Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 477 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.939 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 21:36

Jimmeh

Bacon

timmie271 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:19:
[...]

Eén keer per jaar poetsen is al meer dan zat :+
Mee eens, maar met zoveel chrome ziet dat er toch niet uit dan -O-
Kheb ook een onesie besteld, al was het een iets andere..
https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details

Binnen 3weken maken we roadtripje met oons clubje richting picos de europa (spanje) *O*

[ Voor 44% gewijzigd door Jimmeh op 28-04-2023 17:13 ]

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:09

iMars

Full time prutser

de Foarsitter schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
Ik heb eindelijk een motor gevonden! Een Kawasaki Z750 uit 2005. Heeft een erg mooie kleur en ik denk dat ik hem dit weekend nog ga kopen. Heb alleen even een vraagje wat jullie vinden:

Ik ben van plan om de motor te gebruiken voor woon-werkverkeer (50km enkele reis). Raden jullie het aan om er een ruitje op te laten plaatsen?
Ik zou zeggen probeer het uit. Ik heb jaren lang op een naked gereden met als reden dat de wind mijn "natuurlijke rem" is. Nu rij ik een Adventure met een windscherm en vind dat wel fijn :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55

A13X

Dude

Vandaag wat gehobbied, skidplate erop, passagiers handvatten eraf, staartstukken eraf.

Die laatste 2 zorgde ervoor dat ik mijn moto detail tassen toch passend kon krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L8jZfTnl.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8qJjXN3l.jpeg

@Bommes eerste keer te hard gestuurd? 2e keer net lullig een hobbel te pakken?

[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 28-04-2023 17:19 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

de Foarsitter schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
Ik ben van plan om de motor te gebruiken voor woon-werkverkeer (50km enkele reis). Raden jullie het aan om er een ruitje op te laten plaatsen?
Wat hierboven wordt gezegd ja, gewoon eerst proberen, kan altijd nog. Ik rijd een Z800 en dat is soms flink 'aanpoten' op de snelweg qua wind (ook met een klein ruitje), houd je wel lekker scherp vind ik dan weer.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-09 10:47
CLB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:20:
[...]

Wat hierboven wordt gezegd ja, gewoon eerst proberen, kan altijd nog. Ik rijd een Z800 en dat is soms flink 'aanpoten' op de snelweg qua wind (ook met een klein ruitje), houd je wel lekker scherp vind ik dan weer.
Misschien een ultra n00b vraag maar in hoeverre merk je verschil met een ruitje van dat formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19
[...]

Kheb ook een onesie besteld, al was het een iets andere..
https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details

Binnen 3weken maken we roadtripje met oons clubje richting picos de europa (spanje) *O*
8)7 Why verwacht je regen en geen goed textiel pak dan die gelamineerd is ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09
unifi schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:48:
Hmm, een onverwachts overstekende boomstobbe, lijkt het bij de 2e. Die geven niet mee idd. Klote man, hoop dat je niet teveel schade had, aan jezelf en aan de guzzi.
Het was echt een (zo bleek achteraf) mega glad fietspaadje. Kneiter hard zand met een vochtig toplaagje.
Dus toen ik terug naar links stuurde schoof het voorwiel onder de motor uit.
Ik zag inderdaad meteen dat boomstronkje.
Daar wilde ik niet op landen, maar voor ik het wist butste ik tegen die boom aan.

Het clipje eindigde eigenlijk met mij die de man achterop die paardenkar vervloekte.
Maar dat heb ik er maar afgeknipt.
Het was mijn eigen fout.
Ik sneed het bochtje, terug op het zandpad, aan zoals je dat op de weg ook doet.
Input met het stuur, zittend, beetje naar links leunend.
Maar dat is offroad een recept voor dit soort ongein.
Staan, gewicht op de buitenste voetsteun, motor afschuinen de bocht in, heupen precies de andere kant op gewicht naar de buiten zijde dus, enz.
Dan is de kans op een betere uitkomst een heel stuk groter.

Alhoewel het paadje echt mega glad was..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35ufyK7wjBLRC3rkpPX-oVmMtso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTx4ruYEUubgV8wOfz0KC4Wc.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:21

botoo

💀 too old to die young

de Foarsitter schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:40:
Misschien een ultra n00b vraag maar in hoeverre merk je verschil met een ruitje van dat formaat?
Wind buffeting is een lastig onderwerp, soms verergert een klein ruitje de wind die je op je hoofd krijgt en soms is een klein ruitje juist ideal. Heeft ook met de vorm van de rest van de motor te maken en je zithouding natuurlijk. Idealiter ga je met een verstelbare ruit/fairing in een windtunnel zitten om te bepalen hoe de wind exact over je hoofd/helm heengaat, maar dat is niet bijzonder makkelijk uit te voeren :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Als je last hebt van de wind op de motor moet je gewoon meer metal luisteren 🤘😎 Weg met dat kippen nekje en meer nekspieren kweken 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 28-04-2023 22:48 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Vrijdag schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:47:
Als je last hebt van de wind op de motor moet je gewoon meer metal luisteren 🤘😎 Weg met dat kippen nekje en meer nekspieren kweken 8)
Of je plakt een Gopro aan de zijkant van je helm.
Ik heb dinsdag gereden, met die camera op mijn helm, heb er nu nog een stijve nek van.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daar had die boom niks mee te maken?

Ik heb die nekklachten door de wind nooit begrepen. De enige nekklachten die ik ken zijn een stijve nek als het te koud was en de buff niet goed afsloot. Dan heb ik te verkrampt gezeten, maar dat is dan ook mijn eigen schuld geweest.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bommes je bent wereld beroemd!
Op de boot kwam ik 2 bikers op CRF300's tegen en toen ik in de bar met ze aan de babbel was noemde ze jouw laatste filmpje! :)

Zijn kanaal is:
YouTube: TeT prep, Camping set up, Road test 4K

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:50:
@Bommes je bent wereld beroemd!
Op de boot kwam ik 2 bikers op CRF300's tegen en toen ik in de bar met ze aan de babbel was noemde ze jouw laatste filmpje! :)

Zijn kanaal is:
YouTube: TeT prep, Camping set up, Road test 4K
Haha, geweldig, ik heb me meteen geabonneerd op zijn kanaal.

Op Facebook en via prive berichten krijg ik niet wat opmerkingen over het inhalen van dat span paarden.
Achteraf is mooi wonen, maar wat zouden jullie gedaan hebben??
Ook inhalen, er achter boven hangen, even pauze houden, op je achterwiel er volgas langsaf?
>:)

@DrivinUCrazy kan inderdaad ook wel door de koprol of die boom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:08:
Daar had die boom niks mee te maken?

Ik heb die nekklachten door de wind nooit begrepen. De enige nekklachten die ik ken zijn een stijve nek als het te koud was en de buff niet goed afsloot. Dan heb ik te verkrampt gezeten, maar dat is dan ook mijn eigen schuld geweest.
Ik heb (helaas) nekklachten door een auto ongeval paar jaar terug. Als ik een langer stuk rijd met stevige zijwind en/
of rukwinden, is dat zeker te merken aan de spanning die ontstaat. En dat geeft weer pijnklachten.

Maar klachten door de tegenwind snap ik niet helemaal. Denk dat de houding op de motor dan niet helemaal goed is. Of er gewoon een RT moet komen :D

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:21:
[...]

Ook inhalen, er achter boven hangen, even pauze houden, op je achterwiel er volgas langsaf?
Precies zoals jij deed, maar dan zonder crash :+

Dat hij daar met paard rijd is leuk, betekend niet dat jij daar tot droefenis achter hoeft te blijven. Rustig in laag toeren er langs kunnen ze prima hebben zoals je in het filmpje ook ziet. (Anders horen ze wmb ook niet op openbaar terrein)

Het was dat het terug gaan op het zandpad wat lullig verliep, anders was het gewoon een nette passage. (y)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:45
@Bommes ik was er ook zeker langs gegaan. als ik voldoende momentum heb trek ik vaak de koppelingshevel in. Maar blijft staan dat je het vaak toch niet goed kan doen dat de motor als den duivel wordt bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:20
@Bommes mooi filmpje. Waarom veranderde je bij die eerste val zo last minute van koers?

Die andere val was lullig, niet het juist moment om terug te sturen, maar daar ben je zelf inmiddels ook wel achter. Die vent op die kar is gewoon een hork.

Aan de ene kant begint het door zo'n filmpje weer te kriebelen om eens "offroad" te gaan, aan de andere kant is het juist bevestiging waarom ik het eigenlijk niet meer doe / verder heb opgepakt. Jij hebt natuurlijk die crash gehad en een Franse collega is vorig jaar maanden uit de running geweest na een confrontatie met een boom. Dat is het me allemaal niet waard.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
Fedde schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:04:
@Bommes ik was er ook zeker langs gegaan. als ik voldoende momentum heb trek ik vaak de koppelingshevel in. Maar blijft staan dat je het vaak toch niet goed kan doen dat de motor als den duivel wordt bekeken.
Ja dat laatste zeker, helaas.
Tijdens die rit ben ik meerdere paardrijders tegen gekomen.
De ene lopend naast haar paard, die ging even stilstaan en gebaarde dat ik er langs kon.
2 andere meiden op 2 paarden die me zagen naderen van achteren gingen even een naast gelegen weiland in om mij voorbij te laten.
En dan nog eentje die me tegemoet kwam waarbij ik even gestopt was, motor uit, en daarna weer door.

Maar goed, nu was het deze situatie, die helaas niet helemaal goed afliep.
Avondje sleutelenen en de motor is weer hersteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldlg9v3IGnb4iQ6CrVe8bSE_EUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmIbTW1Fh7ZODmFSziQs6UNB.jpg?f=fotoalbum_large

Koplampframe was een beetje ontzet, alles gedemonteerd, gericht en weer terug gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siQoVwjmtqoz1UQJRQ_xKhYkcvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmNd2dlVi1RTnXPieDD3aaxh.jpg?f=fotoalbum_large

En weer door naar de volgende rit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
[...]

Op Facebook en via prive berichten krijg ik niet wat opmerkingen over het inhalen van dat span paarden.

Ik had het net zo gedaan. Ruim afstand houden, vooral omdat ik niet van schrikkende paarden houd, en zoals gezegd als t kan de koppeling even in.

Kan niet verstaan wat die man tegen je roept, maar goed, je doet t ook niet snel goed voor zo iemand. Paardenmensen zijn nauw verwant aan vogelaars wat dat betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Echte mannen vallen op asfalt. 8)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0zpyYRkoTm0-EAoTbLd0GRf1Ns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbTkF2n7Lqw4aAtBf94mT5xG.jpg?f=fotoalbum_large
:X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJ1ofpXj0DVRETW7O2VISmBTpFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgmyJHSngEybL6C7er4bpwVt.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag dus operatie en daarna hopelijk geen gips.
Kan ik die Bad Dragon™ van @Vrijdag zien in Luxemburg. B)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik zou dezelfde oplossing als jou kiezen, met uitzondering van het boomknuffelen uiteraard.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZZsqUv_jXew6HFRbvQnUa7HdvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bg6tCPPVLqz4GDUMKvZtRMzs.jpg?f=fotoalbum_large
En nu is alle twijfel weg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT fijne reis motor is het toch hè :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:41
unifi schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:05:
[...]

Ik had het net zo gedaan. Ruim afstand houden, vooral omdat ik niet van schrikkende paarden houd, en zoals gezegd als t kan de koppeling even in.

Kan niet verstaan wat die man tegen je roept, maar goed, je doet t ook niet snel goed voor zo iemand. Paardenmensen zijn nauw verwant aan vogelaars wat dat betreft.
Stationair maakt de motor vaak meer geluid, dan rollend in een hoge versnelling. Daarom is het vaak beter om de koppeling niet in te knijpen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48

charrel

Cortisol4life..

Joris748 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:20:
[...]

Stationair maakt de motor vaak meer geluid, dan rollend in een hoge versnelling. Daarom is het vaak beter om de koppeling niet in te knijpen.
Uit rollen in de versnelling doet mijn standaard uitlaat mooie plofjes maken, houden paarden niet van. :+
Er langs gewoon rustig rijdend of uitrollend met de koppeling werkt dan beter. Voorkeur gaat uit naar het eerste, aangepaste snelheid, hoge versnelling en gewoon pietsie gas houden. Maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:41
charrel schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:47:
[...]

Uit rollen in de versnelling doet mijn standaard uitlaat mooie plofjes maken, houden paarden niet van. :+
Er langs gewoon rustig rijdend of uitrollend met de koppeling werkt dan beter. Voorkeur gaat uit naar het eerste, aangepaste snelheid, hoge versnelling en gewoon pietsie gas houden. Maar dat is mijn mening ;)
Jouw mening is ook mijn mening, alleen jij hebt het beter verwoord ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:45
Grubeater schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:49:

[/spoiler]

Sterkte! Hopelijk snel hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 21:36

Jimmeh

Bacon

ibothead schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:33:
[...]

8)7 Why verwacht je regen en geen goed textiel pak dan die gelamineerd is ?
Ik verwacht 100% regen indien ik het niet mee heb 8)7
Kga in m'n leren onesie die geperforeerd is, weinig regen weerstand :+

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een regenpak jas/broek is de beste verzekering tegen slecht weer, tenminste dat dacht ik tot vorig jaar toen ik met onweer op de heenweg en 6+ uur regen op de terugweg er mee te maken kreeg. Dit jaar neem ik regenkleding mee omdat ik beter weet :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

botoo schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:06:
Een regenpak jas/broek is de beste verzekering tegen slecht weer, tenminste dat dacht ik tot vorig jaar toen ik met onweer op de heenweg en 6+ uur regen op de terugweg er mee te maken kreeg. Dit jaar neem ik regenkleding mee omdat ik beter weet :+
Ha! Nat tot voorbij de onderbroek, daar leer je van. :+

@Grubeater sterkte! :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13

Ai. Beterschap!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxO4uTFm3CPwCMu_2RQCdxIt7o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6Nko9ArSifGDEIUm1Bq3IIf.jpg?f=fotoalbum_large
Mmm welk pad zou ik nemen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
Ik heb deze week geleerd dat je vooral niet moet willen wisselen tussen de paden :+ :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou over het gras tussen de paaltjes doorgaan bij die boom. Gaat altijd goed op een Guzzi O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Dus, iemand een VFR kopen voor 2x de hoofdprijs?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
Wel leuk om te zien dat dus de V4 en de 6 in lijn de beste opties zijn 👌🏻

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:34

Als je geen gips krijgt…. Waar kan ik je dan aan herkennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
net toch een klein broekpoep momentje gehad tijdens het rijden, toch maar eens opzoek naar wat kortere veters 😅😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TLZp7o_A8SnuRrHtv8yx3xB-p0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Fxqb9CJEhrI68SByiRfXlKW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Uberdude schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:03:
net toch een klein broekpoep momentje gehad tijdens het rijden, toch maar eens opzoek naar wat kortere veters 😅😅

[Afbeelding]
Waar bleven ze achter haken dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 23-09 00:26
smeerbartje schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:43:
[...]

Waar bleven ze achter haken dan?
die is lekker door de ketting en voorste sprocket gegaan met +- 120km/u

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:10

Taygeta

KTM 790 Adventure

[Afbeelding]
Je hebt nu toch kortere veters😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Zo heb ik wel eens bij broekspijp achter de voetsteun laten haken toen ik bij een stoplicht stopte.
En dus kreeg ik mijn voet niet op de grond..
Dan pleur je ook aardig knullig om kan ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:53:
Zo heb ik wel eens bij broekspijp achter de voetsteun laten haken toen ik bij een stoplicht stopte.
Ik merkte dat de grip van mijn nieuwe boots precies passen op de Jiffy.. net niet zo erg, maar toch even billen knijpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Of een fiets met cardan natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ik vindt de VFR RC36-2 nog steeds de fijnste motor _/-\o_

Nu wil ik eigenlijk de vfr800X
Alleen moet ik mijn Versys 1000gt nog kwijt zien te raken |:(

Iemand al vakantie geld gebeurt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:53:
Ik heb gelukkig somehow een reflex ontwikkeld dat als ik dit aankomende oepsje opmerk doordat m'n broekspijp blijft haken ik razendsnel m'n poot optrek en verder naar de zijkant weer neerzet. Nog voordat het gevaarte omflikkert.

Volgens mij is de enige fiets die ik zo neergelegd heb de lesmotor geweest :+

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 30-04-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

[Afbeelding]
Er bestaan ook beschermende laarzen zonder veters. Gewoon een tip.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
DrivinUCrazy schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:31:
[...]

Er bestaan ook beschermende laarzen zonder veters. Gewoon een tip.
Of de veters beter wegstoppen, in 5 jaar nog nooit last van gehad. Al zijn de huidige ook te kort daarvoor denk ik :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 15:52
Ben aan het kijken voor een motor.
Nu is mijn oog gevallen op de Yamaha Tracer.
Echter heb je de 900 en de MT, maar ik kan niet echt vinden wat nu precies het verschil is, behalve volgens mij de wielbasis.

Nu is deze keuze voornamelijk gekomen door internet scrollen, dus weet eigenlijk ook niet hoe hij rijdt.
Iemand enig idee waar je makkelijk meerdere types kan testen, niet specifiek alleen voor Yamaha, maar bijv ook Kawasaki of Suzuki.
Of is het gewoon een kwestie van naar een dealer gaan en uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
roefje schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:
Echter heb je de 900 en de MT, maar ik kan niet echt vinden wat nu precies het verschil is, behalve volgens mij de wielbasis.

Nu is deze keuze voornamelijk gekomen door internet scrollen, dus weet eigenlijk ook niet hoe hij rijdt.
Iemand enig idee waar je makkelijk meerdere types kan testen, niet specifiek alleen voor Yamaha, maar bijv ook Kawasaki of Suzuki.
tracer is een tour motor dus meer kappen en een mt09 is een naked bike dus zonder windscherm en bescherming!

Ook is de tracer gt meer voor vering en staat die dus iets hoger op de pootjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaag wel nog een momentje gehad dat makkelijk landelijk nieuws had kunnen worden.
Een rondje Eifel gedaan, en op de terugweg komen we via Aachen-Brand terug. Dat stukje Autobahn is onbegrensd, tot vlak voor Autobahnkreuz (=klaverblad) Aachen, en dan na de werkzaamheden tot de Nederlandse grens weer ongelimiteerd.

Enniewee, we komen bij Brand de Autobahn op, en die laatste paar kilometers willen we soms :) nog wel eens gas geven. Op de vluchtstrook staat een wegwerkers wagen, waarvan de waarschuwingslichten uit gaan. Ik ben dus op mijn hoede en laat al wat gas los. Hij zou maar eens zomaar in kunnen voegen, al heeft dat niet zoveel gevolgen als wij al op de linker baan zitten. Maar dát was niet wat er gebeurde...
Vlak voor ons rennen plotseling vanachter die auto twee mannetjes in het geel de twee rijbanen over om in de middenberm een tijdelijk bord te gaan verwijderen. :X :o

En zó doe je dus een noodremming vanaf circa 160 (tot 100, niet tot stilstand). Stelletje mafkezen. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Sqk8NQIjicyhwFC6ZHEulZKlV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UPgbe0Xi4ti44SBijXVJPFSo.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 11:04
roefje schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:

Ze hebben de naamgeving van de Tracer inderdaad veranderd. Je hebt dus de MT-09 Tracer (eerste generatie), Tracer 900 (tweede generatie) en Tracer 9 (derde generatie). Hetzelfde geldt voor de 700cc modellen.

Qua testen zou je bij een motorzaak naar binnen kunnen stappen, en aangeven dat je je oriënteert op een bepaald type motor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:06
Hallo allemaal! Na een lange tijd te hebben ge-lurked in deze thread, dan nu toch maar mijn eerste post!

Mijn motorachtergrond: 23 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en toen meteen op een nieuwe Ducati Supersport 750 begonnen. Heel sexy motor, niet te snel voor een beginner en dat geluid! Maar technisch was het echt een ramp en werd al snel te duur om te behouden toen ik weer ging studeren. Dus de motor weggedaan na 25.000km en daarna nog wat gereden op de BMW r850r en 1200c van mijn ouders. Maar sinds 20 jaar eigenlijk niet meer dus.

Mede door de posts van @Bommes en video's op Youtube geïnspireerd om adventure fiets te gaan rijden over een jaar of wat. Mijn vrouw en ik doen nu eerst weer een opstapcursus: heerlijk om weer te rijden! In de tussentijd zijn we aan het kijken naar welke motoren we zouden willen hebben. Mijn vrouw wil graag een motor "waar je het frame kan zien", aka een Monster of Scrambler. Ik heb mijn zinnen gezet op een Ténéré 700 World Raid. Het uiteindelijke doel is om in de zomervakantie naar Marokko te gaan over 2-3 jaar. Wanneer mijn kameraad (wil ook een World Raid) en ik de motoren hebben gaan we eerst de nodige cursussen doen natuurlijk en proberen stukjes TET te doen.

Dit weekend nog naar de World Raid gekeken bij de dealer: wat een monster is dat zeg. Wow. Bij een andere dealer nog een sneakpeak gekregen van een aankomend Yamaha model waar ik alleen van kan zeggen dat het vet is. Volgens de dealer komt er deze week meer over uit in het nieuws.

Tot het zover is eerst hard sparen en vooral veel dromen over hoe en wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
UTwizard schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:01:
[...]

Geen enkele supersport is "verstandig" als eerste motor ;) Een 600 niet, een 750 nog minder, en een 1000 al helemaal niet.

Het klopt inderdaad dat een 600 in de toeren gereden moet worden, maar juist dat is ook een extra stuk bewustwording, zodra je met een 600 boven de 9000 toeren komt -weet- je dat je (veel te) hard rijdt. Zeker een 1000 hoeft er helemaal geen moeite voor te doen en schiet er bij 4000-5000 toeren al vandoor. Daardoor kan het gebeuren dat je onbewust veel harder rijdt dan je eigenlijk doorhebt of van plan bent. Je hebt geen last van wind, de motor draait nauwelijks toeren, maar ondertussen rijd je wel 140+ kmh.

Ik snap het helemaal hoor, ik ben met mijn tweede ZX6R bezig en heb ook een ZX10R en een FireBlade gehad. Mijn huidige ZX6R is ook eigenlijk enkel voor af en toe een keer wat sessies op het circuit. Een 600 heeft al niks te zoeken op straat, en alles daarboven nog veel minder.
Met je verhaal ben ik het volledig eens, echter is degene die de gashendel doseert toch diegene die de machine in bedwang houdt.

Zelf ben ik 2,5 jaar geleden begonnen met een CBR600 en ondertussen nog altijd dagelijks onderweg met de genoemde fiets. Al een aantal keren wezen proefrijden met wat anders i.v.m. de gedachte tijd voor vernieuwing aangezien het dagelijks vervoer betreft al valt dat met 33.8xx op de teller ook wel mee voor een machine van 23 jaar oud :)

Helaas zijn 2 cilinders voor mijn persoonlijke voorkeur te nerveus rijdend en kan ik niet overstag om de Honda te vervangen.. Dat is voor de beginnende rijder natuurlijk ook direct het probleem, zo'n 4 cilinder (600 t/m 1000) lopen zo soepel dat snelheid vaak niet meer te merken valt. In de tijd voor ik motor reed was ik bewust een 6 cilinder rijder met auto's voor het zelfde genoemde principe, 100 rijden met een 6 cilinder voelt een stuk rustiger dan met een een geblazen 4 cilinder. Daarbij hoeft die 6 pitter ook minder moeite te doen om redelijk rap op snelheid te komen, ook wel vergelijkbaar bij motorfietsen enkel is de vermogenscurve volledig anders bij 2 cilinders t.o.v. 4 cilinders.

Hopelijk heb je veel plezier van je ZX6R! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

timmie271 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:36:
[...]

Of de veters beter wegstoppen, in 5 jaar nog nooit last van gehad. Al zijn de huidige ook te kort daarvoor denk ik :P
Mijn rij instructeur zei meteen bij de 1e les dat we de veters achter de klittenband sluiting moesten stoppen om te voorkomen dat ze tussen de ketting kwamen. _/-\o_

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

ricjuh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Mijn rij instructeur zei meteen bij de 1e les dat we de veters achter de klittenband sluiting moesten stoppen om te voorkomen dat ze tussen de ketting kwamen. _/-\o_
Ik stop ze ook altijd weg achter de klittenband,en laat ze aan de bovenkant er wat uithangen naar de buitenkant toe.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Bommes schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:10:
@ToolkiT fijne reis motor is het toch hè :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNx7nUhzrol45TT5MY32cr_OMQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kg1dEFyaJDCgScqh9vDFZPKu.jpg?f=fotoalbum_large
Amen brother! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
ricjuh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Zonder klittenband moet je ze tussen de veters lager wurmen. Dan komen ze er ook niet meer tussen, waren bij mij dan ook wel belachelijk lang eigenlijk :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Hé iedereen!
Afgelopen vier á vijf jaar vanwege privéomstandigheden weinig tot geen motor gereden. Dit jaar wil ik het echt anders aanpakken. Ik heb nu vier jaar de Yamaha FZ-6 Fazer, deze:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtfvSPsoeihxHLlwglTRFzc9IvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4IfWTuUNRsowTaP4PtQiaEQ.jpg?f=fotoalbum_large
Het is oprecht een mooie motor en te jammer om zo lang stil te laten staan. Ik merk alleen dat ik voor mijn gevoel verkrampt op de motor zit, af en toe wat last met schakelen en langer zitten. Hierdoor zit ik ook na te denken om voor een All-road motor te gaan (lekker hoog zitten), maar hiervoor wil ik natuurlijk eerst de Yamaha een kans geven en veel meer gaan motorrijden.

Ik wil binnenkort ook gaan kijken naar een groep rondom Haaksbergen (Overijssel) om toch een paar keer mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lindseysew schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:05:
Hé iedereen!
Afgelopen vier á vijf jaar vanwege privéomstandigheden weinig tot geen motor gereden. Dit jaar wil ik het echt anders aanpakken. Ik heb nu vier jaar de Yamaha FZ-6 Fazer, deze:[Afbeelding]
Het is oprecht een mooie motor en te jammer om zo lang stil te laten staan. Ik merk alleen dat ik voor mijn gevoel verkrampt op de motor zit, af en toe wat last met schakelen en langer zitten. Hierdoor zit ik ook na te denken om voor een All-road motor te gaan (lekker hoog zitten), maar hiervoor wil ik natuurlijk eerst de Yamaha een kans geven en veel meer gaan motorrijden.

Ik wil binnenkort ook gaan kijken naar een groep rondom Haaksbergen (Overijssel) om toch een paar keer mee te rijden.
Verkrampen doe je vaak door te gespannen op de motor te zitten en een allroad gaat geen grote verbetering geven t.o.v. de zithouding op die Fazer. Heb je al eens de motor op jou afgesteld? Rem/koppeling hendels, schakelhevel etc? Dat kan soms echt veel schelen als je daardoor je handen in een gekke houding staan of er niet goed bij kan. Als je kniehoek te klein is zou je nog kunnen overwegen om verlaagde stepjes te monteren.

Gespannen op de motor is vaak een stukje vertrouwen, daarvoor kun je het beste gewoon een cursus nemen om je rijkunsten aan te scherpen. Daarbij helpt zelf oefeningen doen daar ook bij.

Voor groepen, zorg dat je er een vind die aansluit op jouw kunnen en rijstijl...achter een paar gekken van Facebook aanjagen gaat je vertrouwen echt geen goed doen.

Oh en een allroad zit over het algemeen hoog, betekend ook iets voor het bij de grond kunnen.... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 01-05-2023 11:23 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Hé iedereen!
Afgelopen vier á vijf jaar vanwege privéomstandigheden weinig tot geen motor gereden. Dit jaar wil ik het echt anders aanpakken. Ik heb nu vier jaar de Yamaha FZ-6 Fazer, deze:[Afbeelding]

Je kan eventueel een heropstarten cursus overwegen om weer meer vertrouwen op te bouwen. En misschien vanuit de rijschool een tour? Ik geloof dat er wel aardig wat rijscholen een eigen beginners groepje hebben waar er ritjes mee worden gereden.

Je kan ook op motor-forum kijken, daar kan je misschien ook mensen in de regio vinden. Daar zijn ook wel groepjes nieuwe rijders/heropstappers :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Oh en een allroad zit over het algemeen hoog, betekend ook iets voor het bij de grond kunnen.... ;)
Case in point:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqigasLkIIii1pEtUVSsVXjLQKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFmCJVyjF3ttU1Y6ULpCFD7C.jpg?f=fotoalbum_large

Ik met mijn 1m71 op de KTM van een vriend van me :')
....in mijn verdediging, hij is twee meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:15:
[...]
Verkrampen doe je vaak door te gespannen op de motor te zitten en een allroad gaat geen grote verbetering geven t.o.v. de zithouding op die Fazer. Heb je al eens de motor op jou afgesteld? Rem/koppeling hendels, schakelhevel etc? Dat kan soms echt veel schelen als je daardoor je handen in een gekke houding staan of er niet goed bij kan. Als je kniehoek te klein is zou je nog kunnen overwegen om verlaagde stepjes te monteren.
Dat is een goeie ja, ik heb geen last van de hendels, maar op de een of andere manier (kan ook oprecht komen door mijn overgewicht), ben ik wat minder soepel om mijn schoen boven en onder de schakelpook te verplaatsen O-)
Sinds ik wat meer ben afgevallen heb ik daar gelukkig iets minder last van, maar krijg alsnog het gevoel dat ik als een verkrampt persoon op de motor zit en ook wat laag.
Gespannen op de motor is vaak een stukje vertrouwen, daarvoor kun je het beste gewoon een cursus nemen om je rijkunsten aan te scherpen. Daarbij helpt zelf oefeningen doen daar ook bij.

Voor groepen, zorg dat je er een vind die aansluit op jouw kunnen en rijstijl...achter een paar gekken van Facebook aanjagen gaat je vertrouwen echt geen goed doen.

Dat begrijp ik, dat een allroad hoog zit. Ik ben best een flinke dame van ongeveer 177/178 cm en flink in postuur. Doordat ik voor mijn gevoel wat laag zit op deze motor, ben ik benieuwd of een Allroad toch beter bij mij past qua postuur en rijstijl.
Vrijdag schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Je kan eventueel een heropstarten cursus overwegen om weer meer vertrouwen op te bouwen. En misschien vanuit de rijschool een tour? Ik geloof dat er wel aardig wat rijscholen een eigen beginners groepje hebben waar er ritjes mee worden gereden.

Je kan ook op motor-forum kijken, daar kan je misschien ook mensen in de regio vinden. Daar zijn ook wel groepjes nieuwe rijders/heropstappers :)
Inmiddels al wel 9 jaar mijn motorrijbewijs, maar de afgelopen jaren amper gereden :(
Ik was Motor-forum helemaal vergeten, thanks for the reminder ;) ik ga zeker even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

timmie271 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Zonder klittenband moet je ze tussen de veters lager wurmen. Dan komen ze er ook niet meer tussen, waren bij mij dan ook wel belachelijk lang eigenlijk :P
Ik heb (kleine) laarzen van Alpinestars, en dat is een systeem van veters die je aan moet trekken met een koord. Vervolgens doe je de laars dicht met velcro. Hierdoor komen de veters nooit aan de buitenkant te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v516MHV8F_TZ3EeXqUtR96ZuhEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B4owz2LR75hoWVwjOKcYhz4F.jpg?f=user_large
Niet exact dit model, maar wel hetzelfde principe...

[ Voor 20% gewijzigd door kevlar01 op 01-05-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23

Destruction

(ex-)Automonteur

@Tylen 2:30.8? :+

* Destruction is aanwezig op de paddock. 24mx tentje tussen een VW bus en een Renault stationhok.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lindseysew schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Dat begrijp ik, dat een allroad hoog zit. Ik ben best een flinke dame van ongeveer 177/178 cm en flink in postuur. Doordat ik voor mijn gevoel wat laag zit op deze motor, ben ik benieuwd of een Allroad toch beter bij mij past qua postuur en rijstijl.
Je beenlengte is vooral belangrijk, ik ben 187 met 32" broeklengte en kan bij de Norden 1 voet plat zetten. Zit kan wel wat opener zijn bij een allroad, dat kan zeker wel wat ruimte opleveren.

De Guzzi van @Bommes en @ToolkiT is wel een aanrader als je een niet te hoge allroad wilt, wel de zit maar niet zo hoog. Al zou ik toch voor een Norden gaan als je een ekte allroad wilt :+ tenzij je naar Starbucks wilt dan heb je een GS nodig. O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Je beenlengte is vooral belangrijk, ik ben 187 met 32" broeklengte en kan bij de Norden 1 voet plat zetten. Zit kan wel wat opener zijn bij een allroad, dat kan zeker wel wat ruimte opleveren.

De Guzzi van @Bommes en @ToolkiT is wel een aanrader als je een niet te hoge allroad wilt, wel de zit maar niet zo hoog. Al zou ik toch voor een Norden gaan als je een ekte allroad wilt :+ tenzij je naar Starbucks wilt dan heb je een GS nodig. O-)
Beenlengte zit wel knor, recentelijk een nieuwe fiets gekocht en mijn beenlengte was langer dan verwacht.. :*) ik denk dat ik het gewoon een keer moet ervaren bij een aantal motorzaken, proefzitten en ik denk een keer een proefritje maken.
Je raadt al wel flinke motoren aan met een flinke prijs O-)
Maar wel erg mooie motoren! Eerst weer wat ''vertrouwen'' krijgen in het motorrijden, toerritje op 28 mei voltooien en dan verder kijken als hij nog niet bevalt! Wel erg jammer, tis een mooie motor en in het begin een aantal dingen aan aangepast (andere windscherm, dempers en verkorte hendeltjes).

[ Voor 3% gewijzigd door lindseysew op 01-05-2023 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zaterdag naar de open dag geweest van Harley dealer in Amersfoort en zondag hetzelfe maar dan in Amsterdam. Viel me op dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers in Amsterdam minstens 20-30 lager lag en daar was een fraai sfeertje met wat stunts (afgezette straat) en lokaal laaghangende blauwe mist _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lindseysew schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Beenlengte zit wel knor, recentelijk een nieuwe fiets gekocht en mijn beenlengte was langer dan verwacht.. :*) ik denk dat ik het gewoon een keer moet ervaren bij een aantal motorzaken, proefzitten en ik denk een keer een proefritje maken.
Maar wel erg mooie motoren! Eerst weer wat ''vertrouwen'' krijgen in het motorrijden, toerritje op 28 mei voltooien en dan verder kijken als hij nog niet bevalt! Wel erg jammer, tis een mooie motor en in het begin een aantal dingen aan aangepast (andere windscherm, dempers en verkorte hendeltjes).
Motorrijden is een dure hobbie toch :+

Maar oudere GS'en zijn betaalbaarder, de 800,700 modellen weer wat goedkoper. BMW heeft ook nog de Funduro gehad, Guzzi had ook de Stelvio, KTM de 790/890, 950, 990 1090, 1190 etc., Suzuki de Vstrom en DR800, Yamaha de Tenere/XTZ, honda de transalp/africa twin. Triump de Tiger etc. etc.

Voor een ruime zit ga je met een Tracer ook aardig goed, die zat in mijn beleving toen ook redelijk ruim. Misschien dat @DrivinUCrazy daar wat meer toelichting op heeft.

Proefrijden of zelfs een dagje huren via motorshare is zeker aan te raden. Maar zelfs dan....op de Tracer proefrit stonden de hendels bij mij horizontaal, daar was niet mee te rijden. Verder was hij wel ok, maar was niet echt mijn ding.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48xzHyk7knJIqEuiyT7AmZnxzo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8skqFR7W8T1yDNQPWwZTK9Pi.png?f=fotoalbum_large

Ondanks mijn blessure zet ik wel de routes voor de heen- en terugweg uit naar Luxemburg.

Op welke wegen zit er nu beperkingen voor motoren rond de Rur See?
@DrivinUCrazy als lokale Eifelkenner nog tips?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Grappig, daar is één weg waar je in het weekend niet mag komen. Maar ik vermijd dat stuk sowieso dus ik weet zo snel even niet welke dat is. :P
Volgens mij heb je die hier ook niet in opgenomen.

Edit:
Wel dus!
@Grubeater De weg van Woffelsbach naar Steckenborn mag je volgens mij niet komen in het weekend of feestdagen.

Tip aan iedereen: op deze site kun je alle Streckensperrungen zien:
http://www.mintelonline.de/Streckensperrungen/
https://www.tourenfahrer.de/reise/streckensperrungen/
SaSo = Samtag, Sonntag.

[ Voor 45% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-05-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:28
lindseysew schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Misschien is een aangepast (hoger) zadel op je huidige motor al voldoende voor een iets minder verkrampte zit? Dan kun je misschien je benen net iets meer gestrekt houden. Allicht een goedkopere oplossing dan een nieuwe motor kopen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
Hé iedereen!

Let op dat men allroad momenteel nogal breed ziet.
Wil je echt wat zandpaden pakken dan is een MT niet echt een optie die je wil.

En hier in de buurt van Haaksbergen is nog best wel wat zand te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Destruction schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:36:
@Tylen 2:30.8? :+

* Destruction is aanwezig op de paddock. 24mx tentje tussen een VW bus en een Renault stationhok.
Ondertussen 2:24 in de regen ;).

Maar ben aan het voorrijden. Het vrijrijden skipp ik even ivm rege.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 01-05-2023 13:53 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:11:
Grappig, daar is één weg waar je in het weekend niet mag komen. Maar ik vermijd dat stuk sowieso dus ik weet zo snel even niet welke dat is. :P
Volgens mij heb je die hier ook niet in opgenomen.
De L128 tussen de Biker Ranch en Woffelsbach (aan het stuwmeer) is in het weekend verboten. Ook is bijna die hele L128 max 50 km voor motoren. Je mag ook bijna nergens inhalen en wordt er veel gecontroleerd, beter een andere route kiezen dus.

https://bvdm.de/aktuelles...ungen/streckensperrungen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn edit kwam tegelijkertijd met jouw post. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:29:
Voor een ruime zit ga je met een Tracer ook aardig goed, die zat in mijn beleving toen ook redelijk ruim. Misschien dat @DrivinUCrazy daar wat meer toelichting op heeft.

Proefrijden of zelfs een dagje huren via motorshare is zeker aan te raden. Maar zelfs dan....op de Tracer proefrit stonden de hendels bij mij horizontaal, daar was niet mee te rijden. Verder was hij wel ok, maar was niet echt mijn ding.
Van mij mag de zit nog wat ruimer. Ik ben 1,86m met 34" broeklengte, maar daarbij heb ik ook nog een slechte knie. Deze kniehoek is op het randje voor mij. Een all-road, specifiek de Super Tenere of Africa Twin, was wat dat betreft beter geweest.

Je zit wat rechter op de Tracer, maar toch nog een beetje sportief. De een klaagt over het zadel, maar met mijn beenlengte zit ik er juist prima op. Het zadel is in twee standen te plaatsen; de lage stand werkt bij mij voor geen meter, begrijpelijk ook. Ik moet er wel bij zeggen: op de Super Tenere had ik nog een keuze of ik wat naar voren of naar achteren zat op het zadel, op de Tracer niet. Ik kan een stukje naar achteren zitten, of heel ver (bijna op de duoseat). Naar voren gaat niet.
De hendels staan origineel inderdaad wat te horizontaal. Dat is met een sleuteltje of doppensetje zo aangepast; ik heb ze dan ook wat lager gedraaid.

@lindseysew Je had het over wat problemen met schakelen. Je kunt het schakelpookje in hoogte verstellen, heb je dat al eens geprobeerd? Een halve centimeter kan al veel uitmaken als je nét tegen de maximale slag van je enkel aan zit te hikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
nieuws: MONOcam leidt tot snellere stijging boetes voor vasthouden telefoon i...

op twee wielen 13,83%

Ik vind dat best knap, heb wel eens gehad dat ik snel even op de motor een appje wou checken, en het uit de broekzak halen was met handschoenen al niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

kneusteun schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:53:
nieuws: MONOcam leidt tot snellere stijging boetes voor vasthouden telefoon i...

op twee wielen 13,83%

Ik vind dat best knap, heb wel eens gehad dat ik snel even op de motor een appje wou checken, en het uit de broekzak halen was met handschoenen al niet te doen
De absolute cijfers vind ik ook nog wel hoog: 2021: 716 , 2022: 815....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Het is ook niet normaal hoe vaak je mensen in het verkeer ziet die op hun telefoon zitten.
Zie je weer eens een auto die eerst twee bandjes in de berm zit, en dan in blinde paniek aan dat stuur trekken....

Maar ook:
Make-up doen
Krant lezen
ontbijten
Laptop naast zich op de stoel en gebruiken
Zag laatst iemand met een ipad het voetbal volgen op zijn stuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

op twee wielen 13,83%

En toch...zie op Facebook nog wel eens filmpjes van een mobieltje voorbij komen. Die hebben de Iphone dan gewoon in de hand op de cruiser.

Verder merk ik dat ik de laatste tijd te vaak denk "wat de *piep ben jij nu weer aan het doen" als ik iemand zie rijden.

@DrivinUCrazy staat mij ergens bij dat ik toen echt even moest zoeken naar de stepjes na het wegrijden. Zaten voor mijn gevoel zo laag, maar dat is al een jaar of 5 geleden geweest. Hendels waren voor mij ook geen dealbreaker, die heb je zo goed gezet. Kon dat display niet luchten, looks waren ok maar uiteindelijk wilde ik iets dat meer off-road capabel was. De Norden zit daarentegen voor een Allroad best sportief, daar heb ik nu 1,5cm verlaagde stepjes op maar misschien zoek ik nog wel iets lagere stepjes. Daarbij wil ik denk ooit het 1 delige rally zadel dat 1 cm hoger is. Ik kan wel goed verzitten, dat scheelt wel veel.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05

rCk

A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Verder merk ik dat ik de laatste tijd te vaak denk "wat de *piep ben jij nu weer aan het doen" als ik iemand zie rijden.
Zo heb ik ook wel eens dat ik mensen erop wijs op het moment dat ik met de motor naast ze sta ofzo wanneer ze met hun neus gekluisterd zitten in de telefoon.
Ze snappen het dan niet en zitten je dan enorm dom aan te kijken en halen ze hun schouders op: “wat bedoel je nou weer?”
Het is kennelijk maar normaal die telefoon te pakken als je stil staat voor een verkeerslicht of in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:37

op twee wielen 13,83%

Het is verassend makkelijk te doen als je normale kleding draagt en op een (motor)scooter zit of elk ander motor met automaat. Disclaimer: telefoon in de hand in het verkeer is echt not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
Tylen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Ik sta ff te kijken, wat gaat dat hard op het rechte stuk :9
Respect _/-\o_

En wat een lekker geluid al die voorbij scheurende motoren oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Tylen schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoyYEbefI48RIV8QQXc7A1lohnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qo8u8pYosMcZrTkqkQaN3VXO.jpg?f=user_large

Gespot! En 'mijn' rijder met de totaal onopvallende helm :+

Ik had eigenlijk op de motor willen gaan (iets met infrastructuur rondom Zandvoort, files én het feit dat ik vandaag eens een keertje niet alle zooi hoefde te vervoeren) maar na het zien van de weersverwachtingen ben ik maar in de auto gestapt.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 01-05-2023 19:29 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
rCk schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Het is kennelijk maar normaal die telefoon te pakken als je stil staat voor een verkeerslicht of in de file.
Niet om ze te verdedigen, maar dat mag wel. Of het wenselijk is... Wat dan weer niet mag is stilstaan tijdens groen licht. Dan kunnen ze op de bon geslingerd worden, alleen gebeurt dat zelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:06:
[...]

[...]
Dat vraag ik mij ook veel te vaak af. Vanmiddag haal ik een trekker in, de auto achter mij haalt ook in, keurig met het knippertje aan, maar dan laat hij/zij/het het knipperlicht vervolgens ruim 5km aan staan :? Waar ben je dan mee bezig dat je al die tijd niet in de gaten hebt dat er een lampje op je dashboard aan het knipperen is terwijl er ook nog de hele tijd een geluid klinkt in je auto 8)7 Of zou die persoon niet weten hoe het knipperlicht uit moet? In beide gevallen mag je wat mij betreft het rijbewijs inleveren.

Na die 5km moest ik afslaan en reed die auto al vrolijk knipperend verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 17:06

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Waaj schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Dat vraag ik mij ook veel te vaak af. Vanmiddag haal ik een trekker in, de auto achter mij haalt ook in, keurig met het knippertje aan, maar dan laat hij/zij/het het knipperlicht vervolgens ruim 5km aan staan :? Waar ben je dan mee bezig dat je al die tijd niet in de gaten hebt dat er een lampje op je dashboard aan het knipperen is terwijl er ook nog de hele tijd een geluid klinkt in je auto 8)7 Of zou die persoon niet weten hoe het knipperlicht uit moet? In beide gevallen mag je wat mij betreft het rijbewijs inleveren.

Na die 5km moest ik afslaan en reed die auto al vrolijk knipperend verder.
Ik vraag mij nu serieus af of ik nog een lampje daarvoor heb... Het volume van de knipper is in ieder geval laatst met een software update zo verlaagd dat ik het nauwelijks boven de muziek uit hoor.

Ik zie overigens steeds vaker auto's knipperlicht naar links gebruiken, bij het oprijden van een rotonde, terwijl ze rechtdoor gaan op de rotonde. Wat is er met deze idioten aan de hand? Al meerdere keren gehad dat ik nu achter zo'n dorpsgek zat, en verkeer daardoor verward optrekt terwijl ik wel driekwart de rotonde pak en die weer mag ontwijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05

rCk

Patrock schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Ik zie overigens steeds vaker auto's knipperlicht naar links gebruiken, bij het oprijden van een rotonde, terwijl ze rechtdoor gaan op de rotonde. Wat is er met deze idioten aan de hand? Al meerdere keren gehad dat ik nu achter zo'n dorpsgek zat, en verkeer daardoor verward optrekt terwijl ik wel driekwart de rotonde pak en die weer mag ontwijken...
Ja dat herken ik ook. Ik snap niet waarom mensen dat doen, vaak zijn dit wel oudere mensen als ik mij niet vergis.
BvZwolle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Niet om ze te verdedigen, maar dat mag wel. Of het wenselijk is... Wat dan weer niet mag is stilstaan tijdens groen licht. Dan kunnen ze op de bon geslingerd worden, alleen gebeurt dat zelden.
Hmm, daar heb je wel gelijk in. Het is vaak de combinatie tussen net wel stilstaande file, en compleet stilstaande. Dan hebben ze gewoon niks door rondom hen heen en blijven ze mega in de weg staan terwijl je eventueel wel rustig tussen het (semi) stilstaande verkeer heen zou kunnen.

In het algemeen: Denk ik ook dat de meeste motorrijders gewoon veel meer bezig zijn met het verkeer waardoor je sowieso al meer ziet, maar ook een hogere verwerkingssnelheid en/of beter inzicht hebt van situaties op de weg waardoor je dit soort situaties gewoon anders aanpakt. Hierdoor verras je in sommige gevallen wel bepaalde weggebruikers omdat je er "ineens" zit. Terwijl jij al 10 seconden jouw beweging zit te plannen op 't moment dat die oprit geblokt wordt ipv doorgetrokken is :Y

[ Voor 6% gewijzigd door rCk op 01-05-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:04:
Zaterdag naar de open dag geweest van Harley dealer in Amersfoort en zondag hetzelfe maar dan in Amsterdam. Viel me op dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers in Amsterdam minstens 20-30 lager lag en daar was een fraai sfeertje met wat stunts (afgezette straat) en lokaal laaghangende blauwe mist _O-
Hey daar ben ik ook geweest (in Amersfoort)! Om de twee minst-typische HDs te rijden, de LiveWire en de PanAmerica. Die LiveWire is echt vet! :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LiveWire (is inmiddels Livewire One als merk en geen Harley meer) zou ik nog wel eens op kunnen stappen om uit eerste hand te zien hoe elektrisch nu werkelijk rijd. Zo'n PanAmerica zie ik mijzelf niet op, als je zoiets overweegt kan je imho beter een jap of een duitser nemen, heeft niets meer met Harley te maken dus dan hoef je ook geen Harley prijzen te betalen.

Energica of een Zero zijn wmb betere kanshebbers als het om stekker-brommers gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

botoo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:17:
LiveWire (is inmiddels Livewire One als merk en geen Harley meer) zou ik nog wel eens op kunnen stappen om uit eerste hand te zien hoe elektrisch nu werkelijk rijd. Zo'n PanAmerica zie ik mijzelf niet op, als je zoiets overweegt kan je imho beter een jap of een duitser nemen, heeft niets meer met Harley te maken dus dan hoef je ook geen Harley prijzen te betalen.

Energica of een Zero zijn wmb betere kanshebbers als het om stekker-brommers gaat.
Prijstechnisch is de PanAmerica juist scherp geprijsd voor een Harley. Vanaf 19k zit hij onder/rondom het instapmodel R1250GS, KTM 1290 adv en volgens mij ook de Honda AT.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Grubeater schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:47:
[Afbeelding]

Ondanks mijn blessure zet ik wel de routes voor de heen- en terugweg uit naar Luxemburg.

Op welke wegen zit er nu beperkingen voor motoren rond de Rur See?
@DrivinUCrazy als lokale Eifelkenner nog tips?
ik weet niet beter of luxemburg heeft geen beperkingen voor motoren zelfs niet dit bord Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tc7TL3Vt-ckob4ICEsMz0qLLRKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/26dmqk3qt13UJ9Q9hlJBpW2f.jpg?f=user_large
Als er een onder bord staat iets in het frans, met google translate kwamen we er achter dat die mountainbike weggetjes alleen afgesloten zijn bij regen en sneeuw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
DrivinUCrazy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:40:
[...]

@lindseysew Je had het over wat problemen met schakelen. Je kunt het schakelpookje in hoogte verstellen, heb je dat al eens geprobeerd? Een halve centimeter kan al veel uitmaken als je nét tegen de maximale slag van je enkel aan zit te hikken.
Nee nog niet! Ik zal binnenkort er een keer naar kijken wat ik hieraan kan aanpassen :) Scheelt natuurlijk weer geld. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bij motea.com hebben ze momenteel 30% korting op zo'n beetje alles, zolang je de kortingscode MOTEA30 gebruikt.

Komt goed uit, want ik wil een afneembare sissybar kopen voor mijn nieuwe bike :) Is me alleen niet helemaal duidelijk welke montagekit erbij hoort, dus ga ze fff contacten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:17
@LankHoar interessant! Ik ken de website verder niet en het is jammer dat ze geen Kriega of SW Motech spullen hebben. Ik ben namelijk in de markt voor een grotere zadeltas voor tijdens het kamperen.
Momenteel gebruik ik deze 50 liter tas
Afbeeldingslocatie: https://twistedthrottle.com/wp-content/uploads/2020/05/bchta0030610001_web.jpg

Daarnaast heb ik een Kriega US-20 en dat is prima voor een dagje weg maar veels te klein voor een weekend kamperen.

Ik kan wel weer een ander merk kopen maar ik wilde het graag houden bij SW Motech of Kriega. Het is stervensduur spul maar het zit erg goed in elkaar en gaat lang mee. Misschien moet ik maar met de hand voor de ogen iets in het winkelmandje gooien en verder niet nadeken over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

LankHoar schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:50:
Bij motea.com hebben ze momenteel 30% korting op zo'n beetje alles, zolang je de kortingscode MOTEA30 gebruikt.

Komt goed uit, want ik wil een afneembare sissybar kopen voor mijn nieuwe bike :) Is me alleen niet helemaal duidelijk welke montagekit erbij hoort, dus ga ze fff contacten.
Motea is net Louis, alles is altijd in de aanbieding :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
A13X schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Motea is net Louis, alles is altijd in de aanbieding :P
Nou, ik hoop dat ze snel weer 30% korting hebben dan, want precies de sissybar die ik wil is niet meer op voorraad :(

Wel goed moment om alvast de montage kit te kopen (gevonden), want moet die hoe dan ook hebben. En dan ook een USB oplader, wel zo prettig met lange ritten :)

En als ik dan toch bezig ben, gelijk maar een Quarter fairing, wil dat wel eens proberen. Kan het nog binnen 30 dagen terugsturen. Dit is hoe kortingen voor motorspullen werken of niet? :P

[ Voor 17% gewijzigd door LankHoar op 01-05-2023 21:48 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Motea is dozenschuiver van Ali, prijzen iets boven Ali.
Ik zit ook aan een Quarter Fairing te denken, maar ik wil de orginele Harley voor op softails, past niet op Dyna maar dat zou om te bouwen moeten zijn. Ik ga 'm wel van MP halen want nieuw is 'ie nogal aan de prijs :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 477 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.