Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 479 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:19
lindseysew schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:19:
Vraagje, ik zit erover na te denken om het stuur van mijn Yamaha FZ-6 te verhogen met zo'n tussenblok, is dit aan te raden?

Er is hier advies gegeven of ik de pedaaltjes eventueel kon afstellen en een andere zadel. Zadel is redelijk prijzig (€200-300) en pedaaltjes afstellen zou kunnen, maar ik denk dat die paar mm geen verschil maken ;) ik zou graag ook qua zitpositie wat rechterop willen zitten.

Ondertussen zal ik binnenkort mijn huidige Ghost GPR demper in de verkoop gooien, is me toch te luid, ook met DB-killer haha.
Paar mm afstellen van pedaaltjes en hendels kan juist een wereld van verschil maken, en het kost ook nog eens niets. Daar zou ik dan ook echt beginnen. Maar veel mensen durven er simpelweg niet aan te draaien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28
DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Zo ken ik er nog een die zijn BMW K1600GTL ging poetsen. Inclusief de binnenkant van de kappen want daar had zich een hoop troep verzameld. Als je dan toch bezig bent kun je de banden wisselen, lagers, enz... Hij eindigde met het stellen van de kleppen. :D
En dat zijn er een hoop.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 08:12

Redox

Motion Design / VFX

Mijn Suzy heb ik inmiddels ook weer uit de garage gehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbnRhKr8oAwy32mxb9swxwlnGNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXqvFYm9Yic9DjqUPvVlfWlA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6POPQfdk4qbpE9kLRNPAe-0iA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUPHzFU2J0WMnU6lL09zt22D.jpg?f=fotoalbum_tile

En voordat het seizoen begon, heb ik ook een tweedehands outfit weten te scoren.

Zelfs na 15 jaar blijft het een genot om haar weer tot leven te zien komen na een winterslaap. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:49
Morgen wordt de door jullie geprezen Kriega US-20 (cordura) geleverd, ik ben benieuwd. Mijn werk vond het nodig om een laptop van 3kg voor me te kopen, zal blij zijn als die niet meer op mijn rug hoeft elke dag.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Naif0n schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:48:
Nou, hij is thuis hoor. Eerst paar kms gemaakt, maar moet natuurlijk rustig aan doen de eerste 1000km. Het gevoel dat die van mij is, is nog niet helemaal binnen.

Glimlachen doe ik zeker wel!

Nu wat scuffed fotos, want ik ben alleen. Misschien morgen een beetje leuke plek vinden voor wat betere fotos![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poah! Mooi ding :o Voor mij uiteindelijk ook wel de wens om zoiets te rijden, mijn instructeur die reed een R1250 M-Sport en dat is toch wel de fiets die ergens in de toekomst er moet gaan komen.
Eén rondje erop en ik was verkocht :9~

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY3fzV7wwlloUuy_st3lExdK7LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiN2KOlqggPS76ZI7HZ0fV7x.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar en @timmie271 , kunnen jullie de startpost aanpassen en deze toevoegen bij mij? Is een Suzuki GSR-600 uit 2009 :)

De Hawk blijft voorlopig nog, moet ik nog verkopen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
@LankHoar @timmie271 als jullie toch bezig zijn; willen jullie mij verplaatsen van Nederland: Groningen naar Duitsland: Nedersaksen (of Niedersachsen, take your pick) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

Vrijdag schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:07:
[Afbeelding]

@LankHoar en @timmie271 , kunnen jullie de startpost aanpassen en deze toevoegen bij mij? Is een Suzuki GSR-600 uit 2009 :)

De Hawk blijft voorlopig nog, moet ik nog verkopen.
Superfijne motor de GSR. 2 jaar gereden en vind het nog steeds een van de fijnste motoren die ik gehad heb :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05
Aankomend weekend een kort tochtje in de planning: morgenmiddag na het werk wegrijden, hotel in Sauerland boeken/zoeken, zaterdag daar een beetje rijden en zaterdagmiddag weer terug thuis in Amersfoort.

Heeft er iemand een route (GPX) in de aanbieding die door het Sauerland loopt?

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
Gister eindelijk mogen ophalen 🎉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D13MjygRaVw5TTdPGDmNVG1s_TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKdjf7WDgzcRKN58HkEwWScv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:41
Redox schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:33:
Mijn Suzy heb ik inmiddels ook weer uit de garage gehaald!

[Afbeelding][Afbeelding]

En voordat het seizoen begon, heb ik ook een tweedehands outfit weten te scoren.

Zelfs na 15 jaar blijft het een genot om haar weer tot leven te zien komen na een winterslaap. O+
Nog steeds 1 van de beste supersports ooit gemaakt!!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 08:12

Redox

Motion Design / VFX

Kapot schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Nog steeds 1 van de beste supersports ooit gemaakt!!! oOo
Eens! En met mooie details zoals knipperlichten geïntegreerd in zijspiegels en een smalle snuit die naar beneden krult als een haviksnavel… <3

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Vandaag de olie wissel afgerond en nog even lekker rondje gemaakt, op de terug weg langs de Duitse Shell voor wat vpower

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvctsRX6V8IboIzzoT4TP5jFJ1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbVZiGKpTHVntdX7AVaFleyH.jpg?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Knappe motor!
Dit ding moest je er maar eens af zagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gjCcS4AOX_yxgQmZAUYUIONhiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vGMxihZ37kOl9bPfgY5SWhO4.png?f=user_large
En de kentekenplaat direct onder het kontje vastmaken

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

badkuip schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:38:
[...]

Knappe motor!
Dit ding moest je er maar eens af zagen
[Afbeelding]
En de kentekenplaat direct onder het kontje vastmaken
Wat heeft iedereen toch tegen taartscheppen? Ik snap dat het er misschien niet zo sexy uitziet, maar er lijkt een obsessie te zijn onder motorrijders (op fora iig) om de halve achterkant van je motor te verzagen en te voorzien van een nog steeds lelijke en voorzien van onzichtbare mini(knipper)lichtjes nieuwe plek voor de kentekenplaat. Ik kan me voorstellen dat je zonder dat spatbord ook nog eens een flinke bak spray op je rug krijgt als je een keer over een vieze/natte weg rijdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
gwystyl schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Wat heeft iedereen toch tegen taartscheppen? Ik snap dat het er misschien niet zo sexy uitziet, maar er lijkt een obsessie te zijn onder motorrijders (op fora iig) om de halve achterkant van je motor te verzagen en te voorzien van een nog steeds lelijke en voorzien van onzichtbare mini(knipper)lichtjes nieuwe plek voor de kentekenplaat. Ik kan me voorstellen dat je zonder dat spatbord ook nog eens een flinke bak spray op je rug krijgt als je een keer over een vieze/natte weg rijdt....
Oh sorry, ik wist niet dat je boos werd. :'( Het is geen obsessie van mij. :|
Ik denk dat z’n bike er gewoon mooier van uit gaat zien. Weet ik veel dat “iedereen” hier al tegen is…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Eens met @gwystyl :)

En zoals afgelopen weekend: "ik heb direct dat lelijke reflectortje aan de achterkant eraf gezaagd. Bah wat was dat lelijk!"
De eerstvolgende keer bij een strengere controle in Duitsland of Luxemburg: "boehoehoe, belachelijk die boete!" :'(

Of een andere uitspraak die ik zondag hoorde: "ik heb die topkoffer er als eerste na thuiskomst af gehaald, bah wat is zo'n ding lelijk op een motor. Moet je ook doen!" En vervolgens klagen dat je op een weekend weg moeilijk moet doen met bagage. 8)7 Ik klik de koffers er gewoon op en ik ben weg. :+

Zo op de achterbrug gemonteerd vind ik overigens ook niet de mooiste oplossing. Ik durf alleen niet te zeggen hoe goed het daadwerkelijk werkt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
Net een setje nieuwe tassen besteld van http://21brothers.eu/produkt/pocket-2x-25l/

Afbeeldingslocatie: http://21brothers.eu/wp-content/uploads/2022/01/POCKET-2.0-13.jpg

Ik heb gekozen voor zwart met wit (wat op de foto hier boven oranje is, wordt op mijn tassen wit)
Ben erg benieuwd zien er zo op de foto's echt tof uit, en ik hoor goede verhalen over hun.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

badkuip schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Oh sorry, ik wist niet dat je boos werd. :'( Het is geen obsessie van mij. :|
Ik denk dat z’n bike er gewoon mooier van uit gaat zien. Weet ik veel dat “iedereen” hier al tegen is…
Ik ben niet boos hoor :(:) , ik snap het gewoon niet..... iedereen moet lekker doen wat hij leuk of mooi vindt, maar ik werd getriggerd omdat ik een opmerking als de jouwe vaker zie/hoor. Nou had ik het voordeel dat bij mijn oude VFR de kentekenplaat al vlak onder het kontje zat, maar ook daarbij waren er genoeg die gingen zagen om het er voor hun mooier uit te laten zien.

Nou ben ik vast ook niet representatief, want ik gebruikte dat ding gewoon zomer en winter voor woon-werk, en dat met een kofferrek vaak nog met topkoffer ook. Lekker praktisch 8)

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 05-05-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Laatst online: 14:36
badkuip schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:42:
Aankomend weekend een kort tochtje in de planning: morgenmiddag na het werk wegrijden, hotel in Sauerland boeken/zoeken, zaterdag daar een beetje rijden en zaterdagmiddag weer terug thuis in Amersfoort.

Heeft er iemand een route (GPX) in de aanbieding die door het Sauerland loopt?
Meerdere, alleen wel tochtjes van 300 a 350 km.. gemaakt voor garmin.. wordt wel kort dag als je morgen gaar rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:44

botoo

💀 too old to die young

Persoonlijk vind ik die kentekenplaatopeenbeugelachterhetachterwiel ook afgrijselijk, strak onder de kont blijft het een lelijk ding zo'n grote gele plaat maar imo net wat minder lelijk en je frist je motor wat op zonder die steigerbouw.
Smaken verschillen maar het lijkt er op dat de smaak daarover redelijk vaak gelijk is.
Mag toch?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:13
Volgens mij heeft in de meeste gevallen de ontwerper de motor met kort kontje bedacht en daarbij waarschijnlijk helemaal geen kentekenplaathouder bedoeld en indien wel dan juist een korte. Die lange kentekenplaathouder is er denk ik alleen vanwege conformiteitseisen dat de kentekenplaat achter het achterwiel moet.

Slecht zichtbare knipperlichten zijn natuurlijk wel dom. Ik heb dan ook wel een korte kentekenplaathouder maar de originele knipperlichten. ;)

Heeft iemand wel eens direct mee gemaakt dat er een boete werd uitgeschreven voor een korte kentekenplaathouder waarbij het kenteken wel gewoon goed zichtbaar was?

De oplossing van de Trident vind ik best een goede, moet die beugel natuurlijk wel mooi zijn en niet van goedkoop ogend kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
WilbertNeems schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:37:
Heeft iemand wel eens direct mee gemaakt dat er een boete werd uitgeschreven voor een korte kentekenplaathouder waarbij het kenteken wel gewoon goed zichtbaar was?
Zelf niet meegemaakt, maar ik heb wel meerdere keren bij Wegmisbruikers/Youtube gezien dat er waarschuwingen of boetes voor werden gegeven. Maar die waren allemaal voor het 'te schuin zijn van de kentekenplaat'.

Op mijn Tracer heb ik ook een korte kentekenplaathouder. Gelukkig kan ik met twee boutjes de hoek afstellen. Dus zorgen dat het binnen spec is en dan lijkt het me geen probleem. Geen idee hoe ze in het buitenland daar over denken, maar ben er nog nooit voor gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Kofferdiscussie:

Ik zou wel koffers willen, maar ik rijd 80% van de tijd zonder koffers en dan vind ik een rek op een VTR niet staan. Vervolgens klaag ik ook wel als ik met tassen moet rijden, want die blijven toch echt niet zo goed zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:14
WilbertNeems schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:37:
Volgens mij heeft in de meeste gevallen de ontwerper de motor met kort kontje bedacht en daarbij waarschijnlijk helemaal geen kentekenplaathouder bedoeld en indien wel dan juist een korte. Die lange kentekenplaathouder is er denk ik alleen vanwege conformiteitseisen dat de kentekenplaat achter het achterwiel moet.

Slecht zichtbare knipperlichten zijn natuurlijk wel dom. Ik heb dan ook wel een korte kentekenplaathouder maar de originele knipperlichten. ;)

De oplossing van de Trident vind ik best een goede, moet die beugel natuurlijk wel mooi zijn en niet van goedkoop ogend kunststof.
Ik dacht dat die taartschep er alleen was voor bepaalde landen. En in NL is het geen probleem om een kortere te pakken. Heb nog nooit gehoord dat iemand er gezeik mee heeft gehad.

En het ziet er inderdaad in 99% van de gevallen niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
fockarty schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:51:
[...]

Meerdere, alleen wel tochtjes van 300 a 350 km.. gemaakt voor garmin.. wordt wel kort dag als je morgen gaar rijden...
Ik heb intussen al een route gemaakt. Van het internet geplukt en een beetje aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJWItb0krHWChKwTIDt9LpF_gb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4cE7XX5FnFYARCA2iHMkLao9.jpg?f=user_large

Nu hopen dat de regen die voorspeld is wel meevalt...

Heeft er iemand trouwens ervaring en kennis met het ombouwen van de halogeen koplampen naar LED-lampen?
Ik heb gelezen dat ik de mijne voor de CBF kan vervangen voor 2x H7 LED-lampen.
Maar wat ik niet weet of dat zonder problemen kan, er zit nu namelijk wel een reflectorlamp met reflector in. Is dat iets om rekening mee te houden?
En moeten lampen (de peertjes zelf) worden afgesteld? Of kan ik ervan uit gaan dat de LED-lampen wel goed staan als de halogeenlampen nu ook goed staan afgesteld?

Ik zat te denken aan deze set:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005066356554.html?mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 36% gewijzigd door badkuip op 05-05-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 14:53

FnordySquare47

Cool-Inc.net

kneusteun schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:51:
[...]

Ik dacht dat die taartschep er alleen was voor bepaalde landen. En in NL is het geen probleem om een kortere te pakken. Heb nog nooit gehoord dat iemand er gezeik mee heeft gehad.

En het ziet er inderdaad in 99% van de gevallen niet uit.
In België wordt het ondertussen gecontroleerd op de technische keuring bij verkoop.
8)7

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fockarty
  • Laatst online: 14:36
badkuip schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Ik heb intussen al een route gemaakt. Van het internet geplukt en een beetje aangepast.
[Afbeelding]

Nu hopen dat de regen die voorspeld is wel meevalt...

Heeft er iemand trouwens ervaring en kennis met het ombouwen van de halogeen koplampen naar LED-lampen?
Maar wat ik niet weet of dat zonder problemen kan, er zit nu namelijk wel een reflectorlamp met reflector in. Is dat iets om rekening mee te houden?
En moeten lampen (de peertjes zelf) worden afgesteld? Of kan ik ervan uit gaan dat de LED-lampen wel goed staan als de halogeenlampen nu ook goed staan afgesteld?

Ik zou persoonlijk bij ali wegblijven, op mijn ktm heb ik leds van cyclops gezet. Verlichting moet wel opnieuw afgesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Zo ken ik er nog een die zijn BMW K1600GTL ging poetsen. Inclusief de binnenkant van de kappen want daar had zich een hoop troep verzameld. Als je dan toch bezig bent kun je de banden wisselen, lagers, enz... Hij eindigde met het stellen van de kleppen. :D
Ja, aangezien ik de koelvloeistof ook nog moet vervangen kan ik de kleppen ook net zo goed stellen, is dan niet zoveel extra werk meer :+

Voorkant zit overigens alweer in elkaar, al ben ik nog op mn banden aan het wachten (@!#$@!$ DPD)
Er zat wel een kleine kink in de kabel, want de voorveren waren al eens vervangen door Wilbers veren, maar die moesten zonder voorspanbus gebruikt worden en de hyperpro veren met...
Naja, had ze gelukkig nog liggen van mn Firestorm en dat zijn dezelfde, dus na wat graafwerk in de garage was dat ook weer opgelost.
TLDR; iemand belang bij een paar Wilbers voorveren voor een VFR750?

Zo dus maar even verder met de achterschokdemper, kleppen stellen, kvs vervangen en de benzinekraan repareren.

En dan zondag eens kijken met welke motor ik naar Pols ga voor een proefritje op een Forza 750, heb de keus :D
badkuip schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:50:

Gewoon proberen, strooilicht valt soms mee en soms is het om te janken.
Die je daar linkt zien er overigens wel twijfelachtig uit.

Ik heb deze in m'n Forza zitten (ook reflector H7) en die doen het vrij aardig.
Ergste geval moet je ze dr weer uit trekken.
Beste is eigenlijk de koplamp uit elkaar halen en er een Bi-xenon / Bi-led projector in knutselen, maar dat is wel aardig wat extra werk.
Heb je wel een heerlijk strak lichtbeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door 4x2 op 05-05-2023 10:28 ]

leeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
de Foarsitter schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
Ik heb eindelijk een motor gevonden! Een Kawasaki Z750 uit 2005. Heeft een erg mooie kleur en ik denk dat ik hem dit weekend nog ga kopen. Heb alleen even een vraagje wat jullie vinden:

Ik ben van plan om de motor te gebruiken voor woon-werkverkeer (50km enkele reis). Raden jullie het aan om er een ruitje op te laten plaatsen?
Wilde vorige week mijn eerste motor kopen, was die inmiddels verkocht :( Heb een afspraak om morgen een nieuwe MT-07 te kopen. Heb er ook direct een ruitje op laten monteren.

Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 10:13
FnordySquare47 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:05:
[...]

In België wordt het ondertussen gecontroleerd op de technische keuring bij verkoop.
8)7
Toevallig dat je het zegt, ik ben net weer het fantastische 'handboek motorfietskeuring' aan het doorpluizen en alles aan het verwijderen wat niet van toepassing is. Mijn Magna moet ook gekeurd worden zodra hij weer loopt.

Iemand intussen ervaringen met deze keuringen in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@4x2 bedankt voor je adviezen.
Wat vind je twijfelachtig aan de set die ik heb gelinkt?
Ik zie voor mijn motor dat men vaak een H7 lamp neemt met 3 pootjes, 1x massa, 1x voor dimlicht en 1x voor grootlicht. Mijn bike heeft voor namelijk 2 lampen waarvan normaalgesproken de tweede lamp alleen aangaat bij grootlicht. wat men doet is twee van die H7 lampen met drie pootjes nemen en de draden van de grootlicht en dimlicht splitst naar beide lampen zodat beide altijd branden:
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/data/attachments/1756/1756470-3ef8d4d8d8977ae4bda6525cb0efc977.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je wil in principe iets qua vorm en locatie van de lichtbron zoveel mogelijk (liefst exact, maar dat gaat bijna niet) op de originele gloeilampen lijkt.
Dat lensje is heel leuk, maar met dat formaat doet dat geen drol, behalve een lelijke vlek in je lichtbeeld maken.
Kijk ook even naar de reflectors, als het patroon links en rechts verschilt moet je het eigenlijk al niet willen om die van het grootlicht te gebruiken voor dimlicht.

Eigenlijk is het vrij simpel;
- Wil je zeker weten dat het goed gaat dan blijf je bij H7 gloeilampen, je kunt wel betere lampen pakken met hetzelfde wattage en er evt aparte verstralers bij zetten.
- Je zoekt LED lampen die zoveel mogelijk op een normale H7 gloeilamp lijken en gokt er op dat het goed gaat, maar de kans dat het voor geen meter werkt in reflectorlampen is 50% ofzo (in mijn ervaring)
- Je sloopt de koplampen open (desnoods koop je een extra set) en zet er een paar projectors (zoiets bv) in.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:04:
Je wil in principe iets qua vorm en locatie van de lichtbron zoveel mogelijk (liefst exact, maar dat gaat bijna niet) op de originele gloeilampen lijkt.
Dat lensje is heel leuk, maar met dat formaat doet dat geen drol, behalve een lelijke vlek in je lichtbeeld maken.
Kijk ook even naar de reflectors, als het patroon links en rechts verschilt moet je het eigenlijk al niet willen om die van het grootlicht te gebruiken voor dimlicht.

Eigenlijk is het vrij simpel;
- Wil je zeker weten dat het goed gaat dan blijf je bij H7 gloeilampen, je kunt wel betere lampen pakken met hetzelfde wattage en er evt aparte verstralers bij zetten.
- Je zoekt LED lampen die zoveel mogelijk op een normale H7 gloeilamp lijken en gokt er op dat het goed gaat, maar de kans dat het voor geen meter werkt in reflectorlampen is 50% ofzo (in mijn ervaring)
- Je sloopt de koplampen open (desnoods koop je een extra set) en zet er een paar projectors (zoiets bv) in.
Dat laatste is dus precies zoals de set die hij linkt?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@badkuip hoop info hier: YouTube: The Truth about LED bulbs - Don't Buy LED Headlight Bulbs Before Wat...

Zelf heb ik geen slechte ervaring met Ali lampen maar dat was steeds de komplete koplamp en niet alleen het 'peertje'.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
frietsje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Toevallig dat je het zegt, ik ben net weer het fantastische 'handboek motorfietskeuring' aan het doorpluizen en alles aan het verwijderen wat niet van toepassing is. Mijn Magna moet ook gekeurd worden zodra hij weer loopt.

Ja, een maat van mij (exportnederlander-importbelg) heeft een pekelfiets gekocht. Bij de keuring werd geconstateerd dat het lichtbeeld niet goed was --> motor afgekeurd. En nee, je mag niet ter plaatse nog even corrigeren, dus dat werd een herkeuring.

In dit geval bleek het afstelmechanisme daadwerkelijk gammel te zijn, waardoor er écht een reparatie nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

frietsje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Voorlopig vooral veel afkeuring voor slecht afgestelde lichten heb ik de indruk. Maar da's natuurlijk iets wat je zelf vooraf moeilijk kan controleren...
De uitstoot en geluidswaarden zijn ook wel een topic, maar daar hoor ik voorlopig minder animo rond.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:29
Nieuw uitlaatje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0IgdJu51KkVKhBnkVHw1uRgwYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoJdLAZVsdLQHlzQBUg2QyGb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Waar kon je ook alweer zien hoevel motoren van verschillende types er in NL zijn? We hebben het er in dit topic uitgebreid over gehad maar aangezien er zo veel gepost wordt kan ik het niet meer terug vinden. Ik ben die link kwijt :o

[edit]
Gevonden https://kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 05-05-2023 12:47 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
botoo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:02:
Waar kon je ook alweer zien hoevel motoren van verschillende types er in NL zijn? We hebben het er in dit topic uitgebreid over gehad maar aangezien er zo veel gepost wordt kan ik het niet meer terug vinden. Ik ben die link kwijt :o
Je zoekt de bevestiging dat de GS op NR 1 staat? Of probeer je stiekem meer mensen op een Harley te krijgen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nee, er zijn al genoeg Harleys, moet wel een beetje speciaal blijven he? Niet dat je op elke straathoek steeds dezelfde motor tegenkomt _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

_eLMo_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Dat laatste is dus precies zoals de set die hij linkt?
Nope, iets beter kijken ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Nope, iets beter kijken ;)
Ik zie 'm niet hoor? De doos op die Aliexpress advertentie zegt zelfs projector?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_od6r9LOwFFHPSlxvP7tITESsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cCTneiknDy4XfO16xyEDNX2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_LRpDPjCTBy9NHs36_mtO9KiIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOoVZwEtXpi3uuIjiTMVGwBC.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Tankiej @Vrijdag @Hompu alle wijzigingen zijn doorgevoerd :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

[edit]
Ik vraag me af hoe accuraat dit is. Er zouden >60K Lowriders in NL zijn, alleen al 1.600 van mijn bouwjaar. Kan haast niet kloppen :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:23:
Gisteren @ToolkiT veilig door Duitsland geloodst en in Frankrijk afgeleverd. Mooi tochtje door de Pfälzer Wald gereden. 8)

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is de maand mei toch een mooie maand om te rijden. Zon, blauwe lucht en bomen volop in bloei. O+
Vanmiddag goot het hoor! ;)
Gelukkig in de Vogezen niet, ook een aanrader!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB3t2ACwOLtPyxIx31fkrZMOdiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCMxGUMQiQpjFhKJ3Edyb3Sx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t65brEhBpm7WrcmslbZAEP0TX7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inFdhT9RI6UoRRTBVaamduTk.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Jolke schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:30:
Kofferdiscussie:

Ik zou wel koffers willen, maar ik rijd 80% van de tijd zonder koffers en dan vind ik een rek op een VTR niet staan. Vervolgens klaag ik ook wel als ik met tassen moet rijden, want die blijven toch echt niet zo goed zitten. :)
De Shad 3P beugels vallen bijna niet op. Geen idee of die voor jouw motor bestaan, maar dat is het overwegen waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Volgens mij heeft die nieuwe uitlaat je richtingaanwijzer achter laten smelten of hangt die er altijd zo treurig bij? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:22:
[...]

Vanmiddag goot het hoor! ;)
Gelukkig in de Vogezen niet, ook een aanrader!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja leuk rijden daar hè! Ben er met de fiets veel geweest en een keer wat offroad met m’n transalp.

Grande ballon gereden, en een tarte aux myrtilles gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
LankHoar schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:36:
[...]

Ik vraag me af hoe accuraat dit is. Er zouden >60K Lowriders in NL zijn, alleen al 1.600 van mijn bouwjaar. Kan haast niet kloppen :P
Niet want veel (import) motoren staan niet met de officiële benaming geregistreerd. Mijn gl1800 is bijvoorbeeld import uit België en staat niet als gl1800 maar als Honda sc47 geregistreerd. Dus die typenaam zou je alweer bij alle NL geleverde gl1800 moeten tellen.

Maar voor een dyna lowrider kom ik echt niet op jouw aantallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0klxC7ZQeyVA1Hn6MK_QH8kmCdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdFOLlry56eA53YeeNilbsF8.jpg?f=fotoalbum_large

Heb wel eens een klant gehad want zijn motor was uniek in Nederland slechts 6 stuks. Maar met de juiste zoekterm kwamen er ineens ruim 400 binnen Nederland naar boven....

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 05-05-2023 21:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JM0HU0P0oH6e5r8RuWUBoxvA2u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XicO7iue2weocnazwO2qlFq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb @Vrijdag gespot!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53

Destruction

(ex-)Automonteur

[edit]
Volgens die site zijn er nog 0 stuks Yamaha XJ900F's.

Ik weet vrij zeker dat dat niet klopt :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:36
Deze motor nu twee week in bezit, draait als een zonnetje (althans dat denk ik, 1e motor ooit :D ).
Kan ik aan de topicstart worden toegevoegd? Regio Drenthe, betreft een Kawasaki Z900 uit 2019.
Morgen weer een ritje maken en als het meezit zondag ook O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtC6FCeTJpNrzwzsnFfE3dnCHRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAULpLXJdkvehyX4JWjoZc7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Vandaag maar eens met de gehoorbescherming van het werk in gereden, mijn hemel wat een verademing was dat zeg. Voortaan liever niet meer zonder rijden, ook beter voor mijn gehoor.

Weet wel 1 van de dingen die ik nodig zal hebben, een clip-on op mijn scherm, want de wind raakt precies alleen mijn helm wat niet heel ideaal is.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Naif0n schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:51:
Weet wel 1 van de dingen die ik nodig zal hebben, een clip-on op mijn scherm, want de wind raakt precies alleen mijn helm wat niet heel ideaal is.
Soms is lager juist een stuk beter dan hoger. Ik zit bij mijn motor net boven de luchtstroom en die lucht is veel schoner. Je moet heel hoog gaan met een ruit wil het goed helpen. Een beetje hoger geeft je meestal alsnog turbulente lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Je kan me net niet zien achter het ruitje 😬

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
gwystyl schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Helemaal mee eens, die """tail tidy""" kits zijn m.i. echt achterlijk, ziet er niet uit en niemand kan meer zien wat voor richting je aangeeft. En tegelijk klagen dat je zo onzichtbaar bent. Zo vaak zie ik ze rijden met onzichtbare verlichting, echt dom wat mij betreft.

Ik vind dit echt de beste oplossing, zo achter het achterwiel, en gewoon goed zichtbare verlichting zoals het ook moet van de wet.

🇺🇦

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vrijdag schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:02:
[...]

Of zoek roodharige vrouwen, dan ben ik ook wel in de buurt te vinden :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaqmVvwL3-KpHXBtXamEcA-RBZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBFShVgCcHxQOMMUq5D85qdT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i47vaLvRzoCftpLyE2gSxf01TGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPUJKzpchwFbZpBDwcxdRsFl.jpg?f=fotoalbum_large

Bewijs 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

De striple en de cbr startten allebei weer alsof ze er zin in hadden \o/

Met de eerstgenoemde de eerste kms van het jaar weer gemaakt, nog op Spaanse Catalaanse benzine :+

Mss de cbr maar eens de deur uit doen... heb nog wat toebehoren gemonteerd, lagen er al af sinds de laatste dag op Assen. En dat was in '20 al weer :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_AZc1ijk8mtDEQgjA5ZcEeWrSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvAX9tecePpCcvIHe4DZ2cxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNe6gSBpUY6RI_73JimYcuWcf00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSPjy6lwwqRS4eRQyD4pYlfQ.jpg?f=fotoalbum_large

De tracer is zo geweldig al heb ik er pas 45km mee gereden we hebben het al wel gevierd met steak bbq.

Morgen schuur opruimen zodat die droog en achter slot en grendel kan gezet worden O-)
Nu mag ze nog een nachtje onder de tarp overnachten :|

[ Voor 7% gewijzigd door ibothead op 06-05-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mooie kleur zo! Op motor-forum zeiden ze al dat die kleur niet origineel zo was, maar ik vind het wel geslaagd zo.

Ik heb alleen de velgen in die kleur blauw (Icon Blue), en ik zou ik wel wat meer delen in die kleur willen hebben.
Dat snaveltje vind ik alleen iets minder, maar dat is ieder zijn smaak.

Veel plezier er mee! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:57:
Mooie kleur zo! Op motor-forum zeiden ze al dat die kleur niet origineel zo was, maar ik vind het wel geslaagd zo.

Ik heb alleen de velgen in die kleur blauw (Icon Blue), en ik zou ik wel wat meer delen in die kleur willen hebben.
Dat snaveltje vind ik alleen iets minder, maar dat is ieder zijn smaak.

Veel plezier er mee! d:)b
ja die snavel vindt ik ook minder en de motor is een 2017 model van maand 12 alleen pas op kenteken gekomen op 18-01-2019 :X
ik vindt de velgen echt goed geslaagd in die blauwe kleur ook _/-\o_

Nu op zoek naar tankbescherming nieuwe tankring pro |:(
Osco is ook wel weer hendig
En accesoires stekkers voor de gps en usb power units langs het display

Snap niet waarom yahama nog orgineel een fucking sigaretten plug monteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ibothead schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Snap niet waarom yahama nog orgineel een fucking sigaretten plug monteren 8)7
Omdat je die nodig hebt als je verwarmde kleding gebruiken wil.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
noes schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:33:
[...]

wie gaat er nou ook dan met -5 nog rijden :P

:X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 19:48

Fuelke

Forza Ferrari

ibothead schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:38:
[...]

wie gaat er nou ook dan met -5 nog rijden :P

:X
Als het wegdek droog is, waarom niet :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Heb zojuist een route in GMaps geïmporteerd en probeer deze nu te starten maar het lijkt erop dat het niet mogelijk is om geïmporteerde routes te navigeren? Hoe doen anderen dit? Ik heb nog geen telefoonhouder en zou dan oortjes in doen die de instructies doorgeven waar links/rechts te gaan. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

13art

Moderator Mobile
RubjeMazter schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:42:
Heb zojuist een route in GMaps geïmporteerd en probeer deze nu te starten maar het lijkt erop dat het niet mogelijk is om geïmporteerde routes te navigeren? Hoe doen anderen dit? Ik heb nog geen telefoonhouder en zou dan oortjes in doen die de instructies doorgeven waar links/rechts te gaan. Alvast bedankt!
Klopt met Google Maps kan je bar weinig met ingeladen routes. Daarvoor heb je toch andere apps nodig. Er zijn een aantal verschillende die dit kunnen. Gebruik zelf MRA navigation om routes te zoeken en in te laden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

noes schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Elektriciteit door men jassie laten lopen, nee bedankt 🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:14
Secsytime schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Elektriciteit door men jassie laten lopen, nee bedankt 🙈
Waarom niet?
In principe kan er met 12v of 5v minder misgaan dan die 2200Mah bom in je broekzak ;)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• badkuip
Gisteren en eergisteren voor een mooi rondje rijden naar het Sauerland geweest.
Vrijdagmiddag na de meeste buien uit Amersfoort vetrokken.
Tot aan de grens alles goed en wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCN-eLo2qRj6RKLGGKMYZP8gegs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh4ZN25fEB4fpkz7rqmR3ZR2.jpg?f=fotoalbum_large

Na de grens over gegaan te zijn werd het al vrij snel nog minder leuk. Hagel, regen, bliksem de hele meuk kwam uit de hemel zetten. Zo gek zelfs dat de regen horizontaal voorbij kwam. Thumbs up for die ene Duitser die zijn mistlicht had aangedaan, ik zag werkelijk geen hand voor ogen en kon dus nog een beetje zien waar ik heen moest rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_G8ycnG06bUM6cnXU3u8k9Q46E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjVdue4pRwreiMwKDMkRv7Vb.jpg?f=fotoalbum_large

Stoppen voor een plek zonder een afdak heeft geen zin, dus dan maar doorrijden tot de eerstvolgende stop met een dakje. Die kwam pas een uur na Dortmund. Dus toen zat ik al anderhalf uur achter vrachtwagens en langzaam rijdende auto's, in de stromende regen.
Intussen begon het met die 5-6mm regen en hagel ook aan de binnenkant van de jas nat te worden. Dus meteen maar even nog een vest extra eronder aan gedaan, dan kan die de hoosbui een beetje helpen opvangen.

Na de stop klaarde het gelukkig snel op. Van de Duitse A44 snel door naar de A46 het Sauerland in.
Het motorhart begint sneller te kloppen, wat een mooi vooruitzicht om daar de volgende dag doorheen te rijden.
Ik was dus om 16.00 uur vetrokken en kon mijzelf rond 19.30 uur in het hotel melden voor een Schnitzel en een Weizen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LbVkaueGyp7c5Ihrqpi8GdgMjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kPfpS4CbLVrK5SenDtuuVzy.jpg?f=fotoalbum_large

Het was dus een typisch Duits familiepension waar ik verbleef. Bed en ontbijt bij elkaar was €60. Kijk, dat maakt zo'n tripje nog leuk. Ik bofte minder met de sfeer en de gasten in het hotel, beiden non-existent.
Na het eten nog even een babbel gemaakt met de eigenaar maar die meldde dat ze om 21.00 uur toch echt wilde gaan eten. "Ja, natuurlijk zei ik, moet je doen". Die vrouw zei "Ja, ik ga hier eten, hier beneden." Ik zei "Ja, de tafels en stoelen staan ervoor". Ja, zei die vrouw "Je kan je bier dus ook op je kamer leegdrinken he?!"

Okay, om 21.30 uur zat ik dus met mijn weizen op de kamer. Lekker vroeg het nest in om de hele zaterdag lekker te gaan touren. Lekker slapen, dacht ik.
Nou dat kwam er niet van. Het gasthof lag naast de provinciale weg waar 1x per 15 minuten een auto over kwam razen. Het raam kon niet open dus lag ik de baden in het zweet onder het superdegelijke Duitse winterdekbed.
Volgende keer maar een ander onderkomen.

De volgende ochtend met amper 3 uur slaap achter de kiezen op de brommer gestapt.
Vizier open om wakker te worden van de wind.
Hier begon de hele trip zich uit te betalen. Heerlijke zon in een prachtige omgeving. Een paar haarspeldjes, niet zoveel in de Eifel maar nog steeds fenomenaal rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSUNN4ROyu6bA-aegvhhAR4dbIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9mxBkn7uM2eT1sXrzg0sLy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nsj2rVPQyAWrYgDzOUReoY1N9r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggINzXbe28o1zJjXEVEcZUYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bbiGxHTx5dPdXW4h7aZD2pkISg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4VXIovwFS0RKdxbVKUi5ofL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20rsElvrnocik6_4IIl2lwkCqxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1IX2YXXsrns5gACIPMz6NR1.jpg?f=fotoalbum_large

Bij elkaar die ochtend van 9.30 tot 14.00 uur zo'n 250KM gereden. Ik heb, met uitzondering van de laatste 50 KM, deze route gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJWItb0krHWChKwTIDt9LpF_gb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4cE7XX5FnFYARCA2iHMkLao9.jpg?f=user_large

Na een lunch bestaande uit zoete broodjes op weg gegaan naar huis, via de snelweg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVncjFYVBkoOMv-AXYaKGNvQ4g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmQoAXO5vgStBmK7prslWUyv.jpg?f=fotoalbum_large

Om 17.00 uur was ik weer terug in de Keistad.

Al met al een intensief dagje en het was iets wat ik nog niet eerder gedaan had. Ik zou het zo weer doen. Het motorrijden is werkelijk fantastisch maar het is ook een enorme vrijheid om vrijdag een uurtje eerder vrij te nemen, weg te rijden en zaterdag ergens te touren.
Ik wist dat er bui aan zat te komen onderweg maar toch was het spannend om door de hagel en slagregen te rijden. Ik weet dat m'n motor in goede staat is en dat de banden goed zijn, met verstand en afstand houden zou het moeten lukken. Des te leuker dat dat ook daadwerkelijk lukt en dat je 's avonds nog bijtijds in het hotel aankomt.

Prachtige ervaring, wat een vrijheid :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@Secsytime het is maar 12 volt hè ;)
Ik heb zo een AliExpress bodywarmer, werkt op USB, dan is het nog maar 5 volt.
Ding wordt redelijk warm, tot nu toe alleen maar gebruikt bij thuis werken :P

Net even mijn toolsetje voor de motorvakantie doorgenomen.
In mijn wielen er uit te halen om banden te kunnen plakken/repareren:
  • Dop 27 & 30mm,
  • Inbus 5, 8 en 10mm
  • 2 banden lichters
  • Steeksleutel 12mm
Verder om wat kleine dingetjes te kunnen los halen of vast zetten:
  • Rest van de inbusset
  • Steeksleutel 8, 10, 13mm
  • Bahco
  • Schroevendraaiers
  • Leatherman
En diverse:
  • Ducttape
  • Busje smeerolie
  • Paar t-wraps
  • Stanley mesje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdFFjCZSUOXI90F67kyz2A53yko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLNR9cLs6LGac3ICbXJbj4NW.jpg?f=fotoalbum_large

Bandenlichters ga ik nog opzoek naar een paar lichtgewicht.
En nu zit er nog een ratel en een waterpomptang in dat setje.
Ratel wordt vervangen voor Tsleutel en waterpomp tang is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Waarom niet?
In principe kan er met 12v of 5v minder misgaan dan die 2200Mah bom in je broekzak ;)
Draag ik meestal ook niet op het lichaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:13
badkuip schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:20:
Tot aan de grens alles goed en wel
[Afbeelding]

Na de grens over gegaan te zijn werd het al vrij snel nog minder leuk. hagel, regen, bliksem de hele meuk kwam uit de hemel zetten. Zo gek zelfs dat de regen horizontaal voorbij kwam. Thumbs up for die ene Duitser die zijn mistlicht had aangedaan, ik zag werkelijk geen hand voor ogen en kon dus nog een beetje zien waar ik heen moest rijden.
[Afbeelding]

Stoppen voor een plek zonder een afdak heeft geen zin, dus dan maar doorrijden tot de eerstvolgende stop met een dakje. Die kwam pas een uur na Dortmund. Dus toen zat ik al anderhalf uur achter vrachtwagens en langzaam rijdende auto's, in de stromende regen.
Intussen begon het met die 5-6mm regen en hagel ook aan de binnenkant van de jas nat te worden. Dus meteen maar even nog een vest extra eronder aan gedaan, dan kan die de hoosbui een beetje helpen opvangen.

Na de stop klaarde het gelukkig snel op. Van de Duitse A44 snel door naar de A46 het Sauerland in.
Het motorhart begint sneller te kloppen, wat een mooi vooruitzicht om daar de volgende dag doorheen te rijden.
Ik was dus om 16.00 uur vetrokken en kon mijzelf rond 19.30 uur in het hotel melden voor een Schnitzel en een Weizen.
[Afbeelding]

Het was dus een typisch Duits familiepension waar ik verbleef. Bed en ontbijt bij elkaar was €60. kijk, dat maakt zo'n tripje nog leuk. Ik bofte minder met de sfeer en de gasten in het hotel, beiden non-existent.
Na het eten nog even een babbel gemaakt met de eigenaar maar die meldde dat hij om 21.00 uur toch echt wilde gaan eten. "Ja, natuurlijk zei ik, moet je doen", zei ik . Die vrouw zie "Ja, ik ga hier eten, hier beneden." Ik zei "Ja, de tafels en stoelen staan ervoor". Ja, zei die vrouw "Je kan je bier dus ook op je kamer leegdrinken he?!"

Okay, om 21.30 uur zat ik dus met mijn weizen op de kamer. Lekker vroeg het nest in om de hele zaterdag lekker te gaan touren. Lekker slapen, dacht ik.
Nou dat kwam er niet van. Het gasthof lag naast de provinciale weg waar 1x per 15 minuten een auto over kwam razen. Het raam kon niet open dus lag ik de baden in het zweet onder het superdegelijke Duitse winterdekbed.

De volgende ochtend met amper 3 uur slaap achter de kiezen op de brommer gestapt.
Hier begon de hele trip zich uit te betalen. Heerlijke zon in een prachtige omgeving. Een paar haarspeldjes, niet zoveel in de Eifel maar nog steeds fenomenaal rijden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij elkaar die ochtend van 9.390 tot 14.00 uur zo'n 250KM gereden. Ik heb, met uitzondering van de laatste 50 KM, deze route gereden:
[Afbeelding]

Na een lunch bestaande uit zoete broodjes op weg gegaan naar huis, via de snelweg.
[Afbeelding]

Al met al een intensief dagje en het was iets wat ik nog niet eerder gedaan had. Ik zou het zo weer doen. Het motorrijden is werkelijk fantastisch maar het is ook een enorme vrijheid om vrijdag een uurtje eerder vrij te nemen, weg te rijden en zaterdag ergens te rijden.
Ik wist dat er bui aan zat te komen onderweg maar toch was het k spannend om door de hagel en horizontale regen te rijden. Ik weet dat m'n motor in goede staat is en dat de banden goed zijn, met verstand en afstand houden zou het moeten lukken. Des te leuker dat dat ook daadwerkelijk lukt en dat je 's avonds nog bijtijds in het hotel aankomt.

Super vet, dit wil ik ook nog een keer doen. Ben alleen beetje huiverig over hoe m'n billen dit gaan vinden zo veel uur rijden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Proefritje gedaan op de Forza 750, kei prima, bevalt goed, net wat sterker dan de 700.
Daarna halverwege gewisseld naar de hornet 750.
De motor rijdt prima, remmen en sturen gewoon prima in orde, maar dat blok, dat is gewoon perfectie, van 2k tot 10k pakt het op 👌

Transalp 750 dan maar ipv de africa twin :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Zijn er hier Yamaha rijders die hun motor hebben gekoppeld met de MyRide-app? Het lukt mij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn Yamaha is 23 jaar oud en kan APP niet eens spellen, dus geen idee :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Destruction schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:36:
Mijn Yamaha is 23 jaar oud en kan APP niet eens spellen, dus geen idee :+
zelfs van 5 jaar oud doen ze het niet |:( ;(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die van mij van 2 jaar oud nog niet, maar wat is de meerwaarde? De Kawa en bmw rijders om me heen: "de abs is 133x aan geweest, en ik heb een hellingshoek van 42 graden gehad. En naar rechts zelfs 43 graden!!"

Pff, tijdens mijn eerste rit al een hellingshoek van 90 graden gehaald, easy. Geen app voor nodig. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
MitchellHearth schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Super vet, dit wil ik ook nog een keer doen. Ben alleen beetje huiverig over hoe m'n billen dit gaan vinden zo veel uur rijden :D
Vaker doen, eelt op je reet kweken 😜
Om het uur stoppen helpt ook al een eind. Maar toch ontkom je er niet aan om af en toe langer dan je lief is erop te zitten. Dat is dan maar de trade off die wij motorrijders moeten maken, denk ik maar.

Ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om een keer aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:20:
@Secsytime het is maar 12 volt hè ;)
Net even mijn toolsetje voor de motorvakantie doorgenomen.
In mijn wielen er uit te halen om banden te kunnen plakken/repareren:
Stukje ijzerdraad hoort er ook bij, voor als je iets vast wilt zetten waar het te warm is voor Ducktape.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
En misschien een rolletje isolatie tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
badkuip schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:20:
Tot aan de grens alles goed en wel.
[Afbeelding]

Na de grens over gegaan te zijn werd het al vrij snel nog minder leuk. Hagel, regen, bliksem de hele meuk kwam uit de hemel zetten. Zo gek zelfs dat de regen horizontaal voorbij kwam. Thumbs up for die ene Duitser die zijn mistlicht had aangedaan, ik zag werkelijk geen hand voor ogen en kon dus nog een beetje zien waar ik heen moest rijden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was dus een typisch Duits familiepension waar ik verbleef. Bed en ontbijt bij elkaar was €60. Kijk, dat maakt zo'n tripje nog leuk. Ik bofte minder met de sfeer en de gasten in het hotel, beiden non-existent.
Na het eten nog even een babbel gemaakt met de eigenaar maar die meldde dat ze om 21.00 uur toch echt wilde gaan eten. "Ja, natuurlijk zei ik, moet je doen". Die vrouw zei "Ja, ik ga hier eten, hier beneden." Ik zei "Ja, de tafels en stoelen staan ervoor". Ja, zei die vrouw "Je kan je bier dus ook op je kamer leegdrinken he?!"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij elkaar die ochtend van 9.30 tot 14.00 uur zo'n 250KM gereden. Ik heb, met uitzondering van de laatste 50 KM, deze route gereden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al een intensief dagje en het was iets wat ik nog niet eerder gedaan had. Ik zou het zo weer doen. Het motorrijden is werkelijk fantastisch maar het is ook een enorme vrijheid om vrijdag een uurtje eerder vrij te nemen, weg te rijden en zaterdag ergens te touren.
Ik wist dat er bui aan zat te komen onderweg maar toch was het spannend om door de hagel en slagregen te rijden. Ik weet dat m'n motor in goede staat is en dat de banden goed zijn, met verstand en afstand houden zou het moeten lukken. Des te leuker dat dat ook daadwerkelijk lukt en dat je 's avonds nog bijtijds in het hotel aankomt.

Lekker, ondanks het weer gewoon gaan!
route de moeite waard zo ja heb een GPX linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Stukje ijzerdraad hoort er ook bij, voor als je iets vast wilt zetten waar het te warm is voor Ducktape.
Thanks, die was ik inderdaad vergeten.
Laatste lange rit met de Vespa brak de uitlaatsteun. Toen had ik vanalles bij me maar geen ijzerdraad.
Uiteindelijk heb ik dat ergens van een half vergaan paaltje langs een weiland af geknipt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:06:
Die van mij van 2 jaar oud nog niet, maar wat is de meerwaarde? De Kawa en bmw rijders om me heen: "de abs is 133x aan geweest, en ik heb een hellingshoek van 42 graden gehad. En naar rechts zelfs 43 graden!!"

Pff, tijdens mijn eerste rit al een hellingshoek van 90 graden gehaald, easy. Geen app voor nodig. 8)
De GPS tracker lijkt me wel een geruststelling + gewoon voor de leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
wd200 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Lekker, ondanks het weer gewoon gaan!
route de moeite waard zo ja heb een GPX linkje?
Ik heb het hier neergezet:
https://filetransfer.io/data-package/RYBTw3V4#link

2023 - sauerland is mijn versie.
Het andere bestand is het originele bestand wat ik ergens van internet heb geplukt en mijn eigen route van heb gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
MitchellHearth schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Gewoon gaan, rijden maar.
Creditcard en tandenborstel mee en er gewoon een weekend op uit trekken.
Rijden maar, die pijn in je kont ben je na een paar dagen wel weer kwijt.
De herinnering aan een vet gave rit niet 8)

Het zadel van mijn V85TT deed mij ook ontzettend pijn.
Tot dat ik op 1 dag naar huis moest, vanuit..... Sussa Italie. 1000km later kon ik niet meer zitten, zelfs denken aan zitten deed pijn.
Daarna heb ik nooit meer last van mijn zadel en/of billen gehad.

Rijden dus, en dan nog wat kilometers er bij, oh ja en dan nog een uurtje langer.
En de dag er op, rijden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Klinkt als 1000 mijl voor een Big Mac. Ongezond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
13art schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Klopt met Google Maps kan je bar weinig met ingeladen routes. Daarvoor heb je toch andere apps nodig. Er zijn een aantal verschillende die dit kunnen. Gebruik zelf MRA navigation om routes te zoeken en in te laden.
Thanks voor de suggestie, heb vlak na mn bericht wat verschillende apps gedownload en OsmAnd geprobeerd met een rit. Gezien ik geen telefoonhouder heb heb ik maar bluetooth oortjes in gedaan die mij de weg d.m.v. audio mochten wijzen (al knelden ze al vrij snel, heb normaal geen doppen in).

Misschien maar eens kijken naar een fatsoenlijke telefoonhouder. Ben van plan binnenkort een nieuwe telefoon te kopen, dan kan mn huidige mooi dienen als navigatiefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:06:

Ritregistratie is een leuke feature, maar integratie met de navigatie is ook erg handig. In mn dash zie ik de instructies, maar ik kan ook een tussenstop verwijderen of toevoegen (zoeken langs route naar restaurant bijv). En hij geeft de daar geldende max snelheid op t dash.

Must have? Nee. Maar leuk dat het erop zit wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik hoor ook zo veel goede verhalen over de bmw app om mee te navigeren. :D Verbinding kwijt, sla hier af gevolgd door keer om, oh de verbinding is na een stop weer kwijt... Maar ik sluit in dit geval de gebruikers en routemakers ook niet uit hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:28:
Ik hoor ook zo veel goede verhalen over de bmw app om mee te navigeren. :D Verbinding kwijt, sla hier af gevolgd door keer om, oh de verbinding is na een stop weer kwijt... Maar ik sluit in dit geval de gebruikers en routemakers ook niet uit hoor. ;)
Zijn veel variabelen, software op telefoon, type telefoon, versie van de motor.

Dit weekend zo'n 1100km gereden en naar 1x verbindingsproblemen gehad. Telefoon reboot en deed het weer. Denk dat dit aan mn telefoon lag en niet aan de motor of app. En toen ik de RS nog niet zo lang had wat vaker issues, software update op de motor heeft dat verholpen .

Verder nog een semi-verhardde omleiding om een volgens de app afgesloten rotonde (die dus niet afgesloten was).

Tot nu toe vind ik het fijne navigatie, kan (bochten) routes maken, importeren en exporteren.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 07-05-2023 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
noes schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:35:
[...]

Zijn veel variabelen, software op telefoon, type telefoon, versie van de motor.

Dit weekend zo'n 1100km gereden en naar 1x verbindingsproblemen gehad. Telefoon reboot en deed het weer. Denk dat dit aan mn telefoon lag en niet aan de motor of app. En toen ik de RS nog niet zo lang had wat vaker issues, software update op de motor heeft dat verholpen .

Verder nog een semi-verhardde omleiding om een volgens de app afgesloten rotonde (die dus niet afgesloten was).

Tot nu toe vind ik het fijne navigatie, kan (bochten) routes maken, importeren en exporteren.
Hier ook de BMW app en cradle sinds kort. Afgelopen weekend 1.000km door de Eifel e Luxemburg getoerd met die navigatie. Werkte top. Echt 0 problemen gehad, vind het superfijn werken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afgelopen woensdag ben ik geopereerd aan mijn gebroken pols, speciaal titanium plaatje moesten ze bestellen en het zit nu met 8 titanium schroeven vast.
De pijn was goed te doen, dus werd er wat geregeld om mij ook mee te nemen op het geplande weekend in Luxemburg.

Ik had de locatie geregeld en met @etwintje en @Will_M hadden we van tevoren nog de heen- en terugroutes gefinetuned.

Vrijdag werd er om de hoek bij mijn ouders in Maasbracht verzameld. Mijn moeder vond het geen goed idee dat ik mee zou gaan, maar toen ik duidelijk had uitgelegd dat er een auto naar Duitsland/Luxemburg zou rijden was ze gerust gesteld.

Iedereen kwam langzaam binnendruppelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6Dbrk2pQ_FUWtNH_LYCf6ipuMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGdNzPYE1KhzhJR3KkLTxGtP.jpg?f=fotoalbum_large

Tegen 10 uur waren we compleet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q4SUCcR1ezEzmrYcUjiOcnpn50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boDfQFMpYjPHeVWOwzd1P5ho.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk hoorde Limburgse Vlaai bij de start.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAS4NGpjBI65TF8R-WsAKRCOQOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOD7gDcjIwuX7L5PYzPCQTR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc3V41MRGlcaNTVFO2VMK1fE3DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPrn8G4bsiSymDPyD2ynIClG.jpg?f=fotoalbum_large

Met @Will_M en zijn Tenere op de motortrailer naar de lunchlocatie aan de Rursee gereden en daar gewacht op de groep. We kregen daar nog een goede stortbui op onze kop, maar de groep op de motor heeft deze gelukkig gemist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXaWYxPPOZmL64eKVAZaQKhLE5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37v6rBDxiE3c6Xz6ItXZcNPk.jpg?f=fotoalbum_large

Na de lunch met voornamelijk Curryworst mit Pommes werd er weer vertrokken richting Dasburg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfC9k6G8bz49OdAkEksivKGPv5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ykAnSEwjlgzvclgiWLbm0u9.jpg?f=fotoalbum_large

Na het diner met soep vooraf en schnitzel als hoofdgerecht moest ik mijn plan voor de zaterdag gaan plannen.
De lunch stond gepland voor Esch-sur-Sûre en het OV is gratis in Luxemburg. De https://www.mobiliteit.lu app werkt goed, maar het is wel te vergelijken met streek vervoer qua intervallen van de bussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQWz3Xz8k6gXskDaAd5MiJYF6eA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OwVPjh7lK1wAQ8YULQN8CHG4.png?f=fotoalbum_large

We waren zaterdagochtend op tijd weg, ik kon de bus van 10:01 pakken beneden bij Dosberbreck.
De Bosnische Montenegrijnse buschauffeur had op lijn 152 maximaal 3 mensen per dag, ik had de touringcar voor mijzelf. Met een mix van Engels, Duits en een beetje Frans was het eerste deel van de reis snel voorbij.
In Hosingen stapte ik over op de volgende bus, dit was een gewone streekbus met route informatie, maar ik moest toch op het eindpunt Ettelbrock overstappen. De bus zat aardig vol, voornamelijk jeugd, minderheden, senioren en invaliden zoals ik. :+
Helaas miste ik de aansluiting naar Esch-sur-Sûre en mocht ik 40 minuten wachten. In de tussentijd ging de snelle groep de extra lus rijden die bij Esch-sur-Sûre begon. Daarbij werden ze gecontroleerd, kennelijk vonden ze aftermarket communicatiesetjes veel te gevaarlijk...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpkyvmjO5IyW01mhUzsTdeIMI3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mw0Fijxr7UxRuZ5mGRmmPCHZ.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste bus had het formaat buurtbus en werd op aardig tempo door de Luxemburgse bochten gestuurd.
Toen ik aankwam zat de snelle groep net aan de cola en later kwamen de andere groepen ook aan.
Bij Schmaach ëm de Séi a méi moet je alles direct contant betalen, dat wisten we van 4 jaar geleden. Maar bij een groep hebben ze nooit de correcte bon gehad of het juiste bedrag betaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKL6ZHiVet9VCTvLMYGa7kfhb34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFJHQ8azj3aZoHxpLVherPsG.png?f=fotoalbum_large

Op de terugweg was ik relatief weer snel in Ettelbrock, maar de bus die ik daarna moest hebben, de 16U, stond niet op het digitale vertrekbord. Deze miste ik dus bijna omdat deze bus achteraan de rij was aangesloten en ik vooraan de rij stond.
Deze bus reed in een klein uur vanaf Ettelbrock via Diekirch en Vianden weer naar Dosberbreck (Dasburg brug). In deze bus kon ik onbezorgd een oogje dicht doen, Dosberbreck was het eindpunt en zo'n polsbreuk kost je toch wel wat energie. Vanaf daar kon ik de brug en dus de grens over om 1km omhoog weer terug te lopen naar Hotel Daytona.
Na een goed geregelde bbq gingen we allemaal (?!) op tijd naar bed, ondanks dat er geluidsoverlast was.
@Vrijdag schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:34:

Echt, wie zijn die twee die samen het Zwarte Woud aan het omzagen zijn? 🙉
Op de zondag stond er een motor extra op de aanhangwagen, de RT had vreemde uitvalproblemem. Hierdoor zaten we met zijn drieën in de auto op weg naar Biker Ranch bij Simmerath.

Onderweg kregen we beelden hoe het de rest verging onderweg. :O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJnwEELF141s3HDErp3ySrcO9c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07BalWO9OGWLkeWe2quzRPfQ.jpg?f=fotoalbum_large

We waren al om 11:30 bij Biker Ranch, de eerste groep kwam een uur later toen wij net de schnitzels hadden besteld. Uit eindelijk kwam iedereen redelijk droog bij de lunch. Bij het laatste stuk naar huis hadden ze minder geluk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIPMtJ-kyogaGEt4o-o1QiVTjXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gtnm7LK3IW6WVBFDjUvgco4R.jpg?f=fotoalbum_large

We kwamen daar ook dit koppelmonster tegen, maar durfde die niet aan te schaffen. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGIa-8Ui_AwvDu42zcYYYHznvvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yrN9QEcRP8bBsoENMQXn1ni.jpg?f=fotoalbum_large

Op de rest van de terugweg kon ik mijn ogen om begrijpelijke reden niet altijd open houden en bij mijn ouders ook niet, vandaar dit verslag nu. 8)7

Gelukkig ben ik morgen vrij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Dat is nog wel weer 600km meer.. dat had ik denk ik niet meer volgehouden. :o

@Grubeater Dat ziet er uit als een tof weekendje rijden.
Thanks voor je leuke verslagje (y)

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 08-05-2023 08:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Afgelopen week een Honda CBF 600 SA opgehaald voor m'n vader :)
Zo was die:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EtihZcAaLU4snAhPCbJeR6qB7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULxZQh5Fepy8SQXJRVzVEypV.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft nog wel wat liefde nodig! Nieuwe banden komen erop, alles "zwarter" maken en alles goed poetsen.

Zo ziet die er tot nu toe uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGyWu075UHqrUMviUlArooItA14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2o2mwMQ5I8swhHfIU0EkaSY.jpg?f=fotoalbum_large

Alle tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

lindseysew schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:32:
Afgelopen week een Honda CBF 600 SA opgehaald voor m'n vader :)
Zo was die:
[Afbeelding]

Heeft nog wel wat liefde nodig! Nieuwe banden komen erop, alles "zwarter" maken en alles goed poetsen.

Zo ziet die er tot nu toe uit:
[Afbeelding]

Alle tips zijn welkom :)
WC-eend om het Inox spruitstuk terug mooi te krijgen :+ Het effect is dan ook wel snel terug weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
FnordySquare47 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:07:
[...]

WC-eend om het Inox spruitstuk terug mooi te krijgen :+ Het effect is dan ook wel snel terug weg...
Is dat een grap of is dat serieus? Het spruitstuk van mijn CBF1000 kan ook wel wat liefde gebruiken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47

FnordySquare47

Cool-Inc.net

badkuip schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Is dat een grap of is dat serieus? Het spruitstuk van mijn CBF1000 kan ook wel wat liefde gebruiken....
Het is serieus.
Ik ben het een paar jaar geleden tegen gekomen en ik heb het getest. Werkt best goed, maar met inox reiniger blijft het resultaat iets langer.

(en om eerlijk te zijn weet ik ook niet of het echt gezond is voor alles wat dichting etc. betreft)

Maar het resultaat was er wel 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:58

A13X

Dude

Grubeater schreef op maandag 8 mei 2023 @ 02:37:
Afgelopen woensdag ben ik geopereerd aan mijn gebroken pols, speciaal titanium plaatje moesten ze bestellen en het zit nu met 8 titanium schroeven vast.
De pijn was goed te doen, dus werd er wat geregeld om mij ook mee te nemen op het geplande weekend in Luxemburg.

Ik had de locatie geregeld en met @etwintje en @Will_M hadden we van tevoren nog de heen- en terugroutes gefinetuned.

Vrijdag werd er om de hoek bij mijn ouders in Maasbracht verzameld. Mijn moeder vond het geen goed idee dat ik mee zou gaan, maar toen ik duidelijk had uitgelegd dat er een auto naar Duitsland/Luxemburg zou rijden was ze gerust gesteld.

Iedereen kwam langzaam binnendruppelen.
[Afbeelding]

Tegen 10 uur waren we compleet.
[Afbeelding]

Natuurlijk hoorde Limburgse Vlaai bij de start.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met @Will_M en zijn Tenere op de motortrailer naar de lunchlocatie aan de Rursee gereden en daar gewacht op de groep. We kregen daar nog een goede stortbui op onze kop, maar de groep op de motor heeft deze gelukkig gemist.
[Afbeelding]

Na de lunch met voornamelijk Curryworst mit Pommes werd er weer vertrokken richting Dasburg.
[Afbeelding]

Na het diner met soep vooraf en schnitzel als hoofdgerecht moest ik mijn plan voor de zaterdag gaan plannen.
De lunch stond gepland voor Esch-sur-Sûre en het OV is gratis in Luxemburg. De https://www.mobiliteit.lu app werkt goed, maar het is wel te vergelijken met streek vervoer qua intervallen van de bussen.
[Afbeelding]

We waren zaterdagochtend op tijd weg, ik kon de bus van 10:01 pakken beneden bij Dosberbreck.
De Bosnische Montenegrijnse buschauffeur had op lijn 152 maximaal 3 mensen per dag, ik had de touringcar voor mijzelf. Met een mix van Engels, Duits en een beetje Frans was het eerste deel van de reis snel voorbij.
In Hosingen stapte ik over op de volgende bus, dit was een gewone streekbus met route informatie, maar ik moest toch op het eindpunt Ettelbrock overstappen. De bus zat aardig vol, voornamelijk jeugd, minderheden, senioren en invaliden zoals ik. :+
Helaas miste ik de aansluiting naar Esch-sur-Sûre en mocht ik 40 minuten wachten. In de tussentijd ging de snelle groep de extra lus rijden die bij Esch-sur-Sûre begon. Daarbij werden ze gecontroleerd, kennelijk vonden ze aftermarket communicatiesetjes veel te gevaarlijk...
[Afbeelding]

De laatste bus had het formaat buurtbus en werd op aardig tempo door de Luxemburgse bochten gestuurd.
Toen ik aankwam zat de snelle groep net aan de cola en later kwamen de andere groepen ook aan.
Bij Schmaach ëm de Séi a méi moet je alles direct contant betalen, dat wisten we van 4 jaar geleden. Maar bij een groep hebben ze nooit de correcte bon gehad of het juiste bedrag betaald.
[Afbeelding]

Op de terugweg was ik relatief weer snel in Ettelbrock, maar de bus die ik daarna moest hebben, de 16U, stond niet op het digitale vertrekbord. Deze miste ik dus bijna omdat deze bus achteraan de rij was aangesloten en ik vooraan de rij stond.
Deze bus reed in een klein uur vanaf Ettelbrock via Diekirch en Vianden weer naar Dosberbreck (Dasburg brug). In deze bus kon ik onbezorgd een oogje dicht doen, Dosberbreck was het eindpunt en zo'n polsbreuk kost je toch wel wat energie. Vanaf daar kon ik de brug en dus de grens over om 1km omhoog weer terug te lopen naar Hotel Daytona.
Na een goed geregelde bbq gingen we allemaal (?!) op tijd naar bed, ondanks dat er geluidsoverlast was.

[...]

Op de zondag stond er een motor extra op de aanhangwagen, de RT had vreemde uitvalproblemem. Hierdoor zaten we met zijn drieën in de auto op weg naar Biker Ranch bij Simmerath.

Onderweg kregen we beelden hoe het de rest verging onderweg. :O
[Afbeelding]

We waren al om 11:30 bij Biker Ranch, de eerste groep kwam een uur later toen wij net de schnitzels hadden besteld. Uit eindelijk kwam iedereen redelijk droog bij de lunch. Bij het laatste stuk naar huis hadden ze minder geluk.
[Afbeelding]

We kwamen daar ook dit koppelmonster tegen, maar durfde die niet aan te schaffen. :+
[Afbeelding]

Op de rest van de terugweg kon ik mijn ogen om begrijpelijke reden niet altijd open houden en bij mijn ouders ook niet, vandaar dit verslag nu. 8)7

Gelukkig ben ik morgen vrij.
Tussenstop was ook nog vergezeld door een gezellig gesprek met de Luxemburgse politie, de extra lus was voorzien van een fuik. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iTeAfcrl.jpeg

Waar de motoren op een enkele reflector na netjes voldeden aan de voorschriften, we bijna alle papieren op orde hadden (miste 1 groene kaart, maar RDW overzicht met verzekerd ja was voldoende). Dachten we daar toch gerust doorheen te komen.

Vlak voor wij gecontroleerd werden werd er echter een losse rijder aan de kant gezet die meerdere dingen niet op orde had. Die had ook GoPro op zijn helm die 15cm uitstak en was meteen de sjaak. Helaas had die nog niet geleerd dat je soms beter minder kunt zeggen dan meer. Aangezien dat nogal stroef ging keken ze bij ons bij de laatste ineens wel wat kritischer naar de helmen ondanks dat wij op 1 na al mochten gaan. Ja hoor comset opbouw op de helm en meneer agent vloog snel alle helmen nog na of er een comset op zat. De 2 met een ingebouwde comset kwamen er mee weg, 2 andere waren de klos, 1 ontsprong de dans omdat hij de set aan de binnenkant had zitten en hij niet zichtbaar was.

Kosten voor een comset op de helm? €145,-

De solo rijder werd gematst, die had €400,- aan boetes te pakken maar ze hebben het gehalveerd naar €200. Zijn motivatie dat het niet zijn schuld was....hij had alles zo gekocht bij motoport. Hij was ook doelwit van de luxemburgse tv die zijn GoPro maar bar interessant vond.

Gasten hadden wel humor, ik was mijn groene kaart vergeten (kreeg die altijd per mail, maar laatst heeft de vriendin alles over gezet naar een nieuwe verzekeraar en die doet dat nog via post) en toen ik zij die ligt nog thuis bij de vriendin kwam er in droog Duits: Je kunt ook beter een weekend gaan rijden met de motor dan met de vrouw weg _O-

Het gehele geintje heeft uiteindelijk 40minuten gekost, ze waren niet heel erg georganiseerd en gingen vrij random van de ene naar de andere groep. Solo rijders gingen er ook wat sneller doorheen als groepen. Bij 1 groep van 3 sloeg de voorrijder af (volgens z'n route en de 2 volgers reden netjes het parkeerterrein van de fuik op. Hij werd niet gevolgd en we dachten die is wel zo slim om weg te blijven, nee hoor 10 minuten later steek hij z'n neus om de hoek en mocht hij erbij gaan staan :D

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 08-05-2023 09:30 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
FnordySquare47 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:19:
[...]

Het is serieus.
Ik ben het een paar jaar geleden tegen gekomen en ik heb het getest. Werkt best goed, maar met inox reiniger blijft het resultaat iets langer.

(en om eerlijk te zijn weet ik ook niet of het echt gezond is voor alles wat dichting etc. betreft)

Maar het resultaat was er wel 8)
Bedankt voor de tip. Ik zal het binnenkort eens doen.
Pagina: 1 ... 479 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.