• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Mooi man, Stappen gezet naar vrijheid.

Acties:
  • +35Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier is hij dan, mijn eerste motor :)
Honda CBR600rr uit 2004

Super blij mee, maar denk dat ik de eerste maanden niet boven de 5000 toeren kom haha

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:58
ricjuh schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:52:
Honda CBR600rr uit 2004

Super blij mee, maar denk dat ik de eerste maanden niet boven de 5000 toeren kom haha

[Afbeelding]
Mooie machine… maar ik geloof er niks van dat je met zo’n motor onder de 5000rpm gaat blijven… of je moet de eerste maanden niet gaan rijden… je hoeft maar naar de gashendel te kijken en je zit al boven die 5k rpm

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ricjuh schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:52:
Honda CBR600rr uit 2004

[Afbeelding]
Ze worden pas wakker boven de 10000rpm.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ricjuh

ricjuh

Tylen schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:09:
[...]
Ze worden pas wakker boven de 10000rpm.
Ik ga eerst rustig aan doen en beetje wennen aan de motor, is heel iets anders dan de mt07 waar ik les op heb gehad. Maar de proefrit was al een hele beleving qua geluid en gas response :9~

• s006110
ricjuh schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:25:
[...]

Ik ga eerst rustig aan doen en beetje wennen aan de motor, is heel iets anders dan de mt07 waar ik les op heb gehad. Maar de proefrit was al een hele beleving qua geluid en gas response :9~
Geloof me dat je onmogelijk ‘rustig’ aan kan doen met zo’n 600. Je moet zo’n ding toeren laten maken, anders is die zelfs trager dan de MT07!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:50:
[...]

Geloof me dat je onmogelijk ‘rustig’ aan kan doen met zo’n 600. Je moet zo’n ding toeren laten maken, anders is die zelfs trager dan de MT07!
Da's toch niet erg dat ie trager is? Eerst dat ding leren kennen, daarna pas uitwringen. Een ~600cc is gelukkig niet zo overdonderend (qua vermogen) als een ~1000cc, dus dat leren kennen gaat waarschijnlijk vlot.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 22:33
Precies. Doe het gewoon rustig aan, zoals je van plan was; motorrijden leer je pas ná het halen van je rijbewijs.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
Ik heb in het begin ook een 600cc 4-in-lijn motor gehad (CBR600F) en vond juist wel chill om het te leren op een motor die pas hoger in de toeren heel hard ging. Sowieso natuurlijk naaimachines zulke motoren (en dat bedoel ik positief ook al heb ik nu een 2-cilinder).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik begon zelf op een VF1000F. Toen m'n broer een keer op dat ding had gereden zei hij "je hebt net je rijbewijs, ben je wel lekker?" Later kocht ik er een Diversion 600 bij, eigenlijk om dat ding iets op te knappen en door te verkopen... Maar het was de VF die eruit ging, en daarna heb ik eigenlijk op die 600 pas echt leren rijden. Het is niet het vermogen, maar zo'n licht 600'je laat zich wat makkelijker de bocht in leggen, bijt niet meteen terug als je een foutje maakt. En stiekem vond ik het wel grappig dat ik die Diversion flink open kon trekken zonder m'n rijbewijs op het spel te zetten. Daar gaat 't kreng veel te langzaam voor.

Ooit nog getest met die rode Diversion en de Fazer. Stoplicht op groen, @McKaamos (op de Diversion) en ik op de Fazer volgas er vandoor.. Op het moment dat ik m'n gas los liet omdat ik allang boven rijbewijs-km/u zat (170 in 70* :X), reed de Diversion een heuse 80km/u :+

Sowieso een goed plan om rustig aan te beginnen :)

* Ja, natuurlijk hadden we daar een betere locatie voor kunnen zoeken... Don't try this at home, het is niet verstandig om dit op een ringweg te doen, etc. etc.

[Voor 51% gewijzigd door Destruction op 12-03-2023 12:17]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 18:57
DrivinUCrazy schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Ondanks dat het stekkertje er niet heel geweldig uit ziet, heb ik nog nooit gehoord dat iemand er problemen mee had. Ik verdenk eerder de aftakking zelf. Die heeft nu een te grote overgangsweerstand waardoor de spanning zo ver in zakt.
Let op: als je dit te lang laat sluimeren kan dit ook lokaal tot oververhitting leiden, ook voordat de zekering tript! (Die kans is best groot als er zo'n rood of blauw zwlfsnijdend klemblokje is gebruikt, en daarom vervloek ik die dingen ook)
Jep, dat is em. Even een keer rammelen aan de aftakking met de bruine fasedraad en toen ging de Tomtom weer.

Hij was gelukkig niet open zoals op de foto, ik heb hem opengewipt met de schroevendraaier.
Dus daar moet ik iets anders voor maken, het liefste solderen of met een soldeerhuls.
Eerst maar even goed plannen en zeker weten dat ik al het materiaal in huis heb zodat ik de klus volgend weekend in een keer kan afmaken. Is namelijk afgetakt bij het achterlicht en het is wel handig als ik dat meteen weer goed kan maken. (niet dat ik een paar weken zonder achterlicht rijd).

Acties:
  • +12Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43

ToolkiT

brit-tweaker

Vanochtend even een ritje gemaakt met een vriend.
Even pitstop bij biker cafe (http://supersausagecafe.co.uk/) en Silverstone race track :)

Daar stond van alles bijzonders op de carpark.. veel vintage spul, maar deze viel me op..
een BMW R nineT Racer Alpina??

Met doorzichtige cylinderkop:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:00:
[...]

@ToolkiT ja valt me niks tegen wat er zo allemaal te doen is met deze fiets.
Ik ben niet kundig genoeg om het voorwiel omhoog te liften dus ben ik beperkt tot de wat kleinere stammetjes. Maar dat gaat dus erg makkelijk. Het stuur heb ik inderdaad een stuk omhoog/ naar voren gedraaid.
Heb ook de vorkpoten iets laten zakken in de tripleclamp. De voorkant van de motor iets omhoog dus. Is maar iets van een cm maar het lijkt alsof de fiets daar net wat stabieler van is geworden op het onverhard.
Volgens mij zit de mijne al zo??

Wegen zijn best vies nu trouwens.. amper off road geweest maar duidelijk de hogedrukspuit nodig..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:55:
Vanochtend even een ritje gemaakt met een vriend.
Even pitstop bij biker cafe (http://supersausagecafe.co.uk/) en Silverstone race track :)

Daar stond van alles bijzonders op de carpark.. veel vintage spul, maar deze viel me op..
een BMW R nineT Racer Alpina??
[Afbeelding]

Met doorzichtige cylinderkop:
[Afbeelding]
Daar is iemand zelf aan het hobbyen geweest :Y - dit is gewoon een RNineT Racer met mods. Wel vet ding, schijnt nog minder comfortabel te zijn dan een S1000RR :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
Nou begint de drang naar een nieuwe motor weer te kriebelen na 2 jaar een gen2 mt09 te rijden...
Heb mn oog laten vallen op een aprillia tuono 660 factory. al mensen hier ervaring met het rijden van de tuono 660 of de rs 660?

Acties:
  • +12Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 11:40

4x2

lộn xộn quá

Ben gisteren helemaal tot Belgie gekomen (en terug) zonder te duwen of te sleutelen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

leeg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35
ToolkiT schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Volgens mij zit de mijne al zo??
[Afbeelding]
Zo zat het bij mij ook ongeveer.
Heb de bovenkant van de vorkpoten nu gelijk met de bovenkant van de tripleclamp.
4x2 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:50:
[Afbeelding]
Ben gisteren helemaal tot Belgie gekomen (en terug) zonder te duwen of te sleutelen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Nou ja als je in Baarle Nassau woont is dat heel wat minder wonderlijk... :P

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Zo zat het bij mij ook ongeveer.
Heb de bovenkant van de vorkpoten nu gelijk met de bovenkant van de tripleclamp.
foto?

Als ik op de mijne kijk kan hij hooguit een paar mm naar beneden.. of gaat een soort holte krijgen..

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
noes schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Daar is iemand zelf aan het hobbyen geweest :Y - dit is gewoon een RNineT Racer met mods. Wel vet ding, schijnt nog minder comfortabel te zijn dan een S1000RR :9
Wat ik er van begreep zijn eigenlijk alle R Nine T's met een naam erachter niks vergeleken de "R Nine T". De normale is de enige met fatsoenlijke USD's en radiale remmen. Maar de prijs was er ook naar :o

Ik ga nog wel zo'n R Nine T scoren voor in de schuur over 2 jaar ofzo. Nog een echte oliegekoelde :Y) Lekker schudden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

marowi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:02:
[...]

Wat ik er van begreep zijn eigenlijk alle R Nine T's met een naam erachter niks vergeleken de "R Nine T". De normale is de enige met fatsoenlijke USD's en radiale remmen. Maar de prijs was er ook naar :o

Ik ga nog wel zo'n R Nine T scoren voor in de schuur over 2 jaar ofzo. Nog een echte oliegekoelde :Y) Lekker schudden.
Ja mooie dingen zijn t. Maar hoeveel een RNineT afwijkt van de oliegekoelde R1200R weet ik niet. Als t je om gevoel en rijden gaat is de R1200R misschien interessanter (voor een vergelijkbaar bedrag dan).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:18:
[...]
Nou ja als je in Baarle Nassau woont is dat heel wat minder wonderlijk... :P
Vanuit Baarle Nassau naar Bocholt is wel de moeite ;)
Maar idd, de totale rit was 40km vanaf mijn woonplaats, incl poserrondje door het centrum (van de eigen woonplaats)

leeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MitchellHearth
4x2 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Vanuit Baarle Nassau naar Bocholt is wel de moeite ;)
Maar idd, de totale rit was 40km vanaf mijn woonplaats, incl poserrondje door het centrum (van de eigen woonplaats)
Poserrondjes door het centrum ftw >:)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• s006110
MitchellHearth schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Poserrondjes door het centrum ftw >:)
Daar zijn v-twin cruisers toch voor gemaakt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:11:
Ik begon zelf op een VF1000F. Toen m'n broer een keer op dat ding had gereden zei hij "je hebt net je rijbewijs, ben je wel lekker?" Later kocht ik er een Diversion 600 bij, eigenlijk om dat ding iets op te knappen en door te verkopen... Maar het was de VF die eruit ging, en daarna heb ik eigenlijk op die 600 pas echt leren rijden. Het is niet het vermogen, maar zo'n licht 600'je laat zich wat makkelijker de bocht in leggen, bijt niet meteen terug als je een foutje maakt. En stiekem vond ik het wel grappig dat ik die Diversion flink open kon trekken zonder m'n rijbewijs op het spel te zetten. Daar gaat 't kreng veel te langzaam voor.

Ooit nog getest met die rode Diversion en de Fazer. Stoplicht op groen, @McKaamos (op de Diversion) en ik op de Fazer volgas er vandoor.. Op het moment dat ik m'n gas los liet omdat ik allang boven rijbewijs-km/u zat (170 in 70* :X), reed de Diversion een heuse 80km/u :+

Sowieso een goed plan om rustig aan te beginnen :)

* Ja, natuurlijk hadden we daar een betere locatie voor kunnen zoeken... Don't try this at home, het is niet verstandig om dit op een ringweg te doen, etc. etc.
Yeh, en die Div een partije brullen en doen, pwoah wat gaat dat hard! *O*
En dan kijk je op t klokje.... 80km/h -O-

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• MitchellHearth
Ik heb zojuist even een rondje gereden met de Cardo Spirit HD aan, eerste keer even goed testen. Van eerdere berichten hier in dit topic las ik dat ook voor muziek de geluidskwaliteit erg goed wordt beoordeeld. Ik vraag me bijna af of er niet iets mis met mij of mijn headset is want het klinkt enorm blikkerig. Lage tonen zijn er niet, midtonen ok en juist overmatig veel treble waardoor het geheel heel schel gaat klinken.

Ik luister zelf redelijk bass-heavy muziek (D&B, house, techno etc) en had natuurlijk geen headphone kwaliteit verwacht maar ik ben op z'n zachts gezegd wel underwhelmed...

Bellen daarentegen werkt top, maar dat is nou juist een functie die ik niet veel verwacht te gebruiken. FM radio leuk maar in de praktijk werken al mijn favo zenders niet/nauwelijks (veel ruis). Ook ik merk dat de luidsprekers zelf tegen mijn oor aan drukken dus zou dan ook nog moeten kijken of ik ze anders kan monteren.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:21
Ik vind de muziekkwaliteit op mijn Cardo 2+ okay, niet geweldig. Ik gebruik ze dan ook vooral voor podcastjes op de achtergrond, dus voor mij is dat meer dan goed genoeg.

Als je trouwens oordopjes in hebt dan klinken ze een stuk minder schel. Is ook nog eens beter voor je oren.

Er is trouwens ook een optie om JBL speakertjes aan te sluiten om enkele modellen. Ik weet niet of dat met de Spirit HD ook kan, maar het is allicht de moeite waard om even te checken.

[Voor 3% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 13-03-2023 14:00]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Ik heb de Cardo welke met JBL oortjes kwam en is prima te doen.
Het is zeker geen top geluid maar het is ook niet blikkerig.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 18:57
@MitchellHearth ik speel jouw soort muziek niet, maar de mijne heeft absoluut geen last van de problemen die jij beschrijft.
Ik weet niet of je in het midden van het land woont, anders moet je maar even langswippen en vergelijken met de mijne.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Muziek op de motor? Is Motorblok FM niet genoeg dan?

* Destruction is ooit met een oude iPod met Guns N' Roses op de VFR750F gestapt... Met bijbehorende snelheden. Dat is dus ook bij die ene keer gebleven :+ * Destruction heeft niet zo'n zin in boetes en wil 't rijbewijs ook graag houden.

[Voor 16% gewijzigd door Destruction op 13-03-2023 14:31]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:22
Met het geluid is het vooral heel belangrijk dat de speakers *precies* goed voor je oren zitten. Ik heb zelf een Cardo FC 4+ met de standaard speakers en die vond ik echt beroerd klinken.
Kameraad van me had dezelfde helm met de JBL speakers en die klonken zóveel beter dat ik het niet kon geloven. Maar bij hem zaten de speakers anders ("ja anders zitten ze naast m'n oren") en toen ik de speakers in mijn helm had aangepast was het echt veel en veel beter.

Nu best OK blij mee, maar die JBL speakers zijn toch echt nog wel een tandje beter.

Life is too short to remove USB safely

• kneusteun
Destruction schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:29:

* Destruction is ooit met een oude iPod met Guns N' Roses op de VFR750F gestapt... Met bijbehorende snelheden. Dat is dus ook bij die ene keer gebleven :+ * Destruction heeft niet zo'n zin in boetes en wil 't rijbewijs ook graag houden.
Nee, ik vind het wel fijn om ook gewoon muziekje te kunnen luisteren en eventueel de telefoon op te nemen.
En ja kies je muziek verstandig ;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik las dat vanmiddag de wind zou gaan liggen, uurtje eerder stoppen en een lang ritje naar huis. Dat liggen wil niet echt lukken merk ik alweer :+

Overigens van het weekend de Alpinestars KR-3 binnen gekregen. Geeft mij toch een wat fijner gevoel en draagt niet eens zo heel vervelend moet ik zeggen.

K to the KillaZ

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

badkuip schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Jep, dat is em. Even een keer rammelen aan de aftakking met de bruine fasedraad en toen ging de Tomtom weer.
[Afbeelding]

Hij was gelukkig niet open zoals op de foto, ik heb hem opengewipt met de schroevendraaier.
Dus daar moet ik iets anders voor maken, het liefste solderen of met een soldeerhuls.
Eerst maar even goed plannen en zeker weten dat ik al het materiaal in huis heb zodat ik de klus volgend weekend in een keer kan afmaken. Is namelijk afgetakt bij het achterlicht en het is wel handig als ik dat meteen weer goed kan maken. (niet dat ik een paar weken zonder achterlicht rijd).
Mijn elektricienshart doet dit: :'( :'( :'(
(let wel: ik heb maar zelden gereedschap vast; ik bedenk het spul alleen)

Te volgen stappen:
- Goed solderen, zorg dat de soldering de mechanische verbinding niet hoeft te maken maar alleen de elektrische verbinding. Er mag dus geen kracht op staan.
- goede krimpkous erover. Tip: je hebt verlijmende krimpkous, maar als je er een klein stukje smeltlijm van je lijmpistool in doet werkt dat ook. Ja, dat is een beetje hobby-bob)
- en dan de kabelboom met kabelboomtape of zelfvulkaniserende rubber tape afwerken. Bijvoorbeeld dit spul: https://www.bol.com/nl/nl...4TICF6XM-9200000099691736 (eerste hit)

Hierbij ga ik er tenminste van uit dat je niet de juiste AMP Fast-on schoentjes met goede krimptang hebt; want dat zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. De reden: heb je er onderweg problemen mee, dan trek je het stekkertje los en kun je thuis op je gemak het probleem repareren. Zoiets gaat immers altijd op reis in the middle of nowhere problemen geven.
Daarom dat ik voor dergelijke accessoires altijd probeer een bestaande accessoirestekker te vinden en daar een originele contrastekker op probeer te maken. Roadside repair is dan niet meer dan het stekkertje uittrekken en de zekering vervangen.

Vergeet ik nog bijna de laatste stap:
- Je gooit dan die blauwe dingetjes weg, en vervloekt vervolgens iedereen die die dingen gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +30Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29
Zooo, na 7 jaar geleden mijn rijbewijs te hebben gehaald nu eindelijk een motor gekocht. Een 2018 MT07 met slechts 4K op de teller.

Wel een beetje spann0nd om weer op te stappen. Maar daarom ook juist voor een redelijk vergevingsgezinde motor gekozen....

[Voor 42% gewijzigd door Tweakod3x op 13-03-2023 15:42]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• MitchellHearth
Tweakod3x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:41:
Zooo, na 7 jaar geleden mijn rijbewijs te hebben gehaald nu eindelijk een motor gekocht. Een 2018 MT07 met slechts 4K op de teller.

Wel een beetje spann0nd om weer op te stappen. Maar daarom ook juist voor een redelijk vergevingsgezinde motor gekozen....

[Afbeelding]
Nice!! Ondanks dat hij inderdaad vergevingsgezind is, is het ook dikke fun op zo'n motor. Lekker blok zit er in :) Veel plezier er van :*)

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 18:02
@MitchellHearth Gebruik je oordoppen? De mijne klinkt namelijk een stuk gebalanceerder met oordoppen in dan zonder.

• KillaZ
  • Nu online

[Afbeelding]
Dit blok met een Akrapovic.......... :9~

K to the KillaZ

• MitchellHearth
NLDViane schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:06:
@MitchellHearth Gebruik je oordoppen? De mijne klinkt namelijk een stuk gebalanceerder met oordoppen in dan zonder.
Normaal gesproken natuurlijk wel. Nu was het even een blokje om puur om te testen en dat was inderdaad zonder oordoppen. Ik zal het binnenkort even weer proberen met oordoppen (ik heb op maat gemaakte).

Thx, ook aan de rest die heeft gereageerd :)

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14

Spacialz

Ovenvers

Nou ook hier heb na het behalen van het papie..eh pasje.. een bijbehorende fiets gekocht.
En de kleur ja, die kreeg ik erbij en persoonlijk zie ik deze erg weinig op de weg

Desalniettemin een GSX-R 750 K2(2002) met 24.000 op de teller 8)

Een paar minor dingetjes, puntjes op de i en we kunnen een mooi seizoen ertegenaan :-)

@lolgast @LankHoar @timmie271, wat mij betreft mag 'ie erbij onder de Gelderlanders _/-\o_

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

KillaZ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Dit blok met een Akrapovic.......... :9~
mmm ik vind het blok van de MT07 juist een beetje en tegenvaller.. te saai lineair..
Maar in motorbladen lees ik juist dan mensen het een heerlijk blok vinden, dus het is denk ik smaak afhankelijk..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Spacialz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:15:
Nou ook hier heb na het behalen van het papie..eh pasje.. een bijbehorende fiets gekocht.
En de kleur ja, die kreeg ik erbij en persoonlijk zie ik deze erg weinig op de weg

Desalniettemin een GSX-R K2(2002) met 24.000 op de teller 8)

[Afbeelding]

Een paar minor dingetjes, puntjes op de i en we kunnen een mooi seizoen ertegenaan :-)

@lolgast @LankHoar @timmie271, wat mij betreft mag 'ie erbij onder de Gelderlanders _/-\o_
Gaaf!! Geniet ervan. *O*

Acties:
  • +41Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Voor wie mijn project heeft gevolgd (of nog niet dus ga gauw even lekker terug lezen)

Hier kun je alles terug vinden.
KLIK

Vandaag eindelijk eerste echte langer rit durven/kunnen rijden van 40km en het was genieten! Na 1 jaar knutselen is dit wel een genot.

Ik had een filmpie beloofd dus bij deze.

YouTube: Custom R1100GS 1995 Scrambler

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

Destruction schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:29:
Naar begin rit rijden of terug via de autostrade op vind ik het toch wel enorm fijn.
Tijdens het 'echt' rijden is het voor mij meer storend eigenlijk.

@speakerdiscussie: Ik heb JBL speaker en vind ze nog steeds heel 'mid'. Maar veel verwacht ik er niet van, speelt goed genoeg voor wat het moet dienen. Wel vind ik ze niet heel luid kunnen, maar dat ligt eerder aan m'n -30db oordoppen :+
Ik vind hem echt mooi in die kleur *O*

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Genestealer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:53:
Voor wie mijn project heeft gevolgd (of nog niet dus ga gauw even lekker terug lezen)

KLIK

Vandaag eindelijk eerste echte langer rit durven/kunnen rijden van 40km en het was genieten! Na 1 jaar knutselen is dit wel een genot.

...
Oké, dit is nu officieel de eerste GS ever ooit die ik wel mooi vind _/-\o_

• Genestealer
FBTN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Oké, dit is nu officieel de eerste GS ever ooit die ik wel mooi vind _/-\o_
Dat is een mooie compliment *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

KLIK

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super gaaf dat je het gedaan hebt, erg knap gedaan :) Wil je ook opbouwende kritiek?

• Genestealer
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:11:
[...]

Super gaaf dat je het gedaan hebt, erg knap gedaan :) Wil je ook opbouwende kritiek?
Tuurlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:29:
[...]

mmm ik vind het blok van de MT07 juist een beetje en tegenvaller.. te saai lineair..
Maar in motorbladen lees ik juist dan mensen het een heerlijk blok vinden, dus het is denk ik smaak afhankelijk..
vind hem vooral te klein.
Weet niet wat de gemiddelde lengte is hier, maar met 188 vond ik hem te krap.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vind de proporties niet helemaal top.. hij is te kort/hoog.. zadel zou ook wat dikker mogen in verhouding met de rest. En uitlaat iets minder op standje viagra ;)
De tank is een behoorlijk voormaat en dat bepaald het beeld erg..
Grotendeels word dit natuurlijk bepaald door de donor onderdelen.. en ik weet niet of je de voorvork korter zou kunnen maken bijvoorbeeld..

[Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 13-03-2023 18:06]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

kneusteun schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:52:
[...]

vind hem vooral te klein.
Weet niet wat de gemiddelde lengte is hier, maar met 188 vond ik hem te krap.
Dat ook.. mijn probleem bij proefritten met motoren met dit blok was dat ik altijd onbedoeld in de toerenbegrenzer zat omdat ik nooit het gevoel van 'hier komt het schakelmoment aan' kreeg.. te lineair voor mijn smaak..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Genestealer
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Ik vind de proporties niet helemaal top.. hij is te kort/hoog.. zadel zou ook wat dikker mogen in verhouding met de rest. En uitlaat iets minder op standje viagra ;)
De tank is een behoorlijk voormaat en dat bepaald het beeld erg..
Grotendeels word dit natuurlijk bepaald door de donor onderdelen.. en ik weet niet of je de voorvork korter zou kunnen maken bijvoorbeeld..
Ja, maar dat noem ik een mening :)
Ik heb hem precies gemaakt hoe ik hem prachtig vind. Dit is een Scrambler en die hebben vaak wel wat 'bijzondere' vormen.
Gelukkig ieder zijn smaak @ToolkiT anders is het leven zo saai ;)

[Voor 10% gewijzigd door Genestealer op 13-03-2023 18:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Dat ook.. mijn probleem bij proefritten met motoren met dit blok was dat ik altijd onbedoeld in de toerenbegrenzer zat omdat ik nooit het gevoel van 'hier komt het schakelmoment aan' kreeg.. te lineair voor mijn smaak..
Dat gebeurd me met mijn V85 toch ook wel af en toe :o
Niet omdat het moment niet aan te voelen is. Maar het is er wel redelijk "vroeg"

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:33

KLIK

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind hem heel gaaf geworden, mooi gedaan. Ik houd wel van deze look. Ik krijg er een hele eigenwijze, tegendraadse, f-you!!! gevoel bij. Ik houd er wel van.
't Is omdat ik twijfel of ik dit zou kunnen, maar zeker de ruimte niet heb, maar zoiets als dit doen staat wel op mn bucketlist.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Dat gebeurd me met mijn V85 toch ook wel af en toe :o
Niet omdat het moment niet aan te voelen is. Maar het is er wel redelijk "vroeg"
klopt de guzzi V-twin is tegelijktijdig hoogtoerig voor een V-Twin, en tegelijkertijd heeft hij een vrij lage red-line..
Maar hoe kan je in goedsnaam die kerstboomverlichting missen op het dash? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Genestealer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Ja, maar dat noem ik een mening :)
Ik heb hem precies gemaakt hoe ik hem prachtig vind. Dit is een Scrambler en die hebben vaak wel wat 'bijzondere' vormen.
Gelukkig ieder zijn smaak @ToolkiT anders is het leven zo saai ;)
Precies, er hoeft er maar 1 hem leuk te vinden en dat ben je zelf :)
Ik houd ook van Scramblers en heb mijn V7 ook gemod om meer scrambler look te geven en daar zitten ook vast keuzes bij die niet iedereen wat vind...
En misschien is mijn feedback ook wel te veel gebaseerd op mijn referentie kader :)

• Genestealer
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:48:
[...]

Precies, er hoeft er maar 1 hem leuk te vinden en dat ben je zelf :)
Ik houd ook van Scramblers en heb mijn V7 ook gemod om meer scrambler look te geven en daar zitten ook vast keuzes bij die niet iedereen wat vind...
En misschien is mijn feedback ook wel te veel gebaseerd op mijn referentie kader :)
Ach, ik vind het wel leuk om andermans ideeën te lezen.

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Is ook vrij lineair maar moet zeggen dat ik het wel fijn vind als eerste motor. Ga over een jaar (of twee) wel iets anders kopen als ik er aan toe ben, nu is het nog meer dan genoeg plezier.

En btw, heb gemerkt dat de universele oordoppen van Alpine niet genoeg dempen, binnenkort even een afspraak maken voor op maat gemaakte doppen, lijkt mij toch een stuk beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 19:34

13art

Moderator Mobile
Farezz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:34:
[...]
En btw, heb gemerkt dat de universele oordoppen van Alpine niet genoeg dempen, binnenkort even een afspraak maken voor op maat gemaakte doppen, lijkt mij toch een stuk beter.
Daar is al het nodige over geschreven hier. Maar op maat gemaakt vs universeel zegt niks over de demping. Demping heeft te maken het filter dat gebruikt wordt. Dus wellicht goed om eerst je daar eens in te verdiepen ipv je meteen op de duurdere op maat gemaakte oordoppen te storten.

Enjoy the silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
13art schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Daar is al het nodige over geschreven hier. Maar op maat gemaakt vs universeel zegt niks over de demping. Demping heeft te maken het filter dat gebruikt wordt. Dus wellicht goed om eerst je daar eens in te verdiepen ipv je meteen op de duurdere op maat gemaakte oordoppen te storten.
Ik snap je reactie maar merk helaas dat het ene oor echt beter afsluit dan de andere, en denk dat dat toch echt met de maat te maken heeft en niet met de demping/filter helaas.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:46:
[...]

klopt de guzzi V-twin is tegelijktijdig hoogtoerig voor een V-Twin, en tegelijkertijd heeft hij een vrij lage red-line..
Maar hoe kan je in goedsnaam die kerstboomverlichting missen op het dash? ;)
Lampjes..??

Die zie ik niet hoor 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
[...]

Ging mij vooral om het geluid.

Het blok zelf is een allemansvriend: nergens gek of spectaculair.

K to the KillaZ

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 19:34

13art

Moderator Mobile
Farezz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Ik snap je reactie maar merk helaas dat het ene oor echt beter afsluit dan de andere, en denk dat dat toch echt met de maat te maken heeft en niet met de demping/filter helaas.
In dat geval lekt één kant en dat heeft inderdaad niet te maken met het filter. Daar had ik nog even niet over nagedacht. Overigens zijn er ook niet op maat gemaakte oordoppen waarbij je twee verschillende maten krijgt opgestuurd waardoor het bijna wel moet passen.

Enjoy the silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

[...]

Het was wel een ideale lesmotor omdat het zo voorspelbaar is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Jimmeh schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:05:
[...]

@speakerdiscussie: Ik heb JBL speaker en vind ze nog steeds heel 'mid'. Maar veel verwacht ik er niet van, speelt goed genoeg voor wat het moet dienen. Wel vind ik ze niet heel luid kunnen, maar dat ligt eerder aan m'n -30db oordoppen :+
Zag gisteren op de socials van Ruroc dat ze i.s.m. Harman Kardon hun "Shockwave" set hebben vernieuwd/uitgebracht via https://www.ruroc.com/nl_...wave-bluetooth-audio.html
Wellicht is dit wat anders?
Ik vind hem echt mooi in die kleur *O*
Dank _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:11
@Genestealer wat een gaaf project! Erg mooi gedaan. _O_
Mooi resultaat, wel een compleet andere motor... en als ik eerlijk ben, vind ik de GS mooier.

• kneusteun
Spacialz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Zag gisteren op de socials van Ruroc dat ze i.s.m. Harman Kardon hun "Shockwave" set hebben vernieuwd/uitgebracht via https://www.ruroc.com/nl_...wave-bluetooth-audio.html
Wellicht is dit wat anders?

[...]

Dank _/-\o_
Zit je wel vast aan een specifieke helm toch? of zie ik dat verkeerd?

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
kneusteun schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Dat klopt helemaal! Dit past in een inkeping in de Atlas helm aan de achterkant.
KEY FEATURES
Compatibel met ATLAS 3.0 & 4.0

[Voor 9% gewijzigd door reeging op 14-03-2023 11:13]

• kneusteun
Dat vind ik altijd wel zuur, dan weet je dat je daarna ook weer een dergelijke helm moet halen.

Ken overigens die helmen niet, dus geen idee of het ook goede zijn.

Edit: even gekeken en is inderdaad een specifiek soort helm in de category roof ....

[Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 14-03-2023 11:18]

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:00
ik heb een SENA systeem in mn Shoei helm, wel echt top geintegreerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:13
kneusteun schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:17:
Dat vind ik altijd wel zuur, dan weet je dat je daarna ook weer een dergelijke helm moet halen.

Ken overigens die helmen niet, dus geen idee of het ook goede zijn.

Edit: even gekeken en is inderdaad een specifiek soort helm in de category roof ....
Ruroc helmen zijn de typische influencer helmen. Ze zien er tof uit, de advertenties zien er ook gelikt uit, maar veilig of kwalitatief zijn ze niet per se.. Inderdaad gevalletje Roof..

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:26

KLIK

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf :9

Dit zou ik ook wel met mijn R1100 willen doen.....ooit. 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:37

KLIK

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel cool _/-\o_

Ik zou wel een paar dingen anders doen (zoals de uitlaat gewoon naar achter in plaats van als een bloemenvaas omhoog), maar dat is juist het toffe van dit soort projecten. Je maakt het gewoon helemaal zoals jij het wilt, lekker eigenwijs. Mooi gedaan!

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Leviathius schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Ruroc helmen zijn de typische influencer helmen. Ze zien er tof uit, de advertenties zien er ook gelikt uit, maar veilig of kwalitatief zijn ze niet per se.. Inderdaad gevalletje Roof..
Uiteraard maar Roof of Ruroc.. Vind daar wel iets verschil inzitten :)
Bovendien maakt Ruroc niet alleen helmen voor op de fiets.
Qua keurmerk hebben ze alle vereisten en hierop wordt in EU strak op getest en gehandhaafd toch?
Kwaliteit voor de rest durf ik niet zo 1,2,3 wat over te roepen en ja ook ik vind ze erg gaaf eruit zien :D

Heb zelf Scorpion EXO, hier en daar ook valt er wat over te zeggen door de mensen op het interwebz..
En ik moet zeggen dat de grote merken niet altijd de leukste prints of opdrukken hebben en soms wel saai ogen, let wel veiligheid moet nummer één argument zijn uiteraard 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:13
Spacialz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Uiteraard maar Roof of Ruroc.. Vind daar wel iets verschil inzitten :)
Bovendien maakt Ruroc niet alleen helmen voor op de fiets.
Qua keurmerk hebben ze alle vereisten en hierop wordt in EU strak op getest en gehandhaafd toch?
Kwaliteit voor de rest durf ik niet zo 1,2,3 wat over te roepen en ja ook ik vind ze erg gaaf eruit zien :D

Heb zelf Scorpion EXO, hier en daar ook valt er wat over te zeggen door de mensen op het interwebz..
En ik moet zeggen dat de grote merken niet altijd de leukste prints of opdrukken hebben en soms wel saai ogen, let wel veiligheid moet nummer één argument zijn uiteraard 8)
Ik las vanochtend dat sinds de Ruroc Atlas 4 de helmen goedgekeurd zijn met het ECE 22.06 certificaat. Dus wellicht dat ze tegenwoordig wel kwalitatief zijn. 'Vroeger', als in toen ze net uitkwamen met de Atlas 1.0, stond de helm bekend als echt geen goede kwaliteit. Had alleen een eenvoudigere amerikaanse keuring (DOT) waar de eisen een stuk minder streng voor zijn. De ECE keuring is meer gericht op praktijk situaties meen ik te herinneren. FortNine heeft er, uiteraard, een video over.

Goed om te lezen dat ze verder ontwikkelen :)

@kneusteun even opgezocht :)
YouTube: Uncovered - Dangerous Secrets of the DOT Helmet Standard
YouTube: The Snell Helmet Standard is Meaningless

[Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 14-03-2023 14:43]

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kneusteun
Keurmerk in EU zegt niet zoveel, daar voldoen de aldi helmen ook aan...
Veel merken houden hun eigen aan, omdat de EU keur voor veel merken niet afdoende is.

Ik dacht dat fortnine wel een filmpje had hierover.

[Voor 50% gewijzigd door kneusteun op 14-03-2023 14:42]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Afgelopen zaterdag gaan kijken voor mijn eerste motorkleding.
Door een flinke korting op de adviesprijs is het een Alpinestars Andes V3 Drystar jas en broek geworden in het zwart :) In de winkel was de XL-variant van de jas er niet in mijn kleur dus die besteld en naar mijn huis gestuurd. En de broek hadden ze alleen de L en de XXL. De L was duidelijk te klein en de XXL neigde wel naar te groot, dus de XL besteld.

Helaas moet ik wel constateren dat die XL-broek toch eiiigenlijk nét iets te strak rond mijn middel zit. Vind dat een beetje raar, ik ben met 1.90m en net iets meer dan 80kg nu niet bepaald XXL-materiaal normaliter. Hij gaat wel dicht, maar als ik op een stoel zit heb ik wel eens minder strakke bedoelingen gehad. Heb er voor de duidelijkheid een niet al te bijzondere jeans onder aan.

Twijfel nu een beetje. Toch maar die eigenlijk net iets te brede/lange XXL bestellen of accepteren dat de XL net wat strakker dan optimaal zit. Ze hebben ook een XXL in korte variant, maar daar kan ik weer nergens van vinden hoe veel korter die is. Anders zou ik natuurlijk de XXL voor de breedte kunnen bestellen in de korte versie die dan wellicht even lang is als de XL qua lengte. Iemand daar ervaring mee?

Edit: ok, de lange versie is 10cm langer en de korte 10cm korter dan ik nu heb. Dus die combi gaat niet werken. Misschien maar eens een paar uurtjes tijdens het thuiswerken aanhouden, kijken hoe het met langer zitten gaat zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 14-03-2023 15:35]

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Kuusj schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:28:
Door een flinke korting op de adviesprijs is het een Alpinestars Andes V3 Drystar jas en broek geworden in het zwart :) In de winkel was de XL-variant van de jas er niet in mijn kleur dus die besteld en naar mijn huis gestuurd. En de broek hadden ze alleen de L en de XXL. De L was duidelijk te klein en de XXL neigde wel naar te groot, dus de XL besteld.

Helaas moet ik wel constateren dat die XL-broek toch eiiigenlijk nét iets te strak rond mijn middel zit. Vind dat een beetje raar, ik ben met 1.90m en net iets meer dan 80kg nu niet bepaald XXL-materiaal normaliter. Hij gaat wel dicht, maar als ik op een stoel zit heb ik wel eens minder strakke bedoelingen gehad. Heb er voor de duidelijkheid een niet al te bijzondere jeans onder aan.

Twijfel nu een beetje. Toch maar die eigenlijk net iets te brede/lange XXL bestellen of accepteren dat de XL net wat strakker dan optimaal zit. Ze hebben ook een XXL in korte variant, maar daar kan ik weer nergens van vinden hoe veel korter die is. Anders zou ik natuurlijk de XXL voor de breedte kunnen bestellen in de korte versie die dan wellicht even lang is als de XL qua lengte. Iemand daar ervaring mee?

Edit: ok, de lange versie is 10cm langer en de korte 10cm korter dan ik nu heb. Dus die combi gaat niet werken. Misschien maar eens een paar uurtjes tijdens het thuiswerken aanhouden, kijken hoe het met langer zitten gaat zijn.
Niet elk merk heeft lengte en breedte maten separaat van elkaar helaas 8)7

Heb zelf een pak van REV'IT en hier heb je dit wel!
Zie https://www.revitsport.com/nl_nl/motorbroek-factor-4-zwart,deze broek heb ik zelf bijvoorbeeld en kon hierdoor heel mooi de juiste combi kiezen :9

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Kuusj schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:28:

Iets groter en een riem in? Vaak zijn er wel riemen te krijgen met een koppelstuk naar je jas. Mijn Rev-It Jeans hebben dat ook. Wat dat betreft best handig om de boel vast te zetten.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Spacialz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Niet elk merk heeft lengte en breedte maten separaat van elkaar helaas 8)7

Heb zelf een pak van REV'IT en hier heb je dit wel!
Zie https://www.revitsport.com/nl_nl/motorbroek-factor-4-zwart,deze broek heb ik zelf bijvoorbeeld en kon hierdoor heel mooi de juiste combi kiezen :9
Ja snap ik maar dit soort dingen wil ik eigenlijk sowieso aangehad hebben voordat ik weet dat het goed is. Nu ik het zo aan heb zit het eigenlijk prima, voel het niet bewust dat het wat strakker zit. Zeker met mijn helm en handschoenen aan.
nldls schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Iets groter en een riem in? Vaak zijn er wel riemen te krijgen met een koppelstuk naar je jas. Mijn Rev-It Jeans hebben dat ook. Wat dat betreft best handig om de boel vast te zetten.
Ja maar ik heb normaal al geen XL. De XXL variant zat ook bij mijn benen eigenlijk te wijd. Nu kun je dat wel 'afstellen' tot op zekere hoogte natuurlijk, maar ik heb geleerd dat het te los zitten van kleding geen goed iets is. Daarnaast, ik heb er nu een broek onder aan, als ik dat in de zomer eens niet zou doen (of dunnere onderkleding) zit het met de uitneembare wintervoering sowieso veel en veel te ruim.

Jas en broek zijn op elkaar in te ritsen, daarom wilde ik ook graag de combi hebben. Moet gewoon een beetje blijven opletten met mijn dieet hahaha.

Ach ja, al met al denk ik dat dit prima is. Alpinestars is een goed merk, de combi is waterdicht (8000 mm per nog iets, geen Gore-Tex maar prima dus), en voor wat ik er voor betaald heb (200,- voor de jas en 190,- voor de broek) denk ik niks te klagen.

[Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 14-03-2023 16:00]

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ahh, Alpinestars en zn maten :+
Beetje het idee van aziatische maten aanhouden en je zit redelijk in de richting.

Verder fijne jas/broek, heb de combi zelf ook (in bosgroen) en zijn prima waterdicht.
De protectors zijn wel erg karig, maar die kun je er achteraf nog in duwen als je dat wil.

Ik heb ze overigens gepast zonder de wintervoering (die heb ik ook nog nooit gebruikt) en hij zit bij mij redelijk strak met trui/spijkerbroek aan.
Voor het echte zomerweer heb ik gewoon een doorwaaipak.

[Voor 61% gewijzigd door 4x2 op 14-03-2023 16:34]

leeg

• kneusteun
YouTube: Royal Enfield Scram 411 – Review in the Dunes

Vet ding, jammer dat het geen 650 twin is.. misschien dat ze dat nog ooit gaan doen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
Kuusj schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Jas en broek zijn op elkaar in te ritsen, daarom wilde ik ook graag de combi hebben. Moet gewoon een beetje blijven opletten met mijn dieet hahaha.
Kan ook met een alpinestars broek en macna jas weet ik, wel een koppelstukje tussen plaasten _O-

Maar feli met de aankoop, moet het vast mee goedkomen verder. Uiteindelijk lekker kilometers vreten!

[Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 14-03-2023 16:50]

Gamertag: timmie271

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

kneusteun schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met COMM setjes, stel dat ik die van Scorpion aanschaf, leuk koppeling blauwtandje met mijn telefoon maar stel je gaat rijden met een groepje?
Zie bij verschillende merken staan dat je dat tot aantal x mee zou moeten kunnen communiceren.
Moet je dan de walkie-talkie stand aanzeten :+ ?

• Jimmeh
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

De meeste BT setjes kan je met elkaar verbinden, gelet op de limitatie van hoeveelheid personen.
Hoe dat juist werkt met bv. 3 man waarvan er 1 maar met twee kan connecten en de andere met 4 zou ik niet weten.
De nieuwste tech is via een "mesh", eigenlijk ook nog bluetooth maar in een modern jasje gestopt. Hier heb je wel dat het enkel binnen hetzelfde merk werkt. Een standaard is er helaas nog niet.
Werkt op zich wel een pak fijner. Iedereen verbind elkaar door, dus je kan ook met wat afstand tussen rijden, zolang de rijders maar niet te ver onderling zijn. Ook kan je standaard wel met +-15 in zo'n groep terwijl traditionele BT eerder gelimiteerd zijn 2-4.

Wat ik onlangs heb geleerd is dat je met zo'n communicator vaak maar twee kanalen hebt om toestellen aan te sluiten (GPS,GSM). Echter staan deze los van de kanalen die je voor intercom hebt 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:51

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

Desalniettemin een GSX-R 750 K2(2002) met 24.000 op de teller 8)

[Afbeelding]

Toegevoegd :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +30Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:43
@lolgast @LankHoar @timmie271, Zouden jullie mij ook willen toevoegen, locatie Overijssel. Ik dacht er al in te staan maar blijkbaar 2 jaar geleden niet voorgesteld.

Eerst een MT-07(2021) maar zoals hierboven toevallig besproken een top beginners motor maar ik mis wel het echte wauw effect, daarnaast heb ik in juli m’n eerste circuit les op Assen en wilde daarvoor iets meer vermogen/sportiefs. Na een lange zoektocht (bijvoorbeeld S1000RR en MT09SP) uitgekomen bij een verrassende winnaar: Triumph Street Triple RS! De looks was ik niet meteen weg van maar vooral door de techniek i.c.m. de rijkwaliteiten, echt top!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:40
Voor de zakelijke rijders onder ons.

Klopt het als ik zeg dat er geen bijtelling is voor de motor (zoals bij de auto 16-22%), maar enkel een correctie van het privégebruik ((privé km / totale km) * totale kosten) wat je corrigeert bij de omzetbelasting van Q4?

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:23
pl0xs schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:01:
Voor de zakelijke rijders onder ons.

Klopt het als ik zeg dat er geen bijtelling is voor de motor (zoals bij de auto 16-22%), maar enkel een correctie van het privégebruik ((privé km / totale km) * totale kosten) wat je corrigeert bij de omzetbelasting van Q4?
Klopt dat er geen bijtelling is, inderdaad alleen je bijtellen voor privé gereden kilometers. Je moet dan de werkelijke kosten van de privé gereden kilometers opgeven als privé voordeel bij de belastingaangifte (hoe precies weet ik niet, doet de boekhouder :P ). Mijn vermoeden is dat het een verhouding zal zijn van particulier vs zakelijke km's over de totale jaarkosten.

Let wel, alle kosten voor je bezit en gebruik voor zakelijk deel is aftrekbaar. Motorrijtuigenbelasting, verzekering, onderhoud, kleding etc kun je ten laste van je winst brengen *O*

Zo heb ik het begrepen van mijn boekhouder. Ik ga vanaf volgende maand ook zakelijk rijden op mijn nieuw bestelde motor :*)

[Voor 5% gewijzigd door ll roel j op 15-03-2023 13:33]

• kneusteun
Wow, ik had niet door dat de tenere 2023 nu ook wat upgrades heeft gekregen...
Nu twijfel ik weer hard.

Blijkbaar tft met connectiviteit, 3 settings abs en voorvork upgrade.

• Jimmeh
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

MSENF schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:51:
Na een lange zoektocht (bijvoorbeeld S1000RR en MT09SP) uitgekomen bij een verrassende winnaar: Triumph Street Triple RS! De looks was ik niet meteen weg van maar vooral door de techniek i.c.m. de rijkwaliteiten, echt top!
Ik vind dat niet echt verrasend eigenlijk, is echt een top motor ^^
Had er zelf ook bijna een gekocht maar toen heel toevallig op mn voorkeur gestoot 2ehands (890R). :9B

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Vraagje… ik heb een cbf600 en die heeft een zadel in twee delen. Onder de buddy zit een opbergruimte voor wat klein gereedschap, en daar heb ik nu net wat elektra in weggewerkt. Op zich wel redelijk waterproof, maar toch bedacht ik me dat er met een bui best wat water van bovenaf tussen de twee zadeldelen door kan komen. Dat zal geen liters zijn, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met douchemutsen voor motorzadels? :+

(Voetnoot, ik verwacht niet dat wat water problemen geeft want krimpkousen, zelfvulkaniserende tape en alles geisoleerd, maar voor de zekerheid…)

Overigens voor zowel voor tijdens het rijden als geparkeerd staan op locatie!

[Voor 6% gewijzigd door Ugchel op 15-03-2023 21:58]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ugchel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:56:
Vraagje… ik heb een cbf600 en die heeft een zadel in twee delen. Onder de buddy zit een opbergruimte voor wat klein gereedschap, en daar heb ik nu net wat elektra in weggewerkt. Op zich wel redelijk waterproof, maar toch bedacht ik me dat er met een bui best wat water van bovenaf tussen de twee zadeldelen door kan komen. Dat zal geen liters zijn, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met douchemutsen voor motorzadels? :+

(Voetnoot, ik verwacht niet dat wat water problemen geeft want krimpkousen, zelfvulkaniserende tape en alles geisoleerd, maar voor de zekerheid…)
Gewoon je spullen in een ziplock? Evt met zakje silica erbij.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

noes schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:58:
[...]

Gewoon je spullen in een ziplock? Evt met zakje silica erbij.
Het gaat meer om de elektra dan m’n spullen op zich, maar misschien komt er tijdens het rijden nauwelijks water door die twee delen van het zadel en stel ik me aan.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ugchel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Het gaat meer om de elektra dan m’n spullen op zich, maar misschien komt er tijdens het rijden nauwelijks water door die twee delen van het zadel en stel ik me aan.
Sorry, had het niet goed gelezen. Maar eigenlijk geldt daar hetzelfde voor: in een geseald doosje oid. Makkelijker een klein object waterdicht te krijgen dan het hele kontje.

Aan de andere kant, er zal waarschijnlijk nauwelijks water in kunnen komen. Bij veel motoren zit er een opstaande rand waar het zadel overheen valt die vrijwel alles wel tegenhoudt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dit kan je toch vrij makkelijk testen? Even met de gieter eroverheen en dan onder het zadel kijken of alles nog droog is. Of even een kort ritje door de regen als je de rijwind als een factor ziet.
Beetje zonde om allerlei oplossingen te gaan verzinnen voor een probleem dat mogelijk niet bestaat :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Jimmeh schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:21:
De meeste BT setjes kan je met elkaar verbinden, gelet op de limitatie van hoeveelheid personen.
Hoe dat juist werkt met bv. 3 man waarvan er 1 maar met twee kan connecten en de andere met 4 zou ik niet weten.
De nieuwste tech is via een "mesh", eigenlijk ook nog bluetooth maar in een modern jasje gestopt. Hier heb je wel dat het enkel binnen hetzelfde merk werkt. Een standaard is er helaas nog niet.
Werkt op zich wel een pak fijner. Iedereen verbind elkaar door, dus je kan ook met wat afstand tussen rijden, zolang de rijders maar niet te ver onderling zijn. Ook kan je standaard wel met +-15 in zo'n groep terwijl traditionele BT eerder gelimiteerd zijn 2-4.

Wat ik onlangs heb geleerd is dat je met zo'n communicator vaak maar twee kanalen hebt om toestellen aan te sluiten (GPS,GSM). Echter staan deze los van de kanalen die je voor intercom hebt 8)7
Hmm, dan moeten we gewoon gaan zien hoe dat met elkaar gaat kletsen.
Mijn zwager heeft een Freecom speelgoed, toch vind de integratie van Scorpion in mijn eigen helm mooier.
Zal wel ergens laten weten hoe dit met elkaar om is gegaan 8)7

Misschien niet zo gek om een tochtstrip/rubberen flex strip aan de binnenkant van je zadel plakken als een soort waterkering?

Maar inderdaad wat @JanPedaal zegt, no fix needed if it ain't kaput :P

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Nou gisteren opgehaald, opgestapt en de hele dag er eigenlijk niet weer vanaf gekomen :D Na 7 jaar was het schakelen een beetje roestig, maar dat wordt gauw beter. Ook even parkeerterrein opgezocht en voor het gevoel een aantal keren stevig geremd (ABS aanvoelen) en wat bochtjes gemaakt. Ook dat ging best goed!

Helaas vandaag niet mooi motorweer. Komend weekend maar weer eens proberen!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• ricjuh

ricjuh

Iemand hier misschien een suggestie om mijn motorfiets wat wendbaarder te maken, hieronder een snelle schets van de situatie aangezien ik geen garage heb en wel graag de motor binnen wil stallen:

U ziet hier een brandgang met een poort ingang naar de tuin, en de ingang van de stal staat haaks op de poort. Met de rode lijnen heb ik de weg van de motorfiets gemarkeerd. De draai van de brandgang in de poort lukt, maar als ik dan de motor achteruit in de stal wil draaien zit ik met een probleem omdat ik dan tegen de schutting vast zit.

De enige optie op dit moment is om met 2 man te zijn waarbij 1 persoon de voorkant stabiel houdt en de 2e persoon de achterbrug optilt en verschuift. Maar ik zou graag ook alleen de motor kunnen stallen voor het geval mijn wederhelft niet thuis is :P

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:32
@ricjuh. is de draai te maken als je een stukje doorrijdt de tuin in, en dan achteruit de schuur insteekt?
Of als de schuur geen te hoge drempel bevat is daar een motormover misschien handig voor?

Blauw is dus in z'n achteruit :)

En een template voor de volgende :+

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:50

Denko

|{ing Øf ßlitz

@ricjuh ik gebruik voor dit soort dingen een motor mover. Maar dan moet je wel redelijk vlakke vloer hebben.

https://www.motea.com/nl/...UIeLw-uV1skxoCJIEQAvD_BwE

Er zijn ook simpelere varianten van

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1 ... 464 ... 467 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee