Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 481 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn issue met rare geluid is idd pinging als ik de V85TT groepen moet geloven.. hier een filmpje van iemand met zelde probleem:
https://www.facebook.com/...dorvanity=318916295254488

Wegrijden met <3K RPM bij warmte geeft dit verschikkelijke geluid.. ga eens met de dealer checken of er een ECU update is.. anders vrees ik dat ik een custom mapping nodig heb..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Parkeergarage in een appartementencomplex oid? Dat zijn de gevaarlijkste plekken om je motor te stallen. Vwb schade als diefstal :(
Tsja...in zekere zin wel. Ze hebben een mooie plek om rustig te werken of de boel te slopen. Maar specifiek in mijn geval ben ik erg blij met de parkeergarage. Aan de voet van mijn flat staat een metrostation dat erg druk bezocht wordt (er stop ook een tram uit Charlois en Feijenoord) en de Maassilo/Now&Wow is aan de overkant. Dan heb ik minder goede hoop op het heel blijven van mijn motor hier buiten dan dat ie in de PG staat.
Binnen staat ie vast aan de muur met een dik slot. Geen probleem om te kraken natuurlijk, maar er blijft in ieder geval genoeg bewijs voor diefstal achter. Je kunt niet alles voorkomen. Ik denk dat ze liever die gloednieuwe supersport op paddockstands meenemen. Die til ik in mijn eentje nog wel op. Die wegversperring van mij hebben ze 3 man voor nodig... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 20:10
ToolkiT schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:07:
[...]

type motor maakt natuurlijk ook uit, maar de monster heeft zelfde idee L twin als desert sled natuurlijk..
De V85TT is hoger, want meer all road capable.. desert sled is all show, no go in terrein natuurlijk (maar wel een coole fiets!)
Hmm. Ik denk niet dat we het over dezelfde motor hebben dan. Er zijn scramblers bij Ducati idd die all show zijn wat betreft off-road mogelijkheden. Maar de desert slet 😬 kan dat zeer zeker. Met 200mm travel, 25kg lichter dan de guzzi, betere of road banden, smaller en hoger. Waardoor staand rijden wat makkelijker is, is die best capabel op onverhard terrein. Schijnt… ik moet het dus nog proberen.

Afbeeldingslocatie: https://dirtbikemagazine.com/wp-content/uploads/2018/02/DucSled-Leftweb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Hmm. Ik denk niet dat we het over dezelfde motor hebben dan. Er zijn scramblers bij Ducati idd die all show zijn wat betreft off-road mogelijkheden. Maar de desert slet 😬 kan dat zeer zeker. Met 200mm travel, 25kg lichter dan de guzzi, betere of road banden, smaller en hoger. Waardoor staand rijden wat makkelijker is, is die best capabel op onverhard terrein. Schijnt… ik moet het dus nog proberen.

[Afbeelding]
verrek die heeft idd meer bodemvrijheid..
Maar bij beide moet je wel opletten qua gewicht, het is geen 300cc crosser natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:20
mphilipp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:34:
[...]

Tsja...in zekere zin wel. Ze hebben een mooie plek om rustig te werken of de boel te slopen. Maar specifiek in mijn geval ben ik erg blij met de parkeergarage. Aan de voet van mijn flat staat een metrostation dat erg druk bezocht wordt (er stop ook een tram uit Charlois en Feijenoord) en de Maassilo/Now&Wow is aan de overkant. Dan heb ik minder goede hoop op het heel blijven van mijn motor hier buiten dan dat ie in de PG staat.
Binnen staat ie vast aan de muur met een dik slot. Geen probleem om te kraken natuurlijk, maar er blijft in ieder geval genoeg bewijs voor diefstal achter. Je kunt niet alles voorkomen. Ik denk dat ze liever die gloednieuwe supersport op paddockstands meenemen. Die til ik in mijn eentje nog wel op. Die wegversperring van mij hebben ze 3 man voor nodig... :+
Zo dacht ik er ook altijd over, totdat ze 6 maanden geleden mijn K1600GT meenamen..
Overigens is op beeldmateriaal van de vervangende en ook gestolen R1250GS te zien dat ze ermee wegrijden met het alarm wat nog af gaat, dus het lijkt erop dat ze met een omweg zonder sleutel de motor toch kunnen starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blackeagle020 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:14:
[...]
Zo dacht ik er ook altijd over, totdat ze 6 maanden geleden mijn K1600GT meenamen..
Overigens is op beeldmateriaal van de vervangende en ook gestolen R1250GS te zien dat ze ermee wegrijden met het alarm wat nog af gaat, dus het lijkt erop dat ze met een omweg zonder sleutel de motor toch kunnen starten.
Oh, ik heb geen illusies dat als ze 'm willen jatten, ze 'm wel mee zullen nemen. De kans is denk ik kleiner, aangezien er makkelijker prooien te vinden zijn. Maar kleine kans wil nog niet zeggen geen kans. Ik kan niet meer doen dan ik doe, dus ik lig er ook niet wakker van. Er zijn belangrijkere dingen om mij zorgen over te maken. Alarm, camera's e.d. maken het echt niet veiliger. Dat is inmiddels wel duidelijk. Alleen zijn er mensen die nog steeds alles willen volhangen met camera's omdat ze denken dat het dan veiliger is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:02:
[...]

verrek die heeft idd meer bodemvrijheid..
Maar bij beide moet je wel opletten qua gewicht, het is geen 300cc crosser natuurlijk :)
Nee precies, maar lijkt me wel een mooie tussenoplossing. Voor een beetje spelen in de bossen en redelijk comfortabel cruisen. Ff een proefritje maken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
UTwizard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Niet specifiek met de Desert Sled maar wel met de Monster 797, waar in ieder geval exact hetzelfde motorblok in hangt maar die volgens mij wel meer onderdelen gemeen hebben. In de Monster 797 maakt ie rond de 73 PK en dat vind ik persoonlijk meer als voldoende om lol mee te hebben op straat. Hij wil niet heel hoog in de toeren gereden worden, alles boven de 7000 moet je eigenlijk vergeten, daar loopt ie niet mooi, klinkt ook niet fijn, maar van 3500 tot 7000 vind ik het persoonlijk een heel leuk blok.

Luchtgekoeld, dus op warme dagen op langzame snelheid wordt het blok gruwelijk warm en in het algemeen loopt ie natuurlijk niet zo perfect mooi rond als een japanner, maar sinds dat mijn vriendin hem heeft is het wel gewoon starten lopen geweest.

Het is wel een blok wat nog naar de oude Ducati standaarden is gebouwd, wat inhoudt dat je iedere 12000 km aan de beurt bent voor een desmo service. Maar het is een 2-cilinder met 2 kleppen per cilinder, dus dat zou qua kosten nog binnen de perken moeten blijven.

Ik doe in het verkeer best veel met de achterrem, maar die moet je eigenlijk vergeten bij een Ducati, die doet namelijk nagenoeg niks. Voorrem bij de Monster 797 is wel ontzettend goed, maar volgens mij heeft de Scrambler een enkele schijf voor, dus hoe dat dan precies remt ten opzichte van de 797 durf ik niet te zeggen.

De enige nadelen die mijn vriendin noemt aan haar Monster 797 zijn het gebrek aan een benzinemeter en de matige achterrem. Verder vindt ze het een geweldige machine.
Uhu mooie brommertjes zijn het idd. Ik heb de voorganger en de iets kleinere versie. De 696. Al jaren overweeg ik om hem weg te doen omdat die te klein is, maar als ik er op ga zitten dan bedenk ik me weer. Dus hoop dat de desert sled hetzelfde karakter heeft, maar dan met een hogere zit. Dit wordt echt het jaar dat de monster naar iemand anders mag.
Achterrem heb ik zelf geen problemen mee, maar ik moet toegeven dat ik bijna altijd beide remmen gebruik en de achterrem alleen als ik stil sta of heel langzaam rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
unifi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:40:
Ik wil dit weekend even kijken voor een nieuwe (systeem)helm, met communicatie er ook bij, voor muziek, telefoon en ouwehoeren met motormaten. Zat te denken aan een Cardo setje want die koppelt makkelijker dacht ik. In mn omgeving heb ik iemand met een Sena geintegreerde set (heel tevreden) en iemand met een Cardo aan z'n helm (ook heel tevreden). Maar verder weet ik er bijzonder weinig van :+ Iemand tips voor goeie combi's?
Zit ook nog te kijken naar een communicatie systeem, voornamelijk voor muziek. Zijn er nog grote verschillen tussen de Sena of Cardo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Nee precies, maar lijkt me wel een mooie tussenoplossing. Voor een beetje spelen in de bossen en redelijk comfortabel cruisen. Ff een proefritje maken binnenkort.
zeker een proefrit mee maken, zijn leuke fietsen!
Ik denk dat het bij mij vooral perceptie was dat hij traag was, want mijn Fazer8 had meer power en een ander motor character..
Als ik er nu een proefrit op maak denk ik dat ik hem een stuk sneller vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

reeging schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:39:
TLDR: De JBL versie is een pak beter dan de standaard speakers maar veel wordt bepaald door de wind/turbulentie die je ervaart tijdens het rijden :)
precies dat :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

Zo, nieuw ventiel komt erin en toch maar even nieuwe lagers, morgen klaar en alles mooi optijd voor het weekend, nu het lekkere weer nog 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:13
ToolkiT schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:30:
Mijn issue met rare geluid is idd pinging als ik de V85TT groepen moet geloven.. hier een filmpje van iemand met zelde probleem:
https://www.facebook.com/...dorvanity=318916295254488

Wegrijden met <3K RPM bij warmte geeft dit verschikkelijke geluid.. ga eens met de dealer checken of er een ECU update is.. anders vrees ik dat ik een custom mapping nodig heb..
Een vriend van mij met een V85 TT had dit probleem ook en dat is gewoon met een update bij de dealer verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:13
TriPSs schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:19:
[...]
Zit ook nog te kijken naar een communicatie systeem, voornamelijk voor muziek. Zijn er nog grote verschillen tussen de Sena of Cardo?
https://www.rideapart.com...ersal-standard-announced/

Als het tussen die 2 gaat zou ik momenteel een Cardo kiezen, dan heb je de meeste kans dat je in de toekomst ook met andere kan communiceren omdat ze wel meedoen aan de nieuwe communicatiestandaard in tegenstelling tot Sena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Nadeel is dat als er dan vocht onderkomt en je daar 3 jaar na dato achter komt dan ga je helemaal janken :'(
Met een plastic kap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
TriPSs schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Ik zou denk ik voor Cardo gaan. Sena zegt dat het waterdicht is, maar het is waterproof. Niet geseald en als het afdekkapje van je USB poort maar een beetje wijkt verzuipt ie. Letterlijk. En is ie stuk.
Cardo is volgens mij wel geseald.
Qua comm. standaard is veel tegenwoordig op mesh. Sena doet niet alleen helm comm. setjes, maar ook voor in de bouw en industriele toepassingen.
Als je helmchat app gebruikt (android of de Apple tegenhanger) dan maakt afstand, merk en grootte van de groep helemaal niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:49
Jazeker ook met plastic wel!
Als er vocht tussen de lak en het plastic komt wordt het netjes maken steeds lastiger.
Kans is op bobbels of loslaten van lak en scheuren.

Plastic kan uitdrogen, het kan bros worden en vervormen.
Vocht ertussen en vrieskou kan ook vervelende combo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Laatst online: 05-09 13:27
WilbertNeems schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:07:
[...]

https://www.rideapart.com...ersal-standard-announced/

Als het tussen die 2 gaat zou ik momenteel een Cardo kiezen, dan heb je de meeste kans dat je in de toekomst ook met andere kan communiceren omdat ze wel meedoen aan de nieuwe communicatiestandaard in tegenstelling tot Sena.
SniperGuy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Ik zou denk ik voor Cardo gaan. Sena zegt dat het waterdicht is, maar het is waterproof. Niet geseald en als het afdekkapje van je USB poort maar een beetje wijkt verzuipt ie. Letterlijk. En is ie stuk.
Cardo is volgens mij wel geseald.
Qua comm. standaard is veel tegenwoordig op mesh. Sena doet niet alleen helm comm. setjes, maar ook voor in de bouw en industriele toepassingen.
Als je helmchat app gebruikt (android of de Apple tegenhanger) dan maakt afstand, merk en grootte van de groep helemaal niet meer uit.
Thanks! Zojuist een cardo besteld, als het nu nog even mooi weer word meteen even testen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:44:
[...]

Jazeker ook met plastic wel!
Als er vocht tussen de lak en het plastic komt wordt het netjes maken steeds lastiger.
Kans is op bobbels of loslaten van lak en scheuren.

Plastic kan uitdrogen, het kan bros worden en vervormen.
Vocht ertussen en vrieskou kan ook vervelende combo zijn.
Heb jaren wrap over een kappen gehad op mijn toenmalige r1200gs, is ie echt niet slechter van geworden. Ook niet de plekken die "gebruikt" waren. Niet met kou, vocht, warmte.

Zelfde op de kuip van mijn zrx1200r toen met een scheur erin die geplakt was, zat als een huis en is jaren later gewoon opnieuw gefixt en gespoten nadat de wrap eraf ging.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 10-05-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Naif0n schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:
[...]

Heb beter gekeken en je hebt gelijkt, heeft dus 1 of andere klootzak leuk even mijn zijn sleutel of iets anders eroverheen zitten krassen.

Godsamme…welke absolute idioot haalt het in zijn hoofd zoiets te doen bij een object dat niet van jou is…leuk op je motor met nog geen 300km.
Anders eens op zoek naar een spot-repair mannetje/goeie detailer: die gasten kunnen dergelijke defects vaak erg goed repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
TriPSs schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:28:
[...]

[...]

Thanks! Zojuist een cardo besteld, als het nu nog even mooi weer word meteen even testen 😄
Ik heb overigens al sinds 8 jaar een Sena SMH10R (de eerste variant, met BT 3.0). Die is 1x verzopen en toen heb ik eenzelfde terug gekocht omdat ik het mini formaat het belangrijkste vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
charrel schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:00:
[...]

Heb jaren wrap over een kappen gehad op mijn toenmalige r1200gs, is ie echt niet slechter van geworden. Ook niet de plekken die "gebruikt" waren. Niet met kou, vocht, warmte.

Zelfde op de kuip van mijn zrx1200r toen met een scheur erin die geplakt was, zat als een huis en is jaren later gewoon opnieuw gefixt en gespoten nadat de wrap eraf ging.
Dan gewoon doen.
Waren dat ook dusdanig diepe krassen dat het door de lak en het plastic heen was?
Zou zelf de kosten van het wrappen in een net herstel stoppen namelijk.

Als je dan de originele kleur ooit zat bent kan je hem altijd nog een keer wrappen ;)

Ik ging er van uit dat het om een nieuwe motor ging, dan lijkt het me zonde om het zelf te wrappen (zeker als je dat voor het eerst doet) En het laten wrappen zou denk ik duurder zijn dan het netjes laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

charrel schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:00:
[...]

Wrap sluit wel heel goed af itt een kap, dat maakt het verschil.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:36

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Ik zal mij hier ook even melden, zo'n 18 jaar geleden haalde ik mijn A, eerste 2 jaar 25kw op een bandit 600, helaas brak daar een gasschuif en was een motorswap nodig, daarna verkocht en een zxr400 gehad tot 2012 toen ik naar Portugal migreerde. In januari dit jaar kwam een maatje van me in de lucht, "Hey Jeroen, nog steeds op zoek naar een motor, mijn oom verkoopt zijn SV650s" Euhm jazeker! Wat moet ie er voor hebben (op dit moment nog geen foto gezien) "700 eu" Zeg hem maar dat ie verkocht is, in Maart kom ik naar NL En halen we hem op!. Zo gezegd zogedaan. Kwam bij de motor aan, was uit 2000 en sinds 2002 in bezit van de vorige eigenaar. nog geen 28k op de teller, maar stond wel al 4 jaar stil. uiteindelijk paar pilsies met de beste man gedronken en hem 750eu gegeven. Vervolgens een beurtje gegeven en brandstof afgetapt, geen tijd gehad om de carbs te reinigen voor transport. eind maart was de motor dan eindelijk hier in Portugal. Oringen vervangen en carbs gereinigd, ook de benzinekraan gereviceerd. (was is dat E10 toch een meuk zeg, zelfs met stabilizator van Forte was het compleet vergumd)

inmiddels er bijna 1000km op zitten en geniet er nog iedere keer van!

foto van verkoper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot5BB0TzetEDEWmBBKFczqqTsew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2dunn4BUcKBrlz1ezU3omsh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGTo9e5CTTqYxPBNFa3TX_LcC1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcEfvCT0KplzCJ4R7srBgPMV.jpg?f=fotoalbum_large
In de bus op transport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4dnT7K2OfttmH8fbVSWnKZNUag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m9mgr6FfZfO6U0fcwvIMbX8.jpg?f=fotoalbum_large
na poetsbeurtje hier in Portugal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2dH2TmKhfRPdTBRhzFgOCxQj68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UXSNOiniYc785ZU0FnWKhk3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
A13X schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Nieuw zadel? Je kunt ook naar Tiger leathers of zo'n soort zaak en je huidige zadel laten aanpassen. Dat is vaak goedkoper dan een nieuw comfort zadel.

Pedaaltjes afstellen is gratis dus waarom zou je dat laten liggen :+
Duurde ff :X
Maar ik ben van plan om inderdaad stuurverhogers aan te schaffen voor m'n FZ6.
Diameter stuur was ongeveer 22mm, nu moet ik even kijken welk type/soort stuurverhoger ik wil.
*Edit*
Ik heb deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_1800,h_1800,m_limit,c_fff/7c.0e.e3.H1RaximoLenkererhoehung10062206.JPG

Ik ben benieuwd _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door lindseysew op 10-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Meulugar welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
Na het bericht rondom overijverige bekeurende agenten eerder hierboven heb ik mijn voorgaande bestelling Bar-End spiegels (Oxford Horizon) (met als opmerking 'To be used in conjunction with original-fit mirrors.') maar geannuleerd en een andere set (met E-Keurmerk) van Rizoma (Reverse Radial) besteld. Weliswaar niet origineel, maar ik hoop/ verwacht dat dit minder gedoe zou moeten geven... Zien er ook beter uit wat zicht betreft maar goed... ruim 2x zo duur dus dat mag dan ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 11-05-2023 07:46 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 17:30
Thalaron schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:45:
Na het bericht rondom overijverige bekeurende agenten eerder hierboven heb ik mijn voorgaande bestelling Bar-End spiegels (Oxford Horizon) (met als opmerking 'To be used in conjunction with original-fit mirrors.') maar geannuleerd en een andere set (met E-Keurmerk) van Rizoma (Reverse Radial) besteld. Weliswaar niet origineel, maar ik hoop/ verwacht dat dit minder gedoe zou moeten geven... Zien er ook beter uit wat zicht betreft maar goed... ruim 2x zo duur dus dat mag dan ook wel.
Ik was altijd fan van rizoma spiegels tot ik MotoGadget (klikkerdeklik) leerde kennen. Heb deze op mijn MT09 gehad en ben er zeer over te spreken! Ook duidelijk welke modellen wel/niet een keurmerk hebben. Ze zijn net als Rizoma ook niet goedkoop maar afhankelijk van de spiegel kan het toch alweer wat schelen :)

Het frameless design vind ik persoonlijk erg mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door reeging op 11-05-2023 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

* botoo denkt er hard over na om Luxemburg links te laten liggen. Buiten het feit dat het zonde van je geld is om voor futiliteiten bekeurd te worden werkt dergelijk pestgedrag bepaald niet positief op het vakantiegevoel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
botoo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:06:
* botoo denkt er hard over na om Luxemburg links te laten liggen. Buiten het feit dat het zonde van je geld is om voor futiliteiten bekeurd te worden werkt dergelijk pestgedrag bepaald niet positief op het vakantiegevoel.
Het is anders wel mooi rijden daar :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:21:
Het is anders wel mooi rijden daar :)
Daarom had ik het ook in de route opgenomen maar we gaan naar de Zwitserse/Italiaanse en Oostenrijkse bergen dus mooi rijden krijgen we sowieso wel oOo

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Daarom had ik het ook in de route opgenomen maar we gaan naar de Zwitserse/Italiaanse en Oostenrijkse bergen dus mooi rijden krijgen we sowieso wel oOo
Komt die Harley van je niet per-ongeluk boven de toegestane 95 dB(a) uit (volgens het kenteken óf in 't "echie" )? Als dat wel zo is, misschien vanwege aftermarket uitlaten, dan kun je in Tirol ook nog wel eens voor minder leuke verrassingen komen te staan als je daar staande gehouden wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-05-2023 12:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Will_M schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:32:
Komt die Harley van je niet per-ongeluk boven de toegestane 95 dB(a) uit volgens het kenteken? Als dat wel zo is dan kun je in Tirol ook nog wel eens voor minder leuke verrassingen komen te staan als je staande gehouden wordt.
Nee, niet per ongeluk :+ Ik moet het nog nameten maar het zou wel heel erg in de buurt moeten zitten juist omdat ik geen behoefte heb aan gezeur over geluid. Feit blijft dat mijn Dyna best wel luid is ook met alle geluidsverlagende dempers en DB-killers er op.

Dat Oostenrijk wel een extra lastige is weet ik maar daar hadden we vorig jaar (toen we per ongeluk ineens in Oostenrijk terecht waren gekomen) geen last ondanks dat mijn motormaatje er toen nog Vance & Hines Short Shots op had zitten (en dat is een pest-herrie).

[edit]
Ik mag volgens kenteken idd 95 dB(A) bij 2625 rpm hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 11-05-2023 12:52 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
Die choppers maakte inderdaad een bak herrie daar in LUX(Zelfs met DB killer? en niet soepele rechter pols), zou mijn R6 niks bij zijn met aftermarket goedgekeurde demper(die op papier meer geluid mag maken (97dB)).

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mitssz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:56:
Die choppers maakte inderdaad een bak herrie daar in LUX(Zelfs met DB killer? en niet soepele rechter pols), zou mijn R6 niks bij zijn met aftermarket goedgekeurde demper(die op papier meer geluid mag maken (97dB)).
M'n MT10 doet met af-fabriek Akra spullenboel maar exact 95 dB(a) volgens de papieren en RDW. Nou maakt zo'n R1 blok ook iets minder toeren dan dat een dat R6 doet (én ooooh.... wat klinkt zo'n R6 lekker boven de 12K rpm) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:00:
[...]

M'n MT10 doet met af-fabriek Akra spullenboel maar exact 95 dB(a) volgens de papieren en RDW. Nou maakt zo'n R1 blok ook iets minder toeren dan dat een dat R6 doet (én ooooh.... wat klinkt zo'n R6 lekker boven de 12K rpm) (y)
Even bij de RDW gekeken, hij mag zelfs 98dB doen stationair, maar op de een of andere manier is het toch een stuk stiller.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pestgedrag? Gewoon zorgen dat je shit in orde is en je rijdt na paar minuutjes weer door.

Ok die comm setjes aan de helm snap ik ook niks van, maar db killers, verlichting etc moet gewoon goed zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

noes schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:06:
Pestgedrag? Gewoon zorgen dat je shit in orde is en je rijdt na paar minuutjes weer door.

Ok die comm setjes aan de helm snap ik ook niks van, maar db killers, verlichting etc moet gewoon goed zijn.
Als alles in orde is en ze bedenken alsnog iets om een prent uit te delen zoals bv die comm setjes dat noem ik dat toch echt wel pestgedrag. Sowieso zonder reden aanhouden neigt naar repressief optreden en dat valt ook al gauw onder pestegedrag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
botoo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Als alles in orde is en ze bedenken alsnog iets om een prent uit te delen zoals bv die comm setjes dat noem ik dat toch echt wel pestgedrag. Sowieso zonder reden aanhouden neigt naar repressief optreden en dat valt ook al gauw onder pestegedrag.
Ons groepje had qua motoren ook alles in orde en mochten dan ook zo weer weg rijden, dat ik een donker vizier en comm set had is niks over gezegd. Wat in mijn inzien ook niets met veiligheid te maken heeft(behalve als je dat donkere vizier in het donker gebruikt).
Dus dat ze altijd voor iets gaan zoeken is ook overdreven. Ik hoefde niet eens mijn gele hesje te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:43

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heb ik iets gemist? Wat is er loos? Volgende week ben ik vrij, en ik speel met de gedachte om spontaan even een nachtje of 2 naar Luxemburg te tuffen. Relevant voor mij dus :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

Ik ga elk jaar 2x oid naar luxemburg, gewoon rammen met die brommer en nooit nergens 1 agent gezien, ook gewoon met een headset etc., dus er zal een risico zijn, maar ja hoe groot

Even iets anders: ik en een maat zouden dit weekend met de motor weggaan een weekend, maar met het kwakkelende weer wordt het niet echt wat naar het zuiden. We spelen nu met de gedachte om morgen avond richting het oosten te gaan daar iets van een huisje te pakken oid en dan zaterdag beuken met de brommer en zondag ochtend naar huis (ivm slecht weer zondag)

iemand tips voor route en of huisje (liefst dat brommer binnen staat haha) richting het oosten/zuid oosten ?

[ Voor 86% gewijzigd door lord_fh op 11-05-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
lord_fh schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:55:
Ik ga elk jaar 2x oid naar luxemburg, gewoon rammen met die brommer en nooit nergens 1 agent gezien, ook gewoon met een headset etc., dus er zal een risico zijn, maar ja hoe groot
Uiteindelijk blijft het overal waar je rijdt een risico lijkt mij? Je kan crashen, gepakt worden op geluid, snelheid, onveilige motor of whatever.

Wij zijn toen de fuik tegengekomen waar voor ons alles ok was en we door mochten rijden, al vonden ze mijn motor wel erg interessant :+ Later nog een lasergun in een dorpje maar die stond nog met de gun omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Uiteindelijk blijft het overal waar je rijdt een risico lijkt mij? Je kan crashen, gepakt worden op geluid, snelheid, onveilige motor of whatever.

Wij zijn toen de fuik tegengekomen waar voor ons alles ok was en we door mochten rijden, al vonden ze mijn motor wel erg interessant :+ Later nog een lasergun in een dorpje maar die stond nog met de gun omhoog.
En een eindeloze shitload aan flitspalen 8)7

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
A13X schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Zag er wel eentje in DE flits doen #oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Later nog een lasergun in een dorpje maar die stond nog met de gun omhoog.
En we reden ook gewoon normaal, dus waarschijnlijk stonden ze daarom zo rustig er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Even iets anders: ik en een maat zouden dit weekend met de motor weggaan een weekend, maar met het kwakkelende weer wordt het niet echt wat naar het zuiden. We spelen nu met de gedachte om morgen avond richting het oosten te gaan daar iets van een huisje te pakken oid en dan zaterdag beuken met de brommer en zondag ochtend naar huis (ivm slecht weer zondag)

iemand tips voor route en of huisje (liefst dat brommer binnen staat haha) richting het oosten/zuid oosten ?
Als je vanuit twente beetje via bad bentheim richting osnabruck (teuterborgerwald) rijdt is best leuk.
Omgeving Vasse/Ootmarsum heeft vast genoeg airbnb's en huisjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

Tip voor in het oosten: https://berkenhof.eu/ Zelf geen ervaring mee maar woon er een kwartiertje ofzo vandaan en kwam er eens per toeval langs :)
Thanks! Leuk hoor, motorrijdertje pesten :X

Ik heb geen reflector bij mijn kenteken (heb de houder eraf gehaald en rechtstreeks gemonteerd), wel nog op mijn voorvork. Hopelijk geeft dat geen issue. Vizier heb ik enkel doorzichtig, en comms set heb ik niet. Dus dat zit voor mij wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
LankHoar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Tip voor in het oosten: https://berkenhof.eu/ Zelf geen ervaring mee maar woon er een kwartiertje ofzo vandaan en kwam er eens per toeval langs :)

[...]

Thanks! Leuk hoor, motorrijdertje pesten :X

Ik heb geen reflector bij mijn kenteken (heb de houder eraf gehaald en rechtstreeks gemonteerd), wel nog op mijn voorvork. Hopelijk geeft dat geen issue. Vizier heb ik enkel doorzichtig, en comms set heb ik niet. Dus dat zit voor mij wel goed.
Ach, voor heb ik de reflectoren er niet meer op zitten en achter zit een lange sticker dat zo onderhand mooi roze is geworden :+

Maar goed is het echt motorrijdertje pesten? Los van die comms set is het wel allemaal gericht op veiligheid uiteindelijk. Oké uitlaten zijn gewoon overlast als je zonder dB killer rijd oid.

Wat ik eerder als motorrijder pesten zie is het afsluiten van dijken of wegen voor motoren maar niet voor auto's. Of dat je ineens maar 50 mag en de rest wel 100, dat vind ik dan weer een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Ach, voor heb ik de reflectoren er niet meer op zitten en achter zit een lange sticker dat zo onderhand mooi roze is geworden :+

Maar goed is het echt motorrijdertje pesten? Los van die comms set is het wel allemaal gericht op veiligheid uiteindelijk. Oké uitlaten zijn gewoon overlast als je zonder dB killer rijd oid.

Wat ik eerder als motorrijder pesten zie is het afsluiten van dijken of wegen voor motoren maar niet voor auto's. Of dat je ineens maar 50 mag en de rest wel 100, dat vind ik dan weer een heel ander verhaal...
Zoals je zelf al zegt heeft het eigenlijk weinig met veiligheid te maken.

Hoe vaak worden er auto's in een fuik aan technische inspectie onderworpen? Terwijl daar juist technisch gezien veel vaker wat aan mankeert (want vervoersmiddel) dan aan motoren (want hobby/paradepaardje). Als je dan bonnen gaat schrijven voor een missende reflector, een donker visier of andere ruime interpretaties van richtlijnen, dan noem ik dat motorrijdertje pesten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Nu online
LankHoar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Hoe vaak worden er auto's in een fuik aan technische inspectie onderworpen? Terwijl daar juist technisch gezien veel vaker wat aan mankeert (want vervoersmiddel) dan aan motoren (want hobby/paradepaardje). Als je dan bonnen gaat schrijven voor een missende reflector, een donker visier of andere ruime interpretaties van richtlijnen, dan noem ik dat motorrijdertje pesten ja.
Voor auto's heb je natuurlijk de APK die er niet voor motoren is. Oke, die is ook niet helemaal waterdicht, maar filtert de meeste mankementen er toch wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
LankHoar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Een motor mag in theorie zo gammel zijn als wat en je mag alsnog de weg op, maakt niet uit of je een volledig doorgeroest frame hebt, lekkende koppingen, slechte remmen, onbalans in je wielen, slechte vering etc... Als auto heb je dan nog de APK die daar op af kan keuren.

Daarentegen gelden ook regels voor het tinten van autoramen en is het zelfs aan de voorste 3 ramen verboden (geloof ik) om dat te doen. Spoilers zijn ook niet uitgebreid toegestaan, open uitlaten ook niet. Toevallig is een donker getinte vizier ook niet toegestaan op de motor, net zoals open uitlaten. De spoilers laten we maar achterwege :+

Denk dat de meningen hierover verdeeld zullen blijven. Oh en het mooiste van alles is dat ik Tirol niet in mag met mijn vrijwel stille motor.. Een GS die daar wel mag rijden maakt meer herrie.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 11-05-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Over 'dingen aan je helm in LU':
Good morning,

We have asked the Police about this issue and the equipment has to be integrated in the helm. If it is not integrated, the helmet has to be built to accomodate the equipment in order for it to be conform.

Here the text from the highway code:

« Les casques ne doivent en aucun cas être modifiés par rapport à leurs spécifications originales de fabrication. Les accessoires doivent être installés conformément aux instructions du fabricant du casque. Les seuls accessoires pour lesquels l’homologation de type du casque reste valable sont ceux qui ont été mis à l’essai au cours des essais d’homologation de type ».

I see that you are not a member with ACL. Please consider a membership for many reasons, but we do have a Maison du Motard, who follow these topics for our members.

www.acl.lu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55
A13X schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:07:
[...]

In Luxemburg?? Waar? Vanuit Weiswampach de grote weg naar het zuiden staat zo'n zwarte paal, maar daar mag je al 110. Bij Bollendorf staat er nog zo een. Oh ja, en bij Esch-sur-Sure staat er ook nog een. En dat zijn de vaste palen die me zo te binnen schieten in Luxemburg wel. De rest bevindt zich verder naar het drukkere zuiden.
Hier is dat ook goed te zien: https://www.flitspalen.nl/karte/94602/

Buiten de bebouwde kom kun je lekker spelen op de bochtige weggetjes. Op de doorgaande wegen zou je kunnen laagvliegen met hoogst illegale snelheden, maar dat weten ze daar ook dus staan nog wel eens wat mobiele flitsers. Dat is dan ook zeker op eigen risico, en het is aan te raden dat binnen de perken te houden.
Vorig jaar toevallig op zo'n doorgaande weg een boete gehad voor zo'n 10 of 15 km/h te hard vanuit een mobiele flitser. Maar dat is dan ook zo'n beetje het enige.
Binnen de dorpjes je altijd netjes aan de regels houden, maar dat geldt overal. Met die stelregel hebben wij nog nooit problemen gehad. Zowel in België, Luxemburg, Duitsland, overal. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:56:
[...]

In Luxemburg?? Waar? Vanuit Weiswampach de grote weg naar het zuiden staat zo'n zwarte paal, maar daar mag je al 110. Bij Bollendorf staat er nog zo een. Oh ja, en bij Esch-sur-Sure staat er ook nog een. En dat zijn de vaste palen die me zo te binnen schieten in Luxemburg wel. De rest bevindt zich verder naar het drukkere zuiden.
Hier is dat ook goed te zien: https://www.flitspalen.nl/karte/94602/

Buiten de bebouwde kom kun je lekker spelen op de bochtige weggetjes. Op de doorgaande wegen zou je kunnen laagvliegen met hoogst illegale snelheden, maar dat weten ze daar ook dus staan nog wel eens wat mobiele flitsers. Dat is dan ook zeker op eigen risico, en het is aan te raden dat binnen de perken te houden.
Vorig jaar toevallig op zo'n doorgaande weg een boete gehad voor zo'n 10 of 15 km/h te hard vanuit een mobiele flitser. Maar dat is dan ook zo'n beetje het enige.
Binnen de dorpjes je altijd netjes aan de regels houden, maar dat geldt overal. Met die stelregel hebben wij nog nooit problemen gehad. Zowel in België, Luxemburg, Duitsland, overal. :)
Ook veel duitsland en Belgie gezien, vooral in die eerste zijn ze er fan van. Luxemburg viel op een uitzondering wel mee inderdaad.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Een motor mag in theorie zo gammel zijn als wat en je mag alsnog de weg op, maakt niet uit of je een volledig doorgeroest frame hebt, lekkende koppingen, slechte remmen, onbalans in je wielen, slechte vering etc... Als auto heb je dan nog de APK die daar op af kan keuren.

Daarentegen gelden ook regels voor het tinten van autoramen en is het zelfs aan de voorste 3 ramen verboden (geloof ik) om dat te doen. Spoilers zijn ook niet uitgebreid toegestaan, open uitlaten ook niet. Toevallig is een donker getinte vizier ook niet toegestaan op de motor, net zoals open uitlaten. De spoilers laten we maar achterwege :+

Denk dat de meningen hierover verdeeld zullen blijven. Oh en het mooiste van alles is dat ik Tirol niet in mag met mijn vrijwel stille motor.. Een GS die daar wel mag rijden maakt meer herrie.
Als een agent je staande heeft gehouden en je motor hangt met duct-tape aan elkaar kan hij je gewoon tegenhouden om door te rijden hoor. Ik dacht dat er in de wet stond dat het "deugdelijk" moet zijn.

Maar dat is pas als het geconstateerd wordt ter plekke inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15

huisinharz.nl

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Mitssz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Even bij de RDW gekeken, hij mag zelfs 98dB doen stationair, maar op de een of andere manier is het toch een stuk stiller.
Stationair alsin stil staand, en dan bij een bepaald toerental :)

* Destruction rijdt met originele uitlaat (alleen wel een RVS bochtenset, enkelwandig. Origineel was absurd duur en sowieso lastig te krijgen). Ik wilde eerst nog e.o.a "sport" pijpje met E-keur hebben maar ik vind 't zo wel prima eigenlijk :) Toen ik 'm kocht zat er een Laser demper op, uiteraard zonder E-keur en ook zonder DB-killer. Icm de vorige bochtenset was 't geluid nog wel redelijk beschaafd, maar toen de originele bochtenset uiteindelijk was doorgeroest (uiteraard..) werd die Laser icm de RVS bochtenset wel heel erg lomp.

Toch moet ik bekennen dat ik soms de neiging heb om weer zo'n goedkoop lawaaikanon te monteren, die klagers zullen toch niet tevreden zijn voor het motorrijden volledig is verboden (en bij voorkeur strafbaar gesteld). Je rijdt al met goedgekeurd spul rond, stiller gaat niet. Maar ze blijven janken of je vuil aankijken als je aan komt rijden :( /rant

Voor de duidelijkheid, ik heb die Laser allang niet meer liggen en de kans dat ik geld zou besteden om die klagers even het verschil te laten horen is kleiner dan de kans dat de Titanic ineens boven water komt en op eigen kracht alsnog naar New York vaart ;)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Grubeater schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:49:
Echte mannen vallen op asfalt. 8)

Woensdag dus operatie en daarna hopelijk geen gips.
Kan ik die Bad Dragon™ van @Vrijdag zien in Luxemburg. B)
De operatie was goed verlopen, dat hebben jullie wel kunnen lezen.
Hieronder het resultaat, titanium plaatje met 8 schroeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAkwUOXskTAt6Zp_2admdg_Cbic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOGafsAWSqjUBH1mk94rGksD.jpg?f=fotoalbum_large

@Vrijdag had geen fallusvormige genotsmiddelen bij, @Mitssz kon alleen dit tuinornament vinden in de Luxemburgse nacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzraPbx4wlEMNV7qerJY20ts4U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9efSSpJIRleVGZqCQ1m3qwGH.jpg?f=fotoalbum_large

We waren toch een beetje teleurgesteld in onze favoriete weekdag. -O-

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 14:53

FnordySquare47

Cool-Inc.net

timmie271 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Net daarom vind ik het *insert unpopular opinion* nog niet zo erg dat er nu in België een keuring voor verkoop moet gebeuren.
De manier waarop staat niet op punt, maar er wordt wel al wat bagger (lees: rommel; lees niet: Amerikaanse motoren gekenmerkt door twee zijnoffers) uit het verkeer gefilterd.

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:53:
[...]

@Vrijdag had geen fallusvormige genotsmiddelen bij zich

We waren toch een beetje teleurgesteld
That's what she said ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grubeater schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:53:
[...]

De operatie was goed verlopen, dat hebben jullie wel kunnen lezen.
Hieronder het resultaat, titanium plaatje met 8 schroeven.
[Afbeelding]

@Vrijdag had geen fallusvormige genotsmiddelen bij, @Mitssz kon alleen dit tuinornament vinden in de Luxemburgse nacht.
[Afbeelding]

We waren toch een beetje teleurgesteld in onze favoriete weekdag. -O-
Toch wel schroeven met een E-Keur hé? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Mitssz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Stationair is volgens mij een brakke vertaling van stationary. Het is dus bij stilstand en een bepaald aantal toeren. Dat aantal toeren is model afhankelijk. Weet niet precies hoe ze dat bepalen maar ik heb sterk de indruk dat het een bepaald percentage is van het maximaal aantal toeren wat het ding kan draaien, iets van 50% ofzo en misschien ook nog afhankelijk van het aantal cilinders. Het zal vast wel ergens precies staan wat ze doen. Een van mijn motoren heeft een type goedkeuring van 107dB stationair op die manier gekregen, waanzin in de praktijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Zo heb ik het ook begrepen: stationair (stilstaande motor) bij een bepaald toerental. Er zijn ook gegevens bij rijdende motor, dan is het toegestane dB veel lager maar ik weet niet bij welke snelheid en op welke afstand er dan gemeten gaat worden, die meting lijkt op hoe het RDW het iig vroeger op Lelystad deed.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
xos schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:06:
[...]

Stationair is volgens mij een brakke vertaling van stationary.
Helemaal correct.

Zo zijn er wel meer normen, wetten, en richtlijnen verkeerd vertaald. Sterker nog, die termen zijn al verkeerd vertaald. 8)7
In het engels brengen ze in europees verband (De EEG om precies te zijn) een "Directive" uit. Dat is dwingend! Lidstaten moeten dit binnen x tijd vertalen, en omzetten in wetgeving. Maar richtlijnen zijn van zichzelf heel algemeen. Vrij vertaald "u moet een veilig product maken", maar dan met een hoop wollige tekst.
CE op een apparaat of machine betekent dat je als fabrikant verklaart dat je product aan die richtlijnen voldoet. CE is dan ook geen keurmerk.

Nederland heeft "Directive" vertaald naar "Richtlijn", wat opeens als een vrijblijvende optie klinkt. 8)7
Om aan die richtlijnen te voldoen, zou je je kunnen houden aan normen. Dat klinkt dan weer veel dwingender. Niets is minder waar: normen bieden je een goed handvat om aan de richtlijnen te voldoen. Je mag er best van afwijken (*), en je mag het ook béter doen dan de normen.
Maar... áls het dan een keer fout gaat en er volgt een rechtszaak, dan moet je wel van goede huize komen om aan te tonen dat jouw oplossing beter is dan de geldende normen.

(*) Er zijn enkele kleine uitzonderingen. ;)

En na deze totaal offtopic droge weetjes terug naar motoren: Net de motor maar weer eens gepoetst, ketting schoongemaakt en gesmeerd, en wat andere kleine dingetjes gedaan.
Hopelijk zondag nog een kilometertje of 400 rijden, al gaat het weerbericht nog alle kanten op, en dan maandag het nieuwe setje Road 6 er onder. Ik had gehoopt en verwacht het huidige setje wat verder op te rijden, maar het is wat het is. Klaar voor het hemelvaartweekend!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Will_M schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Toch wel schroeven met een E-Keur hé? >:)
FDA/EMA goedkeuring ook goed?

Trox schroeven. :>

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
xos schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:06:
[...]
Een van mijn motoren heeft een type goedkeuring van 107dB stationair op die manier gekregen, waanzin in de praktijk natuurlijk.
Los van dat 107dB waanzinnig luid is, is de praktijk mijns inziens nog ernstiger..

Vriend van mij was vorig jaar met een groep een fuik ingereden. Hij met een nieuwe en volledig originele Moto Guzzi was er dus zo doorheen. Ik weet de exacte getallen niet meer, maar het kwam er op neer dat er 2 met een herrie Harley met 90+dB geen probleem hadden want; voldeed aan type goedkeuring. Een ander mocht Max 67dB en had er een andere uitlaat op zitten waarbij de meting op 72dB kwam (o.i.d. dus); problemen.

De hoofdzakelijke reden dat luidere pijpen niet wenselijk zijn is logischerwijs overlast beperken. Dan stel ik dat de wetgeving anders moet dan wat het nu is. Ik begrijp goed dat dit alles erg lastig zal zijn in de praktijk maar om laatstgenoemde niet verder te laten rijden en de motor een WOK status te geven en anderen die een veelvoud aan lawaai maken ‘omdat het nu eenmaal mocht’ is in mijn beleving erg krom. Die met 72dB veroorzaakt immers veel minder overlast dan de originele Harley’s die aanwezig waren. Maar tsja.. regels zijn regels..

Ik zou stellen, maak wetgeving waarbij afwijking van goedkeuring is toegestaan tot maximaal de hoogst toegestane goedkeuring van het actuele jaar. Als je dan zonodig luide(te) pijpen wilt, dan moet je er dus rekening mee houden dat je het volgende jaar mogelijk opnieuw moet investeren. Dus motor met 80dB onder je komt en men leurt een Harley goed met 95dB, dan niet meer dan 95dB. Dan kan je het maximale toelaatbare om goed te keuren nog aanpakken en daarmee overlast daadwerkelijk omlaag dwingen op een eerlijke(re) manier.

Het is overigens niet mijn bedoeling om een enorme discussie te ontketenen. Ik vind dit gewoon een beetje krom en voornamelijk oneerlijk/selectief. Ik heb zelf een stille Kawasaki Vulcan S waarvan velen zeggen dat ie zo stil is dat ie saai is. Prima, hoef ik mij niet te schamen wanneer ik vroeg in de ochtend ermee naar mijn werk moet/ minder zware oordoppen nodig op binnenwegen etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 12-05-2023 08:13 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
Ik vind dat het vandaag droog moet blijven en mooi weer moet zijn, want ik ben op de motor! 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:10

[...]
Klopt, ik heb een enkele keer een motoragent in Luxemburg gezien. Pas na het groeten kwam ik erachter dat het politie was. Ze keken ook enigszins verbaasd dat ik groette. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:56:
Nederland heeft "Directive" vertaald naar "Richtlijn", wat opeens als een vrijblijvende optie klinkt. 8)7
Om aan die richtlijnen te voldoen, zou je je kunnen houden aan normen. Dat klinkt dan weer veel dwingender. Niets is minder waar: normen bieden je een goed handvat om aan de richtlijnen te voldoen. Je mag er best van afwijken (*), en je mag het ook béter doen dan de normen.
We zijn er in Nederland goed in om daar losjes mee om te gaan als dat ons goed uitkomt. Ik werk sinds een aantal jaren voor een overheidsinstantie en ik kan nog steeds niet wennen aan hoe men met wetgeving omgaat. Waar in de ene gemeente bv je uitkering stopt als je de gevangenis in gaat, loopt ie in een andere gemeente gewoon door. De wetgever zegt daar wel wat over, maar het is blijkbaar aan de gemeenten om dat vervolgens te negeren. Zo zijn er meer voorbeelden waar men linksaf gaat als de wetgever zegt dat ze rechtsaf moeten. Dat zit dan meestal wel aan de randen van de wetgeving; men kan bv niet zomaar zeggen dat rood licht niet meer geldt ofzo. Evengoed vind ik het bijzonder. Zo gaat dat denk ik ook met de wetgeving vanuit Brussel. Men weet best wel wat er precies staat, maar behoudt zich het recht voor om daar een andere interpretatie aan te geven. Al was het alleen maar om te laten zien dat Nederland door Nederlanders bestuurd wordt en niet door de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:35
Vuikie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:28:
Ik vind dat het vandaag droog moet blijven en mooi weer moet zijn, want ik ben op de motor! 8) :+
Idem dito! Hij staat nu in het (motor)fietsenhok dus in elk geval wel droog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
Melkunie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Jep, gekocht in augustus en twee weken geleden toevallig eens een keer geprobeerd. Koppelen met de QR-code lukte niet, maar met het VIN invoeren ging het gewoon in één keer. Waar loop je tegen aan?
Bij mij lukte het niet met de VIN en de QR-code kan ik niet vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vuikie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:28:
Ik ook, kan ik eindelijk m’n nieuwe windscherm uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Nou, helm binnen... nu het volgende puzzel-stukje:Een verdomd moeilijke keuze. De 5S heeft bluetooth 5 en een "jogdial", maar is wel wat groter dan de SF2. Het gaat mij vooral om muziek+podcasts luisteren onderweg. Het daadwerkelijke intercommen gebruik ik niet (misschien ooit in de toekomst).

Wat is nu precies wijsheid? Beide vallen in dezelfde prijscategorie volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:24
smeerbartje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:47:
Nou, helm binnen... nu het volgende puzzel-stukje:Een verdomd moeilijke keuze. De 5S heeft bluetooth 5 en een "jogdial", maar is wel wat groter dan de SF2. Het gaat mij vooral om muziek+podcasts luisteren onderweg. Het daadwerkelijke intercommen gebruik ik niet (misschien ooit in de toekomst).

Wat is nu precies wijsheid? Beide vallen in dezelfde prijscategorie volgens mij.
Ikzelf vind de jogdial wel prettig bedienen. Heb een sena 20s. De knoppen daarop weet ik niet blind te vinden.
Zeker als je wat varieert in snelheid is het vlot kunnen bijstellen van volume erg fijn.

Just my 2 cents.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:48:
[...]

Klopt, ik heb een enkele keer een motoragent in Luxemburg gezien. Pas na het groeten kwam ik erachter dat het politie was. Ze keken ook enigszins verbaasd dat ik groette. :)
Ik groet eigenlijk ook gewoon altijd motor agenten, zijn immers ook gewoon motorrijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
rijd er iemand met in-ears voor muziek?
ik heb vorige week mijn noise cancelling oordoppen gebruikt om te rijden en zelfs daarmee hoorde ik amper muziek, dus zie ik geen reden om een cardo ofzo te installeren op mijn helm...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Heb je een doorwaaihelm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Nu online
kowlier schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:31:
ik heb vorige week mijn noise cancelling oordoppen gebruikt om te rijden en zelfs daarmee hoorde ik amper muziek, dus zie ik geen reden om een cardo ofzo te installeren op mijn helm...
Ik heb zelf vorig jaar zomer met in-ears gereden van NL naar Tsjechië. Dit beviel mij , toegegeven, niet op de rijksweg of autobahn, maar alleen op tussendoor wegen, best wel ok.
Maar ik reed dan ook niet harder dan 80.

Ik heb een Rocc systeem helm en die kan wat rumoerig zijn, dus ik rij het liefst met oordoppen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Blabla13 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Ikzelf vind de jogdial wel prettig bedienen. Heb een sena 20s. De knoppen daarop weet ik niet blind te vinden.
Zeker als je wat varieert in snelheid is het vlot kunnen bijstellen van volume erg fijn.

Just my 2 cents.
@smeerbartje Ik had in het verleden de 10R. Die heeft een plus en min knop die met dikke handschoenen lastig te bedienen zijn. Nu een Sena 30K op de helm zitten met een draaiwiel en dat bevalt mij veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
appels en peren. Ik rij met oordoppen in en hoor mijn Sena altijd, moet hem zelf zachter zetten bij Flitsmeister ;-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jup, hier ook een cardo en ook met oordoppen prima te gebruiken.
Volgens mij moeten de juiste doppen ook niet alles filteren, dus zouden stemmen en muziek er nog wel door moeten komen.

Noise canceling is iets actiefs, dat is anders dan doppen met een filter, dus ik weet niet wat je precies bedoelt met noise cancelling doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
welja, het is een noise cancelling in-ear headset, geen oordoppen. en @gebruikershaes het is geen doorwaai helm :D
toegegeven, ik heb het volume misschien iets te stil gezet omdat ik toch nog iets wou horen van omgeving. ik vind mijn helm ook wel net wat te small om comfortabel aan te doen met oordoppen in... die blijven altijd haperen... eens erin heb ik dan wel een zee van ruimte rond mijn oren.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
Ik heb op de motorbeurs gehoorbescherming op maat laten maken met bluetooth. Werkt prima, wel prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

kowlier schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:07:
ik vind mijn helm ook wel net wat te small om comfortabel aan te doen met oordoppen in... die blijven altijd haperen... eens erin heb ik dan wel een zee van ruimte rond mijn oren.
Dan heb je niet de goeie oordoppen want dat probleem heb ik nooit. Heb ook wel eens in-ears geprobeert maar dat was veel minder comfortabel dan oordoppen in, en die bleven ook niet goed zitten bij het helm opzetten.

Sinds ik een Cardo systeem in m'n helm heb kan ik eindelijke fijn naar muziek luisteren zonder schade aan mijn oren.

Oordoppen zoals deze (https://www.alpine.nl/products/motosafe-race) hebben een filter die windruis uitfiltert terwijl hij muziek en spraak wel doorlaten, zodat je de muziek goed kan horen. De Cardo die ik heb (Spirit HD) heeft bovendien een functie dat het volume automatisch harder wordt als er meer omgevingsgeluid is, dus ik hoef ook niet met het volume te klooien als ik harder ga rijden. Gaat vanzelf.

Het enige aandachtspuntje, ook wel eens door anderen genoemd, is dat sommige telefoons een beveiliging/waarschuwing hebben waardoor je het volume van Bluetooth headsets niet te hard kan zetten. Heel fijn bij gewone headsets, maar met oordoppen in kan ie wel wat harder. Die beveiliging kan ik op mijn telefoon (Samsung) uitzetten/negeren, en dan hoor ik mijn muziek prima.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Dan heb je niet de goeie oordoppen want dat probleem heb ik nooit. Heb ook wel eens in-ears geprobeert maar dat was veel minder comfortabel dan oordoppen in, en die bleven ook niet goed zitten bij het helm opzetten.

Sinds ik een Cardo systeem in m'n helm heb kan ik eindelijke fijn naar muziek luisteren zonder schade aan mijn oren.

Oordoppen zoals deze (https://www.alpine.nl/products/motosafe-race) hebben een filter die windruis uitfiltert terwijl hij muziek en spraak wel doorlaten, zodat je de muziek goed kan horen. De Cardo die ik heb (Spirit HD) heeft bovendien een functie dat het volume automatisch harder wordt als er meer omgevingsgeluid is, dus ik hoef ook niet met het volume te klooien als ik harder ga rijden. Gaat vanzelf.

Het enige aandachtspuntje, ook wel eens door anderen genoemd, is dat sommige telefoons een beveiliging/waarschuwing hebben waardoor je het volume van Bluetooth headsets niet te hard kan zetten. Heel fijn bij gewone headsets, maar met oordoppen in kan ie wel wat harder. Die beveiliging kan ik op mijn telefoon (Samsung) uitzetten/negeren, en dan hoor ik mijn muziek prima.
Koppelen als speaker in plaats van headset is vaak de truc om niet die vervelende beveiliging te krijgen :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Precies die doppen heb ik inderdaad ook icm cardo, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15
Ik rijd soms met mijn AirPods Pro in, en die filteren het geluid perfect. Omgevingsgeluid hoor ik toch al nauwelijks door wind geruis. Daarbij filteren de AirPods abrupte harde geluiden toch al niet al te best, dus ambulances en zo blijf je wel horen (mits je ze zonder oordoppen ook zou horen)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
smeerbartje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:47:

Ik heb een Sena 20s Evo, mijn vriendin de SF2.

Beide bevallen prima, al zijn het natuurlijk 2 compleet verschillende toestellen met verschillende eisen. Ze heeft wel eens wat moeite met het bedienen van de juiste knoppen, maar volgens mij ligt dat meer aan het feit dat ze niet kan onthouden wat nu de + en - is. :+ Ik vind het juist een makkelijk dingetje om te bedienen.

Dus, ik zou de meest recente kiezen ivm de ondersteuning van de firmware. Er komen nog wel eens wat firmware updates uit om ook juist te kunnen koppelen met recentere modellen. Op een gegeven moment houdt die ondersteuning wel op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Vanmiddag even een nieuwe helm gehaald, en meteen een lekker stukje langs de Waal gereden. Helm is een HJC geworden, bevalt echt uitstekend. Had ik net bedacht om voor Cardo te gaan voor communicatie, heb ik een helm die voorbereid is voor Sena :+

[edit]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSZuk3IZY5GkcKIVMqfTOh0t1ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXA8jhF71Vg9S4dSafE6W24w.jpg?f=fotoalbum_large

There's a special kind of hell for these people :N

[ Voor 47% gewijzigd door unifi op 12-05-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik rij met Shure in-ears en dat bevalt erg goed. Hele goede geluiddemping en ook goed hoorbare muziek.
https://www.shure.com/nl-...se215?variant=SE215-K-EFS

Via BT connector verbonden met mijn telefoon, zie alleen dat die nu niet meer nieuw te krijgen is...
https://www.shure.com/nl-...rmce-bt2?variant=RMCE-BT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:07
mkrmr schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Ik rij met Shure in-ears en dat bevalt erg goed. Hele goede geluiddemping en ook goed hoorbare muziek.
https://www.shure.com/nl-...se215?variant=SE215-K-EFS

Via BT connector verbonden met mijn telefoon, zie alleen dat die nu niet meer nieuw te krijgen is...
https://www.shure.com/nl-...rmce-bt2?variant=RMCE-BT2
Ow die heb ik ook nog liggen, leuk idee. En dan met een BT adapter. Ik heb een Cardo dus ga hier niet mee testen, maar ik snap et idee wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 22-09 18:46
Als ik het goed begrijp: koop je een 22.06 gekeurde helm, mag er geen Cardo op want die zijn vandaag allemaal niet 22.06 gekeurd? ;w

https://www.held.de/wp-co...2023/03/FAQ_ECE-22.06.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:35
Zijn communicatie setjes universeel of is het echt merkspecifiek qua aansluiting? Heb een Nolan N90-2 XL en probeer hier een comm setje voor te vinden. Op de zijkant staat heel mooi "n-com" maar een vriend van me heeft een Cardo. Van wat ik heb gelezen praten verschillende merken comm sets niet met elkaar, dus ik zou graag een Cardo op deze helm plaatsen maar ik kan niet vinden of dit kan... Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 16:22

Jimmeh

Bacon

sobbereng schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:54:
Als ik het goed begrijp: koop je een 22.06 gekeurde helm, mag er geen Cardo op want die zijn vandaag allemaal niet 22.06 gekeurd? ;w

https://www.held.de/wp-co...2023/03/FAQ_ECE-22.06.pdf
Als je je eigen pdf leest zie je dat er meer is dan wat jij zegt.
- Is the new standard automatically mandatory all over Europe?
Dit deel geeft duidelijk aan dat het enkel in bepaalde landen zo is, waar ze de .06 in wet hebben gegoten.
Denk niet dat er enig land is dat daar zo specifiek in gaat buiten Lux...
Blijft wel vervelend al die verschillende regels in de EU 8)7
RubjeMazter schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:30:
Zijn communicatie setjes universeel of is het echt merkspecifiek qua aansluiting? Heb een Nolan N90-2 XL en probeer hier een comm setje voor te vinden. Op de zijkant staat heel mooi "n-com" maar een vriend van me heeft een Cardo. Van wat ik heb gelezen praten verschillende merken comm sets niet met elkaar, dus ik zou graag een Cardo op deze helm plaatsen maar ik kan niet vinden of dit kan... Alvast bedankt!
Die N-com kan je mooi installeren achter dat klepje dat er voor voorzien is.
De meeste intercoms (cardos, senas) zijn wel universeel en passen op quasi elke helm. Wil je echt heel zeker zijn google je het even.
't is ook niet dat verschillende merken echt niet samen kunnen werken hoor, al geeft het soms wel wat extr issues of verminderde functionaliteit (denk bv. mesh connectivity).

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn eerste motor gekocht! oOo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ8bBVjsewjWpW9nC8g2ADuF734=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8EUZmVUnUlFJnFgvHBuDGHT.jpg?f=fotoalbum_large
Een Honda CBF600S met ABS uit 2004. Mijn lesmotor is een CBF600N uit 2008. Ik vind die lekker rijden, en de prijzen van de NC750X waar ik eerst naar keek echt te belachelijk. Ik wilde toch iets waar je een beetje op kon touren, dus kwam ik bij de S versie uit :)

De eerste jaren hadden 4 carb's, en mijn motor dus ook. Mijn lesmotor heeft TB-I. Maar goed de carb's zijn ultrasoon gereinigd en hij liep en reed mooi. Verder 19.000km en van de eerste eigenaar. Moet even gepoetst worden maar ziet er nog als nieuw uit. Motor krijgt nog een grote beurt en nieuwe banden naar keuze (denk de Michelin Road 5).

Dus nu nog even wachten en dan kan ik als het goed is gaan genieten!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Ik rij ook altijd met m’n AirPods Pro in, werkt prima! Geen last van windgeruis en spotify is kraakhelder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
Kuusj schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:54:
Ik heb mijn eerste motor gekocht! oOo [Afbeelding]
Een Honda CBF600S met ABS uit 2004. Mijn lesmotor is een CBF600N uit 2008. Ik vind die lekker rijden, en de prijzen van de NC750X waar ik eerst naar keek echt te belachelijk. Ik wilde toch iets waar je een beetje op kon touren, dus kwam ik bij de S versie uit :)

De eerste jaren hadden 4 carb's, en mijn motor dus ook. Mijn lesmotor heeft TB-I. Maar goed de carb's zijn ultrasoon gereinigd en hij liep en reed mooi. Verder 19.000km en van de eerste eigenaar. Moet even gepoetst worden maar ziet er nog als nieuw uit. Motor krijgt nog een grote beurt en nieuwe banden naar keuze (denk de Michelin Road 5).

Dus nu nog even wachten en dan kan ik als het goed is gaan genieten!
Afhankelijk of je veel rijdt of niet zo heel veel (100 km per maand of meer), met carbs is mijn ervaring om 98 brandstof te tanken. 95/E10 en je motor langer laten staan vinden de carbs niet leuk en loopt ie best lastig op. Op 98 /e5 loopt ie een stuk netter.

Tenzij je er elke week een tank brandstof doorheen rijdt, want dan heeft het geen tijd om slecht te worden.

Voor de rest: Gaaf, gefeliciteerd en welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

nldls schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Afhankelijk of je veel rijdt of niet zo heel veel (100 km per maand of meer), met carbs is mijn ervaring om 98 brandstof te tanken. 95/E10 en je motor langer laten staan vinden de carbs niet leuk en loopt ie best lastig op. Op 98 /e5 loopt ie een stuk netter.

Tenzij je er elke week een tank brandstof doorheen rijdt, want dan heeft het geen tijd om slecht te worden.

Voor de rest: Gaaf, gefeliciteerd en welkom.
Dankjewel voor de tip :) Ik ben gelukkig/helaas maar al te bekend met het 98 tanken.. Ik heb een Kever met 2 dubbele DRLA 36's, een Ford Escort met een enkele 32/36 Weber en zelfs een brommer met een 'gemechaniseerde' Dell'orto :+ Dus dit is de 4de in de stal met carb's, terwijl ik nog zo gezworen had iets met injectie te pakken :')

Ik denk dat ik in de zomermaanden mijn hoofdauto (Volvo S40) wat meer laat staan, bij die boeit 't niet zo veel of je een week niet start inderdaad, maar al die andere voertuigen :/

Dankjewel!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
matje90 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:58:
Ik rij ook altijd met m’n AirPods Pro in, werkt prima! Geen last van windgeruis en spotify is kraakhelder.
Werkt bellen dan ook? Of komt je stem niet bij de mic in de helm?
Pagina: 1 ... 481 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.