De afgelopen dagen even wat klussend geweest aan de CBF1000A.
Ik heb een relais gemonteerd welke 30A kan schakelen (
https://www.louis.nl/nl/schakelrelais-12-v-10032035). Het relais heb ik vastgemaakt aan het knipperlicht relais en daardoor past het allemaal precies achter het kuipwerk. De accu zit direct met de min aangesloten op het relais, de plus zit aangesloten met een 10A zekering ertussen (zou voldoende moeten zijn; handvatverwarming, TomTom en USB-lader). Op mijn vorige motor had ik het direct op het contact zonder relais, maar deze motor heeft iets meer elektronica en dit zou iets behoud moeten bieden (al weet je het nooit zeker).
Ik heb de
Option-connector gevonden om het relais aan te sturen, maar uiteindelijk had ik geen zin om te wachten (AliExpress) op een
female-connector dit hierop zou passen. Ik heb het dus gedaan met een "aftakkertje".
Vervolgens heb ik de nieuwe handvatten geïnstalleerd, maar daar ben ik nog niet mee klaar. Overigens was het verwijderen in den beginne lastig. Schroevendraaier ertussen gestopt, helemaal rondom losgewrikt, geen beweging in te krijgen. Vervolgens de schroeven draaier er wederom in gestopt en na 1 klein spraytje remmenreiniger had ik ze er letterlijk binnen 3 seconden af.
Het handvat welke op de gashendel gemonteerd zit klemt dermate veel dat vastlijmen niet nodig is, voor de linkerzijde is het echter wel nodig. Dat handvat kan ik nog teveel bewegen. Lijm komt morgen binnen (samen met de afdichtring voor de olie), dus van het weekend nog even verder knutselen. Hieronder nog even een foto hoe ik hem eraf gehaald heb.
Hierboven is een bout te zien de ontbreekt. Ik kan deze echter nergens vinden om aan te schaffen. Iemand een idee waar ik dit toch zou kunnen vinden?
Tot slot had ik bij Louis.nl nog een bestelling gedaan (kettingspray, remmenreiniger, kettingreiniger, wasborstel en het relais), maar van de spuitbussen waren van 3 de doppen kapot (5 totaal besteld). Nu is het geen ramp, maar ze mogen daar bij het inpakken best wel een propje karton \ papier \ luchtzakje aan een bestelling toevoegen.
edit: het boutje heeft onderdeelnummer 90106KCZ000. Gevonden via
https://www.motorcyclespareparts.eu/.