Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 476 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.968 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43
ToolkiT schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:16:
[...]

ik heb de Givi OBKN58A Trekker Outback Top Box - 58 Litre, dat is een behoorlijke hutkoffer en past zeker niet op elke fiets.
Maar grote voordeel (en reden dat ik hem gekocht heb) is dat er 2 fullface helmets in passen.. dus als MrsT achterop gaat en we ergens koffie gaan drinken kunnen de helmen veilig opgeborgen worden :)
Zo heeft ieder zijn toepassing inderdaad.
In de zijkoffers van de Tracer past ook een helm. Alleen, ik rij nooit met lege koffers. Als er koffers op geklikt zitten, zijn die gevuld met nuttige zaken. Kleding, koffie, broodjes, dat soort dingen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 17:38

iMars

Full time prutser

ricjuh schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:03:
[...]

Het is inderdaad een specifieke keuze om een supersport te nemen, toen ik voor het eerst Moto GP keek en Rossi zag op de repsol Honda zei ik tegen mezelf dat ik ook zo'n Honda wil.

[Afbeelding]

- Het is niet comfortabel
- Het is niet ergonomisch
- Het is niet heel wendbaar

- Het is wel een beleving
Maar de hamvraag is: Wat ga je er het meeste mee doen? Elke week op een circuit? Prima! Maar elke dag door de file naar werk, af en toe een tourtje... leuk dat het een beleving is, maar daarvoor kan je ook een keer een supersport huren ;)

Ik zei tegen mezelf: Ik wil adventure! Ik wil off-road kunnen crossen... iedereen zei: KTM 1290, Africa Twin, Super Tenerre etc is te zwaar! Dan moet je naar een lichtere fiets kijken als de Tenere 700 en dat soort fietsjes. Ik rij 99% woonwerk verkeer, naar de sportschool of stukje touren. Off road is maar enkele keren... Daar ga ik mijn keuze niet op baseren. Als ik echt off road wil een keer, ga ik wel naar zo'n park waar je ook geschiktere motoren kan huren :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Het is inderdaad een specifieke keuze om een supersport te nemen, toen ik voor het eerst Moto GP keek en Rossi zag op de repsol Honda zei ik tegen mezelf dat ik ook zo'n Honda wil.

[Afbeelding]

Ik denk dat heel veel (jonge) mensen beginnen met motorrijden omdat ze geïnspireerd zijn door MotoGP. Dan ga je je rijbewijs halen en wil je ook zo'n motor.

Zelf ook gedaan, totdat je beseft dat een supersport of superbike echt gemaakt is voor het circuit en vrij nutteloos is op de openbare weg. Zeker die 4-cilinders: in z'n 1 vaak al 100 km/h plus. Echt hard optrekken kan bijna nergens. En precies wat je zegt, het zijn gewoon martelwerktuigen qua zithouding en vering.

Daarnaast had ik zelf ook minder vertrouwen op een supersport omdat ze zo hard geveerd zijn. Gaf mij minder gevoel op de openbare weg (ws ook omdat ik niet zo hard rijd :P).

Op een adventure bike met veel koppel bleek ik veelllllll minder plezier te ervaren in het motorrijden op de weg.

Neemt niet weg dat iedereen die graag een SS of SB wil hebben er gewoon een moet kopen. Je moet het eens ervaren....

(in mijn droomgarage zou ik ondanks alles nog steeds graag een Panigale V4s hebben staan, voor die enkele keer dat je even wilt shinen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

ToolkiT schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:16:
[...]

ik heb de Givi OBKN58A Trekker Outback Top Box - 58 Litre, dat is een behoorlijke hutkoffer en past zeker niet op elke fiets.
Maar grote voordeel (en reden dat ik hem gekocht heb) is dat er 2 fullface helmets in passen.. dus als MrsT achterop gaat en we ergens koffie gaan drinken kunnen de helmen veilig opgeborgen worden :)
Ik heb de Shad 58X en die is ook huge maar expandeble:
YouTube: Top case SH58X Expandable - Technical Video

Ik vind het ideaal, maar t blijft wel groot inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:13:
(en een adventure de makkelijkste, zijn ze daarom zo populair? :+).
Om te happen, ik denk dat een (sport)tourmotor ala BMW RT, F900XR, Yamaha XJ/Diversion, FJR, Tracer, Honda STR nog wat makkelijker rijden dan een adventure (zeker als hij ontworpen is om ook echt mee offroad te gaan) simpelweg vanwege de hardere en kortere veerweg, 17" wielen en lager zwaartepunt welke een betere wegligging geven op het asfalt.

De moeilijkheidsgraad bij een supersport zit vooral in de clip-ons en stuuruitslag. Zodra er een normaal stuur op zit rijd het al zoveel makkelijker.

Allroads zijn gewoon comfy AF :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:12:
[...]

Ik heb de Shad 58X en die is ook huge maar expandeble:
YouTube: Top case SH58X Expandable - Technical Video

Ik vind het ideaal, maar t blijft wel groot inderdaad
Cool concept, maar ik denk dat de hoogte meestal niet het issue is, maar de breedte..
Als er een top box was die je opzij uit zou kunnnen expanden zou dat veel handiger zijn IMHO.. technisch wel lastiger om te maken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ToolkiT schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
[...]

Cool concept, maar ik denk dat de hoogte meestal niet het issue is, maar de breedte..
Als er een top box was die je opzij uit zou kunnnen expanden zou dat veel handiger zijn IMHO.. technisch wel lastiger om te maken..
Hij is wel breed inderdaad, maar zeker niet breder dan m'n stuur, dat vind ik dan dus wel meevallen.
En in laag en breed kan je geen helmen kwijt..
Afijn, ieder zijn ding, ik hou van praktisch om gewoon wat rommel mee te zeulen wat dat betreft en op vakantie wat lichtere zaken er in mee te nemen.
Maar als ik gewoon een rit maak (geen woonwerk etc) dan haal ik m eraf..
Het is wel een beetje een windvanger merk ik wel, ook in de lage positei.
Verder heb ik ook de kussentjes erop en dat is weer lekker voor een passagier die dan lekker kan leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

[...]

[Afbeelding]

Vind dit wel heul mooi verwoord, klopt stiekem wel :9

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik heb veel supersports op de openbare weg gereden. ZX-6R, 748 en nu een RSV Mille ME. Om het leuk te hebben moet je hard rijden en om hard te rijden moet je hard werken en om zachtjes te rijden moet je nog harder werken. Het rijwielgedeelte is zo strak, spartaans en nerveus dat je constant scherp moet zijn en moet kunnen vertrouwen op je vaardigheden. Felle reactie op slecht asfalt, lastig in langzame bochten. Het hebben van een supersport is een al emotie en een beetje sado-masochisme.

Met die ZX-6R en met die 748 reed ik ruim 15.000 km/jaar. Toertochten, regelmatige tripjes naar de Nordschleife (heen en terug en stuk of 6 rondjes, was al snel 600 km op een dag), weekenden weg naar (buitenlandse) wedstrijden (MotoGP en SBK), vakanties door heel West-Europa, circuitdagen. Het ging steeds harder en steeds gekker (omdat de motor het kon en omdat ik het kon) en de circuitdagen werden steeds aantrekkelijker.
Daarna de 748 weg gedaan en een R6 gekocht en die volledig aangepast voor gebruik op het circuit. Zomeravondcompetitie gereden en nadat ik daarmee gestopt ben heb ik een RSV Mille aangeschaft. Mijn volgende motor wordt een Tracer 9 of een Multistrada V2.

Ik heb tot nu toe 2 motoren gekocht met mijn volle verstand: mijn eerste (een Yamaha FJ600) en mijn R6 circuitfiets. Voor de volgende motor ben ik er nog niet uit: volle verstand = Tracer vs emotie = Multistrada. Waarschijnlijk wordt het budget doorslaggevend :+.

Moraal van het verhaal: supersport is leuk, maar andere motoren zijn leuker.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:22

Secsytime

Automagisch

Iedereen wil toch met een supersport posen?

Maar ik hoef er niet mee te rijden elke dag :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:29:
[...]

Hij is wel breed inderdaad, maar zeker niet breder dan m'n stuur, dat vind ik dan dus wel meevallen.
En in laag en breed kan je geen helmen kwijt..
Afijn, ieder zijn ding, ik hou van praktisch om gewoon wat rommel mee te zeulen wat dat betreft en op vakantie wat lichtere zaken er in mee te nemen.
Maar als ik gewoon een rit maak (geen woonwerk etc) dan haal ik m eraf..
Het is wel een beetje een windvanger merk ik wel, ook in de lage positei.
Verder heb ik ook de kussentjes erop en dat is weer lekker voor een passagier die dan lekker kan leunen.
Windvanger is de reden waarom ik denk dat smaller beter is.. zo breed als je rug..
Gelukkig ben ik gebouwd als Dwayne Johnson dus ben ik net zo breed als mijn hutkoffer... not! :+

Maar hij moet idd ook hoog genoeg blijven voor een helm.. idealiter heb je er een die in beide dimenties kan expanden... mmm gat in de markt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Supergaaf ding. En als zondagmorgen racer een perfect ding..
Maar practisch is het idd niet.. daarom is het ideale aantal motoren ook N+1 :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 19:19
Secsytime schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:32:
Iedereen wil toch met een supersport posen?

Maar ik hoef er niet mee te rijden elke dag :P :+
Vooruit dan, omdat je het vraagt.... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNfBb-KA4NSnHWd2e7rwE9vtx6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vIwcdgLEjHKDzDPEaaO0GRg.jpg?f=fotoalbum_large

En, gelukkig, rijd ik er niet elke dag mee. Moet er (niet meer) aan denken. Daarvoor rijd ik nu een DL1050.
Maar wegdoen? Nooit! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A13X schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
[...]

Om te happen, ik denk dat een (sport)tourmotor ala BMW RT, F900XR, Yamaha XJ/Diversion, FJR, Tracer, Honda STR nog wat makkelijker rijden dan een adventure (zeker als hij ontworpen is om ook echt mee offroad te gaan) simpelweg vanwege de hardere en kortere veerweg, 17" wielen en lager zwaartepunt welke een betere wegligging geven op het asfalt.

De moeilijkheidsgraad bij een supersport zit vooral in de clip-ons en stuuruitslag. Zodra er een normaal stuur op zit rijd het al zoveel makkelijker.

Comfy idd en beter passend voor langere mensen..
EN je hebt meer opties om van het asfalt af te gaan (of daar iig over te dromen, wat 90% doet ;) )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
f2ride2001 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:34:
[...]

Vooruit dan, omdat je het vraagt.... 8)

[Afbeelding]

En, gelukkig, rijd ik er niet elke dag mee. Moet er (niet meer) aan denken. Daarvoor rijd ik nu een DL1050.
Maar wegdoen? Nooit! O+
Vooruit, dan kan ik niet achterblijven :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziHT4pxB4kc4MdiJ1TBvPOiNzCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRR7fa6NukzNpALYYArRZhJM.jpg?f=fotoalbum_large
Uit den oude doosch: Spa-Francorchamps (2006)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 15:12
Ik heb hiervoor veel motoren gehad met vrij veel vermogen ook (en sportieve motoren). Nu rij ik een BMW F750GS en behalve dat die natuurlijk veel comfortabeler rijdt vind ik het ook wel weer lekker dat ik gewoon vol gas door de versnellingen kan met de quickshifter en dat ik vervolgens nog "maar" 110km/u ga op m'n teller. Dus wel de fun maar ook weer niet zo hard gelijk.

* Overigens krijg ik nog steeds na een half uurtje/45 min last van m'n reet. Waarom maken ze niet standaard die zadels wat zachter?!

[ Voor 15% gewijzigd door MitchellHearth op 26-04-2023 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
MitchellHearth schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:55:
Ik heb hiervoor veel motoren gehad met vrij veel vermogen ook (en sportieve motoren). Nu rij ik een BMW F750GS en behalve dat die natuurlijk veel comfortabeler rijdt vind ik het ook wel weer lekker dat ik gewoon vol gas door de versnellingen kan met de quickshifter en dat ik vervolgens nog "maar" 110km/u ga op m'n teller. Dus wel de fun maar ook weer niet zo hard gelijk.

* Overigens krijg ik nog steeds na een half uurtje/45 min last van m'n reet. Waarom maken ze niet standaard die zadels wat zachter?!
Grappig, ik krijg juist last van mijn reet op zachte zadels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ook. Een zacht zadel zit heel lekker, als je er kort op zit. Maar als je er wat langer op zit, een dag of zo, heb je het schuim al vrij snel plat geperst en zit je puur op het frame met wat irritante drukpunten.
Dan geef mij maar een harde plank om op te zitten. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

botoo

💀 too old to die young

Op een zacht zadel (default op de meeste nieuwe Harleys) wordt de bloedtoevoer naar m'n kont afgekneld en krijg ik 'slapende' wangen. Imho is een goed zadel redelijk hard, maar het moet wel passen anders is het uiteraard niet prettig.

Links een spijkerhard zadeltje, paste mij goed en ik kon er lang op zitten. Nadeel was dat het de brom van motor en weg dermate hard doorgaf dat ik niet met oorpluggen kon rijden, het klonk alsof de buren met een boorhamer bezig waren.
Rechts het standaard Harley puddingzadel met de klacht zoals hierboven beschreven.
In het midden een goed stevig kwaliteitszadel van Le Pera, daar kon ik in 5 dagen 3K mee afleggen zonder zitproblemen. Bijkomend voordeel was dat je de ruimte had om even een beetje naar voor en achter te kunnen schuiven, dat is na x uur wel heel prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4A5s_TtathR-wa3kLdEssYsIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhJZETeQqgxWQ7nY2upDcjhp.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:22:
Ik ook. Een zacht zadel zit heel lekker, als je er kort op zit. Maar als je er wat langer op zit, een dag of zo, heb je het schuim al vrij snel plat geperst en zit je puur op het frame met wat irritante drukpunten.
Dan geef mij maar een harde plank om op te zitten. :P
Ik heb zo'n hoes over mijn zadel: https://www.coolcovers.co.uk/
Dat is wel ideaal.. hard genoeg voor long distance maar niet rockhard, wat luchtflow zodat het niet te heet word.
Enige nadeel is dat in de winter je ook koude airflow onder je kont krijgt.. maar de meeste mensen rijden dan toch niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb onlangs dit besteld, twee gelkussentjes voor op het zadel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39Z5MvR0CmvwMhZbcz_xAFt2V98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaNRR7s8jKw1bgyRsy6g0b37.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 26-04-2023 13:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 15:12
Vrijdag schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:09:

[Afbeelding]

Laat ff weten hoe dat bevalt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:06:
[...]

Zo heeft ieder zijn toepassing inderdaad.
In de zijkoffers van de Tracer past ook een helm. Alleen, ik rij nooit met lege koffers. Als er koffers op geklikt zitten, zijn die gevuld met nuttige zaken. Kleding, koffie, broodjes, dat soort dingen. :+
En als je stopt, gaan de broodjes en de koffie eruit en kan de helm erin. Ideaal. d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dan stop ik in de middle of nowhere met een mooi uitzicht, dan hoef ik de helm echt niet op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Vrijdag schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:09:

[Afbeelding]

Wat zijn dat voor merk kussentjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
[...]

Zo da's een hele lijst van motoren die geen tourmotor zijn ;)

Tour/sporttour: RT, Diversion, FJR
SUV: F900XR, Tracer.

En tussen die zit echt wel flink verschil. Zo'n breed stuur maakt het ding heel makkelijk te besturen, maar ik vind het niet zo lekker rijden. Maar denk inderdaad ook dat de SUV categorie nog makkelijker is dan de meer offroad gerichte types.. hoewel die laatste ook steeds meer richting SUV trekken. Vaak zijn spaakvelgen een optie ;)

Maar, ieder wat wils :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:38
noes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:13:
[...]

[...]

Ja, als de overige weggebruikers dat ook doen. Zelfs met veel ervaring kan het gebeuren dat je net te hard remt voor de omstandigheden bij een noodstop. Zou zelf nooit meer een motor kopen zonder ABS, ik rijd dan ook het hele jaar door in alle weersomstandigheden en heb een sportieve rijstijl.

Bij een motor die je alleen op een zonnige zondagmiddag pakt voor een rondje om de kerk is dat wellicht een ander verhaal, maar dan nog kan er iets geks gebeuren waarbij ABS je redden kan. Het is geen wondermiddel, maar na aanschaf (prijs, kleinere selectie motoren) heb je er ook helemaal geen nadelen van (op de weg, offroad en circuit is een ander verhaal).

[...]

Ik heb bijna 3 jaar terug mn 2010 BMW S1000RR met vergelijkbare kilometerstand ingeruild voor slechts iets meer (7750eur). S1000RR was de eerste supersport met rijmodi, ABS en ESP. Misschien die ook overwegen? Heeft wel een stuk meer vermogen dan de GSX-R 750, maar hierin geef ik @f2ride2001 en @ricjuh wél gelijk: als je zelf niet gek doet maakt dat niet uit. Dus misschien deze ook overwegen?

[...]

True, een supersport is de moeilijkste motor om te rijden (en een adventure de makkelijkste, zijn ze daarom zo populair? :+). Zelf ook mee begonnen en zou er niet weer een kiezen: comfort en gebruiksgemak zijn laag, terwijl een sporttour of naked vergelijkbare fun geeft.

Maar als het de droom is.. ik ben wel blij dat ik een SS heb gehad, het was voor mij dé droom motor. Nu kan ik supersports door nekklachten helemaal niet meer rijden.
Ben wel blij dat ik een discussie op gang heb geholpen :P
Maar toen ik een als kleine jongen gsxr k1/k2 zag in de blauw witte kleuren wist ik zoiets moet ik hebben gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26IS4XSZAaCGZFrs7_qdt0SqujI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6XUDC0f9SQH0rI0kb8sAEoN.jpg?f=fotoalbum_large

En om dan toch nog iets van verstandig te zijn, leek mij een 750 beter als eerste motor dan een 600 ivm koppel die je al eerder in het toerenbereik hebt en minder krachtig dan de 1000. Daarom leek het mij de goede compromis.

Ik heb nog even gekeken naar die S1000RR. 1 woord WOW :9~ Maar in 3 jaar tijd zijn ze alleen maar duurder geworden. Zie de goedkoopste op motoroccasion voor 9500.

Maar goed, het abs verhaal heeft me wel aan het denken gezet. Dus ben ook met een schuin oog aan het kijken naar GSX-S 750 (alleen zijn die een stukje duurder) en de street triple 675 vanaf 2014. Al heeft die triple wel een uiterlijk waar ik nog niet 100% van overtuigd ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

cooper_s1 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:14:
[...]

Ik geloof huismerk van Motea: https://www.motea.com/nl/...tkussen-in-zwart-584779-0

Bij Louis en Motorkledingcenter hebben ze ook van die kussentjes, maar dan zijn ze vaak van SW Motech en ook wat duurder.

Mijn bestelling is inmiddels al geleverd, maar ligt bij mijn ouders. Van het weekend ben ik weer in de buurt en kan ik ze ophalen en volgend weekend heb ik een paar dagen in Luxemburg gepland. Dus ik kan daarna mooi een reviewtje er van maken :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:20:
[...]

En tussen die zit echt wel flink verschil. Zo'n breed stuur maakt het ding heel makkelijk te besturen, maar ik vind het niet zo lekker rijden. Maar denk inderdaad ook dat de SUV categorie nog makkelijker is dan de meer offroad gerichte types.. hoewel die laatste ook steeds meer richting SUV trekken. Vaak zijn spaakvelgen een optie ;)

De Yamaha Tracer 900 is de premium driecilinder Sport Tourer van Yamaha.
Maar snap wat je bedoeld ;)

S1000XR staat als adventure bij BMW op de site 8)7

Al hebben de RT, FJR en Div ook aardig brede sturen, mijn oude XJ900 was echt niet smaller als de Norden. Rijhouding was ook wel redelijk vergelijkbaar nu ik er over nadenk. Dat zijn ook erg makkelijk sturende motoren.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:20:
[...]

Een Tracer of F900XR een SUV??
Dan ben ik benieuwd waar de GS'en en zo onder vallen bij jou. :+

Als ik vergelijk met de Super Tenere, dan is dát een SUV. En een Tracer komt daar niet eens bij in de buurt; veel sportiever. Zo is de zithouding ook, ondanks dat je natuurlijk wel wat rechter zit.
Het stuur op de Super Tenere was 93 cm breed en moest ik serieus uitkijken als ik thuis door de deur ging.
Maar in alle eerlijkheid, op die Super Tenere had ik de vering 100% afgesteld op weggebruik en lagen er gewoon wegbanden onder. ;) Het ding stuurde wel makkelijk, dat wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:03:
[...]

Een Tracer of F900XR een SUV??
[...]
Jep, net als een SUV auto ziet het er uit als een machine met offroad ambities maar is het asfalt toch echt waar hij hoort.
A13X schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:01:
[...]

[...]

Maar snap wat je bedoeld ;)

S1000XR staat als adventure bij BMW op de site 8)7

Al hebben de RT, FJR en Div ook aardig brede sturen, mijn oude XJ900 was echt niet smaller als de Norden. Rijhouding was ook wel redelijk vergelijkbaar nu ik er over nadenk. Dat zijn ook erg makkelijk sturende motoren.
Div en FJR nooit gereden, maar ik rijd wel vaak op mn R1200RT. Als ik die bij de dealer achterlaat en een GS meekrijg dan zit ik toch heel anders. Stuur van de GS is breder en dichterbij.

[ Voor 51% gewijzigd door noes op 26-04-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
OK. Ik krijg er niet echt offroad aspiraties van, daar zien die dingen er imho toch te sportief voor uit. Zo geweldig is de grondspeling overigens ook niet. Op een beetje flinke drempel heb ik de uitlaat al aan de grond gehad, en dan tel ik vorige week met een lekke achterband niet eens mee. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
cooper_s1 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:14:
[...]

/Insert Herman Finkers en kussentjes. _O-

Kon het niet laten. :+

Mooie GSX, @dokteronline. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Noem mij maar een slappe zak / watje / whatever, maar ik heb een Muller Powerclutch laten monteren. Bij lange, langzame routes met heel veel koppelwerk kreeg ik een lam handje. nu moet het koppelen 40% lichter gaan.

Koppeling moest toch open voor een langere kabel (incl. olie, pakking en afstellen) dus de extra werkzaamheden minimaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBSAfrbFYCsXbfi9MKvz8cuk88U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3rPHfVwDbjWRVc0wgCxFekS.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, dit doe ik dagelijks dus daar ligt het niet aan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Txht6yfKEN5qcIX661xICnrAFFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCghYB5VAU6h9tkwSOb1YbXG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door botoo op 26-04-2023 15:55 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

botoo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:52:
Noem mij maar een slappe zak / watje / whatever, maar ik heb een Muller Powerclutch laten monteren. Bij lange, langzame routes met heel veel koppelwerk kreeg ik een lam handje. nu moet het koppelen 40% lichter gaan.

Koppeling moest toch open voor een langere kabel (incl. olie, pakking en afstellen) dus de extra werkzaamheden minimaal.

[Afbeelding]
Watje! :+

Geintje, comfortabel kunnen rijden is wel erg belangrijk.
Heb je ook een stalen koppelingskabel nu? Of is je systeem niet hydraulisch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Systeem is niet hydraulisch, Harley loopt niet zo heel erg voorop met nieuwigheden ;) maar dat is precies wat mij zo bekoord aan dat merk ook al is wmb alles vanaf de Softtails niet meer zo old-school.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:51
ToolkiT schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:05:
[...]

Bummer, hopelijk niks ernstigs..
Zal me wel een 50k gaan kosten >:)

Een beetje vorkolie en keerringen zijn de kosten niet. Maar je weet hoe dat gaat: als je de boel toch uit elkaar hebt kan er net zo goed een setje Hyperpro veren in. En dan moet achter natuurlijk ook.
En als je dan toch bezig bent: de remmen en de ground clearance upgraden -> een 1290 super adventure kopen… en nog eentje op reserve, voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
botoo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:59:
Systeem is niet hydraulisch, Harley loopt niet zo heel erg voorop met nieuwigheden ;) maar dat is precies wat mij zo bekoord aan dat merk ook al is wmb alles vanaf de Softtails niet meer zo old-school.
Bij mijn Guzzi is de koppeling ook nog gewoon met een kabeltje, wat het is zelfs gewoon een droge koppeling zoals in auto's gebruikelijk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:03:
[...]

Bij mijn Guzzi is de koppeling ook nog gewoon met een kabeltje, wat het is zelfs gewoon een droge koppeling zoals in auto's gebruikelijk.
Da's geen reden, mijn 2005 R1200RT heeft ook een droge koppeling zoals een auto heeft, maar wel hydraulisch. En sowieso hebben meeste auto's een hydraulische koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:41:
Op een zacht zadel (default op de meeste nieuwe Harleys) wordt de bloedtoevoer naar m'n kont afgekneld en krijg ik 'slapende' wangen. Imho is een goed zadel redelijk hard, maar het moet wel passen anders is het uiteraard niet prettig.

Links een spijkerhard zadeltje, paste mij goed en ik kon er lang op zitten. Nadeel was dat het de brom van motor en weg dermate hard doorgaf dat ik niet met oorpluggen kon rijden, het klonk alsof de buren met een boorhamer bezig waren.
Rechts het standaard Harley puddingzadel met de klacht zoals hierboven beschreven.
In het midden een goed stevig kwaliteitszadel van Le Pera, daar kon ik in 5 dagen 3K mee afleggen zonder zitproblemen. Bijkomend voordeel was dat je de ruimte had om even een beetje naar voor en achter te kunnen schuiven, dat is na x uur wel heel prettig.

[Afbeelding]
Ik herken me helemaal in je verhaal. Saddleman is ook best hard, maar juist erg comfortabel op lange afstanden. Ik heb nu een principe overeenkomst voor een SDC pro series met rood stiksel en een backrest. Lijkt me ideaal rijden (heb die zonder backrest al uitgeprobeerd op de bike van een vriend). En het ziet er ook onwijs uit :)

En over koppelen gesproken: ik zit er nog eens aan te denken om ooit een quickshifter te installeren. Beetje lui misschien, maar wel prettig :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Hydraulisch is geen garantie voor een lichte koppeling.

* Joris748 mompelt iets over Ducati’s en Aprilia’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:29
dokteronline schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:26:
En om dan toch nog iets van verstandig te zijn, leek mij een 750 beter als eerste motor dan een 600 ivm koppel die je al eerder in het toerenbereik hebt en minder krachtig dan de 1000. Daarom leek het mij de goede compromis.
Geen enkele supersport is "verstandig" als eerste motor ;) Een 600 niet, een 750 nog minder, en een 1000 al helemaal niet.

Het klopt inderdaad dat een 600 in de toeren gereden moet worden, maar juist dat is ook een extra stuk bewustwording, zodra je met een 600 boven de 9000 toeren komt -weet- je dat je (veel te) hard rijdt. Zeker een 1000 hoeft er helemaal geen moeite voor te doen en schiet er bij 4000-5000 toeren al vandoor. Daardoor kan het gebeuren dat je onbewust veel harder rijdt dan je eigenlijk doorhebt of van plan bent. Je hebt geen last van wind, de motor draait nauwelijks toeren, maar ondertussen rijd je wel 140+ kmh.

Ik snap het helemaal hoor, ik ben met mijn tweede ZX6R bezig en heb ook een ZX10R en een FireBlade gehad. Mijn huidige ZX6R is ook eigenlijk enkel voor af en toe een keer wat sessies op het circuit. Een 600 heeft al niks te zoeken op straat, en alles daarboven nog veel minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Vrijdag schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:34:
[...]
volgend weekend heb ik een paar dagen in Luxemburg gepland. Dus ik kan daarna mooi een reviewtje er van maken :)
Hé toevallig, ik ook! Waar kan ik je aan herkennen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:38:
[...]

Ik sta waarschijnlijk vlakbij een terras naast mijn motor te posen, terwijl ik nip van mijn vegan-soy-pumpkinspiced-herbal-infused-latte-machiatto 8)

Of zoek roodharige vrouwen, dan ben ik ook wel in de buurt te vinden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 16:42
dokteronline schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:26:
[...]

Ben wel blij dat ik een discussie op gang heb geholpen :P
Maar toen ik een als kleine jongen gsxr k1/k2 zag in de blauw witte kleuren wist ik zoiets moet ik hebben gehad
[Afbeelding]

Ik heb nog even gekeken naar die S1000RR. 1 woord WOW :9~ Maar in 3 jaar tijd zijn ze alleen maar duurder geworden. Zie de goedkoopste op motoroccasion voor 9500.

Maar goed, het abs verhaal heeft me wel aan het denken gezet. Dus ben ook met een schuin oog aan het kijken naar GSX-S 750 (alleen zijn die een stukje duurder) en de street triple 675 vanaf 2014. Al heeft die triple wel een uiterlijk waar ik nog niet 100% van overtuigd ben.
Tot je er op gereden hebt O-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Wat eem alles vriend en een geweldige 3 cillinder!

Daarom wil ik mijn versys 1000gt 2015 weg doen en een yahama tracer 900 halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:50:
En over koppelen gesproken: ik zit er nog eens aan te denken om ooit een quickshifter te installeren. Beetje lui misschien, maar wel prettig :)
Je brengt me op slechte ideeën, lijkt me wel heel erg prettig als ik ooit nog eens mee ga doen op de (hobbybobben) dragstrip maar dat laatste gaat me gedonder met moeders thuis opleveren, die heb ik een paar jaar geleden beloofd alleen 'rustig' rond te gaan ploffen :o :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:41
Joris748 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:54:
Hydraulisch is geen garantie voor een lichte koppeling.

* Joris748 mompelt iets over Ducati’s en Aprilia’s
Oberon slave cylinders zijn echt een verademing op die motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 18:14
3 cilinders 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:05:
[...]

Je brengt me op slechte ideeën, lijkt me wel heel erg prettig als ik ooit nog eens mee ga doen op de (hobbybobben) dragstrip maar dat laatste gaat me gedonder met moeders thuis opleveren, die heb ik een paar jaar geleden beloofd alleen 'rustig' rond te gaan ploffen :o :+
Zolang je niet de snelste bent kan je met een schoon geweten zegen dat je het rustig aan hebt gedaan in tegenstelling tot die andere snelheidsduivels O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Bommes schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:31:
Oh ooh..
[Afbeelding]

En ja 2de keer oh ooh tijdens de zelfde rit..
[Afbeelding]
* Bommes wijst naar de kilometerteller en die boom op 50cm voor mijn motor... :|

Meer info volgt later, voor nu: ik ben niet beschadigd de Guzzi slechts een beetje. :o
Watskebeurt ?
Want meestal parkeer je niet zo dicht op een boom met die snelheid al helemaal niet ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

[...]

Ik geloof huismerk van Motea: https://www.motea.com/nl/...tkussen-in-zwart-584779-0

Bij Louis en Motorkledingcenter hebben ze ook van die kussentjes, maar dan zijn ze vaak van SW Motech en ook wat duurder.

Mijn bestelling is inmiddels al geleverd, maar ligt bij mijn ouders. Van het weekend ben ik weer in de buurt en kan ik ze ophalen en volgend weekend heb ik een paar dagen in Luxemburg gepland. Dus ik kan daarna mooi een reviewtje er van maken :)
Thnx, ik ben benieuwd naar je ervaring inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Joris748 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:32:
Ik heb veel supersports op de openbare weg gereden. ZX-6R, 748 en nu een RSV Mille ME. Om het leuk te hebben moet je hard rijden en om hard te rijden moet je hard werken en om zachtjes te rijden moet je nog harder werken. Het rijwielgedeelte is zo strak, spartaans en nerveus dat je constant scherp moet zijn en moet kunnen vertrouwen op je vaardigheden. Felle reactie op slecht asfalt, lastig in langzame bochten. Het hebben van een supersport is een al emotie en een beetje sado-masochisme.

Met die ZX-6R en met die 748 reed ik ruim 15.000 km/jaar. Toertochten, regelmatige tripjes naar de Nordschleife (heen en terug en stuk of 6 rondjes, was al snel 600 km op een dag), weekenden weg naar (buitenlandse) wedstrijden (MotoGP en SBK), vakanties door heel West-Europa, circuitdagen. Het ging steeds harder en steeds gekker (omdat de motor het kon en omdat ik het kon) en de circuitdagen werden steeds aantrekkelijker.
Daarna de 748 weg gedaan en een R6 gekocht en die volledig aangepast voor gebruik op het circuit. Zomeravondcompetitie gereden en nadat ik daarmee gestopt ben heb ik een RSV Mille aangeschaft. Mijn volgende motor wordt een Tracer 9 of een Multistrada V2.

Ik heb tot nu toe 2 motoren gekocht met mijn volle verstand: mijn eerste (een Yamaha FJ600) en mijn R6 circuitfiets. Voor de volgende motor ben ik er nog niet uit: volle verstand = Tracer vs emotie = Multistrada. Waarschijnlijk wordt het budget doorslaggevend :+.

Moraal van het verhaal: supersport is leuk, maar andere motoren zijn leuker.
Je bent gewoon oud en stijf :+
Ik rij nu 16 jaar supersport, m'n eerste supersport was toevallig ook een RSV Mille ME. Een keer heb ik tijdens het rijden vervloekt: file rijden tijdens de TT uittocht. Die koppeling was gewoon niet te doen. Het gelzadel was wel heerlijk, net als de beleving van dat ding. Technisch zullen we het maar niet over hebben :D :+ :o :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
SniperGuy schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:08:
[...]

Je bent gewoon oud en stijf :+
Oud(er) geworden wel, stijf altijd al geweest :P
Ik rij nu 16 jaar supersport, m'n eerste supersport was toevallig ook een RSV Mille ME. Een keer heb ik tijdens het rijden vervloekt: file rijden tijdens de TT uittocht. Die koppeling was gewoon niet te doen. Het gelzadel was wel heerlijk, net als de beleving van dat ding. Technisch zullen we het maar niet over hebben :D :+ :o :P
Oh technisch heb nog helemaal geen problemen gehad. Dat Rotax-blok is bulletproof. Maar goed, heb een 748 gehad, waarmee ik wel eea gehad heb. Dus ik ben misschien niet helemaal objectief O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Oh ooh..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
* Bommes wijst naar de kilometerteller en die boom op 50cm voor mijn motor... :|

Meer info volgt later, voor nu: ik ben niet beschadigd de Guzzi slechts een beetje. :o
Fijn dat jij niet bent beschadigd, dat is het allerbelangrijkste!

Kijk uit naar het verhaal achter deze teaser.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
eeindelijk na lang uitstellen door externe redenen bij de 3e poging mijn rijbewijs gehaald. nog altijd teveel stress tijdens het parcour ondanks dat ik het tijdens de oefeningen perfect kan. mijn wegparcour was dan wel perfect, dat hielp wel.
nu kan ik terug met een gerust hart geld spenderen aan de moto :D

ik heb gisteren mijn demper gedemonteerd omdat ik de passenger footpegs van de moto wou halen, minder gewicht en ik gebruik ze toch niet. ik moet zeggen zonder demper klinkt ie toch wel heerljk, maar of de buren dat gaan apprecieren is iets anders...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 24-09 17:38

iMars

Full time prutser

kowlier schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:14:
eeindelijk na lang uitstellen door externe redenen bij de 3e poging mijn rijbewijs gehaald. nog altijd teveel stress tijdens het parcour ondanks dat ik het tijdens de oefeningen perfect kan. mijn wegparcour was dan wel perfect, dat hielp wel.
nu kan ik terug met een gerust hart geld spenderen aan de moto :D

ik heb gisteren mijn demper gedemonteerd omdat ik de passenger footpegs van de moto wou halen, minder gewicht en ik gebruik ze toch niet. ik moet zeggen zonder demper klinkt ie toch wel heerljk, maar of de buren dat gaan apprecieren is iets anders...
Congratz met je rijbewijs d:)b

Zal wel mn leeftijd zijn, maar ik kan het altijd waarderen als de motor juist lekker stil is (het mag bij hoge toerentallen wel wat dB's maken vind ik :+ )

Mijn vorige motor, SV1000, was lekker stil, maar als je 'm open trok, dan kon ie flink blèren O+
Mn huidige KTM 1290 hetzelfde, lekker stil bij lage toeren, maar als je 'm open trekt...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:50:
[...]

Ik herken me helemaal in je verhaal. Saddleman is ook best hard, maar juist erg comfortabel op lange afstanden. Ik heb nu een principe overeenkomst voor een SDC pro series met rood stiksel en een backrest. Lijkt me ideaal rijden (heb die zonder backrest al uitgeprobeerd op de bike van een vriend). En het ziet er ook onwijs uit :)
Deze verkoper wil dat ik via PayPal als "family & friends" betaal. Normaal doe ik dat niet, maar ik kan het ook ergens wel begrijpen. Ik bestel vanuit het buitenland (zaak zit in de VS), en als verkoper kun je heel makkelijk een hak gezet worden door een koper met kwaad in de zin. Anderzijds is dit nu risico voor mij.

Hij bood aan dat ik in 2 delen betaal: helft voor verzending, en de rest na levering. Dan is het risico al een stuk kleiner, en pakken we beiden een stuk van het risico. Als het een particulier was zou ik het een te grote rode vlag vinden, maar nu twijfel ik toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

[...]

Wij gaan woensdag richting Luxemburg, do-vrij-zat mooi rijden en zondag weer terug op de aanhanger.
Het weer zag er iig goed uit, hopelijk valt mijn energie een beetje mee. Laatste weken gaat het wat minder qua energie.

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 27-04-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar buiten het risico van een onbetrouwbare verkoper krijg je ook te maken met hoge verzendkosten en mogelijk invoerrechten, btw en afhandelkosten. In NL is er ook wel een een Saddleman te koop met een stuk minder risico.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
charrel schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:49:
[...]

Wij gaan woensdag richting Luxemburg, do-vrij-zat mooi rijden en zondag weer terug op de aanhanger.
Het weer zag er iig goed uit, hopelijk valt mijn energie een beetje mee. Laatste weken gaat het wat minder qua energie.
Dan loop ik je een dag voor.. mijn plan is de 2e door Lux te rijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
volgend weekend heb ik een paar dagen in Luxemburg gepland. Dus ik kan daarna mooi een reviewtje er van maken :)
Misschien zie ik je Dinsdag wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
@charrel @ToolkiT laten jullie het weten als jullie @Vrijdag hebben gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:19:
@LankHoar buiten het risico van een onbetrouwbare verkoper krijg je ook te maken met hoge verzendkosten en mogelijk invoerrechten, btw en afhandelkosten. In NL is er ook wel een een Saddleman te koop met een stuk minder risico.
Klopt, maar dan nog is de prijs een stuk lager dan in NL (320$ plus invoerrechten etc. betekend <500 euro totaal), plus dit is een bijzondere uitgave met rood stiksel, die heb ik in Nederland nog niet gezien. Vandaar dat ik het overweeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 14:09
R0y. schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:06:
Ik breng hem vrijdag wel direct naar het tankstation toe :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Mitssz schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:21:
[...]

Ik breng hem vrijdag wel direct naar het tankstation toe :+
Wat een service 8)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrije dag gebruikt om mijn bike eens goed te poetsen. Wassen, kleien en waxen. Volgens mij glimt ie weer goed, en de flakes komen mooi naar voren zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncTvBbqGw3yJ9TeY_XWV8-eAUeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymRqkrpHXFImdNgw7EaME4DX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrKagrlJzynDC9Om-KuLT7qDP3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zblPTS2WNCH0EkcKtdHSvc9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmRw1L9784jdpvMPcu_wqDrOkPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltYVLvYS0rrYgEukp5TFHXaa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door LankHoar op 27-04-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:52
[...]

:+

Wij rijden zaterdag door Luxemburg. 1250GSA en Kawa Versys 1000. Vrijdag en zondag meer Eiffel.

[ Voor 17% gewijzigd door VidaR-9 op 27-04-2023 18:52 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
VidaR-9 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:50:
[...]

:+

Wij rijden zaterdag door Luxemburg. 1250GSA en Kawa Versys 1000. Vrijdag en zondag meer Eiffel.
Aan mijn KTM onderbroek.

Er zijn maar weinig zwarte züpahdjoeks met volledig oranje frame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
@LankHoar is moeilijk hé om flakes echt goed op de foto te krijgen.
Het lukt bij de Buell ook al niet echt goed. En omdat het ook nog eens Candy is nog moeilijker. De goldwing zal nog straks nog moeilijker zijn (meerdere kleuren Candy met belachelijk veel mettalic)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 22:05

Jimmeh

Bacon

Krijg echt gewoon al stress als ik denk hoeveel poetswerk z'n moto nodig heeft 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Jimmeh schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:03:
Krijg echt gewoon al stress als ik denk hoeveel poetswerk z'n moto nodig heeft 8)7
Eén keer per jaar poetsen is al meer dan zat :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Oh ooh..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat heb je nu weer liggen klootviolen? :+ Gelukkig geen kromme vorkpoten? Scheelt weer wat uitleg aan de mevrouw Bommes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Ik heb helaas nog geen tijd gehad/ genomen om de Gopro beelden te ver/bewerken.
Maar alles is okay, althans na een avondje sleutelenen is het weer terug okay.

Morgen heb ik wel ff wat meer tijd om te reageren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 16:42
Was hier weer een mooie dag met een groep gekkies Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhofyE40wZvlkg91EGY27Tu-RxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jACs0KP0WoYl3gC5i5yYFI0j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwYNIWI9C5WvWEQyI0JU2Ik1Rro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DA14voX66j43nbLzYQBT8czZ.jpg?f=fotoalbum_large

En ja ik was de grootste draak O-) :*) 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VsSS5SEXXO3P4DROwx1KRL_hW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zjZYp3y6oyDBPbVRkQr3uRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:49:
Het lukt bij de Buell ook al niet echt goed. En omdat het ook nog eens Candy is nog moeilijker. De goldwing zal nog straks nog moeilijker zijn (meerdere kleuren Candy met belachelijk veel mettalic)
Ja klopt! Het is echt lastig. Zelfs op de verkoop foto's was het niet echt zichtbaar.

Sowieso, deze paint is erg veelzijdig: met grauw weer zwart, met indirect zonlicht een licht rode gloed, met direct zonlicht flakes, en met lage zon een dieprode gloed met flakes. Prachtig vind ik het :)

Mijn vrouw verklaart me al meermalen voor gek, dat ik vandaag al paar keer even naar buiten ging puur om even naar de motor te kijken. Net ook even, wilde goed zien hoe het er in het donker uitziet, en ze vroeg of ik een relatie met mijn motor heb. Toen heb ik expres maar gefluisterd: "weltrusten Lowridertje" _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar (y)
Mijn 'Lowridertje' staat bij de HD garage te wachten op de aanpassing van de remleiding, hopelijk morgen klaar want vandaag wel een fraaie dag toeren in de zon gemist. Beloofd morgen wel een zeikdag te worden maar ik ga 'm toch ophalen (als 'ie klaar is) dan maar een beetje nat worden, en schoonmaken, ik weet niet waar ik de grootste hekel aan heb.
'Lowridertje' is in 9 maanden al 4 of 5 keer gewassen, da's dubbel zo vaak als mijn Sportster in 3 jaar : :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

En, veel succes bij de vrouwen die eindelijk eens een Bad Dragon™ wilden berijden? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:32:
[...]
Voor de volgende motor ben ik er nog niet uit: volle verstand = Tracer vs emotie = Multistrada.

[...]
Om je te helpen met de keuze: Motorrijden is emotie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:05
Ik heb eindelijk een motor gevonden! Een Kawasaki Z750 uit 2005. Heeft een erg mooie kleur en ik denk dat ik hem dit weekend nog ga kopen. Heb alleen even een vraagje wat jullie vinden:

Ik ben van plan om de motor te gebruiken voor woon-werkverkeer (50km enkele reis). Raden jullie het aan om er een ruitje op te laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is net zoiets als vragen welke kleur je zou moeten kiezen. Het is JOUW motor, en wil jij windbescherming of juist niet? Ik heb op al mijn motoren een zo laag mogelijk (of geen) ruitje gehad, om in een schone luchtstroom te zitten zonder turbulentie. Van turbulentie word ik gillend gek.

Op de super Tenere had ik ook eventueel een lelijke mega hoge ruit mét spoilertje. Lelijk, maar zolang ik reed bleef ik droog. Dus wel praktisch.
Maar op een Z750 zie ik dat niet echt werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@de Foarsitter Dat ligt er vooral aan hoe goed het mini-kuipje dat er nu op zit de wind geleid. Al mijn motoren hebben ruitjes, maar ik heb ze altijd in de laagste stand gehad of zelfs ingekort, een beetje wind rondom mijn hoofd en romp vind ik wel lekker. Alleen met heel slecht weer is het fijn als je een beetje achter de ruit kan wegkruipen.

Persoonlijk zou ik het eerst zonder proberen en tegen de tijd dat het slechter weer wordt eens kijken of je meer bescherming wil hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
R0y. schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:06:
* Jolke kijkt op de kalender... ja! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:26:
@de Foarsitter Dat ligt er vooral aan hoe goed het mini-kuipje dat er nu op zit de wind geleid. Al mijn motoren hebben ruitjes, maar ik heb ze altijd in de laagste stand gehad of zelfs ingekort, een beetje wind rondom mijn hoofd en romp vind ik wel lekker. Alleen met heel slecht weer is het fijn als je een beetje achter de ruit kan wegkruipen.
Wat je zoekt is een elektrisch verstelbare ruit. Dan kun je 'm aanpassen aan het moment. Daarbij heb ik nog 'airco' in de vorm van 2 verstelbare kuipdelen die als het warm is, lucht naar je romp leiden. Erg handig, want als het 35C is, wordt je niet vrolijk achter een volle kuip. Zo heb je nog iets aan al die ritsen op je pak die je open kunt zetten.
spoiler:
:+ uiteindelijk wil je toch een BMW :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:19:
[...]

Eén keer per jaar poetsen is al meer dan zat :+
zo vaak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Altijd even aan het begin van het seizoen hè, dan weet ik nog hoe ie eruit ziet als ie helemaal schoon is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:21:
Dat is net zoiets als vragen welke kleur je zou moeten kiezen. Het is JOUW motor, en wil jij windbescherming of juist niet? Ik heb op al mijn motoren een zo laag mogelijk (of geen) ruitje gehad, om in een schone luchtstroom te zitten zonder turbulentie. Van turbulentie word ik gillend gek.

Op de super Tenere had ik ook eventueel een lelijke mega hoge ruit mét spoilertje. Lelijk, maar zolang ik reed bleef ik droog. Dus wel praktisch.
Maar op een Z750 zie ik dat niet echt werken.
dit..
Iedereen is anders, wat werkt voor de een werkt niet voor de ander Iengte van de bestuurder kan veel uitmaken..
Dus probeer het met hoe het is, en pas aan op je ervaringen..
Wat vaak een ding is dat je beter directe lucht op je hoofd kan hebben (en een sterke nek kweken) ipv turbulentie van een scherm..
Mijn versys had het stock scherm op zijn kop om die reden.. de turbulentie kwam dan op mijn borst ipv helm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:51:
[...]

Altijd even aan het begin van het seizoen hè, dan weet ik nog hoe ie eruit ziet als ie helemaal schoon is :+
zo deed ik het ook vaak.. voor de winter even goed wassen en in de protectie spray zetten en dan in de lente wer wassen en sprayen.. de laag troep (over de spray) werkt dan als een soort beschermlaag..
De Dealer aan wie ik hem verkocht noemde nog dat hij voor het aantal km er zo goed uit zag..
IMHO kan je met te veel wassen soms meer kwaad dan goed doen..

Maar bij een chopper met 200Kg aan chrome hoort dat erbij en moet je er van houden anders moet je niet zo'n model kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ToolkiT schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:56:
[...]

zo deed ik het ook vaak.. voor de winter even goed wassen en in de protectie spray zetten en dan in de lente wer wassen en sprayen.. de laag troep (over de spray) werkt dan als een soort beschermlaag..
De Dealer aan wie ik hem verkocht noemde nog dat hij voor het aantal km er zo goed uit zag..
IMHO kan je met te veel wassen soms meer kwaad dan goed doen..

Maar bij een chopper met 200Kg aan chrome hoort dat erbij en moet je er van houden anders moet je niet zo'n model kopen..
Ga proberen hem dit jaar iets vaker schoon te maken, lees proberen, maar niet zo grondig hoor. Puur dat weer even alle troep van de kappen af is. Uiteindelijk blijf je toch wel bezig als het wegdek weer eens nat is geweest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
harley schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:49:
Tip:
1. Zonnetje erop en in de rug
2. telefoon op handmatige focus zetten

Vooral in de zon knallen de flakes er dan echt uit. Ik heb het met de metalic lak van m'n huidige motor ook. Lijkt uni, totdat de zon erop staat en dan zie je de metallic echt goed 8)

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU5_X1A__wP22YdbI103efBJfDI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OrBlEyx2I2XUGRvZuRPbiaix.png?f=fotoalbum_large
zo, dat mag duidelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Blijft toch altijd droevig om dit soort nieuws te lezen.

https://www.ad.nl/andere-...jn-leven-kostte~a722a3c0/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Die vlag hoort tegenwoordig andersom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waaj schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:39:
[...]

Die vlag hoort tegenwoordig andersom :+
Als ik crash en op de kop land krijg jij de schuld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditto...
:'( :(:)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 07:45
Shit happens @Bommes , maar wat gebeurde die tweede keer nou?

Wel fijn, dat jij netjes (of zo zie ik het) en rustig langs die paard met trailer gaat en er weinig sympathie af kan zodra ze je weer voorbij komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fedde schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:13:
Shit happens @Bommes , maar wat gebeurde die tweede keer nou?
Leek op het (fiets?)pas al instabiel te worden, vreemd want ik zag geen hobbel ofzo..

Wat er nou fout ging bij de 1e is me ook niet helemaal duidelijk..
Fedde schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:13:
Wel fijn, dat jij netjes (of zo zie ik het) en rustig langs die paard met trailer gaat en er weinig sympathie af kan zodra ze je weer voorbij komen.
Wat een dropneus was dat idd..
@Bommes geeft ze extra ruimte en krijg je dat als reactie.. :X

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 28-04-2023 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'dat is nat!' is een top reactie :D

Idd 100% netjes om zo om dat paard&wagen heen te gaan en dikke pech dat dat dan zo af moet lopen. En wat een onbeholpen lompe reactie van die wagenmenner, die heeft niet door dat zoiets naar hem kan backfiren bij een volgende motor die in gaat halen.

[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 28-04-2023 16:43 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Hmm, een onverwachts overstekende boomstobbe, lijkt het bij de 2e. Die geven niet mee idd. Klote man, hoop dat je niet teveel schade had, aan jezelf en aan de guzzi.
Pagina: 1 ... 476 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.