Acties:
  • +3Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:48
Ik dacht gisteren: kids op bed, ik ga even de originele usb poort aansluiten.

Helemaal vergeten dat de verwarmde handvatten op de poort zitten die ik nodig heb en geen zin en tijd had om te solderen.

Dan maar alles weer terugbouwen, de vorige eigenaar had alles in elektratape gewikkeld en op een kutplek weggewerkt. Na veel gevloek alles op dezelfde plek teruggezet.

Toch even checken of de verwarming nog werkt....Nee dus :+

Gvd, kan ik die zooi weer nalopen :o ook wel weer een kans om het wat beter weg te werken. :$

K to the KillaZ

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 11:35
4x2 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:23:
[Afbeelding]

Jippie, een pracht van een Virago in de garage bij mn ouders (heb zelf nog ff geen ruimte thuis :P)

[Afbeelding]

"Ja, daar heb je nog wel van dat tankcure spul voor"
Hmmm, nee, daar ga ik niet meer aan beginnen, zoek wel wat anders, als de roestpuisten aan de bovenkant er doorheen komen is de tank gewoon klaar.

[Afbeelding]

Dit ruikt precies zoals het er uit ziet...
Mocht je nog onderdelen nodig hebben voor die Virago….

Ik heb het volgende nog liggen, wat voor weinig weg mag:
Set wielen
Zadel
Sissybar (het hogere model met kussentje)
Zijkoffers
Uitlaat (origineel, opengewerkt)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Honda VFR800Vtec & Yamaha Virago XV1100

Acties:
  • +30Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:46
Vandaag weer een ronde gemaakt. Hond voor de eerste keer mee. :) 8)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 13:29

cooper_s1

MINI's rule

Xenophon schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:40:

[Afbeelding]
Zo gaaf om te zien dat een hond mee gaat... Blijft ie een beetje op z'n gemak in die tas?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
Xenophon schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:40:

[Afbeelding]
Da's geen bagger, maar een dogger 8) O+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +10Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-02 23:27

botoo

💀 too old to die young

Ik heb maar één keer een rondje met m'n hond gedaan, die was toen uitermate rustig, maar die zat toen al in z'n urn, bij leven had 'ie bepaald niet rustig gebleven :N

[edit]
Ik had 'm bij leven ook niet makkelijk in zo'n klein tasje gekregen :+

[Voor 58% gewijzigd door botoo op 09-01-2023 00:00]

FXDLS 'torque brute'

• Xenophon
Ze heeft het prima gedaan. Daar hoopten we al op maar je weet het nooit. Ze had nog een brilletje op, en dat accepteerde ze ook. 8)
Mijn vrouw heeft bijna de hele rit achter me gereden om de hond in de gaten te houden. Dat heeft wellicht geholpen met rustig blijven zitten. Het laatste stuk heeft mijn vrouw voorop gereden en toen voelde ik haar even draaien in de tas. waarschijnlijk omdat ze mijn vrouw kwijt was :)

@botoo De tas is idd niet bedoeld voor honden van +10kg }:O :)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:54:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nieuwe aanwinst sinds afgelopen weekend; een CBF1000A uit 2006 met net 31000 kilometer gelopen ☺️.
Afgelopen week voor de "nieuwe" CBF1000A wat spullen besteld (filter, olie, handvatverwarming, TomTom bekabeling, etc) en dat ga ik komende week eens installeren.

Gisteren mijn oude stalen ros te koop gezet en direct dezelfde dag een verkoop overeen gekomen (https://www.autoscout24.n...a5-4f9f-84b8-04a198aa3fa8).
Maar... Dan ga je twijfelen, ben ik niet te goedkoop geweest?
Ik weet dat CB600S-en geregeld te koop staan, de prijs varieert dan tussen €1500 en €2700. Echter, die van € 2700 staan er geregeld na een héél lang nog, zelfs die rond de € 2400 zitten. Vanaf € 3500 heb je dan ook echt weer modernere exemplaren van na 2008/2010. Daarbij zijn er met name zaken aan het uiterlijk waaraan gewoon de leeftijd van bijna 20 jaar én het bijna altijd buiten staan te zien zijn (veel plastic is verweerd, diverse roestplekjes (met name rondom bouten en het hele gebied bij het stuur), kuipruitje is heel erg verweerd (tegen het vergaan aan, zon en regen)), het zadel begint te slijten, topkoffer heeft behoorlijke gebruikssporen aan de buitenzijde, er is sowieso weer een klein beurtje nodig met olie, etc...

Nadeel van dit type motor is dat niet veel mensen deze specifiek zoeken, maar als hij bij een motorzaak staat en mensen zoeken iets betaalbaars (tussen 1500 en 3000) dat hij dan wél gevonden wordt.

Wat denken jullie hiervan?

[Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 09-01-2023 08:34]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001

4x2

lộn xộn quá

Weg is weg, hoe minder gezeik hoe beter, is dat de 500 euro die het extra op had kunnen leveren als je m een maand of 2-3 langer had laten staan waard ?
Wat netto ook niet zoveel oplevert ivm evt doorlopende wegenbelasting/verzekering.
s006110 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:33:
[...]
Mocht je nog onderdelen nodig hebben voor die Virago….

Ik heb het volgende nog liggen, wat voor weinig weg mag:
Set wielen
Zadel
Sissybar (het hogere model met kussentje)
Zijkoffers
Uitlaat (origineel, opengewerkt)
Misschien die sissybar, voor het foute, maar stuur maar een DM, ding moet vooral niks kosten :P

[Voor 48% gewijzigd door 4x2 op 09-01-2023 08:35]

leeg

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:11

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

fredkroket schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Afgelopen week voor de "nieuwe" CBF1000A wat spullen besteld (filter, olie, handvatverwarming, TomTom bekabeling, etc) en dat ga ik komende week eens installeren.

Gisteren mijn oude stalen ros te koop gezet en direct dezelfde dag een verkoop overeen gekomen (https://www.autoscout24.n...a5-4f9f-84b8-04a198aa3fa8).
Ik weet dat CB600S-en geregeld te koop staan, de prijs varieert dan tussen €1500 en €2700. Echter, die van € 2700 staan er geregeld na een héél lang nog, zelfs die rond de € 2400 zitten. Vanaf € 3500 heb je dan ook echt weer modernere exemplaren van na 2008/2010. Daarbij zijn er met name zaken aan het uiterlijk waaraan gewoon de leeftijd van bijna 20 jaar én het bijna altijd buiten staan te zien zijn (veel plastic is verweerd, diverse roestplekjes (met name rondom bouten en het hele gebied bij het stuur), kuipruitje is heel erg verweerd (zon en regen)), het zadel begint te slijten, topkoffer heeft behoorlijke gebruikssporen aan de buitenzijde, er is sowieso weer een klein beurtje nodig met olie, etc...

Nadeel van dit type motor is dat niet veel mensen deze specifiek zoeken, maar als hij bij een motorzaak staat en mensen zoeken iets betaalbaars (tussen 1500 en 3000) dat hij dan wél gevonden wordt.

Koe > kont

Snap wat je bedoeld. Ik had opzettelijk de FZ1 ingeruild, omdat die wat noodzakelijk onderhoud nodig had. Was hij toch binnen een week verkocht door de motorzaak.

Je hebt alleen geen garanties, had je hem zelf voor meer erop gezet...had je misschien geen aanloop gehad en moeten zakken onder je huidige prijs om hem verkocht te krijgen. Hadden ze misschien harder onderhandeld. Was dit de enige geïnteresseerde die dan had gepast en verder was gaan zoeken.

Misschien had je een paar honderd hoger kunnen gaan zitten en dat er ook wel uitgehaald. Had hem er zelf misschien voor 2250 erop gezet. Maar had hem zelf ook eerst verkocht en dan een nieuwe gezocht dus ja. Risico van handelen.

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Vrijdag
fredkroket schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Er vanuitgaande dat het geen handelaar is, heb je wél iemand een heel mooi nieuw motorjaar bezorgd. Dus je karma heeft weer even een boost gekregen 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• fredkroket
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:34:
Weg is weg, hoe minder gezeik hoe beter, is dat de 500 euro die het extra op had kunnen leveren als je m een maand of 2-3 langer had laten staan waard ?
Wat netto ook niet zoveel oplevert ivm evt doorlopende wegenbelasting/verzekering.

[...]

Misschien die sissybar, voor het foute, maar stuur maar een DM, ding moet vooral niks kosten :P
En heel eerlijk, ik denk dat € 500 al overdreven is. Daarvoor vond ik hem optisch echt in een te slechte staat (foto's na een wasbeurt lijken soms mooier). Zou meer om 200-300 gaan, maar inderdaad, elke maand ben je zo weer € 20 verder en een Marktplaats advertentie kost je ook snel €30 - €60 (afhankelijk van de tijd).

Voordeel van de handelaar is minder gezeik (hoop ik), ik ga vanavond de volle tank nog maar eens overgieten in mijn nieuwe motor.
Vrijdag schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:07:
[...]

Er vanuitgaande dat het geen handelaar is, heb je wél iemand een heel mooi nieuw motorjaar bezorgd. Dus je karma heeft weer even een boost gekregen 8)
Hij gaat juist wel naar een handelaar, ik heb wel mensen die direct contact hebben gelegd (via Facebook), maar dan gaat het met name om de laagste prijs.

De die Karma-punten kon ik wel gebruiken, ik heb er in mijn leven al aardig wat gemorst :) .
A13X schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:40:
[...]

Koe > kont

Snap wat je bedoeld. Ik had opzettelijk de FZ1 ingeruild, omdat die wat noodzakelijk onderhoud nodig had. Was hij toch binnen een week verkocht door de motorzaak.

Je hebt alleen geen garanties, had je hem zelf voor meer erop gezet...had je misschien geen aanloop gehad en moeten zakken onder je huidige prijs om hem verkocht te krijgen. Hadden ze misschien harder onderhandeld. Was dit de enige geïnteresseerde die dan had gepast en verder was gaan zoeken.

Misschien had je een paar honderd hoger kunnen gaan zitten en dat er ook wel uitgehaald. Had hem er zelf misschien voor 2250 erop gezet. Maar had hem zelf ook eerst verkocht en dan een nieuwe gezocht dus ja. Risico van handelen.
Klopt... hij stond al wat langer ook op bepaalde Facebook kanalen --> amper reacties, alleen reacties over de laagste prijs.

Gezien wat ik er zelf mis mee vind, ben ik ook gewoon tevreden.

En ik heb de toolkit van de CBF1000A weer compleet gemaakt door het uit de CB600S toolkit te plukken. Maar, daar mag niet over gezeurd worden voor deze prijs denk ik dan.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Vaniska 10" zou ik persoonlijk erg aan de lage kant vinden. Ik heb nu 13,5" en had van mij wel 14" mogen zijn. Wellicht zelfs nog iets hoger. Ik ben 1.80. Mocht je willen, en je vind omgeving Almelo niet te ver weg, ben je altijd welkom om even op mijn bike te komen zitten en kijken of dat het is voor je. Hetzelfde zou je overigens ook bij een Harley dealer kunnen doen. In ieder geval die bij mij in de buurt zei dat je prima verschillende kuipjes kon uitproberen voordat je tot koop over ging (uiteindelijk heb ik het bij deze kuip gehouden dus geen gebruik van gemaakt).

@botoo dat lijkt wel een goede oplossing. Waar heb je die gekocht? Een hele bestelling van Zodiac laten overkomen voor 1 zo'n ding is een beetje prijzig qua verzendkosten namelijk :+

@Xenophon geweldig! Zat je hond ook vast in die tas, of zou er in theorie zo uit kunnen springen? Ik mis de foto waar ie een bril op heeft :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb mijn haakse ventiel verlenger gewoon bij de garage meegenomen. Ik verwacht dat de meeste motorgarages dat wel hebben liggen.

FXDLS 'torque brute'

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ben bang dat ze uitverkocht zijn

FXDLS 'torque brute'

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Xenophon
@LankHoar Ze zit aan de lijn in de tas met genoeg ruimte om vrij te bewegen, maar niet om eruit te klimmen.

Met bril 8)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 12:25
KillaZ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:18:
Ik dacht gisteren: kids op bed, ik ga even de originele usb poort aansluiten.

Helemaal vergeten dat de verwarmde handvatten op de poort zitten die ik nodig heb en geen zin en tijd had om te solderen.

Dan maar alles weer terugbouwen, de vorige eigenaar had alles in elektratape gewikkeld en op een kutplek weggewerkt. Na veel gevloek alles op dezelfde plek teruggezet.

Toch even checken of de verwarming nog werkt....Nee dus :+

Gvd, kan ik die zooi weer nalopen :o ook wel weer een kans om het wat beter weg te werken. :$
Fijn dat ik niet de enige ben die dat soort shit heeft :+

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:56
@LankHoar heb jij destijds je remleiding/kabel zelf vervangen toen je de Tbars ging installeren?
Zat net op YouTube te kijken maar het ziet er uit als een beste klus. Remmen zijn toch vrij belangrijk, wel fijn als dat goed gebeurd zeg maar :+

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vaniska schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:09:
@LankHoar heb jij destijds je remleiding/kabel zelf vervangen toen je de Tbars ging installeren?
Zat net op YouTube te kijken maar het ziet er uit als een beste klus. Remmen zijn toch vrij belangrijk, wel fijn als dat goed gebeurd zeg maar :+
Nee. Ik heb alles uitgemeten en alle kabels besteld. Bleek ik uiteindelijk precies uit te komen met mijn huidige kabels. Bummer, 250 euro aan kabels voor niets gekocht :X

Dus ik zou het echt even goed uitmeten. Vooral als je voor 10" gaat is de kans behoorlijk dat je huidige kabels lang genoeg zijn. Zelfs met mijn 13,5" kwam het uit :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Xenophon schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:07:
Ze zit aan de lijn in de tas met genoeg ruimte om vrij te bewegen, maar niet om eruit te klimmen.
Doggy bag?
d:)b

@Vaniska Scheelt nogal waar je vanaf komt, bv met een apehanger heb je veel meer speling dan met een dragbar. Bij mijn dragbar met ~5" risers gaat 10" best een uitdaging worden voor de remleiding, 14" zou zeker niet lukken. Maakt ook uit hoe breed je stuur nu is en hoe breed de nieuwe, daar kan je mogelijk wat lengte winnen.
Als je ABS hebt is het sowieso wel een precies klusje, iig nooit je contact aanzetten als je nieuwe remleiding er nog niet goed opzit.

[Voor 50% gewijzigd door botoo op 09-01-2023 22:06]

FXDLS 'torque brute'

• Vaniska
Ik betwijfel of 12” zou lukken, 10” misschien nog net. Ik denk dat ik dit klusje ga uitbesteden.
@botoo Abs, haha. Ik moet mijn motor nog ff choken voor die het doet, ABS heb ik dus zeker niet :+

• KillaZ
Bioflap schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Twijfel nu om alles er maar uit te trekken en gewoon KTM hendels te halen, die zijn tenminste op maat. :+

K to the KillaZ

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 15:27
Heeft toevallig iemand ervaring met multi purpose otoplastieken / oordopjes op maat?
Ik wil ze namelijk kunnen gebruiken voor op de motor en voor muziek (spelen in metal band, dus behoorlijk volume).
Vraag me af of dit uberhaupt bestaat of dat ik dan toch beter 2 sets kan aanschaffen.

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Ronster Dat lijkt me een vraag die je het best aan bv Alpine kan stellen, als ik https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42820602560731 en https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42872967233755 vergelijk dan zie ik geen verschil in de doppen en ook de demping in dB kan hetzelfde zijn maar bij omschrijving:
Partyplug:
'Het filter dempt hoge en schadelijke frequenties en zorgt voor een minimale vervorming van de geluidskwaliteit'
Motoplug:
'De speciale windruisfilters dempen schadelijke en vermoeiende geluiden, terwijl verkeer en communicatie optimaal hoorbaar blijven'.

Dat zou kunnen betekenen dat er een verschil is tussen het soort demping, ik verwacht van niet want windgeruis is ook veelal een hoge frequentie maar om zeker weten is het wel een kort telefoontje waard.

Ik heb alleen ervaring met de Motoplug 23 dB en daarmee kan ik nog steeds een normaal gesprek voeren terwijl het prima dempt op de motor.

[Voor 7% gewijzigd door botoo op 11-01-2023 10:49]

FXDLS 'torque brute'

• Ronster
botoo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:47:
@Ronster Dat lijkt me een vraag die je het best aan bv Alpine kan stellen, als ik https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42820602560731 en https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42872967233755 vergelijk dan zie ik geen verschil in de doppen en ook de demping in dB kan hetzelfde zijn maar bij omschrijving:
Partyplug:
'Het filter dempt hoge en schadelijke frequenties en zorgt voor een minimale vervorming van de geluidskwaliteit'
Motoplug:
'De speciale windruisfilters dempen schadelijke en vermoeiende geluiden, terwijl verkeer en communicatie optimaal hoorbaar blijven'.

Dat zou kunnen betekenen dat er een verschil is tussen het soort demping, ik verwacht van niet want windgeruis is ook veelal een hoge frequentie maar om zeker weten is het wel een kort telefoontje waard.

Ik heb alleen ervaring met de Motoplug 23 dB en daarmee kan ik nog steeds een normaal gesprek voeren terwijl het prima dempt op de motor.
Thanks.
Vraag me ook af of er een verschil is in manier van dempen.
Op de Multistrada heb ik met mijn Shoei relatief weinig windgeruis, dus denk dat 20mb voldoende zou moeten zijn. Voor muziek denk ik dat wat meer db verstandiger is.
Ik kom er niet zo snel achter of er doppen zijn waarbij je de filters makkelijk kunt vervangen.
Nu heb ik Alpine Motosafe pro's, maar die doen na een uurtje of 2 toch wel behoorlijk pijn. Dus ik ben ook echt op zoek naar comfortabele doppen.

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:12:
Heeft toevallig iemand ervaring met multi purpose otoplastieken / oordopjes op maat?
Ik wil ze namelijk kunnen gebruiken voor op de motor en voor muziek (spelen in metal band, dus behoorlijk volume).
Vraag me af of dit uberhaupt bestaat of dat ik dan toch beter 2 sets kan aanschaffen.
Op zich bestaat het, met verwisselbare filters er in, maar weet niet wie ze nog aanbied tegenwoordig.
Heb er zelf van werk die ik op de motor gebruik en apart setje voor muziek en kvind dat echt 100% de investering waard!
Op de motor kan je ze hele dag in hebben zonder enige hinder er van te hebben maar toch gewoon hele dag safe bent. Ook is proper maken vaak best gemakkelijk.
Qua muziek is de qualiteit die je nog wel hoord gewoon vele malen beter dan enige prefab plugjes oid. Heb er int verleden genoeg gekocht van verschillende merken om het te weten :+

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In de begintijd had ik otoplastieken voor muziek, die ik ook op de motor gebruikte. Wel met de maximaal mogelijke demping. Dat werkte prima, met een zeer lineaire demping.

Daarna had ik de otoplastieken niet meer nodig voor het uitgaan (die paar keer dat dat nog voorkomt doe ik wel schuimpjes in), dus motorspecifieke otoplastieken gehaald. Dempingskarakteristiek is compleet anders; beter geschikt om windgeruis weg te filteren.
De demping daarvan was me alleen nog niet genoeg, dus tegenwoordig gebruik ik industriële filters in de otoplastieken, om zo veel mogelijk demping te hebben, tot bijna 30dB. Hiervoor ga ik naar mijn lokale audiciën die gebruik maakt van Elacin.

Meer info:
https://www.elacin.com/nl...NS4xNjczNDMwNjI1*_up*MQ..
En de datasheet met dempingskarakteristieken:
https://www.elacin.com/wp...NS4xNjczNDMwNjI1*_up*MQ..

De hierboven genoemde party-plugs en co van Alpine zijn een wassen neus. Leg je de grafiekjes van de demping over elkaar is het telkens hetzelfde product, alleen met een andere naam. Maar bij otoplastieken hebben ze veel meer filtermogelijkheden en kan het wel degelijk verschil maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ronster schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Thanks.
Vraag me ook af of er een verschil is in manier van dempen.
Op de Multistrada heb ik met mijn Shoei relatief weinig windgeruis, dus denk dat 20mb voldoende zou moeten zijn. Voor muziek denk ik dat wat meer db verstandiger is.
Ik kom er niet zo snel achter of er doppen zijn waarbij je de filters makkelijk kunt vervangen.
Nu heb ik Alpine Motosafe pro's, maar die doen na een uurtje of 2 toch wel behoorlijk pijn. Dus ik ben ook echt op zoek naar comfortabele doppen.
Filters vervangen kan wel bij Elacin (let op, bij de hoogste demping niet omdat het filter fysiek een andere afmeting heeft!), maar je wordt er niet vrolijk van om dit te doen.
Ik adviseer twee setjes als je niet met één setje uit kunt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ronster
Jimmeh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Op zich bestaat het, met verwisselbare filters er in, maar weet niet wie ze nog aanbied tegenwoordig.
Heb er zelf van werk die ik op de motor gebruik en apart setje voor muziek en kvind dat echt 100% de investering waard!
Op de motor kan je ze hele dag in hebben zonder enige hinder er van te hebben maar toch gewoon hele dag safe bent. Ook is proper maken vaak best gemakkelijk.
Qua muziek is de qualiteit die je nog wel hoord gewoon vele malen beter dan enige prefab plugjes oid. Heb er int verleden genoeg gekocht van verschillende merken om het te weten :+
Jaaaren geleden had ik dopjes op maat van Beter Horen die ik ook voor repetities en motor gebruikte. Deze waren specifiek voor muziek, dus ook lineaire demping. Weet bij god niet mee hoeveel DB die waren :+
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:54:
In de begintijd had ik otoplastieken voor muziek, die ik ook op de motor gebruikte. Wel met de maximaal mogelijke demping. Dat werkte prima, met een zeer lineaire demping.

Daarna had ik de otoplastieken niet meer nodig voor het uitgaan (die paar keer dat dat nog voorkomt doe ik wel schuimpjes in), dus motorspecifieke otoplastieken gehaald. Dempingskarakteristiek is compleet anders; beter geschikt om windgeruis weg te filteren.
De demping daarvan was me alleen nog niet genoeg, dus tegenwoordig gebruik ik industriële filters in de otoplastieken, om zo veel mogelijk demping te hebben, tot bijna 30dB. Hiervoor ga ik naar mijn lokale audiciën die gebruik maakt van Elacin.

Meer info:
https://www.elacin.com/nl...NS4xNjczNDMwNjI1*_up*MQ..
En de datasheet met dempingskarakteristieken:
https://www.elacin.com/wp...NS4xNjczNDMwNjI1*_up*MQ..

De hierboven genoemde party-plugs en co van Alpine zijn een wassen neus. Leg je de grafiekjes van de demping over elkaar is het telkens hetzelfde product, alleen met een andere naam. Maar bij otoplastieken hebben ze veel meer filtermogelijkheden en kan het wel degelijk verschil maken.
Goeie tips, thanks! d:)b

Wellicht dan toch verstandiger om op zoek te gaan naar 2 setsdoppen. 1 met lineaire demping en 1 die de hogere tonen zoals geruis meer dempen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die Elacin dempingen zien er heel gespecificeerd uit, die sla ik op voor als ik mijn Alpine's weer een keer verloren heb. Ik kan niet zo snel de prijs vinden, duurder dan Alpine aanmeten?

FXDLS 'torque brute'

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
Op zich zit er wel verschil in otoplastieken en hun filters. Industriele doppen en motor doppen hebben wel een bepaalde demping, maar het filter wat erin zit dempt niet alleen, maar laat bepaalde frequenties wel door.

De industriele doppen laten stem geluid bijvoorbeeld wel door, maar motordoppen vermoedelijk weer niet, waardoor de ruis beter onderdrukt zal worden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Motordoppen laten dezelfde spraakfrequenties gewoon door, dus voor je intercom maakt het geen verschil.

Elacin is wat duurder inderdaad, de laatste keer heb ik geloof ik zo'n 160 euro betaald bij de lokale audicien. Kan ook wat meer zijn geweest en dat die 160 euro de keer ervoor was.

Tip: kies die dingen met een kleurtje. Transparante doppen die vallen: je zoekt je wezenloos.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02
160 euro is een koopje om je gehoor te beschermen.

Ik ben ook wel op zoek naar betere oordoppen dus ik ga jouw Elacin tip zeker eens bekijken. Met mijn Alpine Otoplastieken vond ik het windgeruis toch nog iets te hoog. Ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat voor motor (en wat voor ruitje) je hebt. Als je midden in de buffeting zit is het een stuk irritanter dan als je in schone wind zit.

• Vrijdag
Niet hetzelfde als oordoppen, maar ik merk dat als ik met mijn coll/buff van Revit (is een windstopper) rij dat het ook ontzettend scheelt qua geruis. Naast dat het praktisch is (geen insecten en eventuele steentjes tegen je keel, winddicht en lekker warm als het kouder is) helpt het ook goed tegen turbulentie. Zeker in combinatie met mijn naked en een systeemhelm is dat echt erg fijn.

Mijn zomercolletje heeft dat veel minder/nauwelijks, maar dat is dan ook vrij dunne stof.

• Ronster
Overigens kun je 25% korting aanvragen voor Pluggerz als je bij CZ zit:
https://www.cz.nl/extra/k...doppen-op-maat-aanbieding

Net gedaan, maar weet nog niet of ik deze ga gebruiken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat heb ik al vaker aangedragen bij een zorgverzekering. Gehoorapparaten worden voor flinke bedragen vergoed, maar aan preventie wordt niets uitgegeven.
Eindelijk een zorgverzekering die daar wel iets aan doet.

Geen ervaring met Pluggerz, dus daar kan ik verder niet over oordelen. Al lijken de filters wel heel sterk op die wat ik vroeger van Exinore had...

• Ronster
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:41:
Dat heb ik al vaker aangedragen bij een zorgverzekering. Gehoorapparaten worden voor flinke bedragen vergoed, maar aan preventie wordt niets uitgegeven.
Eindelijk een zorgverzekering die daar wel iets aan doet.

Geen ervaring met Pluggerz, dus daar kan ik verder niet over oordelen. Al lijken de filters wel heel sterk op die wat ik vroeger van Exinore had...
Misschien zijn ze wel OK.
Vanuit CZ moet je ze wel bij Hans Anders laten aanmeten. Op een of andere manier heb ik niet zo'n geweldig gevoel bij HA.
Ik heb toch liever een gespecialiseerd bedrijf. Dan maar wat meer betalen.

• nldls
Enige wat HA moet doen is watje erin en 2 componenten kit er goed inspuiten. Rest gebeurd extern.

• Ronster
Dat klopt wel, maar ik heb het vooral over een stuk gedegen advies.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar is die audicien nu net voor.
En dan nog; hierover valt niet veel te adviseren. Een deel hiervan is persoonlijk, en wat de een fijn vindt, is voor een ander juist horror.

In de praktijk gaat het ongeveer zo:

> Hoi, ik rij motor en wil otoplastieken. :)

<Oh wat goed dat je bewust met je gehoor bezig bent!
< Prima, daarvoor hebben we otoplastieken die niet uitsteken. Daar zit een klein lusje aan met een koordje. (dat koordje haal je er in de regel van af omdat dit alleen maar lastiger is bij het opzetten van je helm, omdat je dan weer aan de otoplastieken trekt)
< Hoeveel demping wil je? Kies niet te zuinig; het is heel vermoeiend voor je hersenen om ruis weg te filteren. Demp liever wat te veel; daar past je gehoor zich ook op aan en het wordt dan veel gevoeliger.(dit is persoonlijk en lastig te adviseren. Bij twijfel de zwaarste standaardwaarde kiezen. Die filters zijn meestal ook nog uitwisselbaar dus dat kun je rustig proberen)
< harde of zachte otoplastieken? Omdat je gehoorgang onder druk van je helm nog wat vervormt, zou ik zachte kiezen.
< wil je nog een kleurtje ook nog? Die zachte stuiteren als een stuiterbal weg, dus als je in het grind moet zoeken is een kleurtje wel fijn.

Juiste vinkjes zetten, je oren volpurren, en opsturen. Een paar weken later afhalen. Klaar.

Ik denk dat ik dat ook wel kan. :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat is op meerdere fronten zo bij zorgverzekeraars. Als je een kinderwens hebt en je krijgt een kind, dan is dat grut meeverzekerd tot ze 18 zijn. Wil jij geen kinderen, dan moet je de ingreep die kinderen produceren voorkomt zelf betalen 8)7 Ik denk dat die ingreep best wat goedkoper is dan een kind gratis verzorgen als het naar een dokter of ziekenhuis moet :+

Ik moet zeggen, ik las het eerst verkeerd... Ik ben zelf ooit met een oude ipod op mijn VFR750F gestapt destijds. Dat resulteerde in (bijna) invordering rijbewijs. VFR750F (v4 :9) en Guns 'N Roses bleek niet zo'n heel verstandige combi :D

bijna? Ja, bijna. Toen ik ineens een motor in m'n spiegels zag verschijnen vertrouwde ik het niet en begon ik te remmen. Toen ik nog eens in de spiegel keek zag ik het bekende bordje. Tijdens de staandehouding vertelde de agent dat hij geen goede meting kon doen omdat ik toen al begon te remmen ("Het ging wel behoorlijk hard he?!"). Uiteraard een beetje een slijmverhaal opgehangen over zijn mooie dienstfiets (terwijl ik nadacht over wie ik kon bellen om mij en m'n motor op te halen...) en ik kwam uiteindelijk weg met een serieuze waarschuwing "de volgende keer dat je dit doet gaat dat pasje met mij mee". Needless to say dat ik die ipod nooit meer heb meegenomen (ik heb dat ding ook niet meer) en evenlater heb ik die v4 ook maar weg gedaan.

Vind het nog wel eens jammer dat ik die VFR niet meer heb. Maar sommige onderdelen waren lastig te krijgen, het ding was eigenlijk aan een serieuze restauratie toe en die v4 maakte een veel te mooi geluid als je 'm eens flink open trok... Ik deed er wel goed aan om daar afscheid van te nemen wat dat betreft.

[Voor 43% gewijzigd door Destruction op 11-01-2023 12:52]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• nldls
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:37:
Daar is die audicien nu net voor.
En dan nog; hierover valt niet veel te adviseren. Een deel hiervan is persoonlijk, en wat de een fijn vindt, is voor een ander juist horror.

In de praktijk gaat het ongeveer zo:

> Hoi, ik rij motor en wil otoplastieken. :)

<Oh wat goed dat je bewust met je gehoor bezig bent!
< Prima, daarvoor hebben we otoplastieken die niet uitsteken. Daar zit een klein lusje aan met een koordje. (dat koordje haal je er in de regel van af omdat dit alleen maar lastiger is bij het opzetten van je helm, omdat je dan weer aan de otoplastieken trekt)
< Hoeveel demping wil je? Kies niet te zuinig; het is heel vermoeiend voor je hersenen om ruis weg te filteren. Demp liever wat te veel; daar past je gehoor zich ook op aan en het wordt dan veel gevoeliger.(dit is persoonlijk en lastig te adviseren. Bij twijfel de zwaarste standaardwaarde kiezen. Die filters zijn meestal ook nog uitwisselbaar dus dat kun je rustig proberen)
< harde of zachte otoplastieken? Omdat je gehoorgang onder druk van je helm nog wat vervormt, zou ik zachte kiezen.
< wil je nog een kleurtje ook nog? Die zachte stuiteren als een stuiterbal weg, dus als je in het grind moet zoeken is een kleurtje wel fijn.

Juiste vinkjes zetten, je oren volpurren, en opsturen. Een paar weken later afhalen. Klaar.

Ik denk dat ik dat ook wel kan. :P
Ja dit klopt wel.
Qua kleur --> Kies blauw. Blauw komt bijna niet voor in de natuur, dus vind je vaak terug. In de foodindustrie is blauw de standaard / verplichting om deze reden.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:30
Hoi allemaal! :w

Hier een kersverse motorrijder dus hopelijk gaan jullie mij nu meer zien in de topic :9.
Afgelopen jaar mijn rijbewijs gehaald en ik ben nu in de markt om een (goedkope) eerste motor te kopen. Max €1200,- prpbeer ik uit te geven. Best een leuke zoektocht en zit voornamelijk naar yamaha tdm's te kijken en ga er zaterdag bij eentje kijken.

Zijn er nog tips / trucs als ik ga kijken bij een motor waar ik op moet letten? In het algemeen of Yamaha TDM specifiek?

don't mind me

• Vrijdag
Pindakaas schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:20:
Hoi allemaal! :w

Hier een kersverse motorrijder dus hopelijk gaan jullie mij nu meer zien in de topic :9.
Afgelopen jaar mijn rijbewijs gehaald en ik ben nu in de markt om een (goedkope) eerste motor te kopen. Max €1200,- prpbeer ik uit te geven. Best een leuke zoektocht en zit voornamelijk naar yamaha tdm's te kijken en ga er zaterdag bij eentje kijken.

Zijn er nog tips / trucs als ik ga kijken bij een motor waar ik op moet letten? In het algemeen of Yamaha TDM specifiek?
Welkom! Is er een specifieke reden dat je naar de TDM aan het kijken bent? Type/merk/model/gewoon mooi?

Naast "ga gewoon proefrijden!" natuurlijk ook de tip om iemand mee te nemen die veel ervaring heeft op technisch gebied of het merk/model al kent. Check of de motor rechtuit blijft rijden als je het stuur los laat, lopen de remschijven niet aan of zijn ze juist versleten, is er geen lekkage van vloeistoffen, voorvork(ringen) nog in orde, welke banden liggen er onder en kunnen ze nog wel even mee, valschade aan het blok/de kuipdelen, als er een aftermarket demper op zit, is dan de db killer ook aanwezig, geen vocht in het dashboard, elektronica nog in orde, schakelt de motor soepel, hoe rijdt de motor bij een koude start...

Volgens mij heeft/had @Melkunie ook een TDM, die kan je er wellicht meer over vertellen :)

• Pindakaas
Dank je, nuttige tips!

TDM lijkt me een leuk model. Die sportievere modellen vind ik wat minder fijn zitten dus ik wil graag een iets hogere motor. De TDM zit daar mooi een beetje tussen en is redelijk betaalbaar en betrouwbaar(als ik het internet mag geloven).

Mijn schoonvader gaat mee met de proefrit. Hij rijdt al 10 jaar motor, samen komen we technisch best een eind maar heel handig zijn we er niet in :+ hij heeft jaren een transalpngereden en nu een vstrom dus ik hoop dat hij wel een beetje een idee heeft hoe zulk soort motoren horen te rijden :P

don't mind me

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:06

Rick-Jan

always connected

Pindakaas schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:14:
Dank je, nuttige tips!

TDM lijkt me een leuk model. Die sportievere modellen vind ik wat minder fijn zitten dus ik wil graag een iets hogere motor. De TDM zit daar mooi een beetje tussen en is redelijk betaalbaar en betrouwbaar(als ik het internet mag geloven).

Mijn schoonvader gaat mee met de proefrit. Hij rijdt al 10 jaar motor, samen komen we technisch best een eind maar heel handig zijn we er niet in :+ hij heeft jaren een transalpngereden en nu een vstrom dus ik hoop dat hij wel een beetje een idee heeft hoe zulk soort motoren horen te rijden :P
Let er om dat de TDM850 bekend staan op olieverbruik, vooral de 1e types. Lastig om te ondervinden met een proefrit tenzij je de hele straat onder de rook staat :P

Ik heb zelf de TDM900 gereden, vond dat een heel fijn rijdende en sturende motor.

[Voor 71% gewijzigd door Rick-Jan op 11-01-2023 22:34]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:40
Vrijdag schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:47:
[...]
Volgens mij heeft/had @Melkunie ook een TDM, die kan je er wellicht meer over vertellen :)
Ach, TDM of Ténéré, klinkt ergens wel een beetje vergelijkbaar... In de hele verre verte :+

• Vrijdag
Melkunie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:34:
[...]

Ach, TDM of Ténéré, klinkt ergens wel een beetje vergelijkbaar... In de hele verre verte :+
Potato potatoe :P

Yamaha Yamahah :+

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:36

Herman

FP ProMod
Ik ben het hier nog niet in het nieuws tegengekomen, maar bij onze zuiderburen is per1 januari 2023 toch wel een behoorlijke verandering doorgevoerd op het gebied van motoren. Vanaf die datum heeft België een verplichte APK. Iets dat hier in Nederland ook al enige tijd boven het hoofd hangt. Die APK van onze zuiderburen is overigens geen periodieke keuring maar deze dient gedaan te worden bij tweedehandsverkopen en na een ongeluk met de motorfiets. Hierdoor zijn daar in november en december de verkopen door het dak gegaan. (Namelijk, om deze APK nog te ontlopen)

Bijzonder detail, het handboek van de motorkeuring (PDF) is online verschenen. Hierin staan toch wel een aantal bijzondere zaken. Zo moet o.a. er gecontroleerd worden of de stuurbekrachtiging naar behoren functioneert, de schuifdeur moet open kunnen, de koelinstallatie moet gecontroleerd worden en de veiligheidsgordels en hoofdsteunen goed werken :P

Ik ben wel benieuwd hoe dat daar allemaal gaat lopen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Google translate gebruikt?
Potatoe potatoe is [TM] Harley Davidson :+

FXDLS 'torque brute'

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 13:29

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Dank je, nuttige tips!

Als TDM 900 rijder kan ik je de 900 van harte aanbevelen, lekkere zit, lekker koppel onderin en ook nog eens zuinig en geen olieverbruik. En een dedicated club is er ook nog, de TRX/TDM/Tracer Club Nederland.
Zie ook: https://tdm-trx-tracer.nl/
We zien je graag tegemoet als lid ;)

• nldls
Herman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 00:04:
Ik ben het hier nog niet in het nieuws tegengekomen, maar bij onze zuiderburen is per1 januari 2023 toch wel een behoorlijke verandering doorgevoerd op het gebied van motoren. Vanaf die datum heeft België een verplichte APK. Iets dat hier in Nederland ook al enige tijd boven het hoofd hangt. Die APK van onze zuiderburen is overigens geen periodieke keuring maar deze dient gedaan te worden bij tweedehandsverkopen en na een ongeluk met de motorfiets. Hierdoor zijn daar in november en december de verkopen door het dak gegaan. (Namelijk, om deze APK nog te ontlopen)

Bijzonder detail, het handboek van de motorkeuring (PDF) is online verschenen. Hierin staan toch wel een aantal bijzondere zaken. Zo moet o.a. er gecontroleerd worden of de stuurbekrachtiging naar behoren functioneert, de schuifdeur moet open kunnen, de koelinstallatie moet gecontroleerd worden en de veiligheidsgordels en hoofdsteunen goed werken :P

Zou toch wel een makkelijke grap zijn over Belgen he..

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korte Google actie had je geleerd dat die al lang is afgeschoten in Nederland. ;)

https://deslimmemotorrijd...motor%20APK%20te%20keuren

Keuringseisen zijn wel hilarisch, het betere knip en plak werk :+

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 12:21

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

Dank je, nuttige tips!

Welkom! Hier een TDM 850 rijder en ex-TRX 850 eigenaar :)

Voor een TDM 850 gelden eigenlijk een paar aandachtspunten:
- Onderhoud en dan met name kleppen stellen. Dat is een rotklus en wordt nog wel eens 'vergeten' waardoor de interval te hoog wordt. De 850 blokken kunnen slecht tegen verkeerde klepspeling, dus achterhaal even wanneer dat voor het laatst gedaan is (officiële interval 40k km, beter is bij 20k km)
- Olieverbruik (vooral bij de 850 blokken, bij de 900 is dat nagenoeg nihil). Als je gaat proefrijden, probeer iemand er even achteraan te laten rijden. Vooral bij stevig optrekken en dan gas los mag er geen blauwe pluim uit komen.
- Aan/uit gasreactie. Dat duidt meestal op versleten gasnaald-buizen, op zich goed op te lossen maar wel even rekening mee houden.

Verder standaard riedeltje wat geldt voor elke motor.

TDM's zijn redelijk bullet-proof motoren en sturen beter dan men verwacht. Upgrades zijn relatief betaalbaar (andere vering) en er zijn genoeg onderdelen beschikbaar :)

Heb je een linkje van de motor waar je naar gaat kijken?

Life is too short to remove USB safely

• Pindakaas
Kars schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:55:
[...]

Welkom! Hier een TDM 850 rijder en ex-TRX 850 eigenaar :)

Voor een TDM 850 gelden eigenlijk een paar aandachtspunten:
- Onderhoud en dan met name kleppen stellen. Dat is een rotklus en wordt nog wel eens 'vergeten' waardoor de interval te hoog wordt. De 850 blokken kunnen slecht tegen verkeerde klepspeling, dus achterhaal even wanneer dat voor het laatst gedaan is (officiële interval 40k km, beter is bij 20k km)
- Olieverbruik (vooral bij de 850 blokken, bij de 900 is dat nagenoeg nihil). Als je gaat proefrijden, probeer iemand er even achteraan te laten rijden. Vooral bij stevig optrekken en dan gas los mag er geen blauwe pluim uit komen.
- Aan/uit gasreactie. Dat duidt meestal op versleten gasnaald-buizen, op zich goed op te lossen maar wel even rekening mee houden.

Verder standaard riedeltje wat geldt voor elke motor.

TDM's zijn redelijk bullet-proof motoren en sturen beter dan men verwacht. Upgrades zijn relatief betaalbaar (andere vering) en er zijn genoeg onderdelen beschikbaar :)

Heb je een linkje van de motor waar je naar gaat kijken?
Dank voor de tips!
Voor de specifieke motor zal ik je even een DM sturen :)

don't mind me

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:36

Herman

FP ProMod
A13X schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Korte Google actie had je geleerd dat die al lang is afgeschoten in Nederland. ;)

https://deslimmemotorrijd...motor%20APK%20te%20keuren

(...)
Korte Google actie had je geleerd dat vanuit Europa druk op Nederland blijft worden uitgevoerd om de APK voor motoren (evenals in alle lidstaten) in te voeren :>
- https://nieuwsmotor.nl/ni...r-motoren-in-heel-europa/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• A13X

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Herman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:12:
[...]

Korte Google actie had je geleerd dat vanuit Europa druk op Nederland blijft worden uitgevoerd om de APK voor motoren (evenals in alle lidstaten) in te voeren :>
- https://nieuwsmotor.nl/ni...r-motoren-in-heel-europa/
Ah ja, lobby partijen zullen ook geen gaatje onbenut laten om hun zin er door te drukken 8)7

Mea Culpa O-)

• fredkroket
  • Niet online
De afgelopen dagen even wat klussend geweest aan de CBF1000A.

Ik heb een relais gemonteerd welke 30A kan schakelen (https://www.louis.nl/nl/schakelrelais-12-v-10032035). Het relais heb ik vastgemaakt aan het knipperlicht relais en daardoor past het allemaal precies achter het kuipwerk. De accu zit direct met de min aangesloten op het relais, de plus zit aangesloten met een 10A zekering ertussen (zou voldoende moeten zijn; handvatverwarming, TomTom en USB-lader). Op mijn vorige motor had ik het direct op het contact zonder relais, maar deze motor heeft iets meer elektronica en dit zou iets behoud moeten bieden (al weet je het nooit zeker).

Ik heb de Option-connector gevonden om het relais aan te sturen, maar uiteindelijk had ik geen zin om te wachten (AliExpress) op een female-connector dit hierop zou passen. Ik heb het dus gedaan met een "aftakkertje".

Vervolgens heb ik de nieuwe handvatten geïnstalleerd, maar daar ben ik nog niet mee klaar. Overigens was het verwijderen in den beginne lastig. Schroevendraaier ertussen gestopt, helemaal rondom losgewrikt, geen beweging in te krijgen. Vervolgens de schroeven draaier er wederom in gestopt en na 1 klein spraytje remmenreiniger had ik ze er letterlijk binnen 3 seconden af.

Het handvat welke op de gashendel gemonteerd zit klemt dermate veel dat vastlijmen niet nodig is, voor de linkerzijde is het echter wel nodig. Dat handvat kan ik nog teveel bewegen. Lijm komt morgen binnen (samen met de afdichtring voor de olie), dus van het weekend nog even verder knutselen. Hieronder nog even een foto hoe ik hem eraf gehaald heb.

Hierboven is een bout te zien de ontbreekt. Ik kan deze echter nergens vinden om aan te schaffen. Iemand een idee waar ik dit toch zou kunnen vinden?

Tot slot had ik bij Louis.nl nog een bestelling gedaan (kettingspray, remmenreiniger, kettingreiniger, wasborstel en het relais), maar van de spuitbussen waren van 3 de doppen kapot (5 totaal besteld). Nu is het geen ramp, maar ze mogen daar bij het inpakken best wel een propje karton \ papier \ luchtzakje aan een bestelling toevoegen.

edit: het boutje heeft onderdeelnummer 90106KCZ000. Gevonden via https://www.motorcyclespareparts.eu/.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aftakkertje? Je bedoelt dat rode zelfsnijdende blokje?

Hoe zal ik dit vriendelijk zeggen... Je zoekt graag naar storingen?
Mijn vorige motor is bijna afgebrand omdat de vorige eigenaar die dingen had gebruikt. Ik merkte dat mijn mistlampen knipperden, en toen ik op zoek ging kwam ik zo'n zwartgeblakerd blokje tegen omdat de draad door was gesneden en lag te vonken. Dat had héél anders kunnen aflopen!
Toen heb ik het toch maar op een juiste manier opgelost. ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:05:

Het kan wel, maar je moet hem wel goed monteren en daarna zou ik hem zeker niet zonder isolatietape laten zitten.

Uiteraard is solderen het beste. Bij mijn Fazer heb ik een signaaldraad vanaf 't contact, en vanaf de accu 12v en massa. Dit alles op een relais aangesloten, en zo krijgt de12v socket onder m'n tellerhuis spanning vanaf de accu, maar alleen als het contact aan staat. Toen ik het ongeveer had liggen zoals 't moest komen heeft @McKaamos de boel aan elkaar gefrituurd. Isolatietape erbij en daar gebeurd niks mee.

Het relais zit uiteraard gewoon met connectors, zodat ik die kan vervangen als-ie stuk gaat :+

[Voor 9% gewijzigd door Destruction op 12-01-2023 23:11]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• fredkroket
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:05:

Mijn vorige motor is bijna afgebrand omdat de vorige eigenaar die dingen had gebruikt. Ik merkte dat mijn mistlampen knipperden, en toen ik op zoek ging kwam ik zo'n zwartgeblakerd blokje tegen omdat de draad door was gesneden en lag te vonken. Dat had héél anders kunnen aflopen!
Toen heb ik het toch maar op een juiste manier opgelost. ;)
Op mijn vorige motor had ik een dergelijk blokje ook gebruikt, heeft het 10+ jaar goed gedaan. Maar, ik snap je punt. Ik zal mijn soldeerijzer alvast klaarleggen voor bij het volgende onderhoud.

Overigens stuurt dit blokje alleen het relais aan én is het kabeltje specifiek bedoelt voor een accessoire. Het is dus niet ergens midden in de kabelboom (wat ik bij mijn vorige motor dus wel gedaan had :)).

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:56
Als je gewoon de juiste AWG gebruikt gaat zo’n blokje niet ineens in de fik.

Als je te dunne kabel gebruikt maak je inderdaad een gloeilamp 😂

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Hierdoor zijn daar in november en december de verkopen door het dak gegaan. (Namelijk, om deze APK nog te ontlopen)
Beetje massa hysterie natuurlijk. Zo'n APK kost een hele €48,10...om daar nou moeilijk over te doen. Die Belgen lijken wel Hollanders :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Vaniska
mphilipp schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Beetje massa hysterie natuurlijk. Zo'n APK kost een hele €48,10...om daar nou moeilijk over te doen. Die Belgen lijken wel Hollanders :+
Denk dat het eerder komt doordat je dan een check krijgt op je uitlaat en andere mods dan om die 48,10€ :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vaniska schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:01:
[...]
Denk dat het eerder komt doordat je dan een check krijgt op je uitlaat en andere mods dan om die 48,10€ :+
Ik heb niet alles erover gelezen, maar gaat het over de technische staat van het voertuig of gaan ze overboord net als de Duitsers met accessoires die 'goedgekeurd' moeten zijn voor jouw model motorfiets?
Lijkt mij dat het net als met de auto's dat het voornamelijk over de technische staat en de werking van de motorfiets gaat en dat ie aan de wettelijke eisen voldoet.

En knetterpijpen mogen ze wat mij betreft allemaal in de pers gooien.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• nldls
[...]

APK auto kan voor 20 euro ofzo toch al? Lukt mij nooit want toch altijd wel klein dingetje, maar goed.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Maat van me wil graag forward controls op zijn Streetbob, en ik zou best mid controls op de mijne willen. Dat zou dan een ruil worden met gesloten beurs, dus win-win. Even over nadenken, want zou eigenlijk nog liever deze bike verkopen en een Lowrider voor in de plaats. Als daar dan nog geen mid-controls op zit, dan zet ik het liever daar van over :)

Komende week mijn bike maar eens goed poetsen en wat goede foto's maken, en zien wat ik er voor kan vangen. Twijfel best over de vraagprijs eigenlijk.

• Vaniska
LankHoar schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:28:
Maat van me wil graag forward controls op zijn Streetbob, en ik zou best mid controls op de mijne willen. Dat zou dan een ruil worden met gesloten beurs, dus win-win. Even over nadenken, want zou eigenlijk nog liever deze bike verkopen en een Lowrider voor in de plaats. Als daar dan nog geen mid-controls op zit, dan zet ik het liever daar van over :)

Komende week mijn bike maar eens goed poetsen en wat goede foto's maken, en zien wat ik er voor kan vangen. Twijfel best over de vraagprijs eigenlijk.
Mid controls zijn inderdaad wel fijn, stukje sportiever dan forwards imo.
Als je veel snelweg rijd kan je altijd nog crashbars nemen en die gebruiken als highway bars :P

Wat voor lowrider zou je willen? Zelfde als @botoo zeker? :) Dingen zijn echt mega populair hé.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ben geen fan van crashbars, als je ziet hoe laag die bij de grond komen als je een beetje (beetje flink) afschuint in een bocht. Met je steppie aan de grond is al vervelend genoeg maar die scharniert mee, zo'n crashbar aan de grond tilt je wiel op en dan ga je. Je can zo'n crashbar natuurlijk wel wat inkorten maar dan haal je de beschermende factor er af.
Op mijn Sportster had ik highway-pegs gemonteerd, kon ik op de snelweg ook de benen strekken en die dingen kon je net als gewone steppies inklappen.

FXDLS 'torque brute'

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vaniska schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Mid controls zijn inderdaad wel fijn, stukje sportiever dan forwards imo.
Als je veel snelweg rijd kan je altijd nog crashbars nemen en die gebruiken als highway bars :P

Wat voor lowrider zou je willen? Zelfde als @botoo zeker? :) Dingen zijn echt mega populair hé.
Ja dat lijkt mij dus ook. En ook al heb ik nu forward controls, niet de mogelijkheid hebben om even je benen niet zo gestrekt te hebben is na een paar honderd kilometer ook oncomfortabel :)

Die van @botoo vind ik erg mooi! Zelf zoek ik net wat anders, namelijk zoveel mogelijk chromen delen (blok, lichtmetalen velgen). Zoveel mogelijk heeft ook een max natuurlijk, maar de trend is de laatste jaren om alles te poedercoaten, en ben daar een beetje op uit gekeken. Dit is een beetje mijn voorbeeld bike:

Het liefst van 2016-2017 maar die zijn best schaars en duur, dus 2014-2015 is ook prima. Prijzen zijn veel schappelijker en ook wat groter aanbod.
botoo schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:29:
Ik ben geen fan van crashbars, als je ziet hoe laag die bij de grond komen als je een beetje (beetje flink) afschuint in een bocht. Met je steppie aan de grond is al vervelend genoeg maar die scharniert mee, zo'n crashbar aan de grond tilt je wiel op en dan ga je. Je can zo'n crashbar natuurlijk wel wat inkorten maar dan haal je de beschermende factor er af.
Op mijn Sportster had ik highway-pegs gemonteerd, kon ik op de snelweg ook de benen strekken en die dingen kon je net als gewone steppies inklappen.
Crashbars vind ik zelf wel mooi, en ik heb nog nooit het idee gehad dat ik zo ver richting de grond zou gaan ermee. Wel een goed punt, moet dat eigenlijk eens testen wanneer ik zoiets zou installeren. Highway-pegs vind ik zelf wat minder mooi ogen, maar het is wel praktisch uiteraard.

• Vaniska
@LankHoar Ah jij wilt op de zondag het chrome weer schoonmaken begrijp ik :+
Wel vet hoor, mooi ding. Zou dan niet zo zeer zoeken naar een 2016/2017 model want die zijn geloof ik al blacked out vanuit de fabriek right? Of is dat alleen bij de S?

Vette kleur zo met die fairing trouwens.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vaniska schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:20:
@LankHoar Ah jij wilt op de zondag het chrome weer schoonmaken begrijp ik :+
Wel vet hoor, mooi ding. Zou dan niet zo zeer zoeken naar een 2016/2017 model want die zijn geloof ik al blacked out vanuit de fabriek right? Of is dat alleen bij de S?

Vette kleur zo met die fairing trouwens.
Ik ben best een poetserd, maar los daarvan vind ik het echt reuze meevallen. Mijn vorige bike was veel chroom, en heb nooit goed gesnapt waarom mensen het altijd over poetsen hebben. Gewoon een kwestie van bijhouden, niet anders dan met mijn huidige bike zonder chroom :)

Goed punt, het zou best kunnen dat alles van '16-'17 blacked is, is me nog niet bewust opgevallen. Ik krijg sowieso maar weinig notificaties van Marktplaats over nieuw aanbod in deze categorie, nog niet eens om de week.

Zie net deze staan. Net wat te zwart imo maar verder een prachtig apparaat: https://www.facebook.com/marketplace/item/785797492541813/

• Vaniska
Ja ik ben zelf ook een fan van poetsen dus ik snap precies wat je bedoelt.
Vind alleen het chrome vervelend omdat ik altijd vlekken krijg somehow. Misschien moet ik beter afdrogen of iets, maar echt van die kalk stipjes.

Prachtige motor zeg! Vind het juist een hele mooie kleur, zie je ook niet elke dag. Verder ook gewoon af. Altijd fijn. En, heel vlak bij mij :+ Dat is nog geen 10km.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb niet alles erover gelezen, maar gaat het over de technische staat van het voertuig of gaan ze overboord net als de Duitsers met accessoires die 'goedgekeurd' moeten zijn voor jouw model motorfiets?
Lijkt mij dat het net als met de auto's dat het voornamelijk over de technische staat en de werking van de motorfiets gaat en dat ie aan de wettelijke eisen voldoet.

En knetterpijpen mogen ze wat mij betreft allemaal in de pers gooien.
De Belgische regels vereisen ook attesten (certificaat) voor veel aanpassingen. Onder andere onderstel of remmen.

Dus een auto aanpassen met de remmen van een hoger model (bijv BMW 1-serie uitrusten met remmen van een 550i) kan je in Belgie niet doen omdat er geen attest voor is dat die remmen op jouw auto passen, terwijl het fysiek wellicht geen probleem is en voor de performance al helemaal niet.

Aan de ene kant logisch, het zijn zaken waar niet mee gerommeld moet worden. Maar de Nederlandse regels vertrouwen op het oordeel van de keurmeester (icm steekproeven) dat iets deugdelijk is. M.i. de juiste weg, vooral voor oldtimers of niche-modellen waar geen of nauwelijks originele dan wel geteste onderdelen voor verkrijgbaar zijn.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Op persoonlijke noot valt die flinke vergoeding best tegen, de mijne kon ik niet eens regelen via de zorgverzekering of ik mocht vrijwel alles zelf betalen. Kreeg maar 600 van de 4.200 vergoed dan ofzo :P veel zorgverzekeraars geven in categorie 5 zelfs maar een maximum van 750 euro per hoortoestel wil je gebruik maken van de verzekering 8)7

Beetje late reactie, beetje druk met school :+

Gamertag: timmie271

• Jimmeh
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

[...]

Dat is enkel de kost van de keuring zelf, alle miserie die er bij komt nog niet mee gerekend..
Beetje kort door de bocht om te denken dat het enkel 50euro bij de prijs doet 2ehands..
noes schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:07:
[...]

De Belgische regels vereisen ook attesten (certificaat) voor veel aanpassingen. Onder andere onderstel of remmen.
Dit is toch niet van toepassing voor de motor?
Het handboek voor de keuring is daar toch vrij duidelijk in lijkt me.
Enkel qua verlichting is een e-keur noodzakelijk.

Zo is er bijvoorbeeld geen nood van een e-keur uitlaat. Er mag juist geen 'street use only' oid op staan.
Wel moet hij qua emissies voldoen (wat dan wel weer volledige e-keur systemen kunnen halen lijkt me).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jimmeh schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:47:
[...]
Dat is enkel de kost van de keuring zelf, alle miserie die er bij komt nog niet mee gerekend..
Beetje kort door de bocht om te denken dat het enkel 50euro bij de prijs doet 2ehands..
Nou, dat is alleen maar goed. Dan weet ik dat ik een deugdelijke motor koop.
Vaak willen mensen een aankoopkeuring als ze een 2de hands motor of auto kopen. Nu is het wettelijk verplicht en dan is het niet goed :?

• Jimmeh
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

Heb nog nooit gehoord dat er iemand een aankoopkeuring wou 8)7

Er is een reden waarom bv. nl het niet heeft en dat is omdat het veel kost voor weinig resultaat :X

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jimmeh schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Dit is toch niet van toepassing voor de motor?
Het handboek voor de keuring is daar toch vrij duidelijk in lijkt me.
Enkel qua verlichting is een e-keur noodzakelijk.

Zo is er bijvoorbeeld geen nood van een e-keur uitlaat. Er mag juist geen 'street use only' oid op staan.
Wel moet hij qua emissies voldoen (wat dan wel weer volledige e-keur systemen kunnen halen lijkt me).
Excuus, ik had specifieker moeten zijn: dit geldt voor auto keuringen. Die van motoren weet ik niks van af.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:11

BM

Moderator Spielerij
Gisterochtend even met de Tiger naar Roke geweest om mijn remmen te laten fixen. Tijdelijk een Bonneville T00 meegekregen (leuke motor, maar niet mijn ding :P). Bleek uiteindelijk lucht in de hoofd-remcilinder te zijn, waarvan ze niet zo goed wisten hoe dan kon gebeuren. Alles nog nagelopen op lekkage, maar niks gevonden.

Mocht 'm als service zonder kosten weer meenemen ( d:)b ), en moet het even aankijken. Hopelijk blijft het nu allemaal netjes werken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• nldls
netjes. Mooi dat het ook zo kan

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vaniska schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:45:
Ja ik ben zelf ook een fan van poetsen dus ik snap precies wat je bedoelt.
Vind alleen het chrome vervelend omdat ik altijd vlekken krijg somehow. Misschien moet ik beter afdrogen of iets, maar echt van die kalk stipjes.

Prachtige motor zeg! Vind het juist een hele mooie kleur, zie je ook niet elke dag. Verder ook gewoon af. Altijd fijn. En, heel vlak bij mij :+ Dat is nog geen 10km.
Ik zit steeds aan die bike te denken, vind hem echt prachtig! Ik vind de kleur ook geweldig, alleen had het zwarte liever in chroom gezien :+

Maar ja, voor dat bedrag een Lowrider die al helemaal af is... :o

Chrome kun je het beste met staalwol 000 "poetsen". Werkt perfect! Wel echt 000 hebben en niet 00, die fout had ik een keer en zag je allemaal kleine krasjes :X

-EDIT- Oke ik heb een berichtje gestuurd met wat vragen. Deze Lowrider komt uit 2016, en vind de prijs dan eigenlijk best aan de lage kant, vooral gezien de opties die erop zitten. Maar ben benieuwd!

[Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 14-01-2023 14:47]

• ToolkiT
  • Laatst online: 03-02 23:15

ToolkiT

brit-tweaker

Deze week weer bezig geweest met prototype voor de velocity stack:

Wit is origineel, de zwarte zijn 3d prints die ik zelf ontworpen heb :)

De middelste even gepasd, en tot mijn verbazing paste eeste prototype meteen perfect!
Alleen nog iets steviger maken (just in case).

Even motor laten lopen om te testen en het klinkt iig een stuk beter (dieper)

En wat meer hittebestendig filament kopen, zodat ik geen last heb smeltend plastic ;)

Verder ook iets meer lucht toevoer geregeld: (middelste rechthoeken zijn stock, de gaten aan buitenkant extra..

Binnenkort komt mijn sport filter en booster plug (voor meer fuel) en dan kan ik het geheel testen om te zien of het überhaupt scheelt _O-

En zodra ik mijn bonus binnen heb de big bore decat downpipe kit... Zorgt ook meteen voor minder warme lucht dat de inlaat ingaat..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:15:
Crashbars vind ik zelf wel mooi, en ik heb nog nooit het idee gehad dat ik zo ver richting de grond zou gaan ermee. Wel een goed punt, moet dat eigenlijk eens testen wanneer ik zoiets zou installeren. Highway-pegs vind ik zelf wat minder mooi ogen, maar het is wel praktisch uiteraard.
Voorbeeldje van de crashbars die Choppershop verkoopt. Vergelijk maar hoe de bar zich verhoud tov het steppie.

Volgens mij zit de glijdop er niet eens op dus dan zit je nog eerder aan de grond.

FXDLS 'torque brute'

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

#wintervuil

@Bommes
Hoe heb jij de achter vering afgesteld?
Vorige eigenaar had het heel laag en slap afgesteld.. dus heb hem maar in het midden en meer damping gezet om verschil te testen..
Rij meeste so maar heb nu wel full luggage..

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:09
Iemand suggesties welke op maat gemaakte oordoppen het beste zijn/langer meegaan? Ik zit zelf naar de Alpine MotoSafe 4D te kijken en dan laten opmeten in een Hans Anders zaak. Aangezien hun eigen locatie bij mij uit de buurt is.

Iemand nog andere suggesties?

• Jimmeh
  • Nu online

Jimmeh

Bacon

Best blij van mn doppen van HA (alpine) maar die zijn wel voor muziek.
Die ik voor de motor gebruik zijn via werk gekregen.
even gekeken en die zij blijkbaar van Elacin, wat ook al vernoemd is in dit topic :9

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb jarenlang op maat gemaakte doppies van BeterHoren gehad. Laatst toen ik er ééntje liet vallen en niet meer teruggevonden heb, ben ik bij een willekeurige gehoorzaak in de buurt binnengewandeld en heb hun op maat gemaakte doppies voor motoren gehaald. Ik vraag me af of het allemaal zo heel erg veel verschil maakt TBH.

Overigens één ritje van 200 km (snelweg) zonder doppen gemaakt, omdat ik er dus eentje kwijt was. Dom dom dom. Ik heb al een paar piepen in m'n oren, maar die zijn er verre van beter door geworden.. Integendeel :X

[Voor 33% gewijzigd door Osiris op 14-01-2023 18:10]

• Vaniska
LankHoar schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Ik zit steeds aan die bike te denken, vind hem echt prachtig! Ik vind de kleur ook geweldig, alleen had het zwarte liever in chroom gezien :+

Maar ja, voor dat bedrag een Lowrider die al helemaal af is... :o

Chrome kun je het beste met staalwol 000 "poetsen". Werkt perfect! Wel echt 000 hebben en niet 00, die fout had ik een keer en zag je allemaal kleine krasjes :X

-EDIT- Oke ik heb een berichtje gestuurd met wat vragen. Deze Lowrider komt uit 2016, en vind de prijs dan eigenlijk best aan de lage kant, vooral gezien de opties die erop zitten. Maar ben benieuwd!
Thanks voor de tip! Was mij niet bekend. Ik heb contact voor een nieuwe uitlaat (redthunder). Best hyped eigenlijk.

Laat ons weten van die low rider! Vind m echt een pareltje. Ben benieuwd!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Osiris schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:08:
Ik heb jarenlang op maat gemaakte doppies van BeterHoren gehad. Laatst toen ik er ééntje liet vallen en niet meer teruggevonden heb, ben ik bij een willekeurige gehoorzaak in de buurt binnengewandeld en heb hun op maat gemaakte doppies voor motoren gehaald. Ik vraag me af of het allemaal zo heel erg veel verschil maakt TBH.

Overigens één ritje van 200 km (snelweg) zonder doppen gemaakt, omdat ik er dus eentje kwijt was. Dom dom dom. Ik heb al een paar piepen in m'n oren, maar die zijn er verre van beter door geworden.. Integendeel :X
Die van Schoonenberg zien er wel heel erg sterk uit als de otoplastieken van Elacin. Tot en met dat lusje aan toe. En wil je de variant met filters die spraak minder dempen, kom je op... 160 euro uit. Exact wat ik voor de pro- versie van Elacin betaald heb. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dezelfde producent erachter zit. ;)

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 19:26
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:29:
[...]

Die van Schoonenberg zien er wel heel erg sterk uit als de otoplastieken van Elacin. Tot en met dat lusje aan toe. En wil je de variant met filters die spraak minder dempen, kom je op... 160 euro uit. Exact wat ik voor de pro- versie van Elacin betaald heb. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dezelfde producent erachter zit. ;)
Ik ben vorig jaar bij Schooneberg geweest en ik heb via hen Elacin gekocht. De verkoper vertelde mij dat ook. Bij deze Schoonenberg was er ook niets anders.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:57

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Mijn oude set otoplastieken heb ik 5 jaar geleden bij Schonenberg gehaald, dat is inderdaad Elacin.
Dat waren doppen met muziekfilters erin.

Paar maanden terug nieuwe Alpine doppen gehaald met zwaardere motorfilters, aan laten meten bij Hans Anders.
Die dempen volgens mij weer 3dBa meer, scheelt toch de helft.
Met mijn Schuberth C4pro op versta ik niemand meer die verder dan 1,5 meter van mij afstaat.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Da's natuurlijk vaak zo dat een bepaalde keten producten van producent X verkopen. Zelf heb ik gekozen om juist NIET die variant die spaak minder dempt te nemen: mijn bluetooth Sena headset heeft al genoeg hoge tonen vergeleken met de lage tonen.. Als ik dan nog juist voorrang geef voor de hoge tonen, dan wordt 't al helemaal schel. Dus gewoon de standaard doppies voor mij ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vaniska schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Thanks voor de tip! Was mij niet bekend. Ik heb contact voor een nieuwe uitlaat (redthunder). Best hyped eigenlijk.

Laat ons weten van die low rider! Vind m echt een pareltje. Ben benieuwd!
Red Thunder maakt mooie uitlaten met prachtig geluid! Zeker aanrader.

Die Lowrider gaat niet door, hij is vandaag verkocht hoorde ik van de verkoper :(

• Vaniska
LankHoar schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:37:
[...]

Red Thunder maakt mooie uitlaten met prachtig geluid! Zeker aanrader.

Die Lowrider gaat niet door, hij is vandaag verkocht hoorde ik van de verkoper :(
Ah super balen man. Not meant to be, komt wel weer een ander op je pad.

Gaan er hier nog mensen naar de motor beurs in februari?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-02 09:01
ToolkiT schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:01:
#wintervuil
[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Bommes
Hoe heb jij de achter vering afgesteld?
Vorige eigenaar had het heel laag en slap afgesteld.. dus heb hem maar in het midden en meer damping gezet om verschil te testen..
Rij meeste so maar heb nu wel full luggage..
Zo :P

Het schroefje onder op de standaard veer is de rebound, dus uitgaande demping.
Voor zitten er bij mij ook Hyperpro progressieve veren in.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Vaniska Waar haal je die Red Thunder vandaan? Ik ben al tijden op zoek naar een zwarte 2 in 1 maar blijkbaar nergens meer te koop, zelfs de fabriek heeft ze niet meer.

FXDLS 'torque brute'

• Vaniska
botoo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:02:
@Vaniska Waar haal je die Red Thunder vandaan? Ik ben al tijden op zoek naar een zwarte 2 in 1 maar blijkbaar nergens meer te koop, zelfs de fabriek heeft ze niet meer.
Via Reddit, maar word hem niet. Helaas.
Die dingen zijn vrij zeldzaam hè? Komen ze nog wel op voorraad of weet je dat ook niet?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Zo :P
[Afbeelding]

Het schroefje onder op de standaard veer is de rebound, dus uitgaande demping.
Voor zitten er bij mij ook Hyperpro progressieve veren in.
Nice!

• KillaZ
Bioflap schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Omdat ik het toch niet verkroppen kon dat dat ding opeens de geest heeft gegeven (en ik een reddit post zag van iemand die aangaf dat handvatverwarming geen polariteit nodig heeft maar je regelunit wel) dacht ik: Laat ik eens even kijken hoe dat zit.

Wat blijkt, heeft de dappere dodo die de verwarming heeft geinstalleerd (en verstopt onder een brei van electratape) plus en min omgewisseld in de aansluiting en verbinding :o

Dus rood was min, zwart was plus :+ Voor de check even omgewisseld op ACC2 bij de KTM en de regelunit deed het weer. 8)7

Meteen maar even de 90 centimeter overbodig kabelboom er tussenuit geknipt, alles op maat gezet en een knap soldeerpuntje gemaakt.

Resultaat: Werkende handvatverwarming, een koplamp die er zonder moeite op kan en een gerustgesteld hart (en warme handen!) :+

[Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 16-01-2023 09:08]

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 452 ... 455 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee