In principe is het advies niet in de bocht remmen omdat de kans op onderuit gaan groter word, echter als je remmend de bocht ingaat of rustig de remdruk opbouwt kan het geen kwaad. Voordeel van voorrem lichtjes te gebruiken is dat je draaicirkel korter kan worden. Voordeel van de achterkant is dat die vaak makkelijker op te vangen is als ie toch nog een beetje gaat glijden.timpy007 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:06:
Hoe ik het in de bergen rijden tot nu toe geleerd heb (leren rijden in Zwitserland) is dat je in een lage versnelling blijft en afremt op de motor. Voordat je een bocht in gaat rem je relatief flink af tot 'bochtsnelheid' zodat je niet in de bocht hoeft te remmen.
Tevens liever een paar keer hard remmen dan constant een beetje, en als je in de bocht moet remmen kan je het beste je achterrem lichtjes indrukken. Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat je beter je voorrem kan gebruiken gezien daar t meeste gewicht op staat.
Dat is hoe ik t tot nog toe gedaan heb en tot zo ver gaat het prima
Daargelaten dat ik verre van de snelste/avontuurlijkste rijder ben...
Vaak zat dat ik met de voorrem erop de bocht inga, maar dan wel lichtjes aangeknepen (of loslatend) en niet stevig ingedrukt.
Is ook weer allemaal afhankelijk van ieders rijstijl
Gamertag: timmie271