Nou vandaag de eerste proefles gehad, krijg nou tieten zeg ik heb me een portie spierpijn op bepaalde plekken ..... ondanks dat ik redelijk ontspannen zat , merk je wel dat je best veel doet met je lichaam.
Beetje uitleg over het schakelen e.d. voordat we wat rondjes reden bij de rijschool waar hij zijn spullen heeft. En nadat hij zag dat dat redelijk goed ging gelijk de vraag of ik de weg op wilde. Ik moest wel anders konden we niet naar een locatie om verder te oefenen
Gelijk wat verrichtingen gedaan, snelle slalom, stapvoets, langzame slalom. Dat ging eigenlijk wel heel goed voor een eerste keer. (heb alleen beetje scooter ervaring). Vooral de langzame slalom had hij eerst ruim neergezet, toen hij zag dat dat goed ging direct op de examen afstand gedaan en dat ging ook heel goed.
Toen nog wat remoefeningen gedaan en dat vond ik zelf wat lastiger. Snelheid 50KM en dan remmen met je voorrem en achterrem en dan terugschakelen....het lijkt heel simpel maar het terugschakelen ging mij dan nog ff iets te snel. De harde stop was geen probleem

.
En toen weer terug naar de rijschool een stukje, moet erg wennen aan het "in het midden rijden" , heb zelf de neiging om rechts aan te houden.. En het schakelen op zich zelf is niet lastig, maar wel wennen want je moet zowel met links als met rechts zaken gaan doen en mijn brein denkt daar toch wel even wat langer voor nodig te hebben
Maar goed, voor een eerste keer ging het erg goed. Direct laarzen , broek, jas en handschoenen gekocht na de rijles.
En me nu nog maar eens in de theorie verdiepen, heb al 100 jaar een autorijbewijs, maar de theorie is alweer zo anders dan vroegáh....