• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 21:34

Jimmeh

Bacon

't is niet dat je er aan kan 'sleutelen' dat je het moet doen 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 18:38
@Vaniska ik ga op donderdag. Heb een gratis ticket omdat ik het roze papiertje nog niet zo lang heb…

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-02 23:31
Kalevandaal schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:04:
@Vaniska ik ga op donderdag. Heb een gratis ticket omdat ik het roze papiertje nog niet zo lang heb…
Ah leuk! 1e keer? Gefeliciteerd met je rijbewijs :)

Zijn er mensen hier met ervaring met het merk Richa?
Zie het vaak in de aanbieding bij mkc maar ken het merk verder helemaal niet.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 23:08
Ik heb een 4 3 seizoenen textiel pak van Richa en een paar handschoenen. Ik rijd er sinds een jaar praktisch elke dag in en totnogtoe bevalt het prima. Nu in de winter heb ik wel een extra sweater eronder maar dan heb ik het ook echt niet koud.

Het valt me wel op dat de inritsdelen van de broek snel slijten aan het uiteinde, waar ze dus de laarzen raken. En ik ben in het kruis al een paar keer flink nat geworden. Ik weet alleen niet of dat aan de kwaliteit ligt of dat het gewoon bij dit type broek hoort. Ik ga voor komende zomer sowieso op zoek naar een andere broek want het is gauw warm in dat ding.

Qua handschoenen, volgens mij is dat vooral een pasvormdingetje. De doorwaaihandschoenen zitten als gegoten maar andere modellen van Richa pas ik dan weer helemaal niet.

Edit: Richa heeft schijnbaar MKC gekocht als retailkanaal voor hun eigen spulletjes. Vandaar dat je het ook vooral daar in de aanbieding ziet.

[Voor 8% gewijzigd door BlueMotion op 16-01-2023 22:38]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18
Hier prima ervaringen met Richa. Als jas heb ik de Infinity 2 en als broek de Colorado (naast andere kleding van andere merken). Fijne aan de jas is dat je er een thermo voering en een waterdichte voering in kan ritsen en het dus een all season jas is. Nadeel daarvan is natuurlijk dat de buitenkant wel nat wordt als het regent, in tegenstelling tot (het duurdere) Gore Tex. Met jas en broek meerdere keren door dikke plensbuien gereden en ik heb het altijd droog gehouden. Gezien de prijs prima spul, ook omdat er D3O protectoren in zitten (al heb ik voor de jas een level 2 rug gekocht en bij de broek moesten er nog heup protectoren in).

Over daadwerkelijke bescherming kan ik gelukkig niets melden, want ik heb er (nog) geen uitglijder in gemaakt :+

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:13
BlueMotion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:22:

En ik ben in het kruis al een paar keer flink nat geworden. Ik weet alleen niet of dat aan de kwaliteit ligt of dat het gewoon bij dit type broek hoort
Vaker stoppen voor een plas pauze

:+

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Vaniska ik was voornemens om naar de motorbeurs te gaan, maar het lijkt er nu op dat ik dat weekend in Ierland zit. Ook niet onplezierig natuurlijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33
LankHoar schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:14:
@Vaniska ik was voornemens om naar de motorbeurs te gaan, maar het lijkt er nu op dat ik dat weekend in Ierland zit. Ook niet onplezierig natuurlijk :)
Las trouwens dat ze geen aparte parking voor motoren meer hebben.. Moet je in een garage of ergens op de stoep parkeren.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:54
Op de stoep voor de deur doorgaans. Maar ze verwachtten drukte ivm andere evenementen. Als ik ga, kom ik zeer ws ook op de motor met de oudste thuis en dan probeer ik hem daar wel neer te prikken.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:35
@vaniska ik ga ook op donderdag, ook omdat ik een gratis kaartje heb omdat ik in 2021 mijn A heb gehaald

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:07

botoo

💀 too old to die young

23 tot en met 26 februari 2023 Jaarbeurs Utrecht

auto:
Let op: de parkeerplaatsen bij Jaarbeurs raken snel vol i.v.m. bouwwerkzaamheden en andere evenementen die ook plaatsvinden bij Jaarbeurs. Daardoor is tijdens MOTORbeurs Utrecht P3 niet beschikbaar.
motor:
Kom je met de motor dan heb je twee mogelijkheden: beveiligd parkeren op de beursvloer of gratis onbeveiligd parkeren rondom Jaarbeurs.

Parkeren op een speciaal gereserveerde locatie de beursvloer:
Word écht onderdeel van MOTORbeurs Utrecht en maak gebruik van de VIP MOTOR Parking in hal 10. Bestel vooraf je parkeer-ticket om gegarandeerd te zijn van een droge en veilige parkeerplaats voor jouw motorfiets. Voor slechts €5,- kun je hiervan gebruikmaken en profiteer je ook nog eens van de gratis helmengarderobe. Let wel vol = vol.
Mijn plan is ook om op donderdag of vrijdag te gaan, bij voorkeur op de motor als het weer niet te beroerd is en als ik een parkeerplek binnen kan krijgen. Anders met de auto naar de trein.

FXDLS 'torque brute'

• s006110
botoo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:15:
[Afbeelding]

auto:
[...]

motor:

[...]

Mijn plan is ook om op donderdag of vrijdag te gaan, bij voorkeur op de motor als het weer niet te beroerd is en als ik een parkeerplek binnen kan krijgen. Anders met de auto naar de trein.
Goede tips! Ik was ook van plan om met de motor te gaan als het weer het ook maar enigszins toelaat..

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

• nldls
Dat vip parkeren is echt top. Die ga ik wel doen voor de zaterdag. Voor die 5 euro..

• s006110
Hier ook de VIP kaarten geregeld💪🏼

• botoo

botoo

💀 too old to die young

VIP moet ik eik ook gewoon doen, als het uiteindelijk pokkeweer blijkt dan is dat een verloren vijfje, eet ik wel een slappe hotdog minder binnen :+
[edit]
Ook maar gedaan en het is donderdag geworden. oOo

[Voor 16% gewijzigd door botoo op 18-01-2023 19:42]

FXDLS 'torque brute'

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
Ben al meer dan 10 jaar niet meer op de motorbeurs geweest. Was toch telkens hetzelfde....
En denk dit jaar ook weer niet, hoorde van 2 vertegenwoordigers dat de beurs dit jaar een stuk kleiner van opzet is dan voorgaande jaren.

...

• nldls
Ik ga voor het eerst met mijn oudste zoon (9, bijna 10). En heb ook nog wel wat spul nodig. Dus leuke dag samen, en wellicht nog handig voor wat spul. ZIen wel wat het wordt verder.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

nldls schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:08:
Ik ga voor het eerst met mijn oudste zoon (9, bijna 10).
:X :X :X
* botoo zou één van z'n kleinzoons in die leeftijdscategorie mee kunnen nemen (maar die mogen niet van hun moeder bij opa achterop _O- )

FXDLS 'torque brute'

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-02 10:34
harley schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:11:
Ben al meer dan 10 jaar niet meer op de motorbeurs geweest. Was toch telkens hetzelfde....
En denk dit jaar ook weer niet, hoorde van 2 vertegenwoordigers dat de beurs dit jaar een stuk kleiner van opzet is dan voorgaande jaren.
Ja laatste keer dat ik er was voelde het ook al leeg, merken ontbraken ook best wel. Dat is dacht ik 3 of 4 jaar geleden.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:59
kneusteun schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:53:
[...]

Ja laatste keer dat ik er was voelde het ook al leeg, merken ontbraken ook best wel. Dat is dacht ik 3 of 4 jaar geleden.
Dat is jammer. Ik ga dit jaar wel weer even kijken (op zaterdag).

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik ga zaterdag naar de motorbeurs. Heb geen specifiek doel, ff kletsen op de stand van de Transalp club, rondje lopen en zien of er nog iets leuks te koop is.

Voor het parkeren bij de Jaarbeurs (auto) maak ik altijd gebruik van P+R Westraven. Is een parkeergarage vlakbij/naast de A12 en je hebt de metro/tram voor de deur. Parkeren en met de metro/tram naar het centrum is EUR 6,00 en je mag met 5 mensen met de tram.

Geen gedoe met de auto in het centrum.

• nldls
klopt, zou ik ook doen met de auto. Werkt perfect, geen file en zo met de tram voor de deur stoppen en uitstappen.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uit een reclamemailtje van Motoport:
Cruisecontrol wordt adaptief

Veiliger en comfortabeler cruisen

Steeds meer nieuwe motoren zijn uitgerust met cruisecontrol. De laatste versies zijn ‘adaptief’ en kunnen zelfstandig de afstand tot de voorganger constant houden.

Cruisecontrol zorgt dat je ontspannen en zuinig rijdt tijdens lange ritten. Cruisecontrol werkt prima op een rustige weg, maar rijd je in verkeer dat net niet jouw tempo rijdt, dan moet je de cruisecontrol steeds weer af en aanzetten. Daarom is er een tweede generatie cruisecontrols, dat de afstand tot de voorganger en het snelheidsverschil tot deze voorganger kan bepalen en zelfs kan remmen als dat moet. De basis van adaptive cruisecontrol is een radarsensor, die aan de voorzijde van een voertuig achter de grille wordt gemonteerd.

Laat je uitgebreid informeren bij één van onze MotoPort vestigingen welke cruisecontrol geschikt is voor jouw motorfiets.
Steeds meer modellen worden uitgerust met cruise control, of zelfs adaptieve cruise control. Maar als mijn motor geen cruise control heeft, wat valt daar dan nog aan te adviseren? :? 8)7 Ja, je kunt zo'n dingetje er op zetten dat je gashendel vast zet, maar dan houdt het ook wel op. Slim (als in bijregelend of zelfs adaptief) gaat dat nooit worden.

Ik krijg de neiging om met mijn motor naar Motoport te gaan, en te vragen of ze hier adaptieve cruise control op kunnen zetten. :P De 2023 Tracer 9 GT+ heeft dat ook nog, dus zeg niet dat het niet kan!

[Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-01-2023 09:51]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• s006110
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:56:
Uit een reclamemailtje van Motoport:

[...]

Steeds meer modellen worden uitgerust met cruise control, of zelfs adaptieve cruise control. Maar als mijn motor geen cruise control heeft, wat valt daar dan nog aan te adviseren? :? 8)7 Ja, je kunt zo'n dingetje er op zetten dat je gashendel vast zet, maar dan houdt het ook wel op. Slim (als in bijregelend of zelfs adaptief) gaat dat nooit worden.

Ik krijg de neiging om met mijn motor naar Motoport te gaan, en te vragen of ze hier adaptieve cruise control op kunnen zetten. :P De 2023 Tracer 9 GT+ heeft dat ook nog, dus zeg niet dat het niet kan!
Ik heb op mijn ouwe Yamaha ook adaptieve cruise control… werkt echt briljant! Via twee sensors in mijn helm, word er constant de afstand tot mijn voorganger gemeten, en via elektrische signalen word dit doorgegeven aan mijn gashendel en remhendel.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:56:
[..] Ja, je kunt zo'n dingetje er op zetten dat je gashendel vast zet, maar dan houdt het ook wel op. Slim (als in bijregelend of zelfs adaptief) gaat dat nooit worden.
Iets hoogwaardiger dan zo'n throttle-lock bestaat wel, maar zeldzaam en niet bepaald goedkoop. Als je geen ride-by-wire hebt moeten daarvoor ook wat servo-motortjes gemonteerd worden, zoals bij de mijne:
https://www.mccruise.com/...-yamaha-xtz690-tenere-700
Adaptive hebben ze nog niet, maar wil ook niet weten wat dat aftermarket zou moeten kosten :+

[Voor 7% gewijzigd door Melkunie op 20-01-2023 10:07]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jongens, jongens.... Het punt is dat hun reclametekst laat voorkomen alsof je adaptive cruise control achteraf nog kunt inbouwen. Ik ben best benieuwd hoe zo'n verkoper zich daar dan uit kletst. (behalve de dooddoener, koop het model van dit jaar. Hier even tekenen en klaar)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:02
s006110 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Ik heb op mijn ouwe Yamaha ook adaptieve cruise control… werkt echt briljant! Via twee sensors in mijn helm, word er constant de afstand tot mijn voorganger gemeten, en via elektrische signalen word dit doorgegeven aan mijn gashendel en remhendel.
_/-\o_
Die van mij is soms wel een beetje nukkig. Als het te langzaam gaat trekt -ie ineens het gas vol open met een ruk aan het stuur naar links. :+

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:08:
Jongens, jongens.... Het punt is dat hun reclametekst laat voorkomen alsof je adaptive cruise control achteraf nog kunt inbouwen. Ik ben best benieuwd hoe zo'n verkoper zich daar dan uit kletst. (behalve de dooddoener, koop het model van dit jaar. Hier even tekenen en klaar)
Dat is toch absoluut niet hoe ik die tekst lees.
"Laat je informeren welke cruisecontrol geschikt is voor jouw motorfiets." Antwoord is simpelweg meestal 'geen' of 'reguliere cc' en zal niet vaak 'adaptief' zijn. Beetje spijkers op laag water zoeken dit...

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Waarom heb ik dit niet al jaren geleden gekocht 8)7

rMBP M1 13"  iPhone 12 Mini  Watch S7  AirPods Pro

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:20
Melkunie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Dat is toch absoluut niet hoe ik die tekst lees.
"Laat je informeren welke cruisecontrol geschikt is voor jouw motorfiets." Antwoord is simpelweg meestal 'geen' of 'reguliere cc' en zal niet vaak 'adaptief' zijn. Beetje spijkers op laag water zoeken dit...
Op de mijne mogen ze het ook proberen met de normale cc erop te zetten hoor, zit gewoon een ouderwetse kabel in :+

Denk eerder dat ze het hadden moeten formuleren naar de mogelijkheden op nieuwe motorfietsen en wat dan bij jou zou passen. Op heel veel motoren kan het niet nog even achteraf gedaan worden en al helemaal niet de adaptieve met de radarsensor die ervoor benodigd is.

Gamertag: timmie271

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Als je het hele bericht leest ipv een zin vind ik het toch wel duidelijk wat ze bedoelen :X

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Destruction schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Dat is op meerdere fronten zo bij zorgverzekeraars. Als je een kinderwens hebt en je krijgt een kind, dan is dat grut meeverzekerd tot ze 18 zijn. Wil jij geen kinderen, dan moet je de ingreep die kinderen produceren voorkomt zelf betalen 8)7 Ik denk dat die ingreep best wat goedkoper is dan een kind gratis verzorgen als het naar een dokter of ziekenhuis moet :+ [...]

[Afbeelding]
de meeste pakketten zit die ingreep er gewoon bij in :Y Nee gratis is het niet, maar een kind opvoeden is duurder :+

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
@SniperGuy dan moet je dus al wel een aanvullend pakket hebben. Ik heb deze ingreep dus ook zelf moeten betalen ondanks dat dit helpt om het woningtekort niet verder op te laten lopen :+

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Het staat al 2 jaar op Youtube, maar ik had 'm nog nooit gezien. Ik denk dat velen de beroemde foto kennen van Elspeth Beard die 1982-1984 in haar eentje op een BMW R60/6 de wereld rond ging.

In deze video vertelt ze haar verhaal. Een bijzondere vrouw. Zij is bovendien architect en kreeg ooit een prijs van de Royal Institute of British Architects voor haar werk. Ze heeft ook nog een vliegbrevet :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Thalaron schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:00:
@SniperGuy dan moet je dus al wel een aanvullend pakket hebben. Ik heb deze ingreep dus ook zelf moeten betalen ondanks dat dit helpt om het woningtekort niet verder op te laten lopen :+
Dit plan je toch? Waarom dan niet gewoon een pakketje genomen?
Zelf ook uitgerekend en pakketje was even duur als de operatie zelf betalen. Maar met pakketje het voordeel dat er nog meer vergoed wordt. (Wat dit jaar toevallig wel erg goed uit kwam)

don't mind me

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:58

Secsytime

Automagisch

mphilipp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:27:
Het staat al 2 jaar op Youtube, maar ik had 'm nog nooit gezien. Ik denk dat velen de beroemde foto kennen van Elspeth Beard die 1982-1984 in haar eentje op een BMW R60/6 de wereld rond ging.
[YouTube: Elspeth Beard, Round the World Motorcyclist]
In deze video vertelt ze haar verhaal. Een bijzondere vrouw. Zij is bovendien architect en kreeg ooit een prijs van de Royal Institute of British Architects voor haar werk. Ze heeft ook nog een vliegbrevet :+
Haar boek is ook een aanrader, erg leuk!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:00
Hi heren,

Ik heb m'n MT-07 te koop staan, momenteel alleen op autoscout24.
Is in jullie ervaring Marktplaats het makkelijkste verkopen? Of hebben jullie nog goede tips?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
@Pindakaas ik heb allereerst 0.niks aan andere zaken/voordelen daar ik niets nodig heb. Daarbij kost het uitzoeken hiervan ook tijd(=geld). Maar hoe dan ook is het mijns inziens vreemd dat dit niet gewoon inbegrepen is. Peperdure oplossingen de andere kant op wél, maar een relatief simpele ingreep die voor die paar mensen die dit niet willen moeilijk doen om dit (Incl eventuele) abortussen te voorkomen niet?

Maar goed… het was niet mijn intentie om hier een mega off-topic discussie aan te gaan. Het is gewoon iets waarvan ik mijn verbazing n.a.v. Mijn persoonlijke ervaring kort wilde benoemen.

@MSENF mijn MP ervaring was bij de voorgaande motor; enorm veel vragen/interesse wat tijd en moeite heeft gekost. Afspraken die niet komen opdagen en soms afzeggen.

AutoScout24 gaf na circa een week resultaat (opkoper die net zoveel wilde geven als daar waar 3 anderen op MP voor zijn afgehaakt (op hun eigen bod…)

[Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 22-01-2023 14:13]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

cooper_s1

MINI's rule

mphilipp schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:27:
[YouTube: Elspeth Beard, Round the World Motorcyclist]
Het gave is dat ze haar BMW nog steeds heeft. Toen ze terugkwam heeft ze hem eerst helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd.
Ik heb haar een aantal jaar geleden in Wales gezien op de Horizons Unlimited Bulletin Board meeting
daar.
Inderdaad een bijzondere vrouw.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
MSENF schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:44:
Hi heren,

Ik heb m'n MT-07 te koop staan, momenteel alleen op autoscout24.
Is in jullie ervaring Marktplaats het makkelijkste verkopen? Of hebben jullie nog goede tips?
Wij hebben de MT-07 van m’n vriendin een paar maanden terug vlot en soepel verkocht via marktplaats.
Die man heeft niet eens een proefrit gemaakt.

Wel bizar want bij haar vorige G310R was dat ook al het geval. :9

Beide wel super nette en jonge motoren en scherp geprijsd. Zelf nooit zo’n behoefte om de hoofdprijs te vangen en er dan veel tijd mee kwijt te zijn.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 10:46
Ik wil een communicatie set (cardo packtalk edge denk ik aan) en dat lijkt mij een goed moment om mijn budget systeemhelm te vervangen met een iets betere.

De hjc rpha90s is momenteel voor 300 te koop. Weet iemand zo de verschillen met de carbon versie en zijn die verschillen de enorme (huidige) meerprijs waard?

Als alternatief zou ik de shoei neotec 2 overwegen maar wil ze sowieso eerst ook even passen. De geruchten gaan ook rond dat er binnenkort een neotec 3 aan komt maar ik heb geen idee of dat het wachten waard is.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe lang hebben jullie gedaan om je rijbewijs te halen?

Ik heb zelf belang om op een Motorscooter te rijden, maar niemand hier in de buurt geeft les met een automaat. Dus tja, dan blijft het gewone A rijbewijs over om te halen voor mij :)

Alleen heb ik geen zin om er maanden en maanden over te doen, het liefst een paar weken Max. Nu begrijp ik dat de 1 meer aanleg heeft dan een ander, maar heb gewoon geen zin om een half jaar verder te zijn en dan nog eventueel wachten op het CBR om te kunnen afrijden (of is het voor de motor wel mogelijk om af te rijden binnen een paar weken?)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:26
Uitdaging was voor de meeste vooral de behendigheid. Als je dat een beetje vlot doet heb je je deelname ook zo.

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Christiano007 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:59:

Ik heb zelf belang om op een Motorscooter te rijden, maar niemand hier in de buurt geeft les met een automaat. Dus tja, dan blijft het gewone A rijbewijs over om te halen voor mij :)

Alleen heb ik geen zin om er maanden en maanden over te doen, het liefst een paar weken Max. Nu begrijp ik dat de 1 meer aanleg heeft dan een ander, maar heb gewoon geen zin om een half jaar verder te zijn en dan nog eventueel wachten op het CBR om te kunnen afrijden (of is het voor de motor wel mogelijk om af te rijden binnen een paar weken?)
Momenteel ben je vooral gebonden aan de wachttijden van het CBR, niet echt aan je eigen kwaliteiten. Vraag het bij je rijschool na, maar ik heb er 7 maanden over gedaan, maar alles in 1x gehaald en 12 lessen(want nog nooit op een scooter gereden).

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Ja hier hetzelfde, alles in 1x er 7 maanden-ish over gedaan. Komt vooral door het CBR.
7 juli voertuigbeheersing gedaan. Eind november weer begonnen met lessen, 12 december de deelname gehaald.

don't mind me

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb er een 2 a 2,5 maand over gedaan. Maar toen had 't CBR geen pandemie achterstand weg te werken :+ Theorie heb ik gehaald voor ik begon met lessen, bij de auto heb ik 't ook zo gedaan en dat was me eigenlijk wel goed bevallen.

[Voor 38% gewijzigd door Destruction op 22-01-2023 20:07]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:35

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

warcow schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:20:
Ik wil een communicatie set (cardo packtalk edge denk ik aan) en dat lijkt mij een goed moment om mijn budget systeemhelm te vervangen met een iets betere.

De hjc rpha90s is momenteel voor 300 te koop. Weet iemand zo de verschillen met de carbon versie en zijn die verschillen de enorme (huidige) meerprijs waard?

Als alternatief zou ik de shoei neotec 2 overwegen maar wil ze sowieso eerst ook even passen. De geruchten gaan ook rond dat er binnenkort een neotec 3 aan komt maar ik heb geen idee of dat het wachten waard is.
Vorig jaar zat ik in een vergelijkbare situatie en heb ik me er dus een beetje in verdiept. Ik had mijn oog op de hjc rpha90 omdat dit een heel stille helm is. Voor zover ik toen heb ik kunnen vinden is het verschil dat carbon lichter is voor dezelfde sterkte, dus dezelfde sterkte is lichter. Of dat je de meerprijs waard is?

Ik dacht er dus uit te zijn, en ging voor de zekerheid nog even passen. Mijn oude helm was ook een hjc, dus... Niet dus. Mij past die hjc rpha90 niet, (de rpha70 ook niet trouwens). Te smal.

Dus, voordat je je te veel verdiept in een specifieke helm en alle varianten: PASSEN. Daarna kan je altijd nog naar printjes en materialen gaan kijken, maar als de pasvorm niet bij je hoofd past dan houdt het op, tenzij je elke rit met hoofdpijn van de motor wil stappen.

(ik ben uiteindelijk voor een Skorpion EXO 1400 AIR met Cardo Spirit HD gegaan)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• s006110
Ik heb er een jaar over gedaan, grotendeels door de pandemie, en dat ik 3x over mijn AVD moest doen hielp ook niet mee 🤣

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een helm van puur carbon is zeker lichter maar daarrdoor ook wat luidruchtiger in de wind omdat de schaal dunner is.
Veel helmen worden met grote letters in CARBON aangeprezen maar zijn geen full carbon maar een combinatie. AGV K6 is er zo eentje: Carbon (90%) en aramide buitenschaal en dan EPS binnenschaal. Nog steeds een hele fraaie helm maar geen full carbon.

* botoo nog steeds een zwak voor Simpson Venom Carbon, maar de plaatjes laten een matte carbon zien terwijl 'ie in werkelijkheid glimt als een goedkope Action helm. Toch ga ik 'm nog een keer bestellen en maak 'm dan zelf wel mat, vorige keer was ik zo teleurgesteld dat 'ie weer retour ging, maar nu weet ik het en wil 'm toch :Y

FXDLS 'torque brute'

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 17:55

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

warcow schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:20:

Ik heb lange tijd een HJC gehad, altijd tevreden mee geweest. Heb daarna een Scorpion gehad maar daar kon ik maar een uurtje mee rijden omdat op de een of andere manier de druk op mijn voorhoofd te groot (pijnlijk!) werd.
Ik heb twee weken terug de Shoei Neotec 2 gekocht nadat ik in de winkel een vijftal helmen gepast heb. De Neotec was de eerste die echt fatsoenlijk paste, natuurlijk heb je hier weinig aan aangezien de pasvorm natuurlijk strikt persoonlijk is.

Wellicht kun je eens wat reviews op Youtube kijken?
Ik heb (achteraf 8)7 ) een aantal vergelijkende tests bekeken en ben mede daardoor erg blij met mijn keuze voor de Shoei.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

6 lessen en iets meer dan een maand :+ , maar het rijbewijs heb ik dan ook ergens in de vorige eeuw gehaald >:)

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Het kan hoor, gewoon lessen-om-te-slagen. Maar ikzelf heb altijd de instelling gehad: motorrijden is gevaarlijker dan autorijden. Dus elke les is een kans om te leren hoe je later een probleem voorkomt.

Overigens, net als jij had ik eigenlijk geen interesse in leren schakelen. Ik heb na m'n slagen alleen maar automaat gereden (want elektrische motor).

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:06:
Een helm van puur carbon is zeker lichter maar daarrdoor ook wat luidruchtiger in de wind omdat de schaal dunner is.
Veel helmen worden met grote letters in CARBON aangeprezen maar zijn geen full carbon maar een combinatie. AGV K6 is er zo eentje: Carbon (90%) en aramide buitenschaal en dan EPS binnenschaal. Nog steeds een hele fraaie helm maar geen full carbon.

* botoo nog steeds een zwak voor Simpson Venom Carbon, maar de plaatjes laten een matte carbon zien terwijl 'ie in werkelijkheid glimt als een goedkope Action helm. Toch ga ik 'm nog een keer bestellen en maak 'm dan zelf wel mat, vorige keer was ik zo teleurgesteld dat 'ie weer retour ging, maar nu weet ik het en wil 'm toch :Y

[Afbeelding]
Aramide vezels zijn sterker dan carbon vezels, toch? Dus dat dat er doorheen zit lijkt me alleen maar goed. En binnen schaal is toch altijd een eps achtig materiaal? Je moet de klappen kunnen dempen, dat lukt niet met iets hards.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
botoo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:06:

[Afbeelding]
Lijkt alsof de rechter idd als een malle glimt, maar de linker wél mat is.. Niet gewoon per ongeluk toentertijd de verkeerde variant/"kleur" besteld? :+

Het lijkt alsof Simpson zelf ook 2 soorten onderscheid:
Shell in UltraLight Tricomposite Blend (carbon – Kevlar – fiberglass) or (Carbon)
Alleen dan zijn die haakjes weer een beetje raar om de "Carbon" heen..

[Voor 15% gewijzigd door Osiris op 22-01-2023 23:05]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Simpson heeft een poos volkomen verkeerde promotie pics verstuurd en veel resellers gebruiken die nog steeds. Ik had 'm gekocht op het voorbeeld van die matte en kreeg die glimmende. Daarna op zoek gegaan naar de echte matte en toen kwam ik er achter dat die domweg niet bestond, alle resellers gebruikten dezelfde foute promo-pics.

Ik heb nu de gewone Venom in mat zwart, voor mij een dikke prima helm maar ik vind die matte 'nude' carbon zoveel mooier.
[edit]
Die AGV K6 is een geweldig goede, stille, lichte en comfortabele helm maar heeft geen zonnevizier en dat miste ik toch wel heel erg. Simpson Venom is absoluut van mindere klasse maar die heeft dan wel weer een zonnevizier en de looks die ik gaaf vind.

[Voor 22% gewijzigd door botoo op 22-01-2023 23:32]

FXDLS 'torque brute'

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:25
Henri. schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:52:
[...]

6 lessen en iets meer dan een maand :+ , maar het rijbewijs heb ik dan ook ergens in de vorige eeuw gehaald >:)
Dat klinkt als de eerste helft van de vorige eeuw. ;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:50
Gisteren even naar Biker-Outfit gereden, leuke zaak, prima parkeren en behoorlijk assortiment.

Had even nieuwe handschoenen nodig (die ik had waren goedkoop en zaten niet lekker op langere ritten, maar waren prima voor de motorlessen) en heb een nekkraag meegenomen.

Met name die laatste was wel lekker op de terugweg :+ Was toch nog best koud zonder dat zonnetje, die wel in de planning stond.

K to the KillaZ

• nldls
Is een leuke zaak inderdaad. Recent mijn nieuwe helm gekocht.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

:Y Die nekkragen zijn echt super.

Ik heb 2 dunnere voor in de zomer. En een hele warme fleece-versie voor als het kouder is.
Allemaal van Buff, imho het merk dat de fijnste materialen gebruikt hiervoor.

Die dunnere in de zomer dienen 2 functies: insecten-impacts verminderen, en als het écht heet is maak je dat ding nat en koelt het je hals en nek af. Werkt super!

• nldls
Ik wil de beurs ff kijken naar een nieuwe. Heb een stoffen ding ooit gekregen die ontzettend jeukt. Maar als de temperaturen <0 gaan is het toch wel erg lekker.

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-02 23:31
botoo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:27:
Simpson heeft een poos volkomen verkeerde promotie pics verstuurd en veel resellers gebruiken die nog steeds. Ik had 'm gekocht op het voorbeeld van die matte en kreeg die glimmende. Daarna op zoek gegaan naar de echte matte en toen kwam ik er achter dat die domweg niet bestond, alle resellers gebruikten dezelfde foute promo-pics.

Ik heb nu de gewone Venom in mat zwart, voor mij een dikke prima helm maar ik vind die matte 'nude' carbon zoveel mooier.
[edit]
Die AGV K6 is een geweldig goede, stille, lichte en comfortabele helm maar heeft geen zonnevizier en dat miste ik toch wel heel erg. Simpson Venom is absoluut van mindere klasse maar die heeft dan wel weer een zonnevizier en de looks die ik gaaf vind.
Ik wil komende zomer ook een Simpson Venom halen, maar dan de glanzende variant.
Rij nu nog rond met een MotoGP Replica van Lorenzo, beetje raar gezicht op een Dyna :+

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:43:
:Y Die nekkragen zijn echt super.

Ik heb 2 dunnere voor in de zomer. En een hele warme fleece-versie voor als het kouder is.
Allemaal van Buff, imho het merk dat de fijnste materialen gebruikt hiervoor.

Die dunnere in de zomer dienen 2 functies: insecten-impacts verminderen, en als het écht heet is maak je dat ding nat en koelt het je hals en nek af. Werkt super!
Buffs zijn vaak wel in de aanbieding bij ski shops etc.
Heb er een stuk of 10 in verschillende kleuren en nooit meer dan 7,50 a 10 euro voor betaald op die manier.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 07:14
Die dingen zijn toch niet wind dicht? Dat zoek ik wel in een kol in ieder geval!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die hebben ze wel degelijk hoor. Dat wil zeggen, ik heb er een. :P

Eerste google hit, dus niet op de prijs letten: https://www.bever.nl/p/bu...BED80020.html?colour=4168

[Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-01-2023 11:58]

• nldls
Iemand nog behoefte aan een set Gerbing XR 12 handschoenen maat XXL? Heb de mijne al een hele tijd ongebruikt liggen. Heb nu handvat verwarming en handkappen en kan daarmee makkelijk tot -5 / -7 doorrijden, dus gebruik ze niet.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
nldls schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:22:
Iemand nog behoefte aan een set Gerbing XR 12 handschoenen maat XXL? Heb de mijne al een hele tijd ongebruikt liggen. Heb nu handvat verwarming en handkappen en kan daarmee makkelijk tot -5 / -7 doorrijden, dus gebruik ze niet.
Komt ie nu mee ;)
Heb zelf vorige maand de gerbing gt extreme incl accu's gekocht.
Kwamen natuurlijk na mijn jaarlijkse wintertreffen binnen maar toen was het ook niet koud. Dus ook nog niet gebruikt.

Qua col heb ik tig tubes met en zonder fleece rondzwerven. Maar als het vriest of regent zweet ik bij de Revit velox windstopper met goretex membraam

[Voor 13% gewijzigd door harley op 23-01-2023 15:20]

...

• nldls
Hehe. Tsja sorry. Gedachte speelt al langer, maar nooit gemeld.
Heb ook nog een TomTom Rider 410 liggen met cradle, auto houder en Ram arm, alleen het laatste stukje (de stuur klem) ontbreekt, want daar zit mijn Ram XL telefoon mount in.

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-02 10:27
kak, daarnet mijn moto examen gedaan, maar stond stijf van de stress en gigantisch in de mist gegaan.. nochtans tijdens het oefenen was het praktisch flawless... volgende keer beter dan maar :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

kowlier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:58:
kak, daarnet mijn moto examen gedaan, maar stond stijf van de stress en gigantisch in de mist gegaan.. nochtans tijdens het oefenen was het praktisch flawless... volgende keer beter dan maar :/
Heb mn examen ook meermaals moeten doen met veel stress. Tijdens de lessen lukt alles perfect maar toch zit je als een houten pop op de motor tijdens het examen :+
Komt wel goed volgende keer hoor :P

Welke fouten heb je gemaakt als'k vragen mag?

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:21

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

Zo, afgelopen tijd mijn TDM maar eens onder handen genomen :)

Na de vakantie was het tijd om sowieso even alles na te lopen, wat resulteerde in grondig schoonmaakwerk en sommige delen even van een nieuw kleurtje te voorzien.

Meteen de zaken aangepakt die al even op het lijstje stonden:
- nalopen lagers (balhoofd, wielen, linksysteem schokdemper) en keerringen (voorvork, versnellingsbak)
- vervangen uitlaat voorbochten
- wielen opnieuw spuiten (ivm loslatende lak)
- voorvork en achterbrug netjes maken
- kleine dingetjes nakijken / vervangen

Resultaat:

Er zit nu een compleet RVS uitlaatsysteem onder, maar ik ben er nog niet uit qua demper. Op zich staat het netjes en is het geluid gelukkig ook niet hard, maar ik weet 't nog niet...

Overigens moet de voorvork nog geserviced worden, want de linker poot is lek. Olie en stofkappen zijn binnen, alleen de keerringen zelf nog niet.

Life is too short to remove USB safely

• kowlier
Jimmeh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Heb mn examen ook meermaals moeten doen met veel stress. Tijdens de lessen lukt alles perfect maar toch zit je als een houten pop op de motor tijdens het examen :+
Komt wel goed volgende keer hoor :P

Welke fouten heb je gemaakt als'k vragen mag?
goh, ik maakte me enkel zorgen op voorhand voor het stapvoets rijden, maar dat is het enige dat wel goed ging :D bij het achtjes rijden kort de witte lijn geraakt en bij het uitwijken net een km te traag. en bij de noodstop vond hij dat ik iets te onzeker op de fiets zat. nuja, ik weet dat ik het kan, de volgende keer zal er al een kleiner ei in de broek zitten. en hopelijk iets warmer ook, 1 graadje is toch niet zo comfortabel maar na 2 uur rijden...

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

Herman

FP ProMod
@Kars Ziet er erg netjes uit voor een 22 jaar oude fiets (y)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

De stock uitlaat van mijn V85TT klinkt wat tam, en vorige eigenaar had het over dat bij heet weer het blok minder soepel liep onderin..
Dit schijnt een bekend ding te zijn (milieu regels zorgen voor minder lekker lopend geheel)..
Nu kwam ik deze tegen:
Performance kit for EURO5 models containing a set of big bore header pipes and 2-1 connecting pipe (H pipe)without CAT. The big bore downpipes improve exhaust gas flow resulting in improved torque and power though the rev range. The dowpipes are 50% lighter than the originals and combined with the 2kg weight saving from the mid pipe you'll see a noticable weight saving. Also available with a CAT by special order - enquire for details. This kit will also improve the exhaust note but for optimum results combine with a Mistral performance silencer and air filter SIA10433. We also recommend fitting a V-Twin Boost plug-in FUA85001 to enrichen the mixture

CNC exhaust flanges included
Significant weight saving
Top spec AISI304 stainless steel (no rust!)
Y piece is compatible with original heat shields and lambda probes
Installation with graphite bushings to limit the transmission of vibrations
Fixing bracket with antivibration silent block
Straight through design for better performance and deeper sound
Larger diameter internals for better exhaust gas flow
Crossover is compatible with original system components
Reduces engine operating temperature for better fuel consumption and efficiency
Includes exhaust bushes (normal cost £30) and exhaust header gaskets
Manufactured on the shores of Lake Como and developed using a rolling road

We can also supply a version with a catalytic converter by special order, please contact us to order
https://www.gutsibits.co....atName=Exhausts&spPage=3#

En met de verkoper gesproken die weer met de fabriek sprak:
"Further to our discussion earlier, Mistral have confirmed the CAT version of the downpipe kit does not significantly change performance and is still much lighter and cooler than the factory
part, so if you wish to have a version with a CAT then this may be the way to go, as long as you don't mind paying the additional £35 inc VAT cost."

Dus doe ik voor het milieu wel een cat(je) erin of niet.. mmm

En waar stop je.. dan ook een nieuwe demper?... dure hobby dat motor rijden ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01
@ToolkiT zonder cat maar met originele demper klinkt het ding best wel aardig.
Zeker binnen de grenzen.
Mijn voeten worden ook heel stuk minder heet nu, dus dat alleen al is een vooruitgang.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

kowlier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:25:
[...]

goh, ik maakte me enkel zorgen op voorhand voor het stapvoets rijden, maar dat is het enige dat wel goed ging :D bij het achtjes rijden kort de witte lijn geraakt en bij het uitwijken net een km te traag. en bij de noodstop vond hij dat ik iets te onzeker op de fiets zat. nuja, ik weet dat ik het kan, de volgende keer zal er al een kleiner ei in de broek zitten. en hopelijk iets warmer ook, 1 graadje is toch niet zo comfortabel maar na 2 uur rijden...
Ah da's kut, een van de twee en je was nog geslaagd geweest zeker?
Kheb keertje kegel geraakt tijdens de 8 maar gelukkig al de rest wel prima :*)

Als je weet dat er bij 8 al iets mis ging, zeker goed gas geven voor die 50 te halen bij beide uitwijken/noodrem ;)

• kowlier
welja, ik dacht dat ik snel genoeg ging, blijkbaar niet :p de 8 had ik helemaal niet verwacht tbh, als er 1 ding was waar ik meteen mee weg was was het dat wel :x

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

kowlier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:30:
welja, ik dacht dat ik snel genoeg ging, blijkbaar niet :p de 8 had ik helemaal niet verwacht tbh, als er 1 ding was waar ik meteen mee weg was was het dat wel :x
Het is soms ook de vorm van de dag.. zelfs na jaren en vele KMs ervaring heb ik soms een off-day waar ik heel stijfjes rijd.. hoe ontspannender je op de fiets zit hoe makkelijker alles gaat is mijn ervaring.. maar ja afrijden en ontspannen gaan meestal niet samen ;)

• kowlier
mja het hielp inderdaad niet dat mijn handen compleet gevoelloos waren van de kou. volgende week nieuwe poging, dan zal het warmer zijn , en hopelijk droog ook.

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:35

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

kowlier schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:25:
[...]

goh, ik maakte me enkel zorgen op voorhand voor het stapvoets rijden, maar dat is het enige dat wel goed ging :D bij het achtjes rijden kort de witte lijn geraakt en bij het uitwijken net een km te traag.
Zo ging het bij mij de eerste keer ook. Eerste poging uitwijken te traag, tweede poging ging ik expres wat harder, en dus te hard waardoor ik de uitwijk niet goed kon afmaken. En dat achtje ging bij mij ook voor geen meter door de spanning.

Tweede keer ging het prima, dus het komt bij jou ook wel goed.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• kneusteun
Ik ben de tweede keer 3sec na de start van het examen een busbaan opgereden (incl verhoogde baan) omdat de straat opengebroken was en heel onoverzichtelijk was.
Dus dacht meteen ik ben vast weer gezakt, ging beetje Phil Collins zingen in mijn helm en er maar een leuk ritje van gemaakt...
Kom je aan bij CBR zegt de man, perfect gereden je bent geslaagd!!

Toen ik verbaasd vroeg naar de rare actie bij de busbaan kreeg ik terug dat het inderdaad onoverzichtelijk was maar "netjes opgelost" en de rit daarna vond hij dat ik ontspannen en goed reed.

Dus doe gewoon een kleine miniplaybackshow en maak er een leuk ritje van :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tip: niet mee gaan drummen of luchtgitaar spelen tijdens het rijden. Zullen ze vast niet leuk vinden. :+

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:24:
Tip: niet mee gaan drummen of luchtgitaar spelen tijdens het rijden. Zullen ze vast niet leuk vinden. :+
Om heel eerlijk te zijn, dat is onmogelijk ;)
Vooral in the air tonight moet je gewoon mee drummen _/-\o_

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies, of money for nothing.
Of free bird (luchtgitaar dan).

Moraal van het verhaal. Kies het juiste nummer voordat je je laat gaan. ;)

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

kneusteun schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:20:
Kom je aan bij CBR zegt de man, perfect gereden je bent geslaagd!!
Had ik bij mn autorijbewijs ook, dacht op bepaald ogenblik 'fuck nu ben ik sws gebuisd, en viel alle stress weg, ging pak beter zo. Kreeg ook goed nieuws op't einde :9

Over het algemeen zijn ze wel pak losser hier in België qua motor vs auto examen op de baan. De focus ligt vooral op kijken naar hoe bekwaam je bent om met je motor om te gaan (op een veilige manier) en iets minder alle regeltjes tot in de puntjes toepassen.

• nldls
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:48:
Precies, of money for nothing.
Of free bird (luchtgitaar dan).

Moraal van het verhaal. Kies het juiste nummer voordat je je laat gaan. ;)
Cruise Control ftw

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Vond dat vroeger niet echt zinvol op de motor, tot ik het zelf had, en toen toch gevonden dat het erg fijn is soms

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 12:24
_Sunnyboy_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Zo ging het bij mij de eerste keer ook. Eerste poging uitwijken te traag, tweede poging ging ik expres wat harder, en dus te hard waardoor ik de uitwijk niet goed kon afmaken. En dat achtje ging bij mij ook voor geen meter door de spanning.

Tweede keer ging het prima, dus het komt bij jou ook wel goed.
Hoe meet de examinator je snelheid bij de uitwijkoefening? Of kan hij dat redelijk goed inschatten?

• KillaZ
Bard1982 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Hoe meet de examinator je snelheid bij de uitwijkoefening? Of kan hij dat redelijk goed inschatten?
Inschatten voornamelijk. Maar als jij 30 keer per dag iemand die oefening ziet doen heb je het op een gegeven moment wel door hoe hard ze rijden.

Dat gezegd hebbende moet het terrein welke nu gebruikt wordt voor CBR Alkmaar met afstand het meest kutte AVB terrein zijn van Nederland (een rangeerterrein van Nic Oud).

Compleet met betonnen platen (met van die metalen lijsten er omheen), onkruid en een te korte afstand waardoor je de 50 in een bocht moet gaan halen om vervolgens de noodstop en de uitwijk te doen.

Maar goed, ik had hem wel maar ik kan mij voorstellen dat mensen daar zenuwachtig van worden :o

K to the KillaZ

• nldls
KillaZ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:38:
[...]

Compleet met betonnen platen (met van die metalen lijsten er omheen), onkruid en een te korte afstand waardoor je de 50 in een bocht moet gaan halen om vervolgens de noodstop en de uitwijk te doen.
Stelcon platen. Die worden wel lekker glad ja.

• KillaZ
nldls schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:43:
[...]

Stelcon platen. Die worden wel lekker glad ja.
Precies die ja, goede doop om je AVB te halen zullen we maar zeggen. :+

K to the KillaZ

• frietsje
  • Laatst online: 10:09
Dag allemaal, frietsje komt zich ook eens hier melden :w

Over 5 weken ga ik beginnen met lessen ( :)B ). Was eigenlijk afgelopen najaar al de bedoeling, maar dat kon uiteindelijk niet doorgaan.

Ik heb hier inmiddels ook een Magna VF700C staan ('85) die een aantal jaren heeft stil gestaan. Die ga ik de komende weken dus wat oplappen. Hij moet nog geïmporteerd worden, dus ook de nieuwe Belgische keuring ondergaan. Ik zal de hoofdsteunen maar alvast controleren :+

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:02
Jimmeh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Ah da's kut, een van de twee en je was nog geslaagd geweest zeker?
Kheb keertje kegel geraakt tijdens de 8 maar gelukkig al de rest wel prima :*)

Als je weet dat er bij 8 al iets mis ging, zeker goed gas geven voor die 50 te halen bij beide uitwijken/noodrem ;)
Ik vraag me toch af hoe ze zien dat je 49 rijdt ipv 50. Echt mierenneukerij wat mij betreft.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:55

Destruction

(ex-)Automonteur

frietsje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:26:
Dag allemaal, frietsje komt zich ook eens hier melden :w

Ik heb hier inmiddels ook een Magna VF700C staan ('85) die een aantal jaren heeft stil gestaan. Die ga ik de komende weken dus wat oplappen. Hij moet nog geïmporteerd worden, dus ook de nieuwe Belgische keuring ondergaan. Ik zal de hoofdsteunen maar alvast controleren :+
Welkom hier :)

Een Magna lees ik, daar kan @McKaamos je alles over vertellen :+

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• ArjenIsM3
geert_s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik vraag me toch af hoe ze zien dat je 49 rijdt ipv 50. Echt mierenneukerij wat mij betreft.
Precies. Ik reed bij mijn eerste poging sowieso hard genoeg (53 op teller) maar volgens hem "hoefde ik niet hard genoeg te werken" dus moest hij over 8)7

• frietsje
Destruction schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Thnx! Via de zoekfunctie ben ik die verhalen al tegen gekomen ja :D

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

weer een stapje verder met de velocity stack..
Wat meer heat resistant filament gevonden en een sample besteld en daar een test print mee gedaan..

in 2 keer geprint en aan elkaar gelijmd (vandaar de witte vlekken)

Ik had 2 prints lopen voor de trumpet (een rechtop, een op zijn kop) om te kijken wat beter word.. maar toen was de sample op.. maar de 2 halve kunnen wel op elkaar voor het idee:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

frietsje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Thnx! Via de zoekfunctie ben ik die verhalen al tegen gekomen ja :D
Welkom :)

En idd, ik rol een Magna VF500C uit 1985.

Wat tips:
- Check de connector van de stator naar de voltage regelaar. Die verkolen bij nagenoeg alle 80's Honda V4's. Overweeg om de connector er tussen weg te laten en de boel aan elkaar te solderen bij je nieuwe stator+regelaar.
- Als je de connector niet vertrouwt, hang er een nieuwe stator en regelaar in.
- Heb je onverklaarbare elektrische issues, met name start problemen en uitvallen: CDI kastjes (die weer gemold worden door de stator+regelaar). Upgrades (met o.a. input voltage bescherming) zijn beschikbaar bij Carmo.
- Heb je nogsteeds issues: vervang de pickups/pulsgevers
- Boonstra en Roukama zijn je vrienden als het om onderdelen gaat. Hebben zij t niet, kijk dan op Ebay.
- Olie lek ergens aan de achterkant van t blok? Hoogstwaarschijnlijk de neutraal/OD schakelaar op de versnellingsbak. Vind die maar eens nieuw...
- Laat de carbies eens ultrasoon reinigen als je niet weet wanneer dat voor t laatst gedaan is.
- Zorg dat je een workshop manual hebt.
Destruction schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Alsof jij daar niet ook een boekje over open kan doen :+

[Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 24-01-2023 14:01]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• kowlier
Bard1982 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:04:
[...]

er staan meettoestellen aan de gang voor de remtest/uitwijktest, je moet bij het uitkomen minimum 50 rijden.

• frietsje
Thnx, goeie tips!
Die manual heb ik inderdaad al een tijdje digitaal, en sinds gisteren ook fysiek gekregen van mijn werkgever 8)

Ben heel benieuwd naar de staat. De tank moet ik in ieder geval reinigen zag ik, en verder heb ik alvast de standaard te vervangen onderdelen/vloeistoffen besteld.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

frietsje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:05:
[...]

Thnx, goeie tips!
Die manual heb ik inderdaad al een tijdje digitaal, en sinds gisteren ook fysiek gekregen van mijn werkgever 8)

Ben heel benieuwd naar de staat. De tank moet ik in ieder geval reinigen zag ik, en verder heb ik alvast de standaard te vervangen onderdelen/vloeistoffen besteld.
Tank reinigen? Tank Cure!

https://www.caferacerwebs...Zlzqa-AQ7kdxoCPUcQAvD_BwE

Maakt de tank meteen E10 bestendig.
Al zou ik bij opslag vooral geen E10 er in laten zitten, doe er dan Super98/E5 in. B.v. als je weet dat je een tijdje niet gaat rijden (b.v. winterstalling)

Oh, en de VF700C heeft, net als de VF500C, een secundaire brandstoftank. Vergeet niet om die ook te reinigen.

[Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 24-01-2023 14:15]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Pagina: 1 ... 453 454 455 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee