SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Serieus dus een boete gekregen voor de headset aan de helm? Wat is dat voor iets dan? Een normale Cardo/Sena/Freecom?A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Tussenstop was ook nog vergezeld door een gezellig gesprek met de Luxemburgse politie, de extra lus was voorzien van een fuik.![]()
[Afbeelding]
Waar de motoren op een enkele reflector na netjes voldeden aan de voorschriften, we bijna alle papieren op orde hadden (miste 1 groene kaart, maar RDW overzicht met verzekerd ja was voldoende). Dachten we daar toch gerust doorheen te komen.
Vlak voor wij gecontroleerd werden werd er echter een losse rijder aan de kant gezet die meerdere dingen niet op orde had. Die had ook GoPro op zijn helm die 15cm uitstak en was meteen de sjaak. Helaas had die nog niet geleerd dat je soms beter minder kunt zeggen dan meer. Aangezien dat nogal stroef ging keken ze bij ons bij de laatste ineens wel wat kritischer naar de helmen ondanks dat wij op 1 na al mochten gaan. Ja hoor comset opbouw op de helm en meneer agent vloog snel alle helmen nog na of er een comset op zat. De 2 met een ingebouwde comset kwamen er mee weg, 2 andere waren de klos, 1 ontsprong de dans omdat hij de set aan de binnenkant had zitten en hij niet zichtbaar was.
Kosten voor een comset op de helm? €145,-
De solo rijder werd gematst, die had €400,- aan boetes te pakken maar ze hebben het gehalveerd naar €200. Zijn motivatie dat het niet zijn schuld was....hij had alles zo gekocht bij motoport. Hij was ook doelwit van de luxemburgse tv die zijn GoPro maar bar interessant vond.
Gasten hadden wel humor, ik was mijn groene kaart vergeten (kreeg die altijd per mail, maar laatst heeft de vriendin alles over gezet naar een nieuwe verzekeraar en die doet dat nog via post) en toen ik zij die ligt nog thuis bij de vriendin kwam er in droog Duits: Je kunt ook beter een weekend gaan rijden met de motor dan met de vrouw weg
Het gehele geintje heeft uiteindelijk 40minuten gekost, ze waren niet heel erg georganiseerd en gingen vrij random van de ene naar de andere groep. Solo rijders gingen er ook wat sneller doorheen als groepen. Bij 1 groep van 3 sloeg de voorrijder af (volgens z'n route en de 2 volgers reden netjes het parkeerterrein van de fuik op. Hij werd niet gevolgd en we dachten die is wel zo slim om weg te blijven, nee hoor 10 minuten later steek hij z'n neus om de hoek en mocht hij erbij gaan staan
En die groene kaart, die is toch niet verplicht om bij je te hebben in de EU? Toch?
Dit ook verteld aan oom agent, maar ze schreven er toch voor. Sowieso bij de laatste norm is het verboden om iets aan de helm te hebben wat er niet bij hoort. Dus ja, met je cardo ben je de sjaak. Ik heb een SRL-2 die in mijn shoei past en ervoor is gemaakt. Die was wel toegestaan.Thalaron schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:45:
@A13X huh.. hoezo bekeuringen voor externe comsets?
Artikel uit 2022;
https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
"Wij van de ACL kwamen tussenbeide waarna de politie ons beloofde geen bonnen meer te schrijven op dit feit. Met de voorwaarde dat het communicatiesysteem wordt gemonteerd zonder de functie en veiligheid van de helm in gevaar te brengen.”
Ik en mijn vrouw hebben beide een CARDO PACKTALK BOLD aan de helm hangen. Heb ik daarmee nu kans op een (dikke) prent of niet?...
Ook een go pro is niet toegestaan, er mag geen enkele houder opzitten. Je cardo thuis laten maar de clip laten zitten mag dus ook niet.
Dat gooien ze dus op dit stukje
Opbouw en niet origineel is naar hun mening niet veilig.Met de voorwaarde dat het communicatiesysteem wordt gemonteerd zonder de functie en veiligheid van de helm in gevaar te brengen.
@badkuip je moet aantonen dat je verzekerd bent. Groene kaart vinden ze daarvoor genoeg. Of dus de website van de rdw of de polis van je verzekeraar .
[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 08-05-2023 10:00 ]
Awesome
Klopt, alleen is die plug & play set een reflector+lensje van 20mm diameter ofzo en de versie die ik linkte een 3 inch / 76mm._eLMo_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:44:
[...]
Ik zie 'm niet hoor? De doos op die Aliexpress advertentie zegt zelfs projector?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat scheelt nogal in het geleverde lichtbeeld, kun je ook zien op de foto's van de gebruikersreviews, het lijkt een extreem smalle lichtbundel.
Als je kijkt naar een paar gebruikersfoto's van dat extra lensje voor het grootlicht dan heb je daar ook zo goed als niks aan.
Het plug&play is ook maar relatief trouwens, want je moet, indien aanwezig, het strooilichtkapje dr uit halen, waarvoor je koplamp open moet en dan kun je net zo goed die 3 inch versie dr in knutselen.
leeg
Hoe laat was deze foto? Volgens mij stonden ik en maatje hier letterlijk naast geparkeerd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mw0Fijxr7UxRuZ5mGRmmPCHZ.jpg?f=user_large)
@A13X bizar joh van die communicatie sets. Dat is gewoon motorrijder pesten. Zelf hebben wij geen controle gehad gelukkig. Ik heb wel paar auto’s zien staan, maar die kant gingen wij niet op
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Tussen kwart voor 1 en 2 uur, dat is namelijk mijn NordenVidaR-9 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:15:
@Grubeater
Hoe laat was deze foto? Volgens mij stonden ik en maatje hier letterlijk naast geparkeerd![]()
[Afbeelding]
@A13X bizar joh van die communicatie sets. Dat is gewoon motorrijder pesten. Zelf hebben wij geen controle gehad gelukkig. Ik heb wel paar auto’s zien staan, maar die kant gingen wij niet op
Awesome
Daar heb ik over gelezen, en dat had te maken met een verkeerde interpretatie over typegoedkeuringen van helmen met intercomsetjes. Ik moet het nazoeken, maar volgens mij zou dat inmiddels teruggedraaid moeten zijn. Kom ik op terug, als je het zelf nog niet hebt gevonden.A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:21:
Vlak voor wij gecontroleerd werden werd er echter een losse rijder aan de kant gezet die meerdere dingen niet op orde had. Die had ook GoPro op zijn helm die 15cm uitstak en was meteen de sjaak. Helaas had die nog niet geleerd dat je soms beter minder kunt zeggen dan meer. Aangezien dat nogal stroef ging keken ze bij ons bij de laatste ineens wel wat kritischer naar de helmen ondanks dat wij op 1 na al mochten gaan. Ja hoor comset opbouw op de helm en meneer agent vloog snel alle helmen nog na of er een comset op zat. De 2 met een ingebouwde comset kwamen er mee weg, 2 andere waren de klos, 1 ontsprong de dans omdat hij de set aan de binnenkant had zitten en hij niet zichtbaar was.
Aha, gemist dat er nog een pagina achteraan kwam.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja toen waren wij daar ook aan het lunchenA13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Tussen kwart voor 1 en 2 uur, dat is namelijk mijn Norden
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat van die com set aan je helm is toch wel echt bizar.A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:58:
[...]
Dit ook verteld aan oom agent, maar ze schreven er toch voor. Sowieso bij de laatste norm is het verboden om iets aan de helm te hebben wat er niet bij hoort. Dus ja, met je cardo ben je de sjaak. Ik heb een SRL-2 die in mijn shoei past en ervoor is gemaakt. Die was wel toegestaan.
Ook een go pro is niet toegestaan, er mag geen enkele houder opzitten. Je cardo thuis laten maar de clip laten zitten mag dus ook niet.
Dat gooien ze dus op dit stukje
[...]
Opbouw en niet origineel is naar hun mening niet veilig.
@badkuip je moet aantonen dat je verzekerd bent. Groene kaart vinden ze daarvoor genoeg. Of dus de website van de rdw of de polis van je verzekeraar .
Zo goed als iedereen rijd tegenwoordig met zo een ding aan de helm.
Vreemd dat je daarvoor bekeurd kunt worden.
Gopro kan ik me nog iets bij voorstellen maar om eerlijk te zijn ook niet helemaal fair.
Zo een ding breekt al af als je er naar kijkt, dat beïnvloed nog niet misschien de veiligheid.
Een Gopro met een klem op de raamstijl van je cabrio is dat ook bekeurbaar??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
We gaan met de aanhanger naar Italië in Hotel Lory in Molveno.
Normaliter trek ik rond met een tentje, maar onze ruggen zijn helaas niet de beste meer, dus dan maar een keer in een hotel.
De prijs viel mij erg mee: €600 per persoon. Je krijgt dan een bed, ontbijt, overdekte en afgesloten motorstalling, drooghok voor kleding, drankje en bittergarnituur als je terugkomt van een toertocht en diner.
Doel is om sowieso de Stelvio van alle 3 de kanten te berijden. Ik heb dat al eens gedaan, maar mijn maat niet. Voor de rest zien we het wel. Genoeg moois te zien in de omgeving.
Tips welkom!
Van de week de motoren maar eens geprobeerd op mijn eigen aanhangertje. Het paste in eerste instantie niet, maar een verbreding aan de voorzijde met twee stevige ogen en de ene motor iets voor de andere motor zetten werkte erg mooi. De Tiger moet de volgende keer iets rechterop voor het plaatje.
Klein rondje gereden en alles leek stabiel te liggen achter de auto. Op een of andere manier kijk ik de eerste 100km toch nog veel in de spiegels om er zeker van te zijn dat ze er niet af mieteren.
:strip_exif()/f/image/ZRgbJadaECxo42RiaQRN6KGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zNde58KJEK1jdebT6IqL81C1.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog even een asociale toevoeging: de aanhanger kan gehuurd worden vanuit omgeving Kampen. Hij staat op Marktplaats.
Tuurlijk is dat muggenziften en bekeuringen cashen, ze willen in dat nieuws artikel gewoon kunnen zeggen dat ze X bekeuringen hebben uitgeschreven tijdens de controle. Dat is ook voer om te zeggen dat wij (motorrijders) zich niet aan de regels houden en met luide uitlaten rijden.Bommes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:06:
[...]
Dat van die com set aan je helm is toch wel echt bizar.
Zo goed als iedereen rijd tegenwoordig met zo een ding aan de helm.
Vreemd dat je daarvoor bekeurd kunt worden.
Gopro kan ik me nog iets bij voorstellen maar om eerlijk te zijn ook niet helemaal fair.
Zo een ding breekt al af als je er naar kijkt, dat beïnvloed nog niet misschien de veiligheid.
Een Gopro met een klem op de raamstijl van je cabrio is dat ook bekeurbaar??
De tekst zal wel iets in de trant zijn van er zijn bij controle X aantal bekeuring uitgedeelt voor uitlaten, de technische staat van de motor en illegaal gemonteerde communicatie systemen en camera's. Dat 95% voor die laatste 2 is uitgeschreven en dat niemand daar risico of overlast van heeft behalve potentieel de rijder zelf word uiteraard weggelaten.
Awesome
:strip_exif()/f/image/XvSDmdVH2EjIaBWsr48ENHT9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 192% gewijzigd door BvZwolle op 08-05-2023 11:31 ]
Jep, gekocht in augustus en twee weken geleden toevallig eens een keer geprobeerd. Koppelen met de QR-code lukte niet, maar met het VIN invoeren ging het gewoon in één keer. Waar loop je tegen aan?de Foarsitter schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:58:
Zijn er hier Yamaha rijders die hun motor hebben gekoppeld met de MyRide-app? Het lukt mij niet
Nu verwacht ik wel dat dergelijk controles voornamelijk in het weekend gedaan worden om de toeristen in de gaten te houden maar een gewaarschuwde motormuis telt voor twee.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik lees voor het eerst dat ze erop controleren, maar dat is dus n.a.v. dit: https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Tussenstop was ook nog vergezeld door een gezellig gesprek met de Luxemburgse politie, de extra lus was voorzien van een fuik.![]()
[Afbeelding]
Waar de motoren op een enkele reflector na netjes voldeden aan de voorschriften, we bijna alle papieren op orde hadden (miste 1 groene kaart, maar RDW overzicht met verzekerd ja was voldoende). Dachten we daar toch gerust doorheen te komen.
De solo rijder werd gematst, die had €400,- aan boetes te pakken maar ze hebben het gehalveerd naar €200. Zijn motivatie dat het niet zijn schuld was....hij had alles zo gekocht bij motoport. Hij was ook doelwit van de luxemburgse tv die zijn GoPro maar bar interessant vond.
Gasten hadden wel humor, ik was mijn groene kaart vergeten (kreeg die altijd per mail, maar laatst heeft de vriendin alles over gezet naar een nieuwe verzekeraar en die doet dat nog via post) en toen ik zij die ligt nog thuis bij de vriendin kwam er in droog Duits: Je kunt ook beter een weekend gaan rijden met de motor dan met de vrouw weg
Het gehele geintje heeft uiteindelijk 40minuten gekost, ze waren niet heel erg georganiseerd en gingen vrij random van de ene naar de andere groep. Solo rijders gingen er ook wat sneller doorheen als groepen. Bij 1 groep van 3 sloeg de voorrijder af (volgens z'n route en de 2 volgers reden netjes het parkeerterrein van de fuik op. Hij werd niet gevolgd en we dachten die is wel zo slim om weg te blijven, nee hoor 10 minuten later steek hij z'n neus om de hoek en mocht hij erbij gaan staan
Gewoon motorrijdertje pesten, want ze kunnen een comm-set gewoon gedogen totdat de regelgeving kloppend is...
Weet iemand hoe het zit in LU?
- Heb je een probleem met een ECE22.05 + intercomset?
- Heb je een probleem met een ECE22.06 + intercomset?
Ik zou adviseren massaal http://acl.lu/en-us/homepage te spammen

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 08-05-2023 12:33 ]
13:34 @VidaR-9A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Tussen kwart voor 1 en 2 uur, dat is namelijk mijn Norden
Ik moest om 13:45 de bus terug weer hebben, anders werd het pas 15:45.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ja klopt, omdat je ons niet getagged had. Ik lees veel maar niet altijd alle berichtenRubjeMazter schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:31:
@lolgast @LankHoar @timmie271 Denk dat deze is gemist (of ik heb gewoon geen geduld): Zou ik aan de TS toegevoegd kunnen worden? Info staat hier. Alvast bedankt!
Zal later toevoegen, mits de anderen het nog niet oppakten
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Heb dat hele bericht ook gemistRubjeMazter schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:31:
@lolgast @LankHoar @timmie271 Denk dat deze is gemist (of ik heb gewoon geen geduld): Zou ik aan de TS toegevoegd kunnen worden? Info staat hier. Alvast bedankt!
Na eerst per ongeluk even het topicstart gesloopt te hebben sta je er nu wel in
Gamertag: timmie271
Zoals ik het nu begrepen heb:SniperGuy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:01:
[...]
Ik lees voor het eerst dat ze erop controleren, maar dat is dus n.a.v. dit: https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
Gewoon motorrijdertje pesten, want ze kunnen een comm-set gewoon gedogen totdat de regelgeving kloppend is...
Weet iemand hoe het zit in LU?Want de artikelen zijn niet heel duidelijk
Ik zou adviseren massaal http://acl.lu/en-us/homepage te spammen
![]()
![]()
- Comsets zijn niet opgenomen in de norm, maar dienen de veiligheid van de helm niet te verhinderen. (Extern) comset = probleem.
- universele (externe) Comset ja, merkspecifiek comset nee.
Awesome
botoo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:56:
Goed om te weten van die controlefuiken in LU, ik rijd er vrijdag 16 juni doorheen maar zal extra maatregelen treffen (reflectorplaatje), Cardo ga ik er echt niet afslopen en dat (licht) getinte vizier moet ik nog over nadenken, als ik genoeg ruimte in de tas heb dan neem ik een extra blanke mee voor LU.
Nu verwacht ik wel dat dergelijk controles voornamelijk in het weekend gedaan worden om de toeristen in de gaten te houden maar een gewaarschuwde motormuis telt voor twee.
Wij kwamen trouwens nog een flinke groep chopperts tegen die dit principe aanhielden. Helaas was dat een oorverdovende faal. Stuk of 12 motoren rustig cruisend met open pijpen blijven gewoon onbeschoft luid, we konden ons gesprek gewoon staken gedurende de tijd dat het duurde dat ze langs kwamen rijden.Overigens blijf ik er bij dat geluidsoverlast door je rechterpols komt, ongeacht of er nu wel of niet een E-keur opzit.
Dat je ook met een E-keur uitlaat overlast kan veroorzaken met je rechterpols ben ik het wel mee eens. Maar dat je dat met open pijpen overlast kunt voorkomen doormiddel van je rechterpols niet, tenzij je die draai beweging gebruikt om je contact uit te zetten.
Awesome
Ah gelukkig, ik was al bang/blij dat ik mazzel gehad had dat ik niet in zo'n fuik was gereden want ik had alleen mijn engelse verzekerings papieren bij me met daarop in 3 of 4 talen dat ik verzekerd was in de EU...A13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:58:
[...]
Ik had ook de E certificaten van mijn uitlaten (downpipe en eind demper) uitgeprint, just in case.. maar dat was meer voor duitsland..
Maar die regels van die com setjes zijn wel erg raar idd..
Ik moet zeggen dat ik mijn hele tocht amper politie of flitspalen ben tegen gekomen.. calimoto premium deed het ook goed om de 'dangerzones' aan te geven als er een paal stond..
1 keer wel lullig, in duitsland reed ik achter een nederlander en ik was vergeten mijn klipperlicht uit te doen, dus hij attandeerde me daarop.. meteen daarop gaf calimo aan dat er een flitspaal was, dus ik in de rem.. maar net geen tijd om hem te waarschuwen.. dus hij werd geflits en ik niet.. en flits was van voren dus bij mij had dat toch geen boete opgeleverd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat papiertje heb ik niet meer gekregen van alle motoren (zitten allemaal onder zelfde verzekering)
Meeste verzekeraars hebben een app waar de groene kaarten in staan.kneusteun schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:30:
Ik heb volgens mij alleen de groene kaart nog als pdf in de mail.
Dat papiertje heb ik niet meer gekregen van alle motoren (zitten allemaal onder zelfde verzekering)
Zelf heb ik ook nog een pasje maar die is al verlopen sinds oktober 2019
Vergeet niet een reisverslag te typen, he? Ik vertrek namelijk op 11 juni die kant op. Dan heb ik alvast wat voorpret en wat voorkennis over hoe het er allemaal bij ligt. Ben t.z.t. heel benieuwd naar jouw ervaringenBvZwolle schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:23:
2 juni staat voor een vriend en mij de motorvakantie op de planning! 10 juni is die weer voorbij😭.
We gaan met de aanhanger naar Italië in Hotel Lory in Molveno.
Voel je zeker niet verplicht hoorBvZwolle schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:32:
[...]
Ik ben bang dat ik daar niet zo goed in ben. Mogelijk gooi ik hier en daar eens een foto op het wereldwijde Tweakersweb.
Ik ga mijn best doen!
[ Voor 23% gewijzigd door Hompu op 08-05-2023 16:02 ]
Ik ben bang dat ik daar niet zo goed in ben. Mogelijk gooi ik hier en daar eens een foto op het wereldwijde Tweakersweb.Hompu schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Vergeet niet een reisverslag te typen, he? Ik vertrek namelijk op 11 juni die kant op. Dan heb ik alvast wat voorpret en wat voorkennis over hoe het er allemaal bij ligt. Ben t.z.t. heel benieuwd naar jouw ervaringen
Ik ga mijn best doen!
Voor de ontbrekende reflector kreeg ik een waarschuwing (had ik prima gevonden om te betalen, ik wist dat ik deze had moeten hebben). Voor de communicatieset... Tja.. Als er mensen wat willen doneren... Be my guest. @Maegrim kan ook nog wel wat gebruiken volgens mij.
We hebben er wel lekker twee punten bij. Of die zijn we kwijt... Dat is mij niet duidelijk.
<VEEL FOTOS WARNING!!>
:fill(white):strip_exif()/f/image/oisjFFranIpjDlw0ZZhyczEp.png?f=user_large)
Dag1: Reading- Harwich
Via de snelweg (mega druk ivm lang weekend, filteren met koffers van een meter breed is toch wel spannend..) naar de boot.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ngTcpaWe6j0KPR20c0d1BM6d.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/c1yRqPxFdiYidRNrO23OGrux.png?f=user_large)
Dag2: Hoek van Holland- Friesland
https://calimoto.com/cali...-→-gorredijk-t-XGmFLUqk8j
Volgende ochtend om 8 uur van boord af en soepel door de douane op pad..
Even een pitstop bij vrienden in Leiden om verjaardagskadootje af te geven (en bakkie doen) en dan binnendoor via Weesp (waar we getrouwd zijn) naar de polder en de saaiste weg van NL gereden (A6) om met lunchtijd bij mijn ouders te zijn..
/f/image/YIRYEDep7Peghl3d6uoX0lVn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aq7PJRnHoNM3BlExDjKCQHEV.png?f=fotoalbum_large)
Dag3 bij familie
Even binnendoor gereden via onverhard pad om op jacht te gaan naar paard en wagens en fietspaden
:strip_exif()/f/image/N6Nko9ArSifGDEIUm1Bq3IIf.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/l3z9yfWitqZ4CcS7sDaYtjIj.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bg6tCPPVLqz4GDUMKvZtRMzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Dag4:Friesland- Limburg
https://calimoto.com/calimotour/gorredijk-→-holset-t-mtD2KFhsXw
Mooi weer in het begin en via het grensgebied afgezakt en via Enschede waar we gestudeerd hebben.. De regio van de oude Grolsch brouwerij ik onherkenbaar (vanwege de vuurwerkramp).
Ter hoogte van Limburg begon het te regenen.. eerst een beetje maar daarna met bakken uit de hemel..
Toen ik op de camping die ik geplanned had aankwam was het later (18:00) dan ik had geplanned en de receptie was als dicht.. ik keek op de weersvoorspelling en zag dat het de hele nacht en ochtend ging regenen dus ik pakte de dichte receptie op als een signaal en ben verder gereden en een hotel gezocht.. leuke herberg gevonden waar ik heerlijk heb gegeten onder genot van een goed belgisch biertje
:strip_exif()/f/image/Kg1dEFyaJDCgScqh9vDFZPKu.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nUnpxDq03IrKGXJ7oZZXdA6c.png?f=user_large)
/f/image/A4BgPAZpYjOrX4cqhefLZvZ4.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ADu2lIP6YRKHXFyfUeaA9baD.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1BiPcwNpnXDRAbnGc37vTM3q.png?f=user_large)
Dag5: Limburg - Moezel
https://calimoto.com/cali...→-zell-mosel-t-OZwk3SReFq
In de morgen idd weer regen maar ik was express wat later weggegaan, dus het stoptje vrij snel..
Even photo-opp op hoogste punt van NL (mijn eerste col!

Daarna via Belgie (en het vormalig onafhankelijke Morenet) en Luxemburg (zonder fuiken
:fill(white):strip_exif()/f/image/VrBNLZXBfyYuS5mpD77HwYSS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kMwguhJiQw3XydgNjPfX04cM.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJbrjS6oVElIGSse3gW6xDqE.png?f=user_large)
/f/image/vButwS3b0Tq8cKZW5F3Czlv8.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/a6ZezJooTN0QcSGW7oep4KAr.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LpiDbA9A0BTIzZMn5qjgAYeJ.png?f=user_large)
/f/image/v7tHMH6SiQr5TejsmQWoPLWQ.png?f=fotoalbum_large)
Dag6: Moezel - Elzas
https://calimoto.com/cali...→-wasselonne-t-UWFwIyfD8b
Volgende dag op tijd op, maar ontbijd en tent inpak routine was er nog niet helemaal, dus @Jolke moest iets op me wachten.. maar daarna heerlijk relaxed met voorrijder door het <nogwat> wald gereden.. het was door de week dus we hadden de weg voor onszelf.
Met lunch de hagelslag die ik in NL had gekocht gedeeld.. de kleine dingen die je mist in het buitenland
Eind van de dag Frankijk in en ik ging ZW en @Jolke weer naar huis (NO)..
Onderweg had ik een rare gedachte.. die campings die ik geplanned had zijn gewoon random van de kaart gekozen.. stel je voor dat een ervan een naturisten camping is.. wat doe je dan.. Nou of de duvel er mee speeld.. ik rij naar die camping op de route en het werd wel een raar smal weggetje met amper bordjes voor camping etc.. vreemd.. wel een of andere afkorting in het frans.. mmm aangekomen bleek het idd een naturistencamping te zijn maar daar is het seizoen blijkbaar nog te koud voor want hij was dicht.. dus ik maar verder gaan zoeken en vond een goede camping municipal.
Ik kwam naast een stel nederlanders te staan (die met een caravan achter hun EV daar stonden) en de buurman zei meteen: voordat je je tent opzet heb je wel een biertje verdient! nou daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Daarna tent opgezet en met mijn nieuwe kookstelletje een lekkere chicken curry gemaakt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MMmgrrEAt0C8Bj6YNYDlClht.png?f=user_large)
/f/image/9sdY1ydQNTnjGq68dD6tgvsO.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/p64ucjzC5RZp6vYNBxWcBlfR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7z9HqTsy83ht1e9sImVIi5zB.png?f=user_large)
/f/image/SQ42PPiNoOhRqho1EPO7YppR.png?f=fotoalbum_large)
Dag7: Elzas - Zwarte Woud
https://calimoto.com/cali...→-schliengen-t-fPluGp7LY5
https://calimoto.com/cali...-badenweiler-t-jUUbpNNHJp
Over haarspeld bochten gesproken.. zwarte woud zit er vol mee! Super wegen met enorm mooie landschappen.. en her en der plaatsnamen waar de puber in me natuurlijk om kon lachen..
Zwarte woud ik een enorme aanrader!!
:fill(white):strip_exif()/f/image/7E6obw0ofJ5na07H8EQFkS54.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6KdL4lGPpW93JNeQsFW62aXU.png?f=user_large)
/f/image/iiMrMgWZsWf8FakhMEElbIcL.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cDFlxlHZS8lHNUbEMFC6uOPK.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/OXN9LYOWaevCe3NRLafMZ4Lk.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6dNRDdDxnhvRaLmodYUvSEsO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/yO6fKKCbpsOfnUZtfW5P3b11.png?f=user_large)
/f/image/6tsiY2gLEwrOJyXqWCdwtFjM.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/y1pfnBW932YX1tdsUTFrhReV.png?f=user_large)
Dag8: Zwarte woud- Champagne
https://calimoto.com/cali...-sur-le-rupt-t-9ZioT1x8K2
https://calimoto.com/cali...ar-sur-seine-t-4iIzXLARLv
Na de Rijn voor de zoveelste keer overgestoken te zijn, richting de Vogezen.
Helaas deed mijn satnav telefoon een beetje raar (wou niet meer opladen) dus deel van de tracking gemist en uiteindelijk mijn gewone telefoon in tanktas gedaan en zo genavigeerd..
Wederom super mooie bergwegen! ook een aanrader.. ik denk dat ik in deze regios een keer terug moet komen.
Onderweg de memorial voor DeGaulle tegengekomen in middle of nowhere..
Uiteindelijk in de Champagne streek uitgekomen en op zoek gegaan naar het wijnhuis van vrienden van de ouders van de bestie van MrsT.. die maken champagne waar MrsT erg dol op is.. plek gevonden, maar er bleek niemand thuis te zijn.. dus maar camping opgezocht.. de grond bleek beetje zacht maar gelukkig had het buurmeisje mooie stenen geverfd dus die mocht ik hebben voor onder de standaard..
/f/image/C1RtevnNVIezjV7f6VIQ1c7B.png?f=fotoalbum_large)
Dag9: Champagne - Reading
https://calimoto.com/cali...-→-coquelles-t-SYdVwL4yll
Lekker ommeletje gekookt voor ontbijd, en daarna weer een half uur terug naar dat wijnhuis (had inmiddels adres gedubbeld checkt met vriending).
Daar aangekomen was er gelukkig wel iemand thuis en ik kon 4 flessen in de koffers kwijt..
Daarna zou ik via mijn neef gaan, maar die was toevallig in NL.. dus ik mikte op de kust..
Maar de wolken werden donkerder en donkerder.. en toen in Reims centrum mijn motor een raar ratelend geluid (alsof het een ducatti droge koppeling was) begon te maken wist ik niet of dit een teken van mechanish onheil was.. klonk als een gare koppeling, of als pinging.. Dus ik dacht, het landschap word toch minder spannend, weer ook niet echt lekker om aan het strand te gaan, ik pak de peage.. dus 250+Km snelweg later stond ik bij de eurotunnel.. Gek genoeg was na even snelweg het rare geluid ook weg.. dus ik vermoed dat het kwam door warmte.. mogelijk toch pingen, onderin de toeren.. boven 3K RPM deed hij het prima.. binnenkort moet hij toch een beurt dus dan maar even na laten kijken..
Bij tunnel kon ik direct de trein op en stond ik binnen no time weer in Blighty!.. mijn voorspelling qua weer kwam uit want het begon te regenen dat het goot dus even 2+ uur buffelen en ik was weer thuis
:fill(white):strip_exif()/f/image/nJbhJt5MD64tJ7aCTnH3FzWC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/06qkELFTYcdJM8ycZqqZeFtR.png?f=user_large)
/f/image/lhz82t67LN0eiylPw7AQ6C7e.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jMHewuRyyHZhyRJnZCSLpmSA.png?f=user_large)
/f/image/geK8dhK1oIlgy97Qfl7B9gLU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kb3fTJusDPwrwOEGRqfCtBj6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/z22y5S5rheibdVAaFyVSCnH1.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/idDPDvb20k7Lx7mPKjAQqoWE.png?f=user_large)
Ik ook, en ik weiger voor zoiets een app te installeren.kneusteun schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:30:
Ik heb volgens mij alleen de groene kaart nog als pdf in de mail.
Dus ik heb de 'groene' kaart op 70% grootte geprint en gelamineerd, en dat past netjes onder het zadel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
WeespToolkiT schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:43:
... en dan binnendoor via Weesp (waar we getrouwd zijn) naar de polder en de saaiste weg van NL gereden (A6) om met lunchtijd bij mijn ouders te zijn..

Is trouwens tegenwoordig Amsterdam

/f/image/BiLKMXH8d3FdvHvKOYSscI7S.png?f=fotoalbum_large)
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Klopt ja, blijft een raar idee..JanPedaal schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:37:
[...]
Weesp
Is trouwens tegenwoordig Amsterdam
[Afbeelding]
Mooie nieuwe wijk trouwens, tussen de A1 en oud weesp
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 08-05-2023 16:40 ]
Welke reflector ging het om?R0y. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:41:
Ik heb een vage foto van mijn groene kaart laten zien, was voldoende.
Voor de ontbrekende reflector kreeg ik een waarschuwing (had ik prima gevonden om te betalen, ik wist dat ik deze had moeten hebben). Voor de communicatieset... Tja.. Als er mensen wat willen doneren... Be my guest. @Maegrim kan ook nog wel wat gebruiken volgens mij.
We hebben er wel lekker twee punten bij. Of die zijn we kwijt... Dat is mij niet duidelijk.
Achter maar op het voorspatbord/vork heb ik ze ook niet.
Waren agenten in opleiding, ik was er bijna door totdat hij er op werd gewezen door een collega.
Spiegels zijn straks wel wat kleiner, maar beter iets kleiner met zicht dan grote zonder toch?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik heb er geeneen gezien.. jij wel?teacher schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:05:
@ToolkiT dat was nou met recht een mooi rondje...
Enneh.... titisee!
[Afbeelding]
Daarom roze reflectorstickers achterop plakken, wordt ook gedoogdR0y. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:46:
[...]
Waren agenten in opleiding, ik was er bijna door totdat hij er op werd gewezen door een collega.
In de UK MOT (Apk) regels staat expliciet dat een reflector sticker niet mag... Heb er zelf ook aal gedachttimmie271 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:50:
[...]
Daarom roze reflectorstickers achterop plakken, wordt ook gedoogd
Die blijven daar altijd naar et volgende zoeken om motorrijders te pesten. Eerst reflector achhteraan, dan de donkere vizieren op helm, nu comm setjes.
Heeft echt allemaal niks met veiligheid te maken. Ze willen daar zo veel mogelijk (vaak buitenlandse) motorrijders weren om hun verkeerscijfers (ongevallen/doden) omlaag te halen.
Stond er met 1 originele spiegel, was ok. Maat van me met 2 rizoma spiegels kreeg daar ook bekeuring voor want niet e-keur. Moto was al wat ouder dus in die tijd kraaide daar nog geen enkel bedrijf achter...
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Thanks voor het delen van je verslag, gave foto's, wel wat weinig selfies
Hoe is je V85 bevallen zo onderweg, tijdens langere dagen rijden?
Vogezen is inderdaad een erg gave streek om te rijden. Ben er tijdens meerdere tripje door heen gekomen.
Rondom die Gran Ballon niet aan te raden in het weekend trouwens, mega druk daar , bizar.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bommes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:47:
@ToolkiT brother from another mother![]()
Thanks voor het delen van je verslag, gave foto's, wel wat weinig selfies![]()
![]()
Vogezen is inderdaad een erg gave streek om te rijden. Ben er tijdens meerdere tripje door heen gekomen.
Rondom die Gran Ballon niet aan te raden in het weekend trouwens, mega druk daar , bizar.
/f/image/TfgXmgWF1w2LVyq65dCKiw7H.png?f=fotoalbum_large)
U vraagt selfies??
/f/image/Q77qQVs6QGrVgtVRVTgVW6LJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oPZhZ1DNvEIUsG8WhQZ7PeT6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q2ZYHOKbdCzl02bxztetkYyT.png?f=fotoalbum_large)
Meer zal ik jullie niet aandoen
[ Voor 38% gewijzigd door ToolkiT op 08-05-2023 18:52 ]
Daarom we die ook niet in NL, anders heb ik nog wel een uitdaging... Krijg de bijgeleverde reflector er niet op passend namelijk of die plak ik ook opToolkiT schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:05:
[...]
In de UK MOT (Apk) regels staat expliciet dat een reflector sticker niet mag... Heb er zelf ook aal gedacht
V85TT bevalt goed, op rare geluid na.. dat gaf wel een beetje gevoel van onzekerheid of ik stil zou komen te vallen..Bommes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:47:
Ik weet niet of het mijn uitlaat is die aanloopt (marge is wat klein bij achterstepjes) of dat blok gewoon heel briek loopt onder in de toeren als hij heet is (gebeurde vooral na lange ritten bij zware belasting en lage snelheden)...
Lange dagen van 6+ rijden binnendoor hakken er wel in (ben nog maar een paar weken veertiger) maar toen ik van de Champagne naar huis reed over snelweg was het geen seintje pijn om 8 uur in het zadel te zitten..
Met kampeer bepakking erop merkte ik wel dat ik meer top zwaar ben, dus voldende keer minder mee.. of budget ver vijfvoudigen en in hotels gaan zitten
Ja de KTM dealer in Eiffel heeft mij toen er ook 1 op de achterkant geknald.R0y. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:46:
[...]
Ik vroeg hem of mijn niet bestaande katalysator een issue was en toen plakte die een reflector en zei hij " So ist alles immer in ordnung"
Volgens hem was die achterste reflector echt een must in Duitsland, daar pikken ze je erop uit omdat ze dat van achter meteen zien.
Ik heb weleens ergens gelezen dat de E5 versie dat wel eens vaker doet.ToolkiT schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:59:
[...]
V85TT bevalt goed, op rare geluid na.. dat gaf wel een beetje gevoel van onzekerheid of ik stil zou komen te vallen..
Ik weet niet of het mijn uitlaat is die aanloopt (marge is wat klein bij achterstepjes) of dat blok gewoon heel briek loopt onder in de toeren als hij heet is (gebeurde vooral na lange ritten bij zware belasting en lage snelheden)...
Lange dagen van 6+ rijden binnendoor hakken er wel in (ben nog maar een paar weken veertiger) maar toen ik van de Champagne naar huis reed over snelweg was het geen seintje pijn om 8 uur in het zadel te zitten..
Met kampeer bepakking erop merkte ik wel dat ik meer top zwaar ben, dus voldende keer minder mee.. of budget ver vijfvoudigen en in hotels gaan zitten
Heb je een andere (beetle)map er in?
Anders is dat er een overweging waard.
Of anders zeker weten dat de laatste software update bij de dealer is uitgevoerd.
Veel te kort, dat verslagToolkiT schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:43:
Even een verslagje van mijn 'rondje'...
Tot nu toe altijd geluk gehad in DE. Daar zou ik persoonlijk ook minder moeite mee hebben als ik daar een boete voor zou krijgen, dat weet ik en kies zelf dus voor het risico. Ik ging er van uit dat verder alles in orde was… Die boete van de communicatieset denk ik dus wat anders over.kneusteun schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:52:
[...]
Ja de KTM dealer in Eiffel heeft mij toen er ook 1 op de achterkant geknald.
Ik vroeg hem of mijn niet bestaande katalysator een issue was en toen plakte die een reflector en zei hij " So ist alles immer in ordnung"
Volgens hem was die achterste reflector echt een must in Duitsland, daar pikken ze je erop uit omdat ze dat van achter meteen zien.
Geen map, wel een chip... Zal de dealer eens vragen om een update..Bommes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:15:
[...]
Ik heb weleens ergens gelezen dat de E5 versie dat wel eens vaker doet.
Heb je een andere (beetle)map er in?
Anders is dat er een overweging waard.
Of anders zeker weten dat de laatste software update bij de dealer is uitgevoerd.
Proefrit op gemaakt, prima ding, maar het vermogen viel me wat tegen (kwam van de Fazer8 af) maar mijn V85TT is waarschijnlijk niet veel sneller, dus dat was vooral perceptie..gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:39:
Ik ben aan het kijken naar een Ducati scrambler desert sled. Iemand ervaringen met deze motor? Ik lees overal dat het een fijne fiets is. Zelf zoek ik een hoge, maar niet te grote motor. Dus veel tour motoren vallen meteen af. Deze lijkt me wel aardig. Een alleskunner zo lijkt het.
Ja vreemd. Heb een monster 696 nu en die heeft 10pk meer met minder inhoud. Zal wel iets met euro5 te maken hebben. Hoe verhoudt de desert sled zich qua grootte tov de v85? Heb op de guzzi gezeten, maar ik vond hem nog een beetje te fors.ToolkiT schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:42:
[...]
Proefrit op gemaakt, prima ding, maar het vermogen viel me wat tegen (kwam van de Fazer8 af) maar mijn V85TT is waarschijnlijk niet veel sneller, dus dat was vooral perceptie..
ja hoe werkt dat trouwens met straf punten ?R0y. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:41:
Ik heb een vage foto van mijn groene kaart laten zien, was voldoende.
Wetende dat ik vorig jaar 2500 euro armer ben geworden in beglie duitsland en luxemburg!
Belgie 4 strafpunten
Duitsland 8 van de 12
Luxemburg 4
Ken je ergens dat nog terug vinden of ze nog geldig zijn
Gewoon een zwarte kunststof of alu strip aan de kentekenplaat plakken en m daarop maken, moet toch niet zo moeilijk zijn?timmie271 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:56:
[...]
Daarom we die ook niet in NL, anders heb ik nog wel een uitdaging... Krijg de bijgeleverde reflector er niet op passend namelijk of die plak ik ook op
Maar dit, en de koffers, zorgen er wel voor dat ik de taartschep lekker origineel houd. En omdat er een ander onderkuip deel op moet om een alternatief te monteren.. en dat maakt het ook nog eens een kostbare aangelegenheid.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
:strip_exif()/f/image/gsxX5sCIMhfoj1vf5p3yt87j.jpg?f=fotoalbum_large)
Je gaat mij niet zeggen dat ik opeens schade heb gemaakt in de 2 dagen dat ik niet gereden heb. Ik zie verder ook niet schade dat gemaakt kan zijn door iemand.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Strafpunten in België bestaan volgens mij nog niet.ibothead schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:18:
[...]
ja hoe werkt dat trouwens met straf punten ?
Wetende dat ik vorig jaar 2500 euro armer ben geworden in beglie duitsland en luxemburg!
Belgie 4 strafpunten
Duitsland 8 van de 12
Luxemburg 4
(en ik hoop dat het nog even zo blijft, we hebben al genoeg trajectcontroles als daar nog strafpunten bij komen...)
Short cuts make long delays
Ik ben voor cardo gedaan om de simpele reden dat die over het algemeen goedkoper is. En dus ook meer mensen hebben.unifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:40:
Ik wil dit weekend even kijken voor een nieuwe (systeem)helm, met communicatie er ook bij, voor muziek, telefoon en ouwehoeren met motormaten. Zat te denken aan een Cardo setje want die koppelt makkelijker dacht ik. In mn omgeving heb ik iemand met een Sena geintegreerde set (heel tevreden) en iemand met een Cardo aan z'n helm (ook heel tevreden). Maar verder weet ik er bijzonder weinig vanIemand tips voor goeie combi's?
Wat ik me meen te herinneren is dat de punten in Luxemburg vervallen zodra je 2 jaar geen nieuwe punten hebt gescoord.ibothead schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:18:
[...]
ja hoe werkt dat trouwens met straf punten ?
Belgie 4 strafpunten
Duitsland 8 van de 12
Luxemburg 4
Ik heb ook een puntje vanwege iets te hard rijden.
Is dat echt een barst? Als ik het deel onder en boven de diepere beschadiging bekijk lijkt het wel een diepe kras. (zo komt het iig over op de fotoNaif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 05:03:
Heb ik even pech, mag denk ik al gebruik maken van mijn Garantie, zit echt een verschrikkelijk grote barst in de karroserie net boven mijn zit.[Afbeelding]
Je gaat mij niet zeggen dat ik opeens schade heb gemaakt in de 2 dagen dat ik niet gereden heb. Ik zie verder ook niet schade dat gemaakt kan zijn door iemand.
Ik heb een Cardo Spirit HD in m'n Scorpion exo-tech evo carbon helm zitten. Helm vind ik sowieso heel erg fijn, de Cardo ben ik wat minder enthousiast over.unifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:40:
Ik wil dit weekend even kijken voor een nieuwe (systeem)helm, met communicatie er ook bij, voor muziek, telefoon en ouwehoeren met motormaten. Zat te denken aan een Cardo setje want die koppelt makkelijker dacht ik. In mn omgeving heb ik iemand met een Sena geintegreerde set (heel tevreden) en iemand met een Cardo aan z'n helm (ook heel tevreden). Maar verder weet ik er bijzonder weinig vanIemand tips voor goeie combi's?
Voor podcasts en bellen is hij best goed geschikt, en voor een muziekje op de achtergrond ook. Geluid klinkt wel wat blikkerig. Al had ik van zulke speakertjes ook niet veel meer verwacht. Waar ik wat meer moeite mee heb is dat hij niet hard genoeg kan op de snelweg. Ik hoor dan niks meer van de muziek/podcast/bellen. Ik rij uiteraard met oordopjes in dus dat dempt natuurlijk ook veel.
Op andere fora las ik nog dat ik beetje kan spelen met de plaatsing van de speakertjes, echter de Scorpion heeft gewoon uitsparingen zitten waar die speakertjes perfect in passen dus ik verwacht niet zo veel te kunnen verplaatsen.
Helemaal mee eens, ook zo raar dat ik echt niet wist dat zo'n setje een probleem was. Ik had 100 punten dezelfde fout gemaakt.R0y. schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:45:
[...]
Tot nu toe altijd geluk gehad in DE. Daar zou ik persoonlijk ook minder moeite mee hebben als ik daar een boete voor zou krijgen, dat weet ik en kies zelf dus voor het risico. Ik ging er van uit dat verder alles in orde was… Die boete van de communicatieset denk ik dus wat anders over.
Als je naar Luxemburg gaat en gecontroleerd word is een geïntegreerde ineens een stuk voordeligerunifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:40:
Awesome
Je kan ook andere speakertjes kopen voor de cardo units.MitchellHearth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:43:
[...]
Ik heb een Cardo Spirit HD in m'n Scorpion exo-tech evo carbon helm zitten. Helm vind ik sowieso heel erg fijn, de Cardo ben ik wat minder enthousiast over.
Voor podcasts en bellen is hij best goed geschikt, en voor een muziekje op de achtergrond ook. Geluid klinkt wel wat blikkerig. Al had ik van zulke speakertjes ook niet veel meer verwacht. Waar ik wat meer moeite mee heb is dat hij niet hard genoeg kan op de snelweg. Ik hoor dan niks meer van de muziek/podcast/bellen. Ik rij uiteraard met oordopjes in dus dat dempt natuurlijk ook veel.
Op andere fora las ik nog dat ik beetje kan spelen met de plaatsing van de speakertjes, echter de Scorpion heeft gewoon uitsparingen zitten waar die speakertjes perfect in passen dus ik verwacht niet zo veel te kunnen verplaatsen.
https://www.cardosystems.com/shop/45mm-audio-set/
Beetje prijzig voor 90 euro, maar het is een mogelijkjheid.
EDIT: Ik kwam net ook dit tegen
https://www.digitrading.shop/speaker-boosters
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 09-05-2023 09:30 ]
Heb je dynamisch geluid aan of uit staan? Toen ik die aan had staan, was het geluid altijd te zacht. Nu heb ik hem uitgezet en hoor ik voldoende. Maar: Dat is met een ruit op de motor. Naked geeft uiteraard meer geluid.MitchellHearth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:43:
[...]
Ik heb een Cardo Spirit HD in m'n Scorpion exo-tech evo carbon helm zitten. Helm vind ik sowieso heel erg fijn, de Cardo ben ik wat minder enthousiast over.
ventiel gescheurd ...

wiel er gister snel uit gehaald en vandaag proberen weg te brengen, dan is het voor het weekend gefixt iig. Ik twijfel wel om meteen het wiellager mee te pakken aangezien de zooi nu toch los is. Motor heeft (pas) 45k gelopen dus dat valt mee, maar toch, zullen de kosten niet zijn.
Ik zal nog eens door de instellingen lopen. Volgens mij stond dat uit.nldls schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:23:
[...]
Heb je dynamisch geluid aan of uit staan? Toen ik die aan had staan, was het geluid altijd te zacht. Nu heb ik hem uitgezet en hoor ik voldoende. Maar: Dat is met een ruit op de motor. Naked geeft uiteraard meer geluid.
M'n F750GS heeft een zodanig kleine ruit dat het meer een naked is. Zit er sowieso aan te denken om daar een grotere ruit op te zetten, mogelijk dat dat een hoop windruis weg neemt. Maar zoals eerder hier besproken is het een beetje 50/50 of het effectief is een hogere ruit (kan ook juist turbulentie geven precies op je helm).
ruit is altijd kwestie van goed inlezen of proberen . een givi is overigens qua werking vaak wel het beste is mijn ervaringMitchellHearth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:30:
[...]
Ik zal nog eens door de instellingen lopen. Volgens mij stond dat uit.
M'n F750GS heeft een zodanig kleine ruit dat het meer een naked is. Zit er sowieso aan te denken om daar een grotere ruit op te zetten, mogelijk dat dat een hoop windruis weg neemt. Maar zoals eerder hier besproken is het een beetje 50/50 of het effectief is een hogere ruit (kan ook juist turbulentie geven precies op je helm).
Indien communicatie belangrijk is, de beste is degene die jouw maten ook hebbenunifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:40:
Wij hebben met de groep (bijna) voornamelijk cardo (Bold) en dat werkt prima met 5 tot 8 personen (max 15 personen). Volume op mijn "oude" mt09sp was voor mij voldoende bij muziek maar denk dat een podcast lastig te volgen zou worden.
Ik heb via MP de JBL speakertjes gekocht en dat scheelt een hoop. Geluid is iets voller en het volume gaat hoger.
Net geswitcht naar een KTM 890 adv. R met ruitje en merk dat ik meer turbulentie heb op mijn helm en daardoor weer minder hoor van de muziek, grotere/betere speakertjes (die er volgens mij niet zijn) gaan hier helaas niet helpen en moet opzoek naar de oorzaak van de turbulentie.
TLDR: De JBL versie is een pak beter dan de standaard speakers maar veel wordt bepaald door de wind/turbulentie die je ervaart tijdens het rijden
Die kreeg ik erbij, en zijn wel beter qua geluid, maar merkte laatst op dat er bij mij nu wel een kraakje in een van deze speakers zit.... heel irritant.gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:23:
[...]
Je kan ook andere speakertjes kopen voor de cardo units.
https://www.cardosystems.com/shop/45mm-audio-set/
Beetje prijzig voor 90 euro, maar het is een mogelijkjheid.
EDIT: Ik kwam net ook dit tegen
https://www.digitrading.shop/speaker-boosters
Niet specifiek met de Desert Sled maar wel met de Monster 797, waar in ieder geval exact hetzelfde motorblok in hangt maar die volgens mij wel meer onderdelen gemeen hebben. In de Monster 797 maakt ie rond de 73 PK en dat vind ik persoonlijk meer als voldoende om lol mee te hebben op straat. Hij wil niet heel hoog in de toeren gereden worden, alles boven de 7000 moet je eigenlijk vergeten, daar loopt ie niet mooi, klinkt ook niet fijn, maar van 3500 tot 7000 vind ik het persoonlijk een heel leuk blok.gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:39:
Ik ben aan het kijken naar een Ducati scrambler desert sled. Iemand ervaringen met deze motor? Ik lees overal dat het een fijne fiets is. Zelf zoek ik een hoge, maar niet te grote motor. Dus veel tour motoren vallen meteen af. Deze lijkt me wel aardig. Een alleskunner zo lijkt het.
Luchtgekoeld, dus op warme dagen op langzame snelheid wordt het blok gruwelijk warm en in het algemeen loopt ie natuurlijk niet zo perfect mooi rond als een japanner, maar sinds dat mijn vriendin hem heeft is het wel gewoon starten lopen geweest.
Het is wel een blok wat nog naar de oude Ducati standaarden is gebouwd, wat inhoudt dat je iedere 12000 km aan de beurt bent voor een desmo service. Maar het is een 2-cilinder met 2 kleppen per cilinder, dus dat zou qua kosten nog binnen de perken moeten blijven.
Ik doe in het verkeer best veel met de achterrem, maar die moet je eigenlijk vergeten bij een Ducati, die doet namelijk nagenoeg niks. Voorrem bij de Monster 797 is wel ontzettend goed, maar volgens mij heeft de Scrambler een enkele schijf voor, dus hoe dat dan precies remt ten opzichte van de 797 durf ik niet te zeggen.
De enige nadelen die mijn vriendin noemt aan haar Monster 797 zijn het gebrek aan een benzinemeter en de matige achterrem. Verder vindt ze het een geweldige machine.
Heb beter gekeken en je hebt gelijkt, heeft dus 1 of andere klootzak leuk even mijn zijn sleutel of iets anders eroverheen zitten krassen.remsie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:05:
[...]
Is dat echt een barst? Als ik het deel onder en boven de diepere beschadiging bekijk lijkt het wel een diepe kras. (zo komt het iig over op de foto)
Godsamme…welke absolute idioot haalt het in zijn hoofd zoiets te doen bij een object dat niet van jou is…leuk op je motor met nog geen 300km.
Iemand op gaan zitten voor een foto met een jas of iets dergelijks? Had dat bij een vorige woning ook, motor stond geparkeerd bij een ijssalon. Hoe vaak ik wel niet uit het raam heb gehangen om mensen met kinderen er vanaf te schreeuwen kan ik niet op twee handen tellen.Naif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:
[...]
Heb beter gekeken en je hebt gelijkt, heeft dus 1 of andere klootzak leuk even mijn zijn sleutel of iets anders eroverheen zitten krassen.
Godsamme…welke absolute idioot haalt het in zijn hoofd zoiets te doen bij een object dat niet van jou is…leuk op je motor met nog geen 300km.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Ziet eruit dat je ook na het Pfälzerwald (zo heet die dus) je nog mooie stukken gereden hebt.
Dat TV-frame in het Zwarte Woud, is dat bij Schauinsland?
Betekend dus toch Alarm en misschien een soort Dashcam ofzo aanschaffen, want die voelt niet veilig zo...
Het lijkt er inderdaad op alsof iemand met een scherp object je motor heeft bekrast. Dat is heel zuur. Sowieso even aangifte bij de politie doen. Ben je all risk verzekerd?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Je alarm gaat niet af door ieamand die een krasje maakt. En dat voorkomt de kras ook niet. Veel succes met een dashcam (monteer je dat ding altijd zodat ie je tank filmt?); ga je met het filmpje naar de politie? En gaan zij dan zoeken? Het enige is dat je een soort bewijs van vandalisme hebt voor de verzekering. Gezien het vervelende systeem van bonus malus, eigen risico enzo, denk ik dat je beter kunt slikken en met een lakstift aan de gang kunt gaan. Erg naar, maar dit soort dingen gebeuren helaas. Net zoals de motor een keer laten vallen.Naif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:52:
Betekend dus toch Alarm en misschien een soort Dashcam ofzo aanschaffen, want die voelt niet veilig zo...
Bovendien zijn zaken als alarm en dashcam maar zeer beperkt effectief. Als mijn motor hier in de parkeergarage staat, gaat het alarm er niet op. Het trekt alleen maar je accu leeg en na 7 dagen (meen ik) gaat het BMW alarm vanzelf uit om de accu te beschermen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik ben wel all-risk verzekerd, maar dan gaat ook direct de premium omhoog van mijn verzekering, dus verlies ik er uiteindelijk toch alleen maar op.
Hoop vooral voor diegene die het gedaan heeft dat ik er niet achter komt wie het is, want daar zal niet veel positiefs uitkomen.
Politie zal hier ook helemaal niks mee doen, komen ze vaak genoeg tegen en gaan toch nooit de persoon vinden. Hoopte dat ze in Duitsland wel wat netter, maar je zal altijd dit soort insecten tegenkomen.
Vergeet niet dat wij bij de snelle groep onder alles uit zijn gekomen. Mijn helm met comm set en donker vizier die aan mijn spiegel hing was niet opgevallen door de agent die wel heel belangstellend naar mijn knipperlichten stond te kijken. Mochten zo weer door, nadat we de groene kaart hadden binnen gehaald via een 56k modemA13X schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:21:
[...]
[Afbeelding]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Bij sommige verzekeringen bieden een no-claim beschermer waardoor je in ieder geval 1 claim per jaar kunt doen zonder dat je helemaal zakt op de ladder. Ik heb ook begrepen dat sommige verzekeringen je no-claim niet aantasten wanneer de schade buiten je eigen schuld ontstaat. Dus sowieso even contact opnemen met je verzekering en m.i. ook sowieso even aangifte doen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Het niet gebruiken van je verzekering voelt altijd een beetje vervelend. Dan 'betaal' je voor je gevoel voor 'niets'. Wat is het nut van een verzekering als je die niet benut? Maar goed, dat is een andere discussie
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Mooie is dat als je de persoon vind dat je hem moeilijk wat aan kan doenNaif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:16:
Nope ik heb er niks helemaal niks voor erbij. Dus dat is het absoluut niet.
Ik ben wel all-risk verzekerd, maar dan gaat ook direct de premium omhoog van mijn verzekering, dus verlies ik er uiteindelijk toch alleen maar op.
Hoop vooral voor diegene die het gedaan heeft dat ik er niet achter komt wie het is, want daar zal niet veel positiefs uitkomen.
Politie zal hier ook helemaal niks mee doen, komen ze vaak genoeg tegen en gaan toch nooit de persoon vinden. Hoopte dat ze in Duitsland wel wat netter, maar je zal altijd dit soort insecten tegenkomen.
Maar erg zuur dit soort dingen, ga naar een schade specialist en die werkt dit weg voor 150 tot 200 euro (gok ik)
Edit: leuk als je een dashcam op je motor monteert, kunnen ze die gelijk meenemen
[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 09-05-2023 11:45 ]
Ze zakt wel degelijk op de ladder, alleen hou je je kortingspercentage. Dat is prima zolang je bij dezelfde verzekering zit/blijft.Herman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:
@Naif0n
Bij sommige verzekeringen bieden een no-claim beschermer waardoor je in ieder geval 1 claim per jaar kunt doen zonder dat je helemaal zakt op de ladder. Ik heb ook begrepen dat sommige verzekeringen je no-claim niet aantasten wanneer de schade buiten je eigen schuld ontstaat. Dus sowieso even contact opnemen met je verzekering en m.i. ook sowieso even aangifte doen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Het niet gebruiken van je verzekering voelt altijd een beetje vervelend. Dan 'betaal' je voor je gevoel voor 'niets'. Wat is het nut van een verzekering als je die niet benut? Maar goed, dat is een andere discussie
Stap je over sta je ineens een paar jaar lager in Roydata..
Het zal aan de voorwaarden liggen of het onder vandalisme valt. Vaak nog wel eigen risico.
Al met al gewoon kut
[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 09-05-2023 11:45 ]
Maar, ik zit natuurlijk wel met het idee, als ik het fix. Wat als die persoon weer besluit het te doen? Zit ik nog eens met de schade, wat mij nog meer geld kost. Gezien ik niemand meer vertouw waar ik nu woon natuurlijk.
Parkeergarage in een appartementencomplex oid? Dat zijn de gevaarlijkste plekken om je motor te stallen. Vwb schade als diefstalNaif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:51:
Ik heb uiteindelijk sowieso zelf 300euro eigen risico, dus als het onder de 300 euro zou zijn, moet ik het alsnog zelf betalen. Al denk ik niet dat die onder de 300 zou blijven (bijv fixen bij BMW zelf), misschien een ander zou het wel wat goedkoper zijn want er moet gelukkig verder niks vervangen worden.
Maar, ik zit natuurlijk wel met het idee, als ik het fix. Wat als die persoon weer besluit het te doen? Zit ik nog eens met de schade, wat mij nog meer geld kost. Gezien ik niemand meer vertouw waar ik nu woon natuurlijk.
Er is een speciale plek in de hel voor zulke lui...
[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 09-05-2023 11:55 ]
Ja leuk idee meer om te stelen inderdaad, toch maar niet doen dankneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:44:
[...]
Edit: leuk als je een dashcam op je motor monteert, kunnen ze die gelijk meenemen
Ja zeker....hier is er eigenlijk nooit iets gebeurd in de afgelopen 4 jaar dat ik hier woon. Staan ook andere motoren. Alleen is die van mij natuurlijk gloednieuw, dus dat kan ook mogelijk weer een reden zijn geweest. Maar je verwacht soms meer van je medemensSniperGuy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Parkeergarage in een appartementencomplex oid? Dat zijn de gevaarlijkste plekken om je motor te stallen. Vwb schade als diefstal
Er is een speciale plek in de hel voor zulke lui...

type motor maakt natuurlijk ook uit, maar de monster heeft zelfde idee L twin als desert sled natuurlijk..gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:04:
[...]
Ja vreemd. Heb een monster 696 nu en die heeft 10pk meer met minder inhoud. Zal wel iets met euro5 te maken hebben. Hoe verhoudt de desert sled zich qua grootte tov de v85? Heb op de guzzi gezeten, maar ik vond hem nog een beetje te fors.
De V85TT is hoger, want meer all road capable.. desert sled is all show, no go in terrein natuurlijk (maar wel een coole fiets!)
ThanksJolke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:43:
Nice verslag en leuke foto's, @ToolkiT.
Ziet eruit dat je ook na het Pfälzerwald (zo heet die dus) je nog mooie stukken gereden hebt.
Dat is in dat park in BadenweilerJolke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:43:
Dat TV-frame in het Zwarte Woud, is dat bij Schauinsland?
Is wrappen misschien een optie?cyntax schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:33:
@Naif0n Dat plastic topdeel is relatief eenvoudig te vervangen alleen kost het wel wat knaken, rond de 300 euro ofzo zo uit mijn hoofd. Ik zou er een tankpad overheen plakken en niet meer aan denken, dat deel is toch relatief gevoelig voor schade ivm je jas die er soms tegenaan komt. Blijft natuurlijk super kut, de ventieldoppen zijn wel eens van mijn GSA gejat, mensen zijn echt kansloos.
Wel diep triest dat iemand zo'n kras heeft gemaakt, blijf met je poten van andermans spullen af
Die agenten vonden het zo fijn dat wij als snelle groep zo rustig reden dat we daarna met alles wegkwamenMitssz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Vergeet niet dat wij bij de snelle groep onder alles uit zijn gekomen. Mijn helm met comm set en donker vizier die aan mijn spiegel hing was niet opgevallen door de agent die wel heel belangstellend naar mijn knipperlichten stond te kijken. Mochten zo weer door, nadat we de groene kaart hadden binnen gehaald via een 56k modem
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nadeel is dat als er dan vocht onderkomt en je daar 3 jaar na dato achter komt dan ga je helemaal jankenlindseysew schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:39:
[...]
Is wrappen misschien een optie?
Wel diep triest dat iemand zo'n kras heeft gemaakt, blijf met je poten van andermans spullen af
Ik hang, als het om de medemens gaat, ook graag de pessimist uit: Als het erop aankomt kiest iedereen voor zichzelf, je kan niks verwachten van mensen. Bedanken als ze het wel doen is natuurlijk dan op z'n plaats maar in de basis verwacht ik niks, scheelt een hoop teleurstelling

Dat is het hele doel van die bonus malus ellende. Ze willen dat je hen niet belt. En zo'n no claim beschermer is natuurlijk een sigaar uit eigen door. Ze hebben bij de verzekering geen mijter op en ze rijden ook niet op schimmels...Herman schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:
@Naif0n
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit topic is gesloten.