Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 462 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.082 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 15:44

4x2

lộn xộn quá

Cruijff14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:15:
Thanks @botoo en @LooneyTunes! Betekent dit ook dat de accu waarschijnlijk z’n beste tijd heeft gehad? Dan bestel ik ook dit weekend namelijk direct een nieuwe.

Ik kan de motor dus zonder problemen aan een draaiende auto hangen en dan proberen te starten?
Zoals gezegd, accu is gewoon kort, overstarten via een auto is geen probleem (buiten die 0,0001% waar het je huis van de aardbodem wegvaagt volgens internet)

Probeer ook niet de handige tip van de minder handige buurman om bij een half lege accu je startrelais door te verbinden met een schroevendraaier (ofzo), de kans is vrij groot dat die dan blijft hangen en dan kun je heel snel je pluskabel doorknippen om te voorkomen dat de hele zooi in de fik gaat.

Is me verder nooit overkomen ofzo :+

leeg

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Nou vandaag de eerste proefles gehad, krijg nou tieten zeg ik heb me een portie spierpijn op bepaalde plekken ..... ondanks dat ik redelijk ontspannen zat , merk je wel dat je best veel doet met je lichaam.

Beetje uitleg over het schakelen e.d. voordat we wat rondjes reden bij de rijschool waar hij zijn spullen heeft. En nadat hij zag dat dat redelijk goed ging gelijk de vraag of ik de weg op wilde. Ik moest wel anders konden we niet naar een locatie om verder te oefenen :P

Gelijk wat verrichtingen gedaan, snelle slalom, stapvoets, langzame slalom. Dat ging eigenlijk wel heel goed voor een eerste keer. (heb alleen beetje scooter ervaring). Vooral de langzame slalom had hij eerst ruim neergezet, toen hij zag dat dat goed ging direct op de examen afstand gedaan en dat ging ook heel goed.

Toen nog wat remoefeningen gedaan en dat vond ik zelf wat lastiger. Snelheid 50KM en dan remmen met je voorrem en achterrem en dan terugschakelen....het lijkt heel simpel maar het terugschakelen ging mij dan nog ff iets te snel. De harde stop was geen probleem :P .

En toen weer terug naar de rijschool een stukje, moet erg wennen aan het "in het midden rijden" , heb zelf de neiging om rechts aan te houden.. En het schakelen op zich zelf is niet lastig, maar wel wennen want je moet zowel met links als met rechts zaken gaan doen en mijn brein denkt daar toch wel even wat langer voor nodig te hebben :P

Maar goed, voor een eerste keer ging het erg goed. Direct laarzen , broek, jas en handschoenen gekocht na de rijles.

En me nu nog maar eens in de theorie verdiepen, heb al 100 jaar een autorijbewijs, maar de theorie is alweer zo anders dan vroegáh....

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

Christiano007 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:01:

Maar goed, voor een eerste keer ging het erg goed. Direct laarzen , broek, jas en handschoenen gekocht na de rijles.
Zo moet dat _/-\o_

Khad mn motor al voor mn eerste rijlessen gepland waren 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 08:53

charrel

Cortisol4life..

Nadeel van een boxer, je moet 2x naar de dealer om klep stel plaatjes te halen. Of je moet alles weer in elkaar zetten om de andere kant te kunnen doen en dan 4x alles in een uit elkaar.... Maar het zit weer:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHx0LvX2QOhp14hGhzrIpT1bo5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzbxgNSGAQgYgy4kaRUm5dy1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiN_pZ7JYSmVV4Akcgc8BPfGfqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfMPvWQt1R1eXJoW0e7X7A3K.jpg?f=fotoalbum_large

Verse olie en filter, luchtfilter > bougies maandag nog even ophalen ze waren vandaag dicht....en dan alleen nog even de cardan klok olie en remvloeistof en dan kan ie er weer even tegen. :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:34
ToolkiT schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:24:
Ook nieuw voorband je erbij :)
[Afbeelding]

Man wat maakt nieuwe banden veen uit!
[Afbeelding]
Meteen maar wat locale zandpaden getest, TKC70(ROCKS) geven veel vertrouwen :)
Hoe bevalt je V85 je??

Ik ga morgen weer een rondje offroad rijden.
Hopelijk vallen de voorspelde winterse buien een beetje mee.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Jimmeh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Zo moet dat _/-\o_

Same here. Ik deed ooit een bod op een motor omdat ik een opknap projectje zocht, en geheel tegen verwachting in stuurde de verkoper terug: Da's goed, haal maar op!

Toen dacht ik, OK nu moet ik dan eindelijk maar 's m'n A gaan halen :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Christiano007 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:01:
theorie is alweer zo anders dan vroegáh....
Nogal ja. Ik zou je adviseren om buiten het reguliere leerboek ook veel online proefexamens te doen, dan zie je de vragen en begrijp je ook een beetje wat ze graag willen horen bij sommige (best lullige) vragen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

botoo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Nogal ja. Ik zou je adviseren om buiten het reguliere leerboek ook veel online proefexamens te doen, dan zie je de vragen en begrijp je ook een beetje wat ze graag willen horen bij sommige (best lullige) vragen.
Precies dit advies gaf ik ook aan een vriendin van me die nu voor d'r B gaat. Je moet niet alleen de regels leren maar je moet ook de manier waarop het CBR je "in de val wil lokken" leren, zodat je daar niet in trapt ;)

En ook daar zie ik hoe de theorie is veranderd sinds ik m'n B heb gehaald :X Da's nu wel een stukje ingewikkelder dan het was, lijkt het. Mja, d'r eigen schuld.. Had ze 'm ook maar eerder moeten gaan halen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 04-03-2023 22:58 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:53:
[...]

En ook daar zie ik hoe de theorie is veranderd sinds ik m'n B heb gehaald :X Da's nu wel een stukje ingewikkelder dan het was, lijkt het. Mja, d'r eigen schuld.. Had ze 'm ook maar eerder moeten gaan halen :P
Ik vond het veel makkelijker met mn A dan met mn B. Nu is het in zo'n computerzaaltje op eigen tempo, geen tijd om nerveus te worden: lezen, klikken, door. Met 5 minuten ben je weer buiten en heb je de theorie op zak.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:25:
[...]

Ik vond het veel makkelijker met mn A dan met mn B. Nu is het in zo'n computerzaaltje op eigen tempo, geen tijd om nerveus te worden: lezen, klikken, door. Met 5 minuten ben je weer buiten en heb je de theorie op zak.
Dat is dan wel weer een verbetering, ja. Ik zat destijds nog in een zaal met tig anderen, zowel voor 't brommercertificaat als voor B en A. Ik weet nog dat ik bij B naast iemand zat die me vertelde dat 't haar 8e poging was.. :X Ik zat daar voor 't eerst en had eigenlijk amper geleerd, toch geslaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:47:
[...]

Dat is dan wel weer een verbetering, ja. Ik zat destijds nog in een zaal met tig anderen, zowel voor 't brommercertificaat als voor B en A. Ik weet nog dat ik bij B naast iemand zat die me vertelde dat 't haar 8e poging was.. :X Ik zat daar voor 't eerst en had eigenlijk amper geleerd, toch geslaagd :D
:Y

Door die zaal en het vooraf bepaalde tempo speelden mijn zenuwen een veel grotere rol dan achter de PC, waarin je op eigen tempo de vragen kan beantwoorden en ook nog eens terug kan naar een eerdere vraag. De totale tijd die je hebt is ongeveer gelijk, dus je kan meer tijd besteden aan de vragen die je moeilijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
[...]

Precies dit advies gaf ik ook aan een vriendin van me die nu voor d'r B gaat. Je moet niet alleen de regels leren maar je moet ook de manier waarop het CBR je "in de val wil lokken" leren, zodat je daar niet in trapt ;)
Precies dit.
Toen ik ugg jaar geleden voor m’n theorie auto ging al zo’n cursus gedaan.
Foto van achterkant auto, waarvan achterruit dichtgesneeuwd. Vraag: MAG je zo rijden?
Antwoord ja, auto heeft een rechter buiten spiegel dus je hoeft geen zicht achteruit te hebben 8)7
Ieder weldenkend mens zou zeggen: nee, je moet veel sneeuw van je auto af halen (al doet tegenwoordig ook niemand dat meer)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

iMars

Full time prutser

Jimmeh schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Zo moet dat _/-\o_

Ik was nog baldadiger... Ik had mn motor als rond mijn 16e :X
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/cc/9d/8b/cc9d8b097aaed2078fdb74918dee70c6.jpg
(niet mijn foto)

Ik dacht serieus dat mijn vader daar wel in zou trappen en dat ik gewoon ermee rond kon rijden :')

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Hoe bevalt je V85 je??

Ik ga morgen weer een rondje offroad rijden.
Hopelijk vallen de voorspelde winterse buien een beetje mee.
Bevalt super!
Weer werkt niet echt mee, dus spendeer meer tijd met pomp my bike dan ride my bike ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Ik was nog baldadiger... Ik had mn motor als rond mijn 16e :X
[Afbeelding]
(niet mijn foto)

Ik dacht serieus dat mijn vader daar wel in zou trappen en dat ik gewoon ermee rond kon rijden :')
In de UK mag je volgens mij op je 16e al wel op een 125cc (misschien op je 17e? :? )

Een vriend van me had een Aprilia 50cc maar had er het 125cc blok ingezet, want dat was toch zelfde frame etc.. dat werke wel ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIjg5IfYxLCUmZ38T-M6Kq-g-eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0HgpZHrlxJ7pXMIuMcVIckG.jpg?f=fotoalbum_large

Toe nu toe slechts een bui en af en toe druppels.
Redelijk rustig in de bossen gelukkig.
Kan dus lekker door rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2023_03/PXL_20230305_112315809.jpg.5c3c1b114b898a90398a26cc61a1adef.jpg

Dit is dan wel weer jammer, dikke roest en dat na 20k km. Nooit afgespoeld met de hogedrukreiniger alleen af en toe met vakanties in de regen gereden. Ook onderin het huis nog redelijk wat vocht, bmw dealer maar een bericht gestuurd of het toch nog onder coulance valt. Er is een recall voor geweest voor de GS en RT.
As ging gelukkig nog wel soepel los, dus dat was positief. Anders wordt het de as eruit halen, roest eraf en dan goed ingevet er weer in. Alles lijkt nog wel soepel te bewegen.

[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 05-03-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ook maar weer eens hier buurten.

Gisteren zelf de olie en het oliefilter van de triumph vervangen, nu alleen nog de service interval resetten, maar daar heb ik al een obd lezer voor besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:29:
[...]

In de UK mag je volgens mij op je 16e al wel op een 125cc (misschien op je 17e? :? )

Een vriend van me had een Aprilia 50cc maar had er het 125cc blok ingezet, want dat was toch zelfde frame etc.. dat werke wel ;)
Maar voor hoelang is dat al zo? Ik heb het over de jaren 90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

darkkingll schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:49:
Ook maar weer eens hier buurten.

Gisteren zelf de olie en het oliefilter van de triumph vervangen, nu alleen nog de service interval resetten, maar daar heb ik al een obd lezer voor besteld :)
Met alleen lézen kun je toch niets aanpassen? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 15:44

4x2

lộn xộn quá

Goed, de virago liep opzich wel oke-achtig, maar als je de benzinekraan open zette verzoop ie stationair na 10-15sec, dus aannemelijk dat 1 (of beide) carburateurs incontinent waren.
Hels karwei om de carburateurs te verwijderen (zelfde niveau als V4 carburateurs en/of RJ45 stekkers zonder doorvoer krimpen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DrJ9EpwCFneAAsfpDViNZzTMXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwJ8t0b0VyvvCstlU5zVeCgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de chinese vlotternaald in de chinese vlotternaaldzitting (owja, het ding zoveel mogelijk opbouwen met aliexpress onderdelen was een doelstelling)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuguc60VNGIAbT2eCZwSM8kWbBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUCSWEigvaUZwc2Jsl30WYM4.jpg?f=fotoalbum_large

De chinese vlotternaald (zelfde maten als de originele vlotternaald) in de originele vlotternaaldzitting.

Lang verhaal kort: chinese zitting te diep geboord, originele zitting te gaar, dus uiteindelijk de chinese zitting op de boutkop afgedraaid zodat de naald niet meer tegen de rand botst, chinese naalden dr in en nu *lijkt* het pishok dicht te zitten.

Resterende stappen: wachten tot de, wederom chinese, teller binnen is omdat de originele geregeld blijft hangen, de laadspanning nog een keer controleren en hopelijk is het ding dan geschikt om meer dan 15km aan 1 stuk te rijden.

Het volgende doel met de vriendengroep is overigens ook alweer opgepakt: tourcruisers, waarbij de PC800 met stip bovenaan staat (een dullville heb ik al gehad, de ST1100 is nu te oud, een STX1300 en/of FJR1300 staan overigens nog wel op de lijst om een keer te bezitten, waarbij de Pan de voorkeur heeft vanwege de V4)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
charrel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:50:
[Afbeelding]

Dit is dan wel weer jammer, dikke roest en dat na 20k km. Nooit afgespoeld met de hogedrukreiniger alleen af en toe met vakanties in de regen gereden. Ook onderin het huis nog redelijk wat vocht, bmw dealer maar een bericht gestuurd of het toch nog onder coulance valt. Er is een recall voor geweest voor de GS en RT.
As ging gelukkig nog wel soepel los, dus dat was positief. Anders wordt het de as eruit halen, roest eraf en dan goed ingevet er weer in. Alles lijkt nog wel soepel te bewegen.
Ik zie behoorlijk wat cardan assen ( veel bmw's en goldwings in onderhoud) maar zoveel roest zie ik zelden. En dan meestal wel bij hogere kmstanden en leeftijden.

[ Voor 70% gewijzigd door harley op 05-03-2023 20:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

harley schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Ik zie behoorlijk wat cardan assen ( veel bmw's en goldwings in onderhoud) maar zoveel roest zie ik zelden. En dan meestal wel bij hogere kmstanden en leeftijden.
Op het gs forum en amerikaanse R forum komt het vaker voorbij, gelukkig kwamen de spines nog gewoon los van de as. Dat is ook wel is anders maar deze schoof er gewoon af met de hand. Ben er op tijd bij, even bmw afwachten maar die doen niks aangezien het geen GS/RT is......... vermoedelijk haal ik hem er morgen uit en haal de roest eraf. Staburags ertussen en de as zelf invetten met dik vet. Even nadenken om een aftap plug te tappen in de behuizing aan de onderkant.

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 05-03-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
charrel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Op het gs forum en R forum komt het vaker voorbij, gelukkig kwamen de spines nog gewoon los van de as. Dat is ook wel is anders maar deze schoof er gewoon af met de hand. Ben er op tijd bij, even bmw afwachten maar die doen niks aangezien het geen GS/RT is......... vermoedelijk haal ik hem er morgen uit en haal de roest eraf. Staburags ertussen en de as zelf invetten met dik vet.
Vanuit BMW waren ze een aantal jaren te gierig om er af fabriek wat vet op te smeren. Die van mij was ook compleet vastgeroest aan de cardanklok maar ik kreeg gelukkig onder garantie een nieuwe cardanas en klok. Die van mij was overigens niet zo krokant als die van jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47N6rnrq79DpM9ahw-P-osP9f1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8sIscivZO6XcXMjgNKYjJRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je geen nieuwe krijgen van BMW dan is het verstandig om naast goed invetten ook op het laagste punt van het cardanhuis een klein gaatje te boren zodat water eruit kan stromen. Dat heeft de dealer toen ook bij die van mij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat was ik inderdaad van plan, aftap plug erin op het laagste punt. Het krokante is alleen oppervlakkig. Schoof er allemaal wel zo af en voelt soepel.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
Heerlijk rondje gereden.
25km naar het startpunt, 130km route voornamelijk offroad en weer 25km naar huis.
3:30 uur over de route gereden, paar keer gestopt om even wat te eten en drinken.

Lekker dagje weer, veel afwisseling in de route.

Donderdag a.s. naar Emmen daar een dag op de crossbaan met een stelletje mede ADV rijdende idioten :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 05-03-2023 22:26 ]

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
De metamorfose van mijn Ducati is inmiddels afgerond, waardoor ik er op de voorpagina bij durf @LankHoar @timmie271. Ik ben woonachtig in Noord-Brabant en mijn 848 komt uit 2008.

Dit was de oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTimZE37otDPgVl8oCP7cCyWEyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba3NX5i7f4uRoYqFj9O3hQ16.jpg?f=fotoalbum_large

Echter waren de bevestigingspunten vanuit de neuskap naar de zijkappen bijna allemaal afgebroken. De garage gaf me de volgende opties mee: of 650 euro neerleggen voor een nieuwe originele neuskap, of een nieuwe kappenset uit China kopen voor het zelfde geld. Ze hadden ervaring met een leverancier die kappen in China lieten maken, ook op (kleur) verzoek, die 'prima' waren. Voor mij een makkelijke keuze, kappen besteld, meer dan 2 maanden gewacht want er ging van alles mis en vervolgens zelf in elkaar gezet. Toen zat ik nog met spiegels en de tank in de oude kleur, welke ik heb laten spuiten. Dit is het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I27TEbyT3k9d5fHIpzFmuafDABc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Z6Vc1HE2A0Sp1An6fXuBSRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIayrMo9ibW4zK8B79lTkvWpRjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFPH0yVabSdyHMfX4Pd5ICJK.jpg?f=fotoalbum_large

De kosten zijn zoals altijd toch weer aardig uit de klauwen gelopen, maar ik ben er zelf heel blij mee, dit is voor mij de ultime Ducati livery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Gaaf ding man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Modz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:22:
De metamorfose van mijn Ducati is inmiddels afgerond, waardoor ik er op de voorpagina bij durf @LankHoar @timmie271. Ik ben woonachtig in Noord-Brabant en mijn 848 komt uit 2008.

[Afbeelding]

Echter waren de bevestigingspunten vanuit de neuskap naar de zijkappen bijna allemaal afgebroken. De garage gaf me de volgende opties mee: of 650 euro neerleggen voor een nieuwe originele neuskap, of een nieuwe kappenset uit China kopen voor het zelfde geld. Ze hadden ervaring met een leverancier die kappen in China lieten maken, ook op (kleur) verzoek, die 'prima' waren. Voor mij een makkelijke keuze, kappen besteld, meer dan 2 maanden gewacht want er ging van alles mis en vervolgens zelf in elkaar gezet. Toen zat ik nog met spiegels en de tank in de oude kleur, welke ik heb laten spuiten. Dit is het eindresultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De kosten zijn zoals altijd toch weer aardig uit de klauwen gelopen, maar ik ben er zelf heel blij mee, dit is voor mij de ultime Ducati livery.
Gaaf! Livery ziet er goed uit :9 Seatpipes op een SS vind ik toch echt wel het mooiste O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
Vrijdag schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Gaaf! Livery ziet er goed uit :9 Seatpipes op een SS vind ik toch echt wel het mooiste O+
Thanks! Ja ik ben ook fan van de seatpipes, hiervoor had ik een CBR600RR, ook met die seatpipes. Geeft een nog meer race look imo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Modz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:41:
[...]
Thanks! Ja ik ben ook fan van de seatpipes, hiervoor had ik een CBR600RR, ook met die seatpipes. Geeft een nog meer race look imo.
Ik ben afgelopen Januari geslaagd voor mijn A rijbewijs en hopelijk komende zaterdag ook een cbr600rr ophalen, eerst zitten kijken naar een r6 of zx6r omdat die qua prijs toch wat goedkoper zijn. Maar de Honda vind ik toch veruit het mooiste van de mid 200 600cc supersports.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
ricjuh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Ik ben afgelopen Januari geslaagd voor mijn A rijbewijs en hopelijk komende zaterdag ook een cbr600rr ophalen, eerst zitten kijken naar een r6 of zx6r omdat die qua prijs toch wat goedkoper zijn. Maar de Honda vind ik toch veruit het mooiste van de mid 200 600cc supersports.
Een hele leuke en gave eerste motor! Mijn garageman zei dat je mid 2000 idd beste voor een CBR kan gaan qua betrouwbaarheid/onderhoud. Vanaf 2010 raadde hij de r6 meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 09:38
Gaaf man, @Modz. Mooie kleuren en voor 2008 model ziet ie er piekgaaf uit. _O_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

En het houdt niet op bij de theorie.

Toen ik m'n AVD deed, stuurde de examinator me een weg in, en die had een bord: "verboden tussen 10:00 en 16:00", en het was 15:30. Dus ik doe onmiddelijk straatje keren, en rij de examinator tegemoedkomend voorbij.

Ik dacht meteen, was dat nou expres of niet? Maar de examinator zei na afloop dat hij oprecht de tijden op dat bord was vergeten, maar dat ik heel vlotjes reageerde.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramfr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 16:47
De garage gaf me de volgende opties mee: of 650 euro neerleggen voor een nieuwe originele neuskap, of een nieuwe kappenset uit China kopen voor het zelfde geld. Ze hadden ervaring met een leverancier die kappen in China lieten maken, ook op (kleur) verzoek, die 'prima' waren....
Zeer gave bike zo.

Mag ik vragen waar deze kappen zijn besteld? Heb zelf een 1098 en zit er over te denken om hier een nieuwe kappenset voor te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modz
bramfr schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Mag ik vragen waar deze kappen zijn besteld? Heb zelf een 1098 en zit er over te denken om hier een nieuwe kappenset voor te halen.
Ik heb ze besteld op https://motorkuipdelen.nl/
Contact gezocht met de eigenaar, fotos aangeleverd van wat ik wilde. Ik had nog aangevraagd of een van de zwarte lijnen op de neus doorbroken kon worden, zodat ik daar mn ducati stikker tussen kon plakken, dit is helaas niet gebeurd. Eigenaar gaf aan het wel doorgegeven te hebben, maar helaas.

Ik heb deze in juni besteld en uiteindelijk in september pas ontvangen. Er was een hoop gedoe met containers die duurder werden en verzendingen die niet verzonden werden. Uiteindelijk erg lang dus.
Daarnaast heb ik de schroevenset erbij besteld. Hier zat 95% van wat ik nodig had aan schroeven erbij, echter miste ik twee lange bouten voor de neus. Deze heb ik van mijn oude set gebruikt, echter waren die te lang, wat ook een hoop gedoe op leverde.

Al met al tevreden met het eind resultaat maar het proces is niet bepaald soepel geweest. De bijgeleverde 'handleiding' is ook zeer sumier. Daarnaast nog een top tip: zet niet de seatcover er op zonder de veer eerst over te zetten, ik kreeg m er bijna niet meer af :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

TucanoItaly schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:22:
[...]

En het houdt niet op bij de theorie.

Toen ik m'n AVD deed, stuurde de examinator me een weg in, en die had een bord: "verboden tussen 10:00 en 16:00", en het was 15:30. Dus ik doe onmiddelijk straatje keren, en rij de examinator tegemoedkomend voorbij.

Ik dacht meteen, was dat nou expres of niet? Maar de examinator zei na afloop dat hij oprecht de tijden op dat bord was vergeten, maar dat ik heel vlotjes reageerde.
Klopt inderdaad. Ik heb dat gehad bij m'n examen voor B. De examinator zegt op een gegeven moment: "Hier linksaf", maar dat was een straat die je van die kant niet in mocht rijden... Dus ik zei: "Dat mag u in uw eigen tijd proberen, ik doe het niet." en dat was 't juiste antwoord natuurlijk.. Maar als je erin trapt ben je dus gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 21:01
ricjuh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Gaaf!
Zelf vind ik een CBR600RR van de eerste generatie met een full Arrow uitlaatsysteem één van de best klinkende viercilinders ooit.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 20:19
Bommes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:58:
[Afbeelding]

Toe nu toe slechts een bui en af en toe druppels.
Redelijk rustig in de bossen gelukkig.
Kan dus lekker door rijden.
Leuk bosje, waar is dit?

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Meestal worden dat soort plekken niet gedeeld openbaar, want na een jaar wordt alles ineens afgesloten omdat het er wel erg druk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Laatst online: 30-09 19:25
Of het is mountainbikeroute waar je eigenlijk niet mag komen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Hoeft niet altijd, hier in de provincie is dat een soort gentlemans agreement.
Sommige routes worden netjes gedeeld, ook de politie is hiervan op de hoogte.

Nu zijn hier in twente ook wel veel mensen die en MTB en MX rijden en het aantal crossers is relatief hoog. Dus er zijn al meer wegen/paden beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toegevoegd :) Ziet er strak uit hoor! Ook weer eens wat anders dan helemaal rood :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:51:
Heerlijk rondje gereden.
25km naar het startpunt, 130km route voornamelijk offroad en weer 25km naar huis.
3:30 uur over de route gereden, paar keer gestopt om even wat te eten en drinken.

[YouTube: Little bit of singletrack on my Moto Guzzi V85TT]

Lekker dagje weer, veel afwisseling in de route.

[YouTube: A bit of sand on my Moto Guzzi V85TT]
Donderdag a.s. naar Emmen daar een dag op de crossbaan met een stelletje mede ADV rijdende idioten :P
Netjes!
Over die omgevallen bomen ging makkelijker dan ik had verwacht!

Heb jij je stuur ook iets naar voren gedraaid? toen ik laatst stond te rijden op zachte ondergrond merkte ik dat stuur ietsje te laag voor me was en herrinderde me dat iemand had gepost dat hij stuur om die reden wat naar voren (en dus omhoog) had gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Weet niet of ik deze vraag hier kan stellen (misschien te off topic), maar aangezien we allemaal motorrijders zijn, weet er iemand misschien wel antwoord op mijn situatie…
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
iMars schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:51:
Weet niet of ik deze vraag hier kan stellen (misschien te off topic), maar aangezien we allemaal motorrijders zijn, weet er iemand misschien wel antwoord op mijn situatie…

***members only***
Volgens mij staat het antwoord op jouw vraag hier: https://www.anwb.nl/jurid...eid/voetganger-of-fietser

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:55:
Meestal worden dat soort plekken niet gedeeld openbaar, want na een jaar wordt alles ineens afgesloten omdat het er wel erg druk wordt.
Dit stukje zat naar ik begreep ook ooit in de TET maar is vanwege wat gezeur van omwonende daaruit gehaald.
Of dat waar is weet ik niet.
Het stikt in ieder geval van de boomstammetjes en dikke takken over het paadje. Duidelijk neer gegooid en/of omgezaagd om te hinderen.

@Nycrea zoals Kneusteun al schrijft deel ik dat liever niet zo op een forum.

@Fedde nee dit was geen mountainbike route, daar stonden geen bordjes van in ieder geval.

@ToolkiT ja valt me niks tegen wat er zo allemaal te doen is met deze fiets.
Ik ben niet kundig genoeg om het voorwiel omhoog te liften dus ben ik beperkt tot de wat kleinere stammetjes. Maar dat gaat dus erg makkelijk. Het stuur heb ik inderdaad een stuk omhoog/ naar voren gedraaid.
Heb ook de vorkpoten iets laten zakken in de tripleclamp. De voorkant van de motor iets omhoog dus. Is maar iets van een cm maar het lijkt alsof de fiets daar net wat stabieler van is geworden op het onverhard.

Bandjes helpen ook wel enorm, zeker in het lossere zand, noppen zijn dan wel een verademing. Op de weg, zeker de natte weg, vallen deze TKC80'S wel erg tegen.
Mijn vorige Bridgestone Adventure cross AX41'S waren daarop heel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:00:
[...]

Dit stukje zat naar ik begreep ook ooit in de TET maar is vanwege wat gezeur van omwonende daaruit gehaald.
Of dat waar is weet ik niet.
Het stikt in ieder geval van de boomstammetjes en dikke takken over het paadje. Duidelijk neer gegooid en/of omgezaagd om te hinderen.

@Nycrea zoals Kneusteun al schrijft deel ik dat liever niet zo op een forum.

@Fedde nee dit was geen mountainbike route, daar stonden geen bordjes van in ieder geval.

@ToolkiT ja valt me niks tegen wat er zo allemaal te doen is met deze fiets.
Ik ben niet kundig genoeg om het voorwiel omhoog te liften dus ben ik beperkt tot de wat kleinere stammetjes. Maar dat gaat dus erg makkelijk. Het stuur heb ik inderdaad een stuk omhoog/ naar voren gedraaid.
Heb ook de vorkpoten iets laten zakken in de tripleclamp. De voorkant van de motor iets omhoog dus. Is maar iets van een cm maar het lijkt alsof de fiets daar net wat stabieler van is geworden op het onverhard.

Bandjes helpen ook wel enorm, zeker in het lossere zand, noppen zijn dan wel een verademing. Op de weg, zeker de natte weg, vallen deze TKC80'S wel erg tegen.
Mijn vorige Bridgestone Adventure cross AX41'S waren daarop heel wat beter.
in filmpje kan je trouwens je sat-nav zien.. dus voor locals misschien te herkennen?

TKC70(rocks) zijn op nat tarmac prima weet ik van de V7 :) maar in het zand en modder weer een stuk minder.. blijft schipperen met banden..

ik ga eens kijken naar de voorvorken laten zakken.. klinkt als een goed idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

***members only***
Ik zou de tegenpartij erop wijzen dat er vrijwel geen schade is (100 euro...) en het via de verzekering willen regelen voor beide partijen alleen nadeel kent. Zij moeten veel en veel langer wachten op hun geld en jij bent je no-claim kwijt. Daar win je ook niets mee.

Zelf zou ik een schade <500 euro altijd zelf betalen. Kan me in dat geval niks schelen wat de tegenpartij wil. Voor dergelijke schades is mijn standaard antwoord dat ik niet verzekerd ben vanwege geloofsovertuigingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik dit lees maakt hij wel een kansje..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY_hxH7Z9rUpvs8PmuOS-rdD-m8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lr2ojKwyd2TJkvXpTNJurILV.png?f=user_large
fietsganger geeft zelf aan fout te zijn.. dus bewijs..
motor verminderde snelheid om rekening te houden met, maar fietser reed (van links) voor motor.. lijkt me overmacht..

MAAAAR.. je verzekering moet daar wel werk van willen maken.. vaak zijn die liever lui dan moe en geven ze liever jouw een hogere premie ipv de zaak aan te vechten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Ik zou de tegenpartij erop wijzen dat er vrijwel geen schade is (100 euro...) en het via de verzekering willen regelen voor beide partijen alleen nadeel kent. Zij moeten veel en veel langer wachten op hun geld en jij bent je no-claim kwijt. Daar win je ook niets mee.

Zelf zou ik een schade <500 euro altijd zelf betalen. Kan me in dat geval niks schelen wat de tegenpartij wil. Voor dergelijke schades is mijn standaard antwoord dat ik niet verzekerd ben vanwege geloofsovertuigingen :+
Je kan altijd je eigen verzekering schadeloos stellen en dan heb je ook geen consequenties voor je bonus/malus. Mag meestal tot een jaar na de schade.

Dus, zie polisvoorwaarden @iMars, en overleg met je verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Je kan altijd je eigen verzekering schadeloos stellen en dan heb je ook geen consequenties voor je bonus/malus. Mag meestal tot een jaar na de schade.

Dus, zie polisvoorwaarden @iMars, en overleg met je verzekeraar.
Mijn ervaring met zoiets dan toch maar aan de verzekeraar overlaten is niet zo best.. Dus bij een schade van minder dan 500 euro blijft de verzekeraar in het geheel buiten beeld. Ook als de tegenpartij wel graag mijn verzekeraar wil naaien.

been there, done that..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe doen jullie trouwens het terugschakelen?

Met een auto kun je van de 5 naar de 2 toe zonder dat je daar over hoeft na te denken... je weet de posities van de pook en hoeft niet te onthouden waar alles zit.

Maar als ik nou opschakel, dan ga ik niet actief onthouden in welke versnelling ik zit. En moet ik dan terug naar 2 of 1.... waar let je dan op? Je gaat niet als een gek doortrappen zodat je zeker weet dat je in de 1 zit, zijn er nog truucjes of iets voor? Of is dat echt gewenning?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:32

A13X

Dude

Christiano007 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:35:

Met een auto kun je van de 5 naar de 2 toe zonder dat je daar over hoeft na te denken... je weet de posities van de pook en hoeft niet te onthouden waar alles zit.

Maar als ik nou opschakel, dan ga ik niet actief onthouden in welke versnelling ik zit. En moet ik dan terug naar 2 of 1.... waar let je dan op? Je gaat niet als een gek doortrappen zodat je zeker weet dat je in de 1 zit, zijn er nog truucjes of iets voor? Of is dat echt gewenning?
Luisteren en af en toe vloeken omdat je er 1 te hoog of te laag zit tijdens een manoeuvre :+

Of je hebt de luxe dat je kunt spieken op je gearindicator :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Motor kopen met gear indicator 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07:39
Goed luisteren, vooral als je koppeling op laat komen. Als het erg hoog klinkt zit je in een lage versnelling 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22

Dat is gewenning. Mijn motor heeft een versnellingsindicator, maar die geeft tegenwoordig de versnelling 'ongeveer' aan :+
Maar hierdoor merk ik wel dat ik er steeds minder op ga kijken naar mate ik mn motor beter ken. Gaat het daarmee foutloos, nee. Maar ook dat hoort er bij.
Dus mijn advies is: veel kilometers maken, je motor leren kennen en ervaring op doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
LankHoar schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Toegevoegd :) Ziet er strak uit hoor! Ook weer eens wat anders dan helemaal rood :)
Thanks voor het toevoegen, ik zie alleen dat nu de foto met mn oude kappen erop staat. Kan je de foto met de nieuwe kappen erin zetten?

Edit: Is al geregeld, nvm

[ Voor 4% gewijzigd door Modz op 07-03-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Laatst online: 28-09 20:19

Voor mij maakt het niet uit welk nummer de versnelling heeft, ik reageer op de snelheid en toerental van de motor, als dat goed is dan is het nummertje niet belangrijk. Meestal gaat dit ook met 1 versnelling tegelijk, dus heb je ook niet heel snel iets geks. Als je een foutje maakt en te ver door bent getrapt, merk je dat snel genoeg en trap je weer eentje terug. Alleen in stilstand kan je natuurlijk niets aanvoelen, dus daar trap ik door tot ik voel dat hij in zn 1 zit.
Dus ik zou vooral aanraden, denk niet na over versnelling in getallen maar leer jezelf aan te voelen wat waar klopt. Dus niet "scherpe bocht, ik moet naar zijn 2", met een beetje ervaring voel je het vanzelf aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Nycrea op 07-03-2023 08:29 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30

Na wat rondjes op je motor weet je vanzelf wel bij welke snelheid hij hoeveel toeren maakt in welke versnelling ;). Dan weet je ook dat je 4, 3 of 2 klikjes terug moet voor die rotonde.

Ja ik neem een rotonde rustig in zijn 2, in zijn 3 begint de Duke te bokken onder de 40 :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online

***members only***
Hier soort gelijke situatie., maar met de auto.
Vriendin was voor werk naar Singapore, komt terug op schiphol dikke deuk en kras in de gloednieuwe auto....

Schiphol geeft geen camera beelden dus je kan geen fuck :X voor waarde fonds heb je immers bewijs nodig dat je het niet zelf hebt gedaan.

In een jaar tijd ook al twee keer een spiegel eraf getrapt door iemand ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Als je ineens op je achterwiel rijdt, dan heb je te ver teruggeschakeld :P

Ik doe het op gevoel maar dat is meer ervaring. Heb een motor die ouder is dan de gemiddelde tweaker en ik kan inmiddels aan het geluid wel herkennen waar ik in zit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57

BM

Moderator Spielerij

***members only***
Mijn ervaring met verzekeringen: you're screwed. Dit win je niet, en gaat je geld kosten. Hier tijdje terug met auto soortgelijk geval gehad. Ook tegenpartij die aangaf te hard gereden te hebben en 'dacht dat het wel pastte', uiteindelijk heeft het ons gewoon dik geld gekost, en zijn we behoorlijk aantal treden gezakt in schadevrije jaren.

Verzekeringen, het is dat je ze nodig hebt, maar per saldo heb je er vrij weinig aan :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:38

BioHazard

*\o/*

charrel schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:50:
[Afbeelding]

Oef, mijn 17 R1200R ook eens gaan controleren. Kijken of ik eea voor kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
KillaZ schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Na wat rondjes op je motor weet je vanzelf wel bij welke snelheid hij hoeveel toeren maakt in welke versnelling ;). Dan weet je ook dat je 4, 3 of 2 klikjes terug moet voor die rotonde.

Ja ik neem een rotonde rustig in zijn 2, in zijn 3 begint de Duke te bokken onder de 40 :o
Rotonde neem ik ook meestal in z'n 2 hoor, al zou het ook in de 6 kunnen :9 :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 08:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, ik was het al jaaaren van plan (natuurlijk), maar nadat ik bij mijn schoonvader achterop z'n FJR1300 heb meegereden en mijn vriendin mij ook al helemaal gek had gemaakt ben ik toch overstag. Dat A'tje moet toegevoegd worden aan mijn rijbewijs :+ Was eerder ook wel een bewuste keuze om nog niet voor het rijbewijs te gaan omdat ik nog geen 24 was en geen zin had om dingen vaker te moeten doen.

Ik heb er geen gras over laten groeien, het theorie heb ik afgelopen week behaald, op amper 8 minuten stond ik alweer buiten de zaal haha. Theorie is niet lastig imho, maar de vraagstelling van het CBR is dat wel. 'Mag dit?', ja euh.. Ja? Maar waarschijnlijk wil je nee horen omdat het om reden X of Y niet veilig zou zijn.. Maargoed. Ondertussen mijn eerste rijles ook gepland voor over (precies) 2 weken. Motorhelmen ben ik gaan proberen, is uiteindelijk een HJC C91 geworden omdat die gewoon fijn zat. Meteen een Pinlock lens erbij besteld en erin gezet. Helmen van 300-400,- zaten gewoon niet lekker.

Kleding vind ik lastig, maar ik kwam gisteren deze tegen: https://www.tenkateshop.c...ombi-166-4103-52-177.html en heb zoiets van, voor dat geld wil ik het wel eens proberen. Ik ga dit weekend sowieso naar een grote kledingzaak om eens het e.e.a. te passen, maar als dat pak voor dat geld (en ik heb de optionele rug en heup-beschermers erbij genomen) goed is ben ik snel en relatief goedkoop klaar voor de lente/zomer natuurlijk. Leren handschoenen kan ik lenen van mijn vriendin. Fatsoenlijke wandelschoenen heb ik, maar wil eigenlijk wel voor motorschoenen gaan.

Alleen de motoren-markt is echt een ramp.. Man man man. Ik wil graag voor een niet al te zwaar tour-model gaan, op de shortlist staat de Honda NC750X en de Kawasaki Versys 650. Ben daar ook op gaan proefzitten (helaas nog niet rijden natuurlijk), en ik zit gezien mijn lengte (1.90) best lekker op deze 2 motoren. Ik krijg echter kromme tenen als ik zie dat men voor bijna 10 jaar oude exemplaren met 40-50-60dkm nog ~6500,- wil terwijl ze nieuw 9300,- kosten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46
Edit; niet goed gelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door dubbeldekkert op 07-03-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Maar even voor mijn beeld (let op, ik ben een leek), dit is een 2-delig pak. M.a.w. losse jas en broek. Dus wat is daar dan precies anders aan dan een losse jas en broek? :+

Edit: Ok, net je edit gemist haha :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 07-03-2023 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:18:
Kleding vind ik lastig, maar ik kwam gisteren deze tegen: https://www.tenkateshop.c...ombi-166-4103-52-177.html en heb zoiets van, voor dat geld wil ik het wel eens proberen.
Is dat pak niet meer race-geörienteerd? Ziet er voor mij uit als een soort racepak, of in ieder geval een sportief pak. Die sportieve pakken hebben een snit waardoor je als je niet op de motor zit met van die kromme armen en benen loopt. Een tourpak is wat ruimer gesneden en misschien ook wat comfortabelen als je ermee moet rondlopen.
Ik ga dit weekend sowieso naar een grote kledingzaak om eens het e.e.a. te passen
Passen is eigenlijk verplicht. Pasvorm is erg belangrijk
Fatsoenlijke wandelschoenen heb ik, maar wil eigenlijk wel voor motorschoenen gaan.
Wandelschoenen zijn geen motorschoenen. Als je een schuiver maakt, slijt dat 'stevige' leer binnen 3 seconden op en begint het asfalt aan je enkel te knagen. Gewoon motorlaarzen kopen. Sowieso zouden wandelschoen geen gezicht zijn bij dat leren pak. Bij zo'n pak horen laarzen. Bij een tourpak kun je nog van die lage motorlaarsjes doen, maar ik zou gewoon echte laarzen nemen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Maar even voor mijn beeld (let op, ik ben een leek), dit is een 2-delig pak. M.a.w. losse jas en broek. Dus wat is daar dan precies anders aan dan een losse jas en broek? :+

Edit: Ok, net je edit gemist haha :+
:+ Ik sluit me verder volledig aan bij @mphilipp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 21:44
Vrijdag schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:44:
[...]

Als je ineens op je achterwiel rijdt, dan heb je te ver teruggeschakeld :P

Ik doe het op gevoel maar dat is meer ervaring. Heb een motor die ouder is dan de gemiddelde tweaker en ik kan inmiddels aan het geluid wel herkennen waar ik in zit.
Bij mijn SP is het als het achterwiel blokkeerd zit je een versnelling te laag en de koppeling te snel losgelaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

mphilipp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Is dat pak niet meer race-geörienteerd? Ziet er voor mij uit als een soort racepak, of in ieder geval een sportief pak. Die sportieve pakken hebben een snit waardoor je als je niet op de motor zit met van die kromme armen en benen loopt. Een tourpak is wat ruimer gesneden en misschien ook wat comfortabelen als je ermee moet rondlopen.

[...]

Passen is eigenlijk verplicht. Pasvorm is erg belangrijk

[...]

Wandelschoenen zijn geen motorschoenen. Als je een schuiver maakt, slijt dat 'stevige' leer binnen 3 seconden op en begint het asfalt aan je enkel te knagen. Gewoon motorlaarzen kopen. Sowieso zouden wandelschoen geen gezicht zijn bij dat leren pak. Bij zo'n pak horen laarzen. Bij een tourpak kun je nog van die lage motorlaarsjes doen, maar ik zou gewoon echte laarzen nemen.
Van wat ik lees is het bedoeld voor een tourtocht, maar ook voor een dagje circuit. In ieder geval wel wat sportiever ja. Maar van wat ik van jullie al lees dus niet de ideale keuze.
Ik laat het allemaal eens gebeuren, ik kan het ook terugsturen natuurlijk, voor annuleren is het toch te laat.

Nee dat ben ik ook met je eens wat betreft schoenen, daarom wil ik die motorlaarzen ook. Mijn rijinstructeur zei in ieder geval dat een fatsoenlijke set wandelschoenen die tot boven de enkel komen voor de rijles voldoende is. Zelf ben ik van mening dat het niet uit ziet en met schakelen waarschijnlijk ook niet ideaal is. En ze hebben me bijna 300,- gekost dus beschadigingen hoef ik liever ook niet ;)

Ik krijg het trouwens wel Spaans benauwd als ik naar de wachttijden bij het CBR kijk. Gemiddeld 16 weken om een examen te plannen.. Nu ga ik niet van mezelf zeggen dat ik dit wel eventjes doe, maar ik verwacht gezien ruime ervaring op de weg in zowel auto als op brommer dat ik geen 40 lessen nodig ga hebben. M.a.w, dan zou ik moeten weten wanneer een examen gepland kan worden, en op basis daarvan afstemmen wanneer ik echt kan beginnen met lessen. Heb het idee dat je met wat pech pas na de zomervakantie je rijbewijs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:18:
Kleding vind ik lastig, maar ik kwam gisteren deze tegen: https://www.tenkateshop.c...ombi-166-4103-52-177.html en heb zoiets van, voor dat geld wil ik het wel eens proberen. Ik ga dit weekend sowieso naar een grote kledingzaak om eens het e.e.a. te passen, maar als dat pak voor dat geld (en ik heb de optionele rug en heup-beschermers erbij genomen) goed is ben ik snel en relatief goedkoop klaar voor de lente/zomer natuurlijk. Leren handschoenen kan ik lenen van mijn vriendin. Fatsoenlijke wandelschoenen heb ik, maar wil eigenlijk wel voor motorschoenen gaan.
Het is zoals ik het zie meer een pak gericht op de sportieve rijder. Je kan er natuurlijk ook een tourrit mee maken maar als je een motor hebt waar je meer rechtop zit ziet het er niet uit. Dus een pak met een beperkt bereik qua gebruik. Koop je echter een R6 of een CBR600RRRR dan past het wel :)

Voor 'normaal' gebruik (lees op de door jou gewenste motoren als de Honda NX750X) is een textiele pak veel praktischer. Daar kan je ook een spijkerbroek/trainingspak broek dragen onder de overbroek. Bij zo'n racepak past geen andere reguliere broek onder. Wat je er juist wel onder wil dragen is een soort van thermo legging (heb je ook voor warm weer). Anders plak je met je huid aan de binnenkant van het pak, en dat is geen pretje met uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Het is zoals ik het zie meer een pak gericht op de sportieve rijder. Je kan er natuurlijk ook een tourrit mee maken maar als je een motor hebt waar je meer rechtop zit ziet het er niet uit. Dus een pak met een beperkt bereik qua gebruik. Koop je echter een R6 of een CBR600RRRR dan past het wel :)

Voor 'normaal' gebruik (lees op de door jou gewenste motoren als de Honda NX750X) is een textiele pak veel praktischer. Daar kan je ook een spijkerbroek/trainingspak broek dragen onder de overbroek. Bij zo'n racepak past geen andere reguliere broek onder. Wat je er juist wel onder wil dragen is een soort van thermo legging (heb je ook voor warm weer). Anders plak je met je huid aan de binnenkant van het pak, en dat is geen pretje met uit trekken.
Heb toch maar gebeld en bestelling kon nog geannuleerd worden. Dus dat maar gedaan dan als ik dit allemaal hoor. Racemotor gaat hem (in ieder geval voorlopig) sowieso niet worden. Ik wil ook wat op vakantie kunnen gaan met de motor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 20:52
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Heb toch maar gebeld en bestelling kon nog geannuleerd worden. Dus dat maar gedaan dan als ik dit allemaal hoor. Racemotor gaat hem (in ieder geval voorlopig) sowieso niet worden. Ik wil ook wat op vakantie kunnen gaan met de motor namelijk.
Met een "racemotor" op vakantie gaat ook hoor, wat je vooral moet doen als ik het zo lees is: het even rustig aan doen. Je bent al "jaren" van plan om met de motor te gaan rijden en nu ineens moet alles snel-snel (of zo leest het toch).

Dus, je tijd nemen om:
- kleding te gaan passen;
- motoren te gaan proefzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door theredone51 op 07-03-2023 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Kuusj ga gewoon naar een fysieke winkel en pas eens wat kleding.
Ik zou beginnen met een "simpele" textiel broek en jas.
Niet omdat dat mooi, beter of super fijn is.
Maar je wensen veranderen toch weer over een zeer korte tijd.
Misschien koop je over een jaar toch die racer en wil je wel zo een full-leather pak uit 1 stuk.
Of ga je compleet voor de chopper en moet het minstens 300 franjes hebben.

En wat de wens ook wordt, een standaard textiel pak past overal wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Behalve dat zo'n pak vooral racey is, is het ook van leer. Als je gaat toeren en op vakantie wilt met de motor zou ik kijken naar de waterdichtheid. Er zijn prima textiele pakken te krijgen die wat meer urban/tour georiënteerd zijn en ook een paar buitjes kunnen verdragen. Daar zijn dan ook weer enorm veel gradaties in natuurlijk. Voor een lente buitje hier en daar tijdens een dagrit kom je met alles wat "waterdicht" zegt wel uit de voeten, maar voor een vakantie in Schotland met soms dagenlange plensbuien kies je best voor volledig Goretex. Trek dan je portemonnee maar open.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Bommes schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:17:
@Kuusj ga gewoon naar een fysieke winkel en pas eens wat kleding.
Ik zou beginnen met een "simpele" textiel broek en jas.
Niet omdat dat mooi, beter of super fijn is.
Maar je wensen veranderen toch weer over een zeer korte tijd.
Misschien koop je over een jaar toch die racer en wil je wel zo een full-leather pak uit 1 stuk.
Of ga je compleet voor de chopper en moet het minstens 300 franjes hebben.

En wat de wens ook wordt, een standaard textiel pak past overal wel bij.
Dit heb ik ook gedaan inderdaad, behalve dat ik eerst een leren jas heb gekocht, en daarna dus vrij snel een textiele jas tegen de regen erbij moest hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Nou ja zo een textiel pak is altijd fijn om "er bij" te hebben.
Meestal is de maatvoering dusdanig dat het over gewone kleding heen past, dus voor woon werk ook bruikbaar.
Vaak voorzien van voering dus ook in de wat koudere tijden te gebruiken.

Ondertussen heb ik: 1 leren jas, 2 verschillende jeans broeken, een textiel pak (broek en jas), doorwaai jas, cross harnas, leren motorboots, cross laarzen, hoge motor sneakers, 3 helmen, 5 verschillende paren handschoenen, regenpak, diverse verschillende colletjes, thermo onderkleding in allerlei soorten en maten.
Enz enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Bedankt voor de adviezen allemaal :) Snap dat het wat haastig over komt, dat valt echter reuze mee. Voor de prijs van dat pak dacht ik, dit is het proberen waard. Maar ik ben ook wel iemand die liever niet een pakket voor jan doedel het hele land door laat gaan, dus vandaar dat ik het dan liever met de inzichten van jullie annuleer.

Ik ben dus al een middag gaan proefzitten op van alles, daaruit zijn de NC750X en Versys 650 als positief ervaren. Dat wil niet zeggen dat ik gisteren een motor gekocht wil hebben, maar wel dat ik wil weten waar ik naar kan kijken :) En wat betreft kleding ga ik dus dit weekend.

Maar goed, samengevat kan ik dus het beste kijken naar iets wat bij voorkeur waterdicht is, en van textiel. Niet al te duur of luxe, dat kan later nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Het mag gerust duur en of luxe zijn, als je het geld er voor hebt dan houd niets je tegen.
En als je al heel je leven droomt over model motor X en daarbij passende kleding dan kan niemand je toch op een ander idee brengen.
Gewoon kopen dus wat je wil en wat je tof vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat ook al gezegd is door @MichielK71 , zo'n legging/lange onderbroek is eigenlijk altijd fijn. Ik heb een GoreText pak, en jaren geleden had ik ook een leren pak, en ik draag altijd die lange onderbroek. Het is een Icebreaker Merinowol ding. Vind ik eigenlijk altijd prettiger dat meteen in je pak. En ik heb altijd een soort sportshirt aan als eerste laag. Zo'n shirt, met die lange onderbroek is voornamelijk bedoeld als comfortlaag en om transpiratie te absorberen. Zo zal je pak minder snel gaan ruiken. Bovendien hebben die sportshirts de eigenschap dat ze transpiratie verspreiden waardoor je a)geen natte plekken krijgt en b)sneller weer droog bent. Als het erg warm is, kun je het daarbij laten. Is het ietsje frisser, kun je er een fleece ding overheen dragen. Ik heb een (Klim) pak zonder voering, dus ik heb verschillende opties voor een warme onderlaag. Het dunne sportshirt wordt dan verwisseld voor een dikker gebreid merinowollen shirt en daar overheen een thermofleece trui. Thermofleece is heerlijk warm en toch dun. Zo zit je niet als Michelin mannetje op de motor.

Nou hebben de meeste pakken wel een thermovoering, dus mijn lagen zijn niet voor iedereen van toepassing, maar een sportshirtm al dan niet van merinowol is eigenlijk altijd wel een aanrader imho. Het grote voordeel van Merinowol is dat het van nature geen luchtjes opneemt (anti-bacteriëel). Je hebt ook shirts met zilvernanodeeltjes bladibla, maar dat was je er langzaam maar zeker uit. Ze werken wel, maar dat wordt steeds minder. Merinowol is alleen best duur, maar wat mij betreft het geld wel waard.

Dat zijn een mijn 'pro-tips'. Iedereen heeft zo zijn eigen dingen die in de loop der jaren worden 'ontwikkeld' en dat is het leuke van een forum. Je krijgt nu gratis en voor niets heel veel kennis over je uitgestort... Daar mag jij nu kaas van gaan maken :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Tip voor die Merinowol onderkleding: Decathlon.
Tenminste als je niet veel langer dan 1,85 bent. Want blijkbaar denken ze bij de Decathlon dat we allemaal van die kleine Franse onderdeurtjes zijn of zo.
Maar een passende (lang genoeg) broek daar vinden is met 1,90m al zo goed als onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
mphilipp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:24:
Nou hebben de meeste pakken wel een thermovoering, dus mijn lagen zijn niet voor iedereen van toepassing, maar een sportshirtm al dan niet van merinowol is eigenlijk altijd wel een aanrader imho. Het grote voordeel van Merinowol is dat het van nature geen luchtjes opneemt (anti-bacteriëel). Je hebt ook shirts met zilvernanodeeltjes bladibla, maar dat was je er langzaam maar zeker uit. Ze werken wel, maar dat wordt steeds minder. Merinowol is alleen best duur, maar wat mij betreft het geld wel waard.
Ik heb ooit van die thermo onderkleding gekocht bij de Lidl (Crivit). Veel te strak, zit niet lekker, en daarmee blijft het in de kast liggen. Dat is pas duur :)

Ik snap wat je zegt @mphilipp en niet iedereen kan evenveel geld uitgeven. Maar mijn persoonlijke mening is dat iets veel geld kan kosten maar dan nog niet 'duur' is. Wel kan iets wat veel minder kost 'duur' zijn omdat het niet functioneerd of snel stuk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:36:
[...]
Ik heb ooit van die thermo onderkleding gekocht bij de Lidl (Crivit). Veel te strak, zit niet lekker, en daarmee blijft het in de kast liggen. Dat is pas duur :)

Ik snap wat je zegt @mphilipp en niet iedereen kan evenveel geld uitgeven. Maar mijn persoonlijke mening is dat iets veel geld kan kosten maar dan nog niet 'duur' is. Wel kan iets wat veel minder kost 'duur' zijn omdat het niet functioneerd of snel stuk gaat.
Klopt helemaal. Het vinden van fijne motorkleding is een persoonlijke reis met veel zijweggetjes en omleidingen. Voor sommigen is goedkoop de insteek, voor anderen comfort en anderen vinden de looks weer erg belangrijk. Zo zijn er nog een paar benaderingen. Maar dat is dus het fijne van zo'n forum. Al die kennis kun je in je zak steken en aan (proberen te) denken als je iets gaat kopen. En na verloop van tijd kom je vanzelf op iets uit dat voor jou perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:22:
Bedankt voor de adviezen allemaal :) Snap dat het wat haastig over komt, dat valt echter reuze mee. Voor de prijs van dat pak dacht ik, dit is het proberen waard. Maar ik ben ook wel iemand die liever niet een pakket voor jan doedel het hele land door laat gaan, dus vandaar dat ik het dan liever met de inzichten van jullie annuleer.

Ik ben dus al een middag gaan proefzitten op van alles, daaruit zijn de NC750X en Versys 650 als positief ervaren. Dat wil niet zeggen dat ik gisteren een motor gekocht wil hebben, maar wel dat ik wil weten waar ik naar kan kijken :) En wat betreft kleding ga ik dus dit weekend.

Maar goed, samengevat kan ik dus het beste kijken naar iets wat bij voorkeur waterdicht is, en van textiel. Niet al te duur of luxe, dat kan later nog.
Vergeet de NC700X niet, dat is ook een prima motor. Of een Transalp 700 (rijd ik zelf). Is bewezen betrouwbare techniek. Niet heel spannend qua rijden maar je bent ook geen slak. Zithouding is lekker rechtop en 'hoog', je hebt dus goed overzicht over het overige verkeer (behalve bestelbusjes, touringcars en vrachtwagens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

mphilipp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Voor sommigen is goedkoop de insteek, voor anderen comfort en anderen vinden de looks weer erg belangrijk. Zo zijn er nog een paar benaderingen.
Ikzelf vind veiligheid het belangrijkst. Ik kocht een Richa broek, en vraag of er level 2 protectoren in zitten. Nee dus, en laat ze vervangen. Ik vraag aan de verkoopster, wie koopt er in hemelsnaam een broek van 350 euro, om dan vervolgens de standaard level 1 protectoren er in te laten zitten.

Zegt ze: "Je bent de eerste die het vraagt, ik krijg vaak het verzoek of ze ER UIT kunnen worden gehaald".

Een motorbroek zonder protectoren 8)7
Logisch toch, want de motor is bij uitstek een vervoersmiddel waar je totaal niet kwetsbaar bent :+

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Vergeet de NC700X niet, dat is ook een prima motor. Of een Transalp 700 (rijd ik zelf). Is bewezen betrouwbare techniek. Niet heel spannend qua rijden maar je bent ook geen slak. Zithouding is lekker rechtop en 'hoog', je hebt dus goed overzicht over het overige verkeer (behalve bestelbusjes, touringcars en vrachtwagens).
Of een Suzuki V-Strom of Yamaha Tracer 700, die vallen ook wel in het rijtje van een Versys, eventueel nog een Triumph Tiger proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

BioHazard schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:59:
[...]

Oef, mijn 17 R1200R ook eens gaan controleren. Kijken of ik eea voor kan zijn.
Net ook gehoord van de dealer waar ik ook al een beetje bang voor was dat alleen de GS en overheid RT eronder vallen. Verder is aan het jezelf, ik zou dus inderdaad het laatste harmonica rubber even omhoog schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TucanoItaly schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:00:
[...]
Ikzelf vind veiligheid het belangrijkst.
Inderdaad. Het is moeilijk om echt te zeggen 'dit gaat boven dat', maar veiligheid (zowel actief als passief), pasvorm/comfort, functionaliteit zijn wat mij betreft de belangrijkste. Dan pas ga ik kijken of ik het betreffende kledingstuk mooi vind en of ik het kan/wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
geert_s schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:03:
[...]

Of een Suzuki V-Strom of Yamaha Tracer 700, die vallen ook wel in het rijtje van een Versys, eventueel nog een Triumph Tiger proberen?
Ook allemaal prima motoren. Ik had alleen het idee dat @Kuusj niet zoveel geld wilde uitgeven. Een V-Strom is er natuurlijk al wel een tijdje dus die zijn nog voor redelijk geld te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Ook allemaal prima motoren. Ik had alleen het idee dat @Kuusj niet zoveel geld wilde uitgeven. Een V-Strom is er natuurlijk al wel een tijdje dus die zijn nog voor redelijk geld te vinden.
Probleem is dat ik al een hele hoop dure hobby's heb, en ik niet van plan ben mijn ook al dure daily (Volvo S40 T5) weg te gaan doen. Mijn eerste instinct was een budget van 5000-5500,-. Ik merk dat ik dan weinig kans maak bij de NC750X en Versys 650 van >2014/2015. Ben op een 2016 NC750X gaan zitten met 60dkm op de teller en dat was gevoelsmatig niet goed. Vering zo slap als een natte dwijl en koppelingshendel zo zwaar dat je er na 10x koppelen kramp van krijgt. En die moest dan 6750,- opleveren 8)7

De NC700X gaat wel meer richting de 5000-6000,-, mijn vriendin heeft nu een CB500X gekocht wat de max van haar nu te halen rijbewijs is (A2), en ze zegt dat ik die 35kW waarschijnlijk heel snel moe ben. Ze heeft ergens een punt gezien de vermogens in mijn auto's, maar van de andere kant denk ik dat het misschien niet verkeerd is te beginnen met een minder krachtig model. Als het maar veilig is qua inhalen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Dan heb je de verkeerde maat ;) Het is ook wel thermokleding die strak hoort te zitten. Vanmorgen nog het shirt ervan gebruikt, was er blij mee in de koude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik gok er een beetje op dat @Kuusj , vanwege zijn locatie, richting Aachen gaat om te winkelen. Louis, Polo, FC-Moto (Würselen). Nee, ik ken je niet persoonlijk, wees gerust. :+

Dat gezegd hebbende: Louis heeft als huismerk Vanucci, waar vaak erg goed spul bij zit. Mijn favoriete thermo-kleding is bijvoorbeeld van Vanucci. Zowel voor de warmere als koudere temperaturen.
Tegenwoordig hebben ze zelfs complete pakken of laarzen van dat merk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Probleem is dat ik al een hele hoop dure hobby's heb, en ik niet van plan ben mijn ook al dure daily (Volvo S40 T5) weg te gaan doen. Mijn eerste instinct was een budget van 5000-5500,-. Ik merk dat ik dan weinig kans maak bij de NC750X en Versys 650 van >2014/2015. Ben op een 2016 NC750X gaan zitten met 60dkm op de teller en dat was gevoelsmatig niet goed. Vering zo slap als een natte dwijl en koppelingshendel zo zwaar dat je er na 10x koppelen kramp van krijgt. En die moest dan 6750,- opleveren 8)7

De NC700X gaat wel meer richting de 5000-6000,-, mijn vriendin heeft nu een CB500X gekocht wat de max van haar nu te halen rijbewijs is (A2), en ze zegt dat ik die 35kW waarschijnlijk heel snel moe ben. Ze heeft ergens een punt gezien de vermogens in mijn auto's, maar van de andere kant denk ik dat het misschien niet verkeerd is te beginnen met een minder krachtig model. Als het maar veilig is qua inhalen etc.
Waarom starten met een >2014 model? Mijn eerste was een 1999, daarna 2002, nu sinds een jaar een 2013 model omdat ik veel rij en graag een stap groter wilde. Was anders voor plezier nog prima blij met mijn 2002 FZS600 Fazer. Koop je voor een schijntje en prachtig om mee te testen .
Een FJR 1300 of een V-Strom 1000 kun je al voor veel minder krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Een leuke V-Strom heb je wel tussen de 4-6K. Je kunt ook kijken voor een naked, mits je daar een beetje op kunt zitten met jouw lengte. Ik ben begonnen op een Honda CB600F (Hornet), model 2007. Prima beginnersmotor voor 4-5K (daar heb ik hem 6 jaar geleden ook voor gekocht, dus de prijzen zijn inderdaad gigantisch hoog op het moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nldls schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Waarom starten met een >2014 model? Mijn eerste was een 1999, daarna 2002, nu sinds een jaar een 2013 model omdat ik veel rij en graag een stap groter wilde. Was anders voor plezier nog prima blij met mijn 2002 FZS600 Fazer. Koop je voor een schijntje en prachtig om mee te testen .
Een FJR 1300 of een V-Strom 1000 kun je al voor veel minder krijgen,
Fazers zijn zeker leuk, maar zou wel een model met ABS adviseren, vooral als touren en woon-werk ook bij het geplande gebruik horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb bij Goedhart genoeg leuke tweedehandsjes gezien van 4~6K, en dat is dan zelfs nog een dealer prijs met 12mnd garantie.

Correctie... beginnend vanaf 6k...

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 07-03-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20
Een van de beste rijders die ik ken, sowieso beter dan ik, raakte ik op de bochtige stukjes echt niet kwijt, terwijl hij op een MT-03 achter me aan zat. Vermogen zegt niks. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
[...]

Ikzelf heb twee jaar geleden mazzel gehad en voor €4750 een Tiger 800XC uit 2014 op de kop kunnen tikken. Met 124.000km op de teller, dat wel.

Inmiddels staat er 147.000km op en deze zijn er probleemloos bijgekomen, naast het reguliere slijtage onderhoud (banden, olie en remmerij) geen problemen.

De laatste grote beurt deed wel pijn in m'n portemonnee (o.a. beide remschijven en blokken voor moesten vervangen worden). Onderhoud doe ik bij dezelfde Triumph dealer als waar ik de motor kocht.

Motor gekocht van de monteur die hem al die tijd in onderhoud had (van 1e eigenaar), onder het mom van 'als ie al zover is gekomen met goed onderhoud dan ga ik daar mee door'.

Lang verhaal kort; motorrijden een dure hobby. :+
Pagina: 1 ... 462 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.