• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:52
@Kuusj 60K Km voor een NC750 of NC700 is niet overdreven veel. Dit zijn blokken afgeleid van een auto motorblok en gericht op weinig toeren draaien. Dat vering aanvoelt als een slappe dweil kan ook komen door het soort vering. Mijn motor heeft ook geen superstrakke vering, een setje nieuwe progressieve veren van Hyperpro doen echter wonderen heb ik me laten vertellen. Ook andere vork olie kan al helpen.

Hele volksstammen rijden rond met een 500cc motor en zijn daar dik tevreden mee. Ik verwonder me iedere keer weer als er in een motorblad staat dat je nu eindelijk goed mee kan komen met een motor die een dik vermogen heeft. Alsof je met een motor met minder vermogen niet vooruit kan komen.

Uitgezonderd de 125 cc klasse, daar heb je buiten de stad en de provinciale wegen niet zoveel aan. Maar 35Kw / 48 PK is om mee te beginnen prima. Je verliest het natuurlijk van de Panigales en S1000 RRRRR'en van deze wereld, maar waar haal je uiteindelijk je plezier uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Als je het afzet tegen het gewicht, is 50 pk al veel meer dan 150 pk bij een auto. Ik heb 140 pk in de motor hangen, maar de keren dat je dat aan kunt en durft te spreken is echt heel beperkt. Rond de 80/100 pk is echt alles wat je ooit nodig gaat hebben om zeer vlot te rijden.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 11:40

4x2

lộn xộn quá

Volgens mij moet ik mn NC700X met 20K eens te koop zetten, goed kans dat ie ongeveer hetzelfde (of meer) oplevert als dat ie gekost heeft :+

Heeft overigens genoeg vermogen om prima mee rond te buffelen, maar heel snel zijn ze inderdaad niet, maar dat begint pas wat irritanter te worden vanaf de 120/130 (en dan ook alleen maar als je meeer gewend bent)

leeg

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

nldls schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Waarom starten met een >2014 model? Mijn eerste was een 1999, daarna 2002, nu sinds een jaar een 2013 model omdat ik veel rij en graag een stap groter wilde. Was anders voor plezier nog prima blij met mijn 2002 FZS600 Fazer. Koop je voor een schijntje en prachtig om mee te testen .
Een FJR 1300 of een V-Strom 1000 kun je al voor veel minder krijgen,
Laat ik zeggen dat ik niet snel onder de indruk ben van snelheid/acceleratie, maar de FJR1300 met z'n 140pk of wat is het heeft mij laten zien dat 80-100 pk meer en meer dan genoeg is :o Snap je punt verder, maar wil graag iets wat een beetje te betalen is qua onderhoud en ABS heeft. Heeft de FJR natuurlijk, maar daarnaast weegt zo'n FJR1300 ongeveer 300kg en dat is ook niet alles.
iMars schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:09:
Ik heb bij Goedhart genoeg leuke tweedehandsjes gezien van 4~6K, en dat is dan zelfs nog een dealer prijs met 12mnd garantie.

Correctie... beginnend vanaf 6k...
Haha, ja, mijn conclusie is vrij vervelend. Je moet al echt een oudere motor kopen (denk aan rond 2000) wil je er met 1500-3000 zijn. Alles vanaf 2010 mag je rustig 5000,- voor uittrekken. En alles wat nu nieuw is, mag je 9000-10000 voor uittrekken (in het segment waar ik kijk). Ik heb al 2 klassieke auto's die me genoeg tijd, geld en moeite kosten, dus iets relatief moderns wat het gewoon doet zou ik niet erg vinden.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:10:
[...]

Een van de beste rijders die ik ken, sowieso beter dan ik, raakte ik op de bochtige stukjes echt niet kwijt, terwijl hij op een MT-03 achter me aan zat. Vermogen zegt niks. ;)
Dat weet ik, zou mij dan ook voornamelijk gaan om of inhalen vlot (en dus veilig) kan of niet. Ik wil bewust geen motor met 100+ PK.

Heb wat vermogen betreft trouwens ook meer dan genoeg plezier gehad op mijn brommertje, Euro4 met vario, wat zal 't ding hebben, 3.5kW? Dus ik maak me daar denk ik minder zorgen om dan mijn vriendin haha O+
dubbeldekkert schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Ikzelf heb twee jaar geleden mazzel gehad en voor €4750 een Tiger 800XC uit 2014 op de kop kunnen tikken. Met 124.000km op de teller, dat wel.

Inmiddels staat er 147.000km op en deze zijn er probleemloos bijgekomen, naast het reguliere slijtage onderhoud (banden, olie en remmerij) geen problemen.

De laatste grote beurt deed wel pijn in m'n portemonnee (o.a. beide remschijven en blokken voor moesten vervangen worden). Onderhoud doe ik bij dezelfde Triumph dealer als waar ik de motor kocht.

Motor gekocht van de monteur die hem al die tijd in onderhoud had (van 1e eigenaar), onder het mom van 'als ie al zover is gekomen met goed onderhoud dan ga ik daar mee door'.

Lang verhaal kort; motorrijden een dure hobby. :+
Ook met hoge KM-standen heb ik ervaring (kom ik weer, mijn auto.. die had er 209dkm op zitten), maar dat voelde gewoon goed. Dat blijkt ook want ook daar rij ik probleemloos in. Het kan een keuze zijn om een exemplaar met veel KM's te kopen en het prijsvoordeel te gebruiken om wat versleten dingen te vervangen. Blijft natuurlijk geluk hebben!

@MichielK71 Nee weet ik, dat kunnen de blokken makkelijk hebben. Die MotoPort vestiging had echter wel 8 van die NC750X'en staan van 2012 tot en met nieuw, en geen van allen voelde zo dweilig aan als dat ding. Zo kon ik ook de koppelingshendel vergelijken.

@nldls Mijn Volvo heeft 250pk/400nm Hoe vaak gebruik ik dat? Bijna nooit eigenlijk, je bent letterlijk overal binnen 5 seconden vol gas geven je rijbewijs kwijt. Maar van 50-250km/h in de 6 kunnen rijden en nooit boven de 2000rpm hoeven schakelen als je dat niet wil is ook een mate van comfort natuurlijk. Het gaat mij echt om het toeren op dit moment.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien er veel mensen zijn die klagen over rijwind die bij de V85TT vanonder komt via de uitsnedes van tank (voor de voorvork), zijn er mensen die daar creatieve oplossingen voor hebben bedacht..
Zoals deze: https://www.thingiverse.com/thing:5885006

Dus maar gaan printen en plakken :)

Anderen doen het anders:
https://www.motoboxer.eu/produit/wind-deflector-v85tt/

Meteen ook maar een oliesleutel geprint..
https://www.thingiverse.com/thing:4598656

[Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 07-03-2023 16:19]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

4x2 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:04:
Volgens mij moet ik mn NC700X met 20K eens te koop zetten, goed kans dat ie ongeveer hetzelfde (of meer) oplevert als dat ie gekost heeft :+

Heeft overigens genoeg vermogen om prima mee rond te buffelen, maar heel snel zijn ze inderdaad niet, maar dat begint pas wat irritanter te worden vanaf de 120/130 (en dan ook alleen maar als je meeer gewend bent)
Tegenwoordig mag je toch maar 100, dus wat maakt het dan nog uit..

• Kuusj

Kuusj

4x2 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:04:

Mocht je dat trouwens serieus overwegen dan mag je mij ook wel even een PM doen :)

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
geert_s schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Behalve dat zo'n pak vooral racey is, is het ook van leer. Als je gaat toeren en op vakantie wilt met de motor zou ik kijken naar de waterdichtheid. Er zijn prima textiele pakken te krijgen die wat meer urban/tour georiënteerd zijn en ook een paar buitjes kunnen verdragen. Daar zijn dan ook weer enorm veel gradaties in natuurlijk. Voor een lente buitje hier en daar tijdens een dagrit kom je met alles wat "waterdicht" zegt wel uit de voeten, maar voor een vakantie in Schotland met soms dagenlange plensbuien kies je best voor volledig Goretex. Trek dan je portemonnee maar open.
Leer it is hier voor toeren/weekendjes/vakanties hoor. Vind ik persoonlijk veel lekker qua rijden, al rij ik wel een toergerichte sportmotor met de CBR650R.

Maar op een versys/NC zou ik inderdaad wel eerder iets meer comforts gericht uitzoeken. Je zit tenslotte wel in een voorgevouwen pak :+

Gamertag: timmie271

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:24
Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Probleem is dat ik al een hele hoop dure hobby's heb, en ik niet van plan ben mijn ook al dure daily (Volvo S40 T5) weg te gaan doen. Mijn eerste instinct was een budget van 5000-5500,-. Ik merk dat ik dan weinig kans maak bij de NC750X en Versys 650 van >2014/2015. Ben op een 2016 NC750X gaan zitten met 60dkm op de teller en dat was gevoelsmatig niet goed. Vering zo slap als een natte dwijl en koppelingshendel zo zwaar dat je er na 10x koppelen kramp van krijgt. En die moest dan 6750,- opleveren 8)7

De NC700X gaat wel meer richting de 5000-6000,-, mijn vriendin heeft nu een CB500X gekocht wat de max van haar nu te halen rijbewijs is (A2), en ze zegt dat ik die 35kW waarschijnlijk heel snel moe ben. Ze heeft ergens een punt gezien de vermogens in mijn auto's, maar van de andere kant denk ik dat het misschien niet verkeerd is te beginnen met een minder krachtig model. Als het maar veilig is qua inhalen etc.
voor 5k mag je mijn ktm 990 sm wel overnemen >:) als je power wil, dan lijkt die volvo een eend :X
Ik wil er juist vanaf omdat ik teveel power vrij snel zat was, de meeste motorfietsen met veel power willen ook zo bereden worden en dit is helaas niet echt iets wat kan in NL zonder een circuit op te zoeken.

Dus 1000cc en dergelijke lijkt allemaal super tof, maar als het niet een beetje elektronisch beperkt wordt dan ben je er akelig druk mee.

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28

Jimmeh

Bacon

MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:36:
Ik heb ooit van die thermo onderkleding gekocht bij de Lidl (Crivit). Veel te strak, zit niet lekker, en daarmee blijft het in de kast liggen. Dat is pas duur :)
Idem maar ik gebruik ze dan weer elke rit en zitten me zalig vooor een klein prijsje :P
Is natuurlijk afhankelijk van je vorm enzo, pasvorm blijft bij alles qua kledij toch het nr.1 punt (buiten veiligheid, maar dat zie ik als standaard).

Qua kledij, ik heb zowel een eendelig lederen pak van Rev'it en een textiel pak van Astar. Die eerste draag ik 95% van het jaar, vanaf het ongeveer 15*C is. Veel hangt af van wat je er mee wilt doen uiteraard. Als je niet van plan bent door weer en wind te rijden zou ik bv. nooit een textiel pak aanraden. :9

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Over lichte motoren gesproken, heeft iemand op de motorbeurs misschien de Royal Enfield Super Meteor 650 gezien? Was ik wel benieuwd naar :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34
kneusteun schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:29:
[...]

voor 5k mag je mijn ktm 990 sm wel overnemen >:) als je power wil, dan lijkt die volvo een eend :X
Ik wil er juist vanaf omdat ik teveel power vrij snel zat was, de meeste motorfietsen met veel power willen ook zo bereden worden en dit is helaas niet echt iets wat kan in NL zonder een circuit op te zoeken.

Dus 1000cc en dergelijke lijkt allemaal super tof, maar als het niet een beetje elektronisch beperkt wordt dan ben je er akelig druk mee.
Eens, ik ben zeer content met m'n drive-by-wire... anders had ik die 160pk mogen beteugelen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:12:
Over lichte motoren gesproken, heeft iemand op de motorbeurs misschien de Royal Enfield Super Meteor 650 gezien? Was ik wel benieuwd naar :)
Wel net een review van gelezen, ze waren er positief over.. zal binnenkort wel ff fotos maken..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Ik heb de meeste lol gehad op mijn 748 met 95 pk aan het achterwiel. Dat ding kon je heerlijk uitmelken. Enige nadeel was het snaarstrakke rijwielgedeelte, waardoor dat ding altijd schreeuwde om harder door de bocht getrokken te worden.

Moraal van dit verhaal: met iets minder vermogen en een iets slapper rijwielgedeelte heb je eerder het gevoel dat je hard gaat :)

• Kuusj

Kuusj

[...]

Ja maar ik wil dus helemaal geen power :'( :+ PK'tje of 40-50-60 ben ik tevreden mee.

Ik ken het van mijn Kever ja, 1974 en nog niet eens rembekrachtiging, achterwielaandrijving, motor achter de achteras. Ding weegt 740kg en ik heb er een motor in met 90-100pk. Beetje vochtig en je staat zonder al te veel proberen andersom. Nu is dat nog niet te vergelijken met een motor, maar daarom heb ik bijv. liever wel ABS op m'n motor haha.

• Vrijdag
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Wel net een review van gelezen, ze waren er positief over.. zal binnenkort wel ff fotos maken..
Ha tof! Ik vind die Continental GT650 van ze ook best leuk 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:58
Vandaag kwam er een leuk schattig pakketje binnen...

... een heel schattig stukje metaal met schroefdraad en een alleraardigst tepeltje er aan (Yamaha heeft het onderdeel vervangen door een beter exemplaar, in plaats van koper/messing achtig tepeltje, is die nu van RVS of zo)

En na een uitgebreide en ingewikkelde klus van wel 5 minuten, was de sensor vervangen! En de proef op de som geeft een prachtig groen lampje, welke uit gaat als je de motor in de versnelling zet!

Dus weer helemaal blij! Nu kan ik met een gerust hart gaan bedenken, hoe ik het volgende project vorm ga geven, en wanneer ik dat ga doen.

Ik heb namelijk nog wel wat dingen in gedachten die ik zou willen doen, maar nog niet weet wanneer en hoe:

- Zadel opnieuw (laten) bekleden

- Carburateurs laten reinigen en afstellen

- Bekabeling door het stuur heen leiden

- Misschien toch weer een bijrijderszitje (pillion pad)

- Misschien een sissy bar

- Koplamp spuiten

- Nieuwe achter veren (verlaagd)

Oftewel, genoeg ideeën, maar nog niet helder en scherp wat ik, wanneer ga doen, en / of ik ze überhaupt wel ga doen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:51

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MichielK71 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb ooit van die thermo onderkleding gekocht bij de Lidl (Crivit). Veel te strak, zit niet lekker, en daarmee blijft het in de kast liggen. Dat is pas duur :)
Grappig! Ik heb die ook, en vind het juist prima zitten :P Gebruik die inmiddels al 4 winters, en zie ook niet echt een reden om op iets anders (e.g. duurders) over te stappen. Hoewel ik me ook goed kan indenken dat iets van merino wol beter zal isoleren :)
Ik snap wat je zegt @mphilipp en niet iedereen kan evenveel geld uitgeven. Maar mijn persoonlijke mening is dat iets veel geld kan kosten maar dan nog niet 'duur' is. Wel kan iets wat veel minder kost 'duur' zijn omdat het niet functioneerd of snel stuk gaat.
Helemaal mee eens! Ik houd ook wel van kwaliteit, en daar hangt soms een ander prijskaartje aan. Dat betekend soms dat ik het maar helemaal laat (afhankelijk van wat het is), of even door spaar. Zo wil ik al langere tijd een waterdicht, meer-seizoenen pak. Maar mijn eisen zorgen er voor dat dit waarschijnlijk 1000+ euro gaat kosten, en dus laat ik het nog maar even zitten. Hoewel ik nog steeds wel een beetje spijt heb dat ik deze destijds heb gerouteerneerd, omdat hij vrij goedkoop was en toch wel aan redelijk veel eisen voldeed. Nu is hij nergens meer beschikbaar in mijn maat :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Hangt ook erg van het karakter van de motor af, op welke toerentallen het vermogen wordt afgegeven en op welke toerentallen de motor prettig rijdt. En in hoeverre daar dus verschil in zit en de boel vrijkomt.

Ik rijd een oudere R1200RT in de winter, 1200cc en ~110pk. Zo'n boxer gaat rap zat, maar om er nou druk mee te zijn.. nee. Ding kan namelijk prima 2k rpm draaien, of 9k, met piek in vermogen rond de 7k ofzo.

Zou misschien ook wel wat zijn voor @Kuusj - hoge kmstand geen probleem en het goed en vrij zuinig (19 à 20km/l). Met 249kg geen lichtgewicht maar daar heb je rijdend helemaal geen last van. En binnen budget. Niet de meest sexy bikes om te zien, maar rijden doet het :Y. Perfect voor woon-werk en tourritten.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Het verhaal van @Kuusj over prijzen van motoren is precies waarom ik nu met groot onderhoud bezig ben aan m'n Fazer. Ik wil na deze motor wel een sprong vooruit maken (nieuwer, ABS, liefst iets dat gewoon e10 slikt zonder risico op gekloot, etc) en voor nu moet er wmb teveel geld bij. Ik heb de Fazer al wel weer 3 jaar en da's voor mij bijna een record :+

Nu zou ik ook nog niet weten wat ik precies zou willen kopen.. Eigenlijk wil ik een modernere variant van de Fazer, maar dan geen Fazer meer, als iemand begrijpt wat ik daarmee bedoel :P

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:58:
[...]
Nu zou ik ook nog niet weten wat ik precies zou willen kopen.. Eigenlijk wil ik een modernere variant van de Fazer, maar dan geen Fazer meer, als iemand begrijpt wat ik daarmee bedoel :P
Je bedoelt een sport tour motor? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Ik vind het wel een leuke motor :Y Lekkere retro laid-back stijl.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 06:39

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Dit is ook wel een van m'n dream bikes... stond dit jaar ook op de motorbeurs in Utrecht.
Ik had hem ook al eens in Wales bij een Horizons Unlimited meeting gezien.
Erg gaaf ding. En met de power option (ECU aanpassing geloof ik) over de 50 pk!

[Voor 5% gewijzigd door cooper_s1 op 08-03-2023 06:41]

• nldls
Ik zat naar een Kawa Z800 oid te kijken, redelijk zelfde categorie zeg maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
cooper_s1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:41:
[...]

Dit is ook wel een van m'n dream bikes... stond dit jaar ook op de motorbeurs in Utrecht.
Ik had hem ook al eens in Wales bij een Horizons Unlimited meeting gezien.
Erg gaaf ding. En met de power option (ECU aanpassing geloof ik) over de 50 pk!
Ik heb hem ook op de beurs ook staan bekijken, kon er helaas niit op zitten.
Een of andere oude grijsaard was het ding aan het knuffelen en hield dat ruim 10 minuten vol.
Meer geduld had ik niet dus ben ik maar doorgelopen. :(
Poweroptie is dacht ik iets van 60pk, kost helaas wel 1000 euro extra.. :o

Maar het ding is compleet gemaakt voor adventure/rally achtige dingen.
Je kunt er uit de doos dus zo mee aan de gang, je hoeft niet eerst nog vering te gaan upgraden, of een echte bashplate te kopen. Het zit er gewoon allemaal op en aan.
Voor een prijs waar je bij KTM of Husqvrana de basis 690/701 Enduro koopt.

Alleen het niet bestaande dealernetwerk.. dat is wel een dingetje. Het is wel erg exotisch wat dat betreft.
Alhoewel er flink wat crossertjes van dit merk in de velden en bossen rijden.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +6Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:06
frietsje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:25:
De eerste twee lessen zijn achter de rug, ik ben verkocht _/-\o_

Volgende week 4 lessen en examen, oh oh
[Afbeelding]
Gisteren voor het eerst 45 minuten op de weg gereden. Ondanks de regen en de wind ging het prima *O*
Momenteel ligt er 5 cm sneeuw en is het nog stevig aan het sneeuwen... Ik weet niet wat gangbaar is bij de rijschool, maar rijden in deze omstandigheden wordt over het algemeen niet aangeraden :o

• kneusteun
noes schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:35:
[...]

Hangt ook erg van het karakter van de motor af, op welke toerentallen het vermogen wordt afgegeven en op welke toerentallen de motor prettig rijdt. En in hoeverre daar dus verschil in zit en de boel vrijkomt.

Ik rijd een oudere R1200RT in de winter, 1200cc en ~110pk. Zo'n boxer gaat rap zat, maar om er nou druk mee te zijn.. nee. Ding kan namelijk prima 2k rpm draaien, of 9k, met piek in vermogen rond de 7k ofzo.

Zou misschien ook wel wat zijn voor @Kuusj - hoge kmstand geen probleem en het goed en vrij zuinig (19 à 20km/l). Met 249kg geen lichtgewicht maar daar heb je rijdend helemaal geen last van. En binnen budget. Niet de meest sexy bikes om te zien, maar rijden doet het :Y. Perfect voor woon-werk en tourritten.
Helemaal mee eens. Er zijn inderdaad genoeg choppers/cruisers/tour fietsen etc. met een vriendelijker karakter.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kneusteun
frietsje schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Gisteren voor het eerst 45 minuten op de weg gereden. Ondanks de regen en de wind ging het prima *O*
Momenteel ligt er 5 cm sneeuw en is het nog stevig aan het sneeuwen... Ik weet niet wat gangbaar is bij de rijschool, maar rijden in deze omstandigheden wordt over het algemeen niet aangeraden :o
Heb ook een les gehad in de sneeuw op de weg.
Instructeur zei "beter dat je hier gaat merken wat het doet dan straks met je eigen motor"

Moet zeggen dat hij ook trappetjes deed en grindbakken, allemaal onder hetzelfde motto

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Op de motorbeurs op gezeten, staat hoog op m'n verlanglijstje maar beetje te duur helaas :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:34:
[...]

Een of andere oude grijsaard was het ding aan het knuffelen en hield dat ruim 10 minuten vol.
[...]
Oeps :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind dat soort fietsen net als de 701 echt super tof! leuk om inderdaad tet mee te rijden.
Maar toch denk ik nog steeds meer aan de t7 en de tuareg omdat het comfort voor een lange rit toch ook mee weegt.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Zoals al gezegd, als je lest in slechte weersomstandigheden leer je het beter dan als je alleen op mooie dagen lest.. dus kudos voor je leraar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:07:
[...]

Je bedoelt een sport tour motor? :)
Dat sowieso, maar ik bedoelde vooral dat de Fazer qua rij eigenschappen best goed bij mijn rijstijl past. Vanuit dat oogpunt zou je zeggen: Koop een nieuwere Fazer!

...Maar ik heb ook gemerkt dat sommige onderdelen vrijwel niet te krijgen zijn (denk aan een goede bok, remklauw achter, als je remschijven moet vervangen een set wielen zonder vastgerotte bouten...) en het ding strubbelt eigenlijk altijd tegen als ik 'm TLC wil geven... Dat is een reden om geen Fazer meer te kopen als deze er eenmaal uit gaat.

Straks is-ie met o.a nieuwe banden en vrijwel nieuwe schijven wel weer goed voor een paar jaar rijplezier, tegen die tijd dat die delen weer vervangen moeten worden ben ik gok ik een jaar of 5 verder.. Dan heb ik 8 jaar op dat ding gereden en is het sowieso wel tijd voor wat anders. Kmstand is nu ~78k km, ik rijdt normaal gesproken tussen de 5 en 10k per jaar ongeveer, en ik wil 'm sowieso naar de 100.000 rijden. Daarna zie ik wel hoe goed het ding nog is en hoe de markt er dan bij staat :)
nldls schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
[...]

Ik zat naar een Kawa Z800 oid te kijken, redelijk zelfde categorie zeg maar.
Het duurt nog wel even voor ik een andere koop (net in deze motor geïnvesteerd tenslotte) maar ik moet tzt eens een lijstje maken en wat gaan proefrijden denk ik. Het moet sowieso een motor worden waar ik met minder ver gebogen knieën op zit, bij langere ritten is dat op de Fazer nog wel een issue. Een maatje groter zou niet verkeerd zijn.

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• nldls
Destruction schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:29:

Het duurt nog wel even voor ik een andere koop (net in deze motor geïnvesteerd tenslotte) maar ik moet tzt eens een lijstje maken en wat gaan proefrijden denk ik. Het moet sowieso een motor worden waar ik met minder ver gebogen knieën op zit, bij langere ritten is dat op de Fazer nog wel een issue. Een maatje groter zou niet verkeerd zijn.
Met die redenering ben ik op een Tiger 1200 beland. Een maatje groter voor wat meer comfort.. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Kuusj schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Ik krijg het trouwens wel Spaans benauwd als ik naar de wachttijden bij het CBR kijk. Gemiddeld 16 weken om een examen te plannen.. Nu ga ik niet van mezelf zeggen dat ik dit wel eventjes doe, maar ik verwacht gezien ruime ervaring op de weg in zowel auto als op brommer dat ik geen 40 lessen nodig ga hebben. M.a.w, dan zou ik moeten weten wanneer een examen gepland kan worden, en op basis daarvan afstemmen wanneer ik echt kan beginnen met lessen. Heb het idee dat je met wat pech pas na de zomervakantie je rijbewijs hebt.
Ik ben in oktober naar Osseforth rijschool gegaan en heb toen een pakket gepakt met 12 lessen en 2 examens. 5 lessen voor AVB en 7 lessen voor AVD.

De AVB was binnen 3 weken binnen met 2 lessen per week, echter door de wachtijden van CBR kon het AVD pas gepland op 11 januari. Dus ik heb toen idd de hele maand november geen lessen gehad omdat de rijschool vanaf het examen terug je lessen inpland, uiteindelijk week voor kerst weer begonnen en alles wel in 1x gehaald :)

Aangezien jij ook uit de regio komt, kan ik Osseforth zeer aanraden en dan met name instructeur Alfred _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door ricjuh op 08-03-2023 10:05]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14

Spacialz

Ovenvers

Zo, ik knipper even met de ogen en we zitten alweer op 1850 pagina's..
Was even offline, mooie dingen voorbij zien komen!

Na twee weer eens de donderdag meegepakt op de motorbeurs.
Lag het aan mij(ons, zwager deelt deze mening) dat er weinig factory stands waren?
BMW Motorrad was wel volop aanwezig bijvoorbeeld, RE, Indian et cetera ook wel dan..

Maar goed, het seizoen gaat starten en de aankoop van een fiets kan nu ein-de-lijk beginnen(iets met budget, onverwachte kosten huis et cetera).
Nu is mijn oog gevallen op een GSX-R 750 K2(2002), heb ervaringen uit mijn omgeving met GSX-R gehoord en geen grote bijzonderheden vernomen.
Google wijst minor issues aan maar mijn ervaring is dat jullie vaak beter zijn dan Google ;) 8)

[Voor 0% gewijzigd door Spacialz op 08-03-2023 10:05. Reden: typoo]

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

kneusteun schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Heb ook een les gehad in de sneeuw op de weg.
Instructeur zei "beter dat je hier gaat merken wat het doet dan straks met je eigen motor"

Moet zeggen dat hij ook trappetjes deed en grindbakken, allemaal onder hetzelfde motto
Die van mij zat ook zo in de wedstrijd, zat zelf ergens in de herfst met lessen.
Blaadjes, regen en nattigheid hoort er gewoon bij, tuurlijk is bij mooi weer lessen fijner maar je zult echt wel een keer een bui op de kop krijgen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
[...]

Lessen in kloteweer (koud/nat/sneeuw/wind/mist) is echt het beste om het te leren. Want als je hier mee om kan gaan, dan is een zomerbuitje straks peanuts. (wel opletten dat als het lang droog is geweest, de weg best glad kan zijn vanwege opkomend vuil en olie enzo)

Bovendien, als je de motor nu neerlegt, is dat die van de rijschool. Dat scheelt ook weer een hoop kosten :9

@Spacialz de laatste paar keren motorbeurs nam het al af qua merken. Wat je tegenwoordig wel meer ziet, zijn van die dealer/merken events. Zoals proefritten die door het hele land georganiseerd worden bij merkdealers of grote dealers zoals Goedhart of Van Wijk etc.

[Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 08-03-2023 10:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Vrijdag schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Lessen in kloteweer (koud/nat/sneeuw/wind/mist) is echt het beste om het te leren. Want als je hier mee om kan gaan, dan is een zomerbuitje straks peanuts. (wel opletten dat als het lang droog is geweest, de weg best glad kan zijn vanwege opkomend vuil en olie enzo)

Bovendien, als je de motor nu neerlegt, is dat die van de rijschool. Dat scheelt ook weer een hoop kosten :9

@Spacialz de laatste paar keren motorbeurs nam het al af qua merken. Wat je tegenwoordig wel meer ziet, zijn van die dealer/merken events. Zoals proefritten die door het hele land georganiseerd worden bij merkdealers of grote dealers zoals Goedhart of Van Wijk etc.
Helemaal eens, mist en zware regenval bij de eerst AVD les was erg leerzaam, de BMW 900 maakte een mooi uitstapje in een bocht, ik vond het wel kicken!
Diegene waarmee ik samen les had op dit moment had dit later ook maar die vond het minder >:)

Laatste keer was voor het jaar voor COVID denk, heug mij toch meer speelgoed maar goed.
Het was gezellig druk moet wel zeggen dat de leuke dealtjes die je vroeger had wel veel minder zijn geworden.
Je kon wel op 100 plekken gehoorbescherming laten aanmeten, beetje overkill maar goede ontwikkeling al zeg ik het zelf!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Dat sowieso, maar ik bedoelde vooral dat de Fazer qua rij eigenschappen best goed bij mijn rijstijl past. Vanuit dat oogpunt zou je zeggen: Koop een nieuwere Fazer!

...Maar ik heb ook gemerkt dat sommige onderdelen vrijwel niet te krijgen zijn (denk aan een goede bok, remklauw achter, als je remschijven moet vervangen een set wielen zonder vastgerotte bouten...) en het ding strubbelt eigenlijk altijd tegen als ik 'm TLC wil geven... Dat is een reden om geen Fazer meer te kopen als deze er eenmaal uit gaat.

Straks is-ie met o.a nieuwe banden en vrijwel nieuwe schijven wel weer goed voor een paar jaar rijplezier, tegen die tijd dat die delen weer vervangen moeten worden ben ik gok ik een jaar of 5 verder.. Dan heb ik 8 jaar op dat ding gereden en is het sowieso wel tijd voor wat anders. Kmstand is nu ~78k km, ik rijdt normaal gesproken tussen de 5 en 10k per jaar ongeveer, en ik wil 'm sowieso naar de 100.000 rijden. Daarna zie ik wel hoe goed het ding nog is en hoe de markt er dan bij staat :)

[...]

Tegen die tijd een mooie R1250RS op de kop tikken :Y

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ontdekte date er, in navolging van de NC500, er nu ook een snowdonia360 bedacht is: https://www.snowdonia360.com/

Goed idee, want het is een enorm mooi gebied met leuke scenic wegen..
Maar, wat me opviel is dat het niet over de mt Snowdon pas gaat :?

Deze wegen zijn juist enorm mooi:

indruk:
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i16384!8i8192
https://www.google.com/ma...prnbwA!2e0!7i16384!8i8192

Het weer is niet altijd bewolkt of regen trouwens:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ricjuh schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Ik ben in oktober naar Osseforth rijschool gegaan en heb toen een pakket gepakt met 12 lessen en 2 examens. 5 lessen voor AVB en 7 lessen voor AVD.

De AVB was binnen 3 weken binnen met 2 lessen per week, echter door de wachtijden van CBR kon het AVD pas gepland op 11 januari. Dus ik heb toen idd de hele maand november geen lessen gehad omdat de rijschool vanaf het examen terug je lessen inpland, uiteindelijk week voor kerst weer begonnen en alles wel in 1x gehaald :)

Aangezien jij ook uit de regio komt, kan ik Osseforth zeer aanraden en dan met name instructeur Alfred _/-\o_
Ja ik zit bij een lokale die erg goed aangeschreven staat. Mijn vader heeft ook nog rijles van hem gehad. Zijn slagingspercentage weerspiegelt zijn kwaliteit ook. Maar ja ik heb hem gemachtigd, ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 21:45
Het verhaal van @Kuusj over prijzen van motoren is precies waarom ik nu met groot onderhoud bezig ben aan m'n Fazer. Ik wil na deze motor wel een sprong vooruit maken (nieuwer, ABS, liefst iets dat gewoon e10 slikt zonder risico op gekloot, etc) en voor nu moet er wmb teveel geld bij. Ik heb de Fazer al wel weer 3 jaar en da's voor mij bijna een record :+

Tracer 900 / 9?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06

botoo

💀 too old to die young

In 2025 moet 'ie leverbaar worden, de Buell Super Cruiser. 175 pk op 204 kg, da's best super te noemen op een 'cruiser'.

FXDLS 'torque brute'

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:58
botoo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:37:
In 2025 moet 'ie leverbaar worden, de Buell Super Cruiser. 175 pk op 204 kg, da's best super te noemen op een 'cruiser'.

[Afbeelding]
Bijzonder ding! Ik weet nog niet of ik hem mooi vind of niet… maar wel tof dat er weer een cruiser word uitgebracht

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kneusteun

[Afbeelding]
Heo krijgt Buell het altijd voor elkaar om een motor te ontwerpen die in eerste blik wauw is en als je beter kijkt toch niet zo wauw is.

Vaak lijkt het alsof er een super toffe concept tekening is gemaakt en dat ze daarna bij een shop onderdelen zoeken die passen en of erop lijken.
Deze achterbrug lijkt wel alsof ze die nog ergens hadden gevonden en het paste toevallig.
Rest van de fiets mooi buizen frame en ineens zo'n alu achterbrug :X
Achterspatbord zit zo hoog dat je er bijna onder kan gaan liggen.

• anderschilder12
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-03 16:19
Heeft iemand een goeie aanrader voor een telefoonhouder voor op de motor? Ik heb namelijk een extra stevige nodig voor als ik de snelweg op ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
anderschilder12 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:19:
Heeft iemand een goeie aanrader voor een telefoonhouder voor op de motor? Ik heb namelijk een extra stevige nodig voor als ik de snelweg op ga.
Heb zelf een X-Grip, werkt vrij makkelijk maar vind het niet echt super stevig ofzo. Quad lock schijnt ook erg chill te zijn, hebben mensen hier vast wel ervaring mee.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bommes
Oh wacht de eerste motorrijder die met zijn telefoon in een houder de snelweg op gaat.
Daar moeten we nog een houder voor gaan uitvinden.
/Sarcasme

Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die zijn telefoon op de motor gebruikt en er dan dus ook mee de snelweg op gaat.
Zelf heb ik een X-grip cloon, waarmee ik al jaren rond rijd. Offroad, op de snelweg, overal blijft mijn telefoon gewoon zitten.

Er zijn nog veel meer opties, sommige vragen om een speciaal hoesje om je telefoon waarop dan een linkje zit voor in de houder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
175 pk en dan een enkele rem voor? 🙈😂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• harrievolst
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:07
Zelf onlangs een SP Connect op het stuur gemonteerd. Vooral wel erg tevreden met de opties die ze bieden voor opladen. Nog geen snelweg mee gereden, maar voelt wel stevig aan als hij er op zit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Secsytime enkele rem volstaat prima (als je 'm toch niet gebruikt).

@anderschilder12 SP-Connect doet het voor mij al zo'n 30K dikke prima. Nadeel is dat je bij een nieuwe phone ook weer een nieuwe hoes moet kopen (maar hoe vaak gebeurt dat?).

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

MitchellHearth schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Heb zelf een X-Grip, werkt vrij makkelijk maar vind het niet echt super stevig ofzo. Quad lock schijnt ook erg chill te zijn, hebben mensen hier vast wel ervaring mee.
ik heb ook een X-grip en dat werkt prima (ook op snelweg).
Quad lock is makkelijker in gebruik, dus als ik nu iets zou kiezen zou ik dat nemen..

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:43
Quadlock is echt aan te raden (heb hem zelf ook ;)) maar ik hoor ook goede verhalen over SP-Connect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
ToolkiT schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:54:
Ik ontdekte date er, in navolging van de NC500, er nu ook een snowdonia360 bedacht is: https://www.snowdonia360.com/

Goed idee, want het is een enorm mooi gebied met leuke scenic wegen..
Maar, wat me opviel is dat het niet over de mt Snowdon pas gaat :?
[Afbeelding]

Deze wegen zijn juist enorm mooi:
[Afbeelding]
indruk:
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i16384!8i8192
https://www.google.com/ma...prnbwA!2e0!7i16384!8i8192

[YouTube: Hairy bikers in Wales]
Het weer is niet altijd bewolkt of regen trouwens:
[Afbeelding]
Yeahhh. *O*
Eens. Super mooi. O+

Vreemde keuze idd. :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ll roel j schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Yeahhh. *O*
Eens. Super mooi. O+

Vreemde keuze idd. :o
Ik vermoed dat het is om dat het een vrij smalle weg is en je het niet (net als de NC500) vol wil hebben met campers..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

MSENF schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:19:
Quadlock is echt aan te raden (heb hem zelf ook ;)) maar ik hoor ook goede verhalen over SP-Connect.
Heb jij ook de vibration dampener? https://www.quadlockcase....ng-the-vibration-dampener?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zo'n vibration dampener is niet te adviseren op een Harley, daar gaar het toestel nog veel harder van schudden. Ik heb die demper erna één dag weer afgehaald. De stabilisatie van de phone kon he ttotaal niet bijbenen en ging volledig over de zeik.

Iemand nog een SP-connect demper kopen? :+ :')

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28

Jimmeh

Bacon

Secsytime schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:33:
[...]

175 pk en dan een enkele rem voor? 🙈😂
't is wel een schijf waar zelfs Xena trots op zou zijn :')

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Quadlock heb ik ook naar gekeken maar die kwam voor mij toch wat duurder uit als SP-connect. Die blauwe pook die als een 'sore thumb' opvalt is leuk om de aandacht tevestigen op Quadlock als brand maar vervangen voor een zwarte kost extra. Ook wilde ik een aansluiting voor in de auto en bij SP kon je voor een habbekrats 4 montage plakkers kopen waar je zo je phone op kon vastzetten.

FXDLS 'torque brute'

• PheraX
  • Laatst online: 15:08
Ik gebruik al 5 jaar dezelfde ram mount. 4 dagen/week op de snelweg 2x een uur. Ding werkt super, raad hem aan iedereen aan.

• iMars
  • Laatst online: 14:34
Nou ik lees nog best veel verhalen over de extra vibration demping en toch genoeg die zeggen dat ze een oudere iphone daarvoor gebruiken en de nieuwe(re) duurdere gewoon in de zak blijft.

Gebruik sowieso KTM My Ride voor de normale navigatie, maar als ik een keer een rit wil plannen, moet ik toch aan een andere navigatie app denken, of een dedicated nav.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ik heb ook een X-Grip, maar de iPhone gaat er inderdaad niet meer op. Geen zin in een camera die niet meer werkt..

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:42
botoo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:53:
Quadlock heb ik ook naar gekeken maar die kwam voor mij toch wat duurder uit als SP-connect. Die blauwe pook die als een 'sore thumb' opvalt is leuk om de aandacht tevestigen op Quadlock als brand maar vervangen voor een zwarte kost extra. Ook wilde ik een aansluiting voor in de auto en bij SP kon je voor een habbekrats 4 montage plakkers kopen waar je zo je phone op kon vastzetten.
Ze hebben tegenwoordig ook een Pro versie (van aluminium ipv plastic) die volledig zwart is. Deze heb ik op mijn fiets zitten overigens, maar dan toch niet helemaal zoals je zou denken;

Ik durf het zelf niet meer aan op de motor. Met een Ram Mount X-Grip op mijn vorige motor (BMW R115R) een Samsung Galaxy S8 camera gesloopt. Ik zie overal bij diverse merken problemen met iPhones die, ondanks anti vibratie spul, alsnog de camera slopen. Ik heb nu dus een iPhone dus… Maar goed, dat blauwe pookje ben je hiermee wel kwijt ;)

Ps: vibratie demper heb ik er hierboven ook opzitten. Fiets heeft geen voorvork demping en ik had de hoogte nodig omdat de rest eromheen anders (net) in de weg zat.

[Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 08-03-2023 20:03]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Bommes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:34:
[...]

Poweroptie is dacht ik iets van 60pk, kost helaas wel 1000 euro extra.. :o

Maar het ding is compleet gemaakt voor adventure/rally achtige dingen.
Je kunt er uit de doos dus zo mee aan de gang, je hoeft niet eerst nog vering te gaan upgraden, of een echte bashplate te kopen. Het zit er gewoon allemaal op en aan.
Voor een prijs waar je bij KTM of Husqvrana de basis 690/701 Enduro koopt.

Alleen het niet bestaande dealernetwerk.. dat is wel een dingetje. Het is wel erg exotisch wat dat betreft.
Alhoewel er flink wat crossertjes van dit merk in de velden en bossen rijden.
Ik lees inderdaad zelfs 64 pk! En inderdaad kant en klaar adventure/rally.
Een paar soft-luggage racks erop en gaan...
En ook toch 17 liter brandstof.
Ook leuk is deze met hetzelfde blok en ook zeer compleet:
https://www.motorcyclespe.../SWM/SWM_Superdual_X.html

Nog geen 170 kg en 19 liter tank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
cooper_s1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Ik lees inderdaad zelfs 64 pk! En inderdaad kant en klaar adventure/rally.
Een paar soft-luggage racks erop en gaan...
En ook toch 17 liter brandstof.

Ze gaan helaas wel vrij vaak stuk :(.

Zie bijvoorbeeld deze dame die in midden Amerika strandde met haar AJP. (Ja, kwam door slechte mechanics, maar de mechanics waren nodig omdat er dingen stuk gingen).

https://www.advrider.com/...ng-with-heather-sinclair/

Deze Nederlander had vlgs mij ook veel betrouwbaarheidsproblemen met z’n AJP:

https://instagram.com/wired4adventure?igshid=YmMyMTA2M2Y=

[Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 08-03-2023 20:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:20:
[...]

Zie bijvoorbeeld deze dame die in midden Amerika strandde met haar AJP. (Ja, kwam door slechte mechanics, maar de mechanics waren nodig omdat er dingen stuk gingen).

Deze Nederlander had vlgs mij ook veel betrouwbaarheidsproblemen met z’n AJP:

https://instagram.com/wired4adventure?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Bij elke motor is wel wat als je hem flink gaat gebruiken. De kunst is 'm zoveel mogelijk zelf te kunnen fixen.
Daarom wil ik eigenlijk voor een DR 650 gaan. Simpele proven technologie, spares overal zowat.
Alle kinderziektes zijn er wel uit gedaan via allerlei fora. Maar de PR7 en SWM Superdual X blijf ik ook fraaie bikes vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vorige week zondag eens even een "proefachtig" toertochtje gemaakt. Vanuit mijn woonplaats over de snelweg naar Zevenbergen, vervolgens met behulp van TomTom binnendoor gekronkeld naar Valkenburg a/d Geul (oa Etten-Leur, Effen, Galder, Chaam, Alphen, stukje België leuk ritje). Erg blij met de handvatverwarming, ik kwam na zo'n 4 uur toeren compleet bevroren aan (op mijn handen na ;)).
's Avonds op de weg terug over de snelweg gegaan (wind was gelukkig gaan liggen) met een extra laagje kleding (had ik op de heenweg op zich ook al bij in de topkoffer).
De CBF1000A is wel een stukje dorstiger dan de CB600S, het gemak waarmee de CBF rijdt is uiteraard een stukje hoger. Ondanks het hogere gewicht heb ik het eigenlijk niet echt gemerkt tijdens het rijden in de bochten. Op de snelweg (constant hogere snelheid) is deze wel een stuk comfortabeler.

Vanavond even nieuwe Brembo remblokken gemonteerd aan de voorzijde, de remblokken aan de ene zijde waren ongeveer 1,5 mm en aan de andere zijde nog 2,5 mm. Op zich hadden ze dus nog wel een rondje meegekund, maar gezien ik deze motor toch een aantal jaar wil rijden én de kosten die meevallen toch alvast maar even gedaan.

Eigenlijk het laatste dat ik nog wil doen is mijn topkoffer vervangen.
Nu zit er de een standaard Honda topkoffer op van 35 liter, echter is deze qua vorm minder praktisch dan de Kappa K35 die ik op mijn andere motor had én zelfs die wilde ik eigenlijk al vervangen.

Nu twijfel ik tussen de Shad SH46 en de Shad SH58x.
De SH46 is 46 liter en heeft een vaste vorm, de SH58x kan je instellen in 3 volumes (46 liter, 52 liter en 58 liter). De SH46 kan ik voor €100 halen, voor de SH58x ben je snel €235 kwijt.
Ik ken mezelf... Ik heb voldoende aan de SH46 (en voor incidentele langere tochten een bagagerol), maar ik neig toch steeds naar de SH58x (en dat voor gemiddeld 2 weekendjes per jaar).
Lastig...

[Voor 42% gewijzigd door fredkroket op 08-03-2023 22:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:20:
[...]

[...]
Als ik snel het artikel scan ging het om electrische problemen als gevolg van wekenlang in tropische hitte en vochtigheid in een container staan waarna dodgy mechanics er helemaal een puinhoop van maakten. Dat vind ik niet direct aan de motor te wijten.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
cooper_s1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:14:
[...]

Zeker erg leuk. Zo leuk zelfs dat ik er afgelopen weekend eentje heb gekocht *D

Koffers zitten er ook nog bij maar die had ik er niet op bij de proefrit. Ik moet wel het zadel laten aanpassen naar een recht enduro-style zadel want ik pas er op als een circusbeer op een kinderfietsje.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Prachtig speelgoed Waaj, ik wou dat ik de ruimte had voor zoiets erbij. Ik zou er met plezier een maand mee onderduiken in Noord-Afrika.

FXDLS 'torque brute'

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Waaj schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:19:
[...]

[Afbeelding]

Koffers zitten er ook nog bij maar die had ik er niet op bij de proefrit. Ik moet wel het zadel laten aanpassen naar een recht enduro-style zadel want ik pas er op als een circusbeer op een kinderfietsje.
Erg gaaf zeg! Gefeliciteerd.. stond deze in nederland te koop?

• Vrijdag
  • Nu online
Voor alle posers, vintage liefhebbers en soy-latte-macchiato-pumpkinspiced-oatmilk-infused-herbal-frappuchino-drinkers, er komt weer een Distinguished Gentlemen's Ride aan:

In tegenstelling tot voorgaande jaren is sinds corona de rit verplaatst van september naar mei. Dit vanwege een grotere kans op beter poserweer.

Wie rijdt er nog meer mee? Ik twijfel tussen Rotterdam en Leiden. Voor zover is er in Den Haag niets/weinig. Op dit moment maar drie rijders, dat is leuk maar wel heel erg klein.

https://www.gentlemansride.com/

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

botoo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:53:

Blijkbaar kan je beter goedkope fake 'quadlock' houder kopen met de goede 3M tape op je telefoon :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:43
Ja, las het verhaal van de Harley maar in mijn geval werkt het prima (eerst MT07 en nu een Street Triple 765 RS).

• nldls
ricjuh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:55:
[...]

[YouTube: $96 Quad Lock vs $12 Cheap Lock | To The Test Episode #1]

Blijkbaar kan je beter goedkope fake 'quadlock' houder kopen met de goede 3M tape op je telefoon :9
Deze heb ik gekocht op Ali idd. Gebruik hem niet omdat ik een Ram Quick Grip XL op de motor kwijt kan, maar vriend van me is nu bezig met rijden, en krijgt hem straks als hij een eigen fiets heeft.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:28
PheraX schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:58:
Ik gebruik al 5 jaar dezelfde ram mount. 4 dagen/week op de snelweg 2x een uur. Ding werkt super, raad hem aan iedereen aan.
Weet je nu de weg nog steeds niet? :+

don't mind me

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:04

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

[...]

Heb ik in combinatie met een origineel QL hoesje, werkt perfect.

Zelf gebruikt om op een afdekkapje van de Garmin te plaatsen. 2 ontwerpen geremixt tot een kapje met QL aansluiting. Werkt best goed, kapje kan alleen beter aansluiten op de houder.

Gebruik hem nu al een paar 100km maar zit stabiel.

Gebruik hem overigens het meest in portret stand.

[Voor 7% gewijzigd door A13X op 09-03-2023 11:09]

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• PheraX
  • Laatst online: 15:08
Pindakaas schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Weet je nu de weg nog steeds niet? :+
flitsmeister...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Waaj schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:19:
[...]

[Afbeelding]

Ook wel erg benieuwd hoe je ervaringen zijn in gebruik...

• Bommes
Anders ik wel, zijn in NL ook bijna net zo zeldzaam als de AJP PR7.
Zelfde blokje ook.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
A13X schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Heb ik in combinatie met een origineel QL hoesje, werkt perfect.

Zelf gebruikt om op een afdekkapje van de Garmin te plaatsen. 2 ontwerpen geremixt tot een kapje met QL aansluiting. Werkt best goed, kapje kan alleen beter aansluiten op de houder.

[Afbeelding]

Gebruik hem nu al een paar 100km maar zit stabiel.

[Afbeelding]

Gebruik hem overigens het meest in portret stand.
Is dat een andere houder als die vorig jaar je telefoon lanceerde het zandpad op? :+

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Waaj
  • Niet online
cooper_s1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 06:52:
[...]

Erg gaaf zeg! Gefeliciteerd.. stond deze in nederland te koop?
Dank je! Deze stond bij Termaat in Nijmegen.

Ik heb met al mijn motoren ook op onverharde wegen en paden gereden. Afgelopen zomer nog een paar honderd kilometer in Noorwegen, Finland en Zweden en weer gemerkt hoe leuk ik dat vind, en dat ik dat meer wil doen. Het meeste onverhard is ook met een wegmotor te rijden, alleen grondspeling en gewicht worden op een gegeven moment de beperkende factor. Daarom was ik bewust op zoek naar een lichte motor met veel grondspeling en niet naar een allroad, om te kijken of dat nu een echt groot verschil gaat maken op onverhard.

Anders wordt het zoeken naar een noppenband met snelheidsindex W voor onder de S1000XR :+

@Bommes en @cooper_s1 ik zal zeker eens een update posten!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:04

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Mitssz schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Is dat een andere houder als die vorig jaar je telefoon lanceerde het zandpad op? :+
Jup, totaal anders. Die hield de telefoon vast met een (te zwakke) veer.

Duur, en traag (kuch), zandpaadje

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 21:25
A13X schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Jup, totaal anders. Die hield de telefoon vast met een (te zwakke) veer.

Duur, en traag (kuch), zandpaadje
Traag?!? ik ging voor mijn gevoel wel 200 :o

of was het 20? :'(

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nou, daar is 'ie dan. Een Harley Davidson met 353cc . Vond ik dat de nieuwe Sportster al niets meer met Harley te maken had (en de Pan America al helemaal niet), deze Chinees doet daar nog een schepje bovenop met z'n vloestof gekoelde paralleltwin van QJ Motor, Dit ding heeft werkelijk helemaal niets met Harley te maken, het enige Harley is de naam op de tank, en chinese kopieerdrift kennende zal dat ook al nagemaakt worden.

Of is het een vroege 1 april grap?

bron: https://nieuwsmotor.nl/ni...inese-x350-van-4500-euro/

[Voor 10% gewijzigd door botoo op 10-03-2023 13:11]

FXDLS 'torque brute'

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:37
botoo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:06:
Nou, daar is 'ie dan. Een Harley Davidson met 353cc . Vond ik dat de nieuwe Sportster al niets meer met Harley te maken had (en de Pan America al helemaal niet), deze Chinees doet daar nog een schepje bovenop met z'n vloestof gekoelde paralleltwin van QJ Motor, Dit ding heeft werkelijk helemaal niets met Harley te maken, het enige Harley is de naam op de tank, en chinese kopieerdrift kennende zal dat ook al nagemaakt worden.

[Afbeelding]
Als je de nieuwe Suzuki SV650 had gezegd had ik het ook geloofd ja. Maar dit is voor de Chinese markt, waar HD ongetwijfeld nog wel wat te groeien heeft. En daar willen ze vooral kleine, lichte en wendbare motoren.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +36Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-03 11:19
Na jarenlang geen motor bezit te hebben, zijn we afgelopen December geslaagd in de zoektocht en hebben we een setje aangeschaft!! O+

M'n vrouw is in Oktober gestart met lessen en heeft inmiddels haar rijbewijs gehaald. Dus nu kunnen we eindelijk samen op pad *O*
Nu nog even wachten tot de zon weer een beetje gaat schijnen...

Links voor mij, rechts voor vrouwlief (al kan ik niet ontkennen dat ik de monster geweldig vind).

[Voor 9% gewijzigd door kevinvi op 10-03-2023 14:01]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• geert_s
kevinvi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:00:
Na jarenlang geen motor bezit te hebben, zijn we afgelopen December geslaagd in de zoektocht en hebben we een setje aangeschaft!! O+

M'n vrouw is in Oktober gestart met lessen en heeft inmiddels haar rijbewijs gehaald. Dus nu kunnen we eindelijk samen op pad *O*
Nu nog even wachten tot de zon weer een beetje gaat schijnen...

[Afbeelding]
Links voor mij, rechts voor vrouwlief (al kan ik niet ontkennen dat ik de monster geweldig vind).
ANWB-stelletje 2.0 :+
(ja, in meerdere opzichten wel jaloers)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinvi
geert_s schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:07:
[...]

ANWB-stelletje 2.0 :+
(ja, in meerdere opzichten wel jaloers)
We hebben ook beide motorkleding aan :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
kevinvi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Vraag is dan.... zelfde kleding alleen in heren en vrouwen maten O-)

• kevinvi
ll roel j schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:22:
[...]
Vraag is dan.... zelfde kleding alleen in heren en vrouwen maten O-)
Nee, dat valt gelukkig mee :o

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]
doet me heel erg denken aan Wikipedia: Ducati Scrambler (2015)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

that has me sold! bingo: https://www.ebay.co.uk/itm/144966900515
Rood kleurt ook goed bij mijn motor aangezien die rode contrastkleuren heeft :)

Ik bedenk me dat mijn ulefone een rugged behuizing heeft met rubber.. dus die stickers gaan waarschijnlijk niet goed werken.. dus maar eens experimenteren met superglue..

[Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 10-03-2023 15:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

[Afbeelding]
Dat ziet er eerder uit als een verAliExpressde XR1200:

Vind dit trouwens wel een tof model van HD. Net als die van Indian, de FTR1200.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
* CLB heeft z'n rijbewijs al even binnen, maar vanwege drukte nog weinig tot niks mee gedaan...
Binnenkort maar eens shoppen voor een goed pak, handschoenen, helm en motorlaarzen, maar m'n baas heeft ook nog wel wat mooie spullen liggen blijkbaar. En dan natuurlijk ook eens kijken naar een eigen motor.

Voor nu rijd ik regelmatig op de motor van vriendinlief en dat is eerlijk gezegd helemaal geen klagen:

Safe miles, voor iedereen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• geert_s
kevinvi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Beide even zo'n pakkie aantrekken dan:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kevinvi
geert_s schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:03:
[...]

Beide even zo'n pakkie aantrekken dan:

[Afbeelding]
Ik ben niet zo van de Ducati gear, dat ziet er altijd zo fanboy achtig uit 😅

Hier doen we het voorlopig even mee, icm motorjeans. Dat eendelige anwb pak komt nog wel

Acties:
  • +28Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:06
Mijn dagje sneeuw is woensdag afgezegd door de rijschool. Gisteren dubbele les en vandaag zonder problemen geslaagd *O*
De hele week regen gehad, en vandaag ook nog stevige windstoten erbij. Leuke kennismaking met de snelweg :o
Pagina: 1 ... 463 ... 467 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee