• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Alsof jij daar niet ook een boekje over open kan doen :+
Jawel, maar het ding is al een tijdje jouw eigendom :P

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
McKaamos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Tank reinigen? Tank Cure!

https://www.caferacerwebs...Zlzqa-AQ7kdxoCPUcQAvD_BwE

Maakt de tank meteen E10 bestendig.
Al zou ik bij opslag vooral geen E10 er in laten zitten, doe er dan Super98/E5 in. B.v. als je weet dat je een tijdje niet gaat rijden (b.v. winterstalling)

Oh, en de VF700C heeft, net als de VF500C, een secundaire brandstoftank. Vergeet niet om die ook te reinigen.
Ik doe er ook altijd wat fuelstabilizer bij, samen met Super 98 als ik de Hawk voor de winter wegzet.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 17:58
McKaamos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Tank reinigen? Tank Cure!

https://www.caferacerwebs...Zlzqa-AQ7kdxoCPUcQAvD_BwE

Maakt de tank meteen E10 bestendig.
Al zou ik bij opslag vooral geen E10 er in laten zitten, doe er dan Super98/E5 in. B.v. als je weet dat je een tijdje niet gaat rijden (b.v. winterstalling)

Oh, en de VF700C heeft, net als de VF500C, een secundaire brandstoftank. Vergeet niet om die ook te reinigen.
Vanaf 1985 heeft de Magna 700/750 geen secundaire brandstoftank meer volgens de handleiding.
Mijn kraantje heeft ook maar 2 standen :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

De kraan van zijn Magna had ook maar 2 standen. Had, want het ding was lek en is wegbezuinigd :+ Hij heeft 2 tanks die aan elkaar gekoppeld zijn zeg maar.

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

frietsje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:12:
[...]

Vanaf 1985 heeft de Magna 700/750 geen secundaire brandstoftank meer volgens de handleiding.
Mijn kraantje heeft ook maar 2 standen :)
De kraan zegt niks. Er kan een tweede tank verstopt zitten achter een van de zijkappen onder het zadel.
Destruction schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:40:
De kraan van zijn Magna had ook maar 2 standen. Had, want het ding was lek en is wegbezuinigd :+ Hij heeft 2 tanks die aan elkaar gekoppeld zijn zeg maar.
Dit. Doorstroom systeem, swirltank om te zorgen dat de pomp geen lucht aanzuigt.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
kneusteun schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:20:
Ik ben de tweede keer 3sec na de start van het examen een busbaan opgereden (incl verhoogde baan) omdat de straat opengebroken was en heel onoverzichtelijk was.
Dus dacht meteen ik ben vast weer gezakt, ging beetje Phil Collins zingen in mijn helm en er maar een leuk ritje van gemaakt...
Kom je aan bij CBR zegt de man, perfect gereden je bent geslaagd!!

Toen ik verbaasd vroeg naar de rare actie bij de busbaan kreeg ik terug dat het inderdaad onoverzichtelijk was maar "netjes opgelost" en de rit daarna vond hij dat ik ontspannen en goed reed.

Dus doe gewoon een kleine miniplaybackshow en maak er een leuk ritje van :)
Ik heb hier ook een conspiracy theorie dat er een quota is voor het aantal mensen wat moet zakken.

Met mijn AVB in 2012 reed ik op een gare Honda CBF500 met meer dan een ton op de teller en bij twee oefeningen waar ik met 50 moest gaan bleef mijn versnelling hangen in de tweede versnelling. Was gewoon geslaagd.

Met mijn AVD had ik een vreemd iets. Ik mocht zelf bepalen hoe ik naar Beverwijk reed vervolgens zouden later instructies komen. Vanuit Haarlem naar Beverwijk en mocht meteen weer terug naar Haarlem via de Velsertunnel.

Halverwege de tunnel kwam er een bumperklever en ik zat op de linkerrijstrook. Rechts vol met vrachtwagens. Moest afslag Haarlem nemen en die kerel moest ook Je mocht er 100 en daarna 70. Ik reed met 120 toen want hij zat naar mijn idee 2 meter achter me en de rechterrijstrook zat vol. Toen ik naar de rechterrijstrook kon reed de auto achter me door.
Vervolgens kreeg ik instructies om de woonwijk in te rijden wat 20 minuten duurde en mocht daarna terug naar het examencentrum.

Liep allemaal heel prima dacht ik. Totdat die kerel zegt dat ik gezakt was vanwege die bumperklever. De vraag was waarom ik niet meer gas gaf. Ik zei dat al met 120 ging waar je uiteindelijk met 70 mocht.

Hij zei dit letterlijk: Je motor kan 200, waarom rij je dat niet? Je kan veel harder dan die auto Je moet kiezen tussen een boete of een rolstoel. Jij koos voor de rolstoel 8)7
Die betreffende auto was een Mercedes AMG 8)7

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
Mijn instructeur hield het vrij simpel: Kan je het oplossen door een dot gas? Dan doen!

Natuurlijk niet bij het stoplicht weg op het achterwiel, maar als je even kort de limiet overschrijdt (en dat kan best fors!) maar je doet het veilig en het is héél duidelijk dat je eerst alles gecheckt hebt is dat vrijwel altijd prima. Of in elk geval beter dan "sukkelen en plakken". Over eventuele snelheidsboetes hoefde ik me geen zorgen te maken, zei hij :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13

Jimmeh

Bacon

KillaZ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:38:
Compleet met betonnen platen (met van die metalen lijsten er omheen), onkruid en een te korte afstand waardoor je de 50 in een bocht moet gaan halen om vervolgens de noodstop en de uitwijk te doen.
Normaal zijn dat toch standaard afmetingen voor het parcour? :?
Bard1982 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:04:
Hoe meet de examinator je snelheid bij de uitwijkoefening? Of kan hij dat redelijk goed inschatten?
Zoals Kowlier al zei, er staat meettoestellen, zijn bij elk examen standaard. Is er geen discussie mogelijk van welles/nietes. (in Belgë dus)
Toch ook al redelijk wat slecht gehoord van zo'n soort producten, al blijft het wel bij 'van horen zeggen'.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jimmeh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Toch ook al redelijk wat slecht gehoord van zo'n soort producten, al blijft het wel bij 'van horen zeggen'.
Ik heb t zelf gebruikt en ben er zeer tevreden over.
Misschien dat er ook minder goede varianten van bestaan, maar Tank Cure werkt naar mijn ervaring goed.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
[...]

[...]

Zoals Kowlier al zei, er staat meettoestellen, zijn bij elk examen standaard. Is er geen discussie mogelijk van welles/nietes. (in Belgë dus)

[...]

Ik weet nog dat mijn instructeur destijds zei, beter 45 dan 55 per uur. Verschil kunnen ze nooit goed zien en met 45 heb je meer ruimte om het goed te doen. Maar goed, dat is dus niet meer.

• lyncyst
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:11
[...]

Ik heb vorig jaar mijn AVB gehaald op dit specifieke terrein in Alkmaar, krap terrein met idd stelcon platen. Om een beeld te schetsen:

Met een bocht richting de streep met rem en uitwijk oefeningen, Achtje ernaast en de strepen waren de slalom oefeningen.

Ik vond voornamelijk de trailers irritant en het zicht wat ze ontnamen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 23:15

ToolkiT

brit-tweaker

Nu ik met de airbox bezig ben, zat ik aan de accu te denken..
Litium accu is een stuk lichten (4.6kg-> 900g) en kleiner..
Nu hoopte ik dat ik een smallere kon vinden zodat er meer lucht stroom ruimte ontstaat.. maar de meeste zijn alleen lager..

Is het het waard vraag ik me dan af, want die dingen kosten als gauw £100..

origineel:
https://www.sportsbikesho...d/468806#/23681,2923,1187
LxHxB:
150x145x87 4.6kg

opties:
https://twotyres.co.uk/pr...thium-motorcycle-battery/
150x93x87 0.900kg

https://www.ebay.co.uk/it...1?chn=ps&mkevt=1&mkcid=28
https://motobull.co.uk/sk...y-lithium-hjtx14h-fp.html
https://skyrichbatteries.co.uk/project/hjtx14h-fp-swi/

L 150 x W 87 x H 93 mm 0.900kg

[Voor 38% gewijzigd door ToolkiT op 25-01-2023 15:02]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:25
@ToolkiT Je linkjes krijgen een 404

K to the KillaZ

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-O-
ik ga even naar andere zoeken..

• KillaZ
@ToolkiT Wordt NR1 gehost op Azure? :+

K to the KillaZ

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

ToolkiT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:50:
Nu ik met de airbox bezig ben, zat ik aan de accu te denken..
Litium accu is een stuk lichten (4.6kg-> 900g) en kleiner..
Nu hoopte ik dat ik een smallere kon vinden zodat er meer lucht stroom ruimte ontstaat.. maar de meeste zijn alleen lager..

Is het het waard vraag ik me dan af, want die dingen kosten als gauw £100..

origineel:
https://www.sportsbikesho...d/468806#/23681,2923,1187
LxHxB:
150x145x87 4.6kg

opties:
https://twotyres.co.uk/pr...thium-motorcycle-battery/
150x93x87 0.900kg

https://www.ebay.co.uk/it...1?chn=ps&mkevt=1&mkcid=28
https://motobull.co.uk/sk...y-lithium-hjtx14h-fp.html
https://skyrichbatteries.co.uk/project/hjtx14h-fp-swi/

L 150 x W 87 x H 93 mm 0.900kg
Lithium is kleiner, lichter, maar presteert ook minder.
FortNine legt het uit:

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

sjunnie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Lithium is kleiner, lichter, maar presteert ook minder.
FortNine legt het uit: [YouTube: Best Motorcycle Battery? Lead-Acid v. AGM v. Gel v. Lithium]
Hij heeft het wel over litium Ion ipv Lithium Fe.. dat maakt wel uit, met name qua brand gevaar..
Maar het is duidelijk dat er geen duidelijke winnaar is.. -O-

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:18:
[...]

Hij heeft het wel over litium Ion ipv Lithium Fe.. dat maakt wel uit, met name qua brand gevaar..
Maar het is duidelijk dat er geen duidelijke winnaar is.. -O-
Voor het prijsverschil én het feit dat je er een speciale lader voor nodig hebt vind ik het niet waard. Dat beetje gewicht ga je waarschijnlijk niet merken (iig niet op straat).

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13

Jimmeh

Bacon

lyncyst schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:16:
[...]
Ik vond voornamelijk de trailers irritant en het zicht wat ze ontnamen.
Da's idd best wel kut :o
In ons belgenlandje is het examen een vaste opstelling met vaste afmetingen. Waar je hem dus doet maakt quasi niets uit. Ook hebben we een vast aantal maneuvers ipv nog een keuze die examinator kan maken.

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:51
Na 6 diverse motors gereden te hebben met allemaal zijn eigen karakteristieke eigenschappen(van meerdere 4-cilinders, 3-cilinder en een v-twin), wou ik een keer een boxer uitproberen. Met mijn lengte van over de 2 meter kwam ik begin vorig jaar uit op een BMW R1100GS uit 1995 met 70k op de teller via marktplaats.

Daarnaast altijd mijn wens gehad om een scrambler te hebben waarop ik goed kan zitten en het idee om een custom scrambler te maken van een R1100GS was geboren.

Dus strippen maar:

Ik ben begonnen met het uitpluizen van de originele kabelboom. Mijn doel is vernieuwde technologie zoals key-less en led verlichting, maar het algemene retro look (motor is immers uit 1995) moet wel blijven bestaan.

Daarom wil ik zoveel mogelijk oude electronica verwijderen en een mo.unit ertussen zetten. Ouderwetse relays kunnen hierdoor ertussen uit en de volledige bediening op het stuur kan ook naar wens worden ingedeeld. Led verlichting is eenvoudiger aan te sturen en ik heb direct een handige app van de mo.unit met Alarm en nog meer leuke features.

Uiteindelijk heb ik de helft van de bestaande bekabeling ertussen uit kunnen halen vanwege de mo.unit. Met de originele elektrische schema als basis heb ik een vernieuwde schema digitaal uitgetekend en als proef aangesloten met huistuin wago klemmetjes. En alles doet het!

Nou ben ik benieuwd of jullie meer willen zien? Ben inmiddels namelijk flink verder maar ik weet niet of dit hier gewenst is :)

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 15:09
@Genestealer Wat mij betreft wel, gaaf project.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Genestealer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:52:

Nou ben ik benieuwd of jullie meer willen zien? Ben inmiddels namelijk flink verder maar ik weet niet of dit hier gewenst is :)
:Y

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Natuurlijk, gewoon posten :) Ik was ooit met @McKaamos bezig een oude Magna op te knappen, en toen werd er regelmatig om een update gevraagd zelfs :)

* Destruction heeft wel weer zin in een projectje... Maar ik wacht nog even af, want als het doorgaat komt er al een opknap projectje deze kant op tegen het voorjaar. Ik ga nu nog even geen specs e.d noemen, dat komt wel als het ding er daadwerkelijk staat :) Wat ik wel kan vertellen, het betreft een ding dat al meerdere jaren stil staat, onder een afdakje... Of het echt nog wat wordt weet ik niet, net als de Magna zie ik ook dit ding eigenlijk als sloop, maar wie weet valt er weer een rijdende motor van te maken.

[Voor 16% gewijzigd door Destruction op 26-01-2023 16:18]

• Genestealer
Top! Waar was ik gebleven? Oja, kabelboom :). Die was dus af op naar de volgende stap, nog meer strippen!

Ik wil namelijk een volledige andere kont en alle frame delen moet zwart gepoedercoat worden. Lassen is iets wat ik niet kan en het wel veilig wil houden, dus heb ik hiervoor een speciaal bedrijf benaderd.

Motor daar in de werkshop neergezet en ik ben verder gegaan met demonteren.

Custom uitlaatbochten zou ook niet ontbreken en werd vakkundig in elkaar gezet waarbij ik de kans heb aangegrepen om wat basis onderhoud uit te voeren (kleppen stellen etc).

Uiteindelijk, na lang wachten, kwamen de diverse onderdelen weer terug van de poedercoater. Alleen de tank, die gespoten moest worden, duurde nog langer. Wielen kwamen al binnen:

En de balhoofdframe kwam terug waarbij het typeplaatje natuurlijk niet mag ontbreken. Meteen er weer netjes erop geplaatst.

Daarna kwam frame van de kont binnen en heb ik dit deel, inclusief allemaal nieuwe lagers, vet en originele bouten die ik tussentijds had ontroest weer in elkaar gezet. Vorm begint beetje duidelijker te worden.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hoe staat het eigenlijk met de koppeling van de BMW? Dat is normaal best wel veel werk, omdat de halve motor gedemonteerd moet worden... Het lijkt een gemiste kans om die nu niet mee te nemen.

• Genestealer
Destruction schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:47:
Hoe staat het eigenlijk met de koppeling van de BMW? Dat is normaal best wel veel werk, omdat de halve motor gedemonteerd moet worden... Het lijkt een gemiste kans om die nu niet mee te nemen.
Klopt helemaal.

Motor stond niet bij mij thuis, maar bij het bedrijf waar ik zelf de boel weer in elkaar kon zetten. Ik had echter maar een aantal dagen hiervoor omdat ze een brug voor mij hadden gereserveerd. Hierdoor besloten om het niet te doen, merendeels door de tijdsdruk. Ik wou namelijk de opbouw niet afraffelen. Ik heb op de motor uiteraard al gereden tijdens de aankoop en de koppeling gaf niet de indruk dat die binnenkort vervangen moest worden. Uiteraard had ik het liever preventief wel gedaan.

Gelukkig is de nieuwe kont stukken eenvoudiger opgebouwd waardoor ik deze vrij snel kan demonteren, mocht ik er in de toekomst bij moeten komen. En tevens weer een reden om eraan te mogen sleutelen :9

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Hangt ook een beetje van de kilometerstand af. Bij mijn R850RT ging de koppeling (druklager) pas stuk bij 175k. Dus je kunt in principe nog 100k, afhankelijk hoe lief je voor de koppeling bent.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Met die droge koppelingen van BMW moet je ‘anders’ koppelen. Zo moet je slippen met de hendel voorkomen en periodiek de koppelingskabel controleren en eventueel verstellen aan de kant van de transmissie. Dan kan een koppelingspakket makkelijk 200k volhouden.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 16:03
Na 6 diverse motors gereden te hebben met allemaal zijn eigen karakteristieke eigenschappen(van meerdere 4-cilinders, 3-cilinder en een v-twin), wou ik een keer een boxer uitproberen. Met mijn lengte van over de 2 meter kwam ik begin vorig jaar uit op een BMW R1100GS uit 1995 met 70k op de teller via marktplaats.

[Afbeelding]

Daarnaast altijd mijn wens gehad om een scrambler te hebben waarop ik goed kan zitten en het idee om een custom scrambler te maken van een R1100GS was geboren.

Dus strippen maar:

[Afbeelding]

Ik ben begonnen met het uitpluizen van de originele kabelboom. Mijn doel is vernieuwde technologie zoals key-less en led verlichting, maar het algemene retro look (motor is immers uit 1995) moet wel blijven bestaan.

Daarom wil ik zoveel mogelijk oude electronica verwijderen en een mo.unit ertussen zetten. Ouderwetse relays kunnen hierdoor ertussen uit en de volledige bediening op het stuur kan ook naar wens worden ingedeeld. Led verlichting is eenvoudiger aan te sturen en ik heb direct een handige app van de mo.unit met Alarm en nog meer leuke features.

Uiteindelijk heb ik de helft van de bestaande bekabeling ertussen uit kunnen halen vanwege de mo.unit. Met de originele elektrische schema als basis heb ik een vernieuwde schema digitaal uitgetekend en als proef aangesloten met huistuin wago klemmetjes. En alles doet het!

[Afbeelding]

Leuk project :P
Ik vroeg me af of jij weet of de achterschokbreker los te halen is zonder het achterwiel te demonteren. Schokbreker van mijn R1100 ga ik demonteren om te laten reviseren.
Koppeling van de mijne was trouwens bij kmstand 80xxx al aan de beurt. :'( Maar dat kwam denk ik meer door de vorige eigenaar.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Ik vroeg me af of jij weet of de achterschokbreker los te halen is zonder het achterwiel te demonteren. Schokbreker van mijn R1100 ga ik demonteren om te laten reviseren.
Koppeling van de mijne was trouwens bij kmstand 80xxx al aan de beurt. :'( Maar dat kwam denk ik meer door de vorige eigenaar.
Moet mogelijk zijn, maar wiel eruit is wel zo makkelijk. Schijnt. Waarom zou je wiel niet willen losmaken ? Is net als met een autowiel snel gedaan.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Natuurlijk, gewoon posten :) Ik was ooit met @McKaamos bezig een oude Magna op te knappen, en toen werd er regelmatig om een update gevraagd zelfs :)

* Destruction heeft wel weer zin in een projectje... Maar ik wacht nog even af, want als het doorgaat komt er al een opknap projectje deze kant op tegen het voorjaar. Ik ga nu nog even geen specs e.d noemen, dat komt wel als het ding er daadwerkelijk staat :) Wat ik wel kan vertellen, het betreft een ding dat al meerdere jaren stil staat, onder een afdakje... Of het echt nog wat wordt weet ik niet, net als de Magna zie ik ook dit ding eigenlijk als sloop, maar wie weet valt er weer een rijdende motor van te maken.
Ach, er is altijd wat van te maken, ligt er aan hoeveel geld je er tegenaan smijt :+
Ben ook benieuwd hoe dat apparaat erbij staat. Eens zien of het een Magna-verhaal wordt of dat t nog wel enigzinds kosteneffectief aan de praat gemaakt kan worden.

@Genestealer Gaaf :) Keep em coming! :)

• Genestealer
Willem30 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Ik heb mijn achterveer er niet uit hoeven te halen (vrij nieuwe Öhlins), dus kan je geen volledige antwoord geven. Maar wat @noes al zegt, lijkt mij het eruit halen van het wiel minst moeite.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Genestealer leuk project! Is het een idee dat je hier een apart topic voor aanmaakt? Wanneer je dan een update hebt, kun je dat hier benoemen. Op die manier houd je het overzicht een beetje door alles bij elkaar te houden. Dat doet imo meer recht aan je project, en leest ook makkelijker weg voor zij die later beginnen meelezen :) Zo deed @Bommes het ook wel eens met langere trip reports bijvoorbeeld.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• zacht
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:13:
@Genestealer leuk project! Is het een idee dat je hier een apart topic voor aanmaakt? Wanneer je dan een update hebt, kun je dat hier benoemen. Op die manier houd je het overzicht een beetje door alles bij elkaar te houden. Dat doet imo meer recht aan je project, en leest ook makkelijker weg voor zij die later beginnen meelezen :) Zo deed @Bommes het ook wel eens met langere trip reports bijvoorbeeld.
Als ik in een topic een verhaal wil volgen selecteer ik gewoon op de naam van de poster.
Hét grote motortopic - Deel 24

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
zacht schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Als ik in een topic een verhaal wil volgen selecteer ik gewoon op de naam van de poster.
Hét grote motortopic - Deel 24
Hoe doe je dat precies? Ik vind het wel een goede tip namelijk!

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Genestealer
LankHoar schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Boven in het zoekbalk volgende filter zetten:

https://tweakers.net/i/Ao5i2tehECj2ukepCn-Rvjl8cSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cnC7lhAuISumevYruiNuzsid.png?f=user_large

• zacht
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Bovenin het zoekveld de naam van de poster invullen, en dan kiezen voor "dit topic (poster)"

Opmerking: ik doe alles op mijn telefoon, geen idee hoe het er op een pc uitziet.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nice! Dat is me nog nooit opgevallen. Zowel op mobiel als PC werkt dit. Handig, want ik heb wel vaker gedacht dat een functie om iemand's posts te kunnen zien (of je eigen) wel prettig zou zijn. Weer wat geleerd dus :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Weer een stapje verder met 'project induction'
Nu een carbon fibre versie geprint en daarna warmte behandling gegeven in de oven..

Met als resultaat een versie die ik ook kan gaan testen :)

Ik zit nog te wachten op de luchtfilter die ik besteld heb, als die binnen is monteer ik alles in 1 keer..
En de booster plug om ook iets meer peut erbij te geven (alleen extra lucht heb je weinig aan ;) )

En ga de Mistral Big Bore Downpipes With Link Pipe (CAT version) nog bestellen om het af te maken.. maar £666 is wel een bak geld (maar een toepasselijk bedrag? ;) )

• Willem30
noes schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:43:
[...]

Moet mogelijk zijn, maar wiel eruit is wel zo makkelijk. Schijnt. Waarom zou je wiel niet willen losmaken ? Is net als met een autowiel snel gedaan.
Ik heb geen momentsleutel waar ik graag het wiel weer mee vast zet maar misschien moet ik er toch eens eentje gaan aanschaffen. :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Ik heb geen momentsleutel waar ik graag het wiel weer mee vast zet maar misschien moet ik er toch eens eentje gaan aanschaffen. :+
Hoeven niet duur te zijn :) - Voor ik had gelezen doen de goedkopere momentsleutels het qua accuratesse niet slecht.

• Genestealer
Bijna weekend, tijd voor een update :)

De rest van mijn eerdere post is makkelijk terug te vinden via deze link/filter: Volg mij

Voorvorken zijn inmiddels ook mooi gepoedercoat en kan weer in elkaar gezet worden met uiteraard nieuwe voorvork keerring en stofkappen.

Voor de niet kenners, dit type model heeft het bekende BMW Telelever constructie waarbij de voorvorken geen veer en demp functie hebben. Alleen beetje olie voor de smering. Daarvoor inplaats zit er een schokdemper op een speciale constructie. Deze constructie beweegt en moet daarom ook weer goed gesmeerd worden en voorzien van nieuwe lagers (ingeperst). Voor de zekerheid wat kopervet gebruiken zodat het later ook weer makkelijk los te maken is.

Ook de voetsteunen zijn gepoedercoat en kunnen weer in elkaar gezet worden.

Dan kunnen we de voorvorken er weer in geplaatst worden en de wielen. Ook heb ik ervoor gekozen om de standaard voorvork schokdemper te vervangen door een nieuwe YSS schokdemper. Omdat de Öhlins veer achter geel is, moest de nieuwe voor veer (standaard zwart) in geel gespoten worden.

Een tijdelijk stuur erop gezet zodat ik de motor eindelijk weer naar huis kan nemen. Motor heeft inmiddels bij de werkshop zeker 6 maanden gestaan!

En na een spannend ritje met code oranje :F kwam ik uiteindelijk thuis! Ook mijn tank was inmiddels gespoten en kon meteen mee. Het is een speciale grijze BMW kleur geworden

Dat was het even voor nu. In de volgende update neem ik jullie mee met het aanleggen van alle elektronica, cockpit, stuur etc, maar eerst weekend!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51
Het is hier totaal overbodig om te zeggen, maar man man, wat is motorrijden toch fijn. :) :) _/-\o_ _/-\o_
Ik moest vandaag een paar uur in Amsterdam zijn. Met de motor totaal geen probleem, gewoon parkeren voor de deur en niets geen zorgen.
In tegenstelling tot de auto waarbij parkeren een godsvermogen kost of een trein (die ook steeds duurder wordt en steeds slechter rijdt).

En dan vandaag ook onderweg in het zonnetje (vanochtend en vanmiddag), gelukkiger kan je mij niet krijgen.
Ander leuk vooruitzicht: in april een bochtentraining in de Eifel. Kan niet wachten *O* *O*

• nldls
En dan lekker muziekje aan en helemaal los gaan op de lucht gitaar. Mensen om je heen denken wat is dat voor een gek, maar heb er ook wel duimpjes van gehad zeg maar.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 11:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

badkuip schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:31:
Het is hier totaal overbodig om te zeggen, maar man man, wat is motorrijden toch fijn. :) :) _/-\o_ _/-\o_
Inderdaad. Ik zit juist met dit gezicht :( naar alle strooiwagens te kijken omdat het weer een paar graden vriest.
Zolang er gestrooid wordt heeft mijn motor huisarrest.
Ander leuk vooruitzicht: in april een bochtentraining in de Eifel. Kan niet wachten *O* *O*
Wanneer en waar? Grote kans dat ik ook in april in de Eifel en zo vertoef, dus misschien kom ik je wel tegen. De bochten trainingen zie ik daar wel regelmatig rondrijden in ieder geval.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

'2.397 kg zout gestrooid vandaag' https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
En toch, als ze het niet doen ik glij de weg af, dan mopper ik toch wel wat harder.

FXDLS 'torque brute'

• badkuip
@DrivinUCrazy paasweekend, van vrijdag 7 april tot en met zondag 9 april training. In Krautscheid (of all places).
Was van plan om 2e paasdag (10 april) eraan vast te plakken maar weet nog niet hoe of wat. Ik ben er toch dus beter maar een beetje rijden.

Nagekomen vraag:
Hoe bepalen jullie trouwens in de winter of jullie de weg op gaan met de motor?
Ik kijk zelf naar het weerbericht, als het ‘s nachts onder nul komt dan is er kans op ijzel en ga ik niet.
Bij strooien ga ik ook niet, dan neem ik wel de trein naar het werk.
Regen is geen probleem.

Nog tips voor handige websites om in de gaten houden om al dan niet te gaan rijden?

[Voor 43% gewijzigd door badkuip op 28-01-2023 22:26]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:11:
@DrivinUCrazy paasweekend, van vrijdag 7 april tot en met zondag 9 april training. In Krautscheid (of all places).
Was van plan om 2e paasdag (10 april) eraan vast te plakken maar weet nog niet hoe of wat. Ik ben er toch dus beter maar een beetje rijden.

Nagekomen vraag:
Ik kijk zelf naar het weerbericht, als het ‘s nachts onder nul komt dan is er kans op ijzel en ga ik niet.
Regen is geen probleem.

Nog tips voor handige websites om in de gaten houden om al dan niet te gaan rijden?
Mijn bruggetje is een goede indicator. Die strooi ik niet. Als die glad is, dan ga ik niet rijden (kom ook de weg niet op dan).

Pekel deert mn oude RT niet.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

botoo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:06:
'2.397 kg zout gestrooid vandaag' https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
En toch, als ze het niet doen ik glij de weg af, dan mopper ik toch wel wat harder.
Ik rij in de regel niet veel op de wegen die Rijkswaterstaat strooit. ;)

Het is ook niet erg dat er gestrooid wordt als het nodig is. Maar toch stel ik mijn motor er niet aan bloot.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• badkuip
@noes morgen even naar de gamma dan om hout te halen voor een brug. En een schep om eerst een gracht te graven >:)
Grapje

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:03:
@noes morgen even naar de gamma dan om hout te halen voor een brug. En een schep om eerst een gracht te graven >:)
Grapje
Ja zeker doen!

Tip: grote schop graaft sneller :Y

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:26
Nagekomen vraag:
Regen is geen probleem.

Zelf lees ik in de ochtend even het nieuws en weerbericht. Als ze het over weerwaarschuwingen hebben check ik dat bij KMMI waar dat is. Bij code geel of hoger pak ik dan toch maar de auto. Regen of wat zout prima maar ijzel of sneeuw nee bedankt, ga het niet opzoeken om op mijn snufferd te gaan.
Disclaimer; mijn eerste winter met de motor, de hierboven beschreven ervaring is flinterdun. :+

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58

Nagekomen vraag:
Regen is geen probleem.

Weeronline en buienradar, als het kouder is dan 15C en reële kans op een bui dan ga ik wat anders leuks doen ;)

XXXVI

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 22:10
In hou bij per uur hoeveel er is gestrooid en hoeveel regen, als het genoeg heeft geregend en ondertussen niet is gestrooid dan pak ik afhankelijk van het weer die dag misschien de motor

🇺🇦

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:15
De mijne staat op dit moment nog bij mijn schoonouders in de schuur. Ik heb zelf geen schuur, dus staat ie buiten in de tuin. Maar rond oud en nieuw zou ik het zonde vinden als er brandgaten in de hoes of op de motor komen, dus dan staat ie daar. Eind februari haal ik hm weer op en dan wordt er, over het algemeen, weinig meer gestrooid.

• KillaZ
Het weer is ook wel vreemd, gisteren rond de lunch stukje gereden, heerlijk in het zonnetje. Op het moment dat de bewolking kwam werd het echt bokkoud.

Gelukkig was ik op dat moment bijna thuis :P

Morgen schijnt het ok, te worden, moet in de spits tijd naar de klant, dus 7 graden en droog is voor mij voldoende.

K to the KillaZ

• badkuip
@_Sunnyboy_ @ArjenIsM3 Hoe bevalt jullie de Cardo Spirit HD?
Ik heb in deceber een nieuwe botsmuts gekocht en ben op zoek naar een nieuwe headset.
Ik was eerder nogal fan van de Aliexpress goedkope setjes maar wil nu toch wel een fatsoenlijke Cardo of Sena met een normale USB-C aansluiting (in plaats van een rare chinese connector).

Ik wil hem vooral gebruiken voor een muziekje op de achtergrond, bellen doe ik eigenlijk niet.
Momenteel in de aanbieding hierzo
Hoor graag of het een top of een flop is...

Ben benieuwd naar het gebruiksgemak.
Om het muziek te stoppen (bijvoorbeeld) moet je twee knopjes tegelijk indrukken.

Lukt dat met een hand (en handschoen aan) terwijl je rijdt?

[Voor 40% gewijzigd door badkuip op 29-01-2023 13:58]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:02

mphilipp

Romanes eunt domus

badkuip schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:48:
Zou niets voor mij zijn. Ik heb al moeite met het vinden van de harder/zachter knopjes. Als ik dan nog combinaties moet gaan onthouden...nope. Maar ik luister geen muziek onderweg, dus ik heb niets meer nodig dan harder/zachter.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 11:56
Ik heb in deceber een nieuwe botsmuts gekocht en ben op zoek naar een nieuwe headset.
Ik was eerder nogal fan van de Aliexpress goedkope setjes maar wil nu toch wel een fatsoenlijke Cardo of Sena met een normale USB-C aansluiting (in plaats van een rare chinese connector).

Ik wil hem vooral gebruiken voor een muziekje op de achtergrond, bellen doe ik eigenlijk niet.

Om het muziek te stoppen (bijvoorbeeld) moet je twee knopjes tegelijk indrukken.
[Afbeelding]

Gebruik hem zelf niet. Mijn vrouw is er wel tevreden over maar gebruikt hem alleen om met mij te communiceren als ze achterop zit.

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

[Afbeelding]
Ik heb een Cardo Freecom 4+ daar werkt 'Hey Cardo, music on' mee, niet dat ik het gebruik (de Dyna maakt genoeg muziek zelf) maar soms doe ik het per ongeluk aan met de knopjes en dan werkt 'Hey Cardo, music off' prima. Geen idee of het met de Cardo Spirit HD ook zo werkt maar dat zou de verkoper zo moeten kunnen vertellen of anders de gebruiksaanwijzing ergens opzoeken.

[edit]
Ziet er naar uit dat de Cardo Spirit HD geen voice commands doet. Sowieso zou ik, zeker als je ook wat muziek wilt gebruiken een JBL versie kiezen, die speakers zijn echt wel beter. Dan kom je wel gelijk op CARDO Freecom 2X JBL Single voor €159,99 en dan zou ik nog liever nog een stapje hoger gaan en voor de CARDO Freecom 4X JBL Single kiezen maar dat zit je op €204,99.

[Voor 13% gewijzigd door botoo op 29-01-2023 15:26]

FXDLS 'torque brute'

• ArjenIsM3
  • Laatst online: 11:56
botoo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Ik heb een Cardo Freecom 4+ daar werkt 'Hey Cardo, music on' mee, niet dat ik het gebruik (de Dyna maakt genoeg muziek zelf) maar soms doe ik het per ongeluk aan met de knopjes en dan werkt 'Hey Cardo, music off' prima. Geen idee of het met de Cardo Spirit HD ook zo werkt maar dat zou de verkoper zo moeten kunnen vertellen of anders de gebruiksaanwijzing ergens opzoeken.

[Afbeelding]
Volgens mij hebben alleen de duurdere modellen voice control maar weet het niet zeker

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

ArjenIsM3 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Volgens mij hebben alleen de duurdere modellen voice control maar weet het niet zeker
Ik heb wat gebruiksaanwijzingen doorgelezen en daar lijkt het inderdaad op, je kan blijkbaar wel Siri en/of Google als spraakassistent gebruiken maar wat je daar dan mee kan via de Cardo weet ik niet. Ik weet wel dat een telefoontje aannemen met 'answer' erg makkelijk is.
Answer an incoming call "Answer"
Ignore an incoming call "Ignore"
End a call "Hey Cardo, end call"
Call the default number (configurable) "Hey Cardo, speed dial"
Redial the last number "Hey Cardo, redial number"
Turn on music "Hey Cardo, music on"
Turn off music "Hey Cardo, music off"
Play the next music track "Hey Cardo, next track"
Play the previous music track "Hey Cardo, previous track"
To share music` "Hey Cardo, share music"
Turn on the radio "Hey Cardo, radio on"
Turn off the radio "Hey Cardo, radio off"
Skip to the next preset radio station "Hey Cardo, next station"
Skip to the previous preset radio station "Hey Cardo, previous station"
Open the call intercom "Hey Cardo, call intercom"
To close intercom call "Hey Cardo, end intercom"
Access Siri (when connected to an iOS device) "Hey Siri"
Access Google (when connected to an Android
device)
"OK Google"
Raise volume "Hey Cardo, volume up"
Lower volume "Hey Cardo, volume down"
Mute audio "Hey Cardo, mute audio"
Unmute audio "Hey Cardo, unmute audio"
Check the battery status "Hey Cardo, battery status"
16

FXDLS 'torque brute'

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 16:35

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

[Afbeelding]

Mij bevalt ie goed. Ik gebruik hem ook primair voor muziek, en dat gaat prima, met mijn oordoppen in klinkt het goed en hard genoeg.

Die knoppen bedienen met handschoen aan gaat prima bij mij. De combinatie van 2 knoppen voor het stoppen van de muziek gaat prima bij mij, al moet ik eerlijk toegeven dat ik alle andere combinaties van 2 knoppen niet ken. In praktijk gebruik ik alleen de knoppen voor het aanzetten, uitzetten en volgend nummer.

Voice control zit er niet op voor zover niet op. Misschien wel in combinatie met Siri ofzo maar dat heb ik in ieder geval nooit geprobeerd. Bellen gaat op zich prima en je bent er verbazingwekkend goed mee te verstaan (men had niet door dat ik met 100km/u op de snelweg reed. Zonder voicecontrol iemand bellen is op de motor wel lastig dus dat heb ik alleen gedaan terwijl ik stilstond (op m'n telefoon).

Als het je dus gaat om een muziekje op de achtergrond en misschien af en toe kunnen bellen zonder de helm af te doen dan is het wat mij betreft een topper, en stukken goedkoper dan de alternatieven van Cardo of Sena.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 16:35

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

botoo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:10:
[...]

[Afbeelding]

[edit]
Ziet er naar uit dat de Cardo Spirit HD geen voice commands doet. Sowieso zou ik, zeker als je ook wat muziek wilt gebruiken een JBL versie kiezen, die speakers zijn echt wel beter. Dan kom je wel gelijk op CARDO Freecom 2X JBL Single voor €159,99 en dan zou ik nog liever nog een stapje hoger gaan en voor de CARDO Freecom 4X JBL Single kiezen maar dat zit je op €204,99.
Voordat ik de Cardo Spirit HD kocht heb ik hier ook wel naar gekeken en veel reviews doorgelezen/gekeken. Volgens mij zit die voicecontrol er pas op vanaf de Cardo Freecom 4X Dat zou ik in ieder geval goed uitzoeken als dit belangrijk voor je is. . Uiteindelijk vond ik de toegevoegde waarde van de Freecom 2X ten opzichte van de Spirit HD te klein en de 4X vond ik te de meerprijs niet waard voor voice control (de 4X heeft wel meer voordelen tov van de Spirit HD maar die waren voor mij niet relevant).

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Eindelijk warm genoeg dat er geen ijzel en zout meer ligt, dus even de guzzi uitlaten :)

Bij thuiskomst de velocity stack erin gedaan (wou eerst even testen met alleen de extra gaten in airbox)

Nog niet mee gereden en vandaag miezert het dus ik wacht wel even..

Tijd voor mijn andere motor gerelateerde projectje.. mijn tuin 'motorproof' krijgen..
Ik heb gras in de voortuin maar als het nat is dan rijd ik dat vaak aan gort bij wegrijden.. komt deels omdat ik er wegbanden onder heb liggen en die gaan makkelijk spinnen..met als gevolg dat het gras dat modder word..
Nu had ik een soort van pad in vorm van oude tegels, dus laatst die even omgelegd (klote job trouwens) maar nu kom ik er achter dat mijn design niet echt werkt went ik rij er net langs..

dus dat word weer graven..

[Voor 66% gewijzigd door ToolkiT op 29-01-2023 17:06]

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 11:35

[Afbeelding]

Ik heb ook de Cardo Spirit, en deze is prima met één hand te bedienen… de knoppen zijn erg makkelijk met handschoenen te bedienen, en de combinatie van knoppen ben je heel snel aan gewend

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Het lijkt nu een modderpoel, maar de stenen zijn nu beter verdeeld en egaler gelegd..
Fingers crossed dat het werkt..

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
botoo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Ik heb wat gebruiksaanwijzingen doorgelezen en daar lijkt het inderdaad op, je kan blijkbaar wel Siri en/of Google als spraakassistent gebruiken maar wat je daar dan mee kan via de Cardo weet ik niet. Ik weet wel dat een telefoontje aannemen met 'answer' erg makkelijk is.

[...]
Klop Siri werkt 100%, nog beter dan de cardo controls.
Ik luister bijna altijd muziek tijdens het rijden en die voice controls zijn top en bediening met knoppen is overigens ook perfect te doen.

Ook niemand merkt dat je op een motor zit als je belt, dat blijft me verbazen.

• badkuip
Bedankt voor de feedback over de Cardo Spirit HD. Ik heb de gok gewaagd en heb hem besteld. Ben benieuwd!

Ben blij dat deze Cardo bestaat. Minder features dan de Freecom of andere versies, maar ik denk dat ik hier genoeg aan heb.

• nldls

Nagekomen vraag:
Regen is geen probleem.

Dichte mist is voor mij een no go, rijd veel 80 wegen enkelbaans dus je zit zo op de rijbaan van de andere kant. Beetje mist is niet erg, maar als het echt dik is (en dat gebeurt hier wel in de polder) pak ik de auto. Stevige regen bij vertrek heb ik ook geen zin in, maar dat is maar zelden eigenlijk.
IJzel, strooien etc ben ik niet perse heel bang voor. IJzel wordt vaak snel en goed aangepakt. Strooien rijd ik al weken door. Gewoon velgen etc invetten en niet meer schoonmaken.

• nldls

[Afbeelding]

Ik heb deze op de helm zitten. Werkt prima en pauze ook wel. Anders volume lager zetten kan ook prima. Bellen gaat bij mij ook prima tot een km of 130. Scheelt wel dat ik niet heel dik in de wind zit.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:15:
Het lijkt nu een modderpoel, maar de stenen zijn nu beter verdeeld en egaler gelegd..
Fingers crossed dat het werkt..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het grote tuinen, balkons en plantentopic ;)

Maarre.. is het verbreden van je oprit niet veel praktischer? Dan hoef je niet door het gras heen met je motor. Stukje uitgraven en ardenner split oid erin en klaar.
nldls schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Dichte mist is voor mij een no go, rijd veel 80 wegen enkelbaans dus je zit zo op de rijbaan van de andere kant. Beetje mist is niet erg, maar als het echt dik is (en dat gebeurt hier wel in de polder) pak ik de auto. Stevige regen bij vertrek heb ik ook geen zin in, maar dat is maar zelden eigenlijk.
IJzel, strooien etc ben ik niet perse heel bang voor. IJzel wordt vaak snel en goed aangepakt. Strooien rijd ik al weken door. Gewoon velgen etc invetten en niet meer schoonmaken.
Ik ook, maar dat is mij nou nog nooit overkomen. Of bedoel je dat je bang bent dat tegenliggers hun baan niet goed volgen?

[Voor 28% gewijzigd door noes op 29-01-2023 21:55]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:54:
[...]

Het grote tuinen, balkons en plantentopic ;)

Maarre.. is het verbreden van je oprit niet veel praktischer? Dan hoef je niet door het gras heen met je motor. Stukje uitgraven en ardenner split oid erin en klaar.
An sich wel, maar dan moet ik die bomen/struiken verplaatsen en weet niet of die dat gaan overleven..
Zal eens met een vriend die tuinier is overleggen..
Dit is puur een oplossing met de spullen die ik had liggen (op wat zakken zand en wat graszaad na)..

Vroeger ging ik wel langs de auto, maar met nieuwe motor met breeders panniers gok ik het er maar niet op..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:01:
[...]

An sich wel, maar dan moet ik die bomen/struiken verplaatsen en weet niet of die dat gaan overleven..
Dit is puur een oplossing met de spullen die ik had liggen (op wat zakken zand en wat graszaad na)..

Vroeger ging ik wel langs de auto, maar met nieuwe motor met breeders panniers gok ik het er maar niet op..
Aangezien je in het VK woont: Kun je die auto's niet verder naar links zetten op je eigen oprit (óf daar ruimte maken voor de auto's zodat er meer vrije ruimte ontstaat op die zelfde oprit?).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Willem30
noes schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Hoeven niet duur te zijn :) - Voor ik had gelezen doen de goedkopere momentsleutels het qua accuratesse niet slecht.
Het demonteren van de schokbreker viel me mee dit weekend. :+ Ben er mee naar de bekende motorvering zaak in Mill geweest. Daar zag meneer al snel dat reviseren misschien niet het gewenste resultaat ging geven dus ik heb nu een nieuwe Hyperpro schokbreker daar besteld.

• nldls
noes schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:54:
[...]

Ik ook, maar dat is mij nou nog nooit overkomen. Of bedoel je dat je bang bent dat tegenliggers hun baan niet goed volgen?
Ben bang dat ze op mijn baan toch in gaan halen (omdat het nu eenmaal idioten zijn en een trekker inhalen altijd kan, ook al zie je geen ruk). En lig ik straks onder een auto omdat ze mij niet gezien hebben. Dan zit ik toch liever op dat moment in de auto.

In de polder waar ik veel rijd kan het ontzettend dicht zitten.

• zacht
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:01:
[...]

Als je de 'kerstboom' die het dichtst bij de oprit staat verplaatst heb je toch al genoeg ruimte? Dan kun je de andere boom als referentie gebruiken door er zo dicht mogelijk met je paniers langs te rijden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies, dan kun je altijd een vast referentiepunt gebruiken.

Zo draai ik mijn auto altijd achteruit de oprit op, om de auto van mijn vriendin heen. Ik houd dan eigenlijk alleen het muurtje aan de andere kant in de gaten waar ik de auto strak langs zet. Dat is mijn vaste referentiepunt. Aangezien de auto's niet magisch breder worden, kan ik haar auto dan nooit raken...

... Totdat zij haar auto een stuk naar links zet omdat ze de bandenspanning heeft gecontroleerd maar haar auto niet terug heeft gezet. :+ :X :P

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:30
Nou ik ben gisteren gaan proefrijden op een Suzuki Bandit uit '96.
Zag er op het eerste gezicht nog prima uit, had alleen wel een nieuwe achterbandje nodig. Maar toen ik ging rijden vond ik dat ding heel gek sturen. Zodra je instuurt leek het net alsof de motor je nog scherper de bocht in wilde duwen. Klinkt dat bekend voor mensen? Heb hem voorlopig laten staan en niet gekocht daardoor.

don't mind me

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00
Pindakaas schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
Zag er op het eerste gezicht nog prima uit, had alleen wel een nieuwe achterbandje nodig. Maar toen ik ging rijden vond ik dat ding heel gek sturen. Zodra je instuurt leek het net alsof de motor je nog scherper de bocht in wilde duwen. Klinkt dat bekend voor mensen? Heb hem voorlopig laten staan en niet gekocht daardoor.
Balhoofdlager versleten of te los/vast of band(en) versleten.
Bedenk wel dat het hier gaat om een 27 jaar oude motor die wellicht niet zo heel fris meer is

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Balhoofdlager kan, maar dat kun je ook eenvoudig zelf controleren (zeker met een middenbok). Als het stuur een voorkeurspositie heeft in het midden is het balhoofdlager duidelijk aan vervanging toe.

Als de band vierkant is, moet jij hem eerst over dat randje heen wippen, en daarna valt de band verder. Dat klinkt óók als het gevoel wat jij beschrijft.

En de veervoorspanning achter kan te hoog staan, waardoor de motor meer "op de neus staat". Dat stuurt wat nerveuzer.

[Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-01-2023 09:18]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:30
De verkoper zei dat hij tot vorige zomer nog elke dag gereden wordt ongeveer maarja. ("Wij van WC eend"). Bedankt voor jullie reacties, ben blij dat ik hem heb laten staan in ieder geval.

Nu weer op zoek naar een andere motor in ieder geval. Was alleen benieuwd of dit een eigenschap van dit type motor is of niet, of dat ik 'gewoon' een andere suzuki bandit kan zoeken die wel lekker rijdt. (verder alleen proefgereden op een TDM 850 en een V-strom, dus niet zo veel ervaring met de iets sportievere motoren)

don't mind me

• Genestealer
Pindakaas schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
Ik heb 2 Bandit 1200 gehad en vind het hele fijne motors. Sturen heerlijk en herken alleen jouw omschrijving als slechte balhoofdlagers. Zelf ook keer moeten vervangen. Verder zeer betrouwbare motor en motorblok bulletproof mits onderhoud is bijgehouden. Eenvoudig ook om aan te sleutelen. Nu ik zo aan typen ben zou ik er zo weer 1 bij willen hebben. Helaas, te krappe ruimte 😀.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Will_M schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:56:
[...]

Aangezien je in het VK woont: Kun je die auto's niet verder naar links zetten op je eigen oprit (óf daar ruimte maken voor de auto's zodat er meer vrije ruimte ontstaat op die zelfde oprit?).
nee, ze staan al tegen de schutting aan.. dus links (voor de kijkers rechts ;) ) is geen ruimte over helaas..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zacht schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Als je de 'kerstboom' die het dichtst bij de oprit staat verplaatst heb je toch al genoeg ruimte? Dan kun je de andere boom als referentie gebruiken door er zo dicht mogelijk met je paniers langs te rijden.
Dan heb ik genoeg ruimte idd.. maar weet niet of ik die boom kan verplaatsen zodat hij het overleefd..
Maar dan houd ik nog wel het probleem over dat ik dan langs de autos te weinig ruimte heb en daar dus iets met tegels of grint moet doen..

Ik steek de motor achteruit de garage uit, en moet dan een 180 maken..
Nu doe ik dat dus zoals de rode lijn over het oranje pad..

Dan zou ik de groene lijn volgen en moet het paarse pad verhard maken...

Ik ga eens met mijn vriend de gardener praten of die boom verplaatsen mogelijk is..

• SniperGuy
Genestealer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb 2 Bandit 1200 gehad en vind het hele fijne motors. Sturen heerlijk en herken alleen jouw omschrijving als slechte balhoofdlagers. Zelf ook keer moeten vervangen. Verder zeer betrouwbare motor en motorblok bulletproof mits onderhoud is bijgehouden. Eenvoudig ook om aan te sleutelen. Nu ik zo aan typen ben zou ik er zo weer 1 bij willen hebben. Helaas, te krappe ruimte 😀.
Verder zijn het prima motoren (ik heb een 600 uit 1997 gereden/geraced). Als er voldoende goede olie inzit blijft dat ding wel lopen :Y
Het enige probleem wat ik gehad heb is dat het ontkoppelmechanisme (waarmee de kabel aan de hevel zit, achter het voortandwielafdekkapje) gescheurd was en dat bij volledig afscheuren de koppeling niet meer te bedienen zou zijn.
En een keer een gebroken km-teller kabel.
Alleen rijden bij 4 graden boven 0 en vochtig weer is een no-go vanwege de befaamde carb-icing :X 8)7

• SniperGuy
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:38:
[...]

Dan heb ik genoeg ruimte idd.. maar weet niet of ik die boom kan verplaatsen zodat hij het overleefd..
Maar dan houd ik nog wel het probleem over dat ik dan langs de autos te weinig ruimte heb en daar dus iets met tegels of grint moet doen..

[Afbeelding]

Ik ga eens met mijn vriend de gardener praten of die boom verplaatsen mogelijk is..
Ik zou een pad maken van bermblokken :Y

• nldls
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

Motor vooruit in de garage zetten ;). Kun je ook nog eens sneller weg rijden.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

nldls schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Motor vooruit in de garage zetten ;). Kun je ook nog eens sneller weg rijden.
Dan moet ik gaan steken bij aankomst en achteruit inparkeren en een stuk achteruit rijden.. ook niet ideaal..
Zeker niet aan het eind van een lange rit..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

SniperGuy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Ik zou een pad maken van bermblokken :Y
mijn overbuurman heeft volgens mij dit spul https://ecogrid.co.uk/products/ecogrid-full-range/ dat werkt ook goed..

• SniperGuy
Daar zal denk ik iets meer gras doorheen groeien :Y
Deze tijd van het jaar is gras gewoon erg snel stuk: kou nattigheid en als je er dan overheen gaat rijden is het snel gedaan met de grasmat :(

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

SniperGuy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:23:
Deze tijd van het jaar is gras gewoon erg snel stuk: kou nattigheid en als je er dan overheen gaat rijden is het snel gedaan met de grasmat :(
yup.. en met straat banden heb je 0,0 grip op nat gras, dus ga je spinnen en dan is het gras natuurlijk helemaal snel stuk..

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:41
SniperGuy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:23:
Als je wat betere kwaliteit koopt zit er behoorlijk dik worteldoek onder:

Hier eerst puin gestort, aangetrilt, daarna Eurogravel Pro matten en daarop grind. Wat grotere grind (15-20mm) zodat het beter berijdbaar is en niet in je banden gaat zitten (idem voor auto).
Na anderhalf jaar nog geen onkruidje of gras gezien.

[Voor 24% gewijzigd door Source90 op 30-01-2023 10:30]

• nldls
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Dan moet ik gaan steken bij aankomst en achteruit inparkeren en een stuk achteruit rijden.. ook niet ideaal..
Zeker niet aan het eind van een lange rit..
Klopt zeker. Ik ben het type liever meer tijd nemen met inparkeren en zo weer weg, dan andersom. Ik parkeer de auto ook altijd achteruit in. De motor staat ook altijd de goede kant op in de garage, dan ik zo weg als ik wil rijden. Die paar minuten extra maakt me dan niet uit met opruimen.

Toen ik van plezier rijden naar dagelijks rijden ging, heb ik de hele garage omgebouwd om de motor weer snel toegankelijk te krijgen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

nldls schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Klopt zeker. Ik ben het type liever meer tijd nemen met inparkeren en zo weer weg, dan andersom. Ik parkeer de auto ook altijd achteruit in. De motor staat ook altijd de goede kant op in de garage, dan ik zo weg als ik wil rijden. Die paar minuten extra maakt me dan niet uit met opruimen.

Toen ik van plezier rijden naar dagelijks rijden ging, heb ik de hele garage omgebouwd om de motor weer snel toegankelijk te krijgen.
mmmm ik zal het eens proberen...
Maar gezien de layout is het een meter of 4 achteruit rijden via een krappe route..

Maar volgende keer eens testen..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:51:
De stock uitlaat van mijn V85TT klinkt wat tam, en vorige eigenaar had het over dat bij heet weer het blok minder soepel liep onderin..
Dit schijnt een bekend ding te zijn (milieu regels zorgen voor minder lekker lopend geheel)..
Nu kwam ik deze tegen:

[...]

https://www.gutsibits.co....atName=Exhausts&spPage=3#

En met de verkoper gesproken die weer met de fabriek sprak:
"Further to our discussion earlier, Mistral have confirmed the CAT version of the downpipe kit does not significantly change performance and is still much lighter and cooler than the factory
part, so if you wish to have a version with a CAT then this may be the way to go, as long as you don't mind paying the additional £35 inc VAT cost."

Dus doe ik voor het milieu wel een cat(je) erin of niet.. mmm

En waar stop je.. dan ook een nieuwe demper?... dure hobby dat motor rijden ;)
Sprak er zaterdag met mijn dochter van 16 over.. wel of niet uitlaat doen.. antwoord was simpel: tuurlijk wel, ding moet toch goed klinken, daar gaat het toch om :D

LOL, duidelijk dus.. en ze heeft een punt :)
Hier in de omgeving zijn recentelijk wat bekenden overleden, waarvan enkele van onze leeftijd, en het zet je wel aan het denken over genieten in het moment.. dus weer een lesje Carpe Diem

• A13X
  • Laatst online: 08:11

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Maar gezien de layout is het een meter of 4 achteruit rijden via een krappe route..
[Afbeelding]

Waarom niet zo indraaien?

Of voor/in de garage op de kickstand de goede kant op draaien?

[Voor 6% gewijzigd door A13X op 30-01-2023 13:19]

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• zacht
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:08:
[...]

[Afbeelding]

Kunnen die afvalbakken niet naast elkaar staan ipv achter elkaar? Dat scheelt al draairuimte.

Wat ik me ook afvroeg: heb je in het VK geen Marktplaats-equivalent met 'gratis stoeptegels afhalen'? Dan is zo'n paadje zo gelegd, of het nu langs de auto's is of schuin door de tuin.
Pagina: 1 ... 453 454 455 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee