:strip_exif()/f/image/j0axdnPH43CxLbD6Kqnu4JEs.jpg?f=fotoalbum_large)
De gevolgen van een klein brandje..
Met het leeg gieten van mijn brandstoffles (een Sigg fles) in de tank van de Vespa heb ik wat benzine geknoeid.
Op de uitlaat..
Dus whoesh vlammen.
In mijn hand die fles met vlammen, en de Vespa op de middenbok bij het (nog net gesloten) tankstation naast de pomp met ook vlammen rondom de motor ruimte.
De fles was leeg dus eigenlijk meteen uit, de Vespa stond het zadel van omhoog (tankdop onder zadel). Dat dicht geklapt, was minder vlammen maar nog niet uit.
Dus zo snel mogelijk de Vespa weg bij het tankstation geduwd, onder de overkapping uit.
Zadel weer omhoog om te kijken of ik het kon blussen of zo.
Gelukkig kwam de Tankstation mevrouw net naar buiten, dus die toegeroepen dat ze de brandblusser moest pakken en moest komen blussen.
Dat heeft ze gedaan, poederblusser, waarbij de tankdop er wel nog vanaf was.
De schade leek mee te vallen, het was hooguit een minuutje brand of zo denk ik.
Wel alles onder de poeder..
Ook in de tank denk ik??
Nog een grote gieter water er overheen om het meeste weg te spoelen.
5 minuten op adem gekomen, motor proberen te starten en ja hoor ding deed het nog gewoon.
Na overleg met de tankstation mevrouw toch ook maar weer vol getankt.
Verder gereden met de Dutch 1000, in de eerste 100 meter wat gedoe, slecht lopen, paar keer afslaan, moeilijk starten, ploffen uitde uitlaat enz.
Maar uiteindelijk liep het motortje weer
Ik had zo iets van: blijft dit 10km zonder problemen dan rijd ik door, 10km werden er 20, 50, 100, 140. Torretje draaide weer netjes. Niks aan te merken. Behalve dan dat de zijkant onder het poeder zat.. En ik best geschrokken was
Nog een keer getankt.
Bleek de uitlaat weer compleet los getrild, net als vorig jaar..
Echt, serieus, woon - werk alles goed, geen los trillende rommel, alle boutjes blijven dan gewoon zitten, al 34.000km zonder problemen
Maar nu.. Alweer iets los, bout weg..
Daarmee ook de pakking er weer uit geblazen dus veel herrie.
Opzoek naar supermarkt, provisorische pakking maken van alufolie.
:strip_exif()/f/image/plzwHGSlJu4UN68uZEUyNgcK.jpg?f=fotoalbum_large)
Garage in de buurt gezocht en gevraagd of ik daar even droog mocht sleutelen.
:strip_exif()/f/image/t4kX933pja0fKGgYxQ3JwZmj.jpg?f=fotoalbum_large)
Vette plek, niet normaal, Porches onder dekentjes, Landcruiser, in de hal daarnaast nog veel meer vette klassiekers
Nou ja lang verhaal kort, uitlaat terug.
En weer onderweg.
Maar nog geen 10 km verder slaat de Vespa af.
In 1 keer stil, geen pruttel pruttel gewoon vvvrrrrr uit.
Onderaan een heuvel in de buurt van de A79 vlak bij Valkenburg.
Gewoon niet meer willen starten, echt niets.. wel rond gaan maar niet aanslaan.
Ondertussen begon het harder te regenen.
Dus ding terug de heuvel omhoog geduwd, terug naar die A79 want ik was daar net onderdoor gereden. Droog onder een viaduct.
ANWB gebeld, duidelijk gemeld wat er gebeurd was, ook in de ANWB app beschreven.
Brand, bla, bla 150km rijden, uit, bla, niet meer aan willen enz.
1,5 uur later komt de ANWB man aan: ongeveer het eerste wat hij zei nadat hij me en hand gaf:
Brand, en gevolg daarvan doen we niets aan, bel je verzekering maar... Ik ga en mag je dus niet helpen.
Ik had dus niet 1,5 uur op die man staan wachten.
Had die muts aan de lijn bij de ANWB mee dat niet kunnen vertellen!!
Ja volgens het mannetje wel.
Evengoed verzekering gebeld, uur later was de berger er.
Hij zou mij en de Vespa naar een depot brengen in Beek.
Dan zou ik met de trein naar huis gaan, de Vespa komt over een paar dagen thuis.
Maar onderweg... Was de pret nog niet over.
:strip_exif()/f/image/o0ZWphWThUQt1YyRrN2vyGFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft hij nog even dat span aan de gang proberen te helpen. Melding was alleen ff starthulp.
Maar dat lukte niet dus die werd even aangepikt..
7,5 meter camper + aanhanger met motor + vrachtwagen..
Vette shit.
Uiteindelijk om 15:00 uur in Beek op het station, trein naar Eindhoven, en naar mijn schoonmoeder gewandeld. Daar ben ik nu met mijn vrouw en dochter.
Morgen met de auto naar Apeldoorn om ff mijn tentje en slaapspullen op te halen.
Maar de Dutch 1000.. Denk het niet dat ik dat nog een keertje ga doen..
Voor mij zit daar een Jinxs op/aan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.