@Melkunie Dat is inderdaad wat we nu doen, de motor een stuk doorduwen en dan achteruit indraaien. Maar dan moet iemand dus de achterbrug optillen en verplaatsen om het passend te krijgen.
@Denko thanks voor de link, dat is denk ik precies wat ik nodig heb de ingang is gelukkig gelijk aan de tegels dus geen drempel.
ricjuh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:34:
Iemand hier misschien een suggestie om mijn motorfiets wat wendbaarder te maken, hieronder een snelle schets van de situatie aangezien ik geen garage heb en wel graag de motor binnen wil stallen:
U ziet hier een brandgang met een poort ingang naar de tuin, en de ingang van de stal staat haaks op de poort. Met de rode lijnen heb ik de weg van de motorfiets gemarkeerd. De draai van de brandgang in de poort lukt, maar als ik dan de motor achteruit in de stal wil draaien zit ik met een probleem omdat ik dan tegen de schutting vast zit.
De enige optie op dit moment is om met 2 man te zijn waarbij 1 persoon de voorkant stabiel houdt en de 2e persoon de achterbrug optilt en verschuift. Maar ik zou graag ook alleen de motor kunnen stallen voor het geval mijn wederhelft niet thuis is
Geen idee wat voor motor je hebt, maar ik heb een soortgelijk smal steegje. Door op de motor te blijven zitten en dan de motor schuin te houden verklein ik de draaicirkel en kan ik hem precies in- en uitsteken.
Lovers, they will leave you A thief will rob you blind And good friends are awful hard to find
Iemand hier misschien een suggestie om mijn motorfiets wat wendbaarder te maken, hieronder een snelle schets van de situatie aangezien ik geen garage heb en wel graag de motor binnen wil stallen:
U ziet hier een brandgang met een poort ingang naar de tuin, en de ingang van de stal staat haaks op de poort. Met de rode lijnen heb ik de weg van de motorfiets gemarkeerd. De draai van de brandgang in de poort lukt, maar als ik dan de motor achteruit in de stal wil draaien zit ik met een probleem omdat ik dan tegen de schutting vast zit.
De enige optie op dit moment is om met 2 man te zijn waarbij 1 persoon de voorkant stabiel houdt en de 2e persoon de achterbrug optilt en verschuift. Maar ik zou graag ook alleen de motor kunnen stallen voor het geval mijn wederhelft niet thuis is
Is de schuur van hout? Misschien een extra deur aan de tuinkant?
Naboo schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:51:
[...]
Geen idee wat voor motor je hebt, maar ik heb een soortgelijk smal steegje. Door op de motor te blijven zitten en dan de motor schuin te houden verklein ik de draaicirkel en kan ik hem precies in- en uitsteken.
Het is een Honda CBR600rr, daarvan is de stuur uitslag niet heel groot helaas. Dus denk dat ik wel zo'n mover nodig heb in mijn geval.
Het is een Honda CBR600rr, daarvan is de stuur uitslag niet heel groot helaas. Dus denk dat ik wel zo'n mover nodig heb in mijn geval.
Een motormover onder de middenbok werkt goed om een motor in een beperkte ruimte te manoeuvreren, echter is een redelijk gladde ondergrond wel noodzakelijk . . .
Center paddock stand kan een oplossing zijn. Deze kan je ook al aan de motor zetten buiten de schuur zonder dat je hem optilt en dan bv de drempel over.
Normaliter wat actiever bij de games etc, maar kwam via het Kia topic (ivm de toekomstige Kia Proceed) uit bij dit topic.
Ik rijd nu al bijna 11 jaar motor. Sinds mei 2013 eigenaar van de prachtige Suzuki GSX-R 750 uit 2005, prachtige motor met een heerlijk blok met 150 pk. Gekocht met 13.500km en staat nu net geen 40k op. Altijd met liefde behandeld en goed onderhouden. Maar die staat inmiddels te koop... Dit laatste stukje beschouwen wel als V&A en dat is niet toegestaan buiten Vraag & Aanbod overig
Vorig jaar ben ik namelijk gezwicht naar "The Dark Side of Japan" met de Yamaha MT-09 uit 2021 in de kleur Storm Fluo. Redelijk standaard gekocht met net geen 2500km op de teller. En ik heb er sindsdien al aardig wat geld en tijd in gestoken om het echt een dikke motor te maken.
Het koppel van dat CP3 blok is echt fenomenaal, ondanks dat ik 32 pk ingeleverd heb tov de Suzuki, is dit echt een beest en rijdt dit zo enorm lekker.
Ik heb veel eraan vervangen/gesleuteld, maar de grootste blikvangers;
-SC Project STR-1 uitlaat. Deze is echt enorm gaaf en ook nog EURO5. Iets minder qua lawaai, maar kan er gewoon Duitsland mee in
-Bar end spiegels
-Yamaha LED Plus knipperlichten (zowel voor als achter extra verlichting + achter extra remlichten bij de knipperlichten)
-Puig Downforce spoilers met een custom stickersetje erop.
Verder een hele hoop kleine dingen waar ik jullie niet mee lastig zal vallen, geïnteresseerden mogen mij altijd een bericht sturen
De vriendin stuurt ook graag mee met haar MT07 uit 2019 (die is van een Yamaha R6 2000 overgestapt ook in juli vorig jaar)
Hier een paar fotootjes!
Laat het seizoen maar komen!
[Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 16-03-2023 14:35]
Helaas is het stenen schuur, dus extra deur gaat niet zo makkelijk
Volgens mij is dat, aangenomen dat het een simpele schuur is, niet meer dan een betonboorder bellen om een stuk muur eruit te zagen, eventueel een latei plaatsen en daar een kozijn + deur in plaatsen. Volgens mij is zo'n mover vooral leuk voor binnen op een gladde vloer, en blijft het ook met zo'n ding een hoop gehijs en gedraai.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Volgens mij is dat, aangenomen dat het een simpele schuur is, niet meer dan een betonboorder bellen om een stuk muur eruit te zagen, eventueel een latei plaatsen en daar een kozijn + deur in plaatsen. Volgens mij is zo'n mover vooral leuk voor binnen op een gladde vloer, en blijft het ook met zo'n ding een hoop gehijs en gedraai.
Zolang het mij alleen lukt om hem binnen en buiten te krijgen maakt het verder niet uit, ik wil gewoon niet afhankelijk zijn van een 2e persoon zodra ik besluit dat ik even een rondje wil rijden
Lukt het niet makkelijker als je voorbij je tuin rijd/loopt.
Achteruit de poort in komt, voorbij de schuur rolt en weer terug vooruit de schuur in draait?
Anders inderdaad op de jiffy draaien?
Doe ik ook regelmatig als mijn vouw de auto te dicht op de garage heeft geparkeerd.
Hoe er wel rekening mee dat de wieltjes van die movers niet heel groot zijn en mogelijk lastiger over de voegen van de tegels gaan (aghankelijk hoe ongelijk en/of groot de voegen zijn).
Pic van mijn vorige motor, mijn huidige is nog wat langer en zwaarder.
[Voor 19% gewijzigd door botoo op 16-03-2023 16:10]
Daarna ben ik pas naar de rest van de eisen gaan kijken.
Ik kreeg een verbaasde blik van de makelaar toen die vroeg naar onze eisen en ik zei garage en verder niks.
Mijn vrouw ( toen nog vriendin) moest echt bevestigen dat dat het enige was wat mij interesseerde.
Garage bij ons huis was dan ook 50m², inmiddels verkleind naar 35m² zodat we nog wel iets van tuin hebben, maar ipv 2 openslaande deuren toen ook naar een 4,5m brede segmenten deur gegaan, is een stuk makkelijker met een zijspan en solo motor naast elkaar
Hebben jullie het makkelijk. Ons eisenpakket: extra grote garage met voldoende ruimte om als werkplaats te dienen en een paardenstal plus een groot veld waar de paarden kunnen rondrennen (want één paard kan niet omdat ze, als kuddedier, daar heel ongelukkig van worden) en dan ook nog een enorme ruimte om de paardenmest op te ruimen zonder dat ik daar lucht van krijg
[edit]
En dan zit ik in een flat . . .
Maar die had ik al ver voordat motoren en paarden in beeld kwamen.
[Voor 13% gewijzigd door botoo op 16-03-2023 21:11]
Ik kreeg een verbaasde blik van de makelaar toen die vroeg naar onze eisen en ik zei garage en verder niks.
Mijn vrouw ( toen nog vriendin) moest echt bevestigen dat dat het enige was wat mij interesseerde.
Garage bij ons huis was dan ook 50m², inmiddels verkleind naar 35m² zodat we nog wel iets van tuin hebben, maar ipv 2 openslaande deuren toen ook naar een 4,5m brede segmenten deur gegaan, is een stuk makkelijker met een zijspan en solo motor naast elkaar
Is er iemand die ervaring heeft met (aftermarket) cruisecontrol op de motor? Ik zag dat het best simpel te installeren is maar ook dat de prijs uiteenloopt van 10 tot 120 voor in essentie hetzelfde principe (de gashendel fysiek fixeren). De duurdere variant van bijvoorbeeld kaoko spreekt me wel aan, maar ik ben heel benieuwd hoe de praktijkervaring is.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Om even je polsen te ontzien werkt het goed, maar je snelheid zal altijd fluctueren. Op de oudere gs tijden lang een booster gebruikt en later een metalen versie daarvan die je kon verstellen.
Ugchel schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:40:
Is er iemand die ervaring heeft met (aftermarket) cruisecontrol op de motor? Ik zag dat het best simpel te installeren is maar ook dat de prijs uiteenloopt van 10 tot 120 voor in essentie hetzelfde principe (de gashendel fysiek fixeren). De duurdere variant van bijvoorbeeld kaoko spreekt me wel aan, maar ik ben heel benieuwd hoe de praktijkervaring is.
Op mijn motor zat al zo'n Kaoko, maar ondanks dat het wel werkt natuurlijk vind ik het wel een
beetje een gedoe om op de snelweg m op de juiste snelheid te krijgen.
Als je hem op een stand wil fixeren doe je dat met je gashand en draai je hem vast met je pink en palm van je hand in principe..
Maar het is ook misschien oefenen, ik heb wel dat de ene keer hij dan net te las staat en zo van het gas afgaat, of dat ie, zoals ik het voel, te vast staat en van het gas af moeilijk lijkt te gaan.
Maar, ik gebruik het niet veel en het zal dus ook wel een deel gewenning zijn.
Ik rij het liefst op secundaire wegen en daar gebruik je het toch niet verder.
Lukt het niet makkelijker als je voorbij je tuin rijd/loopt.
Achteruit de poort in komt, voorbij de schuur rolt en weer terug vooruit de schuur in draait?
Het heeft bij mij echt bijna een jaar geduurd voordat ik doorhad dat, als ik langs de andere kant de brandgang in reed, ik met 1 keer steken de tuin in kon draaien ipv +/- 10 keer
Verkleind?
Ik mag me gelukkig prijzen met een garage van 100m² .
Mess with the best, Die like the rest There is no such thing as Society There are 2 kinds of people: Snipers and their targets Never run for a sniper ... you only die tired :)
Er zat al een mooie racekuip op de achterkant gebouwd:
Nu werkt de normale verlichting niet, remlicht wel, hier kwam achter tijdens de koop en heb ik voor lief genomen, want dit is uiteraard te fixen
Ben ik van de week gaan koekeloeren, buddyseatkap eraf.
Hieronder uiteraard de tubes met draaidopkap opengemaakt en trof peertjes aan met aan de onderkant één connector.
Normaliter(zover ik het weet) is het zo dat deze lampjes nodig hebt:
Met uiteraard twee gloeidraadjes in de peer zodat je rijverlichting heb en remlicht.
Kan zijn dat dit anders werkt dan hoe ik het ken?
Wilde van het weekend naar fusebox kijken bij het stuur of er hier iets kaput is maar misschien heeft iemand er ervaringen mee?
Nu werkt de normale verlichting niet, remlicht wel, hier kwam achter tijdens de koop en heb ik voor lief genomen, want dit is uiteraard te fixen
Hieronder uiteraard de tubes met draaidopkap opengemaakt en trof peertjes aan met aan de onderkant één connector.
[Afbeelding]
Met uiteraard twee gloeidraadjes in de peer zodat je rijverlichting heb en remlicht.
Wilde van het weekend naar fusebox kijken bij het stuur of er hier iets kaput is maar misschien heeft iemand er ervaringen mee?
Heeft de lamp-houder wel de dubbele contacten?
In theorie (ik heb het in de praktijk nog nooit gezien) zou het kunnen dat de normale verlichting op een lagere spanning werkt dan de remverlichting. Dan heb je in principe maar 1 lamp nodig.
Mess with the best, Die like the rest There is no such thing as Society There are 2 kinds of people: Snipers and their targets Never run for a sniper ... you only die tired :)
In theorie (ik heb het in de praktijk nog nooit gezien) zou het kunnen dat de normale verlichting op een lagere spanning werkt dan de remverlichting. Dan heb je in principe maar 1 lamp nodig.
Nou, onderin de houder zit een contact en je draait hem vast in een metalen omhulsel dus bovenstaand kan ook maar zo kloppen
Ik post nooit hier eigenlijk, maar lees wel mee sinds ik vorig jaar een proefles heb gedaan en helemaal verkocht was. vanmiddag gewoon eens een motor zaak hier in Groningen binnen gelopen en wat motoren bekeken. Misschien toch eens werk maken van dat rijbewijs..
RBH schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:22:
Ik post nooit hier eigenlijk, maar lees wel mee sinds ik vorig jaar een proefles heb gedaan en helemaal verkocht was. vanmiddag gewoon eens een motor zaak hier in Groningen binnen gelopen en wat motoren bekeken. Misschien toch eens werk maken van dat rijbewijs..
Absoluut! Ik zou zeggen dat je beter spijt kunt hebben (achteraf) dat je dat geld aan een rijbewijs uitgegeven hebt, dan spijt hebben dat je het nooit hebt geprobeerd
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
[Afbeelding]
Hier zouden dubbele aansluiting lampje met dubbele gloeidraad in moeten zitten.
Massa is altijd de mantel, 1 van de polen is regulier licht 5w de andere remlicht 21w.
Mischien verkeerde lampje maar wel knap dat die dan iets doet want bij 1 pool zit die in het midden.
Nu plannen, meteen examen boeken en van het voorjaar lekker rijden
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Zeker doen! Van uitstel komt afstel hè.
Ik heb deze week mijn AVD gehaald na bijna 6 maanden lessen. Dus ook als je er iets langer over doet, geef niet op! En je leert er ook beter van motorrijden als je meer lessen gaat maken. ;-)
Absoluut! Ik zou zeggen dat je beter spijt kunt hebben (achteraf) dat je dat geld aan een rijbewijs uitgegeven hebt, dan spijt hebben dat je het nooit hebt geprobeerd
Zeker doen! Van uitstel komt afstel hè.
Ik heb deze week mijn AVD gehaald na bijna 6 maanden lessen. Dus ook als je er iets langer over doet, geef niet op! En je leert er ook beter van motorrijden als je meer lessen gaat maken. ;-)
Haha, nou ja vanwege financiële en persoonlijke redenen heb ik het wel uitgesteld tot volgend voorjaar, maar dat neemt niet weg dat het nu al kriebelt.
Stond bij de motor zaak te kijken naar verschillende motoren, maar een Yamaha MT09 viel me in het meest positieve geval op.
Moet wel zeggen dat ik al die motoren daar een stuk ‘intimiderender’ (for lack of a better word) dan zo’n lesmotor waar ik op heb gereden. Komt dat iemand ook herkenbaar voor?
Haha, nou ja vanwege financiële en persoonlijke redenen heb ik het wel uitgesteld tot volgend voorjaar, maar dat neemt niet weg dat het nu al kriebelt.
Stond bij de motor zaak te kijken naar verschillende motoren, maar een Yamaha MT09 viel me in het meest positieve geval op.
Moet wel zeggen dat ik al die motoren daar een stuk ‘intimiderender’ (for lack of a better word) dan zo’n lesmotor waar ik op heb gereden. Komt dat iemand ook herkenbaar voor?
Hahah, ja zeker wanneer je gaat kijken. Het is gewoon erg gaaf
Ik ben van een GSXR750 2005 naar een MT09 2021 gegaan maar ik ben zo tevreden over die bike! De elektronica, houding, looks, geweldig!
En dan het blok nog, wanneer je het met een “saaie” 4 in lijn vergelijkt. Alhoewel, de fun begint bij n 4 cilinder bij de 9000 toeren pas écht. Die 3 cil pakt een heel stuk vroeger op en jaagt flink door.
Ja ik ben wel verliefd op mijn Yamaha geworden, na jaren gezegd te hebben ik blijf bij Suzuki..
Nou, as ontroest en weer ingevet. Splines ook weer roestvrij gemaakt en staburags erop. Dealer heeft een nieuwe kering in de klok gezet dus nu kan ie weer lekker in elkaar. Alleen de remvloeistof nog even vervangen en waarschijnlijk een motoscan aanschaffen om de melding te resetten.
Is toch prima dat het wat intimiderend over komt? Als dat zorgt dat je net even wat bewuster van je kwetsbaarheid bent, prima! Kan je gelijk voor je zware rijbewijs? Ik zou niet direct voor een MT09 gaan op dag 1 van afrijden - zeker de nieuwe maken het wel heel makkelijk, (ik rij zelf een 2021 MT09SP). Ik heb eerst een jaar gereden op een Pegaso en een ER-6n (kan je nog over twisten of dat lang genoeg is). De SP is (veel) sneller, maar leert je ook niet goed te schakelen omdat je vanaf wegrijden je koppelingshevel niet meer nodig hebt tot je weer stopt.
De Gen 3 is overigens wel wat tammer (in te stellen) dan de Gen 2 en Gen 1.
Is toch prima dat het wat intimiderend over komt? Als dat zorgt dat je net even wat bewuster van je kwetsbaarheid bent, prima! Kan je gelijk voor je zware rijbewijs? Ik zou niet direct voor een MT09 gaan op dag 1 van afrijden - zeker de nieuwe maken het wel heel makkelijk, (ik rij zelf een 2021 MT09SP). Ik heb eerst een jaar gereden op een Pegaso en een ER-6n (kan je nog over twisten of dat lang genoeg is). De SP is (veel) sneller, maar leert je ook niet goed te schakelen omdat je vanaf wegrijden je koppelingshevel niet meer nodig hebt tot je weer stopt.
Je hebt gelijk ja. Ik denk ook niet dat ik zo’n dergelijke motor als eerste moet nemen, waarschijnlijk eerst een goedkope motor om gewoon km’s te maken.
Kan met mijn 33 jaar inderdaad direct voor het zware rijbewijs.
Je hebt gelijk ja. Ik denk ook niet dat ik zo’n dergelijke motor als eerste moet nemen, waarschijnlijk eerst een goedkope motor om gewoon km’s te maken.
Kijk ook goed naar je lengte. Ik heb bijvoorbeeld relatief lange benen, waardoor een MT07 voor mij echt een no-go is. Ook grote supersports (Aprilia RSV bijv) pas ik niet goed op. Andersom kan natuurlijk net zo goed. Daarnaast kan je een naked wel gaaf vinden maar vind je rijden op een adventure allicht mooier. Leuke startmotoren zijn Z750, Er-6n, Pegaso, Fazers, etc. Heb je meer budget (over)? Dan komt vaak ook de merkvoorkeur naar boven, maar beter nog is die 1-2k eerst in je kleding te stoppen. Een goede outfit is al snel 1500-2000 euro.
Van de week een rondje wezen rijden en bij een Yamaha dealer onderweg eens binnen gekeken.
Daar stond een MT09 GT. Als ik dan toch een wegmachine zou moeten gaan rijden dan zou het wel zo iets worden.
Gaaf ding om te zien hoor, dat rijd volgens mij wel tof.
Daar stond een MT09 GT. Als ik dan toch een wegmachine zou moeten gaan rijden dan zou het wel zo iets worden.
Maar vooralsnog houd ik het bij mijn Guzzi.. [Afbeelding]
Mooie machine inderdaad die GT, vind hem alleen wel behoorlijk aan de prijs.. Voor hetzelfde geld heb je ook een Tiger 900 GT.
Mwah je weet zelf of je oud en wijs genoeg bent toch.
Ik ben ook begonnen op een gloednieuwe MT-09 SP. Alles een slag lichter was ook net even te krap.
Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20
Mwah je weet zelf of je oud en wijs genoeg bent toch.
Ik ben ook begonnen op een gloednieuwe MT-09 SP. Alles een slag lichter was ook net even te krap.
Krap en vermogen hebben niet perse met elkaar te maken he. Zelf begonnen op een S1000RR, was nou ook niet zo ruim
Supersport was altijd de droommotor, dus blij die te hebben gehad. Door een auto ongeluk is het voor mij niet meer een geschikte motor, dus nu sport-tour en tour.
Moet wel zeggen dat een supersport niet de meest vergeeflijke motor is, minder marge voor foutjes en moeilijker te sturen (meer lichaam nodig). Dus zou het niet perse aanraden aan een beginner, maar het kan wel. Als je jezelf maar kent, zoals @sham27 ook zegt.
En nog een 👍🏼 voor het lichter beginnen, hier ook op een Pegaso. Na een maand of 8 alweer iets anders gekocht, maar daarin wel 842 bochten gemaakt, 1132 keer geremd, 222 manoeuvres op parkeerplaatsen, in de regen gereden, enz…. You get my point. Met 47 pk gaat dat allemaal wat subtieler. Nu mijn droommotor, de Z900RS, en daarmee alweer een hoop meegemaakt
En nog een 👍🏼 voor het lichter beginnen, hier ook op een Pegaso. Na een maand of 8 alweer iets anders gekocht, maar daarin wel 842 bochten gemaakt, 1132 keer geremd, 222 manoeuvres op parkeerplaatsen, in de regen gereden, enz…. You get my point. Met 47 pk gaat dat allemaal wat subtieler. Nu mijn droommotor, de Z900RS, en daarmee alweer een hoop meegemaakt
@Secsytime ik had totaal niet naar de prijs gekeken.
Was sowieso een dealer waar nergens prijzen op stonden.
Bloed irritant vind ik dat.
Zeker bij de gebruikte handel die er stond, geen enkel kaartje met een prijsje er op.
Er stond ook zo een nieuwe Tenere Worldraid.. wat een bizarre brede tank heeft dat ding zeg niet normaal.
Er was hier toch ook iemand die daar mee reed??
Bommes schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:22:
Zeker bij de gebruikte handel die er stond, geen enkel kaartje met een prijsje er op.
Er stond ook zo een nieuwe Tenere Worldraid.. wat een bizarre brede tank heeft dat ding zeg niet normaal.
De prijzen van motoren vind ik nu sws absurd, de prijzen zijn echt enorm gestegen..
Bommes schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:22:
@Melkunie heeft er sowieso een, dacht nog iemand anders ook
Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro
Laatste tijd veel klussen en weinig tijd, hadden vandaag een verjaardag en het was lekker weer. Dus de vrouw mocht met kids alleen naar de verjaardag..... rijden. Ben eerder vertrokken en met een omweg erheen gegaan en met een omweg weer naar huis.
@Mitssz @Bommes, klopt, tank is inderdaad flink aan de brede kant, maar hij loopt ook aardig breed uit voor je knieën. De zit zelf is juist relatief smal, dus rijdend merk je er helemaal niets van.. Zolang je voor je kijkt
Dan ben ik oprecht benieuwd hoe hard jullie dan gereden hebben
Voor zo’n verbruik moet je toch een flink deel van die paarden ook echt gebruiken?
Of een kleine tank hebben
Gisteren (zondag) ook een rondje gedaan met de SMT. Toerrit vanuit een gemeente uit de buurt, die jammer genoeg op het laatste stuk langs mijn thuislocatie kwam. Niet volledig uitgereden dus 😅
Het is al vaker voorgekomen in het topic zie ik, maar een integraalhelm in combinatie met een bril... Heb een Arai liggen, waarbij dat makkelijk gaat, vandeweek weer wat Scorpions gepast en dat was weer niet te doen.
Zijn er bepaalde merken / lijnen van helmen die dat altijd aan boord hebben of is het echt per helm anders? Ik ben dus op zoek naar een leuke, fijne helm waarbij ik m'n bril ook redelijk makken op en af kan zetten. Natuurlijk wil het oog ook wat, maar met 'mat zwart' kom ik al een eind bij allerlei merken. Voor de rest weinig geks of fancies nodig: anit-condens vizier, geïntegreerde zonneklep, goede keuring en hij moet fijn zitten: duh.
Ik zie wat helmen van Nolan en HJC waarbij het specifiek genoemd staat bij sommige beschrijvingen, toch ook weer bij wat Scorpions. Gaan jullie af op Google en dan de winkel, specifieke merken of info in fysieke shops?
PS. Systeemhelmen ga ik zeker ook nog verder passen en bekijken!
EDIT: Sommige webshops hebben gewoonweg een 'bril-filter', handig dat ik 't nu pas zie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM 512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:12:
Het is al vaker voorgekomen in het topic zie ik, maar een integraalhelm in combinatie met een bril... Heb een Arai liggen, waarbij dat makkelijk gaat, vandeweek weer wat Scorpions gepast en dat was weer niet te doen.
Zijn er bepaalde merken / lijnen van helmen die dat altijd aan boord hebben of is het echt per helm anders? Ik ben dus op zoek naar een leuke, fijne helm waarbij ik m'n bril ook redelijk makken op en af kan zetten. Natuurlijk wil het oog ook wat, maar met 'mat zwart' kom ik al een eind bij allerlei merken. Voor de rest weinig geks of fancies nodig: anit-condens vizier, geïntegreerde zonneklep, goede keuring en hij moet fijn zitten: duh.
Ik zie wat helmen van Nolan en HJC waarbij het specifiek genoemd staat bij sommige beschrijvingen, toch ook weer bij wat Scorpions. Gaan jullie af op Google en dan de winkel, specifieke merken of info in fysieke shops?
PS. Systeemhelmen ga ik zeker ook nog verder passen en bekijken!
Ja dat is echt per helm verschillend. Mijn vrouw is brildrager, zij heeft een Nolan gehad en die was perfect. De Scorpion erna was een drama, nu heeft ze een LS2 en die heeft ook de uitsparingen voor de pootjes precies op de juiste plek.
Dat wordt dus passen en proberen
Ik heb een scorpion (systeem) helm, Bell adventure helm en een of ander pot helmpje.
Bij allen past mijn bril er gewoon goed in.
En ik heb nog best wel een aanwezige bril met dik montuur.
Dank voor de snelle reacties, precies wat ik dacht. Gaan we binnenkort weer verder met passen!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM 512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Na een poosje een beetje meelezen in dit topic toch maar eens mee doen
Ik ben Mathijs, kom uit Hattem en heb inmiddels 2 jaar m'n motorrijbewijs . Heb destijds een Triumph Street Triple (2007) gekocht. Eigenlijk ging ik voor een CB650 omdat dat lekker dicht bij de lesmotor zat maar die werd onder m'n neus weg gekaapt (corona-tijd was niet geweldig om een motor te kopen...). Dealer raadde een proefrit op de Street Triple aan als alternatief en ik was eigenlijk gelijk verkocht aan de 3 cylinder en het speelse karakter van de Triumph.
Nu 2 jaar verder ben ik aan het kijken naar een andere. Afgelopen vrijdag een (lange) proefrit op een 959 Panigale gehad wat toch een beetje een jongensdroom is en zaterdag op een Streetfighter V2 en Supersport 950.
Twijfel nu eigenlijk heel erg, de 959 Panigale heeft m'n hart verovert en is goed 2e hands te krijgen (ook als BTW motor), maar m'n praktische kant zegt Streetfighter. Zeker omdat ik ook niet een erg atletische bouw heb is de Streetfighter misschien de verstandige keus, maarja.. Wat ik zeker weet is dat ik een keer een Ducati gehad wil hebben, haha.
Tot ik die keus gemaakt heb blijf ik lekker op m'n Triumph rond rijden, wat zeker geen straf is Inmiddels zijn de Leovince dempers er weer af gehaald, die maakt toch echt wel wat teveel lawaai en zitten er de OEM Arrow dempers op.
Dan ben ik oprecht benieuwd hoe hard jullie dan gereden hebben
Voor zo’n verbruik moet je toch een flink deel van die paarden ook echt gebruiken?
We wonen op 5 minuten rijden van de duitse grens en ik kan oprecht niet vertellen hoeveel er nog in zat
Op het moment dat m'n maatje aangaf dat hij moest tanken sprong bij mij ook het lampje aan
[Voor 11% gewijzigd door kevinvi op 20-03-2023 09:38]
Ik ben Mathijs, kom uit Hattem en heb inmiddels 2 jaar m'n motorrijbewijs . Heb destijds een Triumph Street Triple (2007) gekocht. Eigenlijk ging ik voor een CB650 omdat dat lekker dicht bij de lesmotor zat maar die werd onder m'n neus weg gekaapt (corona-tijd was niet geweldig om een motor te kopen...). Dealer raadde een proefrit op de Street Triple aan als alternatief en ik was eigenlijk gelijk verkocht aan de 3 cylinder en het speelse karakter van de Triumph.
Nu 2 jaar verder ben ik aan het kijken naar een andere. Afgelopen vrijdag een (lange) proefrit op een 959 Panigale gehad wat toch een beetje een jongensdroom is en zaterdag op een Streetfighter V2 en Supersport 950.
Twijfel nu eigenlijk heel erg, de 959 Panigale heeft m'n hart verovert en is goed 2e hands te krijgen (ook als BTW motor), maar m'n praktische kant zegt Streetfighter. Zeker omdat ik ook niet een erg atletische bouw heb is de Streetfighter misschien de verstandige keus, maarja.. Wat ik zeker weet is dat ik een keer een Ducati gehad wil hebben, haha.
Tot ik die keus gemaakt heb blijf ik lekker op m'n Triumph rond rijden, wat zeker geen straf is Inmiddels zijn de Leovince dempers er weer af gehaald, die maakt toch echt wel wat teveel lawaai en zitten er de OEM Arrow dempers op.
De Streetfighter is praktisch dezelfde motor als een Panigale, zeker ook dezelfde zit.
Op een Pani met een hoog ruitje zit je denk ik zelfs nog wel wat comfortabeler maar als je zithouding en comfort belangrijk vindt.
Onze monster geeft misschien wel meer motorgeluk dan zo'n racer, en daar kun je vast ook wel een jonge gebruikte met wat meer oempf uithalen zoals een 1100 EVO.
Ducati for the win
On a side note: Afgelopen week, de uitlaat en de kickstand vast moeten zetten en een koelvloeistof lekkage opgelost bij de pani
Ja klopt, tis voor 90% dezelfde motor, alleen de mapping is anders en je zit een stuk rechterop op zo'n Streetfighter. De pani wilde alleen maar sneller en sneller en de Streetfighter was een stukje tammer. Ik had inderdaad nog op de Supersport gereden wat tegenwoordig het blok met een Monster deelt, maar.. sprak me toch minder aan. Wel leuk dat je wat meer aan je vermogen hebt.
Ik ben op zoek naar een helm. Is er ergens een goede site voor een test die betrouwbaar is? Zoek een beetje goede prijs/kwaliteit maar wil wel wat geld neerleggen voor een degelijke helm.
Beavbusi schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:06:
Ik ben op zoek naar een helm. Is er ergens een goede site voor een test die betrouwbaar is? Zoek een beetje goede prijs/kwaliteit maar wil wel wat geld neerleggen voor een degelijke helm.
Niet alles staat er op, maar je ziet wel duidelijk het verschil in merken.
Meeste bekende merken zijn wel te vertrouwen, en kijk vooral naar veiligheid en geluid dan of het een mooi plaatje is.
En de belangrijkste tip! passen
Elk merk heeft een andere pasvorm en maat voering
Fortnine heeft wel een interessante video over de "beste" helmen van 2021. Daar gaat ie ook wat dieper in op de vraag waarom een helm goed is. YouTube: What's Inside the Best Motorcycle Helmets of 2021?
Hij heeft ook nog wat andere video's over helmen die ik wel verhelderend vond.
Maar uiteindelijk is voor zover ik weet de pasvorm het allerbelangrijkst, dus wat @kneusteun al zegt.. passen
Gisteren mijn v-twin booster (https://www.mistralspecia...n-boost-moto-guzzi-v85tt/) getest.. en ik moet zeggen dat het resultaat beter is dan ik had verwacht.. het zijn maar een paar PK/Nm meer maar toch voelt het alsof je veel meer koppel hebt
Gisteren mijn nieuwe windscreen getest. Stukje lager dan de originele. Geen turbulentie rond de helm meer. In plaats daarvan meer wind op de borst en wat meer windgeruis op de helm.
Denk dat dit me beter gaat bevallen.
Ook valbeugels erop gezet. Deze gelukkig nog niet getest
Ronster schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:16:
Gisteren mijn nieuwe windscreen getest. Stukje lager dan de originele. Geen turbulentie rond de helm meer. In plaats daarvan meer wind op de borst en wat meer windgeruis op de helm.
Bij mijn fazer8 had ik het scherm op zijn kop erop om net als bij jou de turbulentie op de borst ipv de helm te krijgen..
Met de V85TT ben ik nog steeds aan het spelen.. het mega tour scherm in combi met de windblockers in tanksholtes helpt wel een boel, maar is nog niet perfect..
Maar vooralsnog houd ik het bij mijn Guzzi.. [Afbeelding]
Bij mijn fazer8 had ik het scherm op zijn kop erop om net als bij jou de turbulentie op de borst ipv de helm te krijgen..
Met de V85TT ben ik nog steeds aan het spelen.. het mega tour scherm in combi met de windblockers in tanksholtes helpt wel een boel, maar is nog niet perfect..
Thanks!
De V85TT stond ook op mijn shortlist
Mega schem, evt met windblockers staat bij mij op plan 2. Eerst deze maar eens goed uitproberen op langere ritten. Hangt er ook vanaf hoe vrouw en zoonlief het achterop gaan ervaren, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Meteen theorie halen en gaan lessen zou ik zeggen!
Heb dit zelf tussendoor gedaan waardoor er vertraging was met de examens i.v.m. drukte CBR
Hier zouden dubbele aansluiting lampje met dubbele gloeidraad in moeten zitten.
Massa is altijd de mantel, 1 van de polen is regulier licht 5w de andere remlicht 21w.
Mischien verkeerde lampje maar wel knap dat die dan iets doet want bij 1 pool zit die in het midden.
[...]
Ja maar dat regelt het canbus systeem, dat is niet op de gsx-r van toepassing. Vooralsnog vooral BMW en Harley-Davidson die daar mee werken.
Klopt, miste dus die dubbele aansluiting qua polen in de behuizing..
Maarrrrrrr.... probleem opgelost, de beste man waarvan ik hem kocht zei al zelf dat ie nul technische kennis had.. Dat bleek ook tijdens de koop dat ie niet eens wist hoe de buddyseat te openen(lees sleutel onder zadel in bijhorend sleutelgat steken en omdraaien maar goed ).
Er was een weerstand niet aangesloten, kwam wel een kabeltje uit maar niets erin, dus deze aansluiten en klaar, scheelt weer prutsen
Gisteren rondje gereden, het weer zat gelukkig mee in de Geldersche landerijen
Koffers / bagage zit vaak verder naar achter, dus naast de boven benen. De onderbenen gaan er voor langs.
Heb volgens mij nog niet gezien dat het niet past.
Wel een paar opmerkingen:
- Let er op dat de passagier zijn/haar voeten goed kwijt kan. Deze tasjes zijn al wat afgeschuind beneden, dus het zal wel meevallen. Bij mijn vorige motor zat mijn vriendin met haar hielen tegen de koffers aan, wat haar in een bepaalde houding forceerde. Dat brak haar bij langere ritten nog wel eens op. Passen en proberen!
- Let op de maximale belading van de motor. Bij mijn huidige motor gaan we samen + koffers over het totaalgewicht heen. Als zij achterop zit, neem ik de koffers dus niet mee.
Gisteren (zondag) ook een rondje gedaan met de SMT. Toerrit vanuit een gemeente uit de buurt, die jammer genoeg op het laatste stuk langs mijn thuislocatie kwam. Niet volledig uitgereden dus 😅 [Afbeelding] [Afbeelding]
Waarom heb jij een sterretje staan aan mijn huis? Heb je wel niet kunnen zien passeren want ik was gisteren van 06:45 tot 19:00 aan het werk. Niet te veel last gehad van wegenwerken? Want er zijn er hier in de omgeving de laatste tijd wel verschillende opgestart.
Ronster schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:16:
Ik zit eigenlijk te wachten op iemand die hierop "Nee" antwoordt
En dan het liefst met een foto erbij waarbij de passagier met zijn/haar benen helemaal óver die zijkoffers heen moet gaan zitten alsof je op de rug van een koe/olifant zit...
Ik zit eigenlijk te wachten op iemand die hierop "Nee" antwoordt
En dan het liefst met een foto erbij waarbij de passagier met zijn/haar benen helemaal óver die zijkoffers heen moet gaan zitten alsof je op de rug van een koe/olifant zit...
Welnee, de klassieke kleermakerszit is toch voldoende?
Zaterdag maar eens mijn VFR 800X Crossrunner vertroeteld en helemaal gewassen en gepoetst. Dit alles met het oog op de eerste geplande rit gisteren.
Standaard na de winter ga ik dan eerst langs een benzinestation om de banden op te pompen. Het benzinestation waar ik heen ga, had altijd een gratis voorziening hier voor. Kwam ik daar gisteren, heeft ook daar de inflatie er nogal hard ingehakt en kost een sessie banden oppompen 1 euro.
Nu ben ik niet de meest krenterige motorrijder, maar 1 euro voor een beetje lucht, gaat er nog niet helemaal in.
Daarom dacht ik, waarom niet thuis de banden oppompen. Dus een Bosch Easypump opgehaald en wonderwel, beide banden netjes opgepompt. Ging best redelijk, met het nodige geluid overigens en een accu die best snel leeg loopt. Niet geheel tevreden mee vooralsnog en daarom op zoek naar alternatieven.
Nu ben ik benieuwd, hoe jullie dat doen. Toch die ene euro betalen of hebben jullie een alternatief?
Queen - the champions of the world "...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0
Leut schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
Zaterdag maar eens mijn VFR 800X Crossrunner vertroeteld en helemaal gewassen en gepoetst. Dit alles met het oog op de eerste geplande rit gisteren.
Standaard na de winter ga ik dan eerst langs een benzinestation om de banden op te pompen. Het benzinestation waar ik heen ga, had altijd een gratis voorziening hier voor. Kwam ik daar gisteren, heeft ook daar de inflatie er nogal hard ingehakt en kost een sessie banden oppompen 1 euro.
Nu ben ik niet de meest krenterige motorrijder, maar 1 euro voor een beetje lucht, gaat er nog niet helemaal in.
Daarom dacht ik, waarom niet thuis de banden oppompen. Dus een Bosch Easypump opgehaald en wonderwel, beide banden netjes opgepompt. Ging best redelijk, met het nodige geluid overigens en een accu die best snel leeg loopt. Niet geheel tevreden mee vooralsnog en daarom op zoek naar alternatieven.
Nu ben ik benieuwd, hoe jullie dat doen. Toch die ene euro betalen of hebben jullie een alternatief?
Ik vertik het ook hoor, 1 euro voor je bandjes oppompen!
Met twee auto’s en twee motoren tikt dat best aan als je het regelmatig checkt/doet.
Ik heb een tijdje terug voor 70,- een compressor gekocht. Die ik ook heel goed kon gebruiken bij mijn verbouwing. Dat is enorm handig als je er wat ruimte voor hebt.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details