Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 459 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.093 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:38:
Ook voor het eerst getankt en gelijk geknoeid. Iemand tips om het netjes te houden? Weet ook niet meer hoe het gebeurde :x
Rekening houden dat hij altijd nog wat 'na pist'. dus als je de hendel los laat, nog even laten uitlopen.
Daarna gwn de kraan naar boven draaien boven je tankdop en kan nooit mis gaan.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Maar gasresponse is hoe je gashendel input word vertaald naar input naar de motor. Bij regenmodus moet je de hendel verder opendraaien voor dezelfde reactie op standaard en nog verder dan voor sport.
Klopt. Aan de ene kant veiliger, aan de andere kant krijg je ook een elastiek effect: je geeft extra gas, motor geeft niet thuis, dus nog meer gas en de motor reageert ineens dubbel. Ik heb op mn S1000RR flinke buien meegemaakt, altijd in RACE modus laten staan (de basis mode heette al SPORT). Op mn R1250RS nog niet veel buien meegemaakt, maar die staat ook vrijwel altijd in DYNAMIC PRO, ook bij regen. Voorspelbaarheid vind ik toch fijner dan dat de motor andere 'keuzes' voor me maakt dan ik gewend ben.
En daarbij heb je nog motoren die daarbij nog
overschakelen naar een andere mapping en het vermogen beperken.
Mijn generatie S1000RR deed dat ook, van 197pk naar iets van 120pk terugvallen. De nieuwere generaties behielden wel vol vermogen in RAIN mode.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18
Gasrespons maakt ook gebruik van een extra digitaal filtertje. Daarbij wordt het voortschrijdend gemiddelde van de gashendelstand over een wat langere periode bepaald. Als gevolg daarvan wordt de gasaanname smeuïger. Dat is ook logisch, want alle acties die je als input geeft, worden over een langere periode uitgesmeerd.

Stel:
Je draait de gashendel in 1ms van 0 naar 100%. In de trackmodus wordt er per ms gesampled en wordt die input doorgegeven. De motor gaat er dan direct vandoor.
Maar in de regenmodus wordt er iedere ms een sample bij gepakt, en wordt het gemiddelde daarvan bepaald, bijvoorbeeld over 5 samples.
Dus na 1ms 20%, na 1ms 40%, enzovoort. De motor reageert dus trager op wijzigingen in de gashendelpositie.

Het uiteindelijke vermogen mag dan misschien wel gelijk zijn, maar het is wel veel beter rijdbaar.

Getallen zijn volkomen fictief, maar het idee is hopelijk wel duidelijk. (Ik heb geen goed plaatje bij de hand, dat zou veel verduidelijken)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11

Youk

Volvo For Life

harley schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:15:
[...]

Je bedoeld qua wegdek ?
Beste geval lijkt het op België ;)
Slechtste geval op de crossbaan zonder de springbulten :+
En alles wat ertussen zit. Daarom lekker met een huurmotor zonder eigen risico, die ben je toch meteen kwijt. Ook is het handig als je enigzins kunt sleutelen mocht er wat voorvallen.
Hey :( :)B

De Indiase wegen niet beledigen hé. Heb al bijna een 4X4 met monstertruckbanden nodig om naar het werk te rijden. :X

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:46

A13X

Dude

noes schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:58:
[...]
Ik heb op mn S1000RR flinke buien meegemaakt, altijd in RACE modus laten staan (de basis mode heette al SPORT). Op mn R1250RS nog niet veel buien meegemaakt, maar die staat ook vrijwel altijd in DYNAMIC PRO, ook bij regen. Voorspelbaarheid vind ik toch fijner dan dat de motor andere 'keuzes' voor me maakt dan ik gewend ben.
Eens, bij mij is het street of explorer mode, die hebben dezelfde gasresponse. In Explorer mode kan ik ook nog on the fly spelen met de TC. Totaal niet omdat ik over drempels spring kuch... :+ TC op 5 is een mooie strakke power wheelie de rotonde af....dus toen maar weer iets ingrijpender gezet O-)

@kneusteun plaatjes maken het duidelijker toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QAeU5cO.png

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
Naboo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Bij mijn S1000R (2019) gaat vermogen ook terug naar 100pk.
En de uitlaatpijp gaat dicht _O- geen knallen bij gas los. :+
Dat komt omdat de motorrem eraf gaat, de klep werkt wel gewoon volgens mij (i.v.m. euro5 regels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Ook voor het eerst getankt en gelijk geknoeid. Iemand tips om het netjes te houden? Weet ook niet meer hoe het gebeurde :x
Ik tank ook altijd zittend op de motor, probeer de tank in de winter vol te houden (met 98).
Maar ik had vrij snel in de gaten dat het vullen met het pistool vol open knijpen er voor zorgt dat hij gelijk afslaat.
Hierom knijp ik hem altijd op 25% ongeveer in, en kijk goed hoe het vullen gaat. Dan kan je met m’n tankinhoud soms wel even moeten wachten, maar dat liever dan m’n handen en motor onder de brandstof (wel eens uitgeschoten waardoor het uit de vulopening spoot)

On another note: waar zou ik een werkplaatshandboek het beste kunnen vinden?
Marktplaats of Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
Kalevandaal schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:55:
[...]

On another note: waar zou ik een werkplaatshandboek het beste kunnen vinden?
Marktplaats of Google?
Ik had altijd wel mazzel op Ebay, als je geen bezwaar tegen Engels hebt. Komt soms nog digitaal ook, dan kun je met je tablet er bij aan de slag.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14

Vrijdag

De Zwarte

Fuelke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:49:
Sowieso is tanken iets wat ik niet graag doe, doe er altijd te lang over :P
Ik doe het ook niet graag. Maar ik heb niet echt een keuze ;(

Voordeel is wel, dat het altijd snel gaat. @Will_M kan nog niet eens zijn peukie oproken in de tijd dat ik heb getankt :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:09
A13X schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:43:
[...]

Eens, bij mij is het street of explorer mode, die hebben dezelfde gasresponse. In Explorer mode kan ik ook nog on the fly spelen met de TC. Totaal niet omdat ik over drempels spring kuch... :+ TC op 5 is een mooie strakke power wheelie de rotonde af....dus toen maar weer iets ingrijpender gezet O-)

@kneusteun plaatjes maken het duidelijker toch?

[Afbeelding]
Ja, want dat plaatje laat dan toch zien dat je dus wel minder koppel/power hebt. (de blauwe lijn haalt zelfs de 100% namelijk niet.
Je ziet trouwens ook wel dat de TC ingrijpt! leuke bobbeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fuelke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:49:
Ik tank altijd zittend op de motorfiets en probeer de stroom van benzine uit de hendel door het gaatje van de tank te mikken, dus niet over die bescherming die er in zit te laten stromen, zo kan de benzine vlotter in de tank gaan. Sowieso is tanken iets wat ik niet graag doe, doe er altijd te lang over :P
Ik wil altijd alleen maar ronde getallen :(
Begint bijna een autistisch dingetje te worden ;(

10,00 en anders door naar de 11,00 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Ja, want dat plaatje laat dan toch zien dat je dus wel minder koppel/power hebt. (de blauwe lijn haalt zelfs de 100% namelijk niet.
Je ziet trouwens ook wel dat de TC ingrijpt! leuke bobbeltjes.
Jup, sport is 1 op 1, street alleen een andere throttle map, Rain is een andere throttle map en motormapping.

Gasresponse kan dus alleen of in combinatie met een vermogens vermindering toegepast worden.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
Ik hou meestal het vulpistool ondersteboven en draai hem boven het vulgat om naar beneden. Dan hou ik hem ongeveer een halve cm in dat "gat" wat bovenin je tank zit, zo kan je vrij snel pompen zonder knoeien, niet te snel want dan heb je kans dat het eruit spuit :+ . Daarna weer het pistool omhoog draaien boven je vulopening en terug hangen.

EDIT: dat grote gat aan de linker kant
Afbeeldingslocatie: https://c8.alamy.com/comp/H3C3C1/open-fuel-tank-of-motor-bike-H3C3C1.jpg[

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Tanken terwijl je erop zit? Niet handig als het fout gaat.
Ik zet hem altijd op de bok en sta er naast. Doortanken tot brandstof op het randje komt, dan zit hij vol. Kan ik weer 300 km rijden. Altijd 95, maar komt ook dat ik veel rijd, dus brandstof wordt niet oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
Alleen hebben veel motoren geen bok waardoor je niet je hele tank vol kan gooien. Dan heeft @Vrijdag nog minder bereik :'(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mitssz schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:19:
Alleen hebben veel motoren geen bok waardoor je niet je hele tank vol kan gooien. Dan heeft @Vrijdag nog minder bereik :'(
Als ik een bok onder mijn motor had, had ik inderdaad minder bereik. Nu kom ik nog met mijn voetjes bij de grond als ik er op zit 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn Fazer heeft ook geen bok, en dat is inderdaad geniaal...

- Het ding heeft een peilglas...
- Ketting schoonmaken/vetten?
- Ernaast staan en 't ding fatsoenlijk voltanken?

Nou heb ik hier ook een paddockstand liggen, maar omdat bij een Fazer de achterklauw onder de achterbrug zit gaat dat ook niet geweldig 8)7

Het ding gaat voorlopig nergens heen, maar of ik weer een Fazer zou kopen danwel een ander zo'n ding aan zou raden... Nou nee. Sommige onderdelen zijn lastig te verkrijgen, materiaalkeuzes zijn hier en daar zachtgezegd discutabel en het ding is bij elke ronde dat ik 'm TLC wil geven een totale bitch gebleken (het ding wil gewoon geen onderhoud, lijkt 't).

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik heb gelukkig wel een bok, is ook wel nodig want het is al gedoe genoeg.
  • Tankdop openzetten
  • Tank vullen
  • Tankpistool in één hand en met de andere de tankdop sluiten
  • Tankpistool in één hand en met de andere de tankdop openzetten
  • Tank vullen
  • Tankpistool terughangen
  • Tankdop sluiten
Fucking dubbele tank :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JbAPGOxt.png

[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 21-02-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:56
Je kunt ook gewoon op de motor blijven zitten. Ik vul gewoon tot aan het randje en heb er nog geen benzine uit zien lopen ;)

Behalve die keer dat de ontluchtingsslang het begaf |:( Het liep er onder bijna net zo hard uit, als dit ik het er boven in gooide :X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
nldls schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:07:
Tanken terwijl je erop zit? Niet handig als het fout gaat.
Ik zet hem altijd op de bok en sta er naast. Doortanken tot brandstof op het randje komt, dan zit hij vol. Kan ik weer 300 km rijden. Altijd 95, maar komt ook dat ik veel rijd, dus brandstof wordt niet oud.
HUH?!
Ik rij naast de pomp, pas langs de lezer en dan het pistool in de tank en gaan met die banaan.
Doe het al bijna 10 jaar zo en geen idee wat er fout moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Mijn Fazer heeft ook geen bok, en dat is inderdaad geniaal...

- Het ding heeft een peilglas...
- Ketting schoonmaken/vetten?
- Ernaast staan en 't ding fatsoenlijk voltanken?

Nou heb ik hier ook een paddockstand liggen, maar omdat bij een Fazer de achterklauw onder de achterbrug zit gaat dat ook niet geweldig 8)7

Het ding gaat voorlopig nergens heen, maar of ik weer een Fazer zou kopen danwel een ander zo'n ding aan zou raden... Nou nee. Sommige onderdelen zijn lastig te verkrijgen, materiaalkeuzes zijn hier en daar zachtgezegd discutabel en het ding is bij elke ronde dat ik 'm TLC wil geven een totale bitch gebleken (het ding wil gewoon geen onderhoud, lijkt 't).
Je had toch een eerste generatie Fazer? Die hadden wel een bok, maar misschien was het een optie.

Afbeeldingslocatie: http://motoprofi.com/imgs/a/a/d/v/o/yamaha_fzs_600_fazer_1999_7_lgw.jpg

Ik heb er ook 1 gehad, een rode uit 1999. Vond hem wel leuk rijden, maar zou sowieso geen motor meer met carbs en zonder ABS willen.
Melkunie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:54:
Ik heb gelukkig wel een bok, is ook wel nodig want het is al gedoe genoeg.
  • Tankdop openzetten
  • Tank vullen
  • Tankpistool in één hand en met de andere de tankdop sluiten
  • Tankpistool in één hand en met de andere de tankdop openzetten
  • Tank vullen
  • Tankpistool terughangen
  • Tankdop sluiten
Fucking dubbele tank :+

[Afbeelding]
Wow wat een constructie, lijkt me dat een slangetje tussen de tanks goedkoper is dan 2 tankdoppen. En makkelijker 8)7
kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:12:
[...]

HUH?!
Ik rij naast de pomp, pas langs de lezer en dan het pistool in de tank en gaan met die banaan.
Bij brand ben je wat langzamer weg dan als je naast je motor staat. Maar ik neem dat risico ook voor lief, altijd zittend tanken.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 21-02-2023 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Je had toch een eerste generatie Fazer? Die hadden wel een bok, maar misschien was het een optie.

[Afbeelding]

Ik heb er ook 1 gehad, een rode uit 1999. Vond hem wel leuk rijden, maar zou sowieso geen motor meer met carbs en zonder ABS willen.
Klopt inderdaad. Ooit had deze Fazer een bok. Maar omdat die kennelijk allemaal de neiging hebben door te roesten en ze nieuw best wel duur zijn, zit er nu geen bok meer onder.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

[...]

Bij brand ben je wat langzamer weg dan als je naast je motor staat. Maar ik neem dat risico ook voor lief, altijd zittend tanken.
Als je beentje hebt als Vrijdag misschien wel ;)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38
kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:12:
[...]

HUH?!
Staat meestal bij de pomp ook op de lijst met regels dat je moet afstappen en je helm af moet doen alvorens te gaan tanken. Ik dacht dat het voornamelijk kwam doordat je bij zittend tanken mogelijk om kan vallen omdat het soms wat glad kan zijn bij een tankstation met alle gevolgen van dien. Daarom zet ik ook altijd mijn zijstandaard uit voor het tanken just in case. Overigens ook nog nooit hierop aangesproken in mijn 10 jaar dat ik het doe :P.

Bij de GSA was het sowieso lastig met tanken als die op de middenbok stond met mij ernaast, dan moest ik de vulpistool bijna boven mijn hoofd houden omdat ik niet super lang ben :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Klopt, die klap ik ook wel uit hoor.
Helm afzetten doe ik alleen bij een bemande pomp.

Er zit hier zelfs nog 1 pomp waarbij ze voor je pompen en je alleen even je telefoon langs de pin hoeft te trekken die ze je ook even komen brengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
Heeft iemand ervaring met bepaalde verlichting? Ik heb in mijn 2017 S1000r standaard lampjes zitten, deze zijn heel geel. Ik zou ze graag 'witter' willen maar zeker geen (sorry ik noem het altijd zo) pauperxenon blauw o.i.d. Nu zie ik door de lampjes het bos niet meer. ik heb er 3 nodig:

Gloeilamp dimlicht -> H7, 12V, 55W
Grootlicht -> HB3, 12V, 60W
Stadslicht -> W5W, 12V, 5W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
[...]
Wow wat een constructie, lijkt me dat een slangetje tussen de tanks goedkoper is dan 2 tankdoppen. En makkelijker 8)7
Slangetje is er ook, maar hij niveleert niet vanzelf maar via de brandstofpomp tijdens het rijden.
Je kunt links volgooien en na zo'n 10 minuten rijden zijn de tanks dan gelijk gevuld. Maar dan mis je dus wel een boel capaciteit.
Nodeloos complex? Eens! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bakkie1985 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:38:
Heeft iemand ervaring met bepaalde verlichting? Ik heb in mijn 2017 S1000r standaard lampjes zitten, deze zijn heel geel. Ik zou ze graag 'witter' willen maar zeker geen (sorry ik noem het altijd zo) pauperxenon blauw o.i.d. Nu zie ik door de lampjes het bos niet meer. ik heb er 3 nodig:

Gloeilamp dimlicht -> H7, 12V, 55W
Grootlicht -> HB3, 12V, 60W
Stadslicht -> W5W, 12V, 5W
Ja, wat is je vraag? Wil je origineel houden maar witter koop dan goed merk H7 Halogeen, met zo'n blauwig glaasje (Philips, Osram etc).

Je kan ook voor LEDs gaan, maar let dan goed op welke je kiest: de slechte geven veel strooilicht en matige lichtopbrengst. H7 en HB3 hebben sowieso een koellichaam nodig (evt met fan), anders weet je sowieso dat ze niks doen.
Melkunie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Slangetje is er ook, maar hij niveleert niet vanzelf maar via de brandstofpomp tijdens het rijden.
Je kunt links volgooien en na zo'n 10 minuten rijden zijn de tanks dan gelijk gevuld. Maar dan mis je dus wel een boel capaciteit.
Wow, onhandig! |:(

[ Voor 19% gewijzigd door noes op 21-02-2023 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Nice! Mijn WR komt als het goed is in maart bij de dealer binnen. Eind december de '21 Africa Twin DCT ingeruild, was net te log voor buiten het asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
wie ging er nou as weekend naar de motorbeurs utrecht ?
Misschien dat ik zondag toch even ga ( krijg vrijkaartje van leverancier O-) )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
ouweklimgeit schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Nice! Mijn WR komt als het goed is in maart bij de dealer binnen. Eind december de '21 Africa Twin DCT ingeruild, was net te log voor buiten het asfalt.
Nice! Heeft de 2023-versie nog wat veranderingen?
Kun je je ook vast aanmelden voor de Ténéré Travel Trophy! :D

Naar aanleiding van mijn vorige post ook nog even aan het zoeken geweest, er is een trucje blijkbaar zodat je in ieder geval beide doppen alvast open kunt zetten. Dat scheelt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Melkunie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Klinkt als een Engelse uitvinding... Vreselijk. Wie verzint dat?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Ik sluit niet uit dat ie Engels is, maar met een naam als Heiji Maruyama, werkende bij Yamaha lijkt het me niet snel aannemelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Als je beentje hebt als Vrijdag misschien wel ;)
>:)
Mijn totale lichaamslengte is ongeveer gelijk aan de beenlengte van @noes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53
We hebben meer motorrijbewijzen in NL dan ik dacht, 1,5 miljoen rijbewijzen en ca 750.000 motoren.

Simpel gezegd 2 motoren per rijbewijs..ik zit onder die norm maar enkele hier compenseren mij weer _/-\o_

https://www.nu.nl/economi...t-een-motorrijbewijs.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
ll roel j schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 06:50:
We hebben meer motorrijbewijzen in NL dan ik dacht, 1,5 miljoen rijbewijzen en ca 750.000 motoren.

Simpel gezegd 2 motoren per rijbewijs..ik zit onder die norm maar enkele hier compenseren mij weer _/-\o_

https://www.nu.nl/economi...t-een-motorrijbewijs.html
Je bedoelt twee rijbewijzen per motor…🤣 en als je dan kijkt naar sommige motorrijders die meerdere motoren bezitten, zijn er dus een heleboel mensen met een A die geen motor bezitten.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53
s006110 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:37:
[...]

Je bedoelt twee rijbewijzen per motor…🤣 en als je dan kijkt naar sommige motorrijders die meerdere motoren bezitten, zijn er dus een heleboel mensen met een A die geen motor bezitten.
Ja idd. Was nog vroeg.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Ik dacht al, precies andersom. Iedereen die hier een motor heeft, zit al boven de norm. Heb je er meerdere dan ga je ruim over de norm :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Maar de norm is toch "altijd +1" ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:23:
[...]
Nice! Heeft de 2023-versie nog wat veranderingen?
Kun je je ook vast aanmelden voor de Ténéré Travel Trophy!
Kwam dit tegen;
  • New 5-inch dual-theme TFT dash
  • Smartphone connectivity
  • Quick shifter pre-wiring
  • 3-mode ABS
  • USB socket
  • LED indicators
  • New, robust front brake lever design
  • New colours and graphics for Ténéré 700 – Icon Blue and Tech Kamo
Maar voor mij was de belangrijkste optie de kleur; mat zwart. Verder trekt de dealer direct de ECU eruit voor een tune, komen er Heidenau Scout banden onder en heb ik vrijwel alles in de accessoire lijst aangeklikt waar de monteurs 1,5 dag mee bezig zullen zijn >:)

Die trip lijkt me waanzinnig, maar wil eerst meer ervaring op doen in Nederland. Ga in april een offroad cursus volgen en wil in de zomer de Nederlandse TET route gaan rijden. Met de Africa Twin maar mondjesmaat offroad gereden, enerzijds omdat hij wat aan de zware kant was, anderzijds omdat hij zo vol met elektronica zat dat je minuten bezig was met instellingen voordat hij je liet driften.
mphilipp schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:02:
[...]
Klinkt als een Engelse uitvinding... Vreselijk. Wie verzint dat?
Is juist heel goed over nagedacht, je tankinhoud wordt verdeeld over beide tanks en daardoor heb je een lager zwaartepunt :) En met 2 volle tanks en een verbruik van 1 op 25 haal je met gemak 500km op 1 tankbeurt en dat is voor de enduro rijders echt wel bijzonder prettig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Met >50% van de motorrijbewijsbezitters die geen motor hebben en een stijgende verkoop van motoren dreigen te koop staande motoren dus schaars te worden :X

* Waaj gaat snel motoren hamsteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wees gerust, de meeste motorrijbewijsbezitters gaan niet meer motorrijden.
Dat is net zoiets als kijken hoeveel kilometers er gemiddeld worden gereden per jaar. Met één stevig weekend ga ik daar al overheen. Maar er staan nu eenmaal ook veel motoren stil, en er zijn ook veel mensen die een A hebben maar die niet gebruiken.

En dan heb ik het nog niet over de mensen die wél een A hebben, én een motor... maar van de vrouw niet meer 'mogen' rijden / andere prioriteiten hebben met hun vrije tijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s006110
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:05:
Wees gerust, de meeste motorrijbewijsbezitters gaan niet meer motorrijden.
Dat is net zoiets als kijken hoeveel kilometers er gemiddeld worden gereden per jaar. Met één stevig weekend ga ik daar al overheen. Maar er staan nu eenmaal ook veel motoren stil, en er zijn ook veel mensen die een A hebben maar die niet gebruiken.

En dan heb ik het nog niet over de mensen die wél een A hebben, én een motor... maar van de vrouw niet meer 'mogen' rijden / andere prioriteiten hebben met hun vrije tijd.
Ik zie het regelmatig om mij heen (vooral bij collega's) dat men heel geïnteresseerd is in mijn motor(en). Het blijkt dan dat ze zelf ook hebben gereden, maar de motor hebben 'moeten' (onder het excuus van kinderen of zoiets) verkopen. En als je dan wat verder praat, zie je de ogen oplichten, en komen er verhalen van hun en hun motor.

Wat me trouwens wel opvalt (maar dat kan aan mij liggen) is dat deze mannen dan vaak hun heil zoeken in mountainbiken of wielrennen. Want dat kan en mag dan wel, en zou minder gevaarlijk zijn dan motorrijden. (ik ken meer mensen met een of meerdere blessures van het fietsen, dan van het motorrijden). Ik begrijp het niet helemaal, want het excuus is dat ze geen tijd meer hebben om op de motor te zitten, maar vervolgens met droge ogen trots vertellen dat ze op zaterdagochtend een 'rondje' hebben gefietst van 80+ kilometer

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:05:
maar van de vrouw niet meer 'mogen' rijden
Ook al zullen ze dat op die manier bijna nooit toegeven :+ Want huis, huwelijk, kinderen, andere baan, benzine is zo duur, etc etc

Doet me denken aan een gesprek wat ik jaren terug een keer had op het werk. Een collega van een andere afdeling vertelde me dat hij vroeger ook had gereden en hoe mooi hij dat altijd had gevonden. Ik dacht een flauw grapje te maken dus ik vroeg waarom hij dan nu niet meer reed, toch zeker niet omdat hij niet meer mocht van zijn vrouw. Wel dus :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 15:24
ouweklimgeit schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:44:
Is juist heel goed over nagedacht, je tankinhoud wordt verdeeld over beide tanks en daardoor heb je een lager zwaartepunt :) En met 2 volle tanks en een verbruik van 1 op 25 haal je met gemak 500km op 1 tankbeurt en dat is voor de enduro rijders echt wel bijzonder prettig.
Minder is meer.. hoe "laag" het gewicht ook zit het is nog steeds onnodig gewicht offroad..
Zeker als enduro rijder wil je zo min mogelijk gewicht bij je hebben.
Nou is een T7 in welke uitvoering dan ook wel een flink eind verwijderd van enduro rijden maar dat ter zijde ;)

Ik rijd nu ongeveer 3 jaar op mijn allroad, waarop ik na een half jaar noppen heb gemonteerd en de TET ben gaan rijden. In Nl en Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20220607_113821-jpg.1356651/full

Van alle fabrieksopties die je kunt aanvinken zijn er maar weinig, of zelfs geen een die je echt nodig hebt.
Het is natuurlijk tof zo een dik aan geklede fiets maar het kost meer, sommige zaken voegen onnodig gewicht toe of zijn weer kwetsbaar tijdens een val.

2 opties:
  • goede handkappen (Barkbusters)
  • Valbeugels
Veel meer heb je op de NL TET niet nodig.
Ga je ook in landen rijden waar flink wat keien liggen:
  • een goede bashplate.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 22-02-2023 09:23 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
UTwizard schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Ook al zullen ze dat op die manier bijna nooit toegeven :+ Want huis, huwelijk, kinderen, andere baan, benzine is zo duur, etc etc
Eigenlijk maakt het me niet uit of ze onder de plak zitten, of dat ze een goed gesprek hebben gehad en dat ze samen besloten hebben dat het risico het niet meer waard is, of dat ze de spaarzame tijd samen niet ook nog eens willen verminderen door het motorrijden. Bottomline is dat die niet meer rijden of maar 2x per jaar. (en dan wel weer gaan stunten omdat ze zich dan kunnen laten gaan)
s006110 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:14:
Wat me trouwens wel opvalt (maar dat kan aan mij liggen) is dat deze mannen dan vaak hun heil zoeken in mountainbiken of wielrennen. Want dat kan en mag dan wel, en zou minder gevaarlijk zijn dan motorrijden. (ik ken meer mensen met een of meerdere blessures van het fietsen, dan van het motorrijden). Ik begrijp het niet helemaal, want het excuus is dat ze geen tijd meer hebben om op de motor te zitten, maar vervolgens met droge ogen trots vertellen dat ze op zaterdagochtend een 'rondje' hebben gefietst van 80+ kilometer
Jup, prioriteiten. Ik herken het helemaal. :P

Ik ben dan ook gezegend met een partner die op zondag meestal werkt. Veel tijd om motor te rijden. De zaterdag is dan voor ons samen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
[...]
Kwam dit tegen;
  • New 5-inch dual-theme TFT dash
  • Smartphone connectivity
  • Quick shifter pre-wiring
  • 3-mode ABS
  • USB socket
  • LED indicators
  • New, robust front brake lever design
  • New colours and graphics for Ténéré 700 – Icon Blue and Tech Kamo
Maar voor mij was de belangrijkste optie de kleur; mat zwart. Verder trekt de dealer direct de ECU eruit voor een tune, komen er Heidenau Scout banden onder en heb ik vrijwel alles in de accessoire lijst aangeklikt waar de monteurs 1,5 dag mee bezig zullen zijn >:)

Die trip lijkt me waanzinnig, maar wil eerst meer ervaring op doen in Nederland. Ga in april een offroad cursus volgen en wil in de zomer de Nederlandse TET route gaan rijden. Met de Africa Twin maar mondjesmaat offroad gereden, enerzijds omdat hij wat aan de zware kant was, anderzijds omdat hij zo vol met elektronica zat dat je minuten bezig was met instellingen voordat hij je liet driften.
Dat is het lijstje voor de gewone Tenere 700 geloof ik, het meeste daarvan zat al op de WR :)
Het 'dual-theme TFT dash' is daar ook wel een belangrijke in. Het scherm is overgenomen van de WR, maar daarin zijn er drie thema's.
Het Raid-thema is bedoelt als een soort roadbook met tripmeters voor waypoints ofzo, snap ik niet helemaal :+
De extra knoppen links zijn (helaas) ook alleen maar voor dat thema bedoelt en hebben verder geen functie. De normale T7 heeft die knoppen niet dus doet het ook zonder dat thema blijkbaar.

Ik heb gekozen voor het street theme en blijf er nu verder van af. Raid is voor mij niet interessant verder, en bij Street krijg je tegenover Explorer de koelvloeistoftemperatuur en een extra informatieregel. Dan kan ik de buitentemperatuur en de tripmeter tegelijk zien :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fgJxn8ct.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TaC0Jr3t.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

s006110 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Ik zie het regelmatig om mij heen (vooral bij collega's) dat men heel geïnteresseerd is in mijn motor(en). Het blijkt dan dat ze zelf ook hebben gereden, maar de motor hebben 'moeten' (onder het excuus van kinderen of zoiets) verkopen. En als je dan wat verder praat, zie je de ogen oplichten, en komen er verhalen van hun en hun motor.
Ik snap dat niet zo eigenlijk. Ten eerste waarom zou je je partner iets ontzeggen wat hem (haar?) zo ontzettend blij maakt. En ten tweede waarom je je zoiets zou laten ontzeggen.
Het enige wat het opbouwt is frustratie. Ik geloof niet in "stoppen met motorrijden was een verantwoordelijke, verstandige en volwassen keuze die ik samen met mijn partner heb gemaakt".

Niet dat ik nou zoveel rij. Maar al is het maar 200km per jaar. Ik ga daar gewoon niet mee stoppen. Voor niemand niet. En als een eventuele toekomstige partner dat van mij zou vereisen Nee, zover zou ik het niet eens laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]

De 2 tanks is het probleem niet, de vrijwel niet bestaande connectie tussen die twee is wat mij opvalt.

Een slangetje van 100 gram is toch lichter dan een 2e tankdop? En zit lager op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:10:
[...]

De 2 tanks is het probleem niet, de vrijwel niet bestaande connectie tussen die twee is wat mij opvalt.

Een slangetje van 100 gram is toch lichter dan een 2e tankdop? En zit lager op de motor.
Een "slangetje" heeft niet voldoende capaciteit om voldoende brandstof van de ene tank naar de andere tank te laten lopen tijdens het tanken. Daarvoor heb je een slang met een serieuze diameter nodig. En mocht die onverhoopt kapot gaan of los raken dan loopt binnen een paar minuten je tank leeg.

Een betere oplossing was geweest om één tankdop te maken waarachter meteen een splitsing naar beide reservoirs zit. De KTM 790/890 Adventure heeft volgens mij zo'n oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Eigenlijk maakt het me niet uit of ze onder de plak zitten, of dat ze een goed gesprek hebben gehad en dat ze samen besloten hebben dat het risico het niet meer waard is, of dat ze de spaarzame tijd samen niet ook nog eens willen verminderen door het motorrijden. Bottomline is dat die niet meer rijden of maar 2x per jaar. (en dan wel weer gaan stunten omdat ze zich dan kunnen laten gaan)

[...]

Jup, prioriteiten. Ik herken het helemaal. :P

Ik ben dan ook gezegend met een partner die op zondag meestal werkt. Veel tijd om motor te rijden. De zaterdag is dan voor ons samen. :)
Vrijdag schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Ik snap dat niet zo eigenlijk. Ten eerste waarom zou je je partner iets ontzeggen wat hem (haar?) zo ontzettend blij maakt. En ten tweede waarom je je zoiets zou laten ontzeggen.
Het enige wat het opbouwt is frustratie. Ik geloof niet in "stoppen met motorrijden was een verantwoordelijke, verstandige en volwassen keuze die ik samen met mijn partner heb gemaakt".

Niet dat ik nou zoveel rij. Maar al is het maar 200km per jaar. Ik ga daar gewoon niet mee stoppen. Voor niemand niet. En als een eventuele toekomstige partner dat van mij zou vereisen Nee, zover zou ik het niet eens laten komen.
Ik ben wat dat betreft ook gezegend met een vrouw die me wel laat rijden. Sterker nog, zij is degene geweest die uiteindelijk de het laatste zetje heeft gegeven om mijn A te halen (na 10 jaar uitstel). Ondanks dat ik nog relatief jonge kinderen heb, is er altijd wel tijd vrij te maken om te rijden. Het kunnen niet altijd 'grote' ritten zijn, maar een ritje van 1,5 uur op zondagmiddag is ook erg leuk (daar heb ik dan de Virago ook voor). Daarnaast heb ik het geluk dat zij zelf ook rijd, en we regelmatig met zijn allen op pad gaan (heb gelukkig 'maar' twee kinderen, die beide achterop kunnen, en het ook leuk vinden om mee te gaan).

Ik heb in mijn nabije omgeving ook rijders die perse alleen maar grote ritten willen maken, en daardoor bijna niet aan rijden toe komen. Heb ze al eens geadviseerd om er een wat meer NL vriendelijke motor bij te halen (cruiser, caferacer oid). Maar dat ligt dan weer gevoelig, want een motor moet nu eenmaal veel vermogen hebben, want dat rijd zo fijn als je naar DL gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Een "slangetje" heeft niet voldoende capaciteit om voldoende brandstof van de ene tank naar de andere tank te laten lopen tijdens het tanken. Daarvoor heb je een slang met een serieuze diameter nodig. En mocht die onverhoopt kapot gaan of los raken dan loopt binnen een paar minuten je tank leeg.

Een betere oplossing was geweest om één tankdop te maken waarachter meteen een splitsing naar beide reservoirs zit. De KTM 790/890 Adventure heeft volgens mij zo'n oplossing.
Dat los raken heb je ook met je normale brandstoftoevoer, dus dat lijkt me niet zo'n argument. Denk dat een slang van circa 1cm diameter (inwendig) al vlot genoeg gaat (bij goede ontluchting) dat je redelijk makkelijk de 2 tanks in 1 keer vol kan tanken, desnoods met een korte pauze halverwege.

Zelf tank ik ook altijd 'onhandig' omdat de vulopening vergelijkbaar is met die van een auto: een nauwe ingang waar het pistool goed in past (shh @Vrijdag). Da's mooi, maar dan slaat de pomp dus veel te vroeg af. En die laatste 5 liters moet ik er dan in gieten op halve snelheid anders spettert het alle kanten op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
Ook ik ben gezegend met een partner die mij laat motorrijden. Ik kreeg een proefles van haar voor m'n verjaardag en daarna ook m'n rijbewijs gehaald en een motor gekocht. Maar, waar het vooral om gaat, is balans. Als een partner iets gaat verbieden aan de ander is er, naar mijn mening, onbalans. Wat voor soort onbalans, dat is aan diegene zelf om te ontdekken.
Maar, ondanks dat ik heel graag motor rij, vind mijn partner het niet leuk als ik in het donker rijd. Ze verbiedt het mij niet, maar dan is het aan mij om dat dan wel of niet te doen. En ook als mensen zeggen dat iets moet om zich te verantwoorden, dan klopt er iets niet. Ook het excuus: 'ik heb het in goed overleg gedaan' of, zoals mijn buurman tegen mij zei, 'Ik heb m'n rechterhand niet onder controle'. Het is je eigen keuze en als het je eigen keuze is hoef je geen excuses te verzinnen.
Ik heb mijn motor omdat het kan en ik geniet ook als ik erop zit, of dat nu is wanneer ik naar werk rijd, of met vrienden naar Tsjechië of straks naar Helmond om naar een tweakers meet te gaan. Het is mijn keuze. Mijn vrouw heeft niks met motoren, dus als we een dagje uit gaan, is het mijn keuze om, samen, met de auto te gaan.
Toegegeven, ik heb geen kinderen, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Maar ik ben van mening dat hier hetzelfde geld als rekening houden met je partner. Het is een keuze. En zodra er moeten bij komt kijken of dingen geforceerd moeten worden, klopt er iets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dit in Nederland ook! en vooral het woordje goede is belangrijk >:)
Heb op mijn twin hem er al een keer half af gereden...

Moet wel zeggen dat als die update van de t7 beetje goed is ik weer hard ga twijfelen :'(
Wil heel graag een nieuwe fiets om wat meer TET etc te doen (hopen dat ik nog wat vrienden kan omlullen van race naar allroad >:) )
Alleen zo'n rit deed ik wel eens, maar heb ook gemerkt hoe kut het is als je in de middle of nowhere zit met een probleem.. :'(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Dit in Nederland ook! en vooral het woordje goede is belangrijk >:)
Heb op mijn twin hem er al een keer half af gereden...

Moet wel zeggen dat als die update van de t7 beetje goed is ik weer hard ga twijfelen :'(
Wil heel graag een nieuwe fiets om wat meer TET etc te doen (hopen dat ik nog wat vrienden kan omlullen van race naar allroad >:) )
Alleen zo'n rit deed ik wel eens, maar heb ook gemerkt hoe kut het is als je in de middle of nowhere zit met een probleem.. :'(
Second That!!

Ik stond een jaartje of twee geleden behoorlijk met m'n handen in m'n haar / beteuterd te kijken toen ik m'n XTZ690 / T7 op z'n kop in een droogstaande sloot had neer gegooid... Ooh, wat was ik blij dat er, na een half uurtje in m'n eentje sleuren-pleuren-sjorren, een toevallig passerende wandelaar opdaagde en we dat 'kreng' zonder gevolgschade samen weer overeind konden zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pig-YvkAe_7S9OD2z2czJSlWVSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyXc5LXJjA88ifVhPwfew5ty.jpg?f=fotoalbum_large

O-) |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 22-02-2023 11:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
s006110 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:25:
Ik heb in mijn nabije omgeving ook rijders die perse alleen maar grote ritten willen maken, en daardoor bijna niet aan rijden toe komen. Heb ze al eens geadviseerd om er een wat meer NL vriendelijke motor bij te halen (cruiser, caferacer oid). Maar dat ligt dan weer gevoelig, want een motor moet nu eenmaal veel vermogen hebben, want dat rijd zo fijn als je naar DL gaat.
Wat dat betreft ben ik verwend én verpest. Ik hoef weliswaar niet veel vermogen te hebben (of nou ja, een van mijn eisen was dat de motor ook voldoende power heeft als we er met ons tweeën op zitten), maar ik rij mijn kilometers wél in het buitenland. Ardennen, Eifel. Na 2-3 keer een rondje over de Nederlandse wegen in de buurt heb ik het daar wel mee gehad, juist omdat ik die leukere gebieden binnen bereik heb vanuit thuis.
Dus ja, mijn Nederlandse kilometers beperken zich grotendeels tot de kilometers naar de Belgische of Duitse grens. En van daar uit de Ardennen of Eifel in.
Ik denk dat ik als ik boven de rivieren had gewoond, mijn motorrijbewijs niet eens had gehaald. :) :o

Betreft die dubbele tank-discussie van de Tenere 700; is dat niet ook zo gemaakt dat je bij een beschadiging van de tank met een roadside fix één tankhelft kan afsluiten? Zodat je nog een halve tank overhebt om verder te kunnen rijden? Ik weet het niet hoor, maar zoiets leek me wel handig en als dat de insteek is geweest bij het ontwerp, zou je zelfs kunnen zeggen dat er over is nagedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Minder is meer.. hoe "laag" het gewicht ook zit het is nog steeds onnodig gewicht offroad..
Zeker als enduro rijder wil je zo min mogelijk gewicht bij je hebben.
Nou is een T7 in welke uitvoering dan ook wel een flink eind verwijderd van enduro rijden maar dat ter zijde ;)

Ik rijd nu ongeveer 3 jaar op mijn allroad, waarop ik na een half jaar noppen heb gemonteerd en de TET ben gaan rijden. In Nl en Frankrijk.
[Afbeelding]

Van alle fabrieksopties die je kunt aanvinken zijn er maar weinig, of zelfs geen een die je echt nodig hebt.
Het is natuurlijk tof zo een dik aan geklede fiets maar het kost meer, sommige zaken voegen onnodig gewicht toe of zijn weer kwetsbaar tijdens een val.

2 opties:
  • goede handkappen (Barkbusters)
  • Valbeugels
Veel meer heb je op de NL TET niet nodig.
Ga je ook in landen rijden waar flink wat keien liggen:
  • een goede bashplate.
Banden zijn het belangrijkste.. met mijn V7 met noppen kwam ik behoorlijk ver in het terein.. bodemvrijheid was de beperking..
Mijn V85TT heeft nu een volle set hutkoffers en in terrein is dat niet ideaal (soft lugage is beter als je onderuit gaat).. dus die gaan er af als ik ga greenlanen..
Ik moet er eerst noppen onder leggen want deze straatbanden hebben 0,0 grip in modder..
'gelukkig' heeft mijn achterband toch een slow leak dus moeten ze toch vervangen worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Mijn ex partner reed ook, dus dat was geen probleem. Toen heb ik ook nog een paar jaar woon-werkverkeer met de motor gedaan, toen de kleine kwam het besluit genomen dat ik niet meer bij nat weer en vorst op de motor stap. Daarvoor werd een cheapo auto voor 2 maand aangeschaft en daarna weer verkocht.

Waarom? Met sneeuw en ijzel stijgt het risico gewoon hard en wilde mijn ex niet met de zorg voor mij en een baby opzadelen als er iets zou gebeuren.

Inmiddels woon werk ik niet meer met de motor, maar mijn vriendin vind motorrijden daarintegen wel (dood)eng. Echter heb ik haar 6 jaar geleden toen wij elkaar leerde kennen heel duidelijk gemaakt dat motorrijden blijft. Dat is voor mij domweg een vorm van therapie/ontstressen en dat begrijpt ze heel goed.

Gelukkig veranderd haar gevoel wel langzaam. Inmiddels 2x meegeweest en de laatste keer vond ze het zelfs leuk. Al scheelt het dat de Norden heel wat comfortabeler is dan de FZ1N. Eens kijken hoe ver we dit jaar komen.

Awesome

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:31
Na ruim 3,5 jaar gereden te hebben op mijn Vulcan S gaat hij in de verkoop.. Het blijft een mooie motor, maar ik was toe aan weer eens wat anders. Eerst dacht ik dat een allroad/adventure bike het ging worden. Het idee van avontuur sprak mij wel aan en dat je meer rechtop en hoger op de poten rijdt. Echter weet ik ook dat ik uiteindelijk dat toch niet zal doen (verre reizen maken, offroad etc) en vroeg ik mijzelf af wat ik nou echt een mooie soort motor vond.

Zodoende kwam ik uit op een klassieke/retro motor a la de Triumph Speed Twin en Kawasaki Z900RS. Nou aangezien de Speed Twin 1200 een klap duurder was dan de Z900rs ben ik voor de laatste verder gaan kijken. Gelijk kwam ik een mooie kandidaat tegen. Had een ECU flash ondergaan, middenbokkie, handvatverwarming en slechts 5100km op de teller!

Lang verhaal kort, zie hier! *O* oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyekVNWN3zp0c7UD50Lcd7FtLdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zf8M9Tyf5AQvCr9GEU4qTZf7.jpg?f=fotoalbum_large
*foto is nog van de advertentie, deze week zelf een mooi plaatje schieten

Mijn Vulcan S in de topicstart mag eruit en vervangen worden met deze Z900rs uit 2020.
Mocht iemand connecties hebben die interesse kan hebben in mijn Vulcan S, schroom niet en neem contact op met mij :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Vraagje aan de noppenrijders hier: Hoeveel km gaat een 50/50 band eigenlijk mee bij jullie motoren?

(ik snap dat dat van heel veel factoren afhankelijk is maar ik heb nu werkelijk absoluut geen idee wat de ondergrens aan aantal km is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Wat dat betreft ben ik verwend én verpest. Ik hoef weliswaar niet veel vermogen te hebben (of nou ja, een van mijn eisen was dat de motor ook voldoende power heeft als we er met ons tweeën op zitten), maar ik rij mijn kilometers wél in het buitenland. Ardennen, Eifel. Na 2-3 keer een rondje over de Nederlandse wegen in de buurt heb ik het daar wel mee gehad, juist omdat ik die leukere gebieden binnen bereik heb vanuit thuis.
Dus ja, mijn Nederlandse kilometers beperken zich grotendeels tot de kilometers naar de Belgische of Duitse grens. En van daar uit de Ardennen of Eifel in.
Ik denk dat ik als ik boven de rivieren had gewoond, mijn motorrijbewijs niet eens had gehaald. :) :o
Ik woon boven de rivieren, en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet in de Eifel ben geweest. Merk wel dat ik meer plezier heb met rijden hier in de buurt op de Virago, dan op de VFR. De VFR heeft eigenlijk al teveel vermogen voor de Nederlandse wegen, omdat ie zo verschrikkelijk makkelijk naar hoogst illegale snelheden gaat. Hierdoor zit ik eigenlijk al gauw wat meer gespannen op de motor omdat ik continu aan het opletten ben op blauwe petten. Maar zo gauw er grotere afstanden gereden moet worden, dan komt de VFR wel tot zijn recht, en hoeft het ook niet gejaagd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waaj schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:33:
Vraagje aan de noppenrijders hier: Hoeveel km gaat een 50/50 band eigenlijk mee bij jullie motoren?

(ik snap dat dat van heel veel factoren afhankelijk is maar ik heb nu werkelijk absoluut geen idee wat de ondergrens aan aantal km is).
Dat hangt idd af van veel factoren.. hoe zwaar is je motor, hoeveel weg/grint/modder rij je.. wat is je rijstijl etc..

Zelf heb ik meer 60/40 banden en die deden het eigenlijk vergelijkbaar met straatbanden.. ze worden aan het eind wel wat vierkanter..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08
Motorrijden is bij mij sowieso al een verhaal apart. Ben ooit in 2003 al gaan lessen toen er nog geen AVB en AVD bestond. Lessen ging prima, theorie gehaald, praktijkexamen aangevraagd.. en toen iets met epilepsie.. lang verhaal. Mocht sowieso een jaar niet meer rijden, enz :(
Daarna het motorrijden jaren laten liggen, maar elke lente kriebelde het wel weer hoor. Uiteindelijk pas in 2016 het lessen weer opgepakt, van voor af aan uiteraard. Netjes alles in één keer gehaald :)
Hoewel ik toen ook al twee jonge kinderen had, heeft mijn vrouw me altijd gesteund en ik heb haar zelfs een beetje aangestoken met het virus.

Eerlijk is eerlijk, het is soms een beetje plannen met een druk gezin en andere activiteiten. Ik loop gemiddeld ook nog 4 keer in de week hard en dat zijn altijd afstanden van 10+ km, dus dat kost ook aardig wat tijd.
Maar goed, met enige regelmaat is er wel een moment te vinden voor een ritje en in september ga ik zelfs met 2 andere vrienden een weekje richting de Dolomieten. Nu al zin in! :D

Maar ken ook genoeg verhalen van mensen die niet (meer) mogen rijden, of die altijd met die suffe verhalen zoals 'ik zou me dood rijden' aankomen.
Een kennis van me reed vroeger altijd een HD, tot ie kinderen kreeg en een andere kennis is vroeger altijd motoragent geweest, totdat .. nou ja, vul maar in he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
InZane schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:38:

Maar ken ook genoeg verhalen van mensen die niet (meer) mogen rijden, of die altijd met die suffe verhalen zoals 'ik zou me dood rijden' aankomen.
Een kennis van me reed vroeger altijd een HD, tot ie kinderen kreeg en een andere kennis is vroeger altijd motoragent geweest, totdat .. nou ja, vul maar in he.
ik heb dat excuus ook wel eens gebruikt in het verleden.. het is gewoon een smoesje voor 'ik durf niet'..
En ironisch genoeg ben ik juist gaan motorrijden toen mijn vrouw zwanger was.. _O- beetje tegen de trent in dus #dwarsligger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
Wij gaan met een aantal vrienden in mei naar de Eifel, we hebben een huis in Ramscheid. Ik ben nog op zoek naar top tips voor routes in de buurt. We hebben 2 1/2 dag om daar rond te rijden (lang weekend). Zijn er hier mensen met ervaring in dat stuk van de Eifel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Modz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:
Wij gaan met een aantal vrienden in mei naar de Eifel, we hebben een huis in Ramscheid. Ik ben nog op zoek naar top tips voor routes in de buurt. We hebben 2 1/2 dag om daar rond te rijden (lang weekend). Zijn er hier mensen met ervaring in dat stuk van de Eifel?
zelf geen ervaring mee, maar dit is misschien wel handig:
https://calimoto.com/en/motorcycle-trips?q=50.44468,6.398105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:26:
Na ruim 3,5 jaar gereden te hebben op mijn Vulcan S gaat hij in de verkoop..
👀😱
Mocht iemand connecties hebben die interesse kan hebben in mijn Vulcan S, schroom niet en neem contact op met mij :)
Kostdat? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Vrijdag op 22-02-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Second That!!

Ik stond een jaartje of twee geleden behoorlijk met m'n handen in m'n haar / beteuterd te kijken toen ik m'n XTZ690 / T7 op z'n kop in een droogstaande sloot had neer gegooid... Ooh, wat was ik blij dat er, na een half uurtje in m'n eentje sleuren-pleuren-sjorren, een toevallig passerende wandelaar opdaagde en we dat 'kreng' zonder gevolgschade samen weer overeind konden zetten.

[Afbeelding]

O-) |:(
Dat had ik dus ook, alle Nederlandse rijders niet stoppen om ook maar te vragen of ze konden helpen.
Uiteindelijk met pijn en moeite door een Duitse jonge gast "meegesleept" 5km naar zijn huis en daar samen de hele middag bezig geweest om verder te kunnen maar 30km voor de NL grens was het voorbij en toen tot laat in de avond bezig geweest om de hele buts thuis te krijgen...

Helaas dat de meeste mensen ondertussen naar nakeds en racers zijn overgestapt dus moet dan nog weer iemand vinden die ook lekker door de drek wil of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Dat had ik dus ook, alle Nederlandse rijders niet stoppen om ook maar te vragen of ze konden helpen.
Uiteindelijk met pijn en moeite door een Duitse jonge gast "meegesleept" 5km naar zijn huis en daar samen de hele middag bezig geweest om verder te kunnen maar 30km voor de NL grens was het voorbij en toen tot laat in de avond bezig geweest om de hele buts thuis te krijgen...

Helaas dat de meeste mensen ondertussen naar nakeds en racers zijn overgestapt dus moet dan nog weer iemand vinden die ook lekker door de drek wil of iets dergelijks.
Hier dit jaar ook eens wat bescherming monteren om de TET te doen. Maar alleen is dat wel een dingetje zonder ervaring :P

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Modz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:
1: routes maken met MyRouteApp, en dan kijk je ook naar de michelin kaarten. Groene lijntjes zijn in de regel leuke weggetjes. Uiteraard kunnen programma's als Kurviger je ook goed op weg helpen. :)

2: het hangt een beetje van je stijl af. Ik houd van de kleinere technische weggetjes. Dus de weggetjes met L en K nummers. De ander houdt wat meer van rustig toeren en zal dus meer L en B wegen kiezen. Ook van belang zijn de afstanden die je verwacht en gewend bent te rijden.

Ramscheid ligt op de grens van het leuke gebied imho; richting het zuiden en zuid-oosten wordt het leuk. Dat is dan ook een goede uitvalsbasis. Het noordelijke stuk richting de Rursee zou ik proberen te vermijden. Ik zou meer richting Vulkaneifel of richting de Moezel gaan. Bleialf, Steffeln, Gerolstein, Schönecken, Mürlenbach, Meerfeld.
Tip: Hotel-Restaurant Maas in Lutzerath, lekkere Flammkuchen. :+ Als je nog meer richting Moezel gaat: Cochem zou ik zelf proberen te vermijden; is mij té toeristisch en te druk.
Van Ramscheid uit kun je ook eenvoudig via bijvoorbeeld Bleialf richting Weiswampach of Dasburg richting Luxemburg en daar een rondje rijden.

3: leuke weggetjes
- L12 van Waxweiler via Lambertsberg naar Oberweiler.
- L16 van Schönecken via Mürlenbach, Meerfeld naar Manderscheid.
- L29 van Gerolstein naar Salm.
Vervolgens van Salm naar Birresborn (let op; klein technisch werk over een smal weggetje!) Google maps geeft het wegnummer niet weer.

Maar heel eerlijk: kijk op de kaart, zoek wat kronkeltjes, verbind die met elkaar en je hebt een prachtige route. Je kunt daar bijna niet verkeerd rijden.
Sommige wegen zijn verboden, zoals van Bad Bertrich richting Reil (uit mijn hoofd is dat de K31, ook dit nummer geeft Google maps niet weer), maar zoveel zijn dat er niet in die omgeving.

Ik ga geen routes met je delen, maar met bovenstaande tips moet je een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:31
2x de helft plus een six pack Grand Prestige! :9

Moet nog poetsen, foto's maken en een advertentie online knikkeren. Maar vroege vogels hebben altijd voordeel. Dus bij interesse slide in me DM's zou ik zeggen 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
[...]

Kwam dit tegen;

...

...
Met de Africa Twin maar mondjesmaat offroad gereden, enerzijds omdat hij wat aan de zware kant was, anderzijds omdat hij zo vol met elektronica zat dat je minuten bezig was met instellingen voordat hij je liet driften.

[...]
Dus je zoekt een lichtere motor uit om hem vervolgens helemaal vol te hangen met van alles en nog wat om die gewichtsbesparing teniet te doen :?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:40:
[...]
Ik ga geen routes met je delen, maar met bovenstaande tips moet je een heel eind kunnen komen.
Dit is ook precies wat ik zocht, routes zijn ook welkom maar top tips nog meer, bedankt daarvoor!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
Qua rijden en wat je wederhelft er van vindt, tja daar is denk ik al genoeg over geschreven. Zelf ben ik gezegend met een vrouw die zelf motor rijdt. Maar we vinden het allebei ergens wel spannend als één van ons gaat motorrijden en de andere niet, maar dat zal altijd zo blijven en we beperken elkaar niet.

Trouwens, zijn er mensen die het leuk vinden om een reisverslag te lezen over onze laatste trip? Ik zit er namelijk over te denken om 'm ook hier op Tweakers te zetten.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik heb onder mijn Honda Transalp 700 Heidenau Scout K60 liggen. De eerste set ging ongeveer 20.000 Km mee. Ben nu minder aan het rijden en de 2e set is ongeveer 6.000 Km 'oud' en ziet er nog uit als nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kars schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:34:
Qua rijden en wat je wederhelft er van vindt, tja daar is denk ik al genoeg over geschreven. Zelf ben ik gezegend met een vrouw die zelf motor rijdt. Maar we vinden het allebei ergens wel spannend als één van ons gaat motorrijden en de andere niet, maar dat zal altijd zo blijven en we beperken elkaar niet.

Trouwens, zijn er mensen die het leuk vinden om een reisverslag te lezen over onze laatste trip? Ik zit er namelijk over te denken om 'm ook hier op Tweakers te zetten.
Ik lees altijd graag reisverslagen. :Y
Al is het maar de winterpret in aanloop naar het nieuwe seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
harley schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:09:
[...]
Dus je zoekt een lichtere motor uit om hem vervolgens helemaal vol te hangen met van alles en nog wat om die gewichtsbesparing teniet te doen :?
Handvatverwarming, valbeugels en een mistlampen wegen niet eens op tegen alleen de topkoffer van de Africa Twin ;) Rijklaar zat de Twin op 260-270kg, de WR op 220. Grootste verschil tussen die bikes is de electronica, de WR heeft 3 ABS standen en verder niets. De Africa Twin was een rijdende computer, Carplay, ESP, wheelie control, verzin het maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie

Mijn ervaring tot nu toe is maximaal 3.000 km. Soms lijk ik wel een magneet voor oude schroeven, spijkers en andere scherpe ellende :'(

Ik ben aan het twijfelen of ik wat grovere banden wil nu, maar aan de andere kant wil ik de Pirelli's wel eens een keer oprijden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Kars schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:34:

Ik vind het altijd leuk om te lezen waar anderen gereden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:49
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:40:
[...]

- L12 van Waxweiler via Lambertsberg naar Oberweiler.
- L16 van Schönecken via Mürlenbach, Meerfeld naar Manderscheid.
- L29 van Gerolstein naar Salm.

[...]
Deze kan ik alleen maar beamen! :Y
Paar jaar geleden vanaf de A48 uit Koblenz naar Luxemburg gereden. Bij Daun de snelweg af en binnendoor naar Dasburg gereden. Bijna precies die weggetjes gereden, maar een kleine omweg gemaakt via Densborn (leuk stationnetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Modz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:14:
[...]

Dit is ook precies wat ik zocht, routes zijn ook welkom maar top tips nog meer, bedankt daarvoor!
Weet je wat het is; in die omgeving, vooral in de Vulkaneifel, kun je bijna niet verkeerd rijden.
Al mijn routes hebben wat dat betreft een verkeerd vertrekpunt; de Nederlandse grens.
Plus, meestal maak ik letterlijk op vrijdagavond even snel een route die ik zondags ga rijden. Het grootste deel van die leukste weggetjes klik ik gewoon uit mijn hoofd aan.

De echt goede routes, die getest zijn en waar op de juiste momenten tankstops of eetgelegenheden in zitten... Daar zit dan weer uren aan werk in. Dan ben je welkom om mee te gaan, maar die routes ga ik niet zomaar op internet zetten. En niet alle routes die ik heb, heb ik zelf gemaakt.

De paar keren dat ik eens een route heb gedeeld werd ik voor gek verklaard dat de kortste route 360km was. En dan komen normaal gesproken mijn thuis-vertrek-thuis kilometers er nog eens bij. :+
Jolke schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Deze kan ik alleen maar beamen! :Y
Paar jaar geleden vanaf de A48 uit Koblenz naar Luxemburg gereden. Bij Daun de snelweg af en binnendoor naar Dasburg gereden. Bijna precies die weggetjes gereden, maar een kleine omweg gemaakt via Densborn (leuk stationnetje).
Ah ja, bij Daun heb je vlak naast die rotonde bakkerij Schillinger zitten; ideaal voor een bak koffie en een goede lunch. :Y
Bij Densborn ook al regelmatig wat gegeten in de buurt van het bruggetje, en de wegen daaromheen zijn allemaal wel leuk speelmateriaal. :Y Veel van die weggetjes zijn tijdens corona ook nog eens goed aangepakt, waardoor er van tijd tot tijd echt superstrak asfalt ligt. Hopelijk is dat na de winter ook nog zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:19:
[...]

De paar keren dat ik eens een route heb gedeeld werd ik voor gek verklaard dat de kortste route 360km was. En dan komen normaal gesproken mijn thuis-vertrek-thuis kilometers er nog eens bij. :+
Welneeeee, meer dan prima die afstanden. Alleen heeft mijn volgende motor cruise control nodig of ik moet wat dichterbij komen wonen daar :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:19:
[...]

Veel van die weggetjes zijn tijdens corona ook nog eens goed aangepakt, waardoor er van tijd tot tijd echt superstrak asfalt ligt. Hopelijk is dat na de winter ook nog zo.
Ah, vandaar, het viel me op dat de wegen een stuk beter waren dan de vorige keer. Maar dat was al langer geleden, dus ik dacht zal wel aan mij liggen. :)

Ik probeer elke keer dat ik naar Luxemburg toe rijd een andere route te nemen. De snelweg via Kaiserlautern en Trier begint namelijk saai te worden. 2 jaar gelden via Cochem, Nürburgring, Ruhrsee en Sankt Vith gereden (was niet zo'n succes door het weer, dus die moet ik nog een keer doen), het jaar daarvoor via Koblenz en Daun. En vorig jaar ben ik onderlangs via Pirmasens en Saarbrücken gereden. Prachtige omgeving foor de Pfalz, maar veel stukken 2-baans.
Kortom, ik moet weer een nieuwe route uitzoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Melkunie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe is maximaal 3.000 km. Soms lijk ik wel een magneet voor oude schroeven, spijkers en andere scherpe ellende :'(

Ik ben aan het twijfelen of ik wat grovere banden wil nu, maar aan de andere kant wil ik de Pirelli's wel eens een keer oprijden :9
Je moet die banden ook niet opeten!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

5000-6000km. Maar hangt er vanaf wat je op noemt. Na 5000km worden ze mij te vierkant, maar sommigen wisselen al rond de 3000 omdat de randen van de noppen dan niet meer scherp zijn en minder grip hebben in zand.

Ik heb ze nog nooit kaal / tot op de profielgrens gereden.

Ik zweer bij Bridgestone AX41 AdventureCross op mijn 1200GS, veel stiller dan de Michelin Anakee Wild en veel meer grip op nat dan een Mitas of Metzeler.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Welneeeee, meer dan prima die afstanden. Alleen heeft mijn volgende motor cruise control nodig of ik moet wat dichterbij komen wonen daar :+
Ik denk dan eerder aan een zeker stel rijders dat 's avonds het ene na het andere sterke verhaal vertelde, en ze kenden alle routes van dat hotel wel. Of ik nog routes had. Tuurlijk joh! Toen ik ze met de Tomtom deelde (het aantal kilometers staat altijd in de bestandsnaam bij mij) begonnen ze al wat benauwd te kijken.

Die volgende ochtend ging ik vanuit dat hotel weer naar huis, en terwijl ik de koffers aan het monteren was hadden ze nog het idee om een stuk achter me aan te rijden. Prima, ik ging binnendoor naar Esch-sur-Sure in Luxemburg, zo'n 180 km. Van daaruit dan (uiteraard binnendoor) richting Nederland, maar dan hadden zij een mooi keerpunt om terug naar het hotel te rijden. Of al eerder, als ze dat wilden.

Toen ze de slijtage van mijn banden zagen gingen ze nog benauwder kijken en uiteindelijk besloten ze toch maar af te haken. :+ En dat terwijl die jongens op hun veel jongere en geavanceerdere KTM's zo hard en ver konden rijden. Althans, de avond van tevoren op het terras wel nog. _O-

- Dichterbij wonen moet je sowieso gaan doen als je later groot bent :+ -

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-02-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Ik denk dan eerder aan een zeker stel rijders dat 's avonds het ene na het andere sterke verhaal vertelde, en ze kenden alle routes van dat hotel wel. Of ik nog routes had. Tuurlijk joh! Toen ik ze met de Tomtom deelde (het aantal kilometers staat altijd in de bestandsnaam bij mij) begonnen ze al wat benauwd te kijken.

Die volgende ochtend ging ik vanuit dat hotel weer naar huis, en terwijl ik de koffers aan het monteren was hadden ze nog het idee om een stuk achter me aan te rijden. Prima, ik ging binnendoor naar Esch-sur-Sure in Luxemburg, zo'n 180 km. Van daaruit dan (uiteraard binnendoor) richting Nederland, maar dan hadden zij een mooi keerpunt om terug naar het hotel te rijden. Of al eerder, als ze dat wilden.

Toen ze de slijtage van mijn banden zagen gingen ze nog benauwder kijken en uiteindelijk besloten ze toch maar af te haken. :+ En dat terwijl die jongens op hun veel jongere en geavanceerdere KTM's zo hard en ver konden rijden. Althans, de avond van tevoren op het terras wel nog. _O-

- Dichterbij wonen moet je sowieso gaan doen als je later groot bent :+ -
_O- _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:23:
Ik ben pas verwend, woon maar op een uurtje van zowel eifel als ardennen :D
In de buurt rij ik eigenlijk amper nog, zo in het voorjaar wel eens om wat te wennen opnieuw. Daarna zijn het bijna altijd 'grote' ritjes richting zuiden.

Ardennen / Eifel is al tof rijden maar het valhalla om echt lekker bochtjes te rijden zijn voor mij toch de Spaanse Pyreneën. Als je daar een ritje maakt van sub 300km ben je op de middag terug aan het hotel :+

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Heidenau scouts gehad, gaan lang mee! maar heb ze snel weer vervangen voor tkc 80 destijds die slechts 8k meegaan met echt 50/50 gebruik.
Ik vond de TKC 80 dan ook zoveel beter/fijner dan de scouts dat het het mij waard was, maar ja als het om geld gaat is het voor iedereen anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 15:24
Ik heb er nu de TKC80's op zitten.
Hiervoor de Bridgestone Adventure cross AX41's.

Ik vind van die beide: de voorband van de TKC80 fijner in het zand en modder.
Achter juist andersom, achter vind ik de TKC erg makkelijk grip verliezen ten opzichte van de Adventure Cross.
Leuk om een beetje driftend de bochten uit te komen stuiven maar dat is niet echt doeltreffend wat betreft grip.
Je kunt er wel meer met de gas hand mee sturen zeg maar. Ook leuk.

Ik heb de Bridgestone's er een tijdje geleden af gehaald en de TKC's er op gelegd.
Niet omdat ze versleten waren maar omdat ik op een crossbaan (Landsard) ging rijden en ik daarvoor verse noppen wilde hebben.

Op de weg wint de Bridgestone overigens ruim.
Voor zo een grove band kun je er ongenadig hard mee hoeken. Geven meer vertrouwen dan de TKC's.

Volgens diverse tests is iets van 7 of 8 duizend wel de max met beide als je veel op de weg rijd zeker.
Houd je je maximale snelheid op de snelweg ongeveer op 120km, want anders stook je ze helemaal snel op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Ja bij tkc’s wil je zeker niet te plat door de bochten 😂 dan willen de buitenste noppen nog wel eens zenuwachtig “omklappen” en lijkt het er al snel op dat je achterkant je wil inhalen 😳 (de eerste keer dat je die grens vind is wel aparte gewaarwording)

Maar ikzelf had met de twin liever veel grip in het zand en de modder dan dat ik plat door de bochten kon, daarvoor had ik wel wat anders staan.

Kortom zoveel banden zoveel mogelijkheden, en gewoon wisselen van band en uitzoeken wat je bevalt.

• kneusteun
Ik zie net dat er van KTM een nieuwe SMT komt.
Soort on road 890 adv

https://www.ktm.com/en-int/models/sports-tourer.html

[ Voor 34% gewijzigd door kneusteun op 23-02-2023 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Jimmeh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Ik ben pas verwend, woon maar op een uurtje van zowel eifel als ardennen :D
In de buurt rij ik eigenlijk amper nog, zo in het voorjaar wel eens om wat te wennen opnieuw. Daarna zijn het bijna altijd 'grote' ritjes richting zuiden.

Ardennen / Eifel is al tof rijden maar het valhalla om echt lekker bochtjes te rijden zijn voor mij toch de Spaanse Pyreneën. Als je daar een ritje maakt van sub 300km ben je op de middag terug aan het hotel :+
Fijn is dat ja. Ik heb hier het Odenwald (tussen Frankfurt en Heidelberg) als achtertuin. Ideaal om op te stappen en meteen mooie routes te kunnen rijden. De afgelopen 3 jaar elke keer weer een andere route gerden, dus ik ken letterlijk elk weggetje hier. Ziet er interessant uit in Calimoto. :P

Zoals het weer hier de afgelopen dagen was, krijg ik alweer zin om te touren. Eerst een nieuwe accu bestellen, die heeft zijn beste tijd gehad na 7 jaar. Varta AGM wederom en een klein beurtje.

Zwarte Woud vorig jaar is goed bevallen, maar ik wil ook wel weer door de Vogezen touren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:47
Zo, even een beetje achterstallig onderhoud laten doen. Nieuwe filters, alle vloeistoffen ververst, remblokken e.d. gedaan en 2 nieuwe bandjes. Overgestapt van Metzeler naar Pirelli Angel GT's. Die Metzelers waren al aardig vierkant, dus slecht vergelijkingsmateriaal, maar wat een verschil!

Ook op de bankrekening overigens.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22

4x2

lộn xộn quá

Zo, de Forza is voorzien van een chinees TPMS setje, zo eens tanken, kijken of het uberhaupt werkt.
En dan staat ie klaar om morgen gezellig naar de motorbeurs te gaan :+

Misschien zo de virago ook even aftanken, voordat de chinese tank er onderuit roest.

[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 23-02-2023 15:02 ]

leeg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Kwam deze tegen en ik vond hem wel grappig, dus even delen met mijn GoT motor maatjes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vp6IrtP4TCho4jCBEZ5-tsP1I4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X02g7cnVdIZYqmovFrdTO9gh.jpg?f=user_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:00

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Niks mis mee toch? Grammatica niet helemaal voutloos maar wel volledig duidelijk en er zit best een kern van waarheid in :+

Net terug van de motorbeurs, maar goed dat ik met de motor gegaan ben, heb ik tenminste nog 2 keer 45 min lekker op de motor kunnen rijden, anders was het helemaal zonde van de tijd. Big Twin beurs was zoveel leuker.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:51:
Ik heb er nu de TKC80's op zitten.
Hiervoor de Bridgestone Adventure cross AX41's.

Ik vind van die beide: de voorband van de TKC80 fijner in het zand en modder.
Achter juist andersom, achter vind ik de TKC erg makkelijk grip verliezen ten opzichte van de Adventure Cross.
Leuk om een beetje driftend de bochten uit te komen stuiven maar dat is niet echt doeltreffend wat betreft grip.
Je kunt er wel meer met de gas hand mee sturen zeg maar. Ook leuk.

Ik heb de Bridgestone's er een tijdje geleden af gehaald en de TKC's er op gelegd.
Niet omdat ze versleten waren maar omdat ik op een crossbaan (Landsard) ging rijden en ik daarvoor verse noppen wilde hebben.

Op de weg wint de Bridgestone overigens ruim.
Voor zo een grove band kun je er ongenadig hard mee hoeken. Geven meer vertrouwen dan de TKC's.

Volgens diverse tests is iets van 7 of 8 duizend wel de max met beide als je veel op de weg rijd zeker.
Houd je je maximale snelheid op de snelweg ongeveer op 120km, want anders stook je ze helemaal snel op.
Mijn achterband heeft een slow leak.. dus tijd voor andere banden.. wou toch al wat meer off road banden hebben..
Dus TKC70/TKC70rocks combo weer (net als op de V7).. net iets meer weggericht dan jouw TKC80s maar ik ga ook minder de modder in dan jij :)

Verder net een eBay koopje (2e hands) binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OwjN5D6uwycalQld9KOheDpIac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0yzAOomorZuaPSRVzxxLR0rg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQa4TaXTcXc-uzQ2_GPcqLf5HL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TfFbNXdQYTJN1VrHFVDae1Aj.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wel interresant voor mensen die offroad banden zoeken:

• DrivinUCrazy
botoo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:37:
@LankHoar Niks mis mee toch? Grammatica niet helemaal voutloos maar wel volledig duidelijk en er zit best een kern van waarheid in :+

Net terug van de motorbeurs, maar goed dat ik met de motor gegaan ben, heb ik tenminste nog 2 keer 45 min lekker op de motor kunnen rijden, anders was het helemaal zonde van de tijd. Big Twin beurs was zoveel leuker.
Als je geen interesse hebt in choppers / big twins zoals ik, hoe interessant is de motorbeurs dan nog?
Wat was wel leuk, en wat viel er tegen?

Pagina: 1 ... 459 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.