Afgelopen woensdag ben ik geopereerd aan mijn gebroken pols, speciaal titanium plaatje moesten ze bestellen en het zit nu met 8 titanium schroeven vast.
De pijn was goed te doen, dus werd er wat geregeld om mij ook mee te nemen op het geplande weekend in Luxemburg.
Ik had de locatie geregeld en met @
etwintje en @
Will_M hadden we van tevoren nog de heen- en terugroutes gefinetuned.
Vrijdag werd er om de hoek bij mijn ouders in Maasbracht verzameld. Mijn moeder vond het geen goed idee dat ik mee zou gaan, maar toen ik duidelijk had uitgelegd dat er een auto naar Duitsland/Luxemburg zou rijden was ze gerust gesteld.
Iedereen kwam langzaam binnendruppelen.
Tegen 10 uur waren we compleet.
Natuurlijk hoorde Limburgse Vlaai bij de start.
Met @
Will_M en zijn Tenere op de motortrailer naar de lunchlocatie aan de Rursee gereden en daar gewacht op de groep. We kregen daar nog een goede stortbui op onze kop, maar de groep op de motor heeft deze gelukkig gemist.
Na de lunch met voornamelijk Curryworst mit Pommes werd er weer vertrokken richting Dasburg.
Na het diner met soep vooraf en schnitzel als hoofdgerecht moest ik mijn plan voor de zaterdag gaan plannen.
De lunch stond gepland voor Esch-sur-Sûre en het OV is gratis in Luxemburg. De
https://www.mobiliteit.lu app werkt goed, maar het is wel te vergelijken met streek vervoer qua intervallen van de bussen.
We waren
zaterdagochtend op tijd weg, ik kon de bus van 10:01 pakken beneden bij Dosberbreck.
De Bosnische Montenegrijnse buschauffeur had op lijn 152 maximaal 3 mensen per dag, ik had de touringcar voor mijzelf. Met een mix van Engels, Duits en een beetje Frans was het eerste deel van de reis snel voorbij.
In Hosingen stapte ik over op de volgende bus, dit was een gewone streekbus met route informatie, maar ik moest toch op het eindpunt Ettelbrock overstappen. De bus zat aardig vol, voornamelijk jeugd, minderheden, senioren en invaliden zoals ik.
Helaas miste ik de aansluiting naar Esch-sur-Sûre en mocht ik 40 minuten wachten. In de tussentijd ging de snelle groep de extra lus rijden die bij Esch-sur-Sûre begon. Daarbij werden ze gecontroleerd, kennelijk vonden ze aftermarket communicatiesetjes veel te gevaarlijk...
De laatste bus had het formaat buurtbus en werd op aardig tempo door de Luxemburgse bochten gestuurd.
Toen ik aankwam zat de snelle groep net aan de cola en later kwamen de andere groepen ook aan.
Bij Schmaach ëm de Séi a méi moet je alles direct contant betalen, dat wisten we van 4 jaar geleden. Maar bij een groep hebben ze nooit de correcte bon gehad of het juiste bedrag betaald.
Op de terugweg was ik relatief weer snel in Ettelbrock, maar de bus die ik daarna moest hebben, de 16U, stond niet op het digitale vertrekbord. Deze miste ik dus bijna omdat deze bus achteraan de rij was aangesloten en ik vooraan de rij stond.
Deze bus reed in een klein uur vanaf Ettelbrock via Diekirch en Vianden weer naar Dosberbreck (Dasburg brug). In deze bus kon ik onbezorgd een oogje dicht doen, Dosberbreck was het eindpunt en zo'n polsbreuk kost je toch wel wat energie. Vanaf daar kon ik de brug en dus de grens over om 1km omhoog weer terug te lopen naar Hotel Daytona.
Na een goed geregelde bbq gingen we allemaal (?!) op tijd naar bed, ondanks dat er geluidsoverlast was.
@Vrijdag schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:34:
Echt, wie zijn die twee die samen het Zwarte Woud aan het omzagen zijn? 🙉
Op de
zondag stond er een motor extra op de aanhangwagen, de RT had vreemde uitvalproblemem. Hierdoor zaten we met zijn drieën in de auto op weg naar Biker Ranch bij Simmerath.
Onderweg kregen we beelden hoe het de rest verging onderweg.
We waren al om 11:30 bij Biker Ranch, de eerste groep kwam een uur later toen wij net de schnitzels hadden besteld. Uit eindelijk kwam iedereen redelijk droog bij de lunch. Bij het laatste stuk naar huis hadden ze minder geluk.
We kwamen daar ook dit koppelmonster tegen, maar durfde die niet aan te schaffen.
Op de rest van de terugweg kon ik mijn ogen om begrijpelijke reden niet altijd open houden en bij mijn ouders ook niet, vandaar dit verslag nu.
Gelukkig ben ik morgen vrij.