Chromeburner nogwokkelz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:23:
[...]
Goedhart motoren, Arie Molenaar, Hans van Wijk, Motor kleding Centrum, Louis in Tilburg.
Voor de echt leuke kortingen ben je een maand+ te laat.
Mijn vriendin en ik hebben sinds februari dit jaar ons motor rijbewijs. Vorige week twee speeltjes voor ons opgehaald. Voor mij een Triumph Street Scrambler en voor mijn vriendin de Moto Guzzi V7.
De Guzzi was bij thuiskomst toch niet helemaal happy dus die moest even terug, maar gister heeft mijn vriendin hem weer opgehaald bij de dokter en alles is in orde.
:strip_exif()/f/image/4VAuKhtoL6dSyPNiSOV4DEdI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8dT9ph8kZJ2wVBlJGaFDVyLu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk zit het weer dit weekend mee en kunnen we een lekker ritje gaan doen!
De Guzzi was bij thuiskomst toch niet helemaal happy dus die moest even terug, maar gister heeft mijn vriendin hem weer opgehaald bij de dokter en alles is in orde.
:strip_exif()/f/image/4VAuKhtoL6dSyPNiSOV4DEdI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8dT9ph8kZJ2wVBlJGaFDVyLu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk zit het weer dit weekend mee en kunnen we een lekker ritje gaan doen!
Geruchten gaan rond dat de nieuwe 2023/2024 een andere kleur krijgen, rijd al een testversie rond in Aston Martin Green
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De nieuwe kleuren zijn inderdaad al uit!botoo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:21:
Geruchten gaan rond dat de nieuwe 2023/2024 een andere kleur krijgen, rijd al een testversie rond in Aston Martin Green![]()
Damn wat baal ik dat ze dat ding niet wat meer richting offroad gemaakt hebben....
Beetje de Hipster GS
Ik zie ze hier in de buurt wel met enige regelmaat. Zijn denk wat bekender en populairder aan het worden. Denk door het relatief lage model( voor een adventure) ook wel in trek bij de wat kortere rijders.
Awesome
15% korting op bijna alles bij Voordeelhelmen.nl icm Pasen tm 10 april
Heb zelf een helm op het oog, die daar nu het meest betaalbaar is in Nederland. Zie ook wat andere helmen die bij onder andere Louis.nl standaard al goedkoper zijn. Misschien zit er net wat tussen voor iemand hier
Heb zelf een helm op het oog, die daar nu het meest betaalbaar is in Nederland. Zie ook wat andere helmen die bij onder andere Louis.nl standaard al goedkoper zijn. Misschien zit er net wat tussen voor iemand hier
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ondertussen is de mijne al een aardig eind op offroad gericht.kneusteun schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:39:
[...]
De nieuwe kleuren zijn inderdaad al uit!
Damn wat baal ik dat ze dat ding niet wat meer richting offroad gemaakt hebben....
Om gewicht te besparen:
Passagiers voetsteunen er af
Decat
Achterrek verwijderd
Om beter te rijden offroad:
Hyperpro voor en achter vering
TKC'S 80
Barkbusters handkappen
Handlebars naar voren gedraaid
Rempedaal verlenging/verhoging
Twijfel nog over de volgende upgrade:
Voorwiel naar 21 inch.
Met aanleveren van mijn oude wiel, wordt de naaf en de schijven enzo hergebruikt. Excel velg, op maat gemaakte spaken = 300 euro dacht ik.
Andere optie is Guzzi er uit en een gebruikte KTM 690 of Husky 701 kopen. Een compleet verbouwen naar adventure.
Maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen.
Rijklaar met volle tank weegt het ding nu 225kg.
Op deze foto nog met achterrek:
:strip_exif()/f/image/RscZu2YFXHniYlQS7MCT3qRV.jpg?f=fotoalbum_medium)
Voor de rijder:
Gaerne GX1 crosslaarzen
Bell MX9 Adventure helm
Fox Titan body protector
Fox Ranger offroad softshell jas
Fox knie braces
Diverse cursussen en flink wat oefenen
[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 06-04-2023 18:25 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zo na een paar weken wachten is mijn nieuwe motor binnen. Heb uiteindelijk gekozen voor een BMW F850 GS Adventure. Een stapje omhoog qua power ten opzichte van oude V-Strom 650 maar wel nieuw.
Vanmiddag heb ik hem kunnen ophalen. Wat is dat lekker om weer op een eigen motor te mogen en kunnen rijden. Merk dat ik nog wel wat drempeltjes over moet na het ongeluk vorig jaar maar die gaan we rustig stap voor stap nemen.
Het weekend is qua weer wel oké dus we gaan even een paar kilometers maken.
@LankHoar , @timmie271 , @lolgast Willen jullie mijn Suzuki V-Strom uit de OP halen deze motor er in zitten? Dank jullie wel. Overigens is het bouwjaar 2023
Oh en tzt probeer ik een beter foto te maken
Vanmiddag heb ik hem kunnen ophalen. Wat is dat lekker om weer op een eigen motor te mogen en kunnen rijden. Merk dat ik nog wel wat drempeltjes over moet na het ongeluk vorig jaar maar die gaan we rustig stap voor stap nemen.
Het weekend is qua weer wel oké dus we gaan even een paar kilometers maken.
@LankHoar , @timmie271 , @lolgast Willen jullie mijn Suzuki V-Strom uit de OP halen deze motor er in zitten? Dank jullie wel. Overigens is het bouwjaar 2023
Oh en tzt probeer ik een beter foto te maken
:strip_exif()/f/image/Kx9pbojQmf5zADHRDx8WzmD9.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel vet ding @ll roel j tof!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
MKC / Louis / voordeelhelmen is voor mijn gevoel meer volume tenzij je een liefhebber treft, prima voor bv laarzen maar een helm verwacht ik wel dat men meerdere soorten laat proberen en goed naar mijn vraag luistert.wokkelz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:23:
[...]
Goedhart motoren, Arie Molenaar, Hans van Wijk, Motor kleding Centrum, Louis in Tilburg.
Voor de echt leuke kortingen ben je een maand+ te laat.
Ik heb er vorig jaar november een HJC helm gekocht. Ze gaven me goed advies en namen uitgebreid de tijd om meerdere modellen te testen. Prima winkel dus 👍wd200 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:52:
Tijd voor een nieuwe helm!
Is termaat nog steeds de place to be ? Iemand recent daar nog geweest voor een Helm / advies ?
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Helaas wat minder goed nieuws
Al een aantal weken een Leo Vince uitlaat liggen voor de FZ6, en er deze week mee begonnen om die eronder te zetten. Ik kreeg de catalisator pijp niet los van het uitlaat deel dat aan het blok vast zit, dus ik heb besloten om de gehele uitlaat eronder uit te halen.
Moeren waren wat verroest, en heb ze overnacht laten weken in kruipolie. De meeste bouten en draadeindes kwamen er in zijn geheel af, maar er zijn er helaas twee afgebroken. Waarvan er één nog voor de helft uitsteekt, en de ander in het blok afgebroken is
Morgen naar de motor monteur brengen en kijken of hij ze eruit kan krijgen voor mij.
:strip_exif()/f/image/MYzK1WcjJrZKz2XsawSDz73R.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe uitlaat
Moeren waren wat verroest, en heb ze overnacht laten weken in kruipolie. De meeste bouten en draadeindes kwamen er in zijn geheel af, maar er zijn er helaas twee afgebroken. Waarvan er één nog voor de helft uitsteekt, en de ander in het blok afgebroken is
Morgen naar de motor monteur brengen en kijken of hij ze eruit kan krijgen voor mij.
:strip_exif()/f/image/MYzK1WcjJrZKz2XsawSDz73R.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe uitlaat
:strip_exif()/f/image/cgqmyD8VFWmPYg5hQqKdijob.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door SkylerNL op 06-04-2023 20:25 ]
Bij mij wordt de familie (en Motoren) die motorrijden ook steeds groter (ik ben trots)
Naast mijn vrouw en oudste zoon (die al motorrijden en er 1 hebben) wil nu ook de middelste zoon motorlessen nemen.
Voor hem heb ik een, kadoo gekregen, motor (38 jaar oud) helemaal opgeknapt. Deze staat nu klaar voor hem
:strip_exif()/f/image/0hhgUqT3mMTSryfpw1ND0Hp9.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de mensen die het hele restauratie verhaal (want was nogal een bevalling) willen lezen:
https://www.motor-forum.nl/threads/kawasaki-z400f.461261/
Nou de jongste zoon nog........
Naast mijn vrouw en oudste zoon (die al motorrijden en er 1 hebben) wil nu ook de middelste zoon motorlessen nemen.
Voor hem heb ik een, kadoo gekregen, motor (38 jaar oud) helemaal opgeknapt. Deze staat nu klaar voor hem
:strip_exif()/f/image/0hhgUqT3mMTSryfpw1ND0Hp9.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de mensen die het hele restauratie verhaal (want was nogal een bevalling) willen lezen:
Ah kijk da's tof!
Ik heb geen kinderen (voor zover ik weet
) en da's ook niet de bedoeling, maar een volgende generatie aansteken met je hobby is natuurlijk wel leuk
Ik heb geen kinderen (voor zover ik weet
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Komen je toch weer terug bij het ideaal aantal motorenBommes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:16:
[...]
Andere optie is Guzzi er uit en een gebruikte KTM 690 of Husky 701 kopen. Een compleet verbouwen naar adventure.
Ik ga morgen een proefrit op een v85tt maken, ben benieuwd hoe t zit met 191. Kom van een TransAlp (1994) dus een flinke stap vooruit
@unifi succes met het weer morgen tijdens de proefrit, schijnt niet zo heel lekker te worden.
Ik ben zelf net geen 1,9m lang en zit goed op mijn V85.
Het is niet een hele hoge motor, maar het zadel is wel vrij breed dus in de voeten plat op de grond te krijgen heb je toch wel wat lengte nodig.
Veel plezier tijdens het ritje.
En wat betreft het ideale aantal motoren: nee er komt er echt niet nog eentje bij.
Het is niet een hele hoge motor, maar het zadel is wel vrij breed dus in de voeten plat op de grond te krijgen heb je toch wel wat lengte nodig.
En wat betreft het ideale aantal motoren: nee er komt er echt niet nog eentje bij.
Doe een Mike Finnegan, huur ergens een schuur zet daar alle motoren in die je zogenaamd niet gekocht hebtBommes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:29:
ok, hij doet dat met auto's en trucks etc..
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat een gaaf ding zeg!f2ride2001 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:37:
Bij mij wordt de familie (en Motoren) die motorrijden ook steeds groter (ik ben trots)
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij MKC in Hazerswoude-Rijndijk heb ik meerdere helmen gepast, met de verkoper telkens de pasvorm getest, en mocht ik zelfs even met de helm van mijn keuze voor de zekerheid buiten proefrijden om zo ook te ervaren hoe hij tijdens het rijden zit. Heb daar echt wel prima ervaring hoor.wd200 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:28:
[...]
MKC / Louis / voordeelhelmen is voor mijn gevoel meer volume tenzij je een liefhebber treft, prima voor bv laarzen maar een helm verwacht ik wel dat men meerdere soorten laat proberen en goed naar mijn vraag luistert.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Zit er in het oosten ook nog een grote/goede motorkledigzaak? Ik ben opzoek oa. naar een nieuwe (textiel/jeans) broek alleen kon ik bij Louis (Emden) de vorige keer niet zo heel goed slagen.
[ Voor 4% gewijzigd door 3p0x op 07-04-2023 11:11 ]
Ik denk dat Ten Kate hier één van de grootste, zo niet dé grootste is.
Twee weken geleden bij Motoport in Hengelo geweest, daar werd ik ook goed geholpen en heb ik een mooi setje gekocht.3p0x schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:11:
Zit er in het oosten ook nog een grote/goede motorkledigzaak? Ik ben opzoek oa. naar een nieuwe (textiel/jeans) broek alleen kon ik bij Louis (Emden) de vorige keer niet zo heel goed slagen.
Termaat is ook zeker een goede zaak maar weet niet of dat oostelijk genoeg is voor je.3p0x schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:11:
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Heeft Louis niet recent een filiaal in Assen geopend? Zoiets had ik gelezen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb dus eindelijk mijn nieuwe uitlaat er onder maar met de huidige afstelling loopt de motor veel te rijk en smoort zelfs als ik een klein beetje gas geef. De tweede (eind) DB killer er uitgehaald en alles liep weer netjes maar ook weer wat luider, dus op zoek naar een aanvaardbare oplossing.
Huidige afmeting van de pijp is Ø 28 mm. lengte 127 mm. doorlaat is 6,1 cm²
Ik neig naar pijp van ongeveer Ø 44 mm. lengte ongewijzigd, doorlaat is dan ongeveer 15,2 cm²
Dat ik daarmee de E keur verspeel is me duidelijk maar neem ik voor lief. Deze uitlaat is sowieso al veel 'stiller' zelfs zonder DB killer van mijn vorige maar het kan nog wel beter.
Iemand hier met kennis/ervaring in deze materie? Wat kan ik voor geluid verwachten?
Ik heb de vraag ook uitgezet bij Pajic maar nog geen antwoord.
:strip_exif()/f/image/2TnpOpYkuERcmxKCpinynb4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5cyOrDS6pN1JsZPyggOwoOi.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/CIynhQOuI9OmBmCClg46dUbl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik neig naar pijp van ongeveer Ø 44 mm. lengte ongewijzigd, doorlaat is dan ongeveer 15,2 cm²
Dat ik daarmee de E keur verspeel is me duidelijk maar neem ik voor lief. Deze uitlaat is sowieso al veel 'stiller' zelfs zonder DB killer van mijn vorige maar het kan nog wel beter.
Iemand hier met kennis/ervaring in deze materie? Wat kan ik voor geluid verwachten?
:strip_exif()/f/image/2TnpOpYkuERcmxKCpinynb4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5cyOrDS6pN1JsZPyggOwoOi.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/CIynhQOuI9OmBmCClg46dUbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5vejcYAlHNC3w2CIV3ZnIt1.jpg?f=user_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Waarom niet de carbs afstellen?botoo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:42:
Ik heb dus eindelijk mijn nieuwe uitlaat er onder maar met de huidige afstelling loopt de motor veel te rijk en smoort zelfs als ik een klein beetje gas geef. De tweede (eind) DB killer er uitgehaald en alles liep weer netjes maar ook weer wat luider, dus op zoek naar een aanvaardbare oplossing.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmorgen even bij Oude Monnink langsgeweest en e.e.a. aan info gekregen over die Lowrider. Lijkt in orde te zijn, is inderdaad door hen het land in gebracht en verkocht. Dat verklaart ook waarom hij zo lang nog niet op naam stond, een dealer doet dat lang niet altijd. Hij is daar in 2021 nog voor service geweest. Had in 2019 bij de verkoop dikke 15K op de teller, en nu bijna 20K dus niet vreemd.
Ik wil nog wat onderhandelen, en nog een extra proefrit maken + monteur vriend er naar laten kijken. Als dat allemaal goed gaat dan hoop ik een deal te hebben
Ik wil nog wat onderhandelen, en nog een extra proefrit maken + monteur vriend er naar laten kijken. Als dat allemaal goed gaat dan hoop ik een deal te hebben
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Maar wat is er mis met deze db killer dan? Goede kans dat als je nu de custom tune eraf haalt hij goed loopt.botoo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:07:
@kevlar01 't Is een injectiesysteem, afstellen gebeurt in de ECU bij Lasseur op de Dyno en kost me elke keer € 675,00 dus ik wil wel de DB killer er in hebben die ik er in ga houden.
[ Voor 8% gewijzigd door noes op 07-04-2023 17:15 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Eerder al bij Louis helmen wezen passen, toch voorkeur voor integraal in combinatie met de Kawasaki Z800 die ik rijd. Ben ook brildragend dus moet wel allemaal goed werken, op en af te doen zijn en lekker zitten.
Kwamen toen al twee helmen naar voren die goed zaten: Scorpion Exo-520 Evo Air en de Shark (D-)Skwal 2. Scorpion maat m, Shark maat s, maar dat kan natuurlijk. Ook de Nolan N80-8 en N60-6 op gehad en wat andere modellen, waaronder wat van MTR, HJC en voor mij nog wat onbekendere merken.
Het oog wil ook wat, dus niet direct wat gekocht, maar nog even verder online gekeken naar leuke printjes. Ging hier afgelopen week ook al over natuurlijk. Iets meer betalen is prima, maar het moet wel normaal blijven.
Vandaag naar een vestiging van Voordeelhelmen geweest en weer van alles gepast totdat ik van vier merken een model had liggen: Scorpion Exo-520 Evo Air, Shark D-Skwal 2, HJC i71 en de Nolan N80-8. Al met al toch gekozen voor de Scorpion, maar dan het printje nog? Uiteraard niet alles in de winkel in de juiste maat.
De Z800 is zwart/wit met enkele groene elementen, m'n huidige textielpak is zwart/wit met enkele rode en zilver/grijze elementen. Nog gedacht over onderstaande, maar toch iets teveel rood naar mijn mening:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tAJhtn9vcXBQxRepVFJ8p4O7.jpg?f=user_large)
En de 'Cover' trok eigenlijk al vanaf het begin mijn aandacht, maar is ook weer te koop in vier kleuren, waarvan één te rood en ander te wit. Dus het was eigenlijk kiezen tussen matzwart en matzilver, de tweede is besteld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NsIK7fx1rJy2tJnETM0eiF9h.jpg?f=user_large)
Daarbij is het nog een paar dagen 'Paasvoordeel', waardoor 'ie daar ook nog eens het meest voordelig te verkrijgen was: 220 euro. Oftewel slechts een paar tientjes extra voor een imo fijne en leuke print, dat valt mee. Zit goed, voorzien van verschillende fijne mogelijkheden en altijd fijn, alvast met ECE 22.06-keurmerk.
Nu nog op zoek naar mooie laarzen, misschien dit weekend nog eens langs, want ook daar twijfel ik nog over. Heb een mooie textielen jas en broek van Rev'it en wil later nog een lederen (race)pak (merk maakt niet uit daarvan). Rev'it heeft wel lederen broeken, jassen en pakken, maar weer geen racelaarzen, wat misschien toch wel fijn is icm Z800. Natuurlijk hoef ik geen laarzen van dit merk, maar ik vind zo'n 'hele set' wel weer mooi. Binnenkort maar weer eens passen en kijken of ik de Rev'it Flux H2O mooi vind om mee te beginnen.
Kwamen toen al twee helmen naar voren die goed zaten: Scorpion Exo-520 Evo Air en de Shark (D-)Skwal 2. Scorpion maat m, Shark maat s, maar dat kan natuurlijk. Ook de Nolan N80-8 en N60-6 op gehad en wat andere modellen, waaronder wat van MTR, HJC en voor mij nog wat onbekendere merken.
Het oog wil ook wat, dus niet direct wat gekocht, maar nog even verder online gekeken naar leuke printjes. Ging hier afgelopen week ook al over natuurlijk. Iets meer betalen is prima, maar het moet wel normaal blijven.
Vandaag naar een vestiging van Voordeelhelmen geweest en weer van alles gepast totdat ik van vier merken een model had liggen: Scorpion Exo-520 Evo Air, Shark D-Skwal 2, HJC i71 en de Nolan N80-8. Al met al toch gekozen voor de Scorpion, maar dan het printje nog? Uiteraard niet alles in de winkel in de juiste maat.
De Z800 is zwart/wit met enkele groene elementen, m'n huidige textielpak is zwart/wit met enkele rode en zilver/grijze elementen. Nog gedacht over onderstaande, maar toch iets teveel rood naar mijn mening:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tAJhtn9vcXBQxRepVFJ8p4O7.jpg?f=user_large)
En de 'Cover' trok eigenlijk al vanaf het begin mijn aandacht, maar is ook weer te koop in vier kleuren, waarvan één te rood en ander te wit. Dus het was eigenlijk kiezen tussen matzwart en matzilver, de tweede is besteld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NsIK7fx1rJy2tJnETM0eiF9h.jpg?f=user_large)
Daarbij is het nog een paar dagen 'Paasvoordeel', waardoor 'ie daar ook nog eens het meest voordelig te verkrijgen was: 220 euro. Oftewel slechts een paar tientjes extra voor een imo fijne en leuke print, dat valt mee. Zit goed, voorzien van verschillende fijne mogelijkheden en altijd fijn, alvast met ECE 22.06-keurmerk.
Nu nog op zoek naar mooie laarzen, misschien dit weekend nog eens langs, want ook daar twijfel ik nog over. Heb een mooie textielen jas en broek van Rev'it en wil later nog een lederen (race)pak (merk maakt niet uit daarvan). Rev'it heeft wel lederen broeken, jassen en pakken, maar weer geen racelaarzen, wat misschien toch wel fijn is icm Z800. Natuurlijk hoef ik geen laarzen van dit merk, maar ik vind zo'n 'hele set' wel weer mooi. Binnenkort maar weer eens passen en kijken of ik de Rev'it Flux H2O mooi vind om mee te beginnen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Deze Db killer verstikt de motor, dat is idd wel af te stellen maar de doorlaat blijft te klein om de motor goed te kunnen laten ademen en dus komt het vermogen&koppel er bij lange na niet uit.noes schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:13:
Maar wat is er mis met deze db killer dan? Goede kans dat als je nu de custom tune eraf haalt hij goed loopt
De huidige milieu-eisen verstikken heel veel motoren (en auto's) met als gevolg dat ze onnodig heet worden (cats) en/of niet tot volle potentie komen (omdat ze door een rietje moeten ademen). Sommige fabrikanten spelen daar op in door een klep in te bouwen die open gaat buiten de specifieke Db eisen bij een bepaald toerental waat de E keur op gebaseert wordt. Mijn motor is alweer 7 jaar oud en gebaseerd op een nog veel ouder principe wat anno nu niet meer door de milieu-eisen heen komt. Dit type Dyna wordt dan ook al 6 jaar niet meer gemaakt.
Overigens blijf ik er bij dat geluidsoverlast door je rechterpols komt, ongeacht of er nu wel of niet een E-keur opzit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja precies.Bommes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:16:
[...]
Ondertussen is de mijne al een aardig eind op offroad gericht.
Om gewicht te besparen:
Passagiers voetsteunen er af
Decat
Achterrek verwijderd
Om beter te rijden offroad:
Hyperpro voor en achter vering
TKC'S 80
Barkbusters handkappen
Handlebars naar voren gedraaid
Rempedaal verlenging/verhoging
Twijfel nog over de volgende upgrade:
Voorwiel naar 21 inch.
Met aanleveren van mijn oude wiel, wordt de naaf en de schijven enzo hergebruikt. Excel velg, op maat gemaakte spaken = 300 euro dacht ik.
Rijklaar met volle tank weegt het ding nu 225kg.
Op deze foto nog met achterrek:
[Afbeelding]
Voor de rijder:
Gaerne GX1 crosslaarzen
Bell MX9 Adventure helm
Fox Titan body protector
Fox Ranger offroad softshell jas
Fox knie braces
Diverse cursussen en flink wat oefenen
Of een t700 of appie en dan scheelt het een hoop verbouw werk. Maar vind de guzzi gewoon erg mooi qua looks
Ok dus originele map + deze uitlaat zal ook niet goed lopen?botoo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:42:
[...]
Deze Db killer verstikt de motor, dat is idd wel af te stellen maar de doorlaat blijft te klein om de motor goed te kunnen laten ademen en dus komt het vermogen&koppel er bij lange na niet uit.
De huidige milieu-eisen verstikken heel veel motoren (en auto's) met als gevolg dat ze onnodig heet worden (cats) en/of niet tot volle potentie komen (omdat ze door een rietje moeten ademen). Sommige fabrikanten spelen daar op in door een klep in te bouwen die open gaat buiten de specifieke Db eisen bij een bepaald toerental waat de E keur op gebaseert wordt. Mijn motor is alweer 7 jaar oud en gebaseerd op een nog veel ouder principe wat anno nu niet meer door de milieu-eisen heen komt. Dit type Dyna wordt dan ook al 6 jaar niet meer gemaakt.
Niet helemaal mee eens: Je kan met e-keur alsnog veel herrie maken (daar heb je zeker gelijk in), maar een motor die stationair al een kabaal maakt wordt nooit stil van rustig rijden.Overigens blijf ik er bij dat geluidsoverlast door je rechterpols komt, ongeacht of er nu wel of niet een E-keur opzit.
Nee, kan wel netjes lopen maar absoluut niet optimaal.noes schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:11:
[...]
Ok dus originele map + deze uitlaat zal ook niet goed lopen?
En daar zit het verschil in hoe je er naar luistert, stationair hoor je 'm heus wel maar niet noemenswaardig of helemaal niet luider dan een andere motor in deze categorie (V-twin en 1800 cc) en juist rijdend wordt het veel rustiger (behalve als je zwaar aan het gas gaat hangen).[...]
Niet helemaal mee eens: Je kan met e-keur alsnog veel herrie maken (daar heb je zeker gelijk in), maar een motor die stationair al een kabaal maakt wordt nooit stil van rustig rijden.
Zit jij ook niet in de polder? Kom ik met plezier eens langs (als de nieuwe Db killer er in zit en het is weer afgesteld), kan je het zelf horen en je commentaar er op loslaten
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Woensdag mijn AVD-examen gehaald
Nu op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst zal ik een elektrische nemen, maar dat is boven mijn budget.
Lokwinske!de Foarsitter schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:57:
Woensdag mijn AVD-examen gehaaldNu op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst zal ik een elektrische nemen, maar dat is boven mijn budget.
& goed dien! Welke moter hasto yn tinzen? / Welke motor heb je in gedachten?de Foarsitter schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:57:
Woensdag mijn AVD-examen gehaaldNu op zoek naar mijn eerste motor. Het liefst zal ik een elektrische nemen, maar dat is boven mijn budget.
ToolkiT schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:00:
Btw, even gecheckt, maar AM. groen is toch net anders[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/cpqc9tFnrRjLvlEWVI9LctOV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook geen Huyndai groen trouwens
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo het nu lijkt kan ik, als het mag, over 2 week ook toegevoegd worden aan de topic start lijst met een Kawasaki Z900 
Gisteren een testrit gemaakt en was bijna gelijk verkocht. Bij de zaak waar ik 'm heb gekocht gaan ze hem eerst voorbereiden d.m.v. grote beurt & alle vloeistoffen vervangen. Kan niet wachten
Als 'ie thuis staat zal ik een foto maken
Gisteren een testrit gemaakt en was bijna gelijk verkocht. Bij de zaak waar ik 'm heb gekocht gaan ze hem eerst voorbereiden d.m.v. grote beurt & alle vloeistoffen vervangen. Kan niet wachten
Als 'ie thuis staat zal ik een foto maken
[ Voor 8% gewijzigd door RubjeMazter op 08-04-2023 12:12 ]
Volgens hun eigen website per 18 mei, aan de Aziëweg, praktisch naast MKC…DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:32:
Heeft Louis niet recent een filiaal in Assen geopend? Zoiets had ik gelezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7SEIqNErBEn1iWBDkPiANFEi.jpg?f=user_large)
Maat van me wilt z'n tomtom rechtstreeks voeden aan een USB connector die al op z'n motor zit.
Vind raar genoeg enkel de kabel die enkel een rood/zwart draadje heeft als uiteinde, en dat zou dus een USB-A moeten zijn.
Iemand een idee?
Heb al een paar bekende sites ivm nav bekeken maar vind niets.
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Usb heeft meerdere poorten waarvan 2 5v spanning dragen. Dus met twee draden komt helemaal goed 👌
De rest is data etc, en daar hoef je niks mee te doen
De rest is data etc, en daar hoef je niks mee te doen
Er zit een 12V->5V convertertje in de mount. Daar 5V op aansluiten gaat dus niet, dan is de ingangsspanning niet hoog genoeg. Daarom vind je dat kabeltje ook niet.
Je zou een usb kabel op de usb aansluiting van de TomTom in kunnen prikken. Dus niet via de mount voeden. Dan is het niet waterdicht, maar het kan wel.
Ik zou een nette aftakking (of stekkerverbinding) maken met een zwevende zekering, en dit op een geschakelde 12v aansluiten. Zo is het uiteindelijk ook bedoeld.
Edit: de automount bevat volgens mij geen converter, die moet je direct op een usb voeding aansluiten. Maar die op de motor monteren is weer veel moeite en dan moet je het nog waterdicht maken (stekkertje afkitten). Kortom, dat loont zich niet voor de prijs van die mount.
Je zou een usb kabel op de usb aansluiting van de TomTom in kunnen prikken. Dus niet via de mount voeden. Dan is het niet waterdicht, maar het kan wel.
Ik zou een nette aftakking (of stekkerverbinding) maken met een zwevende zekering, en dit op een geschakelde 12v aansluiten. Zo is het uiteindelijk ook bedoeld.
Edit: de automount bevat volgens mij geen converter, die moet je direct op een usb voeding aansluiten. Maar die op de motor monteren is weer veel moeite en dan moet je het nog waterdicht maken (stekkertje afkitten). Kortom, dat loont zich niet voor de prijs van die mount.
[ Voor 25% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-04-2023 14:26 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is inderdaad wel loogisch wat jullie zegge, was het over het hoofd gezien (:
Misschien dat ze in de tekoomst daar wel verrandering in brengen (standaard 5v op de hoouder) gezien de meeste recente motoren dat wel hebben tegenwoordig.
Misschien dat ze in de tekoomst daar wel verrandering in brengen (standaard 5v op de hoouder) gezien de meeste recente motoren dat wel hebben tegenwoordig.
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Dat verwacht ik niet.
Simpele redenen: zo'n usb aansluiting is niet waterdicht bedoeld. Die wordt pas waterdicht als er geen stekker in zit en het klepje dicht is.
Daarnaast moet je garanderen dat die USB poort voldoende stroom kan leveren. De autolader die je van TomTom krijgt bevat twee usb uitgangen. Een rode (2A denk ik, bedoeld om de TomTom op aan te sluiten) en een zwarte met minder vermogen.
Ik zou dus ook geen product maken dat continu bedoeld is om op die USB aansluiting te vertrouwen, omdat je daar als accessoirefabrikant geen invloed op hebt.
Simpele redenen: zo'n usb aansluiting is niet waterdicht bedoeld. Die wordt pas waterdicht als er geen stekker in zit en het klepje dicht is.
Daarnaast moet je garanderen dat die USB poort voldoende stroom kan leveren. De autolader die je van TomTom krijgt bevat twee usb uitgangen. Een rode (2A denk ik, bedoeld om de TomTom op aan te sluiten) en een zwarte met minder vermogen.
Ik zou dus ook geen product maken dat continu bedoeld is om op die USB aansluiting te vertrouwen, omdat je daar als accessoirefabrikant geen invloed op hebt.
Thx! Heb er heerlijk op gereden gister. Ik twijfel nog over de kleur, wilde eerst een Giallo Sahara maar de Centenario ziet er ook wel heel goed uit. En de prijs moet ik nog even aan wennenBommes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:29:
@unifi succes met het weer morgen tijdens de proefrit, schijnt niet zo heel lekker te worden.

ik ben helaas gezakt voor mijn 1e D examen. Nu moet ik 4 maanden wachten
Is er een manier om op een wachtlijst oid te komen? Dit schiet niet op, pas in augustus 2e examen
.
Ik bel dinsdag met cbr. Weet niet of een andere plaats kan. Thanksnldls schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:11:
Andere stad of rijschool?
Het was weer mooi weer vandaag! Dat gaf me de kans voor het eerst met de SP op pad te gaan met de nieuwe uitlaat, volledige racing line Akra. Geen E-Keur, wel nog met de demper erin. Is toch wel een hele fijne upgrade hoor.. Motor leeft meer en met de standaard demper was hij toch wel erg tam. Nu stuk fijner. Laat maar meer mooie dagen komen!

[ Voor 3% gewijzigd door Fedde op 08-04-2023 20:35 ]
Wat? Duur? Ga even bij KTM, BMW, Triumph, Honda etc. kijken wat je mag neerleggen voor hetzelfde pakket.unifi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:37:
[...]
Thx! Heb er heerlijk op gereden gister. Ik twijfel nog over de kleur, wilde eerst een Giallo Sahara maar de Centenario ziet er ook wel heel goed uit. En de prijs moet ik nog even aan wennen
Budgettair had ik beter voor een nieuwe Centenario gegaan dan voor de Norden
Maar ondanks dat toch blij dat ik voor de Norden ben gegaan en niet de V85TT.
Awesome
Nice, ik vind het ook echt een fijne fiets.unifi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:37:
[...]
Thx! Heb er heerlijk op gereden gister. Ik twijfel nog over de kleur, wilde eerst een Giallo Sahara maar de Centenario ziet er ook wel heel goed uit. En de prijs moet ik nog even aan wennen
Stuurt erg goed voor het soort motor, okay wat minder vermogen dan de echt dikke adv bikes.
Maar het kost ook een heel stuk minder.
De Tuareg of de Tenere zijn redelijk vergelijkbaar wat betreft prijs en vermogen.
Die zijn beide wel wat meer op offroad gericht.
Als dat je doel is? Dan zijn die nog het overwegen waard.
Als ik opnieuw nu zou gaan shoppen voor een nieuwe motor zou de Tuareg wel een hele serieuze optie voor mij zijn.
Dankewol!
Dankewol! ik heb de afgelopen maanden eigenlijk alleen naar de elektrische motoren gekekenFedde schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:00:
[...]
& goed dien! Welke moter hasto yn tinzen? / Welke motor heb je in gedachten?
Ha, mooi weer eentje met extra herrie! Altijd fijn voor de populariteit van de motorrijder!Fedde schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:26:
Het was weer mooi weer vandaag! Dat gaf me de kans voor het eerst met de SP op pad te gaan met de nieuwe uitlaat, volledige racing line Akra. Geen E-Keur, wel nog met de demper erin. Is toch wel een hele fijne upgrade hoor.. Motor leeft meer en met de standaard demper was hij toch wel erg tam. Nu stuk fijner. Laat maar meer mooie dagen komen!
[Afbeelding]
Dat zijn ook wel erg wisselende motoren en bedragen. MT07 is een leuke startmotor!de Foarsitter schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:47:
Dankewol! ik heb de afgelopen maanden eigenlijk alleen naar de elektrische motoren gekekenNu ik toch wel bijna zeker weet dat dat buiten budget is, kijk ik een beetje naar de Honda CB, Honda NC en Yamaha MT07. Op de motorbeurs zag ik ook een aantal mooie supersport Ducati, maar ik denk niet dat de zithouding bij mij zou passen
Hkuit schreef op zondag 9 april 2023 @ 00:37:
[...]
Ha, mooi weer eentje met extra herrie! Altijd fijn voor de populariteit van de motorrijder!
Uitgeknepen? hoeveel pk zal je nu meer hebben dan? 5 a 10? dat voel jij als rijder 100% niet, behalve als je op een circuit met jaren ervaring aan het rijden bent.... Geen best excuus dus.Fedde schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:56:
[...]
het is wat het is. De nieuwe motoren hebben zo'n geknepen uitlaat dat het er ook een beetje naar wordt gemaakt. Ik hoef echt niet de meeste herrie en probeer in dorpen ed. netjes in te houden omdat ik het andersom ook niet fijn zou vinden, maar een beetje geluid op plekken waar het kan (vrij begrip, I know) maakt hij iets meer herrie ja. Zit nog wel een dB killer in overigens.
Qua geluid en daarmee beleving. Vermogen is minimaal dus dat gebruik ik ook niet als argument. Even uit mijn hoofd is het 3PK extra.bakkie1985 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:57:
[...]
Uitgeknepen? hoeveel pk zal je nu meer hebben dan? 5 a 10? dat voel jij als rijder 100% niet, behalve als je op een circuit met jaren ervaring aan het rijden bent.... Geen best excuus dus.
Edit: maargoed ik begrijp dat dit onderwerp niet echt eensgezind wordt gezien overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door Fedde op 09-04-2023 08:59 ]
Wie heeft hier ervaring met het importeren van een motor en kan mij hier iets meer over vertellen? Ik heb een mooie motor in Duitsland gezien die prijstechnisch erg aantrekkelijk is. Hij is ouder dan 6 maanden en heeft kleine 10k gelopen.
Dasimport etc doen enkel auto's en wil het eigenlijk niet zelf gaan doen.
Stelt niet zo heel veel voor als het binnen de eu is.
Keuringafspraak maken bij rdw. Die controleren framenummer en bloknummer. Je vult de restbpm aangifte in en 1 week later heb je je kenteken. (Na betaling van de bom)
Keuringafspraak maken bij rdw. Die controleren framenummer en bloknummer. Je vult de restbpm aangifte in en 1 week later heb je je kenteken. (Na betaling van de bom)
[ Voor 10% gewijzigd door harley op 09-04-2023 10:59 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Een Duitse motor zou simpel langs de RDW moeten kunnen.User87231 schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:20:
Wie heeft hier ervaring met het importeren van een motor en kan mij hier iets meer over vertellen? Ik heb een mooie motor in Duitsland gezien die prijstechnisch erg aantrekkelijk is. Hij is ouder dan 6 maanden en heeft kleine 10k gelopen.
Wat ik me herinner van 2 jaar geleden:
- Duitsers kunnen wat aarzelend zijn om te verkopen aan niet-Duitsers. Ze moeten het kenteken inleveren en willen dan uiteraard wel zeker zijn van de verkoop. Wat handgeld kan het oplossen.
- De motor ophalen op een aanhanger voorkomt gedoe met verzekeren, hoewel daar wel mogelijkheden voor zijn.
- Zorg dat je Zulassungsbescheinigung 1 & 2 krijgt. Een CVO erbij is fijn, maar niet noodzakelijk.
- Regel met je verzekeringsmaatschappij een verzekering op framenummer voor één dag, ééndagskenteken voor rijden naar RDW is gratis (en mag je zelfs op een kartonnetje schrijven) of gebruik weer je aanhangwagentje.
- Zoals @harley al zegt, BPM aangifte doen (digitaal), betalen en inderdaad sta je binnen een week bij de plaatboer en kun je wachten op je kentekenplaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 09-04-2023 10:51 ]
[klaagmodus]Pff wat zijn die Cardo dingen af en toe een rot systemen om mee te werken.
Krijg voor geen meter 'sharing audio' meer werkend. Krijg te horen 'rider A not availible' terwijl ik voor het proberen te delen gewoon met mijn vrouw aan het praten was en daarna ook weer.
Ook hebben ze nog steeds het probleem van het radio luisteren terwijl ook de intercom aan staat niet opgelost. Vanaf het begin af aan stottert het geluid. Zonder de intercom aan is het geluid prima (Freecom 4x).
Jammer dat dit soort zaken niet gewoon snel opgelost worden.[/klaagmodus]
Wat was het vandaag toch lekker weer om te rijden. En zo te zien waren er veel meer motorrijders die dit dachten. Helaas vergeten te tellen hoeveel we er tegen zijn gekomen, maar het waren er veel. De route 'lekker slingeren door de betuwe' bevat veel wegen die populair zijn onder de motorrijders.
Krijg voor geen meter 'sharing audio' meer werkend. Krijg te horen 'rider A not availible' terwijl ik voor het proberen te delen gewoon met mijn vrouw aan het praten was en daarna ook weer.
Ook hebben ze nog steeds het probleem van het radio luisteren terwijl ook de intercom aan staat niet opgelost. Vanaf het begin af aan stottert het geluid. Zonder de intercom aan is het geluid prima (Freecom 4x).
Jammer dat dit soort zaken niet gewoon snel opgelost worden.[/klaagmodus]
Wat was het vandaag toch lekker weer om te rijden. En zo te zien waren er veel meer motorrijders die dit dachten. Helaas vergeten te tellen hoeveel we er tegen zijn gekomen, maar het waren er veel. De route 'lekker slingeren door de betuwe' bevat veel wegen die populair zijn onder de motorrijders.
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 09-04-2023 18:45 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zo, weer een dijkje afgeslotenFedde schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:26:
[Afbeelding]
En een troll gevonden
[edit]
* botoo kijkt in spiegeltje en zegt:
do.not.feed.the.troll.
[ Voor 19% gewijzigd door botoo op 09-04-2023 16:19 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Rem/koppelingspotjes lelijk van de UV. Fixed.
Injectiekapjes lelijk van de UV, fixed.
Keyless module met afbladderende verf. Fixed.
:strip_exif()/f/image/5E2ajPo0eInIXnAt8e4Hu91r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat hij er volgend jaar uit gaat. Volgend jaar is hij 10 jaar oud (100k km), en het buiten staan heeft hem geen goed gedaan. Ze moeten opschieten met de R1300!
Voor verkoop wel nog ff koppelingsdeksel (denk nieuw ipv spuiten) en handkappen doen ook.
![]() | ![]() |
Injectiekapjes lelijk van de UV, fixed.
![]() | ![]() |
Keyless module met afbladderende verf. Fixed.
:strip_exif()/f/image/5E2ajPo0eInIXnAt8e4Hu91r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat hij er volgend jaar uit gaat. Volgend jaar is hij 10 jaar oud (100k km), en het buiten staan heeft hem geen goed gedaan. Ze moeten opschieten met de R1300!
Voor verkoop wel nog ff koppelingsdeksel (denk nieuw ipv spuiten) en handkappen doen ook.
![]() | ![]() |
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ja die heb ik ook gemaakt. Met smurf achterop ff rondje om gedaan.
Sorry @Fedde , maar ik vind echt dat we in een nieuwe tijd zitten. Ophouden om niet-motorrijders te ergeren met ons prachtige motorgeluid. Over 20-30 jaar is motorrijden ook grotendeels elektrisch en dan hoor je helemaal niks meer. Wordt het daarmee minder leuk? Nee echt niet, motorrijden blijft ook dan geweldig!Fedde schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:56:
[...]
het is wat het is. De nieuwe motoren hebben zo'n geknepen uitlaat dat het er ook een beetje naar wordt gemaakt. Ik hoef echt niet de meeste herrie en probeer in dorpen ed. netjes in te houden omdat ik het andersom ook niet fijn zou vinden, maar een beetje geluid op plekken waar het kan (vrij begrip, I know) maakt hij iets meer herrie ja. Zit nog wel een dB killer in overigens.
En als jij dan schrijft “met de nieuwe uitlaat, volledige racing line Akra. Geen E-Keur, wel nog met de demper erin” dan denk ik “verd*…, weer een die de keuze had en toch kiest voor de racing line zonder E-keur”. Ja, je hebt als bestuurder invloed door je rechterhand in bedwang te houden, zoals iemand anders hier regelmatig opmerkt, maar jij had ook invloed door een legale (want zo simpel is het) uitlaat te kopen en dat heb je niet gedaan.
En de meningen zijn hier verdeeld, schrijf je? Jazeker, maar er zijn ook andere forums waar de één nog trotser op z’n blèrpijp is dan de ander en waar je geen tegenspraak krijgt.
Overigens heb ik wel gewoon mazzel met mijn Kawasaki Z900RS; daarvan vindt bijna iedereen het standaard geluid erg goed (en zelfs lijkend op de oer-Kawasaki, de Z1 uit begin jaren ‘70) 😎
En toen was het weekend,Hunter98X schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:01:
Afgelopen vrijdag geslaagd voor A rijbewijs.
Aankomende zaterdag een proefrit maken op een GSR 750 uit 2012.
Deze werkweek gaat nog lang duren...
Wat ben ik enthousiast
ik kon dus afgelopen vrijdag al langs komen, super tof, proefrit beviel goed en ik kon hem de dag erna ophalen.
Perfect weer ook zaterdag, gelijk even klein rondje gedaan, helemaal het mannetje
/f/image/6XFEYya3vBPwE2HOJhuPnHVK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IIM6XHspNO6w1B6wL7nBlaq1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GZ9Rr9s67vrshT6sEvIqw8bC.jpg?f=fotoalbum_large)
@Hkuit
Vooropgesteld - ik waardeer eenieder zijn of haar mening. Ik snap ook waar de argumentatie vandaan komt en kan me hier ook zeker in vinden, tot op bepaalde hoogte.
Alleen vind ik dat we een stap te ver gaan in de wetgeving door nieuwe motoren mijns inziens te stil te maken. Ik heb eerst naar een wel legale e-keur uitlaat gekeken maar die klinkt praktisch hetzelfde als de originele, in mijn ogen dus te stil. Mag het? Nee. Zit ik dus fout? Sec volgens de wet dus wel en volgens velen al helemaal. Als de originele pijp was geweest zoals mijn oudere motoren was ik waarschijnlijk niet eens naar een andere pijp gaan kijken. Dit is mijn 4e motor en de eerste waar ik überhaupt de noodzaak zag naar een andere te kijken. Andere argumenten kunnen zijn vermogen, beter opgemerkt door andere weggebruikers, maar bij mij is het puur het geluid. Maargoed, het mag niet, het geeft - hoewel ik er rekening mee probeer te houden - vast overlast. Het risico op de boete en verdere gevolgen (WOK) neem ik dan ook. Voor wat betreft de andere tijd, dat geldt voor veel meer zaken. Af en toe ben ik dan allicht wat rebels, andere zaken ben ik wat meegaander in.
Vooropgesteld - ik waardeer eenieder zijn of haar mening. Ik snap ook waar de argumentatie vandaan komt en kan me hier ook zeker in vinden, tot op bepaalde hoogte.
Alleen vind ik dat we een stap te ver gaan in de wetgeving door nieuwe motoren mijns inziens te stil te maken. Ik heb eerst naar een wel legale e-keur uitlaat gekeken maar die klinkt praktisch hetzelfde als de originele, in mijn ogen dus te stil. Mag het? Nee. Zit ik dus fout? Sec volgens de wet dus wel en volgens velen al helemaal. Als de originele pijp was geweest zoals mijn oudere motoren was ik waarschijnlijk niet eens naar een andere pijp gaan kijken. Dit is mijn 4e motor en de eerste waar ik überhaupt de noodzaak zag naar een andere te kijken. Andere argumenten kunnen zijn vermogen, beter opgemerkt door andere weggebruikers, maar bij mij is het puur het geluid. Maargoed, het mag niet, het geeft - hoewel ik er rekening mee probeer te houden - vast overlast. Het risico op de boete en verdere gevolgen (WOK) neem ik dan ook. Voor wat betreft de andere tijd, dat geldt voor veel meer zaken. Af en toe ben ik dan allicht wat rebels, andere zaken ben ik wat meegaander in.
Kortom, om de discussie die ik vanmiddag met wat anderen voerde een stuk korter te maken: het ontbreekt gewoon aan handhaving.
(En op reis naar Duitsland kan de dB killer er opeens wel in! Waar die handhaving overigens ook meevalt, ik ben maar zelden aan de kant gezet en heb ook maar zelden een algehele controle gezien. De consequenties zijn daar alleen wat rigoureuzer)
(En op reis naar Duitsland kan de dB killer er opeens wel in! Waar die handhaving overigens ook meevalt, ik ben maar zelden aan de kant gezet en heb ook maar zelden een algehele controle gezien. De consequenties zijn daar alleen wat rigoureuzer)
Top, goede reactie, gewoon respectvol naar elkaar 👍🏼Fedde schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:16:
@Hkuit […] Maargoed, het mag niet, het geeft - hoewel ik er rekening mee probeer te houden - vast overlast. Het risico op de boete en verdere gevolgen (WOK) neem ik dan ook. Voor wat betreft de andere tijd, dat geldt voor veel meer zaken. Af en toe ben ik dan allicht wat rebels, andere zaken ben ik wat meegaander in.
Wat ik nog mis; goed dat jij de boete en evt WOK incalculeert, maar hoe krijg ik mijn geliefde dijkweggetje terug? Wat ik bedoel is: Je redeneert nu vanuit jezelf, maar de evt geluidsoverlast lijdt tot ergernis en het afsluiten van mooie routes. Je beïnvloedt dus ook het motorplezier van de anderen. Rebels is vaak leuk, maar niet altijd…
Terecht punt, maar ik kom al niet op dijkweggetjes want diezelfde uitlaat trekt daar zoveel aandacht dat ik dan sowieso de lul benHkuit schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:30:
[...]
Top, goede reactie, gewoon respectvol naar elkaar 👍🏼
Wat ik nog mis; goed dat jij de boete en evt WOK incalculeert, maar hoe krijg ik mijn geliefde dijkweggetje terug? Wat ik bedoel is: Je redeneert nu vanuit jezelf, maar de evt geluidsoverlast lijdt tot ergernis en het afsluiten van mooie routes. Je beïnvloedt dus ook het motorplezier van de anderen. Rebels is vaak leuk, maar niet altijd…
Ook in NL is een WOK niet echt leuk hoor.. Zeker om dat dan alles goed moet zijn, niet alleen die uitlaat maar ook je kentekenplaat, reflectoren, etc etc.DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:58:
Kortom, om de discussie die ik vanmiddag met wat anderen voerde een stuk korter te maken: het ontbreekt gewoon aan handhaving.
Imho ligt de overlast ook voor een deel bij de klagende dijkbewoners zelf, de paar te luide motoren zijn de stok om mee te slaan. Was er vorig jaar niet een grootscheepse aktie waar bleek dat slechts een heel klein aantal van de gecontroleerde motoren te luid bleken?Hkuit schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:30:
maar hoe krijg ik mijn geliefde dijkweggetje terug? Wat ik bedoel is: Je redeneert nu vanuit jezelf, maar de evt geluidsoverlast lijdt tot ergernis en het afsluiten van mooie routes
Zoals ik het zie willen de klagende dijkbewoners de dijk voor zichzelf en alle andere gebruikers moeten weg (en ja, ik heb de argumenten van een aantal van de aktievoerende klagers gelezen). Elke motor die op de dijk rijd is teveel, zelfs elektrische zijn niet gewenst. Tegen zo'n instelling kan je niet op met je legale E keur fiets. Sterker nog, ook groepen (race)fietsers zijn ongewenst, maken lawaai en belemmeren de weg, maar tegen fietsers is geen stok om mee te slaan.
En dan, nofi, maar wat is er zo leuk aan elke keer dezelfde dijkweg? 60 km zone op z'n best, vaak zelfs 30 km, drempels en regelmatig klei/zand/grind op dat soort wegen. Ik blijf er doorgaans bij vandaan behalve als ik er zijn moet, zoals vanmiddag naar de Palingrokerij Eveleens in Burgerveen. Burgerveen ligt aan een weg naast de Westeinderplassen, 60 en 30 km zones, dus daar rij ik uitermate rustig
En sja, die dijkweg neem ik dan weer wel regelmatig, want een broodje paling bij Eveleens is
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Sowieso, de dijk afsluitingen zijn op basis van gefabriceerde "overlast" en vaak is het maar een handjevol klagers van een paar honderd dijkbewoners. Maar helaas wonen we in een land waar we te veel de oren laten hangen aan de hand van een kleine groep klagers.botoo schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:59:
[...]
Imho ligt de overlast ook voor een deel bij de klagende dijkbewoners zelf, de paar te luide motoren zijn de stok om mee te slaan. Was er vorig jaar niet een grootscheepse aktie waar bleek dat slechts een heel klein aantal van de gecontroleerde motoren te luid bleken?
Zoals ik het zie willen de klagende dijkbewoners de dijk voor zichzelf en alle andere gebruikers moeten weg (en ja, ik heb de argumenten van een aantal van de aktievoerende klagers gelezen). Elke motor die op de dijk rijd is teveel, zelfs elektrische zijn niet gewenst. Tegen zo'n instelling kan je niet op met je legale E keur fiets. Sterker nog, ook groepen (race)fietsers zijn ongewenst, maken lawaai en belemmeren de weg, maar tegen fietsers is geen stok om mee te slaan.
En dan, nofi, maar wat is er zo leuk aan elke keer dezelfde dijkweg? 60 km zone op z'n best, vaak zelfs 30 km, drempels en regelmatig klei/zand/grind op dat soort wegen. Ik blijf er doorgaans bij vandaan behalve als ik er zijn moet, zoals vanmiddag naar de Palingrokerij Eveleens in Burgerveen. Burgerveen ligt aan een weg naast de Westeinderplassen, 60 en 30 km zones, dus daar rij ik uitermate rustig
En sja, die dijkweg neem ik dan weer wel regelmatig, want een broodje paling bij Eveleens is![]()
Ik houd van een leuk motorgeluid, maar ik zorg wel dat mijn motor gewoon legaal is. En wat al vaker benoemd is; doe meer aan handhaving.
Ik bedoel, als je iemand kan neerzetten voor controle op het dijkje, kan je die persoon net zo goed inzetten om geluid te controleren. Zelf irriteer ik mij mateloos aan wielrenners, maar ja, die maken geen geluid, dus die mogen wel nog steeds dijkjes terroriseren.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
@Fedde rijd je met oordoppen in?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mja, het grote probleem is "te veel", in mijn ogen. Het is op die mooie dijkjes enorm veel drukker geworden: wandelaars, grijze duiven al dan niet op elektrische fiets, peletons wielrenners, motorrijders, auto's met en zonder caravan, tuk-tuks, e-choppers, etc, etc. Op een zonnige dag past het niet meer, en iedereen vind dat 'ie "recht" heeft om daar te zijn.
Motoren zijn makkelijk doelwit, want herrie (en auto's verbieden raakt de bewoners te veel
).Ik vermijd t in elk geval, op mooie weekenddagen. Ook met de auto overigens, rij liever om.
Motoren zijn makkelijk doelwit, want herrie (en auto's verbieden raakt de bewoners te veel
Hier idem.unifi schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:55:
Ik vermijd t in elk geval, op mooie weekenddagen. Ook met de auto overigens, rij liever om.
Op mooie dagen zorg ik dat ik er lekker vroeg voor de drukte of in de avond na de drukte ben. Dan is het toch wel makkelijk om binnen paar minuten op de Waaldijk of Lekdijk te rijden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
In de polder dijken zat, maar niets waard om te rijden. Geen enkel probleem hier. Maar herken het wel hoor Reed van de week met de auto ergens heen, werd ingehaald door een opgefokte motorrijder, die zodra het kon direct op zijn achterwiel ging en bijna in de auto die zijn rijbaan op kwam klapte.
Dat maakt gewoon niet echt heel veel draagvlak. Zelfs ik als motorrijder zat nee schuddend naar het tafereel te kijken. Dat soort gasten verknallen het voor de normale rijders.
Heb nu geen sport uitlaat meer, heb nog wel ff gekeken naar een Arrow uitlaat die fabrieksaf leverbaar was, maar vind het wel prima zo. Beleving is goed zoals het is.
Dat maakt gewoon niet echt heel veel draagvlak. Zelfs ik als motorrijder zat nee schuddend naar het tafereel te kijken. Dat soort gasten verknallen het voor de normale rijders.
Heb nu geen sport uitlaat meer, heb nog wel ff gekeken naar een Arrow uitlaat die fabrieksaf leverbaar was, maar vind het wel prima zo. Beleving is goed zoals het is.
Ik ben Fedde niet maar ik rij wel met oordoppen, maar en dat weet je zelf ook wel, dat is vanwege schadelijk windgeruis. Als ik voor mijzelf spreek dan is het iig niet vanwege het geluid van de motor maakt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Overigens is de discussie over uitlaten, E keur, last/overlast nooit te winnen. NL is heel druk bevolkt, mensen ergeren zich veelvuldig aan het gedrag van anderen, of dat nu motorgeluid, wielrenners, bejaarden op elektrische fiets, barbeque van de buren of een kinderfeestje is.
We zullen er mee moeten leven.
We zullen er mee moeten leven.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Jep, hier gister ook eentje die binnen de bebouwde kom links en rechts ging inhalen terwijl de auto's ook gewoon doorreden.nldls schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:55:
In de polder dijken zat, maar niets waard om te rijden. Geen enkel probleem hier. Maar herken het wel hoor Reed van de week met de auto ergens heen, werd ingehaald door een opgefokte motorrijder, die zodra het kon direct op zijn achterwiel ging en bijna in de auto die zijn rijbaan op kwam klapte.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dit soort mensen zijn erger dan een beetje meer decibel.. Hierdoor krijgen alle motorrijders een slechte naam..Naboo schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:20:
[...]
Jep, hier gister ook eentje die binnen de bebouwde kom links en rechts ging inhalen terwijl de auto's ook gewoon doorreden.
Ik heb ook een cbr met after market einddemper, maar binnen de bebouwde kom hou ik er gewoon rekening mee door net een versnelling hoger te schakelen en gas terug te draaien..
Was al weer een nieuws artiekeltje net over overlst door motoren langs de mergeland route, ben benieuwd hoe lang onze hobby nog kan blijven bestaan voordat de overheid zich er mee gaat bemoeien
Tja overlast is ook irritant. Gister liep ik met de hond langs de N207 en er kwamen heel veel motoren langs. Slechts een paar waren erg luidruchtig, de meest luidruchtige voertuigen waren een quad, motorscooter en een BMW M5. (Geen motoren dusUberdude schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:40:
Was al weer een nieuws artiekeltje net over overlst door motoren langs de mergeland route, ben benieuwd hoe lang onze hobby nog kan blijven bestaan voordat de overheid zich er mee gaat bemoeien
Was ook veel politie op de been, dus ik denk/hoop dat er meer op gecontroleerd gaat worden. Snelheidsovertredingen zijn makkelijker, maar een dB overtreding zou toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om (semi geautomatiseerd) op te controleren?
Liever dat dan afsluitingen, die zijn ook nergens terug te vinden op kaarten en de navigatie kan er geen rekening mee houden

Ben zelf in Duitsland wel eens aangehouden. Hield me van de domme, zei dat de uitlaat er al zo op zat, en wist niet wat een 'db-eater' wasDrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:58:
Daarom heb ik al vaker geschreven: geniet zolang het nog kan.Uberdude schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:40:
Ik voorzie, helaas, echt dat het op enig moment gewoon afgelopen is. Men luistert hier te makkelijk naar de klagende minderheid. Handhaaft niet en dan is het, vervolgens, zeer makkelijk om gewoon alles te verbieden.
Welkom in Nederland
@noes ik zie taart! Gefeliciteerd

Zomer 2022 heb ik voor het eerst een echte controlle gezien in de Eiffel, in de buurt van Aken, waarin iedereen (motoren en auto's) werd aangehouden en gecontroleerd.kevlar01 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:57:
[...]
Ben zelf in Duitsland wel eens aangehouden. Hield me van de domme, zei dat de uitlaat er al zo op zat, en wist niet wat een 'db-eater' wasVolgens mij uiteindelijk wel gematst, maar ze zijn wel streng normaal gesproken.
In alle voorgaande jaren, waarin ik meerdere keren per jaar de eiffel aandoe, 4~5x per jaar nog nooit een controle gezien.
Dit topic is gesloten.