Rijden jullie allemaal met oordoppen?
Ik heb ze liggen, misschien 1 a 2x gebruikt maar dat is het dan ook.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 525104
Altijd, zelfs voor een paar honderd meter als ik langs de super ga op weg naar huis.Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Neem ze meestal mee en doe ze in als ik weet dat ik de snelweg op moetAnoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Met lessen nooit gedaan. Maar 1e keer naar het werk op de snelweg veroorzaakte direct een pieptoon door wind geruis. Meteen oordopjes besteld en een balaclava. Sindsdien rijd ik altijd met de dopjesAnoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Altijd met otoplastieken. Als je eenmaal gehoorbeschadiging hebt ben je te laat (ik ben te laat).Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Extra leuk als je daar "in de kelder" mag parkerenMitssz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:30:
Hotel Daytona in Dasburg!
Hotel Belle-Vue in Viandenbadkuip schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
Wel ja, heb ik afgelopen zondag een ritje georganiseerd, ga ik over twee weken een weekendje sturen in Luxemburg/Eifel samen met @TriPSs en @epic_gram.
Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg? We zoeken iets in het gebied in Duitsland ten oosten van Luxemburg en ten westen van Prüm en Bitburg. iets in Luxemburg mag ook maar ik denk dat dat veel duurder is dan Duitsland....
als je veel waarde hecht aan goede kamers en simpel eten en minder aan een leuke omgeving of biker bar. Kijk eens naar hotel bitburg (bij de Amerikaanse Basis) in Bitburg. zijn we voor een weekend geweest met onze motorclub. Redelijk eten , maar ook veel bejaarden reisjes. Geen binnen parking, maar wel een binnenplaats die op slot gaat in de nacht.badkuip schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
Wel ja, heb ik afgelopen zondag een ritje georganiseerd, ga ik over twee weken een weekendje sturen in Luxemburg/Eifel samen met @TriPSs en @epic_gram.
Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg? We zoeken iets in het gebied in Duitsland ten oosten van Luxemburg en ten westen van Prüm en Bitburg. iets in Luxemburg mag ook maar ik denk dat dat veel duurder is dan Duitsland....
Signature
Zodra ik verder ga dan de stad waar ik woon: Ja.Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
HTT-Thalan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
[...]
Interessant, kun je daar iets meer over zeggen? Het verschil zou 'maar' 4pk zijn (maar da's toch bijna 10% op dit ding) door alleen die smiley uit de inlaat te knippen, maar 'het internet' impliceert dat de ECU dat wel op kan vangen, jouw ervaring is anders dus? Wat was het effect? Ze schrijven ook dat een andere uitlaat op gewicht zou sparen maar minder nuttig is (qua vermogen) dan het weghalen van de inlaatrestrictie vanwege het unieke ontwerp van dit blok.
leeg
Altijd. Voor kleine stukjes binnen de bebouwde kom heb ik standaard Alpine met de hoogste filter (race geloof ik). Ga ik de snelweg op, of langer rijden, dan heb ik wegwerpdopjes die ongeveer 35db dempen. Wel zo fijn.Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Melkunie heb ik daar laatst zien lopen jamark_78 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:40:
[...]
Extra leuk als je daar "in de kelder" mag parkeren![]()
Ik ben er tijdens de Tenere Travel Trophy achter gekomen dat @Melkunie daar ook een keer is geweest! Leuk adresje en leuke omgeving om te rijden!
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ik heb jou daar ook wel eens gespot. Maar je zag mij blijkbaar over het hoofd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee, heb ze ook maar alleen als ik een lange rit of veel snelweg moet dan gebruik ik ze.Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
AltijdAnoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Goede ervaring bij www.hotelamceresplatz.com in Manderscheid.badkuip schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
Heeft er iemand nog een tip voor een hotel/gasthof/pension in Duitsland of Luxemburg?
Maar dat zegt dus ook eigenlijk dat je de winst van zo'n modificatie alleen bovenin merkt? Dat is juist waar je eigenlijk niet rijd met dit ding.4x2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:53:
[...]
[Afbeelding]
Zelf maar even naar de cijfers kijken
Maar je ziet dus dat bij de 38KW versie er volgas, vanaf 5000 toeren duidelijk meer brandstof ingespoten wordt (de bovenste 2 tabellen) Tot wel 15% extra.
De lambdacorrectie van de ECU wordt weliswaar toegepast volgas en in hogere toeren, maar de data daarvoor verzamelt ie alleen tot grofweg driekwart gas en mogelijk ook niet tot het maximum toerental.
Het verschil in de mapping zit dus juist daar waar je het zou verwachten, maar doordat het niet onderin de mapping zit zal de ECU er niet voor kunnen corrigeren.
Gevolg is dat de motor hoogstwaarschijnlijk onder vollast te arm loopt bovenin de toeren, precies daar waar je het niet wil.
Het ontstekingstijdstip verschilt ook iets, al is het de vraag of dat een significant verschil maakt.
Dat doe ik nooit, ook niet met 7 dagen per week 16-18 uur per dag innldls schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
[...]
Oordoppen zelf gewoon ff in je mond stoppen voor je ze in doet.
Gamertag: timmie271
ik heb die waar ik praktisch doof wordtbakkie1985 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:26:
[...]
Er zijn verschillende soorten filters, zelfs 1 waarbij je praktisch doof zou moeten zijn, heb je die of andere die wel iets doorlaten?
Vergis je niet: windruis gaat tegen de helm en tegen je schedel. Dit is lastig te blocken.
Ik heb altijd de 'zwaar' dempende doppen gehad, maar twijfel om nu naar 'extreem' over te stappen. Mijn supersport hoor ik toch wel, net zoals de wind. En in al die jaren heeft er nog nooit een auto tegen mij getoeterd.ibothead schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:24:
[...]
ik heb die waar ik praktisch doof wordt![]()
Erg fijn maar je hoort dus helemaal niks meer als je gewoon binnendoor tourt![]()
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je vergeet dat ik jarige job @timmie271 daar ook gespot heb.Vrijdag schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:27:
[...]
Ik heb jou daar ook wel eens gespot. Maar je zag mij blijkbaar over het hoofd
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Helaas, dat is geen gewenning. Dat blijft verschrikkelijk, blijf me na bijna een jaar verbazen hoe slecht dat kutwieltje iskneusteun schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Wat me wel opviel is dat die bediening voor de 2023 niet helemaal lekker is, dat scroll wiel voor je menu is echt amper goed te gebruiken (misschien gewenning).
[ Voor 32% gewijzigd door Melkunie op 28-06-2023 20:38 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Allicht merk je het vooral bovenin, in lage toeren is die restrictie geen restrictieHTT-Thalan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:32:
[...]
Maar dat zegt dus ook eigenlijk dat je de winst van zo'n modificatie alleen bovenin merkt? Dat is juist waar je eigenlijk niet rijd met dit ding.
leeg
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Mooi rondje, en zo te zien wonen we niet heel ver bij elkaar uit de buurt. 400km op 1 dag redt ik denk ik niet, maar zou je de GPX willen delen? Denk dat ik er wel paar rondjes uitgeknipt kan krijgenChakotay schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:16:
Zo, dit is mijn rondje geworden vandaag uiteindelijk:
[Afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mooie nieuwe remblokjes!timmie271 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:15:
[Afbeelding]
Foto's vergeet ik ook vaak te maken, bekend probleem ja
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zelfde vraag hier, ook dicht bij mij in de buurt! (Dongen!)BM schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:45:
[...]
Mooi rondje, en zo te zien wonen we niet heel ver bij elkaar uit de buurt. 400km op 1 dag redt ik denk ik niet, maar zou je de GPX willen delen? Denk dat ik er wel paar rondjes uitgeknipt kan krijgen
Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangtNaif0n schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:22:
en misschien een andere uitlaat, want ik hoor de uitlaat niet meer als ik mijn oordoppen in heb
Hangt ook van de uitlaat en de persoon af die erop rijd, in mijn ogen tenminste (en oren gezien uitlaat). Het is niet dat het meteen een open pijp is zonder DB killer en zonder kat, niet dat dat hier mag. Maar gewoon iets om het wat dieper te laten klinken. Luid vind ik ook niet perse fijn.HikariMisako schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:04:
[...]
Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt
Ik heb gemerkt dat het allemaal vrij nauw komt. Elke verandering van geluid ("gewoon een klein beetje dieper") doet je al over de (vast)gestelde limiet (al dan niet voor jouw typegoedkeuring) heen komen. Ik kan niet voor jouw motor spreken want ik heb vrij weinig ervaring met sterk uiteenlopende motortypes maar mijn motor maakt een diep roffelend geluid, hartstikke mooi eigenlijk, maar een paar meter buiten de motor hoor je hem eigenljik al niet meer (als in, het valt bijna niet op).Naif0n schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:48:
[...]
Hangt ook van de uitlaat en de persoon af die erop rijd, in mijn ogen tenminste (en oren gezien uitlaat). Het is niet dat het meteen een open pijp is zonder DB killer en zonder kat, niet dat dat hier mag. Maar gewoon iets om het wat dieper te laten klinken. Luid vind ik ook niet perse fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2023 09:58 ]
Hangt ook heel erg af van de motor inderdaad, die van mij is een R1250GS Adventure, gezien ik nog relatief Jong ben zit ik nog van ja wat dieper geluid is nog wel leuk. Zal met de leeftijd waarschijnlijk ook veranderen.HTT-Thalan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:54:
[...]
Ik heb gemerkt dat het allemaal vrij nauw komt. Elke verandering van geluid ("gewoon een klein beetje dieper") doet je al over de (vast)gestelde limiet (al dan niet voor jouw typegoedkeuring) heen komen. Ik kan niet voor jouw motor spreken want ik heb vrij weinig ervaring met sterk uiteenlopende motortypes maar mijn motor maakt een diep roffelend geluid, hartstikke mooi eigenlijk, maar een paar meter buiten de motor hoor je hem eigenljik al niet meer (als in, het valt bijna niet op).
Is dat niet met meer motoren zo, dat ze prima klinken van (heel) dichtbij? Ik zag/hoorde pas een filmpje van zo'n ouderwetse CB500 en die heb ik een paar weken gereden, dat is net een bommenwerper, zelfs met de stock uitlaat. Een sportuitlaat daarop (zoals het filmpje liet zien) veranderde het geluid niet merkbaar, het werd gewoon veel luider.
Op mijn wijlen transalp zat een EU goedgekeurde GPR Nero en dat was (uiteindelijk) ook gewoon een lawaaibak, vooral erg vervelend (voor mijzelf) op de snelweg.
[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 29-06-2023 10:46 ]
Mijn Tom Tom Go laat in de rechter verticale balk tankstations zien in de buurt van de route. Best handig.Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:
Vandaag wordt mijn SP-Connect geleverd, en ga ik dan eindelijk navigatie gebruiken op mijn motor![]()
Ik heb nu drie apps op mijn (Android) telefoon:Normaliter ben ik niet van de lange ritten. Nou zit ik toch te spelen met het volgende ritje van Veenendaal naar een plaats in Polen. Disclaimer: zegt nog niet dat ik hem rijden ga trouwens. Waarschijnlijk begin ik met een wat kortere rit.
- TomTom Go Ride, gratis en trekt mij voor nu het meeste
- MyRide van Yamaha, redelijk alternatief
- calimoto, meest uitgebreid maar werkt alleen goed met een abo en laat ik daar nou net allergisch voor zijn (laat mij gewoon iets kopen)
[Afbeelding]
Pak en beet 1200km. Dat betekend voor mij minimaal zes keer tanken. Ik weet dat dergelijke navigatie apps tankstations laten zien, maar kan je ook een rit generen die dus ongeveer elke 200km een tankstation aantikt?
K to the KillaZ
Er is geen betaalde versie van TomTom Go Ride op Android voor zover ik kan zien. Ze claimen dat Ride specifiek voor motor ritten is, maar ik zal eens naar de normale TomTom Go app kijken.KillaZ schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Mijn Tom Tom Go laat in de rechter verticale balk tankstations zien in de buurt van de route. Best handig.
Ik heb wel de betaalde versie.
[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 29-06-2023 10:58 ]
Bij moderne motorfietsen gebeurt dit al veel door het inlaatgeluid te ontwerpen, dat hoor je geloof ik vooral op de motor en minder op afstand. Mijn Guzzi V100 heeft bijvoorbeeld een duidelijk aanwezig inlaatgeluid, en de Yamaha Tracer 900 is bijna helemaal inlaatgeluid (in mijn mening zelfs te sterk aanwezig).HTT-Thalan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:22:
Ik heb 4 jaar in een auto gereden waarvan het uitlaat/motorgeluid aan de binnenzijde van de auto (de cockpit dus) opgeleukt werd, terwijl de buitenkant van de auto gewoon vrij stil was (stock uitlaat, gewoon binnen wettelijke normen).
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Doppen zijn altijd verstandig, en persoonlijk neig ik steeds meer naar een DB-killer erin niet voor mij maar voor anderen.Spacialz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:11:
Lees nu al een tijdje mee met de oordoppen / uitlaten discussie en ik ga mijn huidige werkgever verlaten en lever daarmee de leasebak in, nieuwe werkgever geen leasebak.
Enfin, nu ga ik woon-werk rijden tijdelijk op de GSX, met mijn huidige LeoVince pijp(DBkiller-loos zover ik weet)
Helm is een Scorpion EXO 520 i.c.m. Cardo en vind zelf op de snelweg qua geluid het wel goed te doen.
Is het dan handiger om met doppen in te gaan rijden of een killer of beide?
ik mis nog een foto in the start post
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:
Vandaag wordt mijn SP-Connect geleverd, en ga ik dan eindelijk navigatie gebruiken op mijn motor![]()
Ik heb nu drie apps op mijn (Android) telefoon:Normaliter ben ik niet van de lange ritten. Nou zit ik toch te spelen met het volgende ritje van Veenendaal naar een plaats in Polen. Disclaimer: zegt nog niet dat ik hem rijden ga trouwens. Waarschijnlijk begin ik met een wat kortere rit.
- calimoto, meest uitgebreid maar werkt alleen goed met een abo en laat ik daar nou net allergisch voor zijn (laat mij gewoon iets kopen)
[Afbeelding]
Pak en beet 1200km. Dat betekend voor mij minimaal zes keer tanken. Ik weet dat dergelijke navigatie apps tankstations laten zien, maar kan je ook een rit generen die dus ongeveer elke 200km een tankstation aantikt?
Klopt, maar ik miste de optie om binnen Ride makkelijk GPX routes in te laden. Dat kan met het Go abonnement wel.Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Er is geen betaalde versie van TomTom Go Ride op Android voor zover ik kan zien. Ze claimen dat Ride specifiek voor motor ritten is, maar ik zal eens naar de normale TomTom Go app kijken.
Update: ook weer een abonnementsvorm
K to the KillaZ
Een V100 in dit topic..??WilbertNeems schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:03:
[...]
Bij moderne motorfietsen gebeurt dit al veel door het inlaatgeluid te ontwerpen, dat hoor je geloof ik vooral op de motor en minder op afstand. Mijn Guzzi V100 heeft bijvoorbeeld een duidelijk aanwezig inlaatgeluid, en de Yamaha Tracer 900 is bijna helemaal inlaatgeluid (in mijn mening zelfs te sterk aanwezig).
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mee eens met dat laatste. De Tracer 9 (2021WilbertNeems schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:03:
[...]
Bij moderne motorfietsen gebeurt dit al veel door het inlaatgeluid te ontwerpen, dat hoor je geloof ik vooral op de motor en minder op afstand. Mijn Guzzi V100 heeft bijvoorbeeld een duidelijk aanwezig inlaatgeluid, en de Yamaha Tracer 900 is bijna helemaal inlaatgeluid (in mijn mening zelfs te sterk aanwezig).
BeidenSpacialz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:11:
Lees nu al een tijdje mee met de oordoppen / uitlaten discussie en ik ga mijn huidige werkgever verlaten en lever daarmee de leasebak in, nieuwe werkgever geen leasebak.
Enfin, nu ga ik woon-werk rijden tijdelijk op de GSX, met mijn huidige LeoVince pijp(DBkiller-loos zover ik weet)
Helm is een Scorpion EXO 520 i.c.m. Cardo en vind zelf op de snelweg qua geluid het wel goed te doen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zeker waar, maar het punt dat ik vooral wilde maken is dat we misschien af moeten van die neiging om je uberhaupt druk te maken om het type geluid dat de motor produceert. Ik vind het totaal logisch dat je een voertuig (in dit geval motor) uitzoekt op het uiterlijk, de zitpositie, het vermogen, de toepassing en soms ook gewoon het merk, maar het geluid (de uitlaat dus) is typisch zo'n dingetje waarvan veel kersverse eigenaren denken 'ja, daar gaan we dus even wat aan doen want het klinkt niet goed'.botoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:30:
Andere uitlaten blijven de gemoederen bezig houden, enorm veel belerende vingertjes vanaf de zijlijn zonder daadwerkelijke inhoudelijke kennis. Dat we van het aloude 'loud pipes save lives' geluid af willen ben ik het helemaal mee eens maar er is een verschil tussen open en dicht.
Dat kaartje laat wel duidelijk zien dat het beeld van veel Baustellen in Duitsland wel klopt.Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:
[Afbeelding]
Zelfs met een elektrische motor zou ik nog met doppen rijden... Geluid van de uitlaat gaat naar achteren, de wind recht op je kopSpacialz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:11:
Ongeveer 600km per dag dacht ik aan. Ik zal eerst een beetje moeten trainen voor echt lange ritten. Heb ook even contact gehad met de kennis in Polen en die vertelde mij dat hij met de auto al in slaap valt als hij dit stuk in twee dagen aflegtJolke schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:21:
[...]
Dat kaartje laat wel duidelijk zien dat het beeld van veel Baustellen in Duitsland wel klopt.
Hoe lang wil je over deze rit doen? Het is niet de mooiste en - vanaf de grensovergang naar het voormalig Oostduitsland - ook niet de meest comfortabele rit.
1 jaar gratis TomTom GoSeroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Er is geen betaalde versie van TomTom Go Ride op Android voor zover ik kan zien. Ze claimen dat Ride specifiek voor motor ritten is, maar ik zal eens naar de normale TomTom Go app kijken.
Update: ook weer een abonnementsvorm
550km naar het Schwarzwald doe ik door snelweg tot Sankt Vith te doen, dan 45 minuten binnendoor, 30 minuten snelweg, 45 minuten binnendoor, enzovoort.Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:43:
[...]
Ongeveer 600km per dag dacht ik aan. Ik zal eerst een beetje moeten trainen voor echt lange ritten. Heb ook even contact gehad met de kennis in Polen en die vertelde mij dat hij met de auto al in slaap valt als hij dit stuk in twee dagen aflegtKennelijk zijn er ook erg veel tolwegen en rijden er weinig (geen) andere motoren.
Ben het me je eens dat het er niet uit ziet als een van de beste ritten, maar het is meer vanwege het doel de eindbestemming te bereiken. Maar goed, wellicht dat ik eerst wat plekjes in Duitsland ga proberen, zoals Monschau.
Werkt perfect! Dank hiervoor!pl0xs schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:19:
[...]
1 jaar gratis TomTom Go
https://nl.pepper.com/aan...r-gratis-tomtom-go-280411
Ik rijd op mijn tripjes meestal de eerste dag ook alleen maar snelweg.Seroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:43:
[...]
Ongeveer 600km per dag dacht ik aan. Ik zal eerst een beetje moeten trainen voor echt lange ritten. Heb ook even contact gehad met de kennis in Polen en die vertelde mij dat hij met de auto al in slaap valt als hij dit stuk in twee dagen aflegtKennelijk zijn er ook erg veel tolwegen en rijden er weinig (geen) andere motoren.
Ben het me je eens dat het er niet uit ziet als een van de beste ritten, maar het is meer vanwege het doel de eindbestemming te bereiken. Maar goed, wellicht dat ik eerst wat plekjes in Duitsland ga proberen, zoals Monschau.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vroeger niet, maar nu heb ik dan ook lichte tinnitus.Anoniem: 525104 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
Starten zal toch ergens moeten, zo vroeg hoef ik nu ook weer niet de deur uit, 06:00 valt wel mee toch om de GSX even te laten vlammennoes schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:28:
[...]
Beiden
Het wordt vaak gedacht dat de doppen tegen het motorgeluid zijn, maar zijn tegen de windruis. DB killer is vooral voor anderen, maar vooral bij woon-werk is het erg irritant voor je buren als je motor smorgens vroeg iedereen wakker brult.
Dat! Ook is het inderdaad zo dat de LeoVince prima brult maar niet extreem.botoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:30:
Een ander geluid hoeft niet gelijk meer geluid te betekenen en 'Iedereen om je heen die geen oordoppen in heeft is je dankbaar als je die uitlaat niet vervangt' is een nogal overdreven en belerende reactie als je niet weet over hoeveel geluid je het hebt (ja ik heb de
gezien maar vergelijkbare reacties zie je zo enorm vaak).
Generierke Harleys zijn idd best goed hoorbaar ook al geld dat voor de nieuwere modellen door E5 al enorm veel minder maar er rijden nogal wat Harleys rond die ouder zijn en met andere eisen zijn toegelaten.
De GSX heeft orginele uitlaten en het geluid bij de juiste rpm testwaardes is netjes binnen de legale marges maar als je een beetje aan het gas gaat hangen dan lijkt het alsof de wereld vergaat, zelfde geld bij sommige nieuwe motoren waar iirc kleppen zijn ingebouwd die buiten de test rpm's open gaan met overlast bezorgend lawaai.
Mijn Harley heeft een legale uitlaat maar wel met een custom DB killer (dus illegaal) toch komt die niet in de buurt van de GSX als ik aan het gas hang.
Andere uitlaten blijven de gemoederen bezig houden, enorm veel belerende vingertjes vanaf de zijlijn zonder daadwerkelijke inhoudelijke kennis. Dat we van het aloude 'loud pipes save lives' geluid af willen ben ik het helemaal mee eens maar er is een verschil tussen open en dicht.
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ja, zondag was best warm hè;teacher schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:12:
Tijd voor een plaatje.
[Afbeelding]
Afgelopen zondagavond dacht ik "rondje om" want "het koelt af in de avond". Tijdens deze foto was het nog 31 graden.
Ze doen het ook goed
Voor het interessante gevoel dat je krijgt als je volgas geeft en van het zadel af glijd!
Je kan dan 'gewoon' het gas vol opentrekken en je hoeft je dan geen/minder zorgen te maken dat je een wheelie maakt. Is leuk voor rechte stukken en daar blijft 't ook bij. Mij lijkt het dat dit de wegligging niet heel erg bevorderdtdt ... maar ik ben nog maar net begonnen dus wie ben ikDrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:08:
Net als met de meeste motoren met een verlengde achterbrug krijg ik hier maar één gevoel bij dat zo ongeveer zó is samen te vatten:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom!?
Klopt, als beginner kun je beter een vergevingsgezinde Busa met verlengde achterbrug rijden dan zo'n bokkige Monster.RubjeMazter schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Je kan dan 'gewoon' het gas vol opentrekken en je hoeft je dan geen/minder zorgen te maken dat je een wheelie maakt. Is leuk voor rechte stukken en daar blijft 't ook bij. Mij lijkt het dat dit de wegligging niet heel erg bevorderdtdt ... maar ik ben nog maar net begonnen dus wie ben ik
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Als beginner kun je misschien beter met iets minder extreems beginnenJanPedaal schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
[...]
Klopt, als beginner kun je beter een vergevingsgezinde Busa met verlengde achterbrug rijden dan zo'n bokkige Monster.
Ach, gaat best. Heb nog geen fiets met minder dan 100pk gehad. Zeker zo'n 4 in lijn is prima in de hand te houden.HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Als beginner kun je misschien beter met iets minder extreems beginnen.
Precies, zo'n ding heeft bijna evenveel koppel als een NC700!HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Als beginner kun je misschien beter met iets minder extreems beginnen.
Ik geloof je graag, ik doelde meer op de neiging van nieuwe bestuurders om (hun/de) limieten op te zoeken, en die komen nu eenmaal sneller zonder ervaring. En je limieten vinden bij 100 is minder schadelijk dan bij 200km/uInZane schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Ach, gaat best. Heb nog geen fiets met minder dan 100pk gehad. Zeker zo'n 4 in lijn is prima in de hand te houden.
Chakotay schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:17:
[...]
Precies, zo'n ding heeft bijna evenveel koppel als een NC700!
Heb ik ook, maar bij deze is de achterbrug niet verlengd hoor. Ik weet niet of je het ook zo bedoelde, maar hier is zo te zien alleen het subframe verwijderd en een plankje op de plek van het zadel gemonteerd...DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:08:
Net als met de meeste motoren met een verlengde achterbrug krijg ik hier maar één gevoel bij dat zo ongeveer zó is samen te vatten:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom!?
Nee, zo bedoelde ik het inderdaad niet. Net als bij motoren met een verlengde achterbrug, vind ik dit óók een zinloze verbouwing. Je maakt een mooie, goed rijdbare motor tot iets... wat eigenlijk?Icephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:27:
[...]
Heb ik ook, maar bij deze is de achterbrug niet verlengd hoor. Ik weet niet of je het ook zo bedoelde, maar hier is zo te zien alleen het subframe verwijderd en een plankje op de plek van het zadel gemonteerd...
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
En de normale remschakelsets vervangen door forward controls. Alleen een 2 meter hoge apenhanger als stuur ontbreekt nogIcephase schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:27:
[...]
Heb ik ook, maar bij deze is de achterbrug niet verlengd hoor. Ik weet niet of je het ook zo bedoelde, maar hier is zo te zien alleen het subframe verwijderd en een plankje op de plek van het zadel gemonteerd...
korting code nodig vooor die 30%?3dmaster schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:26:
Ik zag dat Calimoto nu ook via de site kan worden gekocht (en de komende dagen met 30% korting). Dan is het ook meteen cross platform dus niet meer het probleem dat wanneer je het op ios koopt je niet op android kan gebruiken en vice versa.
ik werd naar de UK site gestuurd maar daar werkte de code niet.. op de DE site gelukkig welpl0xs schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:19:
[...]
1 jaar gratis TomTom Go
https://nl.pepper.com/aan...r-gratis-tomtom-go-280411
calimoto heeft ook een gratis versie die helemaal werkt, alleen geen flitspalen melding en misschien nog een paar minor dingen, maar de core feature werktSeroczynski schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:36:
[Afbeelding]
En de beperking dat je enkel in een specifiek gebied kan plannen, dat is best wel annoying. Helemaal omdat ik op een scheidingslijn woonToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:00:
[...]
calimoto heeft ook een gratis versie die helemaal werkt, alleen geen flitspalen melding en misschien nog een paar minor dingen, maar de core feature werkt
Volgens mij niet. Ik heb het niet voorbij zien komen.ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:19:
korting code nodig vooor die 30%?
Mijn abbo loopt namelijk bijna af..
Dat gaat veranderen:ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:00:
calimoto heeft ook een gratis versie die helemaal werkt, alleen geen flitspalen melding en misschien nog een paar minor dingen, maar de core feature werkt
What's changing?
Instead of being assigned a free region, new users can now test calimoto Premium 14 days for free after signing up for an annual Premium membership. During these 14 days, all premium features are available and allow you to put the app through its paces and thoroughly test it.
Dinsdag niet tot weinig dus, heeft geleid tot een verbruik van 1 op 25.78
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 32% gewijzigd door nehal3m op 30-06-2023 22:28 ]
leeg
Balen zeg..nehal3m schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:17:
Hey jongens, tijdje geleden dat ik me hier gemeld heb. Ik rijd nog steeds op de Transalp met @HTT-Thalan z'n koffers
Helaas is mijn nieuwste speeltje (alsnog een oud beestje) afgelopen weekend gestolen. Bijgevoegd een foto'tje. Als iemand 'm spot houd ik me aanbevolen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Edit:
De Alp staat inmiddels op een setje Mitas E07 en ik heb wat mods doorgevoerd. Hyperpro veren voor en een KTM-stuurtje (originele was wat rot), USB-poortje en nog wat ander klein slijtage grut. Plaatjes:
[Afbeelding] [Afbeelding]
's Nachts uit mijn schuur. Niet zichtbaar vanaf de straat. Ik woon op een lang kavel, schuur staat achteraan en dan een sloot naar een weiland.
Ik vond bovenstaande erg jammer. Ik rij nu jaren met plezier op een Transalp XL600VX PD10 van 1999 en daarmee ga ik regelmatig een stuk TET of land/bosweggetjes (uiteraard waar dat is toegestaan) op. Ik zat al te wachten op de opvolger maar helaas valt 'ie voor mij met die rare kat meteen af.- Lijkt wat meer op straatgebruik ingericht te zijn (rare klont onder de carterpan die je er meteen onderuit beukt als je niet oplet bv), maar dat zie ik niet direct als een nadeel. In de praktijk zal 95% van de mensen toch voor 95% onroad rijden, dus marketingtechnisch is het (denk ik) een goede zet van Honda, meer vermogen dan een T700 en dan verlies je maar een paar mensen die wat meer hardcore offroad willen terwijl je er mogelijk een hoop pakt die dat een keertje willen doen, maar verder op straat blijven.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq