Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 471 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

wokkelz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:04:
[...]

Zomer 2022 heb ik voor het eerst een echte controlle gezien in de Eiffel, in de buurt van Aken, waarin iedereen (motoren en auto's) werd aangehouden en gecontroleerd.
In alle voorgaande jaren, waarin ik meerdere keren per jaar de eiffel aandoe, 4~5x per jaar nog nooit een controle gezien.
Nou, zo rond de ring controleren ze wel vaak. Ben de afgelopen 10 jaar (2x per jaar gemiddeld) wel een keer of 5 in een controle beland daar. Vaak ook rond de moesel. Heb het idee dat daar de rust wat serieuser genomen word overigens.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dacht ik lekker een stukje te gaan rijden zondag met het prachtige weer, wilde mijn bike niet starten ivm te weinig stroom in de accu :(

Echt balen, want er is van het winter een andere accu in gekomen. Ik vermoed dus dat het niet de accu is, maar de dynamo. Lekker op het moment dat ik mijn bike bijna te koop wil zetten. Mijn oude accu heb ik nog, dus die heb ik aan de lader gelegd. Die eens installeren en kijken hoe lang die het dan vol houd. Wel beetje spannend natuurlijk, maar dan kan ik in ieder geval uitsluiten of het aan de accu ligt of niet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
LankHoar schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:37:
Dacht ik lekker een stukje te gaan rijden zondag met het prachtige weer, wilde mijn bike niet starten ivm te weinig stroom in de accu :(

Echt balen, want er is van het winter een andere accu in gekomen. Ik vermoed dus dat het niet de accu is, maar de dynamo. Lekker op het moment dat ik mijn bike bijna te koop wil zetten. Mijn oude accu heb ik nog, dus die heb ik aan de lader gelegd. Die eens installeren en kijken hoe lang die het dan vol houd. Wel beetje spannend natuurlijk, maar dan kan ik in ieder geval uitsluiten of het aan de accu ligt of niet.
Ik snap nog steeds niet dat mensen de accu niet aan de lader hangen als ze langere tijd niet rijden.
Scheelt een hoop gezeik en met de juiste lader is het na bijna een half jaar gewoon starten en lopen alsof hij nooit stil heeft gestaan :Y
Dat een dynamo of spanningsregelaar de oorzaak is van startproblemen na lang stilstaan hoor je eigenlijk nooit (tenzij je een oude Honda hebt)

Ik wordt nooit gecontroleerd op geluid :( Zou wel eens willen weten hoeveel marge Akrapovic ingebouwd heeft met datgene wat op het typeplaatje staat :)
Mijn demper heeft e-keur, klep, cat en is origineel Honda fabrieksaccessoire. Dempervulling is ook nog ruim aanwezig en heb altijd het keuringsrapport bij me dus verwacht geen problemen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door SniperGuy op 11-04-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SniperGuy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:54:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat mensen de accu niet aan de lader hangen als ze langere tijd niet rijden.
Scheelt een hoop gezeik en met de juiste lader is het na bijna een half jaar gewoon starten en lopen alsof hij nooit stil heeft gestaan :Y
Dat een dynamo of spanningsregelaar de oorzaak is van startproblemen na lang stilstaan hoor je eigenlijk nooit (tenzij je een oude Honda hebt)

Ik wordt nooit gecontroleerd op geluid :( Zou wel eens willen weten hoeveel marge Akrapovic ingebouwd heeft met datgene wat op het typeplaatje staat :)
Mijn demper heeft e-keur, klep, cat en is origineel Honda fabrieksaccessoire. Dempervulling is ook nog ruim aanwezig en heb altijd het keuringsrapport bij me dus verwacht geen problemen 8)
Doe ik standaard elk winter :P Mijn vorige accu gaf problemen bij mijn laatste rit, ergens november. Toen moest ik aangedrukt worden, gelukkig was ik niet alleen. Daarna de vervangende accu gelijk hele winter aan de drupplader gehad. En die deed het dus ook prima, tot zondag :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

f2ride2001 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:14:
[...]

Daarom heb ik al vaker geschreven: geniet zolang het nog kan.

Ik voorzie, helaas, echt dat het op enig moment gewoon afgelopen is. Men luistert hier te makkelijk naar de klagende minderheid. Handhaaft niet en dan is het, vervolgens, zeer makkelijk om gewoon alles te verbieden.

Welkom in Nederland :(
Dit is wel heel negatief gesteld. Zo'n vaart zal het niet lopen. Wij motorrijders bieden de koekblikkers ook voordelen, zoals kortere files en meer vrije parkeerplaatsen op de bestemming.

Zolang auto's met rioolbuizen ipv een uitlaat met pops 'n bangs nog geen WOK status krijgen, kunnen ze met motoren ook weinig.

Dat gezegd hebbende, ik krijg de laatste tijd steeds meer de neiging om gewoon weer een lawaaikanon op de Fazer te zetten >:) Ik kocht de motor met zo'n lawaaikanon, ik heb er een originele opgezet omdat ik 't zelf ook te luid vond en ik het wel zie gebeuren dat er een verplichting op E-keur komt (zoals in Duitsland nu al bestaat, wat overigens terecht zou zijn). Maar nog steeds krijg ik op veel plaatsen boze blikken en zie ik soms mensen hun vingers in hun oren steken... Stiller dan aan de typegoedkeuring voldoen gaat niet, het moet ook een keer voldoende zijn bij de families Klaag, Zeur, Jank en Zeik :(
[...]

Mijn motoren hebben nooit aan de lader gestaan in de winter periode, maar hebben ook nooit geweigerd te starten. Met uitzondering van de Diversion 600 die ik ooit had, door de mechanische brandstofpomp die amper 1 carburateur kon vullen met benzine voor de accu leeg was. Maar dat probleem zou ook opgetreden zijn met een volledig opgeladen accu.

Ik heb momenteel de motor van mijn broer op de brug staan, een oude XJ900F. Die staat momenteel wel op de druppellader omdat dat ding de laatste 2 jaar niet van z'n plek is geweest. In die tijd stond deze accu ook niet op een lader aangesloten, waardoor hij net te weinig spanning had om te starten. Even bijladen en hij doet 't gewoon weer.

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 11-04-2023 12:41 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:37
[...]

Moet je wel de mogelijkheid hebben ;)

Mijn motoren staan in een garagebox zonder stroom aanwezig, wordt dus lastig om hem aan de lader te hangen. De accu's zelf zijn er ook niet zo makkelijk uit te halen.

Sinds deze winter heb ik een Optimate DC-DC lader gekocht die aan een grotere auto accu hangt. Hiermee kan ik mits het niet te koud buiten is(Capaciteit verminderd in de kou) de 3 motoren elk een paar dagen aan de optimate hangen voordat ik de grote accu weer mee naar huis mag nemen om te laden.

Uiteindelijk heb ik dus om de 3 weken de motoren even een dagje aan de lader gehangen.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:54
[...]
Definieer lange tijd en zijn er specifieke laders beter/slechter? Heb nog geen in bezit (motor ook nog niet trouwens :+ ) maar lijkt me vrij essentieel voor een goede voorbereiding volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
[...]

Nog nooit gedaan, na 5 maanden was het netjes in één keer starten zonder gezeur. Nu overigens wel eindelijke de optimate aangesloten die al 3 jaar in de garage lag :+
De mijne is fabrieksaf al gekeurd op de akra, mag om die reden Tirol dus ook niet in ondanks dat ie stiller is (met standaarduitlaat) dan de gemiddelde motor met 600cc of meer.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24

_Apache_

For life.

Of je accu het nog houdt nadat je motor lang heeft stilgestaan, ligt vaak ook aan alarmsystemen.
Als die de accu leegtrekken (verder dan wat goed is voor de accu) dan gaat je accu daar gewoon op kapot. Hoe nieuw je accu of motor ook is.

Een druppellader kan inderdaad veel gedoe schelen, niet alleen blijft je accu opgeladen, maar kan je ook een seintje krijgen als je accu aan het einde van zn leven is. (ipv je op maandag morgen in de kou laten staan )

Wat ik ook nog wel eens heb gezien is dat - om de prijs te drukken - er accu geplaatst worden die slecht tegen te kou kunnen, of net te weinig CCA's hebben om die startmotor en bijbehorende cilinders rond te draaien.

[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 11-04-2023 12:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Mitssz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:19:
[...]

Mijn motoren staan in een garagebox zonder stroom aanwezig, wordt dus lastig om hem aan de lader te hangen. De accu's zelf zijn er ook niet zo makkelijk uit te halen.

Sinds deze winter heb ik een Optimate DC-DC lader gekocht die aan een grotere auto accu hangt. Hiermee kan ik mits het niet te koud buiten is(Capaciteit verminderd in de kou) de 3 motoren elk een paar dagen aan de optimate hangen voordat ik de grote accu weer mee naar huis mag nemen om te laden.

Uiteindelijk heb ik dus om de 3 weken de motoren even een dagje aan de lader gehangen.
Welke motoren stoppen de accu's ver weg dat even demonteren er niet bij is? Zelfs bij mijn FireBlade is het niet meer dan 15 minuten werk.
Voor mij was de keuze tussen ieder jaar een nieuwe accu a 150 euro vs. even schroeven en thuis laden een uitgemaakte zaak :)
Als je hem mee naar huis neemt staat ie tevens lekker warm (heb ik ook altijd gedaan in mijn stroomloze garages).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:37
SniperGuy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:47:
[...]

Welke motoren stoppen de accu's ver weg dat even demonteren er niet bij is? Zelfs bij mijn FireBlade is het niet meer dan 15 minuten werk.
*huilt in TDM850*

- achterremklauw en ketting eraf
- achterwiel eruit
- schokbreker los
- achterbrug eruit
- accu eruit

:F

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Kars schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:10:
[...]

*huilt in TDM850*

- achterwiel eruit
- schokbreker los
- achterbrug eruit
- accu eruit

Je maakt een grapje... Dat is tegenwoordig en bij Italianen toch beter geregeld 8)7
Accu vervangen is bij een TDM850 een halve revisie dus :o
Dan zou een Optimate (FTW!) een DC-DC lader een oplossing zijn :
https://www.youtube.com/w...channel=FrogsAngelsLondon
Zonder achterbrug eruit, maar alsnog veel werk :X

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 11-04-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 12:10

iMars

Full time prutser

Kars schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:10:
[...]

*huilt in TDM850*

- achterwiel eruit
- schokbreker los
- achterbrug eruit
- accu eruit

Dat moest ik even opzoeken,... maar het schijnt toch te kunnen zonder dat hele achterwiel gedoe:

Maar makkelijk is het niet |:(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
_Apache_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:36:
Of je accu het nog houdt nadat je motor lang heeft stilgestaan, ligt vaak ook aan alarmsystemen.
Als die de accu leegtrekken (verder dan wat goed is voor de accu) dan gaat je accu daar gewoon op kapot. Hoe nieuw je accu of motor ook is.
Accupolen loshalen lost dat ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:18:
Mijn motoren hebben nooit aan de lader gestaan in de winter periode, maar hebben ook nooit geweigerd te starten. Met uitzondering van de Diversion 600 die ik ooit had, door de mechanische brandstofpomp die amper 1 carburateur kon vullen met benzine voor de accu leeg was. Maar dat probleem zou ook opgetreden zijn met een volledig opgeladen accu.
Hier kon ik na deze post natuurlijk op wachten.

Ik wilde op m'n vrije dag de Fazer aanslingeren... Je raad het al, accu plat 8)7 :D

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
iMars schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:30:
[...]

Dat moest ik even opzoeken,... maar het schijnt toch te kunnen zonder dat hele achterwiel gedoe:
[YouTube: Yamaha TDM850 battery removal]

Je kunt ook de tank los maken om de accu er uit te halen. Tank hoeft er niet af, als je hem kunt draaien (omhoog kunt tillen) is het genoeg. Alsnog (te)veel werk voor een accu, dus ik heb daarna maar een TDM 900 gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:37
iMars schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:30:
[...]

[YouTube: Yamaha TDM850 battery removal]

Inderdaad, gewoon suf ontworpen :P
Bovenstaande methode heb ik eens geprobeerd, werkt half, je kan er niet lekker bij. Maar ik heb een laad-poort aangesloten :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24

_Apache_

For life.

Arrne schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:45:
[...]

Accupolen loshalen lost dat ook op.
Klopt, alleen zitten ze bij mij achter een aantal kappen verstopt. Niet heel vervelend als je eens in de zoveel jaar de accu vervangt, wel vervelend om dat per seizoen te doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij mijn Diversion 900 moest ik om de accu te demonteren de rechter zijkap demonteren. En voor de rechter zijkap eraf kon moest ik eerst het topkofferrek en het rechter handvat voor de passagier demonteren... 8)7

Bij de Fazer even met de sleutel 't zadel eraf halen en je kunt bij de accu.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 11-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Vriendin van mij heeft een Suzuki intruder 400, daar zit de accu ergens onder in de motor.
Klepje openen, de accu naar de straat toe laten zakken.
Maar de motor is te laag om de accu er uit te krijgen... ook zijn de kabels te kort om dit te doen.
Dus moet je eerste de accu polen los draaien.
Door 2 kleine gaatjes heen.
Geen probleem met de massa.. met de Plus gaf dit flink wat vonken toen ik enigszins uitschoot.

Wederom een reminder om eerst massa los te gooien dus!!!
Als je vaak een veel sleutelt denk de je daar niet altijd meer helemaal helder over na.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
En ik was al chagrijnig dat ik een sleutel 10 nodig had om bij de DRZ 1 boutje los te draaien om de zijkap er af te kunnen halen.

Als ik het zo lees moet ik niet klagen, haha. :X
Bij de CB1100F is het ook allemaal prima te doen in vergelijk met een TDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Moet zeggen dat ik erg blij ben met de locatie van mijn accu.... net schuin achter het stuur, drie schroeven voor het plaatje erover, twee voor de accu, en twee voor de polen >:D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpGGLexgECrKGbGmN40d9jnbCEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84GAOPIzJtUIGYlK5boYrxto.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik neem de accu tijdens de winterslaap ook mee het warme huis in, en mag af en toe aan de Optimate. Bij de KLV1000 is het minder dan 5 minuten werk om de accu eruit te halen of erin te zetten. Was ook zo bij mijn Speed Triple. Kennelijk zoek ik motoren er onbewust op uit :)
- zadel lossen met sleutel en eraf tillen
- kruiskop uit onboard gereedschapssetje halen
- polen losschroeven
- kabels aan de kant leggen
- accu optillen en wegwezen

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

https://www.rtlnieuws.nl/...77195/rtl-nieuws-1930-uur

Vanaf 11:11 weer klaagzang over motorrijders in Limburg

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nederland is sowieso een klaag land... :r

Hier in de regio ook, 2 mensen die tig keer klagen over een vliegtuig.... Ga lekker elders wonen denk ik dan. Schiphol bestaat al langer dan dat die mensen er wonen. Tata Steel idem dito.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:19
Destruction schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:59:
Bij mijn Diversion 900 moest ik om de accu te demonteren de rechter zijkap demonteren. En voor de rechter zijkap eraf kon moest ik eerst het topkofferrek en het rechter handvat voor de passagier demonteren... 8)7

Bij de Fazer even met de sleutel 't zadel eraf halen en je kunt bij de accu.
Ik heb dezelfde lineup gehad. Van de Div 900 naar de FZS 600. Fazer accu was inderdaad zeer eenvoudig. Nu op de Triumph zit hij ook onder het voorste zadel. Kan daar gelukkig relatief makkelijk bij. Alhoewel als hij langer staat kan hij makkelijk aan de druppel lader, want heb die naar de buitenkant toe gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010

Jimmeh

Bacon

ricjuh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:24:
Vanaf 11:11 weer klaagzang over motorrijders in Limburg
Weer het typische overdrijven om toch maar iets of wat een punt te maken.
Als er iets moet veranderen is het die klaagzin 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Jimmeh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:15:
[...]

Weer het typische overdrijven om toch maar iets of wat een punt te maken.
Als er iets moet veranderen is het die klaagzin 8)7
Dat er overdreven wordt geloof ik best, maar ik geloof ook best dat het behoorlijk irritant is om tientallen motoren met brulpijpen te horen passeren op een dag.
En als je je eenmaal ergens aan stoort, is iedere luide motor een bevestiging van je afkeer en maakt dat het alleen maar weer erger. Een vicieuze cirkel.
Om dit dan af te doen als klaagzin lijkt me dan ook wat kort door de bocht. (no pun intended)

Dus geniet van je hobby maar niet ten koste van anderen. O-)

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Mitssz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:19:
[...]

Kun je geen klein zonnepaneeltje kwijt?

zoiets: https://www.amazon.com/Ba...rsion/dp/B07JLWFPX6/?th=1

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 22:34
harley schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:45:
Stelt niet zo heel veel voor als het binnen de eu is.
Keuringafspraak maken bij rdw. Die controleren framenummer en bloknummer. Je vult de restbpm aangifte in en 1 week later heb je je kenteken. (Na betaling van de bom)
Dat dus afgelopen februari gedaan met een dikke versys 1000gt uit 2016!
RDW keuring stelt niks voor bpm afrekenen daarna ook niet 317 euro inc keuring was ik kwijt

Afgelopen weekend 1280km fun gehad in luxemburg, al wel hem plat gelegd op de koffer helaas maar niks geen extra schade

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyVfYQ_2o6zcAmyzJt3nztMJNyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa0kv4vrpfY2QfLZUDfQ2TPm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ibothead op 11-04-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

sjunnie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:17:
[...]

En als je je eenmaal ergens aan stoort, is iedere luide motor een bevestiging van je afkeer en maakt dat het alleen maar weer erger. Een vicieuze cirkel.
Moeten ze zichzelf misschien eens bekijken in plaats van met de vinger te wijzen.
Durf te wedden dat zijn buurman zich er totaal niet druk in maakt en dan ook geen probleem heeft.. aan wie ligt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
Hier hangt een optimate en een noco druppellader in de garage. En er is nooit een motor die langer dan 2 weken zonder de druppellader staat.
Vooral de Buell is nogal een dingetje. Die trekt het maar net op zelfs een splinternieuwe yuasa accu (die toch echt het sterkste zijn) dus die hangt er altijd wel aan. De accu die erin past is gewoon zwaar onderbemeten :(
Helaas is enige andere optie een lithium maar ik rijd ook met koud weer en daar is die lithium weer niet blij mee.

Edit zie nu dat ze wel een high performance versie hebben toch 20cca maar dan origineel. Volgende keer gaat die erin.

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 12-04-2023 12:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 26-09 13:51

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:06:
Vriendin van mij heeft een Suzuki intruder 400, daar zit de accu ergens onder in de motor.
....
Wederom een reminder om eerst massa los te gooien dus!!!
Als je vaak een veel sleutelt denk de je daar niet altijd meer helemaal helder over na.
Meestal pas als je steeksleutel roodgloeiend staat :+
Maar Intruders zijn in meerdere opzichten gruwelijke @#$!$#bakken om aan te werken.
Al staat carburateurs verwijderen bij een XV700-1100 ook wel op dat lijstje.
Gelukkig heb ik het bij die van mij nu zo vaak gedaan (en wat aanpassingen gedaan + een ringsleutel krom gemept) dat het redelijk handig gaat, maar de constructie blijft ruk (Honda V4's zijn een stuk minder irritant)

Maar uiteindelijk loopt ie nu wel normaal, na het vervangen van beide gasschuifmembranen (1 met een mini gaatje) en het installeren van een dyno kitje.
Naja, na de 2e poging, want de dynojet sproeiers hebben een kleinere kop en dun nekje (na de schroefdraad) waardoor de ring die onder de sproeier zit niet helemaal lekker afsloot en sproeier 122 bij 1 van de carburateurs benzine aanslobberde als sproeier 322....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:37
Is al eens geopperd. Is alleen helaas een garagebox onder een flatgebouw die een beetje overhang heeft. waardoor dus minder zon. En ik ben bang dat die best snel weg is, aangezien de boxen vrij te zien zijn langs een doorgaande weg. en een paneeltje dus opvalt buiten de rest van de lege deuren.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:12:
[...]

Hier kon ik na deze post natuurlijk op wachten.

Ik wilde op m'n vrije dag de Fazer aanslingeren... Je raad het al, accu plat 8)7 :D
Hahahahahahaha :+
En die irritante ouwe kut magna start na een winter direct :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteravond heerlijk weer, dus wilde ik snel mijn opgeladen oude accu installeren om te kunnen rijden. Dacht eerst nog ff testen, en warempel hij startte in 1x :? Enfin, lekker gereden, daarna even doorgemeten, ook tijdens het starten, en de conclusie is dat alles prima werkt. Geen idee wat het zondag was, maar ik ben blij dat het hierbij blijft.. :)

Ik heb vrouwlief bijna zo ver dat ik die Lowrider mag kopen trouwens :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

CLB schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:17:
Eerder al bij Louis helmen wezen passen, toch voorkeur voor integraal in combinatie met de Kawasaki Z800 die ik rijd. Ben ook brildragend dus moet wel allemaal goed werken, op en af te doen zijn en lekker zitten.

Kwamen toen al twee helmen naar voren die goed zaten: Scorpion Exo-520 Evo Air Cover en de Shark (D-)Skwal 2. Scorpion maat m, Shark maat s, maar dat kan natuurlijk. Ook de Nolan N80-8 en N60-6 op gehad en wat andere modellen, waaronder wat van MTR, HJC en voor mij nog wat onbekendere merken.

Het oog wil ook wat, dus niet direct wat gekocht, maar nog even verder online gekeken naar leuke printjes. Ging hier afgelopen week ook al over natuurlijk. Iets meer betalen is prima, maar het moet wel normaal blijven.

Vandaag naar een vestiging van Voordeelhelmen geweest en weer van alles gepast totdat ik van vier merken een model had liggen: Scorpion Exo-520 Evo Air, Shark D-Skwal 2, HJC i71 en de Nolan N80-8. Al met al toch gekozen voor de Scorpion, maar dan het printje nog? Uiteraard niet alles in de winkel in de juiste maat.

De Z800 is zwart/wit met enkele groene elementen, m'n huidige textielpak is zwart/wit met enkele rode en zilver/grijze elementen. Nog gedacht over onderstaande, maar toch iets teveel rood naar mijn mening:
[Afbeelding: Scorpion Exo-520 Evo Air - Elan Matt White/Silver/Red]

En de 'Cover' trok eigenlijk al vanaf het begin mijn aandacht, maar is ook weer te koop in vier kleuren, waarvan één te rood en ander te wit. Dus het was eigenlijk kiezen tussen matzwart en matzilver, de tweede is besteld:
[Afbeelding: Scorpion Exo-520 Evo Air - Matt Silver/Red]

Daarbij is het nog een paar dagen 'Paasvoordeel', waardoor 'ie daar ook nog eens het meest voordelig te verkrijgen was: 220 euro. Oftewel slechts een paar tientjes extra voor een imo fijne en leuke print, dat valt mee. Zit goed, voorzien van verschillende fijne mogelijkheden en altijd fijn, alvast met ECE 22.06-keurmerk.

Nu nog op zoek naar mooie laarzen, misschien dit weekend nog eens langs, want ook daar twijfel ik nog over. Heb een mooie textielen jas en broek van Rev'it en wil later nog een lederen (race)pak (merk maakt niet uit daarvan). Rev'it heeft wel lederen broeken, jassen en pakken, maar weer geen racelaarzen, wat misschien toch wel fijn is icm Z800. Natuurlijk hoef ik geen laarzen van dit merk, maar ik vind zo'n 'hele set' wel weer mooi. Binnenkort maar weer eens passen en kijken of ik de Rev'it Flux H2O mooi vind om mee te beginnen.
Heb zelf ook de EXO 520 Air, gewoon plain zwart en helder vizier ook maatje M toevallig :D
Meerdere helmen toen opgehad en deze zat mij ook het comfy, schuifje met een intern blokker der grote gele bal zit er volgens mij wel standaard in bij de EXO lijn welke ik wel een plusje vind!
LankHoar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:43:

Heb je nog tips en tricks? Wil hier moeders de vrouw ook nog gaan overtuigen voor een tweede stukje speelgoed O-) En aangezien zij mij zo had overtuigd voor de tweede spruit moet het vice versa ook wel lukken dacht ik zo :9

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Spacialz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:42:
Heb je nog tips en tricks? Wil hier moeders de vrouw ook nog gaan overtuigen voor een tweede stukje speelgoed O-) En aangezien zij mij zo had overtuigd voor de tweede spruit moet het vice versa ook wel lukken dacht ik zo :9
Mijn vrouw is best makkelijk eigenlijk, ze zal het sowieso niet tegenhouden maar uiteraard kan er wel een gevoel zijn van "je doet het en ik sta er niet achter". Hier is dat nu niet echt het geval, gewoon goed overlegd, dat ik mijn huidige bike al als tussenmotor zag toen ik hem kocht (en haar dat toen ook vertelde), en dit een bike is waar ik 10 jaar mee wil doen of langer. Dat is genoeg rationeel denken om het als een goede beslissing te bestempelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Spacialz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:42:
Schuifje met een intern blokker der grote gele bal zit er volgens mij wel standaard in bij de EXO lijn...
Wat bedoel je precies? :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 01:27
LankHoar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:10:
[...]

Mijn vrouw is best makkelijk eigenlijk...
Ik zou voorzichtig zijn met dit soort uitspraken in haar bijzijn. :P

Maar ik herken het wel. Ik had super veel plezier op de Hornet, maar toen de afstanden langer werden kreeg ik serieuze klachten aan mijn knie. Een oude blessure die opspeelde. De opties waren: alleen rondjes om de kerk rijden (nee), stoppen met motorrijden (tja...), of een andere en grotere motor kopen. Daar moest ik dan wel meer geld bijleggen wat ik eigenlijk niet wilde uitgeven aan een hobby.
Zij heeft mij overtuigd om naar grotere motoren te gaan kijken, en zo kwam ik bij de Super Tenere uit. In dat opzicht is de Tracer die dat heeft opgevolgd inmiddels zelfs een stapje achteruit; de kniehoek zit hierbij op het randje én ik heb wat vaker even een korte pauze nodig.

Toen die kogel door de kerk was, verbeterde mijn humeur ook, dus ik vermoed dat het ook een stukje eigenbelang was van haar. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:35

rCk

A.s. zaterdag komt er nieuw rubber op de MT. De S22 heeft het na 6500km toch begeven (die is wel heel hard gegaan). Vorige eigenaar had er ca 2800 km mee gereden, ik gok niet zo intensief als ik doe. Bandje zag er toen een stuk beter uit.

Ik denk dat ik er opzich nog wel wat uit kan halen, maar zondag ga ik een km of 400 – 500 rijden. Dan maar liever vers en goed rubber eronder.
Blijf bij Bridgestone, maar ipv de S22 wordt het de T32. Dus een iets minder hardcore sportieve band. Ben benieuwd hoe die band gaat bevallen!
Het loopvlak van die S22 is wel erg hard gegaan, ondanks dat ik toch wel sportief rijd hakken de snelweg kilometers er enorm aan. Bij warmer weer op de snelweg hangen de rullen eraan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT9ovBcHpw98Nv8ZW6skUfx58JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBr3KKCx5ZC7apnXlpqJvlX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:02:
[...]

Hahahahahahaha :+
En die irritante ouwe kut magna start na een winter direct :P
Toen ik hem in Februari nodig had omdat de auto kapot was deed het ding het perfect. Nu na een week of 6 stil staan niet.. Misschien maar een nieuwe accu erin zetten, want een goede accu moet hier geen moeite mee hebben.

Ik heb de Fazer nu 3 jaar en in mijn bezit is de accu nooit vervangen in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 12-04-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
LankHoar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:43:
Gisteravond heerlijk weer, dus wilde ik snel mijn opgeladen oude accu installeren om te kunnen rijden. Dacht eerst nog ff testen, en warempel hij startte in 1x :? Enfin, lekker gereden, daarna even doorgemeten, ook tijdens het starten, en de conclusie is dat alles prima werkt. Geen idee wat het zondag was, maar ik ben blij dat het hierbij blijft.. :)

Het is je Ampere die te laag is.
Je Voltage kan wel aangeven dat hij rond de 13V zit maar bij een zware twin heb je best wel wat crank power nodig.

Met mijn KTM ook gehad, dan geeft voltage aan dat het prima is, maar hij krijgt de boel net niet in beweging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:29
Over Magna's gesproken...
Die van mij heeft inmiddels verse olie, accu, bougies en koelvloeistof.
Alle elektra lijkt vooralsnog te werken, op de knipperlichten achter na (maar die zijn er ook af :p). Ik moet wel e.e.a. terug naar origineel herstellen omdat er zeer creatief mee geknutseld is.

Was voornemens hem deze week eens te starten, maar toen ik toch nog even keek naar de wat uitpuilende pakking van het kleppendeksel bleek dat ik die op 3 hoeken in feite los eruit hangt... Toch maar even nakijken :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-t8prue6WvsVTMxJ3llt5yhMP0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7ebHq7AsibQeBQnYoLeRDmx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

CLB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:18:
[...]

Wat bedoel je precies? :9
De interne zonnewering zeg maar ;)
Ter hoogte van je scharnier aan linkerkant van de EXO zit een schuifje, ook bij jou op de foto's te zien.
Duw je die naar beneden "valt" het interne viziertje naar beneden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

rCk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
Het loopvlak van die S22 is wel erg hard gegaan, ondanks dat ik toch wel sportief rijd hakken de snelweg kilometers er enorm aan. Bij warmer weer op de snelweg hangen de rullen eraan...
Tenzij dat er een circuitdagje of twee in zat is mijn band ook zo steeds geweest. Uiteindelijk rij je toch misschien wel 95% op 't midden van je band. Dat kan je moeilijk oplossen zonder ook daar grip te verliezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
rCk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
A.s. zaterdag komt er nieuw rubber op de MT. De S22 heeft het na 6500km toch begeven (die is wel heel hard gegaan). Vorige eigenaar had er ca 2800 km mee gereden, ik gok niet zo intensief als ik doe. Bandje zag er toen een stuk beter uit.

Ik denk dat ik er opzich nog wel wat uit kan halen, maar zondag ga ik een km of 400 – 500 rijden. Dan maar liever vers en goed rubber eronder.
Blijf bij Bridgestone, maar ipv de S22 wordt het de T32. Dus een iets minder hardcore sportieve band. Ben benieuwd hoe die band gaat bevallen!

[Afbeelding]
Aan de zijkanten zitten de haartjes er zelfs nog op! :+ Ja, die zitten wel heel ver naar de zijkant ;) Zonde joh om zo'n band maar voor de helft (of nog niet eens) te gebruiken.
Die dingen zijn duur zat, dan gebruik ik het rubber liever ook over de volledige breedte. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Spacialz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:35:
De interne zonnewering zeg maar ;)
Ter hoogte van je scharnier aan linkerkant van de EXO zit een schuifje, ook bij jou op de foto's te zien.
Duw je die naar beneden "valt" het interne viziertje naar beneden 8)
Hahaha 'de grote gele bal' is de zon.. * CLB was nog niet wakker... :F
En klopt inderdaad, maar hebben heel veel merken (inmiddels) wel toch?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Jimmeh schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:42:
[...]

Tenzij dat er een circuitdagje of twee in zat is mijn band ook zo steeds geweest. Uiteindelijk rij je toch misschien wel 95% op 't midden van je band. Dat kan je moeilijk oplossen zonder ook daar grip te verliezen :o
Klopt, circuit gebruik je toch wat meer van die zijkanten. Maar verder rijd je inderdaad erg veel op 't midden. Daarom de keuze gemaakt voor de sport tour. Ik ben benieuwd, denk dat het gripniveau wel prima zal zitten. Is het niks gaat er gewoon volgend jaar weer een andere op.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:47:
[...]

Aan de zijkanten zitten de haartjes er zelfs nog op! :+ Ja, die zitten wel heel ver naar de zijkant ;) Zonde joh om zo'n band maar voor de helft (of nog niet eens) te gebruiken.
Die dingen zijn duur zat, dan gebruik ik het rubber liever ook over de volledige breedte. :+
Haha, de zijkant wordt zeker wel gebruikt. Alleen 3 jaar minder rijden, volwassener worden (lees: nadenken over de risico's zowel ongeval als een rijbewijs moeten behouden) zorgen er wel voor dat die zijkanten eigenlijk niet nodig zijn om te pakken. Bij 95% van de bochten in de polder-, dijk- en landwegen is het ook niet eens nodig.

Afgelopen zomer ook een dagje Eifel gepakt en dan ziet je achterband er wel anders uit na een paar lekkere stukjes sturen. Andere nadeel was ook weer dat je dan dik 400km snelweg erbij moet pakken 7(8)7

Als het je stoort pak ik wel een schaar om de haartjes eraf te halen _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:23
Mijn vriendin en ik zijn als 100% asfaltrijders afgelopen weekend wel heel ver uit onze comfortzone gestapt en hebben een cursus flattrackracen gevolgd. De meeste mensen hadden in tegenstelling tot ons, -wel- offroadervaring, maar het viel me niks tegen hoe goed we mee konden komen. Bijzonder gevoel om in plaats van zelf naast de motor te hangen, juist de motor zo plat mogelijk te drukken en te merken dat de motor niet omvalt, ondanks die springende, bokkende en glijdende machine waar je bovenop zit. Zeker de moeite waard om een keer te doen en ook voor de straatrijders onder ons, goud waard voor het vertrouwen in jezelf en machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
UTwizard schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:03:
Mijn vriendin en ik zijn als 100% asfaltrijders afgelopen weekend wel heel ver uit onze comfortzone gestapt en hebben een cursus flattrackracen gevolgd.
klinkt goed, waar heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

CLB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:52:
[...]

Hahaha 'de grote gele bal' is de zon.. * CLB was nog niet wakker... :F
En klopt inderdaad, maar hebben heel veel merken (inmiddels) wel toch?
Dat durf ik niet zo hier te roepen ;) handig dat ie erin zit voor het geval dat ik de zonnebril weer eens vergeet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
rCk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:02:
[...]

Klopt, circuit gebruik je toch wat meer van die zijkanten. Maar verder rijd je inderdaad erg veel op 't midden. Daarom de keuze gemaakt voor de sport tour. Ik ben benieuwd, denk dat het gripniveau wel prima zal zitten. Is het niks gaat er gewoon volgend jaar weer een andere op.

[...]

Haha, de zijkant wordt zeker wel gebruikt. Alleen 3 jaar minder rijden, volwassener worden (lees: nadenken over de risico's zowel ongeval als een rijbewijs moeten behouden) zorgen er wel voor dat die zijkanten eigenlijk niet nodig zijn om te pakken. Bij 95% van de bochten in de polder-, dijk- en landwegen is het ook niet eens nodig.

Afgelopen zomer ook een dagje Eifel gepakt en dan ziet je achterband er wel anders uit na een paar lekkere stukjes sturen. Andere nadeel was ook weer dat je dan dik 400km snelweg erbij moet pakken 7(8)7

Als het je stoort pak ik wel een schaar om de haartjes eraf te halen _O-
De smileys waren toch zeker voldoende aanwijzing dat ik je zat te stangen? ;) En als je niet dicht bij de bochtige gebieden woont gebruik je de zijkanten op de openbare weg inderdaad veel minder.
ik herken het wel. In het Schwarzwald de banden mooi rond gereden, kom je terug en heb je weer een vierkante band. :(

Een goede sport-tour band heeft een goede verdeling van de compounds zodat je niet dit soort extreme verschillen krijgt. Dus die overstap lijkt me al een heel goede :)
Ik had met de T31, dus niet de T32, wel dat de zijkanten van de voorband te zacht waren. Die sleten echt heel puntig af. 8)7 De achterband was verder wel prima. Maar goed, misschien heb je daar op de Nederlandse wegen wat minder last van.
Nu met de Michelins sowieso geen last meer van, mooie gelijkmatige slijtage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:05:
[...]

De smileys waren toch zeker voldoende aanwijzing dat ik je zat te stangen? ;) En als je niet dicht bij de bochtige gebieden woont gebruik je de zijkanten op de openbare weg inderdaad veel minder.
ik herken het wel. In het Schwarzwald de banden mooi rond gereden, kom je terug en heb je weer een vierkante band. :(

Een goede sport-tour band heeft een goede verdeling van de compounds zodat je niet dit soort extreme verschillen krijgt. Dus die overstap lijkt me al een heel goede :)
Ik had met de T31, dus niet de T32, wel dat de zijkanten van de voorband te zacht waren. Die sleten echt heel puntig af. 8)7 De achterband was verder wel prima. Maar goed, misschien heb je daar op de Nederlandse wegen wat minder last van.
Nu met de Michelins sowieso geen last meer van, mooie gelijkmatige slijtage. :)
Haha jawel hoor. :9 Daarom was ik ook erg sarcastisch (op de goeie manier) over de haartjes eraf knippen.

Ik zie aan je signature dat je uit Limburg komt, qua omgeving kun je daar wel iets meer je ei kwijt dan hier in de
regio Breda, écht leuke stukken moet ik dan wel een stukje die kant op rijden om echt te kunnen genieten.

Ja… die vierkante band als je dan terug komt is dan wel erg zonde hè ;(
Ik heb gehoord dat de T32 wel wat beter gebalanceerd zou moeten zijn, maar ik ben benieuwd hoe hij bij mij bevalt. De S22 ligt er voor nog op, misschien later dit seizoen / begin volgend seizoen die band vervangen.

Welke Michelins heb je? Road 5 of 6, of?
Zo te zien rijd je de broer van de MT09, Tracer 9. Heb daar nog niet op gereden, maar zal vast erg lekker rijden en prima van zijn plek af komen met dat lekkere CP3 blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Klopt allemaal.
Uit limburg, al woon ik tegenwoordig wel wat noordelijker in Limburg dan waar ik opgegroeid ben.

Nu heb ik nog de Michelin Road 5 onder de motor maar die is vrijwel op, en ik had nog een setje met 3mm erop in de garage liggen.
Ik heb net een setje Road 6 opgehaald om gebruiksklaar in de garage te hebben liggen.

Dus maandag wordt het gebruikte setje er opnieuw onder gelegd, om daar onder andere het Koningsdag weekend mee te gaan spelen.
Dan voor de hemelvaart gaat de Road 6 er onder om naar het Schwarzwald te gaan met ons clubje, en daarna in juli nog een soort motor vakantie met mijn vriendin.
Kan ik de 5 en 6 mooi met elkaar vergelijken. :)

En ja, ik heb een Tracer 9GT die echt heerlijk rijdt. Het blok daarvan is echt super, en met de quickshifter kun je echt heerlijk jagen. Hoewel, op een bochtiger stukje gaat ie in de derde versnelling en daar komt ie dan ook niet meer uit. Ideaal doseerbaar. :Y
Als ik al ergens over moet klagen zijn het de remmen, ik heb graag een wat duidelijker drukpunt. Het is zeker niet slecht, maar er komen ooit nog stalen remleidingen op om dat te verbeteren.
(Ik heb het overigens niet over de afleesbaarheid van het dashboardje, want dat is maar een klein bij elkaar gepropt zooitje :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:59:
Klopt allemaal.
Uit limburg, al woon ik tegenwoordig wel wat noordelijker in Limburg dan waar ik opgegroeid ben.

Nu heb ik nog de Michelin Road 5 onder de motor maar die is vrijwel op, en ik had nog een setje met 3mm erop in de garage liggen.
Ik heb net een setje Road 6 opgehaald om gebruiksklaar in de garage te hebben liggen.

Dus maandag wordt het gebruikte setje er opnieuw onder gelegd, om daar onder andere het Koningsdag weekend mee te gaan spelen.
Dan voor de hemelvaart gaat de Road 6 er onder om naar het Schwarzwald te gaan met ons clubje, en daarna in juli nog een soort motor vakantie met mijn vriendin.

En ja, ik heb een Tracer 9GT die echt heerlijk rijdt. Het blok daarvan is echt super, en met de quickshifter kun je echt heerlijk jagen. Hoewel, op een bochtiger stukje gaat ie in de derde versnelling en daar komt ie dan ook niet meer uit. Ideaal doseerbaar. :Y
Als ik al ergens over moet klagen zijn het de remmen, ik heb graag een wat duidelijker drukpunt. Het is zeker niet slecht, maar er komen ooit nog stalen remleidingen op om dat te verbeteren.
(Ik heb het overigens niet over de afleesbaarheid van het dashboardje, want dat is maar een klein bij elkaar gepropt zooitje :o )
Benieuwd naar je ervaring. Ik zit er bij de Triumph ook aan te denken om er road 6 onder te zetten nu de Pirelli's slecht beginnen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik kreeg gisteren een mail van FBTO dat mijn verzekeringspremie is gewijzigd. Van 75 euro per maand naar 125 per maand terwijl er wel een schadevrij jaar bij komt. (All risk voor Tenere 700)

Ga ze nog even vragen of dit wel klopt maar wel even nieuwsgierig of dit een algemeen beeld is voor dit jaar. Een gigantische verhoging van de motor verzekeringspremies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Heb ik nog niet door gekregen @[Roland]
Mijn 2019 Guzzi zit in een verzamel pakket met alle verzekeringen.
Iets van 45 euro per maand dacht ik, volledig Casco.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 13-04-2023 08:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
[Roland] schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:22:
Ik kreeg gisteren een mail van FBTO dat mijn verzekeringspremie is gewijzigd. Van 75 euro per maand naar 125 per maand terwijl er wel een schadevrij jaar bij komt. (All risk voor Tenere 700)

Ga ze nog even vragen of dit wel klopt maar wel even nieuwsgierig of dit een algemeen beeld is voor dit jaar. Een gigantische verhoging van de motor verzekeringspremies.
Tandjes, dat is fors. Ik betaal voor de Triumph (2013) wa + iets van een tientje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik zou lekker rondshoppen. Want dit is echt fors.

Mijn verzekering bij NN ging 1 euro omlaag... _O-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je een mail (of belletje) stuurt met de melding dat het een forse stijging is en dus van plan bent elders offertes op te vragen gok ik dat je vrij snel een betere aanbieding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41

Wow,.. ik betaal voor mijn T700 omgerekend per maand nog geen 30 euro (betaal jaarlijks) ook all-risk, verzekerd bij Unive. Intussen wel 14 schadevrije jaren en ik woon niet in een grote stad.
Ik had niet verwacht dat het prijsverschil zo groot kon zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Catalogusprijs zal wel hetzelfde zijn (zelfde bouwjaar?), maar de regio, je schadevrije jaren zijn alvast van gigantische invloed hierop. Waarschijnlijk nog wel meer factoren. Sommige verzekeraars willen ook weten hoeveel km dat je rijdt per jaar, zodat ze daar de premie op kunnen afstemmen.

Kortom, alleen bedragen roepen heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik betaal 10 euro per maand voor de Fazer (WA+ met opzittenden en pechhulp). Maximale no-claim korting. Allrisk zou een euro of 3 extra kosten per maand.

Natuurlijk is die Fazer geen ontzettend dure of heel jonge motorfiets, maar hoe komen mensen op die hoge premies? Heb je dan geen no-claim of ben je gewoon voor de 1e beste (meestal duurste) gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Destruction schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:07:
Ik betaal 10 euro per maand voor de Fazer (WA+ met opzittenden en pechhulp). Maximale no-claim korting. Allrisk zou een euro of 3 extra kosten per maand.

Natuurlijk is die Fazer geen ontzettend dure of heel jonge motorfiets, maar hoe komen mensen op die hoge premies? Heb je dan geen no-claim of ben je gewoon voor de 1e beste (meestal duurste) gegaan?
Je zegt het zelf al, maximale no-claimkorting.

Voor mijn 5 jaar oude Tracer 700 zit ik met all-risk (met opzittenden en pechhulp) op zo'n € 60,- per maand. Maar ik rij pas sinds 1,5 jaar motor, dus ik zit nog maar op 1 schadevrij jaar. Auto is een leaseauto, dus die jaren kan ik helaas niet overnemen. Je moet ergens beginnen :+
Modz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:33:
[...]

Je kan je leasemaatschappij om een verklaring vragen welke je hiervoor kan gebruiken.
Dat weet ik. Ik heb dat toen wel nagevraagd via de tussenpersoon, maar op een of andere manier kon dat niet worden overgezet naar de motorverzekering. Misschien toch nog maar eens achteraan gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Hompu op 13-04-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Hompu schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:32:
[...]

Auto is een leaseauto, dus die jaren kan ik helaas niet overnemen. Je moet ergens beginnen :+
Je kan je leasemaatschappij om een verklaring vragen welke je hiervoor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:59:
Klopt allemaal.

Limburg is mooi rijden, een iets mindere platte pannenkoek als landschap dan bij ons :X Duitsland is ook lekker dichtbij.
Ik ben benieuwd hoe je de twee banden ervaart en hoe het verschil is. Die Michelins wil ik ook nog eens proberen, heb op de GSX-R altijd de 2CT’s gehad, die waren ook prima maar werden wel iets te hoekig na verloop van tijd. Voorlopig blijf ik even op Bridgestone, beviel goed en ben ook wel benieuwd naar de T32’s.

Tripjes in Duitsland staan bij mij ook nog op de planning. Zou graag ooit nog eens met mijn vriendin gaan, over n maand komt er een Kia Proceed met trekhaak, dus wil dan ooit eens een aanhanger huren voor 'n schappelijke prijs om een leuk tripje te doen. Zij heeft een MT07 uit 2019.

Tracer 9GT is erg mooi ja. De MT09 heeft hetzelfde blok natuurlijk. Bij de gen3 zit er dan een quickshifter up/down op. Weet niet of jij de Tracer 9GT hebt van die lijn of het model ervoor?
Dat gaat wel door en door ja _/-\o_ *O*
Wat jij zegt over die 3e versnelling herken ik compleet! Zo lekker lang dat die 3e versnelling is, door het vroege koppel gaat hij ook prima van zijn plek af als je in zijn 3 de rotonde over gaat en ondertussen ga je tot hoge snelheid door. Het bereik ervan is heerlijk!!

De remmen herken ik ook wel een beetje, ik mis net even dat duidelijke punt, hij remt zeker goed, maar net iets meer feedback als ik het zo mag zeggen.
Hoe ziet jouw dashboard eruit dan? Die van mijn MT is ook niet heel groot, maar goed, dat is dan ook wel weer een naked pur sang.

Dat is zeker een flinke verhoging. Ik zit op 33 euro voor een MT09 uit 2021, allrisk + 3 jaar aankoopwaarde verzekerd.
Wel heb ik ook nog 3 andere motoren verzekerd op die polis, waardoor ze een flinke pakketkorting met max noclaim korting konden aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Modz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:33:
[...]

Ja dat werkt niet helemaal zo. De schadevrije jaren van de auto is een ander potje dan de motor. Echter de bij sommige verzekeringen wordt de korting van de hoogste schade vrije jaren ook toegepast op de laagste (ik heb er meer op de motor, dan de auto bijvoorbeeld).
Aangezien de lease auto niet op jouw naam staat EN die niet verzekerd is bij de betreffende verzekering kun je er niets mee. Je kunt er wel wat mee als je prive een auto koopt en dan met een verklaring schade vrije jaren op je eigen auto zet, dan een motor koopt en de korting van de auto op de motor toepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
rCk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:12:
Limburg is mooi rijden, een iets mindere platte pannenkoek als landschap dan bij ons :X Duitsland is ook lekker dichtbij.
Om direct een misverstand uit de weg te helpen: Limburg is mooi, maar niet om te rijden. De leukere weggetjes zijn allemaal 60 km/h, dus daar ga je al snel te hard. In het noorden van Limburg zijn de leukere weggetjes de achterafweggetjes, maar daar heb je uiteindelijk vooral haakse bochten en grind in die bochten, omdat dat tussen de velden door gaat.
Zuid-Limburg heeft veel wielrenners, en andere toeristen, dus rondom de Mergellandroute heb ik als motorrijder niets te zoeken. Dan wordt de spoeling daarna wel heel dun.
Bij de gen3 zit er dan een quickshifter up/down op. Weet niet of jij de Tracer 9GT hebt van die lijn of het model ervoor?
Dat gaat wel door en door ja _/-\o_ *O*
Wat jij zegt over die 3e versnelling herken ik compleet! Zo lekker lang dat die 3e versnelling is, door het vroege koppel gaat hij ook prima van zijn plek af als je in zijn 3 de rotonde over gaat en ondertussen ga je tot hoge snelheid door. Het bereik ervan is heerlijk!!
De Tracer 9(GT) vanaf 2021 is de derde generatie met 890 cc, daarvoor heet ie de Tracer 900.
De Tracer 9 GT is in de praktijk vrijwel een MT-09 SP, alleen de uitlaat is volgens mij wat anders.
Die quickshifter schakelt bijna soepeler dan ik het zelf kan, echt goed gedaan door yamaha.
Hoe ziet jouw dashboard eruit dan? Die van mijn MT is ook niet heel groot, maar goed, dat is dan ook wel weer een naked pur sang.

Links is redelijk vast ingedeeld, alleen de odometer (kmstand) en brandstofweergave kun je hier eventueel wijzigen in iets anders.
Het rechter schermpje kun je per vakje vrij indelen. Dus een triptimer, trip 1, trip 2, cruise control instelling, tijd, temperatuur, koelvloeistof temperatuur...
Maar ik heb 2 opmerkingen:
- Links zit het te dicht op elkaar gepropt. Hoe spannend is dat nou werkelijk? De snelheid is wel goed afleesbaar. Rechts is het dan wel weer ruim... Dan had ik liever wat meer informatie verdeeld over beide schermpjes. Als ik rechts de klok laat weergeven, wordt die links niet verborgen... Daar blijft het dus even druk uitzien.
- De kijkhoek. Als je wat fellere kleding aanhebt, zie je dat er in weerspiegeld en wordt het schermpje slecht afleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:53:
[...]

Om direct een misverstand uit de weg te helpen: Limburg is mooi, maar niet om te rijden. De leukere weggetjes zijn allemaal 60 km/h, dus daar ga je al snel te hard. In het noorden van Limburg zijn de leukere weggetjes de achterafweggetjes, maar daar heb je uiteindelijk vooral haakse bochten en grind in die bochten, omdat dat tussen de velden door gaat.
Zuid-Limburg heeft veel wielrenners, en andere toeristen, dus rondom de Mergellandroute heb ik als motorrijder niets te zoeken. Dan wordt de spoeling daarna wel heel dun.

[...]

De Tracer 9(GT) vanaf 2021 is de derde generatie met 890 cc, daarvoor heet ie de Tracer 900.
De Tracer 9 GT is in de praktijk vrijwel een MT-09 SP, alleen de uitlaat is volgens mij wat anders.
Die quickshifter schakelt bijna soepeler dan ik het zelf kan, echt goed gedaan door yamaha.

[...]

[YouTube: 2021 Yamaha Tracer 9 GT Dash]
Links is redelijk vast ingedeeld, alleen de odometer (kmstand) en brandstofweergave kun je hier eventueel wijzigen in iets anders.
Het rechter schermpje kun je per vakje vrij indelen. Dus een triptimer, trip 1, trip 2, cruise control instelling, tijd, temperatuur, koelvloeistof temperatuur...
Maar ik heb 2 opmerkingen:
- Links zit het te dicht op elkaar gepropt. Hoe spannend is dat nou werkelijk? De snelheid is wel goed afleesbaar. Rechts is het dan wel weer ruim... Dan had ik liever wat meer informatie verdeeld over beide schermpjes. Als ik rechts de klok laat weergeven, wordt die links niet verborgen... Daar blijft het dus even druk uitzien.
- De kijkhoek. Als je wat fellere kleding aanhebt, zie je dat er in weerspiegeld en wordt het schermpje slecht afleesbaar.
Duidelijk, links ziet er bekend uit. Zo is het bij de MT09 2021+ ook inderdaad opgezet ja. Ik geloof ietsje ruimer, maar hij is wel spiegelig ja. Maar zo te zien staat hij bij de MT onder een andere hoek.

Bij een Tracer zou je wel iets meer kunnen verwachten. Moet zeggen, ik kom van een GSX-R met alleen een analoge toerenteller, digitale snelheidsmeter, tijd of km-stand en that's it. Dus ik ben al verwend nu :-p
Ik heb mij nooit zo heel erg verdiept in de Tracers, maar duidelijk, dan heb je in de basis dezelfde alleen dan de goodies van de SP erbij met o.a. CC en de betere vering.

Over Limburg; ja dat is wel waar. De enige keren Limburg dati k heb gereden was gelukkig niet in het weekend, want anders heb je wel echt ellende met al die babyboomers op hun fietsen :X

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het lijkt erop dat de deal rond is voor de Lowrider :o :D oOo *O* 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

[b]DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:53:
Dit vooral, het kan er echt wel héél druk zijn, en dan is de fun er wel af.

Limburg is vooral goed omdat het zo dicht bij ardennen/eufel+ ligt >:)
Ben zelf ook van Limburg maar dan belgie :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:46:
Catalogusprijs zal wel hetzelfde zijn (zelfde bouwjaar?), maar de regio, je schadevrije jaren zijn alvast van gigantische invloed hierop. Waarschijnlijk nog wel meer factoren. Sommige verzekeraars willen ook weten hoeveel km dat je rijdt per jaar, zodat ze daar de premie op kunnen afstemmen.

Kortom, alleen bedragen roepen heeft geen nut.
Dat ik een haag sta ingeschreven heeft er vast mee te maken. Ook pas 3 schade vrije jaren . Had een paar jaar of 5 motor gereden en was de opbouw die ik had kwijt.

Ik ga wel even shoppen want ik vind 1500 euro verzekering per jaar toch iets te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
rCk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:09:
...
Bij een Tracer zou je wel iets meer kunnen verwachten. Moet zeggen, ik kom van een GSX-R met alleen een analoge toerenteller, digitale snelheidsmeter, tijd of km-stand en that's it. Dus ik ben al verwend nu :-p
Ik heb mij nooit zo heel erg verdiept in de Tracers, maar duidelijk, dan heb je in de basis dezelfde alleen dan de goodies van de SP erbij met o.a. CC en de betere vering.
...
Precies.
De GT heeft die goodies zoals quickshifter, standaard handvatverwarming, elektronische vering, en de standaard zijkoffers natuurlijk. Misschien vergeet ik nog iets, maar dat was het belangrijkste wel.
In eerste instantie was ik niet direct op zoek naar de GT, maar die handvatverwarming en koffers gingen er sowieso op komen. Dan kwam de voor die prijs de vering en quickshifter er automatisch bij. Achteraf gezien ben ik daar wel blij mee.
Ik moet wel zeggen, op het snellere bochtenwerk (lees: Pyreneeën 40km lang bochtig stuk), merkte ik op een gegeven moment wel dat er wat flexibiliteit in het frame zit.
En volgas bergaf in Andorra begonnen de remmen wat te faden :X , maar uiteindelijk is het nu eenmaal ook geen supersport. Dat kan ik de motor dan ook niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:42:
[...]
En volgas bergaf in Andorra begonnen de remmen wat te faden :X , maar uiteindelijk is het nu eenmaal ook geen supersport. Dat kan ik de motor dan ook niet kwalijk nemen.
Bergaf moet je ook je remmen niet gebruiken, maar de motor. Er zijn niet heel veel remmen die dat zomaar trekken bergaf.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
mphilipp schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:54:
[...]

Bergaf moet je ook je remmen niet gebruiken, maar de motor. Er zijn niet heel veel remmen die dat zomaar trekken bergaf.
Laatste keer dat ik in bergen reed heb ik ze toch echt gebruikt hoor, om nu rechtdoor de berg in of af te rijden/glijden is ook geen oplossing :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Remmen is angst >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 22:34

ik ging van 58 euro all risk en 4 jaar aanschaf waarde naar 65 euro ;)
Ook schandalig een verhoging van 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:54
ibothead schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:03:
[...]

ik ging van 58 euro all risk en 4 jaar aanschaf waarde naar 65 euro ;)
Ook schandalig een verhoging van 20%
Volgens mij is dat geen 20% hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

timmie271 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:22:
[...]
Laatste keer dat ik in bergen reed heb ik ze toch echt gebruikt hoor, om nu rechtdoor de berg in of af te rijden/glijden is ook geen oplossing :X
Helemaal niet is ook weer niet de bedoeling, maar steeds op je remmen hangen ook niet. Er is een middenweg. Tenzij je heel erg hard eraf wil, maar voor die haarspelden moet je toch echt afremmen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gelukkig was je erbij om me te vertellen wat ik verkeerd deed. d:)b Koppel de volgende keer de intercom ook even, is een stuk gezelliger onderweg. :P

Maar die actie viel inderdaad wel onder de categorie lomp ja, ik zeg ook niet dat het slim was. Nou ja, het was uiteindelijk wel slim om te remmen :+ , maar ik had niet verwacht dat dat stuk zo lang zou zijn met zo veel lekkere haarspeldbochten. Zodra de remmen begonnen te faden heb ik ook direct het tempo eruit gehaald en de remmen laten koelen. Dat was ook geen straf, met dat uitzicht.
Juist met die quickshifter schakel ik vaker terug om op de motor te remmen, alleen dit stuk was te leuk, te lang, te mooi, én tegelijkertijd te kort. Je bent immers zo door Andorra heen. :+

En nu ben ik dat stuk weg dus terug aan het zoeken op streetview maar ik vind het niet terug. :(

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-04-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:49:
Gelukkig was je erbij om me te vertellen wat ik verkeerd deed. d:)b Koppel de volgende keer de intercom ook even, is een stuk gezelliger onderweg. :P
Ik heb altijd geleerd dat je in dezelfde versnelling omlaag moet als dat je omhoog bent gegaan. Het valt mij echter op dat veel mensen die in de bergen rijden dit ook niet doen en steeds volop in de remmen hangen. En dat zijn dan locals, denk ik, aan de kentekens te zien. Ik spreek dan voornamelijk over auto's. Maar ja, omlaag gaan in z'n 2 of 3 klinkt vaak erg eng, alsof de motor overtoeren maakt. Maar het werkt wel beter en je hoeft je remmen alleen maar voor het laatste stukje te gebruiken.
Ik weet niet van wie ik het heb. Zou zomaar kunnen dat we dat behandeld hebben tijdens een cursus bergrijden die ik ooit heb gedaan met zo'n groep politie instructeurs. Maar toen had ik er al een paar vakanties op zitten in de bergen. Ik had toen net mijn Diversion verkocht en een K1100RS gekocht. Was op zich wel leerzaam, vooral het op snelheid door de bochten in de regen. Die politiejongens reden op K1100LT's, dus ik dacht 'dat moet ook op de RS kunnen'. :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nadat-ie vd week het gore lef had om niet te starten door een lege accu, heb ik 'm vanavond nog even uitgelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_clHMsO4I2JY8yt3wMs-IEoO2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xrjwkqd9KPyq2evHe5eetgc1.jpg?f=user_large

Ff een stukje door de omgeving hier, kleine 100km gereden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

mphilipp schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat je in dezelfde versnelling omlaag moet als dat je omhoog bent gegaan.
Klinkt als interessante raad.. maar welke berg/heuvel heeft nu langs beide zijden dezelfde hellingshoek..
Da's zo'n raad waar je eigenlijk niets mee bent.

Wat wel helpt is goed omlaag schakelen, wat perfect mag als je motor op temperatuur is.
Ten tweede ook liever kort en krachtig remmen ipv te lang en niet efficiënt je rem gebruiken. Geef je ze geen tijd om terug af te koelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Toch is het niet zo heel moeilijk, vraag je gewoon af met welke versnelling je omhoog zou rijden? De 6e? Welnee, de 2 of 3 en veel verder zul je waarschijnlijk niet komen.

De hellingen langs de Moezel zijn ideaal om dat (+ krappe haarspeldjes) te oefenen, totdat het gewoon in je systeem zit. :) Dat is tenminste nog te doen op een dag of lang weekendje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jimmeh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:07:
[...]
Klinkt als interessante raad.. maar welke berg/heuvel heeft nu langs beide zijden dezelfde hellingshoek..
Da's zo'n raad waar je eigenlijk niets mee bent.
Het is een soort vuistregel. Je voelt vanzelf als het niet klopt natuurlijk. Als je te hoog zit, rol je alsnog met 100 van de berg, en te laag...tsjaa....dat voel je ook wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nldls
Nederlanders op vakantie in de bergen. Altijd recept voor overhitte remmen en geen flauw idee hoe ze anders moeten rijden dan laag in de toeren. Berg af lekker doorschakelen om laag in de toeren te blijven en maar remmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nldls schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:39:
Nederlanders op vakantie in de bergen.
Je zult er versteld van staan hoeveel Renaultjes en Peugeotjes met Frans kenteken in die bergen rondknarren met remlichten continue aan. Ik had verwacht dat de locals wel zouden weten hoe ze moeten rijden in de bergen, maar nee..valt bar tegen. En nee, het waren geen vakantiegangers uit Parijs ofzo. Een afgetrapt 205je met een boer achter het stuur is niet op vakantie zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Maar toch doet ie het niet zo verkeerd als die 205 nog steeds heel is ;)

En zolang je niet in de toerenbegrenzer zit kun je nog terugschakelen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:49:
Maar toch doet ie het niet zo verkeerd als die 205 nog steeds heel is ;)
Tot je ergens halverwege je rem in trapt en er gebeurt niets... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gewoon even vast de remmen opwarmen voordat je rally stijl de rest van de weg rijdt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:30
Hoe ik het in de bergen rijden tot nu toe geleerd heb (leren rijden in Zwitserland) is dat je in een lage versnelling blijft en afremt op de motor. Voordat je een bocht in gaat rem je relatief flink af tot 'bochtsnelheid' zodat je niet in de bocht hoeft te remmen.
Tevens liever een paar keer hard remmen dan constant een beetje, en als je in de bocht moet remmen kan je het beste je achterrem lichtjes indrukken. Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat je beter je voorrem kan gebruiken gezien daar t meeste gewicht op staat.

Dat is hoe ik t tot nog toe gedaan heb en tot zo ver gaat het prima :)
Daargelaten dat ik verre van de snelste/avontuurlijkste rijder ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:27:
[...]
Tot je ergens halverwege je rem in trapt en er gebeurt niets... ;w
Als dat in de 20+ jaar dat die 205 door de bergen pruttelt nog niet gebeurd is zal die persoon echt wel iets niet zo heel erg verkeerd doen, anders heb je dat binnen een dag voor elkaar.
Maar goed, op deze manier kun je natuurlijk alles weg redeneren....

Ik vind het idd wel een beetje bijzonder dat je van DrivinUCrazy ook perfect uit weet te leggen wat ie blijkbaar verkeerd deed waardoor zn remmen gingen faden.
Het is natuurlijk ook een optie dat ie prima weet hoe je in de bergen moet rijden, maar dat het hard genoeg ging dat de remmen gewoon over de zeik moesten gaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat klopt allemaal, maar de discussie werd op gang gebracht doordat ik op een stuk in de 2e of 3e versnelling (waarschijnlijk de 2e, als ik me de situatie voor de geest haal) bergaf nog steeds behoorlijk gas bij gaf. Als je dan met 100 km/h op een haarspeld af gaat zul je toch nog steeds moeten remmen. Doe je dat te vaak en te snel achter elkaar, dat gaat dat niet lang goed.
4x2 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:33:
[...]

Als dat in de 20+ jaar dat die 205 door de bergen pruttelt nog niet gebeurd is zal die persoon echt wel iets niet zo heel erg verkeerd doen, anders heb je dat binnen een dag voor elkaar.

Ik vind het idd wel een beetje bijzonder dat je van DrivinUCrazy ook perfect uit weet te leggen wat ie blijkbaar verkeerd deed waardoor zn remmen gingen faden.
Het is natuurlijk ook een optie dat ie prima weet hoe je in de bergen moet rijden, maar dat het hard genoeg ging dat de remmen gewoon over de zeik moesten gaan.
Dat dus. Thanks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:29
Ik sta op het punt om de Magna die jaren heeft stilgestaan eens te starten.
Ik kreeg van iemand de tip om de eerste keer mengsmering te gebruiken, maar ik heb er toch mijn twijfels bij. Wat vinden jullie?

nb. de tank is eraf, ik gebruik even een losse tijdelijke aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 12:51

cooper_s1

MINI's rule

frietsje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:03:
Ik sta op het punt om de Magna die jaren heeft stilgestaan eens te starten.
Ik kreeg van iemand de tip om de eerste keer mengsmering te gebruiken, maar ik heb er toch mijn twijfels bij. Wat vinden jullie?

nb. de tank is eraf, ik gebruik even een losse tijdelijke aanvoer.
Eerst eens zonder bougies rond laten draaien zodat de olie netjes kan rondgaan voor dat ie start...
Je wil niet weten hoe droog nokkenassen e.d. zijn als een en ander jaren stilstaat..
en inderdaad als het carburateurs zijn eens even via de vlotterbakjes door spoelen. Meestal zit daar wel zo'n aftop schroefje. En als je er makkelijk bij kan de kleppendeksels er af zodat je vanaf daar even wat olie erin kan doen zodat bovenin eea goed gesmeerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:33:
[...]

Volgens mij vat je het helemaal verkeerd op. Ik zeg gewoon wat ik geleerd heb over bergrijden. Dat is alles. En het is ook gewoon niet goed om constant en alleen maar op je remmen snelheid te minderen als je bergaf gaat. Dat zo'n 205 het volhoudt zal er wel mee te maken hebben dat er misschien nog trommelremmen op zitten. Die worden dan wel heet, maar de hydrauliek gaat niet koken zoals bij schijfremmen.

Ik verzin het niet zelf hoor. Het is gewoon wat er gebeurt, Ik probeer niets weg te redeneren. Het is geen wedstrijd wie er gelijk heeft of niet. Mij maakt het niet uit of je mijn uitleg accepteert.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
cooper_s1 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:15:
[...]

Eerst eens zonder bougies rond laten draaien zodat de olie netjes kan rondgaan voor dat ie start...
Je wil niet weten hoe droog nokkenassen e.d. zijn als een en ander jaren stilstaat..
en inderdaad als het carburateurs zijn eens even via de vlotterbakjes door spoelen. Meestal zit daar wel zo'n aftop schroefje. En als je er makkelijk bij kan de kleppendeksels er af zodat je vanaf daar even wat olie erin kan doen zodat bovenin eea goed gesmeerd is..
Dat eerste zou ik juist niet doen.
Bij rond starten wordt er eigenlijk bijna geen oliedruk opgebouwd.
Beste: bougies er uit, wat olie in de cilinders spuiten.
Paar keer met de hand rond draaien, kan dus ook even in de versnelling stukje duwen. Met de bougies er uit ook makkelijk te doen.
Bougies er in, verse peut er in, caberateurs checken en eventueel reinigen , goed volle accu er in een starten maar.
Mengsmering gaat niet echt iets toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0nFoUDEb_uP2U8MBkuU9vt3jO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18JyQb6FH2k5j2yZpapgykq1.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeg geleerd . O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bommes Als dat geen argument is om een motor er bij te kopen, dan weet ik het ook niet meer.

Pagina: 1 ... 471 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.