• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

A13X schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Waarom niet zo indraaien?
[Afbeelding]

Of voor/in de garage op de kickstand de goede kant op draaien?
[YouTube: How To Turn A Bike On The Kickstand]
Omdat achter de bins nog een stapel oud ijzer ligt waar ik not wat mee moet doen, of naar de tip moet :)
En ik vrees dat het ook wat smal is om te draaien (tenzij ik die kickstand truuk gebruik)
ik weet ook niet of ik een italiaanse kickstand net zoveel vertouw als een duitse ;)

[Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2023 13:26]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:16
A13X schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Of voor/in de garage op de kickstand de goede kant op draaien?
[YouTube: How To Turn A Bike On The Kickstand]
Ik vraag me wel af hoe snel je aan een nieuwe kickstand toe bent als je dit zeer regelmatig doet.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zacht schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Kunnen die afvalbakken niet naast elkaar staan ipv achter elkaar? Dat scheelt al draairuimte.

Wat ik me ook afvroeg: heb je in het VK geen Marktplaats-equivalent met 'gratis stoeptegels afhalen'? Dan is zo'n paadje zo gelegd, of het nu langs de auto's is of schuin door de tuin.
Zoals ik al zei, het plaatje is een versimpeling.. ligt te veel zooi nog daar.. misschien wel een idee om daar wat aan te doen.. is echt zo'n projectje dat ik maar voor me uit schuif..
<edit> ik gooi net wat weg en toen zag ik dat we 3 bins hebben (recycling, restafval en tuinafval)

Maar je idee voor gratis tegels is een goede.. ik ga eens op https://www.freecycle.org/ kijken :)
De 'tegels' die ik nu gebruik waren vroeger een soort van muurtje in de achtertuin.. dus die zijn ook al geupcycled :)

[Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2023 15:06]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:12
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Omdat achter de bins nog een stapel oud ijzer ligt waar ik not wat mee moet doen, of naar de tip moet :)
En ik vrees dat het ook wat smal is om te draaien (tenzij ik die kickstand truuk gebruik)
ik weet ook niet of ik een italiaanse kickstand net zoveel vertouw als een duitse ;)
Eerlijk gezegd zou ik dit ook waarschijnlijk niet kunnen en zeker niet durven met een 1250GS, en inderdaad heb ik ook mijn twijfels bij of de kickstand dit op lange termijn wel fijn gaat vinden.

🇺🇦

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 21:22
Heeft er iemand toevallig recente ervaring met het importeren van een motor uit België? :)B naar :)F
Ik heb namelijk een mooie Africa Twin gezien, maar heb nog nul ervaring met importeren van voertuigen...

Ik neem aan dat je, voordat je de motor uberhaupt koopt, al een afspraak moet plannen met het RDW om te laten keuren? Zodat op de dag van ophalen je gelijk langs het RDW kan gaan. Hoe zit het met de verkopende partij? Moet die de motor op mijn naam zetten tijdelijk of hoe werkt dat?

Mag ook via DM als iemand zou willen helpen of informatie willen geven hierover.

ps. Voor de zekerheid deel ik de betreffende motor hier niet voor stiekeme kapers op de kust :9 Cataloguswaarde was in ieder geval 17.899

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Feedback van tuinier-vriend op basis van foto: "I'll pop by and look at that tree. Looks possible but alot of work still with the risk of it not surviving."

Feedback van Mrs T.:
"Nee dat is een slecht plan, boom verplaatsen omdat de met de motor erlangs wil...echt een mannen idee!"
_O-

Eens even kijken wat die vriend zegt als hij IRL situatie gezien heeft..

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:13
Leviathius schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:34:
Heeft er iemand toevallig recente ervaring met het importeren van een motor uit België? :)B naar :)F
Ik heb namelijk een mooie Africa Twin gezien, maar heb nog nul ervaring met importeren van voertuigen...

Ik neem aan dat je, voordat je de motor uberhaupt koopt, al een afspraak moet plannen met het RDW om te laten keuren? Zodat op de dag van ophalen je gelijk langs het RDW kan gaan. Hoe zit het met de verkopende partij? Moet die de motor op mijn naam zetten tijdelijk of hoe werkt dat?

Mag ook via DM als iemand zou willen helpen of informatie willen geven hierover.
Import vanuit BE naar NL ken ik niet, maar wel vanuit DE naar NL omdat mijn Duitse vriendin naar Nederland is verhuisd. Houd er rekening mee dat het inplannen van een afspraak bij de RDW weken duurt. De kans is dus heel klein dat je alles op 1 dag kunt plannen. Daarnaast wordt bij de RDW keuring het originele kenteken er af gehaald, dus zul je een eendagskenteken (+ verzekering) moeten regelen waarmee je in ieder geval naar huis mag rijden, -of- de motor moet op een andere manier vervoerd worden (bus, aanhanger). Na die dag tot op het moment dat de nieuwe NL kentekenplaten binnen zijn (die je zelf moet bestellen zodra je kentekenbewijs binnen is), mag het voertuig dus -niet- de weg op.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:22
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:02:
Feedback van tuinier-vriend op basis van foto: "I'll pop by and look at that tree. Looks possible but alot of work still with the risk of it not surviving."

Feedback van Mrs T.:
"Nee dat is een slecht plan, boom verplaatsen omdat de met de motor erlangs wil...echt een mannen idee!"
_O-

Heb niet de hele discussie gevolgd (enkel stukje over grindmatten).

Als je die bloempot weghaalt, daar strook van 20-30 cm kaal maakt, circa 10-12 afgraaft, paar centimeter zand en egaliseerd/aantrilt, kan je kantbanden/opsluitbanden van 100x30x7 nemen en deze op hun kant leggen. Kan je prima overheen rijden.

30cm is meer dan breed genoeg om overheen te gaan.

Die dingen zijn een paar £ per stuk. Met een meter per stuk ben je er zo. Je zou eventueel nog nog Stabimix op het zandbedje kunnen strooien voor extra stabilisatie/ligt muurvast.

Als je ze stabiel/vlak legt, zullen ze niet breken. Bij grove oneffenheden is die kans aanzienlijk groter.

[Voor 34% gewijzigd door Source90 op 30-01-2023 15:36]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23

ps. Voor de zekerheid deel ik de betreffende motor hier niet voor stiekeme kapers op de kust :9 Cataloguswaarde was in ieder geval 17.899
Toen ik mijn Husqvarna Nuda uit Belgie importeerde een paar jaar geleden had ik de volgende how to gevolgd: link.

Uiteindelijk is het zeer eenvoudig alleen moet je goed zorgen dat je alle papieren hebt. Ik wou niet moeilijk doen met 1-dags kentekens dus heb de motor achterin een busje gemikt. Is wel tijdrovend moet ik zeggen en ik weet niet of ik het daardoor nogmaals zou doen, alleen als het voordeel boven de 4000 euro is of het een hele bijzondere motor is denk ik.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15
Gewoon asfalteren die tuin. Groen is overrated, daar hebben we wallpapers voor. Meer asfalt = meer beter 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Leviathius
@UTwizard en @cyntax beiden bedankt voor de info!

Het gaat niet om een verschil van 4000 euro, eerder 2 a 3000. Verder is het nu toch koud, dus tijd zat lijkt me. Ik ga de motor-forum post eens goed doorlezen en uitpluizen!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:14

botoo

💀 too old to die young

Feedback van Mrs T.:
_O-
Echt mannen idee zou zijn, groffe noppen monteren en flink gas geven op het gazon :+ :Y)

FXDLS 'torque brute'

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:30

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Vrijdag schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:35:
Gewoon asfalteren die tuin. Groen is overrated, daar hebben we wallpapers voor. Meer asfalt = meer beter 8)
Gewoon het asfalt groen verven, duurzaam want gaat niet dood en is altijd groen.

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

botoo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Echt mannen idee zou zijn, groffe noppen monteren en flink gas geven op het gazon :+ :Y)
Dat heb ik regelmatig gedaan! Word niet gewaardeerd vreemd genoeg :+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

A13X schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Gewoon het asfalt groen verven, duurzaam want gaat niet dood en is altijd groen.
2 huizen verderop hebben dat.. maar dan van beton
Ook niet ideaal..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Source90 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:08:
[...]
Heb niet de hele discussie gevolgd (enkel stukje over grindmatten).
[Afbeelding]

Als je die bloempot weghaalt, daar strook van 20-30 cm kaal maakt, circa 10-12 afgraaft, paar centimeter zand en egaliseerd/aantrilt, kan je kantbanden/opsluitbanden van 100x30x7 nemen en deze op hun kant leggen. Kan je prima overheen rijden.

30cm is meer dan breed genoeg om overheen te gaan.

[Afbeelding]

Die dingen zijn een paar £ per stuk. Met een meter per stuk ben je er zo. Je zou eventueel nog nog Stabimix op het zandbedje kunnen strooien voor extra stabilisatie/ligt muurvast.

Als je ze stabiel/vlak legt, zullen ze niet breken. Bij grove oneffenheden is die kans aanzienlijk groter.
dit idee?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Auto uit Duitsland geimporteerd.

Een motor is makkelijker, als je een aanhangwagen hebt of lenen kan (desnoods huren), dan hoef je niets te doen met Belgische export kentekens etc.

Dus: Motor kopen, achterin mikken, langs BPM taxateur rijden (dat scheelde voor mn auto dusdanig veel geld, en ik hoefde zelf de papieren niet in te vullen), afspraak maken met RDW (of 's morgens vroeg in de rij, dat was geloof ik ook een optie). Vervolgens kenteken laten maken bij automaterialen zaak en klaar.

Zorg dat je alle documentatie hebt van het voertuig!

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:35:
Parkeervakjes maken voor de camper en de auto, dan kan de motor netjes over de oprit naar binnen :+

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:33:
[...]

Parkeervakjes maken voor de camper en de auto, dan kan de motor netjes over de oprit naar binnen :+
Geloof me, dat heb ik ook voorgesteld.. want dan is er ook ruimte voor een cabrio erbij :+

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Feedback van Mrs T.:
_O-

Dan zou ik gewoon dat olifantenpaadje dat je nu al gebruikt vol leggen met die freecycle tegels. Boom blij, vrouw blij, en Toolkit dezelfde route als altijd, maar dan verhard. Overigens mijn complimenten voor je Paint skills.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zacht schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Dan zou ik gewoon dat olifantenpaadje dat je nu al gebruikt vol leggen met die freecycle tegels. Boom blij, vrouw blij, en Toolkit dezelfde route als altijd, maar dan verhard. Overigens mijn complimenten voor je Paint skills.
Je kan zien dat ik pro graphic designer ben he? ;)

• Bommes
  • Laatst online: 22:28
zacht schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Dat paadje wat @ToolkiT nu al min of meer heeft iets begaanbaarder maken.
Ik ben geen tuinman maar ik zou iets van wat stoeptegels ingraven of grastegels.
Lijkt me het minste werk.

Overigens is de zijstandaard stevig genoeg om de Guzzi op te draaien.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

Leviathius schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:36:
@UTwizard en @cyntax beiden bedankt voor de info!

Het gaat niet om een verschil van 4000 euro, eerder 2 a 3000. Verder is het nu toch koud, dus tijd zat lijkt me. Ik ga de motor-forum post eens goed doorlezen en uitpluizen!
M'n forza komt ook uit belgie, stelde geen drol voor.
Zorgen dat je de papieren krijgt van de verkoper, ding op de aanhanger/busje naar huis, afspraak bij de rdw plannen (tip: kijk waar je het eerste terecht kan) en 1-dags kenteken aanvragen (gratis, plaat mag je zelf maken)
Vergeet ook niet de motor te verzekeren op die dag ;)

Daarna gewoon doen wat de rdw/belastingdienst je vertellen en je hebt met een week je kenteken.

leeg

• Leviathius
4x2 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:55:
[...]

M'n forza komt ook uit belgie, stelde geen drol voor.
Zorgen dat je de papieren krijgt van de verkoper, ding op de aanhanger/busje naar huis, afspraak bij de rdw plannen (tip: kijk waar je het eerste terecht kan) en 1-dags kenteken aanvragen (gratis, plaat mag je zelf maken)
Vergeet ook niet de motor te verzekeren op die dag ;)

Daarna gewoon doen wat de rdw/belastingdienst je vertellen en je hebt met een week je kenteken.
Thanks! Het klinkt wel steeds eenvoudiger zo met deze verhalen. Dat moet dus wel gaan lukken.
Nu nog hopen dat de verkoper eens reageert... of zou het de franstalige slag zijn :+

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Of het is gewoon zo'n "als het te goed klinkt om waar te zijn" verkoper ;)

leeg

• Leviathius
4x2 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:05:
Of het is gewoon zo'n "als het te goed klinkt om waar te zijn" verkoper ;)
Dat is ook nog door mijn hoofd gegaan inderdaad. Maar het zou een 'ik heb geen idee wat een goede prijs is' verkoper zijn... lastig allemaal.. Agh, had pas eind van de middag gisteren een bericht gestuurd. Beetje geduld is ook een schone zaak natuurlijk O-)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ok down pipekit besteld 8)
(met Cat, want dat vond ik toch een prettiger idee..)
Nu maar wachten, want word bespoke gemaakt in Mandello Del Lario, Italy (vlak bij de Guzzi fabriek dus)

[Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 31-01-2023 17:06]

• Bommes
Ik heb een kabeltje gekocht om mijn Guzzi via Guzzidiag zelf te kunnen tunen/flashen.
Kijken of we de milieu dip er uit kunnen krijgen.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:07:
Ik heb een kabeltje gekocht om mijn Guzzi via Guzzidiag zelf te kunnen tunen/flashen.
Kijken of we de milieu dip er uit kunnen krijgen.
Daar heb V-Twin boost voor gekocht.. die komt hopelijk binnenkort aan (met de luchtfilter)
https://www.mistralspecialparts.it/en/product/v-twin-boost/
The V-Twin boost is an effective and cost efficient way to cure the fuelling problems common to all modern fuel injected Guzzi's. The V85 TT runs particularly lean and will benefit more than most bikes from the installation of a V-Twin Boost.
Plugging directly into the wiring harness using original connectors, with no cutting or splicing required, installation takes less than ten minutes.

The V-Twin boost features a unique technology to provide your bike with a controlled fuel enrichment.
Make your bike run as it should have done from the factory!

Quick and easy installation
Resistant to atmospheric agents and vibrations
Optimized by Mistral for your bike
Best response to the opening of the throttle
Better torque at low-medium range
Reduction of the on/off effect
Correct air/fuel ratio in all conditions with real-time modification
https://www.gutsibits.co....oostInstallGuideV85TT.pdf

[Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 31-01-2023 17:12]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:36

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:10:
[...]
Daar heb V-Twin boost voor gekocht.. die komt hopelijk binnenkort aan (met de luchtfilter)
Ik hoop niet dat ze er erg veel geld voor vragen. Ik ken dit soort dingen van de BMW Boxers. Uiteindelijk is het gewoon een weerstandbrug die de meting van de inlaattemperatuursensor aanpast. Bij de BMW variant moest ie in ieder geval op die sensor geplugd worden. Van daaruit gaat ie naar de motormanagement computer die vervolgens 'denkt' dat het kouder is en meer brandstof injecteert. Ik heb er een voor €25 gekocht en later zag ik gasten die er meer dan €100 voor vroegen. En het is echt niet meer dan een weestandbrug. Heeft wel wat werk in gezeten voor de oorspronkelijke bedenker om de juiste weerstanden te vinden, maar €100 is wel wat veel voor €0,15 aan weerstanden en €2,50 draad en pluggen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Ik hoop niet dat ze er erg veel geld voor vragen. Ik ken dit soort dingen van de BMW Boxers. Uiteindelijk is het gewoon een weerstandbrug die de meting van de inlaattemperatuursensor aanpast. Bij de BMW variant moest ie in ieder geval op die sensor geplugd worden. Van daaruit gaat ie naar de motormanagement computer die vervolgens 'denkt' dat het kouder is en meer brandstof injecteert. Ik heb er een voor €25 gekocht en later zag ik gasten die er meer dan €100 voor vroegen. En het is echt niet meer dan een weestandbrug. Heeft wel wat werk in gezeten voor de oorspronkelijke bedenker om de juiste weerstanden te vinden, maar €100 is wel wat veel voor €0,15 aan weerstanden en €2,50 draad en pluggen...
uiteraard vragen ze daar veel te veel geld voor.. maar heb je wel garantie.. aangezien ik geen held ben met electronica solderen heb ik maar voor deze gekozen.. maar kwa onderdelen zal het niet veel kosten vemoed ik..
Wat ik nu wel weet is dat alle onderdelen samen getest zijn op een rollerbank en op elkaar afgesteld zijn..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:36:
[...]
uiteraard vragen ze daar veel te veel geld voor.. maar heb je wel garantie.. aangezien ik geen held ben met electronica solderen heb ik maar voor deze gekozen.. maar kwa onderdelen zal het niet veel kosten vemoed ik..
Wat ik nu wel weet is dat alle onderdelen samen getest zijn op een rollerbank en op elkaar afgesteld zijn..
Tuurlijk ga je niet zelf zoiets in elkaar zetten. Tenzij je er verstand van hebt natuurlijk. Maar ik vond het indertijd met de BMW modellen wel een beetje zuur voor de hobbyist die het bedacht heeft en verkoopt voor €25, terwijl je dan ziet dat er charlatans zijn die veel geld vragen voor iets dat ze gekopiëerd hebben.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Tuurlijk ga je niet zelf zoiets in elkaar zetten. Tenzij je er verstand van hebt natuurlijk. Maar ik vond het indertijd met de BMW modellen wel een beetje zuur voor de hobbyist die het bedacht heeft en verkoopt voor €25, terwijl je dan ziet dat er charlatans zijn die veel geld vragen voor iets dat ze gekopiëerd hebben.
dit is van een specialistisch bedrijf (Mistral) dat 'go faster' parts maakt voor Guzzi..
Voor mijn V7 heb ik een uitlaat van Agustini, een vergelijkbaar bedrijfje maar een maat van me heeft Mistrals op zijn V7 en die klinken ook goed.
De Agustini's had ik destijd bij hun direct gekocht.. maar aangezien we nu post brexit zijn heb ik nu maar via een importeur gekocht.. is wel wat duurder, maar geen gezeik met import duty en garantie.. of miscomunicatie omdat de italianen slecht engels spreken etc..

[Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 31-01-2023 17:52]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is goed betaald voor een ntc met waarschijnlijk een net wat andere curve dan de originele en 2 stekkers.
Die het overigens ook alleen maar zal doen bij lastwissels, contante belasting compenseert de lambdasonde er wel voor.

Ik krijg altijd onprettige rillingen van dit soort oplossingen :/

leeg

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:12
Ik dacht altijd dat de oplossing hiervoor (i.e. milieu dip weghalen) 'gewoon' een andere mapping er op zetten is, wat is het voordeel van deze manier?

🇺🇦

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Nycrea schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:16:
Ik dacht altijd dat de oplossing hiervoor (i.e. milieu dip weghalen) 'gewoon' een andere mapping er op zetten is, wat is het voordeel van deze manier?
Goedkoper. Een custom map is altijd wel beter, omdat er toch per motor wel wat verschillen kunnen zijn. Maar ja, da’s duurder.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stekkertje er uit en het is weer origineel, en een mapping vereist toch wat expertise waar je voor betaalt.

Wat mij betreft is de keuze heel simpel. Niet tevreden met het gedrag? Naar Carmo ermee, en een goede mapping er in zetten. Het verschil met de Super Tenere tussen een gemapte ECU en de originele, was een verschil als dag en nacht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03 17:31

Rick-Jan

always connected

DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:19:
Stekkertje er uit en het is weer origineel, en een mapping vereist toch wat expertise waar je voor betaalt.

Wat mij betreft is de keuze heel simpel. Niet tevreden met het gedrag? Naar Carmo ermee, en een goede mapping er in zetten. Het verschil met de Super Tenere tussen een gemapte ECU en de originele, was een verschil als dag en nacht.
Twijfel zelf eraan om het te laten doen voor mijn z1000sx. Mijn motor is verder volledig standaard. Zou zelf aan/uit effect eruit willen hebben. Maar vind 400-500€ toch behoorlijk prijzig voor zoiets.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• UTwizard
  • Laatst online: 18:13
Bij mijn vorige motor (een 2020 Kawasaki Z900) vond ik het aan-uit effect in de Sport mode dusdanig verveld dat ik hem eigenlijk altijd in Road mode reed. Ik heb toen ook wel overwogen om hem te laten mappen maar nooit gedaan. Misschien dat het ook simpelweg aan mijn rechterhand lag?

Aan de andere kant heb ik mijn hobby- / circuitauto juist agressiever laten mappen en daar heb ik nooit spijt van gehad, maar daar wil ik ook juist een directe / agressieve gasrespons. Dat verschil was wel duidelijk merkbaar.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn Super Tenere was gemapt. De sport-stand was dusdanig agressief dat ik die alleen bij vlotte inhaalacties gebruikte. De toerstand was voor mij meestal prima.

Toen de (welbekende) problemen er waren, kreeg ik een originele ECU er in... De toerstand was te gezapig, echt geen fut onderin. En de sportstand was aan-uit, en in de onderste 3 versnellingen nog stééds begrensd.
Wat mij betreft écht niet meer acceptabel, maar dat is grotendeels ook doordat ik inmiddels 5 jaar gewend was aan een véél betere versie.
Met de Tracer heb ik niet te klagen, maar anders was dit linea recta naar een goede mapper gegaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Laatst online: 31-03 12:39
mphilipp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:25:
[...]

25 euro en de rest is toch de BMW tax? ;)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:19:

Precies zo'n stekker is een soort van net remap.. in feite laat je het blok net iets rijker lopen.. in combi met met lucht levert dat een lekkerder lopen de motor op..

Nieuwe map is in principe beter, maar duurder en niet altijd beschikbaar..
Voor Guzzi zijn er wel tools waar je zelf een map kan maken, maar daar durf ik me niet aan te wagen (@Bommes wel, tenzij er al een map is voor de V85TT waar ik nog niet van weet.. zou kunnen dat er een Euro4 versie is, de mijne is euro5)

Ook loop je bij mapping risico dat bij een beurt de dealer de mapping (al dan niet verplicht) weer overschrijft met de laatste versie

[Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 02-02-2023 12:27]

• Bommes
ToolkiT schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:25:
[...]
Nieuwe map is in principe beter, maar duurder en niet altijd beschikbaar..
Voor Guzzi zijn er wel tools waar je zelf een map kan maken, maar daar durf ik me niet aan te wagen (@Bommes wel, tenzij er al een map is voor de V85TT waar ik nog niet van weet.. zou kunnen dat er een Euro4 versie is, de mijne is euro5)

Ook loop je bij mapping risico dat bij een beurt de dealer de mapping (al dan niet verplicht) weer overschrijft met de laatste versie
Voor de euro 4 versie zijn er volgens mij al meerdere maps in het Guzzi wereldje te vinden.
Met vrij verkrijgbare software Guzzidiag er zelf op te zetten.
Er is een of andere Duitser erg actie fin dat wereldje, hij is de gene die die maps schrijft en via diverse fora laat testen en fine tuned.

Via het Motorforum kwam er zo een kabeltje voorbij, verkeerd besteld odoor iemand met een V85 euro 5 fiets. Kabel is voor een euro 4 versie, dus via hem nu die kabel overgenomen.
Moet me er nog helemaal in verdiepen.

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-03 16:10
Zo, afgelopen maandag proefgereden bij een niet nader te noemen tokoDoornekamp Hoevelaken. 3 motors testgereden en had nog een 4e op het oog maar die stond zo niet klaar voor proefrijden. Totdat er een stond die net klaar was met onderhoud en waar ik gewoon op mocht rijden terwijl die klant een halfuur later deze weer kwam ophalen…

Lang verhaal kort, ben nu aan het kijken voor een Tracer 700. Kan nog wel tientallen motoren testrijden maar deze rijdt heerlijk en voelt goed.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08
Van mij mag de toko die mensen laten proefrijden op motoren die niet van hun zijn gewoon genoemd worden. Weet ik in ieder geval waar ik nooit onderhoud moet laten doen :N

• Farezz
Melkunie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Van mij mag de toko die mensen laten proefrijden op motoren die niet van hun zijn gewoon genoemd worden. Weet ik in ieder geval waar ik nooit onderhoud moet laten doen :N
Duidelijk, aangepast. En heel fijn dat ik daar kon proefrijden maar ga daar zeker m’n motor niet kopen. Verkoper was ook half aan het pronken dat ze mensen lieten proefrijden met verkeerd of überhaupt geen rijbewijs.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33
Vond het wel een kwalijke zaak dat ze mensen laten proefrijden op een motor die bij hun in onderhoud is….

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:55
Mijn dealer heeft dat ook wel eens aan mij gevraagd.
Mijn motor stond daar voor onderhoud en hij had dat model niet op voorraad staan.
Ik heb toestemming gegeven.
Hij heeft beloofd dat er netje mee omgegaan zou worden en ik evt schade vergoed kreeg.
Kom er al 25 jaar dus een beetje vertrouwen mag.

Kreeg mijn motor keurig netjes terug met een volle tank.
En hij blij, had weer een motor verkocht.

Zo kan het dus ook.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 16:11
Farezz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:11:
Zo, afgelopen maandag proefgereden bij een niet nader te noemen tokoDoornekamp Hoevelaken. 3 motors testgereden en had nog een 4e op het oog maar die stond zo niet klaar voor proefrijden. Totdat er een stond die net klaar was met onderhoud en waar ik gewoon op mocht rijden terwijl die klant een halfuur later deze weer kwam ophalen…

Lang verhaal kort, ben nu aan het kijken voor een Tracer 700. Kan nog wel tientallen motoren testrijden maar deze rijdt heerlijk en voelt goed.
Welke motoren heb je nog meer op gezeten? Ik heb laatst ook de - in mijn geval nieuwe Tracer 7 - proefgereden. Was ook best wel enthousiast. Maar ik wil ook nog Versys 650 (2023) proefrijden. Vorig seizoen had ik ook nog op de Triumph Tiger Sport 660 gezeten die was ook erg fijn, maar daar merkte ik een aardige vertraging in het gasrespons (ook veel op fora over te lezen).

Dus ben wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen :)

• Jolke
  • Laatst online: 31-03 12:39
mphilipp schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Het wordt niet door BMW verkocht :+
Dan zou het nòg duurder zijn?! :+

• Farezz
MitchellHearth schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:52:
[...]

Welke motoren heb je nog meer op gezeten? Ik heb laatst ook de - in mijn geval nieuwe Tracer 7 - proefgereden. Was ook best wel enthousiast. Maar ik wil ook nog Versys 650 (2023) proefrijden. Vorig seizoen had ik ook nog op de Triumph Tiger Sport 660 gezeten die was ook erg fijn, maar daar merkte ik een aardige vertraging in het gasrespons (ook veel op fora over te lezen).

Dus ben wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen :)
Een nc750x, reed opzich ook wel fijn maar zat net niet helemaal lekker en is mij iets te lomp. Ook nog een Vstrom 650, reed eigenlijk ook top, maar vind de uitstraling van de tracer een stuk mooier. Maar qua rijgedrag beide prima en qua comfort ook.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:06
Vandaag gezocht naar motorlaarzen maar pas niks :(, ben met lessen bezig en wil dus ook spullen.

Denk 15 paar laarzen gepast maar niks zat goed. Ik overweeg dan maar lagere schoenen te kopen, of is dat echt niet handig?

Ik heb brede voeten en budget tot 300 e.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 13:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

TweakerVincent schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
Vandaag gezocht naar motorlaarzen maar pas niks :(, ben met lessen bezig en wil dus ook spullen.

Denk 15 paar laarzen gepast maar niks zat goed. Ik overweeg dan maar lagere schoenen te kopen, of is dat echt niet handig?

Ik weet niet precies in welk genre laarzen jij zoekt, maar kij eens en probeer eens de Forma ADV Tourer:
https://www.formaboots.com/prodotto/adv-tourer-dry/
Ik heb zelf spreidvoeten zoals dat heet, maar deze laarzen zitten heerlijk...
Ze zijn waterdicht en zitten heerlijk comfortabel. Al duizenden kilometers mee gemaakt.
Ook als je even een stukje wil lopen kan dat prima, ze voelen dan als gewone laarzen en niet als die race-boots dat je half voorover hangt

[Voor 15% gewijzigd door cooper_s1 op 02-02-2023 15:21]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19

_Apache_

For life.

Het gaat vooral om bescherming van de enkels. Enerzijds tegen hete motor onderdelen, en als je valt ga je glijden of komt je voet klem te zitten. Daar heb je echt wel bedekking van de enkels voor nodig.

Mijn advies, blijven zoeken. :)

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39
@TweakerVincent naar welke winkel ben je geweest?
Misschien even naar een goede motorzaak gaan waar ze echt tijd hebben om je te adviseren?
Termaat in Nijmegen bijvoorbeeld?

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 16:24
Tijd weer voor een nieuwe update.

De rest van mijn eerdere post is makkelijk terug te vinden via deze link/filter: Volg mij

We gaan verder met de oliekoeler die oorspronkelijk onder de koplamp is geplaatst. Ik heb de oliekoeler verplaatst naar een ander plek zodat deze wat minder zichtbaar is. Hiervoor heb ik nieuwe leidingen moeten maken en een beugel systeem voor de koeler zelf. Oliekoeler zit nu netjes verstopt onder de telelever en zit nog net boven het spatbord.

Begonnen met achterspatbord te plaatsen en voorzien van mooie kleine knipperlichten (echt heel fel) en een led achterverlichting die in een speciaal daarvoor gelaste houder is gelijmd. Alle bekabelingen heb ik via het frame doorgevoerd richting de mo.unit die een speciaal plekje krijgt onder de tank.

Vervolgens nieuwe voorspatbord erop, remklauwen en nieuwe stalen remleidingen wat via een t-stuk naar de rempomp toe gaat.

En daar kwam een telefoontje dat mijn nieuwe zadel klaar is! Direct opgehaald en wat is die mooi geworden met de gelaserde BMW-logo erop.

Dan gaan we verder met de koplamp. Deze koplamp heb ik voor gekozen vanwege de mooie uitstraling en kwaliteit, maar ook omdat er een dagrijverlichting op zit door middel van een ronde ring. Dat maakt het ook typisch BMW, vind ik. Nieuwe stuur, ook gepoedercoat, erop.

Dan werd het tijd voor de uitlaat monteren welke een bijzondere plek heeft gekregen en heb ik wat gele accenten toegepast aan de banden.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54
_Apache_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:47:
[...]

Het gaat vooral om bescherming van de enkels. Enerzijds tegen hete motor onderdelen, en als je valt ga je glijden of komt je voet klem te zitten. Daar heb je echt wel bedekking van de enkels voor nodig.

Mijn advies, blijven zoeken. :)
Maar dan hoeven het niet per se laarzen tot halverwege het onderbeen te zijn :P

Lagere schoenen kan dus ook mits ze boven de enkels uitkomen wat je terecht zegt, alle motorschoenen hebben dit standaard als het goed is.

Heb hier zowel hoge laarzen als net boven de enkels, die laatste lopen ook wat prettiger en heb ik alleen aan bij de meer casual motorkleding.

Gamertag: timmie271

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-03 20:24

Welke merken heb je gepast ? Bijvoorbeeld Sidi is gewoon smal en klein.
Heb zelf de rev'it discovery outdry. Dankzij het boa systeem sluiten die vaak veel beter aan dan laarzen met een rits.
Zie wel dat ik nog de oude generatie heb die volgens mij adviesprijs 379,- koste. De nieuwe versie is goretex ipv outdry maar zit dan ook op 469,- (het scheelt gelukkig als je dicht bij de bron zit ;) )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Hier ook brede voeten (en hoge voetboog) dus schoenen kopen is geen doen maar met motorlaarzen liep ik toevallig vrij snel tegen deze aan en ze zitten mij als gegoten:

https://www.mkcmoto.com/n...cSeddbLvmZuYaAmtTEALw_wcB

• TweakerVincent
Dank all!

Ik heb

Alphinestar
Cd
Reffid
Forma

Getest

Ik ben in Bodegraven geweest en zoeterwoude. Even naam winkels kwijt. Ik reageer later even inhoudelijker

• pretender 0
  • Laatst online: 31-03 11:10
pretender 0 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:46:
Al lange tijd droom ik over een supersport maar dat heb ik telkens afgehouden omdat woon-werk rijden daarmee helemaal niet praktisch is. Toch zat ik telkens weer supersport occasions te speuren en nu heb ik de knoop maar doorgehakt! Zolang het niet vriest zal ik het hele jaar 100km/dag gaan forensen op deze mooie Suzuki GSXR-750! Velen verklaren me voor gek maar ik ga de uitdaging aan, en als het niet bevalt ga ik weer op zoek naar een ander soort motor :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
In drie jaar tijd heb ik meer dan 30.000km op deze motor gereden en elke keer met een glimlach. Veel woon-werk kilometers gemaakt, zelfs in de winter, tijdens corona vooral plezierritten.

Ook veel geleerd over onderhoud, begonnen met de remblokken en olie. Daarna ook banden vervangen, rem- en koppelinghendelds, remvloeistof, accu, ketting + tandwielen, handvatverwarming erop, wiellagers vervangen, led koplamp erin. Erg leuk om allemaal te doen.

Al sinds ik mijn motorrijbewijs heb kijk ik met verlangen naar een BMW S1000RR. Die is altijd te duur geweest maar ik hoopte ooit een wat ouder model te kunnen kopen. In 2019 kwam BMW met een grote update voor de S1000RR en die is nog véél gaver, het oude model wilde ik al niet meer. Elke paar maanden keek ik weer voor de lol wat voor occasions er waren, vanaf bouwjaar 2019 zijn dat er niet veel, bovendien blijft het te veel geld voor een stukje speelgoed.

Toch blijft het verlangen aandringen en kan ik de verleiding niet meer weerstaan. Gisteren heb ik een 2022 BMW S1000RR gekocht met zo'n 3.000km op de teller! Ik haal hem binnenkort op.

Ik kan niet wachten tot de lente gaat beginnen!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pretender 0 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:24:
[...]

In drie jaar tijd heb ik meer dan 30.000km op deze motor gereden en elke keer met een glimlach. Veel woon-werk kilometers gemaakt, zelfs in de winter, tijdens corona vooral plezierritten.

Ook veel geleerd over onderhoud, begonnen met de remblokken en olie. Daarna ook banden vervangen, rem- en koppelinghendelds, remvloeistof, accu, ketting + tandwielen, handvatverwarming erop, wiellagers vervangen, led koplamp erin. Erg leuk om allemaal te doen.

Al sinds ik mijn motorrijbewijs heb kijk ik met verlangen naar een BMW S1000RR. Die is altijd te duur geweest maar ik hoopte ooit een wat ouder model te kunnen kopen. In 2019 kwam BMW met een grote update voor de S1000RR en die is nog véél gaver, het oude model wilde ik al niet meer. Elke paar maanden keek ik weer voor de lol wat voor occasions er waren, vanaf bouwjaar 2019 zijn dat er niet veel, bovendien blijft het te veel geld voor een stukje speelgoed.

Toch blijft het verlangen aandringen en kan ik de verleiding niet meer weerstaan. Gisteren heb ik een 2022 BMW S1000RR gekocht met zo'n 3.000km op de teller! Ik haal hem binnenkort op.

[Afbeelding]
Enjoy! Ik ben zelf begonnen met de eerste gen S1000RR - wat een beest is dat! De nieuwste zal zeker niet minder presteren :Y

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:35
Wauw, gaaf ding @pretender 0 Veel plezier ermee gewenst.

• s006110
[...]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de aankoop van je droom motor! Wat een gave machine!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

TweakerVincent schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:33:
Dank all!

Ik heb

Alphinestar
Cd
Reffid
Forma

Getest

Ik ben in Bodegraven geweest en zoeterwoude. Even naam winkels kwijt. Ik reageer later even inhoudelijker
TCX is ook een fijn merk als je wat bredere voeten hebt.

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

noes schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:39:
[...]

Enjoy! Ik ben zelf begonnen met de eerste gen S1000RR - wat een beest is dat! De nieuwste zal zeker niet minder presteren :Y
Je Fireblade krijgt ook geen erkenning van z'n bestaan hé :'(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Goed nieuws en slecht nieuws: Daytona heeft waarschijnlijk wel een laars die past. Zij hebben ook breedte maten. Ik heb zelf ook een vrij brede voet, en zit heerlijk in zo'n Daytona laars.
Het slechte nieuws: ze zijn misschien iets duurder dan je budget. Daarbij wil ik aantekenen dat Daytona's misschien wel de laatste laarzen zijn die je koopt. Ze zitten perfect, zijn van hoge kwaliteit (motoragenten en rij-instructeurs zijn er ook dol op), en ze kunnen verzoold worden. Ik heb dan zelf ervaring met de tourlaarzen, en die lopen ook prima. Dus als je ergens bent en wilt een wandelingetje maken, is dat geen marteling.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:18
Iemand ervaring met de verwarmde handschoenen van Furygan? Ik heb de Furygan Heat Genesis gekocht op aanraden van een winkelmedewerker, maar tijdens het eerste ritje bij 6 graden werden ze allebei eigenlijk nauwelijks warm op 100%, als ze überhaupt al werkten. Verwarmde handschoenen moeten toch flink warm kunnen worden?
Daarna laadden ze ook niet meer op (en ja ik laadde de accu gewoon buiten de handschoen). Althans, het laadlampje brandt, maar de handschoenen gaan nu helemaal niet meer aan.

Ik kreeg wel onverwacht een flinke regenbui te verduren, maar je zou toch zeggen dat goed afgesloten winterhandschoen met een "waterproof and breathable membrane," zoals ze zelf beloven, niet stuk gaat bij een buitje?

Erg jammer, want ik vind de handschoen verder fantastisch zitten.

Edit: Ik krijg een nieuw paar van de fabrikant. Ben benieuwd.

[Voor 19% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 12-02-2023 14:01]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 11:33
TweakerVincent schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:33:
Dank all!

Ik heb

Alphinestar
Cd
Reffid
Forma

Getest

Bodegraven - Goedhart
Zoeterwoude - Motorkledingcenter / MKC Moto tegenwoordig

Je zou nog even TCX kunnen proberen of Berik. Ik zou gewoon naar de motorbeurs gaan eind deze maand en daar alles passen wat los en vast zit.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• TweakerVincent
ArjenIsM3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Hier ook brede voeten (en hoge voetboog) dus schoenen kopen is geen doen maar met motorlaarzen liep ik toevallig vrij snel tegen deze aan en ze zitten mij als gegoten:

https://www.mkcmoto.com/n...cSeddbLvmZuYaAmtTEALw_wcB
Held!

Deze zojuist gekocht in Zoeterwoude. Ze passen perfect en ook nog eens in de aanbieding voor 151 euro. Top! Heb echt 20 paar gepast oid.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27
@pretender 0 Gaaf man, gefeliciteerd met de aanschaf van jouw'n droom-motor. Veel veilige kilometers gewenst! Mooie kilometers zal geen probleem zijn ;)

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01
TweakerVincent schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Held!

Deze zojuist gekocht in Zoeterwoude. Ze passen perfect en ook nog eens in de aanbieding voor 151 euro. Top! Heb echt 20 paar gepast oid.
Top, graag gedaan!

• badkuip
Vorig weekend de Cardo Spirit HD gekocht, zie een paar berichten terug.
Afgelopen woensdag ingebouwd en aan de helm geplakt.
Ervaringen tot nu toe:
  • Topkwailteit muziek! Goede luidsprekers waardoor het goed te horen is bij 120km/h.
  • Apparaat verbindt razendsnel met mijn iPhone. Mijn oude Chinese BT headset deed daar echt lang over.
  • Heel fijn dat dat het apparaat echt duidelijk maakt wanneer het wordt ingeschakeld en wanneer het wordt uitgeschakeld. Bij het uitschakelen vertelt een stem hoe vol de accu nog is. Bij mijn Chinese voorganger waren het zachte piepjes bij in- en uitschakelen en wist je niet helemaal zeker of ie aan of uit staat.
  • Inbouwen ging makkelijk, kan ook komen doordat HJC al uitsparingen in de helm had gemaakt voor de luidsprekers.
  • Knoppen bedienen gaat makkelijk. Eerder had ik mijn twiujfels bij het gelijktijdig indrukken van twee knoppen om te pauzeren maar dat blijkt erg gemakkelijk te gaan. In de praktijk gebruik ik het niet want de mute knop (1 knopje indrukken) werkt goed genoeg en zorgt ervoor dat de muziek zacht genoeg staat waardoor je je buddy kan horen praten als je samen bij het stoplicht stilstaat
  • De Cardo app: ja, die heb ik geinstalleerd maar heeft voor mij weinig toe te voegen. Als je met de app nou zelf kon instellen welke actie er onder welke knop op de Spirit zit, dan zou het meerwaarde hebben.
Dus na amper 3 dagen gebruiken ben ik er blij mee. Hoop dat het zo blijft.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Je Fireblade krijgt ook geen erkenning van z'n bestaan hé :'(
4 daagjes heb ik die maar gehad he. Was soort uitgebreide proefrit meer :(

• MitchellHearth
Ik zit momenteel te kijken om een motor zakelijk te gaan kopen. Wil even m'n gedachten van me wegschrijven, dacht misschien vindt iemand het hier ook wel interessant ;) Of heeft iemand nog tips.

Rij momenteel een Honda VFR800 uit 2004. Motorblok is geweldig, geluid ook. Maar de zithouding staat me toch wat tegen. Voor een zondagmiddagritje vind ik het prima maar ik wil m'n volgende motor ook meer gaan inzetten voor zakelijke ritten.

Waar ik dan naar zoek? Een motor met een meer rechtop houding en geschikt voor wat langere personen (zo lang ben ik niet, 1.92m, maar in de motorwereld ben je dan wel lang :D). Dus sport-tour of all-road. Al moet ik zeggen dat over het algemeen all-roads dan weer niet heel mooi vind. Ik heb een budget van c.a. 10k voor een nieuwe motor. Voorkeur voor nieuw omdat ik de BTW kan terugvragen.

Afgelopen periode heb ik proefgereden op:

Triumph Tiger Sport 660:
+ Goede zithouding
+ Sportief uiterlijk
+ 3 cilinder rijdt echt heel lekker
- Er zit een merkbare vertraging met gas geven. Heb er ook veel op andere fora over gelezen. Vond ik vrij irritant ook bijvoorbeeld met terugschakelen en revmatching
- Vind 'm er wel een beetje outdated uit zien

Triumph Tiger 900 (daar moest ik perse op rijden van de dealer):
+ Ja fantastische motor, alles klopt
- Vraag me af of ik zoveel vermogen echt nodig heb
- Veel te duur voor mijn budget

Yamaha Tracer 7
+ Sportieve looks
+ Motorblok is erg leuk
+ Licht, wendbaar, zithouding ook goed
- Ik vind de voorkant iets minder geslaagd

Kawasaki Versys 650
+ Vind ik verreweg het mooiste om te zien, ben er qua looks wel beetje verliefd op
+ Prijs aantrekkelijk
- Motorblok vond ik een tikkie saai, klinkt ook niet bijzonder lekker

Aprilia Tuareg 660 (moest ik van de dealer rijden ;))
+ Wat een lekker blok zit hier in, koppel maar ook het geluid als je hoger in de toeren gaat
+ Zithouding, ruimte op de motor
+ Voor een allroad nog steeds heel licht en wendbaar
- Helaas wel weer wat te duur
- Ben niet zo fan van de looks

Geen idee eigenlijk wat ik met deze post wil nu ik aan het schrijven ben... Misschien iemand nog met tips wbt modellen die ik nog heb gemist? Ik zoek vooral stukje comfort. Merk dat ik nu na een uurtje rijden er wel zat van ben omdat ik dan toch last krijg van m'n polsen, benen, rug. Heb iig tot nu toe al wel dikke lol in het proces van proefrijden etc :)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04

Secsytime

Automagisch

MitchellHearth schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:58:
Ik zit momenteel te kijken om een motor zakelijk te gaan kopen. Wil even m'n gedachten van me wegschrijven, dacht misschien vindt iemand het hier ook wel interessant ;) Of heeft iemand nog tips.

Rij momenteel een Honda VFR800 uit 2004. Motorblok is geweldig, geluid ook. Maar de zithouding staat me toch wat tegen. Voor een zondagmiddagritje vind ik het prima maar ik wil m'n volgende motor ook meer gaan inzetten voor zakelijke ritten.

Waar ik dan naar zoek? Een motor met een meer rechtop houding en geschikt voor wat langere personen (zo lang ben ik niet, 1.92m, maar in de motorwereld ben je dan wel lang :D). Dus sport-tour of all-road. Al moet ik zeggen dat over het algemeen all-roads dan weer niet heel mooi vind. Ik heb een budget van c.a. 10k voor een nieuwe motor. Voorkeur voor nieuw omdat ik de BTW kan terugvragen.

Triumph Tiger Sport 660:
+ Goede zithouding
+ Sportief uiterlijk
- Er zit een merkbare vertraging met gas geven. Heb er ook veel op andere fora over gelezen. Vond ik vrij irritant ook bijvoorbeeld met terugschakelen en revmatching

Yamaha Tracer 7
+ Sportieve looks
+ Motorblok is erg leuk

Kawasaki Versys 650
+ Vind ik verreweg het mooiste om te zien, ben er qua looks wel beetje verliefd op
+ Prijs aantrekkelijk

+ Wat een lekker blok zit hier in, koppel maar ook het geluid als je hoger in de toeren gaat

Geen idee eigenlijk wat ik met deze post wil nu ik aan het schrijven ben... Misschien iemand nog met tips wbt modellen die ik nog heb gemist? Ik zoek vooral stukje comfort. Merk dat ik nu na een uurtje rijden er wel zat van ben omdat ik dan toch last krijg van m'n polsen, benen, rug. Heb iig tot nu toe al wel dikke lol in het proces van proefrijden etc :)
Heb je ook op de Tiger 850 sport gereden? Deze heeft hetzelfde blok als de 900, maar hebben ze via de throttlemap afgeknepen. Gelukkig kun je de throttlemap met een dongle zelf aanpassen ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MitchellHearth Ik zou in plaats van (óf langs) de Tracer 700 van Yamaha ook even de XTZ690 (T7) mee gaan nemen in je optielijstje. Zelfde blok(je), CP-2 Cross-Plane Parallel Twin van 690cc, maar dan in een fiets welke ook geschikt is voor wat minder goed verhard terrein (én daarmee ook groot genoeg is voor jouw lengte).

;)

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 03-02-2023 20:38]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Triumph Tiger Sport 660:
+ Goede zithouding
+ Sportief uiterlijk

Yamaha Tracer 7
+ Sportieve looks
+ Motorblok is erg leuk

Kawasaki Versys 650
+ Prijs aantrekkelijk

Met 1.93 pas ik nog altijd op de meeste motoren en ben je dus zeker niet tot de allroads veroordeeld ;)

Wist je dat je niet perse nieuw hoeft te kopen voor btw? Je moet alleen de motor kopen van een bedrijf of andere entiteit die de btw nog niet betaald heeft, die moet bij verkoop alsnog btw rekenen.

Probeer eens een R1200RT - https://www.autoscout24.n...37-48fa-9cb7-5c5df132dd2f

Lekker comfortabel, maar je gooit m met gemak de bocht door en is snel zat. Voor zakelijke ritten ook ideaal, want je kan je spullen in de koffers opbergen en voldoende meenemen. Plus beetje weersbescherming wel zo lekker is in de winter.

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-03 08:32
noes schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:12:
[...]

Met 1.93 pas ik nog altijd op de meeste motoren en ben je dus zeker niet tot de allroads veroordeeld ;)

Wist je dat je niet perse nieuw hoeft te kopen voor btw? Je moet alleen de motor kopen van een bedrijf of andere entiteit die de btw nog niet betaald heeft, die moet bij verkoop alsnog btw rekenen.

Probeer eens een R1200RT - https://www.autoscout24.n...37-48fa-9cb7-5c5df132dd2f

Lekker comfortabel, maar je gooit m met gemak de bocht door en is snel zat. Voor zakelijke ritten ook ideaal, want je kan je spullen in de koffers opbergen en voldoende meenemen. Plus beetje weersbescherming wel zo lekker is in de winter.
Hier dezelfde ervaring. 1.91m lang, incl maar zit heerlijk op een r1200rt k26. Heb wel de voetsteunen gewisseld maar dat komt omdat mijn maat 49 laarzen iets wat groter zijn als gemiddeld.

Ik rij dagelijks 150km woon-werk en stap echt net zo fris van de fiets af, als ik er op stapte. Vooral de volkuip is heerlijk ontspannen rijden.

PVoutput

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier staat de Fazer nog te wachten op nieuwe bandjes, daarna de remolie (voorkant) nog even verversen en dan staat-ie er weer klaar voor :)

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• badkuip
Destruction schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:25:
Hier staat de Fazer nog te wachten op nieuwe bandjes, daarna de remolie (voorkant) nog even verversen en dan staat-ie er weer klaar voor :)
Oohh, de Faasserr
[YouTube: https://youtube.com/watch?v=Ck1LkfSpWZs+&t=2m40s]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

8)7

Een Fazer. Fazert, Sjezert.. Dat zijn de namen die het ding hier krijgt :)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 16:08
Eruit met die Kat!

Er bleek dus 1 bout verstopt achter de standaard. Dat was wel ff klooien.

2 voordelen:

Blok loopt veel koeler en het geluid met de standaard uitlaat schijnt echt prima te zijn. Wat diepere brom zonder dat het extreem wordt.

Straks ff starten als het een beetje een normale tijd is.

K to the KillaZ

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:58

Jimmeh

Bacon

Misschien niet de slimste koop voor woon-werk maar soms moet je gewoon je hart volgen ipv je brein :9
Veel plezier alvast (y)

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:35
badkuip schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:13:
Vorig weekend de Cardo Spirit HD gekocht, zie een paar berichten terug.
Afgelopen woensdag ingebouwd en aan de helm geplakt.
Ervaringen tot nu toe:
  • Topkwailteit muziek! Goede luidsprekers waardoor het goed te horen is bij 120km/h.
  • Apparaat verbindt razendsnel met mijn iPhone. Mijn oude Chinese BT headset deed daar echt lang over.
  • Heel fijn dat dat het apparaat echt duidelijk maakt wanneer het wordt ingeschakeld en wanneer het wordt uitgeschakeld. Bij het uitschakelen vertelt een stem hoe vol de accu nog is. Bij mijn Chinese voorganger waren het zachte piepjes bij in- en uitschakelen en wist je niet helemaal zeker of ie aan of uit staat.
  • Inbouwen ging makkelijk, kan ook komen doordat HJC al uitsparingen in de helm had gemaakt voor de luidsprekers.
  • Knoppen bedienen gaat makkelijk. Eerder had ik mijn twiujfels bij het gelijktijdig indrukken van twee knoppen om te pauzeren maar dat blijkt erg gemakkelijk te gaan. In de praktijk gebruik ik het niet want de mute knop (1 knopje indrukken) werkt goed genoeg en zorgt ervoor dat de muziek zacht genoeg staat waardoor je je buddy kan horen praten als je samen bij het stoplicht stilstaat
  • De Cardo app: ja, die heb ik geinstalleerd maar heeft voor mij weinig toe te voegen. Als je met de app nou zelf kon instellen welke actie er onder welke knop op de Spirit zit, dan zou het meerwaarde hebben.
Dus na amper 3 dagen gebruiken ben ik er blij mee. Hoop dat het zo blijft.
Ik heb de standaard spirit er >half jaar in zitten en rijd er daily mee. Ook bellen gaat tot 120 km.h gewoon prima. 90 en dikke wind tegen werkt ook, wel iets meer ruis. Moet wel zeggen dat ik achter een ruit zit, maar de ander hoort mij prima. Als er meer herrie is, zal de microfoon zich sneller sluiten, dus wat luider praten zeg maar. Overall echt dikke prima.
De app heeft wel een dashboard mode die je aan kunt zetten, maar mijn winter handschoenen reageren niet op mijn telefoon, dus dat is een nutteloze optie nu.

• Bommes

Die Tuareg will ik eigenlijk ook nog een keertje mee proefrijden.
Ben benieuwd naar het verschil met mijn Guzzi V85TT.
Heeft niet eens zo veel meer vermogen maar denk dat het allemaal een heel stuk sportiever en lichter aanvoelt.
Terwijl mijn Guzzi al een lichtvoetig rijd.

Verder geen tips of truuks voor je zakelijk rijden vragen.
Gewoon een reactie op de door jou proefrit gereden motoren. ;)

• MitchellHearth
[...]

Thanks voor de tips (de rest ook). Ik zie ook bijv. dat er wat 2e hands BMW's F750GSen F850GS hier redelijk in de buurt staan. Dat lijkt me ook wel heerlijke motoren (heb nog nooit een BMW gereden). De R1200RT vind ik persoonlijk niet zo mooi...
Bommes schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Die Tuareg will ik eigenlijk ook nog een keertje mee proefrijden.
Ben benieuwd naar het verschil met mijn Guzzi V85TT.
Heeft niet eens zo veel meer vermogen maar denk dat het allemaal een heel stuk sportiever en lichter aanvoelt.
Terwijl mijn Guzzi al een lichtvoetig rijd.

Verder geen tips of truuks voor je zakelijk rijden vragen.
Gewoon een reactie op de door jou proefrit gereden motoren. ;)
Zeker eens doen! Ik was echt verrast door de Tuareg.

[Voor 21% gewijzigd door MitchellHearth op 04-02-2023 13:32]

• Herman
  • Laatst online: 22:13

Herman

FP ProMod

(...) Ik heb een budget van c.a. 10k voor een nieuwe motor. Voorkeur voor nieuw omdat ik de BTW kan terugvragen.
Denk je wel aan de bijtellingen voor het (eventuele) privégebruik?
Afhankelijk van je verhouding zakelijk/privégebruik kan het 'voordeel' van het zakelijk aanschaffen behoorlijk tegenvallen. Dat is vaak niet de informatie die je in de showroom krijgt.
(Nog even los van alle administratieve rompslomp)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 10:45
[...]

Het past wellicht wel, maar ik vind het zelf met m’n 1.88m al niet super relaxt om een gemiddelde naked te rijden. Zit echt 10x beter op m’n GSA. Ik zou nooit meer iets veel kleiners als enige motor willen.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03 16:08
Herman schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Denk je wel aan de bijtellingen voor het (eventuele) privégebruik?
Afhankelijk van je verhouding zakelijk/privégebruik kan het 'voordeel' van het zakelijk aanschaffen behoorlijk tegenvallen. Dat is vaak niet de informatie die je in de showroom krijgt.
(Nog even los van alle administratieve rompslomp)
Bijtelling? Die is er niet, de kosten die je maakt moet je naar rato prive boeken. 30% van je KM's prive? Dan zijn 30% van de kosten ook prive.

Idem voor de BTW. In Q4 maak je een correctie naar de sectie prive voor 30% van de terug gevorderde BTW.

De inspecteur die het daar niet mee eens is moet zelf bewijzen dat het niet acceptabel is. Dat is natuurlijk onbegonnen werk.

Dus tenzij jij debiel weinig prive rijdt of hele hele gekke dingen doet (3000 liter tanken terwijl je 10k rijdt) is daar echt weinig tussen te krijgen.

K to the KillaZ

• Herman
  • Laatst online: 22:13

Herman

FP ProMod
KillaZ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Bijtelling? Die is er niet, de kosten die je maakt moet je naar rato prive boeken. 30% van je KM's prive? Dan zijn 30% van de kosten ook prive.
Je telt de kosten van het privégebruik bij de winst op. Ofwel 'bijtelling'. Voor auto's gelden er vastgestelde (forfaitaire) bijtellingen, voor overige vervoersmiddelen is de bijtelling inderdaad naar rato van gebruik.

Zie:
- https://www.belastingdien...vervoermiddelen_dan_autos
Idem voor de BTW. In Q4 maak je een correctie naar de sectie prive voor 30% van de terug gevorderde BTW.
Als aanvulling: De eerste 5 jaren dien je bij deze BTW-bijtelling ook 20% van de genoten voordruk op de aanschaf te corrigeren. In jouw voorbeeld: 1/5e van 30% van de genoten voordruk bij aankoop :)
De inspecteur die het daar niet mee eens is moet zelf bewijzen dat het niet acceptabel is. Dat is natuurlijk onbegonnen werk.

Dus tenzij jij debiel weinig prive rijdt of hele hele gekke dingen doet (3000 liter tanken terwijl je 10k rijdt) is daar echt weinig tussen te krijgen.
Neen. De bewijslast ligt bij de belastingplichtige. Die moet aannemelijk maken wat het zakelijke, en wat het privégebruik van de motor is. Dit houdt in dat je in ieder geval de zakelijke ritten registreert. Doe je dat niet, dan bestaat er een reële kans dat de inspecteur bij een belastingcontrole zal afwijken van je aangiften. Dat bijhouden van de ritten is best wel een gedoe (tenzij je GPS-tracker o.i.d. hebt). Ik betwijfel of in veel gevallen de (financiële) voordelen van een 'zakelijke' motor wel opwegen tegen de nadelen (administratieve rompslomp).

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Requiem19
  • Laatst online: 00:47
Herman schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:36:

Als aanvulling: De eerste 5 jaren dien je bij deze BTW-bijtelling ook 20% van de genoten voordruk op de aanschaf te corrigeren. In jouw voorbeeld: 1/5e van 30% van de genoten voordruk bij aankoop :)
Ik zie allemaal zaken voorbijkomen die ik als Btw-manager van een multinational niet herken, misschien toch wat vaker hier komen als ik over motoren wil lezen ✌️.

• s006110
Vandaag maar weer eens lekker aan de slag geweest met de motoren...

Allereerst maar eens de Donna (Honda VFR 800 Vtec) voorzien van een lekker intiem sponsbadje. Was ook wel weer een keer nodig, aangezien ik over het algemeen niet zo'n ster ben in het schoonhouden van mijn transportmiddelen:

Enfin, de Donna kreeg een lekker sponsbadje:

en na het wassen zag ze er al een stuk mooier uit! Wat een schoonheid is het eigenlijk toch :> O+

en na een soort van waxlaagje, kon ik warempel mezelf zien weerspiegelen in de lak (en nee, ben verre van een professioneel poetser... dus voor de echte poetsers hierzo, ik ben trots op mijn eigen resultaat, en ben me er terdege van bewust dat een echte poetsert hier niet echt opgewonden van raakt of zo)

Na deze uitgebreide exercitie, werd het ook tijd om de Virago maar eens onder zijn kleedje vandaan te halen... Eerst maar eens gekeken wat de staat van de accu was. Deze zit weliswaar standaard aan de druppellader, maar omdat het een oldscool watergevulde accu is, wil deze na langere tijd stilstand aan de lader wel eens een beetje leeglopen (qua waterniveau dan). En inderdaad, de accu zat maar halfvol met water meer, dus er eerst maar eens een half litertje water bij ingegooid. Nog weer even aan de lader gehangen, en na de lunch naar buiten gereden om te kijken of die een beetje wilde starten:

Vervolgens mijn 'nieuwe' camera een plekje geven, zodat ik mijn wilde avonturen een beetje fatsoenlijk op bewegend beeld kan gaan vastleggen:

Deze camera (Foxeer Legend 2+), heb ik gekregen, waarvoor zeer veel dank @dirkhimself !

En natuurlijk, om mijn narcistische ik een beetje te kunnen pleasen, ook een camera naar de bestuurder gericht:

En om het af te maken, nog even een proef-filmpje gemaakt (camera zat tijdens dit filmpje nog op een andere plek), waardoor ik ook gelijk kon checken of de Virago nog naar behoren functioneerde

ps / disclaimer... ik weet dat het weer hoog nodig tijd word om mijn garage op te ruimen... Ik ben daar inmiddels al wel een beetje mee begonnen, door een pilsje te pakken uit het treetje bier wat er staat, om te vieren dat de motoren beide naar behoren functioneren

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction leest dingen over motoren en bijtelling... Ik heb mijn motor gewoon privé. Voor de verdwaalde keer dat ik de motor zakelijk gebruik kan ik altijd een vergoeding uitkeren, of soms pak ik de zakelijke pas erbij en tank ik de motor weer vol. Dat laatste is vast niet 100% in orde, maar als dat incidenteel een keertje gebeurd zul je er ook niet snel gezeur van krijgen lijkt me. Let wel, ik doe dat uitsluitend na zakelijk gebruik. Niet voor een plezierritje (alhoewel bijna elke motorrit een plezierritje is natuurlijk).

Mijn bedrijf bezit een auto op grijs kenteken, en een aanhanger. Die auto kan ik gebruiken tegen 35% bijtelling, prima geregeld voor die verdwaalde privé kilometers.

• Bommes
@Destruction het is niet alleen de km's die gereden worden.
Maar vooral de aanschaf, ex de btw en na 4 of 5 jaar (ik ben geen ondernemer, geen idee hoeveel jaar het exact is) kun je het ding voor een enigszins realistisch prijsje aan je zelf prive verkopen.

Je kunt niet heel veel goedkoper motor rijden.

• Bommes
Ik ben wel een erg toffe gebruikte motor tegen gekomen, alleen de kilometerstand en ik heb al 2 motoren..
3 stuks gaat er echt niet doorheen komen bij het thuisfront.
En om nu mijn 2019 Guzzi met 11.500km in te ruilen op een 2011 BMW met net geen 88 duizend kilometers op de teller..

Ding is compleet aangepast op offroad rijden, excel velgen,, 21inch voor, 18inch achter speciale voorvork (ktm white power) hyperpro racing achtervering, renthal stuur, brede voetsteunen, enz.

Voor wat ik met de motor doe denk ik dat dit beter bij mij past dan mijn Guzzi. Keertje op zijn kant leggen zal waarschijnlijk geen schade geven, of anders 10tjes werk om te maken.
Maar ja bmw is saai, ketting is onderhoud, kilometers..

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-03 20:24
Bommes schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:27:
Ik ben wel een erg toffe gebruikte motor tegen gekomen, alleen de kilometerstand en ik heb al 2 motoren..
3 stuks gaat er echt niet doorheen komen bij het thuisfront.
En om nu mijn 2019 Guzzi met 11.500km in te ruilen op een 2011 BMW met net geen 88 duizend kilometers op de teller..

[Afbeelding]

Ding is compleet aangepast op offroad rijden, excel velgen,, 21inch voor, 18inch achter speciale voorvork (ktm white power) hyperpro racing achtervering, renthal stuur, brede voetsteunen, enz.

Voor wat ik met de motor doe denk ik dat dit beter bij mij past dan mijn Guzzi. Keertje op zijn kant leggen zal waarschijnlijk geen schade geven, of anders 10tjes werk om te maken.
Maar ja bmw is saai, ketting is onderhoud, kilometers..
ben zelf toch ook telkens weer naar een f series aan het kijken .... Is toch iets makkelijker offroad dan de goldwing 8)

Maar een f800gs is toch boven budget en een f650gs is vaak de 1e generatie en die wil ik niet ivm carburateur en diverse niet meer leverbare onderdelen. Ook is dat nog een eencylinder. De interessantere f650gs is die vanaf 2008 dat is een tweecilinder 798cc. (Lekker verwarrend met f650 naam)
Ook staan er vaak ga in de titel maar dan wel gietwielen dus dat klopt al niet als je offroad wilt.

[Voor 16% gewijzigd door harley op 04-02-2023 23:08]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sham27 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:02:
[...]

Het past wellicht wel, maar ik vind het zelf met m’n 1.88m al niet super relaxt om een gemiddelde naked te rijden. Zit echt 10x beter op m’n GSA. Ik zou nooit meer iets veel kleiners als enige motor willen.
De gemiddelde naked is ook wel klein. Maar er is zoveel meer dan allroad dat goed past met een langer postuur. Ik vind zelf de RT comfortabeler, de RS sportiever (en nog altijd goed passen), de R een beetje klein maar een ander zadel kan dat al oplossen.

Kortom: iedereen die denkt dat je bij een iets langer dan gemiddeld postuur meteen een allroad moet hebben, heeft niet voldoende geëxperimenteerd.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
-O- -O- -O-

Ik wilde met de trein naar de motorbeurs...
Rijden de treinen dat weekend niet op mijn route i.v.m. onderhoudswerkzaamheden..

De vervangende bussen rijden dusdanig klote, dat lopen naar Eindhoven (tot daar zijn de werkzaamheden vanuit mijn locatie) sneller is :(

Nu maar weer even kijken hoe ik er dan wél heen wil gaan. Wilde er eigenlijk ook een drankje kunnen doen indien ik daar zin in had... En motor staat dan nog in de winterstalling...

Zó geen zin om er met de auto heen te gaan :X

[Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 05-02-2023 03:52]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Pagina: 1 ... 455 ... 468 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee