Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 457 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Vuikie schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Mag ik vragen wat je hier mee bedoeld? Ik, als electro man, krijg wel een beetje kriebels van deze opmerking. Aan de negatieve zijde van de stroom kring loopt zeker wel stroom, sterker nog, deze is exact hetzelfde als de stroom aan de positieve kant. Dus als jij iets met 1,5mm2 voed kan je geen 0,34mm2 draad gebruiken als 'retour'. De stroom is namelijk niet 'op' aan de negatieve kant van je stroomkring. De functie van 'stroom' is om de energie af te leveren bij jouw'n verbruiker(s) en de voltage bepaald hoeveel energie geleverd kan worden.
Dus vandaar mijn vraag, wat bedoel je met 'geen stroom'?
Het is niet mijn vak, dus ik heb mogelijk niet de juiste terminologie gebruikt, excuseer :). De mo.unit heeft een gescheiden input (stuur schakelaars) en output (daadwerkelijke stroom output +12V). De input zegt eigenlijk tegen de mo.unit wat die moet doen. Er loopt geen stroom over de input kant of over de stuurschakelaars zoals traditioneel wel het geval is. De mo.unit heeft alleen een aarde schakeling nodig om de input signaal door te geven aan de mo.unit, die vervolgens de juiste output schakeld. Hopelijk heb ik zo een beetje duidelijker beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 09-02-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:10:
[...]

Toch sneu als je denkt door de beveiligingscamera je motor veiliger staat, maar het enige effect is dat de verzekeraar je niet uit hoeft te betalen ;)

Ze vragen om sleutels en aankoopbewijs van het slot. Maar of je het slot op dat moment gebruikt hebt kunnen ze wellicht pas zien als de motor ooit teruggevonden wordt - heel kleine kans, op videobeelden of door getuigenverklaringen.
Dat van die camera leg ik de link even niet, waar doel je daarmee op?

Aha, dus als ik geen factuur heb, dan is dit een probleem? Ik heb geen idee meer waar ik mijn huidige slot gekocht heb, en zal dan ook geen factuur meer tot mijn beschikking hebben vrees ik :X

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:56
@Genestealer Misschien is het al gevraagd, maar is het niet een idee om een los topic aan te maken en je handelingen en bevindingen te delen? Dan hoeven we niet alle fantastische informatie bij elkaar te sprokkelen!
Voor de rest kudos voor je harde werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:18
LankHoar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Aha, dus als ik geen factuur heb, dan is dit een probleem? Ik heb geen idee meer waar ik mijn huidige slot gekocht heb, en zal dan ook geen factuur meer tot mijn beschikking hebben vrees ik :X
Ja sommige verzekeraars willen toch echt een factuur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
BvZwolle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:54:
@Genestealer Misschien is het al gevraagd, maar is het niet een idee om een los topic aan te maken en je handelingen en bevindingen te delen? Dan hoeven we niet alle fantastische informatie bij elkaar te sprokkelen!
Dat kan altijd. Ik kreeg de vorige keer de goede tip om in de zoekbalk van dit topic, aan de linkerkant te zoeken op poster. En dan de Username invoeren. Zie je in 1x alle posts van diegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
BvZwolle schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:54:
Had ik kunnen doen inderdaad, maar ik vind het wel fijn dat het zo beetje verdwijnt in een algemene topic. Ik denk dat ik het beetje te spannend vind om een eigen topic hiervoor te openen ;)

Via deze link krijg je alle post van mij klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:25
Genestealer schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Het is niet mijn vak, dus ik heb mogelijk niet de juiste terminologie gebruikt, excuseer :). De mo.unit heeft een gescheiden input (stuur schakelaars) en output (daadwerkelijke stroom output +12V). De input zegt eigenlijk tegen de mo.unit wat die moet doen. Er loopt geen stroom over de input kant of over de stuurschakelaars zoals traditioneel wel het geval is. De mo.unit heeft alleen een aarde schakeling nodig om de input signaal door te geven aan de mo.unit, die vervolgens de juiste output schakeld. Hopelijk heb ik zo een beetje duidelijker beschreven.
Ja nu snap ik wat je bedoeld, de stuursignalen, die zullen bijna geen stroom vragen idd. De daadwerkelijke outputs vragen het vermogen. Duidelijk! Dank je voor je uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
Genestealer schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Had ik kunnen doen inderdaad, maar ik vind het wel fijn dat het zo beetje verdwijnt in een algemene topic. Ik denk dat ik het beetje te spannend vind om een eigen topic hiervoor te openen ;)

Via deze link krijg je alle post van mij klik hier
Nou je project is het meer dan waard hoor! Ik vind het knap in welk tempo je bezig bent en hoe gaaf je motor aan het worden is. Ik kan alleen maar dromen van de werkruimte, kennis en financiën voor dit soort geweldige projecten! _/-\o_

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:41

Jimmeh

Bacon

kneusteun schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Ja sommige verzekeraars willen toch echt een factuur....
Je zal waarschijnlijk wel moeten kunnen aantonen dat hij correct, volgens het contract, gestald stond.
Jou woord is daarvoor niet bindend genoeg.
Je kan ook bv. een foto nemen van je motor die volgens de voorwaarden staat en dit als bewijs leveren.
"Kijk meneer de verzekeraar, ik voldeed wel degelijk aan de voorwaarden".

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Als jij je motor parkeert op een plek met beveiligingscameras, maar zonder slot, dan kunnen die cameras in je nadeel werken als de beelden door de verzekeraar gezien worden.
Ja, voor ik weet wel. Misschien dat je ook andere manier mag aantonen welk merk en type slot je had, en of het een ART4+ keur had. Bijvoorbeeld door de verpakking of een recente foto te overhandigen. Maar dit kan je het beste even met je verzekeraar overleggen, bij voorkeur per mail zodat je een paper trail hebt. Ik ben geen jurist ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jimmeh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:51:
[...]

Je zal waarschijnlijk wel moeten kunnen aantonen dat hij correct, volgens het contract, gestald stond.
Je kan ook bv. een foto nemen van je motor die volgens de voorwaarden staat en dit als bewijs leveren.
Daarom online besteld, factuur in de mail als pdf opgeslagen.
Hoewel ik er niet vanuit ga dat ik ook maar een beetje centen zie bij diefstal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
[...]

Ik ga echt niet iedere keer een foto maken van de motor als ik hem neerzet hoor hoe mooi ie ook is :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

timmie271 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:50:
Ik ga echt niet iedere keer een foto maken van de motor als ik hem neerzet hoor hoe mooi ie ook is :+
Gevalletje van: je hebt niet de motor die je echt wilt, uiteindelijk wil je een Harley :+ _O-

Onlangs een mede Harley rijdster die een nieuwe heup krijgt, geadviseerd om de chirurg op de hoogte te brengen dat ze Harley rijd dus dat 'ie Locktite voor de schroeven moest gebruiken

Pekel of geen pekel, morgen ga ik een blokje om, dan maar goed afspoelen naderhand

[ Voor 31% gewijzigd door botoo op 09-02-2023 22:37 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
botoo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:32:
[...]

Gevalletje van: je hebt niet de motor die je echt wilt, uiteindelijk wil je een Harley :+ _O-
Een harley hoef ik niet, al lijkt het me wel een keer gaaf om erop te rijden. Gewoon omdat het kan :P

Overigens staat de motor nu al rustig bijna 3 maanden onder een kleedje zijn winterslaap te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

timmie271 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:01:
Een harley hoef ik niet, al lijkt het me wel een keer gaaf om erop te rijden. Gewoon omdat het kan :P
We moeten komende zomer eens afspreken, dan kan ik je wens mss uit laten komen en een blokje om gaan :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
botoo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:32:
Onlangs een mede Harley rijdster die een nieuwe heup krijgt, geadviseerd om de chirurg op de hoogte te brengen dat ze Harley rijd dus dat 'ie Locktite voor de schroeven moest gebruiken
_O-
Ik rijd Guzzi, daar trilt ook vanalles los.. :+
Goede tip als ik ook nieuwe lichaamsonderdelen nodig heb.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Harley rijders maken een foto na het rijden om daarna thuis te inspecteren welke onderdelen ze verloren zijn en ze dus moeten bestellen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:15:
[...]

_O-
Ik rijd Guzzi, daar trilt ook vanalles los.. :+
Goede tip als ik ook nieuwe lichaamsonderdelen nodig heb.
V-twins FTW! ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
timmie271 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:01:
[...]

Overigens staat de motor nu al rustig bijna 3 maanden onder een kleedje zijn winterslaap te houden :)
Hier ook. Maar misschien nog een maandje en dan kan die er weer onderuit. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:32
Jolke schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:49:
[...]

Hier ook. Maar misschien nog een maandje en dan kan die er weer onderuit. oOo
Komende week wordt het anders ook al schitterend weer!

Vandaag zelfs al. Maar afgelopen nacht weer heel veel gestrooid helaas, dus ik laat hem toch maar binnen staan. :/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:29

Vrijdag

De Zwarte

Poser van niks :N

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
VidaR-9 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Vandaag zelfs al. Maar afgelopen nacht weer heel veel gestrooid helaas, dus ik laat hem toch maar binnen staan. :/
Exact mijn gedachten. Hier (in Zuid-Duitsland) is nu al strak blauw met een mooi zonnetje, maar 's nachts flinke vorst en verder geen regen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
De motor is bedoeld om kilometers te rijden ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
VidaR-9 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Dan is het wel handig om ook tijd te hebben om ermee te rijden. Naar afstudeerstage rijden is ook niet interessant met 6 bochten en 3 rotondes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:30:
[...]

De motor is bedoeld om kilometers te rijden ja :+
Die paar honderd meter na de start van de rit ja? ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
timmie271 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Dan is het wel handig om ook tijd te hebben om ermee te rijden. Naar afstudeerstage rijden is ook niet interessant met 6 bochten en 3 rotondes :P
Je kunt altijd een paar rondjes extra op de rotonde rijden?

Ik heb hem vanochtend ook maar laten staan. Het was me toch te koud/glad buiten. Ach, komt de Alfa ook nog eens van zijn plek.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 13:35
Nieuwe Hyperpro vering net binnen gekregen :9
Dit weekend monteren. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over posers gesproken.. ik zit er aan te denken deze uitlaat te kopen..
https://www.motoguzzi.com...-on-exhaust-kit-2s001767/

Er staat er een 'goedkoop' 2e hands te koop: https://www.ebay.co.uk/itm/304794772215
Hij had het ook op FB gepost dus kon er nog flink of afdingen.. maar blijft een bak met geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willem30 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:49:
Nieuwe Hyperpro vering net binnen gekregen :9
Dit weekend monteren. :Y
Goed spul, heb ik op mijn V7 ook zittern (voor vering) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:58:
[...]

Over posers gesproken.. ik zit er aan te denken deze uitlaat te kopen..
https://www.motoguzzi.com...-on-exhaust-kit-2s001767/

Er staat er een 'goedkoop' 2e hands te koop: https://www.ebay.co.uk/itm/304794772215
Hij had het ook op FB gepost dus kon er nog flink of afdingen.. maar blijft een bak met geld..
Vind ik wel mooi, titanuim grijs met carbon tip. 20 poserpunten waardig. Op zijn minst! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Vind ik wel mooi, titanuim grijs met carbon tip. 20 poserpunten waardig. Op zijn minst! 8)
plus poser geluid natuurlijk..

Dat is eigenlijk mijn hoofd reden.. de V7 (met agustini uitlaten) klinkt veel beter dan de (stock) V85TT IMHO..

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 18:16
Afgelopen tijd goed zitten zoeken naar een eerste motor en paar keer langs geweest bij wat motoren, maar voelde allemaal niet goed.
Tot gisteravond!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCXTba2n1zEtZ0jxuYqa4cZh-E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Y30EGH7TveizjZUBk8E6Wj2.jpg?f=fotoalbum_large

Yamaha TDM 850 uit '93. Rijd lekker, fijne verkoper en goeie prijs.
Terugweg was wel gelijk leuk, het was 170km naar huis toe en het was fris :+

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Voor de euro 4 versie zijn er volgens mij al meerdere maps in het Guzzi wereldje te vinden.
Met vrij verkrijgbare software Guzzidiag er zelf op te zetten.
Er is een of andere Duitser erg actie fin dat wereldje, hij is de gene die die maps schrijft en via diverse fora laat testen en fine tuned.

Via het Motorforum kwam er zo een kabeltje voorbij, verkeerd besteld odoor iemand met een V85 euro 5 fiets. Kabel is voor een euro 4 versie, dus via hem nu die kabel overgenomen.
Moet me er nog helemaal in verdiepen.
ken jij Up Map t800? daar zag ik wat over op een V85Tt FB groep..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Pindakaas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:30:
Afgelopen tijd goed zitten zoeken naar een eerste motor en paar keer langs geweest bij wat motoren, maar voelde allemaal niet goed.
Tot gisteravond!

[Afbeelding]

Ziet er strak uit! Veel plezier ermee!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

timmie271 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:50:
[...]

Moet ook niet elke keer he, gewoon een 'recente' foto. Je eigen vorm van bewijs dus, als alternatief voor bv. een factuur van slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat heb ik ook gedaan. Uiteraard niet elke dag, maar gewoon toen ik mijn muuranker had geplaatst heb ik een foto gemaakt hoe de motor gestald wordt. Dus als ie weg is, krijgen ze de oude foto en de foto van het doorgeslepen slot en de lege plek :'(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik heb op mijn laptop een mapje waar ik alle documenten van mijn motor bewaar. Alle facturen - dus ook van het slot. Certificaat van het alarm, etc. Hier zelfs nog een screenshot aan toegevoegd van ART website.

Control freak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Bah humbug.. net als ik mezelf overtuigd heb dat het het waard is krijg ik te horen dat hij verkocht is...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:46
Pindakaas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:30:
Tot gisteravond!

[Afbeelding]

Zijn echt leuke motors, zelf ook een gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcBIvX3AwjSOq_t6XVIu79qmjtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSljglFtYhAmc9aacmeu4YpG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
Vandaag het project ape hanger afgerond...

Vrijdagmiddag kwam er een leuk pakketje binnen:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8C_KcRF-ruyE8z6LcUPgdrR2-vkKuwBKc2PqaOZOv9JIu-yqYAFG94Sv2HLqdQ8M2IHSe7Lg1wwC1VcaZ3FGb3xyUjJp6dE5zkCAxLok1pbwj36Z4DLHLi02a9jXRXAW_KAfxwGvaED_NQoXv06h3stgQ=w844-h1125-no?authuser=0

Uiteraard na het uitpakken natuurlijk direct naar de garage gerend om te kijken hoe het mogelijk zou kunnen gaan staan:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DeaGEiVQgdYK0q50wkVnIAMJaiif2b1Ft1g2jr155MwTVR3KRsETIjVrg2z40KF6r9JrAfGv1edrkH_oY2RmV3ve5wa9TiD-eKatXwP0zXXCkqjJSRp1I_af80YO9ua5JA5mtrYuyvaGMAcYhV7xlOsw=w844-h1125-no?authuser=0

Vervolgens maar eens begonnen met het 'oude' stuur loshalen, en de ape op de stuurklemmen zetten:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CfKTeizOeHdKr4IJ4vYSup8Y714LnhyRuqL3aJSaCWqgcchpD6uDNT87BbO10-HQscgWtS0BcYopYbHycuttGwibVcyAjD9D-5as-h0j5mVhuwWxqJ2cb_uebNZbCYC0w10ZKiLcqDKLcQfIQwrYvB9A=w1326-h995-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8C4TnCVt5rpM8j-Q0v7V_Bgbn7D-6AjbrCCrA5qfyp8S6njWv5bB3zNR3yAu_cpBXEV7HZv19vZ6uR4VgfUUZngXN6fWAnvn-Ahxl66H6bi5PowZHprdC1VmlXi1W7Cm8xmlyKBgWk8Vw0HtT6SkQbupg=w844-h1125-no?authuser=0

Even passen, om te kijken of die niet te hoog zou komen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8Aa8N9829Tl5fPVlsDvosBnzoTui5yaWplKypRAZ-XDFoud5au96DwMbUyXL92kx4gfn6NKGbRv2wqcfBAjpao8H_3pPGgYN2jTiWgkHdWN0vxs02z8gWyUSbItCzpId8nYifEihtJGcD2K1dohcQi0dA=w844-h1125-no?authuser=0

Vervolgens begint het grote passen en meten... Om te beginnen maar eens bepalen hoe lang de remleiding moest gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CMe9qllpbKow3JcMml1fRZZ6rlVu6boDByzjjFPlvAlLR60Qpd_VM3hSWTHPjNaHZ0Kgage-HUXY08a6dY3oLrVcIXBiNKpPeAus5soTVTkOB3aLnkZvAWtBDlPYZJH5kIPNzHIIJpbyLuYRZ6KeluUw=w844-h1125-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DNJtqFcLNzJStghfPfvhBWTOTUES4rvbkss9d8flcmIlW336ZoHudqfmZRmK77cv5_IX2kAfcTR0BnYulHTWtATnNFNnpd9eYQMJqUM9iRvWoykxov8Kut5pu91DvtNpZQ6bmHqLevPxPzmHfFLdA8_Q=w844-h1125-no?authuser=0

Ook de andere kant moest nagemeten worden, want het leek er op dat de koppelingskabel ook te kort zou zijn (echter kon ik nog een hoop extra lengte creëren door de kabel anders te routeren)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8A5j0vbkkS85AiuR64TnuJEA2hPGBVWjv83CCNml52sUonVwdoOIgJtRiN_Qt-6OpWnBtTrAbJuVtZ0OxH-mYPCoENHnQzm0e6N8Ukh3ahRRqdj7db9obys9eXhLbPwda2QCdttidGRWr3BIMTT2EvGpg=w1326-h995-no?authuser=0

En weer verder met passen en meten, om te kijken hoe ik met alle overige kabels uit zou komen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8C_AK6NuHoLbnvQrv5exEYzJhe1lRmM-tEAot3REA4-ehvgeBQx7MLSwZ-yFNhywlaj2Plf7YnARyb_qP57Me16E3p0ArYOGFvw56vpUnpsTbyo-troe-1oPPSHQaQ-sg6M7apETltParnz9alFQYXGkA=w844-h1125-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8B_kYmOMAXp4SfqnJFMkUORbhjgcvsdtYMhgb9CWjS7uyu9avDHmaqvOzWVc4EvE5mVAls6m7XCFWpgOO6LE_5_tadAOC6gs2rAo9hqjQuErGxyFRhCWqoJ4Jb_IDxSMMPemwHohgWTvEF59GHdK6AQEA=w1326-h995-no?authuser=0

Uiteraard moet ik ook kijken of ik er zelf ook nog steeds op pas...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8CfxVYKdEUSwQ-Ra9fG9oBen29Wr6RoE5okvXFmWZ0u21P8cwS4G_Dxp8EXnfOeGEgm64QZutj8G58GKervNTE83PdRR_GmZPiFXJ3oCLD4yuRo5tLiEZqTWJnXeIQr2HfiKNk6B1mIyHqQbQU9gXRoBg=w844-h1125-no?authuser=0

En dan op jacht naar een remleiding. Gelukkig bleek een motorzaak hier in de buurt ze gewoon op voorraad te hebben, en kon een kant en klare ophalen van 60 cm. Dat betekend wel dat de remleiding wat te lang is, maar liever iets te lang dan te kort.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8BcnI0RABSGAYfJIbX2B49kKfl2u8jARSFwGKCjDU9hRaiF9wfYmCDNxhVINUTOx6KGizZz6bwwnucQQpFkHmIhWEP98h2W9YskXYgyy8Jl_vT4Ukdl3jgA6zKAzgtv9EJxbP7Qva0vE5BQGuzsU4zQDA=w844-h1125-no?authuser=0

En dan begint het grote in elkaar zetten weer. Daar heb ik helaas geen foto's van, maar natuurlijk wel van het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DKVw-54nFSkjRjVL1tqx_Piqs8_VIYwGVybQiT3BBniDU3hu_acMg3zGg3Y0K70kaS0_4rYJyHRwLh-TKosC_Tb2k5Gv93h-esrbTjqGLPXuTAQyEGar9t0W6aHElSq31IPu1KlrDIBRen7amALw768Q=w1326-h995-no?authuser=0

Het chromewerk van het stuur ook weer een beetje opgeknapt, en het gereedsschaptasje weer gemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DWvKdKi2TzAA1dYJcIxpAzvjlw859VwLmr4AKfZFCdMchViZ0iM53b04Vl8ez9g2MM0nbF33t7I6RYQjwQNn8Zl1kJWQyQM1Y6ELGmb-AvvEaVQMV2iU4xQBYxKvTJY9Mep3qo2wbM9T5a2RbSF_Z26g=w1326-h995-no?authuser=0

En het eindresultaat voor dit project is wat mij betreft geslaagd!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@s006110 Misschien een idee om het stuur iets meer naar je toe te kantelen? Nu staat het wel erg rechtop.
Visueel is het mooiste als het in lijn met je voorvork komt maar dat is niet altijd de meest comfortabele zit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:46

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNGCl6u_1SgM72Zo7ClOHxH2X1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChUQopWTsJoEaOKDsuEdaIkQ.jpg?f=fotoalbum_large

De Aliexpress CMX250 tank past vrij aardig, even de originele ophangpunten voor de tankrubbers van het frame geslepen, een paar keer met een hamer op de felsrand van de tank gemept en de achterste beugel op 2 plekken ingeslepen zodat ik m kon verbuigen.
Als het ding thuis staat maak ik wel iets om de voorste bevestigingspunten van de tank ergens aan vast te kunnen maken.

En meteen de carburateurs dr op gefrommeld, incl wat onderdelen van de chinese reparatieset, hij loopt vrij prima, maar ik moet nog even kijken of 1 van de carburateurs nog lekt, maar goed, het hok doet het.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
botoo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:31:
@s006110 Misschien een idee om het stuur iets meer naar je toe te kantelen? Nu staat het wel erg rechtop.
Visueel is het mooiste als het in lijn met je voorvork komt maar dat is niet altijd de meest comfortabele zit.
Het stuur staat voor mij nu precies goed… als ik hem in lijn zet met mijn voorvork, dan komt iet veel te ver naar me toe! (En daarbij kom ik dan echt in de knoei met mijn kabels)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Was begin van de middag met vrouw en kids buiten, in het zonnetje, dus dacht: hmmm zo even lekker motor rijden.
Gear gepakt, en vanwege het lekkere weer de zomerhandschoenen in m’n zak gestopt en de herfst/winterhandschoenen opgeborgen.
Motor gaf tijdens de rit (ca 16.30 vandaag) 9,5 graad aan
Conclusie:
Nog geen temperatuur om te rijden met m’n zomerhandschoenen 7(8)7

Plaatje om het af te leren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAgq2htg_lXbgYpSKScRg4hagg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9wpDvxTtdH9nPkfxOASXE9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:19
Wat een top fiets he, die tiger.. Die van jouw ziet er wel een tandje schoner uit.... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij gebrek aan werkende auto moest ik vanavond op de motor weg. Vond de temperatuur nog wel redelijk te doen ook :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
nldls schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:58:
Wat een top fiets he, die tiger.. Die van jouw ziet er wel een tandje schoner uit.... :)
Ja, sta hem vanwege de pekel nu na iedere rit te poetsen 8)
Moet wel zeggen dat de motor wassen veel minder tijd kost dan m’n auto O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Kalevandaal schreef op zondag 12 februari 2023 @ 06:29:
[...]

Ja, sta hem vanwege de pekel nu na iedere rit te poetsen 8)
Moet wel zeggen dat de motor wassen veel minder tijd kost dan m’n auto O-)
Ik heb hem juist al heel lang niet meer schoon gemaakt ;). Vuil laagje voor het pekel erop komt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Ben aan het strippen gegaan.
Resultaat is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ5x766bwTlyKtBaJzmYp-dRhjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfp70SFNT8h97dKYgaBf7PzE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK3bZ8mi6dEkh5LUm6Y38j9trqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OPVs3R7obhHRShTKfkCdpPg.jpg?f=fotoalbum_large

En fucking veel losse schroefjes en boutjes. Topkoffer alleen al 100+ stuks toen had ik geen zin meer in verder tellen ..

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 12-02-2023 17:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:46

4x2

lộn xộn quá

Goed punt om LPG in te bouwen :+

(ik heb trouwens nog een 520x140mm, 25L bruto, nieuwe ringtank liggen, misschien kan je die op de bodem van het zijspan zetten, zitten de passagiers gewoon wat hoger :p)

[ Voor 72% gewijzigd door 4x2 op 13-02-2023 07:24 ]

leeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s006110

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.beterhoren.nl...herming/oordoppen-op-maat

Nu 30% korting op oordoppen op maat.

*geen enkele reden voor mij om dit te delen behalve dan dat dit misschien een goede deal kan zijn voor iemand hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:35
kneusteun schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:15:
https://www.beterhoren.nl...herming/oordoppen-op-maat

Nu 30% korting op oordoppen op maat.

*geen enkele reden voor mij om dit te delen behalve dan dat dit misschien een goede deal kan zijn voor iemand hier.
Bij pluggerz nog iets goedkoper, helaas hebben ze kortingscode aangepast.
maar heb van de week gekocht voor 70e.
https://shop.pluggerz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 09:01
Mijn vriendin wil/moet nog oordoppen op maat hebben dus hier gaan we gebruik van maken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:56
@harley wist jij dit:
Aanhanger
Het is niet toegestaan een aanhanger aan een motor te koppelen.
Jullie zijn toch afgelopen jaar met het span en aanhanger naar Rome gereden?
Blijkbaar geluk gehad dus.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Bommes schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:07:
@harley wist jij dit:

[...]

Jullie zijn toch afgelopen jaar met het span en aanhanger naar Rome gereden?
Blijkbaar geluk gehad dus.. :P
Ja wist ik, maar was geen geluk. Het is niet toegestaan, behalve voor bezoekers 8)7

Ik kijk altijd wel even op https://www.femamotorcycl...on/riding-with-a-trailer/ voor de exacte regeltjes. Maar houd me er meestal toch niet aan. Is gewoon niet te doen met al die verschillende regels per land. En in de praktijk geld dat als je je niet misdraagt er geen haan naar kraait, vaak ook omdat de meeste wetshandhavers de regels zelf niet kennen, ook omdat het soms scheelt het ook of je solo of met zijspan bent.

Voorbeeld :
In Nederland (en België ) mag het alleen met geremd zijspanwiel, ik heb het ook zonder geremd zijspanwiel gedaan ( niet aan te raden overigens) Geen diender die het wist, of het controleert.

In Duitsland geldt een maximumsnelheid van 60 km/h OOK op de snelweg. Maar dat moet je alleen doen als je levensmoe bent :X Ik houd meestal kruissnelheid van 100 aan. Regelmatig door polizei ingehaald en zonder probleem of vaak zelfs een duimpje omhoog.

In Hongarije mag het wel bij een solo, maar niet achter een zijspan. Mijn broer ( en zijn schoonvader en andere bekenden overigens ook) gaan IEDER jaar naar of minimaal door hongarije en ook nog nooit problemen gehad. NIet bij de grens niet onderweg nog nooit staande gehouden of wat dan ook in de laatste 20 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 13-02-2023 16:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• VidaR-9
Te mooie dag vandaag om hem in de garage te laten staan. Lekker rondje van 150km gereden en het was heerlijk rustig op de dijkjes en Posbank.

Bij terugkomst wel goed afgespoten want sommige wegen waren nog beetje wit van de pekel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdGtVOjBmYnRecCi1EvMe0fAFSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jg2mMe8DVwC79yPCK3uGro6E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 30-09 13:35
Helaas lijkt het dan toch te gaan gebeuren: https://www.rtvutrecht.nl...en-raad-stemt-in-met-plan
De gemeenteraad van Utrechtse Heuvelrug heeft ingestemd met een plan om motorrijders te weren in het oude dorp in Amerongen. Hierdoor zouden motorfietsen in de weekenden en op feestdagen niet door het dorp kunnen rijden. Hoe het plan er precies uit gaat zien, zal het college onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik ben het er uiteraard niet mee eens en niet blij mee, maar het is beter dan een gehele dijkafsluiting. Nu word je als ik het goed begreep van/naar het pontje geleid omdat je het dorp niet in mag. Wat opzich qua rijden geen ramp is, de andere kant van de rivier verder is leuker rijden vanaf/tot Rhenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Blijf het frappant vinden.
Nu zijn bij auto’s “pops and bangs” helemaal de shit, en ondertussen gaan ze motoren weren.

Ik heb zoveel meer geluid in mijn omgeving van die lompe slecht afgestelde auto’s. Ik zelf ondervind er niet perse echt last van. Maar volgens mij zitten er wat mensen te slapen bij handhaving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:55:
Nu zijn bij auto’s “pops and bangs” helemaal de shit, en ondertussen gaan ze motoren weren.
Van de 100 auto's zijn er een handvol die teveel herrie maken. Van de 100 motoren zijn er meer met uitlaten die teveel geluid maken, dan wel een berijder hebben die het nodig vindt de begrenzer op te zoeken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:55:

Ik heb zoveel meer geluid in mijn omgeving van die lompe slecht afgestelde auto’s. Ik zelf ondervind er niet perse echt last van. Maar volgens mij zitten er wat mensen te slapen bij handhaving.
Ik zie vrijwel nooit grote groepen automobilisten met herriepijpen over dijkjes rijden, maar onder motorrijders gebeurt dat helaas wel. Ik snap wel dat de motorrijders voor meer overlast zorgen op die wegen, ik zit ook niet te wachten om ieder zomers weekend honderden motoren langs mijn deur te zien/horen razen. Maar ja, ik ben dan ook in een dorp gaan wonen in een doodlopend straatje waar niemand iets te zoeken heeft behalve de bewoners.

Ik vind alle afsluitingen overigens ook heel vervelend, maar ik snap ook wel dat "we" met zijn allen daar voor overlast kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Van de 100 auto's zijn er een handvol die teveel herrie maken. Van de 100 motoren zijn er meer met uitlaten die teveel geluid maken, dan wel een berijder hebben die het nodig vindt de begrenzer op te zoeken.
Waar haal je de cijfers vandaan?

En gek genoeg is het hier andersom, meer auto’s en minder motoren met luide knallen en revven.
Nu hebben we hier ook niet veel roof helmen en Kawasaki’s, misschien dat dat ook helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
geert_s schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik zie vrijwel nooit grote groepen automobilisten met herriepijpen over dijkjes rijden, maar onder motorrijders gebeurt dat helaas wel. Ik snap wel dat de motorrijders voor meer overlast zorgen op die wegen, ik zit ook niet te wachten om ieder zomers weekend honderden motoren langs mijn deur te zien/horen razen. Maar ja, ik ben dan ook in een dorp gaan wonen in een doodlopend straatje waar niemand iets te zoeken heeft behalve de bewoners.

Ik vind alle afsluitingen overigens ook heel vervelend, maar ik snap ook wel dat "we" met zijn allen daar voor overlast kunnen zorgen.
Ik woon hemelsbreed paar 100m van de Waaldijk en vind het heerlijk om op zomerdagen die motoren te horen. :9 Maar dat is dan wel op gepaste afstand natuurlijk, want ik woon zelf ook in een doodlopend saai hofje :+

Zelf rij ik vaak doordeweeks of in de avonden en als ik al in het weekend rij probeer ik dat ook zo vroeg of laat mogelijk te doen. Die grote groepen motoren, vele fietsers, wandelaars, etc maken het niet leuker op zondag middag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een dorp afsluiten voor motorrijders? whut? :/

Ik stel voor dat bewoners die willen beslissen wie wel en wie niet op de weg langs hun huis mag, de weg gezamelijk opkopen. Dan zijn ze eigenaar en de baas... En kunnen ze meteen mooi zelf voor het onderhoud aan die weg betalen.

* Destruction heeft net de motor afgespoeld.. 't blik doet het weer dus nu mag die weer door de pekel.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Coolblue in de bocht met de top 10 motornavigatie https://www.coolblue.nl/motornavigatie/top-10 . Top 10 betekent 4 stuks :? :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:31:
Ik weet dat dat gezegd word (met de lijnen van het frame mee), maar ik vind dit juist wel mooi. Het heeft wat eigenwijs over zich heen zo. Lekker non-conformistisch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

botoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:34:
Coolblue in de bocht met de top 10 motornavigatie https://www.coolblue.nl/motornavigatie/top-10 . Top 10 betekent 4 stuks :? :X
Niet heel gek als ze er maar 4 verschillende in hun aanbod hebben 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
LankHoar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Ik weet dat dat gezegd word (met de lijnen van het frame mee), maar ik vind dit juist wel mooi. Het heeft wat eigenwijs over zich heen zo. Lekker non-conformistisch :P
Als ik het stuur in lijn zou zetten met bijvoorbeeld de voorpoten, dan staat ie veel te dicht naar me toe… verder vind ik het wel een stoer gezicht om die apehanger wat naar voren te hebben staan (daarom rij je toch ook motor 😝)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 06:58

A13X

Dude

botoo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:34:
3 want nr.4 is dezelfde als nr.3 maar het alleen minder kaarten 8)7

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Met het risico dat dit een ultiem domme vraag is of non-probleem is…

Ik heb een Cardo spirit geplaatst in mijn helm met standaard speakertjes. Niet de beste speakers begreep ik, maar goed. Ik rijd met oordoppen in vanwege wind- en motorgeluid, simpele van de motorzaak (die volgens mij overal bij de kassa liggen) dus misschien is dat het, maar hoe doen anderen dat met bijvoorbeeld navigatie luisteren (of muziek/telefoongesprek) en oordoppen? Want ik kan wel sterkere speakers plaatsen maar dat doet het effect van de oordoppen weer teniet tov de audio.

Zijn speciale doppen zodanig veel beter afgestemd op wind- en motorgeluid terwijl het overige passeert, of moet je als je audio wil gewoon zonder oordoppen rijden? (Met het risico dat je op je 50e doof bent.)

Op zich hoor ik wel (zaterdag getest) muziek en een telefoongesprek voeren gaat ook wel, maar dat was bij 80km/uur. Benieuwd hoe dat op de snelweg dan moet zijn…

[ Voor 9% gewijzigd door Ugchel op 14-02-2023 23:28 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 14:11
Ik rijd met een behoorlijk windscherm en kan op de snelweg prima naar podcast luisteren als ik goedkope oordopjes van de action (oid) in heb. Persoonlijk merk ik dat ik daar veel scherper door ben tijdens het rijden. Ik heb de Cardo Freecom 2+ en die doen het volume flink omhoog bij windgeruis.

Ik heb het idee dat de oordoppen vooral het windgeruis wegnemen, maar stemmen en muziek dringen nog wel iets verder door.

[ Voor 17% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 14-02-2023 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Ugchel schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:27:

Ik heb een Cardo spirit geplaatst in mijn helm met standaard speakertjes. Niet de beste speakers begreep ik, maar goed. Ik rijd met oordoppen in vanwege wind- en motorgeluid, simpele van de motorzaak (die volgens mij overal bij de kassa liggen) dus misschien is dat het, maar hoe doen anderen dat met bijvoorbeeld navigatie luisteren (of muziek/telefoongesprek) en oordoppen? Want ik kan wel sterkere speakers plaatsen maar dat doet het effect van de oordoppen weer teniet tov de audio.

Zijn speciale doppen zodanig veel beter afgestemd op wind- en motorgeluid terwijl het overige passeert, of moet je als je audio wil gewoon zonder oordoppen rijden? (Met het risico dat je op je 50e doof bent.)

Op zich hoor ik wel (zaterdag getest) muziek en een telefoongesprek voeren gaat ook wel, maar dat was bij 80km/uur. Benieuwd hoe dat op de snelweg dan moet zijn…
Benieuwd of je een ruit / scherm hebt. Ik heb ook de standaard cardo spirit, maar kan prima bellen tot een goede 120 / 130 wel zonder enig probleem. Muziek heb ik vaak niet eens op zijn luidst staan en podcasts luisteren lukt ook wel rond de 110.

Zal combi zijn van otoplastieken met filter, ruit en helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38
@Blue-eagle Hoe staat het nu met jouw motoravontuur na je nare ervaring vorig jaar? Ben je er nog uitgekomen met de verzekering en de verhuurder? En alweer wat nieuws (op het oog) of sla je dit jaar even over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 16:21

Let ook even op dat je op je telefoon en op je Cardo het volume kunt aanpassen.
Dat was bij mij in het begin het probleem, ik dacht ook dat mijn Cardo Packtalk niet hard genoeg kon met oordoppen, bleek dat ik het volume op mijn telefoon nog een heel eind omhoog kon draaien :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Nu online

Ik heb geen ruitje, maar wel otoplastieken (op maat gemaakte) oordoppen. Die dingen hebben een speciaal filter waardoor je je Cardo eigenlijk beter hoort dan zonder oordoppen. Het windgeruis overstemt dan niet je Cardo-geluid. Ik heb nu de JBL-speakers, maar hiervoor de standaard Cardo-speakers, en ook toen was het geluid hard genoeg om met 120 gewoon een telefoongesprek te voeren. Ik zou dus investeren in goede oordoppen, zit beter, sluit beter af, en alles klinkt daarna ook beter. Sowieso niet zonder oordoppen gaan rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110

Ik heb ook een Cardo Spirit, en ik rij in combinatie met oordoppen (LOOP) … bellen gaat bij mij iig tot 110-120 nog redelijk op de VFR. Ik moet dan wel mijn helm dicht hebben (kinstuk dicht > Scorpion Exo Tech). Ik heb een ruit op de VFR, maar de wind komt op mijn helm. Heb het volume dan wel maximaal staan. Let op dat als je een iPhone hebt, je de Cardo niet moet instellen als headset maar als luidspreker. Tevens de automatische volumeregelingen van de Cardo uitschakelen. Rij ik met het kinstuk open (vooral op de Virago), dan is het bij 80km/u wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
https://www.motorradonlin...w-s1000r-wheelie-control/

S1000XR en S1000R:

BMW zegt dat de anti-wheelie optie na de update weleens uitgeschakeld kan zijn. Ik zie het probleem niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Eenieder bedankt voor de reacties, ik heb een CBF600 met ruit en als ik het goed lees moet het dus prima kunnen. Ik heb een scorpion exo 920 helm, geen idee in hoeverre dat nog uitmaakt. Plaatsing van de speakertjes heb ik in de uitsparingen gedaan dus dat zal allicht de juiste plek zijn, maar misschien kan ik daar nog eens kritisch naar kijken.

De eerste stap is denk ik nu laten aanmeten van goede otoplastieken en dan zal ik er nog eens mee gaan experimenteren verder.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:33:

S1000XR en S1000R:

BMW zegt dat de anti-wheelie optie na de update weleens uitgeschakeld kan zijn. Ik zie het probleem niet. :P
*O* *O* Woeiii *O* *O*

Tenminste niet meer een half uur door alle instellingen klikken als ik een keer een wheelie wil maken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Jolke schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:33:

S1000XR en S1000R:

Mwah, niet iedereen is bedacht op plotselinge wheelies en als je dan schrikt...
Ik vind het dan wel weer wat panisch om zo spoedig naar de dealer te gaan om dit te controleren en updaten. Kijk in het menu, staat het goed? Prima, niets meer aan doen.

Zelf heb ik de wheelie control ook op de meest ingrijpende stand staan (op de Tracer uiteraard). De simpele reden dat ik deze aan heb staan is dat in de 3e versnelling op een provinciale weg met een dot gas even inhalen, óók een wheelie geeft. En dan zul je net een politie-auto inhalen en mag je na het inhalen aan de kant gaan staan. Dat hoeft van mij niet zo.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 20:40
Een wheelie in de 3de versnelling van een tracer terwijl je al +-80 rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Niet superhoog of zo, maar het voorwiel komt wél omhoog. En nee, ik heb geen aanpassingen gedaan aan de vertanding of zo. ;)

Bij de Super Tenere moest ik de koffers goed volladen met flessen drank om dit voor elkaar te krijgen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:56:
[...]

[...]
Ik ben het met je eens, maar dit "probleem" komt volgens het artikel alleen voor in de Dynamic-pro modus. Dat is de modus waarin je zelf aan alle mogelijke instellingen kan gaan zitten prutsen. Ik ga ervan uit dat de meeste rijders die deze modus gebruiken dan ook de instellingen wijzigen en dus weten wat ze aan het doen zijn willen bereiken. Ik blijf er dan ook lekker van af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ja, ok, maar houd er rekening mee dat dit een stukje juridisch indekken is. Zeker in de US of A. Niet voor niets staat er dat ook de amerikaanse NHTSA aanbeveelt dat de gebruikers het zélf controleren én daarbovenop langs de dealer gaan voor controle en een eventuele nieuwe update.

Dat laatste zou ik dan achterwege laten tot de reguliere onderhoudsinterval óf de volgende belangrijke terugroepactie. :+

Wat me er aan laat denken, volgens de RDW staat er nog stééds een terugroepactie open op mijn motor. Terwijl dat 29 maart 2022 al is gecontroleerd en afgemeld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:05:
Wat me er aan laat denken, volgens de RDW staat er nog stééds een terugroepactie open op mijn motor. Terwijl dat 29 maart 2022 al is gecontroleerd en afgemeld. 8)7
Was bij mijn vorige motor ook zo, mailtje aan Yamaha Nederland verhielp het issue. De dealer geeft dit ook alleen maar door aan Yamaha.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb niet echt het idee dat als de 3 mailtjes naar de dealer, een telefoontje naar de dealer, én een mailtje naar Yamaha Nederland geen effect sorteren, nóg een mailtje dat opeens wel gaat doen.

Ik denk dat ik maar een afspraak bij de dealer inplan, even ga shoppen, en daarna het commentaar over me heen krijg dat ze dit al gedaan hebben en de afspraak overbodig was. Joh! :+

Edit:
Zo te zien wordt dat echt de enige optie die nog over is.
Ik stuur een mailtje naar klantenservice@yamaha-motor.nl. Komt er een auto reply dat dat adres niet meer geldig is, maar voor vragen mbt de webshop ik nu ook terecht kan bij klantenservice@yamaha-motor.nl. Maar dat adres heb ik net gebruikt? :?

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-02-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 17:04
Ik heb destijds een mail gestuurd naar YMNLAftersales@yamaha-motor.nl en kreeg binnen 2 weken een reactie dat het was opgelost met een screenshot van het rdw erbij.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Ugchel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:39:
Eenieder bedankt voor de reacties, ik heb een CBF600 met ruit en als ik het goed lees moet het dus prima kunnen. Ik heb een scorpion exo 920 helm, geen idee in hoeverre dat nog uitmaakt. Plaatsing van de speakertjes heb ik in de uitsparingen gedaan dus dat zal allicht de juiste plek zijn, maar misschien kan ik daar nog eens kritisch naar kijken.

De eerste stap is denk ik nu laten aanmeten van goede otoplastieken en dan zal ik er nog eens mee gaan experimenteren verder.
Kijk nou: is in de aanbieding!

https://www.beterhoren.nl...scherming?icmp=HOMEPAGE_4

I took the blue pill…

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
De VFR is zo goed als verkocht (met een beetje pijn in m'n hart, maar toch doe ik het).

Meet my new baby!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ2xhH71xxjzh34mNLY-QKDJih4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7O9mCjMl7IQ7hUEYTwX0kgz.jpg?f=fotoalbum_large

BMW F750GS uit 2020. Full-option, alle pakketten zitten er op. Cruise control, key-less, shift assist/quickshifter, verwarmde handvatten, LED verlichting etc. Ik vond het echt heel comfortabel rijden t.o.v. wat ik gewend ben (heb veel relatief sportieve motoren gehad).

Volgende week kan ik 'm ophalen, kan niet wachten :). Voeg mij maar alvast toe in de OP, kom uit omgeving Groningen.

• VidaR-9
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik vind het dan wel weer wat panisch om zo spoedig naar de dealer te gaan om dit te controleren en updaten. Kijk in het menu, staat het goed? Prima, niets meer aan doen.

Zelf heb ik de wheelie control ook op de meest ingrijpende stand staan (op de Tracer uiteraard). De simpele reden dat ik deze aan heb staan is dat in de 3e versnelling op een provinciale weg met een dot gas even inhalen, óók een wheelie geeft. En dan zul je net een politie-auto inhalen en mag je na het inhalen aan de kant gaan staan. Dat hoeft van mij niet zo.
En het is gewoon tokkie op de openbare weg.. :X

• DrivinUCrazy
Dat sowieso. Ik heb ook nog nooit de behoefte gehad om een wheelie te maken. Dat ik soms na sportief optrekken voel dat het voorwiel een paar centimeter terug naar beneden valt is wat anders en zéker niet bewust. Dat reken ik overigens ook niet echt onder wheelies. ;)

Gisteren reed ik toevallig op een achterafweggetje van werk naar huis, en zat er op een gegeven moment een KTM achter me die zijn wheelies aan het oefenen was. Ik heb hem maar even langs gelaten, maar heel eerlijk: zo gecontroleerd zag het er voor mij nog niet uit. Dan zou ik persoonlijk een weg kiezen met iets minder bomen vlak ernaast. ;)

Yamaha Nederland heeft overigens wel gereageerd op mijn mail, dus er wordt deze keer wél iets in gang gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-02-2023 10:06 ]

• s006110
MitchellHearth schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:
De VFR is zo goed als verkocht (met een beetje pijn in m'n hart, maar toch doe ik het).
Wat voor VFR had je?

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
s006110 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Wat voor VFR had je?

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop
Een rode, met VTEC uit 2004 ;) Net als die van jou toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hGd4yvZY-NRYBt9eWGEy9Qfzmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rz7LQI0rKP32dDgNzLceOzeo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:08

Kryziek

bb || !bb

MitchellHearth schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:

Meet my new baby!!!

[Afbeelding]

BMW F750GS uit 2020. Full-option, alle pakketten zitten er op. Cruise control, key-less, shift assist/quickshifter, verwarmde handvatten, LED verlichting etc. Ik vond het echt heel comfortabel rijden t.o.v. wat ik gewend ben (heb veel relatief sportieve motoren gehad).

Volgende week kan ik 'm ophalen, kan niet wachten :). Voeg mij maar alvast toe in de OP, kom uit omgeving Groningen.
Mooi stukje rijden vanaf dat pleintje, die ken ik wel :)
Tussendoor leuke routes te maken als je de N34 skipt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
MitchellHearth schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Een rode, met VTEC uit 2004 ;) Net als die van jou toch?

[Afbeelding]
Mooie motor 😘 net als die van mij een rode inderdaad! Alleen heb ik zwarte wielen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:22:
[...]
Waar haal je de cijfers vandaan?
Die verzin ik zelf uit ervaring. Dat is gewoon wat ik zie. Niet in 1 dorp of stad, maar gewoon overal. In doorsnee zijn er minder luidruchtige auto's op de weg dan motoren.
Hier in Rotterdam zijn er ook een aantal idioten met luidruchtige auto's, maar méér motoren. Vrijwel dagelijks is er ergens hier in de buurt een ongelukkige ziel die zijn begrenzer uitprobeert. Geen idee waarom. Die dingen werken eigenlijk altijd.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Niet zo gek dat motoren meer opvallen dan auto's. Een auto heeft nu eenmaal veel meer uitlaat dan motoren dus zal een motor per definite meer geluid produceren. Wat ook meespeelt in de stadskernen, dijkjes e.d. is dat er veel meer motoren passen op eenzelfde stukje weg dan auto's dus is het geluid van motoren zeg maar x 2 (vanwege minder uitlaat) en x4 (minder ruimte nodig op een weg) dus per saldo leveren motoren al gauw factor 8 meer 'last'.

(cijfers zonder wetenschappelijke onderbouwing maar slechts met gezond verstand)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het is een reden waarom ik nu gewoon met een originele uitlaat rond rijdt (ok, afgezien van de enkelwandige RVS bochtenset...). Er zit nu een klein roffeltje in, maar that's it. En zelfs nu krijg ik af en toe nog boze blikken... Als ik met 30km/u in z'n 3 voorbij kom pruttelen :') Voor sommige mensen is 't nooit goed.

Ik rijdt eigenlijk nooit meer op dijken, de 60 die je er mag haal je nooit vanwege fietsers en voetgangers (of ouderen in hun cabrio's....) maar de motorrijder heeft 't standaard gedaan als een dijkbewoner zichzelf niet meer kan horen denken :| * Destruction vindt 't wel best met die klagers... Koop die weg langs je huis, verbiedt motoren en betaal daana ook maar zelf voor 't onderhoud aan die weg. Win-win.

Al slaan die afsluitingen nergens op. Want wie zegt dat een motorrijder per definitie voor z'n plezier onderweg is? Misschien heeft die motorrijder geen auto en is hij daarom op zijn daily drive onderweg van A naar B. Da's toch wel iets anders dan puur recreatief gebruik...

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 16-02-2023 19:03 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:40
mphilipp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:42:
[...]

Die verzin ik zelf uit ervaring. Dat is gewoon wat ik zie. Niet in 1 dorp of stad, maar gewoon overal. In doorsnee zijn er minder luidruchtige auto's op de weg dan motoren.
Hier in Rotterdam zijn er ook een aantal idioten met luidruchtige auto's, maar méér motoren. Vrijwel dagelijks is er ergens hier in de buurt een ongelukkige ziel die zijn begrenzer uitprobeert. Geen idee waarom. Die dingen werken eigenlijk altijd.
Zelfde ervaring hier in Utrecht. Woon op een stuk waar in de zomer graag bepaalde types komen flaneren met hun voertuig. Rijden genoeg autos langs met pops & bangs en luide uitlaten. Maar wat motoren betreft zie ik soms dezelfde gast tot wel 20x op een dag langs rijden in de straat en daar zijn er dus meerdere van, liefst met aftermarket uitlaat zonder killers erin. Heb nooit begrepen wat leuk is aan 6 uur lang rondjes rijden in de stad.
Pagina: 1 ... 457 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.