Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 458 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.105 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:00:
Al slaan die afsluitingen nergens op.
Nouja...het is het resultaat van het negeren van het probleem. Door ons, de dealers en de belangenorganisaties. Nu worden ze wakker en verzinnen ze allerlei acties, maar dat had zeg maar 20 jaar geleden een keer moeten gebeuren. Toen werd er ook al steen en been geklaagd door de bewoners van voornamelijk dijkwoningen en elders langs mooie weggetjes. Tuurlijk zijn er ook andere verkeersdeelnemers die overlast geven, maar die zijn minder makkelijk te weren, want dat zijn de doorsnee Nederlanders (fietsers, wandelaars). Motorrijders vormen geen significante groep stemmers. Dus je verliest geen of nauwelijks stemmen aan het afsluiten van een weg/dijk voor motoren. Dat is heel simpel gezegd het probleem.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet onze eigen schuld is. In motorbladen werd steeds genoemd dat een vet uitlaatgeluid, het maken van wheelies en stoppies erg belangrijk is voor je imago. Niemand maakt zich druk om de overlast. De belangenorganisaties als MAG, KNMV e.d. hebben het nooit nodig gevonden om actie richting haar leden te ondernemen om te voorkomen dat zoveel mensen met herriepijpen rond gingen rijden. Maar nu wel de vermoorde onschuld uithangen nu er zoveel wordt afgesloten. En geloof me: die wegen gaan gewoon niet meer open voor ons. En dat hebben we echt aan onszelf te danken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Er is bij mijn weten tot nu toe nog maar één onafhankelijk onderzoek geweest naar onnodig geluid door motorvoertuigen en dat was de proef met geluidspalen in Rotterdam een aantal jaar geleden. Daaruit bleek dat veruit de meeste overlast werd veroorzaakt door rondcruisende auto's. Overlastgevende motoren waren ver in de minderheid, maar daaronder zaten helaas wel de weggebruikers die individueel het hoogst aantal db's produceerden.
Persoonlijk denk ik dat de extreme overlast van die paar motoren een bias veroorzaakt waardoor bij geluidsoverlast van motorvoertuigen al snel altijd aan motoren wordt toegeschreven.

Het overgrote deel van alle gemeten voertuigen (dus ook de motoren) veroorzaakten trouwens geen onnodig geluid. Daarom ben ik het ook niet eens met de opmerking van @mphilipp dat wij het echt aan onszelf te danken hebben. Dat is een generalisering waar ik mijzelf, en het merendeel van de motorrijders die ik ken, niet in herken. Die hebben helemaal niet de behoefte om veel geluid te produceren maar willen graag van hun motor genieten zonder daar anderen mee lastig te vallen. Maar in plaats van de overlastgevers aan te pakken wordt helaas iedere motorrijder in het verdomhoekje geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
cyntax schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:02:
[...]
(...) Maar wat motoren betreft zie ik soms dezelfde gast tot wel 20x op een dag langs rijden in de straat en daar zijn er dus meerdere van, liefst met aftermarket uitlaat zonder killers erin. (...)
Vaak te herkennen aan een Roof Boxer :')

Heb het niet zo met "zulke" lui. Op een parkeerplaats langs een dijkweg wel eens oprecht vriendelijk gevraagd of het ook met db-killer kon. Toen kreeg ik me toch een grote mond terug. Toch jammer. En logisch dat niet-motorrijders geen onderscheid kunnen maken tussen de liefhebbers en de aso's (om het maar even zo te zeggen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:30:
Er is bij mijn weten tot nu toe nog maar één onafhankelijk onderzoek geweest naar onnodig geluid door motorvoertuigen en dat was de proef met geluidspalen in Rotterdam een aantal jaar geleden. Daaruit bleek dat veruit de meeste overlast werd veroorzaakt door rondcruisende auto's. Overlastgevende motoren waren ver in de minderheid, maar daaronder zaten helaas wel de weggebruikers die individueel het hoogst aantal db's produceerden.
Persoonlijk denk ik dat de extreme overlast van die paar motoren een bias veroorzaakt waardoor bij geluidsoverlast van motorvoertuigen al snel altijd aan motoren wordt toegeschreven.

Het overgrote deel van alle gemeten voertuigen (dus ook de motoren) veroorzaakten trouwens geen onnodig geluid. Daarom ben ik het ook niet eens met de opmerking van @mphilipp dat wij het echt aan onszelf te danken hebben. Dat is een generalisering waar ik mijzelf, en het merendeel van de motorrijders die ik ken, niet in herken. Die hebben helemaal niet de behoefte om veel geluid te produceren maar willen graag van hun motor genieten zonder daar anderen mee lastig te vallen. Maar in plaats van de overlastgevers aan te pakken wordt helaas iedere motorrijder in het verdomhoekje geplaatst.
Er is natuurlijk wel een verschil in de plaatsen. Rotterdam is hardly de plaats waar motorrijders doorgaans hun rondjes toeren. De dijken zijn daar veel populairder voor. Ik woonde tot 3 jaar geleden in Gorinchem en daar komen best veel motoren omdat het redelijk gunstig ligt aan allerlei motorroutes (de oude Lek&Linge route bv). Dus daar kwamen best vaak hele hordes motoren voorbij. Veel meer dan in Rotterdam, maar ook hier is het af en toen net Daytona.

Dus ja, als je in Rotterdam gaat meten, krijg je meer auto's die herrie maken omdat er hier meer Sjonnies wonen die de boel opfokken. Maar ga je in Harmelen staan, garandeer ik je een omgekeerde uitkomst. Daar durf ik best een aardig bedrag op te zetten. En ik blijf er ook bij dat er veel meer motoren met herriepijpen zijn uitgerust.. Gewoon logica. Bij een motor is het een klusje van een uurtje en ook de investering is lager. Bovendien zijn er ook velen die gewoon de boormachine erbij pakken en gaten boren in de db killer of deze helemaal weghalen. Bij een auto is het wat meer werk.

En we hebben het 100% aan onszelf te danken. Dat is gewoon een feit. We hoeven er niet eens over te discussiëren. Niemand heeft ooit motorrijders aangesproken op het rondrijden met die blèrpijpen. Nee, want dat was stoer. En er tegen ageren was dat niet. Dan was je een zeurpiet. Nou, nu hebben de zeurpieten gewonnen en je kunt hoog of laag springen, maar het zat er gewoon aan te komen. Ga voor de gein maar eens aan een dijk staan. Het horen en zien vergaat je als er weer een clubje voorbij komt. Wie er nog aan twijfelt heeft onder een steen gelegen of is gewoon stokdoof. Ik ageer er al jaren tegen omdat ik het zag aankomen. Maar als die stoere jongens vinden het veel te mooi als hun motor lekker veel herrie maakt. Nou, bedankt hoor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58
botoo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:54:
Niet zo gek dat motoren meer opvallen dan auto's. Een auto heeft nu eenmaal veel meer uitlaat dan motoren dus zal een motor per definite meer geluid produceren.
Hangt ook wel heel erg van de motor af.
Mijn motor hoor je stationair niet eens. Het blok en het trillen van de gehele fiets maakt meer herrie.
En als ik langs zo'n tijdelijk barrière (staal/beton) rij, hoor ik meer bandengeruis en motor geluid dan uitlaat-herrie met de fabrieksuitlaat. (Het model wordt helaas al 25 jaar niet meer gemaakt)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

iMars

Full time prutser

Sinds gisteren heb ik een nieuw fietsje: KTM 1290 SA-R uit 2020

Wilde een andere rijstijl/zithouding en was gecharmeerd van de Super Tenere, Africa Twin en Super Adventure. Tenere viel af omdat deze niet meer gemaakt worden, en de Africa Twin was me net ff te duur. De 1290 kwam op het juiste moment op mijn pad. Wat rijd die lekker man O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuOTbFjJQpOkYCDzM0u0_dDfBqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqJFwrsosAkz2cprnfKG2ZAx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-GLyZM_0WDlSxK1-0B6YSlcdGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n45HMywzJ01cwSlTRBJVubzj.jpg?f=fotoalbum_tile

@timmie271 @lolgast Kan een van jullie de openingspost aanpassen en mijn SV1000N vervangen voor een KTM 1290 Super Adventure R? O+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een nieuwe eerste fiets. Tracer 700 uit 2016. Begrensd op 35kW, maar is voor mij eerst nog vlot genoeg. Mag ik ook an de startpost worden toegevoegd? Regio Gelderland -> Doetinchem

En foto’s plaats ik natuurlijk vanavond even.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 20:55
Goed bezig allemaal _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:24:
Ook ik heb een nieuwe eerste fiets. Tracer 700 uit 2016. Begrensd op 35kW, maar is voor mij eerst nog vlot genoeg. Mag ik ook an de startpost worden toegevoegd? Regio Gelderland -> Doetinchem

En foto’s plaats ik natuurlijk vanavond even.
Ha, da's bij mij om de hoek en ik kom daar regelmatig :) Ik zal m'n ogen open houden!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Ha, da's bij mij om de hoek en ik kom daar regelmatig :) Ik zal m'n ogen open houden!
Ik zie het, zal sowieso jouw kant vaak op rijden, mooie wegen daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Hmm, ik zie dat mijn gegevens in de startpost niet meer kloppen, zou iemand dat kunnen aanpassen?

De Z900 mag eruit worden gehaald, die heeft een nieuw baasje gekregen.

Toevoegingen:
Ducati Monster 821 2018
Kawasaki Ninja ZX6R 2006

Mijn vriendin heeft haar Monster 797 nog steeds. Van haar Street Triple R hebben we nog geen fatsoenlijke foto's, die komen later.

@Verwijderd Grote kans dat wij elkaar ook weleens gaan tegenkomen dan, ik ben ook geregeld in de buurt van Doetinchem onderweg met de motor :w

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Zat al weken te twijfelen, maar gisteren de knoop doorgehakt, deze zomer doe ik hier aan mee.
Nu al heel veel zin in! :)

https://www.teneretraveltrophy.com/nl/editie-2023/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PXMk1BB.png

Volgens mij zijn er wel meer Ténéré-rijders in dit topic dan in de openingspost zijn. Nog meer die meegaan toevallig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 14:26
Yes, ik heb mezelf een aantal weken terug ook ingeschreven! Lijkt me een heel leuk avontuur!

Ben jij ook voor het dealer pakket gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@mark_78, jazeker, beetje lui mag hè :+
Heb wel nog wat extra vrije dagen er achteraan gepakt dus misschien dat ik voor de terugweg zelf ga rijden, maar eerst maar eens zien hoe de vlag er dan bij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 08:11
Beetje een gekke vraag, op welk moment / temperatuur besluiten jullie om winterhandschoenen aan te doen?
Ik heb zo weer rijles, en ik twijfel tussen m'n verwarmde winterhanschoenen of zomerhandschoenen.

Ik twijfel bij deze temperaturen altijd, misschien hebben jullie er een 'ezelsbruggetje' voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
Ik ben ook voor het gemak gegaan. Thuis krijgt mijn vrouw het die week met onze jonge zoon en 2 honden al druk genoeg.. Ze stelde het wel op prijs als ik dat weekend weer terug zou zijn. Dus lekker met de luxe bus terug en later mijn motor ophalen bij de dealer hier om de hoek.

Na een weekje "spelen in het zand" zou ik de terugreis ook alleen leuk vinden als ik daar meerdere dagen voor uit zou kunnen trekken!

Heb jij al veel ervaring offroad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
Hunter98X schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:59:
Beetje een gekke vraag, op welk moment / temperatuur besluiten jullie om winterhandschoenen aan te doen?
Ik heb zo weer rijles, en ik twijfel tussen m'n verwarmde winterhanschoenen of zomerhandschoenen.

Ik twijfel bij deze temperaturen altijd, misschien hebben jullie er een 'ezelsbruggetje' voor.
Hangt er vanaf hoe lang ik op de motor moet zitten,. Maar onder de 6 graden trek ik ze meestal toch wel aan. Daarboven voldoen normaal gesproken mijn gewone winterhandschoenen ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik zeg fingerspitzengefühl :+ Ik heb zomerhandshoenen en winterhandschoenen, de laatste zijn goretex. Dus eigenlijk wanneer het weer al slechter begint te worden, regen. kou etc, doe ik al mn winterhandschoenen aan.

Maar met mijn mooie nieuwe aanwinst moet ik dat herzien. Handvatverwarming is zoooooo lekker O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:35
Met handkappen of verwarming is het nooit echt nodig bij mij.
Heb winterhandschoenen gekocht, en nooit gebruikt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

@Hunter98X als je met dit weer AVB hebt dan zou ik zomerhandschoenen aandoen. Met AVD heb je meer rijwindkoeling dus dan zijn winterhandschoenen wel fijner, als het toch te warm is dan zet je de verwarming uit.

En vanaf vanmiddag weet je het zelf beter :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 23-09 13:15

Ik heb als ik twijfel eigenlijk altijd beide bij me. Begin meestal met de winter handschoenen (niet verwarmt, maar mijn handvatten wel), en als het me warm genoeg lijkt (het eerder genoemde fingerspitzengefühl) dan stop ik even en wissel ik van handschoenen.

Echter zie ik dat het om rijles gaat, dan zou ik voor AVB zoveel mogelijk kiezen voor zomer handschoenen, en met AVD voor winter handschoenen als het onder de 7 graden is. Ik had destijds het geluk dat mijn les motor voorzien was van handvat verwarming

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
@mark_78, bovengemiddeld denk ik, want de meeste mensen rijden natuurlijk nooit offroad dus dat heb je al snel denk ik :+
Ik vind het moeilijk om in te schatten wat mijn eigen niveau is, ik rij ook vrijwel altijd alleen.
Ben wel een paar jaar al wat aan het aanrommelen op de Nederlandse zandpaden en dat gaat me altijd wel aardig af met een V-Strom en KLX 250. De Trans Euro Trail van Groesbeek naar de Belgische grens ook tegen weinig problemen aan gelopen, maar daar blijft het eigenlijk wel bij. Ik doe wel alles op het gemakje.
Wel van plan om voor juni nog wat uurtjes ervaring op te doen. De Tenere heb ik pas sinds deze zomer en heeft nog maar 150 kilometer zand gehad, dus dat moet ik nog wel even opbouwen :)

Hoe is het bij jou, wel veel ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Melkunie op 17-02-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:28:
[...]
Maar met mijn mooie nieuwe aanwinst moet ik dat herzien. Handvatverwarming is zoooooo lekker O+
Handvatverwarming is zeker lekker, maar ik heb én verwarming én handkappen, en nog steeds koude vingers. Handvatverwarming werkt ook alleen van binnen uit, terwijl de meeste kou juist aan de buitenkant zit, ben met een schuin oog ook aan het kijken naar verwarmde handschoenen, maar gezien de moeite die ik moet doen om passende normale handschoenen te vinden vrees ik dat de meeste verwarmde ook niet echt zullen passen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Verschilt ook per persoon enorm.
Ik trek in de winter met vissen geen handschoenen aan en zit de hele dag met mijn klauwen in het water te grijpen.
Mijn vismaat zit dan constant met handschoenen en van die knik dingen die verwarmen te kutten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
MitchellHearth schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:
Meet my new baby!!!

[Afbeelding]

BMW F750GS uit 2020. Full-option, alle pakketten zitten er op. Cruise control, key-less, shift assist/quickshifter, verwarmde handvatten, LED verlichting etc. Ik vond het echt heel comfortabel rijden t.o.v. wat ik gewend ben (heb veel relatief sportieve motoren gehad).

Volgende week kan ik 'm ophalen, kan niet wachten :). Voeg mij maar alvast toe in de OP, kom uit omgeving Groningen.
Van harte gefeliciteerd en nog even volhouden met wachten! Heb hetzelfde model maar dan uit 2019. Ook zo'n beetje met alle opties. Bevalt mij zo goed dat ik er elke rit met een brede grijns op zit. Het is mijn eerste motor dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSuIOJOu2jZgbIWV5h_KDsLMRUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0YNBuCh0aReZx2EVjOnUKmw.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast @LankHoar @timmie271 Kunnen jullie die van mij toevoegen aan de OP? BMW F750 GS uit 2019, provincie Zuid-Holland.

[ Voor 6% gewijzigd door RealPG op 17-02-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19

Als het weer warmer wordt heb ik vaak beide mee. 's ochtend nog de winter en 's middags de dunne. Net als mid zomer, 's morgens de zomer en 's middags de doorwaai handschoenen aan,

Leve de koffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
RealPG schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Van harte gefeliciteerd en nog even volhouden met wachten! Heb hetzelfde model maar dan uit 2019. Ook zo'n beetje met alle opties. Bevalt mij zo goed dat ik er elke rit met een brede grijns op zit. Het is mijn eerste motor dus heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet.
[Afbeelding]

@lolgast @LankHoar @timmie271 Kunnen jullie die van mij toevoegen aan de OP? BMW F750 GS uit 2019, provincie Zuid-Holland.
Ik weet waar en wanneer die foto gemaakt is :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16
Dat zit ik dus ook altijd te zoeken, of ik die plaats weet. Maar bij deze, nee. :P
Veel nauwkeuriger dan Duitsland kom ik met deze foto niet.

Leuk in van die motorreisblaadjes. "Deze bijzondere rode rotsen zie je heel veel in de Pfalz!" --> Ah, de L478 vanuit Eppenbrunn naar Fischbach bei Dahn. Na 300m heb je rechts die parkeerplaats. En dan zie je mijn vriendin weer kijken. _O- :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealPG
BM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:13:
Ik weet waar en wanneer die foto gemaakt is :+
Klopt, goed gezien! Onze gedeelde groepstrip afgelopen najaar. Voor mijn gevoel alweer tijden geleden :)

[ Voor 20% gewijzigd door RealPG op 17-02-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealPG
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:23:
Dat zit ik dus ook altijd te zoeken, of ik die plaats weet. Maar bij deze, nee. :P
Veel nauwkeuriger dan Duitsland kom ik met deze foto niet.
Vooruit, ik zal je wat helpen. Zelfde plek maar dan de andere kant op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCkkhyUTUgS4H6-N2uMM2spulHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwftW9cpi5vVVdFdpMIJHSTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK499tMrS1EsjeQK1cSKyyaFF7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0cjux9kgZgPY73z9DqnIwKw.jpg?f=fotoalbum_large

Spiegels staan niet goed want garagedeur is redelijk smal. Dit is m dan, compleet in t zwart en geen krasje te bekennen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
RealPG schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Vooruit, ik zal je wat helpen. Zelfde plek maar dan de andere kant op.
[Afbeelding]
Ik neig naar de Rijn in plaats van de Moezel (dan had ik wat meer wijngaarden verwacht op de hellingen). Dat kasteeltje is het enige echte herkenningspunt, maar daar zijn er zoveel van... Geen veerboot of herkenbare brug in beeld. Dus ik geef het op. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44
Ik heb de neotec 2 xxl helm gekocht maar hij zit niet top. Net 50 min met mijn scooter gereden (heb nog geen rijbewijs A) dus even zo. Maar hij drukt wel erg op mijn voorhoofd.

Trekt dat bij later? Ik heb geen koppijn maar echt lekker zit hij niet. Mss morgen maar eens de C5 goed testen.

Of kan het nog goedkopen? Ik hoorde ergens dat hij mss wat groter wordt van binnen als je hem langer hebt?

En hij besloeg ook nog eens, dacht dat die pit zo goed was? Moet je die goed schoonmaken? Mss heb ik er met mijn handen aangezeten?

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 17-02-2023 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Op het voorhoofd steunt de helm meestal af, dus dat gaat niet veel meegeven. Dat gaat hoofdpijn opleveren als de snelheden wat hoger worden en de helm wat meer tegen je hoofd wordt gedrukt.
Ik vermoed dan ook dat de pasvorm gewoon niet bij je hoofd past.

Ik heb dat gehad met een HJC. Daarna overgestapt op Schuberth en alle klachten waren weg.
Kortom: passen en goed laten voorlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Helmen die zoeen horizontale lijn voelen over je voorhoofd passen je hoofd niet.
Ik dacht week of twee geleden een leuke BMW 7 helm te kopen, maar kwam er toen achter dat ie gewoon mijn hoofd niet past met te veel druk op mijn voorhoofd en direct zoeen lijn.... dat komt nooit goed.
Toch maar de C5 proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:03

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:25:
Ik heb de neotec 2 xxl helm gekocht maar hij zit niet top. Net 50 min met mijn scooter gereden (heb nog geen rijbewijs A) dus even zo. Maar hij drukt wel erg op mijn voorhoofd.

Trekt dat bij later? Ik heb geen koppijn maar echt lekker zit hij niet. Mss morgen maar eens de C5 goed testen.

Of kan het nog goedkopen? Ik hoorde ergens dat hij mss wat groter wordt van binnen als je hem langer hebt?

En hij besloeg ook nog eens, dacht dat die pit zo goed was? Moet je die goed schoonmaken? Mss heb ik er met mijn handen aangezeten?
Die neotec 2 kunnen ze op maat maken hé, personal fitting laten doen. Soms gratis soms iets van €60,-

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
A13X schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:01:
[...]

Die neotec 2 kunnen ze op maat maken hé, personal fitting laten doen. Soms gratis soms iets van €60,-
Ze gaven aan dat dat bij hoofd niet kan, alleen de andere kussens.

Hij gaat terug, koppijn erna dus geen goede maat helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En wbt kleur, heeft het zin om een witte helm te nemen zodat je meer opvalt? Of is dat onzin en is zwart ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
GooBall schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:32:
Helmen die zoeen horizontale lijn voelen over je voorhoofd passen je hoofd niet.
Ik dacht week of twee geleden een leuke BMW 7 helm te kopen, maar kwam er toen achter dat ie gewoon mijn hoofd niet past met te veel druk op mijn voorhoofd en direct zoeen lijn.... dat komt nooit goed.
Toch maar de C5 proberen....
Maakt Schuberth nog steeds de bmw helmen of is dat iets van vroeger? Met andere woorden, zou die niet dezelfde pasvorm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 20:17

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:19:
En wbt kleur, heeft het zin om een witte helm te nemen zodat je meer opvalt? Of is dat onzin en is zwart ook prima?
Zeker als je van plan bent woon-werk en/of in het donker te rijden is een witte of gele helm wel een voordeel. Hoe beter die auto's je zien des te veiliger het is (zeg ik als iemand die vaak genoeg met de auto in de file staat)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:36:
[...]

Maakt Schuberth nog steeds de bmw helmen of is dat iets van vroeger? Met andere woorden, zou die niet dezelfde pasvorm gebruiken?
BMW maakt hun eigen helmen nu, maar kan best dat de Schuberth alsnog dezelfde form aanhoud, dat alle duitsers ongeveer hetzelfde zijn. Dan wordt het weer naar de Japanese helmen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

BM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Handvatverwarming is zeker lekker, maar ik heb én verwarming én handkappen, en nog steeds koude vingers. Handvatverwarming werkt ook alleen van binnen uit, terwijl de meeste kou juist aan de buitenkant zit, ben met een schuin oog ook aan het kijken naar verwarmde handschoenen, maar gezien de moeite die ik moet doen om passende normale handschoenen te vinden vrees ik dat de meeste verwarmde ook niet echt zullen passen
Tja, zoals ik al zei: fingerspitzengefühl :+
Iedereen is verschillend. Ik had ook enorme moeite om goed passende handschoenen te vinden. Heb nu paar zomer en winter en zitten heerlijk. Op m’n vorige motor (SV1000 naked) kreeg ik op een korte rit naar werk (10~15min snelweg) al koude vingertoppen, supper irri voor remmen en koppeling. Nu met de KTM en handvatverwarming en kappen geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52

Vroeger reed ik met mijn doorwaai zomerhandschoenen tot het vroor
Helaas ben ik ook ouder aan het worden en gebruik ik de reguliere winterhandschoenen al bij een graad of 3 tot 5. Heb tijdje terug zelfs verwarmde handschoenen gekocht maar nog niet gebruikt om eerlijk te zijn. Daarvoor is het niet meer koud genoeg geweest.

Heb nu dus weer 4 paar handschoenen,
Doorwaai, dunne waterdichte, dikke waterdichte en de verwarmde.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark_78
Melkunie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:07:
@mark_78, bovengemiddeld denk ik, want de meeste mensen rijden natuurlijk nooit offroad dus dat heb je al snel denk ik :+
Ik vind het moeilijk om in te schatten wat mijn eigen niveau is, ik rij ook vrijwel altijd alleen.
Ben wel een paar jaar al wat aan het aanrommelen op de Nederlandse zandpaden en dat gaat me altijd wel aardig af met een V-Strom en KLX 250. De Trans Euro Trail van Groesbeek naar de Belgische grens ook tegen weinig problemen aan gelopen, maar daar blijft het eigenlijk wel bij. Ik doe wel alles op het gemakje.
Wel van plan om voor juni nog wat uurtjes ervaring op te doen. De Tenere heb ik pas sinds deze zomer en heeft nog maar 150 kilometer zand gehad, dus dat moet ik nog wel even opbouwen :)

Hoe is het bij jou, wel veel ervaring?
Ik ben zeker geen expert in het zand, maar ik vermaak mezelf wel altijd enorm als ik offroad rijd! Ik pak af en toe wat offroad stukjes mee als ik in mijn eentje ga rijden. Vrienden die ook motor rijden mopperen al als er een kort gravel stukje in de routes zit..
Ik heb een aantal keren een dagje offroad-cursus gedaan, daar wel het een en ander geleerd. Maar ik ben nog wel duidelijk een beginner, voor mij NOG geen driftende bochten in het zand.. Mijn tempo is ook standje "op mijn gemak".
De Tenere daagt mij wel veel meer uit om offroad op te zoeken dan mijn oude Africa Twins dat deden!

Ook leuk dat de Trophy begint met een dag "mix van masterclasses, clinics, workshops en outrides"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hopelijk staat TomTom op de Motorbeurs en dan het liefst met een aanbieding :+ Ik ga voor de 550 denk ik maar de verkoper mag me eerst eea uitleggen/demonstreren mbt inladen van GPX en het aanpassen van route's onderweg.

Momenteel gebruik ik TomTomGo op iPhone en dat Mydrive werkt niet. Heeft iets met iPhone te maken maar voor dat ik tot aanschaf van 550 overga wil ik de werking ervan wel graag zien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

TweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:18:
[...]
Ze gaven aan dat dat bij hoofd niet kan, alleen de andere kussens.

Hij gaat terug, koppijn erna dus geen goede maat helaas :(
Wat je zou kunnen proberen, eigen risico, bye bye garantie, levensgevaarlijk, kittens gaan dood enzo, is op het drukpunt op je voorhoofd een hete lepel in het schuim drukken en/of met een mesje wat schilfertjes wegsnijden.
Dat heb ik bij mn Airoh zomerhelm ook gedaan, ergens een randje wat afgerond met een mesje en daarna had ik er geen last meer van.

leeg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
Vandaag maar weer eens verder gegaan met de Virago (jaja ik weet het, de vorige keer / vorige week zei ik dat het project was afgerond), en heb ik mijn 'oude' zijkoffers er weer op gemonteerd

Na eerst wat verschillende mock-ups gedaan te hebben, wist ik waar ik de koffers ongeveer wilde hebben:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DAjP5xtLCayy33G8mFmWBC58mykobqzZDKThSMU0UGylgT8DOdZoJx6wjgtieVwpwnC7cYSi_4xSAGJlhjswQkMf4jUCSkISSzAjNHf9oiuSPKWIIsV2LCnOZubp2TyvzamkKZhKUS3YumDszIhqZ70g=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8Dwoy2unI7CJazAcaI2d4OTRD9TjHxNP1v2AD0CEJjSYONir_hGWk9iQC1KNIELg9lTCH8gaaNUr9j5AGQJhU97moX1_Lhrfuu9Uq2x2l7jnjKVzsG3qDyH4DbgbX5gzFVFituv8YiDk5RsVd4MBFl5Bg=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DOmFeuqJWOMzJWz6Fn8HX79PV4bf9jznk5Q-X6aX5Ga2fSDQBlH3OmCe26Rig-077kvmACCbh98uefx6avGHK43SFZE2gNCCVVyGDxd8Oi2SEPqiBtEVYVfgoJmjlhfSngxvkiFLFVQyjsBGCOYYIPUg=w721-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CGRLYefEMNmjMyDTMqL9xa6b2QpjcjznsivMxOzowymI517R7XL9d9t83794zUJhje5wAJqMrcFCuzcTBtTr3APN8qeQNI51MHyQguSt7fLmhx1ci6BuBX3s2fcqsDBmdhLfp3Xc-h3nXDZytu8xw1xw=w1282-h961-no?authuser=0

Vervolgens begonnen met het een en ander te demonteren om te bepalen waar en hoe ik ze vast zou gaan zetten

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8B-n8wJORnnocx0fIvT2cJRmgzzMPiD997IRZT5VNBSDENi5OrMzNK4evUuLGgFx_jpEZ1SlmW8hewizWSU8y0nAILqkzJV6BBi0c4PuDNw8lrzzC7311FJhWCSW5rALj7NZ8w1KeiqATEAgPzRrHuHUg=w1282-h961-no?authuser=0

Gelukkig had ik de originele beugels van de koffers nog ergens rondslingeren, dus die moesten er maar op gaan komen (had ze de vorige keer bevestigd aan de tassenbeugels van Yamaha)

Verder demonteren en passen en uitmeten hoe de beugels en de koffer moet komen te zitten

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CPMHxZwim2Y3nu4wIYyEoVqzWp8EGrLWuF2M1mpcp3mnALHtnoovrCMi0stM9hDrasnfi3g6fux4CuC4sRPPSBfxFAMKacUqseqor7TM8O-z1jz8VuOKBWBcWbU8CGcK4hV4SnBNR4whIbh4MW6bNbRw=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CvtBoYYfoO8dteHxZE9OcG9nyKFFHEtksZXKFpwCDHTMAiDHyx0lhmToPVJXR35ABW42dpsb2U36hD-dnO0cKF0Q5gQwLUEwPtZFYN5Id1yn8ntB6haos4ZeRH9r7qP8rBP3XLpuKYNV7Xiu3mTjQYNQ=w721-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8D3rT7CHJ2nqOgwt7-p-xFhAiJnziOdgMjXKhO8lB2K20Jk6Ma8CqrTDzrr9wp7JjmiS4U3CBBZxnCg4l3GGBJJt830FE-nSCLWwMto63vcwKZyHQqc_BVNRzjiioQInDCAYn0-GW8-k9uGAfGcNy77vA=w1282-h961-no?authuser=0

En toen ik de positie goed had bepaald, nieuwe gaten in de koffers gemaakt, en deze gespiegeld voor de andere zijde

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CxMF-D6aWwJ-NzOAgHZBEJImv2YTg3Cbf96hjrjC6gUCbxzvf2Kq6qmxaqDv-g_FWv8Dxw7NtHvu_4KfZZ8ozA3dQgMLrgOjtnX-tQHrC09nXG2OP0JMqd1RbJ8AVJfGVutNkbWy4J8V110G_0Hp6sQg=w721-h961-no?authuser=0

Tussendoor nog even het idee gekregen om de originele sissybar weer te monteren (maar dat gaan we niet doen)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8BKLiss0i4D1NWdsYOf3B_nTtDIryn3u_Gz1eqJOxScPaNn-kGFjyiXePXSmmQJ7TgExvMQ8eLfjhjl8xQjagS1C2TUvlvspdVrOsU4JWYm1tx6MdfREOFA2wGyj9SW1yhC6ze4Rx21zYfvkYTVZ_qABg=w721-h961-no?authuser=0

​Even proefpassen of het een beetje goed staat en past, voordat alles weer definitief word vastgezet en terug word gemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8C9kcJ58ZVEVc_WXD3lCXhydFdf7LQNDWUB2sk7x22Ol_GwMmgvM7ZDbEfhp_uHYex1TNWuX6bzP0-3kYkqm8lweJT4uBpVfWehDXgU2M1-NNllVYKl2JGITn0PJrtLF8dY9ZUhjsrQBMoWBApga_XY-w=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8Cj7N_CP3SHXNbyjW8EAeGTkqCOsl8cMPvsXp4ZgSAOtaCi2D8ug6dms42b_qKJEYIXUkzV79S2jwmA-A4uGI5dn4gr4iVcMMRSWf1LaqxiZn5jRy1Mz7P_xBSs4-ojg3d1DFAQu-IdZ8UXF8OtiqKkTg=w1282-h961-no?authuser=0

En alles weer vast op zijn plekje!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8COJW-WjifD1wIz6ZxIVxAruOmKqDcsRTqZFRjgiX15jJCxXTUk8_jKPjHTLBBTpnrD0PZHmvCqBt88t7rL3jFMh9zkZyf3ke0bnRO8QZqK2-0JJyHr4iTpmR6T_V9HXwMqbJwoQjoKE4QJ8K__bT5lHg=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8BbcKgiNd1kch19HvoxgYDWiWcrTwJOKnje7mzNwq2Djf0iW2B7x1j9cYZf8hKly5TqCzhTnG2ZpC1DtP23iyR9FsywYco6tyVUjCUtFsM_bODfCuYp0uSAEuowOnmdiDWR2i4kwP9nAaeiu6hfmd13SA=w721-h961-no?authuser=0

Nog even een mooi plekje gevonden voor de toolrol (daar zit mijn slot in, rammelt zo als je die in de koffers doet)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8AingcfpQ9U-KNKhoaEKdegH_sjgY4NZ2zco331BFWWFqxmzsSIjskDFaRDaCimGXjHp4eSYEJZ3Uuu4o7KpjU8VcLVP_zSg9ONIY8XOmsY24MrXa24vMX7Qm-gtuBL1YkZjsodVkRe5UDi7jIsQbeKOw=w1282-h961-no?authuser=0

En het eindresultaat mag er zijn (in mijn eigen bescheiden mening dan)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

s006110 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:45:
Vandaag maar weer eens verder gegaan met de Virago (jaja ik weet het, de vorige keer / vorige week zei ik dat het project was afgerond), en heb ik mijn 'oude' zijkoffers er weer op gemonteerd
Zit er netjes op zo :Y)
Ik zou ook de kentekenplaat verplaatsen naar ~15 cm hoger maak je er meer één geheel van met de koffers. Kan goed zijn dat dat mijn persoonlijke afwijking is, ik heb nu eenmaal een hekel aan die laag hangende platen, ik heb die van mij ook ~25 cm hoger geplaatst van onder het spatbord naar er bovenop.
(eigenlijk heb ik sowieso een hekel aan zo'n grote gele kentekenplaat op de motor, een kleinere ouderwetsche blauwe zie ik liever)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Laatst online: 30-09 17:42

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

TweakerVincent schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:25:

Vreemd, ik had/heb een Scorpion helm met hetzelfde probleem; stekende pijn op mijn voorhoofd na deze een uurtje gedragen te hebben. Ben bij Motoport meerdere helmen wezen passen en de Neotec2 was de enige helm met voldoende ruimte bij mijn voorhoofd. (factory fit).

Last van beslaan heb ik ook iets meer vergeleken met mijn vorige helmen, ik wijd het aan het beter afsluiten van het kinstuk, goed ventileren dus.
botoo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:42:
Hopelijk staat TomTom op de Motorbeurs en dan het liefst met een aanbieding :+ Ik ga voor de 550 denk ik maar de verkoper mag me eerst eea uitleggen/demonstreren mbt inladen van GPX en het aanpassen van route's onderweg.

Momenteel gebruik ik TomTomGo op iPhone en dat Mydrive werkt niet. Heeft iets met iPhone te maken maar voor dat ik tot aanschaf van 550 overga wil ik de werking ervan wel graag zien.
MrGPS heeft excellente videos op Youtube staan die eea behandelen. Mijn persoonlijke ervaring is overigens ook dat een kind de was kan doen.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VGjBKEJXqNMHRIQSsuUDsbMxRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lxl0Rq1g94N7hdcGvjrcxvS.jpg?f=fotoalbum_large

Goed, afgelopen woensdag besloten de Virago maar van mn ouders naar huis te rijden, wilde het eigenlijk pas doen als de dylan opgehoepeld zou zijn (ivm ruimte), maar ik het was goed weer en ik heb volgende week vrij.
Tot mn grote verbazing ging het zonder problemen.
Ok, de richtingaanwijzers gaan vanzelf uit, de koppeling gaat loodzwaar en ik heb het benzinekraantje iedere 3-400m 5sec open gezet omdat ik niet had gecontroleerd of 1 van de carburateurs nu wel of niet overloopt.
Het stuur is wel gruwelijk oncomfortabel, had toen ik thuis kwam na 20min rijden al last van mn handen en polsen.....
Gisteren even wat dingen gecontroleerd en wat onderdelen besteld, het luchtfilter was opgevreten, de koppelingskabel is intern uit elkaar aan het vallen, de bougies waren pikzwart, de olie en het filter wil ik eigenlijk niet weten hoe het er uit ziet enz enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whg73v7t2lsWyqauaZ9Kkj-r6ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmPEstW3eDcYmR9OIhdjw0oY.jpg?f=fotoalbum_large
En ook maar het blok onder de Dylan uitgehaald, ik wist dat ie warm liep en de koelvloeistof dr uit liep, 1 van de vorige eigenaren was, voor zover ik begreep, een zeer joviale relaxte meneer van 1 van de voormalige kolonies die de krukas een keer vervangen had, maar geen momentsleutel had.

Dus, zoekplaatje, welke fout is er gemaakt :P

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
4x2 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:34:
[Afbeelding]

Goed, afgelopen woensdag besloten de Virago maar van mn ouders naar huis te rijden, wilde het eigenlijk pas doen als de dylan opgehoepeld zou zijn (ivm ruimte), maar ik het was goed weer en ik heb volgende week vrij.
Tot mn grote verbazing ging het zonder problemen.
Ok, de richtingaanwijzers gaan vanzelf uit, de koppeling gaat loodzwaar en ik heb het benzinekraantje iedere 3-400m 5sec open gezet omdat ik niet had gecontroleerd of 1 van de carburateurs nu wel of niet overloopt.
Het stuur is wel gruwelijk oncomfortabel, had toen ik thuis kwam na 20min rijden al last van mn handen en polsen.....
Dat je knipperlichten automatisch uit gaan is een feature van de Virago’s! Er zit in je teller huis een sensor, die na een X aantal meters je knipperlicht automatisch weer uit zet.

En mocht je belang hebben bij een ander stuur voor de Virago, ik heb ze in verschillende soorten en maten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ahh, is dat hall sensortje daarvoor, ik vond het gruwelijk irritant :+
De snelheidsmeter deed het ook al niet, maar die lijkt na wat gefrot en gedraai weer los te zitten.

Een origineel stuur heb ik eigenlijk wel belang bij, maar doe maar via PB dan :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
botoo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:18:
[...]

Zit er netjes op zo :Y)
Ik zou ook de kentekenplaat verplaatsen naar ~15 cm hoger maak je er meer één geheel van met de koffers. Kan goed zijn dat dat mijn persoonlijke afwijking is, ik heb nu eenmaal een hekel aan die laag hangende platen, ik heb die van mij ook ~25 cm hoger geplaatst van onder het spatbord naar er bovenop.
(eigenlijk heb ik sowieso een hekel aan zo'n grote gele kentekenplaat op de motor, een kleinere ouderwetsche blauwe zie ik liever)
Ik heb eigenlijk die kentekenplaat bewust zo… ten eerste omdat ik hem niet makkelijk hoger kan zetten, omdat hij vastzit aan de achterlampen, ten tweede omdat het spatbord hoger eindigt dan de koffers (vind ik niet zo mooi). Ten derde omdat ik persoonlijk een hoog kentekenplaat geen gezicht vind (van die kentekenplaten die ‘op’ het spatbord staan)

Maar inderdaad is een kentekenplaat eigenlijk maar een lelijk ding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilpGd-PUKCYeC1pHL5SZlC9y0MA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PJ4TPSGWfb47GgvCiOw7lC0k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0Z56kJtU_q1_EfV-GLBCKhXMJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sWlK1fboBO2JKu4OHXyElbDq.jpg?f=user_large

:Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

4x2 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:34:
Dus, zoekplaatje, welke fout is er gemaakt :P
Ik mis een zuigerveer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Dan hebben wij qua kentekenplaat locatie echt exact de tegenovergestelde smaak 🤣

Maar eerlijk gezegd, met zo’n ‘kort’ spatbord vind ik eigenlijk een side mount mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik heb een 890 Duke uit 2022, hier zitten standaard Contiroad's op maar deze zijn ondertussen een beetje op. Hoog tijd voor nieuw rubber dus. Ik zou mezelf zetten onder de sportieve tourrijder. Wat is dan een goede keuze qua banden? Zelf dacht ik aan Diablo Rosso's of S22's. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee of hebben jullie nog betere adviezen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

Heb je een R of gewone? :9

Ik heb zelf de S22s er op gelegd want daar ben ik al lang echt fan van.
Denk dat je met die rosso's ook prima af gaat zijn, zeker als je nooit in de regen rijd.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Jimmeh schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Denk dat je met die rosso's ook prima af gaat zijn, zeker als je nooit in de regen rijd.
Het is een GP met een paar aanpassingen en verbeteringen wat resulteerde in het volgende O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtktkBFaxLpXd8s-nT1zCGXofSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NpsWgbhYkl3KuB1e0YHQXBO.jpg?f=fotoalbum_large
Jimmeh schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Regen kan en zal zeker weleens voorkomen. Dus gezien jouw opmerking kan ik dan beter niet voor de Rosso's gaan maar de S22's?

[ Voor 21% gewijzigd door Gekkenhuis op 18-02-2023 22:23 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gekkenhuis schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:28:
Ik heb een 890 Duke uit 2022, hier zitten standaard Contiroad's op maar deze zijn ondertussen een beetje op. Hoog tijd voor nieuw rubber dus. Ik zou mezelf zetten onder de sportieve tourrijder. Wat is dan een goede keuze qua banden? Zelf dacht ik aan Diablo Rosso's of S22's. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee of hebben jullie nog betere adviezen?
Continental SportAttack :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:52
S22 👌🏻

Al wil ik nog wel eens Diablo Rosso’s (dus niet de corsa) proberen puur omdat ik daar ook wel goede dingen over lees.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 19-02-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Gekkenhuis schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:20:

Het is een GP met een paar aanpassingen en verbeteringen wat resulteerde in het volgende O-)
Proper :) Voel je er ook echt verschil van, die tune?
Gekkenhuis schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:20:
Regen kan en zal zeker weleens voorkomen. Dus gezien jouw opmerking kan ik dan beter niet voor de Rosso's gaan maar de S22's?
Het is gewoon een topband voor alles wat sportief is (rider+bike) op de baan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

R0y. schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:20:

Al wil ik nog wel eens Diablo Rosso’s (dus niet de corsa) proberen puur omdat ik daar ook wel goede dingen over lees.
Ook zeker goede band, heeft een iets meer V vorm en geeft dus wat een ander gevoel, maar zelf nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

s006110 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:49:
Maar inderdaad is een kentekenplaat eigenlijk maar een lelijk ding,
Ik werkte bij een klant met inhuur van Tata, en kletste met 1 van deze Indiase collega's over motoren. Hij merkte op dat zij het toch wat zwaarder hebben, met de verplichting om ook aan de voorkant een kenteken te dragen. Een willekeurige foto:

Afbeeldingslocatie: https://www.thrustzone.com/wp-content/uploads/2022/08/Bajaj-Made-Triumph-Scrambler-Motorcycles-Spied-Testing-In-India-2.jpeg
Bron

De beste man had overigens wel goede verhalen. Hij organiseerde motortochten in India, dwars over het continent. Ze startten dan in Chennai (westkust) en reden naar de oostkust. Hij plaatste dan een aankondiging in een motorforum, met een gedetailleerde routebeschrijving. Diverse mensen die op de route woonden, reageerden dan met een slaapplek voor een bepaald aantal personen. Die mensen haakten vanaf dat punt dan aan. En dan zwelde de groep langzaam aan, en kromp ook weer, tot aan het eindpunt.

[ Voor 27% gewijzigd door TucanoItaly op 19-02-2023 09:47 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
TucanoItaly schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Ik werkte bij een klant met inhuur van Tata, en kletste met 1 van deze Indiase collega's over motoren. Hij merkte op dat zij het toch wat zwaarder hebben, met de verplichting om ook aan de voorkant een kenteken te dragen….
Het leuke is als je motoren hebt die in India worden ontwikkeld (Royal Enfield bijvoorbeeld), de voorziening voor een kenteken aan de voorkant al bij het ontwerp worden meegenomen, waardoor het een stuk minder storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
s006110 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:22:
[...]

Het leuke is als je motoren hebt die in India worden ontwikkeld (Royal Enfield bijvoorbeeld), de voorziening voor een kenteken aan de voorkant al bij het ontwerp worden meegenomen, waardoor het een stuk minder storend is.
Hij had hier ook wel boven het voorspatbord gekunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:51
MantaMaartuh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Hij had hier ook wel boven het voorspatbord gekunnen toch?
Dit hadden ze heel vroeger wel geloof ik. Beetje hetzelfde idee als het gele of oranje plaatje bij brom/snorfietsen vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RealPG schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]

[Afbeelding]

Added! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Laatst online: 21:58
Tommy-D schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Dit hadden ze heel vroeger wel geloof ik. Beetje hetzelfde idee als het gele of oranje plaatje bij brom/snorfietsen vroeger.
Vroeger was dat inderdaad.
Mijn grootvader had een plaatje op het voorspatbord (c.a. 1925)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68EosjXaStv-2ZpGIAInNtpb9S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIsAM5usJm3fsynWzrnNvEW5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
TucanoItaly schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:43:
[...]

De beste man had overigens wel goede verhalen. Hij organiseerde motortochten in India, dwars over het continent. Ze startten dan in Chennai (westkust) en reden naar de oostkust. Hij plaatste dan een aankondiging in een motorforum, met een gedetailleerde routebeschrijving. Diverse mensen die op de route woonden, reageerden dan met een slaapplek voor een bepaald aantal personen. Die mensen haakten vanaf dat punt dan aan. En dan zwelde de groep langzaam aan, en kromp ook weer, tot aan het eindpunt.
Doet die dit nog ?
Lijkt me een leuke rit !

Bij onze huurmotor zat die ook boven het wiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCDwbVSkkmok4jPVQ0lUkqaKiLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIwO7eIq8942wRKsVwTCxOrI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 19-02-2023 19:39 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
@s006110, geen idee maar ik moest aan jou denken bij dit plaatje. :P

Afbeeldingslocatie: https://debeste.de/upload/25bc7a8ae7ccd26624bcb26fa33201af4631.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

harley schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:00:
Doet die dit nog ?
Lijkt me een leuke rit !
Voorlopig niet meer, hij werkt de komende jaren in Nederland. En je Indiase motorrijbewijs omzetten in een Nederlandse, dat schijnt een gedoe te zijn.

Ik reageerde zelf ook enthousiast, maar hij merkte op dat de routes lange stukken door de bergen gingen, en niet verhard waren, en dat je natuurlijk wel wat off-road ervaring nodig had. Hij zal wel gedacht hebben, die kaaskop kan alleen maar op keurig asfalt rijden, en dan alleen maar rechtdoor :+

Wat is jouw ervaring daar?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 14:24
Heeft er iemand een tip voor een sleutelcursus in de omgeving Amersfoort?

Ik wil zelf onder andere leren hoe ik de ketting van mijn Honda CBF1000 moet spannen, hoe ik olie moet verversen en de remmen moet nalopen.
Met Youtube kom je een heel eind misschien maar ik zou er graag met een ervaren monteur een dag doorheen lopen, kan ik meteen al mijn andere vragen kwijt (die terloops komen)
Ik heb gehoord van de cursussen van Erik van Lent uit Alphen maar ik zoek iets in omgeving Amersfoort/Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 21:11
badkuip schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:01:
Heeft er iemand een tip voor een sleutelcursus in de omgeving Amersfoort?

Ik wil zelf onder andere leren hoe ik de ketting van mijn Honda CBF1000 moet spannen, hoe ik olie moet verversen en de remmen moet nalopen.
Met Youtube kom je een heel eind misschien maar ik zou er graag met een ervaren monteur een dag doorheen lopen, kan ik meteen al mijn andere vragen kwijt (die terloops komen)
Ik heb gehoord van de cursussen van Erik van Lent uit Alphen maar ik zoek iets in omgeving Amersfoort/Utrecht.
Heeft de lokale motorzaak geen sleutelcursus? Ik weet dat verschillende zaken af en toe een avond organiseren waar precies die zaken aan bod komen die je noemt. Misschien even rondvragen bij de werkplaats van de motorzaken in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
@UTwizard grote kans dat een lokale motorzaak ze wel heeft. Maar ik vroeg om aanbeveligen, als ik in de buurt moet gaan vragen dan kan ik net zo goed naar Alphen gaan.

Mijn motor is in onderhoud bij Snel motoren in Zeist. Wordt opgehaald met het busje en weer afgeleverd na het onderhoud. Die kerel is keigoed in zijn werk maar hij doet dit het liefste alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@badkuip Je zou een met Zot (op MF) contact op kunnen nemen. Afhankelijk van z'n gemoedstoestand wil 'ie vaak wel het een en ander uitleggen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@Will_M Ja dat is dezelfde kerel als waarbij ik hem in onderhoud heb.
Is goed in zijn werk maar heb wel eens het gevoel dat ik als ik hem een vraag wil stellen dat ik op eieren moet lopen (of hij is humeurig)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
@badkuip Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar met een werkplaatshandboek van jouw betreffende motor kom je een heel eind. Er staat vaak in op welke interval je wat moet controleren / vervangen en hoe je dat doet. Onderdeelnummers, benodigde gereedchappen en aanhaalmomenten staan er ook allemaal in. Het zijn niet persé de handige kneepjes van het vak die je leert, maar zeker wel hoe je dingen 'volgens het boekje' doet. Een hoop van de dingen kun je prima zelf doen, met het juiste gereedschap en de nodige ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nu een paar keer door de regen gereden met de 790 welke met S22's kwam. Ik moet zeggen dat ik geen moment het gevoel had dat ik teveel grip verloor.

Ik ben dan wel een pussy en rijdt dan gewoon in de regen modus ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Regen modus doet in principe niks meer dan gasrespons aanpassen toch?
Dus je krijgt niet meer grip maar wat minder koppel om niet in een slip te raken?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 16:35
kneusteun schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:42:
Dus je krijgt niet meer grip maar wat minder koppel om niet in een slip te raken?

Op mijn BMW s1000R doet hij gasrespons aanpassen, motorrem gaat er bijna volledig af, ABS gevoeligheid gaat omhoog, tractioncontroll gaat omhoog, demping wordt wat zachter en het max vermogen gaat omlaag.

Ik denk dat het een beetje merkafhankelijk is wat er precies gebeurd.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkie1985 op 20-02-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
bakkie1985 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Op mijn BMW s1000R doet hij gasrespons aanpassen, motorrem gaat er bijna volledig af, ABS gevoeligheid gaat omhoog en het max vermogen gaat omlaag.

Ik denk dat het een beetje merkafhankelijk is wat er precies gebeurd.
Op mijn S1000XR zou het maximum vermogen gelijk blijven (volgens BMW), en volgens mij zijn de R en de XR motorisch identiek?

Linkje met de complete beschrijving: https://www.handleidi.ng/bmw/s-1000-xr-2017/handleiding?p=128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Volgens mij beperkt de regen modus ook het vermogen tot 100pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nope, die zitten er allemaal ;)
De openingen van de veren moeten ong 120 graden verdraaid zitten tov elkaar (ivm doorlekken compressiedruk/verbrandingsgassen/olie slobberen)
Toegegeven, de onderste schraapveer zat wat dat betreft goed, de rest van de veren zat bijna recht onder elkaar.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 16:35
Waaj schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Op mijn S1000XR zou het maximum vermogen gelijk blijven (volgens BMW), en volgens mij zijn de R en de XR motorisch identiek?

Linkje met de complete beschrijving: https://www.handleidi.ng/bmw/s-1000-xr-2017/handleiding?p=128
Ik heb mijn info van dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiSj7d0UNeZ85oF3Zt_ull6Zg94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KdpedvSRvzYXDWSVqdmgJxhb.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Waaj schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Bij mijn S1000R (2019) gaat vermogen ook terug naar 100pk.
En de uitlaatpijp gaat dicht _O- geen knallen bij gas los. :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M'n MT10 (Yamaha) heeft niet van die 'fancy' namen als regenmodus en dergelijke maar past in de verschillende rij-modi inderdaad de gasrespons én het ESP gedrag aan. Vermogen is over de hele linie ten alle tijden gewoon voor de volle 100% beschikbaar.
In de meest agressieve setting staat het ESP dan ook écht UIT en dat blijft ook UIT totdat je het zelf weer terug AAN zet. Andere merken schakelen daarbij het ESP deel vaak weer automagisch terug in nadat je het contactslot UIT / AAN hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het vermogen van een motor is toch letterlijk een rekensom met motor(mechanische)koppel?
Dus als je zegt het gasrespons wordt aangepast dan wordt toch ook koppel en dus vermogen aangepast?!

PK = Koppel (Nm) x Motorsnelheid (rpm) / 5252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:04:
Het vermogen van een motor is toch letterlijk een rekensom met motor(mechanische)koppel?
Dus als je zegt het gasrespons wordt aangepast dan wordt toch ook koppel en dus vermogen aangepast?!

PK = Koppel (Nm) x Motorsnelheid (rpm) / 5252
Op een rollenbank / vermogensbank zie je daar echter niets van terug bij m'n MT10 >:)

Althans niet bij dat 'ding' van mij welke wat meer R1 onderdelen heeft dan de latere fietsen welke geleverd zijn. Ding heeft af-fabriek ook meer vermogen dan dat er opgegeven staat voor die fiets terwijl de machine gewoon door Yamaha geleverd is (als eerste in NL).

Helaas komt dat allemaal niet positief uit ten gunste van het brandstofverbruik van het machientje :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-02-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Op een rollenbank / vermogensbank zie je daar echter niets van terug bij m'n MT10 >:)

Althans niet bij dat 'ding' van mij welke wat meer R1 onderdelen heeft dan de latere fietsen welke geleverd zijn. Ding heeft ook meer vermogen dan dat er opgegeven staat voor die fiets terwijl de machine gewoon door Yamaha geleverd is (als eerste in NL).

Helaas komt dat allemaal niet positief uit ten gunste van het brandstofverbruik van het machientje :*)
Dan heb je toch een rare Dyno of setting te pakken, wiskunde/natuurkunde is niet echt iets wat je met gevoel kan omzeilen toch?

En meer PK dan opgegeven...
Dat is bij veel fietsen zo, uit eigen ervaring weet ik dat het bij KTM heel erg is :/
Reden, de benzine bij de uitstoot keuring is zo lean dat er minder pk's zijn dan met fatsoenlijke benzine.
Kortom op papier minder pk en uitstoot, totdat de klant er gewoon fatsoenlijke peut ingooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ

TC op maximaal en de gasresponse behoorlijk minder in vergelijking met Track mode. Scheelt volgens het KTM forum zo'n 20 pk tussen Track en Rain.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
TucanoItaly schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Voorlopig niet meer, hij werkt de komende jaren in Nederland. En je Indiase motorrijbewijs omzetten in een Nederlandse, dat schijnt een gedoe te zijn.

Ik reageerde zelf ook enthousiast, maar hij merkte op dat de routes lange stukken door de bergen gingen, en niet verhard waren, en dat je natuurlijk wel wat off-road ervaring nodig had. Hij zal wel gedacht hebben, die kaaskop kan alleen maar op keurig asfalt rijden, en dan alleen maar rechtdoor :+

Wat is jouw ervaring daar?
Je bedoeld qua wegdek ?
Beste geval lijkt het op België ;)
Slechtste geval op de crossbaan zonder de springbulten :+
En alles wat ertussen zit. Daarom lekker met een huurmotor zonder eigen risico, die ben je toch meteen kwijt. Ook is het handig als je enigzins kunt sleutelen mocht er wat voorvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net nog even een ritje van iets meer dan een uur gemaakt. Echt blij met de motor, heerlijk licht en gewoon geen last van eind, in tegenstelling tot de lesmotor(naked).

Ook voor het eerst getankt en gelijk geknoeid. Iemand tips om het netjes te houden? Weet ook niet meer hoe het gebeurde :x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Ik tank altijd zittend op de motorfiets en probeer de stroom van benzine uit de hendel door het gaatje van de tank te mikken, dus niet over die bescherming die er in zit te laten stromen, zo kan de benzine vlotter in de tank gaan. Sowieso is tanken iets wat ik niet graag doe, doe er altijd te lang over :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Fuelke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:49:
Ik tank altijd zittend op de motorfiets en probeer de stroom van benzine uit de hendel door het gaatje van de tank te mikken, dus niet over die bescherming die er in zit te laten stromen, zo kan de benzine vlotter in de tank gaan. Sowieso is tanken iets wat ik niet graag doe, doe er altijd te lang over :P
De autotank van 70L krijg ik ook meestal sneller vol dan die 15L van de motor _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier hetzelfde. Ik dacht even dat ik de enige was die de tank 't liefst tot z'n strot vol gooit, maar als ik 't hier zo lees valt dat wel mee :+ Nou zorg ik eigenlijk altijd dat ik de motor afgetankt weer terug zet. Als ik dan de volgende keer wil rijden kan ik gewoon meteen weg zonder die noodzakelijke pitstop :Y)

waarmee ik niet per definitie bedoel dat de tank echt 100% gevuld is, maar 20L is 20L Dus als ik 'm leeg gereden heb gaat d'r ook ~20L in.. Niet 16 oid.

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 20-02-2023 20:21 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:03

A13X

Dude

kneusteun schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Dan heb je toch een rare Dyno of setting te pakken, wiskunde/natuurkunde is niet echt iets wat je met gevoel kan omzeilen toch?

En meer PK dan opgegeven...
Dat is bij veel fietsen zo, uit eigen ervaring weet ik dat het bij KTM heel erg is :/
Reden, de benzine bij de uitstoot keuring is zo lean dat er minder pk's zijn dan met fatsoenlijke benzine.
Kortom op papier minder pk en uitstoot, totdat de klant er gewoon fatsoenlijke peut ingooit.
Maar gasresponse is hoe je gashendel input word vertaald naar input naar de motor. Bij regenmodus moet je de hendel verder opendraaien voor dezelfde reactie op standaard en nog verder dan voor sport. Je vermogen/koppel veranderd niet, maar je gashendel gedrag word wel minder agressief. Waardoor je niet perse minder koppel/vermogen op het achterwiel zet maar wel minder fel/snel. Wat zorgt dat je grip minder snel verliest, doordat je meer beschermd word voor je eigen lompheid :+

In elke stand heb je een soort van mapping voor hoe de input van de gashendel word vertaald naar input naar de motor. Of jouw 25% input als 10/25/35% word doorgegeven.

En daarbij heb je nog motoren die daarbij nog
overschakelen naar een andere mapping en het vermogen beperken.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:51
Destruction schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:18:
Hier hetzelfde. Ik dacht even dat ik de enige was die de tank 't liefst tot z'n strot vol gooit, maar als ik 't hier zo lees valt dat wel mee :+ Nou zorg ik eigenlijk altijd dat ik de motor afgetankt weer terug zet. Als ik dan de volgende keer wil rijden kan ik gewoon meteen weg zonder die noodzakelijke pitstop :Y)

waarmee ik niet per definitie bedoel dat de tank echt 100% gevuld is, maar 20L is 20L Dus als ik 'm leeg gereden heb gaat d'r ook ~20L in.. Niet 16 oid.
10 liter per keer is voor mij niet geheel ongebruikelijk, dat bij een 21 litertank.
Uitleg: Bij offroad rijden wil ik zo min mogelijk gewicht zo hoog voorin de motor hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Maar gasresponse is hoe je gashendel input word vertaald naar input naar de motor. Bij regenmodus moet je de hendel verder opendraaien voor dezelfde reactie op standaard en nog verder dan voor sport. Je vermogen/koppel veranderd niet, maar je gashendel gedrag word wel minder agressief. Waardoor je niet perse minder koppel/vermogen op het achterwiel zet maar wel minder fel/snel. Wat zorgt dat je grip minder snel verliest, doordat je meer beschermd word voor je eigen lompheid :+

In elke stand heb je een soort van mapping voor hoe de input van de gashendel word vertaald naar input naar de motor. Of jouw 25% input als 10/25/35% word doorgegeven.

En daarbij heb je nog motoren die daarbij nog
overschakelen naar een andere mapping en het vermogen beperken.
Maar als je minder snel optrekt (omdat je gas ik noem maar wat voor maar 80% opengaat ipv 100%) dan kost je dat toch koppel?
Dus als je gas hendel respons lager is dan is toch effectief je vermogen lager?

Ik zal eens gaan zoeken of dit op het grote web te vinden is.

Edit: bij meeste fabrikanten wordt inderdaad beweert dat je wel full power hebt. Maar ook dat de ECU de power en torque beperkt 😳 ik snap er nu helemaal niks meer van 😂

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 20-02-2023 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
kneusteun schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:12:
[...]

Maar als je minder snel optrekt (omdat je gas ik noem maar wat voor maar 80% opengaat ipv 100%) dan kost je dat toch koppel?
Dus als je gas hendel respons lager is dan is toch effectief je vermogen lager?

Ik zal eens gaan zoeken of dit op het grote web te vinden is.
Jullie zeggen allebei hetzelfde. Het vermogen van je blok verandert niet op WOT (wide open throttle). Echter zorgt de electronica er voor dat je gashendel op 30% anders vertaald wordt naar het blok.

Bij mijn 790 is in de regenmodus 30% gashendel open op een bepaald punt (zeg 3k rpm) 9pk op de dyno terwijl dat in trackmodus 30pk op de dyno is. Uiteindelijk bij vol gas is het vermogen niet anders, alleen is de weg er naartoe heel anders qua vermogensafgifte.

Zie bijvoorbeeld https://www.visordown.com...duke-power-modes-explored

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 458 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.