Die helm heb ik ook, zit echt heerlijk. Lekker licht. Ik heb eergisteren vervangen voor een Shoei systeemhelm, omdat dat met een bril makkelijker is en ik toch wel meer kilometers maak dan gedacht.CLB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:28:
[...]
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind het een pracht-exemplaar:
[Afbeelding: Scorpion Exo Evo Air 520 - Cover matte silver]
Heb ook die Re'vit Flux H2O-laarzen aangeschaft, * dus CLB is klaar voor nu...
Kriebelt nog wel voor een mooie motorjeans en motorsneakers, maar dat komt later wel weer
Vanmorgen AVB gehaald , bah wat was ik zenuwachtig 😩. De les ervoor ging ook erg matig, had er niet zoveel vertrouwen meer in toen ik moest beginnen.
Maar het is gelukt! De langzame slalom ging perfect net zoals het achtje wat de les ervoor niet heel goed ging
Nu waarschijnlijk 2 weken geen lessen en daarna gaan we de weg op. Eind juni het laatste examen en dan is het papiertje binnen als dat ook gelijk goed gaat
Maar het is gelukt! De langzame slalom ging perfect net zoals het achtje wat de les ervoor niet heel goed ging
Nu waarschijnlijk 2 weken geen lessen en daarna gaan we de weg op. Eind juni het laatste examen en dan is het papiertje binnen als dat ook gelijk goed gaat
Ter land, ter zee en in de kroeg
Gisteren de beugels voor de andere Givi (V35) koffers binnen gekregen, en die moesten er natuurlijk op!

Eerst de 'oude' beugels verwijderd. De PLX beugels worden op een compleet andere manier gemonteerd. De PLX beugels worden oa gemonteerd aan de bout van de uitlaat, en aan de kentekenplaathouder. De 'normale' beugels zitten aan de handvatten gemonteerd, en onderaan met een eigen beugel.

Wat ik heel mooi vind aan deze beugels, dat deze mooi 'om' de uitlaat heen lopen, en daardoor ook mooi de vorm van de pijpen volgt. Wat ik wel jammer vind, is dat ze aan de onderkant onderaan de stepjes gemonteerd moeten worden, in plaats van gebruik te maken van het bevestigingspunt wat toch ook al aan de stepjes zit (wat dus de 'normale' beugels wel doen)
Nadat ik de eerste beugel grotendeels had gemonteerd (onderste verbinding bij de kentekenplaat had ik er nog niet op), wilde ik toch wel eens zien hoe het zou gaan staan, dus maar eens een koffer er op geklikt

Is qua vorm toch heel wat beter dan die intruder koffertjes

Vervolgens de rest ook maar gemonteerd, en de topkoffer ook weer gemonteerd.

Het resultaat mag er zijn wat mij betreft:

Eerst de 'oude' beugels verwijderd. De PLX beugels worden op een compleet andere manier gemonteerd. De PLX beugels worden oa gemonteerd aan de bout van de uitlaat, en aan de kentekenplaathouder. De 'normale' beugels zitten aan de handvatten gemonteerd, en onderaan met een eigen beugel.
Wat ik heel mooi vind aan deze beugels, dat deze mooi 'om' de uitlaat heen lopen, en daardoor ook mooi de vorm van de pijpen volgt. Wat ik wel jammer vind, is dat ze aan de onderkant onderaan de stepjes gemonteerd moeten worden, in plaats van gebruik te maken van het bevestigingspunt wat toch ook al aan de stepjes zit (wat dus de 'normale' beugels wel doen)
Nadat ik de eerste beugel grotendeels had gemonteerd (onderste verbinding bij de kentekenplaat had ik er nog niet op), wilde ik toch wel eens zien hoe het zou gaan staan, dus maar eens een koffer er op geklikt
Is qua vorm toch heel wat beter dan die intruder koffertjes
Vervolgens de rest ook maar gemonteerd, en de topkoffer ook weer gemonteerd.
Het resultaat mag er zijn wat mij betreft:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
@s006110 Ziet er idd beter uit dan die Intruders, maar best wel een gevaarte zo, zal niet veel meer mee te filteren zijn nu?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hij is wel een stuk breder geworden ja, met die koffers er op. Gelukkig kun je ze er makkelijk af klikken. (en het lijkt op de fotos erger dan dat het in werkelijkheid is, vooral die foto van achteren ziet er nogal imposant uit)botoo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:28:
@s006110 Ziet er idd beter uit dan die Intruders, maar best wel een gevaarte zo, zal niet veel meer mee te filteren zijn nu?
Ik gebruik ze vooral als we met het hele gezin op pad gaan, of als ik langere ritten maak. Voor de kortere en sportievere ritjes, en woon werk ritjes, heb ik voldoende aan alleen de topkoffer.
Filteren zal wel spannend worden ja met deze koffers er op
[ Voor 9% gewijzigd door s006110 op 21-04-2023 10:34 ]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Nou qua bandjes heb ik de keuze gemaakt om te gaan voor Bridgestone BATTLAX HYPERSPORT S21 voor zowel voor als achter, kost mij €390 inclusief opleggen en balanceren.
Zover ik het mij kan heugen zijn de eerste 50 tot 100 KM de banden zo vers dat je wat rustiger aan moet doen en ze moet "inrijden".
Hebben de ervaren rijders hier nog aanvullingen op
?
Zover ik het mij kan heugen zijn de eerste 50 tot 100 KM de banden zo vers dat je wat rustiger aan moet doen en ze moet "inrijden".
Hebben de ervaren rijders hier nog aanvullingen op
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ik wil denk ik nieuwe tassen ga bestellen voor op mijn Guzzi.
Heb nu simple waterdichte zadeltassen van XLMoto.
https://www.xlmoto.nl/pro...-xlmoto-h2o_pid-PP-111569
Die maar dan zonder de bovenste tas.
Kwaliteit is okay voor wat ze gekost hebben, maar praktisch zijn ze niet echt, heb een zelf gemaakt rekje waar ze aanhangen, veel losse bandjes nodig om de goed vast te krijgen, enz.
Ik kwam uit bij 21 poolse broeders:
http://21brothers.eu/produkt/pocket-2x-25l/
Maar twijfel of ik voor 2 zijtassen ga, met onderliggende bevestigings constructie
Of zo een Horseshoe model tas:
http://21brothers.eu/produkt/rogal-40l/
Ben bang dat die laatste niet echt over het brede zadel van een ADV fiets past.
En het onpraktisch is dat het 1 tas is..
Keuzes..
Ik vind dit wel echt tof:
Kwaliteit is okay voor wat ze gekost hebben, maar praktisch zijn ze niet echt, heb een zelf gemaakt rekje waar ze aanhangen, veel losse bandjes nodig om de goed vast te krijgen, enz.
Maar twijfel of ik voor 2 zijtassen ga, met onderliggende bevestigings constructie
Keuzes..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Klopt, je moet de top(was)laag er goed vanaf rijden. Ik zou de eerste 100 km inderdaad wat rustig aan doen en geen knietje aan de grond proberenSpacialz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:17:
Nou qua bandjes heb ik de keuze gemaakt om te gaan voor Bridgestone BATTLAX HYPERSPORT S21 voor zowel voor als achter, kost mij €390 inclusief opleggen en balanceren.
Hebben de ervaren rijders hier nog aanvullingen op?
maar hoe rijd je dan de toplaag van de zijkanten af?kevlar01 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:28:
[...]
Klopt, je moet de top(was)laag er goed vanaf rijden. Ik zou de eerste 100 km inderdaad wat rustig aan doen en geen knietje aan de grond proberen
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:19:
Ik wil denk ik nieuwe rassen bestellen

Ik houd zelf altijd 150 kilometer aan om het helemaal zeker te weten. Inderdaad gewoon je normale ritten rijden waarbij de banden fatsoenlijk warm worden, maar die eerste 100-150 km niet te gek doen. Gewoon rijden zoals meneer agent dat graag ziet, dan is er niks aan de hand.Spacialz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:17:
En het beste is het om 1 lange rit van 100-150 km te doen ipv een paar korte ritten van 20 km. Het gaat erom dat de banden goed warm worden.UTwizard schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:17:
[...]
Ik houd zelf altijd 150 kilometer aan om het helemaal zeker te weten. Inderdaad gewoon je normale ritten rijden waarbij de banden fatsoenlijk warm worden, maar die eerste 100-150 km niet te gek doen. Gewoon rijden zoals meneer agent dat graag ziet, dan is er niks aan de hand.
Heeft Kriega geen passend Overlander harnas voor de Guzzi? Is hetzelfde concept.Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:19:
Keuzes..
[Afbeelding]
Edit: bij Kriega is dat harnas al die prijs zonder tassen
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 21-04-2023 13:44 ]
Awesome
Ze moeten 1x goed warm worden, hoef je echt geen 150km achter elkaar voor te rijdenkevlar01 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:39:
[...]
En het beste is het om 1 lange rit van 100-150 km te doen ipv een paar korte ritten van 20 km. Het gaat erom dat de banden goed warm worden.
Ik heb een universeel setje zadeltassen wat daar een beetje op lijkt. Moet nog eens goed kijken maar de breedte van het zadel was nog het minst grote probleem. Uitlaat zat ook in de weg en het hing aardig onhandig. Had het toen niet nodig dus niet heel lang gekeken. Maar zou daar wel rekening mee houden.Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
Ja die 21brothers tassen zijn best fair geprijsd.
Ik ga voor de 2 zijtassen, 20liter per stuk.
Heb nog een goede Ortlieb roltas voor dwars bovenop.
[Afbeelding]
Awesome
@A13X ja zeker, ga zeker ook een schildje maken voor op mijn uitlaat.
Of bestel dat bij hun mee

Voor 23 euro kan ik het niet maken denk ik.
Of bestel dat bij hun mee

Voor 23 euro kan ik het niet maken denk ik.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Iemand hier toevallig ervaring met de TomTom Go Ride app? https://www.tomtom.com/en_us/navigation/mobile-apps/go-ride/ Kwam hem toevallig tegen zojuist toen ik mijn oude telefoon als navigatie op de motor aan het voorbereiden was. Ziet er netjes uit vind ik zelf, maar heb er nog niet mee gereden.
Nou is het alleen de vraag, welke kleuren ga ik die tassen bestellen.
Compleet zwart.
Oranje zwart
Geel zwart
Blauw zwart
Enz enz..
Compleet zwart.
Oranje zwart
Geel zwart
Blauw zwart
Enz enz..
Mijn vriendin en ik hebben ondertussen een kleine verzameling Kriega en SW-Motech tassen voor als we wat verder weg gaan, inderdaad niet teveel nadenken over de prijsA13X schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:39:
[...]
Edit: bij Kriega is dat harnas al die prijs zonder tassen

Bij SW-Motech is het in de zomer vaak wel mogelijk om bijv bij Goedhart een 1+1 gratis deal te vinden of een tanktas+montagering waarbij de montagering dan gratis is, dat kan nog wel een bult schelen (zoals op mijn Z900 in het verleden waarbij de montagering al 50 euro was).
TomTom Go Ride is momenteel beta en zo te zien vooralsnog alleen op Android.
Ik gebruik TomTom Go op de iPhone voor een tientje p/j en dat werkt dikke prima maar je kan geen (of extreem lastig via TomTom MyDrive) GPX importeren. Voor mij de doorslag om toch maar een dedicated TomTom voor op de motor aan te schaffen. Bijkomend probleem met iPhone is dat waterdicht niet echt waterdicht is omdat je de oplaadkabel er in wilt houden bij lange ritten en dan komt er vocht in de aansluiting.
Ik gebruik TomTom Go op de iPhone voor een tientje p/j en dat werkt dikke prima maar je kan geen (of extreem lastig via TomTom MyDrive) GPX importeren. Voor mij de doorslag om toch maar een dedicated TomTom voor op de motor aan te schaffen. Bijkomend probleem met iPhone is dat waterdicht niet echt waterdicht is omdat je de oplaadkabel er in wilt houden bij lange ritten en dan komt er vocht in de aansluiting.
:strip_exif()/f/image/m7m8owm4NCZ9NfGEUW6xX1VJ.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
M'n nieuwe Kriega max28 deed wel even zeer ja...UTwizard schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:21:
[...]
Mijn vriendin en ik hebben ondertussen een kleine verzameling Kriega en SW-Motech tassen voor als we wat verder weg gaan, inderdaad niet teveel nadenken over de prijsMaar het bevalt echt super.
Bij SW-Motech is het in de zomer vaak wel mogelijk om bijv bij Goedhart een 1+1 gratis deal te vinden of een tanktas+montagering waarbij de montagering dan gratis is, dat kan nog wel een bult schelen (zoals op mijn Z900 in het verleden waarbij de montagering al 50 euro was).
Awesome
Zwart/wit met rode en gele accenten natuurlijkBommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:06:
Nou is het alleen de vraag, welke kleuren ga ik die tassen bestellen.
Compleet zwart.
Oranje zwart
Geel zwart
Blauw zwart
Enz enz..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
TomTom Mydrive via computer is het vrij simpel de bestanden te importeren, even syncen en je bent klaar om te gaan.botoo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:22:
TomTom Go Ride is momenteel beta en zo te zien vooralsnog alleen op Android.
[Afbeelding]
Gebruik zelf ook TomTom Go op een telefoon, die Go Ride zag ik geen toegevoegde waarde in.
Gamertag: timmie271
mmm volgens mij heb ik nog zoiets op zolder liggen (welke ik op de Fazer gebruikte).. als je interesse hebt kan ik kijken of ik die mee kan nemen..Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:19:
Keuzes..
[Afbeelding]
/f/image/G1sPJLUejM9ErYSk3j5oYRbq.png?f=fotoalbum_large)
deze dus.. zitten met velcro straps aan elkaar en kunnen dus op breedte aangepast worden..
/f/image/xcWAixByW6IvzyKZwHGBWpr0.png?f=fotoalbum_large)
met waterproof hoes..
[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 21-04-2023 15:10 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Thanks @ToolkiT maar ik wil graag van die water dichte adventure tassen.
Je weet tog poser punten met modder er op.
Alu hutkoffers bedoel je?Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:12:
Thanks @ToolkiT maar ik wil graag van die water dichte adventure tassen.
:strip_exif()/f/image/rSn3bjsuxOnoN06JzyggyZSs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 21-04-2023 15:14 ]
Op iPhone? Ik heb het nooit aan de praat gekregen, uiteindelijk opgegeven. Iphone en TomTom / MyDrive geen goede vrienden van elkaar. TomTom weet daarvan en had destijds geen bruikbare oplossing.timmie271 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:03:
TomTom Mydrive via computer is het vrij simpel de bestanden te importeren, even syncen en je bent klaar om te gaan.
Op Android gaat het wel simpel.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik ben ook heel benieuwd om gpx bestanden via iPhone in je mydrive te krijgen, al dan niet via een browser oid. Maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Dit weekend ermee staan klooien.
Dit weekend ermee staan klooien.
Precies, warm rijden is belangrijk. En dat doe je niet door te slingeren, maar door flink te acceleren en te remmen.
Op het circuit zijn ze na de outlap al warm genoeg.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mydrive app op de telefoon gebruik ik niet, te omslachtig gedoe. Alleen de webversie van mydrive en dan zou ie ze moeten syncen, maar ik ben een android noob en geen apple gebruikerbotoo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:48:
[...]
Op iPhone? Ik heb het nooit aan de praat gekregen, uiteindelijk opgegeven. Iphone en TomTom / MyDrive geen goede vrienden van elkaar. TomTom weet daarvan en had destijds geen bruikbare oplossing.
Op Android gaat het wel simpel.
ik heb een set van rino walk gekochtBommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
Ja die 21brothers tassen zijn best fair geprijsd.
Ik ga voor de 2 zijtassen, 20liter per stuk.
Heb nog een goede Ortlieb roltas voor dwars bovenop.
[Afbeelding]
Erg fijne imitatie van kriga
Of je rijdt gewoon normaal op de weg en je hebt dan ook nergens last van. Panisch gedoe over gladde banden. Gewoon geen gekke dingen doen en het komt goed.Joris748 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:19:
[...]
Precies, warm rijden is belangrijk. En dat doe je niet door te slingeren, maar door flink te acceleren en te remmen.
Op het circuit zijn ze na de outlap al warm genoeg.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Onder streep is het de bedoeling dat de banden warm worden. En dat kan veilig door te accelereren en te remmen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:29:
[...]
Of je rijdt gewoon normaal op de weg en je hebt dan ook nergens last van. Panisch gedoe over gladde banden. Gewoon geen gekke dingen doen en het komt goed.
En nee, het is geen ‘panisch gedoe’ want er zijn er al genoeg gevallen met nieuwe banden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik durf wel te beargumenteren dat de nieuwe band de juiste vorm had. En dat het niet de gladde laag van het rubber het probleem was, of in ieder geval, niet de hoofdoorzaak.Joris748 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:06:
[...]
Onder streep is het de bedoeling dat de banden warm worden. En dat kan veilig door te accelereren en te remmen.
En nee, het is geen ‘panisch gedoe’ want er zijn er al genoeg gevallen met nieuwe banden.
Een nieuwe band is mooi rond, en niet een oude - vierkant gereden - band. Dat kan ervoor zorgen dat je motor na de bandenwissel de bocht in 'valt'. Voeg er een abrupte rem / schrik reactie aan toe, en je ligt al gauw naast je motor.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 22-04-2023 13:35 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mijn punt is dat je het opwarmen van die band niet verbetert met abrupt optrekken en remmen. Sterker nog, dan ga je juist meer van je banden vragen terwijl je net zelf zegt dat ze dan nog glad zijn. Dus de kans dat achter dan uitbreekt of dat je voorwiel een stapje opzij zet, wordt alleen maar groter met abrupte acties.
Met gewoon rijgedrag worden die banden ook door en door warm (daar gaat het om, anders kon je ook de föhn eroverheen halen en was het ook goed), daar hoef je geen toeren voor uit te halen.
Met gewoon rijgedrag worden die banden ook door en door warm (daar gaat het om, anders kon je ook de föhn eroverheen halen en was het ook goed), daar hoef je geen toeren voor uit te halen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Banden inrijden?
Gewoon nieuwe monteren, 200km naar het zuiden rijden en daarna een weekend losgaan in Duitsland. Zijn ze vast wel ingereden, althans ik ben er tevreden mee
Gewoon nieuwe monteren, 200km naar het zuiden rijden en daarna een weekend losgaan in Duitsland. Zijn ze vast wel ingereden, althans ik ben er tevreden mee
Banden inrijden is gelukt vandaag. Vanmorgen opgehaald in de regen, voorzichtig gedaan. Daarna tour gemaakt van 250 km. Ze voelen lekke vertrouwd aan.
Ook netjes van de garage: Ze zouden rem vloeistof vervangen. Hij heeft het eerst getest, geen vocht aanwezig, dus ook niet vervangen.
Ook netjes van de garage: Ze zouden rem vloeistof vervangen. Hij heeft het eerst getest, geen vocht aanwezig, dus ook niet vervangen.
Remvloeistof, duur spul en zoals @nldls ook al aangeeft niet altijd noodzakelijk om te vervangen, maar garages doen dat graag want omzet/winst. Simpele hygro test en je weet het.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wrijving resulteert in warmte. Accelereren en remmen geven wrijving en dus warmte. Ik kan de natuurkundige wetten niet veranderen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:26:
Mijn punt is dat je het opwarmen van die band niet verbetert met abrupt optrekken en remmen. Sterker nog, dan ga je juist meer van je banden vragen terwijl je net zelf zegt dat ze dan nog glad zijn. Dus de kans dat achter dan uitbreekt of dat je voorwiel een stapje opzij zet, wordt alleen maar groter met abrupte acties.
Waarschijnlijk is het midden van de band al warm genoeg nadat je een paar 100 meter rechtdoor gereden hebt. Meer naar de zijkanten nog lang niet.
Meestal gaat het mis als er in een bochtje met koude banden teveel gas wordt gegeven. Misschien wel door de schrikreactie die @_Apache_ benoemd.
Duur spul??botoo schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:01:
Remvloeistof, duur spul en zoals @nldls ook al aangeeft niet altijd noodzakelijk om te vervangen, maar garages doen dat graag want omzet/winst. Simpele hygro test en je weet het.
Een flesje kost €7,-
https://www.louis.nl/nl/m...l-volsynthetisch-10037662
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
was idd niet perse duur. Materiaal zelf kost bij de garage iets van 2 / 3 tientjes. Maar het ontluchten van systemen, zeker ook met ABS is nog wel wat werk. Als het totaal niet nodig is, waarom dan doen toch? Ik houd ervan als een garage zo meedenkt en niet klakeloos de boel doet OMDAT het moet.
Nu al twee weken aan het kijken voor mijn eerste motor maar door de bomen zie ik het bos niet meer
Wat voor bossen vind je het mooiste? Naaldbossen, gemengde bossen of loofbossen? Of misschien wel tropisch regenwoud?de Foarsitter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:47:
Nu al twee weken aan het kijken voor mijn eerste motor maar door de bomen zie ik het bos niet meer
Denk eerlijk gezegd dat vooral luiheid is van de garage, denk dat vergeleken met testen van het remvloeistof ze wellicht 5 min langer bezig waren geweest met het daadwerkelijk vervangen van de vloeistof. Het hoeft niet ontlucht te worden he als alles nog op pijl is, alleen doorgespoeld. Uiteindelijk is het natuurlijk de keuze van de klant wat er gebeurd.nldls schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:23:
was idd niet perse duur. Materiaal zelf kost bij de garage iets van 2 / 3 tientjes. Maar het ontluchten van systemen, zeker ook met ABS is nog wel wat werk. Als het totaal niet nodig is, waarom dan doen toch? Ik houd ervan als een garage zo meedenkt en niet klakeloos de boel doet OMDAT het moet.
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 22-04-2023 09:48 ]
Heeft er iemand ervaring met een motor huren in de Eifel ?
Idee zou zijn met de auto er heen, dagje huren / rijden en einde dag met de auto weer terug.
Idee zou zijn met de auto er heen, dagje huren / rijden en einde dag met de auto weer terug.
Gewoon proef gaan rijden. Er zijn echt meerdere motoren die uiteindelijk geschikt kunnen zijn als je er mee gereden hebt. Dan kun je kijken wat de mooiste, goedkoopste of combi is. In mijn geval ging ik kijken voor een zware tour daily en kwam ik thuis met een all-road, dus kan zomaar zijn dat je gaat kijken voor 1 model en met heel wat anders thuis komt.de Foarsitter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:47:
Mee eensJoris748 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 06:45:
[...]
Wrijving resulteert in warmte. Accelereren en remmen geven wrijving en dus warmte. Ik kan de natuurkundige wetten niet veranderen.
Waarschijnlijk is het midden van de band al warm genoeg nadat je een paar 100 meter rechtdoor gereden hebt. Meer naar de zijkanten nog lang niet.
Meestal gaat het mis als er in een bochtje met koude banden teveel gas wordt gegeven. Misschien wel door de schrikreactie die @_Apache_ benoemd.

Precies. Een nieuwe band moet goed warm zijn en het is voldoende.
Omdat ik ze heb: ik gooi bij nieuwe
banden er bandenwarmers om en na even wachten is het prima. De eerste meter kun je vol gas weg rijden en de bocht in remmen zonder op je snufferd te gaan.
Ik zit er oprecht aan te denken om een mt09 of mt10 aan te schaffen, puur als doel voor verhuur (motoshare.nl). De eifel of de ardennen is van mij uit max een uur rijden. Wat je voor stelt, met de auto hier heen en dan de motor pakken is dan best prima te doenwd200 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:33:
[ Voor 40% gewijzigd door M14 op 22-04-2023 11:04 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
50km, 200, of een 'tank'. Er zijn zoveel verschillende meningen / adviezen.
Ik hou bij een nieuwe band de eerste paar ritten de band in de gaten. Glans = rustig aan doen.
Mat zwart = niet meer rustig aan doen.
Ik hou bij een nieuwe band de eerste paar ritten de band in de gaten. Glans = rustig aan doen.
Mat zwart = niet meer rustig aan doen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Proficiat met de aankoopLankHoar schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:05:
Mijn Tweakers account bestaat vandaag 10 jaar. Om het te vieren heb ik maar even een nieuwe motor gekocht:

@banden discussie:
Remmen / accelereren geeft gewoon het meeste warmte in je band. Na een langere stop een paar bochten wat rustiger aan door de bocht maar wel goed remmen en accelereren en je band is meteen weer warm. Niks 'abrupt' aan
Lag met mn nieuwe voorband vorig jaar wel bijna op m'n plaat. Was al ff vergeten dat er een nieuwe op lag en de eerste 90* bocht schoof ie lekker door
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Geen ervaring mee, maar je zou bijvoorbeeld bij motoport Echt of zo een motor kunnen huren.wd200 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:33:
Gewoon uurtje in de bandenwarmers. Klaartimmie271 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:27:
Banden inrijden?
Die heb ik niet liggen, en om ze nu in de oven te leggen
Nieuwe banden, tja. Toen ik nieuwe Michelin Road 5 er onder had laten leggen, voelde het juist alsof ik nóg meer grip had. Alsof ze echt aan de straat kleefde. Beetje het idee van een plakkerige vloer in de kroeg zeg maar 
Heb toen gewoon rustig een tank leeggereden in de regio. Paar rotondes, stukje langs de Rotte en een stuk snelweg. Maargoed, mijn tank is dan ook maar 130km, dus dat is snel gedaan.
Heb toen gewoon rustig een tank leeggereden in de regio. Paar rotondes, stukje langs de Rotte en een stuk snelweg. Maargoed, mijn tank is dan ook maar 130km, dus dat is snel gedaan.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Magnetron dantimmie271 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:45:
[...]
@Tylen woont niet al te ver bij je vandaan en hij komt met de suggestie, dus... hop hop, paar kilometer rijden en bij hem thuis de bandenwarmers er omtimmie271 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:45:
[...]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
:strip_exif()/f/image/7LbZ0Zv2QtZ6MOnucUF2UE20.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo, de VFR is ook naar huis vervoerd, we hadden m gisteren vrij vlot aan de gang (en leek best prima te lopen) na het schoonbeunen van de carburateurs, maar toen ontploften er een paar o-ringen van de benzinebuisjes tussen de carburateurs en spoot de benzine er uit.
Ow, en de voorwiellagers zijn ontploft (zo voelen ze iig) dus die moet ik ook nog ff vervangen.
Verder nog de benzinekraan ff bekijken, die zweet een beetje, een slangetje of wat vervangen en dan ff vloeistoffen vervangen, filters en de klepspeling controleren.
Kijken of ie het fatsoenlijk doet en dan 2 nieuwe banden dr op.
Ding is iig erg netjes, dus dat is wel fijn.
En de originele Honda accu uit 2007 doet het ook nog
leeg
Remvloeistof vervangen staat volgens de garage op vaste termijnen voor mijn auto en die rekent daar een aardig bedrag voor zonder dat ze de moeite nemen om het te meten, dat noem ik duur (ik laat het dan ook altijd meten en doe minstens drie keer langer met de vloeistof dan het schema aangeeft).
Een flesje bij Louis halen en zelf vervangen is van een hele andere orde.
Nieuwe dB-killer gemonteerd en dB gemeten. Helaas was ik alleen dus kon ik niet op de voorgeschreven 2650 rpm meten maar ik heb wel een aardige vergelijking kunnen maken op stationair toerental.
zonder killer 84 dB
custom killer 82 dB
E-keur killer 80,5 dB
Bonus is dat de motor met de huidige afstelling (van de open uitlaat) niet meer smoort zoals met de E-keur killer dus ik verwacht dat ik nu bij de nieuwe afstelling weinig tot geen verliezen ga hebben.
Links de E-keur met een binnen diameter van 28 mm. 6,1 cm² en rechts de custom met een binnendiameter van 34 mm 9,1 cm²
Een flesje bij Louis halen en zelf vervangen is van een hele andere orde.
Nieuwe dB-killer gemonteerd en dB gemeten. Helaas was ik alleen dus kon ik niet op de voorgeschreven 2650 rpm meten maar ik heb wel een aardige vergelijking kunnen maken op stationair toerental.
zonder killer 84 dB
custom killer 82 dB
E-keur killer 80,5 dB
Bonus is dat de motor met de huidige afstelling (van de open uitlaat) niet meer smoort zoals met de E-keur killer dus ik verwacht dat ik nu bij de nieuwe afstelling weinig tot geen verliezen ga hebben.
Links de E-keur met een binnen diameter van 28 mm. 6,1 cm² en rechts de custom met een binnendiameter van 34 mm 9,1 cm²
:strip_exif()/f/image/y4wBW62HVyfPpKaH5PKvnjjf.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je weet waar ik woon tochtimmie271 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:45:
[...]
Paar kilometer? Zo groot is het dorp zelf nietWill_M schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:54:
[...]
@Tylen woont niet al te ver bij je vandaan en hij komt met de suggestie, dus... hop hop, paar kilometer rijden en bij hem thuis de bandenwarmers er om![]()
Bugger...
Ik had een Aussie style Swag besteld (voor comfort)
:strip_exif()/f/image/D75dfBy8ZEorYaJdc4EceWFe.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos paste goed achterop.. maar na oprollen (mest mat en slaapzak erin) is ie toch een significant stuk groter
:strip_exif()/f/image/k0Q44x7GNASweEETXNTyUB5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus wordt toch maar een old school tent vrees ik... Swag leek juist wel relaxed..
:strip_exif()/f/image/D75dfBy8ZEorYaJdc4EceWFe.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos paste goed achterop.. maar na oprollen (mest mat en slaapzak erin) is ie toch een significant stuk groter

:strip_exif()/f/image/k0Q44x7GNASweEETXNTyUB5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus wordt toch maar een old school tent vrees ik... Swag leek juist wel relaxed..
Precies
Dat had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen..ToolkiT schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:33:
Bugger...
[Afbeelding]
De doos paste goed achterop.. maar na oprollen (mest mat en slaapzak erin) is ie toch een significant stuk groter![]()
[Afbeelding]
Die dingen zijn leuk in de outback waar het altijd warm is een je met een Yute rond rijd.
Die pakketten zijn echt huge.
Twincam blok. Welk jaar? Indien <2007 check je kettingspanners...... Te vaak teveel schade gezien.LankHoar schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:05:
Mijn Tweakers account bestaat vandaag 10 jaar. Om het te vieren heb ik maar even een nieuwe motor gekocht:
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
2014, 1700cc blok dus gelukkig alle kinderziektes van de Twin Cam eruitharley schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:18:
[...]
Twincam blok. Welk jaar? Indien <2007 check je kettingspanners...... Te vaak teveel schade gezien.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Daar zitten in ieder geval de hydraulische in, niet zo goed als een tandwielaangedreven nokkensas, dus nog wel af en toe checken, maar niet de problemen die de mechanische hebben.

En gelukkig ook geen 110CI, want die loopt gewoon te vaak te heet. Sowieso een GOEDE kwaliteit full synthetic olie gebruiken, kan tot wel 10 graden schelen ( en dus ook minder vaak achterste cylinder uitschakeling)

En gelukkig ook geen 110CI, want die loopt gewoon te vaak te heet. Sowieso een GOEDE kwaliteit full synthetic olie gebruiken, kan tot wel 10 graden schelen ( en dus ook minder vaak achterste cylinder uitschakeling)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Als ik het matras eruit haal en vervang met self inflatable fan kan het nog (net)...Bommes schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:55:
[...]
Dat had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen..
Die dingen zijn leuk in de outback waar het altijd warm is een je met een Yute rond rijd.
Die pakketten zijn echt huge.
:strip_exif()/f/image/NMMRwnMjDI5othAX2ZMMvfph.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het word toch maar de kleine rollbag deze trip..en offer een pannier op voor de tent..
:strip_exif()/f/image/rptZddANPt5Jxj2zNzMllLHX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou dat echt lonen? Je moet toch gigantisch veel verhuren wil je de onkosten eruit hebben en er een beetje aan overhouden?M14 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:00:
[...]
Precies. Een nieuwe band moet goed warm zijn en het is voldoende.
Omdat ik ze heb: ik gooi bij nieuwe
banden er bandenwarmers om en na even wachten is het prima. De eerste meter kun je vol gas weg rijden en de bocht in remmen zonder op je snufferd te gaan.
[...]
Ik zit er oprecht aan te denken om een mt09 of mt10 aan te schaffen, puur als doel voor verhuur (motoshare.nl). De eifel of de ardennen is van mij uit max een uur rijden. Wat je voor stelt, met de auto hier heen en dan de motor pakken is dan best prima te doen
Je kan ook niet zomaar iedere verzekering erop zetten want vaak staan standaard polissen geen verhuur toe. Schade die je bij de verzekering gaat claimen komt op jouw naam te staan en heeft dus invloed op je bonus/malus en zaken als onderhoud en dergelijke (tenzij je veel zelf kunt doen) zijn toch een behoorlijke kostenpost.
Het idee van motoshare is dat zij een allrisk-verzekering hebben voor de tijdsduur van de verhuur. Het heeft geen gevolgen voor je eigen verzekering.SniperGuy schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:24:
[...]
Zou dat echt lonen? Je moet toch gigantisch veel verhuren wil je de onkosten eruit hebben en er een beetje aan overhouden?
Je kan ook niet zomaar iedere verzekering erop zetten want vaak staan standaard polissen geen verhuur toe. Schade die je bij de verzekering gaat claimen komt op jouw naam te staan en heeft dus invloed op je bonus/malus en zaken als onderhoud en dergelijke (tenzij je veel zelf kunt doen) zijn toch een behoorlijke kostenpost.
Betreft onderhoud, als je dat allemaal moet laten doen wordt het duur. Maar dat kan ik allemaal zelf, inclusief banden omleggen. Banden zijn het duurst, de rest aan inkoop is allemaal tientjeswerk.
Van wat ik zie moet het makkelijk haalbaar zijn om €100 per dag netto over te houden voor een MT10. Laat de aanschaf 12K zijn (via Duitsland importeren), dan zou 120 dagen verhuur genoeg zijn om de motor terug te verdienen. Dat lijkt me haalbaar in een jaar of 3: 40 dagen per jaar verhuren. Daar moet uiteraard nog wat bij ivm onderhoud: Met 50 dagen per jaar moet dat haalbaar zijn.
Mocht het tegen vallen, een MT10 is redelijk waardevast. Verkopen kan altijd nog. En mijn vriendin heeft wat afwisseling op haar Kawa Z750.
Mooie route gemaakt:timpy007 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:46:
@ToolkiT, Weet niet wanneer je wilt gaan maar bedenk je dat de meeste passen pas rond mei/juni open gaan. Het heeft de laatste week weer lekker gesneeuwd in de bergen dus ik verwacht niet dat ze veel vroeger open gaan.
Voor normale openingstijden van de bergpassen verwijs ik u graag naar de website van de TCS
Optioe a:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eSSzLKgkfadhuevGbhWgTDDT.png?f=user_large)
Maar helaas.. en ik vrees dat die ook niet in begin mij open zijn..
/f/image/3l4nrUJqlPcZ2OccEyvLYkQq.png?f=fotoalbum_large)
Toch maar even omdenken vrees ik.. want alternatieve routes die die passen vermijden zijn ook niet super:
Optie B:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hwcx0NEVwfWfccXIDSrdA6tS.png?f=user_large)
Optie C:
/f/image/WTJEtioHqeYZH0fYdPS976Pc.png?f=fotoalbum_large)
mmm keuzestress..
Misschien toch maar de alpen bewaren tot een voldende keer (in de zomer dus)..
@ToolkiT, Zou zeker in de zomer weer eens terug komen. Sustenpas en Nufenen zijn tot nu toe mijn favorieten; Lekkere bochten en een prachtig uitzicht.
Zou zelf voor nu meer in Frankrijk/Duitsland door het laaggebergte gaan. Ben 2 weken geleden in de Jura (Frankrijk) geweest met de auto, maar dat was nog leuker geweest op de motor. In de alpen kan je bij de tunnels op dit moment rekenen op file's gezien de vakanties.
Zou zelf voor nu meer in Frankrijk/Duitsland door het laaggebergte gaan. Ben 2 weken geleden in de Jura (Frankrijk) geweest met de auto, maar dat was nog leuker geweest op de motor. In de alpen kan je bij de tunnels op dit moment rekenen op file's gezien de vakanties.
De eerste 450km op de Lowrider zijn een feit
De eerste flinke bui ook helaas
Heerlijk weekend gehad, openingsrit van de club vandaag en aansluitend even gekeken bij de opening van BCCB (custom shop) in zutphen. Mooie zaak, aanrader om eens te bezoeken. Geslaagd weekendje zo
:strip_exif()/f/image/vEnLFUdaruYDwsfT597IxVIF.jpg?f=fotoalbum_large)
@ToolkiT als je gewoon wil rijden ergens in de toffe bergen zou ik voor die periode en route uitzoeken die wat lager blijft.
Ik ben regelmatig om moeten draaien in die periode bij de hogere passen. Dat had ik je ook op Messenger al geschreven.
Is er een punt of plek waar je persee naar toe wil buiten NL??
Como meer, de Guzzi fabriek?
Staat me iets bij van een vriendin in Oostenrijk?
Of gaat het je gewoon om een gave route te rijden?
Ik ben regelmatig om moeten draaien in die periode bij de hogere passen. Dat had ik je ook op Messenger al geschreven.
1e idee was gewoon een gave route.. toen had ik door dat ik verder zou kunnen gaan dan ik initieel dacht..Bommes schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:39:
@ToolkiT als je gewoon wil rijden ergens in de toffe bergen zou ik voor die periode en route uitzoeken die wat lager blijft.
Dus toen kwam het 'rode deur' idee (bucketlist) maar ik ga de alpen maar skippen en een keer in de zomer doen.. dan doe ik ook wel Mandello..
Dus nu maar aan het kijken naar leuke route ten noord-westen van de alpen en lager blijven..
MrsT opperde al om te zoeken naar een camping bij een wijnhuis.. geen slecht idee
Als mensen nog tips hebben voor zuidelijk Duitsland, NO Frankrijk, Luxemburg, Belgie? dan hoor ik het graag..
Jura ga ik zeker naar kijkentimpy007 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:38:
@ToolkiT, Zou zeker in de zomer weer eens terug komen. Sustenpas en Nufenen zijn tot nu toe mijn favorieten; Lekkere bochten en een prachtig uitzicht.
Ja ik gebruik altijd alleen top merk olie, en vooral niet te lang er mee door rijden maar bijtijds vervangen. Kost wat meer aan onderhoud maar merk je (als het goed is) wel in hoe lang het blok mee kan. Deze bike heeft nu 20K op de teller, en hoop hem zeker 10 jaar te rijden, echt mijn smaak maken helemaal. Gezien ik zo'n 15K per jaar rijd moet dat blok dus nog wel even een hele tijd soepel mee gaanharley schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:52:
Daar zitten in ieder geval de hydraulische in, niet zo goed als een tandwielaangedreven nokkensas, dus nog wel af en toe checken, maar niet de problemen die de mechanische hebben.
[Afbeelding]
Heb je toevallig tips in de buurt van Cochem? Ga er met Hemelvaart een paar dagen heen.timpy007 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:38:
harley schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:52:
* botoo dus wel een TC110 en ja, die's warm
Zeker met de aankomende rit via via Italie is full synthetic wel een overweging waard, EITMS slaat bij mij zelfs in de winter al aan bij (langdurig) stilstaande file.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Helaas niet, begin vrij bekend te raken in CH en vlak over de grens maar in dat gebied ben ik nog niet geweestunifi schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:21:
[...]
Heb je toevallig tips in de buurt van Cochem? Ga er met Hemelvaart een paar dagen heen.
Wist je dat je met een skidplate van een husky ook kunt sleeën?

Iemand nog tips hoe en waarmee je die het beste mat zwart kunt verven/spuiten/coaten?
Liefst iets wat makkelijk bij te werken is, steenslag op weg naar Starbucks zal niet te voorkomen zijn. Maar dan kan ik het na mijn latte macchiato soy pumpkin spiced espresso weer bijwerken zodat mijn status als poser in stand blijft.
Zat zelfs te denken aan hammerite metaal mat zwart, dat zou zo over aluminium heen moeten kunnen. Daarvoor hoef ik het alleen op te ruwen.

Iemand nog tips hoe en waarmee je die het beste mat zwart kunt verven/spuiten/coaten?
Liefst iets wat makkelijk bij te werken is, steenslag op weg naar Starbucks zal niet te voorkomen zijn. Maar dan kan ik het na mijn latte macchiato soy pumpkin spiced espresso weer bijwerken zodat mijn status als poser in stand blijft.
Zat zelfs te denken aan hammerite metaal mat zwart, dat zou zo over aluminium heen moeten kunnen. Daarvoor hoef ik het alleen op te ruwen.
Awesome
Ligt er een beetje aan wat je wil doen, maar rondom Cochem is het sowieso mooi rijden, langs de Moesel richting Bernkastel-Kues - Piesport bijv. Als je van oude kastelen houdt, Burg Eltz zit er niet ver vandaan (Cochem heeft zelf ook een kasteel). De Nurburgring Nordschleife heb je op 3 kwartier afstand, gaaf om te kijken / rijden. Maar daar in de regio kun je eigenlijk niet verkeerd gaan als het gaat om mooie wegen rijden.unifi schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:21:
[...]
Heb je toevallig tips in de buurt van Cochem? Ga er met Hemelvaart een paar dagen heen.
@A13X wat denk je van raptor liner, kan zeker een stootje verdragen en geeft nog een bad ass tintje erbovenop.
Nou, we zijn even verder, en nogmaals bedankt voor de tips! Ik ben naar een motorwinkel in Assen geweest, daar een Alpinestars Andes v3 Drystar pak op de kop getikt. Of ja, de jas (want 30% korting) en online de broek. Ben je in totaal 390,- verder voor een goed en waterdicht (ja, geen GoreTex, maar je moet blijkbaar echt je best doen daar water doorheen te krijgen) pak.mphilipp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:24:
Wat ook al gezegd is door @MichielK71 , zo'n legging/lange onderbroek is eigenlijk altijd fijn. Ik heb een GoreText pak, en jaren geleden had ik ook een leren pak, en ik draag altijd die lange onderbroek. Het is een Icebreaker Merinowol ding. Vind ik eigenlijk altijd prettiger dat meteen in je pak. En ik heb altijd een soort sportshirt aan als eerste laag. Zo'n shirt, met die lange onderbroek is voornamelijk bedoeld als comfortlaag en om transpiratie te absorberen. Zo zal je pak minder snel gaan ruiken. Bovendien hebben die sportshirts de eigenschap dat ze transpiratie verspreiden waardoor je a)geen natte plekken krijgt en b)sneller weer droog bent. Als het erg warm is, kun je het daarbij laten. Is het ietsje frisser, kun je er een fleece ding overheen dragen. Ik heb een (Klim) pak zonder voering, dus ik heb verschillende opties voor een warme onderlaag. Het dunne sportshirt wordt dan verwisseld voor een dikker gebreid merinowollen shirt en daar overheen een thermofleece trui. Thermofleece is heerlijk warm en toch dun. Zo zit je niet als Michelin mannetje op de motor.
Nou hebben de meeste pakken wel een thermovoering, dus mijn lagen zijn niet voor iedereen van toepassing, maar een sportshirtm al dan niet van merinowol is eigenlijk altijd wel een aanrader imho. Het grote voordeel van Merinowol is dat het van nature geen luchtjes opneemt (anti-bacteriëel). Je hebt ook shirts met zilvernanodeeltjes bladibla, maar dat was je er langzaam maar zeker uit. Ze werken wel, maar dat wordt steeds minder. Merinowol is alleen best duur, maar wat mij betreft het geld wel waard.
Dat zijn een mijn 'pro-tips'. Iedereen heeft zo zijn eigen dingen die in de loop der jaren worden 'ontwikkeld' en dat is het leuke van een forum. Je krijgt nu gratis en voor niets heel veel kennis over je uitgestort... Daar mag jij nu kaas van gaan maken
Die waterdichtheid ben ik trouwens erg dankbaar voor.. Want iedere les die ik gehad heb (4 lessen van 2 uur) voor mijn AVB-examen heb ik regen gehad

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De 2 CVO 110ci die wij in onderhoud hebben zijn beide geupgrade naar een 10row oliecooler (eigenlijk nog steeds niet voldoende effect) en uiteindelijk een jims forceflow air cooler. Niet mooi wel heel effectief.botoo schreef op maandag 24 april 2023 @ 01:07:
[...]
![]()
* botoo dus wel een TC110 en ja, die's warm
Zeker met de aankomende rit via via Italie is full synthetic wel een overweging waard, EITMS slaat bij mij zelfs in de winter al aan bij (langdurig) stilstaande file.
@unifi
Mooi wegen die er uit springen:
- L202 van Treis-Karden langs Maria-Engelport
- Treis-Karden naar Kastellaun
- Rondom Piesport bijvoorbeeld de L52, en de L50 zelf natuurlijk
- Vanuit Piesport de L157 richting Merscheid. (let op, hier wordt nog wel eens gelaserd
)
- L29 van Salm naar Gerolstein
- K77 van Salm naar Birresborn
Afhankelijk van hoe fanatiek jullie rijden: je zou ook de Rijn nog over kunnen steken en naar het Wispertal kunnen gaan.
Verboden voor motoren:
- Bad-Bertrich naar Hammermühle (ik dacht dat dit de K31 is)
- B259 naar Cochem is snelheidsbeperking alleen voor motoren.
Gisteren zelf nog met een maatje een dagtripje naar Gerolstein gedaan. Hij moest zijn nieuwe Ducati inrijden, dus maar direct zo'n 400km erbij gezet.
Dat inderdaad, echt verkeerd kun je daar niet rijden. Rondom de Nürburgring probeer ik zelf redelijk weg te blijven trouwens; te veel posers die daar rondom het circuit rijden alsof ze óp het circuit rijden, maar de wegen zijn in die regio allemaal prachtig. Niet allemaal van topkwaliteit, maar wel mooi.UTwizard schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:52:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je wil doen, maar rondom Cochem is het sowieso mooi rijden, langs de Moesel richting Bernkastel-Kues - Piesport bijv. Als je van oude kastelen houdt, Burg Eltz zit er niet ver vandaan (Cochem heeft zelf ook een kasteel). De Nurburgring Nordschleife heb je op 3 kwartier afstand, gaaf om te kijken / rijden. Maar daar in de regio kun je eigenlijk niet verkeerd gaan als het gaat om mooie wegen rijden.
Mooi wegen die er uit springen:
- L202 van Treis-Karden langs Maria-Engelport
- Treis-Karden naar Kastellaun
- Rondom Piesport bijvoorbeeld de L52, en de L50 zelf natuurlijk
- Vanuit Piesport de L157 richting Merscheid. (let op, hier wordt nog wel eens gelaserd
- L29 van Salm naar Gerolstein
- K77 van Salm naar Birresborn
Afhankelijk van hoe fanatiek jullie rijden: je zou ook de Rijn nog over kunnen steken en naar het Wispertal kunnen gaan.
Verboden voor motoren:
- Bad-Bertrich naar Hammermühle (ik dacht dat dit de K31 is)
- B259 naar Cochem is snelheidsbeperking alleen voor motoren.
Gisteren zelf nog met een maatje een dagtripje naar Gerolstein gedaan. Hij moest zijn nieuwe Ducati inrijden, dus maar direct zo'n 400km erbij gezet.
Vandaag nieuwe oliefilter en olie besteld, nieuwe knipperlicht relais is ook binnen voor de led knippers weer in het juiste tempo te krijgen. Nu het zo regent is het ook minder erg dat de motor kaal staat te wachten om weer opgebouwd te worden.
Flink wat plastic moeten verwijderen om bij de voor knipperlichten te komen
Flink wat plastic moeten verwijderen om bij de voor knipperlichten te komen
Hm die ga ik eens in gedachten houdenYouk schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:11:
@A13X wat denk je van raptor liner, kan zeker een stootje verdragen en geeft nog een bad ass tintje erbovenop.
![]() | ![]() |
De 'Exo-520 Air' dan? De 'Exo-520 Evo Air' is van dit jaar namelijk en dat zou wel rap zijn qua vervanging.Marco1994 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:36:
Die helm heb ik ook, zit echt heerlijk. Lekker licht. [...]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik moet voor mijn motor (GSR 750 , 2012) nog een ART 4 slot kopen, ik dacht zelf aan een remschijfslot omdat dit het handigst is mee te nemen?
Is er nog iets waar ik specifiek op moet letten bij aanschaf van zown slot of voldoet ieder slot?
Is er nog iets waar ik specifiek op moet letten bij aanschaf van zown slot of voldoet ieder slot?
Als rijder van een honda cbf600 (2005): let op de gaten in je remschijfHunter98X schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:40:
Ik moet voor mijn motor (GSR 750 , 2012) nog een ART 4 slot kopen, ik dacht zelf aan een remschijfslot omdat dit het handigst is mee te nemen?

Lijkt natuurlijk een open deur en die van mij schijnt echt 1 van de weinige modellen te zijn die dit heeft, maar ik heb er veel uitgeprobeerd bij de winkel voordat ik er 1 had die er (met moeite) opgezet kan worden.
Dan denk ik dat je gelijk hebt. Ik heb die exo-520 denk ik vorige jaar februari gekocht. Ik heb hem niet vervangen omdat die aan vervanging toe was, maar omdat een systeemhelm makkelijker is als brildragerCLB schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:50:
[...]
De 'Exo-520 Air' dan? De 'Exo-520 Evo Air' is van dit jaar namelijk en dat zou wel rap zijn qua vervanging.
[ Voor 15% gewijzigd door Marco1994 op 24-04-2023 14:01 ]
grappig, dat had ik ook op mijn lijstje staan..unifi schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:21:
[...]
Puur uit nostalgie:
/f/image/4OzjtOHNLeEBENh0SzLJPZXp.png?f=fotoalbum_large)
Hoe heet word het daar? als het erg warm word kan je kachel verf gebruiken.. maar ik vermoed dat het wel mee valt.. dus een willekeurige metaalverf geschikt voor Alu zal voldoen..A13X schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:50:
Wist je dat je met een skidplate van een husky ook kunt sleeën?![]()
[Afbeelding]
Truck bed liner verf is meeste hufterproof:
Raptor Roll-On Bed Liner. Best Choice. ...
Krylon Automotive Truck Bed Coating. See More Reviews. ...
Rust-Oleum Professional Grade Truck Bed Line Kit. Premium Pick. ...
Durabak-18 Polyurethane Protective Coating. Most Versatile. ...
Dupli-Color Bed Armor. Honorable Mention. ...
PlastiKote Truck Bed Liner. Honorable Mention.
https://www.carbibles.com/bed-liner-paint/
Calimoto kwam met dit:UTwizard schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:52:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je wil doen, maar rondom Cochem is het sowieso mooi rijden, langs de Moesel richting Bernkastel-Kues - Piesport bijv. Als je van oude kastelen houdt, Burg Eltz zit er niet ver vandaan (Cochem heeft zelf ook een kasteel). De Nurburgring Nordschleife heb je op 3 kwartier afstand, gaaf om te kijken / rijden. Maar daar in de regio kun je eigenlijk niet verkeerd gaan als het gaat om mooie wegen rijden.
/f/image/oaD0FZmeviDEkL7uYyIJLRQj.png?f=fotoalbum_large)
Nog tweaks die je zou aanraden?
Dit topic is gesloten.