Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 496 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.015.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Rijden jullie allemaal met oordoppen?
Ik heb ze liggen, misschien 1 a 2x gebruikt maar dat is het dan ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 13:44
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Altijd, zelfs voor een paar honderd meter als ik langs de super ga op weg naar huis.

En ik rijd dan op een bmw met een groot windscherm en een standaard uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:47
Neem ze meestal mee en doe ze in als ik weet dat ik de snelweg op moet :)
Voor 60-80 heb ik ze veelal niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 10:23

ricjuh

Make each day your masterpiece

Met lessen nooit gedaan. Maar 1e keer naar het werk op de snelweg veroorzaakte direct een pieptoon door wind geruis. Meteen oordopjes besteld en een balaclava. Sindsdien rijd ik altijd met de dopjes :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Altijd met otoplastieken. Als je eenmaal gehoorbeschadiging hebt ben je te laat (ik ben te laat).

Zit nu te kijken om mijn oude doppen te vervangen voor otoplastieken met bluetooth van Audinc. Iemand toevallig ervaring met deze (dure) doppen?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:40
Wel ja, heb ik afgelopen zondag een ritje georganiseerd, ga ik over twee weken een weekendje sturen in Luxemburg/Eifel samen met @TriPSs en @epic_gram.

Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg? We zoeken iets in het gebied in Duitsland ten oosten van Luxemburg en ten westen van Prüm en Bitburg. iets in Luxemburg mag ook maar ik denk dat dat veel duurder is dan Duitsland....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 19:43
Hotel Daytona in Dasburg!

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 12:44
Extra leuk als je daar "in de kelder" mag parkeren ;)
Ik ben er tijdens de Tenere Travel Trophy achter gekomen dat @Melkunie daar ook een keer is geweest! Leuk adresje en leuke omgeving om te rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:36
badkuip schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
Wel ja, heb ik afgelopen zondag een ritje georganiseerd, ga ik over twee weken een weekendje sturen in Luxemburg/Eifel samen met @TriPSs en @epic_gram.

Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg? We zoeken iets in het gebied in Duitsland ten oosten van Luxemburg en ten westen van Prüm en Bitburg. iets in Luxemburg mag ook maar ik denk dat dat veel duurder is dan Duitsland....
Hotel Belle-Vue in Vianden :Y Mooie omgeving, ruime ondergrondse parkeergarage die 's nachts op slot gaat, het personeel beheerst alle gangbare talen in deze hoek van Europa, goed eten, gewoon allemaal prima :)

Toevallig vorige week geweest met de vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-07 22:57
Ik rij met airpods pro met actieve ruisonderdrukking op een naked bike. Nooit last van lawaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

Eboman

Ondertitel

als je veel waarde hecht aan goede kamers en simpel eten en minder aan een leuke omgeving of biker bar. Kijk eens naar hotel bitburg (bij de Amerikaanse Basis) in Bitburg. zijn we voor een weekend geweest met onze motorclub. Redelijk eten , maar ook veel bejaarden reisjes. Geen binnen parking, maar wel een binnenplaats die op slot gaat in de nacht.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
Zodra ik verder ga dan de stad waar ik woon: Ja.
Het mooie van gehoor is dat je het maar 1x stuk kan maken.
Het nadeel van gehoor is dat je het maar 1x stuk kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
[...]
Interessant, kun je daar iets meer over zeggen? Het verschil zou 'maar' 4pk zijn (maar da's toch bijna 10% op dit ding) door alleen die smiley uit de inlaat te knippen, maar 'het internet' impliceert dat de ECU dat wel op kan vangen, jouw ervaring is anders dus? Wat was het effect? Ze schrijven ook dat een andere uitlaat op gewicht zou sparen maar minder nuttig is (qua vermogen) dan het weghalen van de inlaatrestrictie vanwege het unieke ontwerp van dit blok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPJ2vTn2BjhEHMhQaq-9_-I1O3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kZeQVRb051Gizgt3fzyH9pX.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf maar even naar de cijfers kijken :P
Maar je ziet dus dat bij de 38KW versie er volgas, vanaf 5000 toeren duidelijk meer brandstof ingespoten wordt (de bovenste 2 tabellen) Tot wel 15% extra.
De lambdacorrectie van de ECU wordt weliswaar toegepast volgas en in hogere toeren, maar de data daarvoor verzamelt ie alleen tot grofweg driekwart gas en mogelijk ook niet tot het maximum toerental.
Het verschil in de mapping zit dus juist daar waar je het zou verwachten, maar doordat het niet onderin de mapping zit zal de ECU er niet voor kunnen corrigeren.
Gevolg is dat de motor hoogstwaarschijnlijk onder vollast te arm loopt bovenin de toeren, precies daar waar je het niet wil.

Het ontstekingstijdstip verschilt ook iets, al is het de vraag of dat een significant verschil maakt.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Altijd. Voor kleine stukjes binnen de bebouwde kom heb ik standaard Alpine met de hoogste filter (race geloof ik). Ga ik de snelweg op, of langer rijden, dan heb ik wegwerpdopjes die ongeveer 35db dempen. Wel zo fijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 19:43
mark_78 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Extra leuk als je daar "in de kelder" mag parkeren ;)
Ik ben er tijdens de Tenere Travel Trophy achter gekomen dat @Melkunie daar ook een keer is geweest! Leuk adresje en leuke omgeving om te rijden!
@Melkunie heb ik daar laatst zien lopen ja :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Mitssz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:10:
[...]

@Melkunie heb ik daar laatst zien lopen ja :P
Ik heb jou daar ook wel eens gespot. Maar je zag mij blijkbaar over het hoofd ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Nee, heb ze ook maar alleen als ik een lange rit of veel snelweg moet dan gebruik ik ze.

Vandaag mijn eigen grens overschreden door zonder helm te rijden 😂
Klinkt erger dan het was, maar ik was even naar mijn oude collega’s en leerlingen voor het einde van het jaar… en wat stond daar achter bij de docenten stalling… een hele dikke tenere 700 rally raid met alles erop en eraan.
10 minuten later had ik de sleutels en mocht ik even over de school campus “testen” 👍

Natuurlijk niet echt rijden, maar toch voelde het ontzettend fout 😅

Wat me wel opviel is dat die bediening voor de 2023 niet helemaal lekker is, dat scroll wiel voor je menu is echt amper goed te gebruiken (misschien gewenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 18:40
Altijd :Y Tenzij ik weet dat ik niet boven de 60kmh uitkom (en dat is bijna nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:35
Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg?
Goede ervaring bij www.hotelamceresplatz.com in Manderscheid.
Ongeveer 30 kilometer ten oosten van Prüm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
4x2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]

Zelf maar even naar de cijfers kijken :P
Maar je ziet dus dat bij de 38KW versie er volgas, vanaf 5000 toeren duidelijk meer brandstof ingespoten wordt (de bovenste 2 tabellen) Tot wel 15% extra.
De lambdacorrectie van de ECU wordt weliswaar toegepast volgas en in hogere toeren, maar de data daarvoor verzamelt ie alleen tot grofweg driekwart gas en mogelijk ook niet tot het maximum toerental.
Het verschil in de mapping zit dus juist daar waar je het zou verwachten, maar doordat het niet onderin de mapping zit zal de ECU er niet voor kunnen corrigeren.
Gevolg is dat de motor hoogstwaarschijnlijk onder vollast te arm loopt bovenin de toeren, precies daar waar je het niet wil.

Het ontstekingstijdstip verschilt ook iets, al is het de vraag of dat een significant verschil maakt.
Maar dat zegt dus ook eigenlijk dat je de winst van zo'n modificatie alleen bovenin merkt? Dat is juist waar je eigenlijk niet rijd met dit ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:30
Het windgeruis zal je gehoor beschadigen en dat is onherstelbaar. En vergeet niet dat spijt altijd te laat komt ;)

Ik blijf fijn de M3 oranje schuimpjes gebruiken. Deze dempen 30db oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-07 21:56
nldls schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Oordoppen zelf gewoon ff in je mond stoppen voor je ze in doet.
Dat doe ik nooit, ook niet met 7 dagen per week 16-18 uur per dag in :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:46
bakkie1985 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:26:
[...]

Er zijn verschillende soorten filters, zelfs 1 waarbij je praktisch doof zou moeten zijn, heb je die of andere die wel iets doorlaten?
Vergis je niet: windruis gaat tegen de helm en tegen je schedel. Dit is lastig te blocken.
ik heb die waar ik praktisch doof wordt ;)
Erg fijn maar je hoort dus helemaal niks meer als je gewoon binnendoor tourt 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
ibothead schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:24:
[...]

ik heb die waar ik praktisch doof wordt ;)
Erg fijn maar je hoort dus helemaal niks meer als je gewoon binnendoor tourt 8)7 |:(
Ik heb altijd de 'zwaar' dempende doppen gehad, maar twijfel om nu naar 'extreem' over te stappen. Mijn supersport hoor ik toch wel, net zoals de wind. En in al die jaren heeft er nog nooit een auto tegen mij getoeterd.
Helemaal als er straks BT bij komt denk ik dat ik het wel prettig ga vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Ondanks dat ik de zwaarste industriële filters gebruik in mijn otoplastieken, kan ik niet zeggen dat ik er echt doof van word. Maar ze dempen wel heel veel ja. Dat is het idee ook net.

Wat ook heel veel invloed heeft is turbulentie. Liever met je hoofd vol in de wind in een schone luchtstroom, dan ook maar een beetje turbulentie om je helm.
Daarom dat ik of voor een hele hoge (turbulentie over me heen), of een hele lage ruit (turbulentie op mijn borstkas) ga, en nooit voor iets er tussenin.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07 21:50

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vrijdag schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb jou daar ook wel eens gespot. Maar je zag mij blijkbaar over het hoofd ;(
Je vergeet dat ik jarige job @timmie271 daar ook gespot heb. :+

Ik rij ook altijd met doppen in. Ik had eerst doppen van Schoonenberg van het merk Elacin met muziek filters erin en heb die na 4 jaar vervangen voor een setje van Alpine met een zwaarder filter erin.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
kneusteun schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Wat me wel opviel is dat die bediening voor de 2023 niet helemaal lekker is, dat scroll wiel voor je menu is echt amper goed te gebruiken (misschien gewenning).
Helaas, dat is geen gewenning. Dat blijft verschrikkelijk, blijf me na bijna een jaar verbazen hoe slecht dat kutwieltje is :+
Drie abs modi is leuk, maar heb telkens wel vijf pogingen nodig om ze in te stellen.
Had het menu veel liever met die rally tellerknoppen die links zitten bediend, gewoon up, down en ok.

[ Voor 32% gewijzigd door Melkunie op 28-06-2023 20:38 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:48
Zo, dit is mijn rondje geworden vandaag uiteindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TV40rqqasZHP4qnLrAArqSOybBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBQsxC8mGbBDm7jhkE2rnq2Z.png?f=fotoalbum_large

Zo'n 400 km, met heel veel dijkjes tussen de grote rivieren :) Op een werkdag rijden heeft het voordeel dat ik geen last heb van allerlei omzinnige motor-afsluitingen. Er was alleen een groot stuk Waaldijk wat daadwerkelijk opgebroken was, waar de Tomtom vond dat ik er veel eerder alweer terug op kon dan waar de hekken daadwerkelijk ophielden :P

Ergens anders was ik ook nog perongeluk een stuk weg opgereden wat niet meer publiek toegankelijk bleek te zijn. Een stukje na Tiel zijn blijkbaar een aantal wegen in de uiterwaarden van de Waal afgesloten. Na een paar kilometer lag aan het eind een grote 50cm diameter stalen buis over de weg, met zandheuvels ernaast in de berm zodat je er ook niet stiekem langs kan rijden. Mocht iemand in de buurt bekend zijn, ongeveer op dit punt. Na die buis was weer gewoon de openbare weg, en mijn route...

Ik had dus de keuze uit omdraaien, of kijken wat de GS van die zandheuvels vind :+ Omdraaien doen we natuurlijk niet aan,en met een klein aanloopje was het gelukt om er overheen te komen. Toch handig zo 'n tractor *O*

Foto's maken onderweg ben ik weer eens vergeten, alleen hier op een van de vele pontjes onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvVLeAIyPjF2wSWAchyQUWqLlbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LpIHwp2Rbfk4zw1saeNLl6XD.png?f=fotoalbum_large

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• timmie271
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sem1Gi9LAQOEwJarFWvSXWarzaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niFGolLB3IT2R7svU0vZtxcq.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's vergeet ik ook vaak te maken, bekend probleem ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Maar dat zegt dus ook eigenlijk dat je de winst van zo'n modificatie alleen bovenin merkt? Dat is juist waar je eigenlijk niet rijd met dit ding.
Allicht merk je het vooral bovenin, in lage toeren is die restrictie geen restrictie :)
Ik ben er wel blij mee eigenlijk, de Integra is merkbaar vlotter dan de NC700X, zeker met inhaalacties is het wel handig.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 03:44
Gisteren maar de knoop doorgehakt en een nieuw pak gekocht. Mijn 4 jaar oude pak zat mij toch te wijd. Uiteindelijk 1 jas kunnen vinden die ik zowaar pas, Dainese D-explorer 2 maat 110, en een Dainese Springbok broek.

Het heeft wel even wat centen gekost, maar wat is het een verademing om gewoon een pak aan te hebben dat niet aan alle kanten zit te wiebelen als je ietsje harder gaat.

Volgende wat ik moet scoren is denk ik een hoger scherm, en misschien een andere uitlaat, want ik hoor de uitlaat niet meer als ik mijn oordoppen in heb :'(

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

BM

Moderator Spielerij
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:16:
Zo, dit is mijn rondje geworden vandaag uiteindelijk:

[Afbeelding]
Mooi rondje, en zo te zien wonen we niet heel ver bij elkaar uit de buurt. 400km op 1 dag redt ik denk ik niet, maar zou je de GPX willen delen? Denk dat ik er wel paar rondjes uitgeknipt kan krijgen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:15:
[Afbeelding]

Foto's vergeet ik ook vaak te maken, bekend probleem ja :+
Mooie nieuwe remblokjes! >:)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
BM schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Mooi rondje, en zo te zien wonen we niet heel ver bij elkaar uit de buurt. 400km op 1 dag redt ik denk ik niet, maar zou je de GPX willen delen? Denk dat ik er wel paar rondjes uitgeknipt kan krijgen :)
Zelfde vraag hier, ook dicht bij mij in de buurt! (Dongen!)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Naif0n schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:22:
en misschien een andere uitlaat, want ik hoor de uitlaat niet meer als ik mijn oordoppen in heb :'(
Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
HikariMisako schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt ;)
Hangt ook van de uitlaat en de persoon af die erop rijd, in mijn ogen tenminste (en oren gezien uitlaat). Het is niet dat het meteen een open pijp is zonder DB killer en zonder kat, niet dat dat hier mag. Maar gewoon iets om het wat dieper te laten klinken. Luid vind ik ook niet perse fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Naif0n schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Hangt ook van de uitlaat en de persoon af die erop rijd, in mijn ogen tenminste (en oren gezien uitlaat). Het is niet dat het meteen een open pijp is zonder DB killer en zonder kat, niet dat dat hier mag. Maar gewoon iets om het wat dieper te laten klinken. Luid vind ik ook niet perse fijn.
Ik heb gemerkt dat het allemaal vrij nauw komt. Elke verandering van geluid ("gewoon een klein beetje dieper") doet je al over de (vast)gestelde limiet (al dan niet voor jouw typegoedkeuring) heen komen. Ik kan niet voor jouw motor spreken want ik heb vrij weinig ervaring met sterk uiteenlopende motortypes maar mijn motor maakt een diep roffelend geluid, hartstikke mooi eigenlijk, maar een paar meter buiten de motor hoor je hem eigenljik al niet meer (als in, het valt bijna niet op).

Is dat niet met meer motoren zo, dat ze prima klinken van (heel) dichtbij? Ik zag/hoorde pas een filmpje van zo'n ouderwetse CB500 en die heb ik een paar weken gereden, dat is net een bommenwerper, zelfs met de stock uitlaat. Een sportuitlaat daarop (zoals het filmpje liet zien) veranderde het geluid niet merkbaar, het werd gewoon veel luider.

Op mijn wijlen transalp zat een EU goedgekeurde GPR Nero en dat was (uiteindelijk) ook gewoon een lawaaibak, vooral erg vervelend (voor mijzelf) op de snelweg.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Ik heb gemerkt dat het allemaal vrij nauw komt. Elke verandering van geluid ("gewoon een klein beetje dieper") doet je al over de (vast)gestelde limiet (al dan niet voor jouw typegoedkeuring) heen komen. Ik kan niet voor jouw motor spreken want ik heb vrij weinig ervaring met sterk uiteenlopende motortypes maar mijn motor maakt een diep roffelend geluid, hartstikke mooi eigenlijk, maar een paar meter buiten de motor hoor je hem eigenljik al niet meer (als in, het valt bijna niet op).

Is dat niet met meer motoren zo, dat ze prima klinken van (heel) dichtbij? Ik zag/hoorde pas een filmpje van zo'n ouderwetse CB500 en die heb ik een paar weken gereden, dat is net een bommenwerper, zelfs met de stock uitlaat. Een sportuitlaat daarop (zoals het filmpje liet zien) veranderde het geluid niet merkbaar, het werd gewoon veel luider.

Op mijn wijlen transalp zat een EU goedgekeurde GPR Nero en dat was (uiteindelijk) ook gewoon een lawaaibak, vooral erg vervelend (voor mijzelf) op de snelweg.
Hangt ook heel erg af van de motor inderdaad, die van mij is een R1250GS Adventure, gezien ik nog relatief Jong ben zit ik nog van ja wat dieper geluid is nog wel leuk. Zal met de leeftijd waarschijnlijk ook veranderen.

Gezien de Euro 5 norm er is voor nieuwere motoren, is het een stuk strikter geworden omtrent wat wel en niet mag. Zeker hier in Duitsland zijn ze extra panisch op (wat ik ook wel snel). Die echte herrie uitlaten zonder DB killers, of gewoon een generieke Harley die al veel luider is dan een nieuwere motor met aftermarket uitlaat.

Had het er laatst ook over met een goeie vriend van mij, die vind dat al die nieuwere motoren zo saai klinken wat natuurlijk komt door al die regels tegenwoordig. Hij had een paar jaar terug een Suzuki GS450E, eerst met de standaard uitlaat, daarna met een aftermarket uitlaat. Die heeft die uiteindelijk ook gewoon die aftermarket omgewisseld voor de standaard uitlaat, omdat dat zo belachelijk luid was. Grappig om te horen, maar gewoon asociaal luid. Die kon je van 4km aanhoren komen _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Misschien moet er gewoon een ommezwaai komen, juist van (de/jouw) jongere generatie om de focus weg te houden van geluid. Het is een beetje als de zwarte piet discussie: De mensen die deze discussie voeren zijn vooral huidige generatie-mensen, de kinderen van 5 die bij de intocht pepernoten staan te vangen zal het worst zijn of die piet zwart of roze is.

Als meer mensen laten zien dat een motor ook gaaf/stoer/spannend is omwille van de looks, het gevoel dat het rijden geeft, de nieuwe techniek en de accessoires krijgen we imo vanzelf een nieuwe generatie die dat overneemt. Uiteindelijk word het normaal om met een stille(re) uitlaat te rijden, net zoals je ziet dat roken nu steeds minder 'normaal' wordt gevonden.

Ik heb 4 jaar in een auto gereden waarvan het uitlaat/motorgeluid aan de binnenzijde van de auto (de cockpit dus) opgeleukt werd, terwijl de buitenkant van de auto gewoon vrij stil was (stock uitlaat, gewoon binnen wettelijke normen). In het begin denk je 'wtf, wat nep' maar na verloop van tijd besefte ik dat het de ideale combi is: ik geniet van mijn geluid en niemand anders heeft er last van. Ja, het is een rare oplossing maar hoe raar is het eigenlijk om doelbewust iedereen om je heen mee te laten 'genieten' van het feit dat jij voorbij komt rijden? Ik denk dat veel motorrijders zich niet beseffen dat zelfs een 'matige' sportuitlaat 's avonds bij windstil echt kilometers draagt, zeker in de buitengebieden. Ik kan hier motoren voorbij horen komen op de rondweg die ±4-5 kilometer weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Vandaag wordt mijn SP-Connect geleverd, en ga ik dan eindelijk navigatie gebruiken op mijn motor :+

Ik heb nu drie apps op mijn (Android) telefoon:
  • TomTom Go Ride, gratis en trekt mij voor nu het meeste
  • MyRide van Yamaha, redelijk alternatief
  • calimoto, meest uitgebreid maar werkt alleen goed met een abo en laat ik daar nou net allergisch voor zijn (laat mij gewoon iets kopen)
Normaliter ben ik niet van de lange ritten. Nou zit ik toch te spelen met het volgende ritje van Veenendaal naar een plaats in Polen. Disclaimer: zegt nog niet dat ik hem rijden ga trouwens. Waarschijnlijk begin ik met een wat kortere rit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zae9lncPhkKXW3xaAF-6ABG8jfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GfV39nsJvIlJzk59gt2yU83G.jpg?f=user_large

Pak en beet 1200km. Dat betekend voor mij minimaal zes keer tanken. Ik weet dat dergelijke navigatie apps tankstations laten zien, maar kan je ook een rit generen die dus ongeveer elke 200km een tankstation aantikt?

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 29-06-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:55
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:
Vandaag wordt mijn SP-Connect geleverd, en ga ik dan eindelijk navigatie gebruiken op mijn motor :+

• calimoto, meest uitgebreid maar werkt alleen goed met een abo en laat ik daar nou net allergisch voor zijn (laat mij gewoon iets kopen)
Normaliter ben ik niet van de lange ritten. Nou zit ik toch te spelen met het volgende ritje van Veenendaal naar een plaats in Polen. Disclaimer: zegt nog niet dat ik hem rijden ga trouwens. Waarschijnlijk begin ik met een wat kortere rit.

[Afbeelding]

Pak en beet 1200km. Dat betekend voor mij minimaal zes keer tanken. Ik weet dat dergelijke navigatie apps tankstations laten zien, maar kan je ook een rit generen die dus ongeveer elke 200km een tankstation aantikt?
Mijn Tom Tom Go laat in de rechter verticale balk tankstations zien in de buurt van de route. Best handig.

Ik heb wel de betaalde versie. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Mijn Tom Tom Go laat in de rechter verticale balk tankstations zien in de buurt van de route. Best handig.

Ik heb wel de betaalde versie. :)
Er is geen betaalde versie van TomTom Go Ride op Android voor zover ik kan zien. Ze claimen dat Ride specifiek voor motor ritten is, maar ik zal eens naar de normale TomTom Go app kijken.

Update: ook weer een abonnementsvorm :/

[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 29-06-2023 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-07 09:38
HTT-Thalan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:22:
Ik heb 4 jaar in een auto gereden waarvan het uitlaat/motorgeluid aan de binnenzijde van de auto (de cockpit dus) opgeleukt werd, terwijl de buitenkant van de auto gewoon vrij stil was (stock uitlaat, gewoon binnen wettelijke normen).
Bij moderne motorfietsen gebeurt dit al veel door het inlaatgeluid te ontwerpen, dat hoor je geloof ik vooral op de motor en minder op afstand. Mijn Guzzi V100 heeft bijvoorbeeld een duidelijk aanwezig inlaatgeluid, en de Yamaha Tracer 900 is bijna helemaal inlaatgeluid (in mijn mening zelfs te sterk aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 10:21

Spacialz

Ovenvers

Lees nu al een tijdje mee met de oordoppen / uitlaten discussie en ik ga mijn huidige werkgever verlaten en lever daarmee de leasebak in, nieuwe werkgever geen leasebak.

Enfin, nu ga ik woon-werk rijden tijdelijk op de GSX, met mijn huidige LeoVince pijp(DBkiller-loos zover ik weet)
Helm is een Scorpion EXO 520 i.c.m. Cardo en vind zelf op de snelweg qua geluid het wel goed te doen.
Is het dan handiger om met doppen in te gaan rijden of een killer of beide?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Spacialz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:11:
Lees nu al een tijdje mee met de oordoppen / uitlaten discussie en ik ga mijn huidige werkgever verlaten en lever daarmee de leasebak in, nieuwe werkgever geen leasebak.

Enfin, nu ga ik woon-werk rijden tijdelijk op de GSX, met mijn huidige LeoVince pijp(DBkiller-loos zover ik weet)
Helm is een Scorpion EXO 520 i.c.m. Cardo en vind zelf op de snelweg qua geluid het wel goed te doen.
Doppen zijn altijd verstandig, en persoonlijk neig ik steeds meer naar een DB-killer erin niet voor mij maar voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik mis nog een foto in the start post :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
Kijk ook eens naar kurviger.
Vooral als je ritten op de computer maakt is dat een aanrader. Synced via de cloud naar je telefoon.
In een eerdere test ontweek hij ook stadskernen een stuk beter dan Tomtom.

TomTom Go ride ga ik nog wel eens opnieuw vergelijken want de app ziet er wel goed uit.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:45
ToolkiT schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:25:
[...]

ik mis nog een foto in the start post :)
Inderdaad, pics or..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:55
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Er is geen betaalde versie van TomTom Go Ride op Android voor zover ik kan zien. Ze claimen dat Ride specifiek voor motor ritten is, maar ik zal eens naar de normale TomTom Go app kijken.

Klopt, maar ik miste de optie om binnen Ride makkelijk GPX routes in te laden. Dat kan met het Go abonnement wel.

Daarnaast werkt de optie "spannende" route erg goed: Maandag vanuit Noordwijk lukraak naar Oudekerk aan de Amstel gereden: Dat was echt een leuke rit.

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 16:51
WilbertNeems schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Bij moderne motorfietsen gebeurt dit al veel door het inlaatgeluid te ontwerpen, dat hoor je geloof ik vooral op de motor en minder op afstand. Mijn Guzzi V100 heeft bijvoorbeeld een duidelijk aanwezig inlaatgeluid, en de Yamaha Tracer 900 is bijna helemaal inlaatgeluid (in mijn mening zelfs te sterk aanwezig).
Een V100 in dit topic..??
Foto's..!! :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Mee eens met dat laatste. De Tracer 9 (2021 ;) ) heeft 96dB op kenteken. Ik vraag me af hoeveel daarvan uitlaat en hoeveel daarvan inlaat geluid is. Want die kan echt gaan fluiten op wat hogere toerentallen, zeker als je dan het gas weer dicht draait hoor je dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beiden

Het wordt vaak gedacht dat de doppen tegen het motorgeluid zijn, maar zijn tegen de windruis. DB killer is vooral voor anderen, maar vooral bij woon-werk is het erg irritant voor je buren als je motor smorgens vroeg iedereen wakker brult.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:04

botoo

💀 too old to die young

Een ander geluid hoeft niet gelijk meer geluid te betekenen en 'Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt ;) ' is een nogal overdreven en belerende reactie als je niet weet over hoeveel geluid je het hebt (ja ik heb de ;) gezien maar vergelijkbare reacties zie je zo enorm vaak).

Generierke Harleys zijn idd best goed hoorbaar ook al geld dat voor de nieuwere modellen door E5 al enorm veel minder maar er rijden nogal wat Harleys rond die ouder zijn en met andere eisen zijn toegelaten.

De GSX heeft orginele uitlaten en het geluid bij de juiste rpm testwaardes is netjes binnen de legale marges maar als je een beetje aan het gas gaat hangen dan lijkt het alsof de wereld vergaat, zelfde geld bij sommige nieuwe motoren waar iirc kleppen zijn ingebouwd die buiten de test rpm's open gaan met overlast bezorgend lawaai.
Mijn Harley heeft een legale uitlaat maar wel met een custom DB killer (dus illegaal) toch komt die niet in de buurt van de GSX als ik aan het gas hang.

Andere uitlaten blijven de gemoederen bezig houden, enorm veel belerende vingertjes vanaf de zijlijn zonder daadwerkelijke inhoudelijke kennis. Dat we van het aloude 'loud pipes save lives' geluid af willen ben ik het helemaal mee eens maar er is een verschil tussen open en dicht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:30:
Andere uitlaten blijven de gemoederen bezig houden, enorm veel belerende vingertjes vanaf de zijlijn zonder daadwerkelijke inhoudelijke kennis. Dat we van het aloude 'loud pipes save lives' geluid af willen ben ik het helemaal mee eens maar er is een verschil tussen open en dicht.
Zeker waar, maar het punt dat ik vooral wilde maken is dat we misschien af moeten van die neiging om je uberhaupt druk te maken om het type geluid dat de motor produceert. Ik vind het totaal logisch dat je een voertuig (in dit geval motor) uitzoekt op het uiterlijk, de zitpositie, het vermogen, de toepassing en soms ook gewoon het merk, maar het geluid (de uitlaat dus) is typisch zo'n dingetje waarvan veel kersverse eigenaren denken 'ja, daar gaan we dus even wat aan doen want het klinkt niet goed'.

Als je de motor niet mooi vind klinken, waarom heb je hem dan gekocht? Ik weet het antwoord wel, maar ergens vind ik dat we die vraag gewoon moeten kunnen stellen. Het is simpelweg te eenvoudig om die uitlaat te wisselen (zowel fysiek, het is minder dan een half uur werk en ze kosten relatief weinig) maar ook qua omgeving: weinig handhaving, wisselende wetgeving etc etc die teveel ruimte laten voor de eigenaar om zichzelf te overtuigen het toch maar te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mee eens. :Y

Daarom vind ik het altijd zo frappant dat in Nederland de dB-killer er uit 'moet' (van wie??), maar zodra we naar Duitsland op vakantie gaan kan de dB-killer er opeens wél in, of onder het zadel.
Dat laatste vind ik overigens beter, want dan bega je zelfs heel bewust een milieudelict waar ze heel kort en duidelijk over kunnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:07

[Afbeelding]

Dat kaartje laat wel duidelijk zien dat het beeld van veel Baustellen in Duitsland wel klopt. :X

Hoe lang wil je over deze rit doen? Het is niet de mooiste en - vanaf de grensovergang naar het voormalig Oostduitsland - ook niet de meest comfortabele rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Zelfs met een elektrische motor zou ik nog met doppen rijden... Geluid van de uitlaat gaat naar achteren, de wind recht op je kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Dat kaartje laat wel duidelijk zien dat het beeld van veel Baustellen in Duitsland wel klopt. :X

Hoe lang wil je over deze rit doen? Het is niet de mooiste en - vanaf de grensovergang naar het voormalig Oostduitsland - ook niet de meest comfortabele rit.
Ongeveer 600km per dag dacht ik aan. Ik zal eerst een beetje moeten trainen voor echt lange ritten. Heb ook even contact gehad met de kennis in Polen en die vertelde mij dat hij met de auto al in slaap valt als hij dit stuk in twee dagen aflegt :') Kennelijk zijn er ook erg veel tolwegen en rijden er weinig (geen) andere motoren.
Ben het me je eens dat het er niet uit ziet als een van de beste ritten, maar het is meer vanwege het doel de eindbestemming te bereiken. Maar goed, wellicht dat ik eerst wat plekjes in Duitsland ga proberen, zoals Monschau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 18:53
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:56:
[...]

1 jaar gratis TomTom Go :)
https://nl.pepper.com/aan...r-gratis-tomtom-go-280411

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Ongeveer 600km per dag dacht ik aan. Ik zal eerst een beetje moeten trainen voor echt lange ritten. Heb ook even contact gehad met de kennis in Polen en die vertelde mij dat hij met de auto al in slaap valt als hij dit stuk in twee dagen aflegt :') Kennelijk zijn er ook erg veel tolwegen en rijden er weinig (geen) andere motoren.
Ben het me je eens dat het er niet uit ziet als een van de beste ritten, maar het is meer vanwege het doel de eindbestemming te bereiken. Maar goed, wellicht dat ik eerst wat plekjes in Duitsland ga proberen, zoals Monschau.
550km naar het Schwarzwald doe ik door snelweg tot Sankt Vith te doen, dan 45 minuten binnendoor, 30 minuten snelweg, 45 minuten binnendoor, enzovoort.
Dat kan hier en daar wat afwijken, maar door wat stukjes actiever te moeten rijden houd ik het vol. En ik rij al geregeld 500(+) km op een dag. ;)
600km stilzitten op de snelweg, ik moet er écht niet aan denken, al ontkom je er ook bijna niet aan als je bijvoorbeeld naar de Dolomieten wil.

Lange stukken van dat deel in Polen zijn inderdaad snelweg-tolwegen met goede wegkwaliteit, vergelijkbaar met Nederlandse kwaliteit. Dat rijdt op zich prima. Ik ben daar geregeld geweest voor werk. En dan reed ik dat hele stuk niet eens, maar vloog ik naar Warschau, Poznan of Lodz om van daaruit met een huurauto verder te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:49

cooper_s1

MINI's rule

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 16:51
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Ik rijd op mijn tripjes meestal de eerste dag ook alleen maar snelweg.
700 a 800km is voor mij nog wel redelijk goed te doen.
Ja het is niet heel leuk, maar af en toe een keertje stoppen, ff in het gras liggen, tanken, wat eten en drinken. Muziekje er bij een rijden maar.
Voor mij is dat net zo goed vakantie, leven op en langs de weg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 16:15
Vroeger niet, maar nu heb ik dan ook lichte tinnitus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 10:21

Spacialz

Ovenvers

noes schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Beiden

Het wordt vaak gedacht dat de doppen tegen het motorgeluid zijn, maar zijn tegen de windruis. DB killer is vooral voor anderen, maar vooral bij woon-werk is het erg irritant voor je buren als je motor smorgens vroeg iedereen wakker brult.
Starten zal toch ergens moeten, zo vroeg hoef ik nu ook weer niet de deur uit, 06:00 valt wel mee toch om de GSX even te laten vlammen })
Nee zonder gekkigheid, lijkt mij meer dan redelijk om te starten en weg te rijden en de vrede in de buurt te bewaren!
botoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:30:
Een ander geluid hoeft niet gelijk meer geluid te betekenen en 'Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt ;) ' is een nogal overdreven en belerende reactie als je niet weet over hoeveel geluid je het hebt (ja ik heb de ;) gezien maar vergelijkbare reacties zie je zo enorm vaak).

Generierke Harleys zijn idd best goed hoorbaar ook al geld dat voor de nieuwere modellen door E5 al enorm veel minder maar er rijden nogal wat Harleys rond die ouder zijn en met andere eisen zijn toegelaten.

De GSX heeft orginele uitlaten en het geluid bij de juiste rpm testwaardes is netjes binnen de legale marges maar als je een beetje aan het gas gaat hangen dan lijkt het alsof de wereld vergaat, zelfde geld bij sommige nieuwe motoren waar iirc kleppen zijn ingebouwd die buiten de test rpm's open gaan met overlast bezorgend lawaai.
Mijn Harley heeft een legale uitlaat maar wel met een custom DB killer (dus illegaal) toch komt die niet in de buurt van de GSX als ik aan het gas hang.

Dat! Ook is het inderdaad zo dat de LeoVince prima brult maar niet extreem.
Maar misschien wel dopjes halen / aan laten meten.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Mijn B-ware SW-motech Trax adventure is ook binnen, al vind ik hem niet echt b-ware....dat ding is gewoon gloednieuw. Niet slecht, een gloednieuwe koffer voor 250 euro. (Er staat nog een zwarte topcase op de SW-motech site, als iemand denkt dat klinkt niet verkeerd)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tijd voor een plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3d0PbPzjnJnImu3JALOlQ6pNvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uInkBmkWVcP6OECML4UVX4XJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen zondagavond dacht ik "rondje om" want "het koelt af in de avond". Tijdens deze foto was het nog 31 graden. :o

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
teacher schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:12:
Tijd voor een plaatje.
[Afbeelding]
Afgelopen zondagavond dacht ik "rondje om" want "het koelt af in de avond". Tijdens deze foto was het nog 31 graden. :o
Ja, zondag was best warm hè;
Toen ik rond half 5 naar huis rijdt van de Tweakers toertocht stond er 34 graden op de thermometer op mijn dashboard. Over een ruime week vertrek ik naar de Dordogne, dus dat was een goede oefening… 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Ze doen het ook goed :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:07
Serieus, jij remt @timmie271?! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ik zag deze net langskomen op reddit, 'interessant' gemodificeerde Monster...

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/laskz9ek4z8b1.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=4570863a1dcd169d679e598671ff4877b8612e3f

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Net als met de meeste motoren met een verlengde achterbrug krijg ik hier maar één gevoel bij dat zo ongeveer zó is samen te vatten: }:| :| -O- :/ :N :/ :'( :'(

Waarom!?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Voor het interessante gevoel dat je krijgt als je volgas geeft en van het zadel af glijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:47
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:08:
Net als met de meeste motoren met een verlengde achterbrug krijg ik hier maar één gevoel bij dat zo ongeveer zó is samen te vatten: }:| :| -O- :/ :N :/ :'( :'(

Waarom!?
Je kan dan 'gewoon' het gas vol opentrekken en je hoeft je dan geen/minder zorgen te maken dat je een wheelie maakt. Is leuk voor rechte stukken en daar blijft 't ook bij. Mij lijkt het dat dit de wegligging niet heel erg bevorderdtdt ... maar ik ben nog maar net begonnen dus wie ben ik :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

RubjeMazter schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Je kan dan 'gewoon' het gas vol opentrekken en je hoeft je dan geen/minder zorgen te maken dat je een wheelie maakt. Is leuk voor rechte stukken en daar blijft 't ook bij. Mij lijkt het dat dit de wegligging niet heel erg bevorderdtdt ... maar ik ben nog maar net begonnen dus wie ben ik :P
Klopt, als beginner kun je beter een vergevingsgezinde Busa met verlengde achterbrug rijden dan zo'n bokkige Monster.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
JanPedaal schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Klopt, als beginner kun je beter een vergevingsgezinde Busa met verlengde achterbrug rijden dan zo'n bokkige Monster.
Als beginner kun je misschien beter met iets minder extreems beginnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Ach, gaat best. Heb nog geen fiets met minder dan 100pk gehad. Zeker zo'n 4 in lijn is prima in de hand te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Precies, zo'n ding heeft bijna evenveel koppel als een NC700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Ach, gaat best. Heb nog geen fiets met minder dan 100pk gehad. Zeker zo'n 4 in lijn is prima in de hand te houden.
Ik geloof je graag, ik doelde meer op de neiging van nieuwe bestuurders om (hun/de) limieten op te zoeken, en die komen nu eenmaal sneller zonder ervaring. En je limieten vinden bij 100 is minder schadelijk dan bij 200km/u :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Precies, zo'n ding heeft bijna evenveel koppel als een NC700!
_O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-07 08:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:08:

Waarom!?
Heb ik ook, maar bij deze is de achterbrug niet verlengd hoor. Ik weet niet of je het ook zo bedoelde, maar hier is zo te zien alleen het subframe verwijderd en een plankje op de plek van het zadel gemonteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Hee een Ducati sportster bobber :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:27:
[...]

Heb ik ook, maar bij deze is de achterbrug niet verlengd hoor. Ik weet niet of je het ook zo bedoelde, maar hier is zo te zien alleen het subframe verwijderd en een plankje op de plek van het zadel gemonteerd...
Nee, zo bedoelde ik het inderdaad niet. Net als bij motoren met een verlengde achterbrug, vind ik dit óók een zinloze verbouwing. Je maakt een mooie, goed rijdbare motor tot iets... wat eigenlijk?

Hier en daar zijn er nog wel wat geslaagde caféracers of scramblers, maar ook bij veel van dat soort zelfbouwprojecten heb ik zoiets van 'mwah, was er maar vanaf gebleven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-07 15:20
Ik zag dat Calimoto nu ook via de site kan worden gekocht (en de komende dagen met 30% korting). Dan is het ook meteen cross platform dus niet meer het probleem dat wanneer je het op ios koopt je niet op android kan gebruiken en vice versa.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:27:
[...]

En de normale remschakelsets vervangen door forward controls. Alleen een 2 meter hoge apenhanger als stuur ontbreekt nog :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helaas mijn veel te korte film carriere eindigde op de cutting floor ;)
Wel een mooi overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3dmaster schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:26:
Ik zag dat Calimoto nu ook via de site kan worden gekocht (en de komende dagen met 30% korting). Dan is het ook meteen cross platform dus niet meer het probleem dat wanneer je het op ios koopt je niet op android kan gebruiken en vice versa.
korting code nodig vooor die 30%?
Mijn abbo loopt namelijk bijna af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik werd naar de UK site gestuurd maar daar werkte de code niet.. op de DE site gelukkig wel :) *O*
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

calimoto heeft ook een gratis versie die helemaal werkt, alleen geen flitspalen melding en misschien nog een paar minor dingen, maar de core feature werkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
btw mijn vriend Ryan (did I mention met him? ;) ) heeft een nieuwe video uit:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:00:
[...]

calimoto heeft ook een gratis versie die helemaal werkt, alleen geen flitspalen melding en misschien nog een paar minor dingen, maar de core feature werkt :)
En de beperking dat je enkel in een specifiek gebied kan plannen, dat is best wel annoying. Helemaal omdat ik op een scheidingslijn woon :) Maar goed, ga zo ff kort ritje proberen en dan misschien toch overstag met die korting voor een jaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:12
ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:19:
korting code nodig vooor die 30%?
Mijn abbo loopt namelijk bijna af..
Volgens mij niet. Ik heb het niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:12
ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:00:
Dat gaat veranderen:
https://calimoto.zendesk....model-no-more-free-region
What's changing?

Instead of being assigned a free region, new users can now test calimoto Premium 14 days for free after signing up for an annual Premium membership. During these 14 days, all premium features are available and allow you to put the app through its paces and thoroughly test it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
Dinsdag niet tot weinig dus, heeft geleid tot een verbruik van 1 op 25.78 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De hele dag uit de wind rijden achter een breed slagschip zeker. ;) :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54
Hey jongens, tijdje geleden dat ik me hier gemeld heb. Ik rijd nog steeds op de Transalp met @HTT-Thalan z'n koffers :)

Helaas is mijn nieuwste speeltje (alsnog een oud beestje) afgelopen weekend gestolen. Bijgevoegd een foto'tje. Als iemand 'm spot houd ik me aanbevolen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7ncKXHUy-EvTczpxSn1QZc552U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq9eszcWsxl2RA0o1kZtXjJI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2Z7vczTxZz3jlnGNvnx_pOGPGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCr0RTPWrJtJYiKG1l6kvmAT.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit:

De Alp staat inmiddels op een setje Mitas E07 en ik heb wat mods doorgevoerd. Hyperpro veren voor en een KTM-stuurtje (originele was wat rot), USB-poortje en nog wat ander klein slijtage grut. Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk5st4LCTKIZ7jmiU3q7dJgWqfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zmokt64W9Pl55P1S3j2DrAuo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA-xDhTdfji5ePgYxJbZgHGGGsE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/db0RopnWpJR4VcAIPbkvRwoV.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door nehal3m op 30-06-2023 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Gisteren bij Motoport Echt geweest voor een Honda demo dag en daarmee een proefrit op de Transalp 750.

Ik had een 1,5 maand geleden al bij Pols motoren een stukje op de Hornet 750 gereden en was toen behoorlijk onder de indruk van het blok, dus was wel benieuwd naar de Transalp.

Heb op de dag zelf ook nog een uitgevallen slot van de Africa Twin (adventure sports DCT) kunnen gebruiken en eventjes gewisseld met een vriend van me op de NT1100 DCT.

Pluspunten:
- Het blok is nog steeds geniaal, je kunt m heel rustig rijden, ergens tussen de 2 en 3000 toeren schakelen en dan is ie nog meer dan vlot genoeg. Wil je harder dan trek je m door, in de 1 komt het voorwiel (mits de TC uit staat) behoorlijk omhoog zonder ook maar iets te doen. Totaal illegale snelheden zit je ook zo op, maar je moet het wel bewust doen.
- Windbescherming is behoorlijk goed, duidelijk beter dan de NC700X die ik hiervoor had (en de Africa twin die ik gisteren ook gereden heb) Het ruitje was weliswaar net iets te kort voor me, maar goed, dat is makkelijk genoeg op te lossen.
- Stuurt eigenlijk meer dan prima, het 21 inch voorwiel merk je niet echt, het ding geeft vanaf het begin veel vertrouwen.
- Remmen zijn behoorlijk sterk.
- Instelmogelijkheden van motorrem, gasreactie, traction control etc zijn goed merkbaar en doen dus ook echt wel iets (genoeg om een irritatiefactor weg te halen)

Minpunten:
- Vering is vrij slap voor straatgebruik, al ben ik zelf ook niet de lichtste, maar van mij zou zeker de achterveer wel wat sterker mogen zijn.
- Ietwat schokkend gedrag op bepaalde toerentallen door milieu geblabla, maar niet heel irritant en er is omheen te rijden.
- Geen DCT en cruise control beschikbaar (die 1e snap ik qua blokontwerp, die 2e zal wel zijn omdat ie anders te dichtbij de AT komt)

Neutraal:
- Lijkt wat meer op straatgebruik ingericht te zijn (rare klont onder de carterpan die je er meteen onderuit beukt als je niet oplet bv), maar dat zie ik niet direct als een nadeel. In de praktijk zal 95% van de mensen toch voor 95% onroad rijden, dus marketingtechnisch is het (denk ik) een goede zet van Honda, meer vermogen dan een T700 en dan verlies je maar een paar mensen die wat meer hardcore offroad willen terwijl je er mogelijk een hoop pakt die dat een keertje willen doen, maar verder op straat blijven.

Daarna dus ook nog op de AT1100 en NT1100 gereden;
- NT1100 vond ik weinig aan, reageert erg loom op het gas vergeleken met de AT en dat was ook niet via de instellingen terug te vinden.
- AT1100 reed prima, reageerde behoorlijk giftig op het gas, stuurt prima en heeft meer dan voldoende vermogen. Windbescherming was wel ruk.

Conclusie: 2e hands AT1000 maakt nu weer een goede kans, of wachten tot de Transalp 2e hands beschikbaar komt onder de 10.000

Op de terugweg naar huis even gewisseld met een maat van me (hij op de Integra, ik op z'n Deauville 700)
Moet zeggen dat de Integra dan toch wel fijner loopt en zeker op de snelweg een stuk stabieler bleek te zijn.
Alleen jammer dat na thuiskomst en iets later weer vertrekken de Integra een DCT foutje had gekregen, toen maar snel de FMX gepakt.

Toen ik later op de dag weer thuis was de Integra weer even geprobeerd, deed het natuurlijk prima, dus mn gok was een schakelmotor met kuren, die maar even verwijderd en schoongemaakt, alleen nog niet geprobeerd.
Schijnt 1 van de weinige dingen te zijn die bij de DCT's af en toe problemen geeft, samen met eoa schakelpin van een paar euro, vaak bij wat hogere km standen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nehal3m schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:17:
Hey jongens, tijdje geleden dat ik me hier gemeld heb. Ik rijd nog steeds op de Transalp met @HTT-Thalan z'n koffers :)

Helaas is mijn nieuwste speeltje (alsnog een oud beestje) afgelopen weekend gestolen. Bijgevoegd een foto'tje. Als iemand 'm spot houd ik me aanbevolen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Edit:

De Alp staat inmiddels op een setje Mitas E07 en ik heb wat mods doorgevoerd. Hyperpro veren voor en een KTM-stuurtje (originele was wat rot), USB-poortje en nog wat ander klein slijtage grut. Plaatjes:

[Afbeelding][Afbeelding]
Balen zeg..
Hoe / waar is ie gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
ToolkiT schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Balen zeg..
Hoe / waar is ie gestolen?
's Nachts uit mijn schuur. Niet zichtbaar vanaf de straat. Ik woon op een lang kavel, schuur staat achteraan en dan een sloot naar een weiland.

Ze hebben een bouwwerk over de sloot gemaakt met mijn spullen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHvtquTziZXbHlgIgyzYMCuIh0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq79J2yTl8csxZMbX3EgUsk2.jpg?f=fotoalbum_large

En zo zijn ze ermee vandoor gegaan. Schuur stond op slot, maar kennelijk was de deur makkelijk geforceerd.

Ze hebben moeten weten dat hij daar stond; je komt er niet achter als je voor of achter mijn huis langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
- Lijkt wat meer op straatgebruik ingericht te zijn (rare klont onder de carterpan die je er meteen onderuit beukt als je niet oplet bv), maar dat zie ik niet direct als een nadeel. In de praktijk zal 95% van de mensen toch voor 95% onroad rijden, dus marketingtechnisch is het (denk ik) een goede zet van Honda, meer vermogen dan een T700 en dan verlies je maar een paar mensen die wat meer hardcore offroad willen terwijl je er mogelijk een hoop pakt die dat een keertje willen doen, maar verder op straat blijven.
Ik vond bovenstaande erg jammer. Ik rij nu jaren met plezier op een Transalp XL600VX PD10 van 1999 en daarmee ga ik regelmatig een stuk TET of land/bosweggetjes (uiteraard waar dat is toegestaan) op. Ik zat al te wachten op de opvolger maar helaas valt 'ie voor mij met die rare kat meteen af.

Misschien dan toch maar eens een T7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
@Bommes succes met het rijden van de Dutch 1000 vandaag. Jammer van het weer, wij zitten ook al de gehele dag in de miezer en soms wat meer dan kiezer buitjes te rijden tijdens de zonnerun in België

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1 ... 496 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.