Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 472 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.006.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:59
timpy007 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:06:
Hoe ik het in de bergen rijden tot nu toe geleerd heb (leren rijden in Zwitserland) is dat je in een lage versnelling blijft en afremt op de motor. Voordat je een bocht in gaat rem je relatief flink af tot 'bochtsnelheid' zodat je niet in de bocht hoeft te remmen.
Tevens liever een paar keer hard remmen dan constant een beetje, en als je in de bocht moet remmen kan je het beste je achterrem lichtjes indrukken. Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat je beter je voorrem kan gebruiken gezien daar t meeste gewicht op staat.

Dat is hoe ik t tot nog toe gedaan heb en tot zo ver gaat het prima :)
Daargelaten dat ik verre van de snelste/avontuurlijkste rijder ben...
In principe is het advies niet in de bocht remmen omdat de kans op onderuit gaan groter word, echter als je remmend de bocht ingaat of rustig de remdruk opbouwt kan het geen kwaad. Voordeel van voorrem lichtjes te gebruiken is dat je draaicirkel korter kan worden. Voordeel van de achterkant is dat die vaak makkelijker op te vangen is als ie toch nog een beetje gaat glijden.

Vaak zat dat ik met de voorrem erop de bocht inga, maar dan wel lichtjes aangeknepen (of loslatend) en niet stevig ingedrukt.

Is ook weer allemaal afhankelijk van ieders rijstijl :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:47
Als je ervaring het kan dat, maar als je niet heel bekend bent met je fiets of iets dan kan het snel resulteren in rechtop komen en rechtdoor gaan.

Veel gemaakte fout en daarom dat het zo vaak gezegd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Is 1 mei ook een bank holiday in NL?
Ik ben van plan om naar NL te komen dat weekend (ivm ziekte van mijn moeder).
Mijn plan is op de motor te gaan en via de scenic route terug te rijden..
Dus 1 mei doorkruis ik het hele land zo'n beetje..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gnBTP2kxODDeXPuqkGITTGzMwE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fy72Sv32bMVatj3mFtCpPNW6.png?f=user_large
Als iemand aan wil haken is dat gezellig :) #minimeet

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben 1 mei wel vrij in ieder geval, maar het ziet er naar uit dat ik dan in Zandvoort ben waar een vriend van me die dag een circuitdag heeft. Aangezien ik die dag nou 's een keertje niet de hele zooi hoef te vervoeren overweeg ik de motor te pakken.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:42
1 mei is geen bank holiday maar wel meivakantie voor velen, waaronder ondergetekende. Het startpunt(?) is hier vlakbij dus wellicht kan ik je in gang trekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
ToolkiT schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:37:
Is 1 mei ook een bank holiday in NL?
Ik ben van plan om naar NL te komen dat weekend (ivm ziekte van mijn moeder).
Mijn plan is op de motor te gaan en via de scenic route terug te rijden..
Dus 1 mei doorkruis ik het hele land zo'n beetje..
[Afbeelding]
Als iemand aan wil haken is dat gezellig :) #minimeet
Je rijd een stukje om mijn woonplaats heen.
Maar als je een crash plaats nodig hebt ben je welkom. (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:20:
[...]

Dat ik een haag sta ingeschreven heeft er vast mee te maken. Ook pas 3 schade vrije jaren . Had een paar jaar of 5 motor gereden en was de opbouw die ik had kwijt.

Ik ga wel even shoppen want ik vind 1500 euro verzekering per jaar toch iets te gortig.
Ik begrijp er weinig van. Heb FBTO gecontact en de 600 euro verhoging per jaar is geen fout.
Ben dus gaan shoppen:

FBTO 124 euro per maand (huidige verzekering)
Unive 197 euro per maand
ASR 140 euro per maand
Unigarant 161 euro per maand

Allen voor een WA Casco verzekering voor een Tenere uit 2022.met 3 schadevrije jaren.

Het kan wel goedkoper maar dan zit er een vergelijkingssite/adviseur tussen, Ontkom ik denk ik niet aan.

Ik begin bijna te denken dat Tenere rijders overdreven veel schade maken als ze door de bossen crossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:46

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[Roland] schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:39:
[...]

Allen voor een WA Casco verzekering voor een Tenere uit 2022.met 3 schadevrije jaren.

Het kan wel goedkoper maar dan zit er een vergelijkingssite/adviseur tussen, Ontkom ik denk ik niet aan.

Ik begin bijna te denken dat Tenere rijders overdreven veel schade maken als ze door de bossen crossen.
Heb je Combi Motors al bekeken? Die bemiddelen veel verschillende verzekeraars en hebben mij altijd heel goed geholpen, met goede aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
[Roland] schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:39:
[...]

Ik begrijp er weinig van. Heb FBTO gecontact en de 600 euro verhoging per jaar is geen fout.
Ben dus gaan shoppen:

FBTO 124 euro per maand (huidige verzekering)
Unive 197 euro per maand
ASR 140 euro per maand
Unigarant 161 euro per maand

toon volledige bericht
Allrisk right?
Ik zou eens bij combimotors kijken.

Heb zelf mijn 1250 GSA enkel WA+ verzekerd omdat me dat ook 100 euro p/m scheelt. Als ik keer dusdanige schade rij dat hij total loss is stap ik toch nooit meer op.

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 15-04-2023 14:20 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ja, All risk. Heb ook bij combimotors gekeken maar uiteindelijk via pricewise bij Unigarant uitgekomen. Liever altijd rechtstreeks bij verzekeringsmaatschappij klant (Een adviseur ertussen is wel heel erg jaren 90) maar prima zo.

Uiteindelijk ook voor beperkt casco gekozen. Scheelt echt te veel met all risk.
Nog wel steeds nieuwsgieirg wat de reden is van die enorme premiestijging in een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 23:57
Je hebt al een VA post gemaakt, dat is zat in deze :Y

[ Voor 81% gewijzigd door Notna op 15-04-2023 20:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9TOI2vrcZ8c0ILy4ZqA_94Lf7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSMJL3xPeQQfwyXnPqoBbdgM.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht :X
Iemand een Virago/NC700x/Dylan kopen?

leeg

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bommes
4x2 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:00:
[Afbeelding]

Rijbewijs afgenomen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8CCAhMEOfQxE_XoZNnEvJDlO5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ar3jGfl4bUiCCe0JbH5N69uu.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend zat ik al in 8 uur op de motor, 125km overwegend offroad voor de boeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hfc3d5qhcB2OpKXkJxcPz4D9M10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4Y5NqCVEoq8kEJxdRv4hvYD.jpg?f=fotoalbum_large

Broodje kaas voor onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uin3tSpm3yVx3nOzZ3-0S5bvPJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i376W6bZptuLByR0BYiuACxb.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk gereden, graad of 6 toen ik vertrok, 12 graden uiteindelijk.
Goede test voor mijn nieuwe Fox jasje en de rest van de kleding setup.
Thermoshirt, bodyprotector, crossshirt en Fox windstopper cross jasje. Zelfs wat warm op de technische secties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoFnvGtjOjeye5Q-iXIbH3pr1ZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y95gAu6OQEAdUKNWiZcdD1cA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEev69uQsyTNOhZe737qx0vt6uQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gO36f2wzklRzDHqPq8pjeT9S.jpg?f=fotoalbum_large

Het was nog flink modderig op de paden.
Maar het gaat nu wel snel droger worden, denk nog een weekje of 2 en het is 1 grote zandbak overal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy9APYJBmYsUub5cGEtsUSUvGE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nQHOU7WxphpU7RH2gOPPnnC.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk rond 13:00 uur stond de Guzzi weer op de oprit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQfzdDkRTSzTM3XhjZKhQ6pvVHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vkFJhnWUeygt180mDLsgkwO.jpg?f=fotoalbum_large

Even onthouden: als het ding zo vies is niet op je eigen oprit schoonspuiten.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19
[Afbeelding]

best bike ever :P
_/-\o_ O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07

_Apache_

For life.

Bommes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:40:
[...]

Rijbewijs afgenomen??

[Afbeelding]

Vanochtend zat ik al in 8 uur op de motor, 125km overwegend offroad voor de boeg.
[Afbeelding]

Broodje kaas voor onderweg.

[Afbeelding]

Heerlijk gereden, graad of 6 toen ik vertrok, 12 graden uiteindelijk.
Goede test voor mijn nieuwe Fox jasje en de rest van de kleding setup.
Thermoshirt, bodyprotector, crossshirt en Fox windstopper cross jasje. Zelfs wat warm op de technische secties.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was nog flink modderig op de paden.
Maar het gaat nu wel snel droger worden, denk nog een weekje of 2 en het is 1 grote zandbak overal.
[Afbeelding]

Uiteindelijk rond 13:00 uur stond de Guzzi weer op de oprit.
[Afbeelding]

Even onthouden: als het ding zo vies is niet op je eigen oprit schoonspuiten.. :o
toon volledige bericht
Een hond plast tegen een boom
Een offroad motor een bruine vlek op de oprit.
Kwestie van territorium afbakenen. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 12:58
[Afbeelding]

Ben je voor een VFR gevallen? Ik heb al een Virago en een VFR staan… en (nog) geen ruimte voor wat er bij

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:28:
[...]

Ben je voor een VFR gevallen? Ik heb al een Virago en een VFR staan… en (nog) geen ruimte voor wat er bij
Het ideale aantal motoren is sowieso altijd het aantal dat je al hebt, +1 :P

Waar ik ze allemaal zou moeten parkeren weet ik ook nog niet, maar details :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:10
Ken het van te weinig plaats/geld teveel willen....
vandaag een Softail van een klant die hem al anderhalf jaar stil had staan. Vorige week helemaal in orde gemaakt nieuwe we accu vloeistoffen carb nieuwe gasschuif enz. Komt ie vandaag blijkt ie hem te willen verkopen want hij rijdt te weinig...
Wilde altijd al een Fatboy en dit is dan wel geen Fatboy maar met wat budget kan ik hem wel zo maken zoals ik zou willen dus ideale basis zou je zeggen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4bFl0zK8ck-ppKf4ZbGe28de2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mc7ePvUKF8KmYJSs0487LKF5.jpg?f=fotoalbum_large

Twijfels & keuze's.
waarom hebben we net besloten het huis te gaan isoleren :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Wij hadden een goed idee. Mijn vriendin moet nog wat zitvlees kweken dus we gingen vandaag een bloesemrit doen. Een prachtige route die ik al langer in mijn repertoire heb, ideaal als bloesemrit. En, dat zou vandaag toch moeten kunnen. Goed, volgende week waarschijnlijk nog beter, maar dan hebben we al andere plannen.

Dus binnendoor richting het noorden. Door Noord brabant, naar Zuid holland, om dan langs de Linge via de Betuwe te rijden en weer af te zakken richting bijvoorbeeld Best.
Opeens op het verste punt van de route voelde de achterkant wat raar. Over een drempel, en de uitlaat raakt vol de grond. Jawel, een lekke achterband.

Op zich niet erg, ik heb nood spullen bij me... Totdat blijkt dat er een soort stervormig gat in de band zat en de proppen bleven lekken. Anderhalf uur op de Wegenwacht gewacht (via de KNMV, dat was op zich wel snel geregeld) omdat er net een wielerronde bezig was en overal verkeer werd tegengehouden.
Die man stelt zich voor en geeft me een hand, ramt er een veel dikkere en soepelere veter in, pompt de band op en kan er weer vandoor. Hij is nog geen 5 minuten bij me geweest, maar ik kon wel weer op weg. :)

Dus note to self:
- co2 patronen vervangen, want die zijn nu gebruikt
- dikkere veters halen, want die wat ik nu heb zijn bagger.

De bloesem in de Betuwe nog niet gezien...

Oh ja, voor de compressor discussie losbarst: die heb ik bij me als de kofferset er op zit. Vandaag niet. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Als het niet mag verwijder ik hem ;)

Geen zorgen, dat doe ik voor je! Als je iets wil verkopen, is V&A daar de plek voor :Y

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 16-04-2023 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@ibothead Dopey??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:53
@ibothead prijs is te onderhandelen maar niet veel, staat alleen geen bedrag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Fedde schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:26:
@ibothead prijs is te onderhandelen maar niet veel, staat alleen geen bedrag :-)
opgelost
yes ivo is de name :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@ibothead ja dat weet ik dan ook wel, maar wist niet dat je ook op dit forum aanwezig was.
Jammer dat die motor niet bij je past, je hebt het ding pas net, mooie nette jonge motor ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:32:
[...]

Je rijd een stukje om mijn woonplaats heen.
Maar als je een crash plaats nodig hebt ben je welkom. (y)
Ik heb an een plekkie bij een goede vriend in Hooge Mierde... Maar kan altijd een detour doen voor een bakkie :) ben je de 2e thuis?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aenNN0Grg7VKxgK8RZa3eKgWfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IdQQtFuSwLJXHqPHEDWX10uG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlueMotion schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:32:
1 mei is geen bank holiday maar wel meivakantie voor velen, waaronder ondergetekende. Het startpunt(?) is hier vlakbij dus wellicht kan ik je in gang trekken..
Cool!
Startpunt is Gorredijk, waar zit jij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:40:
[...]

Ik heb an een plekkie bij een goede vriend in Hooge Mierde... Maar kan altijd een detour doen voor een bakkie :) ben je de 2e thuis?
[Afbeelding]
2 mei??
Nog niet maar ik kan altijd thuis werken :P

Kwam nog wat bijzondere mensen tegen vandaag.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Argument with Bird Whisperer on the tracks. Moto Guzzi V85TT doing some offroad again.

Denk dat ik vandaag nu maar gewoon een verrekijker in mijn nek hang en als ik door soort mensen tegen kom iets ga brabbelen over een zeldzame vogel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:33:
[...]

2 mei??

[YouTube: Bird Whispering while minding my own business. Moto Guzzi V85TT doing some offroad again.]

Denk dat ik vandaag nu maar gewoon een verrekijker in mijn nek hang en als ik door soort mensen tegen kom iets ga brabbelen over een zeldzame vogel.
Heb ik ook een keer meegemaakt.. alleen was het een jachtpartij met schotguns :D
En aangezien ik wist dat het waarschijnlijk prive terrein was toch maar omgekeerd... Die jagers waren trouwens een stuk relaxter dan deze lui ...

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Meanwhile...

Before:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQsM-He0YwvjNC1bYmzGjb08tvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxkSXLJBJdHfcUEGBQDBbC9P.jpg?f=fotoalbum_large
After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H2GczpBviQDHJL3GJ10wWSdupg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6yhba6uRVWKZsamcrrVlbLf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BgKF0mDwvCEijmu8nMq5JerPGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BpCsGrJVZwf22jXtvYjRQLK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

[...]

2 mei??

[YouTube: Bird Whispering while minding my own business. Moto Guzzi V85TT doing some offroad again.]

Ach, je rijdt netjes toch.. gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Als je nou als een idioot over dat pad aan het jagen was en nooit op tijd had kunnen remmen voor anderen, dan vond ik het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ibothead schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:14:
Als het niet mag verwijder ik hem ;)

Versys 1000gt 2015
Km: 21540km (rijd nog af en toe)
Motor gaat de verkoop in ivm hij toch te groot is voor mijn en zekers te zwaar met koffers enzo! Nice motor rijdt zalig en alle onderhoud gehad van eerst eigenaar uit België. Kennis wilde een nieuwe en heb deze over gekocht en ingevoerd. Staat buiten wel droog. Ook een reden om te verkopen krijg hem niet de schuur is ivm grote 😉
Helaas is het toch niet mijn motor en daarom verkoop.
Zoals op foto's te zien zit er veel extra's op en alle orginele onderdelen ook nog aanwezig.
Cruise control
Navigatie Garmin 390lm Inc life time update.
SW motech tanktas
Scotoiler
Hyperpro vering voorzijde en achter
3 delige kofferset
Bobins
12 volt usb
Oxford Handvatverwarming
Touring screen
Prijs is te onderhandelen maar niet veel.
9100 compleet met garmin en tanktas 8800 zonder
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Jij krijgt die Ducati niet uit je hoofd he;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
[...]

2 mei??

"U weet dondersgoed dat daar de weg is"

Klaar :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
harley schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:15:
[...]

Jij krijgt die Ducati niet uit je hoofd he;)
nee heb een ander pareltje gevonden!
De ducati reed niet zoals ik verwachten. zat veels te veel op het stuur. 2 cillinder is ook niks voor mijn!

Heb ook een rondje op de tracer mt-09 Green gereden helaas heeft de volgende test rijder hem gelijk gekocht!
Maar ik heb nog 2 zelfde soort gevonden ook iets dichterbij huis https://www.motorhuisbrab...a-tracer-900-abs-m1484562

https://www.motorhuisbrab...a-tracer-900-abs-m1485935

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nee joh, dr werd me gewoon via via weer iets aangeboden en ik kon geen nee zeggen :+
Naast het beest wat een NC700X heet, ja, dan is dit toch wel een goede 2e kanshebber voor die titel :p
s006110 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:28:
[...]

Dit is m'n 2e RC36-2, mn 4e VFR750 en mn 7e Honda V4 in de motorcarriere :+

Het is dus een VFR750F van 96, 41K gelopen, heeft een aantal jaar stilgestaan bij een kennis van een vriend van me en hij zou erg netjes zijn.
Naja, dat klopt dus ook, het ding heeft nauwelijks iets gekost, dus even lopend maken en ik denk dat ik m dan gewoon in plaats van de NC ga gebruiken (en de Forza voor woon-werk ritjes)
En dan volgend jaar ofzo eens kijken of we misschien eens voor een Forza 750 of nieuwe Transalp kunnen gaan (als de prijzen/levertijden hopelijk wat normaler zijn)
[...]

2 mei??

Owww, dat soort mensen, dr zit ook altijd weer zo'n Saab rijder tussen die overal iets van moet zeggen :X
Liefste zou je ze ergens onder de grond stoppen, maja....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zo'n ding wil ik ook nog wel in de verzameling hebben, zodra ik heb bedacht waar en hoe ik die verzameling ga parkeren :+ 't zou mijn 2e VFR750 worden, heb eerder een RC24 gehad uit 1986.

Ik denk ook dat e.e.a afhangt van of de Fazer (na een investering afgelopen winter) weer een paar jaar zonder alteveel kosten mee gaat en wat daarvoor dan de beste opvolger zou zijn. Ik rijdt ook regelmatig langere ritten en dan is een maatje meer motor toch wel erg fijn. Daarentegen is een motor als die Fazer wel weer een leuk gooi en smijt ding. Dus of ik moet iets als een moderere variant van een Diversion 900 erbij kopen voor de langere ritten of ik moet een motor vinden die deze 2 in huis heeft zegmaar :)

Afgezien van hier en daar een verdwaald projectje koop ik voorlopig nog niks, de Fazer is nu goed en zie bovenstaande.. Dat wordt toch een verhaal van proefritten maken tzt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• harley
Gisterenavond op een feestje met veel bekenden toch maar toegezegd vandaag naar de motorzegening te grubbenvorst gegaan. Het was niet zo druk als normaal volgens de jaarlijkse gangers maar vond het aardig druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXG_o0gs-owQhi0mkXY_wsHxnSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DEHWkhFNPjO5B65jOPfv2HD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is namelijk nog niet 1\3e van de drukte alle zijstraten stonden ook helemaal vol met motoren. En dat voor een "evenement" wat niet meer inhoud als een bandje op het plein 3 standjes met drank en een broodje worst.

Veel bekenden tegen het lijf gelopen en hier komt gelukkig wel het hele gamma aan soorten motoren, lekker divers. Hele oude indians, bsa's enz. Maar ook verbouwde streetfighters, splinternieuwe dikke harley's trike's mp3's en ook alles van vrijwel alle merken ( alleen HD relatief gezien meer) goed vertegenwoordigd.
Dacht zelfs de motor van @Bommes gespot te hebben.

De Buell is in ieder geval weer gezegend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@harley ik ben daar niet geweest, dus het was niet mijn motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:27:
[...]

Het is je Ampere die te laag is.
Je Voltage kan wel aangeven dat hij rond de 13V zit maar bij een zware twin heb je best wel wat crank power nodig.

Met mijn KTM ook gehad, dan geeft voltage aan dat het prima is, maar hij krijgt de boel net niet in beweging.
Uiteindelijk bleek het de bendix te zijn (hoop dat ik het goed schrijf :P).

Afgelopen vrijdag even pakketje wegbrengen en gelijk tanken, grote rit voor de boeg 's avonds. Bij het postkantoor wilde hij weer niet starten. Chips. Een minuut of 5 later startte hij wel weer. Monteur/vriend gebeld, en heeft me direct nog geholpen zodat we 's avonds op pad konden. Bendix vervangen en start weer helemaal prima. Ergens wel vervelend dat ik nu nog kosten moet maken, maar nu kan ik hem in ieder geval met een schoon geweten verkopen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:20:
@ibothead ja dat weet ik dan ook wel, maar wist niet dat je ook op dit forum aanwezig was.
Jammer dat die motor niet bij je past, je hebt het ding pas net, mooie nette jonge motor ook.
Zekers nette motor ;) Zonde dat het niet voor mijn gemaakt is, zit al heel de week weer met brace te lopen ivm pols en knie naar de tering |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ibothead schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:01:
[...]

Zekers nette motor ;) Zonde dat het niet voor mijn gemaakt is, zit al heel de week weer met brace te lopen ivm pols en knie naar de tering |:( 8)7
Wat heb je nou weer uitgespookt dan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Will_M schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:07:
[...]

Wat heb je nou weer uitgespookt dan?
gewoon te zware bike en met in 2009 knieen en polsen verbruizeld helpt een weekend kamperen op de versys van 300+ kilo met bagage niet mee!

Waar je net maar met je tenen aan de grond komt. vooral merkbaar met file rijdend terug 2de paasdag pols links wilde niks meer doen kwam kracht :F :X |:(

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ik had vrijkaartjes voor de ADVENTURE OVERLAND 'SPRING' SHOW dus vandaag 'even' langs gereden.
via de Cotswolds, dus mooie route :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU0ESe4eJd-fuRnaGpVTq0VO2sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u0hglu7CgYFerHDrHtOaNBUD.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjy_uZO_5TamU3FT-HwpXFuofjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uwpfQV8ykFMdPGnz437Ziswm.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-ivVhAaVXFF93mCiIuvQkhrlgs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZnYQdwpuL1zCTIkDOHkIQyop.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Ik heb mijn Suzuki VanVan 125 ingeruild voor een echte :), een CF Moto 700 CL-X Heritage. Man wat ben ik er blij mee! En wat een vermogen, als je hem vergelijkt met de Suzuki.

Anyhow... nu dus ook op zoek naar een echte helm, want m'n pothelmpje gaat 'm niet worden op de nieuwe motor :).

Ik vroeg me af: zou dit iets zijn? Tevens twee andere vragen:
  • Zit hier nu standaard een vizier bij? Of moet ik deze apart aanschaffen?
  • Heeft elke integraalhelm tegenwoordig de mogelijkheid om speakers te plaatsen t.b.v. communicatie/bluetooth ding?
Zoals je ziet: ik ben nog steeds redelijk nieuw in de wereld van de motoren. Dus vergeef me m'n newbie-vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smcX3QHnbgdp40SWrBmCeyY_T00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBStJKWAicRHJFG2QW5obiQe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 16-04-2023 19:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik wil echt niet de snob uithangen, maar een helm van 54 euro?
Min de winst voor de winkel
Min de winst voor de groothandel
Min de winst voor de importeur/dropshipper...

Is een helm van 20 euro oid?

Ik zou lekker gaan passen in een zaak, en als het goed zit is dat je helm.

Vizier zit er doorgaans standaard wel bij, en meestal (meestal) is er wel ruimte voor platte speakers, en monteer je de bluetooth set aan de buitenzijde.

Bij de wat sjiekere helmen is er ruimte gemaakt voor een "fabrieks" bluetooth set.

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 16-04-2023 21:02 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teacher schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:49:
Ik wil echt niet de snob uithangen, maar een helm van 54 euro?
Min de winst voor de winkel
Min de winst voor de groothandel
Min de winst voor de importeur/dropshipper...

Is een helm van 20 euro oid?

Ik zou lekker gaan passen in een zaak, en als het goed zit is dat je helm.
To be fair er ging wel £65 korting vanaf..
Maar een sub £200 zou ik ook niet vertrouwen..

Mind you, prijs zegt ook niet alles .. Schuberth is bij mij een beetje van zijn sokkel gevallen.. BT installation was een nachtmerrie en pas na het lezen van een post in support forum kreeg ik hem aan de praat (de connector zat niet goed en moest ik naar boven duwen om contact te maken) en soms geeft rechts geen geluid.. en de 'lock' van het vizier werkt niet lekker waardoor hij vaak op kiertje blijft staan en niet op slot wil... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

I know.. ik wilde zooo graag weer een schuberth, maar het wordt denk ik een shoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teacher schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:05:
I know.. ik wilde zooo graag weer een schuberth, maar het wordt denk ik een shoei.
Yup zou ik (in hindsight) ook aanraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Net wat past he. De ene kan beter een shubert hebben, de andere een Shoei, de andere HJC... Ik heb een Shoei en een HJC gepast. De verkoper zei ook, de HJC kun je zo meenemen, de Shoei moet echt op maakt gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

smeerbartje schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:07:
Ik heb mijn Suzuki VanVan 125 ingeruild voor een echte :), een CF Moto 700 CL-X Heritage. Man wat ben ik er blij mee! En wat een vermogen, als je hem vergelijkt met de Suzuki.

Anyhow... nu dus ook op zoek naar een echte helm, want m'n pothelmpje gaat 'm niet worden op de nieuwe motor :).

• Heeft elke integraalhelm tegenwoordig de mogelijkheid om speakers te plaatsen t.b.v. communicatie/bluetooth ding?
Zoals je ziet: ik ben nog steeds redelijk nieuw in de wereld van de motoren. Dus vergeef me m'n newbie-vragen.

[Afbeelding]
Mooie motor!

V.w.b. die helm, ben het met de rest eens. 54 euro voor een helm lijkt me meer iets wat je op een scooter zou dragen. Ik zou kijken naar een HJC of AGV o.i.d.
Shark of Scorpion zijn ook wat goedkopere helmen maar zijn in elk geval als merk wel 'bekend' (en goede reviews van te vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 06:21

[Afbeelding]
Toffe motor idd. Ga je vast veel plezier van hebben. Het zou zonde zijn om nu te beknibbelen op je eigen veiligheid. Je helm is je belangrijkste gear! Ik rij nog liever met een simpele spijkerbroek dan dat ik met een slechte helm rij ;)

Ga vooral naar de winkel en passen want verschillende merken zitten weer heel anders. Bij de ene helm heb ik maar M en dan weer L etc. Qua budget kom je met ca €200 echt wel op een nette helm uit. Bijvoorbeeld https://www.voordeelhelme...-evo-air-solid-black.html

Of pas wat helmen van de andere bekende merken die genoemd zijn. Je toekomstige zelf zal je bedanken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
ToolkiT schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:04:
[...]

To be fair er ging wel £65 korting vanaf..
Maar een sub £200 zou ik ook niet vertrouwen..

...
Die coarse producten zijn "eigen" merk en zijn volgens mij nog nooit voor de adviesprijzen verkocht. Zijn er alleen om de korting heel hoog te laten lijken maar dat is meer de standaard prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb ooit om te testen een course zomer jasje gekocht, en het klopt! hij blijft precies een hele zomer goed.
Daarna begint hij wel echt uit elkaar te vallen en losse draden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 14:20
Na een (veel te) lange winterslaap afgelopen weekend beide motoren eindelijk weer eens gebruikt.
Bij de R850R was de eerste poging eigenlijk 2 weken geleden, maar de accu deed het afgelopen jaar al niet goed, nu bleek die echt overleden te zijn. Vorig weekend de accu dus vervangen. Mocht toch best nog een hoop voor demonteren om daar goed bij te kunnen.
Dit weekend ook de XJ600n van vrouwlief, die altijd wat start problemen heeft na lang stilstaan. bougies bleven droog na meerdere pogingen.. alle benzine leidingen los gehad om te kijken tot waar de benzine wel kwam. Uiteindelijk ook hier de brandstoftank er af mogen halen, en uiteindelijk aan de auto accu gekoppeld omdat de accu na meerdere pogingen ook leeg raakte. Met 1 bougie er uit om te checken of het misschien toch aan de bougies lag en de brandstoftank ook nog los startte de motor ineens wel. Bougie terug erin en brandstoftank weer vast en toen deed die het ook weer. Uiteindelijk behalve alles los en wel vastzetten eigenlijk niks gedaan, maar hij doet het.
Daarna om de beurt een klein rondje gereden, de andere moest namelijk op beide kinders letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afhankelijk van je hoofdmaat heb ik nog een ZGAN Scorpion exo 920 systeemhelm in xxl liggen, die heb je voor dat geld ook thuis ;)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:34:
[...]

Die coarse producten zijn "eigen" merk en zijn volgens mij nog nooit voor de adviesprijzen verkocht. Zijn er alleen om de korting heel hoog te laten lijken maar dat is meer de standaard prijs.
Dat verbaasd me niks.. ik wou ze nog de voordeel van de twijvel geven.. maar het is gewoon goedkoop spul.. prima voor op de brommer maar op een full power motor niet verstandig..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

2 mei??

Smile and wave!
https://glass-uk.org/menu-resources/smile-wave.html

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Access for all – Smile and Wave!

Op de overlander show had de greenlane association een stand en kwam ik achter een handige tool:
https://www.trailwise2.co.uk/route/map een kaart met alle 'green lanes' oftewel 4WD paden waar je legaal mag rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Laatst online: 20:29

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

nldls schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:40:
De verkoper zei ook, de HJC kun je zo meenemen, de Shoei moet echt op maakt gemaakt worden.
Onzin wmb.
De Shoei kan inderdaad aangepast worden, maar de mijne past al prima 'off the shelf', in tegenstelling tot diverse andere merken welke ik gepast heb.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
sjunnie schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:25:
[...]

Onzin wmb.
De Shoei kan inderdaad aangepast worden, maar de mijne past al prima 'off the shelf', in tegenstelling tot diverse andere merken welke ik gepast heb.
Ik ga ervanuit dat je niet hetzelfde hoofd hebt ;)
een HJC heeft naar mijn ervaring een stuk meer "foam" in de voering zitten waardoor die een stuk sneller en bij meer mensen makkelijker past en zich vormt naar je hoofd. Een Shoei heeft meestal kleinere buitenschaal meer piepschuim en minder foam dus zal sneller minder goed passen als je niet de juiste vorm hoofd hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Even een andere vraag. Ik heb sinds kort een BMW F750GS uit 2020. Hele fijne motor, met alle opties zie je zo'n beetje kunt bedenken. Er is wel 1 ding wat mij opvalt: bij het terugschakelen merk ik dat er een tikje via mijn koppelingshendel wordt doorgegeven. Alsof je het motorblok voelt schakelen via je koppelingshendel. Je voelt het best wel goed.

Op andere forums uiteraard gezocht en daar noemen ze dat dit een eigenschap is van de "slipper-clutch". Ik vraag me eigenlijk af of mensen hier dat gevoel ook herkennen. Mijn vorige motoren waren allemaal wat ouder en hadden nooit zo'n klikje/tikje bij het terugschakelen. Nu heb ik dan wel een quickshifter overigens maar vooral bij het wat rustiger rijden gebruik ik toch vaak de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:26
MitchellHearth schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:42:
Even een andere vraag. Ik heb sinds kort een BMW F750GS uit 2020. Hele fijne motor, met alle opties zie je zo'n beetje kunt bedenken. Er is wel 1 ding wat mij opvalt: bij het terugschakelen merk ik dat er een tikje via mijn koppelingshendel wordt doorgegeven. Alsof je het motorblok voelt schakelen via je koppelingshendel. Je voelt het best wel goed.

Op andere forums uiteraard gezocht en daar noemen ze dat dit een eigenschap is van de "slipper-clutch". Ik vraag me eigenlijk af of mensen hier dat gevoel ook herkennen. Mijn vorige motoren waren allemaal wat ouder en hadden nooit zo'n klikje/tikje bij het terugschakelen. Nu heb ik dan wel een quickshifter overigens maar vooral bij het wat rustiger rijden gebruik ik toch vaak de koppeling.
Ik heb sindskort een Kawasaki Z900RS en die heeft ook een slipperclutch en ik voel dit klikje ook (soms) bij het terugschakelen. Ben dan ook erg benieuwd of iemand hier kan verklaren of dat door de soort koppeling komt.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
sjunnie schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:25:
[...]

Onzin wmb.
Als iedereen hetzelfde hoofd had, zat het verschil alleen nog maar in prijs, kleur, opties en levensduur. Maar dat is zeker niet zo. Ieder zijn merk he. Dit is mijn 3e HJC en die werken voor mij gewoon erg fijn. Stil en goed passend.

Zeker in de aanbieding niet 200 euro meer waard om een Shoei goed passend te krijgen, terwijl de HJC out of the box al voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 00:15

Ik herken het inderdaad ook wel van verschillende motoren waar ik op heb gereden. Nou ben ik wel iemand die de koppeling -volledig- intrekt en voor mijn idee komt het tikje pas bij het laatste stukje deadzone van de koppelingshendel? Geen idee eigenlijk waar het vandaan komt, maar verschillende andere merken hebben exact hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Hehe if you can't beat them.... Wat sommige 4x4 rijders wel eens doen is een sticker "Bosbeheer" in de kleuren van een zekere staatsbosbeheer :+

Discussies met dit soort mensen heeft geen enkele zin. Gewoon groeten en doorrijden.

Als je wat meer snelheid wilt gewoon OTR of Enduro gaan rijden. Dat bevalt mij uitstekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 17-04-2023 14:15 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-05 13:35

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik had hetzelfde verschijnsel op mijn F800GS. Alleen werd het mettertijd erger en erger. uiteindelijk alle koppelingsplaten vervangen en nu komt het beetje bij beetje terug...

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:39

botoo

💀 too old to die young

nldls schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:40:
Ik heb een Shoei en een HJC gepast. De verkoper zei ook, de HJC kun je zo meenemen, de Shoei moet echt op maakt gemaakt worden.
Zei die verkoper dat op voorhand of nadat je gepast had?
Indien op voorhand dan zou ik daar wegblijven, dan is het je reinste onzin. Was die uitspraak op basis van passen dan is het wel een valide argument, ook al ben ik ban dat als de Shoei helemaal niet goed zit dat ook de Shoei Personal Fitting er een forse kluif aan zal hebben om het goed passend te krijgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
FnordySquare47 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:37:
[...]

Ik had hetzelfde verschijnsel op mijn F800GS. Alleen werd het mettertijd erger en erger. uiteindelijk alle koppelingsplaten vervangen en nu komt het beetje bij beetje terug...
Dat klinkt niet best. Ik zit nog in de dealer garantie met mijn motor. Moet ik met zoiets terug komen? De tik/klik is best wel prominent aanwezig bij elke keer terugschakelen.

* update: ik heb contact gehad met de werkplaats van de dealer. Zij herkennen dit ook en hebben hier zelfs contact over gehad met BMW. Het blijkt een eigenschap te zijn van de quickshifter die er op zit. BMW geeft aan dat ze hier niks aan kunnen doen en dat het dus zo hoort.

[ Voor 22% gewijzigd door MitchellHearth op 17-04-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
MitchellHearth schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:47:
[...]

Dat klinkt niet best. Ik zit nog in de dealer garantie met mijn motor. Moet ik met zoiets terug komen? De tik/klik is best wel prominent aanwezig bij elke keer terugschakelen.

* update: ik heb contact gehad met de werkplaats van de dealer. Zij herkennen dit ook en hebben hier zelfs contact over gehad met BMW. Het blijkt een eigenschap te zijn van de quickshifter die er op zit. BMW geeft aan dat ze hier niks aan kunnen doen en dat het dus zo hoort.
Als het je niet bevalt en je denkt dat er wat mis is zou ik dat zeker even doen.
Lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

charrel

Cortisol4life..

MitchellHearth schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:47:
[...]

YouTube: The Motorcycle Slipper Clutch: How They Work and Why They're Awesome...

Volgens mij gewoon normaal hoor, langs de dealer kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:35
nldls schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:07:
[...]

Als iedereen hetzelfde hoofd had, zat het verschil alleen nog maar in prijs, kleur, opties en levensduur. Maar dat is zeker niet zo. Ieder zijn merk he. Dit is mijn 3e HJC en die werken voor mij gewoon erg fijn. Stil en goed passend.

Zeker in de aanbieding niet 200 euro meer waard om een Shoei goed passend te krijgen, terwijl de HJC out of the box al voldoet.
Ik heb de afgelopen maanden zo'n beetje alle merken modellen helmen op mijn hoofd gehad ivm zoektocht naar een nieuwe helm.
Ik kan je melden dat ook niet alle HJC helmen dezelfde pasvorm hebben. Mijn Shoei GT Air zit als gegoten, de Shoei GT Air2 weer totaal niet.
Ik wacht op de HJC RPHA 91 systeemhelm voordat ik mijn definitieve keuze maak.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
De kop is eraf voor 2023! Na alleen ritjes woon-werk heb ik de afgelopen twee weekenden eens leuk motorgereden.

In het paasweekend een bochtentraining gehad in de Eifel. Onder begeleiding van MoveOn motortrainingen (aanrader), geoefend op remmen, gasgeven een aansnijden van de bochten. Lange bochten, korte bochten en haarspelden.
Leerpunten voor mij waren het meer gaan gebruiken van de achterrem (niet om te remmen maar om je motorfiets te stabiliseren) en het afschuinen en counter steeren.
In een groepje met nog 4 andere motorrijders om-en-om voor de instructeur gereden die dan via de headset instructies (of complimenten) geeft. 's avonds de videos van de instructeur's GoPro teruggekeken, erg leerzaam.

Afgelopen weekend wezen motorkamperen. In de Eifel geweest en dan het stuk ten oosten van Koblenz. Dat stuk kende ik nog niet. Erg mooi maar compleet weggeregend met de tent.
Dit smaakt naar meer, voor de komende maanden :) :) *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En in welke regio was die bochtentraining?

Ten oosten van Koblenz is voor zover ik weet geen Eifel meer, maar het Westerwald. Maar dat zal het peertje wel beter weten dan ik. Wel een mooie regio inderdaad. :Y

Die slipperclutch: dat gedrag herken ik niet in een tikje in de koppeling. Wat ik wel heb, is als ik de motor achteruit heb laten rollen tijdens het manouvreren, of als ik de slipperclutch heb gebruikt bij het afremmen tot stilstand, dan hapt 'ie daarna weer bij het aangrijpen. Op die manier heb ik me in het begin een keertje laten verrassen, en zo de motor om laten donderen. :( Alleen schade aan mijn ego, maar toch.
Ach ja, al doende leert men. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

charrel

Cortisol4life..

badkuip schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:23:
De kop is eraf voor 2023! Na alleen ritjes woon-werk heb ik de afgelopen twee weekenden eens leuk motorgereden.

In het paasweekend een bochtentraining gehad in de Eifel. Onder begeleiding van MoveOn motortrainingen (aanrader), geoefend op remmen, gasgeven een aansnijden van de bochten. Lange bochten, korte bochten en haarspelden.
Leerpunten voor mij waren het meer gaan gebruiken van de achterrem (niet om te remmen maar om je motorfiets te stabiliseren) en het afschuinen en counter steeren.
In een groepje met nog 4 andere motorrijders om-en-om voor de instructeur gereden die dan via de headset instructies (of complimenten) geeft. 's avonds de videos van de instructeur's GoPro teruggekeken, erg leerzaam.

Afgelopen weekend wezen motorkamperen. In de Eifel geweest en dan het stuk ten oosten van Koblenz. Dat stuk kende ik nog niet. Erg mooi maar compleet weggeregend met de tent.
Dit smaakt naar meer, voor de komende maanden :) :) *O* *O*
Met JP, ook erg gezellig! Wel is met hem gereden via de gs club. Leuk en erg leerzaam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het controleren van een gebruikte motor is best een klus, maar wel een noodzakelijke klus. https://www.motorklassiek...ren-kopen/eerste-controle heeft er een leerzaam stukje over geschreven.

Sowieso leuk geschreven stukjes te vinden daar zoals https://www.motorklassiek...s-soms-wat-onrustig/9582/ _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Hey allen, dank voor jullie advies m.b.t. mijn helm-vraag. Ik ben volledig overtuigd: een knaken-ding gaat het inderdaad niet worden. Binnenkort maar even naar een speciaalzaak rijden om e.e.a. te passen. Kent iemand nog een goede zaak in de buurt van Nijmegen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
smeerbartje schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:15:
Hey allen, dank voor jullie advies m.b.t. mijn helm-vraag. Ik ben volledig overtuigd: een kaken-ding gaat het inderdaad niet worden. Binnenkort maar even naar een speciaalzaak rijden om e.e.a. te passen. Kent iemand nog een goede zaak in de buurt van Nijmegen?
Termaat motoren…… innnnn……NIJMEGEN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hey allen, dank voor jullie advies m.b.t. mijn helm-vraag. Ik ben volledig overtuigd: een kaken-ding gaat het inderdaad niet worden. Binnenkort maar even naar een speciaalzaak rijden om e.e.a. te passen. Kent iemand nog een goede zaak in de buurt van Nijmegen?
Den Bosch is niet exteem ver van Nijmegen, en heeft blijkbaar de grootste helmenshop van de Benelux.

https://www.motoport.nl/denbosch/helmen

Ikzelf heb 2 weken terug mijn AGV K3 gehaald in Venlo bij MKC Moto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En anders rijd je nog even een paar kilometer verder door om in Nieuwkuijk (gem. Den Bosch) bij Chromeburner te gaan shoppen.... Óf naar Tilburg, daar zitten ook genoeg grote motorzaken zoals Louis en MKC :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
botoo schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:47:
[...]
Zei die verkoper dat op voorhand of nadat je gepast had?
Indien op voorhand dan zou ik daar wegblijven, dan is het je reinste onzin. Was die uitspraak op basis van passen dan is het wel een valide argument, ook al ben ik ban dat als de Shoei helemaal niet goed zit dat ook de Shoei Personal Fitting er een forse kluif aan zal hebben om het goed passend te krijgen.
Na het passen, en de GT air 2 was ruim 200 euro duurder. Was bij Biker Outfit Amsterdam. Klopte ook bij mijn gevoel toen ik beide op had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bekijk op YouTube
Saturday Morning offroad ride with my Guzzi V85TT

Spamtastic.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bem je op 02:59 weer tegen een boom gereden Bommes? bij mij gaat alles op zwart o_O

Wel lekker ritje zo te zien d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door botoo op 18-04-2023 01:03 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ben je al bij Termaat geweest, nota bene in Nijmegen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-05 13:35

FnordySquare47

Cool-Inc.net

botoo schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:59:
Het controleren van een gebruikte motor is best een klus, maar wel een noodzakelijke klus. https://www.motorklassiek...ren-kopen/eerste-controle heeft er een leerzaam stukje over geschreven.

Sowieso leuk geschreven stukjes te vinden daar zoals https://www.motorklassiek...s-soms-wat-onrustig/9582/ _O-
Tot nu toe zijn al mijn motoren 2de hands geweest. Maar het laatste jaar toch net iets meer moeten sleutelen aan de GS dan mij lief is.
(motordeksel dichting, kettingset, lager in het achterwiel, richtingaanwijzers, koppeling,...
Dus eindelijk de stap gezet om is echt een nieuwe motor te kopen. Er rest mij nog één groot dilemma...

Groen of rood?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR8ZXUrzH3rO36h9mBKxLipg5y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lrir9t0rUrxNHynWfnqSDTTH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBSWSDiVuLnK48GVbR2tTWVZi-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YDV2vzcrg2KDLfNgBOPspTMi.jpg?f=user_large

Short cuts make long delays

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nldls
Kawa = GROEN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Iedereen heeft al groen, dus ik zou lekker iets anders kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15

Rick-Jan

always connected

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:56:
Precies, ik heb een blauwe Z1000SX en krijg hier vaak leuke reacties op dat het eens wat anders is dan dat eeuwige groen :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:56:
Ik heb ook heel bewust (*) voor een oranje Versys gekozen toentertijd. Levert zo af en toe idd leuke reacties op :)

(*) het feit dat de enige was die dealer had staan laten we buiten beschouwing :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Termaat idd, maar je kan ook even over de grens kijken naar polo in kleve of de louis in wesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
FnordySquare47 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 06:49:
[...]

Tot nu toe zijn al mijn motoren 2de hands geweest. Maar het laatste jaar toch net iets meer moeten sleutelen aan de GS dan mij lief is.
(motordeksel dichting, kettingset, lager in het achterwiel, richtingaanwijzers, koppeling,...
Dus eindelijk de stap gezet om is echt een nieuwe motor te kopen. Er rest mij nog één groot dilemma...

Groen of rood?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rood +1

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
BM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:13:
[...]

Ik heb ook heel bewust (*) voor een oranje Versys gekozen toentertijd. Levert zo af en toe idd leuke reacties op :)

(*) het feit dat de enige was die dealer had staan laten we buiten beschouwing :+
Zo ken ik er nog een. Toen ik mijn tweede Hornet kocht, want bij de eerste was ik alternatief afgestapt, wilde ik graag een metallic blauwe. Er stond er een in een soort zijdeglans donkergrijs met goud, net uit de krat, nog zonder vloeistoffen. Maar ik had op dat moment eigenlijk liever die blauwe. Totdat bleek dat die na de zomer pas geleverd ging worden --> doemediemaar.
Daarna ben ik alsnog aan die kleur gaan wennen en ben ik het heel mooi gaan vinden. Ik heb die kleur alsnog niet heel vaak gezien, omdat die vaker werd gebruikt voor de 1000 in plaats van de 600.

Ik heb ook eens een koppel gezien, allebei op een Versys. Hij op een oranje, zij op een groene. Maar dan ook met compleet matchende outfits passend bij de kleur van hun motor. Aan de ene kant was het wel gaaf, aan de andere kant kreeg ik er wel een ANWB-koppel gevoel bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Kiezen? Er viel niks te kiezen :D dit is de kleurstelling succes ermee :P

Nu is er wel een flinke decalkit scene dus uiteindelijk kun je meer personaliseren (voor relatief weinig) dan je keuzes hebt bij nieuw.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
BM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:13:
[...]

Oranje ftw :+ !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuD5v7ou9ZDeEf6D3bXmijLV5Uc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ihK43R3vd3p0qjaedW1B4Oy.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Die komen alleen in oranje, toch? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
De Tiger heb ik in wit, niet omdat ik hem mooi vond, maar omdat ie beschikbaar was voor de juiste prijs. Als je echt wilt kun je altijd nog wrappen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:03

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Groen of rood?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rood.

Maar dat is omdat ik van mening ben dat rooien lekkerder rijden O+ :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15

Rick-Jan

always connected

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:32:
[...]

Zo ken ik er nog een. Toen ik mijn tweede Hornet kocht, want bij de eerste was ik alternatief afgestapt, wilde ik graag een metallic blauwe. Er stond er een in een soort zijdeglans donkergrijs met goud, net uit de krat, nog zonder vloeistoffen. Maar ik had op dat moment eigenlijk liever die blauwe. Totdat bleek dat die na de zomer pas geleverd ging worden --> doemediemaar.
Daarna ben ik alsnog aan die kleur gaan wennen en ben ik het heel mooi gaan vinden. Ik heb die kleur alsnog niet heel vaak gezien, omdat die vaker werd gebruikt voor de 1000 in plaats van de 600.

Ik heb ook eens een koppel gezien, allebei op een Versys. Hij op een oranje, zij op een groene. Maar dan ook met compleet matchende outfits passend bij de kleur van hun motor. Aan de ene kant was het wel gaaf, aan de andere kant kreeg ik er wel een ANWB-koppel gevoel bij. :+
Sowieso heeft Honda altijd wel mooie kleuren. Vind zelf nog altijd de kleurstellingen van de vorige generatie cb1000r heel tof:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm2i0Be3gb0q-EixdHUXZKFfnaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZNSKSldGTtSoC73HGZApbVgq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2brlW-FXl--MwFy2tFv6uuZIXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4AKIdLAJ8Q6Bx2J0t5PfFXX.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:18
Rick-Jan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:38:
[...]

Sowieso heeft Honda altijd wel mooie kleuren. Vind zelf nog altijd de kleurstellingen van de vorige generatie cb1000r heel tof:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mij maar één kleurstelling, zwart met goud :D

Hornet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bNV-w4CXkCzv21JE_Xz61Bvoig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8fS1SEA3kpdb3ZzmZ19833TW.jpg?f=user_large

CB100R:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTLypGo8X0t5koJ7Uf2hJOG5d2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz5oUusJqJlXwivDXmi8QukO.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ja, maar dit is een soort hoogglans zwart. Die kleur zwart met zilver heb ik gehad in de 2011 versie. De 2012 had een zijdeglans-metallic-heel-donker-grijs. Heel rare bijzondere kleur, en ook niet bij te spuiten als je eens wat schade zou hebben.
Ceynos Grey Metallic heet die officieel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpXPPwOhFmpIuYemnCPvDX11o28=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bB1Lygy7QMfXbreys4T16ZNq.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2023 10:59 . Reden: Eigen foto gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

[...]

Groen of rood?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Kawa = groen wordt er geroepen hier maar goed ik heb ook kanariegele GSX-R gekocht juist omdat je die niet vaak ziet, iets met blauw/wit 8)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 14:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Spacialz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:07:
[...]

Nice! Kawa = groen wordt er geroepen hier maar goed ik heb ook kanariegele GSX-R gekocht juist omdat je die niet vaak ziet, iets met blauw/wit 8)
Daarom heb ik een blauwe cbr600rr, de meeste zijn rood / zwart..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
BM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:05:
[...]

Die komen alleen in oranje, toch? :+
Volgens mij kun je ook zwarte kappen bestellen, maar het frame is inderdaad altijd oranje voor zover ik ze ben tegen gekomen :+

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 472 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.