Ik rij puur hobbymatig, ga in ieder geval 1x , liefst 2x met een vriend in het jaar een weekend rijden (huisje bij de grens boeken, en van daaruit DE en BE in) en verder wat korte ritjes rundum hause.
Nu is het weer er ook niet helemaal naar, maar soms twijfel ik toch de motor te houden voor die max 2500km per jaar (in 2 weekenden en een paar losse rondjes gereden) . Ding eet geen brood zo is het niet, maar toch haha. Ik ben bang dat er een moment gaat komen dat ik echt zeg: ik heb er te weinig tijd voor / maak er te weinig tijd voor.
hoe zonde dat ook zou zijn... want als je eenmaal bonken gas loopt te geven door de eifel en de ardennen vergeet je alle rest
Ik weet niet of je nu een vraag stelt maar in dit forum kun je de volgende reactie natuurlijk verwachten:lord_fh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:35:
Dit jaar nog steeds niet op de V-Strom gestapt (Dl1000 - 2003) , ding staat al sinds eind okt. vorig jaar binnen onder zn hoes. tussentijds wel de accu geladen.
Ik rij puur hobbymatig, ga in ieder geval 1x , liefst 2x met een vriend in het jaar een weekend rijden (huisje bij de grens boeken, en van daaruit DE en BE in) en verder wat korte ritjes rundum hause.
Nu is het weer er ook niet helemaal naar, maar soms twijfel ik toch de motor te houden voor die max 2500km per jaar (in 2 weekenden en een paar losse rondjes gereden) . Ding eet geen brood zo is het niet, maar toch haha. Ik ben bang dat er een moment gaat komen dat ik echt zeg: ik heb er te weinig tijd voor / maak er te weinig tijd voor.
hoe zonde dat ook zou zijn... want als je eenmaal bonken gas loopt te geven door de eifel en de ardennen vergeet je alle rest
Gewoon houden dat ding en lekker 1x/2x of misschien zelfs 3x een weekend gaan jagen en alles vergeten!
Wat is jullie ervaring qua bandjes?
Nu is mijn voorband eigenlijk wel aan vervanging toe en achter kan nog wel een rondje mee.
Is het wijsheid om beiden te doen?
De GSX-R rij ik bijna elke week wel een mooi stuk en op snelheid uiteraard.
Is er nog bepaald type band wat wijsheid is, zat zelf richting Michelin Pilot achtig iets te denken
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Banden zijn persoonlijk, maar ik rij lekker met Michelin Pilot Power 2CT rond.Spacialz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:59:
Vraagje:
Nu is mijn voorband eigenlijk wel aan vervanging toe en achter kan nog wel een rondje mee.
Is er nog bepaald type band wat wijsheid is, zat zelf richting Michelin Pilot achtig iets te denken
Wel de gemoderniseerde versie, maar bijna ongeëvenaard als het om prijs-kwaliteitverhouding aankomt voor het snellere toer- en incidenteel "race"* werk.
Nog geen 300 euro incl. montage voor een set in de breedste maat.
* op de openbare weg en bijvoorbeeld een MSL groep 2.
[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 18-04-2023 12:36 ]
Op de GSX-R heb ik ook 10 jaar de Pilot Power 2CT gehad. Hele prettige band, kan hem zeker aanraden!SniperGuy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:35:
[...]
Banden zijn persoonlijk, maar ik rij lekker met Michelin Pilot Power 2CT rond.
Wel de gemoderniseerde versie, maar bijna ongeëvenaard als het om prijs-kwaliteitverhouding aankomt voor het snellere toer- en incidenteel "race"* werk.
Op de MT09 zit ik nu bij Bridgestone. Wie weet ooit nog eens terug naar de Michelin, maar dat wordt dan een band zoals de Road 6.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik 2 achterbanden op 1 voorband had. En met de Bridgestone T31 was het juist andersom; 1 achterband op 2 voorbanden.

Maar zijn de banden door bijvoorbeeld veel snelwegkilometers al vierkant gesleten, dan zou ik alsnog beide banden wisselen. Anders heb je een band die wel lekker de bocht in valt, en de andere heeft nog zo'n kantelpunt waar je overheen moet. Lekker is anders.
Letterlijk dat heb ik nu dus, omdat ik nog een setje met 3mm in de garage had liggen, heb ik deze nu nog even terug laten monteren voor de komende paar weken tot aan het hemelvaartweekend. Ik schrok me rot toen de achterkant bij de eerste bocht een andere route leek te kiezen. Dat was dat kantelpunt dus. Maar goed, 2 bochten later weet je dat en schrik je niet meer.
En verder zijn de banden heel persoonlijk. Ik houd van het makkelijk de bochten in vallen dat de (Pilot) Road serie met zich meebrengt. De Road 6 is een stuk duurder geworden dan de Road 5. Ik weet nog niet of die meerprijs het waard is, al heb ik van wat ervaringsdeskundigen begrepen van wel. Dat zijn gasten die een setje of 4-6 per jaar verslijten en vorig jaar al zijn overgestapt op de Road 6.
Mijn eigen ervaringen kan ik over een aantal maanden tot een half jaar melden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goedkoop e-bay/Dealextreme setje.
Klapt makkelijk in, trilt wel wat, maar goed koste ook niet veel.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Eigenlijk vandaag en/of morgen nog even het achterwiel van de Forza dr uit halen en er een korter ventiel in zetten zodat de achterste TPMS sensor er eindelijk op kan.
Niet dat het nodig is, maar ik heb het dr op geknutseld, dus nu moet het werken ook...
Misschien ook meteen even een aansluiting voor de lambdasonde in de uitlaat lassen, kijken hoeveel te rijk dat hok eigenlijk staat (of niet)
leeg
De vraag komt vaker voorbij natuurlijk, is heel afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar proefritjes maken op verschillende banden heb ik ook nog nooit voor elkaar gekregen, dus aan die opmerking heb je ook niets.Spacialz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:59:
Vraagje:
Ik rijd sinds kort op Pirelli Angel GT II en dat bevalt me tot nu toe heel goed. Het gaat veel soepeler door de bocht dan de Metzelers die ik hiervoor had. Geven veel vertrouwen en grip in de bochten, ook met nat wegdek, dus ik kan deze in ieder geval aanraden.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Grappig. Ik ben voor de Tiger ook aan het kijken naar een nieuw set. Met name voor moet echt wel. Zit nog niet op de nokjes, maar die komen er wel aan zeg maar.SniperGuy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:35:
[...]
2CT werd mij aangeraden door de dealer, maar juist afgeraden op fora. Wat oudere technologie, niet meer van deze tijd. Alternatieven: T32, Angel GT2, Pilot road 6, etc.
Vermoed dat de Tiger wat duurdere bandjes krijgt ivm de maat (zeker voor met 19 inch). Ben benieuwd wat het gaat worden, maar 2CT denk ik dus niet.
Bridgestone heeft een soort verzekering dat je een nieuwe band krijgt (of korting) als je lek rijdt. Als ik nu heel blij was met Bridgestone banden zou ik dat ook nog interessant vinden.
Zo zijn er misschien meer acties te vinden.
@nldls Je bedoelt zeker de Pilot Power 2CT? 2CT is gewoon de naam van Michelin voor meerdere compounds in een band. Bij de Road serie heel nadrukkelijk zichtbaar, maar ook andere series hebben dat ook gewoon.
Als je tevreden bent over de Power, zou ik verder kijken naar de Road serie. De zijkanten zijn vrijwel net zo zacht en plakkerig, en rechtdoor slijten ze wat minder hard.
[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2023 14:23 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mooi geel is niet lelijkkevlar01 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]
Geel anyone?
Helaas heb ik deze niet meer en heb nu een zwarte Bandit 1200N.
Precies, die €300,- was/is neem ik aan voor beide banden, anders is het wel prijzig in mijn optiekSniperGuy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:35:
[...]

Michelin heb ik in het verleden met de scooter veel schik van gehad(reed toen dagelijks erg veel w/w verkeer) dus lichte voorkeur maar laat me graag verrijkenrCk schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:47:
[...]
Op de GSX-R heb ik ook 10 jaar de Pilot Power 2CT gehad. Hele prettige band, kan hem zeker aanraden!
Op de MT09 zit ik nu bij Bridgestone. Wie weet ooit nog eens terug naar de Michelin, maar dat wordt dan een band zoals de Road 6.

Snelweg rijden zal wel voorkomen maar over het algemeen is het lekker stukjes toeren en sturen uiteraard met hier en daar wat lichtjes doortrekkenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:11:
Het ligt helemaal aan de slijtage of je één band vervangt of allebei. In de regel verslijt ik een setje vrij gelijkmatig. Gisteren banden vervangen; achterband zat op 1,6mm en voor op 1,8.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik 2 achterbanden op 1 voorband had. En met de Bridgestone T31 was het juist andersom; 1 achterband op 2 voorbanden.Dat heb ik overigens niet gedaan, maar had wel gekund.
Maar zijn de banden door bijvoorbeeld veel snelwegkilometers al vierkant gesleten, dan zou ik alsnog beide banden wisselen. Anders heb je een band die wel lekker de bocht in valt, en de andere heeft nog zo'n kantelpunt waar je overheen moet. Lekker is anders.
Letterlijk dat heb ik nu dus, omdat ik nog een setje met 3mm in de garage had liggen, heb ik deze nu nog even terug laten monteren voor de komende paar weken tot aan het hemelvaartweekend. Ik schrok me rot toen de achterkant bij de eerste bocht een andere route leek te kiezen. Dat was dat kantelpunt dus. Maar goed, 2 bochten later weet je dat en schrik je niet meer.
En verder zijn de banden heel persoonlijk. Ik houd van het makkelijk de bochten in vallen dat de (Pilot) Road serie met zich meebrengt. De Road 6 is een stuk duurder geworden dan de Road 5. Ik weet nog niet of die meerprijs het waard is, al heb ik van wat ervaringsdeskundigen begrepen van wel. Dat zijn gasten die een setje of 4-6 per jaar verslijten en vorig jaar al zijn overgestapt op de Road 6.
Mijn eigen ervaringen kan ik over een aantal maanden tot een half jaar melden.
Proefritjes op een band, tsja misschien is er markt voor..geert_s schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:04:
[...]
De vraag komt vaker voorbij natuurlijk, is heel afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar proefritjes maken op verschillende banden heb ik ook nog nooit voor elkaar gekregen, dus aan die opmerking heb je ook niets.
Ik rijd sinds kort op Pirelli Angel GT II en dat bevalt me tot nu toe heel goed. Het gaat veel soepeler door de bocht dan de Metzelers die ik hiervoor had. Geven veel vertrouwen en grip in de bochten, ook met nat wegdek, dus ik kan deze in ieder geval aanraden.
Zie het niet zo snel gebeuren helaas
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ik rij nu een jaartje op een FZ1 Naked model 2007 die erg goed bevalt. Heerlijke fiets die gemakkelijk in elke bocht wordt gegooid om vervolgens met een vrij rap tempo weer uit te komen. Soms vind ik dat hij wel erg dorstig is, maar dat ben ik vaak weer vergeten als ik er een rondje mee weg ben geweest.
Nu lees ik dat een ECU flash alles nog wat beter moet maken voor deze motor. Zo zou de begrenzing uit de eerste 3 versnellingen gehaald kunnen worden en bijvoorbeeld een betere mapping ingesteld kan worden omdat er een andere slip on aan zit.
Is zo'n ECU flash nou echt de moeite waard of is het zonde van het geld?
Ik heb destijds de ECU van mijn oude FZ1 uit 2006 laten flashen maar dat bouwjaar had nog veel last van de fuel cutoff. Vrienden van mij die op de 2007 versie rijden hebben er een boosterplug in gepropt en vinden het prima zo.Rec0n schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:24:
Ik heb een vraagje waar iemand hier vast een goed antwoord op heeft.
Ik rij nu een jaartje op een FZ1 Naked model 2007 die erg goed bevalt. Heerlijke fiets die gemakkelijk in elke bocht wordt gegooid om vervolgens met een vrij rap tempo weer uit te komen. Soms vind ik dat hij wel erg dorstig is, maar dat ben ik vaak weer vergeten als ik er een rondje mee weg ben geweest.
Nu lees ik dat een ECU flash alles nog wat beter moet maken voor deze motor. Zo zou de begrenzing uit de eerste 3 versnellingen gehaald kunnen worden en bijvoorbeeld een betere mapping ingesteld kan worden omdat er een andere slip on aan zit.
Is zo'n ECU flash nou echt de moeite waard of is het zonde van het geld?
De verdere verbeteringen zijn echt persoonlijk of je het waard vind. Ik heb de FZ1 niet lang na de flash vervangen dus niet veel getest. Andere vriend van mij met ook een 2006 model is er superblij mee.
Honda CB1000 R (2018)
Die Pirelli's heb ik ook onder de Tracer. Zeer tevreden over, eigenlijk precies hoe je het zegt.geert_s schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:04:
[...]
De vraag komt vaker voorbij natuurlijk, is heel afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar proefritjes maken op verschillende banden heb ik ook nog nooit voor elkaar gekregen, dus aan die opmerking heb je ook niets.
Merkbaar beter voor mijn gevoel dan de Michelin Road 4's die er eerder onder zaten. De Pirelli geeft meer vertrouwen in alles eigenlijk. Met Road 5 en 6 heb ik (nog) geen ervaring.
Op mijn vorige motor (MT-07) had ik Dunlop Roadsmart 3. Die bevielen ook erg goed. De 4e generatie daarvan is inmiddels uit en krijgt goede reviews. Dus zal ook een interessante band zijn.
Goede vraag, ik weet niet precies welk type hij bedoelde. Ik ga uit van deze band idd, want die vind ik met 2CT. Dubbele compound had ik begrepen ja, snap de logica hiervan wel.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:21:
@nldls Je bedoelt zeker de Pilot Power 2CT? 2CT is gewoon de naam van Michelin voor meerdere compounds in een band. Bij de Road serie heel nadrukkelijk zichtbaar, maar ook andere series hebben dat ook gewoon.
Als je tevreden bent over de Power, zou ik verder kijken naar de Road serie. De zijkanten zijn vrijwel net zo zacht en plakkerig, en rechtdoor slijten ze wat minder hard.
Nog niets gehoord trouwens, we wachten rustig af.
Wacht, heeft @Bommes nou serieus een tweelingbroerunifi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:04:
[Afbeelding]
Sinds vanavond, een nieuw paard in de stal![]()
![]()
![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toolkit was nummer 2 toch al?
@ hieronder
[ Voor 47% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2023 22:58 ]
Zeker, maar @unifi lijkt in de verte wel een beetje op @BommesDrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:38:
Een drielingbroer dan toch?
K to the KillaZ
Heb je de rode in het echt gezien? Wel unieker maar het matte maakt hem wel minder uitgesproken.FnordySquare47 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 06:49:
[...]
Tot nu toe zijn al mijn motoren 2de hands geweest. Maar het laatste jaar toch net iets meer moeten sleutelen aan de GS dan mij lief is.
(motordeksel dichting, kettingset, lager in het achterwiel, richtingaanwijzers, koppeling,...
Dus eindelijk de stap gezet om is echt een nieuwe motor te kopen. Er rest mij nog één groot dilemma...
Groen of rood?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even los van het Kawa = Groen cliche... ik vind de groene oprecht mooier in deze setting.FnordySquare47 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 06:49:
[...]
Tot nu toe zijn al mijn motoren 2de hands geweest. Maar het laatste jaar toch net iets meer moeten sleutelen aan de GS dan mij lief is.
(motordeksel dichting, kettingset, lager in het achterwiel, richtingaanwijzers, koppeling,...
Dus eindelijk de stap gezet om is echt een nieuwe motor te kopen. Er rest mij nog één groot dilemma...
Groen of rood?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb zelf voor de duidelijkheid een Kawa (Vulcan S) in het antraciet/rood, dus ik ben niet zo'n iemand die van mening is dat Kawa moet groen zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 19-04-2023 04:22 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Er staat een 'rooie' bij de dealer en ik vind hem eerlijk gezegd er beter uitzien in't echt dan op foto.WilbertNeems schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:10:
[...]
Heb je de rode in het echt gezien? Wel unieker maar het matte maakt hem wel minder uitgesproken.
Maar ik ben er nog steeds niets aan uit.
Short cuts make long delays
kevlar01 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]
Geel anyone?
Helaas heb ik deze niet meer en heb nu een zwarte Bandit 1200N.
:strip_exif()/f/image/2ZGloLXbY6XNMPrz7RItG0ef.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker weten! Een CBR 600 F, dagelijks vervoer
Nice! Blijft een fijne fiets als je het mij vraagt.Gringjammer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:20:
[...]
[Afbeelding]
Zeker weten! Een CBR 600 F, dagelijks vervoer
2 nieuwe bandjes --> Pirelli Angel GT2
Nieuwe blokken rondom (3 sets)
Nieuwe remolie
Schat ca. 550 voor geheel. Valt me nog wel mee eigenlijk.
Breng hem ergens dit weekend, dan ben ik zelf op vakantie, dus na de vakantie haal ik hem weer op.
Hee broeder van een andere moederunifi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:04:
[Afbeelding]
![]()
![]()
:strip_exif()/f/image/TmpPckQtbyemc6QyaOIO6aUS.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
ik vond het ook een typische @Bommes post, en zag pas na jullie berichten dat het @unifi wasKillaZ schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:44:
[...]
Zeker, maar @unifi lijkt in de verte wel een beetje op @Bommes

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Ik heb sinds een week of twee Road 6 onder mijn R1200GS. Rijdt lekker voorspelbaar en bakken met grip. Stukken beter dan de Battlax die er af kwamen, maar van vierkante naar nieuwe banden is altijd een grote verbetering
Hierbij nog een stem voor roodFnordySquare47 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:03:
[...]
Er staat een 'rooie' bij de dealer en ik vind hem eerlijk gezegd er beter uitzien in't echt dan op foto.
FnordySquare47 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:03:
[...]
Er staat een 'rooie' bij de dealer en ik vind hem eerlijk gezegd er beter uitzien in't echt dan op foto.
:strip_exif()/f/image/t7M0MGVQJYG1qeMLL3BdVNc8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, maar die valt niet meer te bestellen in BE.
't Is enkel nog maar groen of rood.

leeg
Hét grote motortopic... Hét grote motor 1200GS topic ...geert_s schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:59:
[...]
ik vond het ook een typische @Bommes post, en zag pas na jullie berichten dat het @unifi was
Hét grote V85TT topic
Maar een kleur kan je altijd later nog aanpassen
Afgelopen 2 weken deze 2 motoren weer afgeleverd
Deze is voorzien van stretched zijkoffers incl nieuwe tussenplaat daaroverheen geweldige paintjob in de vorm van antraciet onder, een baan bladgoud over de gehele motor, daarboven een grove mettalic en candy blue erover. Daar stopt het niet, want er zitten white ghost flames door het blauw en de finising touch is natuurlijk de pinstripe. Alles wordt netjes beschermd door een dubbele laag Ceramic Clear blanke lak.
En omdat looks alleen ook niet alles is, is de onder andere nokkenaskettingspanner vervangen voor een hydraulisch systeem met high flow oliepomp, zijn er S&S SPO Touring einddempers gemonteerd, handgemaakte ruggesteun voor de bestuurder en is het audio systeem ge-upgrade met 6 speakers, bijbehorende versterker en een bluetooth ontvanger.
:strip_exif()/f/image/lC5aWre3xvwHJCSzFhTQ5WwN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QnwQWtsRW1ywD4EX31seKbKg.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorig jaar al voorzien van een 21" Custom wiel, dit jaar van een nieuwe Long stretch kofferset puntbak en custom paintjob.
Metallic Candy Orange met Shadow Metallic Silver en Deep Black
:strip_exif()/f/image/NGDX0hqUX2gU6iexD9Gdw344.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Nb9gFoDGRVr77FoXEphb3Hb.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu mijn GL1800 nog, die is hopelijk over een dikke maand ook eindelijk gespoten in de kleuren die ik wil.
[ Voor 26% gewijzigd door harley op 19-04-2023 10:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb persoonlijk heel weinig met dit soort motoren, maar het vakmanschap kan ik dan wel weer waarderenharley schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:15:
Toch is de kawasaki groen wel echt een hele mooie kleur en typisch kawa. Maar de rode zal uiteindelijke "unieker" zijn.
Maar een kleur kan je altijd later nog aanpassen
Afgelopen 2 weken deze 2 motoren weer afgeleverd
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu mijn GL1800 nog, die is hopelijk over een dikke maand ook eindelijk gespoten in de kleuren die ik wil.
Helmond is niet te ver hier vandaan, misschien hobbel ik wel een keer op een zaterdag aan
That is....als ik een keer tijd heb tijdens de verbouwing hier

Awesome
En ben je er? Ik welDestruction schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:44:
Ik ben 1 mei wel vrij in ieder geval, maar het ziet er naar uit dat ik dan in Zandvoort ben waar een vriend van me die dag een circuitdag heeft. Aangezien ik die dag nou 's een keertje niet de hele zooi hoef te vervoeren overweeg ik de motor te pakken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ga 1 mei sowieso naar Zandvoort
Jij bent er dan ook via Racecracks? Vrienden van me boeken daar altijd hun circuitdagen. Ik ben er meestal bij als chauffeur (spullen en motoren) en als pitcrew.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Yes. Les geven en paar sessies vrij rijden.Destruction schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:53:
[...]
Ik ga 1 mei sowieso naar Zandvoort![]()
Jij bent er dan ook via Racecracks? Vrienden van me boeken daar altijd hun circuitdagen. Ik ben er meestal bij als chauffeur (spullen en motoren) en als pitcrew.
Herkenbaar aan deze motort:
:strip_exif()/f/image/tNGHimjuIgxtXbE8PNiI2eGD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Tylen op 19-04-2023 11:55 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah kijk, dan heb je een goed gevulde dag dusTylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:55:
[...]
Yes. Les geven en paar sessies vrij rijden.
[Afbeelding]
Mocht je tussendoor op de paddock een ijsblauwe (zo noemt Citroen 't) Berlingo of een zwarte Fazer spotten, dan zit ik daar ergens bij
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Destruction schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:53:
[...]
Ik ga 1 mei sowieso naar Zandvoort![]()
Oh leuk, misschien kom ik even kijken, eigenlijk nog niet eerder gedaanTylen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:55:
[...]
Yes. Les geven en paar sessies vrij rijden.
[Afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door ll roel j op 19-04-2023 12:16 ]
Dat geldt voor mij ook. Ik heb ook heel weinig met motoren die als ze op de jiffy staan het grootste deel van hun grondspeling al verbruikt hebben, maar het vakmanschap straalt er inderdaad van af.A13X schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:59:
[...]
Ik heb persoonlijk heel weinig met dit soort motoren, maar het vakmanschap kan ik dan wel weer waarderen![]()
Helmond is niet te ver hier vandaan, misschien hobbel ik wel een keer op een zaterdag aan![]()
That is....als ik een keer tijd heb tijdens de verbouwing hier

Helmond is voor mij ook niet zo gek ver weg; sterker nog, als ik naar een van onze andere vestigingen rij kom ik er zelfs langs. Grote kans dat ik ook eens kom aanhobbelen.
De Forza heb ik een korter ventieltje in het achterwiel gezet en het wiel daarna meteen gebalanceerd (dat lukte de vorige keer niet)
Alleen nog niet de moeite genomen om te kijken of m'n TPMS nu wel op beide wielen werkt
Ook meteen de uitlaatdemper een keer schoongeborsteld en een nieuwe laag verf dr op gespoten, die is toch wel enigszins af aan het takelen.
Tijd voor een goedkope brulpijp om die 250cc/19pk te laten ademen
leeg
Het slot snap ik; dat moet simpelweg mininaal ART category 4 zijn. Deze bijvoorbeeld.
Alleen wat bedoelen ze nu met de opmerking dat de motor een alarmsysteem MOET hebben? Dit is toch niet standaard op motoren? Moet je er dan na aanschaf een alarm op monteren?
/f/image/cugFMumSrk9dSlSRIhJN4QDw.png?f=fotoalbum_large)
Niet alle verzekeraars eisen dit dus even rondkijken.
[ Voor 54% gewijzigd door FNale op 19-04-2023 13:42 ]
Wel de moeite waard om uit te zoeken wat die SCM klasse M2 inhoud, misschien voldoet een schijrremslot met ingebouwd alarm daar aan.
Zoiets: https://www.slotenspeciaa...yellow-schijfremslot.html
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FNale schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:41:
Antwoord is helaas ja en moet voldoen aan de SCM M2 zoals er staat.
SCM klasse M2
Bestaande uit een systeem dat automatisch inschakelt en het op eigen kracht verplaatsen van de motor verhindert, alarmering middels noodstroomsirene, uitgebreid met kanteldetectie. Een SCM Klasse M2 alarm moet aan de volgende eisen voldoen:
Blokkering met aanvalsbestendigheid minimaal 3 minuten +
Optische signalering +
Bewegingsdetectie +
Akoestische signalering door middel van een noodstroomsirene
SCM klasse M3
Bestaande uit een systeem van de klasse M2 dat voldoet aan de eisen van SCM voorschrift MF-04, aangevuld met een volgsysteem dat aan de eisen van het SCM voorschrift TT03 voldoet.
Nachtclausule
Indien het motorrijtuig zich binnen een straal van 500 meter van de woning bevindt, wordt in afwijking van het bepaalde in de polisvoorwaarden poging tot en diefstal van, joyriding met braak en/of vandalisme aan het motorrijtuig, gedurende de periode tussen 22.00 uur ‘s avonds tot 06.00 uur ’s ochtends slechts verzekerd indien het motorrijtuig in een afgesloten ruimte is gestald en er sprake is van braak aan de ruimte.
* Indien het motorrijtuig gedurende de periode tussen 22.00 uur ’s avonds tot 06.00 uur ’s morgens binnen 500 meter van de woning bevindt en toch buiten wordt gestald, dient het voertuig voorzien te zijn van een goedgekeurd alarm conform SCM klasse M2.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Alarm monteren + SCM keuren!smeerbartje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:35:
Daar ben ik weer met m'n newbie-vragen. Nu over de motor-verzekering. Aangezien mijn nieuwe motor nogal jong is, ga ik hem all-risk verzekeren. Nu zag ik onderstaande tekst staan bij de verzekeringsmaatschappij (in-shared).
Het slot snap ik; dat moet simpelweg mininaal ART category 4 zijn. Deze bijvoorbeeld.
Alleen wat bedoelen ze nu met de opmerking dat de motor een alarmsysteem MOET hebben? Dit is toch niet standaard op motoren? Moet je er dan na aanschaf een alarm op monteren?
[Afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dus een druppellader is dan ook een aanrader
die is al weer oud.. tegenwoordig is hij groen/blauwDrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:38:
Een drielingbroer dan toch?
@ hieronder: Bewijsstuk A: ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
/f/image/WGzUC0rKyq81v0WbPR7jbVjQ.png?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Welkom bij de club van mannen met goede smaak!unifi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:04:
[Afbeelding]
![]()
![]()
Volgend weekend heb ik hem als het goed is i.p.v. aanstaande, duurt wel lang zo
Twijfel of ik dit topic wel had moeten volgen, ik zie zoveel leuks voorbijkomen en ik kan niet wachten tot ik zelf kan rijden
Friesland-> Reading The long way around
:fill(white):strip_exif()/f/image/9HgEGKkoNW9dI5fnn0E6RtBU.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 19-04-2023 14:59 ]
Rond 1-2mei omgeving Eindhoven toch? Helaas aan het werk, tenzij er s'avond een mini meet is.ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:57:
Aan het spelen met route planners
[Afbeelding]
Awesome
Hoe laat ben je klaar met werken? ik kan de route op de 1e iets omgooien om via Eindhoven te rijden (gaat nu via Tilburg)A13X schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:08:
[...]
Rond 1-2mei omgeving Eindhoven toch? Helaas aan het werk, tenzij er s'avond een mini meet is.
Ik ben bezig met een 5 daagse rit te plannen NL/BE/LUX/FR/CH/IT/ en dan weer terug en ik wil er zoveel mogelijk bergen in hebben en de minder leuke stukken doe ik met snelweg of provinciale wegen maar dat is best nog een uitdaging om die leuke stukken te vinden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik gebruik https://calimoto.com/en/motorcycle-trip-planner voor planning (aanrader!) en gebruikte http://www.mygpsfiles.com/app/ om een overview van de hele route te maken (eerst een exports uit calimoto en import in mygpsfiles)botoo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:32:
@ToolkiT waarmee doe jij die routes plannen?
Ik ben bezig met een 5 daagse rit te plannen NL/BE/LUX/FR/CH/IT/ en dan weer terug en ik wil er zoveel mogelijk bergen in hebben en de minder leuke stukken doe ik met snelweg of provinciale wegen maar dat is best nog een uitdaging om die leuke stukken te vinden.
Pittige route hoor. Hoe lang wil je er over doen?ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:57:
[Afbeelding]
Elke kleur is een dag (geel en paars is wel op zelfde dag) vanaf Friesland 8 dagen duskevlar01 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:36:
[...]
Pittige route hoor. Hoe lang wil je er over doen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/xJ39n8CPEYoMYSSv3VRyIr4P.png?f=user_large)
Maar goed ik heb alle vrijheid dus als ik na dag 2 geen zin meer heb kan ik altijd een kortere route maken..
bijvoorbeeld:
/f/image/1ScRgXNZLQqjiENKmUJIogJ3.png?f=fotoalbum_large)
of
:fill(white):strip_exif()/f/image/k2gyPah00Q0FTbo3kONUuN7z.png?f=user_large)
[ Voor 70% gewijzigd door ToolkiT op 19-04-2023 15:49 ]
Rond 6 thuis, maar ik woon nog een half uur van Eindhoven vandaan. Moet het hier dan sowieso met de wederhelft afstemmen ivm kids. Weet niet waar je die dag eindigd?ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:18:
[...]
Hoe laat ben je klaar met werken? ik kan de route op de 1e iets omgooien om via Eindhoven te rijden (gaat nu via Tilburg)
Awesome
Ik stop vlak voor de grensA13X schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:01:
[...]
Rond 6 thuis, maar ik woon nog een half uur van Eindhoven vandaan. Moet het hier dan sowieso met de wederhelft afstemmen ivm kids. Weet niet waar je die dag eindigd?
Maar vrees dat het hem niet gaat worden deze keer..

Rijtijden zoals aangegeven zijn inderdaad belangrijker dan afstanden. In Zwitserland zal het langzamer gaan dan dwars door Frankrijk.ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:39:
[...]
Elke kleur is een dag (geel en paars is wel op zelfde dag) vanaf Friesland 8 dagen dus
[Afbeelding]
Maar goed ik heb alle vrijheid dus als ik na dag 2 geen zin meer heb kan ik altijd een kortere route maken..
bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
of
[Afbeelding]
Tip voor degenen die ook zoiets van plan zijn:
Vergeet niet om voldoende pauzes in te plannen (dat heb je zo te zien al gedaan), en als je met een gezelschap bent blijf je ook nog wel eens wat langer zitten. Als je met een half uur pauze rekent, en dat worden 45-60 minuten, dan is dat tijd die je nooit meer inhaalt met rijden.botoo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:32:
Hij gaf zelf al aan, Calimoto. Zelf gebruik ik MyrouteApp hiervoor, werkt ook echt goed. Met name het feit dat je meerdere verschillende kaarten kunt gebruiken, of de routeberekening tussen Tomtom en Garmin kunt vergelijken.botoo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:32:
Het enige wat ik wat jammer vind bij MyRouteApp is dat ik weergeven van meerdere routes op één kaar wat bewerkelijk is en blijft. En de volgende keer moet je wéér de routes die je op één kaart wil weergeven met de hand toevoegen en een kleurtje toewijzen. Maar het kan wel.
In NL hetzelfde verhaal, ik heb vorige maand ook naar gekeken.FnordySquare47 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:38:
[...]
Ja, maar die valt niet meer te bestellen in BE.
't Is enkel nog maar groen of rood.
Ik ben benieuwd of je de GSX-S1000GT ook geprobeerd heb? Ik heb de Kawasaki en de Suzuki geprobeerd en die tweede zou mijn keuze zijn geweest tussen die 2.
klopt.. ik heb ongeveer 6 uur rijtijd per dag aangehouden.. met pauze etc word dat waarschijnlijk 8 uur effectief..DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:25:
Rijtijden zoals aangegeven zijn inderdaad belangrijker dan afstanden. In Zwitserland zal het langzamer gaan dan dwars door Frankrijk.
Ik ga met het beste gezelschap: Me, myself and IDrivinUCrazy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:25:
Vergeet niet om voldoende pauzes in te plannen (dat heb je zo te zien al gedaan), en als je met een gezelschap bent blijf je ook nog wel eens wat langer zitten. Als je met een half uur pauze rekent, en dat worden 45-60 minuten, dan is dat tijd die je nooit meer inhaalt met rijden.
Soms wat onenigheid maar meestal gaat dat goed
[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 19-04-2023 16:43 ]
Ik zie het al, jij doet ook aan de kortste weg op de motorToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:57:
[Afbeelding]
Zou ongeveer 2 weken duren tot dat die er zou zijn. Het is toch een R1250GS/A Trophy geworden
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Heul vlak bij dus. Dat moet zeker lukken.ToolkiT schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:41:
[...]
Cool!
Startpunt is Gorredijk, waar zit jij?
Gewoon de snelste route het land uit een lekker in DE, CH, IT en FR gaan gassen met je Guzzi.
Vanuit Eindhoven reed ik in 1 dag naar omgeving Geneve, de volgende dag via allerlei binnendoor weggetjes over de Alpen naar Sussa.
Om de 3de dag lekker op het gemakje met wat snelweg voor de middag in Mandelo del Lario te staan.
:strip_exif()/f/image/aXsLpPTZlkbbS64dyX8hibfI.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je wil kan ik de route wel met je delen?
Voor normale openingstijden van de bergpassen verwijs ik u graag naar de website van de TCS
Met de Suzuki ben ik ook aan stukje gaan rijden, maar algemeen vind ik de Kawa net iets beter zitten. Een iets grotere knie hoek (of hoe je 't ook mag noemen), betere wind bescherming en een aangenamere zithouding tov het stuur.WilbertNeems schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:39:
[...]
In NL hetzelfde verhaal, ik heb vorige maand ook naar gekeken.
Ik ben benieuwd of je de GSX-S1000GT ook geprobeerd heb? Ik heb de Kawasaki en de Suzuki geprobeerd en die tweede zou mijn keuze zijn geweest tussen die 2.
In België is een andere voordeel van de Ninja dat hij op 85 kW kan ingeschreven worden en dat scheelt makkelijk enkele 100'en € aan inschrijvingstaksen.
De R1250RS heb ik ook getest maar die zit echt te krap.
De Super Duke 1290 GT valt dan weer iets te duur uit.
[ Voor 6% gewijzigd door FnordySquare47 op 19-04-2023 21:33 ]
Graag!Bommes schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:12:
@ToolkiT ik zou in NL zo min mogelijk binnendoor gaan rijden.
Gewoon de snelste route het land uit een lekker in DE, CH, IT en FR gaan gassen met je Guzzi.
Vanuit Eindhoven reed ik in 1 dag naar omgeving Geneve, de volgende dag via allerlei binnendoor weggetjes over de Alpen naar Sussa.
Om de 3de dag lekker op het gemakje met wat snelweg voor de middag in Mandelo del Lario te staan.
[Afbeelding]
Als je wil kan ik de route wel met je delen?
Kijk dat zijn nog eens practice tips! Daar had ik totaal niet aan gedacht... Dus even huiswerk maken...timpy007 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:46:
@ToolkiT, Weet niet wanneer je wilt gaan maar bedenk je dat de meeste passen pas rond mei/juni open gaan. Het heeft de laatste week weer lekker gesneeuwd in de bergen dus ik verwacht niet dat ze veel vroeger open gaan.
Voor normale openingstijden van de bergpassen verwijs ik u graag naar de website van de TCS

Wise enough to play the fool
Voor de alpenpassen heb je een completer overzicht bij Alpentourer: https://www.alpentourer.nl/alpenpassen-info/ToolkiT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:20:
[...]
Kijk dat zijn nog eens practice tips! Daar had ik totaal niet aan gedacht... Dus even huiswerk maken...
En dan specifiek hier of ze open zijn: https://www.alpentourer.n...fo/alpenpassen-overzicht/
Heb je bij de RS ook geprobeerd met het buisstuur en/of ander zadel? Zijn best veel opties bij de dealer al. Ben zelf 1m93 en heb een R1250RS met hoger sportzadel, maakt de kniehoek veel ruimer.FnordySquare47 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:31:
[...]
De R1250RS heb ik ook getest maar die zit echt te krap.
[...]
De SuperDukeGT is mij dan weer te klein.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat word zaterdag (29e) ochtend... maar een coffee/breakfast break is wel een prettig idee, beter dan vroeg opstaan op de bootteacher schreef op donderdag 20 april 2023 @ 00:47:
@ToolkiT laat nog ff weten als je in het zwarte stukje zit, en toe bent aan koffie ofzo..
https://www.ad.nl/auto/ga...europese-landen~aafabfe6/
Bedankt voor de heads up! Vertrek morgen voor een lang weekend Luxemburg / Duitsland.DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:14:
Voor degenen die deze week, en specifiek morgen, de weg op gaan: de jaarlijkse flitsmarathon is weer bezig.![]()
(...)
En niet elke motor hoeft een alarm te hebben (volgens mij).FNale schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:41:
Antwoord is helaas ja en moet voldoen aan de SCM M2 zoals er staat.
Ik heb mijn huidige KTM ook all-risc verzekerd, enige vereiste is een ART4 slot.
Er zijn bepaalde type/soorten/merken motoren die dat wel vereisen.
Ik vroeg ernaar en ze zeiden dat op mijn motor dat niet hoeft.
Die heeft wel een start onderbreker neem ik aan?iMars schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:52:
[...]
En niet elke motor hoeft een alarm te hebben (volgens mij).
Ik heb mijn huidige KTM ook all-risc verzekerd, enige vereiste is een ART4 slot.
Bij KTM is dat namelijk wel redelijk standaard.
Moet eerlijk bekennen dat ik dat niet weet, maar stilletjes de aanname neem dat dat zo iskneusteun schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:58:
[...]
Die heeft wel een start onderbreker neem ik aan?
Bij KTM is dat namelijk wel redelijk standaard.
Mijn KTM heeft keyless ignition (met een FOB)... aanname dat dat wel zo is dan
Het hangt met name van de cataloguswaarde en de populariteit onder het dievengilde af, of je nog een alarm nodig hebt voor de verzekering.
Zo wilde de KNMV verzekering van tevoren niet aangeven of ik een alarm nodig had of niet. Ik moest de motor maar verzekeren, en dan kreeg ik daarna de voorwaarden.

Dus nog een keer gebeld, en "ik wil deze motor verzekeren, heb ik dan een alarm nodig?" En dat met 3 verschillende kentekens uit de showroom met verschillende prijzen. Toen bleek dat de grenswaarde op (ik dacht) 15.000 euro lag. Zeg dat dan gewoon.
Dankzij onder andere dergelijke klantvriendelijkheid ben ik overigens ook niet meer bij KNMV verzekerd.
Klopt, is standaard tegenwoordig, maar KTM doet volgens mij bij alle road modellen dat sinds 2007 dus kon mij niet voorstellen dat iMars niet iets dergelijks op zijn fiets had zitten.DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:35:
Een startonderbreker is voor de meeste merken tegenwoordig wel standaard hoor.![]()
Het hangt met name van de cataloguswaarde en de populariteit onder het dievengilde af, of je nog een alarm nodig hebt voor de verzekering.
Zo wilde de KNMV verzekering van tevoren niet aangeven of ik een alarm nodig had of niet. Ik moest de motor maar verzekeren, en dan kreeg ik daarna de voorwaarden.![]()
Dus nog een keer gebeld, en "ik wil deze motor verzekeren, heb ik dan een alarm nodig?" En dat met 3 verschillende kentekens uit de showroom met verschillende prijzen. Toen bleek dat de grenswaarde op (ik dacht) 15.000 euro lag. Zeg dat dan gewoon.
Dankzij onder andere dergelijke klantvriendelijkheid ben ik overigens ook niet meer bij KNMV verzekerd.
Ik ben ook weg bij de KNMV, mijn 2de motor wilde ze niet dezelfde no-claim jaren geven als mijn 1e motor die bij hun al 10 jaar verzekerd was..DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:35:
Een startonderbreker is voor de meeste merken tegenwoordig wel standaard hoor.![]()
Zo wilde de KNMV verzekering van tevoren niet aangeven of ik een alarm nodig had of niet. Ik moest de motor maar verzekeren, en dan kreeg ik daarna de voorwaarden.![]()
Nu beide motoren ergens anders verzekerd. KNMV is bijna anti motorrijders lijkt het wel.
Hangt af van het weer. Denk dat ik morgen wel dagje wil gaan rijden, maar geeft nog niet echt top weer aan vooralsnog. Maar, dat kan altijd nog anders worden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:14:
Voor degenen die deze week, en specifiek morgen, de weg op gaan: de jaarlijkse flitsmarathon is weer bezig.![]()
Boven een bepaalde waarde wel maar die waarde is bij elke verzekeraar anders maar idd ook ander invloeden zoals merk,regio ect.iMars schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:52:
[...]
En niet elke motor hoeft een alarm te hebben (volgens mij).
Ik mocht mijn laatste nieuwe motor ook zonder alarm all risk verzekeren alleen dan moest ik 80 euro premie extra per maand betalen. Dus het alarm heb ik snel terugverdiend.
[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 20-04-2023 12:18 ]

Uiteindelijk op aanraden van dealer bij Combimotors geprobeert, en die deden stuk minder moeilijk. Enige eis is een ART4 slot, en 's nacht in aan afgesloten ruimte. Prima, dat kan ik regelen
Niet heel goedkoop, maar goed ik had ook niet heel veel schadevrije jaren op de motor, dus dat komt wel. Dit jaar is de premie al een flink stukje gezakt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn leverancier komt met een Dunlop Qualifier Core incl. montage op € 120. Op een vorige motor had ik een Bridgestone BT023 welke wel goed beviel, maar dat doet mijn huidige Dunlop die er nu omzit (D252F) ook. . Volgens mij... maakt het allemaal niet zoveel uit bij regulier gebruik, of heb ik het mis? Achter heb ik een Bridgestone Batlax zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door The Executer op 20-04-2023 14:39 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Mijn vorige bandenset (2-3jaar geleden vervangen) was ook de BT023 volgens mij. Voorband is versleten en heb deze vorige maand laten vervangen voor de Michelin Road 6. Wat mij opvalt is dat ik de bochten veel minder nerveus in val en ik meer vertrouwen heb (m'n schaamranden zijn weer wat kleiner geworden)!The Executer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:16:
Ik ben in de race (hurhur) voor een nieuwe voorband. Ik ben een normale rijder, geen circuits of hoge snelheden oid (1 keer de max geprobeerd, en dat was genoeg...)
Mijn leverancier komt met een Dunlop Qualifier Core incl. montage op € 120. Op een vorige motor had ik een Bridgestone BT023 welke wel goed beviel, maar dat doet mijn huidige Dunlop die er nu omzit (D252F) ook. . Volgens mij... maakt het allemaal niet zoveel uit bij regulier gebruik, of heb ik het mis? Achter heb ik een Bridgestone Batlax zitten.
Wat mij betreft wel een groot verschil en ben blij dat ik voor die band ben gegaan. Kan niet wachten totdat de achterband versleten is
Bij aanschaf van de TomTom 550 SE krijg je inruilkorting, staat van het systeem is onbelangrijk.
Laat maar, mrs. botoo had er nog eentje in de kast liggen van 13 jaar oud.
[ Voor 17% gewijzigd door botoo op 20-04-2023 15:24 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind het een pracht-exemplaar:CLB schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:17:
[...] En de 'Cover' trok eigenlijk al vanaf het begin mijn aandacht, maar is ook weer te koop in drie kleuren, waarvan één te rood. Dus het was kiezen tussen matzwart en matzilver, de tweede is besteld: [Afbeelding: Scorpion Exo-520 Evo Air - Matt Silver/Red]
[...]
Binnenkort maar weer eens passen en kijken of ik de Rev'it Flux H2O mooi vind om mee te beginnen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1QuJPUlRFIkrKoXTTPcoPQUX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k6hSIHgXTOj1aTqfGbstIBuO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lLyNKFN4YVJOXiuMZXXR1mHN.jpg?f=user_large)
Heb ook die Re'vit Flux H2O-laarzen aangeschaft, * dus CLB is klaar voor nu...
Kriebelt nog wel voor een mooie motorjeans en motorsneakers, maar dat komt later wel weer
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit topic is gesloten.