Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 497 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nehal3m schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:53:
[...]

's Nachts uit mijn schuur. Niet zichtbaar vanaf de straat. Ik woon op een lang kavel, schuur staat achteraan en dan een sloot naar een weiland.

Ze hebben een bouwwerk over de sloot gemaakt met mijn spullen:

[Afbeelding]

En zo zijn ze ermee vandoor gegaan. Schuur stond op slot, maar kennelijk was de deur makkelijk geforceerd.

Ze hebben moeten weten dat hij daar stond; je komt er niet achter als je voor of achter mijn huis langs loopt.
Wow, dat is idd niet een random inbraak..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ok, mijn acteer carrière word niks, maar ik ben nu wel fotomodel :+
https://www.abrfestival.c...KRaNoiwfuHwjphPK5dLFipxh#
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ophc75yi_VxW57kSOlY6lQ9aA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23n2ozHaa6jhftskJXPagIQr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisterenavond lekker stukje gereden. Totdat ik een lekke band had. Reed net van parkeerplaats weg de snelweg op, klein stukje 130-140 en toen begon ik ineens te zwabberen. Gelijk gestopt en toen kwam er al rook van mijn achterband, was compleet leeg :X Sleepdienst heeft me naar een tankstation gebracht, daar ruim 2u gewacht op de wegenwacht, welke hem toch niet kon fixen (het gat van de schroef die er in zat was wel te pluggen. De velg heeft echter de band geperforeerd, dus tientallen miniscule gaatjes), waarna ik weer op dezelfde sleepdienst kon wachten. Die brengt mijn bike komende week naar mijn monteur, waar er een nieuwe band op moeten komen. Al met al heeft dit 4,5u gekost :X Kan ik Rijkswaterstaat verantwoordelijk stellen voor die schroef op de weg? Zij zijn toch verantwoordelijk voor een veilg wegdek? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWzmCTXFrt5WVgL2cIMEbEeOUpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q79w79Ez5xe5j5Pn7HdYJ63h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EtFBHhYTqxcCOTfaR9MJdKBjJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNvg0HdrJG3SWnLLvRg9W2J1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door LankHoar op 01-07-2023 14:18 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gelijk even een vraagje. Ik wil kijken of ik een Shinko SR 999 band kan krijgen, n.a.v. FortNine's recente banden review. Maar ik heb geen enkel idee welke maat ik moet hebben. Wanneer ik specificaties van een 2014 Lowrider opzoek zie ik daar steeds foto's van een lichtmetalen velg bij, maar ik heb spaken. Had dit gisteravond gelijk even moeten bekijken natuurlijk, maar heb daar niet aan gedacht. Hoe kom ik er achter welke maat ik moet bestellen?

-edit- net even de motorzaak gebeld en die raden aan om te kijken wanneer ze de motor hebben. Het is te onduidelijk in dit geval. N9u, dan hoop ik dat er binnen een paar dagen iets binnen kan zijn, want de week erop heb ik mijn rit naar Polen/Litouwen gepland :)

[ Voor 22% gewijzigd door LankHoar op 01-07-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
LankHoar schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:21:
Gelijk even een vraagje. Ik wil kijken of ik een Shinko SR 999 band kan krijgen, n.a.v. FortNine's recente banden review. Maar ik heb geen enkel idee welke maat ik moet hebben. Wanneer ik specificaties van een 2014 Lowrider opzoek zie ik daar steeds foto's van een lichtmetalen velg bij, maar ik heb spaken. Had dit gisteravond gelijk even moeten bekijken natuurlijk, maar heb daar niet aan gedacht. Hoe kom ik er achter welke maat ik moet bestellen?
Je hebt niet toevallig nog ergens een foto bij daglicht rondzweven? Misschien dat je 't dan kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:26:
[...]

Je hebt niet toevallig nog ergens een foto bij daglicht rondzweven? Misschien dat je 't dan kan lezen.
Nee helaas is het nergens leesbaar op de foto's die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

nehal3m schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:59:
[...]
Ik vond bovenstaande erg jammer. Ik rij nu jaren met plezier op een Transalp XL600VX PD10 van 1999 en daarmee ga ik regelmatig een stuk TET of land/bosweggetjes (uiteraard waar dat is toegestaan) op. Ik zat al te wachten op de opvolger maar helaas valt 'ie voor mij met die rare kat meteen af.

Misschien dan toch maar eens een T7.
Tenzij je boomstronken en rotsblokken gaat pakken zonder dikke skidplate denk ik dat het geen belemmering is ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
4x2 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Tenzij je boomstronken en rotsblokken gaat pakken zonder dikke skidplate denk ik dat het geen belemmering is ;)
Dat kan met een T7 dus wel prima, en met m'n (gestolen) KTM deed ik dat ook graag.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
harley schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:05:
@Bommes succes met het rijden van de Dutch 1000 vandaag. Jammer van het weer, wij zitten ook al de gehele dag in de miezer en soms wat meer dan kiezer buitjes te rijden tijdens de zonnerun in België
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If3fDLl1sYZ_snraB1AvZh-_aBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0axdnPH43CxLbD6Kqnu4JEs.jpg?f=fotoalbum_large
De gevolgen van een klein brandje.. :D -O-

Met het leeg gieten van mijn brandstoffles (een Sigg fles) in de tank van de Vespa heb ik wat benzine geknoeid.
Op de uitlaat..
Dus whoesh vlammen. :o
In mijn hand die fles met vlammen, en de Vespa op de middenbok bij het (nog net gesloten) tankstation naast de pomp met ook vlammen rondom de motor ruimte.

De fles was leeg dus eigenlijk meteen uit, de Vespa stond het zadel van omhoog (tankdop onder zadel). Dat dicht geklapt, was minder vlammen maar nog niet uit.
Dus zo snel mogelijk de Vespa weg bij het tankstation geduwd, onder de overkapping uit.
Zadel weer omhoog om te kijken of ik het kon blussen of zo.
Gelukkig kwam de Tankstation mevrouw net naar buiten, dus die toegeroepen dat ze de brandblusser moest pakken en moest komen blussen.

Dat heeft ze gedaan, poederblusser, waarbij de tankdop er wel nog vanaf was.
De schade leek mee te vallen, het was hooguit een minuutje brand of zo denk ik.
Wel alles onder de poeder.. :F
Ook in de tank denk ik??
Nog een grote gieter water er overheen om het meeste weg te spoelen.
5 minuten op adem gekomen, motor proberen te starten en ja hoor ding deed het nog gewoon.
Na overleg met de tankstation mevrouw toch ook maar weer vol getankt.

Verder gereden met de Dutch 1000, in de eerste 100 meter wat gedoe, slecht lopen, paar keer afslaan, moeilijk starten, ploffen uitde uitlaat enz.
Maar uiteindelijk liep het motortje weer :Y

Ik had zo iets van: blijft dit 10km zonder problemen dan rijd ik door, 10km werden er 20, 50, 100, 140. Torretje draaide weer netjes. Niks aan te merken. Behalve dan dat de zijkant onder het poeder zat.. En ik best geschrokken was :/

Nog een keer getankt.
Bleek de uitlaat weer compleet los getrild, net als vorig jaar.. 8)7
Echt, serieus, woon - werk alles goed, geen los trillende rommel, alle boutjes blijven dan gewoon zitten, al 34.000km zonder problemen
Maar nu.. Alweer iets los, bout weg.. |:(
Daarmee ook de pakking er weer uit geblazen dus veel herrie.
Opzoek naar supermarkt, provisorische pakking maken van alufolie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9i5fAU6KTfu-hgb6eZ0Ru_DoSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plzwHGSlJu4UN68uZEUyNgcK.jpg?f=fotoalbum_large
Garage in de buurt gezocht en gevraagd of ik daar even droog mocht sleutelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzyG1c85E_oeR1kPLl_uJ7-IC3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4kX933pja0fKGgYxQ3JwZmj.jpg?f=fotoalbum_large
Vette plek, niet normaal, Porches onder dekentjes, Landcruiser, in de hal daarnaast nog veel meer vette klassiekers :9~ O+

Nou ja lang verhaal kort, uitlaat terug.
En weer onderweg.
Maar nog geen 10 km verder slaat de Vespa af.
In 1 keer stil, geen pruttel pruttel gewoon vvvrrrrr uit.
Onderaan een heuvel in de buurt van de A79 vlak bij Valkenburg.

Gewoon niet meer willen starten, echt niets.. wel rond gaan maar niet aanslaan.

Ondertussen begon het harder te regenen.
Dus ding terug de heuvel omhoog geduwd, terug naar die A79 want ik was daar net onderdoor gereden. Droog onder een viaduct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EDlBmaGNGgdZoopYiqU_zIIU2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnDQHhYIyj6KGlBYHuMBW5mn.jpg?f=fotoalbum_large

ANWB gebeld, duidelijk gemeld wat er gebeurd was, ook in de ANWB app beschreven.
Brand, bla, bla 150km rijden, uit, bla, niet meer aan willen enz.
1,5 uur later komt de ANWB man aan: ongeveer het eerste wat hij zei nadat hij me en hand gaf:
Brand, en gevolg daarvan doen we niets aan, bel je verzekering maar... Ik ga en mag je dus niet helpen.
Ik had dus niet 1,5 uur op die man staan wachten.
Had die muts aan de lijn bij de ANWB mee dat niet kunnen vertellen!!
Ja volgens het mannetje wel.

Evengoed verzekering gebeld, uur later was de berger er.
Hij zou mij en de Vespa naar een depot brengen in Beek.
Dan zou ik met de trein naar huis gaan, de Vespa komt over een paar dagen thuis.
Maar onderweg... Was de pret nog niet over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WarXiJ1Hu3fcmzCb2rHUaPSlgZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0ZWphWThUQt1YyRrN2vyGFQ.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft hij nog even dat span aan de gang proberen te helpen. Melding was alleen ff starthulp.
Maar dat lukte niet dus die werd even aangepikt..
7,5 meter camper + aanhanger met motor + vrachtwagen.. :o
Vette shit.

Uiteindelijk om 15:00 uur in Beek op het station, trein naar Eindhoven, en naar mijn schoonmoeder gewandeld. Daar ben ik nu met mijn vrouw en dochter.
Morgen met de auto naar Apeldoorn om ff mijn tentje en slaapspullen op te halen.

Maar de Dutch 1000.. Denk het niet dat ik dat nog een keertje ga doen.. :N
Voor mij zit daar een Jinxs op/aan. :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:19:
[...]

korting code nodig vooor die 30%?
Mijn abbo loopt namelijk bijna af..
Nee, als je via de site met paypal betaald krijg je die gewoon.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
@Bommes Niet echt geluk jij met die Dutch 1000 xD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
GooBall schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:46:
@Bommes Niet echt geluk jij met die Dutch 1000 xD
Nee he.. rust een vloek op voor mij.
Volgend jaar samen met @harley en @ToolkiT naar het ABR festival in Engeland.
Op de Guzzi.

De Vespa.. misschien is het nou toch eens tijd om het ding de deur uit te doen.
Alternatief: ding volledig uit elkaar en compleet netjes maken.
Dat zijn eigenlijk wat mij betreft de 2 opties, daar tussen in : niets.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53
UTwizard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Hotel Belle-Vue in Vianden :Y Mooie omgeving, ruime ondergrondse parkeergarage die 's nachts op slot gaat, het personeel beheerst alle gangbare talen in deze hoek van Europa, goed eten, gewoon allemaal prima :)

Toevallig vorige week geweest met de vriendin :+
VOL IST VOL! zeiden ze, net als een viertal andere pensions die ik gemaild heb.
Maar is verder niet erg, we hebben inmiddels een AirBnB-tje kunnen scoren in Duitsland.
Inmiddels ook al een begin met een route gemaakt (op basis van een bestaande route gevonden op internet).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtr9q2sJzcck795fDY-9rdqCZ9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGiqbumFOJsPlb5BaLQA18qq.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien nog een beetje finetunen, maar dit zal het ongeveer wel zijn.

Dit ga ik dus volgend weekend rijden samen met @epic_gram en @TriPSs . Heb er zin in!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
nehal3m schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Ik vond bovenstaande erg jammer. Ik rij nu jaren met plezier op een Transalp XL600VX PD10 van 1999 en daarmee ga ik regelmatig een stuk TET of land/bosweggetjes (uiteraard waar dat is toegestaan) op. Ik zat al te wachten op de opvolger maar helaas valt 'ie voor mij met die rare kat meteen af.

Misschien dan toch maar eens een T7.
Ik heb ondertussen de v85tt gereden, was leuke fiets en erg verbaasd over het stuur gedrag en hoe strak alles voelde.
Maar wel heel duidelijk niet echt geschikt voor het wat lompere offroad of single track. (Wel verliefd op de looks en feel en cruise control)
Als je hem uitzet dat ie dan zijwaarts begint te bokken is echt wel grappig gevoel.

Daarna op vrijdag toch nog maar een rondje op een t7 gedaan en na de tweede bocht was ik hooked.
Ding gooit op de weg ook dikke prima en kan ook qua power prima meekomen en langsgaan. En moet ook meteen weer denken aan mijn oude super ten 😍

Ik zat alleen nog met de prijs in mijn maag…. Tot mijn vriendin weer vrolijk de uitspraak doet “als je het niet doet krijg je spijt”

Kortom hier staat hopelijk volgende week een t7 rally in lichtblauw 🥰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:31
ToolkiT schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:19:
Helaas mijn veel te korte film carriere eindigde op de cutting floor ;)
Wel een mooi overzicht :)
[YouTube: ABR 2023 Highlights from the UK's best bike festival]
Ziet er gaaf uit hoor!
Ondertussen ook een kaart in de pocket voor dit evenement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Volgens jaar samen met @harley en @ToolkiT naar het ABR festival in Engeland.
Op de Guzzi.
De Vespa.. misschien is het nou toch eens tijd om het ding de deur uit te doen.
Alternatief: ding volledig uit elkaar en compleet netjes maken.
Dat zijn eigenlijk wat mij betreft de 2 opties, daar tussen in : niets.
Zolang je maar niet de eerste de beste boom opzoek met de Guzzi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun vette shit..nieuw??
Zo een T7 is wel echt een sneller apparaat dan de V85.
Wel iets minder vermogen maar het weegt ook wat minder. En de bak is ook echt totaal anders gegeared.
Heel gave motor, maar geen cruise wel erg LCD fladback. Maar zo veel meer offroad gericht, gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]

Met het leeg gieten van mijn brandstoffles (een Sigg fles) in de tank van de Vespa heb ik wat benzine geknoeid.
Op de uitlaat..
In mijn hand die fles met vlammen, en de Vespa op de middenbok bij het (nog net gesloten) tankstation naast de pomp met ook vlammen rondom de motor ruimte.

De fles was leeg dus eigenlijk meteen uit, de Vespa stond het zadel van omhoog (tankdop onder zadel). Dat dicht geklapt, was minder vlammen maar nog niet uit.
Dus zo snel mogelijk de Vespa weg bij het tankstation geduwd, onder de overkapping uit.
Zadel weer omhoog om te kijken of ik het kon blussen of zo.
Gelukkig kwam de Tankstation mevrouw net naar buiten, dus die toegeroepen dat ze de brandblusser moest pakken en moest komen blussen.

Dat heeft ze gedaan, poederblusser, waarbij de tankdop er wel nog vanaf was.
De schade leek mee te vallen, het was hooguit een minuutje brand of zo denk ik.
Wel alles onder de poeder.. :F
Ook in de tank denk ik??
Nog een grote gieter water er overheen om het meeste weg te spoelen.
5 minuten op adem gekomen, motor proberen te starten en ja hoor ding deed het nog gewoon.
Na overleg met de tankstation mevrouw toch ook maar weer vol getankt.

Verder gereden met de Dutch 1000, in de eerste 100 meter wat gedoe, slecht lopen, paar keer afslaan, moeilijk starten, ploffen uitde uitlaat enz.
Maar uiteindelijk liep het motortje weer :Y

Ik had zo iets van: blijft dit 10km zonder problemen dan rijd ik door, 10km werden er 20, 50, 100, 140. Torretje draaide weer netjes. Niks aan te merken. Behalve dan dat de zijkant onder het poeder zat.. En ik best geschrokken was :/

Nog een keer getankt.
Bleek de uitlaat weer compleet los getrild, net als vorig jaar.. 8)7
Echt, serieus, woon - werk alles goed, geen los trillende rommel, alle boutjes blijven dan gewoon zitten, al 34.000km zonder problemen
Maar nu.. Alweer iets los, bout weg.. |:(
Daarmee ook de pakking er weer uit geblazen dus veel herrie.
Opzoek naar supermarkt, provisorische pakking maken van alufolie.
[Afbeelding]
Garage in de buurt gezocht en gevraagd of ik daar even droog mocht sleutelen.

[Afbeelding]
Vette plek, niet normaal, Porches onder dekentjes, Landcruiser, in de hal daarnaast nog veel meer vette klassiekers :9~ O+

En weer onderweg.

Ondertussen begon het harder te regenen.
Dus ding terug de heuvel omhoog geduwd, terug naar die A79 want ik was daar net onderdoor gereden. Droog onder een viaduct.

[Afbeelding]

ANWB gebeld, duidelijk gemeld wat er gebeurd was, ook in de ANWB app beschreven.
Brand, bla, bla 150km rijden, uit, bla, niet meer aan willen enz.
1,5 uur later komt de ANWB man aan: ongeveer het eerste wat hij zei nadat hij me en hand gaf:
Brand, en gevolg daarvan doen we niets aan, bel je verzekering maar... Ik ga en mag je dus niet helpen.
Ik had dus niet 1,5 uur op die man staan wachten.
Had die muts aan de lijn bij de ANWB mee dat niet kunnen vertellen!!
Ja volgens het mannetje wel.

Evengoed verzekering gebeld, uur later was de berger er.
Hij zou mij en de Vespa naar een depot brengen in Beek.
Dan zou ik met de trein naar huis gaan, de Vespa komt over een paar dagen thuis.
Maar onderweg... Was de pret nog niet over.

[Afbeelding]
Heeft hij nog even dat span aan de gang proberen te helpen. Melding was alleen ff starthulp.
Maar dat lukte niet dus die werd even aangepikt..
7,5 meter camper + aanhanger met motor + vrachtwagen.. :o
Vette shit.

Uiteindelijk om 15:00 uur in Beek op het station, trein naar Eindhoven, en naar mijn schoonmoeder gewandeld. Daar ben ik nu met mijn vrouw en dochter.
Morgen met de auto naar Apeldoorn om ff mijn tentje en slaapspullen op te halen.

Maar de Dutch 1000.. Denk het niet dat ik dat nog een keertje ga doen.. :N
Voor mij zit daar een Jinxs op/aan. :(
Ik weet niet of ik dit moet plussen of een :'( smiley moet plaatsen. Bij deze beide. Mooi avontuur in ieder geval haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb ook een klein pech gevalletje. Morgen wordt dan eindelijk mijn duc opgehaald. Na jaren wikken en wegen toch besloten te verkopen.
Vraagt de verkoper of ik iets wil opmeten. Ja hoor. Motor schuur uit, opmeten, foto sturen, motor weer terug schuur in, krak… vol tegen de trapper van m’n fiets :’(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVbrwMjmrdWW9tlrQGUXIFIlAA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XdcKMh9QllKzpbu44ldpTAf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:47:
@kneusteun vette shit..nieuw??
Zo een T7 is wel echt een sneller apparaat dan de V85.
Wel iets minder vermogen maar het weegt ook wat minder. En de bak is ook echt totaal anders gegeared.
Heel gave motor, maar geen cruise wel erg LCD fladback. Maar zo veel meer offroad gericht, gaaf.
8k op teller, dacht ik.
Maar de rest van de opties moet ik nog bekijken.
Cruise koop ik er wel los bij. En de lcd is juist een plus voor mij, komt wel een telefoon of iPad boven.

En de 85tt voelde echt vlotter, maar komt ook wel omdat je wat meer voelt van het blok misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@Bommes wat een verhaal weer... Die poederzooi blijft naar :( Typisch ook dat de ANWB wel een mannetje stuurt, maar die vervolgens niets mag doen. Stuur dan niemand :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:18:
[...]
Kortom hier staat hopelijk volgende week een t7 rally in lichtblauw 🥰
Tof man, ga je vast heel erg veel plezier van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:29:
[...]

Op de uitlaat..

.....

En weer onderweg.

...
Das weer een mooi klote einde van je dutch 1000 .

maar bluspoeder en electronica is een slechte combinatie, kan nog wel eens voor verassingen zorgen, ook als je het huidige probleem hebt opgelost.
En anwb is wel vaker een teleurstelling qua hulp betreft heb het zelf nooit gehad vanwege dit soort onbehulpzame verhalen van familie en bekenden.

Succes met het herstellen van de Vespa in ieder geval !

En ABR, heb er nu al zin in haha.
@kneusteun nu al jaloers;) veel plezier ermee.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:10:
[...]

8k op teller, dacht ik.
Maar de rest van de opties moet ik nog bekijken.
Cruise koop ik er wel los bij. En de lcd is juist een plus voor mij, komt wel een telefoon of iPad boven.

En de 85tt voelde echt vlotter, maar komt ook wel omdat je wat meer voelt van het blok misschien.
Er naast zag ik laatst bij Ariman in een van zijn filmpjes. Super gave oplossing.

Ja echt vlotter een V85?
Ook al vind ik mijn eigen motor natuurlijk de beste en toffste :P blijft het wel een beetje een zwaar traktortje. Of varkentje net wat je wilt.
Het stuurt geweldig, ziet er super uit (over mijn smaak valt niet te twisten >:) ) maar het is en blijft een heel ding om mee op pad te zijn.

De T7 heeft het gewicht wel wat hoger zitten maar is gewoon een dikke 30kg minder zwaar. Dat merk je wel.
Heeft ook een volledige functie boven vorm gevoel.
Heb er nog nooit op gereden maar het lijkt me wel een ultiem apparaat.
Maatje van me heeft er een:

Die rijd er op alsof het een crossmotor is. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Qua gevoel had de guzzi iets meer power.
Misschien voelde dat ook wel zo door het gewicht hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Oh hey Hi @harley geen idee wat er nou zou kunnen zijn wat er voor zorgde dat hij ineens er echt mee ophield.
Gelukkig is het wel redelijk te overzien.
Monopoint injectie, 1 bougie, 1 bobine.
Maar ik heb wel al begrepen dat het complete horror is dat poederblus spul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Wat een verhaal @Bommes :o

Balen van die schroef @LankHoar. Zit nog profiel op de band, was die nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:24:
Wat een verhaal @Bommes :o

Balen van die schroef @LankHoar. Zit nog profiel op de band, was die nieuw?
Kon nog prima 5K of langer mee schat ik. Helaas :X

Die Shinkos lijken niet standaard leverbaar in Nederland, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over banden gesproken, hoe lang rijden jullie de band zachtjes in? Gisteren nieuwe banden gemonteerd op de Grom en lees dat je ongeveer 100km wat rustiger moet rijden, vergelijkbaar als een regenachtige winterdag.
Vind 100 km wel aardig lang :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Dat knal je er toch in een ochtend doorheen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Idd, 100km is zo gedaan. Beetje rotondes pakken voor de randen en klaar is Kees.

Mijn monster is overigens de deur uit. Dus het leuke werk kan beginnen. Zoeken naar iets nieuws. Gisteren al op de Guzzi V7 proefgereden. En gek genoeg, de dingen waar ik me op voorhand over druk maakte bleken bij de proefrit echt geen enkel probleem. Zoals de power en de remmen bijv. Wat me wel echt tegenviel was de vering. Als je hem op z’n staart trapt is het een soort hobbelpaard. Stijgt op en duikt als een malle. Dus denk toch op zoek naar iets sportiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:32:
Mijn monster is overigens de deur uit. Dus het leuke werk kan beginnen. Zoeken naar iets nieuws.
Waar ben je naar op zoek, aan wat voor eisen moet 'ie voldoen? En wat voor rijbewijs heb je?

Ik heb een tijdje een Triumph Scrambler 900 in de schuur gehad, zit een beetje in die V7 hoek. Tonnen koppel en een plat zadel (dus goed vasthouden! :P), loopt erg netjes, zelfs de carb versie.

Wel een beetje tractor-gevoel soms en hij was erg zwaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Zorg dat je bandenboer niet om de hoek zit, dan zijn ze tegen de tijd dat je thuis bent alweer ingereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

CasGas

.

Misschien maar hier eens proberen..

Voor de aanhanger waar de motor op gaat zoek ik wieldoppen die dan eigenlijk weer met mijn auto (redelijk) matchen (ja I know, FWP) maar ik kan echt nergens 10" wieldoppen vinden. Met de hoop dat er meer malloten zoals ik zijn met de motoren, laat ik het hier maar eens proberen :)

Iemand een idee?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:11:
Over banden gesproken, hoe lang rijden jullie de band zachtjes in? Gisteren nieuwe banden gemonteerd op de Grom en lees dat je ongeveer 100km wat rustiger moet rijden, vergelijkbaar als een regenachtige winterdag.
Op een MSX duurt dat wel ff ja :+
Maar met droog warm weer valt het doorgaans wel mee, zeker met een MSX, die heeft niet echt het koppel om de achterband uit te laten breken.
Probeer niet de schaamranden dr volledig af te rijden en/of rolling stoppies te doen en het gaat doorgaans wel goed.

Koud en/of regenachtig weer moet je wel rustig doen, maar niet alle banden zijn even glibberig als ze nieuw zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
nehal3m schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Waar ben je naar op zoek, aan wat voor eisen moet 'ie voldoen? En wat voor rijbewijs heb je?

Ik heb een tijdje een Triumph Scrambler 900 in de schuur gehad, zit een beetje in die V7 hoek. Tonnen koppel en een plat zadel (dus goed vasthouden! :P), loopt erg netjes, zelfs de carb versie.

Wel een beetje tractor-gevoel soms en hij was erg zwaar.
Ja de Triumphs heb ik ook ff naar gekeken. De styling is wat minder mijn smaak.

De nieuwe motor moet vooral voldoen aan een goede zithouding en geschikt zijn voor wat langere ritjes. Na 6 jaar opgevouwen te hebben gezeten is dat m’n nr 1 prio. Daarnaast moet die een beetje goed klinken en leuk er uit zien etc etc.

Heb een aantal op m’n shortlist:

Guzzi V7
Ducati scrambler desert sled
KTM 790 duke
Yamaha mt9

Best wel verschillend allemaal, maar zitten allemaal vrij recht op. Nu nog beslissen hoe sportief ik het wil en of ik een beetje off road wil crossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
@gebruikershaes Woon je in de buurt van Alkmaar? Kun je de Duke 790 uitproberen....

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 02-07-2023 11:51 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Op het parkeerterrein van de dealer houd ik me meestal wel in :+ daarna wordt er gewoon mee gereden zoals ik normaal doe.

Continental banden zijn meteen goed, dus rustig aan doen is alleen om zelf te wennen aan de nieuwe sloffen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:40:
[...]

De nieuwe motor moet vooral voldoen aan een goede zithouding en geschikt zijn voor wat langere ritjes. Na 6 jaar opgevouwen te hebben gezeten is dat m’n nr 1 prio. Daarnaast moet die een beetje goed klinken en leuk er uit zien etc etc.

Guzzi V7
KTM 790 duke
Yamaha mt9

Best wel verschillend allemaal, maar zitten allemaal vrij recht op. Nu nog beslissen hoe sportief ik het wil en of ik een beetje off road wil crossen.
Xsr900?
Kawasaki z900rs

Dan heb je wel een beetje die retro look nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Guzzi V7
KTM 790 duke
Yamaha mt9

BMW R1250R ? Optie voor koffers, zit relax maar actief, aan de ruime kant voor een naked. En boxer is heerlijk rijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb vaak nieuwe banden vlak voor een run, dan merk je er weinig van, uurtje na vertrek zijn ze dan ingereden :)

Je kunt met schuurpapier even over het rijvlak gaan, dat zal zeker helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:31:
[...]

Ik heb vaak nieuwe banden vlak voor een run, dan merk je er weinig van, uurtje na vertrek zijn ze dan ingereden :)

Je kunt met schuurpapier even over het rijvlak gaan, dat zal zeker helpen.
Schuurpapier? Waarom zou je?

Het gaat om de warmte die je genereert tijdens het rijden, de band moet de vettige anti-stick dat tijdens de productie gebruikt is eruit zweten.

Sommige fabrikanten (bijv Continental) hebben die vettigheid vervangen voor een ander product waardoor de band niet glad is na montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Schuurpapier? Waarom zou je?

Het gaat om de warmte die je genereert tijdens het rijden, de band moet de vettige anti-stick dat tijdens de productie gebruikt is eruit zweten.

Sommige fabrikanten (bijv Continental) hebben die vettigheid vervangen voor een ander product waardoor de band niet glad is na montage.
Mij is ooit verteld dat je dat gladde laagje kunt wegschuren, vandaar schuurpapier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
dat laagje moet eraf slijten niks meer niks minder,
Keertje op temperatuur en beetje weerstand van de weg en het is foetsie. Kun je best 100km rechtdoor rijden maar op de zijkanten zit het nog.
Meestal is 1e paar bochten ff met beleid en daarna gas d'r op.
circuitbanden worden ook alleen de 1e ronde iets voorzichtiger mee gedaan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ja het gaat om de (ik dacht) siliconen? die door warmte uit de toplaag moet komen. Dit beschermt normaal als je de band uit de mal haalt geloof ik. Beetje het tefal idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist dacht ik “even” bougie vervangen van de Msx. Kwam ik er achter dat het schroefdraad al niet helemaal top is, wat vet moeten gebruiken anders ging het begin stuk helemaal niet.

Probleem nu, is dat hij stationair uitvalt na een paar seconden. Enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Foto van de bougie? Is de kleur goed?
En hoe valt hij uit? Langzaam of in een keer?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gisteren mijn eerste rijles gehad. Wat een fun, je hebt een echt een raket op wielen onder je... en dat op een (volgens mij) KTM Duke 125... op de heen/terugweg moest hij echt merkbaar harder werken om 2 niet-zo-kleine-gasten te transporteren ;) . Beetje geoefend met de AVB-stopoefening en de slalom enzo.

Ging best lekker, nu nog een tweede les van 90 mins en dan bepaal ik of ik een pakket neem (had nu 3 uur proefles). Ook schakelen ging best lekker, maar kan iemand me uitleggen waarom je 1-0-2-3-4 etc hebt qua volgorde in de versnellingsbak? Is dat vanwege mechanische voordelen of omdat het qua gebruik makkelijker is?

Ik ga ook maar eens op zoek naar een eigen jas/helm/broek als dit bevalt. Zal het topic eens uitspitten voor tips over goed geprijsde zaken/merken.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 02-07-2023 14:22 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:07:
Ja het gaat om de (ik dacht) siliconen? die door warmte uit de toplaag moet komen. Dit beschermt normaal als je de band uit de mal haalt geloof ik. Beetje het tefal idee.
Dat ja, gewoon rijden, warm worden en dr uit laten slingeren/zweten.
Geen schuurpapiertje, het hoeft er niet af te slijten en het blijft niet op de zijkanten zitten, anders zou je nooit je band rond kunnen rijden, als daar waar je de meeste grip nodig hebt de glibberzooi nog zit.
En het verschilt dus per band(enmerk) hoe erg het is.
Snelste manier is een burnout maken, maar dat is lastiger met het voorwiel :P
Boudewijn schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:21:
Ook schakelen ging best lekker, maar kan iemand me uitleggen waarom je 1-0-2-3-4 etc hebt qua volgorde in de versnellingsbak? Is dat vanwege mechanische voordelen of omdat het qua gebruik makkelijker is?
Mechanisch omdat je ruimtetechnisch met een motor alleen maar een sequentiele bak kwijt kan, de reden van het schakelpatroon (waarbij de 1 altijd de onderste versnelling is) zodat je niet per ongeluk naar de vrij kan schakelen.
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:20:
Zojuist dacht ik “even” bougie vervangen van de Msx. Kwam ik er achter dat het schroefdraad al niet helemaal top is, wat vet moeten gebruiken anders ging het begin stuk helemaal niet.

Probleem nu, is dat hij stationair uitvalt na een paar seconden. Enig idee wat het kan zijn?
Heb je er verder nog iets aan gedaan?
Hij maakt geen raar lekkend geluid vanuit de bougie?
Schroefdopje van de bougie afgehaald? (indien dat er op zat)
Bougiedop zit goed vast?
Bougiekabel zit goed in de bougiedop?
Bougie er uit halen en kijken of er niet per ongeluk vet op de elektrode is gefikt.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:21:
@Bommes wat een verhaal weer... Die poederzooi blijft naar :( Typisch ook dat de ANWB wel een mannetje stuurt, maar die vervolgens niets mag doen. Stuur dan niemand :X
De AA hier deed precies hetzelfde bij mij -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:21:
Klinkt mij bekend, van jaren geleden. Geef de vriendin m'n auto mee. Zij laat de lampen aan staan (de muts..), accu plat. ANWB pas ligt in de auto. Ik bel de ANWB met dit verhaal, telefoon miep verteld me dat dit eigenlijk niet onder de pechhulp valt (want zij is mij niet) maar er was een monteur in de buurt en als het alleen een kwestie was van startkabels erop dan zouden ze haar gewoon helpen.

Monteur komt bij mijn auto, vriendin geeft het pasje. Hij constateert dat zij niet mij is en gaat er weer vandoor.... :/ Toen heb ik m'n pechhulp rechtstreeks bij de verzekeraar geregeld en de ANWB de deur uit geschopt. Zeg dan inderdaad van te voren dat je niet zult gaan helpen... Moest ik 's avonds laat ergens een auto zien te regelen en met startkabels zelf die kant op om d'r te gaan helpen... Pechhulp via de verzekeraar geeft het voordeel dat het voertuig recht heeft op hulp, ongeacht de bestuurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 02-07-2023 15:39 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:32:
Idd, 100km is zo gedaan. Beetje rotondes pakken voor de randen en klaar is Kees.

Mijn monster is overigens de deur uit. Dus het leuke werk kan beginnen. Zoeken naar iets nieuws. Gisteren al op de Guzzi V7 proefgereden. En gek genoeg, de dingen waar ik me op voorhand over druk maakte bleken bij de proefrit echt geen enkel probleem. Zoals de power en de remmen bijv. Wat me wel echt tegenviel was de vering. Als je hem op z’n staart trapt is het een soort hobbelpaard. Stijgt op en duikt als een malle. Dus denk toch op zoek naar iets sportiever.
Van de UK V7 groep heeft 90+% de vering geüpgrade.. dat moet je in de kosten gewoon meenemen..met aftermarket vering is dat een wereld van verschil, en kost niet eens zo heel veel.. snap niet dat MG dat niet zelf doet.. zal wel een kostenplaatje verhaal zijn.. onder een magische prijs moeten blijven van Piaggio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Xsr900?
Kawasaki z900rs

Dan heb je wel een beetje die retro look nog.
Ja wel geinig idd. Ik zet ze op de reserve lijst. Mocht het niets worden met de eerste 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
KillaZ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:50:
@gebruikershaes Woon je in de buurt van Alkmaar? Kun je de Duke 790 uitproberen....
Jij rijdt een duke? Super tof aangeboden, maar ik woon in Groningen. Best een eind.

Ben je er tevreden mee?

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 02-07-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

4x2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Mechanisch omdat je ruimtetechnisch met een motor alleen maar een sequentiele bak kwijt kan, de reden van het schakelpatroon (waarbij de 1 altijd de onderste versnelling is) zodat je niet per ongeluk naar de vrij kan schakelen.
Check, dank voor de uitleg!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Van de UK V7 groep heeft 90+% de vering geüpgrade.. dat moet je in de kosten gewoon meenemen..met aftermarket vering is dat een wereld van verschil, en kost niet eens zo heel veel.. snap niet dat MG dat niet zelf doet.. zal wel een kostenplaatje verhaal zijn.. onder een magische prijs moeten blijven van Piaggio..
Ja dat geloof ik graag! Verder echt een fijne machine. Voldoende power, niet te gek en ook niet te saai, stuurt prima, zit lekker en klinkt fantastisch. Gasrespons mag van mij een beetje feller en tja de vering.. brr. Vervangen ze ook de voorvork of is achtervering voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Ja dat geloof ik graag! Verder echt een fijne machine. Voldoende power, niet te gek en ook niet te saai, stuurt prima, zit lekker en klinkt fantastisch. Gasrespons mag van mij een beetje feller en tja de vering.. brr. Vervangen ze ook de voorvork of is achtervering voldoende?
Welke versie heb je gereden? de 850 of de 750cc?
Vreemd genoeg reageerd de 750 directer op het gas (geen ride by wire).. maar heeft wel iets minder vermogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Welke versie heb je gereden? de 850 of de 750cc?
Vreemd genoeg reageerd de 750 directer op het gas (geen ride by wire).. maar heeft wel iets minder vermogen..
De 850. Maar als het ride by wire is valt ook dat vast te tunen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:25:
[...]

De 850. Maar als het ride by wire is valt ook dat vast te tunen niet?
in principe wel ja.. het is zelfde blok als de V85TT en daar zijn verschillende mappings voor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Dat is toch bij het veel motoren zo, de vering lijkt meestal wel de sluitpost geweest te zijn.
Even los van de echt sportieve motoren daar is het vaak wel op orde.
Maar de middenmoot moet het vaak stellen met veel te zachte/slappe vering.

Mijn V85TT heb ik ook voor een achter de vering vervangen.
Ding stuurde gelukkig al erg goed, dat is alleen maar beter geworden.
Maar vooral het inzakken met gewoon alleen mijn gewicht er op is nu wel beter, lees minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
gebruikershaes schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Jij rijdt een duke? Super tof aangeboden, maar ik woon in Groningen. Best een eind.

Ben je er tevreden mee?
Jep! Super tevreden mee. Ik leer er nu pas mee rijden eerlijk gezegd. Ik ben 1.93, 100 kg en heb geen last van wat dan ook bij lange ritten.

Stuurt geweldig, geluid is erg fijn alleen moet je goed op de pijn puntjes van het blok letten. Deze zijn verder onder garantie te verhelpen maar het is met name wat foutjes in het design van de koeling die problemen kan geven.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. Bougie doet het inmiddels weer. Moest hem iets terugbuigen want hij was wat gebogen. Tijdens montage?? Geen idee, was mij niet opgevallen in ieder geval toen ik hem plaatste. Al met al, hij loopt weer als een zonnetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:18

A13X

Dude

Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Volgend jaar samen met @harley en @ToolkiT naar het ABR festival in Engeland.
Op de Guzzi.
Heb ik perongeluk toch ook een kaartje gekocht :o

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
A13X schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Heb ik perongeluk toch ook een kaartje gekocht :o
Waha ondertussen een hele Tweakers delegatie die die kant op gaat.
Leuk leuk.
Misschien dat de Tweakers media afdeling hier iets mee wil??
Leuke Tweakers pitcrew tent bij ons kampement, misschien iets ter promotie van de ultieme Tweaker motor?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:11
Gisteren ondanks de stevige wind toch een lekker rondje kunnen rijden van zo'n 175km. Eerste keer dat zo'n grote ronde heb gereden.
De Monster 900 rijdt nu het afgelopen onderhoud (desmo, vervangen van voorvorkkering, achterwiel, voor+achterband, ketting+tandwielen, remblok- + schijven en wiellagers plus het stellen van de kleppen) weer een stuk soepeler.
Al vind ik in z'n 2 op een rotonde hem nog wat bokkig, maar dat is denk ik ook een beetje de motor.

Nu kreeg ik vanuit Calimoto de melding dat vanaf vandaag navigeren met de gratis versie niet meer mogelijk zou zijn. Aangezien ik met de gratis versie nu Flevoland-Overijsel-Gelderland kan rijden kan ik eigenlijk nog wel even vooruit.
Gebruiken jullie ook Calimoto of andere (betaalde/gratis) alternatieven?

@LankHoar in de TS staat een verkeerde foto bij mijn naam. Zou je deze willen aanpassen? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpkvO8IHmOkGqVsVTPh1CD1f8iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Df1uz4cMVf3lduKA8mFYI9Wj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door jordeeeh op 03-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
jordeeeh schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:13:

Nu kreeg ik vanuit Calimoto de melding dat vanaf vandaag navigeren met de gratis versie niet meer mogelijk zou zijn. Aangezien ik met de gratis versie nu Flevoland-Overijsel-Gelderland kan rijden kan ik eigenlijk nog wel even vooruit.
Gebruiken jullie ook Calimoto of andere (betaalde/gratis) alternatieven?
Toffe fiets heb je. Beetje moderne retro-look, hou ik wel van.

Ik gebruik OsmAnd~ voor navigatie en tracks (TET en homebrew). Heel erg configureerbaar, open source en gebaseerd op OpenStreetMaps (OSM/Android, vandaar de naam).

Werkt voor mijn doeleinden fantastisch en de kans dat het afgeknepen wordt om commerciële redenen in de toekomst lijkt me nihil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leuk joh.. Italiaanse motoren....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InPJE8wXXrEkggOpAfwKDtihFWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhxMNrgfTSnCGoWpxl6lWypK.jpg?f=fotoalbum_large
Op de terugweg van de schooltuin.. Mmmm waarom schakelt hij niet..
Boutje/moertje van de versnellingspook eraf getrild..

Gelukkig was ik bijna thuis had ik een moertje thuis liggen dat past.. en met I'm stukje plastic erin tegen het loslopen.. dus dit zou het moeten houden...
Mental note: behalve reserve hendels ook wat boutjes meenemen op mijn volgende tour..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhfJ9lcyfqgNX1Dcv9AivkbwZrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnBrvUXTONd6a7OBGygCNbfp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mJiqKjjBRVGcEbur4hrcIVGc4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvU3iOCrKcOPDgGScBJzjgnE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
KillaZ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:49:
[...]

Jep! Super tevreden mee. Ik leer er nu pas mee rijden eerlijk gezegd. Ik ben 1.93, 100 kg en heb geen last van wat dan ook bij lange ritten.

Stuurt geweldig, geluid is erg fijn alleen moet je goed op de pijn puntjes van het blok letten. Deze zijn verder onder garantie te verhelpen maar het is met name wat foutjes in het design van de koeling die problemen kan geven.
Nice! Ik ben 5cm korter dus dat moet dan goed komen. Lees idd goede reviews overal. Maat van me rijdt de 690 en die heeft ook hitte/koeling issues. Blijkbaar is dat nog steeds een dingetje bij ktm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Al vind ik in z'n 2 op een rotonde hem nog wat bokkig, maar dat is denk ik ook een beetje de motor.
Dat is het “karakter” :+
Ik nam de rotondes altijd in z’n 1 of wat sneller in z’n 2. Maar langzaam in z’n twee gaat niet idd die blokjes houden niet van lage toeren. Eigenlijk gebruikte ik alleen versnelling 1-4 en heel soms 5 op snelweg. 6 heb ik nooit aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
gebruikershaes schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Nice! Ik ben 5cm korter dus dat moet dan goed komen. Lees idd goede reviews overal. Maat van me rijdt de 690 en die heeft ook hitte/koeling issues. Blijkbaar is dat nog steeds een dingetje bij ktm.
De 690 is een compleet ander blok (LC4) welke al tientallen jaren in ontwikkeling is bij KTM. Warm lopen doen ze allemaal wel.

De 790 kwam met de introductie met een compleet nieuw concept voor KTM; 60 graden parallel twin waarbij bepaalde design keuzes met betrekking tot het koelsysteem niet goed waren. Zo is de aansluiting van de thermostaat niet goed en kan gaan lekken (kun je heel snel zien en verhelpen met een nieuw onderdeel) en zijn er issues geweest met olie lekkages.

Allemaal voor zover ik weet onder coulance opgelost. Ik vermoed dat je zelfs nu terecht zou kunnen voor coulance omdat er simpelweg andere onderdelen uit voor zijn gekomen.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9AtI1LUakgSU22HO0d4P77piZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJNU4ocxIAvYOXL7iOcazJye.jpg?f=fotoalbum_large
Ah de pech kwam vast vanwege de haunted spirit van deze ziel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
nehal3m schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Toffe fiets heb je. Beetje moderne retro-look, hou ik wel van.

Ik gebruik OsmAnd~ voor navigatie en tracks (TET en homebrew). Heel erg configureerbaar, open source en gebaseerd op OpenStreetMaps (OSM/Android, vandaar de naam).

Werkt voor mijn doeleinden fantastisch en de kans dat het afgeknepen wordt om commerciële redenen in de toekomst lijkt me nihil.
Dat dus. Same here. :)

Ik zet wel Calimoto in de achtergrond aan voor track recording. De functie op hun website waar je allemaal gereden hebt, blijft ik top vinden. En helaas kan je geen gereden tracks importeren. Dat zou nog beter zijn.

Afaik, Calimoto blijft tracking ondersteunen in de gratis versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Leuk leuk.
Leuke Tweakers pitcrew tent bij ons kampement, misschien iets ter promotie van de ultieme Tweaker motor?
Ik heb uit betrouwbare bron dat @Grubeater ook per ongeluk een ticket heeft gekocht. :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:20

Ik heb zelf een Monster 750, had hetzelfde probleem. Ben aan de voorkant met het tandwiel voor een tandje minder gegaan (14T uit mijn hoofd). Dat zorgt voor iets minder hoge topsnelheid, maar veel soepeler door de versnellingen heen en het bokken is ook voor een groot gedeelte weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
Ik heb nu een Ram mount op de NC en via @Blabla13 een 2ehands Sena setje (waarvoor dank!!) dus nu heb ik fatsoenlijke navigatie op de motor. Nooit nodig gehad, maar ondanks dat ik ondertussen al 3 jaar 100% thuis werk ga ik toch af en toe nog naar kantoor, en dat wil ik iets vaker gaan doen maar de auto is niet praktisch (Amsterdam) en de trein laat me vaak in de steek, dus pakken we de fiets maar. Komt die kilometervreter weer van pas :P. Volgende maand hele grote onderhoudsbeurt waarbij ook eindelijk de vlotter van de tank gefixed word, dus nu kan ik ook echt zien hoeveel peut er nog in steekt. Theoretisch gezien moet ik die 410 kilometer rondreis halen op één tank.... :P.

- edit - dan moet ik wel het ideale opgegeven verbruik halen. Gelukkig heb ik zo'n 1l fuelbottle liggen voor het kamperen. Ik heb wel eens gefantaseerd over het omvormen van de frunk tot een echte tank maar los van de balans van de motor zou dat wellicht gevaarlijk zijn in geval van een crash.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Dat dus. Same here. :)

Ik zet wel Calimoto in de achtergrond aan voor track recording. De functie op hun website waar je allemaal gereden hebt, blijft ik top vinden. En helaas kan je geen gereden tracks importeren. Dat zou nog beter zijn.

Afaik, Calimoto blijft tracking ondersteunen in de gratis versie.
Het is bijna verslavend om alle wegen in de regio te rijden (net als bij Forza Horizon, om de achievement te halen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Leuk leuk.
Een tweakers gazebo zou wel heel cool (en handig zijn).. maar wie gaat dat meeslepen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Het is bijna verslavend om alle wegen in de regio te rijden (net als bij Forza Horizon, om de achievement te halen ;) )
Het transalp forum deed zoiets vroeger... soort rondrit door nederland waarbij je plaatsen moest bezoeken en vaak ook een voorwerp moest fotograferen als bewijs. Je kon verder niks winnen, dus het was een soort achievement om al eerste alles afgekaart te hebben...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
zo, ook maar barkbusters gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGesKbHK587VR8-lQyj4kTo-gkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdBhxW3ni16PkZV07C3hdwXX.png?f=fotoalbum_large
Links BB, rechts origineel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kCc3BnrciPr0zgqXi6ECGPFxFQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xUpXsLnbYIhAp9lpwNwQkCUf.png?f=fotoalbum_large
Stevig spul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Leuk leuk.
Tweakers mag mijn tent wel sponseren :+

* A13X heeft echt geen enkel campeerspul op een oud rolmatras na. Heb nog wel wat voorbereiding te doen :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A13X schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Tweakers mag mijn tent wel sponseren :+

* A13X heeft echt geen enkel campeerspul op een oud rolmatras na. Heb nog wel wat voorbereiding te doen :P
leesvoer:
Kamperen met de motorfiets
[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
Mensen, over minder dan 2 maanden ben ik jarig en ik had bedacht dat ik als leuk cadeau een foam gun zou vragen om mijn motor mee te poetsen. Maar.... ik zou dus echt niet weten wat voor een handig is. Moet je er per se een voor op een hogedrukspuit, of heb je ook andere opties?

Iemand ervaring met 'foam guns' of 'snow foam' om je motor te wassen?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
Mensen, over minder dan 2 maanden ben ik jarig en ik had bedacht dat ik als leuk cadeau een foam gun zou vragen om mijn motor mee te poetsen. Maar.... ik zou dus echt niet weten wat voor een handig is. Moet je er per se een voor op een hogedrukspuit, of heb je ook andere opties?

Bedoel je gewoon een schuimborstel? Die heb je idd voor elke hogedrukreiniger, maar ze werken niet op hoge druk... ik moet de mijne via een kliksysteem op lage druk zetten en dan komt er schuim mee met het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Bedoel je gewoon een schuimborstel? Die heb je idd voor elke hogedrukreiniger, maar ze werken niet op hoge druk... ik moet de mijne via een kliksysteem op lage druk zetten en dan komt er schuim mee met het water.
Nee ik bedoel echt zoiets zeg maar: Afbeeldingslocatie: https://washme.ie/cdn/shop/products/71k12xp8GbL._AC_SL1500.jpg?v=1667744352&width=1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:

ik heb zo'n opzet stuk voor op de kaercher.. geen idee of er ook standalone versies zijn.. maar een hogedrukspuit is natuulijk altijd handig :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chakotay
Bij 'foam gun' denk ik aan zoiets...

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mZREojWmgrZn/1200x826.jpg

Maar of je motor daar nou echt schoon van word? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:32:
Ik heb wel eens gefantaseerd over het omvormen van de frunk tot een echte tank maar los van de balans van de motor zou dat wellicht gevaarlijk zijn in geval van een crash.
Misschien een tank insert? Kan je ook nog wisselen tussen lange reis en stad setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Absoluut! Achievement voor alle wegen rijden in de een straal van 25 km heb ik al. :P

On a serious note, ik heb nog geen ander navigatie software gevonden, waarmee je ook je history kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Misschien een tank insert? Kan je ook nog wisselen tussen lange reis en stad setup.
Ja zat ik aan te denken idd, je moet er immers ook bij kunnen voor onderhoud. Gegoten plastic insert ofzo. Toch 21 liter wat je dan extra hebt... 35 totaal. 1000km bereik :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Chakotay schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:40:
Bij 'foam gun' denk ik aan zoiets...

[Afbeelding]

Maar of je motor daar nou echt schoon van word? :+
Haha ja goed punt! Ik denk als je die gebruikt dat je er al gauw schoon genoeg van krijgt :9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

A13X schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bron dat @Grubeater ook per ongeluk een ticket heeft gekocht. :+
Klikken we per ongeluk ook op die VIP kaarten als ze beschikbaar komen? :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Is sowieso niet tof om keer met wat tweakers een stuk Tet te doen?
Er zijn volgens mij best wel wat allroaders hier toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:07:
TTET. Ik ben voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Ja zat ik aan te denken idd, je moet er immers ook bij kunnen voor onderhoud. Gegoten plastic insert ofzo. Toch 21 liter wat je dan extra hebt... 35 totaal. 1000km bereik :D.
Aan Acerbis vragen of ze een tankje kunnen maken. oOo

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
KillaZ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:10:
[...]

De 690 is een compleet ander blok (LC4) welke al tientallen jaren in ontwikkeling is bij KTM. Warm lopen doen ze allemaal wel.

De 790 kwam met de introductie met een compleet nieuw concept voor KTM; 60 graden parallel twin waarbij bepaalde design keuzes met betrekking tot het koelsysteem niet goed waren. Zo is de aansluiting van de thermostaat niet goed en kan gaan lekken (kun je heel snel zien en verhelpen met een nieuw onderdeel) en zijn er issues geweest met olie lekkages.

Allemaal voor zover ik weet onder coulance opgelost. Ik vermoed dat je zelfs nu terecht zou kunnen voor coulance omdat er simpelweg andere onderdelen uit voor zijn gekomen.
Dat is netjes! En grote kans natuurlijk als je een tweedehands 790 haalt, dat alle problemen al opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Grubeater schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Aan Acerbis vragen of ze een tankje kunnen maken. oOo
Custom tankjes maken kunnen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:07:
De grote Tweakers Offroad TET Trip O+

Maar ik zit nog steeds midden in een flinke verbouwing, ben blij als ik wat hoofdruimte heb en die niet voor het een of ander word opgeëist 7(8)7

Maar aansluiten kan geregeld worden, ontspanning is ook noodzakelijk.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Grubeater schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Klikken we per ongeluk ook op die VIP kaarten als ze beschikbaar komen? :+
Sluit niks uit :+

(Voor mij was dit een fuck it, Yolo, moment. Gevalletje even grenzen verleggen en gewoon doen.) Denk dat ik wel een keer een weekend weg plan om wat te oefenen. Een @Bommes op vrijdag na het werk weg en zondag avond weer thuis ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door A13X op 03-07-2023 13:15 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

[...]

Leuk leuk.
Wordt er intussen hier een lijstje van bijgehouden wie er gaan? Lijkt mij ook leuk om mee te gaan.
Voor de pandemie ben ik destijds 2 keer naar het HUBBUK event geweest en dat was geweldig vond ik.
Ik rij dan (nog) geen allroad of dual sport maar alleen al daar zijn is super.
Pagina: 1 ... 497 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.