If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Was blij verrast door Benelli op de beurs. Ben al een tijdje kijkende naar de nieuw aangekondigde TRK702x en die stond er dus
We hebben er toch zo'n 4,5 uur rondgelopen en aantal proefrondjes gereden op het betere proefcircuit dan voorgaande jaren.
Kortom: Een leuke en geslaagde dag met mevrouw Dynazap gehad. Die heeft overigens een mooie nieuwe textiele jas gescoord op de beurs.
Fototje van de 702:

Ik was laatst bij een dealer en ik vond ze van een afstand wel tof, maar dan ga je erop zitten en dan zie je snel dat er van die gegoten stalen remhendels opzitten, veel gewonen zilveren bouten die afsteken van het frame door de kleur. Kleine dingetjes hoor.
Best leuke fietsen, maar van dichtbij vond ik de afwerking best wel tegenvallen.
Was dat nu al wat beter?
Als je stickers/patches/ringen/vage tassen/gereedschap/schoonmaakspullen/olie/wrappers en weet ik wat voor zooi wilt kopen zit je goed, ook best veel motorreizen naar overal en overnachtingen veelal in DE standjes te vinden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:51:
[...]
Als je geen interesse hebt in choppers / big twins zoals ik, hoe interessant is de motorbeurs dan nog?
Wat was wel leuk, en wat viel er tegen?
Choppers: 1, andere big twins, Indian en BMW.
Volgend jaar wel Bigtwin en geen Motorbeurs voor mij.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Klopt, ze zeggen Italiaans / Chinees. Maar het is gewoon 100% Chinees met toevallig een (oud)Italiaanse naam. Voor zover ik kon zien zag de 702 er een stuk kwalitatiever uit dan z'n kleine zusje de 502, die al even op de markt is.kneusteun schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:10:
Die benelli is toch nu Chinees?
Ik was laatst bij een dealer en ik vond ze van een afstand wel tof, maar dan ga je erop zitten en dan zie je snel dat er van die gegoten stalen remhendels opzitten, veel gewonen zilveren bouten die afsteken van het frame door de kleur. Kleine dingetjes hoor.
Best leuke fietsen, maar van dichtbij vond ik de afwerking best wel tegenvallen.
Was dat nu al wat beter?
Rond mei komt er voorraad in Nederland van de 702. Wil toch nog even een rondje rijden alvorens de bestelling te plaatsen.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Dat is de Storm GP toch? Ofwel de MIVV GP met een andere badge. Had ik op mijn vorige motor in het zwart, vond ik een heerlijk geluidje geven. En die 0,5Nm extra doe je het voor heToolkiT schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:50:
[...]
Verder net een eBay koopje (2e hands) binnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8fS1SEA3kpdb3ZzmZ19833TW.jpg?f=user_large)
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Welke dan? Mijn FZS600 (1999) en FZ1 (2007) kwamen wel met bok.Destruction schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:44:
[...]
Mijn Fazer heeft ook geen bok, en dat is inderdaad geniaal...
- Het ding heeft een peilglas...
- Ketting schoonmaken/vetten?
- Ernaast staan en 't ding fatsoenlijk voltanken?
Nou heb ik hier ook een paddockstand liggen, maar omdat bij een Fazer de achterklauw onder de achterbrug zit gaat dat ook niet geweldig![]()
Het ding gaat voorlopig nergens heen, maar of ik weer een Fazer zou kopen danwel een ander zo'n ding aan zou raden... Nou nee. Sommige onderdelen zijn lastig te verkrijgen, materiaalkeuzes zijn hier en daar zachtgezegd discutabel en het ding is bij elke ronde dat ik 'm TLC wil geven een totale bitch gebleken (het ding wil gewoon geen onderhoud, lijkt 't).
Edit: had je al beantwoord, zie ik.
Té vol tanken was ook niet goed, toch? Iets met de beluchting of zo.
Ik moest gisteren rechtsaf, de twee lessers met volgmotor én voorrijdauto linksaf, dus ze haalden me in.
Mijn licht werd eerder groen, dus ze mochten zien hoe ik spontaan vergat hoe je een bocht moet nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 24-02-2023 09:00 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
* Joris748 gaat sparen voor een Tracer 9 (GT)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
yup precies die!geert_s schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:52:
[...]
Dat is de Storm GP toch? Ofwel de MIVV GP met een andere badge. Had ik op mijn vorige motor in het zwart, vond ik een heerlijk geluidje geven. En die 0,5Nm extra doe je het voor he[Afbeelding]
Het geluid is mijn hoofdreden, gewicht de 2e en meer PK en Nm zijn leuke extra
Ik heb hem wel even opgepoetst met de lasercutter gecustomised
Helaas was mijn alligment net iets te ver naar rechts dus de I van guzzi is hakken over de sloot.. maar ben er desondanks wel happy mee :)
/f/image/0Yj8t4c155YIwG9YbVwPgI7K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8gXzRBeE5bC1Of6NeuAgubFW.png?f=fotoalbum_large)
Daarna zwarte deel van de hanger opniet gespoten (met hitte bestendige verf)
ironisch genoeg zal het niet zo vaak te zien zijn want de hutkoffer zit ervoor

Maar toch leuk om mee te klooien..
[ Voor 47% gewijzigd door ToolkiT op 24-02-2023 09:41 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Moest je steken?CodeCaster schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Ik moest gisteren rechtsaf, de twee lessers met volgmotor én voorrijdauto linksaf, dus ze haalden me in.
Mijn licht werd eerder groen, dus ze mochten zien hoe ik spontaan vergat hoe je een bocht moet nemen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb inderdaad geen getuigen achtergelaten.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
CodeCaster schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:27:
[...]
Ik heb inderdaad geen getuigen achtergelaten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
geert_s schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:52:
[...]
Dat is de Storm GP toch? Ofwel de MIVV GP met een andere badge. Had ik op mijn vorige motor in het zwart, vond ik een heerlijk geluidje geven. En die 0,5Nm extra doe je het voor he[Afbeelding]
Dat wou(d) niet.djiedjee schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:48:
Offtopic: Waar is het "woud" van het "Bentwoud"![]()
[...]
Wow slim! heb ook zo'n ding op werk staan, maar nooit aan gedacht om dit mee te doenToolkiT schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:13:
[...]
yup precies die!
Helaas was mijn alligment net iets te ver naar rechts dus de I van guzzi is hakken over de sloot.. maar ben er desondanks wel happy mee :) [Afbeelding]
[Afbeelding]
ironisch genoeg zal het niet zo vaak te zien zijn want de hutkoffer zit ervoor![]()

Zo doen de OEMs het ookkneusteun schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:28:
[...]
Wow slim! heb ook zo'n ding op werk staan, maar nooit aan gedacht om dit mee te doen
Je moet wel op max power en low speed doen want anders zie je niks..
in situ:
/f/image/KP6vo5YjxTtCE2PDCuWWAOHC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AoHpGpx4EctBE7l6nVcp6BgI.png?f=fotoalbum_large)
Trouwens, het laswerk onder de bash guard van de stock downpipes valt wel tegen..
/f/image/6BWjRfMOyOEpzeXrJpWPcRzk.png?f=fotoalbum_large)
Hopelijk doet mistral een betere job..
https://www.mistralspecia...mpensatore-y-v85tt-euro5/
Al kreeg ik het gratis dan zou ik nog niet gaan, ieder jaar wordt het minder met als dieptepunt het omdopen van motorbeurs naar motoroutletbeurs...harley schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:57:
wie ging er nou as weekend naar de motorbeurs utrecht ?
Misschien dat ik zondag toch even ga ( krijg vrijkaartje van leverancier)

Cool! misschien kan je een bedrijfje opzetten met het aanbieden van fake E-keur nummers voor non e-keur uitlatenToolkiT schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:13:
[...]
yup precies die!
Helaas was mijn alligment net iets te ver naar rechts dus de I van guzzi is hakken over de sloot.. maar ben er desondanks wel happy mee :) [Afbeelding]
[Afbeelding]
ironisch genoeg zal het niet zo vaak te zien zijn want de hutkoffer zit ervoor![]()
een decennia geleden was dat een serieus topic op MF.
Bij Akrapovic blijkt het E-keur gewoon op een stukje gepopnageld titanium van de uitlaatband te zitten, ook niet heel waterdicht. Bijna was ik bij het dichtmaken van mn demper dat plaatje vergeten
LOL, ik wist niet zeker of er wel een e-keur op zat, bleek wel het geval te zijn:SniperGuy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:49:
[...]
Cool! misschien kan je een bedrijfje opzetten met het aanbieden van fake E-keur nummers voor non e-keur uitlaten![]()
![]()
een decennia geleden was dat een serieus topic op MF.
Bij Akrapovic blijkt het E-keur gewoon op een stukje gepopnageld titanium van de uitlaatband te zitten, ook niet heel waterdicht. Bijna was ik bij het dichtmaken van mn demper dat plaatje vergeten
/f/image/3xnK49nJAcEyOebiVLog05wx.png?f=fotoalbum_large)
en als je naar storm emailed krijg je er ook nog een certificaat bij via de mail
Maar als dat niet het geval was had ik er als ik naar Duitsland zou gaan wel een opgelaserd.. ik was al aan het googlen hoe die logos eruit zien, welk font en welke nummers ik nodig had

UK MOT (APK) is niet zo heel strikt, het gaat subjectief of de keurmeester het te luid vind.. en die grens is meestal vrij hoog
[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 24-02-2023 10:54 ]
Hey, die locatie ken ikgeert_s schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:52:
[...]
Leuk, de Tracer destijds op gereden voor een proefrit. Bleek uiteindelijk niet echt mijn ding. Desondanks leuke motor voor het oog waar menigeen met veel plezier op rijdt.Joris748 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:10:
Ben gisteren naar de beurs geweest. Wat het spectaculair? Nee. Maar ik heb me prima vermaakt. Beetje motoren kijken, spulletjes kijken en nog flink wat bekenden tegenkomen en praatje mee gemaakt.
* Joris748 gaat sparen voor een Tracer 9 (GT)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wat maakte het niet jouw ding?13art schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Leuk, de Tracer destijds op gereden voor een proefrit. Bleek uiteindelijk niet echt mijn ding. Desondanks leuke motor voor het oog waar menigeen met veel plezier op rijdt.
Ik heb nu een Aprilia RSV Mille (bj 2000), heb vroeger een 748 gehad. Mijn hart ligt bij Italiaanse tweecilinders. Ben ondertussen 45 en die Mille is allesbehalve comfortabel en eigenlijk alleen maar leuk bij hogere snelheden. Ik zoek gewoon een comfortabelere motor, die nog steeds lekker wendbaar is en goed stuurt.
Het hart schreeuwt Multistrada 950 of V2, mijn verstand zegt Tracer 900 of 9.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Stukje onervarenheid denk ik want het was de eerste motor die ik reed na het halen van mijn motorrijbewijs. Ik denk dat ik hem zwaarder had verwacht. Ik vond het geluid ook niet echt mooi. De Versys 1000 (4 cilinder) waar ik daarna op reed voelde veel robuuster. Dat was voor mij echt opstappen en wegrijden. De Tracer was veel meer onwennig voor me. Maar hij is, denk ik, wel speelser dan de Versys 1000 die ik nu heb. Soms zou ik op dit moment wel eens een motor willen hebben die met wat speelser aanvoelt, die misschien wat wendbaarer aanvoelt, in de hogere versnellingen wat meer kracht heeft. Maar goed de Versys heeft ook wel weer een hoop pluspunten dus voorlopig houd ik die lekker.
Idealiter zou ik er misschien nog een tweede motor naast willen. Maar goed dat is financieel en praktisch niet echt te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 24-02-2023 13:30 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik houd daar wel van. Slijtage is daarmee ook veel gelijkmatiger.
Als je écht flink gaat doorvegen over bochtige weggetjes (hallo Pyreneën
We hebben vergeleken met een Multistrada V2 én V4, waar een maat van me mee rijdt. De Multistrada is wel een stukje stabieler maar ook agressiever. Alsnog, wil je die verschillen gaan uitvergroten komt het uiteindelijk toch op de rijder aan. Ik ben (gelukkig) de grenzen van de Tracer nog niet tegengekomen, en dat hoop ik eigenlijk ook nooit te doen.
Houd bij de Tracer de maximale belasting qua gewicht in het oog. Wij zijn allebei vrij groot en wat zwaarder uitgevoerd, dus als wij met ons tweeën er op zitten, hang ik er geen koffers meer aan.
De iets oudere Tracer 900 is wat dat betreft met max 173kg imho écht beperkt, en daarmee ook voor mij de reden om voor de Tracer 9GT te gaan.
Oh ja, als ik ergens over zou moeten klagen zouden het de remmen zijn; die mogen van mij wat harder doorbijten en een duidelijker drukpunt hebben. Dat is persoonlijke voorkeur, en vast en zeker op te lossen met staalomvlochten remleidingen. Als de standaard remleidingen aan vervanging toe zijn, is dat de enige upgrade die ik wens.
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-02-2023 15:52 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Komt wel eng dichtbij dan, is ongeveer 5 km bij mijn huis vandaan.
Geen middenbok standaard op zo een soort fiets vind ik zo iets vreemds.
Ik snap, goedkoop inde markt willen zetten en zo, maar kom op.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
€ 33,50 voor 2 burgers en 2 pintjes... what teh f00k.Bommes schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:12:
Ik ga sowieso morgen naar de motorbeurs.
Trein combi tickets al gekocht, voor mij en de man van mijn moeder.
Ben nog nooit op die beurs geweest, heb er ook geen verwachtingen bij/van. Gewoon een toffe dag uit met zijn 2en. Beetje brommers kieken, paar pinten drinken, we zien wel.
De rest van de beurs: MEH.
Ik vond het erg druk, weinig merken aanwezig, miste bijvoorbeeld Aprilia, ik had wel graag even op de nieuwe Tuareg willen zitten.
Had ik al gezegd 33,50 euro's voor 2 burgers en 2 biertjes? En het was nog Heineken ook..

Maar evengoed was het een leuke dag, wat toffe motoren gezien, beetje rond gekeken.
Precies de reden wat mij nu tegenhoudt om te gaan...Bommes schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:31:
[...]
€ 33,50 voor 2 burgers en 2 pintjes... what teh f00k.
De rest van de beurs: MEH.
Ik vond het erg druk, weinig merken aanwezig, miste bijvoorbeeld Aprilia, ik had wel graag even op de nieuwe Tuareg willen zitten.
Had ik al gezegd 33,50 euro's voor 2 burgers en 2 biertjes? En het was nog Heineken ook..![]()
Maar evengoed was het een leuke dag, wat toffe motoren gezien, beetje rond gekeken.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Bommes Ik weet het niet zeker, maar volgens mij liep ik vanochtend bijna tegen jou aan. Een paar seconden later dacht ik bij mezelf, heeey, dat is dat gezicht van al die blije selfies op Tweakers!
UTwizard schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:37:
heeey, dat is dat gezicht van al die blije selfies op Tweakers!

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
:strip_exif()/f/image/e6ojjeZ6IJLX12ELslgL1cci.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteravond met 3 vrienden op de scooters naar de motorbeurs geweest, ik was de enige die zo eigenwijs was om een VIP parking ticket te nemen (wat overigens best een prima idee was voor die 5 euro) en de Forza daar naast het enige vario vriendje gezet wat ik zag.
De beurs zelf was vrij kansloos, met erg veel totale baggerkleding (bv 2 dezelfde XL handschoenen die een compleet andere maat hadden bij 1 van die goedkope stands, ik snap eigenlijk niet dat je je daar als organisatie aan wil verbinden, maja geld)
Maar ik heb er een leren(?) riem gekocht met een pracht van een chopper dr op omdat mn eigen riem uit elkaar viel en heb me prima vermaakt.
En het ritje heen en terug was ook wel geinig, had de dag van tevoren even een beenkleedje pasgebeund op de Forza, dat was best een prima zet, ook al was het ding strontirritant als ik bij mn contactschakelaar moest enzo.
Wel weer iets van 250km gereden, dat viel ook niet tegen.
leeg
Gisteren ook geweest met een maat van me. Het viel ons ook op dat er ik gok 4 stands waren met allemaal dezelfde engels sprekende verkopers met airpods in en exact dezelfde slechte kwaliteit jassen en handschoenen... De beurs werd al iedere editie minder (merken die afhaken), maar nu was het eigenlijk een motor aliexpress beurs. Alleen maar chinese motormerken (en BMW) en goedkope kleding. Zelfs de 'echte' kleding winkels hadden dan of alleen jassen of alleen wat helmen..4x2 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:36:
[Afbeelding]
De beurs zelf was vrij kansloos, met erg veel totale baggerkleding (bv 2 dezelfde XL handschoenen die een compleet andere maat hadden bij 1 van die goedkope stands, ik snap eigenlijk niet dat je je daar als organisatie aan wil verbinden, maja geld)
Maar ik heb er een leren(?) riem gekocht met een pracht van een chopper dr op omdat mn eigen riem uit elkaar viel en heb me prima vermaakt.
Verder wel plezier gehad met het proefrijden. We bleven gewoon telkens opstappen op andere motoren. Je moet toch wat om van je 15min tijdslot 60min te proefrijden
Ik heb mij op zich wel vermaakt, maar dit is voor mij wel de laatste keer geweest. Wellicht in de verre toekomst maar voorlopig zul je mij daar niet treffen.
Wel nog even leuk kennis gemaakt met de Vulcan Owners Club en wat speltjes gekocht.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
:strip_exif()/f/image/n0Em8WLmHhvxNUv9wieGmmmY.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo, vandaag nog even wat tijd gemaakt om de klepspeling van de Virago te controleren, het was weer een prima score, 4 van de 4 kleppen veel en veel te strak, waarbij er 3 op zo goed als 0 speling stonden...
Nu staan ze mooi aan de bovenkant van de marge, over 6000km moet het weer gecontroleerd worden, maar ik vermoed dat ie dan alweer weg is
Zie overigens ook het kwaliteitsmerk steeksleutel
:strip_exif()/f/image/RE1mk8Kyt2ogf3NLdU9fbZUM.jpg?f=fotoalbum_large)
En daarna even de carburateurs synchroon gezet, al stonden ze al zo goed als goed (en ja, op de foto staat ie uit)
Vooruitgang is dat ie nu wel wat beter stationair blijft lopen.
Verder de bougies nog vervangen, de koppelingskabel, de benzineslangen wat fatsoenlijker gemaakt en dan morgen het oliefilter nog vervangen, olie dr in kiepen en de cardanolie vervangen.
Enige resterende werk is dan nog de remvloeistof, maar daar wacht ik even mee aangezien ik de remslangen ook wil vervangen (die zijn wel redelijk af na 38 jaar) en de voorvorkolie+keerringen (blegh, kutwerk)
Denk dat ik de banden van het vorige millenium voorlopig laat zitten, eerst eens kijken hoe ie bevalt.
Gelukkig heb ik de luxe om het ding gewoon te laten staan als er ook maar een minieme kans is op regen.
leeg
Lekker pitaatje döner gegeten, goed gevuld, groot en 8.95 eur. Viel reuze mee. Bleek vegan te zijn maar daar proefde je niks van. Leuk zo met vrienden voor een dag maar niet meer dan eens in de vijf jaar ofzo
Iemand interesse ?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Voorlopig ook de laatste keer, vanwege de redenen hiervoor al genoemd. We gaan volgend jaar op de dag van de beurs wel een rondje rijden, halen we er meer plezier uit.
Voor het zien van de nieuwe modellen gaan we in het vervolg maar naar de dealer….
Nog even een wedstrijdje gedaan voor de zoektocht naar de occasionmotor met de hoogste KM-stand. We kwamen uit bij een BMW Pan european-achtig apparaat met 118.000 op de teller. Moest nog steeds €4000 kosten…
Was er gister ook en kan me hier volledig bij aansluiten. Echt jammer dat er zo weinig merken aanwezig waren. Je zou toch zeggen dat het voor merken interessant is als er zoveel mensen op af komen maar blijkbaar niet? Ook de beursaanbiedingen vond ik tegenvallen overigens. Ondanks dat er verschillende aanbieders van custom oordoppen aanwezig waren was de zaten die qua prijs allemaal rond de €100-110. Dan kun je dus beter de Pluggerz aanbieding halen a €89 (die overigens ook niet op de beurs stonden). Enige goede deal die ik zag was de TomTom Rider 550 voor €279. Dat is dan twee tientjes minder dan elders.Thalaron schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:48:
Nou... veel en veel te druk inderdaad. Enkele jaren terug was het een stuk minder druk maar vooral ook was het zeer opvallend hoe weinig motoren er eigenlijk waren. Zowel weinig merkdealers (wel een hoop Chinees spul inderdaad, maar daar kom ik niet voor) als ook 2e hands was karig wat aanbod betreft. En daar waar er motoren stonden, waren vaak dusdanig veel mensen dat je amper wat kon zien.
Ik heb mij op zich wel vermaakt, maar dit is voor mij wel de laatste keer geweest. Wellicht in de verre toekomst maar voorlopig zul je mij daar niet treffen.
Wel nog even leuk kennis gemaakt met de Vulcan Owners Club en wat speltjes gekocht.
Tijdens Corona was er geen beurs en toch waren de verkopen hoog.
Ik denk niet dat een merk veel winst haalt uit het deelnemen aan de beurs. Misschien deed merk A het omdat merk B, C en D het ook deden. En nu de ene het niet meer doet, heeft de ander ook geen reden meer om mee te doen.
Vierkante meters op de beurs zijn duur. Een beurs die vlees noch vis is (nieuwe motoren en meuk door elkaar). Het personeel wat bij de merkenstand staat is normaalgesproken werkzaam bij een dealer. En dealers krijgen het verzoek voor de beurs van het merk of importeur gratis personeel beschikbaar te stellen op de beurs. Is natuurlijk niet rendabel…
Als vervanger (bijvoorbeeld) organiseert Triumph bij Blom in Leusden klantendagen/dagen voor geïnteresseerden met allemaal nieuwe motoren. Op die manier heb je ook nog eens echt de groep te pakken die serieus interesse hebben in jouw merk.
Vijf jaar geleden nog wel naar INTERMOT Köln geweest maar ook daar werd het aanbod qua nieuwe modellen steeds minder en werd het merendeel van de beursvloer ingenomen door Chinese 'rommel'. Keulen stond daarvoor ook nog jaarlijks op het programma voor mij en een stel vrienden.
Als je alle nieuwe modellen en beursintroducties van de grote motorfiets merken in Europa wil meemaken dan kun je tegenwoordig nog naar de EICMA in Milaan (Itlaië). Is voor mij inmmiddels ook al weer twee jaar geleden dat ik daar ben geweest maar een (lang) weekendje Milaan is goed te doen, ook qua verblijfskosten en vlucht, als je niet persé op zondag weer naar huis wilt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb nadat ik 9 jaar geen motor heb gehad, afgelopen juli een motor aangeschaft: een Suzuki Intruder VL1500 LC. Hiervoor, na het halen van mijn rijbewijs, heb ik een Yamaha Virago 535 als eerste motor en een Honda Shadow VT1100 ACE C2 gehad.
Ik ben woonachtig in Apeldoorn, dus regio Gelderland. Jullie mogen mij wel toevoegen aan de topicstart.
Paar foto’s:
:strip_exif()/f/image/gAANGLH2J3EbcdNz6hMAtHmX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/13a4tUKBabQ2Fvq8dHZmJHek.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b5WgHuxnkRVKHjti7FlUSDo6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9uAQVuzFPquPP3FohSaMtWl1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door JRBonenberg op 26-02-2023 16:03 . Reden: Een 100cc Honda Shadow…;-) ]
Vaak posten hoeft niet. Vaak posen wel 👌😎JRBonenberg schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:39:
Ik lees al langere tijd mee in dit topic en dacht ik zal mijzelf ook eens bekend maken in dit topic. Ik verwacht niet heel vaak te posten, maar wie weet.
Ik heb nadat ik 9 jaar geen motor heb gehad, afgelopen juli een motor aangeschaft: een Suzuki Intruder VL1500 LC. Hiervoor, na het halen van mijn rijbewijs, heb ik een Yamaha Virago 535 als eerste motor en een Honda Shadow VT100 ACE C2 gehad.
Ik ben woonachtig in Apeldoorn, dus regio Gelderland. Jullie mogen mij wel toevoegen aan de topicstart.
Paar foto’s:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toffe motor
Thanks, ben d’r blij mee. Gister de motor weer opgehaald nadat deze een complete checkup heeft gehad, vandaag even wat opgepoetst en nu durf ik hem wel te “showen”Vrijdag schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Vaak posten hoeft niet. Vaak posen wel 👌😎
Toffe motor
Denk trouwens wel dat ik meer ga rijden dan posen hoor
[ Voor 7% gewijzigd door JRBonenberg op 26-02-2023 15:47 ]
Kwam ook nog ergens een FJR1300 tegen met een beduidend ouder bouwjaar dan opgegeven op het kaartje. Prijs paste wel weer bij het opgegeven bouwjaarbadkuip schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:13:
Ik ben ook op de beurs geweest met een maat van me. Is een traditie, maar de eerste keer weer sinds Corona.
Voorlopig ook de laatste keer, vanwege de redenen hiervoor al genoemd. We gaan volgend jaar op de dag van de beurs wel een rondje rijden, halen we er meer plezier uit.
Voor het zien van de nieuwe modellen gaan we in het vervolg maar naar de dealer….
Nog even een wedstrijdje gedaan voor de zoektocht naar de occasionmotor met de hoogste KM-stand. We kwamen uit bij een BMW Pan european-achtig apparaat met 118.000 op de teller. Moest nog steeds €4000 kosten…

Op zich had ik me er nog goed op gekleed met een dubbele thermo laag en zo, maar mijn winterhandschoenen zijn blijkbaar wat te klein, waardoor het bij de vingertoppen alsnog slecht isoleert. Dus met handvatverwarming warme handpalmen, en pijnlijke vingers. Dat gaan we dus voortaan anders (of niet) doen.
Samengevat: koud, gezellig, koud, lekker gereden, koud, pekel want koud, wel droge wegen. En het was koud, waar ik niet zo geschikt voor ben.
Natuurlijk net zeer grondig de motor schoongemaakt, want dit was een eenmalige actie met die pekel.
[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-02-2023 18:56 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Mooi, ik op de motor de deur uit, kom ik in de buurt van Amersfoort wit/wit/wit/wit
Naja, ondanks de matige temperatuur toch ff lekker rond gereden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zie het nu ook staan inderdaad.botoo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:58:
Rijkswaterstaat: 0 kg zout gestrooid vandaag
Mooi, ik op de motor de deur uit, kom ik in de buurt van Amersfoort wit/wit/wit/witDa's nu al de tweede keer deze week dat ik 'm af moet spoelen
.
Vanochtend gecheckt toen stond er wel een flink aantal kg’s. Daarom maar besloten de motor te laten staan.
Snelwegen waren overduidelijk gestrooid zag ik. Wel aardig wat motorrijders gezien.
Viel mij vanochtend ook op inderdaad. Volgens mij geeft de site van RWS alleen weer wat zij strooien en dus niet wat de gemeentes strooienbotoo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:58:
Rijkswaterstaat: 0 kg zout gestrooid vandaag
Mooi, ik op de motor de deur uit, kom ik in de buurt van Amersfoort wit/wit/wit/witDa's nu al de tweede keer deze week dat ik 'm af moet spoelen
.

Op de weg terug naar het verre zuiden wel nog geslaagd in Eindhoven. Over drie nachtjes les #1

Kwam m’n eerste motorrijders groep tegen ca 10 man, heb uit gemak m’n hand maar omhoog gestoken gelaten.
Hoe doen jullie dat?
Ik laat mijn vinger inderdaad gewoon omhoog gestoken, wel zo makkelijk.Kalevandaal schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:08:
Vandaag ook klein ommetje gedaan naar kantoor en weer terug.
Kwam m’n eerste motorrijders groep tegen ca 10 man, heb uit gemak m’n hand maar omhoog gestoken gelaten.
Hoe doen jullie dat?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
leeg
Dat verklaart waarom sommigen hun arm omlaag uitsteken, ik dacht altijd dat ze aangaven hoe plat ze door bochten heen gaan.....botoo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:29:
Elke korte knik is goed genoeg, 'oficieel' groet je met twee vingers naar beneden (keep the rubber side down).
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Daar is niet heel veel officieels aan. Ligt er volgens mij een beetje aan hoe hoog je stuur(helften) staan. Bij een supersport is het niet heel handig om je hand op te tillen. Bij een hoger stuur is het minder praktisch om je hand naar beneden te steken.botoo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:29:
Elke korte knik is goed genoeg, 'oficieel' groet je met twee vingers naar beneden (keep the rubber side down).
Je moet niks hèKalevandaal schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:08:
Vandaag ook klein ommetje gedaan naar kantoor en weer terug.
Hoe doen jullie dat?
't Is in ieder geval een motor die goed opvalt.Vrijdag schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Vaak posten hoeft niet. Vaak posen wel 👌😎
Toffe motor
Is het 1 motorrijder dan meestal wel ff handje omhoog of omlaag
En dan ga je eens lekker naar de motorbeurs om wat rond te snuffelen, en dan koop je per ongeluk een alleraardigst klokje (want dat stond eerlijk gezegd nog wel op de verlanglijst, om de grote mickey mouse klokken ooit eens te verwijderen, en de kroonplaat wat 'leger' te maken)
enfin, een klokje gekocht:
en dan gebeurd er het onvermijdelijke... je wilt dan toch ook wel eens kijken hoe en waar je het klokje dan tzt gaat monteren... en voor dat je het weet, heb je alles al los liggen:
Maar met de klokken (en de lampjes / zekering unit die onder de klokken zit) er af, kun je wel een beter beeld krijgen van hoe het beruchte klokje zou gaan staan...
Nou jah... nu we toch al zo ver zijn met het mock-uppen, laten we dan ook maar gelijk doorpakken, en eens gaan kijken wat er allemaal moet gebeuren om het (toch wel heel erg gave en schattige) klokje te gaan aansluiten. Dus de zekering / lampjes unit maar eens verder uit elkaar gehaald:
En dan onderzoeken wat je minimaal nodig hebt, om weer een werkende motor te krijgen, waar het hoognodige van functioneert (zoals starten, en verlichting)
Dat bleek uiteindelijk 'nog wel mee te vallen'. In principe hoef ik maar twee zekeringen weer echt te gebruiken. En met deze kennis kunnen we verder met het maken van plannen, en het zoeken naar een mooie locatie voor het (had ik al eerder gezegd dat het een mooi en schattig klokje is?) klokje!
Ziet er toch wel fraai uit zo van de voorkant... Maar als je dan de andere kant bekijkt, moet er toch nog wel het nodige gebeuren:
Wat moet er dan zoal nogal gebeuren:
- Andere koplamp scoren (want de oude zit hopeloos in de weg, en inmiddels een mooi lampje gescoord)
- Beugels voor de koplamp bestellen, met van die oren er aan (beugels zijn besteld, en nu vol ongeduld afwachten tot ze binnen zijn)
- Nieuwe knipperlichten regelen (zijn toevallig gistermiddag bezorgd, dus daar kunnen we ook mee verder)
- Klokkie wat beter positioneren (want de tellerkabel zit nu toch wel een beetje in de weg, en hij is niet heel goed leesbaar zo)
- Kabelboom verder uitpluizen, en aanpassen
- Schema vanuit de WPH goed uitpluizen, en goed testen
- Benodigde zekeringen een plekje geven
- Stekkerverbinding realiseren voor de lampjes in het nieuwe klokje
- Bekabeling wegwerken
Een poging wagen of ik niet de oude koplamp kan gebruiken, maar dat gaat hem niet worden, zit hopeloos in de weg, en is eigenlijk ook aan de kleine kant om alles in weg te werken
Dus maar eens op pad gegaan voor wat boodschapjes, en teruggekomen met wat steekzekering houders, wat isolatie tape, wat ijzerwaren en een geschikte koplamp
Ondertussen zijn de nieuwe knippers ook aangekomen vanuit het verre oosten. De chrome/oranje komen aan de voorkant (ter vervanging van de standaard flaporen die yamaha destijds monteerde), en de zwart rode zouden aan de achterkant komen wat niet meer doorgaat (inmiddels de koffers weer terug gemonteerd, waar knipperlichten zitten ingebouwd)
Het ziet er wel een beetje kaal en eng uit zo... zonder koplamp en tellers en dergelijke... De point-of-no-return komt steeds dichterbij, dat ik met een kniptang aan de slag moet..
En dan komt het moment van de waarheid... Nog even gauw een plaatje, van hoe het ook al weer was:
Ja.... daar is het moment dan.... het beruchte point-of-no-return...
... met behulp van het WPH de benodigde kabels verbonden, en braaf voorzien van krimpkousen en zo... (best wel een beetje trots op, ik heb altijd vol bewondering naar anderen gekeken dat ze aan het knippen en solderen waren in een kabelboom...)
En vervolgens netjes alles in de isolatie tape, zodat het allemaal er erg professioneel uit ziet (en voor wie? alleen voor mezelf... het is niet dat ik de motor voor iemand anders aan het verbouwen ben)
En dan komt het moment van de waarheid... werkt alles nog zoals ik het bedacht en uitgevoerd heb?
Grootlicht, neutraal en de achtergrond verlichting (geschakeld) werken naar behoren:
Olie lampje lijkt ook te werken, maar dat is wat lastiger te testen. Knipperlicht indicator is komen te vervallen. Origineel zijn het twee lampjes (links en rechts), en het klokje voorziet maar in één lampje. Ik heb geprobeerd met alle technische kennis die ik hierin heb, om dat werkend te krijgen, maar helaas zijn het gesloten circuits, en door beide kanten op één lampje aan te sluiten, gaan keurig alle vier de knipperlichten branden, en dat is niet de bedoeling. Er zal vast wel een of ander electrotechinsche oplossing zijn om dit te fiksen, maar zo ver reikt mijn kennis dus niet, en ga ik gewoon leren leven zonder knipperindicator (gelukkig heb ik al de ziekelijke neiging om onder het rijden zeer regelmatig op de 'knippercancel' knop te drukken)
Volgende uitdaging is het goed positioneren van de het klokje (ja, ik weet het, het is echt een mooi en schattig klokje). Voor het mooie moest de bevestigingsbeugel een beetje bijgebogen worden... En je raad het al, blijkt die beugel gietijzer of zo te zijn, en buigen deed die niet... wel met zeer veel enthousiasme in meerdere stukken desintegreren...
Maar gelukkig heb ik her en der nog wel wat spulletjes liggen, en kon ik een beugeltje fabriceren...
Positie nog een beetje aangepast, zodat het klokje wat minder 'zweeft'...
Nu is het vol spanning wachten op de beugels met oren, zodat ik de koplamp kan monteren, en de kabels kan gaan wegwerken.
Nog even voor het idee, zo zag het er eerst uit:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Het lukt inderdaad niet zo goed om ergens onopvallend aan te komenJolke schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:06:
[...]
't Is in ieder geval een motor die goed opvalt.
Wel minder risico op een SMIDSYJRBonenberg schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:17:
[...]
Het lukt inderdaad niet zo goed om ergens onopvallend aan te komen
/f/image/yFA0oDdPA1wCMbNHmucgkOH4.png?f=fotoalbum_large)
Nieuwe banden doen het goed..
/f/image/TkZelHezNskKlA0ZICrskPmX.png?f=fotoalbum_large)
En uitlaat klinkt een stuk beter dan stock
Op snelweg snelheden heb ik wel veel buffeting van het scherm... zo erg dat het soms mijn zicht beinvloed..
Maar gelukkig op ebay goedkoop dit ding op de kop kunnen tikken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/no86IM8lQgKdA6VSGe1YvP4K.png?f=user_large)
Ben benieuwd of dat helpt..
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 27-02-2023 12:16 ]
Op voorwaarde dat je aparte draadjes hebt op de teller voor links-rechts: linkerknipperlichtdraadje op het ene draadje, rechterknipperlichtdraadje op het andere draadje.s006110 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
Olie lampje lijkt ook te werken, maar dat is wat lastiger te testen. Knipperlicht indicator is komen te vervallen. Origineel zijn het twee lampjes (links en rechts), en het klokje voorziet maar in één lampje. Ik heb geprobeerd met alle technische kennis die ik hierin heb, om dat werkend te krijgen, maar helaas zijn het gesloten circuits, en door beide kanten op één lampje aan te sluiten, gaan keurig alle vier de knipperlichten branden, en dat is niet de bedoeling. Er zal vast wel een of ander electrotechinsche oplossing zijn om dit te fiksen, maar zo ver reikt mijn kennis dus niet, en ga ik gewoon leren leven zonder knipperindicator (gelukkig heb ik al de ziekelijke neiging om onder het rijden zeer regelmatig op de 'knippercancel' knop te drukken)
Als je maar 1 draadje hebt en/of het een ledje is (waar het op lijkt)
Beide plusdraadjes van de knipperlichten richting het lampje leggen, in ieder draadje een diode plaatsen met doorlaatrichting naar het indicatielampje en klaar.
(2 draadjes===2 diodes>---indicatielampje)
Ik word altijd gek als dat soort dingen niet werken
leeg
Dat is dus exact wat ik bedoel... het is maar één lampje, met een draadje... en moet je inderdaad iets met diodes of zo gaan doen, en dat gaat mijn pet te boven4x2 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:31:
[...]
Op voorwaarde dat je aparte draadjes hebt op de teller voor links-rechts: linkerknipperlichtdraadje op het ene draadje, rechterknipperlichtdraadje op het andere draadje.
Als je maar 1 draadje hebt en/of het een ledje is (waar het op lijkt)
Beide plusdraadjes van de knipperlichten richting het lampje leggen, in ieder draadje een diode plaatsen met doorlaatrichting naar het indicatielampje en klaar.
(2 draadjes===2 diodes>---indicatielampje)
Ik word altijd gek als dat soort dingen niet werken
gelukkig kan ik er totaal niet van wakker liggen
ook een goeie:
@4x2 was me al voor wat betreft de 2 diodes, maar als elektrotechnicus wil ik toch zo vrij zijn om te zeggen dat het beter is om kabelboom tape te gebruiken. De reden is dat isolatietape niet tegen buiten zijn kan en naar verloop van tijd bros wordt en uitelkaar valt. Kabelboom tape kan daar beter tegen.
Maar dat is mijn mening
Goede tip inderdaad van die kabelboom tape... ik dacht eerlijk gezegd dat er weinig tot geen verschil zat in isolatietape, en de tape die reeds om de kabelboom zit. Echter denk ik dat 99% van het door mij getape'te inde koplamp zal gaan verdwijnenVuikie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:42:
@s006110 netjes man, ziet er goed uit en wat de kabelboom betreft, dat lijkt altijd moeilijker dan dat het is![]()
@4x2 was me al voor wat betreft de 2 diodes, maar als elektrotechnicus wil ik toch zo vrij zijn om te zeggen dat het beter is om kabelboom tape te gebruiken. De reden is dat isolatietape niet tegen buiten zijn kan en naar verloop van tijd bros wordt en uitelkaar valt. Kabelboom tape kan daar beter tegen.
Maar dat is mijn mening
Ook in jouw'n koplamp zal het warm/koud/vochtig wordens006110 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Goede tip inderdaad van die kabelboom tape... ik dacht eerlijk gezegd dat er weinig tot geen verschil zat in isolatietape, en de tape die reeds om de kabelboom zit. Echter denk ik dat 99% van het door mij getape'te inde koplamp zal gaan verdwijnen
Maar ik snap dat je denkt, 't zit er nu omheen, geen zin om t opnieuw te doen
[ Voor 38% gewijzigd door TucanoItaly op 27-02-2023 18:03 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Bijv. schoenen, ik heb het al lastig om gewone normale schoenen te vinden die lekker zitten zonder blaren te krijgen
Welke merken zijn prijs/kwalitatief goed?
Welke jas/broek heb je het meeste aan voor het hele jaar?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verder: het is heel persoonlijk. Ik zou lekker gaan passen. Het is je enige bescherming dus ik zou niet besparen op de verkeerde zaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Fedde op 28-02-2023 08:39 ]
Mijn eerste pak was een DIFI pak van Motorport. Gaat dan vaak om 3-laags pakken met protectie, waterproof en temperatuur. Zit je als set rond de 600? denk ik.Christiano007 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:36:
Wat is jullie advies betreffende een eerste set motorkleding? Er is zoveel keuze van een paar euro tot ik word arm.
Bijv. schoenen, ik heb het al lastig om gewone normale schoenen te vinden die lekker zitten zonder blaren te krijgenWat is een goede budget laars als eerste aankoop? En zit er veel verschil in modellen? Ja ik weet dat passen belangrijk is, maar een beetje voorwerk is wel fijn
![]()
Maar: Ga je direct dagelijks rijden, kijk dan naar Goretex. Ga je alleen starten met mooi weer, ervaring op doen, etc, start dan met een pak van rond de 500 (300 jas, 200 broek moet wel lukken). Laarzen, 150 euro als je ze vind die lekker zitten, en een helm rond de 200/300 voor een goede moet ook te doen zijn.
Als je met 1k op pad gaat, moet je met een volledig pak thuis kunnen komen. Kan zeker ook voor minder, maar dan zul je eerder gaan vervangen. Kan ook voor (HEEL VEEL) meer, maar zou ik als starter persoonlijk niet doen.
Mijn Difi pak is zeker jaar of 10 mee gegaan. Was niet meer waterdicht, maar wel prima als bescherming. Nu ik dagelijks rijd, ben ik overgegaan op een pak van Gore Tex en was ik alleen al 1000 kwijt voor het pak (jn de aanbieding). Helm, laarzen komen daar overheen, dus zit je zo op 1500.
Dat is puur persoonlijk. Je kiest een motorpak die je zelf mooi vind en goed past. De vraag is ook waarvoor je het gaat gebruiken. Dit is ook afhankelijk van je budget.Christiano007 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:36:
Wat is jullie advies betreffende een eerste set motorkleding? Er is zoveel keuze van een paar euro tot ik word arm.
Bijv. schoenen, ik heb het al lastig om gewone normale schoenen te vinden die lekker zitten zonder blaren te krijgenWat is een goede budget laars als eerste aankoop? En zit er veel verschil in modellen? Ja ik weet dat passen belangrijk is, maar een beetje voorwerk is wel fijn
![]()
Ik begon in 2012 met een pak van 350 euro en inmiddels heb ik een pak van 1400 euro.
Ik begon op een supersport met een textielen waterdichte Alpinestars pak. Vervolgens kwam er voor mooi weer een leren Rev It pak erbij. Inmiddels heb ik een Alpinestars Phantom GP pak erbij en een Rukka Thund-R Goretex. Hangt inmiddels een volle kledingrek bij mij in de schuur.
Heb ook 3 paar handschoenen. Zomer: Alpinestars GP Plus, winter: IXS Goretex en verwarmd Gerbing XR12:
Volgens mij is Held best een goed budgetmerk. Ik ben de naam al een paar keer tegengekomen in tests van motorkleding waarin zij opvallen goed uit de bus kwamen.Christiano007 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:36:
Verder is Revit! volgens mij ook best goed en qua prijs in het middensegment. En over het huismerk van Motoport Dane hoor ik ook hele goede verhalen. Die zijn wat duurder, maar ze zijn kwalitatief naar mijn idee een stap hoger dan hun prijs.
Verder is wind en waterdichtheid het belangrijkste. Je kunt door de juiste kleding eronder goed warm blijven. Ga in ieder geval voor echte motorlaarzen. Al die hippe sneakers enzo staan leuk, maar bieden gewoon minder bescherming. De protip is Daytona, maar die kost een hoop geld, dus dat moet je zelf even zien of je dat er voor over hebt. Ze zijn echter wel duurzaam, waterdicht en zitten super. En ten overvloedde: legerkistjes zijn géén motorlaarzen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Motorport heeft daaronder DiFi zitten, wat weer vergelijkbaar is met o.a. IXS, Held, etc.
Een XXL bij alpinestars is een een L bij revit en een XL bij held bijvoorbeeld.
Dan heb je bij sommige merken nog "lange" versie voor mensen met lange benen.
Verder is het wel wat @Fedde zegt, op welke motor wil je gaan rijden, niks moet maar me teen full leather raceoverall op een chopper zitten is net zo mal als met korte broek en teenslippers op een sportbike. Uiteindelijk is de stijl helemaal aan jouzelf natuurlijk.
Als je een jas en broek koopt ga proefzitten op een (pas)motor.
Nu weet ik niet hoe het anderen vergaan is met eerste outfits maar ik ben nu 4 jaar verder en heb intussen 4 jassen, 3 broeken, 2 paar schoenen, 3 paar handschoenen, 5 helmen en ga maar door. De eerste jas/broek/helm set draag ik helemaal niet meer, niet omdat het niet goed genoeg is maar omdat ik fraaier spul ben tegen gekomen en dat aktiveert mijn 'wilhebben' klier
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
4 jassen (Versleten, doorwaai die niet lekker zat, softshell die ik niet meer draag, huidige)
2 broeken (versleten, huidige)
2 paar laarzen (versleten, huidige)
6 paar handschoenen (3x winter, 2x zomer, 1x doorwaai, nu nog 4 paar in bezit)
3 helmen (2 over de datum / versleten, huidige).
... en motors?nldls schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:15:
In 15 jaar rijden het volgende verbruikt. Sommige heb ik nu nog, andere zijn inmiddels weg / versleten
4 jassen (Versleten, doorwaai die niet lekker zat, softshell die ik niet meer draag, huidige)
2 broeken (versleten, huidige)
2 paar laarzen (versleten, huidige)
6 paar handschoenen (3x winter, 2x zomer, 1x doorwaai, nu nog 4 paar in bezit)
3 helmen (2 over de datum / versleten, huidige).
@lolgast @LankHoar @timmie271 *bump*iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:23:
Sinds gisteren heb ik een nieuw fietsje: KTM 1290 SA-R uit 2020
Wilde een andere rijstijl/zithouding en was gecharmeerd van de Super Tenere, Africa Twin en Super Adventure. Tenere viel af omdat deze niet meer gemaakt worden, en de Africa Twin was me net ff te duur. De 1290 kwam op het juiste moment op mijn pad. Wat rijd die lekker man
[Afbeelding] [Afbeelding]
@timmie271 @lolgast Kan een van jullie de openingspost aanpassen en mijn SV1000N vervangen voor een KTM 1290 Super Adventure R?

Kan een van jullie de openingspost aanpassen en mijn SV1000N vervangen voor een KTM 1290 Super Adventure R?
Zit nu aan de 3e sinds vorig jaar april
Iemand van beter horen gaf vandaag aan dat voor motorrijden vaak lichtere filters worden gebruikt dan voor muziek en dat daarom een filter voor muziek altijd genoeg beschermt voor op de motor.
Heeft iemand dan ervaring met de premium/vlakke muziek filters op de motor?
[ Voor 1% gewijzigd door erik23 op 28-02-2023 17:06 . Reden: trefwoord ]
Zie sheet voor duidelijk overzicht:erik23 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:06:
Met de aanbieding van beter horen denk ik dat het ook voor mij tijd wordt om oordopjes te laten aanmeten(otoplastieken). Nu ga ik nog weleens naar een festival en vroeg mij af of er hier meer zijn die het gebruik voor festivals en motorrijden combineren.
Iemand van beter horen gaf vandaag aan dat voor motorrijden vaak lichtere filters worden gebruikt dan voor muziek en dat daarom een filter voor muziek altijd genoeg beschermt voor op de motor.
https://pluggerz.com/File...arden-Custom-Fit-2023.pdf
I took the blue pill…
Lijkt me eerder omgekeerderik23 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:06:

Op de motor wil je best veel wegfilteren, maar bv je intercom nog horen.
Voor muziek wil je net genoeg, en vlak, wegfilteren zodat je geen gehoorschade lijdt maar wel perfect de muziek hoort.
@kledij discussie:
Zoals aangehaald, je gebruik dicteerd vooral wat je nodig hebt.
Kvind het zelf wel fijn om twee sets te hebben. Een lederen pak voor het meeste van het jaar en een textiel pâk voor regen/winter.
Als ik echter woonwerk zou doen met m'n motor zou ik sowieso naar een zeer goed allround textiel pak zoeken.
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Een tijdje geleden heb ik daar ook het een en ander over gepost, inclusief links naar datasheets van Elacin over de dempingskarakteristieken.
Ik heb goede muziekfilters gehad (met maximum demping) voor het uitgaan, en die kon ik ook op de motor gebruiken. Sinds dat uitgaan minder werd heb ik motor specifieke filters gehad. En tegenwoordig heb ik er zelfs industriële filters in zitten, die dempen nog meer. Als het de windruis maar flink tegen houdt.
Omdat ik heel zuinig ben op mijn gehoor heb ik er altijd de zwaarste demping in laten zetten.
Inderdaad. Gehoor is heilig. Altijd doppen in. Sowieso ook omdat windruis super irritant is.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:06:
De karakteristieken daartussen verschillen simpelweg. Goede muziekfilters dempen redelijk gelijk over het hele bereik. Motor filters zullen de specifieke frequenties van windruis wat meer weg proberen te filteren.
Een tijdje geleden heb ik daar ook het een en ander over gepost, inclusief links naar datasheets van Elacin over de dempingskarakteristieken.
Ik heb goede muziekfilters gehad (met maximum demping) voor het uitgaan, en die kon ik ook op de motor gebruiken. Sinds dat uitgaan minder werd heb ik motor specifieke filters gehad. En tegenwoordig heb ik er zelfs industriële filters in zitten, die dempen nog meer. Als het de windruis maar flink tegen houdt.
Omdat ik heel zuinig ben op mijn gehoor heb ik er altijd de zwaarste demping in laten zetten.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dit topic is gesloten.