Ik zit momenteel te kijken om een motor zakelijk te gaan kopen. Wil even m'n gedachten van me wegschrijven, dacht misschien vindt iemand het hier ook wel interessant

Of heeft iemand nog tips.
Rij momenteel een Honda VFR800 uit 2004. Motorblok is geweldig, geluid ook. Maar de zithouding staat me toch wat tegen. Voor een zondagmiddagritje vind ik het prima maar ik wil m'n volgende motor ook meer gaan inzetten voor zakelijke ritten.
Waar ik dan naar zoek? Een motor met een meer rechtop houding en geschikt voor wat langere personen (zo lang ben ik niet, 1.92m, maar in de motorwereld ben je dan wel lang

). Dus sport-tour of all-road. Al moet ik zeggen dat over het algemeen all-roads dan weer niet heel mooi vind. Ik heb een budget van c.a. 10k voor een nieuwe motor. Voorkeur voor nieuw omdat ik de BTW kan terugvragen.
Afgelopen periode heb ik proefgereden op:
Triumph Tiger Sport 660:
+ Goede zithouding
+ Sportief uiterlijk
+ 3 cilinder rijdt echt heel lekker
- Er zit een merkbare vertraging met gas geven. Heb er ook veel op andere fora over gelezen. Vond ik vrij irritant ook bijvoorbeeld met terugschakelen en revmatching
- Vind 'm er wel een beetje outdated uit zien
Triumph Tiger 900 (daar moest ik perse op rijden van de dealer):
+ Ja fantastische motor, alles klopt
- Vraag me af of ik zoveel vermogen echt nodig heb
- Veel te duur voor mijn budget
Yamaha Tracer 7
+ Sportieve looks
+ Motorblok is erg leuk
+ Licht, wendbaar, zithouding ook goed
- Ik vind de voorkant iets minder geslaagd
Kawasaki Versys 650
+ Vind ik verreweg het mooiste om te zien, ben er qua looks wel beetje verliefd op
+ Licht, wendbaar, zithouding ook goed
+ Prijs aantrekkelijk
- Motorblok vond ik een tikkie saai, klinkt ook niet bijzonder lekker
Aprilia Tuareg 660 (moest ik van de dealer rijden

)
+ Wat een lekker blok zit hier in, koppel maar ook het geluid als je hoger in de toeren gaat
+ Zithouding, ruimte op de motor
+ Voor een allroad nog steeds heel licht en wendbaar
- Helaas wel weer wat te duur
- Ben niet zo fan van de looks
Geen idee eigenlijk wat ik met deze post wil nu ik aan het schrijven ben... Misschien iemand nog met tips wbt modellen die ik nog heb gemist? Ik zoek vooral stukje comfort. Merk dat ik nu na een uurtje rijden er wel zat van ben omdat ik dan toch last krijg van m'n polsen, benen, rug. Heb iig tot nu toe al wel dikke lol in het proces van proefrijden etc