Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Had jij niet pas nog je motor flink verbouwd/aangepast 😳?LankHoar schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:13:
Bedankt voor het delen van jullie inzichten, ik ga morgen even bespreken of er niet toch een stukje bestraat kan worden
@botoo mooi hoor! Red Thunder heeft ook prachtig geluid in mijn ervaring. En laten afstellen is altijd goed natuurlijk
Einde vanmiddag proefritje gemaakt op de 2014 Lowrider. Wat een apparaat! Rijd goed, en ziet er prachtig uit. Lak heeft een rode glitter/spikkel erin, heel mooi in de zon.
Verhaal is dat hij door Oude Monnink HD dealer uit België is geïmporteerd. Dat is natuurlijk makkelijk na te vragen. Dus van de week even contact met hen opnemen. Hij wilde wel zakken naar 14K zonder inruil, of 6,5K voor mijn motor geven. Dat is aan de lage kant, hoop zelf zo'n 8,5K te kunnen vangen.
Dus even kijken of ik de historie goed kan verifiëren. Gelukkig geeft hij standaard 3 maand garantie, en als ik dat goed plan kan ik dan een rit van 4-5K plannen in de garantieperiode, dat geeft ook wel wat zekerheid
[Afbeelding]
Is dat Aston Martin groen, bijvoorbeeld dezelfde kleur groen als de Aston Martins in de Formule 1?ToolkiT schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:50:
[...]
[Afbeelding]
Paar stappen verder.. iets lichter geworden dan ik in gedachte had.. maar wel blij met het (tussen) resultaat
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-04-2023 08:54 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gespoten??ToolkiT schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:50:
[...]
[Afbeelding]
Paar stappen verder.. iets lichter geworden dan ik in gedachte had.. maar wel blij met het (tussen) resultaat
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat was niet het plan.. maar nu je het zegt lijkt het er wel veel op ja!DrivinUCrazy schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:42:
[...]
Is dat Aston Martin groen, bijvoorbeeld dezelfde kleur groen als de Aston Martins in de Formule 1?
Dit was hoe ik dacht dat het was:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NLXS2y8yIVN3QX6dNwhaLJdj.png?f=user_large)
Maar met een paar lagen werd het een stuk lichter..
ja, met een soort plastidip achtig spul.. dus weer te verwijderen mocht dat nodig zijn..
https://www.matt-pack.co....on-ice-fld703-c2x24609657
Zonlicht (en camera's) doen heel veel, dus misschien ziet het er in het echt heel anders uit. Maar als het daadwerkelijk op Aston Martin lijkt, vind ik dat wel een héél gave kleur!ToolkiT schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:55:
[...]
Dat was niet het plan.. maar nu je het zegt lijkt het er wel veel op ja!
Dit was hoe ik dacht dat het was:
[Afbeelding]
Maar met een paar lagen werd het een stuk lichter..
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alhoewel dan de tank juist weer grijs is en de zijkapjes en spatbord vergelijkbaar groen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat was een optie ja... or de bruine travel edition..Bommes schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:16:
@ToolkiT had je niet gewoon meteen de Centario versie moeten kopen dan??
[Afbeelding]
Alhoewel dan de tank juist weer grijs is en de zijkapjes en spatbord vergelijkbaar groen.
Maar de mijne was 2e hands en dus heb je geen keuze in de kleur.. en de kleur was het enige wat me niet 100% beviel.. dus zo kan ik hem custom mijn eigen flair geven.. zwart is een goede basis
Nee hoor, 2.02 hier op een MT09 uit 2014. Gaat prima. Met onze lengte zie je er toch altijd uit als een beer op een circusfietsNaif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
Dank al voor de snelle reacties! Zoals jullie zeggen is het echt beter om gewoon toch even proef te gaan rijden, even ballen hebben en ze het gewoon te gaan vragen.
Ik ben denk ik wat te lang voor de 900 GT met mijn 1,96.
Voor KTM ben ik wel een beetje bang, ik heb daar behoorlijk wat horror verhalen over gehoord met hoe onbetrouwbaar ze zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Booyaa op 03-04-2023 14:29 ]
Haha damn, dat is helemaal flink zeg. Ik voel mij al vrij groot op de MT09 gen 3 met mijn 1,93m.Booyaa schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:29:
[...]
Nee hoor, 2.02 hier op een MT09 uit 2014. Gaat prima. Met onze lengte zie je er toch altijd uit als een beer op een circusfiets
Ondanks dat is de MT09 gewoon wel echt een fijne fiets met die lengte. Wind vang je toch wel, paar extra cm maakt niet uit. De zit- en beenruimte is meer dan genoeg bij deze fietsen.
Hier een foto van mijn duurste proefrit ooit ergens in juli 2022. Pretogen omdat ik de eerste paar km met een testrit had gedaan, ik was direct verkocht
:strip_exif()/f/image/VPUxco6Yy9T2wrITQWUsNBZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha, ik ben waarschijnlijk iemand die altijd zijn motor blijft veranderenHkuit schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:44:
[...]
Had jij niet pas nog je motor flink verbouwd/aangepast 😳?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik heb ooit mijn broer van 211cm op mijn Africa Twin gezet, ding veranderde meteen in een soort brommerBooyaa schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:29:
[...]
Nee hoor, 2.02 hier op een MT09 uit 2014. Gaat prima. Met onze lengte zie je er toch altijd uit als een beer op een circusfiets
Eens, mijn laatste banden wissel ervaring was verschrikkelijk. Keer ervoor zelf gedaan met zo'n handmatig apparaat van een familielid, ging wat stroef dus dacht, ik besteed het uit.M14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Ik was er helemaal klaar mee om bedrijven te bellen om een band te wisselen, afspraken die niet werden waargemaakt, paar dagen later terug komen of de hoofdprijs betalen.
Nu heb ik de ruimte en de mogelijkheden om het zelf te doen. En ik hoop mensen in mijn omgeving te helpen die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Naar een garage in de buurt van mijn ouders gebracht, leek me handig omdat die adventure motoren hebben en dus wel om moeten kunnen gaan met spaakwielen.
Heb het wiel los gebracht, eerst kreeg ik de verkeerde band mee, mitas e-07 vs e-07+, kan gebeuren al hadden ze natuurlijk even navraag kunnen doen toen er een net iets andere band op ging dan er oorspronkelijk op lag. De auto van mijn ouders geleend en gevraagd of zij het wiel konden wegbrengen en ophalen. Kom ik dagen later vol goede moed terug, ligt de band er achterstevoren op

Ook dit weekend weer bij de motorschuur, door 3 verschillende mensen erop aangesproken bij aankomst dat ik wel een erg kleine motor heb voor mijn lengte.
Het mag er niet uitzien ik heb er lol op en zie mezelf toch niet rijden
Wel mijn bagagerekje getest en dat werkt perfect, nu nog afwerken en poedercoaten want de spuitbus lak bleef niet zitten, die sleet er al vanaf door het getril icm de bagage.
:strip_exif()/f/image/kFpXujqVkKGKxjU9GTRtmkO9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook is hij nu vortaan knaloranje, helaas niet heel goed op de foto's te zien omdat het een candykleur is. Maar als de zon erop staat dat springt het glazuur ervanaf
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Wat heb je nu op/over je zadel liggen? Is dat voor extra warmte, meer comfort, hogere snelheid?harley schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:30:
Wel mijn bagagerekje getest en dat werkt perfect, nu nog afwerken en poedercoaten want de spuitbus lak bleef niet zitten, die sleet er al vanaf door het getril icm de bagage.
[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Aankomende zaterdag een proefrit maken op een GSR 750 uit 2012.
Deze werkweek gaat nog lang duren...
Wat ben ik enthousiast
https://www.ad.nl/auto/mo...hij-wil-of-niet~a686d191/
Wat vervelend voor ze
Je moet wat schrijven als nieuwssite als het niet echt nieuwswaardig is.Willem30 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:23:
Motoragent moet BMW rijden: of hij wil of niet
https://www.ad.nl/auto/mo...hij-wil-of-niet~a686d191/
Wat vervelend voor ze
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Temperatuur is maar iets wat je wijs gemaakt is, laat dat aardse toch eens losricjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:51:
Vandaag voor eerst met de motor naar het werk, maar potverdorie wat was het fris op de snelweg
Snel maar een goede binnendoor weg uitzoeken haha
[Afbeelding]

Af en toe je handen even warmen aan het blokricjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:51:
Vandaag voor eerst met de motor naar het werk, maar potverdorie wat was het fris op de snelweg
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ach vanmiddag mag je lekker met een zonnetje en een graadje of 10 naar huis rijden. Dan wil je ook een binnendoor weg uitzoeken, maar dan meer om nog een extra stukje te kunnen rijdenricjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:51:
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Klinkt heel herkenbaar. De sissybar op mijn vorige bike heb ik 2x opnieuw zwart moeten maken voor ik doorhad dat spuitbusverf niet bestand is tegen de haken van een bagagenetharley schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:30:
Netjes hoor! Heb je dat nou zelf gespoten? Hoeveel lagen heb je gebruikt? En heb je het Buell logo net onder de blanke laag gespoten? Ziet er mooi subtiel uit![Afbeelding]
Ook is hij nu vortaan knaloranje, helaas niet heel goed op de foto's te zien omdat het een candykleur is. Maar als de zon erop staat dat springt het glazuur ervanaf
[YouTube: Buell XB12SS Candy Orange bij @dcamotorcycles]
Cool! gaaf dat je het Buell logo er nog doorheen kan zien..harley schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:30:
Krijg altijd commentaar over mijn buell en ik met mijn 1,98 meter erop.
Ook dit weekend weer bij de motorschuur, door 3 verschillende mensen erop aangesproken bij aankomst dat ik wel een erg kleine motor heb voor mijn lengte.
Het mag er niet uitzien ik heb er lol op en zie mezelf toch niet rijden
[Afbeelding]
[YouTube: Buell XB12SS Candy Orange bij @dcamotorcycles]
in de zon zal het zeker blinken!
was bij mijn Shoei helm ook zo. Vandaar dat ik weer gewoon een matzwarte gekozen heb. Belachelijke prijzen voor een paar leuke printjes op je helm.ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]
wow, bijna £200 voor aleen wat stickers/lak
Kun je nagaan, ik heb een fluorgele Schuberth S2 gehad. Adviesprijs 750 euro.ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]

Dat heb ik er bij lange na niet voor betaald
Een helm koop ik sowieso alleen als die afgeprijsd is. Er zijn vaak genoeg aanbiedingen te vinden, en dan hakt 20% korting er al flink in.
ik vraag me af wat voor stickers/lak geen kwaad kan op een helm.. voor dat soort bedragen kan ik heel wat leuks zelf in mekaar draaien..geert_s schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:07:
[...]
was bij mijn Shoei helm ook zo. Vandaar dat ik weer gewoon een matzwarte gekozen heb. Belachelijke prijzen voor een paar leuke printjes op je helm.
En mijn post waren nog prijzen van een EU webshop (die de import duty goed regelt)DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:08:
[...]
Kun je nagaan, ik heb een fluorgele Schuberth S2 gehad. Adviesprijs 750 euro.![]()
Dat heb ik er bij lange na niet voor betaald![]()
Een helm koop ik sowieso alleen als die afgeprijsd is. Er zijn vaak genoeg aanbiedingen te vinden, en dan hakt 20% korting er al flink in.
in UK zijn ze nog duurder:
:fill(white):strip_exif()/f/image/v87xtFBKgF9fTClqmuy4Q7t9.png?f=user_large)
Maar zie nu dat de prijzen daar ook weer wat hoger zijn. Was 578, nu 605.
[ Voor 18% gewijzigd door BioHazard op 04-04-2023 12:18 ]
Is best 'nrmaal' hoor, zelf ook 200 meer neergelegd om m'n rpha 11 te hebben in venom design.ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
Logisch was het niet maar geen spijt van gehad
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Eerst maar eens even de prijzen en vooral de levertijden afwachten.
Mijn voorkeuren:
- Michelin Road 6
- Michelin Road 5 (ligt er nu onder en er ligt nog een half versleten setje van in de garage, maar die houd ik nog even achter de hand voor de zomer)
- Dunlop Roadsmart whatever.
Voor iets wat je niet eens ziet als je rijdtToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vond de Road 6 tegenvallen wat levensduur betreft. Vorig jaar de achterband binnen 10.000km volledig kaal gereden terwijl Michelin claimt dat de levensduur verbeterd is. Verder is het een prima band overigens. De voorband kan nog een paar 1000km mee, dus ik twijfel of er achter weer een Road 6 op gaat, of dat ik toch weer voor een compleet setje Pirelli Scorpion Trail II ga.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:30:
[...]
Eerst maar eens even de prijzen en vooral de levertijden afwachten.
Mijn voorkeuren:
- Michelin Road 6
- Michelin Road 5 (ligt er nu onder en er ligt nog een half versleten setje van in de garage, maar die houd ik nog even achter de hand voor de zomer)
- Dunlop Roadsmart whatever.
Welke motor?Waaj schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:48:
[...]
Ik vond de Road 6 tegenvallen wat levensduur betreft. Vorig jaar de achterband binnen 10.000km volledig kaal gereden terwijl Michelin claimt dat de levensduur verbeterd is. Verder is het een prima band overigens. De voorband kan nog een paar 1000km mee, dus ik twijfel of er achter weer een Road 6 op gaat, of dat ik toch weer voor een compleet setje Pirelli Scorpion Trail II ga.
Op mijn multistrata 950 zaten standaard Scorpion trail II's, de laatste keer inderdaad Road 6 gehad, ook vrij korte levensduur. Nu heb ik er Angel GT II's op liggen. Die zijn nu in de juiste maat verkrijgbaar (waarschijnlijk omdat de V4 dezelfde bandenmaat heeft als de 950/V2/1260 Enduro en er dus nu wél vraag naar is!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4QkZBWJXXBtEc8pXfTzYVE7h.jpg?f=user_large)
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik had bijna de Carnage versie gekocht bij motoport in Den Bosch tijdens de seizoensopening haha, was in de aanbieding voor 299. Helaas vond vrouwlief het wat snel om een 2e helm aan te schaffenJimmeh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:23:
[...]
Is best 'nrmaal' hoor, zelf ook 200 meer neergelegd om m'n rpha 11 te hebben in venom design.
Logisch was het niet maar geen spijt van gehad

Zijn er mensen met ervaring met hun helm (laten) pimpen?
Poedecoaten was sowieso de bedoeling maar die haalde het niet voor dit weekend. Dus komt later wel.LankHoar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:05:
[...]
Klinkt heel herkenbaar. De sissybar op mijn vorige bike heb ik 2x opnieuw zwart moeten maken voor ik doorhad dat spuitbusverf niet bestand is tegen de haken van een bagagenetToen ben ik overgestapt op Rok straps, en sindsdien bleef hij mooi, ondanks de vele bagage die ik er mee vervoerd heb
[...]
Netjes hoor! Heb je dat nou zelf gespoten? Hoeveel lagen heb je gebruikt? En heb je het Buell logo net onder de blanke laag gespoten? Ziet er mooi subtiel uit!
Spuitwerk heb ik een broertje voor. Die doe al meer dan 20 jaar special paint.
Aantal lagen precies weet ik niet, volgens mij waren het 2 lagen "normaal" oranje 1 laag grove mettalic, daarna het logo in ander tint oranje, daaroverheen 3 lagen Candy oranje. Een vleugje goud. daarna 3 lagen blanke lak. Alles gladschuren ivm de grove mettalic en daarna nog 2 lagen ceramic clear blanke lak.
Het is een voorproefje van de goldwing want daar wilde ik ook een oranje in.
De S1000 XR. Niet de meest logische band voor die motor maar ik vind het een fijne band en het setje dat ik had ging langer mee dan de Road 6. Ik zal ook eens naar de Angel GT II's kijken.Icephase schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:56:
[...]
Welke motor?
Op mijn multistrata 950 zaten standaard Scorpion trail II's, de laatste keer inderdaad Road 6 gehad, ook vrij korte levensduur. Nu heb ik er Angel GT II's op liggen. Die zijn nu in de juiste maat verkrijgbaar (waarschijnlijk omdat de V4 dezelfde bandenmaat heeft als de 950/V2/1260 Enduro en er dus nu wél vraag naar is!
die richting zit ik ook te denken.. wat me alleen lastig lijkt is de vorm.. grotere stickers gaan rimpelen...Modz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:17:
ik heb de 'standaard' gt air 2 in het saai zwart. Ik heb ooit een offerte gevraagd om m te laten wrappen, maar dat was zo belachelijk duur (900 incl design)..
Zijn er mensen met ervaring met hun helm (laten) pimpen?
met zoiets https://www.ebay.co.uk/itm/124124171471 of https://www.ebay.co.uk/itm/124083711377 kan je het zelf ook wat opleuken
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 04-04-2023 14:07 ]
10.000 km zou een verbetering zijn.Waaj schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:48:
[...]
Ik vond de Road 6 tegenvallen wat levensduur betreft. Vorig jaar de achterband binnen 10.000km volledig kaal gereden terwijl Michelin claimt dat de levensduur verbeterd is. Verder is het een prima band overigens. De voorband kan nog een paar 1000km mee, dus ik twijfel of er achter weer een Road 6 op gaat, of dat ik toch weer voor een compleet setje Pirelli Scorpion Trail II ga.

Momenteel staat de teller op 6300km voor deze banden, en ik verwacht dat er nog zo'n 2.500 in zit. Idem voor het setje dat ik nog heb liggen. Moet ik wel bij zeggen, in de Pyreneeën heb ik de helft van de profieldiepte opgereden in zo'n 2200 km. De banden waren toen gloednieuw.
Omdat ik met het hemelvaartweekend ook daadwerkelijk 2000-2500 rijd, vind ik dat té veel op het randje met het huidige resterende profiel.
Dat geldt ook voor het grootste gedeelte van de motor.
Maar als je van je motor wegloopt (bij tanken bijvoorbeel) zie je die welDrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:00:
[...]
Dat geldt ook voor het grootste gedeelte van de motor.
Lekker is dat he, ik ga al 2 maanden met de motor naar het werk (uurtje snelweg enkele reis) en daar wen je snel aan. Een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft waren toch wel verwarmde hangrepen en verwarmde handschoenen. Verder veel laagjes aantrekken en dan valt het allemaal goed te doen.ricjuh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:51:
[Afbeelding]
-5 da's pas koud.. YouTube: moeders wat is het koud..Marco1994 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:20:
[...]
Lekker is dat he, ik ga al 2 maanden met de motor naar het werk (uurtje snelweg enkele reis) en daar wen je snel aan. Een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft waren toch wel verwarmde hangrepen en verwarmde handschoenen. Verder veel laagjes aantrekken en dan valt het allemaal goed te doen.
Hangrepen én handschoenen verwarmd? Is dat niet overkill?Marco1994 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:20:
[...]
Lekker is dat he, ik ga al 2 maanden met de motor naar het werk (uurtje snelweg enkele reis) en daar wen je snel aan. Een van de eerste dingen die ik heb aangeschaft waren toch wel verwarmde hangrepen en verwarmde handschoenen. Verder veel laagjes aantrekken en dan valt het allemaal goed te doen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
handgrepen verwarmen de binnenkant van je handen, verwarmde handschoenen de buitenkant.. win-win dusnoes schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:21:
[...]
Hangrepen én handschoenen verwarmd? Is dat niet overkill?
Dat gezegt hebbende.. ik heb mijn verwarmde handschoenen zelden aan.. in double digit temps niet nodig, handvatverwarming is dan genoeg..
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 04-04-2023 16:34 ]
Het ging met de Multi proefrit iets beter dan met de KTM. Voor de KTM was het niet echt een goed idee om op een onbekende motor, in een onbekend gebied en na 3 jaar niet gereden te hebben bochten werk te gaan doen

Dat even terzijde, bijde motoren zijn wel erg dik, het vermogen van die V4S is wel wat verslavend, en het blok is ook erg soepel vergeleken met de 1290 SAS. Koppel daarintegen van de SAS was wel weer prettig om te hebben, laag in de toeren gewoon lekker weg te kunnen rijden is ook fijn.
Kan nog lastig worden als ik de stap ga maken, gezien de BMW, wonder boven wonder het goedkoopste is (nieuw natuurlijk). 1 ding is wel zeker, misschien meteen een Bochtencursus gaan nemen als ik de motor heb.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Kan zomaar een gevalletje "vraag vs aanbod" zijn.ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]
Als de ene veel minder verkoopt, kan de prijs veel harder zakken.
Zoals eerder gezegd verwarmen de handgrepen de binnenkant van je handen en de handschoenen de buitenkant. En als ik een uur 120 rij met een temperatuur van -1 vind ik dat toch wel fijn. Ik krijg al koude handen als ik aan koud weer denk.noes schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:21:
[...]
Hangrepen én handschoenen verwarmd? Is dat niet overkill?
(zachtjes) tegen de tank kloppen geprobeert om hem los te krijgen?LankHoar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:21:
Sinds mijn tank er af is geweest, werkt mijn benzinemeter bijna nooit meer. Die vlotter zal er niet goed in liggen, en dan geeft hij 0 aan. Best vervelend, moet ik handmatig de tank gaan checken of kilometers in de gaten houden. Iemand een tip hoe ik dit makkelijk kan verhelpen?
Ander als tank leeg is even los halen en schudden/op zijn kop houden?
Op de kop houden word lastig, maar de andere 2 tips ga ik proberen!ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:38:
[...]
(zachtjes) tegen de tank kloppen geprobeert om hem los te krijgen?
Ander als tank leeg is even los halen en schudden/op zijn kop houden?
Dus heb ik een beugel ontworpen en geprint (van PETG) en hem daar aan vast gemaakt. Wil er nog wel een stukje fietsband tussen schuiven voor het stroef maken, maar het ding zit goed vast! De buis is mooi verstopt onder de tank en achter het frame dus het is nu wachten op de olie en dan testen maar!
:strip_exif()/f/image/I80GtBqVTo17UOY5bK704mK2.jpg?f=fotoalbum_large)
TOLD YA!s006110 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Ik heb ook een RAM X grip… dus die dempen genoeg om mijn iPhone camera niet te slopen? Goed om te weten! Tnx

Ik gebruik een Samsung galaxy a52 en ik kan natuurlijk pielen in developer options met bluetooth audio maar ik heb er geen echt verstand van dus het zou wat random gokken worden. Iemand hier een idee?
And it goes BRAAAAAPP!
Mn c3 pro is ondertussen aan vervanging toe. Dus de c5 gepakt,want de c4 zat niet goed om mn hoofd. Maar de c5, ook al wil ik heel graag dat ie goed zit, zit ruk.ToolkiT schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:43:
[Afbeelding]
Shoei neotec II zit als gegoten, maar ik wil dus een Schuberth....

Wise enough to play the fool
Wisselende verhalen over. Wellicht heeft het ook te maken met het type motor.s006110 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Ik heb ook een RAM X grip… dus die dempen genoeg om mijn iPhone camera niet te slopen? Goed om te weten! Tnx
Had zelf namelijk ook een ram x grip op mn s1000rr (bevestigd op het balhoofd), camera van iphone was binnen 2 maanden toch wel defect
[ Voor 5% gewijzigd door assassin85 op 05-04-2023 00:24 ]
Mijn C3 was aan vervanging toe, dus uiteindelijk een nieuwe c3 pro gekocht, want goedkoop en past perfect. Ideaal.teacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:09:
[...]
Mn c3 pro is ondertussen aan vervanging toe. Dus de c5 gepakt,want de c4 zat niet goed om mn hoofd. Maar de c5, ook al wil ik heel graag dat ie goed zit, zit ruk.
De c4 en c4 pro hebben trouwens verschillende pasvormen voor zover ik begreep.
leeg
En weer een c3 pro kan, maar dat dichtwaaiende vizier en de regendruppels die naar binnen waaien met vizier dicht ben ik wel klaar mee.
#firstworldproblems.....
[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 05-04-2023 07:45 ]
De C5 heeft echt niet een C3 pasvorm, ik heb dat onlangs ook geprobeerd en ben toch voor de Shoei Neotec II gegaan. Zat direct veel beter, toen nog een personal fitting gedaan toen dat voor 3 tientjes bij Goedhart in de aanbieding was, en nu zit -ie echt als gegoten. Enige nadeel van de Shoei vind ik dat hij iets meer windgeruis genereert dan de Schuberth.teacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:42:
Stimmt, die c4 was het echt niet. De c5 zou weer de c3 pasvorm hebben, en net als shoei ook maatwerk met wisselstukken voor de pasvorm. Dus ik was er helemaal klaar voor, maar dat maatwerk doet volgens mij geen een dealer.
En weer een c3 pro kan, maar dat dichtwaaiende vizier en de regendruppels die naar binnen waaien met vizier dicht ben ik wel klaar mee.
#firstworldproblems.....
Die zitten in de lijmlaag van stickers ook, dus officieel mag dat ook niet. Volgens de Arbo mag je op veiligheidshelmen in de bouw bijvoorbeeld ook geen stickers plakken.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:10:
Stickers zie ik geen problemen in, lak wel ivm oplosmiddelen die de buiten- én binnenschaal kunnen aantasten.
Nou, dat had ik dus ook, maar ik wil de "stilste" helm. Mijn plan was om de goedkope witte te kopen en hem te laten wrappen.geert_s schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:32:
[...]
De C5 heeft echt niet een C3 pasvorm, ik heb dat onlangs ook geprobeerd en ben toch voor de Shoei Neotec II gegaan. Zat direct veel beter, toen nog een personal fitting gedaan toen dat voor 3 tientjes bij Goedhart in de aanbieding was, en nu zit -ie echt als gegoten. Enige nadeel van de Shoei vind ik dat hij iets meer windgeruis genereert dan de Schuberth.

Er schijnt een nieuwe neotec aan te komen btw, maar wanneer weet ik niet.
Zou er niet op wachten. Er gaan wat geruchten over augustus dit jaar, maar eigenlijk niets concreets.teacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:42:
[...]
Nou, dat had ik dus ook, maar ik wil de "stilste" helm. Mijn plan was om de goedkope witte te kopen en hem te laten wrappen.
Er schijnt een nieuwe neotec aan te komen btw, maar wanneer weet ik niet.
Heb jij een plek gevonden die dat voor een fatsoenlijke prijs doet?teacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:42:
[...]
Mijn plan was om de goedkope witte te kopen en hem te laten wrappen.
Net in de winkel even gepast.. en de C5 paste me goed.. de Neotech ook beide zijn goede helmen kan je niet fout mee geen denk ikteacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:09:
[...]
Mn c3 pro is ondertussen aan vervanging toe. Dus de c5 gepakt,want de c4 zat niet goed om mn hoofd. Maar de c5, ook al wil ik heel graag dat ie goed zit, zit ruk.
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:42:
[...]
Is dat Aston Martin groen, bijvoorbeeld dezelfde kleur groen als de Aston Martins in de Formule 1?
:strip_exif()/f/image/WQBoam9u31OsNb5UBxwXSDcP.jpg?f=fotoalbum_large)
het lijkt er wel behoorlijk op ja!
Was niet het plan, maar wel mooi meegenomen
/f/image/ckEDuuDXnXDPQE9VlUNtC6Ab.png?f=fotoalbum_large)
wel grappig toen een vriendin van me het logo op de V7 zag, vroeg ze is het een Aston Martin..
tja lijkt er wel een klein beetje op idd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7SRUceu6YuOacEbetxGsQ81o.png?f=user_large)
/f/image/VXj4MoT8eC4dmLXF6NUgmJER.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 05-04-2023 13:04 ]
Heb je je V7 ook nog??
De V7 logeerd bij de buurman.. maar staat wel op de lijst om verkocht te worden.. zelf ben ik er nog niet klaar voor.. maar MrsT heeft wel een punt dat we geen ruimte hebben.. gelukkig is buurman ook motorrijder en heeft een dubbele garage
Extra o-ringetje onder het vizierscharnier duwen scheelt behoorlijk in het dichtwaaien, lekken is me zelf nog niet echt opgevallen.teacher schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:42:
leeg
Tassen zijn erg goed, alleen niet enorm groot.. dus hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen..Leviathius schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:31:
@ToolkiTHele gave kleur en goed geslaagd ook met aanbrengen! Ik heb wel een andere vraag.. Hoe bevallen die SW Motech tassen die je op de V7 hebt zitten? Ik heb daar ook naar zitten kijken voor mijn Z900rs. Vind ze wel mooi namelijk!
voor touring gebruik ik er een lomo motor roll bag bij:
/f/image/ye5GFtAdRpbMEdaMShHjZ6fG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0xE9aAAxZ8Kbk2BoAhRyGCBx.png?f=fotoalbum_large)
https://www.lomo.co.uk/products/20l-motorbike-dry-bag/
in dagelijks gebruik zijn ze ideaal
Ik weet niet hoe het specifiek bij jouw motor zit, maar ik gok meer op de stekkerverbindingen aan de buitenzijde van de tank. Daar zou ik het eerste gaan zoeken.LankHoar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:21:
Sinds mijn tank er af is geweest, werkt mijn benzinemeter bijna nooit meer. Die vlotter zal er niet goed in liggen, en dan geeft hij 0 aan. Best vervelend, moet ik handmatig de tank gaan checken of kilometers in de gaten houden. Iemand een tip hoe ik dit makkelijk kan verhelpen?
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Zou ik ook wel willen maar mijn buddyseat loopt taps toe dus verwacht ik dat die band gaat schuiven. Alternatief is de SW's met beugels en quick release sluiting maar dat wordt dan gelijk veel breder.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nee, mijne heeft dit frame:botoo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:12:
@ToolkiT heb jij de SW's met dit 'klemband' systeem vastzitten?
[Afbeelding]
Zou ik ook wel willen maar mijn buddyseat loopt taps toe dus verwacht ik dat die band gaat schuiven. Alternatief is de SW's met beugels en quick release sluiting maar dat wordt dan gelijk veel breder.
:strip_exif()/f/image/1CpIW2HSqCanBKwJQ6hXDERB.jpg?f=fotoalbum_large)
Verhuizen is ook nog een optie..ToolkiT schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:03:
[...]
De V7 logeerd bij de buurman.. maar staat wel op de lijst om verkocht te worden.. zelf ben ik er nog niet klaar voor.. maar MrsT heeft wel een punt dat we geen ruimte hebben.. gelukkig is buurman ook motorrijder en heeft een dubbele garage
#makkelijjklullen met een garage groot genoeg voor 2 motoren en wat fietsen.
* Bommes wil een derde motor
Maar dat past echt niet meer en ik kan er mijn vrouw niet van overtuigen dat ik die echt nodig heb
Tip: vrouw weg doenBommes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:43:
[...]
Verhuizen is ook nog een optie..![]()
Maar dat past echt niet meer en ik kan er mijn vrouw niet van overtuigen dat ik die echt nodig heb
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Het ideale aantal is altijd N+1Bommes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:43:
[...]
Verhuizen is ook nog een optie..![]()
* Destruction zou (naast de Fazer) ook wel iets meer een toerbuffel willen. Ik zit bij langere ritten net iets te ver gebogen met de knieën. De Fazer is voor nu goed in orde en ik vind het verder een prima gooi en smijtfiets, dus die gaat er niet voor weg. Maar wat dan precies bij moet komen, geen idee nog.
En soms lijkt me een motorscooter voor erbij ook wel wat. Als dat rekeningrijden er echt komt (en ik heb begrepen dat motoren uitgezonderd zullen worden) denk ik wel dat ik zo'n ding ga kopen als cheape runabout
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 05-04-2023 21:58 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nu ben ik een heul klein beetje gevallen voor de Kawasaki Z900 en staat er eentje (2020) te koop voor 9500,- met 16k op de teller (bedrijfsmatig, niet particulier).v
Is dit een beetje een gangbare prijs en waar zou ik op moeten letten wanneer ik de (al geplande) testrit ga maken a.s. vrijdag.
Alvast bedankt!
Tip, vrouw vinden met ook meer dan 1 motor
En dezelfde passie voor motorrijden 👌
Is termaat nog steeds de place to be ? Iemand recent daar nog geweest voor een Helm / advies ?
Been there done that..
Heeft me uiteindelijk dit huis en dus deze garage opgeleverd.
Met/bij mijn vorige vrouw was het een afdakje in de tuin met een klein schuurtje voor mijn motoren.
Goed om te horen! Voor mij zou het hooguit een weekend (of 3-4 dagen) weg zijn, dus dan lijkt 2x13,5L mij meer dan prima. Eventueel zo'n rollbag erbij, want dat zijn de kosten ook niet zie ik.ToolkiT schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:56:
[...]
Tassen zijn erg goed, alleen niet enorm groot.. dus hangt er een beetje vanaf wat je er mee wil doen..
voor touring gebruik ik er een lomo motor roll bag bij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.lomo.co.uk/products/20l-motorbike-dry-bag/
in dagelijks gebruik zijn ze ideaal
Bedankt voor je input! Ik ga de aanbiedingen in de gaten houden, want goedkoop zijn ze niet
Toevallig is een vriend van mij ook hierna opzoek, als ik even snel rondkijk is 9500 nog wat aan de hoge kant voor een "kale" uitvoering & met dat aantal KM's. Ik zou verwachten dat je één met weinig/tot geen opties voor 1000 minder mee zou moeten kunnen nemen. Als er veel opties op zitten (bijv. Akra t.w.v. 1000-1200,-) dan is 9000-9500 prima afhankelijk van de staat.RubjeMazter schreef op donderdag 6 april 2023 @ 00:16:
Sinds 2 week een motorrijbewijs op zak en gezien het mooie(re) weer er weer aan zit te komen ben ik in de buurt wat gaan rondneuzen naar motoren.
Nu ben ik een heul klein beetje gevallen voor de Kawasaki Z900 en staat er eentje (2020) te koop voor 9500,- met 16k op de teller (bedrijfsmatig, niet particulier).v
Is dit een beetje een gangbare prijs en waar zou ik op moeten letten wanneer ik de (al geplande) testrit ga maken a.s. vrijdag.
Alvast bedankt!
Edit: Waar moet ik op letten:
Zichtbare krassen/schade (niet originele onderdelen kan duiden op iets wat vervangen is)
Staat van de banden (nog genoeg profiel & leeftijd. Op de zijkant staat de productiedatum kan je afleiden of ze recent vervangen zijn).
Staat van tandwielen/ketting - Geen scherpe kartels
Youtube staat vol met filmpjes met waar je op kan letten, een 2020 motor zal weinig op aan te merken zijn (als het goed is). Daarnaast is de beste tip: Neem een onafhankelijk persoon mee, iemand die kritisch is en liefst beetje kijk op heeft. Waarschijnlijk ben je alles vergeten en ben je verliefd zodra je de motor ziet.
[ Voor 25% gewijzigd door MSENF op 06-04-2023 09:30 ]
je kijkt te nieuw ik herken hem wel als AM kleur. al lijkt het dat er bij jou een mooie parel finish op zit in de clear.ToolkiT schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:59:
[...]
Btw, even gecheckt, maar AM. groen is toch net anders
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zihT9qwlh6MMwkn99ftiVpYf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door FNale op 06-04-2023 09:37 ]
werkt niet altijd goed..Bommes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:30:
[...]
Been there done that..![]()
Heeft me uiteindelijk dit huis en dus deze garage opgeleverd.
Met/bij mijn vorige vrouw was het een afdakje in de tuin met een klein schuurtje voor mijn motoren.
zie YouTube: Selling my collection with Doug DeMuro as I begin saying goodbye to ... de geruchten zijn dat hij in scheiding ligt en zijn collectie moet verkopen..
Er zitten waterdichte inner bags in, dus effectief houd je (droog) minder over.. maar genoeg voor een weekendjeLeviathius schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:50:
[...]
Goed om te horen! Voor mij zou het hooguit een weekend (of 3-4 dagen) weg zijn, dus dan lijkt 2x13,5L mij meer dan prima. Eventueel zo'n rollbag erbij, want dat zijn de kosten ook niet zie ik.
Bedankt voor je input! Ik ga de aanbiedingen in de gaten houden, want goedkoop zijn ze niet
Andere zaken waar je nog op kan letten:MSENF schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:24:
[...]
Toevallig is een vriend van mij ook hierna opzoek, als ik even snel rondkijk is 9500 nog wat aan de hoge kant voor een "kale" uitvoering & met dat aantal KM's. Ik zou verwachten dat je één met weinig/tot geen opties voor 1000 minder mee zou moeten kunnen nemen. Als er veel opties op zitten (bijv. Akra t.w.v. 1000-1200,-) dan is 9000-9500 prima afhankelijk van de staat.
Edit: Waar moet ik op letten:
Zichtbare krassen/schade (niet originele onderdelen kan duiden op iets wat vervangen is)
Staat van de banden (nog genoeg profiel & leeftijd. Op de zijkant staat de productiedatum kan je afleiden of ze recent vervangen zijn).
Youtube staat vol met filmpjes met waar je op kan letten, een 2020 motor zal weinig op aan te merken zijn (als het goed is). Daarnaast is de beste tip: Neem een onafhankelijk persoon mee, iemand die kritisch is en liefst beetje kijk op heeft. Waarschijnlijk ben je alles vergeten en ben je verliefd zodra je de motor ziet.
- tekenen van valschade (deuken, schaafplekken)
- Is het frame nog recht?
- Is er speling op het balhoofd?
- Is er sprake van lekkage (radiator, motorblok, rem/koppelingsvloeistof behuizing)
Eventuele een proefrit maken en kijken of hij niet raar aanvoelt bij remmen en in bochten.
Ook even met losse handen rijden, hij zou netjes rechtdoor moeten gaan.
In de beschrijving staat het volgende: Leo Vince uitlaat demper, wiel striping, tank pads, korte no-plaat houder en seat cover. Ben nagelnieuw in dit wereldje maar lijkt me niet heel veel extra.MSENF schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:24:
[...]
Toevallig is een vriend van mij ook hierna opzoek, als ik even snel rondkijk is 9500 nog wat aan de hoge kant voor een "kale" uitvoering & met dat aantal KM's. Ik zou verwachten dat je één met weinig/tot geen opties voor 1000 minder mee zou moeten kunnen nemen. Als er veel opties op zitten (bijv. Akra t.w.v. 1000-1200,-) dan is 9000-9500 prima afhankelijk van de staat.
Thanks, m'n vader gaat mee kijken (is met z'n rijbewijs bezig), m'n oom rijdt al lang motoren maar die kan er helaas niet bij zijn. M'n oom staat zelf alleen 100% garant voor dit bedrijf, hij haalt hier altijd zijn motoren en spullen. Deze zaak schijnt altijd alle boekjes en historie te hebben van de motor en koopt motoren niet in als deze niet aanwezig zijn. Heb daarom ook wel iets van dat het wat meer mag kosten maar moet natuurlijk wel leuk blijvenEdit: Waar moet ik op letten:
[edit]
Ik zal volgende keer niet zo lang wachten met versturen (was elders bezig) nu is mijn info een beetje achterhaald
[ Voor 30% gewijzigd door botoo op 06-04-2023 11:01 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben ik ook benieuwd naar, ik ben ook in de markt.wd200 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:52:
Tijd voor een nieuwe helm!
Is termaat nog steeds de place to be ? Iemand recent daar nog geweest voor een Helm / advies ?
Aantal jaar geleden ben ik heel erg goed geholpen bij Hans van Wijk. Ook een aanrader, groot assortiment ook.unifi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:51:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar, ik ben ook in de markt.
MKC Tilburg heb ik slechte ervaringen mee, zeker wat betreft de helmen.
Leuk assortiment qua kleding en pakken, helmen ook. Maar ze mogen nog wel wat klantvriendelijker en wat meer ervaren overkomen.Ik heb ca 3 weken geleden een mogelijk afscheidsrondje gedaan op mijn Suzuki GSX-R 750 uit 2005. Vanavond komt er iemand kijken. Ik vind het wel erg spannend, hij staat nu bijna 10 jaar op mijn naam. Van 14k kilometers naar tegen de 40k. Veel mooie momenten mee gehad.
Het zal een lastig moment worden als hij hem ook daadwerkelijk zou kopen, maar het is wel de betere keuze. Nu die MT09 er staat pak ik hem toch niet of nauwelijks meer.
[ Voor 11% gewijzigd door rCk op 06-04-2023 12:48 ]
Goedhart motoren, Arie Molenaar, Hans van Wijk, Motor kleding Centrum, Louis in Tilburg.unifi schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:51:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar, ik ben ook in de markt.
Voor de echt leuke kortingen ben je een maand+ te laat.
Dit topic is gesloten.