Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 478 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:17:
LiveWire (is inmiddels Livewire One als merk en geen Harley meer) zou ik nog wel eens op kunnen stappen om uit eerste hand te zien hoe elektrisch nu werkelijk rijd. Zo'n PanAmerica zie ik mijzelf niet op, als je zoiets overweegt kan je imho beter een jap of een duitser nemen, heeft niets meer met Harley te maken dus dan hoef je ook geen Harley prijzen te betalen.

Energica of een Zero zijn wmb betere kanshebbers als het om stekker-brommers gaat.
Die LiveWire viel me echt alles mee, vond hem gewoon echt vet :Y Mijn verwachtingen waren niet zo hoog, maar hij gaat goed rap en heeft zeer goede wegligging. Vol vertrouwen de bocht in en vol gas er weer uit :Y (om weer de ankers in te moeten omdat het groepje zo langzaam ging). Jammer dat de range zo beperkt is, na 90km kan je al leeg zijn als je een sportieve rijstijl hebt (volgens de HD voorrijder). En met 35k ook zeker geen koopje. Wel erg gaaf om te zien. Ergonomie was niet helemaal goed (nog wel aan te passen denk ik, ander stuurtje voor de hoek van de pols), de vering + zadel waren echt kneiterhard.

De PanAmerica (kost 22.400 @A13X) reed prima en hij ziet er beter uit in het echt dan op de foto's (de voorkant blijft 'apart'). Ik moest vooral wennen aan de V-twin, want ik kon nou niet echt voelen wanneer ik schakelen moest. Dashboard schermpje strak en goede wegligging. Liet zich makkelijk de bocht in gooien ook.

Maar in vergelijking met de R1250GS... die is toch echt beter voor een vergelijkbare prijs (22.700). Boxer blok loopt soepeler, BMW afwerking is ook echt beter en qua restwaarde denk ik dat de R1250GS ook wel meer dan één streepje voor heeft. Maar als je de PanAm leuker vindt kan ik dat ook wel begrijpen, een stuk zeldzamer dan de GS iig :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

noes schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:21:
[...]

Die LiveWire viel me echt alles mee, vond hem gewoon echt vet :Y Mijn verwachtingen waren niet zo hoog, maar hij gaat goed rap en heeft zeer goede wegligging. Vol vertrouwen de bocht in en vol gas er weer uit :Y (om weer de ankers in te moeten omdat het groepje zo langzaam ging). Jammer dat de range zo beperkt is, na 90km kan je al leeg zijn als je een sportieve rijstijl hebt (volgens de HD voorrijder). En met 35k ook zeker geen koopje. Wel erg gaaf om te zien. Ergonomie was niet helemaal goed (nog wel aan te passen denk ik, ander stuurtje voor de hoek van de pols), de vering + zadel waren echt kneiterhard.

De PanAmerica (kost 22.400 @A13X) reed prima en hij ziet er beter uit in het echt dan op de foto's (de voorkant blijft 'apart'). Ik moest vooral wennen aan de V-twin, want ik kon nou niet echt voelen wanneer ik schakelen moest. Dashboard schermpje strak en goede wegligging. Liet zich makkelijk de bocht in gooien ook.

Maar in vergelijking met de R1250GS... die is toch echt beter voor een vergelijkbare prijs (22.700). Boxer blok loopt soepeler, BMW afwerking is ook echt beter en qua restwaarde denk ik dat de R1250GS ook wel meer dan één streepje voor heeft. Maar als je de PanAm leuker vindt kan ik dat ook wel begrijpen, een stuk zeldzamer dan de GS iig :9
Was de introductie prijs om '21 zie ik nu. Maar dan nog, geen dikke 10k extra voor achterhaalde techniek en meh kwaliteit zoals met de cruisers/choppers.

Denk dat HD toch wel het merk is dat het minst met verstand en het meest met gevoel (voor status) word gekocht.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:21
rCk schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Het is kennelijk maar normaal die telefoon te pakken als je stil staat voor een verkeerslicht of in de file.
Het is niet normaal imo maar het mag als je stilstaat... Ik merk ze vooral als ze geen richting aangeven, 9 v.d. 10 keer is het dan de telefoon of een sigaret o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
botoo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:17:
LiveWire (is inmiddels Livewire One als merk en geen Harley meer) zou ik nog wel eens op kunnen stappen om uit eerste hand te zien hoe elektrisch nu werkelijk rijd. Zo'n PanAmerica zie ik mijzelf niet op, als je zoiets overweegt kan je imho beter een jap of een duitser nemen, heeft niets meer met Harley te maken dus dan hoef je ook geen Harley prijzen te betalen.

Energica of een Zero zijn wmb betere kanshebbers als het om stekker-brommers gaat.
Livewire is rijtechnisch niets mis mee, alleen die range ( en die prijs) de ene te laag de ander te hoog (alhoewel er wel al een prijsverlaging is geweest)

Pan America had inderdaad ook een Honda of wat dan ook kunnen zijn, maar ook hier rijtechnisch niets mis mee, en in het segment waar die in meespeelt ook prijstechnisch gewoon prima. Alleen wat kleine verbeterpuntjes ( maat van me heeft er 1 met inmiddels ik schat al wel 20000km erop) maar al meerdere keeren voor diverse zaken retour dealer gemoeten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Destruction schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:20:
[...]

[Afbeelding]

Gespot! En 'mijn' rijder met de totaal onopvallende helm :+

Ik had eigenlijk op de motor willen gaan (iets met infrastructuur rondom Zandvoort, files én het feit dat ik vandaag eens een keertje niet alle zooi hoefde te vervoeren) maar na het zien van de weersverwachtingen ben ik maar in de auto gestapt.
Whooop thats me :)

Die regenbanden zien er nu niet meer zo mooi uit. Laatste sessie was droog maar had geen zin meer in omwisselen hahaha

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18:18
ibothead schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:03:
[...]

ik weet niet beter of luxemburg heeft geen beperkingen voor motoren zelfs niet dit bord [Afbeelding]
Als er een onder bord staat iets in het frans, met google translate kwamen we er achter dat die mountainbike weggetjes alleen afgesloten zijn bij regen en sneeuw 8)
In Luxemburg betekenen die bordjes 'binnendoorweggetjes'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Patrock schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Ik vraag mij nu serieus af of ik nog een lampje daarvoor heb... Het volume van de knipper is in ieder geval laatst met een software update zo verlaagd dat ik het nauwelijks boven de muziek uit hoor.
Ah, ik moest zoeken, maar die zit achter het stuur :) er zitten dus nog lampjes in. Ik zie ze alleen niet als ik normaal in de auto zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEefYdBdFJr9L9dT1_CBFApJiQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlm18L1G1gQQfEhOSFHvEs0J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
En hupseee, nog een newbie-motorrijder-vraag: mijn CL-X 700 komt onder een afdakje te staan. Dus wel droog (geen directe regenval), maar niet echt binnen laten we maar zeggen. Nu zoek ik een goede motor-hoes, men name voor in de winterperiode. Iemand nog tips? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een hoes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
@smeerbartje mijn motoren hebben jaren onder een afdakje gestaan, droog van directe regen maar verder vrij in de wind.
Daarbij heb ik juist geen hoes gebruikt, dan droogt de motor tenminste fatsoenlijk in de wind.
Alleen soms wat stoffig dus een keertje extra afspuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z09-g6OkK4c2kR3CWbjQNRk0tcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfVuH752W7hR1eKjc2wgm8vi.jpg?f=fotoalbum_large

Hier links op de foto waar de snorscooter en fietsen staan, daar stonden wat later mijn beide motoren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
Een hoes moet niet teveel klapperen (geeft krassen), goed bestand zijn tegen UV, liefst ademend en voorzien van ogen om hem vast te maken. Goede pasvorm uiteraard ook.

Ik heb meerder goedkope hoezen van Aldi/Lidl kwaliteit gehad. Dat is echt prut.

Nu al jaren een Verheul hoes. Die is helemaal top en perfect op maat. Wel een stuk duurder uiteraard en ook heel dik. Is niet makkelijk mee te nemen, voor thuisgebruik is dat geen probleem.
smeerbartje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:10:
En hupseee, nog een newbie-motorrijder-vraag: mijn CL-X 700 komt onder een afdakje te staan. Dus wel droog (geen directe regenval), maar niet echt binnen laten we maar zeggen. Nu zoek ik een goede motor-hoes, men name voor in de winterperiode. Iemand nog tips? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een hoes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:13
Verheul wou ik inderdaad ook aanraden, dat was kwaliteit voor iets meer dan €100. Wel jaren geleden natuurlijk. Deze hebben ook een aantal ogen.

https://www.verheul-vroomshoop.nl/nl/motorhoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 23-09 09:45
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:06:
Verder merk ik dat ik de laatste tijd te vaak denk "wat de *piep ben jij nu weer aan het doen" als ik iemand zie rijden.
Dat heb ik elke rit wel minstens 1x. Vanochtend naar het werk een automobiliste die staat te wachten tot ze de weg op kan draaien. Ziet me aankomen en dan toch nog ff de auto er voor gooit. Kon ik weer vol in de ankers. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@smeerbartje Ik heb al een paar jaar een motor in de regen, wind en zon buiten staan onder een Alfa motorhoes van DS-cover. Daarvoor had ik een goedkope hoes maar die heeft het maar een half jaar uitgehouden voor die begon te scheuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:35
https://www.nr1motor.nl/ds-covers-motorhoes-buiten-alfa.html

Hier is de DS Cover Alfa goedkoper, recent nog gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:09

iMars

Full time prutser

smeerbartje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:10:
Ik heb goede ervaring met Verheul motorhoes op mn vorige motor en momenteel met DS Cover Alfa op mn huidige motor. Beide goed, niks op aan te merken. Verheul is/voelt stugger dan de DS, maar beiden kunnen direct over een motor met warme motorblok/uitlaat. Voordeel van DS Alfa vind ik dat ze wat soepeler zijn, binnenvoering hebben en die ik heb, heeft aan beide kanten een uitsparing om een kettingslot doorheen te doen, en een riem om onder de motorblok vast te zetten.

Edit: als je voor de DS gaat, ga dan wel voor de Alfa lijn

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 02-05-2023 13:10 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grappig, ik heb net gisteravond zitten kijken naar een motortent. Nu met mijn nieuwe bike die ik 10+ jaar wil rijden wil ik extra voor zorgen dat hij netjes blijft, en onder een open overkapping vangt hij toch nog wel regelmatig regen en ook stof/zand als dat in de lucht hangt. Ik zat aan zoiets te denken:
https://www.marktplaats.n...733-motortent-motorgarage

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:25:
Grappig, ik heb net gisteravond zitten kijken naar een motortent. Nu met mijn nieuwe bike die ik 10+ jaar wil rijden wil ik extra voor zorgen dat hij netjes blijft, en onder een open overkapping vangt hij toch nog wel regelmatig regen en ook stof/zand als dat in de lucht hangt. Ik zat aan zoiets te denken:
Als je een eigen (achter)tuin hebt, zou ik er een schuurtje voor bouwen. Desnoods heel laag, zodat alleen de motor erin kan en je eroverheen kijken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:49
Ik ga binnenkort een dagje toeren met een vriend, met als start- en eindpunt Bodegraven. Zijn er nog mensen met leuke routes / tips in de regio?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

geert_s schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:00:
Ik ga binnenkort een dagje toeren met een vriend, met als start- en eindpunt Bodegraven. Zijn er nog mensen met leuke routes / tips in de regio?
@Maegrim had jij niet een leuke route daarzo?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Kenteken is geregeld, nu nog wachten op de dealer met de melding dat mijn Motor klaar is om opgehaald te worden. Kan niet wachten ;D

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 23-09 09:26
Onze lokale MotoPort had afgelopen weekend de Honda Experience Days waar je achter een voorrijder kon proefrijden op de 2023 modellen. Ik had me aangemeld voor een Rebel 1100 DCT en mijn vriendin voor de nieuwe CB750 Hornet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h54U19TGbxYV5SiADuS__r9BQg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHuubgksntsgIoMZOdx2GQn1.jpg?f=fotoalbum_medium
Bijzondere gewaarwordig om de DCT onder je te "voelen" schakelen en bij de eerste paar keer remmen moest ik mezelf er echt van overtuigen dat de motor niet zou afslaan. Toen ik daar eenmaal aan was gewend ging dat eigenlijk veel beter als ik had verwacht :) Het was ook mijn eerste keer op een cruiser, dus de eerste paar rotondes voelden -heel- onwennig, maar ik snap nu wel iets beter wat mensen zo aan cruiers aanspreekt.

Mijn vriendin was ook laaiend enthousiast over de Hornet, met name hoe wendbaar en makkelijk de machine zich laat sturen. Ook het motorblok vond ze aangenaam met een leuke vermogensafgifte (~90 PK), zonder dat het ergens griezelig wordt. Maar ze was niet zo enthousiast dat ze haar Ducati Monster er op wil inruilen :+

Een deel van de proefrit ging over het grootste gedeelte van de Varsselring, waar aankomend weekend de Road Races worden gehouden: https://www.hamove.nl/irrc-road-racing
Heel gaaf om over het circuit te rijden en heel anders dan een GP circuit. Als je bedenkt dat de dames en heren aankomend weekend met wel 250+ over "openbare" weg rijden, met bomen, sloten, huizen, etc, pffff. Helaas heb ik zelf geen tijd om te gaan kijken dit jaar, maar ik hoop dat ik tenminste op de vrijdagavond naar de rijdersparade kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Die dagen zijn hier in de buurt altijd te laat :(
Was vorige week even bij dealer en kan daar een v85tt meekrijgen om te testen.
Een tenere was niet echt te vinden, en de demo's komen pas na de zomer hier in de buurt...

Iemand toevallig bekend met een dealer die een demo heeft staan in Overijssel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Bij Laseur voor nieuwe afstelling op de dyno 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zA0cFz0Yqe6iW_eRDoUVcJHrBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0GlI9G4dOr9nwrjdunKx1aM.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
kneusteun schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:52:
Die dagen zijn hier in de buurt altijd te laat :(
Was vorige week even bij dealer en kan daar een v85tt meekrijgen om te testen.
Een tenere was niet echt te vinden, en de demo's komen pas na de zomer hier in de buurt...

Iemand toevallig bekend met een dealer die een demo heeft staan in Overijssel?
Probeer Lowlands Biker store in Zwolle eens.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:25:
De ellende is dat al het vocht wat er al in zit (als je hem parkeert) er ook in blijft zitten. Kleine overkapping waar het een beetje doorheen waait is beter voor de bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
UTwizard schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:10:
Onze lokale MotoPort had afgelopen weekend de Honda Experience Days waar je achter een voorrijder kon proefrijden op de 2023 modellen. Ik had me aangemeld voor een Rebel 1100 DCT en mijn vriendin voor de nieuwe CB750 Hornet:
[Afbeelding]
Bijzondere gewaarwordig om de DCT onder je te "voelen" schakelen en bij de eerste paar keer remmen moest ik mezelf er echt van overtuigen dat de motor niet zou afslaan. Toen ik daar eenmaal aan was gewend ging dat eigenlijk veel beter als ik had verwacht :)
Anderhalf jaar een Africa Twin DCT gehad, daarvoor een NC750X DCT. Beide heerlijke machines en de automaat is echt ontzettend goed. Zelfs de wheelies (terwijl de motor zelf doorschakelt) waren geniaal 8). Vorige week ingeruild op een T7 WR, maar denk nog vaak terug aan dat relaxte rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
s006110 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Probeer Lowlands Biker store in Zwolle eens.
Staat niet dat ze Yamaha doen :'(
Ben dus op zoek naar een 2023 demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@noes ik woon nog in een huurwoning, dus dat gaat hem niet worden. Het liefst heb ik een garage waar ik zowel auto als een paar motoren in kwijt kan :+

@ouweklimgeit ik heb het idee dat zo'n tent als deze juist beter ademt dan een hoes die echt tegen je bike aan komt. Of denk ik dan verkeerd? Uiteraard is een lage overkapping/schuurtje beter, maar ik kan de boel hier niet verbouwen ivm huurwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:19:
[...]

grappig, dat had ik ook op mijn lijstje staan..

Puur uit nostalgie:
[YouTube: Jochem]

[Afbeelding]
Ik snap nu ook hoe ze aan dat liedje komen, het is idd Ter Schelling aan de Moezel _O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Ja... huilen dat huren. Ik bedoel, ik zit in een geweldig huurhuisje, maar alleen parkeerplek op openbare parkeerplaats..... hoes is ongeveer mijn enige optie... ;-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
UTwizard schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:10:
[Afbeelding]
Bijzondere gewaarwordig om de DCT onder je te "voelen" schakelen en bij de eerste paar keer remmen moest ik mezelf er echt van overtuigen dat de motor niet zou afslaan. Toen ik daar eenmaal aan was gewend ging dat eigenlijk veel beter als ik had verwacht :) Het was ook mijn eerste keer op een cruiser, dus de eerste paar rotondes voelden -heel- onwennig, maar ik snap nu wel iets beter wat mensen zo aan cruiers aanspreekt.
Leuk te lezen, ben zelf vorige week ook even bij Honda wezen kijken bij de Rebel. Na mijn proefritje op de BMW R18 Classic heeft een cruiser me niet meer losgelaten :P. Voor mijn ritjes wellicht beter geschik dan mijn 850gs, ik vond het fijner en relaxter rijden.

Shortlist is nu
BMW R18 Classic: ben stiekem geen fan van de boxer, iets te groot en zwaar naar mijn smaak. Service van BMW en gemak is super.
Indian Scout: heel gaaf! Maar twijfel een beetje aan de dealer en de waardevastheid.
Indian Dark horse: super ingebouwde navigatie, prachtige motor maar ook zwaar (1800cc), zelfde dealer.
Honda rebel 1100: prijs erg goed! Leek mij eerder Street dan cruiser? Scherm een beetje magertjes maar rij nu ook met navigatie op de telefoon

Erg moeilijk! Moet eigenlijk gewoon afspraken maken om echt een proefrit te maken maar voel me altijd toch wat bezwaard, wat natuurlijk niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Zorg schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:53:
[...]

Leuk te lezen, ben zelf vorige week ook even bij Honda wezen kijken bij de Rebel. Na mijn proefritje op de BMW R18 Classic heeft een cruiser me niet meer losgelaten :P. Voor mijn ritjes wellicht beter geschik dan mijn 850gs, ik vond het fijner en relaxter rijden.

Shortlist is nu
BMW R18 Classic: ben stiekem geen fan van de boxer, iets te groot en zwaar naar mijn smaak. Service van BMW en gemak is super.
Indian Scout: heel gaaf! Maar twijfel een beetje aan de dealer en de waardevastheid.
Indian Dark horse: super ingebouwde navigatie, prachtige motor maar ook zwaar (1800cc), zelfde dealer.
Honda rebel 1100: prijs erg goed! Leek mij eerder Street dan cruiser? Scherm een beetje magertjes maar rij nu ook met navigatie op de telefoon

Erg moeilijk! Moet eigenlijk gewoon afspraken maken om echt een proefrit te maken maar voel me altijd toch wat bezwaard, wat natuurlijk niet moet.
Nadeel van de Scout vond ik de kleine tank en nogal beperkte grondspeling icm de breedte. Je zit nogal snel aan de grond met de stepjes schijnbaar. Wel gaaf om te zien :9

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Bommes schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:28:
@smeerbartje mijn motoren hebben jaren onder een afdakje gestaan, droog van directe regen maar verder vrij in de wind.
Daarbij heb ik juist geen hoes gebruikt, dan droogt de motor tenminste fatsoenlijk in de wind.
Alleen soms wat stoffig dus een keertje extra afspuiten.

[Afbeelding]

Hier links op de foto waar de snorscooter en fietsen staan, daar stonden wat later mijn beide motoren.
Dit.
Een nieuwe hoes houdt je motor misschien een paar weken echt droog, maar daarna niet meer. En dan werk je juist roest in de hand.

Ventilatie is aan te raden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@A13X rij toch altijd waar voldoende tankstations zijn dus daar maak ik me niet heel veel zorgen om. Te laag is misschien wel een punt, maar ze zien er gewoon heel stoer uit :P

Maar ja, Scout > Scout Rogue > Dark Horse....
Zijn qua prijs echt zoiets van goh, beetje meer.... als je dat dan vergelijkt met de Honda... das wel een verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Motea is net Louis, alles is altijd in de aanbieding :P
Je hebt nog gelijk ook! Gisteren 30% korting, vandaag 35% korting en een tientje extra korting op het tweede product _O-

Ik heb die andere bestelling nog niet betaald (heb gekozen voor bankoverschrijving), en dus cancel ik die gewoon en bestel ik wel opnieuw, haha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar zo heeft iemand van he tSportserforum het opgelost, lijkt me beduidend beter dan een zeiltje. De 'doos' staat op wieltjes en schuif zo over de motor heen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZsIWyTUH5kbRh1jDWtsFVJlBoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3teC1DjTXgUQ0Lxf9Zrml6m.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mezelf en voor de vakantie besteld:
Afbeeldingslocatie: https://catalog.zodiac.nl/media/zodiac-generated/0f0949bf/1ed4/4abc/b1ec/f5bf7bc85649/standard-rgba.png

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Zorg schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:53:
Shortlist is nu

Cool! Heb ook een Scout Bobber, voorzien van J&H uitlaten, batwing, led koplamp, floorboards, etc. De Chieftain DH is waanzinnig, vorig jaar proefritje op gemaakt, maar weegt wel 389 kilo en dat merk je wel. Scout Bobber is gewoon ontzettend leuk voor het cruisen, vooral met al het bekijks dat je trekt. Zet hem ergens tussen 100 andere motoren en iedereen kijkt alleen maar naar de Indian(s) O+ Waardevastheid heb ik wel vertrouwen in, Indian is met een behoorlijke marketingcampagne bezig in Europa en qua techniek is het echt een flink tandje hoger dan 'het andere merk' uit de USA. Alleen al het feit dat het blok watergekoeld is gaf mij de doorslag om voor de Scout en niet de Chief te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJf9HO1WpuS_2ReroSiSp-Qm_Do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJLRW4uMlGeSPeavIokUhUpT.png?f=fotoalbum_large

Maar naast de Dark Horse is het opeens een klein brommertje :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRAHGhxjS1oD6lrjZGf1zvGPoBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKlvlUmptzc0kbRJnKv95eQo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nu ik mijn AVB gehaald heb ben ik natuurlijk ook weer iets concreter aan het kijken naar een motor. Hoe zit dat met proefritten, laten garages/dealers je die maken met alleen een AVB of heb ik daar weinig kans op? In mijn hoofd is dat gewoon rijden zonder rijbewijs maar ik hoor hier en daar dat men daar meestal niet zo moeilijk over doet..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Kuusj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:05:
Nu ik mijn AVB gehaald heb ben ik natuurlijk ook weer iets concreter aan het kijken naar een motor. Hoe zit dat met proefritten, laten garages/dealers je die maken met alleen een AVB of heb ik daar weinig kans op? In mijn hoofd is dat gewoon rijden zonder rijbewijs maar ik hoor hier en daar dat men daar meestal niet zo moeilijk over doet..
Ik zou het niet aanraden, je bent sowieso niet verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Knetterhard schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Ik zou het niet aanraden, je bent sowieso niet verzekerd.
Nee het zit mij zelf ook niet helemaal lekker hoor, maar ben wel benieuwd naar wat de algemene consensus daarover is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kuusj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:09:
[...]

Nee het zit mij zelf ook niet helemaal lekker hoor, maar ben wel benieuwd naar wat de algemene consensus daarover is.
Geen pasje is geen rijbewijs, of je nou geslaagd bent of niet. Dus zonder pasje rijden is zonder rijbewijs rijden en dus niet verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Kuusj Niet heel verstandig om zonder RBW te gaan rijden, alle risico's zijn voor jou ook als een andere luldebehanger jou aanrijd.

Sowieso, lekker gaan kijken, zitten en alles op je in laten werken, kom je ook nog eens beter beslagen ten ijs als je zover bent om te gaan kopen.

[edit]
wat @PilatuS zegt, geen pasje is geen geldig RBW, dus zelfs als je geslaagd bent en zit te wachten to je gemeente tijd heeft om jouw pasje te laten maken heb je nog steeds geen geldig RBW
(en geloof me, dat jeukt!!!)

[ Voor 29% gewijzigd door botoo op 02-05-2023 19:14 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Geen pasje is geen rijbewijs, of je nou geslaagd bent of niet. Dus zonder pasje rijden is zonder rijbewijs rijden en dus niet verzekerd.
Nee ja duidelijk hetzelfde als mijn gevoel me al zei, niet doen dus.

Ondertussen zie ik dat de tweedehands markt op 3-4 maanden tijd gewoon nog een stukje gestegen lijkt te zijn.. 6000,- voor de goedkoopste kale Honda CB750X uit 2014 (alweer 9 jaar oud..) met 40.000km of 9000,- voor een gloednieuwe Honda CB750 Hornet met 60 maanden garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als we het hebben over gestegen prijzen.

Vrijwel exact 5 jaar terug een 190 en 120 bandensetje besteld voor 255 euro. De Sportsmart 2 Max serie. Nu 5 jaar later een setje Sportsmart 3 voor 332 euro. Da's toch weer 26% duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Zie eerst maar eens een dealer te vinden die je weg laat rijden zonder je pasje te overhandigen. Maar da's de praktische kant van het verhaal ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 23-09 13:15
kneusteun schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Staat niet dat ze Yamaha doen :'(
Ben dus op zoek naar een 2023 demo
Sorry, had je post verkeerd gelezen… dacht dat je een v85 zocht om op te rijden 😔

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Vandaag nog zonder pasje te laten zien bij de dealer weggereden met een v85, mooie Guardia d’Onore ook nog. Ok, ik had wel mn eigen achtergelaten :+

Ben nu voorzien van een middenbok en handvatverwarming. Verwarming meteen geprobeerd, en holy fuck, hoe heb ik 10 jaar zonder gereden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:13
Jolke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:42:
[...]

In Luxemburg betekenen die bordjes 'binnendoorweggetjes'. :+
ja en dat zijn meestal de leukste ook nog om je stuur techniek te oefenenen met lekker smalle paadjes en genoeg krappen bochten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Patrock schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Ah, ik moest zoeken, maar die zit achter het stuur :) er zitten dus nog lampjes in. Ik zie ze alleen niet als ik normaal in de auto zit.
Over informatie verstopt achter het stuur gesproken, dit is mijn uitzicht op de teller van de SWM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaypvY5BjxRPKWYF0aIdrQkUfPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGXvRZMpqQzgpi8dyhhKbqGg.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik tenminste een reden om niet op de snelheid te letten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
ouweklimgeit schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:01:
[...]

Cool! Heb ook een Scout Bobber, voorzien van J&H uitlaten, batwing, led koplamp, floorboards, etc. De Chieftain DH is waanzinnig, vorig jaar proefritje op gemaakt, maar weegt wel 389 kilo en dat merk je wel. Scout Bobber is gewoon ontzettend leuk voor het cruisen, vooral met al het bekijks dat je trekt. Zet hem ergens tussen 100 andere motoren en iedereen kijkt alleen maar naar de Indian(s) O+ Waardevastheid heb ik wel vertrouwen in, Indian is met een behoorlijke marketingcampagne bezig in Europa en qua techniek is het echt een flink tandje hoger dan 'het andere merk' uit de USA. Alleen al het feit dat het blok watergekoeld is gaf mij de doorslag om voor de Scout en niet de Chief te kiezen.

[Afbeelding]

Maar naast de Dark Horse is het opeens een klein brommertje :D
[Afbeelding]
Prachtige motoren!! De Dark horse vind ik eigenlijk iets te groot voor me (1800 Cc blok is echt mega!) Maar de lokale Indian dealer geeft aan dat veel van de Scout owners toch overgaan? Dat plus dat de Scout minder geschikt zou zijn om te touren, hooguit een paar uurtjes (wat is jou ervaring?) En het display, has graag de navigatie ook in de console zoals de Dark Horse....

Gevoelsmatig is de Scout echt wel de mooiste van alle, en het meest geschikt voor mijn wensen. Alleen bij een proefrit weet ik niet of ik er eventueel wat langere afstanden mee kan doen (5-6 hr ritjes)... niet dat ik dat nu vaak doe maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:13
Kuusj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:13:
[...]

Ondertussen zie ik dat de tweedehands markt op 3-4 maanden tijd gewoon nog een stukje gestegen lijkt te zijn.. 6000,- voor de goedkoopste kale Honda CB750X uit 2014 (alweer 9 jaar oud..) met 40.000km of 9000,- voor een gloednieuwe Honda CB750 Hornet met 60 maanden garantie...
Kuusj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:13:
[...]

Maar echt he :( 2de handse markt is verziekt! Vooral door de lange wachttijden van nieuwe motoren ;)
Maar er staat ook absurd veel te koop als je het mijn vraagt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Zorg schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Prachtige motoren!! De Dark horse vind ik eigenlijk iets te groot voor me (1800 Cc blok is echt mega!) Maar de lokale Indian dealer geeft aan dat veel van de Scout owners toch overgaan? Dat plus dat de Scout minder geschikt zou zijn om te touren, hooguit een paar uurtjes (wat is jou ervaring?) En het display, has graag de navigatie ook in de console zoals de Dark Horse....

Gevoelsmatig is de Scout echt wel de mooiste van alle, en het meest geschikt voor mijn wensen. Alleen bij een proefrit weet ik niet of ik er eventueel wat langere afstanden mee kan doen (5-6 hr ritjes)... niet dat ik dat nu vaak doe maar toch :P
Scout Bobber is echt een nekkendraaier, maakt niet uit waar je rijdt of stil staat, je hebt altijd aanspraak. Samen met de FTR vind ik het een van de mooiste motoren ooit. Ik ben 1.88 en misschien nét iets te lang voor de Scout Bobber, mijn vader heeft een normale Scout en daar is de zit al wat beter. Maar ik heb hem echt voor de looks en in combinatie met de batwing kan er natuurlijk geen hoog stuur op ;)

Ritjes van enkele uren zijn goed te doen en met 100pk kom je meer dan gemiddeld mee in het verkeer, vooral door het heerlijke koppel maakt het ook niet uit in welke versnelling je zit. Met mijn lengte krijg ik bij langere ritten wat last van mijn onderrug omdat ik de neiging heb voorover te hangen. De laatste ritten met een niergordel (die me forceert rechtop te zitten) gereden en dan is het geen probleem.

Hij heeft geen TFT display, ziet er fancy uit op de Chiefs (en ik had hem op mijn FTR), maar de TFT kan niet op tegen een Tomtom of Garmin dus daarvoor hoef je het niet te doen. Bij mij gewoon een Rider 550 achter de batwing gemonteerd en die gebruikte ik ook op de FTR (ondanks de TFT). Dat Scout eigenaren op een gegeven moment overstappen naar een duurder broertje is natuurlijk niet zo gek, de Chief/Chieftain is behoorlijk indrukwekkend om te zien, rijdt fantastisch en is gewoon helemaal af. Maar goed, Chieftain kost ook 40k als je er een fatsoenlijke uitlaat onder zet en dat is natuurlijk wel serieus geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
ouweklimgeit schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Scout Bobber is echt een nekkendraaier, maakt niet uit waar je rijdt of stil staat, je hebt altijd aanspraak.
Dat heb ik nou ook altijd met mijn Guzzi V85 :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:54:
@LankHoar zo heeft iemand van he tSportserforum het opgelost, lijkt me beduidend beter dan een zeiltje. De 'doos' staat op wieltjes en schuif zo over de motor heen.
[Afbeelding]

Voor mezelf en voor de vakantie besteld:
[Afbeelding]
Dit ziet er goed uit! Wel kostbaar om te maken ook. Ik hoop binnen een jaar een koopwoning te betrekken, dus ga ik dit in gedachten houden in het geval ik geen garage bij mijn woning heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
botoo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:54:
[Afbeelding]

Heb je een linkje? Ben benieuwd naar het dakje en meer fotos. Ziet er goed zelf te klussen uit, zou hier wel een goede oplossing zijn voor in de tuin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 21:38
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:16:
Als we het hebben over gestegen prijzen.

Vrijwel exact 5 jaar terug een 190 en 120 bandensetje besteld voor 255 euro. De Sportsmart 2 Max serie. Nu 5 jaar later een setje Sportsmart 3 voor 332 euro. Da's toch weer 26% duurder.
Maar ook 150% nieuwere banden (van 2 naar 3 serie) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:14:
@noes ik woon nog in een huurwoning, dus dat gaat hem niet worden. Het liefst heb ik een garage waar ik zowel auto als een paar motoren in kwijt kan :+
Je kan een schuur weer afbreken en opnieuw opbouwen. En anders zoals @botoo liet zien een kleine verrijdbare bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:57:
[...]

Je kan een schuur weer afbreken en opnieuw opbouwen. En anders zoals @botoo liet zien een kleine verrijdbare bouwen.
Uiteraard, maar als ik een bakstenen garage heb in mijn koopwoning straks waar ik mijn bike in kwijt kan, dan heb ik er nog maar weinig aan :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Tuurlijk heb je daar wel wat aan, het beste aantal stallingen is n+1 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@FitTiv https://www.sportsters.nl/forum/viewtopic.php?t=1452
gewoon eigen klusbouw, volgens mij niet veel duurder dan een paar planken (en wat vrije tijd)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Uiteraard, maar als ik een bakstenen garage heb in mijn koopwoning straks waar ik mijn bike in kwijt kan, dan heb ik er nog maar weinig aan :)
Hier een dubbele garage én een schuur. De Honda (grasmaaier) moet ook ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 23-09 09:26
tdw schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:19:
[...]

Zie eerst maar eens een dealer te vinden die je weg laat rijden zonder je pasje te overhandigen. Maar da's de praktische kant van het verhaal ;)
Dat is wel regio afhankelijk, ik heb de afgelopen jaren verschillende keren auto's en motoren gereden zonder dat ze mijn rijbewijs ook maar hebben bekeken, laat staan dat ik hem moest overhandigen voor een kopie of iets dergelijks.

Zelfs als ik er dan nog expliciet naar vraag is het "Nee hoor, ik geloof het wel, is goed zo"*

*Maar dan in het Achterhoeks dialect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
unifi schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:47:
Tuurlijk heb je daar wel wat aan, het beste aantal stallingen is n+1 :P
Ik dacht dat die stelling enkel voor motoren op ging? :P
botoo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:55:
@FitTiv https://www.sportsters.nl/forum/viewtopic.php?t=1452
gewoon eigen klusbouw, volgens mij niet veel duurder dan een paar planken (en wat vrije tijd)
Helaas zijn planken schrikbarend duur de laatste tijd. Dat weerhoud me een beetje voor zo'n oplossing. Zal er nog eens over na denken en een begroting maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
LankHoar schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:09:
[...]

[...]

Helaas zijn planken schrikbarend duur de laatste tijd. Dat weerhoud me een beetje voor zo'n oplossing. Zal er nog eens over na denken en een begroting maken :)
Paar pallets slopen, dakpanplaatje erop, lakje eroverheen en het staat wel een paar jaar :) Heeft het bij mij verrassend lang volgehouden (voor 3 vuilcontainers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:09:
[...]

[...]
Ja, en waar laat je die? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
roefje schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:
Ben aan het kijken voor een motor.
Nu is mijn oog gevallen op de Yamaha Tracer.
Echter heb je de 900 en de MT, maar ik kan niet echt vinden wat nu precies het verschil is, behalve volgens mij de wielbasis.

Nu is deze keuze voornamelijk gekomen door internet scrollen, dus weet eigenlijk ook niet hoe hij rijdt.
Iemand enig idee waar je makkelijk meerdere types kan testen, niet specifiek alleen voor Yamaha, maar bijv ook Kawasaki of Suzuki.
Of is het gewoon een kwestie van naar een dealer gaan en uitproberen?
Wellicht al door iemand anders aangestipt, maar de wielbasis vanaf 2018 is met 6 cm verlengd en dat geeft een aanzienlijke verbetering in het rijgedrag. Dan heb je nog de GT uitvoering die wat meer op touren is gericht met koffers enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De FXDLS staat in de garage bij de dealer. Zit een tik in die er niet in hoort dus hij moet uit elkaar. Hopelijk alleen nieuwe klepstoters nodig maar dat weten we pas als ie open ligt. Gelukkig wel in de garantie periode.
* botoo niet bijzonder happy :(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Oei dat is balen @botoo gelukkig garantie, hopelijk is het snel gefixed.

[ Voor 50% gewijzigd door Bommes op 03-05-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik twijfel een beetje voor mijn zomer motor tripje,1 week offroad Frankrijk en Italië.

Optie 1:
Dag 1 volledig snelweg dan kom ik ongeveer tot ongeveer tot Genève Lyon wat betreft "Zuidelijk".
Dag 2 zou ik dan binnendoor over/door de Alpen naar Salbertrand in Italië kunnen rijden (heb ik een paar jaar terug ook gereden met de Guzzi)
Dan is het dag 3 TET (offroad routes) Italië richting het zuiden naar de Middellandse Zee.
Afhankelijk van hoe snel of langzaam het opschiet dan is eenmaal aan zee met een ruime bocht met de klok mee terug Frankrijk in om daar ergens de TET bij de Gorges du Verdon op te pakken.
Die kan ik dan weer oppakken richting Lyon.

Optie 2:
Eerste dag mix van snelweg en binnendoor Frankrijk in, dan kom ik ongeveer net zo Zuidelijk, ergens hoogte Lons les Saunier.
Dag 2 sectie de Franse TET (dat stukje heb ik vorig jaar ook gereden )+ wat binnendoor door de Alpen zo veel mogelijk richting Salbertrand (Italië).
Dag 3 door pakken richting Salbertrand om daar dan in de loop van de middag offroad op te kunnen oppakken. Alhoewel ik daar wel aan twijfel of dat haalbaar is.
Dan dag 4 verder zoals hier boven.

Denk dat ik met optie 1, met 2 dagen ff door pezen, 1 dag snelweg, 2de dag slingeren/gumnen in de Alpen. Op dag 3 zeker kan offroaden op een sectie waar ik nog nooit ben geweest in Italië.
Met optie 2 heb ik de 2de dag al wat (eerder gereden) offroad werk, maar dan is het de vraag of ik op dag 3 ook weer kan offroaden.

Twijfels twijfels

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Naif0n
Nou, hij is thuis hoor. Eerst paar kms gemaakt, maar moet natuurlijk rustig aan doen de eerste 1000km. Het gevoel dat die van mij is, is nog niet helemaal binnen.

Glimlachen doe ik zeker wel!

Nu wat scuffed fotos, want ik ben alleen. Misschien morgen een beetje leuke plek vinden voor wat betere fotos!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQecQwN6Bx_4acTRubKMA9JsjlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MNUhQ52XK0ewIm1IR7ktbql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4kT22hO53tVnZaF801jctN0vsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqPxSyYUIkIU39cN07euZK4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy5iRDViO0iyjoSR_NInyV_noJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEyoBlZ5WEoTiZDgQmbmFoU6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
@LankHoar of @timmie271 Ik zie dat ik nog met mijn vorige motor in de startpost sta. Zou een van jullie mijn huidige motor toe kunnen voegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpCag27IVdBxz3m60135FQExTWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p47zrAMHA8yBj6H1751K9dLS.jpg?f=fotoalbum_large
Yamaha Tracer 700 uit 2017

Mijn dank is alvast groot, want poserpunten zijn natuurlijk ook wat waard :+

@Naif0n Mooi ding joh, veel mooie en veilge km's gewenst! En als je nog mooie routes in de regio F/AB hebt, hou ik me aanbevolen ;) Mogelijk staat die regio later dit jaar op mijn planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:48:
Nou, hij is thuis hoor. Eerst paar kms gemaakt, maar moet natuurlijk rustig aan doen de eerste 1000km. Het gevoel dat die van mij is, is nog niet helemaal binnen.

Glimlachen doe ik zeker wel!

Nu wat scuffed fotos, want ik ben alleen. Misschien morgen een beetje leuke plek vinden voor wat betere fotos![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijk blok he :Y

Maar heel rustig an hoeft niet meer echt vziw. Blok gaat in de fabriek al tegen redline tijdens testen, dus als je niet al te extreem doet komt het wel goed. Vooral rustig warmrijden, dat is nu extra belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
noes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:32:
[...]

Maar heel rustig an hoeft niet meer echt vziw. Blok gaat in de fabriek al tegen redline tijdens testen, dus als je niet al te extreem doet komt het wel goed. Vooral rustig warmrijden, dat is nu extra belangrijk.
Bij de nieuwe KTM van een vriend mocht er niet boven de 5000 toeren gereden worden de eerste 1000km, het wordt dus nog wel vaak geadviseerd rustig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
geert_s schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Bij de nieuwe KTM van een vriend mocht er niet boven de 5000 toeren gereden worden de eerste 1000km, het wordt dus nog wel vaak geadviseerd rustig aan te doen.
Mijn toen nieuwe 790 kwam niet eens boven de 5000 toeren uit, was software matig zo ingsteld wat na de 1e beurt er af gehaald werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

noes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:32:
[...]

BMW’s zijn sowieso begrenst de eerst x kilometers. Daarna word hij pas door de dealer vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Uberdude schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Mijn toen nieuwe 790 kwam niet eens boven de 5000 toeren uit, was software matig zo ingsteld wat na de 1e beurt er af gehaald werd
Bij mijn Guzzi was het een advies.. Met schakel lampjes flitsend in beeld bij 5000 toeren.
Maar je kon gewoon doortrekken, en zelf grens voor die lampjes aanpassen in het menu.
Die 5000 toeren waren zelfs nog niet eens 120km/u. Knap lastig toen op de snelweg.
Eerste ritje was met @DrivinUCrazy en nog iemand uit die topic (naam vergeten sorry) naar de Eiffel.
Met @DrivinUCrazy voorop vol sjas de snelweg op vanuit Heerlen.
Dat was een flinke kerstboom in beeld om hun bij te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bommes op 03-05-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34
Tylen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:53:
[...]

BMW’s zijn sowieso begrenst de eerst x kilometers. Daarna word hij pas door de dealer vrijgegeven.
Ik heb het nog niet gemerkt. Eerlijk is eerlijk op dit moment hou ik mij netjes aan het advies in het boekje om niet boven de 6500 toeren te gaan in de eerste 1000km.

Zag dat ik iig 1x daarboven zat, op 7323 toeren. Geen idee waar die begrenzing dan zou liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:02
Bommes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Bij mijn Guzzi was het een advies.. Met schakel lampjes flitsend in beeld bij 5000 toeren.
Maar je kon gewoon doortrekken, en zelf grens voor die lampjes aanpassen in het menu.
Die 5000 toeren waren zelfs nog niet eens 120km/u. Knap lastig toen op de snelweg.
Eerste ritje was met @DrivinUCrazy en nog iemand uit die topic (naam vergeten sorry) naar de Eiffel.
Met @DrivinUCrazy voorop vol sjas de snelweg op vanuit Heerlen.
Dat was een flinke kerstboom in beeld om hun bij te houden.
Klopt ja, dat weet ik nog. Thoit was die ander trouwens. :)

Op de Duitse Autobahn wil ik ook weer niet te langzaam rijden. Maar je hield het prima bij hoor, en zodra iemand achter dreigt te blijven houd ik ook wel iets in. Of als het verschil te groot wordt, kun je er op vertrouwen dat ik bij afslagen zorg dat we weer bij elkaar zijn. ;) Maar daar was toen echt geen sprake van.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
Word voor mij voor een Autobahn muncher, meteen ook al de eerste 1k km service ingepland voor eind deze maand. want die 1000km gaat snel komen.

Mij is ook gezegd, eerste 1000km niet over de 5000 toeren, nou denk ik dat een beetje erover geen issue is voor kort. Maar niet ideaal als ik harder dan 140 wil gaan rijden denk ik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Wacht wat, begrenzers erop? Die had de mijne niet. Gewoon vol de toeren in met nog geen 800km op de odo :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Naif0n schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:32:
Word voor mij voor een Autobahn muncher, meteen ook al de eerste 1k km service ingepland voor eind deze maand. want die 1000km gaat snel komen.

Mij is ook gezegd, eerste 1000km niet over de 5000 toeren, nou denk ik dat een beetje erover geen issue is voor kort. Maar niet ideaal als ik harder dan 140 wil gaan rijden denk ik xD
Als in ons groepje een nieuwe motor wordt gekocht, en dat zijn er de laatste tijd weer wat geweest met o.a. een Multistrada, die Harley Pan America, en een K1600GTL, dan was dat op vrijdag ophalen en op dinsdag de 1000k beurt. Je wil je nieuwe motor toch goed proberen in het begin?

Er rekening mee houdend dat het hemelvaartweekend ook nog in mei valt, zal die 1000km toch wel eerder bereikt worden of niet dan?

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-05-2023 22:51 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Niks van gemerkt ;)

Misschien bij de S1000 blokken, maar de R1250 was zeker niet begrensd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
DrivinUCrazy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Als in ons groepje een nieuwe motor wordt gekocht, en dat zijn er de laatste tijd weer wat geweest met o.a. een Multistrada, die Harley Pan America, en een K1600GTL, dan was dat op vrijdag ophalen en op dinsdag de 1000k beurt. Je wil je nieuwe motor toch goed proberen in het begin?

Er rekening mee houdend dat het hemelvaartweekend ook nog in mei valt, zal die 1000km toch wel eerder bereikt worden of niet dan?
Ja dat zou wel lukken sowieso. Maar het is niet ideaal om dan meteen ook over die 1000km te gaan natuurlijk. Alleen al naar het werk rijden voor mij zou 1200 tot 1400km zijn in 3 weken tijd, dus hoe graag ik het wel, doe wel wat rustig aan. (Zeker gezien er eind mei pas plaats was voor de service)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na 2 sets Bridgestone AX41 AdventureCross ga ik over op wat minder agressiefs omdat ik minder modder/zand ga rijden met de GS. Volgende maand 1,5 week naar Oostenrijk/Italië asfalt rijden, dus ik moest iets meer onroad banden.

Getwijfeld over Michelin Anakee Adventure, maar ik ben eerlijk gezegd na de zeer goede Anakee 2 afgeknapt op de Anakee 3 (offroad niks), de Anakee Wild (enorm lawaaiig, zelfs voor offroad band) en de Primacy 3 onder onze auto. En omdat ik vooral positieve geluiden hoor over Continental en de TKC 70 Rocks heb ik die besteld.

Mooie 70/30 (on/offroad) band denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjXEM6BvSZBqKu4zgIqDOCGenJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQsqfEBHCsj9kgC4smiZYKRM.jpg?f=fotoalbum_large

En prijs ook nog prima te doen voor een BMW GS maat :+ (€285 kwijt voor de set (alleen banden)).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:19:
Na 2 sets Bridgestone AX41 AdventureCross ga ik over op wat minder agressiefs omdat ik minder modder/zand ga rijden met de GS. Volgende maand 1,5 week naar Oostenrijk/Italië asfalt rijden, dus ik moest iets meer onroad banden.

Getwijfeld over Michelin Anakee Adventure, maar ik ben eerlijk gezegd na de zeer goede Anakee 2 afgeknapt op de Anakee 3 (offroad niks), de Anakee Wild (enorm lawaaiig, zelfs voor offroad band) en de Primacy 3 onder onze auto. En omdat ik vooral positieve geluiden hoor over Continental en de TKC 70 Rocks heb ik die besteld.

Mooie 70/30 (on/offroad) band denk ik zo.

[Afbeelding]

En prijs ook nog prima te doen voor een BMW GS maat :+ (€285 kwijt voor de set (alleen banden)).
Die gebruik ik ook al jaren, fijne bande die het goed op de weg doen, offroad ok grip geven en er stoer uitzien.
Goed compromis als je alleen af en toe offroad gaat :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
MichielK71 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:00:
[...]

Wellicht al door iemand anders aangestipt, maar de wielbasis vanaf 2018 is met 6 cm verlengd en dat geeft een aanzienlijke verbetering in het rijgedrag. Dan heb je nog de GT uitvoering die wat meer op touren is gericht met koffers enzo.
Eerste serie was de MT-09 Tracer, daarna de Tracer 900 en nu de Tracer 9. Er zit wel het nodige verschil tussen de typen, zelf rij ik nog op het eerste type gezien deze wat meer naked / sportiever / speelser is en het met de laatste Tracer 9 GT+ meer een tourmotor aan het worden is. Kijk hier eens voor de verschillen:
https://www.motor-forum.n...-900-topic-deel-v.454193/

Een Versys 650 is lichter / goedkoper, een Versys 1000 is zwaarder / duurder. Deze hebben allemaal 17 inch wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ll roel j schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:59:
[...]

Ik heb het nog niet gemerkt. Eerlijk is eerlijk op dit moment hou ik mij netjes aan het advies in het boekje om niet boven de 6500 toeren te gaan in de eerste 1000km.

Zag dat ik iig 1x daarboven zat, op 7323 toeren. Geen idee waar die begrenzing dan zou liggen.
Bij een s1000rr is het wel iig.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Geen idee hoe dit gebeurd is, maar wel een mooi verhaal :9

Tijdens het vervangen van het achterlicht en kentekenhouder was mijn zoontje van 2 erbij, ik leg mooi de plastic kapjes aan de kant en zet de nieuwe houder op de motor. Bij het opruimen opeens 1 kapje niet meer te vinden. Goed zoeken waar die kleine hem neer kan hebben gelegd, maar niks gevonden.

Ritjes erna sta ik bij het stoplicht en ruik ik wat plastic smeul brand lucht, dus ik denk meteen dat we de kabels niet goed gesoldeerd hebben of dat deze tegen de uitlaat komen, maar dat was niet het geval en verder niks kunnen vinden.

Vandaag ging ik de olie wisselen dus moest de hele zij en onderkappen eraf, en ik wil mijn oliefilter los schroeven, zie ik toch dat stuk plastic van de kentekenhouder tussen het spruitstuk zitten :+

Geen idee hoe hij die daar tussen heeft gekregen met alle kappen erop..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZdGRkgwt3ZaCtGIpoenCW0E_yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFBEr9xFjgqI5SYn8BWDjPbi.jpg?f=fotoalbum_large

Dat verklaart wel meteen die gekke brand lucht

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jolke
Gisteren @ToolkiT veilig door Duitsland geloodst en in Frankrijk afgeleverd. Mooi tochtje door de Pfälzer Wald gereden. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49DFn3ERC7QBTZQHT8rtUSUkh_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdkYs3gekgj7L4tcoDjl79JF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LyZK6wtFFln9qjHNlmGXWSHVwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raDr2W3YZV3gKplIFmvh4Y4a.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat is de maand mei toch een mooie maand om te rijden. Zon, blauwe lucht en bomen volop in bloei. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@ricjuh Dus les voor de volgende keer: geef hem steeksleutels. Die smeulen niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:23:
Gisteren @ToolkiT veilig door Duitsland geloodst en in Frankrijk afgeleverd. Mooi tochtje door de Pfälzer Wald gereden. 8)

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is de maand mei toch een mooie maand om te rijden. Zon, blauwe lucht en bomen volop in bloei. O+
Heel gaaf!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:24:
@ricjuh Dus les voor de volgende keer: geef hem steeksleutels. Die smeulen niet. :+
Dop 10 want die raak je hoe dan ook toch kwijt :+

Awesome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/earP9_W0KyvpFEuENfn5r81Bp0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgqPdhEVvVkm8Xoz8cfc3GTY.jpg?f=fotoalbum_large

De voorwiellagers zijn kapot, dus dan kan je net zo goed meteen de balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, voorveren+olie en voorband doen.
Ofzo :+

leeg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:38:
Wacht wat, begrenzers erop? Die had de mijne niet. Gewoon vol de toeren in met nog geen 800km op de odo :+
Zo zag mijn nieuwe T7 er vorige week uit met 120km op de teller >:) De afgelopen jaren meerdere nieuwe motoren gehad en dat 'inrijden' geloof ik wel. De voornaamste reden van inrijden is je motor te leren kennen, niet omdat de techniek het niet aankan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vd1c91hytqkDCPJLYTWanVKO0bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AjFMnKbd6dr8qPAopv34aUr.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje in het bos

Ik heb er trouwens Heidenau K60 Scout banden op liggen, hiervoor op de Africa Twin Michelin Anakee's, maar de Heidenau's zijn echt genieten hoor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

ll roel j schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:59:
[...]
Ook gewoon doen. Dat advies van pittig inrijden, anders wordt ie lui is volgens mij BS en dat doen die mensen maar lekker op hun eigen motor. Gewoon kalm aan en veel wisselende toerentallen is mij altijd verteld. Maakt mij niet uit of het klopt, het maakt de ervaring van een nieuwe motor wat 'completer'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Vraagje, ik zit erover na te denken om het stuur van mijn Yamaha FZ-6 te verhogen met zo'n tussenblok, is dit aan te raden?

Er is hier advies gegeven of ik de pedaaltjes eventueel kon afstellen en een andere zadel. Zadel is redelijk prijzig (€200-300) en pedaaltjes afstellen zou kunnen, maar ik denk dat die paar mm geen verschil maken ;) ik zou graag ook qua zitpositie wat rechterop willen zitten.

Ondertussen zal ik binnenkort mijn huidige Ghost GPR demper in de verkoop gooien, is me toch te luid, ook met DB-killer haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Tussenblokjes zijn geen probleem, alleen even kijken of de kabels&slangen het allemaal halen (meestal wel)

Geen probleem

Niet van gecharmeerd

[ Voor 44% gewijzigd door 4x2 op 04-05-2023 10:29 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lindseysew schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:19:
Vraagje, ik zit erover na te denken om het stuur van mijn Yamaha FZ-6 te verhogen met zo'n tussenblok, is dit aan te raden?

Er is hier advies gegeven of ik de pedaaltjes eventueel kon afstellen en een andere zadel. Zadel is redelijk prijzig (€200-300) en pedaaltjes afstellen zou kunnen, maar ik denk dat die paar mm geen verschil maken ;) ik zou graag ook qua zitpositie wat rechterop willen zitten.

Ondertussen zal ik binnenkort mijn huidige Ghost GPR demper in de verkoop gooien, is me toch te luid, ook met DB-killer haha.
Nieuw zadel? Je kunt ook naar Tiger leathers of zo'n soort zaak en je huidige zadel laten aanpassen. Dat is vaak goedkoper dan een nieuw comfort zadel.

Pedaaltjes afstellen is gratis dus waarom zou je dat laten liggen :+

Verlaagde stepjes bestaan ook nog.

Rizers of een hoger stuur kan prima.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
4x2 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:36:
[Afbeelding]

De voorwiellagers zijn kapot, dus dan kan je net zo goed meteen de balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, voorveren+olie en voorband doen.
Ofzo :+
Zo ken ik er nog een die zijn BMW K1600GTL ging poetsen. Inclusief de binnenkant van de kappen want daar had zich een hoop troep verzameld. Als je dan toch bezig bent kun je de banden wisselen, lagers, enz... Hij eindigde met het stellen van de kleppen. :D

Pagina: 1 ... 478 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.