You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Maar dat is een Italiaans dingetje volgens mij. De meter op mijn huidige Ducati is ook bij lange na niet zo accuraat als die op de Kawasaki die ik hiervoor hadBommes schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:51:
De aanwijzing op het metertje klopt ook niet meer.
Bij tot het randje volgooien geeft het ding nog steeds niet vol aan..
Alsin, de brandstof naar een schone container aftappen. En kijken wanneer je lampje aangaat.
Kijk hoeveel brandstof er nog inzit.
Heb je meer dna je verwacht, is de brandstofmeter misschien niet helemaal OK meer.
Heb je nog de hoeveelheid die gespect is, dan ligt je verbruik misschien wat hoger.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Als ik het verbruik bereken aan de hand van de gereden kilometers is het nog gelijk aan vroeger._Apache_ schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:35:
@Bommes is je tank makkelijk af te koppelen?
Alsin, de brandstof naar een schone container aftappen. En kijken wanneer je lampje aangaat.
Kijk hoeveel brandstof er nog inzit.
Heb je meer dna je verwacht, is de brandstofmeter misschien niet helemaal OK meer.
Heb je nog de hoeveelheid die gespect is, dan ligt je verbruik misschien wat hoger.
@UTwizard toen het metertje wel correct op vol aan gaf na het volgooien van de tank.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Duidelijk. Ik merkte het verschil tussen een 4 cilinder 600cc en een 2 cilinder 1000cc heel duidelijk. Dikke twin rijdt zo rond 1:17 of ~6 liter voor 100 km, zonder dat het uitmaakt of je op tweebaanswegen rijdt of snelweg met cruise snelheid van 130. CBR wisselde tussen 1:21 bij 80 of 1:12 als je het gas goed open draaide.Bommes schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:51:
@Jolke dat heeft niet zoveel invloed.
Verbruik ligt gemiddeld rond de 1 op 25, mits ik niet op de snelweg kom.
De laatste serieuze rit op de de Vespa was de Dutch 1000 vorig jaar.
Toen kon ik gewoon niet heel veel meer dan 210km op een tankje peut komen.
Bij de 185km ging het reserve lampje al aan.
De aanwijzing op het metertje klopt ook niet meer.
Bij tot het randje volgooien geeft het ding nog steeds niet vol aan..

Met mijn 1600cc v-twin maakt het wel degelijk uit of ik 100 of 130 of 160 rijd. Dat is een verschil van net 200 km op een tank kunnen rijden, of ruim 300 kmJolke schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Duidelijk. Ik merkte het verschil tussen een 4 cilinder 600cc en een 2 cilinder 1000cc heel duidelijk. Dikke twin rijdt zo rond 1:17 of ~6 liter voor 100 km, zonder dat het uitmaakt of je op tweebaanswegen rijdt of snelweg met cruise snelheid van 130. CBR wisselde tussen 1:21 bij 80 of 1:12 als je het gas goed open draaide.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Dat is wel herkenbaar. Een 600 moet je veel meer uitmelken. Met een 1000 cc tweecilinder hoef je eigenlijk nooit echt gas te geven om een beetje vooruit te gaan.Jolke schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Duidelijk. Ik merkte het verschil tussen een 4 cilinder 600cc en een 2 cilinder 1000cc heel duidelijk. Dikke twin rijdt zo rond 1:17 of ~6 liter voor 100 km, zonder dat het uitmaakt of je op tweebaanswegen rijdt of snelweg met cruise snelheid van 130. CBR wisselde tussen 1:21 bij 80 of 1:12 als je het gas goed open draaide.
Heb met een 2003 R6 overigens ooit eens 1:6 gereden (Spa Francorchamps).

Kom ik binnen zegt eigenaar of ik het boekje bij de vering heb gelezen voor de verdere afstelling.
Ik wist even niet of dit Brabantse humor is of dat hij het serieus meende.

Overigens is deze Hyperpro kit wel een merkbare verbetering tov de tig jaar oude vering die op mijn BMW zat.
Dus indien [x], dan 1 Preload achter, 2 Ingaande demping voor, 3... Zoiets. Erg handig en zeker de moeite waard om eens een zaterdagje mee te spelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En als je daar niet voldoende aan hebt even lid worden bij Dave MossDrivinUCrazy schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:27:
Dat boekje kun je bij Hyperpro ook downloaden, en daar staat ook een handige tabel in wat je in welke volgorde moet afstellen.
Dus indien [x], dan 1 Preload achter, 2 Ingaande demping voor, 3... Zoiets. Erg handig en zeker de moeite waard om eens een zaterdagje mee te spelen.
K to the KillaZ
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Daarom heb ik met een SPConnect draadloze lader erop zitten. Die kabel is netjes weggewerkt en is er geen fysieke usb aansluiting op m'n phone nodig om hem op te ladenbotoo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:53:
@Jeanke117 Willekeurig welke oplaadkabel voldoet prima zolang het droog is. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat bij flinke regen de aansluiting kan gaan kortsluiten (ook bij 'waterdichte' phones), ik kon zowel de kabel als de phone na uren regen weggooien.
Herkenbaar, maar dan tussen twee dikke twinzJolke schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:50:
[...]
M'n SV1000N reed 190~200km totdat het lampje ging branden (~13 liter, 1:14-ish).
Mn 1290SAR rijd nu volgen boardcomputer ~5.6 l/100km (1:18-ish)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Buiten dat linkse rijgedrag daar is het weer zoals op de foto de andere reden waarom ik niet gauw in die contreien rond zal toeren.
Ziet er desondanks wel erg gaaf uit zo'n kantoor
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dan maakt het inderdaad wel sense
Zijn er ook die met zo'n harnass op de baan gaan scheuren, maar da's toch echt niet de bedoeling

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
De kabel zelf is meestal wel goed waterdichtJeanke117 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:48:
Welke (waterdichte) kabel gebruiken jullie voor op de motor om je telefoon op te laden? Ik heb zo'n Quad Lock USB oplader ingebouwd en moet eigenlijk nog een korte oplaadkabel kopen van 25 cm. Iemand tips of voldoet een normale oplader ook?
Wat betreft connectoren, tja een gewone usb kabel is op zich prima hoor, zolang je hem ingeplugd hebt komt er niet veel vocht bij. Op mijn vorige motor had ik het kabeltje ook vaak niet aangesloten er op zitten, die ging op den duur wat roesten. Maar ook dan kun je hem een beetje schuren en is het geen probleem, of het kabeltje vervangen. Wat roest is de trouwens als eerst de buitenkant, dus de ground, en die moet heel erg verroest zijn voordat het geen contact maakt.
Ik weet niet of je net als bij hdmi plated connector usb kabels kan vinden, maar als je zo een hebt zal het al helemaal geen probleem zijn.
🇺🇦
Het was droog en 10c+ dus geen probleembotoo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:07:
[...]
Buiten dat linkse rijgedrag daar is het weer zoals op de foto de andere reden waarom ik niet gauw in die contreien rond zal toeren.
Ziet er desondanks wel erg gaaf uit zo'n kantoor
En de mooie wegen maken de bewolking meer dan goed
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 29-03-2023 22:56 ]
Door multi-volume uit te zetten komen de meldingen van FM opeens een stuk duidelijker en goed verstaanbaar door.
Kortom, ook last van slecht verstaanbare FM notificaties via de headset, wellicht de moeite om te kijken of er een soort gelijke optie op je telefoon staat en die dan uitschakelen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En ja, ik ben al veel in Engeland, Noord-Ierland en Ierland geweest voor mijn werk; verschillende regio's zijn écht prachtig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Misschien is dit een oplossing?

Mijn telefoon case heeft een waterdichte doorvoer waardoor je connector ook waterdicht is weggewerkt.
Zelf vind ik de GS een mega ding, maar toch zit er altijd in mijn achterhoofd "Meer vermogen" en zou een XR misschien wel leuker zijn (Of een Multi v4), alleen de verzekering is toch wel echt een ding. Prijs van een gs is 75 euro per maand. Maar een XR gaat al naar 150/160 per maand wat wel erg veel is.
Idee was juist om wat zuiniger aan te doen met benzine dan mijn huidige auto, GS zal dat sowieso wel winnen. Auto doet nu bijvoorbeeld 1 op 10.
Hebben jullie nog een goeie insteek om te naar te kijken?
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Als je een nieuwe multistrada overweegt, zouden de kosten van de verzekering geen probleem mogen zijn... Denk ik.
Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:16:
Wat voor motor zou je willen?Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:16:
Gezien had laatst weer aan het kriebelen was, ben ik eens naar mijn Lokale BMW dealer hier in Duitsland gegaan, stond een nieuwe GS in de showroom die ik toch wel leuk vond. Moet mogelijk nog kort over na denken om te kijken of ik het ook ga doen.
Zelf vind ik de GS een mega ding, maar toch zit er altijd in mijn achterhoofd "Meer vermogen" en zou een XR misschien wel leuker zijn (Of een Multi v4), alleen de verzekering is toch wel echt een ding. Prijs van een gs is 75 euro per maand. Maar een XR gaat al naar 150/160 per maand wat wel erg veel is.
Idee was juist om wat zuiniger aan te doen met benzine dan mijn huidige auto, GS zal dat sowieso wel winnen. Auto doet nu bijvoorbeeld 1 op 10.
Wellicht is bijv een Yamaha Tracer 900 (GT) een leuke optie?
Leuk 3-cil blok van de MT09 wat echt wel eindeloos plezier geeft en verder een comfortabele motor.
Afhankelijk van je budget is zo'n nieuwe ook echt afgeladen met opties zoals bijv adaptive cruisecontrol, up & down quickshifter and so on... Die zou qua verzekering ook niet heel hoog moeten uitkomen verwacht ik.
Ik heb de MT09 2021 en wat het blok betreft is dat gewoon wel echt genieten.
Wat hierboven ook aangegeven werd: ga lekker proefrijden inderdaad!
160PK en een stuk lager geprijsd dan een ducati. Die Duc is wel gaver.
Ik ben denk ik wat te lang voor de 900 GT met mijn 1,96.
Voor KTM ben ik wel een beetje bang, ik heb daar behoorlijk wat horror verhalen over gehoord met hoe onbetrouwbaar ze zijn.
For the record: het regende niet!Jolke schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:59:
@ToolkiT, je legt wel een paar clichés in 1 foto vast, zeg. Engeland op zijn best: bewolkt, regen en stenen muurtjes om elk weiland... en ouwe grijze mannen
de rest klopt..
Guzzi is daar goed in.. bij een halve tank gaat het lampje al aan..UTwizard schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:34:
[...]
Maar dat is een Italiaans dingetje volgens mij. De meter op mijn huidige Ducati is ook bij lange na niet zo accuraat als die op de Kawasaki die ik hiervoor had
In mijn trip getankt met nog 30 mijl range op de klok.. 18liter ging er in.. van de 21 liter tank.. En toen stond het lampje al meer dan 100 mijl aan.

Als je geen testrit mag maken dan zou ik doorgaan naar de volgende. Je gaat niet zulke bedragen neerleggen in de hoop dat het wat voor je is…Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
Dank al voor de snelle reacties! Zoals jullie zeggen is het echt beter om gewoon toch even proef te gaan rijden, even ballen hebben en ze het gewoon te gaan vragen.
Voor KTM ben ik wel een beetje bang, ik heb daar behoorlijk wat horror verhalen over gehoord met hoe onbetrouwbaar ze zijn.
Ik ben zelf 1,93m en ik zit prima op de MT09, ik denk dat een Tracer 900GT nog wat ruimer zit.Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
Dank al voor de snelle reacties! Zoals jullie zeggen is het echt beter om gewoon toch even proef te gaan rijden, even ballen hebben en ze het gewoon te gaan vragen.
Maar het ligt er net aan welke verhoudingen je hebt, dus dat is echt gewoon proefzitten maar vooral proefrijden.
Ik heb namelijk op de S1000XR 2022 van een collega gereden en ik werd helemaal gek van de turbulentie van de wind. Het ruitje was verstelbaar, ondanks dat was het gewoon niet te doen. Ook dit is met een andere ruit vast te verhelpen. Maar dat is ook wel een goede, zeker met jouw lengte om vooraf te checken.
PS: komend van een GSX-R 750 uit 2005 (een van de laatste ruimere modellen tov de 2006+ versies) is het sowieso al enorm fijn zitten op die MT

Ik heb die GSXR nog in de garage staan, moet nog verkocht worden.. Maar elke keer als ik nog even op dat ding kruip heb ik het idee: HOE heb ik dit 10 jaar gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door rCk op 30-03-2023 12:02 ]
Proefzitten en proefrijden! Bij iedere motor is de beschikbare ruimte tussen zadel, tank en voetsteunen weer anders vormgegeven waardoor je op de ene motor wel goed past en op een andere (op het oog hetzelfde) motor helemaal niet.Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
[...]
[...]
Ik ben ook 1.96 en voor mij is een GS te klein ... Dat komt vooral omdat ik (in verhouding) lange bovenbenen heb waardoor mijn knieën niet in de uitsparingen van de tank passen en mijn schenen met de cilinders in de knoop zitten. Op de R1200R van mijn vriendin kan ik dan wel weer comfortabel zitten omdat die net wat ruimer is.
Zelf rij ik op een S1000XR, heerlijk soepele motor en voor mij veel ruimte om comfortabel te zitten.
Dank, daar stond ik van het weekend naast op de ring Alkmaar en vond het een mooie fiets, vroeg mij af wat voor 1 het precies was. Niet verder gezocht tot jouw berichtWaaj schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:59:
[...]
Zelf rij ik op een S1000XR, heerlijk soepele motor en voor mij veel ruimte om comfortabel te zitten.
Die man bewees dat ik veel platter de oprit kon nemen dan gedacht
K to the KillaZ
Denk dat je daar gewoon even zelf je onderzoek naar moet doen. Er zijn modellen geweest die echt geplaagd zijn door ellende (de 790 bv) maar de opvolgende modellen of andere modellen zijn dan weer net zo betrouwbaar als een GS (de 1290 oa.). Kijk naar de doelgroepen en stereotypes die erbij horen dan zal je ook zien dat die 2 een wezenlijk andere rijstijl hebben.Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
V.w.b. vermogen, het is leuk, maar ik heb meer schik met mijn 105pk/100Nm dan hiervoor met mijn 150Pk/108Nm. Bij de proefritten met de GS en SAS (gen 1 en gen 2) vond ik het maar lompe dingen en zat ik vooral op mijn snelheid te letten daar je snel zwaar over de maximum snelheid heen vliegt. Dat gaat nu ook al makkelijk en snel zat maar kan er nu meer mee spelen. Dat hij 50kg lichter is maakt hem ook nog eens veel lichtvoetiger. Dat gezegd hebbende was de SAS 2e generatie wel een stuk fijner dan de 1e generatie of de GS.
Juist proefritten gaan maken, zat mij eerst echt te focussen op een GS of SAS. Kreeg een 890 adventure R aangeboden om een proefrit op te maken en was verkocht. Uiteindelijk de Husky gekozen gezien het gedeelde platform maar meer tourgerichte/minder offroad gerichte model. (en looks
Awesome
/f/image/1yCHA5zYUkxaIQTKZONTocON.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xcgsrrTkiFE7Os9CPvZmQO6u.png?f=user_large)
Aparte modder splash patronen trouwens:
/f/image/bHjhxgkjGGtjP6GAzJI8xXMt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VnKFjf7SNW3qMMKasbILLzxM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 30-03-2023 15:02 ]
Gezien het verschil in vermogen t.o.v. m'n Husky had ik hem wel wat zuiniger verwacht. Met een zware hand blijft die net boven de 1:20, wat rustiger rijden en je gaat naar 1:24+ToolkiT schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:52:
not bad stats..[Afbeelding]
Aparte modder splash patronen trouwens:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Awesome
Ik woon gelukkig in Duitsland dus qua snelheid hoef ik mij niet zo druk te maken, het is wel prettig om een beetje motor hebben die wel lekker vooruit kan knallen (Mijn S7 kan dat ook wel lekker met die allemaal van die slakken die de snelweg op rijden vaakA13X schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:30:
[...]
Ik vooral op mijn snelheid te letten daar je snel zwaar over de maximum snelheid heen vliegt. Dat gaat nu ook al makkelijk en snel zat maar kan er nu meer mee spelen. Dat hij 50kg lichter is maakt hem ook nog eens veel lichtvoetiger.

Ik rijd wel zo veel mogelijk WOT.. dus dat helpt niet...A13X schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:05:
[...]
Gezien het verschil in vermogen t.o.v. m'n Husky had ik hem wel wat zuiniger verwacht. Met een zware hand blijft die net boven de 1:20, wat rustiger rijden en je gaat naar 1:24+
Maar het is natuurlijk wel een aircooled blok dus dat is nooit het meest efficient..
Al met al ben ik wel blij dat MPG beter geworden zijn na de uitlaat update.. meer vermogen, beter geluid en ook nog eens lager verbruik

Dan ben ik toch wel benieuwd naar de horror verhalen.Naif0n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
Rij zelf een KTM 1290 SAS uit 2018 met ondertussen heb ik er bijna 60k op gezet, en nog geen druppel olie gebruikt. Ding wordt af en toe behoorlijk af gebeuld en buiten de reguliere beurten en bandjes om, niets aan het handje.
ps. ding is al in bosnie, portugal, spanje en italie geweest voor behoorlijk wat offroad km's.
Verbruik is niet heel gunstig bij de V85tt, zeker als je veel snelweg rijd.A13X schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:05:
[...]
Gezien het verschil in vermogen t.o.v. m'n Husky had ik hem wel wat zuiniger verwacht. Met een zware hand blijft die net boven de 1:20, wat rustiger rijden en je gaat naar 1:24+
Dan draait het blok echt te veel toeren en schiet het verbruik omhoog naar ouderwetse waardes.
@ToolkiT die modder striping herken ik zo niet.. of ik heb het bij mij nog nooit zo gezien terwijl ik er toch echt wel vaak veel modder op heb zitten
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 30-03-2023 14:17 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
dit is weg modder.. dus water met meuk erin.. heel anders dan jouw type modder denk ikBommes schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:16:
[...]
Verbruik is niet heel gunstig bij de V85tt, zeker als je veel snelweg rijd.
Dan draait het blok echt te veel toeren en schiet het verbruik omhoog naar ouderwetse waardes.
@ToolkiT die modder striping herken ik zo niet.. of ik heb het bij mij nog nooit zo gezien terwijl ik er toch echt wel vaak veel modder op heb zitten
En ja op snelweg maak ik best veel toeren..
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 30-03-2023 14:39 ]
De 790 heeft daar denk een groot aandeel in, vocht in het lcd scherm, falende shockbrekers, elektronica gremlins en zo nog wat dingetjes. De 690 heeft een beruchte brandstofpomp dacht ik. En "hij die ik hier niet mag taggen" had startproblemen met een 1190 SMT(?). Maar nee herken niet dat ze inherent onbetrouwbaar zouden zijn bij ons in de groep. Klinkt ook vaak als een probleem dat uitvergroot word in de USA omdat daar de dealer ondersteuning nogal ruk kan zijn.Snuitebolletje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:59:
[...]
Dan ben ik toch wel benieuwd naar de horror verhalen.
Rij zelf een KTM 1290 SAS uit 2018 met ondertussen heb ik er bijna 60k op gezet, en nog geen druppel olie gebruikt. Ding wordt af en toe behoorlijk af gebeuld en buiten de reguliere beurten en bandjes om, niets aan het handje.
ps. ding is al in bosnie, portugal, spanje en italie geweest voor behoorlijk wat offroad km's.
Maar denk dat de gemiddelde KTM meer en harder word afgebeuld dan de gemiddelde GS. Ook niet zo gek als er dan vaker dingen stuk gaan.
Awesome
Als je de Amerikaanse forums leest is het kommer en kwel met dat ding.
Grootste oorzaak: weinig dealers die voor veel op hele grote afstand zitten.
Slechte onderdelen voorziening vanuit Guzzi naar die dealers toe (corona shit)
En vooral ook onkundige dealers, die niet weten wat ze aan het doen zijn, niet of slecht opgeleid.
Ik was er helemaal klaar mee om bedrijven te bellen om een band te wisselen, afspraken die niet werden waargemaakt, paar dagen later terug komen of de hoofdprijs betalen.Bommes schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:33:
Wow dat is ook een echte banden machine.. netjes.
Nu heb ik de ruimte en de mogelijkheden om het zelf te doen. En ik hoop mensen in mijn omgeving te helpen die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Echt, is het een keer een beetje knap, word je van je motor gewaaid....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ja ik hier, ik zit thuis omdat het bedrijf waar ik voor werk failliet is. Ik dacht, ik ga ff een rondje rijden, even hoofd leegmaken. Uiteindelijk maar niet gedaan. Ik vind het met deze wind iets te tricky...Naboo schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:49:
Ben ik de enige die wel klaar is met die wind?
Echt, is het een keer een beetje knap, word je van je motor gewaaid....
Bah! Dat is klote.Vuikie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:51:
[...]
Ja ik hier, ik zit thuis omdat het bedrijf waar ik voor werk failliet is. Ik dacht, ik ga ff een rondje rijden, even hoofd leegmaken. Uiteindelijk maar niet gedaan. Ik vind het met deze wind iets te tricky...
Wind is inderdaad tricky. Hier is de hele tijd wel een beetje wind en dan ineens een paar flinke rukwinden. Dat rijdt gewoon niet fijn.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Oom Ali bied hulp. Ik moet binnenkort een aantal stekers aan de kabelboom losmaken en later weer opnieuw vast, da's best gepiel dus heb ik zo'n 'depin' setje aangeschaft.Kost geen drol and maakt het gepiel minder pielig.
:strip_exif()/f/image/dv7FOH9CcJL0Xn0xoHzGq0US.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je denkt de stekker komt niet los en je gaat teveel kracht gebruiken breken ze vaak akelig snel af...
Woon je in ZH toevallig?M14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Ik was er helemaal klaar mee om bedrijven te bellen om een band te wisselen, afspraken die niet werden waargemaakt, paar dagen later terug komen of de hoofdprijs betalen.
Nu heb ik de ruimte en de mogelijkheden om het zelf te doen. En ik hoop mensen in mijn omgeving te helpen die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Gekke is dat mijn bluetooth oortjes van Jabra dat wel gewoon doen, maar de Cardo niet.
Budel, Noord Brabant. Efficiënt is het niet, maar langs komen mag altijd
die 990 had in de sloot gelegen ofzo, drama ding maar dat is KTM niet aan te rekenenA13X schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:40:
[...]
"hij die ik hier niet mag taggen" had startproblemen met een 1190 SMT(?)..
Momenteel 22k km met een 1290GT zonder problemen, en 12k met een 390ADV met een kapotte remlichtschakelaar (die 3.5 uur kostte om vervangen te krijgen, dat viel wel tegen. Gelukkig in de garantie)
Bij de iphone is dat een setting.nldls schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:30:
Vraag mbt Cardo --> Ik zou graag willen dat hij aankondigd wie er belt. Geluid staat op stil, telefoon in de zak. Als ik geen muziek aan heb staan, dan merk ik het dus niet.
Gekke is dat mijn bluetooth oortjes van Jabra dat wel gewoon doen, maar de Cardo niet.
Dan leest hij bijvoorbeeld op wie er belt/app stuurt en kan hij ook de app oplezen. Spoken content heet dat geloof ik.
Bij announce calls in je settings kan je dacht ik ook alleen laten zeggen wie er belt.
Misschien heeft Android hetzelfde dat weet ik niet, lijkt me van wel.
Een werknemer bij KTM zei mij ooit dat ze daar de grootste maandag ochtend modellen hadden van alle merken.Maegrim schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:39:
[...]
die 990 had in de sloot gelegen ofzo, drama ding maar dat is KTM niet aan te rekenen![]()
Momenteel 22k km met een 1290GT zonder problemen, en 12k met een 390ADV met een kapotte remlichtschakelaar (die 3.5 uur kostte om vervangen te krijgen, dat viel wel tegen. Gelukkig in de garantie)
Hij gaf aan dat er serieus bij bijna elk model wel probleem gevallen bekend waren waar iemand gewoon een pakking vergeten was of een bout etc.
Nu zal dat wel overal zijn, maar vond wel frappant dat iemand van KTM zelf gewoon toegaf dat ze daar niet heel best in waren.
Edit: ik blijf zelf KTM nog steeds een combi van Ducati en BMW vinden, als ze het doen zijn het technisch prachtige fietsen die echt als een beest rijden, maar als je er issues mee hebt dan kan het een drama worden. Dus van beide buurlanden hebben ze wel iets gemeen
[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 30-03-2023 16:45 ]
Het moet kunnen, heb het een keer aangezet gekregen door zoonlief en kreeg het niet meer uit maar Google is your best friend https://eu.community.sams...p-bij-oproep/td-p/1570389nldls schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:30:
Vraag mbt Cardo --> Ik zou graag willen dat hij aankondigd wie er belt. Geluid staat op stil, telefoon in de zak. Als ik geen muziek aan heb staan, dan merk ik het dus niet.
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
1.5uur enkeltje, net iets te ver uit de richting inderdaad.M14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:31:
[...]
Budel, Noord Brabant. Efficiënt is het niet, maar langs komen mag altijd.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Voor alleen een set banden te wisselen welMitssz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:14:
[...]
1.5uur enkeltje, net iets te ver uit de richting inderdaad.
hee das om de hoekM14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:31:
[...]
Budel, Noord Brabant. Efficiënt is het niet, maar langs komen mag altijd.
Altijd hendig
Meh, leuke rit en zijn ze gelijk goed ingereden tegen de tijd dat je weer thuis bent!
https://www.marktplaats.n...rider-1700cc-5hd-lowrider
Mooi ding
Mr. Bikes lijkt me een scharrelhandelaar. Motor is in 2018 ingevoerd en pas een jaar later op iemand's naam gezet, da's een red flag voor mij. Dat gaat weer een fraaie speurtocht worden naar mogelijk schadeverleden.Datum eerste toelating 18-12-2014
Datum inschrijving voertuig in Nederland 05-04-2018
Datum eerste tenaamstelling in Nederland 14-06-2019
Datum laatste tenaamstelling 28-03-2023
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooi blauw (of rood) kleurtje.
Ach, en als je bij HK Suspension gaat babbelen moet jij eens raden welk merk ze daar het meeste te zien krijgen met lekke schokdempers? Inderdaad, BMW. Dus die 'Duitse degelijkheid' is allang geen zekerheidje meer, net zoals het imago van 'Stukgaatie'. Elk merk heeft z'n probleempjes met bepaalde modellen en dan kun je ook altijd nog een maandagochtendexemplaar krijgen.kneusteun schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:43:
[...]
Een werknemer bij KTM zei mij ooit dat ze daar de grootste maandag ochtend modellen hadden van alle merken.
Hij gaf aan dat er serieus bij bijna elk model wel probleem gevallen bekend waren waar iemand gewoon een pakking vergeten was of een bout etc.
Nu zal dat wel overal zijn, maar vond wel frappant dat iemand van KTM zelf gewoon toegaf dat ze daar niet heel best in waren.
Edit: ik blijf zelf KTM nog steeds een combi van Ducati en BMW vinden, als ze het doen zijn het technisch prachtige fietsen die echt als een beest rijden, maar als je er issues mee hebt dan kan het een drama worden. Dus van beide buurlanden hebben ze wel iets gemeen
Ik gebruikte deze altijd:Leviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:32:
Iemand advies over wat voor olie te gebruiken in een Scottoiler/Osmo achtig systeem?

Vraag dan ook gelijk naar de km stand, bmw's worden ook vaak meer gebruikt waarvoor ze zijn. Rijden dus.Icephase schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:34:
[...]
Ach, en als je bij HK Suspension gaat babbelen moet jij eens raden welk merk ze daar het meeste te zien krijgen met lekke schokdempers? Inderdaad, BMW. Dus die 'Duitse degelijkheid' is allang geen zekerheidje meer, net zoals het imago van 'Stukgaatie'. Elk merk heeft z'n probleempjes met bepaalde modellen en dan kun je ook altijd nog een maandagochtendexemplaar krijgen.
Paar jongens op het gs forum gingen naar Honda maar die komen weer met hangende pootjes terug van hun Africa twin naar bmw
ik heb kettingzaag olie en beetje motor olie gemixedLeviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:32:
Iemand advies over wat voor olie te gebruiken in een Scottoiler/Osmo achtig systeem?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Die heb ik tijdje terug op mijn Tiger 900 gezet. Bevalt tot nu toe prima. Alleen niet aan het stuur, maar aan het motorblok vastgemaakt. Elke rit, of om de rit even kwartslag draaien, en verder gaat het vanzelf.Leviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:18:
Dank allen, weer wat wijzer geworden! Ik had een mooi systeem gezien genaamd de Cobrra Nemo 2. Soort scottoiler systeem, maar dan op je stuur waar je aan kunt draaien.
[Afbeelding]
Qua olie heb ik er overigens kettingzaagolie in zitten. Kannetje van 5 liter kostte me 2 tientjes ofzo, en ik vermoed dat ik daar de rest van mijn leven nog wel mee kan doen
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 01-04-2023 19:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb wel een beetje de Nederlander gespeeld en een versie van Ali gehaald. Was 5x zo goedkoop als het origineel, dus vond het wel het proberen waard. Alleen nog even kijken hoe en waar ik die ga monteren. Wel merkte ik dat het draaien van het reservoir onwijs stroef gaat. Hij zit nog niet op de motor, dus misschien mis ik een hoop hefboom kracht, maar met mijn handen krijg ik het maar stroef gedraaid. Is dat bij het origineel beter wellicht?BM schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:23:
[...]
Die heb ik tijdje terug op mijn Tiger 900 gezet. Bevalt tot nu toe prima. Alleen niet aan het stuur, maar aan het motorblok vastgemaakt. Elke rit, of om de rit even kwartslag draaien, en verder gaat het vanzelf.
Qua olie heb ik er overigens kettingzaagolie in zitten. Kannetje van 5 liter kostte me 2 tientjes ofzo, en ik vermoed dat ik daar de rest van mijn leven nog wel mee kan doen
Vervolgens aan het einde van de aftakking een waterproof connector eraan gezet voor de navi.
Ik kan daar gemakkelijk bij (onderweg) dus kan hem onderweg afkoppelen als ik problemen heb.
Mijn bochtentraining volgend weekend kan beginnen. Afgelopen week ook nog even de ketting laten spannen en er een nieuwe accu in gezet. Bochtentraining is in de Eifel, heb er heel veel zin in :-)
Een week later ga ik weer op pad met de motor, met een maat van me. Ieder jaar trouw naar de Eifel, kamperen. Maar daar zou ik dan twee weekenden achter elkaar komen en das niet zo leuk.
Dus misschien een andere plek zoeken. Sauerland misschien? Heeft er iemand tips voor een leuke camping in het Sauerland waar wij op het achterwiel naar binnen mogen crossen?
Die staan ook op ali, voor ietwat zinnigere prijzen voor wat het eigenlijk isLeviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:18:
Dank allen, weer wat wijzer geworden! Ik had een mooi systeem gezien genaamd de Cobrra Nemo 2. Soort scottoiler systeem, maar dan op je stuur waar je aan kunt draaien.
[Afbeelding]
Ahh, dat had je al gedaan.
Kwartslag draaien en 2-3 min daarna 1/8e slag terug om te voorkomen dat het er 24 uur uitzevert ipv 2,4 minuten...
[ Voor 14% gewijzigd door 4x2 op 01-04-2023 21:51 ]
leeg
De Eifel is groter dan je denkt, daar kan ik best 20x per jaar heen. O wacht, dat doe ik ook.badkuip schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:08:
Een week later ga ik weer op pad met de motor, met een maat van me. Ieder jaar trouw naar de Eifel, kamperen. Maar daar zou ik dan twee weekenden achter elkaar komen en das niet zo leuk.
Je kunt naar de Schneifel (Schnee-Eifel), Vulkaneifel, van daaruit door naar de Moezel, mocht je je daar vervelen door naar de Hunsrück, ...
Er is meer dan alleen de Rursee
Volgens mij stopt ie vanzelf, die druk gaat er toch vanaf doordat er wat olie uitdruppelt? Ik heb ‘m ook, moet er nu wel nieuwe olie in doen.4x2 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:50:
[...]
Die staan ook op ali, voor ietwat zinnigere prijzen voor wat het eigenlijk is
Ahh, dat had je al gedaan.
Kwartslag draaien en 2-3 min daarna 1/8e slag terug om te voorkomen dat het er 24 uur uitzevert ipv 2,4 minuten...
Zit wel redelijk wat weerstand op, maar krijg 'm tijdens rijden prima gedraaid. Had voor het monteren ook wel het idee dat het erg zwaar ging, maar valt dus wel mee.Leviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:42:
[...]
Ik heb wel een beetje de Nederlander gespeeld en een versie van Ali gehaald. Was 5x zo goedkoop als het origineel, dus vond het wel het proberen waard. Alleen nog even kijken hoe en waar ik die ga monteren. Wel merkte ik dat het draaien van het reservoir onwijs stroef gaat. Hij zit nog niet op de motor, dus misschien mis ik een hoop hefboom kracht, maar met mijn handen krijg ik het maar stroef gedraaid. Is dat bij het origineel beter wellicht?
Zo maar eens een rondje uitzoeken. Het blijft als het goed is vandaag eindelijk weer eens droog, dus mooi tijd om de motor weer eens uit de garage te halen.
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 02-04-2023 10:23 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Allemaal binnen de 30k km's volgens de mensen daar. Zonder uitzondering. Maar BMW is daarin niet de enige hoor, het geeft wel aan dat BMW niet "beter" is dan andere merken daarin.charrel schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:51:
[...]
Vraag dan ook gelijk naar de km stand, bmw's worden ook vaak meer gebruikt waarvoor ze zijn. Rijden dus.
Paar jongens op het gs forum gingen naar Honda maar die komen weer met hangende pootjes terug van hun Africa twin naar bmw
Met de vertandingsolie die ik er in heb zitten blijft ie doorzeveren als ik m niet iets terugdraai (blijkbaar trekt ie dan weer een beetje vacuum)Hkuit schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:23:
[...]
Volgens mij stopt ie vanzelf, die druk gaat er toch vanaf doordat er wat olie uitdruppelt? Ik heb ‘m ook, moet er nu wel nieuwe olie in doen.
Ding is wel bijna leeg, dan gooi ik er kettingzaagolie in, kijken of dat beter gaat.
Verder, voor die 2 tientjes (ofzo) absoluut geen spijt van het ding.
Even helemaal uit elkaar halen, alle braampjes verwijderen en een dun laagje vet op alle o-ringen enzo doen, dan draait gewoon soepel.Leviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:42:
[...]
Wel merkte ik dat het draaien van het reservoir onwijs stroef gaat. Hij zit nog niet op de motor, dus misschien mis ik een hoop hefboom kracht, maar met mijn handen krijg ik het maar stroef gedraaid.
leeg
Thanks voor de tips, ga ik zeker ff doen. Want hij draait nu mega stroef vergeleken met wat ik zie in video's op YT..4x2 schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:48:
[...]
Met de vertandingsolie die ik er in heb zitten blijft ie doorzeveren als ik m niet iets terugdraai (blijkbaar trekt ie dan weer een beetje vacuum)
Ding is wel bijna leeg, dan gooi ik er kettingzaagolie in, kijken of dat beter gaat.
Verder, voor die 2 tientjes (ofzo) absoluut geen spijt van het ding.
[...]
Even helemaal uit elkaar halen, alle braampjes verwijderen en een dun laagje vet op alle o-ringen enzo doen, dan draait gewoon soepel.
Na menig forum afgestruind te hebben kwam ik op de olie van Kroon-Oil uit, xs100 (ss100 is dezelfde olie, bleek na navraag bij Kroon).Leviathius schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:32:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Goed punt. Ik ga einde van de middag kijken. Heelrijk weer dus lekker stukje rijden en sowieso leuk even te bekijken. Ga zeker goed onderzoeken voordat ik eventueel tot aankoop over zou gaan. Vind de prijs ook aan de hoge kant, daar mag zeker wel een duizendje van af imo.botoo schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:11:
[...]
Mooi ding![]()
[...]
Mr. Bikes lijkt me een scharrelhandelaar. Motor is in 2018 ingevoerd en pas een jaar later op iemand's naam gezet, da's een red flag voor mij. Dat gaat weer een fraaie speurtocht worden naar mogelijk schadeverleden.
Even checken of ik geen zeur ben. Mijn motor staat bij ons op het terras achter het huis, en vorige zomer ging ik altijd langs het huis onder een overkapping door met tegels, en dan zo het erf af. We huren een vrijstaande woning die achter het huis van de eigenaar staat, en ze wilden graag dat ik mijn auto elders parkeerde. Prima, maar nu kan ik niet meer onder die overkapping door, en moet dus vanaf het terras het gras op, dan een bocht maken en zo'n 20 meter door het gras voor ik weer op bestrating ben. Vind dat toch een risicootje, vooral als het gras nat is van regen of dauw (en sowieso ook niet prettig met de fiets en vuilbakken). Ze hadden het al eens over eventueel een stukje bestraten, maar daar zijn ze nog niet weer op terug gekomen. Is het onredelijk van mij om hier een punt van te maken, voornamelijk vanwege de motor? Of moet ik me geen zorgen maken over rijden op (nat) gras?
Ging om het geluid of?LankHoar schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:59:
[...]
Goed punt. Ik ga einde van de middag kijken. Heelrijk weer dus lekker stukje rijden en sowieso leuk even te bekijken. Ga zeker goed onderzoeken voordat ik eventueel tot aankoop over zou gaan. Vind de prijs ook aan de hoge kant, daar mag zeker wel een duizendje van af imo.
Even checken of ik geen zeur ben. Mijn motor staat bij ons op het terras achter het huis, en vorige zomer ging ik altijd langs het huis onder een overkapping door met tegels, en dan zo het erf af. We huren een vrijstaande woning die achter het huis van de eigenaar staat, en ze wilden graag dat ik mijn auto elders parkeerde. Prima, maar nu kan ik niet meer onder die overkapping door, en moet dus vanaf het terras het gras op, dan een bocht maken en zo'n 20 meter door het gras voor ik weer op bestrating ben. Vind dat toch een risicootje, vooral als het gras nat is van regen of dauw (en sowieso ook niet prettig met de fiets en vuilbakken). Ze hadden het al eens over eventueel een stukje bestraten, maar daar zijn ze nog niet weer op terug gekomen. Is het onredelijk van mij om hier een punt van te maken, voornamelijk vanwege de motor? Of moet ik me geen zorgen maken over rijden op (nat) gras?
Zou er voor mij vanaf hangen hoe vaak je rijdt, is dit alleen met mooi weer of dagelijks woon-werk?
Nee, de reden voor de auto elders parkeren was omdat deze nu deels in hun zicht op de tuin stond.Secsytime schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:08:
[...]
Ging om het geluid of?
Zou er voor mij vanaf hangen hoe vaak je rijdt, is dit alleen met mooi weer of dagelijks woon-werk?
Ik rijd in de lente/zomer/herfst meerdere keren per week, en soms ook wel elke dag.
Tsjah, denk dat het een afweging is qua redelijkheid, beide kanten op.LankHoar schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:13:
[...]
Nee, de reden voor de auto elders parkeren was omdat deze nu deels in hun zicht op de tuin stond.
Ik rijd in de lente/zomer/herfst meerdere keren per week, en soms ook wel elke dag.
Persoonlijk zou ik er niet heel happig op zijn om met de motor over gras te moeten.
Hangt beetje van je type motor (banden) af... Ik ga met de Guzzi altijd over het gras (teminste wat er van over is) geen probleem.LankHoar schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:59:
[...]
Goed punt. Ik ga einde van de middag kijken. Heelrijk weer dus lekker stukje rijden en sowieso leuk even te bekijken. Ga zeker goed onderzoeken voordat ik eventueel tot aankoop over zou gaan. Vind de prijs ook aan de hoge kant, daar mag zeker wel een duizendje van af imo.
Maar met een SS op semi-slicks zou ik er minder happig op zijn..
Red Thunder zit er op, met DB killer smoorde 'ie zo erg dat ik twijfelde of ik wel thuis zou komen. Niet zo gek omdat de huidige afstelling op een nagenoeg open pijp gedaan is. Vanmorgen één DB killer er uitgehaald en hij liep weer als een zonnetje, sterker nog hij liep super soepel het hele bokkige gedrag is weg. de kleine verkeersrotondes hier kan ik nu probleemloos in de 3e vesnelling nemen waar ik eerst naar 2 terug moest.
So far so good
:strip_exif()/f/image/2TnpOpYkuERcmxKCpinynb4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@botoo mooi hoor! Red Thunder heeft ook prachtig geluid in mijn ervaring. En laten afstellen is altijd goed natuurlijk
Einde vanmiddag proefritje gemaakt op de 2014 Lowrider. Wat een apparaat! Rijd goed, en ziet er prachtig uit. Lak heeft een rode glitter/spikkel erin, heel mooi in de zon.
Verhaal is dat hij door Oude Monnink HD dealer uit België is geïmporteerd. Dat is natuurlijk makkelijk na te vragen. Dus van de week even contact met hen opnemen. Hij wilde wel zakken naar 14K zonder inruil, of 6,5K voor mijn motor geven. Dat is aan de lage kant, hoop zelf zo'n 8,5K te kunnen vangen.
Dus even kijken of ik de historie goed kan verifiëren. Gelukkig geeft hij standaard 3 maand garantie, en als ik dat goed plan kan ik dan een rit van 4-5K plannen in de garantieperiode, dat geeft ook wel wat zekerheid
:strip_exif()/f/image/DvBwZ8NiDM196aJU2naYyzc9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 02-04-2023 20:15 ]
Dit topic is gesloten.