Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 461 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.086 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
iMars schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:06:
[...]

@lolgast @LankHoar @timmie271 *bump* O-)
Kan een van jullie de openingspost aanpassen en mijn SV1000N vervangen voor een KTM 1290 Super Adventure R? O+
Als je me niet tagt, dan kan ik je ook niet helpen :+

Heb het aangepast! Flinke upgrade, van een 2003 bike naar een van 2020 :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
erik23 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:06:
Met de aanbieding van beter horen denk ik dat het ook voor mij tijd wordt om oordopjes te laten aanmeten(otoplastieken). Nu ga ik nog weleens naar een festival en vroeg mij af of er hier meer zijn die het gebruik voor festivals en motorrijden combineren.

Iemand van beter horen gaf vandaag aan dat voor motorrijden vaak lichtere filters worden gebruikt dan voor muziek en dat daarom een filter voor muziek altijd genoeg beschermt voor op de motor.
Heeft iemand dan ervaring met de premium/vlakke muziek filters op de motor?
Ik gebruik industriele doppen op de motor. Als ik 100 rijd hoor ik nog eerder het suizen in mijn oren, dan de wind / herrie van buiten. Met 30 dB demping is het gewoon heerlijk. Muziek en navi, etc hoor ik gewoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:27

Vrijdag

De Zwarte

Met de aanbieding van beter horen denk ik dat het ook voor mij tijd wordt om oordopjes te laten aanmeten(otoplastieken). Nu ga ik nog weleens naar een festival en vroeg mij af of er hier meer zijn die het gebruik voor festivals en motorrijden combineren.

Iemand van beter horen gaf vandaag aan dat voor motorrijden vaak lichtere filters worden gebruikt dan voor muziek en dat daarom een filter voor muziek altijd genoeg beschermt voor op de motor.
Ik heb voor op de motor gewoon van die Moldex Contour doppen. Overal wel een paar van die zakjes in. Rugtas, jas, broekzak, zelfs in mijn gewone kleding en tassen. Voor als ik naar een concert oid ga heb ik deze Noizezz doppen.

En er mag gelachen worden, maar die Noizezz doppen draag ik ook als ik naar de bioscoop ga en het is een IMAX zaal of een actiefilm. Want blijkbaar wordt een film beter als het geluid HEEL HARD staat tegenwoordig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

Christiano007

Ich bin der champion

Fedde schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:38:
@Christiano007 Even een stap terug. Wat voor motor rij je. Op een chopper draag je andere outfit dan op een supersports. Daarnaast, wil je de kleding ook naar je werk dragen, of is het puur voor een dag toeren? Daar kan ook nog verschil in zitten. Voor kleding voor het hele jaar: je hebt jassen waar de voering uit kan, dat doet iets. Maar een jas die met 30 graden fijn is in de zomer, zal met 7 graden en een koude noorderwind niet erg goed doen, en andersom.

Verder: het is heel persoonlijk. Ik zou lekker gaan passen. Het is je enige bescherming dus ik zou niet besparen op de verkeerde zaken.
Dank allen voor de tips!

Ik zal denk ik voor een tour bike gaan, en dan meer met mooi weer. Eerst beginnen met lessen zaterdag :)

Zijn er nog typische winkel sites zoals bijv. amazon.nl maar dan voor motorspullen waar je eigenlijk altijd voordeliger kunt zijn dan in bijv een Motoport? Zie wat linkjes in de OP. Zijn dat dé sites?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:03:
Belangrijkste tip is passen.
Een XXL bij alpinestars is een een L bij revit en een XL bij held bijvoorbeeld.
Dan heb je bij sommige merken nog "lange" versie voor mensen met lange benen.
IXS heeft ook een maatvoering voor mensen met relatief lange benen en armen.

Zou IXS trouwens geen budgetmerk willen noemen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Christiano007 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Dank allen voor de tips!

Ik zal denk ik voor een tour bike gaan, en dan meer met mooi weer. Eerst beginnen met lessen zaterdag :)

Zijn er nog typische winkel sites zoals bijv. amazon.nl maar dan voor motorspullen waar je eigenlijk altijd voordeliger kunt zijn dan in bijv een Motoport? Zie wat linkjes in de OP. Zijn dat dé sites?
Op bikeroutfit.nl, chromeburner.nl en mkcmoto.com kan je nog wel eens leuke aanbiedingen vinden. En als je echt, écht op een budget zit, heeft zelfs de Aldi of Lidl nog wel eens wat. Van Crivit oid. Stelt niet zoveel voor, maar voor als je gaat lessen en je wil in elk geval je eigen handschoenen en simpele helm is dat ook nog wel te doen. Verwacht geen wonderen, overigens. Maar het is beter dan helemaal niks.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Op bikeroutfit.nl, chromeburner.nl en mkcmoto.com kan je nog wel eens leuke aanbiedingen vinden. En als je echt, écht op een budget zit, heeft zelfs de Aldi of Lidl nog wel eens wat. Van Crivit oid. Stelt niet zoveel voor, maar voor als je gaat lessen en je wil in elk geval je eigen handschoenen en simpele helm is dat ook nog wel te doen. Verwacht geen wonderen, overigens. Maar het is beter dan helemaal niks.
Heb van Crivit thermoshirt en -broek (onderkleding). En dat werkte vanmorgen toch prima :Y

De overige spullen heb ik geen ervaring mee.

Je kan ook nog kijken bij https://restylewear.com/

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
zo, nadat de koplampbeugels zijn binnen gekomen, weer verder knutselen aan de oude Yamaha...

Koplamp verder gemonteerd...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8A_2yUVhTzaV_S4I_LuUhvtcWRf5S8u1BChUuynLmBXY_wHPZ4iRVxlAAOJ1G8WfuqUhavllMIKqLbBjfHu7723JZG8n7Os6WtYoEYMwsC1YbjBOf59XPnRA13-oKp7IfR6wzPuhhHdKzcjY2E0VSCwRA=w990-h1319-no?authuser=0

...en dan testen of hij het ook daadwerkelijk doet natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8C3EdJ7TaYLIsKsxQ0WNSpkj8CkYU2aO-q1lxGUI14TZ4347lqdxfC7ggVTB_RX2_CDLaP6mAJfLhVldfJP47l2U8aDxeZTmixxQd6mT5n-5aypBTZozmvRP2xSXw3SmJHWnffwIBIctFxn2J-i18KjMQ=w990-h1319-no?authuser=0

Dan vervolgens kijken of we de nieuwe knippers een beetje fatsoenlijk kunnen monteren op de koplamp beugels (oren)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CU4i5dAjMoToLDcdXvO5IMAvKLZf_E6kZ2E6sJyGC_FkJaKjHaMuKlKDbd7hX4In6qhPlD4Swl7yOw0CcgYYSWEV7-uMM_tv6xSc4WNCQLBCAGPCGv-eM5C5-026yca4v4TKPoDPYW_bE0Bz_p-zbxiQ=w1358-h1019-no?authuser=0

Toen bedacht ik me, dat ik in mijn oude koplamp een gele lamp had zitten, en dat dat eigenlijk veel gaver is dan dat felle witte, dus lamp weer los, en lampje wisselen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8Buz9akLmjIGKLpKD5w3-Ujm_wZIXjOXiEv7edN-XF6hptzMCtfhmUFP6-RBIAyU0PbcPjCKZxHw1BqkSptN01rP2JIRjVtvWskOs0wyb0RkzykNlI-MScFWhH-HPg5pI7A-HK-b_i-YwI7NJS7RNwqCQ=w990-h1319-no?authuser=0

Daarna alles wat vaster gezet, en de knippers gemonteerd
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8ALrnjzoyMjFZb_l1RUs1IB-MD_dBDzg56xZ0Yfv8WlvJuo3cJeK7UbVUrF031u2c4M5Q-8yF2YlSF_dv9IyDX7uYEpNM3TEXXRhz2EmWjw655xuDt2Zz0Bp0mPRnfEtAUZpVhF1aE4OctRj5qgIHjOIw=w1358-h1019-no?authuser=0

het nieuwe uitzicht vanaf de bestuurderskant gezien
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8AkIpaEHBWYfBGYT7wLdK4Y5JM58cBHI5GrQB_AJccQyMGEvtPsTh1Yvo6fafUV4tO7nSeFQSC75lQ1YM0NTy4QlpQWSPgjdRAIO4OHUZsOFKn-8uWJAU9QaIC32kCHPul4IhmBG-_mVm-7qzkadXEXVA=w990-h1319-no?authuser=0

Zo ziet het er nu vanaf de zijkant uit
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CX_zkLmAaUh4r7qLi8H6dK-FrM5i4Gt5e3uecKcmJ0hv_FJe8-Bkh1UWxUBcyWpgrEMDTDSVmNR9poP5IP_qx37fHU9pnPqlJTO0mgDaXAlHWhUn-gBf6D_03fCwr3mZNiy95dMU1aGe_5FtT1Ge3-BA=w990-h1319-no?authuser=0

en nog eentje met de kabels wat beter weggewerkt achter de lamp
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8D2KI4shB-S0fA2kcxBYeV1gwdblf4yy_GNJpkemy6eKLpl1uTxCFNSIC92zpYQnHxLpQdFnQXCv9jW7FAFNnfiG--JxgrjQpl7eDP5A2-Nt3UBkLjhvBoUC1AjoQRZyaaBZYYFvReQK16hT10XhWJHAA=w990-h1319-no?authuser=0

Het resultaat begint ergens op te lijken, maar ik ben er nog niet helemaal...
1. Ik heb een ander tellerklokje besteld (ja ja ik weet het, met dat stomme ding begon dit hele traject helemaal), want dit klokje heeft een zogenaamde k = 1.0 waarde. En dit terwijl de Virago schijnbaar een waarde heeft van K = 1.4! Hierdoor geeft de teller nogal een hogere waarde qua snelheid aan dat dat er daadwerkelijk gereden word. En na een stevige zoektocht over het wereldwijde web, van alles gevonden, maar niet echt een oplossing om het klokje of de aandrijver aan te passen of de aandrijver te vervangen. En als ik al wat vond, dan was het gelijk een prijzig grapje. Uiteindelijk kwam ik bij Motea terecht, en blijk ik een nagenoeg hetzelfde klokje nieuw te hebben voor een acceptabel bedrag.

2. de bedrading is me nog niet helemaal naar het zin zo achter de lamp. Het originele plan was om de kabels allemaal in de lamp te proppen... maar dat gaat niet lukken zonder een flink gat er bij in te gaan moeten zagen. De originele koplamp zat al bomvol, en had een groot gat aan de boven- en onderkant. Deze koplamp is wel wat ruimer als de originele, maar er moet ook nog de zekeringen bij in gepropt worden, en dat blijkt onbegonnen werk. Het plan op dit moment is, om de kabels (nadat ik het andere klokje binnen heb) zo veel mogelijk in te tapen met vulkaniserende tape. Dan vallen de kabels achter de koplamp een stuk minder op, en is het ook nog eens wat beter vochtbestendig. Heeeeel misschien kan ik op een later moment de moed opbrengen, om de kabelboom helemaal bloot te gaan leggen, en in te gaan korten (kabels onder tank / zadel wegwerken), en om te kijken of we met minder kabels toe kunnen. (contactslot onder het zadel, brandstof schakelaar ergens anders etc) Maar daar durf ik me nu nog niet aan te branden, en is voor nu alleen nog maar een idee om verder op te gaan broeden

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

iMars

Full time prutser

LankHoar schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:53:
[...]

Als je me niet tagt, dan kan ik je ook niet helpen :+

Heb het aangepast! Flinke upgrade, van een 2003 bike naar een van 2020 :)
My bad, eerste keer was ik je vergeten :+
Ook flinke upgrade in pk’s :o
Totaal geen spijt, wat een heerlijke fiets O+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@s006110 Serieus hulde voor dat wat je allemaal aan 't verbouwen bent maar ben je niet bang dat je zometeen een simpele toerenteller gaat missen op je projectfiets?

Ik vind 't persoonlijk geweldig mooi om te weten dat ik 50 kilometer per uur af leg terwijl m'n oren me niets laten weten (doordat ik bijvoorbeeld oordoppen draag met een sterke demping) maar ik doe dat dan liever meteen met zo min mogelijk toeren van het blok en daarmee dus ook zo zuinig mogelijk :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
Will_M schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:32:
@s006110 Serieus hulde voor dat wat je allemaal aan 't verbouwen bent maar ben je niet bang dat je zometeen een simpele toerenteller gaat missen op je projectfiets?

Ik vind 't persoonlijk geweldig mooi om te weten dat ik 50 kilometer per uur af leg terwijl m'n oren me niets laten weten (doordat ik bijvoorbeeld oordoppen draag met een sterke demping) maar ik doe dat dan liever meteen met zo min mogelijk toeren van het blok en dus ook zo zuinig mogelijk :P
Dat voel en hoor je wel op zo’n tweecilinder, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hkuit schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:34:
[...]

Dat voel en hoor je wel op zo’n tweecilinder, toch?
Valt nog best wel mee (of tegen?) op zo'n JAP, 't is geen HD, hè 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-02-2023 23:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:19

13art

Moderator Mobile
Rijden bij -2 a -3 vinden mijn vingertoppen toch wat minder plezant. Nou zijn mijn handschoenen ook niet bepaald van het beste soort. Dus misschien daar maar eens wat meer in investeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Will_M schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:32:

Ik vind 't persoonlijk geweldig mooi om te weten dat ik 50 kilometer per uur af leg terwijl m'n oren me niets laten weten (doordat ik bijvoorbeeld oordoppen draag met een sterke demping) maar ik doe dat dan liever meteen met zo min mogelijk toeren van het blok en daarmee dus ook zo zuinig mogelijk :P
Bedankt! Eerlijk gezegd zal ik de toerenteller op deze motor niet heel erg gaan missen. Zoals gezegd is het een lompe twee cylinder (1100cc vtwin voel je echt wel), en kun je de motor heel goed ‘aanvoelen’ . Het is dan weliswaar geen HD qua schudden en trillen, maar er zit heel wat meer trilling in dan bijvoorbeeld mijn VFR (v4 ftw). Ik heb vorig jaar een tijdje een Shadow vt600 als project / opknap motor gehad (volledig bobber stijl) en die had ook geen toerenteller, en die heb ik eerlijk gezegd geen moment gemist. Op de VFR zou ik de toerenteller wel heel erg missen, omdat je daar niet heel goed ‘voelt’ hoeveel toeren je maakt. En zuinig rijden of hard rijden gaat het complete doel van deze motor voorbij. Je rijd zo’n motor voor de beleving van het koppel (85nm bij 3k rpm)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Voor mij geen op maat gemaakte oordoppen meer. Jaren gehad i.v.m. uitgaan, maar ik vind de universele siliconen oordopjes van o.a. oordoppen.com veel prettiger zitten en zijn nog vele malen goedkoper ook. Filter sterkte kan je zelf kiezen.

Reden dat ik ze fijner vind:
1) ze zijn zachter
2) doordat ze een soort lamellen hebben lekken ze veel minder snel geluid dan de op maat gemaakte oordoppen. Die lekken vrij snel geluid (bijv als je moet lachen) omdat ze niet mee bewegen met de vorm van je gehoorgang.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 01-03-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
Ah oordopjes, ook een goeie.
Ik rij zelf te weinig met oordoppen in, eigenlijk omdat ik het eerder nooit deed en het vaak simpelweg vergeet. Overigens heb ik ze wel, de Pluggerz Road Uni-fit. Afgelopen vakantie wel steevast ingehad. Ik vind ze ook fijn bij (zoals @Vrijdag al aangaf) films in de bios.

Mijn vrouw heeft afgelopen jaar nieuwe oordoppen laten aanmeten. Eerder had ze Alpine oordoppen op maat (bijna 10 jaar gehad) en nu heeft ze bij Beter Horen laten aanmeten, maar tot twee keer toe was de uiteindelijke oordop niet goed. De mal was goed, maar de dop was eerst te klein (kwam te diep) en daarna was de vorm net niet goed. Nu is het OK, maar ze is er niet zo tevreden mee als dat ze eerder met haar Alpine doppen was.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:47
Kars schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:39:
Ah oordopjes, ook een goeie.
Ik rij zelf te weinig met oordoppen in, eigenlijk omdat ik het eerder nooit deed en het vaak simpelweg vergeet. Overigens heb ik ze wel, de Pluggerz Road Uni-fit. Afgelopen vakantie wel steevast ingehad. Ik vind ze ook fijn bij (zoals @Vrijdag al aangaf) films in de bios.

Mijn vrouw heeft afgelopen jaar nieuwe oordoppen laten aanmeten. Eerder had ze Alpine oordoppen op maat (bijna 10 jaar gehad) en nu heeft ze bij Beter Horen laten aanmeten, maar tot twee keer toe was de uiteindelijke oordop niet goed. De mal was goed, maar de dop was eerst te klein (kwam te diep) en daarna was de vorm net niet goed. Nu is het OK, maar ze is er niet zo tevreden mee als dat ze eerder met haar Alpine doppen was.
Echt? Je vergeet je doppen gewoon? Ik merk het altijd precies als ik mijn helm al op heb, en mijn handschoenen aangetrokken. Dan voelt er iets niet helemaal goed. Steevast toch weer helm af en doppen in. Ik merk dat ik zonder oordoppen veel sneller mijn focus kwijt ben en moe wordt. En de piep in mijn oren is al te luid voor mijn smaak, dus die hoeft echt niet erger te worden 8)7

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Same, "vergeet" ze ook vaak.
Luister in principe altijd muziek op de motor dus ook wind en motor geluid valt niet echt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:07
Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. Misschien omdat ik zulke zware demping gebruik, maar ik houd het écht niet uit zonder doppen.

Vanuit de werkplaats waar de motor onderhouden wordt, tot bij mij thuis, is 2km zoiets. Dát wil ik nog wel eens zonder doppen doen, maar dan komt de snelheid ook niet boven de 60 km/h uit. Verder of harder dan dat houd ik echt niet vol.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De enige rit die ik zonder doppen rijd, is de grotendeels 30 km/u over een afstand van 1,1 km naar het tankstation. Red je oren, mensen. Toekomstige jij zal je dankbaar zijn.

Ik heb de ProActiv Drive Customized 28 dB, gebruik ze ook in kroegen, op festivals en inderdaad in sommige bioscopen zoals @Vrijdag.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:55:
Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. Misschien omdat ik zulke zware demping gebruik, maar ik houd het écht niet uit zonder doppen.

Vanuit de werkplaats waar de motor onderhouden wordt, tot bij mij thuis, is 2km zoiets. Dát wil ik nog wel eens zonder doppen doen, maar dan komt de snelheid ook nog boven de 60 km/h uit. Verder of harder dan dat houd ik echt niet vol.
Heb je dan open pijpen ofzo?
Ik kan Rustig met 120+ rijden zonder dat ik veel herrie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
geert_s schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Echt? Je vergeet je doppen gewoon? Ik merk het altijd precies als ik mijn helm al op heb, en mijn handschoenen aangetrokken. Dan voelt er iets niet helemaal goed. Steevast toch weer helm af en doppen in. Ik merk dat ik zonder oordoppen veel sneller mijn focus kwijt ben en moe wordt. En de piep in mijn oren is al te luid voor mijn smaak, dus die hoeft echt niet erger te worden 8)7
Jep, ik vergeet ze echt :/
Niet goed, weet ik. Daarom heb ik het houdertje nu aan mijn sleutel gemaakt zodat ik er beter op let.

Ik heb 'vroeger' nooit met doppen in gereden. Als ik het wel deed, kreeg ik snel last van duizeligheid doordat mijn gehoorgang werd afgesloten. Dat heeft heel lang geduurd voordat minder werd.
En als ik ze in deed, kreeg ik een andere rij-ervaring en minder gevoel met de motor (ja ik weet dat dat raar klinkt, maar was eenmaal zo).

Ik let er tegenwoordig echt wel op, maar het is geen 'gewoonte'. Wat jij beschrijft herken ik wel, dat heb ik met motorkleding / handschoenen. Ik kan echt niet rijden zonder goede motorkleding en al helemaal niet zonder handschoenen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Of jij hebt je oren al verpest? ;)

Maar om je vraag te beantwoorden:
Natuurlijk niet, gewoon standaard uitlaat. De uitlaatopening daarvan is ook nog eens naar beneden gericht. (Tracer 9 eigen) Dus, het zit hem écht in de rijwind. En met een Schuberth C3 Pro heb ik ook al niet echt een luidruchtige helm, al zit ik met mijn hoofd wel in de wind.
Op de Super Tenere had ik ook een extra hoge ruit met spoiler, waarmee ik volledig uit de wind zat. Dat gaf minder herrie. Maar alsnog niet zo veel minder om de doppen te 'vergeten'. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Handschoenen,Jas en broek doe ik altijd wel.
Schoenen soms, wel gewoon altijd hoge schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Of jij hebt je oren al verpest? ;)

Maar om je vraag te beantwoorden:
Natuurlijk niet, gewoon standaard uitlaat. De uitlaatopening daarvan is ook nog eens naar beneden gericht. (Tracer 9 eigen) Dus, het zit hem écht in de rijwind. En met een Schuberth C3 Pro heb ik ook al niet echt een luidruchtige helm, al zit ik met mijn hoofd wel in de wind.
Op de Super Tenere had ik ook een extra hoge ruit met spoiler, waarmee ik volledig uit de wind zat. Dat gaf minder herrie. Maar alsnog niet zo veel minder om de doppen te 'vergeten'. :)
Nee, nog getest zelfs _/-\o_ ivm werk.
Geen echt scherm en meestal KTM 990 SM met akra's.

Helm is een hjc rpha 70, misschien dat die goed geluid afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kneusteun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Met de drie verschillende helmen die ik heb gehad (HJC IS-Max BT, Nolan N104 Evo, nu HJC RPHA 70 edit: ha, jij ook) heb ik boven de 50 km/u last van het windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
Ik hoor het vaak als ik mn motor start als ik ze vergeten ben. Dan scheld ik een keer en gaat mn helmpie weer af om ze in te doen. Ondanks een prima helm (Shoei Air GT2), altijd wel wat windruis en een vrij luide termignoni achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 22:21
Same here, als ik (vooral 's morgens voor 6-en) mijn helm op doe dan voel ik meteen dat er iets mist. Inderdaad alles weer af en hop doppen in. Ik heb shush biker doppen, omdat die voor mijn oren het beste blijven zitten.

Ookal heb ik een hoog scherm op de R1200RT-P, boven de 50 heb je gewoon windruis en zijn die doppen gewoon heerlijk. Zou die 150km niet meer zonder willen rijden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hier ook altijd oordoppen in.

Zal vast voor iedereen anders zijn maar inderdaad boven de 50 a 60 vind ik het persoonlijk gewoon niet prettig met windgeruis.
En ja helm is nog goed (mag ik hopen, vorig jaar nieuw gekocht, HJC).

Het is voor mij ook altijd standaard, motorkleding aan, schoenen aan, oordoppen in, helm op, handschoenen aan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
Nederlandhc schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:26:
...
Het is voor mij ook altijd standaard, motorkleding aan, schoenen aan, oordoppen in, helm op, handschoenen aan.
Hier bijna hetzelfde... alleen de volgorde is soms anders
- Motor broek en jas aan
- Schoenen aan
- Helm op
- handschoenen aan
- helm weer af
- handschoenen uit
- oordoppen in
- helm weer op
- handschoenen weer aan
- hendschoenen weer uit
- sleutels pakken en motor starten
- hanschoenen weer aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
'Hey Cardo, radio on'. 'Radio on, 100.7'.
...
...
...
Wat staat het geluid hard! Shit, oordoppen vergeten in te doen.
Helm af, handschoenen uit, oordoppen in, helm op, handschoenen aan en wegrijden.

Zo gaat dat bij mij wanneer ik vergeet (heel enkele keer) om mijn oordoppen in te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 01-03-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
13art schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:20:
'Hey Cardo, radio on'. 'Radio on, 100.7'.
Zit je lekker reclame te luisteren op de motor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:56:
[...]

Zit je lekker reclame te luisteren op de motor >:)
Haha dat komt vast ook voorbij ja, maar daar ben ik niet zo bewust mee bezig geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
13art schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Haha dat komt vast ook voorbij ja, maar daar ben ik niet zo bewust mee bezig geloof ik.
gewoon even terugschakelen als de reclame komt, hoor je er niets meer van ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Modz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:14:
[...]

gewoon even terugschakelen als de reclame komt, hoor je er niets meer van ;)
Instructions unclear, zes minuten 100 in z'n 1 gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

Ik rij ook nooit zonder, als ik ze dan toch vergeet en vertrek stop ik ook direct weer.
Geeft me veel meer rust in m'n hoofd en da's altijd fijn maar ook echt belangrijk als't tempo er op gaat >:)

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:43

Destruction

(ex-)Automonteur

Toen ik nog met m'n oude helm reed had ik altijd oordoppen in. Met m'n huidige helm heb ik amper last van rijwind en de bijbehorende herrie in m'n oren, waardoor ik ze niet altijd meer in doe. Dat komt ook omdat ik al eens gehad heb dat ik zo'n oordopje niet meer uit m'n oor kreeg. Ik zit niet op gehoorschade te wachten, uiteraard.. Maar zo'n unit die vast zit in je oor is ook niks.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Destruction schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:13:
Toen ik nog met m'n oude helm reed had ik altijd oordoppen in. Met m'n huidige helm heb ik amper last van rijwind en de bijbehorende herrie in m'n oren dat ik ze niet altijd meer in doe. Dat komt ook omdat ik al eens gehad heb dat ik zo'n oordopje niet meer uit m'n oor kreeg. Ik zit niet op gehoorschade te wachten, uiteraard.. Maar zo'n unit die vast zit in je oor is ook niks.
Ik heb een schuberth helm een van de (zo niet de) stilste helmen op de markt maar heb toch altijd mijn oordopjes in.. je hebt vaak niet door hoe erg het lawaainivo is..
zelf heb ik Alpine MotoSafe dopjes, die blijven niet in je oor hangen want er zit een steeltje aan. En ze zijn niet duur £12 voor dopjes die je honderden keren kan gebruiken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJR_cTsa_RJd6H4UzE96mAk2xdg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xQOn5nFXq2huofXwGDnJV1IJ.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 01-03-2023 18:20 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
ToolkiT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb een schuberth helm een van de (zo niet de) stilste helmen op de markt maar heb toch altijd mijn oordopjes in.. je hebt vaak niet door hoe erg het lawaainivo is..
zelf heb ik Alpine MotoSafe dopjes, die blijven niet in je oor hangen want er zit een steeltje aan. En ze zijn niet duur £12 voor dopjes die je honderden keren kan gebruiken...
[Afbeelding]
Ja, fijne doppen, én ze kunnen in de vaatwasser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Die standaard van Alpine zijn te klein voor mij. Ik draag wel altijd otoplastieken. Als ik langer dan 5 of 10 minuten onderweg ben gaan ze in. Vergeet het ook nooit. Doe ze wel eens in om even te gaan tanken en denk dan: ow ja, dat was niet perse nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Zoveel verhalen over oordoppen, collega's zeggen het ook tegen me. Ik denk dat ik er ook maar aan moet beginnen. Mijn ritjes zijn voornamlijk 20~30 minuten vandaag de dag (naar werk en naar sportschool). Het enige waarmee ik zit (mijn drempel) is dat ik nogal last heb van oorsmeer. Mijn oren vinden het leuk om voor een heel weeshuis oorsmeer aan te maken, Ik maak het regelmatig schoon, maar ik heb dan het gevoel dat ik alles mijn oor indruk, en het laatste wat ik wil is weer een verstopte oor.

Meer motorrijders die dit herkennen en/of ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 07:45

cooper_s1

MINI's rule

iMars schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:18:
Zoveel verhalen over oordoppen, collega's zeggen het ook tegen me. Ik denk dat ik er ook maar aan moet beginnen. Mijn ritjes zijn voornamlijk 20~30 minuten vandaag de dag (naar werk en naar sportschool). Het enige waarmee ik zit (mijn drempel) is dat ik nogal last heb van oorsmeer. Mijn oren vinden het leuk om voor een heel weeshuis oorsmeer aan te maken, Ik maak het regelmatig schoon, maar ik heb dan het gevoel dat ik alles mijn oor indruk, en het laatste wat ik wil is weer een verstopte oor.

Zeer herkenbaar, eens in de zoveel tijd laat ik ze uitspuiten... dat is de beste remedie.
Verder er gewoon mee leren leven, er is verder niets aan te doen. Geen wattenstaafjes gebruiken in elk geval.
Ik doe ook wel een met de douchekop in m'n oren spuiten en de avond daarvoor drupjes olie in mn oor
om een en ander zacht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik heb gister nog even gekeken, en ik denk dat ik weet waarom ik geen doppen nodig heb.
Als ik mijn helm op zet dan duwt die twee stukjes (flapjes voor de gehoorgang) van mijn oor precies vast op mijn gehoorgang, ook als ik mijn vinger naar mijn gehoorgang breng dan duw ik met amper druk die dingen ook dicht.

Dus als ik mijn helm op heb hoor ik ook echt aanzienlijk minder! ik vond het al raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

cooper_s1 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Zeer herkenbaar, eens in de zoveel tijd laat ik ze uitspuiten... dat is de beste remedie.
Verder er gewoon mee leren leven, er is verder niets aan te doen. Geen wattenstaafjes gebruiken in elk geval.
Ik doe ook wel een met de douchekop in m'n oren spuiten en de avond daarvoor drupjes olie in mn oor
om een en ander zacht te maken.
Klinkt bekend; Wattenstaafjes ben ik "als de dood" voor :+ Die drukken het alleen maar verder naar binnen wat me al een paar keer een verstopping heeft opgeleverd. Elke keer met douchen mn oren met de wame straal even "doorspuiten" maar dan vraag ik me ook weer af of door al dat water je oren juist niet meer gaat aanmaken. Ik zat te denken aan op maat gemaakte doppen... misschien eerst wat goedkopere varianten uittesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Als je daar last van hebt, even via de assistente schoon laten maken. Ik heb er zelf 0 last van en draag veel oordoppen. Werk en prive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik rij ook niet zonder oordoppen. En wat lawaai betreft, het gaat niet alleen om het volume van het geluid maar de continue belasting van de windruis op je oren is even funest voor je gehoor als hard geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Mijn oren vinden het leuk om voor een heel weeshuis oorsmeer aan te maken, Ik maak het regelmatig schoon, maar ik heb dan het gevoel dat ik alles mijn oor indruk, en het laatste wat ik wil is weer een verstopte oor.

Ook voordat ik motorrijder was al :P

Heb ik niet last van het feit dat er zoveel aangemaakt wordt, maar wel dat het allemaal diep in de oren blijft zitten.

Hier gewoon actieve filtering (hoortoestellen) die windgeruis weg filteren en motorgeluid daardoor beter naar voren laat komen 8), zijn uiteindelijk gewoon otoplastieken met speakertjes erin i.p.v. dempingsfilters.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 12:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja heb ik ook; wat ik doe is vaak reinigen met stokjes. Maar let op dat dit eigenlijk een foute methode is; niet te diep dus.

Daarnaast zorg ervoor dat je je oordoppen tijdig vervangt en reinigt. Vieze oordoppen is geheid een oorontsteking.

Verder inbrengen met een klein beetje water/vocht. Wat ik doe is een klein beetje spuug op het randje, daarna inbrengen. Teveel water is ook recept voor een oorontsteking. Sterker nog een dokter kan soms adviseren om je oren droog te fohnen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pak je toch gele schuimpjes? Weggooien als ze vies zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgt1OIEDf5AZfxFB9_OX_6BVk9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ccuB5a2BpO58s0jId9E9y8fW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

nldls schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:47:
Als je daar last van hebt, even via de assistente schoon laten maken. Ik heb er zelf 0 last van en draag veel oordoppen. Werk en prive.
Dan kan ik een weekabonnement afsluiten :+
noes schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Pak je toch gele schuimpjes? Weggooien als ze vies zijn.
Ja ik zit er nu over na te denken om eerst wat goedkopere (maar toch goede) dopjes te kopen en even aankijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

iMars schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:12:
[...]

Dan kan ik een weekabonnement afsluiten :+

[...]

Ja ik zit er nu over na te denken om eerst wat goedkopere (maar toch goede) dopjes te kopen en even aankijken hoe dat gaat.
Je kan zo'n probeerpakket kopen, heb je heel veel soorten in een doos en kies je zo de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:19:
[...]

[Afbeelding]
Deze heb ik een paar jaar lang gebruikt. Zitten prima, en inderdaad goede prijs/kwaliteit verhouding. Op langere ritten (2+ uur) kreeg ik wel oor- en hoofdpijn op een gegeven moment.

Sinds september ben ik over op Alpine 4D Custom oordoppen, en man wat een verschil! Veel meer comfort, veel betere demping, en ook betere toongelijkheid (d.w.z. ik hoor alles natuurlijker, het geluid vervormt minder). Ik zou niet meer anders willen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:22
De eerste twee lessen zijn achter de rug, ik ben verkocht _/-\o_

Volgende week 4 lessen en examen, oh oh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW4pVHpKamfDMdI2tI2yDgdVHoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eBstfVlFQk7uDwxpj7duc5Qd.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nldls
Ah als je dat kan... Kun je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

Christiano007

Ich bin der champion

Nog tips voor handschoenen voor de eerste rijles met dit weer en wat er aan komt? :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Christiano007 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:06:
Nog tips voor handschoenen voor de eerste rijles met dit weer en wat er aan komt? :)
Als je nog niet zeker weet of je doorgaat met lessen, gebruik dan handschoenen die je al hebt of van iemand kan lenen.

Als je doorgaat, kijk dan naar mid-season handschoenen die over de pols gaan ((middel)lange handschoenen). Die kun je vaak dragen tussen 5-20 graden en met de warme dagen kun je gaan voor zomerse handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:47
Rob Krauts schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Als je nog niet zeker weet of je doorgaat met lessen, gebruik dan handschoenen die je al hebt of van iemand kan lenen.

Als je doorgaat, kijk dan naar mid-season handschoenen die over de pols gaan ((middel)lange handschoenen). Die kun je vaak dragen tussen 5-20 graden en met de warme dagen kun je gaan voor zomerse handschoenen.
Met dit weer? Dan hoop ik dat je handvatverwarming hebt. Anders zou ik nog voor winterhandschoenen gaan. Over een paar weken zijn die waarschijnlijk wel weer te warm, je weet het nooit in Nederland he.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mid-season's zijn op zich nog wel te doen. Wat dan een optie is, zijn onder/thermohandschoenen. Dat helpt ook al wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:00:
[...]
Met dit weer? Dan hoop ik dat je handvatverwarming hebt. Anders zou ik nog voor winterhandschoenen gaan. Over een paar weken zijn die waarschijnlijk wel weer te warm, je weet het nooit in Nederland he.
Als motorrijder moet je je erop voorbereiden dat je zomaar 3-4 paar handschoenen hebt. Ik heb er drie geloof ik. Echte warme winterhandschoenen, een paar goretex dingen die ook best warm zijn en doorwaaihandschoenen. Maar ik heb handvatverwarming en mijn handen zitten redelijk uit de wind. Dat scheelt ook een hoop.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mee eens, maar we hebben het hier over een eerste rijles. Met winterhandschoenen heb ik persoonlijk minder gevoel in de koppelingshendel. Inmiddels met voldoende rijervaring geen probleem, maar als ik daarmee had moeten leren had ik er wat meer moeite mee gehad.

Aan de andere kant, met gevoelloze vingers wordt dat ook lastig. Ik denk dan inderdaad ook meer aan de suggestie van Vrijdag: een setje onderhandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Je eerste les zal AVB zijn, dan heb je niet zo'n last van rijwindkoeling op je handen dus kan je imho all-season gebruiken als je die hebt natuurlijk. Dikke winterhandschoenen zijn doorgaans toch wat minder soepel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is zeker ook waar. :)
Veel minder rijwind en dus ook minder afkoeling van je vingers. Scherp opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:14
Wat ook kan helpen is een setje nitrile handschoenen. Maatje groter zodat je wel gevoel in je vingers houd, maar deze isoleren ook best aardig (omdat ze niet ademen). Uiteraard wel als onderhandschoenen, valbescherming bieden ze minimaal :+

Ik heb ze zelf gebruikt onder mijn winterhandschoenen toen ik eens mee was op zo'n georganiseerde rondrit in de Eifel, en het verschil was goed merkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Eddos op 03-03-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Laatst online: 08:22
Ik heb deze week wel dikke winterhandschoenen gebruikt bij mijn eerste lessen.
Moet zeggen dat ik het niet soepele wel merk in mijn handen, maar qua gevoel van rijden was het prima.

Het is dat het volgende week zo'n slecht weer is, anders had ik nu gelijk mid-season besteld (in de volle zon werd het toch wel warm af en toe, met alleen AVB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mphilipp schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Als motorrijder moet je je erop voorbereiden dat je zomaar 3-4 paar handschoenen hebt. Ik heb er drie geloof ik. Echte warme winterhandschoenen, een paar goretex dingen die ook best warm zijn en doorwaaihandschoenen. Maar ik heb handvatverwarming en mijn handen zitten redelijk uit de wind. Dat scheelt ook een hoop.
Zit zelf inderdaad nu ook te kijken naar een derde paar. Heb een paar Alpinestars Andes Touring. Prima voor het najaar en frisse voorjaar. Maar bij 4 graden en lager worden ze toch wat fris. Overweeg nu om de iXS Arctic-GTX 2.0 er bij te schaffen voor erg lage temperaturen. En dan heb ik nog een doorwaai setje liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 16:04
Eddos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:08:
Wat ook kan helpen is een setje nitrile handschoenen. Maatje groter zodat je wel gevoel in je vingers houd, maar deze isoleren ook best aardig (omdat ze niet ademen). Uiteraard wel als onderhandschoenen, valbescherming bieden ze minimaal :+

Ik heb ze zelf gebruikt onder mijn winterhandschoenen toen ik eens mee was op zo'n georganiseerde rondrit in de Eifel, en het verschil was goed merkbaar.
Kijk dat is nog eens een tip.

Net als dat ik vaak even langs het tankstation rijd voor die plastic handschoenen. Die doe ik dan over mijn motorhandschoenen. Ideaal voor als het onderweg is gaan regenen en ik mijn niet-waterdichte zomerhandschoenen aan heb 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
toevallig las ik dit artikel vandaag..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqeJCo2TS54vLTLTTR3dIkKn79o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fr8LivKLGAOtYoVrA42jUFzr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]
Altijd er vanuit gaan dat ze (de andere weggebruikers) je:
1. Niet kunnen zien.
2. Niet wíllen zien.

Ik doe het maar zelden, maar als ik in de spits of op drukke momenten rij vind ik het altijd schrikbarend hoeveel mensen er echt daadwerkelijk gewoon niet opletten.

En als rijdende kerstbomen met sirenes of waarschuwingskarren met zwaai- en knipperlichten niet eens opgemerkt worden, maak je als motorrijder natuurlijk helemaal geen kans.

Zoals mijn instructeur vroeger al zei:
Iedereen wil je omver rijden, dus zorg ervoor dat je ver uit de buurt van anderen blijft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nldls
Ik rijd veel op 2 baans wegen (80 / N-Wegen). Als er een vrachtwagen of trekker aankomt, ga ik altijd rechts van de baan rijden. Zo breed mogelijk maken dat degene achter de trekker of vrachtwagen mij sneller ziet dan als ik links rijd. Dit is inmiddels echt gewoongoed voor mij geworden. Je probeert zo jezelf zichtbaar te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC1aZfQkVUMgB2qJzq7R3ZjXsy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPnczyZwY6WR7egH4lpBDK3a.png?f=fotoalbum_large
shit, ik ben bijna 50.. wat is de volgende, een rolstoel? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:46:
[Afbeelding]
Een rode Mazda MX-5 cabrio. Of, in jouw geval, een rode MG cabrio :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZ2AUqmabSPjnlSo2EDLePHdbV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPnczyZwY6WR7egH4lpBDK3a.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZSE4LZ2CIALkuXvMVAFWf0kf.jpg

B-)

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 03-03-2023 18:34 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!
nieuw scherm zit erop :)

Before :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-SIZPdGcIxzrbNa0UoKGAv-A7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Bc2TUZmm3RAAenHCvOvt6mP.png?f=user_large
(afleidende drukke achtergrond maar even weggehaald)

After (met en zonder top scherm):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0mqFB-TMH749qgYJ6EWSLEXhss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VMF6BNf0KChyDqNgUrauspmB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En kreeg van de verkoper van mijn mistral big bore kit, waar ik al weken op wacht tot het uit italie over is, een goede deal op crash bobbins (1/3 van de standaard prijs, dus daar laat ik het niet voor liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjhocVOpXRiAttdhy2O3Eevw704=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dEQ54ppisOEMmz4jItRzT9me.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een Harley . . .

Afbeeldingslocatie: https://www.hdrcgb.org/attachments/324297091_1320499285416180_234732904688904768_n-jpg.1192431/
. . . met zijwieltjes

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Een Harley . . .

[Afbeelding]
. . . met zijwieltjes
LOL toevallig zag ik gister in de kroeg een kerel die een broer van de dude had kunnen zijn.. nog een yank ook (uit Austin Texas)

<edit>
Dubbel lol, die acteur is gewoon een brit!
Wikipedia: Charlie Hunnam

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 03-03-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Een korte update aangaande het nieuwe klokje voor de Virago. Alle lampjes en zo werken, zelfs de knipperlichten! Zoals gehoopt zit er een diode dinges in, waardoor ik netjes de knipperlicht indicator kon aansluiten. Om de neutraal switch goed werkend te krijgen, hebben we er een relais tussen moeten bouwen, omdat de neutraal switch geschakeld word via de massa. En aangezien ik maar 1 massa heb in het nieuwe klokje, kon deze niet op een andere manier goed werkend gemaakt worden. Vervolgens nieuwe klokje gemonteerd, en de nieuwe bekabeling met relais zo veel mogelijk proberen weg te werken in de koplamp. Tot dusverre allemaal prima, maar....

.... toen ging de neutral switch kapot. Waarschijnlijk was dit het laatste zetje, door het droog schakelen tbv het testen, heeft die de geest gegeven. We hebben het ding gedemonteerd, en je ziet overduidelijk dat deze versleten is (en ook na de voorgeschreven testen uit het WPH, blijkt de schakelaar kapot te zijn)

Toch even een testrit gedaan, om te kijken hoe de Daarnaast heeft de nieuwe teller OOK een afwijking van 1.4 :'( :F 8)7

Om bovenstaande te fiksen zojuist maar een nieuwe neutral switch besteld. Voor de teller afwijking had ik geen zin om weer een ander klokje te bestellen. Terugsturen was al geen optie meer, omdat ik hem alweer verbouwd had. Ik heb besloten dat ik er maar 'gewoon' mee ga leren leven. Dat de km-teller dan harder oploopt dan normaal moet ik dan ook maar voor lief nemen... ik bouw / verbouw de motor voor mezelf, en niet voor een volgende eigenaar, of met de intentie om hem ooit nog te verkopen. En qua snelheid is het nou ook niet zo dat ik constant op de teller zit te kijken hoe hard ik rijd. Maar om toch de belangrijkste snelheden te kunnen bepalen, heb ik maar 'gewoon' een paar streepjes op de teller gezet.
bij 70 (50kmh), 112 (80kmh) en bij 140 (100kmh).

Het heeft één klein voordeeltje dat de teller nu teveel aan geeft, en dat is dat de teller nu de snelheid aangeeft die beter past bij de gevoelssnelheid *O* _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
ToolkiT schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]
Eens hoor, je wordt als motorrijder snel over het hoofd gezien.

Ik kan mij na al die jaren nog steeds de woorden van mijn instructeur herinneren: ga er altijd vanuit dat de rest van het verkeer je niet ziet, net wat @Vrijdag ook al zegt. Ik hoor die instructeur van mij nog bijna als een stemmetje in mijn helm wat dat betreft.

En wat @nldls ook al aangeeft: ik ga dus ook altijd naar rechts toe bij tegemoetkomende grotere voertuigen, ook zo geleerd tijdens de rijlessen.

Bij bochten naar links ga ik dus ook naar rechts toe, om eerder zichtbaar te zijn voor tegemoetkomend verkeer. Erg leuk toen mijn pa, destijds nog zonder motorrijbewijs, in zijn auto een keer achter mij reed en echt geen flauw idee had waarom ik toch zo aan het zwalken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JRBonenberg schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:40:
[...]

Ik kan mij na al die jaren nog steeds de woorden van mijn instructeur herinneren: ga er altijd vanuit dat de rest van het verkeer je niet ziet, net wat @Vrijdag ook al zegt. Ik hoor die instructeur van mij nog bijna als een stemmetje in mijn helm wat dat betreft.

En wat @nldls ook al aangeeft: ik ga dus ook altijd naar rechts toe bij tegemoetkomende grotere voertuigen, ook zo geleerd tijdens de rijlessen.

Bij bochten naar links ga ik dus ook naar rechts toe, om eerder zichtbaar te zijn voor tegemoetkomend verkeer. Erg leuk toen mijn pa, destijds nog zonder motorrijbewijs, in zijn auto een keer achter mij reed en echt geen flauw idee had waarom ik toch zo aan het zwalken was.
'the system' beschrijft precies wat je bedoeld.
En het boek police riders handbook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:21
[...]
Die van mij deed hier nog een schepje bovenop; Je moet er als motorrijden altijd vanuit gaan, dat iedere automobilist opende weg als doel heeft, jouw van je motor af te rijden. Zorg er dus altijd voor dat je uit welke situatie dan ook weg kan.

Als voorbeeld gaf hij hierbij; ga niet een vrachtwagen inhalen zolang je er niet in een keer voorbij kan. Even wachten tot het vrij is en dan gas erop. Indien de vrachtwagen jouw niet ziet, je er niet voorbij kan en achter je is geen ruimte om te remmen; probleem dat je had kunnen voorzien/voorkomen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:04
Thalaron schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:24:
[...]

Die van mij deed hier nog een schepje bovenop; Je moet er als motorrijden altijd vanuit gaan, dat iedere automobilist opende weg als doel heeft, jouw van je motor af te rijden. Zorg er dus altijd voor dat je uit welke situatie dan ook weg kan.

Als voorbeeld gaf hij hierbij; ga niet een vrachtwagen inhalen zolang je er niet in een keer voorbij kan. Even wachten tot het vrij is en dan gas erop. Indien de vrachtwagen jouw niet ziet, je er niet voorbij kan en achter je is geen ruimte om te remmen; probleem dat je had kunnen voorzien/voorkomen.
Die valt samen met wat mijn AVD examinator zei voordat we begonnen: "alles gewoon lekker met je gas oplossen"

Gevolg: drukke ringweg, 70 km/h, continu 80~85 om alles in te halen.

"Ja, lekker gereden, alles goed op tijd opgelost!"

:o

K to the KillaZ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
Thalaron schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:24:
[...]

Klinkt ook bekend inderdaad, altijd zorgen dat je een vluchteroute hebt!

Ik heb aan de rijlessen ook nog wel een andere leuke anekdote overgehouden: breed kijken…..ik leste samen met een goede vriend en hij reed toen voorop, de instructeur ziet rechts op het trottoir een dame in korte kleding en roept: breed kijken jongens, breed kijken 8). Die maat van mij kijkt naar rechts en rijdt naar rechts, bijna de stoep op _O-. De instructeur waarschuwde hem wel tijdig dat het ook de bedoeling was om gewoon op de weg te blijven rijden, maar we hebben er goed om gelachen tijdens een stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Je gaat eigenlijk naar rechts om het overige verkeer beter te zien (want zij zien je toch niet). Voordeel is dat je pas echt in hoeft te sturen als je (het verkeer in) de binnenbocht overziet.

Bijkomend voordeel is dat je niet te vroeg instuurt als de bocht verder doordraait dan je verwacht. Zolang je nog niet ingestuurd bent, heb je nog heel veel ruimte om problemen op te lossen (langer doorremmen, andere lijn kiezen, etc.)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
Ik wil mijn Rebel 500 special edition uit augustus 2022 inruilen voor een nieuwe Rebel 1100. Er staat slechts 1100km op de teller. Nieuwprijs was €8200,-. Wat zou een redelijk inruilbedrag zijn bij de dealer?

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 12:38
Mensen ervaring met die Pluggerz motoroordoppen op maat bestellen? Heb vorig weekend besteld maar nog altijd geen voucher ontvangen. Op de site staat 3 dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 09:47
DoubleTweak schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:39:
Ik wil mijn Rebel 500 special edition uit augustus 2022 inruilen voor een nieuwe Rebel 1100. Er staat slechts 1100km op de teller. Nieuwprijs was €8200,-. Wat zou een redelijk inruilbedrag zijn bij de dealer?
Het hangt van de markt af. Het beste is gewoon bij meerdere dealers vragen om een inruilwaarde. We kunnen wel zeggen wat een redelijke inruilwaarde is, maar als je dat niet gaat krijgen van de dealers, heb je er ook weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 20:55
Ff een vraagje over m'n nieuwe helm: de Scorpion exo-tech evo carbon. Laatst in de winkel gekocht wanneer ie gesloten is (dus als integraal) zit ie echt top. Lekker strak, niet té, ik had nog een maat kleiner op gehad maar die zat echt veel te strak voor mn gevoel.

Echter geopend dus als jethelm vind ik hem een stuk losser zitten. Vooral bij mn wangen. Opzich logisch ook want die kinstukken worden nu niet aangeduwd zeg maar door de rest vd helm. Het is niet zo dat ik de helm kan laten bewegen op mn hoofd, maar ik maak me een beetje zorgen over hoe dat over bijv een jaar vanaf nu zal zijn.

Mijn vraag is eigenlijk of anderen zich hier in herkennen dat zo'n type systeemhelm in geopende toestand een stukje losser lijkt te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:21
@MitchellHearth dat heb ik ook met mijn Shoei Neotec 2. Dit heeft mijn vrouw ook bij een ander merk/type.

Lijkt mij dat dit normaal is bij een systeemhelm.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24

4x2

lộn xộn quá

ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:26:
Mensen ervaring met die Pluggerz motoroordoppen op maat bestellen? Heb vorig weekend besteld maar nog altijd geen voucher ontvangen. Op de site staat 3 dagen..
Join the club, heb ze donderdag al gevraagd waar ie blijft, maar 0,0 reactie.
MitchellHearth schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:55:
Mijn vraag is eigenlijk of anderen zich hier in herkennen dat zo'n type systeemhelm in geopende toestand een stukje losser lijkt te zitten?
M'n Schuberth c3 heeft het minimaal, maar wel iets, mn airoh rev19 (die notabene als jethelm en integraal gekeurd is) heeft het duidelijk merkbaar.
Maar ik denk dat het ook inderdaad niet anders kan door het ontwerp.
Misschien als je m langer hebt dat de wangkussens wat 'indeuken' en het daardoor netto minder opvalt.
s006110 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:24:
En qua snelheid is het nou ook niet zo dat ik constant op de teller zit te kijken hoe hard ik rijd. Maar om toch de belangrijkste snelheden te kunnen bepalen, heb ik maar 'gewoon' een paar streepjes op de teller gezet.
bij 70 (50kmh), 112 (80kmh) en bij 140 (100kmh).
Opzich valt dat ook nog wel op te lossen, mits je de teller open gepeuterd krijgt, dan kun je via een vector tekenprogramma een nieuwe achtergrond maken met de snelheden op de juiste plek, uitprinten en over het huidige ding plakken.
Ooit eens gedaan bij een auto waar ik een GSXR teller in had geprutst :+
De snel oplopende kmstand/dagteller doe je inderdaad niks aan, maar dat hoef je normaal alleen maar met tankbeurten en onderhoudsschema's om te rekenen.

[ Voor 76% gewijzigd door 4x2 op 04-03-2023 13:57 ]

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:47
mphilipp schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Waarom? Ik rij heel het jaar door, woonwerk, met alleen zomerhandschoenen. Wel met handvatverwarming.
Winterhandschoenen vind ik verschrikkelijk. Te dik, geen gevoel met motorrijden is mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:19
Hopelijk dat iemand hier raad heeft voor het volgende.

Ik heb een Honda CB 750 die pak 'm weg 20 jaar oud is. Hij staat al een tijdje stil, maar ik wil graag de komende tijd weer meer gaan rijden. De accu heb ik een tijdje aan de lader gehangen binnen en vanmiddag weer even aangekoppeld. Hij wil alleen niet starten en maakt een geluid wat naar mijn idee zeker niet best klinkt.. Heeft iemand enig idee wat het mogelijke probleem is en hoe ik m'n Honda'tje weer aan de praat zou kunnen krijgen? Ik heb er zelf weinig verstand van (vind het wel leuk om e.e.a. te leren).

Linkje naar video met geluid: https://www.veed.io/view/...ngWidget=true&panel=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
pl0xs schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Het hangt van de markt af. Het beste is gewoon bij meerdere dealers vragen om een inruilwaarde. We kunnen wel zeggen wat een redelijke inruilwaarde is, maar als je dat niet gaat krijgen van de dealers, heb je er ook weinig aan.
Is zo, maar misschien is er iemand met ervaring die er iets zinnigs over kan zeggen. Dat kan me helpen bij de onderhandelingen. Eigen dealer snoept 20% van de prijs af. Ik probeer gevoel te krijgen of dat normaal is of niet. Vindt het best veel namelijk, maar kan ook zijn dat dat de markt is momenteel.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

f2ride2001 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Waarom? Ik rij heel het jaar door, woonwerk, met alleen zomerhandschoenen. Wel met handvatverwarming.
Winterhandschoenen vind ik verschrikkelijk. Te dik, geen gevoel met motorrijden is mijn mening
Tsja...dat is voor iedereen anders. Zomerhandschoenen is een breed begrip. Ik heb doorwaaihandschoenen die ik zomerhandschoenen noem. Doordat mijn handen redelijk uit de wind zitten, scheelt dat enorm. Maar als het regent of iets frisser wordt, heb ik wat warmere goretex handschoenen. Die dikke winterdingen draag ik echt alleen als het onder nul is zeg maar. Standaard liggen de doorwaaiers en de goretex dingen in de kofferbak, dus altijd voor het grijpen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Klinkt alsof de startmotor over het tandwiel schiet, alsof de Bendix er niet goed uitkomt. Uit elkaar halen en alles gangbaar maken, vrij van het 20 jaar oude vet wat nu mogelijk bijna op lijm lijkt.
https://www.mvwautotechni...s/2019/02/Startmotor2.jpg
Is van een auto maar het Bendix systeem zal vergelijkbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 04-03-2023 15:39 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Laatst online: 30-09 01:52
Cruijff14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:16:
De accu heb ik een tijdje aan de lader gehangen binnen en vanmiddag weer even aangekoppeld. Hij wil alleen niet starten en maakt een geluid wat naar mijn idee zeker niet best klinkt.. Heeft iemand enig idee wat het mogelijke probleem is en hoe ik m'n Honda'tje weer aan de praat zou kunnen krijgen? Ik heb er zelf weinig verstand van (vind het wel leuk om e.e.a. te leren).
De startmotor krijgt 'm niet door de compressie heen.
Het geratel wat je hoort is het startrelais wat afvalt door een te laag vermogen in de accu als de startmotor wordt ingeschakeld.

Probeer een andere accu of met startkabels aan een (draaiende) auto te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
botoo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:35:
Klinkt alsof de startmotor over het tandwiel schiet, alsof de Bendix er niet goed uitkomt.
Voor zover ik weet (alleen ervaring met een VT700) heeft deze geen bendix (tandwiel dat uit de startmotor 'schiet') maar een los tandwiel dat bij het vliegwiel aangrijpt met een vrijloop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6LBiuE0PS5gmT5EUsYrcqsdFBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f1E0tDFoCV9ihotoaAPIFIoa.jpg?f=user_large
Als ik deze foto bekijk, zit dat net zo in een CB 750.
Mocht het het tandwiel zijn, dan hoor je toch echt een heel ander gierend geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:19
Thanks @botoo en @LooneyTunes! Betekent dit ook dat de accu waarschijnlijk z’n beste tijd heeft gehad? Dan bestel ik ook dit weekend namelijk direct een nieuwe.

Ik kan de motor dus zonder problemen aan een draaiende auto hangen en dan proberen te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Cruijff14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:15:
Ik kan de motor dus zonder problemen aan een draaiende auto hangen en dan proberen te starten?
Geen enkel probleem.
Maar let wel op dat de plus van de accu heel dicht bij het frame (= massa) zit en dat je dus geen kortsluiting veroorzaakt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ook nieuw voorband je erbij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUPjW7f5j_Irp3yaAxW1xyvPp7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4RjhodJ9p61n6O5KsuDuE23.jpg?f=fotoalbum_large

Man wat maakt nieuwe banden veen uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YuzSnxwoMZuJh2lgNvJcfMy1Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwQALc5UN7cM8BeJmPebCOp8.jpg?f=fotoalbum_large
Meteen maar wat locale zandpaden getest, TKC70(ROCKS) geven veel vertrouwen :)

Pagina: 1 ... 461 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.