Om direct een misverstand uit de weg te helpen: Limburg is mooi, maar niet om te rijden. De leukere weggetjes zijn allemaal 60 km/h, dus daar ga je al snel te hard. In het noorden van Limburg zijn de leukere weggetjes de achterafweggetjes, maar daar heb je uiteindelijk vooral haakse bochten en grind in die bochten, omdat dat tussen de velden door gaat.
Zuid-Limburg heeft veel wielrenners, en andere toeristen, dus rondom de Mergellandroute heb ik als motorrijder niets te zoeken. Dan wordt de spoeling daarna wel heel dun.
Bij de gen3 zit er dan een quickshifter up/down op. Weet niet of jij de Tracer 9GT hebt van die lijn of het model ervoor?
Dat gaat wel door en door ja
Wat jij zegt over die 3e versnelling herken ik compleet! Zo lekker lang dat die 3e versnelling is, door het vroege koppel gaat hij ook prima van zijn plek af als je in zijn 3 de rotonde over gaat en ondertussen ga je tot hoge snelheid door. Het bereik ervan is heerlijk!!
De Tracer 9(GT) vanaf 2021 is de derde generatie met 890 cc, daarvoor heet ie de Tracer 900.
De Tracer 9 GT is in de praktijk vrijwel een MT-09 SP, alleen de uitlaat is volgens mij wat anders.
Die quickshifter schakelt bijna soepeler dan ik het zelf kan, echt goed gedaan door yamaha.
Hoe ziet jouw dashboard eruit dan? Die van mijn MT is ook niet heel groot, maar goed, dat is dan ook wel weer een naked pur sang.
Links is redelijk vast ingedeeld, alleen de odometer (kmstand) en brandstofweergave kun je hier eventueel wijzigen in iets anders.
Het rechter schermpje kun je per vakje vrij indelen. Dus een triptimer, trip 1, trip 2, cruise control instelling, tijd, temperatuur, koelvloeistof temperatuur...
Maar ik heb 2 opmerkingen:
- Links zit het te dicht op elkaar gepropt. Hoe spannend is dat nou werkelijk? De snelheid is wel goed afleesbaar. Rechts is het dan wel weer ruim... Dan had ik liever wat meer informatie verdeeld over beide schermpjes. Als ik rechts de klok laat weergeven, wordt die links niet verborgen... Daar blijft het dus even druk uitzien.
- De kijkhoek. Als je wat fellere kleding aanhebt, zie je dat er in weerspiegeld en wordt het schermpje slecht afleesbaar.