Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 475 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.985 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Ik zie niet helemaal hoe je door het Pfälzer Wald gaat, @ToolkiT, maar daar kan ik de 48 via Annweiler naar Wissembourg aanraden. De 10 tussen Pirmasens en Landau kan ik afraden; saai, tweebaans en veel vrachtwagen.

Waar plan je je overnachtingen? En wanneer ga je rijden? Wellicht dat ik een stukje mee kan rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Marco1994 schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:00:
Dan denk ik dat je gelijk hebt. Ik heb die exo-520 denk ik vorige jaar februari gekocht. Ik heb hem niet vervangen omdat die aan vervanging toe was, maar omdat een systeemhelm makkelijker is als brildrager
Is volgens mij ook niet echt noemenswaardig qua verschil, het keurmerk denk en that's it?
Dat terzijde draag ik ook een bril en begrijp wat je zegt over een systeemhelm, heb ik ook naar gekeken.
Mooi wel ook, maar vond het niet helemaal passen bij de motor die ik rijd en bril gaat vlot op en af bij deze helm. Kan zijn dat ze daar ook iets aan hebben veranderd bij de 'Evo', maar gok van niet. Had jij toevallig ervaring met dat ExoCom-systeem? Hier wat gezocht, maar weinig tot geen ervaringen gespot, helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:45:
Ik zie niet helemaal hoe je door het Pfälzer Wald gaat, @ToolkiT, maar daar kan ik de 48 via Annweiler naar Wissembourg aanraden. De 10 tussen Pirmasens en Landau kan ik afraden; saai, tweebaans en veel vrachtwagen.

Waar plan je je overnachtingen? En wanneer ga je rijden? Wellicht dat ik een stukje mee kan rijden. :)
cool!
Waypoint toegevoegd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yanzhNCGbJNNHwzTBQkfOAxmfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/esmR7nEmcsAh0FdR1Cr93x56.png?f=fotoalbum_large
Ik rij 1 mei uit Friesland en 2Mei uit Brabant..
Overnachtingen ga ik inplannen als ik de grote route een beetje heb.. ik ga kamperen (maar dat was al duidelijk geloof ik ;) ) camping tips zijn welkom :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:16
Jolke schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:45:

Waar plan je je overnachtingen? En wanneer ga rijden? Wellicht dat ik een stukje mee kan rijden. :)
Ik wilde exact dit gaan typen toen ik zag dat er nog een nieuwe pagina was. :P Toen ik het lijntje zo kort langs Ramstein en Landstuhl zag gaan gingen er bij mij ook al wat alarmbellen af.

Overnachten kan prima bij Haus Waldesruh in Eppenbrunn je gaat kamperen. Van daaruit stap je dan uitgerust op om de L478 onveilig te maken richting Fischbach O-) , en daarna ga je weer verder richting het zuiden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@ToolkiT, genoeg campings die ik aan kan raden, maareh... moet ik wel weten waar je ongeveer wilt zijn. :)
Of mis ik een post waar je reis in details staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:07:
@ToolkiT, genoeg campings die ik aan kan raden, maareh... moet ik wel weten waar je ongeveer wilt zijn. :)
Dit is de grote lijnen route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFlB5ngkXtxTRjyhSUI9ihH5a7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4OzjtOHNLeEBENh0SzLJPZXp.png?f=fotoalbum_large
ik moet het nog in stukken hakken (per dag) om ongeveer de camping locaties te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:45

Kevinr1989

I am the danger

CLB schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:48:
[...]

Is volgens mij ook niet echt noemenswaardig qua verschil, het keurmerk denk en that's it?
Dat terzijde draag ik ook een bril en begrijp wat je zegt over een systeemhelm, heb ik ook naar gekeken.
Mooi wel ook, maar vond het niet helemaal passen bij de motor die ik rijd en bril gaat vlot op en af bij deze helm. Kan zijn dat ze daar ook iets aan hebben veranderd bij de 'Evo', maar gok van niet. Had jij toevallig ervaring met dat ExoCom-systeem? Hier wat gezocht, maar weinig tot geen ervaringen gespot, helaas.
Vanwege het feit dat ik een bril draag en mijn vorige helm een Exo was heb ik (samen met mijn vader) de Exo-930 gekocht, met daarbij 'ingebouwd' het ExoCom systeem. Werkt zoals alle andere systemen zoals Scala en Cardo, alleen is het ExoCom systeem geïntegreerd in de buitenschaal van de helm. Qua kwaliteit denk ik (geen referentie omdat ik Scala en Cardo nooit geprobeerd heb) dat deze twee wel beter zijn, al moet ik zeggen dat ik prima kan communiceren via de intercom op de snelheid als we 120 rijden of als ik gebeld word. :) Muziek luisteren is prettig, alleen soms een beetje schel als het volume te hoog staat. Waarschijnlijk nog wel te tweaken via de app.

Voor meer info, volgens mij kan je op de website van scorpion zelf wel wat meer info vinden of op YouTube?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:00
CLB schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:48:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik die “520” gekocht had, dat ziet er toch dom uit. Totdat je zit te klooien bij een tank station, dan verkies ik toch het functionele. En een systeemhelm zie je ook niet zoveel van als die dicht is. Ik heb expliciet gekozen voor freecom omdat dat op alle helpen werkt en niet alleen specifiek op een bepaald type help.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb me wat laten gaan tijden het tikken, beetje lang stuk geworden. Sorry.

Tijdens een trip van 35000 kilometer gaat het natuurlijk niet alles goed. Mijn vorige update schreef ik op een vrijdag. Af en toe rij ik een dag niet en zo’n dag gebruik voor updates naar vrienden, update voor tweakers en ik heb die dag een back-up gemaakt van alle video’s en foto’s. Dat laatste was erg verstandig van mij want toen ik op zaterdag bij mijn hotel aan kwam zat mijn tas met al mijn kleren, laptop, toiletartikelen en belangrijker mijn bril en Carnet de Passage niet meer op mijn motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mu_CtQaPOZ9J_GBM-A-ojqALGAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2a5GEhV7bHVwITDFaTjBtERr.jpg?f=fotoalbum_large
Toevallig bij die laatste stop nog een foto gemaakt, hier heb ik mijn tas nog :-)

Was me rot geschrokken. 100 kilometer eerder was ik voor het laatst gestopt en zat de tas nog op de motor. Ik ben de hele 100 kilometer teruggereden in de hoop dat mijn tas ergens aan de kant van de weg zou liggen maar uiteraard niet gevonden. Back-up van alle foto’s zat gelukkig in een andere tas. Ik begrijp nog steeds niet hoe dit gebeurd kan zijn, het was ruim 30.000 kilometer goed gegaan. Achteraf denk ik dat ik wel weet wanneer het gebeurd is. Het was een hele erg hobbel weg en ik ben erg hard over een onzichtbare drempel gereden. Denk dat het toen gebeurd is.

Aangezien ik -9 heb ben ik redelijk blind zonder bril of contactlenzen was dit wel even lastig. Plannen moesten dus gewijzigd worden. Na een nacht met contactlenzen in te hebben geslapen naar Dodoma gereden. Dat is de hoofdstad van Tanzania en ik verwachtte daar wel grote winkelcentra te vinden waar ik wat verloren spullen kon kopen. Wat goedkope kleren gescoord en de 6de opticien/pharmacy waar ik langs ging had toevallig een fles lenzenvloeistof liggen.

Ik heb er echt aan gedacht om even terug naar Nederland te gaan om de verloren spullen te vervangen. Zonder bril kan ik niet en ik verwachtte ook niet een lange broek (ben 2 meter) in mijn maat te vinden. Ook zat ik wel een beetje in de rats vanwege de Carnet die ik kwijt was, ik had geen idee wat de douane bij de grens daar van zou vinden. De Carnet zelf vervangen was makkelijker dan ik dacht. De duitse ADAC regelt dat en 1 mailtje plus overmaken van 140 euro was voldoende om het Carnet naar waar ter wereld ook op te sturen. Ik was niet van plan om naar Dar es Salaam te gaan maar ik als ik moet wachten dan liever daar aan het strand.

Onderweg naar Dar es Salaam begon de motor als een gek te trillen. Lekke voorband in de middle of nowhere. Band opgepompt (heb pomp bij me) en deze leek redelijk hard te blijven. Het eerstvolgende dorp was gelukkig maar 20 kilometer verderop. Daarom besloten niet zelf te gaan klooien aan de kant van de weg maar daar langzaam heen gereden. Daar aangekomen was de voorband half leeg en zo ongeveer te heet om aan te raken. Maar wel iemand gevonden die kon helpen mijn binnenband te vervangen (die had ik bij me). Dit gebeurde allemaal gewoon in het zand met niet passend gereedschap maar okay, ik was al blij dat ik hulp had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dswQd3zgf6IhnnB-OT2DZoeBsDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZTp6mExabJesN1w0ReiuoWM.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn voorband wordt gefixt

In minder dan een half uur kon ik verder. Maar na 10 kilometer gestopt omdat ik zeker wist dat de band weer leeg was. Dat was niet het geval, maar het voelde allemaal niet goed, alsof de voorband los om de velg lag. Echt rustig doorgereden naar Dar es Salaam (Dar).

Aangezien ik moest wachten in Dar voor mijn Carnet op zoek gegaan naar dingen die ik nog miste. Maar glazen voor een bril niet kunnen vinden, ook geen lange broek. Wel een tweedehands laptops voor een paar 100 euro. Ik wilde ook echt dat iemand naar mijn banden zou kijken en olie verversen was ook geen overbodige luxe. Gevonden op internet dat de Toyota dealer ook Yamaha motor fietsen verkoopt en onderhoud en na lang zoeken gevonden (google maps locatie klopte niet). In de stromende regen in korte broek en t-shirt (zon scheen toen ik vetrok) naar de werkplaats gereden. Ze konden me niet helpen met de banden maar olieverversen zou wel lukken. Oude olie eruit en met instructieboekje erbij voor de hoeveelheid nieuwe olie er in. Omdat ze geen passend oliefilter hadden deze niet vervangen, de olie die er in ging was ook van een lagere kwaliteit dat Yamaha adviseert (10w-40 SG, er 20w-50 SF in) en de monteur had ook geen idee wat ik bedoelde met of het minerale of synthetische olie was. Stond ook niet op de verpakking, wel dat het Duitse kwaliteit olie was. Sinds deze olie schakelt mijn motor wel een stuk slechter. Met name terugschakelen gaat niet soepel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyMfX4ZQr5W7xkZzBjN9tdcXk0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OYvvOfuUErnZ4FfIFDw2N25.jpg?f=fotoalbum_large
Deze olie adviseer ik niemand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm3GsPHfz7h_NS2VM_F7UAe0IlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72vYBU6Zun2uywqYT4QzW7Rq.jpg?f=fotoalbum_large
De enige oficieële Yamaha workshop in Tanzania, ze werken hier normaal gesproken alleen aan 125cc brommers

Het regende nog steeds toen ik vertrok maar aangezien ik nog niet opgedroogd was maakte dat niet uit. Wel vervelend is het verkeer en de staat van de weg tijdens regen. Was chaos en ben de andere motorijders gevolgd over niet bestaande paadjes, voetpaden vol met mensen en steegjes waarvan ik maar hoopte dat die bij een weg uitkwamen. Hiermee mijn achterband lek gereden (stuk scherp bot). Een dag eerder de voorband, nu dus de achterband. Op 200 meter van een grote benzinepomp/bandenboer. Daar zijn er veel van in Dar maar ze willen allemaal alleen aan auto’s werken. Voor motorfietsen verwijzen ze naar al die lokale mensen die hun werk aan de kant van de weg doen. Dus iemand werd gebeld, die kwam met het verkeerde gereedschap. Ik moest echt vragen of ik even wat gereedschap van die grote bandenboer kon lenen. Probleem was ook dat ik al mijn bagage van de motor had gehaald, ik had dus zelf geen gereedschap bij me of mijn reserve binnenband. De vent die kwam wilde de band plakken zonder het wiel van de motor te halen. Dat kan misschien bij kleine motorfietsen met smalle banden maar niet bij een echte motor. Band van de motor gehaald, motor laten staan bij de benzinepomp en met band rollend naar zijn shop om nu ook in de modder binnenband te plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbpUMZS-GhyYu-4gBw3jXaNVeRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5WeySEG8yHu71dhzjRbjog2.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is een bandenboer/schoenpoetser/bioscoop (oude CRT met illegale films)/electro reparatiecentrum

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdukpnjmKswdkCbCFeEecPfkfuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVo9HRwzJzB7xJ2bl9T4dpZU.jpg?f=fotoalbum_large
De fietspomp die op de grond ligt is gebruikt om de band op te pompen. Toen ik later de druk controleerde was precies de 2.5 bar die het moest zijn

Ik ben daarna 2 dagen op zoek geweest naar en echte bandenboer die mijn banden wilden checken maar deze niet gevonden.

Kudos voor de ADAC en DHL. Binnen 3 dagen nadat ik betaald had was de nieuwe Carnet al afgeleverd bij mijn hotel. Ik kon dus verder, wel met zenuwen omdat ik 0 vertrouwen meer had in mijn banden en ik geen idee had hoe de douane zou reageren als ik niet kon bewijzen dat mijn motor legaal het land binnen gekomen was.

Max verstappen roept wel eens dat zijn banden slecht zijn om een aantal ronden later te roepen dat zijn banden weer goed zijn. Geen idee of dit een ding met banden is maar de eerste 500 kilometer deed mijn voor band raar. Of ik ben er daarna aan gewend, of band herstelt zichzelf, het voelde daarna allemaal een stuk beter. In Lilongwe en Lusaka nog op zoek gegaan naar banden, ook daar niet gevonden.
De grens met Malawi was geen probleem, de Tanzaniaanse douane beambten hebben kopie gemaakt van politie rapport en ze zouden later mijn motor uit het systeem halen (er was op dat moment geen stroom).
Nog een 1000 kilometer later stopte de regen. In Lusaka konden binnen een dag een bril met de juiste sterkte regelen, had ik een broek in mijn maat gevonden en zelfs een laadkabeltje voor mijn Garmin horloge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9ecyOTUdPgkVoOos14RubS2yPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ih8SMjqd3XGMLHE2tDAIT1VC.jpg?f=fotoalbum_large
Een zaterdag bij Lake Malawi, alles werd daarin gewassen. Kinderen, kleding, auto's dus ook mijn motor. De beste man vroeg 7 dollar, heb niet zoveel betaald voor het wassen van mijn motor sinds ik Nederland uit ben

Daarmee kwam ook eindelijk het plezier in het rijden terug. De laatste anderhalve week zijn echt gaaf geweest. Goed weer, veel dieren gezien waaronder een kudde olifanten aan de kant van de weg.
Afgelopen maandag nog weer een lekke achterband gehad (spijker), op 50 meter van een garage. Ze hadden het druk maar ik mocht gereedschap lenen en hebben even geholpen met band van velg halen en er weer op leggen. 90 procent zelf gedaan en voordeel daarvan is dat alle onderdelen schoon en met een beetje vet weer op de motor zijn gesleuteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfMoCkAUJIQy4zo1NziIDWHnSLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rqe4f8e7pnW1ow942Y9a3Q6a.jpg?f=fotoalbum_large
Geen motor maar ben zelf erg content met deze foto

7 seconden film van een groep olifanten die ik tegen kwam. Waren zo dichtbij dat het me niet handig leek te stoppen

Ik ben nu in Pretoria en morgen krijgt de motor een grote beurt plus 2 nieuwe banden (Karoo, ik ken het merk niet maar enige banden die ze hebben) bij een officiële Yamaha dealer. Offerte van omgerekend 850 euro gehad, hoop dat het iets lager uit gaat komen. Daarna terug naar Botswana, dan naar Namibië om via de Atlantische kust naar het zuiden te rijden. Ik verwacht eind mei in Kaapstad te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcFAWKZQZ5V_XbvgIvvd0NAARyg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L6TaJuWeTxsqLywKxiBA5kaZ.png?f=fotoalbum_large
Mijn route door Afrika tot dusver

En mijn Polarsteps:
https://www.polarsteps.co...ling/5384537-to-cape-town

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 24-04-2023 16:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kevinr1989 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:51:
Vanwege het feit dat ik een bril draag en mijn vorige helm een Exo was heb ik (samen met mijn vader) de Exo-930 gekocht, met daarbij 'ingebouwd' het ExoCom systeem. [...] Voor meer info, volgens mij kan je op de website van scorpion zelf wel wat meer info vinden of op YouTube?
Thanks, twijfelde om er gelijk een setje bij te nemen, maar kost ook geen twee tientjes natuurlijk. Zal nog even verder Googlen en wat reviews naslaan en filmpjes bekijken. Ook twijfel ik nog over Scorpion Exo-systeem of wat 'universelers', zoals Marco1994 ook weer noemt.
Marco1994 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:55:
Dat dacht ik ook toen ik die “520” gekocht had, dat ziet er toch dom uit. Totdat je zit te klooien bij een tank station, dan verkies ik toch het functionele. En een systeemhelm zie je ook niet zoveel van als die dicht is. Ik heb expliciet gekozen voor freecom omdat dat op alle helpen werkt en niet alleen specifiek op een bepaald type help.
Niet per se dom hoor, zeker niet. Wel (vaak) net iets gestroomlijnder dan een systeemhelm. Freecom ga ik ook even bekijken, ook weer handig voor de toekomst om te gaan voor iets universelers. Communiceren zal ik vooralsnog niet veel gebruiken denk, maar wat navigatie-aanwijzingen zo af en toe is fijn, muziek wel leuk, maar ook weer wat gevaarlijker dunkt me. Zou het graag eens willen testen, want die systemen werken weer via speakertjes dus ben benieuwd naar de kwaliteit. Dank beiden, ik ga weer verder onderzoeken!

Inmiddels alles binnen voor de eerste ronde:
CLB - motorgear

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 24-04-2023 17:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:38
Na een hele lange tijd mee lezen, nu ook maar eens wat posten.
Eind november mijn rijbewijs gehaald en nu is het toch wel een keer tijd om een motor te gaan kopen.
Nu zat ik een hele tijd te twijfelen over een naked of een super sport, maar ik wil een keer een super sport gehad hebben dus dat moet het gaan worden.
Nou ben ik zelf helemaal weg van de Suzuki gsxr750 k6/k7 en zou in het budget (max 6/7k) moeten kunnen vallen.
Nu is de 2e hands keuze niet heel groot op dit moment en zijn de prijzen het afgelopen jaar ook alleen maar gestegen.

Nu zie ik de volgende motor bijv. staan: https://www.motoroost.nl/...suzuki-gsx-r-750/2796241/

Orgineel NL, 2 eigenaren, alleen vind ik de kilometerstand wat ''spannend'' 58000 klinkt heel veel voor een super sport.

Wat zeggen jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

dokteronline schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:01:
Eind november mijn rijbewijs gehaald en nu is het toch wel een keer tijd om een motor te gaan kopen.
Nu zat ik een hele tijd te twijfelen over een naked of een super sport, maar ik wil een keer een super sport gehad hebben dus dat moet het gaan worden.
Nou ben ik zelf helemaal weg van de Suzuki gsxr750 k6/k7 en zou in het budget (max 6/7k) moeten kunnen vallen.
Nu is de 2e hands keuze niet heel groot op dit moment en zijn de prijzen het afgelopen jaar ook alleen maar gestegen.

Nu zie ik de volgende motor bijv. staan: https://www.motoroost.nl/...suzuki-gsx-r-750/2796241/

Orgineel NL, 2 eigenaren, alleen vind ik de kilometerstand wat ''spannend'' 58000 klinkt heel veel voor een super sport.

Bij goed onderhoud moet dat geen probleem zijn.

Wat ik spannender vind is het gebrek aan ABS en ik vind m zeker niet goedkoop voor dat bouwjaar icm kmstand.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
[Roland] schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:06:
I...
Ik ben nu in Pretoria en morgen krijgt de motor een grote beurt plus 2 nieuwe banden (Karoo, ik ken het merk niet maar enige banden die ze hebben) bij een officiële Yamaha dealer. Offerte van omgerekend 850 euro gehad, hoop dat het iets lager uit gaat komen. Daarna terug naar Botswana, dan naar Namibië om via de Atlantische kust naar het zuiden te rijden. Ik verwacht eind mei in Kaapstad te zijn.
...
Karoo is dan ook geen merk maar een type band van metzeler. Je hebt de nu nog de streetAfbeeldingslocatie: https://d1ykpo4jhzi0cx.cloudfront.net/images/1527582590634/karoo_street_main.png

en de karoo 4
Afbeeldingslocatie: https://www.metzeler.com/sites/Satellite?blobcol=urldata&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1528709331734&ssbinary=true
die iets meer allroad gericht is.

Die foto van die olifant is idd erg gaaf ! blijf je met verbazing en jaloezie volgen ( ook op polarsteps)
Wat is het doel in kaapstad, doorgaan of vanuit daar retour Nederland met vliegtuig/boot ?

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 24-04-2023 20:24 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
noes schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:17:
[...]

Wat ik spannender vind is het gebrek aan ABS en ik vind m zeker niet goedkoop voor dat bouwjaar icm kmstand.
Nee, maar het aanbod is op dit moment sowieso heel karig. Geen ABS vind ik ook wel spannend, maar die worden niet geleverd op de gsxr tot 2013 dacht ik. Is dat dan echt een must have? Anders moet ik verder kijken naar een andere motor.

[ Voor 9% gewijzigd door dokteronline op 24-04-2023 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gixxerk4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23

Prijs is aan de hoge kant mbt kilometers ja maar zoals je al zei vrij weinig aanbod. Met die kilometers wil je dus wel dat wiellagers ed ook al vervangen zijn. En het liefst dat ook de vering een onderhouds beurt heeft gehad. De uitlaat checken op Eu keurmerk anders heb je probleem met tochtje naar duitsland.
Gsx-r750 k6 heeft geen enkel elektronisch hulpmiddel, lekker puur rijden. Naar mijn weten heeft geen enkele gsx-r 600/750 ooit ABS gekregen. Alleen de gsx-r 1000 latere modelen.
Ander probleem met de k6/k7 is de spanningsregelaar. Laat er naar kijken of de originele al vervangen is anders sta je een keer met lege accu. Kappotte regelaar kan ook de dynamo kapot krijgen.
En wat zijn veel kilometers :) https://www.motorfreaks.n...d-life/43418/artikel.html

[ Voor 5% gewijzigd door Gixxerk4 op 24-04-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
dokteronline schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:22:
[...]

Nee, maar het aanbod is op dit moment sowieso heel karig. Geen ABS vind ik ook wel spannend, maar die worden niet geleverd op de gsxr tot 2013 dacht ik. Is dat dan echt een must have? Anders moet ik verder kijken naar een andere motor.
Het lijkt me fijn om ABS te hebben (heb er zelf nooit mee gereden). Echter van de andere kant denk ik dat de noodzaak bij een motor minder groot is dan bij een auto. Heb ook bij hard remmen nog nooit een blokkerend voorwiel gehad. Ook niet in de stromende regen. Ik zou er een oudere GSX-R niet voor laten schieten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Thanks voor de antwoorden, zal nog even verder kijken gezien de prijs icm de km stand. Hopelijk kan ik mij binnenkort melden met de aankoop van een motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joris748 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:44:
[...]

Het lijkt me fijn om ABS te hebben (heb er zelf nooit mee gereden). Echter van de andere kant denk ik dat de noodzaak bij een motor minder groot is dan bij een auto. Heb ook bij hard remmen nog nooit een blokkerend voorwiel gehad. Ook niet in de stromende regen. Ik zou er een oudere GSX-R niet voor laten schieten.
Met name in het buitenland vind ik ABS juist geen overbodige luxe. Duitsers, Walen en Fransen gebruiken nog wel eens rolsplit en dan is het hebben van ABS wel fijn.
Ga je altijd naar het circuit of kom je niet buiten Nederland, dan is de ondergrond vaak al wat betrouwbaarder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
harley schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:21:
[...]

Karoo is dan ook geen merk maar een type band van metzeler. Je hebt de nu nog de street[Afbeelding]

en de karoo 4
[Afbeelding]
die iets meer allroad gericht is.

Die foto van die olifant is idd erg gaaf ! blijf je met verbazing en jaloezie volgen ( ook op polarsteps)
Wat is het doel in kaapstad, doorgaan of vanuit daar retour Nederland met vliegtuig/boot ?
Ah, dank!
Het wordt de Karoo 3 voor en de Karoo 4 achter.
Ik weet het nog niet helemaal. Wel over gedacht om door te gaan (terug rijden via de westkant maar dan in een maand of 3) maar ik heb ook wel zin in lange zomeravonden met vrienden op terras/strand. Komende weken nog even over nadenken al denk ik dat het de motor op de boot en ik in het vliegtuig word.

Leuk dat je volgt op polarsteps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
@ToolkiT uh oh, een (klein) plasje olie onder de motor. Die krijg ik voor maandag niet meer gefikst helaas. Denk je dat de de lange rit aandurft zonder derny?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Je hebt ABS niet nodig.. tot je het nodig hebt. En dan kan het je je motor, je gezondheid of slechts je onderbroek hebben gekost. Vooral voor een beginnende rijder op een sportieve motor lijkt me ABS geen overbodige luxe.

Begin van het seizoen is over het algemeen de slechtste tijd om een motor te kopen, de prijzen liggen nu hoger dan in de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlueMotion schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:49:
@ToolkiT uh oh, een (klein) plasje olie onder de motor. Die krijg ik voor maandag niet meer gefikst helaas. Denk je dat de de lange rit aandurft zonder derny?
Bummer, hopelijk niks ernstigs..

Ik kan elke rit alleen aan :) maar samen is ook leuk 8)
next time gadget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:07:
Laatste plan (en hopelijk blijft dan ook het laatste, heb nu wel genoeg calimoto gezien voor een week ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja6IwBbUOWHdFLErTBjLGKxa5vA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jnfuD9AbERUoi8NeWiB3mqKX.png?f=user_large

Ik heb de routes bij random campings in de buurt laten stoppen maar tips voor goede campsites in die omgeving(en) zijn altijd welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

@ToolkiT wanneer precies ben je in het midden van NL? Als het niet regent :+ dan rij ik een stukje mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 14:53

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Als eens gedacht van over de grens in België of Duitsland te kijken? De prijzen zijn daar vaak wat milder.

Wat betreft ABS, zou ik toch liever met dan zonder rijden...

Short cuts make long delays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
noes schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:55:
[...]

Je hebt ABS niet nodig.. tot je het nodig hebt. En dan kan het je je motor, je gezondheid of slechts je onderbroek hebben gekost. Vooral voor een beginnende rijder op een sportieve motor lijkt me ABS geen overbodige luxe.

Begin van het seizoen is over het algemeen de slechtste tijd om een motor te kopen, de prijzen liggen nu hoger dan in de herfst.
Dat beginnende rijder heb ik even over het hoofd gezien. Die zou ik sowieso geen supersport adviseren. Er zijn legio motoren die leuk zijn en waarop hij sneller, beter leert rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 19:19
Gixxerk4 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:42:
[...]

Prijs is aan de hoge kant mbt kilometers ja maar zoals je al zei vrij weinig aanbod. Met die kilometers wil je dus wel dat wiellagers ed ook al vervangen zijn. En het liefst dat ook de vering een onderhouds beurt heeft gehad. De uitlaat checken op Eu keurmerk anders heb je probleem met tochtje naar duitsland.
Gsx-r750 k6 heeft geen enkel elektronisch hulpmiddel, lekker puur rijden. Naar mijn weten heeft geen enkele gsx-r 600/750 ooit ABS gekregen. Alleen de gsx-r 1000 latere modelen.
Ander probleem met de k6/k7 is de spanningsregelaar. Laat er naar kijken of de originele al vervangen is anders sta je een keer met lege accu. Kappotte regelaar kan ook de dynamo kapot krijgen.
En wat zijn veel kilometers :) https://www.motorfreaks.n...d-life/43418/artikel.html
Wiellagers vervangen? Wat is dat nu weer? Heb diverse motoren ruim over 100k gezet en ooit 1 keer lagers vervangen omdat de vorige eigenaar de hogedruk reinig erop gezet had. NIET omdat ze versleten waren.
Tip: check de lagers door de motor op te bokken en te luisteren en te voelen.

Verder kosten die lagers niet zo heel veel (niet bij de dealer gaan halen, maar gewoon bij een lager boer) en zijn simpel te vervangen.

Spannings regelaas is inderdaad een dingetje, maar dat geld voor veel meer motoren (Honda.....)

Geen enkel elektronisch hulpmiddel > alleen als je recent je rijbewijs behaald hebt kan dat een issue zijn (omdat je nu eenmaal geleerd hebt met ABS te remmen en dan is rijden zonder ABS een risico)
Alleen mijn laatste motor heeft ABS (en andere hulpmiddelen) alle andere hadden dat niet. Gewoon normaal doen kom je al een heel end. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

noes schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:17:
[...]

Ik ben vanaf een mt07 les motor met abs op een cbr600rr zonder abs gestapt, en de abs was wel het minste wat ik spannend vond :P

Wat @f2ride2001 ook zegt, gewoon normaal doen en binnen je limieten blijven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ricjuh op 25-04-2023 08:47 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik zal ook eens mijn nieuwe speeltje showen :)
Honda CB1000R NSC uit 2018
Volgens mij sta ik nog niet in de startpost maar men mag mij toevoegen voor regio Gelderland (Apeldoorn)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiHbpNiMbvw-88bv8XvvixtyVC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onRgj7m2UJwD8NGxE7JHkVLE.jpg?f=fotoalbum_large

De FZ1 is nu weg, hele fijne motor maar ik had waarschijnlijk een echt maandagmorgen model :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@ToolkiT net over de grens met Luxemburg in de buurt van Bitburg kan @DrivinUCrazy wellicht een camping noemen die de moeite waard is. Persoonlijk zou ik de vorige dag iets minder lang doorrijden en een camping in Luxemburg pakken.
Camping in het noorden van de Vogezen (roze/groen) weet ik niet, daar wilde ik ook al een keer heen, maar het is te dicht bij huis om te moeten overnachten. ;)

Trouwens, de eerste dag doe je een extra rondje boven London? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik kampeer niet met de motor, maar ik ben in een ver verleden wel eens naar de camping Heilhauser Mühle geweest net buiten Waxweiler.
Dat zit wel in die regio. :)

Maar let wel, dat is lang geleden, en inmiddels hebben ze daar in 2021 ook nog eens die overstroming gehad. Geen idee hoe het er tegenwoordig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

[...]

Heb zelf het geluk gehad dat ik een GSX-R K2 kon kopen met maar 24K op de teller.
Zelf oliebeurt gedaan en alles nagelopen.
ABS zit er niet op, wel met lessen toentertijd met ABS geleerd noodstop et cetera te doen.
ABS is natuurlijk fijn maar geen must, heb mijzelf ook "anders" leren remmen door gewoon een doodlopende weg zonder verkeer een paar keer goed hard te remmen en dan kom er snel genoeg achter hoe de vork in de steel steekt.

En zoals in de topicstart omschreven staat klopt het wel, een buikschuivert zal meer slijtage onderdelen hebben dan een tourmotort. 8)

En wat @Gixxerk4 doorstuurt is een mooie en duidelijk verhaal.
Bovendien denk ik dat je ook ergens geluk moet hebben met je aankoop, zowel met de luxe wagen als met de fiets.
Succes met de zoektocht!

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arcalite schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:50:
Volgens mij sta ik nog niet in de startpost maar men mag mij toevoegen voor regio Gelderland (Apeldoorn)
[Afbeelding]

De FZ1 is nu weg, hele fijne motor maar ik had waarschijnlijk een echt maandagmorgen model :|
Zo dan, mooi ding zeg. Vind die kleurencombinatie echt mooi!

Waar heb je m gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:20:
[...]

Zo dan, mooi ding zeg. Vind die kleurencombinatie echt mooi!

Waar heb je m gekocht als ik vragen mag?
Thanks, ik vind de kleuren ook super.

De motor komt bij Barbier Motorsport in Havelte vandaan. Zou eerlijk gezegd niet mijn eerste keuze zijn om een motor te kopen gezien er veel import verkocht word maar ik ben tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45
Arcalite schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:27:
[...]
De motor komt bij Barbier Motorsport in Havelte vandaan. Zou eerlijk gezegd niet mijn eerste keuze zijn om een motor te kopen gezien er veel import verkocht word maar ik ben tot nu toe erg tevreden :)
Ze hebben er veel leuks staan maar laatste keer dat ik er was (tevens ook de eerste keer :+ ) hadden ze voornamelijk motoren staan met best wat kilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:14:
@ToolkiT wanneer precies ben je in het midden van NL? Als het niet regent :+ dan rij ik een stukje mee.
Ik rijd 's Ochtends uit friesland, route is ongeveer 6 uur.. dus verwacht rond lunch time in midden van het land te zijn..
DM me je nummer dan kan ik location tracking sturen :)
En natuurlijk is het droog dan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:09:
[...]

Ik rijd 's Ochtends uit friesland, route is ongeveer 6 uur.. dus verwacht rond lunch time in midden van het land te zijn..
DM me je nummer dan kan ik location tracking sturen :)
En natuurlijk is het droog dan! :+
Ik lees het wellicht over het hoofd, maar welke dag is dat? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LankHoar schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:10:
[...]

Ik lees het wellicht over het hoofd, maar welke dag is dat? :)
1 Mei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:30

A13X

Dude

@Youk @ToolkiT Thanks (y) wel prijzig spul zeg :D

Ik wacht nog even met de skidplate te coaten. Begon mij van de week ineens te dagen dat ik hier nog een vrij dikke (8mm ofzo) plaat trespa heb staan waar ik in huis niks mee kan. Ik weet dat de staartkappen nogal eens verwijderd worden bij KTM/Husky allroads en vervangen door kunststof plaatjes. Plaat is groot genoeg voor 2 van die platen + een bagage plaat uit te maken. Dus misschien dat ik daar eens mee ga hobbien/experimenteren. Het resultaat zet ik dan samen met de skidplate in de bedliner.

Althans, dat is het plan. Eerst zien of ik daar uberhaupt de tijd voor kan vinden met de verbouwing hier thuis. :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jammer, dan moet ik gewoon werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LankHoar schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:18:
[...]

Jammer, dan moet ik gewoon werken ;)
En het is nog wel dag van de arbeid dan :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vogezen:
motorhotel La Mouche 3 Les Censeaux 88240 Le Clerjus, France

De naam zegt 'hotel' maar het is meer herberg met camping. Zelf (nog) nooit geweest maar staat heel goed aangeschreven bij legio motorrijders die ik ken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:30:
[...]

En het is nog wel dag van de arbeid dan :+
Yup, velen zijn dan vrij in Europa, maar Nederland uiteraard niet. We hebben sowieso best weinig vrije dagen ivm andere landen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:17:
[...]

Yup, velen zijn dan vrij in Europa, maar Nederland uiteraard niet. We hebben sowieso best weinig vrije dagen ivm andere landen :(
Je mag mij trouwens ook wel toevoegen aan de startpost, Yamaha Tracer 700(of MT-07 Tracer, volgens mij is er geen verschil), bouwjaar 2016, Gelderland regio Doetinchem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:48:
[...]

Je mag mij trouwens ook wel toevoegen aan de startpost, Yamaha Tracer 700(of MT-07 Tracer, volgens mij is er geen verschil), bouwjaar 2016, Gelderland regio Doetinchem
Heb je een plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:30:
Vogezen:
motorhotel La Mouche 3 Les Censeaux 88240 Le Clerjus, France

De naam zegt 'hotel' maar het is meer herberg met camping. Zelf (nog) nooit geweest maar staat heel goed aangeschreven bij legio motorrijders die ik ken.
Thanks, hou ik in gedachte :)
Mijn route rijd er alleen precies net omheen ;) maar goed dat staat niet vast in steen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lcZws94t3c_-GsDl1fHUqUAPXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u62gbSVTu2AQEltteOaipPdI.png?f=fotoalbum_large

Zo'n motohotel runnen lijkt mij trouwens een geweldig idee (zodra de kids groot genoeg zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 25-04-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:20
Arcalite schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:50:
[Afbeelding]

Mooi ding, zeker met die gouden velgen :Y
Ik ga over een tijdje eens proefrijden op een CB750 Hornet en een CB1000R tijdens de Honda demodagen. Gewoon omdat het kan :Y :Y :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
Na een lange tijd alleen kijken mag ik me eindelijk melden, afgelopen week rijbewijs gehaald, motor gekocht dus het plezier kan bijna beginnen.

Iemand nog goeie aanraders voor een waterdichte laptop tas? Zou het beetje zonde vinden om in een regenbui te belanden en dat me laptop dan niet meer werkt 😅

[ Voor 1% gewijzigd door TriPSs op 25-04-2023 15:11 . Reden: Miste een woord ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 22:05

Jimmeh

Bacon

Tenzij je echt al veel ervaring hebt met motorrijden vind ik abs toch echt wel nodig.
Het is een ding om te weten hoe je juist moet remmen, iets anders om dat ook toe te passen indien er iemand anders vlak voor je de baan op rijd oid:o

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar alleen 1 waar die in de garage staat. Zal vanavond even een mooie pic maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jimmeh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:57:
Tenzij je echt al veel ervaring hebt met motorrijden vind ik abs toch echt wel nodig.
Het is een ding om te weten hoe je juist moet remmen, iets anders om dat ook toe te passen indien er iemand anders vlak voor je de baan op rijd oid:o
Zelfs al ben je Guy Martin, op de weg is ABS altijd een goed safety net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

TriPSs schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:57:
Na een lange tijd alleen mag ik me eindelijk melden, afgelopen week rijbewijs gehaald, motor gekocht dus het plezier kan bijna beginnen.

Iemand nog goeie aanraders voor een waterdichte laptop tas? Zou het beetje zonde vinden om in een regenbui te belanden en dat me laptop dan niet meer werkt 😅
Afhankelijk van je budget....Buy once, Cry once...Kriega max 28. Dry bag stopt hoger als de bodem van de tas. Is waterdicht met 10jaar garantie en best wel erg duur. Maar dat quadlock werkt super, hoge kwaliteit en een bruikbare indeling. Oja 15" Hp laptop past met gemak.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ToolkiT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:52:
[...]

Thanks, hou ik in gedachte :)
Mijn route rijd er alleen precies net omheen ;) maar goed dat staat niet vast in steen..
[Afbeelding]

Zo'n motohotel runnen lijkt mij trouwens een geweldig idee (zodra de kids groot genoeg zijn)
Ga je dóór Straatsburg? Voor zover ik weet is dat tegenwoordig een milieuzone waar je een milieusticker voor nodig hebt. Dus ofwel een sticker aanschaffen, ofwel vermijden.

Note to self: Die sticker bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:18:
[...]

Ga je dóór Straatsburg? Voor zover ik weet is dat tegenwoordig een milieuzone waar je een milieusticker voor nodig hebt. Dus ofwel een sticker aanschaffen, ofwel vermijden.

Ik ga eromheen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65FeqQk9HjU-2FBJ_Wa89QKiu0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JvjSTP6kqNS0FTzgp2weWPU9.png?f=user_large
Maar ga nu wel ff uitzoeken waar die mileuzone begint... bedankt voor de tip!

mmm zal er om hangen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJGGPCtGCYTTIvQHZORn9lzhIm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dkUoRN3A3dtxv4XBregk6e9o.png?f=fotoalbum_large
https://www.environmentalbadge.com/eco-zone-strasbourg/

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 25-04-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Ik begreep laatst dat een dergelijke sticker alleen nodig is als je parkeert.
Blijkbaar dat alleen de handhaving de boetes uitdeelt en dat je zonder probleem kan rijden door de stad.

Maar dit heb ik door een hippie Duitser laten vertellen, geen idee of dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:22:
Ik begreep laatst dat een dergelijke sticker alleen nodig is als je parkeert.
Blijkbaar dat alleen de handhaving de boetes uitdeelt en dat je zonder probleem kan rijden door de stad.

Maar dit heb ik door een hippie Duitser laten vertellen, geen idee of dat ook echt zo is.
Just in case de route maar iets omgegooid..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwPUBqBgHMdAX7HAPcJvN9uewjU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9XoMbOuhTNvxsx8lxKaKDoFL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

iMars

Full time prutser

nldls schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:38:
[...]

Gewoon proef gaan rijden. Er zijn echt meerdere motoren die uiteindelijk geschikt kunnen zijn als je er mee gereden hebt. Dan kun je kijken wat de mooiste, goedkoopste of combi is. In mijn geval ging ik kijken voor een zware tour daily en kwam ik thuis met een all-road, dus kan zomaar zijn dat je gaat kijken voor 1 model en met heel wat anders thuis komt.
Dit dus! @de Foarsitter ik reed al jaren op een naked SV1000 heerlijke fiets,lekkere twee-pitter. Toen ik een keer voor een beurt moest wachten ging ik zitten op een Africa Twin, totaal anders, maar man wat zat dat lekker. Dat bleef in mijn hoofd malen dus ik stiekem kijken naar mooie betaalbare adventures. Africa Twin (naar mijn smaak) viel al buiten de boot, maar toen zag ik een KTM 1290 SAR binnen budget. Nu ben ik van naked overgestapt naar een super adventure, nog steeds een 2-pitter (en veel meer pk's :+ )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Na een lange tijd alleen mag ik me eindelijk melden, afgelopen week rijbewijs gehaald, motor gekocht dus het plezier kan bijna beginnen.

Kriega! Die tassen zijn altijd super waterdicht en the best of the best!
Want als China AliXpress je spullen na gaat maken, dan weet je dat je een goed product op de markt hebt gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:18:
[...]

Is dat een fysieke sticker, of kan dat - net als in Zwitserland - inmiddels ook met een app/certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
SniperGuy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:37:
[...]

Want als China AliXpress je spullen na gaat maken, dan weet je dat je een goed product op de markt hebt gezet!
Kriega is echt het beste inderdaad. Ik heb een Trail 18 waar een MBP met sleeve precies in het waterdichte deel past. Je kan er dan nog iets bovenop doen, maar veel extra ruimte heb je niet. Vervolgens heb je nog het minder waterdichte deel, waar je dan nog extra dingen in kan doen.

Mocht je een R20 kopen, dan zou je ook nog een US-5 of US-10 eraan vast kunnen knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

De reguliere Kriega's zijn niet waterdicht, dat zul je echt per tas moeten bekijken. Veel hebben er nu waterdichte dry bags inzitten. Een paar oude zijn waterafstotend of hebben waterafstotende ritsen maar zijn niet 100% waterdicht. Dat zijn alleen de drybags die ze in de nieuwe series hebben.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
A13X schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:45:
[...]

De reguliere Kriega's zijn niet waterdicht, dat zul je echt per tas moeten bekijken. Veel hebben er nu waterdichte dry bags inzitten. Een paar oude zijn waterafstotend of hebben waterafstotende ritsen maar zijn niet 100% waterdicht. Dat zijn alleen de drybags die ze in de nieuwe series hebben.
Idd wel de DryBag pakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:02:
[...]

Ja maar alleen 1 waar die in de garage staat. Zal vanavond even een mooie pic maken.
Prima, tag me even wanneer je dat doet, liefst in antwoord op je reactie met je gegevens, dan voeg ik je toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jolke schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:38:
[...]

Is dat een fysieke sticker, of kan dat - net als in Zwitserland - inmiddels ook met een app/certificaat?
Altijd een fysieke sticker voor Frankrijk. Voor Oostenrijk ken ik het elektronische vignet, maar voor Zwitserland is dat er toch nog niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

@TriPSs +1 Ik heb zelf de Kriega R30 en rij met weer en wind met een dure mac in mijn rugzak (rij zelf met Goretex dus regen deert me niet :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 25-04-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:48
Na een lange tijd alleen kijken mag ik me eindelijk melden, afgelopen week rijbewijs gehaald, motor gekocht dus het plezier kan bijna beginnen.

Voor werk heb ik Overboard rugzak, waterdicht. Past makkelijk 15 inch laptop, kleding en schoenen in. :)

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 13:27
A13X schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:58:
[...]

Afhankelijk van je budget....Buy once, Cry once...Kriega max 28. Dry bag stopt hoger als de bodem van de tas. Is waterdicht met 10jaar garantie en best wel erg duur. Maar dat quadlock werkt super, hoge kwaliteit en een bruikbare indeling. Oja 15" Hp laptop past met gemak.
[...]

iMars schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:19:
[...]

@TriPSs +1 Ik heb zelf de Kriega R30 en rij met weer en wind met een dure mac in mijn rugzak (rij zelf met Goretex dus regen deert me niet :+ )
Thanks! Betaal liever een keer iets meer voor een goeie dan dat straks me MBP water schade heeft 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

TriPSs schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:28:
[...]

[...]

[...]

Thanks! Betaal liever een keer iets meer voor een goeie dan dat straks me MBP water schade heeft 😅
Dat dus, en de R30 is mega groot, heb soms 2 laptops en een iPad erin zitten, met een gerust hart ;) Daarnaast ook een tas met kabels, dongles etc (netwerk beheerder en moet soms door weer en wind naar een storing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 17:53

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Dat kun je met een gerust hart aan Varahannes vragen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6DmKF62l5VwupNQuPog1LLu2Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOtaj64Hpnd1YpeJlT7s2e8n.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.varahannes.at/index.htm

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
ToolkiT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:52:
Ik zeg toeval bestaat niet: La Mouche staat te koop.
https://www.camping-te-ko...rhotel-camping-la-mouche/

Baton Rouge trouwens ook:
https://www.benhet.be/baton-rouge-te-koop/

Dus wach niet langer en sla je slag 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Volgens mij staat La Mouche ondertussen voor het derde jaar te koop, blijkbaar onvoldoende aspirant kopers ook al kan de Corona periode daar natuurlijk mede debet aan zijn.

Wel aardig om te zijn wat 'hotel' daar inhoud ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Na 9 jaar niet meer te hebben gereden, ben ik nu aan het dagdromen over de nieuwe Triumph Street Triple 765 RS. :9~ Alleen kom ik er niet achter of daar voor het woon-werkverkeer een topkoffer op past. Triumph biedt zelf alleen tassen aan. Maar die lijken mij te klein en onhandig voor de laptop en dergelijke.

In de reacties hierboven zie ik enkele suggesties voor rugzakken. Alleen schijnt dat niet verstandig te zijn. Kan iemand een topkoffer aanraden die op de RS past?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

saviour schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:06:
Na 9 jaar niet meer te hebben gereden, ben ik nu aan het dagdromen over de nieuwe Triumph Street Triple 765 RS. :9~ Alleen kom ik er niet achter of daar voor het woon-werkverkeer een topkoffer op past. Triumph biedt zelf alleen tassen aan. Maar die lijken mij te klein en onhandig voor de laptop en dergelijke.

In de reacties hierboven zie ik enkele suggesties voor rugzakken. Alleen schijnt dat niet verstandig te zijn. Kan iemand een topkoffer aanraden die op de RS past?
Motorrijden is niet verstandig ;)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:43
mkrmr schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:16:
[...]

Altijd een fysieke sticker voor Frankrijk. Voor Oostenrijk ken ik het elektronische vignet, maar voor Zwitserland is dat er toch nog niet?
Voor Zwitserland bestaat dat inderdaad nog niet. Het plan is volgens mij dat het volgend jaar word geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Excusé, ik was in de war met Oostenrijk. Daar kun je wel tussen een analoog of digitaal vignet kiezen.

https://www.austria.info/...re-around/by-car/vignette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:03

Secsytime

Automagisch

Gewoon een Boblebee kopen, rij ik al bijna 10 jaar mee.

https://boblbee.com/en-fr...ck?variant=44309993095338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Overigens ook op een Street Triple :p

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes
Oh ooh..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATagpxDSLeu7C-PyhuGwmOjdnWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPkPMBt8JBpEGoZLXyyTTKOI.jpg?f=fotoalbum_large

En ja 2de keer oh ooh tijdens de zelfde rit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_1xd_Pz7aNwLg1hyfMaVPUtwdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Knb9SVIf8A1nm8IgZuOP8N0C.jpg?f=fotoalbum_large
* Bommes wijst naar de kilometerteller en die boom op 50cm voor mijn motor... :|

Meer info volgt later, voor nu: ik ben niet beschadigd de Guzzi slechts een beetje. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 25-04-2023 22:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:31:
Oh ooh..
[Afbeelding]

En ja 2de keer oh ooh tijdens de zelfde rit..
[Afbeelding]

Meer info volgt later, voor nu: ik ben niet beschadigd de Guzzi slechts een beetje. :o
:/ ..... :(:)

Zelfde boom als vorige keer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:12:
Volgens mij staat La Mouche ondertussen voor het derde jaar te koop, blijkbaar onvoldoende aspirant kopers ook al kan de Corona periode daar natuurlijk mede debet aan zijn.

Wel aardig om te zijn wat 'hotel' daar inhoud ;)
Het gaat ook om een flinke boel geld.. de vraag is of je dat terug gaat verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt voor de suggestie. Maar daarin passen volgens mij niet mijn laptop, accessoires, papieren, brood, schoenen, etc.

Het liefst heb ik een topkoffer. Voor de MT-09 SP wordt standaard een 50 liter koffer geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:58

Beperkte bagagemogelijkheden hebben mij ook altijd van de Street Triple gehouden.

Onderstaande is wel een optie:

https://www.hepco.nl/cont...-Sportrack-bagagerek.html

Op die plaat zou je dan weer de montageplaat van een topkoffer kunnen monteren.

Ook biedt Hepco & Becker beugels de Street Triple waar hun C-bow-tassen op kunnen. Ik heb die zelf ook op mijn Shiver, ze zien er oprecht strak uit alleen is inhoud beperkt tot 15 liter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:31:
Oh ooh..

[Afbeelding]
* Bommes wijst naar de kilometerteller en die boom op 50cm voor mijn motor... :|
Nette scherpe opname gemaakt daar Boommes :o :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:53
ToolkiT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:42:
[...]

Het gaat ook om een flinke boel geld.. de vraag is of je dat terug gaat verdienen...
"Meer dan prima omzet , welke bij serieuze interesse ook inzichtelijk is.

6 maanden hard werken en dan 6 maanden rustig aan!"

Het is natuurlijk ook echt een levensstijl en La Mouche is niet noodzakelijk hetzelfde als Jos en Anselma het niet meer uitbaten, dus hoe dat werkt op de omzet voor de nieuwe eigenaars..?

Volgend jaar waarschijnlijk weer naar La Mouche, benieuwd of Jos dan nog altijd klaar staat met een pilsje, of dat ik iemand nieuw ga moeten leren kennen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
Beetje gekke plek om te gaan inleunen voor een bocht... ;)

Gelukkig ben je zelf ongedeerd _/-\o_

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:32
Maar ben je er ook al eens mee gevallen? Het gaat erom, volgens velen, dat een crash met een rugzak om gevaarlijker is omdat je nek dan een hardere klap kan maken en omdat je eerder gaat rollen dan schuiven bij een uitglijder.

Ik weet het ook niet, ik rij ook al jaren met een rugzak. "Je moet gewoon niet vallen" :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34

ik zeg kriega tas achterop binden en je hebt een geweldige bike ;)
een koffer wilde niet op een street triple kan ik je zeggen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOWVzU2OlcUe3MhOFwLv1QyL8Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGHVzqn1rvZr3DSu4cbaiqvD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
saviour schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:06:
[...]
Bedankt voor de suggestie. Maar daarin passen volgens mij niet mijn laptop, accessoires, papieren, brood, schoenen, etc.

Het liefst heb ik een topkoffer. Voor de MT-09 SP wordt standaard een 50 liter koffer geleverd.
Bij Yamaha heb je gewoon een webshop waar je de bijbehorende accessoires kunt kiezen en bij je dealer laat afleveren. Daar staan uit mijn hoofd ook topkoffers van 39 liter (het oude model) of 34 liter, het nieuwe model.

Zo heb ik de topkoffer + montageplaat voor mijn Tracer erbij gekocht. 50 liter vond ik ook wat veel van het goede, zeker in combinatie met de zijkoffers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
ibothead schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:52:
[...]

+1 voor KRIEGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_-FCbTsDzGRKPwIEdrLmyRUh2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhghCR94S1Z4Li6X5gDLSsAh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theredone51 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 06:25:
[...]

"Meer dan prima omzet , welke bij serieuze interesse ook inzichtelijk is.

6 maanden hard werken en dan 6 maanden rustig aan!"

Het is natuurlijk ook echt een levensstijl en La Mouche is niet noodzakelijk hetzelfde als Jos en Anselma het niet meer uitbaten, dus hoe dat werkt op de omzet voor de nieuwe eigenaars..?

Volgend jaar waarschijnlijk weer naar La Mouche, benieuwd of Jos dan nog altijd klaar staat met een pilsje, of dat ik iemand nieuw ga moeten leren kennen :)
Absoluut, de host is cruciaal in dit soort tenten..
Ik vraag me wel af waarom er 2 van dat soort tenten tegelijk te koop staan.. gevolgen van Covid dip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:03:
[...]

Bij Yamaha heb je gewoon een webshop waar je de bijbehorende accessoires kunt kiezen en bij je dealer laat afleveren. Daar staan uit mijn hoofd ook topkoffers van 39 liter (het oude model) of 34 liter, het nieuwe model.

Zo heb ik de topkoffer + montageplaat voor mijn Tracer erbij gekocht. 50 liter vond ik ook wat veel van het goede, zeker in combinatie met de zijkoffers.
ik heb de Givi OBKN58A Trekker Outback Top Box - 58 Litre, dat is een behoorlijke hutkoffer en past zeker niet op elke fiets.
Maar grote voordeel (en reden dat ik hem gekocht heb) is dat er 2 fullface helmets in passen.. dus als MrsT achterop gaat en we ergens koffie gaan drinken kunnen de helmen veilig opgeborgen worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
ToolkiT schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:16:
[...]

ik heb de Givi OBKN58A Trekker Outback Top Box - 58 Litre, dat is een behoorlijke hutkoffer en past zeker niet op elke fiets.
Maar grote voordeel (en reden dat ik hem gekocht heb) is dat er 2 fullface helmets in passen.. dus als MrsT achterop gaat en we ergens koffie gaan drinken kunnen de helmen veilig opgeborgen worden :)
De naam alleen al is een behoorlijke hutkoffer. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
WilbertNeems schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:18:
[...]

De naam alleen al is een behoorlijke hutkoffer. :P
Daarom is hij ook zo groot, anders past de naam er niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:32
ibothead schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:52:
[...]

een koffer wilde niet op een street triple kan ik je zeggen [Afbeelding]
Zijn die tassen ook een beetje makkelijk in het erop en eraf halen? Op mijn CB1000R ga ik ook echt geen topkoffer plaatsen, maar een tas die ik makkelijk achterop kan binden en en op werk mee naar binnen kan nemen is op zich wel top.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
geert_s schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:24:
[...]

maar een tas die ik makkelijk achterop kan binden en en op werk mee naar binnen kan nemen is op zich wel top.
Misschien ook een optie voor jou, veel makkelijker losmaken wordt het denk ik niet. Moet je motor wel droog staan.
https://www.hepco.nl/cont..._Sportrack_bagagerek.html

Het is dat mijn Shiver één doorlopend zadel heeft anders had ik dit zelf vast ook in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

geert_s schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:44:
[...]

Maar ben je er ook al eens mee gevallen? Het gaat erom, volgens velen, dat een crash met een rugzak om gevaarlijker is omdat je nek dan een hardere klap kan maken en omdat je eerder gaat rollen dan schuiven bij een uitglijder.

Ik weet het ook niet, ik rij ook al jaren met een rugzak. "Je moet gewoon niet vallen" :+
Zonder rugzak is natuurlijk het beste, maar als je dan met een rijdt.. zo was het meer bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:05
[...]

Zijn die tassen ook een beetje makkelijk in het erop en eraf halen? Op mijn CB1000R ga ik ook echt geen topkoffer plaatsen, maar een tas die ik makkelijk achterop kan binden en en op werk mee naar binnen kan nemen is op zich wel top.
Kriega tassen zijn wat dat betreft perfect, je haalt 4 straps bijvoorbeeld om je subframe heen, daar haak je een strap in die aan de tas vastzit en dat trek je dan strak aan. Ik had er in eerste instantie ook mijn twijfels bij, maar het zit muurvast.

Het is op sommige motoren even zoeken waar je de lussen het beste kunt vastmaken, maar op mijn vorige Z900 had ik de straps zelfs standaard aan mijn subframe zitten en als ik ze niet nodig had, flapte ik ze naar binnen in de ruimte onder de buddyseat.

Een US10 op de Monster 797 van mijn vriendin en ik had een US20 achterop mijn Z900:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLuD9F1Tlh_oCBVn_28Gq-AFeZY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BS6D7358V4Fnitz6XFwUbiOH.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door UTwizard op 26-04-2023 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
[...]

Ze zijn heel makkelijk te bevestigen/verwijderen; je maakt bevestigingspunten met lusjes aan je (sub) frame onder het zadel en daaraan 'haak' je de tas, dan enkel de straps aantrekken zodat het goed vast zit en gaan!

Hier e nfotootje waar het hopelijk wat beter te zien is (omdat ik mijn tas overdwars had bevestigd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eE3Qa-bGENVwsNqV8AyoBiByno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD2KQoTVDHHGhW54qDhlprMZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Imperial_Master op 26-04-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

f2ride2001 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:42:
[...]
Geen enkel elektronisch hulpmiddel > alleen als je recent je rijbewijs behaald hebt kan dat een issue zijn (omdat je nu eenmaal geleerd hebt met ABS te remmen en dan is rijden zonder ABS een risico)
Alleen mijn laatste motor heeft ABS (en andere hulpmiddelen) alle andere hadden dat niet. Gewoon normaal doen kom je al een heel end. 8)
ricjuh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:43:
[...]

Ik ben vanaf een mt07 les motor met abs op een cbr600rr zonder abs gestapt, en de abs was wel het minste wat ik spannend vond :P

Wat @f2ride2001 ook zegt, gewoon normaal doen en binnen je limieten blijven ;)
Ja, als de overige weggebruikers dat ook doen. Zelfs met veel ervaring kan het gebeuren dat je net te hard remt voor de omstandigheden bij een noodstop. Zou zelf nooit meer een motor kopen zonder ABS, ik rijd dan ook het hele jaar door in alle weersomstandigheden en heb een sportieve rijstijl.

Bij een motor die je alleen op een zonnige zondagmiddag pakt voor een rondje om de kerk is dat wellicht een ander verhaal, maar dan nog kan er iets geks gebeuren waarbij ABS je redden kan. Het is geen wondermiddel, maar na aanschaf (prijs, kleinere selectie motoren) heb je er ook helemaal geen nadelen van (op de weg, offroad en circuit is een ander verhaal).
[...]

Ik heb bijna 3 jaar terug mn 2010 BMW S1000RR met vergelijkbare kilometerstand ingeruild voor slechts iets meer (7750eur). S1000RR was de eerste supersport met rijmodi, ABS en ESP. Misschien die ook overwegen? Heeft wel een stuk meer vermogen dan de GSX-R 750, maar hierin geef ik @f2ride2001 en @ricjuh wél gelijk: als je zelf niet gek doet maakt dat niet uit. Dus misschien deze ook overwegen?
Joris748 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:10:
[...]

Dat beginnende rijder heb ik even over het hoofd gezien. Die zou ik sowieso geen supersport adviseren. Er zijn legio motoren die leuk zijn en waarop hij sneller, beter leert rijden.
True, een supersport is de moeilijkste motor om te rijden (en een adventure de makkelijkste, zijn ze daarom zo populair? :+). Zelf ook mee begonnen en zou er niet weer een kiezen: comfort en gebruiksgemak zijn laag, terwijl een sporttour of naked vergelijkbare fun geeft.

Maar als het de droom is.. ik ben wel blij dat ik een SS heb gehad, het was voor mij dé droom motor. Nu kan ik supersports door nekklachten helemaal niet meer rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

noes schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:13:

True, een supersport is de moeilijkste motor om te rijden (en een adventure de makkelijkste, zijn ze daarom zo populair? :+). Zelf ook mee begonnen en zou er niet weer een kiezen: comfort en gebruiksgemak zijn laag, terwijl een sporttour of naked vergelijkbare fun geeft.

Maar als het de droom is.. ik ben wel blij dat ik een SS heb gehad, het was voor mij dé droom motor. Nu kan ik supersports door nekklachten helemaal niet meer rijden.
Het is inderdaad een specifieke keuze om een supersport te nemen, toen ik voor het eerst Moto GP keek en Rossi zag op de repsol Honda zei ik tegen mezelf dat ik ook zo'n Honda wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdDs1V0Vto9xTfRNqyjdxHnSZO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CALhZQAfXo5Rqubqtu0v3tpe.png?f=user_large

- Het is niet comfortabel
- Het is niet ergonomisch
- Het is niet heel wendbaar

- Het is wel een beleving

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Pagina: 1 ... 475 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.