Het gaat een beetje in vlagen merk ik, boosheid, bedrogen, teleurstelling, mezelf onveilig voelen in mijn eigen woning, tot moordlustige ideëen. Maar vooral ook: wat zou ik hebben gedaan als ik de dieven had betrapt? Waarschijnlijk niks, maar pfoeh... je zou uit impuls actie willen ondernemen en ze trekken een mes of pistool...
Helaas is een parkeergarage onder een appartementencomplex een soort tegenstelling: aan de ene kant veiliger want geen langslopend volk (dus niemand ziet wat jij er neer zet), aan de andere kant onveiliger want zodra er iemand binnen is, heeft hij/zij vrij spel.
Het onveilige en bedrogen gevoel komt van het feit dat ik een waanbeeld van veiligheid had. De dure motor stond achter een hek waar je een afstandbediening voor nodig hebt. Schijnveiligheid blijkt nu, wat ook goed uit te leggen is, maar er is helder licht beneden. Er wonen veel mensen. Schrikt niks af?
Je hebt één mazzeltje: je motor is/was heel nieuw. Dus je krijgt een waarde uitgekeerd waarmee je dezelfde motor nieuw kan bestellen. Het is mega kut dat je in de tussentijd niet rijden kan, maar onder aan de streep word je er niet (veel) slechter van. Als je een wat oudere, maar volledig vertroetelde motor hebt... oh dan ben je echt de lul als ie gestolen wordt: dagwaarde blijft laag, maar wat je erin gestoken hebt (moeite of geld) is véél meer.
Hmm, ja ik moet de verzekering even nakijken op wat meeverzekerd is. Ik heb de motor voor grofweg €19.000 gekocht en er vervolgens €3500 bij laten bouwen (valbeugels, kappen, koffers).
Bijkomend probleem: Mijn dure Schuberth C5 helm met intercomsysteem zat in de zijkoffer, inclusief 3 paar handschoenen (zomer, lente, winter/regen). Die zijn ook wel en mogelijk niet meeverzekerd.
De schade zal vast meevallen, maar onder aan de streep gaat het me hoe dan ook geld kosten ben ik bang

Gelukkig is het bijna winter.. dus zijn er bij dealers misschien goeie deals te behalen en zal je in de tussentijd weinig rijden. Maakt het zeker niet leuker, maar een klein lichtpuntje.
Ik was een all-weather rijder, vooral woon/werk-verkeer

De motor was ook bedoeld daarvoor, ook in de winter. Alleen met sneeuw en ijs zou ik niet rijden. Handkappen, handvatverwarming, winddeflecties, hoog windscherm, dure motorkleding... ik deed dat voorheen ook vele jaren en was er op voorbereid
Zeker met een CRF zou rotweer goed te doen moeten zijn.
Maar nu gaat het OV worden naar kantoor. Kost me 1 tot 2 uur extra reistijd...

Amsterdam IJburg. Ik ga er vanuit dat hij linea-recta naar Polen is gereden in een busje en daar gestript is voor onderdelen...
[
Voor 6% gewijzigd door
Blue-eagle op 11-11-2022 23:08
]