Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 466 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.009.436 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:16
Ik gebruik al een aantal jaar een Xiaomi mobiele compressor. Is zo rond de 50 euro te krijgen online.
Is heel accuraat in de gemeten druk en dus prima voor motorbanden te gebruiken. Duurt inderdaad wat langer, bij autobanden zou ik koffie gaan zetten :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

rCk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Ik vertik het ook hoor, 1 euro voor je bandjes oppompen!
Met twee auto’s en twee motoren tikt dat best aan als je het regelmatig checkt/doet.

Ik heb een tijdje terug voor 70,- een compressor gekocht. Die ik ook heel goed kon gebruiken bij mijn verbouwing. Dat is enorm handig als je er wat ruimte voor hebt.
En als je geen ruimte hebt kan je ook voor een compacte accu compressor gaan:

https://www.gamma.nl/asso...cupomp-easypump/p/B159089

Ik vertik het ook om 1 euro voor lucht te betalen bij de pomp 8)7

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 15:40
Ik heb gewoon een voetpompje gekocht, werkt prima eigenlijk (https://www.bol.com/nl/nl...er/9200000022223279/?s2a=). Das helemaal geen probleem met ruimte ;)

Al staat er nu bij de lokale AH ook een Band Op Spanning automaat waar je gratis kan oppompen (https://www.bandopspanning.nl/locaties/).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
rCk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Ik vertik het ook hoor, 1 euro voor je bandjes oppompen!
Met twee auto’s en twee motoren tikt dat best aan als je het regelmatig checkt/doet.

Ik heb een tijdje terug voor 70,- een compressor gekocht. Die ik ook heel goed kon gebruiken bij mijn verbouwing. Dat is enorm handig als je er wat ruimte voor hebt.
Hier ook, met 2 auto's, een motor en een mountainbike is het makkelijk om standaard een compressor in de garage te hebben hangen. Wel een kleintje met een 2-liter drukvaatje, dus die is niet bedoeld om bijvoorbeeld met een tacker te gebruiken. Maar wel makkelijk om zo voor het grijpen te hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46
Hier ook de Xiaomi compressor. Mooi compact dus bij langere ritten of bijvoorbeeld op het circuit heb ik hem ook altijd bij me. Neemt nauwelijks ruimte in namelijk en kost maar een paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Om je banden op de juiste druk te brengen zijn die accudingen prima bruikbaar maar minder om een echt lege band op te pompen, dan sta je wel ff te wachten -als- het al wil lukken.

De 1 euro pompen zijn ook niet altijd even betrouwbaar wb meting.

* botoo oude 20 ltr. compressor in de berging heeft staan.
(en de hele flat weet wanneer ik mijn banden aan het controleren ben :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 11:16

rCk

botoo schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:08:

* botoo oude 20 ltr. compressor in de berging heeft staan.
(en de hele flat weet wanneer ik mijn banden aan het controleren ben :+
Haha, die van mij loopt ook een paar meter weg als hij druk opbouwt 😂

De buren horen dat ook wel ja🤓

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 23:12

MrMarcie

CFMoto 650MT

harley schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:26:
Het merk is weer van CFmoto en dat krijgt al een tijdje behoorlijk goede reviews voor hun motoren. Maar dat is mede de reden dat we hem op proef hebben. Eerst eens kijken wat het is.
En wat is de uitslag?

Heb namelijk afgelopen vrijdag in een opwelling een CFMoto 650MT gekocht. ;) Over 'n paar weken heb ik 'm en dan kan de long term review beginnen. Vond 'm op zich wel o.k. rijden.
Volgens mij zijn de reviews wel redelijk, maar ik merk op de fora e.d. dat de motorrijder er huiverig voor is. Ik heb het gedaan omdat ik een machtige inruil kreeg en de prijs zo een 2K lager is dan een V-strom bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 21-03-2023 12:41 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 19:09
kneusteun schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:25:
[...]

https://sharp.dft.gov.uk/

Niet alles staat er op, maar je ziet wel duidelijk het verschil in merken.
Meeste bekende merken zijn wel te vertrouwen, en kijk vooral naar veiligheid en geluid dan of het een mooi plaatje is.
En de belangrijkste tip! passen
Elk merk heeft een andere pasvorm en maat voering
Welke merken zitten nu goed qua prijs/kwaliteit? Ik ga woensdag even passen. Heb nu al jaren een Airoh die wel bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27

_Apache_

For life.

Leut schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:14:
Zaterdag maar eens mijn VFR 800X Crossrunner vertroeteld en helemaal gewassen en gepoetst. Dit alles met het oog op de eerste geplande rit gisteren.

Standaard na de winter ga ik dan eerst langs een benzinestation om de banden op te pompen. Het benzinestation waar ik heen ga, had altijd een gratis voorziening hier voor. Kwam ik daar gisteren, heeft ook daar de inflatie er nogal hard ingehakt en kost een sessie banden oppompen 1 euro.

Nu ben ik niet de meest krenterige motorrijder, maar 1 euro voor een beetje lucht, gaat er nog niet helemaal in.

Daarom dacht ik, waarom niet thuis de banden oppompen. Dus een Bosch Easypump opgehaald en wonderwel, beide banden netjes opgepompt. Ging best redelijk, met het nodige geluid overigens en een accu die best snel leeg loopt. Niet geheel tevreden mee vooralsnog en daarom op zoek naar alternatieven.

Nu ben ik benieuwd, hoe jullie dat doen. Toch die ene euro betalen of hebben jullie een alternatief?
Hier heb ik 6L / 8bar compressor staan.
Gebruik ik uiteraard alleen thuis. Maar heb ook nog een auto / bakfiets / trapfiets die af en toe een pufje lucht nodig hebben.
Vooral de achterband van mn motor heeft na een paar weken weer een pufje nodig, ik verdenk een slecht ventiel. Laat het wel vervangen als de achterband gewisseld moet worden.

Tot die tijd : brrrrrrrrrrr, pffffff.,klaar. :+ 8)

Zoiets,
https://airpress.nl/oliev...Qvo_L4twbDexoCDo4QAvD_BwE

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:58
MrMarcie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:55:
[...]

En wat is de uitslag?

Heb namelijk afgelopen vrijdag in een opwelling een CFMoto 650MT gekocht. ;) Over 'n paar weken heb ik 'm en dan kan de long term review beginnen. Vond 'm op zich wel o.k. rijden.
Volgens mij zijn de reviews wel redelijk, maar ik merk op de fora e.d. dat de motorrijder er huiverig voor is. Ik heb het gedaan omdat ik een machtige inruil kreeg en de prijs zo een 2K lager is dan een V-strom bijvoorbeeld.
De ChangJiang is niet te vergelijken met de CFmoto modellen door oa een andere versnellingsbak ( 1 achteruit 4 vooruit) en dus kwam die echt wat tekort.
Na de proefperiode is de changjiang weer opgehaald en toevallig dat vorige week eindelijk de (nieuwe) vertegenwoordiger weer eens iets van zich liet horen :X

Ik wil over 2 weken naar de motorschuur met de Buell en de bagagemogelijkheden zijn niet bestaand.
2 jaar terug tijdens de Dutch 1000 ook eens wezen kamperen met de buell maar toen alles in 1 grote zak op mijn rug, dat was een ritje van 3 kwartier en ik kwam gebroken aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M0aID7FfLk2aHCrxTzianFgflU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDIBOiUPsRDTbLNLGXAbQqzz.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gaan we dus niet meer doen.
Vandaag dus maar eens "vlug" een lelijk rekje in elkaar geflanst. Ik kan niet lassen, en de laskap werkte niet mee want ik zag dus niks. Dus dan maar op goed geluk en daarna kijken of het goed was. Je leert vanzelf door het te doen toch ? Ik had het ook aan mijn broerke of vader kunnen vragen want die kunnen echt heel goed lassen maar wilde alles zelf doen dus afwerking is gewoon ruk. Volgende keer wordt het vast weer mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHWZyvfoDgqslUjh4eZOttsM0Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue52gQTfof4zagu0gVcGq1Q3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqsNdhgLSOJXK7JM6IpEZgOFeBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stsjyUX0l0nvTG0ZagcDR6QF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQs7QxmKkgvz925Y_euuNdYMals=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqrIfP1PZ21wIeSgqp90tmam.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNId1anBAys0cBmpdKQdHfzXw0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmUtnS6VxfrURIbzYxs37357.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wilde eigenlijk met een klein beugeltje maken zodat die snel afneembaar zou zijn, maar er was te weinig ruimte om het "verborgen" te maken. Alles vol in het zicht was ook geen porem dus dan maar met 4 bouten tussen de passagiersvoetsteunen. Nu ben ik welgeteld 10 minuten bezig om het eraf te halen dus dat is ook nog te doen. Natuurlijk kwam ik precies zo uit dat mijn achterlicht TOTAAL niet meer zichtbaar was dus vandaar de extra verhoging.

Het ziet er niet uit, maar ik kan nu wel mijn zijtassen van de RF600R ( die ik alweer 18 jaar niet meer heb :D) en mijn grote roltas achterop meenemen. Lekker mijn dikke slaapmat (f*ck de luchtbedden) en tentje daarin. slaapzak in de ene zijtas en aan de andere kant een setje kleren en ik kan kamperen met de Buell.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00
ricjuh schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:50:
[...]

En als je geen ruimte hebt kan je ook voor een compacte accu compressor gaan:

https://www.gamma.nl/asso...cupomp-easypump/p/B159089

Ik vertik het ook om 1 euro voor lucht te betalen bij de pomp 8)7
Die Bosch Easypump heb ik nu.

Werkt an sich prima, alleen na beide banden te hebben gedaan, mag ie alweer aan de oplader. Dat schiet niet op, wanneer ik de autobanden mag gaan oppompen. Dat lijkt dan een dagtaak te worden :|

Een compressor op 220V is dan het meest ideale, ruimte is er wel in de garage. Lees alleen wel veel over lawaai, maar dat zal inherent zijn aan de techniek.

Zit nu met een schuin oog naar een Black & Decker te kijken.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 19:30
harley schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:48:
[...]

De ChangJiang is niet te vergelijken met de CFmoto modellen door oa een andere versnellingsbak ( 1 achteruit 4 vooruit) en dus kwam die echt wat tekort.
Na de proefperiode is de changjiang weer opgehaald en toevallig dat vorige week eindelijk de (nieuwe) vertegenwoordiger weer eens iets van zich liet horen :X

Ik wil over 2 weken naar de motorschuur met de Buell en de bagagemogelijkheden zijn niet bestaand.
2 jaar terug tijdens de Dutch 1000 ook eens wezen kamperen met de buell maar toen alles in 1 grote zak op mijn rug, dat was een ritje van 3 kwartier en ik kwam gebroken aan.
[Afbeelding]

Vandaag dus maar eens "vlug" een lelijk rekje in elkaar geflanst. Ik kan niet lassen, en de laskap werkte niet mee want ik zag dus niks. Dus dan maar op goed geluk en daarna kijken of het goed was. Je leert vanzelf door het te doen toch ? Ik had het ook aan mijn broerke of vader kunnen vragen want die kunnen echt heel goed lassen maar wilde alles zelf doen dus afwerking is gewoon ruk. Volgende keer wordt het vast weer mooier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wilde eigenlijk met een klein beugeltje maken zodat die snel afneembaar zou zijn, maar er was te weinig ruimte om het "verborgen" te maken. Alles vol in het zicht was ook geen porem dus dan maar met 4 bouten tussen de passagiersvoetsteunen. Nu ben ik welgeteld 10 minuten bezig om het eraf te halen dus dat is ook nog te doen. Natuurlijk kwam ik precies zo uit dat mijn achterlicht TOTAAL niet meer zichtbaar was dus vandaar de extra verhoging.

Het ziet er niet uit, maar ik kan nu wel mijn zijtassen van de RF600R ( die ik alweer 18 jaar niet meer heb :D) en mijn grote roltas achterop meenemen. Lekker mijn dikke slaapmat (f*ck de luchtbedden) en tentje daarin. slaapzak in de ene zijtas en aan de andere kant een setje kleren en ik kan kamperen met de Buell.
Die buell ziet er bekent uit, vgm hebben wij een keer samen staan praten tijdens een fotoshoot in de berenkuil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-05 13:37
Leut schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Werkt an sich prima, alleen na beide banden te hebben gedaan, mag ie alweer aan de oplader. Dat schiet niet op, wanneer ik de autobanden mag gaan oppompen. Dat lijkt dan een dagtaak te worden :|

Een compressor op 220V is dan het meest ideale, ruimte is er wel in de garage. Lees alleen wel veel over lawaai, maar dat zal inherent zijn aan de techniek.

Ik gebruik gewoon een fietspomp met analoge bar meter. Gaat prima. En vervolgens vertellen mijn aliexpres BT ventielen me wel of ik goed zit 🥳

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 09:17

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@ricjuh toegevoegd, welkom!
@MathijsR je had niemand getagd, maar ik heb je gespot dus ook toevoegd, en wederom welkom! :)
@MSENF jou ook toegevoegd. Tip: als je iemand tagt, zorg dan dat de tag ook daadwerkelijk werkt :+

[ Voor 28% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2023 00:10 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:15
Je hebt tegenwoordig (sinds een jaar of 5?) van die mooie low-noise compressortjes. (zomaar een voorbeeldje, er zijn meerdere fabrikanten en handelshuizen die hun stickertje er op plakken)
Maar het gaat voornamelijk om het motortje en de bijbehorende 2-traps luchtpomp.
Afbeeldingslocatie: https://bcdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-0055-1.jpg-1200x600-b53d7ebc88.jpg
Bijna fluisterstil (~55dB, niet te vergelijken met die compressors uit de bouwmarkt van >95 dB gehoorbescherming nodig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Zaterdag maar eens mijn VFR 800X Crossrunner vertroeteld en helemaal gewassen en gepoetst. Dit alles met het oog op de eerste geplande rit gisteren.

Standaard na de winter ga ik dan eerst langs een benzinestation om de banden op te pompen. Het benzinestation waar ik heen ga, had altijd een gratis voorziening hier voor. Kwam ik daar gisteren, heeft ook daar de inflatie er nogal hard ingehakt en kost een sessie banden oppompen 1 euro.

Nu ben ik niet de meest krenterige motorrijder, maar 1 euro voor een beetje lucht, gaat er nog niet helemaal in.

Daarom dacht ik, waarom niet thuis de banden oppompen. Dus een Bosch Easypump opgehaald en wonderwel, beide banden netjes opgepompt. Ging best redelijk, met het nodige geluid overigens en een accu die best snel leeg loopt. Niet geheel tevreden mee vooralsnog en daarom op zoek naar alternatieven.

Nu ben ik benieuwd, hoe jullie dat doen. Toch die ene euro betalen of hebben jullie een alternatief?
Thuis een compressor in de garage staan. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27

_Apache_

For life.

[...]

Er zijn stille(re) compressoren die best aardig presteren.
Maar mijn compressor is op druk in een seconde of 15 en staat in een schuurtje, als dat overdag al niet meer kan, dan moet die motor ook weg. :+ 8)7

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MathijsR
Thanks! Alleen zie ik dat je me in Overijssel geplaatst hebt, maar Hattem is nog nét Gelderland. Als ik niet hard genoeg rem ben ik dan wel weer in Overijssel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MathijsR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Thanks! Alleen zie ik dat je me in Overijssel geplaatst hebt, maar Hattem is nog nét Gelderland. Als ik niet hard genoeg rem ben ik dan wel weer in Overijssel O-)
Oh echt joh? Ja eigenlijk wel logisch ook, want het ligt aan de andere kant van de IJssel ivm Zwolle. Ahum, ik zal het later even rectificeren :+

@MathijsR aangepast :)

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Gewoon met een simpel voetpompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 21-05 07:41
MathijsR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat Hattem nog Overijssel was...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitssz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:29:
Ik gebruik al een aantal jaar een Xiaomi mobiele compressor. Is zo rond de 50 euro te krijgen online.
Is heel accuraat in de gemeten druk en dus prima voor motorbanden te gebruiken. Duurt inderdaad wat langer, bij autobanden zou ik koffie gaan zetten :+
ditto.. dit ding is ideaal :) https://www.mi.com/uk/pro...ectric-air-compressor-1s/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05 18:12
[b]Leut in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Ik liep vandaag door de Lidl en ze hebben daar kleine compressortjes staan met accu. Heb nog getwijfeld om er eentje mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

hoe heb je die tank gespoten?

Ik zit er aan te denken mijn tank en zijpanelen met dit spul te spuiten..
https://www.matt-pack.co....on-ice-fld703-c2x24609657

quick mockup: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmAIXIAzQoYK9UQA9nj4B6NNh2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/422ay76cUbjzrtr7fJ4wlS5Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 21-03-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:30

Ik heb sinds februari 2021 deze:
https://nl.aliexpress.com...VCz0&gatewayAdapt=glo2nld
en ben daar zeer tevreden mee. Motor, mijn en m'n vrouw d'r auto en zelfs onze fietsen. Wel zorgen dat je hem aan de lading hebt gehangen voordat je er mee aan de slag gaat. Als een band echt helemaal plat is(of gewisseld) dan zou ik zo'n apparaat niet aan raden, die gaat er wel erg lang mee bezig zijn, als ie 1 band al red op 1 lading... Hij zal er uiteindelijk wel komen, maar het zal ff duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vuikie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:48:
[...]

en ben daar zeer tevreden mee. Motor, mijn en m'n vrouw d'r auto en zelfs onze fietsen. Wel zorgen dat je hem aan de lading hebt gehangen voordat je er mee aan de slag gaat. Als een band echt helemaal plat is(of gewisseld) dan zou ik zo'n apparaat niet aan raden, die gaat er wel erg lang mee bezig zijn, als ie 1 band al red op 1 lading... Hij zal er uiteindelijk wel komen, maar het zal ff duren :+
Zoiets lijkt me nou echt handig! Ik heb altijd het probleem dat ik bij vrijwel geen enkel pompstation mijn achterband kan oppompen, omdat ik die hoek niet kan maken met de te lange opzetstukken die ze gebruiken. Dan is zo'n apparaatje wel ideaal, kan ik het ook gewoon thuis doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:33
LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Zoiets lijkt me nou echt handig! Ik heb altijd het probleem dat ik bij vrijwel geen enkel pompstation mijn achterband kan oppompen, omdat ik die hoek niet kan maken met de te lange opzetstukken die ze gebruiken. Dan is zo'n apparaatje wel ideaal, kan ik het ook gewoon thuis doen :)
Ik heb sowieso daarvoor altijd zo'n 90graden adapter in de jas zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Dat is sowieso wel een goede om bij je te hebben inderdaad. Had ik al willen kopen, maar vergeten uit te zoeken waar ik dat het makkelijskte kan kopen. Eens bij Ten Kate in Nieuwleusen kijken wanneer ik daar weer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb zo'n mini-compressor die je op je accu aansluit en de banden kunt oppompen. Werkt altijd en hoeft niet opgeladen te worden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
@ToolkiT die was niet gespoten maar gewrapped. Was probeerseltje wat een jaar later er dan nog steeds opzit 8)7

Maar de wrap is er nu vanaf en wordt deze week alsnog gespoten als het goed is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[quote]LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Dat is sowieso wel een goede om bij je te hebben inderdaad. Had ik al willen kopen, maar vergeten uit te zoeken waar ik dat het makkelijskte kan kopen. Eens bij Ten Kate in Nieuwleusen kijken wanneer ik daar weer ben.
[/quote
Kocht ooit bij de dealer een helm en kreeg er twee van die 90 graden dingen + oordoppen in de hand gedrukt _/-\o_
Nog steeds blij mee, want al een paar keer echt nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:46:
@ToolkiT die was niet gespoten maar gewrapped. Was probeerseltje wat een jaar later er dan nog steeds opzit 8)7

Maar de wrap is er nu vanaf en wordt deze week alsnog gespoten als het goed is.
zelf gewrapped? zo ja hoe moeilijk is dat?
Op foto ziet het er goed uit :)

Ik zat ook aan wrappen te denken, maar heb er geen ervaring mee.. met plastidip achtig spul wel, en dat is (net als wrap) ook semi tijdelijk zodat je terug naar stock kan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vuikie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Voor de eerste liters lucht een CO2 patroon onder het zadel leggen? En dan aftoppen met zo'n compressortje.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
harley in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Zie deze post ;)
Maar het is wel ff de feeling krijgen. Zorg dat je het eerste deel 2x kunt doen om te oefenen dan komt het goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhrc8jPBFJOeIC37lFY9BjH0Blg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eAO0OgADxsPt4xJTtdiswi6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door harley op 21-03-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:50:
harley in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Zie deze post ;)
Maar het is wel ff de feeling krijgen. Zorg dat je het eerste deel 2x kunt doen om te oefenen dan komt het goed.

[Afbeelding]
wat voor merk wrap heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 16:01

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Vraag:

Heb een mat zwarte Tracer 700 en deze wordt zo nu en dan wel eens vies. Nu vind ik de matte kappen erg snel krassen.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? En als er al lichte krasjes op de kappen zitten hoe kan ik deze het beste weg krijgen? Heb vrij veel en goede detailspullen thuis.. o.a. DAP500 etc. maar durf er niet mee aan de slag te gaan op deze kappen, ook omdat ik de ervaring op matte kappen mis.

Foto van de 'lak':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L9pMGZaSAz8OzFiqNoAXw5Umo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxHZZ2DCEYVWIHNy3lS1IjQZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Dynazap op 21-03-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:45

Spacialz

Ovenvers

@CompressorDiscussie:

Heb zelf deze https://www.toolstation.n...ompressor-olievrij/p49750 geen tank maar met de (veelste) kleine schuur die ik heb ideaal.
Alleen effe een pneumatische bandenpomp opzetstuk erbij en blazen maar!
Hij is nu zelfs in de aanbieding zie ik :9

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:14
Youk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Waarom heb jij een sterretje staan aan mijn huis? :+ Heb je wel niet kunnen zien passeren want ik was gisteren van 06:45 tot 19:00 aan het werk. Niet te veel last gehad van wegenwerken? Want er zijn er hier in de omgeving de laatste tijd wel verschillende opgestart.
Ik heb een collega die bij jou in de buurt woont ;) Wegenwerken wel tegengekomen, maar deze waren 'klaar' op 17/03 aldus de borden (ondanks dat de 'verboden in te rijden, enkel voor lokaal verkeer' nog aanwezig waren), dus niet veel last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 17:03

Jimmeh

Bacon

LankHoar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:36:
Dat is sowieso wel een goede om bij je te hebben inderdaad. Had ik al willen kopen, maar vergeten uit te zoeken waar ik dat het makkelijskte kan kopen.
Bij oome Alie voor een euro of twee :)

Heb zelf zo'n bosch ding ook. Ligt standaard in de koffer van de auto. Enige nadeel is dat je beperkt bent in capaciteit, maar als je band volledig plat is, is er meer aan de hand. Dan helpt een pomp niet 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64GiyVweMS5e3_3XVZY96mXMU8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTmV6M3mmDVOxZVcFL5hzQOx.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een juweeltje is het ook :o _/-\o_

Tevens is deze onderdeel van de verkoopfoto's, want hoewel ie na het 5cm (per kant...) inkorten van het stuur qua zithouding een stuk beter is ben ik er ondertussen wel van overtuigd dat het echt niet mijn motor is...
(en ja, het linker zijkapje mist, dat is er met het laatste ritje afgewapperd...)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:13

13art

Moderator Mobile
kneusteun schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Zoiets bedoel je? Of zoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 22-03-2023 06:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 15:16

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Die Ali-link leidt naar een haaks ventiel, niet naar een opzetstukje.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:07
Nieuwe DID ketting gemonteerd en deze is al soort van "pre-lubed". Is dit voldoende voor de volgende 500km of sprayen jullie een nieuwe ketting nog eens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 15:08

Secsytime

Automagisch

Ari Gold schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:42:
Nieuwe DID ketting gemonteerd en deze is al soort van "pre-lubed". Is dit voldoende voor de volgende 500km of sprayen jullie een nieuwe ketting nog eens in?
Nee, maar uberhaupt nooit 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Zat es ff naar een setje banden te kijken voor de TEX, denk dat ik wel rond 400 euro uit ga komen voor de volle set. Hoor het ergens de komende dagen wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:13

13art

Moderator Mobile
sjunnie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Die Ali-link leidt naar een haaks ventiel, niet naar een opzetstukje.
Ah ja dat zie ik nu ook. Dacht die draai je op het originele ventiel maar dat is dus niet zo.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 09:37

https://www.amazon.nl/Ast...otorfietsen/dp/B08JTR7P2H
Ik heb deze in de auto liggen, in geval van motor zet ik de motor even naast de auto om op te pompen.

Ik heb er ook nog een wat meer gerenomeerde luchtdrukmeter bij, maar omdat het altijd zo goed overeen komt met de instelling op die astroai meet ik eigenlijk nooit meer na.

[ Voor 6% gewijzigd door Nycrea op 22-03-2023 08:19 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Die eerste inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:07
Secsytime schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Nee, maar uberhaupt nooit 🙈
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00
Interessante terugkoppelingen tot dusverre op de compressor discussie. Waar een aantal mooie compressoren in de garage hebben staan, gebruikt de ander een eenvoudige voetpomp. Khad achteraf bekeken wellicht een poll moeten maken 8)

Kga mijn Bosch Easypump maar omruilen voor eentje die of op 12V werkt of toch eentje op 220V. Maar even zien wat er uit gaat komen. Het geluidsniveau vind ik toch ook wel een dingetje. Niet zo zeer voor de buurt, maar wel voor jezelf. En om nou met otoplastieken in je banden te gaan oppompen, is ook alweer zoiets :+

En een superhandige tip van @kneusteun met de 90 graden adapter. (y)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

Ik reed gisteren op het stuk A2 waar je vanuit het centrum van Utrecht langs het klaverblad Oudenrijn (bocht naar boven rechts/links/rechts) op de hoofdbaan uitkomt. Komt er een auto vanaf de A12 invoegen, met een open achterklep, uitstekende lading en daar wat doeken omheen, hard flapperend in de wind. Ik ben voor alle zekerheid een baan naar links opgeschoven en was de auto aan het inhalen, toen één van die doeken los kwam van de lading en de snelweg op waaide. Man, wat ben ik blij dat ik er niet recht achter zat maar inmiddels schuin achter.

Wat rijden er toch een boel mongolen rond. :(

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22-05 15:08

Secsytime

Automagisch

Kettingsmeren doe ik nooit. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Dynazap schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:52:
Vraag:

Heb een mat zwarte Tracer 700 en deze wordt zo nu en dan wel eens vies. Nu vind ik de matte kappen erg snel krassen.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? En als er al lichte krasjes op de kappen zitten hoe kan ik deze het beste weg krijgen? Heb vrij veel en goede detailspullen thuis.. o.a. DAP500 etc. maar durf er niet mee aan de slag te gaan op deze kappen, ook omdat ik de ervaring op matte kappen mis.

Foto van de 'lak':

[Afbeelding]
Mat zwart. Succes. De vraag is of het gewoon plastic is, of gespoten.

In beide gevallen kan je mat zwart niet polijsten, dus ik zou er geen DAP op zetten, dan ga je heeeeeeel veel spijt krijgen.

Enige wat je kan doen is vuil verwijderen, en als de krassen teveel worden een nieuw oppervlak maken. Dit hangt er vanaf of je nu dus plastic ziet, of lak.
In beide gevallen is de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing waarschijnlijk overspuiten / wrappen, omdat je anders (flinke) verschillen gaat zien.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Een vriend van me had een matzwarte Ducati, die werkte hij bij met watervaste stift (Edding). Krasjes gaan glimmen, Edding maakt ze weer mat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Leut schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:16:
Interessante terugkoppelingen tot dusverre op de compressor discussie. Waar een aantal mooie compressoren in de garage hebben staan, gebruikt de ander een eenvoudige voetpomp. Khad achteraf bekeken wellicht een poll moeten maken 8)

Kga mijn Bosch Easypump maar omruilen voor eentje die of op 12V werkt of toch eentje op 220V. Maar even zien wat er uit gaat komen. Het geluidsniveau vind ik toch ook wel een dingetje. Niet zo zeer voor de buurt, maar wel voor jezelf. En om nou met otoplastieken in je banden te gaan oppompen, is ook alweer zoiets :+

En een superhandige tip van @kneusteun met de 90 graden adapter. (y)
Ik gebruik dit ding het meeste als ik thuis ben eigenlijk;
https://www.hbm-machines....linder-en-manometer-9-bar

Heb ook zo'n xiaomi ding, een 12V sigarettenaanstekerding, een grote 230v compressor met 100L vat, maar die voetpomp is voor het corrigeren van de spanning het handigste.
De xiaomi heb ik meestal bij als ik een wat langere rit maak, incl een paar veters.

Compressor gebruik ik eigenlijk alleen als ik een band volledig op moet pompen (lek/foutje/nieuw monteren)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb in de dentale sector gewerkt, en een keer een compressor uit een tandartspraktijk kunnen meenemen. Relatief stil, maar wel Italiaans (dus lek). Maar voor banden oppompen en wat schoonmaakwerk afdoende. Naar de zolder van mijn garage gesleept, aan/uit schakelaar beneden gefikst, lange slang eraan en gaan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Mat zwart plastic kan soms met wd40 best mooi opgepoetst worden.
Doffe diepe krassen met wat warmte soms weer glimmend te krijgen.

Edit: wel even testen ergens op een klein plekje

[ Voor 16% gewijzigd door kneusteun op 22-03-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Is het echt matzwart, of is het een zijdeglans achtige verf?
Ik heb een Hornet gehad (de 2012 versie) met "Ceynos grey metallic" kleur, wat een soort zijdeglans achtig effect was. Niet echt hoogglans, maar ook niet mat.
Bottomline daarvan was: gewoon normaal poetsen, en krasjes bijwerken was vrijwel onmogelijk. :(

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-03-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 11:21
4x2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:17:
[Afbeelding]

Wat een juweeltje is het ook :o _/-\o_

Tevens is deze onderdeel van de verkoopfoto's, want hoewel ie na het 5cm (per kant...) inkorten van het stuur qua zithouding een stuk beter is ben ik er ondertussen wel van overtuigd dat het echt niet mijn motor is...
(en ja, het linker zijkapje mist, dat is er met het laatste ritje afgewapperd...)
Wat wil je ervoor hebben?

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• MathijsR
De twijfel duurde niet lang.. een 959 Panigale gekocht. Gelijk op MP een 1299 demper op de kop weten te tikken zodat die shotgun Akra dempers eraf kunnen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03TT5UAVL6gwTp3FjNJs598rm8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cUkouTVclJTjcEYgPM5X2WGV.jpg?f=user_large

Iemand hier toevallig ervaring met het plaatsen van een 1299 demper op een 959? Ik lees verschillende dingen, sommige zeggen dat de y-link vervangen moet worden, sommige niet. Sommige hebben 't over nieuwe kuipdelen, anderen zeggen plug & play...

[ Voor 24% gewijzigd door MathijsR op 23-03-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

MathijsR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:07:
De twijfel duurde niet lang.. een 959 Panigale gekocht. Gelijk op MP een 1299 demper op de kop weten te tikken zodat die shotgun Akra dempers eraf kunnen ;)

[Afbeelding]
Ontzettend gave fiets. En hij kan dat wit goed hebben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Iemand hier die zaterdag bij motoport Den Bosch is:

https://www.motoport.nl/d...te-seizoensopener-benelux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Er wordt aardig wat regen verwacht zaterdag en dat maakt een ritje van een uur niet heel aantrekkelijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 10:21
maar er is wel een frietkraam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33

Ik ben een Makita fan. Heb veel 18v accu's liggen en dus met een cadeaubon van de baas deze handcompressor gekocht: https://www.toolmax.nl/ma...GiCPDG0Bklp8aAhyREALw_wcB
Geen dat spijt van. Auto, fiets, motor, bal, luchtbed... Alles vol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Voor mensen die Nederlands praten, dat is een patathut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

iMars

Full time prutser

BvZwolle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Ik ben een Makita fan. Heb veel 18v accu's liggen en dus met een cadeaubon van de baas deze handcompressor gekocht: https://www.toolmax.nl/ma...GiCPDG0Bklp8aAhyREALw_wcB
Geen dat spijt van. Auto, fiets, motor, bal, luchtbed... Alles vol
Lidl heeft daar deze voor: https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100350378

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 12:53
kneusteun schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:14:
Voor mensen die Nederlands praten, dat is een patathut
Dan zouden ze daar aardappels verkopen..
Want los van wie nou gelijk heeft, het is wel Den Bosch waar die kraam staat.
Daar hebben ze het over patatten als ze het over aardappels hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 23-03-2023 15:55 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Dat snap ik, maar voor de mensen boven de rivieren heb ik het even vertaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

kneusteun schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Dat snap ik, maar voor de mensen boven de rivieren heb ik het even vertaald ;)
Mensen boven de rivieren durven niet in Den Bosch te komen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:45

Spacialz

Ovenvers

ricjuh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Moeten we dan ons paspoort meenemen :9 ?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:52

Destruction

(ex-)Automonteur

Spacialz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Moeten we dan ons paspoort meenemen :9 ?
Ik ben niet al te lang geleden nog in Baarle-Nassau geweest, toen had ik in ieder geval geen paspoort nodig. Al heb ik wel een klein stukje België gezien die dag. Dat dan weer wel.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-05 17:35
Denk het wel, wil eens kijken of de nieuwe versys 1000 ook zo nice rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
MathijsR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:07:

[Afbeelding]

Iemand hier toevallig ervaring met het plaatsen van een 1299 demper op een 959? Ik lees verschillende dingen, sommige zeggen dat de y-link vervangen moet worden, sommige niet. Sommige hebben 't over nieuwe kuipdelen, anderen zeggen plug & play...
Gaaf! Gefeliciteerd

Voor die demper heb je een Y-link nodig in plaats van de katalysator die er nu zit.
De onderste kuipdelen passen gewoon.

Dat is een mod die ik ook erg graag zou doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:41:
Ik gebruik deze naar volle tevredenheid om mijn supersport gemakkelijk dicht op de wand te zetten.

https://www.datona.nl/motormover-achterwiel/
Ziet er goed uit en daarom ook besteld, helaas beschadigd aangekomen. Die retour en nieuwe besteld, steken er twee metalen stukken uit (draaideel van de mover). Staken bij jou ook al twee metalen delen uit de doos of heb ik echt pech?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Secsytime schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:02:
[...]
Kettingsmeren doe ik nooit. :9
Ik ben er ook maar mee gestopt na mijn eerste motor.
Die deed ik dan wel met officieel kettingvet. Niet dat geklooi met spray die er op het einde van de straat weer af is. Gemak bestaat niet bij een ketting. Je zult weten dat je een ketting hebt, dus moet je er moeite voor doen... :+
Scottoiler oid is ook een goede denk ik. Maar ik mot geen ketting meer.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricjuh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Met al die dassen niet nee ;)
YouTube: Wopke gaat door als partijleider | De Avondshow met Arjen Lubach (S3)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
https://motorfreaks.nl/ar...abonne/43353/artikel.html

Dafuq. Betaal je al een klein vermogen, en dan mag je nog een abonnement nemen ook nog voor wat extra functies. Ik hoop dat dit massaal wordt geboycot. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dit levert me een gruwelijk dillemma op eigenlijk.
Welke motor moet ik nou in godsnaam gaan, ik heb 3 categorien...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 11:55

iMars

Full time prutser

4x2 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:17:
[...]

In de ochtend de ene, vroeg in de middag de andere, en als kers op de taart, einde van de dag de andere :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 12:53
DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:05:

Dafuq. Betaal je al een klein vermogen, en dan mag je nog een abonnement nemen ook nog voor wat extra functies. Ik hoop dat dit massaal wordt geboycot. :/
Bij de diverse automerken al ben uitzondering meer.
Stoelverwarming zit er ingebouwd.. Maar wil je het gebruiken dan moet je een abonnement afsluiten.

KTM het zelfde met de nieuwe 890 adventure.
De eerste 1500km is alles geactiveerd, rally mode, quickshifter, enz.
Na de eerste beurt nog steeds gebruiken?? Bij betalen dan graag.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Bommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Stoelverwarming zit er ingebouwd.. Maar wil je het gebruiken dan moet je een abonnement afsluiten.

Eenmalig, geen abbo, je mag het tech pack gratis 1500km gebruiken ipv meteen €800 af te tikken zoals nu.... dat noem ik een verbetering.

Tuurlijk heb je dan nog de discussie als het er al op zit waarom dan een meerprijs. Maar dat is met alle merken zo.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 08:00
Bommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet wie je dat verteld heeft :?
Patatten zeggen ze in België!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Ik weet het, maar ook daar ben ik tegen. De merken die dat doen komen er bij mij niet in, hoe mooi of goed hun product ook mag zijn.

Bij die Cardo is het ook nog eens zo dat de adviesprijs al een normale prijs is voor alle functies. Het is niet eens goedkoper. En dan alsnog de verschillende abonnementen erbovenop??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doesoen
  • Laatst online: 20-05 20:20
Ari Gold schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:42: Is dit voldoende voor de volgende 500km of sprayen jullie een nieuwe ketting nog eens in?
Dit hangt van veel factoren af, ik heb die van mij in de winter vervangen en na de eerste (korte) ritten door de winterse ellende smeer ik de ketting. Nu heb ik een Osco gemonteerd waardoor het wat handiger gaat.
Vergeet na een paar 100 km ook niet te kijken of je de ketting opnieuw moet spannen. Zonde wanneer deze onnodig slijt doordat deze te slap hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Thanks! :) De dealer gaf me ook al de onderdeelnummers door die ik nodig had. Rustig ebay/mp in de gaten houden of ik die kan vinden, nieuw zijn ze nogal aan de prijs..

Edit: Oeps.. Dit was een reactie op een paar berichten geleden.. hij stond niet op "Laatste" pagina 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door MathijsR op 24-03-2023 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 21-05 07:41
nieuwe modificatie aangebracht op mijn botsmuts:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8B_Mp_hYPFnyyINZQP86fAzUQ69nBm3xqmWErhC2duHyEZ7psaQtWDcFPrTwXY7XE8f6w0okRHEO2v0FIODkqJJ3nu1HcKweCSbfjPDNtH-MXAludOqr-4tFVX24MHfFEqWiTZwVPzpt3W_0FccnlOURg=w1772-h1329-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 12:29
FM One? Is dat een radio?
Zit dat niet in de headset?
s006110 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:19:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

4x2 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik kom met de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wow die 30 eerste bezoekers hebben wel een goede deal.. ik vraag me af hoe lang de rij zal zijn.. want als er ergens hollander voor in de rij gaan staan is het gratis spul ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

djiedjee schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:32:
FM One? Is dat een radio?
Zit dat niet in de headset?
[...]
Flitsmeister one, voor snelheidsduivels :p

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 12:29
Oh, die kende ik niet.

Ik start FM automatisch op de telefoon op het stuur dus zoiets heb ik niet nodig volgens mij.

Is zo'n ding wel waterdicht trouwens?
4x2 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:34
s006110 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:19:
Ik zie dat je een Cardo hebt, kan je toch ook gewoon BT met telefoon connectie maken om de flitsers te horen?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:05:

Je hoeft 'm inderdaad niet te kopen. Je kunt de duurdere modellen kopen die gewoon alles hebben. Maar iemand die alleen zo'n ding wil voor telefoon of gps in zijn helm, kan 'm gewoon kopen voor dat lagere bedrag (wel mindere audio, geen JBL).
Het is niet alsof het de enige optie is, toch? Hij is goedkoper, dus dat zal wat mensen aanspreken. Een Neo is ongeveer €100 duurder. Het goedkoopste abo voor de Custom kost €20/jaar, dus na 5 jaar zit je aan dezelfde uitgave, maar dan uitgesmeerd. Maar ja, de Neo blijft beter en heeft dan alsnog meer features. Ik snap ook niet waarom iemand dat zou nemen, tenzij je helemaal geen abo wil, maar alleen een goed apparaat voor GPS/telefoon in je helm.

Het is een try-out voor hen denk ik. Kijken hoe het valt. Maar imho nog steeds geen reden om ze te gaan boycotten. Niets is verplicht en je kunt voorlopig nog steeds de oude, duurdere modellen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:36:
[...]
wow die 30 eerste bezoekers hebben wel een goede deal.. ik vraag me af hoe lang de rij zal zijn.. want als er ergens hollander voor in de rij gaan staan is het gratis spul ;)
Ze zullen wel een tent op gaan zetten daar voor de deur. Maar ze zijn natuurlijk ook niet gek daar. De spullen die ze niet met korting willen verkopen worden de avond ervoor tactisch weggehaald en in het magazijn verstopt. Ik hoorde dat ze dat in Mediamarkt ook deden als een of andere winkel een actie had, zodat ze niet mee hoefden te doen met de laagste prijs garantie, want dat geldt alleen voor spullen die in de winkel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:31
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:24:
[...]

Bij die Cardo is het ook nog eens zo dat de adviesprijs al een normale prijs is voor alle functies. Het is niet eens goedkoper. En dan alsnog de verschillende abonnementen erbovenop??
Daar zat ik ook naar te kijken ja, ik heb toevallig een paar weken geleden een Packtalk Edge gekocht. Al die functies die ze nu in een abonnement stoppen, zitten daar gewoon in :? . En ik was een tientje meer kwijt dan de basis prijs van deze custom, ik ben niet echt overtuigd van de uitspraak dat de consument hiermee kan kiezen wat ze willen en daardoor geld besparen 8)7. Het klinkt toch meer als zakken vullen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:47:
[...]

dank je.. ik dacht ook dat het een FM radio was en vroeg me af waarom je dat anno 2023 zou willen. mijn BT sets hadden FM radio.. maar dat werkt nooit lekker want de antenne is te klein..

Flitsmeister kan je toch gewoon op je telefoon doen? of is dit alleen een knop om te bevestigen of iets er nog is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
ToolkiT schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:54:
[...]

dank je.. ik dacht ook dat het een FM radio was en vroeg me af waarom je dat anno 2023 zou willen. mijn BT sets hadden FM radio.. maar dat werkt nooit lekker want de antenne is te klein..

Flitsmeister kan je toch gewoon op je telefoon doen? of is dit alleen een knop om te bevestigen of iets er nog is??
Dat + flitsmeister wordt automatisch gestart bij een verbinding ermee.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:54:
[...]

De antenne is in principe de kabel van de earpieces, als je een helm met carbon hebt dan zal dat wel wat invloed hebben.
Pagina: 1 ... 466 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.