
Ding vol op zijn kant, en hij loopt gewoon door alsof hij van en skateboard afstapt.
Om dan weer terug te lopen en het ding bijna met 1 hand op te tillen.. BAAS met hoofdletters.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

UTwizard schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:09:
[...]
zij wil gewoon een paar keer per jaar met een instructeur rijden voor tips
Ja ok dan is het al heel anders.

Op basis van de huidige prijs van gebruikte motoren is nieuw momenteel niet zo gek.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Lijkt mee heel vet.. !!!
gaan we regelen! zodra de kaartjes in de verkoop zijn geef ik een seintje..
dit is 'right up your alley' zoals ze zeggen :)
Bommes schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Maar hoe die het ook opvangt.. Als ik normaal stop en afstap is het nog minder galant en gecontroleerd als die dude.. En dat met 250kg Africa Twin.
Ding vol op zijn kant, en hij loopt gewoon door alsof hij van en skateboard afstapt.
Om dan weer terug te lopen en het ding bijna met 1 hand op te tillen.. BAAS met hoofdletters.
Hij gaat wel vaker plat denk ik, en dan leer je er wel goed van af te komen (of je hebt een korte carriere ;)
Als je dat hele filmpje kijkt zijn dat helden.. gewoon berg op een wheelie doen op nat gras en dan gewoon stapvoets op het achterwiel rijden _/-\o_

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
UTwizard schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:12:
Ik zit met een ontzettend luxeprobleem en ik ben wel benieuwd naar jullie mening.

Ik heb op dit moment:
2018 Ducati Monster 821
2006 Kawasaki Ninja ZX6R

Mijn vriendin heeft:
2020 Ducati Monster 797
2013 Triumph Street Striple R

Zowel mijn Kawasaki als haar Triumph zijn de motoren die we eigenlijk alleen maar hebben om af en toe een circuitdag mee te doen, op straat gebruiken we die beide motoren in principe nooit. Nou heeft zij haar zinnen gezet op een 2024 Ducati Monster 937 (want Iceberg White), welke ze dan waarschijnlijk zowel voor straat als circuit gaat gebruiken.

Die 797 gaat dan sowieso verdwijnen, maar ik vraag me af of het dan voor mij niet zinvol zou zijn als ik de Triumph zou nemen in plaats van de Kawasaki. De ZX6R is helemaal stock, dus met bijbehorende brake-fade, geen quickshifter, een motorblok wat pas bij 12000 een beetje wakker wordt, etc. De Triumph is in alles een veel makkelijkere / voorspelbaardere machine om (snel) te rijden, heeft daarbij ook nog een quickshifter, stalen remleidingen, ABS, gear indicator.

Ik -denk- daarom dat de Triumph het mij op het circuit veel makkelijker gaat maken, ondanks dat ik mischien wat harder moet werken voor de juiste zithouding. Ik ben maar een gewone sterveling dus zowel een ZX6R als een Street Triple R ga ik never nooit aan de limiet kunnen rijden en ondanks dat ik niet zoveel heb met Triumph en/of triples, denk ik zelf dat deze Street Triple R met een gewone rijder erop, makkelijker de baan rondgaat als een stock ZX6R van bijna 20 jaar oud?
Alle straatmotoren eruit doen die je nu op het circuit gebruikt en zoiets ervoor terugkopen:

https://www.marktplaats.n...r-zx6r-circuitmotor-racer

Mogen jij en je vriendin om de beurt op dat ding rijden. Geen gezeik, geen gedoe als hij een keer omvalt.

Dan kan je vriendin haar Monster inruilen op een nieuwe.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik ben af en toe eens in de Belgische tweedehands markt aan het neuzen.
Nu zie ik bij veel advertenties: zonder keuring (bij enkelen overigens ook expliciet mét).

Naar mijn weten is het echter verplicht bij verkoop. Bij wie ligt de taak/verantwoordelijkheid dan? Zonder keuring kan hij neem ik aan niet overgeschreven worden, of wordt hij dan gelijk geschorst?
(nb. ik woon ook in België, geen sprake van export dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Ik heb in-ear geprobeerd (in vele, vele vormen maten en soorten door de jaren heen) maar alles wat mijn oor in gaat, gaat na ±30 minuten vreselijk irriteren, tot ontstoken oorkanalen aan toe. Ik heb een paar Galaxy Buds (en binnenkort ook de Buds2, kadootje) liggen die functioneel perfect voldoen, maar helaas is dat gewoon echt geen optie voor alles lang dan een half uur rijden.

Mijn helm is niet de meest lawaaierige, maar ik hoef dus niet op functionele noise cancelling te rekening met een normale set? Dan haal ik die eis weg.
Noise canceling zul je toch echt je oren moeten afsluiten...
En is actief dus dan zou er een usb-c kabel naar je oorschelpen moeten.

Kortom wat je wil kan letterlijk niet bestaan.

Qua accuduur werkt mijn freecom prima paar dagen achter elkaar en standby echt wel een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:28:
Afgelopen vrijdag meegedaan aan de TT nightride... man wat een drukte :o.
Zowel het aantal motoren als het aantal toeschouwers aan de kant van de weg was indrukwekkend (was mijn 1e keer O-)).
Wat ook voor mij de 1e keer was was een lege accu... het was zo druk dat je óf 10-15 reed óf stil stond. Nu schijnt het zo te zijn dat de accu pas fatsoenlijk oplaadt boven een x aantal toeren en/of in de 2e versnelling. Ik was alleen zo'n zuinigerd dat ik de motor uitzette als we langer dan 15s stil stonden, met als gevolg dat deze dus niet meer aan wou :/.
Gelukkig was er, toen ik van de route af ging door de mensenmassa heen in de hitte, iemand die er wél verstand van had en mij uitlegde dat als je de motor in de 2 zet, koppeling inhoudt, aanduwt en daarna de koppeling los laat deze genoeg stroom op kan wekken om de motor weer te starten. Zo gezegd zo gedaan. Kwam ik weer bij het hek om mee te doen... was ik al te laat, ze hadden net de hekken open gezet voor de toeschouwers om weer rond te mogen lopen :-(.
Al met al een leuke, warme, avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar :*)
Dat uitzetten en weer starten is gok ik de dader.
Starten kost meer amps dan dat je bespaard door hem steeds uit te zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:28
kneusteun schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:09:
[...]
Noise canceling zul je toch echt je oren moeten afsluiten...
En is actief dus dan zou er een usb-c kabel naar je oorschelpen moeten.

Kortom wat je wil kan letterlijk niet bestaan.
Er zijn zo'n 350 oordopjes in de Pricewatch die active noise cancelling hebben hoor :) daar heb je echt geen kabels voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
kneusteun schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Dat uitzetten en weer starten is gok ik de dader.
Starten kost meer amps dan dat je bespaard door hem steeds uit te zetten... ;)
Yep dat denk ik ook, ik laat hem de volgende keer gewoon aanstaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18

cooper_s1

MINI&#039;s rule

ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Gaaf!
op ABR was ook een stand voor de Mondo Enduro trips: http://www.austinvince.com/the-vince
klonk als een leuke manier van reizen.. soort geocaching op de motor :)
Was Austin zelf ook aanwezig? Ik zou hem wel een swillen ontmoeten. Sinds de Mondo Enduro en Terra Circa gezien te hebben ben ik echt fan van hem... en van adventure biking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Er zijn zo'n 350 oordopjes in de Pricewatch die active noise cancelling hebben hoor :) daar heb je echt geen kabels voor nodig ;)
Nee omdat daar een accu in zit ;)
Die zitten niet in die stereo jack dingen van headsets.
En die oorschelpen sluiten ook niet af.

Edit: en ik zou ook niemand aanraden om aan de binnenkant van de helm een accu te plaatsen :X

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 26-06-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Yep dat denk ik ook, ik laat hem de volgende keer gewoon aanstaan O-)
Als ie aanstaat en stationair loopt zal hij toch wel bijladen?
Even multimeter erop en als ie rond de 14v aangeeft komt het goed, blijft ie op 12 of lager dan laad hij niet op tijdens stationair.

Zelf raad ik sowieso aan een simpele voltmeter ergens op je motor te plaatsen, dan wordt je veel minder snel met een lege accu verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:28:
Heren,

wie heeft er een goeie tip voor een goede doch betaalbare bluetooth headset? Ik heb een werkduur (accuduur) nodig van minimaal 3 uur (liefst (veel) meer), géén noodzaak of behoefte aan communicatie met anderen, doch wel noise cancelling. De helm in kwestie is een HJC full-face i70 (dus geen opklappend kinstuk) die lekker strak zit, waarschijnlijk moet er dan ruimte gemaakt worden voor speakers?
Misschien niet precies het antwoord wat je wil hebben, maar ik gebruik een combinatie van zaken.

Ik heb een (AliExpress) MRA ruitje op de motor gezet (S1000XR) + otoplastieken + Lexin B4FM headset. Geen last van windruis en dus ook geen piepende oren op het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 13:02

FnordySquare47

Cool-Inc.net

frietsje schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:40:
Ik ben af en toe eens in de Belgische tweedehands markt aan het neuzen.
Nu zie ik bij veel advertenties: zonder keuring (bij enkelen overigens ook expliciet mét).

Naar mijn weten is het echter verplicht bij verkoop. Bij wie ligt de taak/verantwoordelijkheid dan? Zonder keuring kan hij neem ik aan niet overgeschreven worden, of wordt hij dan gelijk geschorst?
(nb. ik woon ook in België, geen sprake van export dus).
In BE is het keuringsbewijs verplicht als je een 2de hands motor wil inschrijven. Dus daar kan je niet om heen.

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
martjah schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Misschien niet precies het antwoord wat je wil hebben, maar ik gebruik een combinatie van zaken.

Ik heb een (AliExpress) MRA ruitje op de motor gezet (S1000XR) + otoplastieken + Lexin B4FM headset. Geen last van windruis en dus ook geen piepende oren op het einde van de dag.
Ja, ik kijk nu ook naar een hoge ruit (Puig) 2ehands en heb een ram mount besteld voor de telefoon. Altijd zonder gereden (route onthouden) maar dat word steeds lastiger met zoveel omleidingen en vooral in grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Was Austin zelf ook aanwezig? Ik zou hem wel een swillen ontmoeten. Sinds de Mondo Enduro en Terra Circa gezien te hebben ben ik echt fan van hem... en van adventure biking.
Hij was er wel maar toen ik op de stand was, was hij er niet helaas -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:20:
[...]

gaan we regelen! zodra de kaartjes in de verkoop zijn geef ik een seintje..
dit is 'right up your alley' zoals ze zeggen :)
"Loyalty tickets on sale now! Only £89 - Includes three day access, plus two nights of camping

Hi Frans,

Well, what a weekend that was, I hope you enjoyed the 2023 Adventure Bike Rider Festival as much as we did. It truly did feel like we had one big family holiday at Ragley Hall.

Having been involved with ABR from day one, so many special moments stood out for me over the weekend but nothing, and I mean nothing, was better than to see so many of you having such a great time in wonderful surrounding and glorious weather. It really was very moving.

And you having a great weekend meant that we, the ABR Festival team, had a fantastic time too. So let me pass on a huge thanks from us to you for making ABR 2023 such a special and memorable occasion.

Since Thursday night, we've been overwhelmed with telephone, personal, social media, and email requests to open ticket sales early for the 2024 ABR Festival, and, once again, we've had riders turning up at the office this morning to see if they can buy advanced tickets. We are all genuinely humbled by your response. Thank you.

The scale of requests and the hugely positive feedback from the festival has truly staggered us and confirmed that we must be doing something right. Plus, there's already a waiting list for 2024 tickets made up of riders who left it too late to buy for this year's event.

With all that in mind and as a big thank you to all 2023 ticket holders, we are going to open up 2024 ticket sales exclusively to those who supported the event.

We want you to be the first to guarantee your place at the ABR Festival 2024, 28-30 June, which is sure to be a sell out. In other words, we are looking forward to doing it all again with you next year.

What's more, as a big, big thank you for your support, we are going to hold the price of Loyalty Tickets for 2024. Inflation may be rampant, but when I say 'Loyalty' I mean it and we'll hold the price at £89 for a weekend ticket.

This is a special one-off Loyalty Discount price which will not only guarantee your attendance at the 2024 Adventure Bike Rider Festival, but also at the lowest price. But don't hang around, these will only be available for a limited period before tickets go on general sale at an increased price.

Get your ABR Festival 2024 Loyalty Tickets here

What's 2024 going to look like?
Well, we're staying at Ragley Hall, plus there's going to be more bikes, more trails, more festival, more entertainment, more music, more features, more trade stands, more services, more fun, more surprises and, most importantly of all, more good times. You have my word that we will focus 100% of our time and attention on making the 2024 festival the best experience for you.

I'm also determined to carry over that friendly vibe which has been a hallmark of ABR Festivals from the word go. As I've always said, I'm only going to organise festivals that I would like to go to and last weekend was another one of those.

Special Notice - On Site Trails
As with 2023 the Ragley Hall Estate has asked that we set a limit on the number of riders who can use the on-site trails. In order to administer numbers and carry out post festival reclamation and environmental work, we will again be offering special Trail Access Tickets at a cost of £15.

These Trail Access Tickets will be limited in numbers but the good news is that you are first in the queue, so you'll be able to buy now.

Thank you very much for your support in 2023 and I hope to see you again next year.

GET YOUR LOYALTY TICKETS HERE
Best regards,
Alun
ABR Founder

P.S. When I think back to the past weekend, so many people came up to me and said… 'you promised it would be like Glastonbury with motorbikes and posh toilets, and you delivered, thank you'.

With that in mind, I'd also like to say on behalf of the ABR staff, 'thank you for helping us deliver the biggest motorcycle festival in the UK and biggest adventure bike festival in the world, I'm proud of you too'.

P.P.S. A little bit of housekeeping here to avoid disappointment…If you bought your mates tickets for 2023, we will not have their email address and they won't be receiving this email. So, please pass on the message and Loyalty Tickets announcement to them."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Ja, ik kijk nu ook naar een hoge ruit (Puig) 2ehands en heb een ram mount besteld voor de telefoon. Altijd zonder gereden (route onthouden) maar dat word steeds lastiger met zoveel omleidingen en vooral in grote steden.
Ik had op de KTM ook een puig, wat wel belangrijk is is om even te kijken of je niet het probleem verschuift.
In de hoogste stand kreeg ik alle lucht op mijn helm, dus terug gezet omdat ik het dan liever op de borst heb, dat is iets prettiger aan de nek en het gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Ik had op de KTM ook een puig, wat wel belangrijk is is om even te kijken of je niet het probleem verschuift.
In de hoogste stand kreeg ik alle lucht op mijn helm, dus terug gezet omdat ik het dan liever op de borst heb, dat is iets prettiger aan de nek en het gehoor.
Ik ken het, daar liep ik op de Alp toen ook tegenaan bij het proberen van ruiten. Daarom ben ik nu voor de hoogste gegaan, ik begreep uit reviews ook dat dit voldoende was om bij een normaal formaat berijder net uit de turbulentie te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Het probleem bij een NC7xxX is dat de meeste herrie aan de zijkant langs de ruit af komt, ik heb die Puig ook gehad (1m86) en dat was niet bepaald een verbetering.
Het enige wat vrij goed werkte was een madstad schuifpui.

En uiteindelijk het omwisselen van de NC700X voor een NC700D :+

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hoe monteer je dat op de motor dan :?.

Afbeeldingslocatie: https://kozijnenverkoop.nl/wp-content/uploads/2022/03/3-delige-schuifpui.png
En uiteindelijk het omwisselen van de NC700X voor een NC700D :+
Mja, ik sta niet op het punt dat ding in te ruilen :P ga er juist weer groot onderhoud aan doen...

- edit -

is zo'n integra met geel of blauw plaatje? :+.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-06-2023 17:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
streamnl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Dan verwoord ik me niet goed...
Een topkoffer lijkt me gemakkelijk, niet mooi
Haha, ok dan begrijpen we elkaar weer.
Topkoffer is ook wel praktisch, sterker ik hem die gewoon liggen van mijn CBF1000 in dezelfde kleur als de motor. Heb hem na aanschaf (zat bij de motor) meteen op zolder achter het schot gegooid. Waarom? Als ik wil rijden zonder de topkoffer rijdt ik nog steeds rond met zo'n plateau achterop. En dat ziet er helemaal niet uit. Ik rijd vaker zonder noodzaak tot vervoeren van stuff dan met stuff en dan neem ik die ene keer wel de kriega.

Even een andere vraag. Wat voor windstoppers/col kunnen jullie adviseren voor bij warm weer?
Ik heb nu een echte gevoerde windstopper, zoiets als dit, maar daar drijf ik in weg met deze temperaturen.
Zou dit iets zijn voor met warmere temperaturen? Of is dit voor net geen €2 prul en zijn er betere?

Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:56:
[...]

Haha, ok dan begrijpen we elkaar weer.
Topkoffer is ook wel praktisch, sterker ik hem die gewoon liggen van mijn CBF1000 in dezelfde kleur als de motor. Heb hem na aanschaf (zat bij de motor) meteen op zolder achter het schot gegooid. Waarom? Als ik wil rijden zonder de topkoffer rijdt ik nog steeds rond met zo'n plateau achterop. En dat ziet er helemaal niet uit. Ik rijd vaker zonder noodzaak tot vervoeren van stuff dan met stuff en dan neem ik die ene keer wel de kriega.
Daarom wel blij met origineel BMW koffers, als ze er niet opzitten zijn de dragers niet super opvallend. Helemaal zonder is wel mooier, maar niet zoals bij sommige merken zo'n enorme plaat.
[...]
Even een andere vraag. Wat voor windstoppers/col kunnen jullie adviseren voor bij warm weer?
Ik heb nu een echte gevoerde windstopper, zoiets als dit, maar daar drijf ik in weg met deze temperaturen.
Zou dit iets zijn voor met warmere temperaturen? Of is dit voor net geen €2 prul en zijn er betere?

Tips
Ja zoiets heb ik ook, werkt prima. Maar als het zo heel warm is, zoals de laatste tijd, gebruik ik geen col.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

@badkuip zijde, je wilt als het warm is juist geen windstopper maar ook geen rode plekken van vliegebeestjes, een zijde col is de oplossing.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:47:
[...]

[Afbeelding]
ik neem aan dat hij net zoiets als ik heb bedoeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O0CgJKNW-3yp_UMyt0s97sBTp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2Ja04Kde4KEcub8u3zsZn0X.png?f=fotoalbum_large
2 delen waarvan je bovenste gedeelten naar boven en beneden kan schuiven.. werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:14:
[...]

ik neem aan dat hij net zoiets als ik heb bedoeld:
[Afbeelding]
2 delen waarvan je bovenste gedeelten naar boven en beneden kan schuiven.. werkt goed :)
Dat is inderdaad wel een vrij stevige voorruit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Naif0n schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Vind het wel verwarrend dat je bijna nergens kan vinden hoe hard je er nou eigenlijk mee kan. Ik zie wel bij SW-motech dat met de sidecases je maar 130km/h mag (Al denk ik dat dit voor alle sidecases is) alleen er word niks vermeld over de topcase.

Wat ik persoonlijk lastig vind, gezien ik toch wel eens wat harder zou willen dan 130km/h in Duitsland.
ik weet dat de mijne gewoon met top koffer 210 kan tracer 900 O-)
Echter wel wordt die dan aan de voorkant beetje licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
HTT-Thalan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:47:
[...]

[Afbeelding]

[...]
Heel veel spanbandjes!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Ghostrider schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:53:
Die Kriega US tassen zijn prima voor woon-werk. En ja je kunt ze kleiner maken door de bandjes aan te spannen.

Ik heb de 10, 20 en 30 liter. 10 is wat klein, daar passen misschien een paar schoenen net bij in ja.

Voordeel van kriega spul is, het is echt waterdicht.
DEze imitatie ook O-)
https://nl.aliexpress.com...7141&gatewayAdapt=glo2nld
Erg fijne set al ging mijn kriega 10 jaar mee ik wilde niet weer 400 euro kwijt zijn voor 30 liter variant en 2 20 liter :P |:( O-)

Die chinezen kennen ook wzeker iets maken

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Toch nog even bedankje aan
@Hkuit @InZane @2Swift @TriPSs en natuurlijk organisator @badkuip voor de gezellige en goed geregelde rondrit van afgelopen zondag. Er was zelfs een dj bij het startpunt !

En ook leuk om @botoo en @Verwijderd een keer in het echt gezien te hebben. Toch weer wat gezichten bij de namen.
ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:49:
[...]

"Loyalty tickets on sale now! Only £89 - Includes three day access, plus two nights of camping

...
Kun je ook direct meerdere tickets kopen of alleen voor jezelf, want wil eigenlijk ook wel mee als dat kan !

@Bommes wanneer ga je weer een keer all/offroad want wil wel een keer aanhaken als je dat ok vindt ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

harley schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:01:
[...]

[...]

@Bommes wanneer ga je weer een keer all/offroad want wil wel een keer aanhaken als je dat ok vindt ?
Neem @Melkunie ook even mee, die woont ook in de buurt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Kun je ook direct meerdere tickets kopen of alleen voor jezelf, want wil eigenlijk ook wel mee als dat kan !
Heb gisteren ook een ticket gekocht voor dat ABR in 2024.
Normaal plan ik niet veel verder dan 1 week vooruit.. :P
Nog niets gepland.. :+
Aankomend weekend Dutch 1000, dan nog 1 weekendje in en om huis, dan zomervakantie met mijn gezin in met de auto + caravan.
Daarna nog een weekje op solo motor trip.
Geen idee dus wanneer ik weer een keertje ga rijden, moet er nog wel een nieuw bandje optrekken aan de achter kant, ligt al te wachten in de garage.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Grubeater schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:04:
[...]

Neem @Melkunie ook even mee, die woont ook in de buurt.
:/

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
we hebben ontdekt dat het via https://www.abrfestival.com/tickets ook werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
ibothead schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:25:
[...]

ik weet dat de mijne gewoon met top koffer 210 kan tracer 900 O-)
Echter wel wordt die dan aan de voorkant beetje licht
Heb SW-motech mail gestuurd om te vragen hoe het zat. Ze raden aan 130km/h, maar je kan er gewoon harder mee, op eigen risico XD.

Denk dat ik dan toch een een SW-motech koffer neem, gezien ik er 1tje kan scoren voor 250 euro als B-ware. Niet verkeerd om eerlijk te zijn

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Vanavond eens overleggen, lijkt mij ook wel gaaf. Maar plan nooit zover vooruit :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:00:
[...]

ABR is absoluut een aanrader!
En de V100 ook ;) ga maar een proefrit maken en je bent verkocht!
Heb laatst als Guzzi fan natuurlijk ook een ritje gemaakt op de V100, en was niet direct verkocht. QS werkte niet vlekkeloos, en ik vond het gasresponse niet heel fijn. Voelde een beetje traag/wazig/indirect aan, heel anders dan mijn GSX-S1000 maar ook vergeleken met m'n vorige Guzzi's. Het geluid is wel heerlijk en die elektronische vering ook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A13X schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Vanavond eens overleggen, lijkt mij ook wel gaaf. Maar plan nooit zover vooruit :P
Ik ben nu nog bezig de vakantie van deze zomer the plannen maar heb ABR 2024 al geboekt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Heb laatst als Guzzi fan natuurlijk ook een ritje gemaakt op de V100, en was niet direct verkocht. QS werkte niet vlekkeloos, en ik vond het gasresponse niet heel fijn. Voelde een beetje traag/wazig/indirect aan, heel anders dan mijn GSX-S1000 maar ook vergeleken met m'n vorige Guzzi's. Het geluid is wel heerlijk en die elektronische vering ook..
QS heb ik eigenlijk niet getest.. geen idee of mijn demomotor er een had.. heb zelf er nooit een gehad dus mis het niet echt..
Gas response is idd wennen bij de nieuwe Guzzis toen ik weer op mijn V7 stapte voelde dat veel directer aan.. mijn maat met een V7iii zei dat de 850cc V7 hetzelfde hadden..
Maar op mijn V85TT ben ik het gewend en rijd het prima.. maar als je van de ene naar de andere overstapt is het wel anders ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-delite
  • Laatst online: 09:36
[...]

...

Tips
Buff heeft diverse neksjaals die juist voor warm weer zijn. UV-blokkerend, naadloos, ademend, de hele rataplan. Zelfs lang genoeg om nog over je kop te dragen, zodat je helm fris blijft. Ik heb zelf deze en die bevalt perfect: https://www.bol.com/nl/nl...er_confirmation2008093611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
FnordySquare47 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:06:
[...]

In BE is het keuringsbewijs verplicht als je een 2de hands motor wil inschrijven. Dus daar kan je niet om heen.
Klopt, dat is wat ik zeg ;)
Alleen bij wie ligt de verantwoordelijkheid, en wat zijn de gevolgen indien er nog geen keuring heeft plaatsgevonden?

nb. ik ben niet ertegen en ook niet specifiek op zoek naar iets, maar de zin 'zonder keuring' valt me gewoon op bij veel advertenties. Dit maakt je positie als verkoper een stuk slechter lijkt me :?

Ik las dat zoals verwacht het aantal verkopen in België een stuk is gedaald dit jaar, en export is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Midland/Cardo ervaringen? Welke is goed luid op de snelweg want ik zoek denk ik wat nieuws. Mijn huidige Midland Pro wil ineens niet meer herrie maken en wellicht is het een software ding want sinds de nieuwe app en wat android updates blijft het ding erg zacht. In spotify staat íe ook als speaker en niet meer als koptelefoon.

Afijn, positieve reviews over Cardo en Midland zijn makkelijk te vinden maar met welke kan ik met 1 vinger bellen of de Google assitent aanroepen te gaan bellen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
ROFLASTC schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:13:
Midland/Cardo ervaringen? Welke is goed luid op de snelweg want ik zoek denk ik wat nieuws. Mijn huidige Midland Pro wil ineens niet meer herrie maken en wellicht is het een software ding want sinds de nieuwe app en wat android updates blijft het ding erg zacht. In spotify staat íe ook als speaker en niet meer als koptelefoon.

Afijn, positieve reviews over Cardo en Midland zijn makkelijk te vinden maar met welke kan ik met 1 vinger bellen of de Google assitent aanroepen te gaan bellen?
Ik ben zelf niet bekend met de Midland apparaten maar met Cardo kan je, als je de juiste versie koopt met spraak de telefoon e.d. bedienen zoals 'call x' of 'stop music' e.d. Verder kan je ook met 1 knop opnemen/ophangen, De speakers gaan voor mij luid genoeg op de Freecom 4X zelfs met oordoppen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 13:02

FnordySquare47

Cool-Inc.net

frietsje schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Klopt, dat is wat ik zeg ;)
Alleen bij wie ligt de verantwoordelijkheid, en wat zijn de gevolgen indien er nog geen keuring heeft plaatsgevonden?

nb. ik ben niet ertegen en ook niet specifiek op zoek naar iets, maar de zin 'zonder keuring' valt me gewoon op bij veel advertenties. Dit maakt je positie als verkoper een stuk slechter lijkt me :?

Ik las dat zoals verwacht het aantal verkopen in België een stuk is gedaald dit jaar, en export is gestegen.
Waar de verantwoordelijkheid ligt is niet wettelijk bepaald.
Het is gewoon zo dat het keuringsverslag verplicht is bij het inschrijven van de 2de hands motor.

De positie van de verkoper is inderdaad een stuk slechter als je geen keuringsrapport kan meeleveren.
Meestal ook een teken aan de wand vermoed ik dan...

Ik heb eerlijk gezegd ook niet de moeite gedaan om met mijn vorige motor naar de keuring te gaan, mede omdat ik wist dat er wel wat manco's waren en ik dus niet geheel zeker was dat hij wel door de keuring zou geraken, want uiteraard kost elke keuring wel wat centen :+

Als je een motor koopt zonder keuring wordt je zelf geacht ermee naar de keuring te gaan als je hem wil inschrijven in BE.

Het klopt zeker dat dat het aantal inschrijvingen van 2de hands motor is gekelderd (zoals de federaties op voorhand al aangaven) en dat er meer export is.
Nu worden er sowieso wel wat tweewielers naar NL geëxporteerd vanuit ons Belgenland...

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bommes dit stuk vond ik erg challenging, met name de eerste dag..

Em je bent een held als je dit op de V85Tt doet..

[ Voor 73% gewijzigd door ToolkiT op 27-06-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:37
Bioflap schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:40:
[...]

QS werkte niet vlekkeloos, en ik vond het gasresponse niet heel fijn. Voelde een beetje traag/wazig/indirect aan, heel anders dan mijn GSX-S1000 maar ook vergeleken met m'n vorige Guzzi's.
Ik vraag me dan af of je wel de verschillende rijmodi hebt geprobeerd.

Ik ervaar de gasresponse en het gebrek aan speling in de aandrijving juist als prettig. In Strada en Sport reageert hij snel, in Tourisme is hij inderdaad traag maar dat maakt wel dat je heerlijk precies kan bepalen hoe sterk je op het koppel wil surfen.

De QS is inderdaad wel een aparte maar wel één die met de ervaring toch te gebruiken valt. Zo werkt hij slecht als je lang door trekt in één versnelling om dan bij de snelheidslimiet snel door de overige versnellingen te schakelen om in de hoogste versnelling door te cruisen.
Hij lijkt wel te houden van veel gas en veel touren en opschakelen met regelmatige intervallen. Of juist heel kalm met regelmatige intervallen. 20% gas vind hij niks. :o

Verder ben ik benieuwd hoe de QS het doet na een 5.000 km inlopen van de bak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor degene die naar ABR willen volgend jaar:
"Hello,

Thank you so much for joining us at the ABR Festival 2023 and making it a truly brilliant weekend! Thank you also for getting in touch.

ABR Festival 2024 Weekend Loyalty tickets are now available to purchase from our ABR Festival tickets page here.

Thursday VIP Tickets will be going over the next few days. if you have already purchased your Weekend Ticket, you will be the first to be notified when Thursday VIP tickets go on sale so please keep an eye on your inbox (and your spam/junk folder) for the VIP night notification over the coming days.

In the meantime, please let me know if you have any further queries.

Kind regards,

Abeer 😊"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Oeh stond net bij mijn dealer en ik vroeg of hij nog een v85tt had als jonge occasion, kwam er net iemand binnen die er 1 wou inruilen.
Wordt vanavond gebeld maar waarschijnlijk 9500,- voor een rode met 22k op de teller.
@Bommes tips? Is 2019 model, en altijd dealer onderhouden (bij mijn eigen bekende guzzi dealer) is dat een no brainer?

Net ook bij een t7 gestaan maar die zat net iets boven budget eigenlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb ook een 2019 versie (2020 op kenteken gekomen).
Indien de terugroepacties zijn uitgevoerd zie ik niet heel veel problemen.
Kreeg overigens maar 8,5 geboden als inruil prijs op die van mij met 11k op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:58:
Ik heb ook een 2019 versie (2020 op kenteken gekomen).
Indien de terugroepacties zijn uitgevoerd zie ik niet heel veel problemen.
Kreeg overigens maar 8,5 geboden als inruil prijs op die van mij met 11k op de klok.
Ja mijn ervaring met inruil is dat ze meestal 1 tot 1,5k minder bieden dan dat ze zelf gaan vragen.

Maar wil je hem toch wel inruilen op een t7 al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Nee ik ga hem niet inruilen.. blijf er lekker mee rijden, tenminste zeker nog deze zomer.
Wens is iets echt lichters.
Maar ik ben een beetje bang dat ik na 3 keer rijden op een 690 of een 701 op de NL TET me dood verveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik zag ook nog een nette tenere 660 maar dat 1 cilinder zint me niet.
Ik rij niet alleen offroad dus wil ook nog wel wat comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun een 660 Tenere vind ik dan weer niet heel veel verschil in gewicht maken en ook flink wat minder vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 09:59
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAQTvAe.jpg

SP Connect staat op het stuur. Nog ff ergens 12V vandaan toveren, kreeg de zekeringenkast wel los maar er niet ver genoeg uit om de draadjes achterin aan te sluiten bij de koplamp. Dus nu ff kijken wat ik doe, denk aftakken van het achterlicht (is nu makkelijker gezien hoe de kabel al loopt door het frame).

Daarnaast nog in dubio qua bagagerek:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IvN9y2x.jpg
Zwart (met rek boven de motor)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0aKJ4Cx.jpg
of chrome.

Chrome voelt wat meer solide aan. Zwart heeft wat meer sjeu (zeker met dat andere rekje erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:03:
@kneusteun een 660 Tenere vind ik dan weer niet heel veel verschil in gewicht maken en ook flink wat minder vermogen.
Ik ook. Maar mijn rij instructeur sprak ik laatst en die was van een 1200gsa naar een 660 ten gegaan en heeft de Tet door Scandinavië gedaan.

Hij was weg van het ding.

Ikzelf heb dan ook liever wat extra gewicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:03:
Owww zo'n Tenere vind ik toch zo vet. Als ik ooit van Honda weg zou stappen zou het om die motor zijn.

Tijdje minder gereden door andere prioriteiten en hobbies, maar door een kleine ingreep onlangs kon ik slecht op een autostoel zitten dus paar keer de motor gepakt, en dat ging dikke prima, dus nu weer meer met de NC op pad. Ook een decibelmeting gedaan (gewoon met zo'n telefoon-app) uit nieuwgierigheid, wel onder 45 graden, 50cm van de uitlaat etc etc - ik val volledig binnen beide wettelijke eisen (de kenteken-vastgestelde 84db stationair en de 91db rijdend die als algemene regel gehanteerd word, want de NC is nooit met een rijdende DB meting op kenteken gezet). Maar da's ook niet raar, want stock uitlaat. Mocht ik nog een keer onder de frunk moeten zijn voor het één of ander trek ik wel die luchtrestrictie eruit, maar ga er nu geen tijd in steken. Ik vind het vooral grappig dat als ik tokkelend door de stad rijd, bijna niemand me hoort aankomen, zo stil is 'ie.

Volgende maand wel groot onderhoud. Remrevisie + vloeistof, grote beurt met bougies en kleppenstellen, nieuwe knipperglaasjes, nieuwe vering seals + olie (begint te zweten) en eindelijk die kapotte vlotter in de tank aanpakken, ben er zo zat van dat ik nooit kan zien hoeveel erin zit.

[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-06-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wil nog wel even opmerken dat ik bij 6 zaken ben geweest, knip met centen op zak en echt wel van plan wat te kopen. Maar bij slechts 3 zaken kreeg ik een “hallo” en slechts bij twee iemand die mij echt aansprak en gesprek begon.

Erg veel lui die gewoon geen blik geven of iets 😳 heel maf. Ik heb zelf in in winkel gewerkt en het minste wat personeel moest doen was op zijn minst “welkom” zeggen en vragen of je ze kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik stond vandaag voor de balie van een motorzaak en de beste man stond heel druk op zijn telefoon te bladeren :P de vrouw die in de showroom aan het werk was gaf hem uiteindelijk een vriendelijke reminder dat er iemand voor zijn neus stond :+ (ik snap het wel, valt ook niet op zo'n fluorgele jas). Ik had ook de tijd dus ik dacht ik laat hem even zijn ding afmaken :P.

Maar waar ik voor kwam, de topkoffer, had hij niet liggen helaas. En 12 kilo hondenbrokken past wel in mijn zijkoffers, maar niet zonder de zak te openen en te herverdelen... ook de frunk met 21 liter had niet de juiste vorm. Potdorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:01:
Wil nog wel even opmerken dat ik bij 6 zaken ben geweest, knip met centen op zak en echt wel van plan wat te kopen. Maar bij slechts 3 zaken kreeg ik een “hallo” en slechts bij twee iemand die mij echt aansprak en gesprek begon.

Erg veel lui die gewoon geen blik geven of iets 😳 heel maf. Ik heb zelf in in winkel gewerkt en het minste wat personeel moest doen was op zijn minst “welkom” zeggen en vragen of je ze kan helpen.
Verkopen toch als warme broodjes, hoeft kennelijk niet meer beleefd of sociaal te zijn. Slechte zaak.
Persoonlijk zou ik dan al ergens anders gaan halen maar ja, het is vrij opmerkelijk dat het bijna zo gaat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:08:
[...]

Verkopen toch als warme broodjes, hoeft kennelijk niet meer beleefd of sociaal te zijn. Slechte zaak.
Persoonlijk zou ik dan al ergens anders gaan halen maar ja, het is vrij opmerkelijk dat het bijna zo gaat tegenwoordig.
Ergens ook wel een beetje logisch... motorrijden doen de meestal toch omdat ze willen, niet omdat ze moeten. De motorzaak doet dus uiteindelijk toch wel handel, maar wat jullie beiden zeggen, als een winkel niet eens een beetje vriendelijk doet ben ik ook geneigd ergens anders te kopen. Geeft nogal slechte verwachtingen voor de aftersales :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ja dat heb ik ook, vind wel fijn als je beetje aandacht krijgt.
Krijg in een kledingzaak meer aandacht bij een broek van 50 euro dan bij een motor van 11k 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:22:
[...]

Owww zo'n Tenere vind ik toch zo vet. Als ik ooit van Honda weg zou stappen zou het om die motor zijn.
Ik heb het over de 660, de laatste serie voor de nieuwe T700.
Echt niks mis mee, maar voor mij niet een "upgrade" vanuit mijn V85TT. Okay de 660 Tenere zal beter off-road zijn.
Maar is wel veel ouder, zwaar voor wat het is, niet heel ruim in het vermogen, enz.
Als het dan ouder moet dan graag zo een oer Tenere.. O+
Afbeeldingslocatie: https://cloud.leparking-moto.fr/2022/12/19/11/02/yamaha-xt-yamaha-xt-600-z-tenere-55w-1985-bleu_196309610.jpg
Ding compleet restaureren, moderne vork er in, goede shock achter, moderne remmen, enz.
Dus oude looks maar wel moderne prestaties.
Lijkt me fantastisch.

Een natuurlijk +10 poser punten..
Afbeeldingslocatie: https://global.yamaha-motor.com/stories/offroadmania/ch4/img/sec_img3_2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 27-06-2023 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Ik heb het over de 660, de laatste serie voor de nieuwe T700.
Echt niks mis mee, maar voor mij niet een "upgrade" vanuit mijn V85TT. Okay de 660 Tenere zal beter off-road zijn.
Maar is wel veel ouder, zwaar voor wat het is, niet heel ruim in het vermogen, enz.
Als het dan ouder moet dan graag zo een oer Tenere.. O+
[Afbeelding]
Ding compleet restaureren, moderne vork er in, goede shock achter, moderne remmen, enz.
Dus oude looks maar wel moderne prestaties.
Lijkt me fantastisch.
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/yamaha-tenere-700-press-event-intensity-white-vv909675-1591726260.jpg?resize=1200:*

:9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik was destijds ook happy met mijn xtz750 super tenere.
Ding was ook zwaar, maar prima apparaat! Feller dan de AT en echt veel fun mee gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja die heb ik dus in rally uitvoering bekeken. Leuk spul, maar net iets buiten budget eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:41:
[...]

Ja die heb ik dus in rally uitvoering bekeken. Leuk spul, maar net iets buiten budget eigenlijk.
Ik ga hem ook niet kopen, maar echt een vet ding. De nieuwe Transalp trouwens, ook heel gaaf:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-fastly.motorcycle.com/media/2023/02/26/9020302/2023-honda-xl750-transalp-first-look.jpg?size=720x845&nocrop=1

en van wat ik hoor/lees schijnt het echt een tof ding te zijn, maar die laag geplaatste uitlaat vind ik echt een gemiste kans, de originele Alp had hem hoog zitten en dat gevoelsmatig toch prettiger om hem daar te hebben als je gaat zandhappen, en echt wel nodig bij een doorwading.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-06-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@HTT-Thalan de nieuwe Transalp schijnt heel erg op de weg gericht te zijn. Tractie control off road setting is hooguit geschikt voor een grindpaadje.
Grijpt meteen in blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik vind me zelf nou echt niet een super goede offroad rijder, en ja filmpjes zoals dat laten het meestal niet heel duidelijk zien hoe stijl het is of zo.

Maar ik zie niets waar ik voor om zou draaien of omrijden op mijn Guzzi. Het merendeel ziet er zelfs wel wat easy uit eigenlijk :D

Die grote modderpoel zou misschien ff lastig zijn. Maar tenzij de Engelse modder echt compleet links sturend is?? Kom ik daar ook wel doorheen. Heb wel erger gezien/onder de banden gehad.

Maar.. Het ziet er daar wel echt heel mooi uit zeg, wat een mooie omgeving O+

Ff iets anders, dat is dus gewoon op een erg groot open veld kamperen?? Paar dixies en dat is het? Of zijn er ook douches en zo?
Ook nog wat te eten te krijgen?
Beetje te chillen? Koud bier??

Lijkt me wel erg tof om bij jou/jullie aan te sluiten, regelen we iets van een flinke tarp om in de schaduw/uit de regen te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt onderhand toch wel moe na een ritje van al dat geluid. Heb laatst dus oordoppen op maat laten maken maar helpt niet genoeg naar mijn mening. Nog teveel windgeruis. Op meerdere soorten motoren gereden maar bij allen last van, dus een schermpje meer of minder gaat niet helpen.

Laatste optie dan denk ik toch maar kijken naar de helm. Is er nog iets te (ver)maken in een bestaande helm of betekent dit dat ik een nieuwe moet? Zou ik wel zonde vinden aangezien deze iets meer dan een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Verwijderd heb je al van die gewone schuimdopjes geprobeerd?
Die hebben een vlakke demping, misschien dat daarmee het windgeruis wat verder dempt.
Ik rijd ook altijd met doppen, op maat gemaakte.
Maar ga ik grote stukken snelweg rijden dan doe ik toch sinds kort van die schuimpjes in. Net wat stiller, net wat rustiger in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:31:
@Verwijderd heb je al van die gewone schuimdopjes geprobeerd?
Die hebben een vlakke demping, misschien dat daarmee het windgeruis wat verder dempt.
Ik rijd ook altijd met doppen, op maat gemaakte.
Maar ga ik grote stukken snelweg rijden dan doe ik toch sinds kort van die schuimpjes in. Net wat stiller, net wat rustiger in mijn hoofd.
Ik ga t eens proberen. Had al wel van die universele siliconen geprobeerd maar dat was helemaal niks. Bedankt alvast voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Ik vind me zelf nou echt niet een super goede offroad rijder, en ja filmpjes zoals dat laten het meestal niet heel duidelijk zien hoe stijl het is of zo.

Maar ik zie niets waar ik voor om zou draaien of omrijden op mijn Guzzi. Het merendeel ziet er zelfs wel wat easy uit eigenlijk :D

Die grote modderpoel zou misschien ff lastig zijn. Maar tenzij de Engelse modder echt compleet links sturend is?? Kom ik daar ook wel doorheen. Heb wel erger gezien/onder de banden gehad.

Ff iets anders, dat is dus gewoon op een erg groot open veld kamperen?? Paar dixies en dat is het? Of zijn er ook douches en zo?
Ook nog wat te eten te krijgen?
Beetje te chillen? Koud bier??

Lijkt me wel erg tof om bij jou/jullie aan te sluiten, regelen we iets van een flinke tarp om in de schaduw/uit de regen te kunnen.
Heb ABR ticket ook al binnen, verder totaal geen plannen of wat dan okk
Zie wel hoe of wat er nog iemand meegaat van de vriendengroep.

Treinkaartjes via calais kost rond die tijd rond de 45/50 euro enkele reis dus is goed te doen vrijdags (heul vroeg) heen zondags lekker laat terug. (Zit een beetje met vrije dagen aangezien we ook nog op zomervakantie gaan 3 weken, en 3 weken Marokko ) maar zoals gezegd nog niks verder gepland.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 27-06-2023 21:14 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:22:
Wordt onderhand toch wel moe na een ritje van al dat geluid. Heb laatst dus oordoppen op maat laten maken maar helpt niet genoeg naar mijn mening. Nog teveel windgeruis. Op meerdere soorten motoren gereden maar bij allen last van, dus een schermpje meer of minder gaat niet helpen.

Laatste optie dan denk ik toch maar kijken naar de helm. Is er nog iets te (ver)maken in een bestaande helm of betekent dit dat ik een nieuwe moet? Zou ik wel zonde vinden aangezien deze iets meer dan een jaar oud is.
ik heb aangemeten oordoppen die alles blokkeren en mijn op de snelweg wel echter top helpen ik heb de zwaarst mogelijke filters er in laten zette _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibothead schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:44:
[...]

ik heb aangemeten oordoppen die alles blokkeren en mijn op de snelweg wel echter top helpen ik heb de zwaarst mogelijke filters er in laten zette _/-\o_
Jup, die heb ik ook. Maar werkt niet voldoende naar mijn mening. Kan ook wel echt merken dat ze gewoon hun werk doen maar niet genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes, @harley en @Melkunie, nemen jullie @A13X ook mee de TeT op? O-)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:22:
[...]
Mocht ik nog een keer onder de frunk moeten zijn voor het één of ander trek ik wel die luchtrestrictie eruit, maar ga er nu geen tijd in steken. Ik vind het vooral grappig dat als ik tokkelend door de stad rijd, bijna niemand me hoort aankomen, zo stil is 'ie.
De aanzuigsnorkel moet je gewoon laten zitten, of bedoel je de 35KW restrictie?
Dan moet je eigenlijk de ECU opnieuw laten flashen, de mapping is wezenlijk anders tussen de 35KW en 38KW versie en is echt wel merkbaar (en de ECU compenseert er ook niet voor)
Been there, done that :P

De 2016-2020 uitlaat past er trouwens zo op en die maakt net iets meer geluid zonder echt aanwezig te zijn.

Owja, in ander nieuws: n+1 :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpV0Dq7vA6yL9Mra3xPeilskxMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PY0K7YMDGSqlusPdNYaHb4He.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, de burnoutsporen zijn niet van mij :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Jup, die heb ik ook. Maar werkt niet voldoende naar mijn mening. Kan ook wel echt merken dat ze gewoon hun werk doen maar niet genoeg.
Hier zelfde verhaal. Goed sluitende helm en oordoppen die goed afdichten zijn cruciaal.

Verder zorgen dat er via je nek geen luchtstroom je helm ingaat. Dus buff, sjaal, etc. Als het maar afsluit.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
4x2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:03:
[...]

Owja, in ander nieuws: n+1 :X
[Afbeelding]

En nee, de burnoutsporen zijn niet van mij :P
Burnout spoor bij je voorwiel is ook wel bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Heb je wel de juiste oordoppen en filters?

Heb je ook een windscherm/kuip op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:08:
[...]

Heb je wel de juiste oordoppen en filters?

Heb je ook een windscherm/kuip op de motor?
Yep, specifiek filters voor motor. Meerdere keren laten meten of ze goed afsluiten en dit was allemaal goed.

Heb een tracer 700, standaard ruit geprobeerd in alle posities, en een scherm van Givi maar heeft weinig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Yep, specifiek filters voor motor. Meerdere keren laten meten of ze goed afsluiten en dit was allemaal goed.

Heb een tracer 700, standaard ruit geprobeerd in alle posities, en een scherm van Givi maar heeft weinig effect.
Er zijn verschillende soorten filters, zelfs 1 waarbij je praktisch doof zou moeten zijn, heb je die of andere die wel iets doorlaten?
Vergis je niet: windruis gaat tegen de helm en tegen je schedel. Dit is lastig te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 14:56
[...]

Heb je al zoiets geprobeerd?

Suuonee Tawny Motorcycle Windshield, Universal Adjustable Clip-on Windshield, Wind Deflector, Windshield, Motorcycle Accessories https://amzn.eu/d/7YojWhD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:59
[...]

Mag ik vragen waar je ze hebt laten aanmeten?

Aangezien mijn vrouw tegen hetzelfde aanloopt. Ze heeft 15 jaar geleden Alpine doppen laten aanmeten, helemaal perfect. Nu was het afgelopen jaar tijd voor nieuwe en is ze bij Beter Horen geweest om nieuwe doppen aan te meten.
Eerste set was dramatisch. Pasvorm was slecht en veel te kort, waardoor ze ze er wel in kreeg maar niet meer uit. Daarbij sloten ze dus niet af.
Terug, opnieuw gemeten en nieuwe mal gemaakt. Tweede set: beter, maar nog steeds niet super. Tijdens het rijden heeft ze ook meer last van windruis.
Dus nogmaals terug; ja nee sorry mevrouw maar deze zitten toch echt goed.... :/

/rant

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kars schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Mag ik vragen waar je ze hebt laten aanmeten?

Aangezien mijn vrouw tegen hetzelfde aanloopt. Ze heeft 15 jaar geleden Alpine doppen laten aanmeten, helemaal perfect. Nu was het afgelopen jaar tijd voor nieuwe en is ze bij Beter Horen geweest om nieuwe doppen aan te meten.
Eerste set was dramatisch. Pasvorm was slecht en veel te kort, waardoor ze ze er wel in kreeg maar niet meer uit. Daarbij sloten ze dus niet af.
Terug, opnieuw gemeten en nieuwe mal gemaakt. Tweede set: beter, maar nog steeds niet super. Tijdens het rijden heeft ze ook meer last van windruis.
Dus nogmaals terug; ja nee sorry mevrouw maar deze zitten toch echt goed.... :/

/rant
Beter horen inderdaad. Ze zitten wel gewoon perfect en merk ook echt het verschil tussen alle filters qua demping maar het is imo niet genoeg als ik lange ritten ga maken.

Over dat kleine ruitje hierboven en zo’n nek collar, beide besteld. Hoop dat een van de twee of allebei helpt.

Dank alvast allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29
Welke filters heb je?

Ik heb ook oordoppen op maat laten aanmeten, met filters speciaal voor de motor. Die dempen volgens de folder 20db over het hele bereik.

Na een paar ritjes heb ik die toch laten vervangen voor filters die 24db dempen. Die gaan een stuk beter, maar werden niet specifiek voor de motor aanbevolen.

Ik was nog even bang dat ik dat de navi en intercom niet meer zou horen, maar dat gaat nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
4x2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:03:
[...]

De aanzuigsnorkel moet je gewoon laten zitten, of bedoel je de 35KW restrictie?
Dan moet je eigenlijk de ECU opnieuw laten flashen, de mapping is wezenlijk anders tussen de 35KW en 38KW versie en is echt wel merkbaar (en de ECU compenseert er ook niet voor)
Been there, done that :P
Interessant, kun je daar iets meer over zeggen? Het verschil zou 'maar' 4pk zijn (maar da's toch bijna 10% op dit ding) door alleen die smiley uit de inlaat te knippen, maar 'het internet' impliceert dat de ECU dat wel op kan vangen, jouw ervaring is anders dus? Wat was het effect? Ze schrijven ook dat een andere uitlaat op gewicht zou sparen maar minder nuttig is (qua vermogen) dan het weghalen van de inlaatrestrictie vanwege het unieke ontwerp van dit blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:12:
[...]

Heb ABR ticket ook al binnen, verder totaal geen plannen of wat dan okk
Zie wel hoe of wat er nog iemand meegaat van de vriendengroep.

Treinkaartjes via calais kost rond die tijd rond de 45/50 euro enkele reis dus is goed te doen vrijdags (heul vroeg) heen zondags lekker laat terug. (Zit een beetje met vrije dagen aangezien we ook nog op zomervakantie gaan 3 weken, en 3 weken Marokko ) maar zoals gezegd nog niks verder gepland.
Ik zit te wachten op de VIP kaartjes zodat ik weer op donderdag middag kan, dat beviel goed en was goede bang voor buck :)

@Bommes
Ik stond in het VIP veld en weet niet hoe het gewone veld was, maar er waren plenty portaloo's, warme douches (hele nette zelfs) en water punten..
Wij hadden de perfecte plek IMHO in de driehoek van het main festival, portaloos, afval containers en water punt.. maar net ver genoeg ervan af om niet in de loop te zitten. En we hadden uitzicht op het huis :)

in dit filmpje kan je het douche blok in de verte zien liggen (dat was iets verder weg, maar dat geeft niet want je douchet toch maar 1x per dag (sommige minder ;) )

Kwa eten en drinken had je keuze stress! ;) mega bier tent bij het hoofd podium, bier tentjes op andere plekken.. minstens 20 food trucks etc dat was echt perfect geregeld :)

VIP tickets geven bonnen voor 'gratis' pint en eten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Jij hebt duidelijk meer ervaring (of grotere cohonos ;) ) dan ik..
Maar met de juiste banden en techniek is het goed te doen.. het idee is dat het toegankelijk is voor iedereen met expert secties die lastiger zijn.. ik ga dit jaar meer oefenen off road zodat ik wat meer ontspannen kan rijden..
Gisteren hier op een zandpad waar ze express bulten hebben gemaakt om het verkeer weg te houden (en te voorkomen dat he lovers lane word) en ik moet zeggen dat ik het nu 2x zo snel durfde te nemen omdat ik veel meer vertrouwen heb gekregen in de motor en mijn kunnen :)
[...]
Super omgeving, zo gaaf dat je op zo'n landgoed mag rondcrossen :)
De regio tussen ABR en mij is trouwens super mooi (Cotswolds en Chilterns) wij zijn binnendoor gereden, alsof je in Midsummer murders rijd ;)
Wikipedia: Midsomer Murders
http://midsomermurders.org/locationsindex.htm

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 28-06-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Wat betreft oordoppen en windruis:

Je rijd motor, windruis hou je altijd, je kan het wel een heel eind dempen met goed(!) passende doppen.

Mijn ervaring met op maat gemaakte Alpine is heel goed, maar het duurde wel een tijd voordat ik door had hoe ik ze goed in mijn oren kreeg en als ze niet goed zitten dan helpen ze heel weinig.
Alpine heeft bijzonder weinig info over het correct inbrengen, dit filmpje laat de techniek prima zien (geen Alpine en met draadjes maar die mag je wegdenken). Wat ikzelf altijd doe is mijn oren een beetje nat maken, dan glijden ze een stuk soepeler op hun plaats. Je kan ook wat baby olie oid gebruiken.

Wat ook mee kan spelen is het verschuiven van je doppen als je je helm opzet waar je dan weer veel minder snel last van hebt als je een balaclava muts oid gebruikt.

Goed passende en goed ingebrachte doppen kan je/ik de hele dag inhouden zonder pijn of irritatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Rm5CZ6Q7R9tPLnxeRz8gNLBcxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l6j68WMcfaILFz2NkfoovIc3.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:53:

Je rijd motor, windruis hou je altijd, je kan het wel een heel eind dempen met goed(!) passende doppen.

Mijn ervaring met op maat gemaakte Alpine is heel goed, maar het duurde wel een tijd voordat ik door had hoe ik ze goed in mijn oren kreeg en als ze niet goed zitten dan helpen ze heel weinig.
Alpine heeft bijzonder weinig info over het correct inbrengen, dit filmpje laat de techniek prima zien (geen Alpine en met draadjes maar die mag je wegdenken). Wat ikzelf altijd doe is mijn oren een beetje nat maken, dan glijden ze een stuk soepeler op hun plaats. Je kan ook wat baby olie oid gebruiken.

Wat ook mee kan spelen is het verschuiven van je doppen als je je helm opzet waar je dan weer veel minder snel last van hebt als je een balaclava muts oid gebruikt.

Goed passende en goed ingebrachte doppen kan je/ik de hele dag inhouden zonder pijn of irritatie.

[Afbeelding]
de goedkopere alpine plug bevallen me erg goed moet ik zeggen, maar werkt niet voor iedereen, bij sommigen vallen ze er uit heb ik horen zeggen..

ik heb deze:
https://www.alpinehearing....uk/products/motosafe-pro
maar gebruik eigenlijk alleen deze: https://www.alpinehearing...uk/products/motosafe-race

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 28-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Voor de mensen hier die het concept "adventure" rijden en ADVmotoren niet snappen:

O+ O+
  1. Wat een land
  2. Wat een land
  3. Vette motoren
  4. kampvuurtjes
  5. kamperen
  6. wat een land
  7. Rijders met skill tot hier en terug
Qoute of the day:
"Age makes it easier to push your limits because they come earlier”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:00
Ik heb vorige week bij Dob hearing nieuwe oordoppen laten aanmeten. Ze zitten als gegoten! en werken perfect. Tympro is het hoofdbedrijf wat eigenlijk alleen zakelijke klanten doet, maar Dob hearing is voor particulieren.

Mijn vrouw heeft aan 1 oor een kleine gehoorgang en na 3x aanmeten bij Beter Horen was het nog steeds niet goed. 1 keer aanmeten bij Dob hearing en ze zitten perfect. Ik kan dob hearing alleen maar aanraden!

Ik heb gekozen voor de silicone oordoppen ipv de harde variant (die ik hiervoor had) en het zit en dempt perfect.

https://dob-hearing.com/s...m-made-white-series-25db/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:33
Bommes schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:04:
[...]
Quote of the day:

"Age makes it easier to push your limits because they come earlier”
Mooi, en gaat ook goed op voor een totaal gebrek aan skills 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
botoo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:53:

[Afbeelding]
Oordoppen zelf gewoon ff in je mond stoppen voor je ze in doet.
Ik draag otoplastieken voor zowel werk als prive, zowel hard als zacht. hard gaat er veel makkelijker in, maar is met een helm echt niet fijn. Zacht gaat goed, maar verbuigt makkelijker met het indoen. Even de doppen in je mond doen, goed erin duwen. Ik merk direct als 1 dop niet goed zit en lekt, maar dat is wellicht ook de ervaring.
Schuimpjes lekken bij mij vaak, of geven veel druk. Otoplastieken zijn voor mij in ieder geval een vaste fit voor een aantal jaar, daarna vervangen.
Wel altijd het zwaarste filter. Ik houd liever 50 dB goed geluid over, dan dat je net boven de 80/85 zit en toch gehoorschade oploopt.

Toevallig moest ik deze week nieuwe otoplastieken voor het werk aan laten maken en direct een gehoortest gedaan (moest toch wachten). Als 35+'er, heb ik nog steeds het gehoor van iemand <30. Door er zuinig mee te zijn en veel je oordoppen te gebruiken houd je het een stuk langer goed. Niet alleen op de motor, ook met circuit bezoek, festival, etc.

Zondag was ik bij de TT Assen. Die motoren maken echt nog een fors hard geluid, zeker als alles voluit gaat voor de start. De hoeveelheid mensen zonder dopjes verbaasd me dan ook echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:24
nldls schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Oordoppen zelf gewoon ff in je mond stoppen voor je ze in doet.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/RJAjTowsU0K1a/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:04:
[...]

To be fair er ging wel £65 korting vanaf..
Maar een sub £200 zou ik ook niet vertrouwen..

Mind you, prijs zegt ook niet alles .. Schuberth is bij mij een beetje van zijn sokkel gevallen.. BT installation was een nachtmerrie en pas na het lezen van een post in support forum kreeg ik hem aan de praat (de connector zat niet goed en moest ik naar boven duwen om contact te maken) en soms geeft rechts geen geluid.. en de 'lock' van het vizier werkt niet lekker waardoor hij vaak op kiertje blijft staan en niet op slot wil... -O-
kleine update hierover..
bij ABR ben ik bij de Schuberth stand langs gegaan en die hebben het voor me gefixed.. deels user error bij installatie, maar IMHO vooral een slecht design dat niet foolproof genoeg is..
Goede service van Schuberh, maar mijn tip is laat de dealer je BT set instaleren (met garantie).

Mesh intercom is wel makkelijk/leuk trouwens :)

Pagina: 1 ... 495 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.