Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 498 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.571 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Leviathius schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
Mensen, over minder dan 2 maanden ben ik jarig en ik had bedacht dat ik als leuk cadeau een foam gun zou vragen om mijn motor mee te poetsen. Maar.... ik zou dus echt niet weten wat voor een handig is. Moet je er per se een voor op een hogedrukspuit, of heb je ook andere opties?

Iemand ervaring met 'foam guns' of 'snow foam' om je motor te wassen?
muc off heeft zo'n set met hogedruk reiniger.. geen idee of 't wat is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Leviathius schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
Mensen, over minder dan 2 maanden ben ik jarig en ik had bedacht dat ik als leuk cadeau een foam gun zou vragen om mijn motor mee te poetsen. Maar.... ik zou dus echt niet weten wat voor een handig is. Moet je er per se een voor op een hogedrukspuit, of heb je ook andere opties?

Iemand ervaring met 'foam guns' of 'snow foam' om je motor te wassen?
https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10059950

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
kneusteun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:07:
Is sowieso niet tof om keer met wat tweakers een stuk Tet te doen?
Er zijn volgens mij best wel wat allroaders hier toch?
Dan moet ik toch even wat 17" seminoppen regelen voor dat mogelijk is :P.

@Grubeater ik heb net dit gevonden:

https://www.nc700-forum.c...how-to-if-possible.10764/

blijkbaar heeft een handigere (en dapperdere) persoon dan ik het al gedaan. Vacuum feed, met ontluchtingsslang, gebruik makend van zo'n flexi-waterzak (precies zo eentje gebruik ik ook voor schoon water bij het kamperen). Paar tientjes aan materiaal en een bereik van bijna 800km.... best netjes, maar men maakt zich (begrijpelijk) druk om de veiligheid van die setup.

Nou moet ik zeggen dat ik wel eens een 5l jerrycan in de frunk heb gehad, dat past prima en dient natuurlijk wel het primaire doel, en dat is de rondrit in één keer maken, kan ik bij kantoor gewoon voor de deur bijtanken. Ik heb nooit zin om om te rijden voor zoiets.

- edit -

https://www.nc700-forum.c...k-of-fuel%E2%80%9D.23457/

Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/wp-content/uploads/2023/06/3Honda-Monkey.jpg

wtf _O- @Leviathius jij hebt zo'n ding gehad toch? :D.

https://enduro21.com/en/n...ets-guinness-world-record
Acerbis has claimed a first Guinness World Record riding 4183.8 kilometres from Albino to the North Cape is the greatest distance travelled by an ICE proto vehicle without refuelling.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:09
De MSX variant idd. Verbruik van 1 op 45 met gemak. Al zal dat met zo'n mega tank niet helemaal meer kloppen :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grubeater schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Klikken we per ongeluk ook op die VIP kaarten als ze beschikbaar komen? :+
absoluut! :)F

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Absoluut! Achievement voor alle wegen rijden in de een straal van 25 km heb ik al. :P

On a serious note, ik heb nog geen ander navigatie software gevonden, waarmee je ook je history kan weergeven.
ik ben goed op weg :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubtTJrqoGwMDQIxStfuKE42mrng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/578Kmow3Ib8Z4MpF5wkQ9oLZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Frantic schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:29:
[...]

muc off heeft zo'n set met hogedruk reiniger.. geen idee of 't wat is..
Tijdje terug gekocht en voor de (trap)fiets werkt dat prima! op de motor nog niet geprobeerd die is nog te nieuw dus niet nodig, maar ga er vanuit dat ook prima werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

botoo

💀 too old to die young

Ook al vermoed ik dat Tom binnenkort met nieuwe modellen komt heb ik toch deze maar besteld. met een beetje mazzel werkt die cashback nog en dan is 'ie helemaal goedkoop, € 319 incl. bescherm/opruim hoesje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5ctVLwcKnLvDmGjwAcbKRxnG1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ch9yLQQ8lZwwEh5jZnT2AWzk.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@botoo Al wat gehoord over je Dyna? Zijn er nu mee bezig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Inmiddels ben ik wat verder in mijn avontuur om een motor te gaan verhuren op motoshare. De Yamaha MT10 staat er op en is inmiddels te huur. Het heeft wel flink wat dagen gekost tussen het aanmaken van de advertentie en het actief worden van de advertentie. Blijkbaar wordt per motor een dag-premie bepaald ... en die is niet mis: €70 :o. Daar bovenop komt nog mijn aandeel en motoshare commissie.

Ik heb nu de verhuurprijs op €140 per dag staan, waarmee ik zelf €55 ga overhouden.... En ondanks ik er niet zo heel veel aan over hou vind ik het zelf best wat geld voor een dag. Hoe zien jullie dat? Is een dergelijke prijs in verhouding / te rechtvaardigen voor deze motor?

https://motoshare.eu/nl-nl/rent-motorcycle/yamaha/14726

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
😮 waar is die dagpremie voor? Betaal je dat elke dag dat de motor op de website te huur staat? Ongeacht of die verhuurd wordt of niet?

Overigens weet ik niet of ik 55 euro genoeg zou vinden voor slijtage, extra kms op de klok, risico dat iemand hem aftrapt en waardevermindering

[ Voor 34% gewijzigd door gebruikershaes op 03-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
M14 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:28:
Inmiddels ben ik wat verder in mijn avontuur om een motor te gaan verhuren op motoshare. De Yamaha MT10 staat er op en is inmiddels te huur. Het heeft wel flink wat dagen gekost tussen het aanmaken van de advertentie en het actief worden van de advertentie. Blijkbaar wordt per motor een dag-premie bepaald ... en die is niet mis: €70 :o. Daar bovenop komt nog mijn aandeel en motoshare commissie.

Ik heb nu de verhuurprijs op €140 per dag staan, waarmee ik zelf €55 ga overhouden.... En ondanks ik er niet zo heel veel aan over hou vind ik het zelf best wat geld voor een dag. Hoe zien jullie dat? Is een dergelijke prijs in verhouding / te rechtvaardigen voor deze motor?

€140 is even duur als een dag huur voor de dikste BMW K1600 GTL.
Mogelijk wel verschillen in voorwaarden zoals vrije kilometers.

https://simako-bdm.nl/simako-bdm-rent-bmw-bike

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21

Die verzekeringskosten zijn echt veel te gek. Heb van een maat zo z'n RT geleend (2005, 180k gelopen). We dachten zo voor 100,- de motor 3 dagen all-risk te verzekeren. Dat kostte dus met gemak het dubbele, en de kilometers (0,24 per extra km boven max 300km/dag) tikken ook aardig door op een weekendje Luxemburg.

Je betaalt dus een maandpremie per dag aan verzekering, met 1500,- eigen risico en een gelimiteerd aantal kilometers. Dan vind ik het bedrag veel te hoog voor wat ze bieden. Het bestaansrecht is dat je geen andere opties hebt om een geleende/gehuurde motor te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Klein detail: bij bijv BMW heb je er pechhulp bij, bij een huurmotor van particulier moet je het zelf maar zien te regelen. Wat als jij je een bandje lek rijdt ver weg?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:37:
😮 waar is die dagpremie voor? Betaal je dat elke dag dat de motor op de website te huur staat? Ongeacht of die verhuurd wordt of niet?

Overigens weet ik niet of ik 55 euro genoeg zou vinden voor slijtage, extra kms op de klok, risico dat iemand hem aftrapt en waardevermindering
Nee das huur opbrengst.

Vergeet ook niet het uitleveren en innemen van de motor. Ding moet schoon en volgetankt klaarstaan. Kost toch tijd en moet je ook tijd voor vrijhouden. Dus als iemand een dag dat ding huren wil, kost het je optimistisch gezien anderhalf uur tijd voor 55 euro.

En dan loop je nog gigantisch risico want alles onder de 1500 eur moet je zelf regelen met je huurder. Dus brengt hij m terug met spijker in band (en net ff opgepompt om de hoek) moet jij het zien te bewijzen en geld zien te krijgen. Dus met beetje pech verlies je er alleen maar op.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:41
noes schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:09:
[...]

Klein detail: bij bijv BMW heb je er pechhulp bij, bij een huurmotor van particulier moet je het zelf maar zien te regelen. Wat als jij je een bandje lek rijdt ver weg?
Ruzie tussen huurder en verhuurder, ik spreek uit ervaring :p

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
Iets later dan ik had willen doen maar toch een klein reisverslagje van mijn toertje naar Luxemburg op de gehuurde R18. Om 9h kon ik de motor ophalen in Eindhoven. Na wat papierwerk en het installeren van mijn telefoonnavigatie ben ik rond 9.40 vertrokken. Waar de motor de eerste proefrit nog wat beangstigende viel dat nu reuze mee. Tuurlijk was het even wennen maar voelde me wel direct comfortabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6FqtDE_fS0BWWqafd_MSM-FKA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRlUSIyulwOO9ab14Qy159xH.jpg?f=fotoalbum_large

Dan direct de snelweg opgegaan om door te rijden tot hoogte Maastricht. Vandaar lekker binnen door naar Luxemburg. Paar kleine navigatiefoutjes maar nog zeker op een mooie tijd in Clervaux Luxemburg. En nog genoeg kracht / zin om verder te rijden!

Het eerste deel van het rondje tot grofweg de helft dan maar gereden! Wat heerlijk rijden in Luxemburg! Mooie, schone, wegen. Weinig verkeer, heerlijke slingerweggetjes. Voor mij ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs-1LfohlrlfCRhfNaDtlNPIbHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7J33xFP9vbBIX4vnRDDajYf.jpg?f=fotoalbum_large
Klein schrik momentje toen ik na het nemen van deze foto weer terug kwam bij de moto. Sleutel niet gevonden!! Bleek gelukkig vals alarm, zat gewoon netjes in mijn binnenzak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfSfnol6HZHGp9w3ymFae1_1YnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaODxIlZCBLPfInL7a9lMnCh.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk rond een uur of 17h vond ik het mooi geweest. Nog opzoek naar een slaapplaats! Even gekeken op booking.com en had direct een hotelletje in de buurt. Mooi in het centrum dus leuk om nog ff de stad in te gaan. Helaas had ik een foutje gemaakt (augustus ipv juni) en moest ik alsnog buiten de stad blijven. Maar wel een goed restaurant :9 om 22h ging het licht uit!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volgende dag om 8h aan de ontbijttafel, om 8.30 weer op de motor! Nog een heerlijke tour gemaakt en echt weer genoten. Wel vond ik de echte u bochten wel moeilijk! Gelukkig weer weinig verkeer maar dan merk je ook wel het formaat vd motor! Maar zalig hoe die verder door de bochten gaat in echt elke versnelling!

Weer mooi optijd terug in Clervaux om toch binnendoor naar Maastricht te rijden. Alsnog weer genoten van (helaas, foutje) exact dezelfde route terug. Maar wel erg gaaf! Aangekomen in Maastricht eerst de innerlijke zelf vullen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7VcwrqMyRyk0OwkxTW27Q-8qwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YMGX7dZkl5uu40xRVpneuRM.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens laatste uurtje half binnendoor terug naar Eindhoven en helaas de motor weer terug moeten gegeven. Dacht nog even, potje breken is potje kopen.... dus als ik em nu laat vallen??

Maar dan de hamvraag..... gaat de R18 de volgende zijn? Goh moeilijk!! Qua rijervaring, power, geluid, looks... allemaal plussen! Maar de benen niet kwijt kunnen is toch wel een puntje! Maar ja, de Indian Scout en Darkhorse waren te meer street en te weinig cruiser... de Springfield was wel het ultieme cruiser gevoel maar deze looks (hoewel het nieuwe dark horse model....) vind ik wat tegenvallen ...

Toch wat verder aan het zien... dan toch HD? @botoo ;)
Was een heel leuk weekend, ga het zeker nog een keertje over doen met mijn GS!

Dit was de tour
https://www.ikwilvanmijnmotoraf.be/blog/motorroute-luxemburg

Beetje rare combo want ik wil zeker niet van mijn motor af :P

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP4SOngyU6yS2j2k7RZlQdTVPCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONbnGSZT5nAv7m2ZhCuGGVya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoIEcSoCi955HFjH1XpRhN8V8zM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWwE6aDSjo6Uw6qIF3GPwtck.jpg?f=fotoalbum_large
New bike so happy!!!

Uiteindelijk een rally geworden uit 2021 met behoorlijk wat aanpassingen al. (Vering,bagage rek,valbeugels etc)
2021 model met bijna 9000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
kneusteun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
New bike so happy!!!

Uiteindelijk een rally geworden uit 2021 met behoorlijk wat aanpassingen al. (Vering,bagage rek,valbeugels etc)
Jaloers! Vette bike man, gefeliciteerd. Door de modder ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[Afbeelding]

[Afbeelding]
New bike so happy!!!

Supergaaf!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Mooie fiets, hij lijkt bijna op de mijne @kneusteun ;)
Grubeater schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Klikken we per ongeluk ook op die VIP kaarten als ze beschikbaar komen? :+
wat houd de vip kaart precies in ?
kneusteun schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:07:
Is sowieso niet tof om keer met wat tweakers een stuk Tet te doen?
Er zijn volgens mij best wel wat allroaders hier toch?
Prima wat mij betreft, maar ik ben geen snelle rijder, meer een voorzichtige.

Vandaag toevallig voor het eerst een stukje tet gereden.
Moest er toch een keer van komen met de Tenere.
Natuurlijk wel ff in duitsland getankt.
Had de DJI bji dus hierbij klein filmpje van mijn geweldige rit :+

Maar notes to self:
- niet op motorschoenen maar gewoon laarzen, een keertje misstappen en das niet zo goed voor de enkel.
- Zadel moet hoger
- Stuur moet hoger
- voetsteunen moeten lager
- na alle bovenstaande eens kijken naar het ruitje, nu teveel turbulentie maar met een geleend hoog zadel vorige week was dat een stuk minder.
- bandenspanning moet lager tijdens offroad ( hoe doen jullie dat, vooraf al lager want een pompje mee lijkt me ook zo omslachtig)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
[Afbeelding]

[Afbeelding]
New bike so happy!!!

Lekker man, dikke bike. als ik er een zou kopen had ik hem ook in deze kleuren stelling gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
harley schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:43:

[...]

[...]

[YouTube: tet 3 7 2023]

Maar notes to self:
- niet op motorschoenen maar gewoon laarzen, een keertje misstappen en das niet zo goed voor de enkel.
- Zadel moet hoger
- Stuur moet hoger
- na alle bovenstaande eens kijken naar het ruitje, nu teveel turbulentie maar met een geleend hoog zadel vorige week was dat een stuk minder.
- bandenspanning moet lager tijdens offroad ( hoe doen jullie dat, vooraf al lager want een pompje mee lijkt me ook zo omslachtig)
12v pompje kan echt klein zijn hoor. Ik doe/deed het idd vooraf en achteraf. Stuur hoger en pegs lager staat zeker veel prettiger bij offroad, maar stuurverhogers kunnen wel een beetje "wobble" of flex introduceren.

Zadel hoger... offroad vind ik dat geen succes ivm controle met je knieën, je wil ook niet het gevoel hebben dat je van hoog gaat vallen (vallen gaat gebeuren, accepteer dat alvast).

Qua gear wil je echt wel wat zaken bij hebben dus als de pomp al teveel is... denk aan een verbandtrommel, touw, bandenmiddel misschien, water, powerbar als je wat langer gaat (het is echt slopend zo lang geconcentreerd te rijden) en evt wat gereedschap voor simpele defecten of verbogen pedalen.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m

Maar notes to self:
- Zadel moet hoger
- Stuur moet hoger
Goede stevige hoge laarzen zonder flex is wel belangrijk. Over het algemeen doe ik er alles aan om m'n voeten op de pegs te houden en dus niet van de motor af te stappen. De kinetische energie van 200kg motorfiets @ 30-40-50kmph wil je niet op je gewrichten hebben. Toch kan het eens gebeuren, en je voet wil dan ook nog wel eens weg schuiven/tegen je wiel aan komen. Fijn als je enkels dan goed bedekt zijn.

Bandenspanning laat ik gewoon op 2 bar. Een beetje extra grip is mooi, maar als je band zo zacht is dat je velg stenen/stronken raakt ben je verder van huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Goede stevige hoge laarzen zonder flex is wel belangrijk. Over het algemeen doe ik er alles aan om m'n voeten op de pegs te houden en dus niet van de motor af te stappen. De kinetische energie van 200kg motorfiets @ 30-40-50kmph wil je niet op je gewrichten hebben. Toch kan het eens gebeuren, en je voet wil dan ook nog wel eens weg schuiven/tegen je wiel aan komen. Fijn als je enkels dan goed bedekt zijn.

Bandenspanning laat ik gewoon op 2 bar. Een beetje extra grip is mooi, maar als je band zo zacht is dat je velg stenen/stronken raakt ben je verder van huis.
Ik reed mitas enduro/dakar banden, die hebben zelfs zonder lucht nog een halve bar aan wandstijfheid... ideaal en super qua slijtage (relatief dan toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Ik reed mitas enduro/dakar banden, die hebben zelfs zonder lucht nog een halve bar aan wandstijfheid... ideaal en super qua slijtage (relatief dan toch).
Dit setje E07 zit er nu anderhalf jaar op, wordt binnenkort eens tijd. Aangezien ik nu een stuk verder reis voor woon/werk doe ik dat met de auto (ja, ik heb helaas weer een auto, een Toyota Corolla Verso van 2003 met de spreekwoordelijke rollator lift optie). Er kunnen nu dus nog wel iets groffere banden onder de Alp.

Bedoel je deze ook, of heb je 'n link? Ik heb er wel oren naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
jordeeeh schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:13:
@LankHoar in de TS staat een verkeerde foto bij mijn naam. Zou je deze willen aanpassen? :)
[Afbeelding]
Done! Leuke foto ook :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:04:
[...]

Dit setje E07 zit er nu anderhalf jaar op, wordt binnenkort eens tijd. Aangezien ik nu een stuk verder reis voor woon/werk doe ik dat met de auto (ja, ik heb helaas weer een auto, een Toyota Corolla Verso van 2003 met de spreekwoordelijke rollator lift optie). Er kunnen nu dus nog wel iets groffere banden onder de Alp.

Yup, de E07, daar is een dakar versie van met een gele lijn erin. Je bandenboer zal minder blij zijn, ze zijn echt een bitch om erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:16

A13X

Dude

[...]

[...]

Maar notes to self:
- Zadel moet hoger
- Stuur moet hoger
Voor laarzen zit ik echt te dubben om een setje stijve alpinestars of Gaerne crosslaarzen te halen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
[Afbeelding]

[Afbeelding]
New bike so happy!!!

Vet! Mooiste kleur wat mij betreft, geloof dat ze die nu eruit gehaald hebben, onbegrijpelijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Voor laarzen zit ik echt te dubben om een setje stijve alpinestars of Gaerne crosslaarzen te halen.
Forma maakt ook fijne laarzen, ik draag ze bijna altijd, ook on road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 23:12

[...]

[...]

Dit soort opmerkingen mag je achterwege laten

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:16

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Heb vergelijkbare van TCX(infinity), maar die adventure boots zijn niet zo stijf dat ze offroad je enkels het beste beschermen. Keertje met supermoto ongepland afgestapt (lowsider) en m'n voet klem gehad door een onverwachte wheelie. Zware tour laarzen maar ze gaven niet de bescherming die je offroad wilt.

Tech 7 of SG10 oid, echt crosslaarzen geen adventure laarzen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

_eLMo_ schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Nou is een MT10 ook geen goedkope motor, maar het is een feit dat het nu totaal uit verhouding is.
NLDViane schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Die verzekeringskosten zijn echt veel te gek. Heb van een maat zo z'n RT geleend (2005, 180k gelopen). We dachten zo voor 100,- de motor 3 dagen all-risk te verzekeren. Dat kostte dus met gemak het dubbele, en de kilometers (0,24 per extra km boven max 300km/dag) tikken ook aardig door op een weekendje Luxemburg.

Je betaalt dus een maandpremie per dag aan verzekering, met 1500,- eigen risico en een gelimiteerd aantal kilometers. Dan vind ik het bedrag veel te hoog voor wat ze bieden. Het bestaansrecht is dat je geen andere opties hebt om een geleende/gehuurde motor te verzekeren.
En als het om onderling uitlenen gaat, kun je die kilometers ook nog wel regelen. Maar die verzekeringspremie gaat echt nergens over.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:05:
[...]

Heb vergelijkbare van TCX(infinity), maar die adventure boots zijn niet zo stijf dat ze offroad je enkels het beste beschermen. Keertje met supermoto ongepland afgestapt (lowsider) en m'n voet klem gehad door een onverwachte wheelie. Zware tour laarzen maar ze gaven niet de bescherming die je offroad wilt.

Tech 7 of SG10 oid, echt crosslaarzen geen adventure laarzen.
Uiteraard is een echte crosslaars nog veel beter maar die zijn met een partij oncomfortabel en zelfs schakelen is afhankelijk van de motor een dingetje. Afstappen en een paar meter wandelen is ook niet echt mogelijk, dus voor tourtochten vind ik dit een goed compromis.

Wil je de beste bescherming bar none moet je inderdaad zo'n stijve crosslaars pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]

Toegang op donderdag middag met gratis eten en een gratis pint :)
En plekje op VIP deel van de camping (dichter bij festival).
En meer kans om de influencers te spreken omdat het rustiger is.. en minder rij voor proefritten, hoewel dat laatst nog tegenviel..
Maar belangrijkste is extra nacht festival :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

[...]

[...]

Maar notes to self:
- Zadel moet hoger
- Stuur moet hoger
Ik heb het rally zadel (is dacht ik 25mm hoger)
Touratech voet steunen (breder)
Touratech stuurverhoger (20mm)
Sw-motech standaard verbreder
Yamaha bashplate
Aangepaste progressieve vering voor en achter
En als kers op de taart de donnertech bagagedrager, dat ding is een cnc gefreesd blok aluminium 😍
https://www.donner-tech.de/en/p/rear-luggage-rack-tenere-700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

@Zorg R18 of een vergelijkbaar geprijst bankstel van HD? Ik heb met beide geen ervaring maar op de HD kan je wel beter je benen kwijt. Ik verwacht wel meer kwaliteit van de R18, U bochtjes met de HD zal ook wat minder makkelijk zijn. HD daarintegen is precies dat, een HD, en uiteindelijk wil je toch een Harley Davidson ;)
Ik verwacht dat je op een HD wel veel meer rauwe beleving zal hebben maar dat moet natuurlijk wel je ding zijn, een HD leeft onder je kont van de R18 verwacht ik meer soeplesse.

Voor mij persoonlijk zou het een makkelijke keuze zijn, ik wil ze geen van beide, een bankstel is niet mijn ding, maar goed, ik rij 3000+ km op een Sportster in 5 dagen terwijl dat voor de meesten meer een rondje om de kerk motor is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:58
Bommes schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Een V100 in dit topic..??
Foto's..!! :+
Toch echt, en wat een heerlijke motor! 8)

Ondertussen al een andere ruitje gemonteerd, met de standaard lage ruit moest ik actief rechtop gaan zitten om geen last te hebben van turbulente lucht rond de helm met het nieuwe "ruitje" moet ik echt als een idioot gaan zitten om daar nog last van te hebben. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXB6aSqhT-25jDgfzxdFS9rHmQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRVKSffKOn68VaNCzEbiokvp.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen de velgen zijn al mooi, met als gaaf detail Moto Guzzi op de rand van de velg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcLuJbBiE3tCkqbvbdXMYzW7xKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K03TYqgdWNHC5kIuuMUzfxyr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBOrYyz5VT4AXMUe_WFKi_fTkec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sty2MwqxGhwPvh6LbtwueKgH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd0j39IvGzsscuuwlYzKeCOIMfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrWJftVQq0IsS9z5lWFeWKYL.jpg?f=fotoalbum_large

Heel stereotyperend heb ik natuurlijk ook al pech gehad voor de eerste tankbeurt en kon ik mijn Guzzi weer uitzwaaien. Er lekte olie uit het cardan, de pakking bij de versnellingsbak was beschadigd bij montage. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWp-jh3bDRrD1QGfeHa9WEncZh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMnalhKaa57JfIcXN9Tfs5yf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
ToolkiT schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:25:
[...]

ik mis nog een foto in the start post :)
Die eerste foto mag in de start post bij de regio Limburg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

WilbertNeems schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:27:
[...]

Ondertussen al een andere ruitje gemonteerd, met de standaard lage ruit moest ik actief rechtop gaan zitten om geen last te hebben van turbulente lucht rond de helm met het nieuwe "ruitje" moet ik echt als een idioot gaan zitten om daar nog last van te hebben. ;)

[Afbeelding]

Alleen de velgen zijn al mooi, met als gaaf detail Moto Guzzi op de rand van de velg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel stereotyperend heb ik natuurlijk ook al pech gehad voor de eerste tankbeurt en kon ik mijn Guzzi weer uitzwaaien. Er lekte olie uit het cardan, de pakking bij de versnellingsbak was beschadigd bij montage. 8)7

[Afbeelding]
Ik vind m erg fraai en ben erg benieuwd hoe die rijdt. Balen alleen van je cardan. Ik hoop dat ze vervangend vervoer bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Die Forma laarzen komen ook goed uit een recente test in Motorplus. Scoren 85 punten en zijn de één na voordeligste van de test.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50
WilbertNeems schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:29:
[...]

Die eerste foto mag in de start post bij de regio Limburg. :)
Niet de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:57:
[...]

Die Forma laarzen komen ook goed uit een recente test in Motorplus. Scoren 85 punten en zijn de één na voordeligste van de test.
Er heeft al vaak een motor op gelegen bij mij, beschermde goed tegen een hete uitlaat en zijn toch comfortabel genoeg om een eindje mee te wandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Zoals al aangegeven kost t je makkelijk anderhalf uur van je vrije tijd. Daarnaast heb je geen idee wat er met je motor gebeurt en hoe je m terug krijgt. Ik zou persoonlijk dat risico zeker niet lopen voor 55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

A13X schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:19:
[...]

Ik heb ook een set crosslaarzen (Alpinestars Tech 3 geloof ik, in het wit zodat je de blubber beter ziet)
Enkel/scheenbeen enzo zijn beter beschermd, nadeel is dat foutjes nu op je knie terecht komen :+

Evengoed geen spijt van, al gebruik ik ze zelden meer, maar met m'n F650GS hebben ze best wat klappen opgevangen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ik tijd al mijn enduro ritje met Sidi Adventure 2’s. Meermaals mee op m’n smoel gegaan, geen problemen tot dusver.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
@LankHoar of @lolgast of @timmie271
Mag mijn foto in de starttopic vervangen worden door deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKKQ0UtZyKsSfushTOjixmBq4oo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK3k72di1BV1dpa6XsUdgOvM.jpg?f=fotoalbum_medium
Dank u!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bruuuut. Die ga ik ook nemen later als ik groot ben :p. Echt een mooie machine. Het enige minpuntje esthetisch gezien vind ik die cilinder koppen. Die zien er te glad en beetje plastic uit. Voor de rest 👌👌👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
cooper_s1 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:42:
[...]

Ik vind m erg fraai en ben erg benieuwd hoe die rijdt. Balen alleen van je cardan. Ik hoop dat ze vervangend vervoer bieden?
Als je een sport tour zoekt moet je hem proberen, ik heb vanalles geprobeerd maar dit was de enige die echt overtuigde t.o.v. mijn vorige motor. Hij rijdt stabiel maar speels als je het wil. Het blok heeft veel koppel en reageert soepel op het gas, dus je kan heel precies de trekkracht bepalen. Toch maakt hij ook gretig toeren, het inrijden duurt me wat dat betreft veel te lang. :P Alleen de quickshifter vergt wat gewenning, het is er één die alleen goed werkt als de gashendel minimaal iets open staat.

Probleem met de cardan was een tijdje terug, toen 2 dagen een vervangende auto gekregen vooral om thuis te komen. De pechhulpverzekering die bij de aanschaf in zat gaf me maximaal recht op 3 omdat ik in Nederland maar wel ver van huis was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Het hoort er misschien wel bij he. Ik zie het als een soort beter leven-keurmerk, het bevestigd dat de arbeiders in Mandello echte mensen zijn die een fout mogen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40

lord_fh

PS5

Ik zit soms toch te twijfelen de motor weg te doen. Ik rij er 2 weekenden in een jaar mee (á 1000km per weekend) en sporadisch op een mooie zomer avond. Begint me toch tegen te staan dat ie de rest van het jaar in de schuur onder de hoes mooi staat te wezen.

Zijn er mensen met ervaringen met ikwilvanmijnmotoraf.nl ? ik heb nl geen zin in 80.000 kansloze marktplaats berichten of bandentrappers. (gaat om een 2003 Suzuki DL 1000, 2e eigenaar, volledig onderhouden en ziet er uit om door een ringetje te halen. vorig jaar Feb. bij spijkers motoren een volledige grote beurt incl. kleppen stellen gehad, net geen 50k gelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
gebruikershaes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Bruuuut. Die ga ik ook nemen later als ik groot ben :p. Echt een mooie machine. Het enige minpuntje esthetisch gezien vind ik die cilinder koppen. Die zien er te glad en beetje plastic uit. Voor de rest 👌👌👌
Waar vergelijk je het dan mee, alle andere Guzzi's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

nehal3m schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:04:
[...]

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:07:
[...]

Yup, de E07, daar is een dakar versie van met een gele lijn erin. Je bandenboer zal minder blij zijn, ze zijn echt een bitch om erop te krijgen.
Ik zit toevallig te kijken voor volgende banden onder mn 1290SAR, ik twijfel nog tussen deze E07+ of de TKC70 Rocks.

Ik ben niet van plan om extreem offroad te gaan, gewoon simpel onverharde wegen, geen diep zand modder enzo :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:26
lord_fh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:49:
Ik zit soms toch te twijfelen de motor weg te doen. Ik rij er 2 weekenden in een jaar mee (á 1000km per weekend) en sporadisch op een mooie zomer avond. Begint me toch tegen te staan dat ie de rest van het jaar in de schuur onder de hoes mooi staat te wezen.

Zijn er mensen met ervaringen met ikwilvanmijnmotoraf.nl ? ik heb nl geen zin in 80.000 kansloze marktplaats berichten of bandentrappers. (gaat om een 2003 Suzuki DL 1000, 2e eigenaar, volledig onderhouden en ziet er uit om door een ringetje te halen. vorig jaar Feb. bij spijkers motoren een volledige grote beurt incl. kleppen stellen gehad, net geen 50k gelopen)
Ik heb 2x een motor verkocht via die toko. Eentje omdat het een oude sportmotor met >100k op de teller was welke ik niet kwijtraakte, hier heb ik uiteindelijk €900 voor gekregen. De 2e was vooral omdat ik lui was, dit was wel een wat nettere motor. Daar heb ik €4000 voor gekregen. Het is minder dan je ervoor krijgt als je er zelf echt moeite in steekt, maar het is wel lekker makkelijk. Hou er rekening mee dat ze bij het ophalen soms nog wel gaan proberen af te dingen, dat kan wel irritant zijn. Je kunt dan het contactpersoon bij ikwilvanmijnmotoraf.nl bellen voor wat hulp, maar het blijft gedoe.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
lord_fh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:49:

Ik heb bij meerdere motorverkoopwebsites mijn vorige motor aangeboden, ik kreeg bij de meeste een bedrag van 3.600 waar de inruilprijs bij de dealer op 4.600 lag (echte inruilprijs dus de korting zonder inruil er vanaf getrokken). Bij ikwilvanmijnmotoraf.nl kreeg ik überhaupt geen prijs. Het bevestigd wat ik al dacht dat ze vooral op zoeken zijn naar de verkopers die een echt laag bod accepteren om geen gezeik te krijgen.

Als je iets meer moeite wil doen zou ik zelf zoeken naar een of twee handelaren, dat scheelt dan de comissen en heb je ook weinig gezeik. Via marktplaats gaf een handelaar man mij een goede prijs, ik dacht dat het deze was: https://www.versteegmotoren.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
iMars schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:57:
[...]

[...]

Ik zit toevallig te kijken voor volgende banden onder mn 1290SAR, ik twijfel nog tussen deze E07+ of de TKC70 Rocks.

Ik ben niet van plan om extreem offroad te gaan, gewoon simpel onverharde wegen, geen diep zand modder enzo :Y)
Ik heb geen persoonlijke ervaring met de TKC's maar ik lees al jaren dat ze een gevaar zijn in de regen (nat wegdek dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de TKC's maar ik lees al jaren dat ze een gevaar zijn in de regen (nat wegdek dus).
Hmmm, en dat terwijl ze adverteren dat het JUIST goed is voor nat wegdek, met hun RainGrip
Afbeeldingslocatie: https://www.continental-tires.com/products/b2c/motorcycle/tires/tkc-70-rocks/_jcr_content/root/container/container/image_copy_copy_copy.coreimg.85.2000.png/1684486111889/continental--tkc-70-rocks--spider-diagram--en.png

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 04-07-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
iMars schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Hmmm, en dat terwijl ze adverteren dat het JUIST goed is voor nat wegdek, met hun RainGrip
[Afbeelding]
Misschien dat ze wat nieuws hebben, dat weet ik niet. Toen ik de Mitas eronder zette was dat om die reden.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-07-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
iMars schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:57:
[...]

[...]

Deze bevallen me erg goed, ik rijd er nu anderhalf jaar 60% onroad 40% offroad mee, en ze zijn behoorlijk slijtvast, comfortabel op de weg en ze bieden voor mijn doeleinden genoeg grip offroad. Prijs is ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

nehal3m schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:15:
[...]

Deze bevallen me erg goed, ik rijd er nu anderhalf jaar 60% onroad 40% offroad mee, en ze zijn behoorlijk slijtvast, comfortabel op de weg en ze bieden voor mijn doeleinden genoeg grip offroad. Prijs is ook prima.
Welke is deze? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Sorry, ik riep eerder dat ik op Mitas E07 rijd maar dat is hier niet duidelijk. Bij dezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
WilbertNeems schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Waar vergelijk je het dan mee, alle andere Guzzi's?
Ja of de boxer motoren van BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
even stomme vraag:
Je weet dat het ruitje electrisch verstelbaar is toch? in mijn proefrit maakte dat meer verschil dan ik had verwacht..

Balen van de lekkende shaftdrive.. helaas is dat een bekend issue bij MG.. ik had gehoopt dat dat bij de V100 niet meer voor zou komen..
Ik moet zeggen dat mijn V7 (knock wood) eigenlijk totaal probleemloos is geweest, maar ik bij de V85Tt veel meer kleine dingetjes hebt.. volgens mij hangt het er maar net van af op welke dag je motor is gemaakt.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nehal3m schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Sorry, ik riep eerder dat ik op Mitas E07 rijd maar dat is hier niet duidelijk. Bij dezen. :)
TKC70 Rocks doen het op mijn v7 heel goed met weinig slijtage.. maar op de V85TT zijn ze behoorlijk squared op het moment.. misschien volgende keer ook maar Mitas E07 proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb totaal geen problemen in de regen met TKC rocks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
gebruikershaes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Ja of de boxer motoren van BMW
Mm, dat verbaasd me. Ik vind het materiaalgebruik juist mooier dan bij bijna alle andere merken. Waar BMW op de cilinder een glad stuk kunststof plaats zit er bij de V100 een textuur op waardoor het meer uistraling heeft. Zijn wel dingen die je op een foto niet zo ziet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
ToolkiT schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:06:
[...]

even stomme vraag:
Je weet dat het ruitje electrisch verstelbaar is toch? in mijn proefrit maakte dat meer verschil dan ik had verwacht..

Balen van de lekkende shaftdrive.. helaas is dat een bekend issue bij MG.. ik had gehoopt dat dat bij de V100 niet meer voor zou komen..
Ik moet zeggen dat mijn V7 (knock wood) eigenlijk totaal probleemloos is geweest, maar ik bij de V85Tt veel meer kleine dingetjes hebt.. volgens mij hangt het er maar net van af op welke dag je motor is gemaakt.. :+
Geen stomme vraag, ik verwachtte natuurlijk dat je met de standaardruit en de verstelling altijd een goede positie zou kunnen vinden. In de praktijk bleek dat ik vanaf ongeveer 80 km/u met het verstellen kon kiezen van een beetje turbulentie tot veel turbulentie maar dus niet uit geen turbulentie. Als ik net iets langer was zou het trouwens geen probleem zijn geweest maar ook dan zou ik altijd voor de laagste stand kiezen. Ik zie de verstelbare ruit dus vooral als een optie die zinvol is met de hoge tourruit, ik zou die graag nog eens proberen voor buiten de zomer.

Wat weet jij van dit probleem met de lekkende as? Van de monteur begreep ik dat er een pakking en een deksel om de as geplaatst moet worden. Nu kun je de pakking op het dekseltje aanbrengen en dan dit geheel plaatsen, of eerst de pakking plaatsen en vervolgens het dekseltje. De tweede optie is blijkbaar wenselijk omdat je alleen dan kan zien of de pakking bij montage niet beschadigd word. Het kwam op mij dus over alsof een medewerker de instructies even negeerde en de eerste optie makkelijker vond en dus niet per se als een inherente ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
Voorlopig geen tijd om mijn motorrijbewijs te halen, maar om toch flexibel te zijn denk ik er aan om een Piaggio MP3 te rijden.
  • Is een MP3 redelijk te besturen zonder motor/scooter rij ervaring?
  • Is een MP3 flexibel (inhalen tijdens files)?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:31
[...]
Mijn methode is niks om geven en op hoop van zegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WilbertNeems schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Wat weet jij van dit probleem met de lekkende as? Van de monteur begreep ik dat er een pakking en een deksel om de as geplaatst moet worden. Nu kun je de pakking op het dekseltje aanbrengen en dan dit geheel plaatsen, of eerst de pakking plaatsen en vervolgens het dekseltje. De tweede optie is blijkbaar wenselijk omdat je alleen dan kan zien of de pakking bij montage niet beschadigd word. Het kwam op mij dus over alsof een medewerker de instructies even negeerde en de eerste optie makkelijker vond en dus niet per se als een inherente ontwerpfout.
Ik weet alleen dat er een aantal mensen zijn die er problemen mee hebben in verschillende modellen.. het gebeurt niet vaak, maar wel iets te regelmatig IMHO..
De cardan is anders in de V7, V85TT en V100, dus ben niet te bekend met die van de V100 (behalve dat hij single sided en meer bulky is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Mijn methode is niks om geven en op hoop van zegen :X
Dat doen de meeste mensen en werkt prima..
Itchyboots noemde het nog in haar talk met RyanF9.. beide houden gewoon de normale bandenspanning en IB heeft in heel veel km nog nooit een lekke band gehad, en komt prima door ruig terrein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Het was ook niet zozeer de schrik voor een lekke band.
maar vond hem nogal "kwispelen" is het lossere zand en vermoedde dat dat misschien door te hoge bandenspanning kwam. Zal het eens proberen volgende keer met wat lagere of dat scheelt.

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 04-07-2023 12:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Howkee, de communicatie unit is geregeld met een Cardo Edge De Garmin Zumo 550 mag ook vervangen worden. Wat is de Zumo om te hebben tegenwoordig? Zou goed zijn als op het scherm te zien is of ik wordt gebeld en eventueel dat ik kan opnemen maar meer dan een kaart en kompas zoek ik niet. Ervaringen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Als je dit wil overwegen ik kocht een xiaomi compacte bandenpomp en ben echt tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben vooral benieuwd of iets als dit:
https://www.drivemodedashboard.com/
Beetje werkt.

Lijkt me ideaal om gewoon een mini tablet (waterproof) op stuur te hebben. Lekker alles bij de hand en bruikbaar met handschoen doordat knoppen groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
c-nan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:34:
Voorlopig geen tijd om mijn motorrijbewijs te halen, maar om toch flexibel te zijn denk ik er aan om een Piaggio MP3 te rijden.
  • Is een MP3 redelijk te besturen zonder motor/scooter rij ervaring?
  • Is een MP3 flexibel (inhalen tijdens files)?
Op zich is het best te doen, ik zou zelf alleen wel een paar lessen nemen zodat je wat meer controle krijgt over de fiets. Bij veel rijschoolhouders kan dat gewoon met je eigen MP3.
Op zich is de breedte van een MP3 niet heel veel groter dan die van een gewone motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:03:
maar vond hem nogal "kwispelen" is het lossere zand en vermoedde dat dat misschien door te hoge bandenspanning kwam. Zal het eens proberen volgende keer met wat lagere of dat scheelt.
Zit je dan?
Of sta je en hang je achterover?

Gister eerste stukje zand gedaan (daar ook foto gemaakt) en bij de eerste bocht ging het met een prima drift erdoorheen. Hij is wel wat zenuwachtiger dan ik dacht maar hij hield op zich prima zijn lijn.
Misschien dat er wat meer druk op de voorzijde zit dan ik en jij gewend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
Is er hier iemand die net zoals @M14 zelf bandenwissels doet maar dan in ZH of Utrecht?
Heb nieuwe bandjes binnen voor de Grom, maar die moeten er natuurlijk wel er om gelegd worden :+

EDIT: zijn 12" trouwens, dat schijnt nog een issue te zijn voor sommige bandenapparaten

[ Voor 22% gewijzigd door Mitssz op 04-07-2023 12:44 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
harley schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:03:
Dat is vrij normaal :P wacht maar tot je echt diep mul zand gaat verkennen, dan gaat de voorkant dat ook doen :+ (en ja dat hoort erbij, gewoon gas erop houden).

Nou, mijn ruit is er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhIrXrStVcYet_BDpYzN3gxZKik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvr9598DsZx1lKs92RCXWvMb.jpg?f=fotoalbum_large

niet de mooiste accessoire voor op je motor maar als het helpt, ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
TR1969 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Op zich is het best te doen, ik zou zelf alleen wel een paar lessen nemen zodat je wat meer controle krijgt over de fiets. Bij veel rijschoolhouders kan dat gewoon met je eigen MP3.
Op zich is de breedte van een MP3 niet heel veel groter dan die van een gewone motor.
Ik wil a.s. vrijdag of zaterdag een MP3 huren om proef te rijden zeg maar :P geen goed idee zonder rijlessen? Geen zin om onderuit te gaan zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 04-07-2023 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49
c-nan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Ik wil a.s. vrijdag of zaterdag een MP3 huren om proef te rijden zeg maar :P geen goed idee zonder rijlessen? Geen zin om onderuit te gaan zeg maar.
Een MP3 is geen auto, ik snap sowieso niet dat het met een autorijbewijs legaal is. Met motorrijlessen leer je veel meer dan "niet onderuit gaan". Je leert je motor te beheersen, ook in noodsituaties, je leert veel meer anticiperen en vooruitkijken, je leert waar je qua weg/wegdek op moet letten en ga zo maar door.

Dus als je het mij vraagt zijn een paar lessen niet genoeg, maar haal je gewoon je motorrijbewijs zodat je ook echt kunt motorrijden. En dan moet een MP3 ook wel lukken daarna.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
geert_s schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Een MP3 is geen auto, ik snap sowieso niet dat het met een autorijbewijs legaal is. Met motorrijlessen leer je veel meer dan "niet onderuit gaan". Je leert je motor te beheersen, ook in noodsituaties, je leert veel meer anticiperen en vooruitkijken, je leert waar je qua weg/wegdek op moet letten en ga zo maar door.

Dus als je het mij vraagt zijn een paar lessen niet genoeg, maar haal je gewoon je motorrijbewijs zodat je ook echt kunt motorrijden. En dan moet een MP3 ook wel lukken daarna.
He, als ik tijd had om een motorrijbewijs te halen zou ik een MP3 niet overwegen he :P Een MP3 ben ik juist aan het overwegen omdat ik alleen een B rijbewijs heb en toch flexibel wil zijn.

Dat het legaal is komt door een maas in de wet, dus het is ook niet logisch :P

[ Voor 4% gewijzigd door c-nan op 04-07-2023 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
geert_s schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:55:
[...]

Het is een maas in de wetgeving geweest, daarom is het ook alleen mogelijk indien je je autorijbewijs VOOR 19 januari 2013 heb behaald. Dat is de overgangsdatum waarmee de maas is opgelost.
Rijbewijs na die datum behaald dan mag het onder geen enkele voorwaarde ( wat vaak niet vermeld wordt bij de verkoop van een MP3)
Daarnaast mag je sowieso ook alleen met de LT ( bredere wielbasis) versies die dan ook een voetrem hebben. Geen voetrem dan mag het dus ook nooit met een autorijbewijs.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 04-07-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
c-nan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb menig berijder onderuit zien gaan met zo'n ding. Wat @geert_s al zegt motorrijles gaat om véél meer dan hoe je moet sturen en remmen (dat heb je in het eerste half uur wel onder de knie, daarna de rest nog). In mijn geval was het schakelen en bedienen, sturen en leunen geen enkele issue (veel brommerervaring) dus 80% van mijn lessen gingen over voertuigbeheersing (uitwijken, draaien maken b.v.) en vooral heel veel verkeersinzicht. Je rijdt jezelf echt ongelukkig als je niet weet wat je doet, een motor is geen auto en je moet je ook zeker niet zo gedragen.

Dus ja, onder de voorwaarden die genoemd worden is het technisch gezien legaal om te doen, maar ik zou het zeker niet aanraden. Geen tijd is een onzinargument, als je echt zo bedreven bent in het verkeer als je zelf hoopt (getuige je bereidwilligheid om zomaar op zo'n ding te stappen) is een motorrijbewijs ook zo gepiept (ik heb 10 lessen gevolgd, ter referentie). Dat is enkele weken een paar avonden in de week en dan nog even examen doen. Gaat wel om je eigen hachtje en mogelijk ook omringende hachtjes van medeweggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Dat is vrij normaal :P wacht maar tot je echt diep mul zand gaat verkennen, dan gaat de voorkant dat ook doen :+ (en ja dat hoort erbij, gewoon gas erop houden).

Nou, mijn ruit is er:

[Afbeelding]

niet de mooiste accessoire voor op je motor maar als het helpt, ben ik blij.
Is zeker normaal, maar deze is wel iets meer tail happy dan de anderen die ik gehad heb.
Dus ik snap Harley zijn reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49
c-nan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:58:
[...]

He, als ik tijd had om een motorrijbewijs te halen zou ik een MP3 niet overwegen he :P Een MP3 ben ik juist aan het overwegen omdat ik alleen een B rijbewijs heb en toch flexibel wil zijn.

Dat het legaal is komt door een maas in de wet, dus het is ook niet logisch :P
Je vroeg om advies, dat is het advies. En dat zullen de meesten hier ook wel met me eens zijn. Dat dat niet in jouw agenda past staat daar buiten, maar het lijkt me nogal een slechte reden om het dan maar zonder lessen te doen.

Maar ja, het "mag".

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Is zeker normaal, maar deze is wel iets meer tail happy dan de anderen die ik gehad heb.
Dus ik snap Harley zijn reactie.
Zeker! En voor mij zal het nooit wennen, dat zachte zand. Ik rij graag offroad maar dat zeilen blijft een adrenalinemomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
kneusteun schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:36:
[...]

Zit je dan?
Of sta je en hang je achterover?

Gister eerste stukje zand gedaan (daar ook foto gemaakt) en bij de eerste bocht ging het met een prima drift erdoorheen. Hij is wel wat zenuwachtiger dan ik dacht maar hij hield op zich prima zijn lijn.
Misschien dat er wat meer druk op de voorzijde zit dan ik en jij gewend zijn?
Moet zeggen dat ik inderdaad niet heel veel echt recht gestaan heb gisteren, omdat 1 het stuur dan echt te laag zat voor mij en de schoenen niet het gevoel gaven die ik met laarzen wel heb. Dus stuurverhogers gaan er deze week nog op en volgende keer laarzen aan en iets wat lucht uit de banden en dan zal het allemaal wel goedkomen. Het is ook gewoon meer dan 10 jaar dat ik voor het laatst op de crossbaan met de RM250 heb gereden ( en daar was ik ook altijd langzaam :X )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Door mul zand ga ik meestal boven het achterwiel zitten, goed het gas erop houden en de voorkant gewoon laten doen wat 'ie wil. Je zal wat zwabberen, maar het stuur gewoon losjes vasthouden en godspeed. :P

edit: Als je overigens drift moet je je achterwiel aan het spinnen houden. Je stuur staat 'de bocht uit' en als je dan ineens tractie krijgt ga je die kant op.

[ Voor 28% gewijzigd door nehal3m op 04-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:44:
Door mul zand ga ik meestal boven het achterwiel zitten, goed het gas erop houden en de voorkant gewoon laten doen wat 'ie wil. Je zal wat zwabberen, maar het stuur gewoon losjes vasthouden en godspeed. :P

edit: Als je overigens drift moet je je achterwiel aan het spinnen houden. Je stuur staat 'de bocht uit' en als je dan ineens tractie krijgt ga je die kant op.
Zeker, maar hoe hou je correct die balans tussen voorwiel op het zand houden en niet oneindig versnellen? Ik vind dat toch lastig. En uiteindelijk moet je ook weer stilstaan danwel een bocht nemen... en dan duik je vol het zand in vanvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Zeker, maar hoe hou je correct die balans tussen voorwiel op het zand houden en niet oneindig versnellen? Ik vind dat toch lastig. En uiteindelijk moet je ook weer stilstaan danwel een bocht nemen... en dan duik je vol het zand in vanvoor.
Dat is de sport, daar is gevoel en finesse voor nodig (die ik overigens niet heb, dus het is maar goed dat er valbeugels op m'n motor zitten). Ik zou je eigenlijk niet eens kunnen vertellen hoe ik de bocht uit stuur, dat gaat vanzelf. Als ik het zo bewust na probeer te gaan vanuit m'n bureaustoel zou ik zeggen dat ik ergens tussen terug insturen en het stuur recht gas terug neem.

Als je de bocht eenmaal uit bent kun je je gas wel weer iets loslaten, het is inderdaad niet mogelijk om constant het gewicht van het voorwiel af te houden want dan zou je uiteindelijk in de buurt van C komen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
WilbertNeems schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Mm, dat verbaasd me. Ik vind het materiaalgebruik juist mooier dan bij bijna alle andere merken. Waar BMW op de cilinder een glad stuk kunststof plaats zit er bij de V100 een textuur op waardoor het meer uistraling heeft. Zijn wel dingen die je op een foto niet zo ziet natuurlijk.
Ja dat klopt wat je zegt. Heb hem in het echt gezien afgelopen vrijdag. Denk dat ik de vinnen mis en het nu zo glad oogt waardoor het niet klopt in m'n hoofd. Maar is natuurlijk niet echt een min punt. Meer mierenneuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Dat is de sport, daar is gevoel en finesse voor nodig (die ik overigens niet heb, dus het is maar goed dat er valbeugels op m'n motor zitten). Ik zou je eigenlijk niet eens kunnen vertellen hoe ik de bocht uit stuur, dat gaat vanzelf. Als ik het zo bewust na probeer te gaan vanuit m'n bureaustoel zou ik zeggen dat ik ergens tussen terug insturen en het stuur recht gas terug neem.

Als je de bocht eenmaal uit bent kun je je gas wel weer iets loslaten, het is inderdaad niet mogelijk om constant het gewicht van het voorwiel af te houden want dan zou je uiteindelijk in de buurt van C komen. :P
Prachtig, die combinatie van finesse en met 3 vingers 100+ pk brullend houden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Prachtig, die combinatie van finesse en met 3 vingers 100+ pk brullend houden :+.
Yeah right, jij gebruikt in het terrein 100+ pk… B)

Nou herinner ik me dat jouw Honda NC ook vrijwel niet-te-kloppen was hè…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hkuit schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:06:
[...]

Yeah right, jij gebruikt in het terrein 100+ pk… B)

Nou herinner ik me dat jouw Honda NC ook vrijwel niet-te-kloppen was hè…
Ik niet, ik heb niet eens 100pk en de NC komt vrijwel nooit buiten het asfalt, maar ik weet dat veel offroaders hier wat krachtigere machines hebben, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:10:
[...]

Ik niet, ik heb niet eens 100pk en de NC komt vrijwel nooit buiten het asfalt, maar ik weet dat veel offroaders hier wat krachtigere machines hebben, vandaar.
Ik heb nog geen echte offroad ervaring maar ik weet wel dat mijn KTM een offroad mode heeft waarmee het vermogen van 160-ish wordt terug geschroeft naar 100-ish PK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Domme vraag. Ik heb een andere motor sinds kort. Daar is de tank van gecoat ivm roest. Tot zover prima. De tankdop was echter ook zwaar gecorrodeerd en de alu ring gebroken (zie linksonder bij het schroefgat). Deze heb ik dan ook vervangen. Foto is een beetje slecht (focus) maar het verschil is duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MByhwPebBoFsfrTSpT04gOepFOk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3pV9PIuBbahP4ZczmUsKsch.jpg?f=fotoalbum_small

Echter: in eerste instantie wilde de nieuwe tankdop niet dicht. Met wat duwen wel en daarna met wat trekken kwam ie ook weer los. Er kwamen toen 2 grote schilfers mee (vielen gelukkig niet in de tank). Bij nader bestuderen was dit dus tank-coating. De vulopening is rondom blijkbaar ook gecoat waardoor de opening rondom een fractie kleiner is waardoor de tankdop dus net niet lekker past. Ik wil nu dus eigenlijk de coating in de vulhals weghalen, maar hoe. Lost dat spul nog ergens in op? moet ik een doekje in de tank houden en het eraf krabben (zoals nu door de baard van het slot ook gebeurd is).

Edit: het is op de foto nog net zichtbaar. Je ziet bij de baard dat de tankhals licht van kleur is en daarna weer overgaat op donker. Dat is geen schaduw maar dus de coating en de schilfers die eraf zijn.

De oude dop was blijkbaar genoeg gecorrodeerd om geen last te hebben van de coating (of is een keer juist met teveel kracht dichtgedaan waardoor de alu ring gebroken is).

[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 04-07-2023 14:42 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

kneusteun schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:33:
Ik ben vooral benieuwd of iets als dit:
https://www.drivemodedashboard.com/
Beetje werkt.

Lijkt me ideaal om gewoon een mini tablet (waterproof) op stuur te hebben. Lekker alles bij de hand en bruikbaar met handschoen doordat knoppen groter zijn.
Hmm ziet er interessant uit, misschien eens testen op een oude telefoon die ik heb liggen >:)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Pagina: 1 ... 498 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.