Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 444 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.175 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 09:13
https://www.motor.nl/nieu...nappe-2023-suzuki-gsx-s8/

Leuk ding wel, ook weer meer richting moto.
Beetje mt07 qua looks

Afbeeldingslocatie: https://images.caradisiac.com/images/8/9/5/9/198959/S1-en-direct-de-milan-du-nouveau-chez-suzuki-avec-la-gsx-s8-un-roadster-inedit-733689.jpg
Opvallend daarbij is dat Suzuki niet voor de V-twin kiest, maar wel een volledig nieuwe paralleltwin in de markt zet. Waar hebben we dat onlangs nog gezien… De nieuwe vloeistofgekoelde 776cc-twin met 270° ontstekingsvolgorde moet alvast goed zijn voor 83 pk en 78 Nm. Waarden die ‘m pal tussen de MT-07 en de nieuwe Hornet parkeren

[ Voor 72% gewijzigd door kneusteun op 08-11-2022 13:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:29
Ik vind deze er meer als een Hornet uitzien dan de nieuwe Hornet. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Inderdaad, maar ook wel apart dat ze er niet gewoon de V-twin ingegooid hebben.. die hebben ze liggen en bewijst al jaren top te zijn.

Wil deze wel eens proefrijden straks, benieuwd hoe het voor een normaal formaat man is. (de SV is mij iets te krap)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:31

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:59:
Als het maar flink blijft regenen ziet alles er hetzelfde uit

[Afbeelding]
Vage gasten, die motorrijders :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCOMAxRyiTyV4T5zBR9B8hS95Cw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J0MDftRf5ltqILnTUf5qT0Bn.webp?f=user_large

Vandaag onthult... De nieuwe Honda XL750 Transalp. In 2023 bij de dealer. Prijs nog onbekend.
Ik rij met veel plezier nu zo'n 14 jaar op zijn oudere broer, een XL600V uit '95... Misschien volgend jaar deze maar eens proefrijden.

Edit:
Heel veel foto's vind je hier: https://www.motorcycle.co...-transalp-first-look.html

[ Voor 12% gewijzigd door Barista op 08-11-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Barista schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:29:
[Afbeelding]

Vandaag onthult... De nieuwe Honda XL750 Transalp. In 2023 bij de dealer. Prijs nog onbekend.
Ik rij met veel plezier nu zo'n 14 jaar op zijn oudere broer, een XL600V uit '95... Misschien volgend jaar deze maar eens proefrijden.
Beetje kleine-'aftica twin' gevoel hierbij. Kan me voorstellen dat deze best interessant is voor mensen voor wie de AT te duur of te groot/zwaar is en de CB500X te licht is qua vermogen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Barista schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:29:
[Afbeelding]

Huh vandaag? Dacht dat hij al gepresenteerd was.
Ziet er echt uit als een t700 maar dan van Honda 😂
Hebben die lui gekort in de design divisie? Deze is net zo slap en nietszeggend als de hornet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Leviathius schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:35:
[...]

Beetje kleine-'aftica twin' gevoel hierbij. Kan me voorstellen dat deze best interessant is voor mensen voor wie de AT te duur of te groot/zwaar is en de CB500X te licht is qua vermogen.
Ja, de CRF1000 heeft lang bovenaan mijn verlanglijst gestaan.

Het verbruik van 1/17 schrok mij echter af... Ik vind het persoonlijk niet kunnen om een motor uit '95 te vervangen, die 1 op 20 makkelijk haalt (soms zelfs 1 op 24) voor een model dat meer dan 20 jaar jonger is maar méér benzine gaat verbruiken. Deze alp moet volgens mij rond de 1 op 23 gaan verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
lol 210kg 'middle weight' noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:00:
[...]

lol 210kg 'middle weight' noemen...
Voor het adventure segment is dit absoluut middleweight.
Ik denk zelfs als je alle motoren en hun gewicht in een lijstje zou zetten merk je algauw dat 200kg best wel middle weight is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 08:21
Toepasselijke text op de muur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:26:
[...]

Toepasselijke text op de muur. ;)
Dat is geen toeval ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 13:06
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:37:
Aan alle motorrijders: blijf aan het verkeerslicht zélf opletten. Ook als je groen krijgt, want niet iedereen houdt zich netjes aan de kleuren.

Zondag een ronde gereden, waarbij we 's morgens bijna van de sokken werden gereden door een dame in een Mini die haar versgebakken broodjes niet wilde laten afkoelen. Het is dat we haar zagen aankomen, maar dat scheelde al niet veel. Dat ging goed, dus dat schud je makkelijk van je af.

Maandagochtend op weg naar het werk ging het echter wél fout. Ik zat in de auto, en stond vooraan bij het verkeerslicht. Aan de overkant stopt een politiemotor want die had net als ik rood. Ook hij staat als eerste aan de stopstreep. De kruisende banen zijn een provinciale weg waar 80 mag worden gereden.
De agent krijgt groen, en trekt op, niet eens heel sportief. Op de provinciale weg rijdt er echter een auto door rood en klapt vol op de zijkant van de motor. Naar mijn inschatting heeft de auto niet eens geremd...
De motor wordt de kruising over gelanceerd, de agent wordt van de motor af gekatapulteerd en landt ruim 3 rijbanen (10m) verderop.

Goed, alle reacties van iedereen terzijde; iedereen reageert anders op een dergelijke situatie. Geen verwijten van mijn kant. Alleen de mensen die alsnog gaan proberen te passeren, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Doe iets nuttigs, of houd je gemak en maak plaats tot de hulpdiensten er zijn en de controle overnemen!

Nadat alles en iedereen tot stilstand is gekomen, heb ik mijn auto midden op de kruising gezet ter afscherming en heb de hulpdiensten gebeld. De eerste triage leek er op dat het relatief goed ging met de agent. Hij was aanspreekbaar, geen open wonden zichtbaar. Een andere omstander verzamelde intussen de spullen (wapens) van de agent. Ondanks de professionaliteit van de man, wil hij alsnog opstaan. Het kost wat overredingskracht, maar hij blijft uiteindelijk liggen. Klaagt over pijn in zijn voet en rug.
Ik word doorverbonden met de ambulance die al een melding hadden gekregen (waarschijnlijk het SOS systeem van de motor?), om de triage te doen terwijl ze onderweg zijn.

De ambulance wordt gehinderd door vaststaand verkeer. Deze komt tegen het verkeer in aanrijden; wij houden het verkeer tegen om een tweede ongeluk te vermijden. Dat ging gelukkig allemaal goed.
Ik draag de agent over aan de zorgen van de ambulanciers. Info-overdracht hadden we telefonisch al gedaan, dus dat ging vlot.
Vervolgens komt de politie met 2 wagens aan rijden, en ik haal mijn auto van het kruispunt af zodat zij dat kunnen overnemen. Een toevallig passerende verkeersregelaar neemt het kruispunt voor zijn rekening, terwijl de politie met getuigenverklaringen begint. Na een eerste verklaring, mag ik gaan. Ik geef de aangereden agent die inmiddels op de brancard ligt nog een hand en wens hem beterschap.

's middags volgt nog een officiële opname van mijn verklaring via de telefoon. Ik doe mijn relaas, en krijg nog een aantal detailvragen. De agent aan de telefoon bedankt me voor de hulp, ook in de ochtend, en benadrukt dat dat ook namens de aangereden agent is, die het goed maakt.

Op dat moment valt er eindelijk een last van me af. :) Ik kan je zeggen dat ik de agent in gedachten nog een aantal keren heb zien vliegen. :/
De aangereden agent heeft het stomme geluk gehad dat hij op een boxermotor zat, en dat de auto de voorste helft van de motor raakte. Dus het voorwiel, frame, valbeugels en blok. Dat heeft zijn been beschermd. Anders had het héél anders af kunnen lopen... :X

Overigens, bovenstaande is geschreven zoals ik het beleefd heb. Gelukkig was ik niet de enige die te hulp schoot, al kan het zo uit mijn verhaal over zijn gekomen. :)
Hulde voor je handelen. (Y)
lijkt mij dat het om dit ongeval gaat https://www.nederweert24....ndweg-zuid-in-nederweert/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is hem inderdaad. De foto's doen alleen geen recht aan de impact van het voorval.

Op de eerste foto zie je op de achtergrond een witte Ford Fiësta staan. Daar stond de politiemotor te wachten op groen; kort na het passeren van de haaientanden werd hij aangereden. De rest is voor een groot deel airtime geweest, en daarna doorgeschoven. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:53

A13X

Dude

Leviathius schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:35:
[...]

Vind hem erg veel van de NC weg hebben, had wel meer van de AT mogen hebben. Straalt weinig off-road uit, beetje grote broer van de CB500X met een ander blok als de NC.

De nieuwe V-Strom 800 is er voor mij ook een waar alleen een moeder van kan houden :X

Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2022-november-images/2023-suzuki-v-strom-800-de-technical-review/2023-suzuki-v-strom-800-de-review-price-spec_04.ashx?h=493&la=en&w=740&hash=115C682D9FD087D3B4664F33CD1E15654A7581AE

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zelfs die oogt iets hipper dan de alp.
Maar is ook geen schoonheid inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 15:54

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

A13X schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:42:
[...]

De nieuwe V-Strom 800 is er voor mij ook een waar alleen een moeder van kan houden :X

[Afbeelding]
Wow, die ziet er vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 04-10 13:06
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:37:
Dat is hem inderdaad. De foto's doen alleen geen recht aan de impact van het voorval.

Op de eerste foto zie je op de achtergrond een witte Ford Fiësta staan. Daar stond de politiemotor te wachten op groen; kort na het passeren van de haaientanden werd hij aangereden. De rest is voor een groot deel airtime geweest, en daarna doorgeschoven. :X
Dat is gewoon de overkant van het kruispunt :X :X :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Ben wel benieuwd naar de prijzen van de nieuwe transalp en v-strom. Ben al langer met een schuin oog naar iets offroad geschikt aan het kijken. Heb zelfs voordat ik de xb12ss kocht gekeken naar een Ulysses. Wist vooraf al dat ik die daar toch te lomp voor zou vinden dus niet gedaan.
Wil iets "lichts" je hoeft niet altijd 100+pk en 1000+cc te hebben om er lol mee te hebben. En eigenlijk is er op dit moment ook budget voor. Heb wel met een schuif oor naar een f650gs gekeken maar dan wil je al gauw weer een f800gsa enz enz.....

Vandaag wel nieuw onderdeeltje binnen voor de goldwing. Was al opgestuurd naar wilbers voordat ik naar india/Nepal ging ivm overzetten hydraulische pomp voor de preload. Vandaag dus de nieuwe retour :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbQA_aix43XdwLHYHasdtZ-h0D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXEgy7ytQsrEZwcURhPhNxkd.jpg?f=fotoalbum_large

Wilbers Type 641 Competition Blueline schokbreker met :
Extra zware veer
Hydraulic spring preload (originele pomp overgezet)
22 Clicks high-speed compression damping adjustable
22 Clicks Low-speed compression damping adjustable
22 Clicks Rebound damping adjustable

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 08-11-2022 21:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:04
@harley ben je met een scheef oog naar nieuwe motoren aan het kijken?
Neem dan zeer zeker de Aprilia Tuareg 660 mee in je overwegingen.
Als ik nu opnieuw zou gaan zoeken zou die op nummer 1 op mijn shortlist staan.

Mijn Guzzi is erg tof, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een heerlijke bike die lekker eigenwijs is.
Maar ik rijd er wel echt mee buiten de comfort zone van het ding.
Grote keuze factor was dat ik mijn vrouw mee achterop kon nemen, daar heb ik offroad capaciteiten voor ingeleverd.
Mijn vrouw echter, die is geen enkele keer mee geweest.. afgezien van tijdens de proefrit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vind de appie qua specs erg netjes en reviews zijn goed.
Het grootste nadeel vind ik de looks, die zijn niet slecht maar er zijn mooiere alternatieven.
Die dan weer veel kaler worden geleverd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ollie1965 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:19:
[...]

Zo, dat is wel in een streep terug dan naar Melbourne.
Melbourne, als je toch van circuit rijden..... Philips Island. Mega mooi parcours, kun je gelijk nog even langs de pinguïns ;)
En anders richting west, langs de Great Ocean Road, Cape Otway, Grampions en de vulkaan meren bij Mount Gambier ;)

Goede reis!
Ik heb daar de tijd niet meer voor allemaal, ik rijd nu al best veel in verhouding :P nu 2 dagen in Melbourne, bij familie en de stad verkennen. Vrijdagmiddag naar Yarra valley iemand bezoeken, en dan zaterdag via de kust terug naar Sydney in 2-3 dagen. Onderweg lekker toerist uithangen en dingen bekijken. Dinsdag vlieg ik terug.

Gisteren voor het eerst alleen gereden. Ook wel even lekker hoor! Vooral zon gehad maar toch ook weer een regenbui. Heb dus nog maar 1 rijdag zonder regen gehad :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:04:
Mijn vrouw echter, die is geen enkele keer mee geweest.. afgezien van tijdens de proefrit.
_O- typisch . . vrouwen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:51

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

LankHoar schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:09:
[...]

Ik heb daar de tijd niet meer voor allemaal, ik rijd nu al best veel in verhouding :P nu 2 dagen in Melbourne, bij familie en de stad verkennen. Vrijdagmiddag naar Yarra valley iemand bezoeken, en dan zaterdag via de kust terug naar Sydney in 2-3 dagen. Onderweg lekker toerist uithangen en dingen bekijken. Dinsdag vlieg ik terug.

Gisteren voor het eerst alleen gereden. Ook wel even lekker hoor! Vooral zon gehad maar toch ook weer een regenbui. Heb dus nog maar 1 rijdag zonder regen gehad :P
Melbourne te veel om op te noemen om in 2 dagen te doen :)
Weet niet vanuit welk punt je vanuit Melbourne vertrekt ri Sidney maar alleen via de kust vond ik persoonlijk te saai om met de motor te rijden. Binnenland is meer sturen, maar daar moet je ook maar van houden natuurlijk.
Yarra, Alpine en Snowy River NP zijn in VIC een aanrader. Eigenlijk komt het erop neer Great Dividing Range volgen/doorkruisen :Y
Zomaar een tip >:)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 03-10 18:44

4x2

lộn xộn quá

Barista schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:40:
[...]
Ja, de CRF1000 heeft lang bovenaan mijn verlanglijst gestaan.

Het verbruik van 1/17 schrok mij echter af... Ik vind het persoonlijk niet kunnen om een motor uit '95 te vervangen, die 1 op 20 makkelijk haalt (soms zelfs 1 op 24) voor een model dat meer dan 20 jaar jonger is maar méér benzine gaat verbruiken. Deze alp moet volgens mij rond de 1 op 23 gaan verbruiken.
De AT heeft dan ook 400cc extra, is volgens mij zwaarder (iig een stuk groter) en heeft 40+ pk extra.
Als je die een keer remapt zodat ie in dezelfde euro 0 klasse valt als je transalp en ook net zoveel vermogen gebruikt zal ie wel zuiniger zijn ;)

Die nieuwe transalp vind ik wel interessant, alleen de prijs maakt of kraakt m.

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 09-11-2022 04:49 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:50
Ik rijdt een AT 1000 uit 2017 en ik durf toch te zeggen dat ik zeker 1 op 20 rij. als ik mijn best doe zelfs 1 op 25. 1 op17 vind ik wat kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
@Bommes nee nieuw gaat er niet komen geen geld voor. Maar ben wel benieuwd wat de gerenomeerde merken gaan doen nu ook moto morini ,cf moto, vogue en Benelli in dit segment meespelen.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 09-11-2022 07:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:04:
@harley ben je met een scheef oog naar nieuwe motoren aan het kijken?
Neem dan zeer zeker de Aprilia Tuareg 660 mee in je overwegingen.
Als ik nu opnieuw zou gaan zoeken zou die op nummer 1 op mijn shortlist staan.

Mijn Guzzi is erg tof, begrijp me niet verkeerd, ik vind het een heerlijke bike die lekker eigenwijs is.
Maar ik rijd er wel echt mee buiten de comfort zone van het ding.
Grote keuze factor was dat ik mijn vrouw mee achterop kon nemen, daar heb ik offroad capaciteiten voor ingeleverd.
Als ik echt een stuk meer offroad zou doen? Zou ik de volgende keer naar een KTM 690/Husky 701 of zelfs de 400cc zusjes kijken. Of een Honda crf350 oid, al ben ik inmiddels wel een beetje een husky fanboy :+ <3

Drempels zijn inmiddels schansjes ipv snelheidsremmende maatregelen, innerlijke hooligan moet soms wat ingeperkt worden. O-)

Leuke anekdote, degene waarvan ik mijn Garmin 590 heb gekocht wist dat z'n ktm 990 adventure het ging worden omdat.... hij de eerste drempel het dorp uit al een sprong maakte _O-

Zijn eerste bekeuring had hij een week later _O-

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 09-11-2022 09:04 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is wel de 990 way, ging bij mij exact zo, 7 jaar geen boetes en met de 990 meteen raak.
Leukste aan drempels is net genoeg wheelie doen om alleen met je achterband erover te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13
@harley Ik zelf heb dezelfde gedacht gekregen als bommes, zat al wat eerder in mijn hoofd. Vind mijn 850gs toch ook te zwaar, ok, de banden hielpen ook niet :P en ja het gebrek aan ervaring aan mijn kant speelt natuurlijk ook mee. Maar simpelweg vind ik dat we het landschap er gewoon niet voor hebben en dat de zwaarte ook niet een toegevoegde waarde heeft, voor mij op offroad vlak. Ik zou eerder hebben gekozen voor een lichtere crossmotor die je eventueel in een kar achter de auto meeneemt naar een plek die er geschikt voor is :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
A13X schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:00:
[...]

Als ik echt een stuk meer offroad zou doen? Zou ik de volgende keer naar een KTM 690/Husky 701 of zelfs de 400cc zusjes kijken. Of een Honda crf350 oid, al ben ik inmiddels wel een beetje een husky fanboy :+ <3
Nadeel van die lichte opties zijn er ook zeer zeker.
ten eerste wonen we in een vlak landje met wat bospaden en landbouw weggetjes tussen de velden door.
Met een 690 of 500 EXC worden dat gewoon racebanen om het nog enigszins interessant te houden. >:)
Andere nadeel: de toffe stukken offroad liggen toch wel op een dikke dag snelweg afstand.
Ik heb nog nooit op een 690 of 701 gereden maar zo van wat ik er van zie en gelezen heb lijken me dat nou niet echt snelweg machines.

@harley voor iets op de 8K heb je al een jong gebruikte Moto Morini X-Cape.
Geen idee of dat iets is?
https://www.marktplaats.n...morini-x-cape-650-bj-2022
Volgens mij ook gewoon volledig Chinees.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Tsjompy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:22:
Ik rijdt een AT 1000 uit 2017 en ik durf toch te zeggen dat ik zeker 1 op 20 rij. als ik mijn best doe zelfs 1 op 25. 1 op17 vind ik wat kort door de bocht.
https://testmotor.nl/gete...20een%20echte%20reismotor.

Ik heb het hier vandaan. Niet zelf getest inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:40:
[...]

ten eerste wonen we in een vlak landje met wat bospaden en landbouw weggetjes tussen de velden door.
Met een 690 of 500 EXC worden dat gewoon racebanen om het nog enigszins interessant te houden. >:)
Andere nadeel: de toffe stukken offroad liggen toch wel op een dikke dag snelweg afstand.
Ik heb nog nooit op een 690 of 701 gereden maar zo van wat ik er van zie en gelezen heb lijken me dat nou niet echt snelweg machines.

Vind de 701 behoorlijk meevallen op de snelweg, Hij is snel zat en het comfort valt me ook nog mee. Wel wennen aan de extra wind druk op je borst, maar geen buffeting van een net niet perfect schermpje.

Een echte snelweg machine is het niet natuurlijk, je gaat er niet comfortabel mee urenlang 160 over de autobahn rijden. Persoonlijk heb ik toch een hekel aan rijden op de snelweg, of dat nu op mn 990 adventure was, of nu op de husky. Comfort is iets minder maar ik zit me toch vooral te vervelen en te hopen dat ik snel op mn bestemming ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
kneusteun schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:36:
https://www.motor.nl/nieu...nappe-2023-suzuki-gsx-s8/

Leuk ding wel, ook weer meer richting moto.
Beetje mt07 qua looks

[Afbeelding]

[...]
Ben benieuwd wat die gaat kosten! Zou een mooie opvolger zijn van de Gladius van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Vind de 701 behoorlijk meevallen op de snelweg, Hij is snel zat en het comfort valt me ook nog mee. Wel wennen aan de extra wind druk op je borst, maar geen buffeting van een net niet perfect schermpje.

Een echte snelweg machine is het niet natuurlijk, je gaat er niet comfortabel mee urenlang 160 over de autobahn rijden. Persoonlijk heb ik toch een hekel aan rijden op de snelweg, of dat nu op mn 990 adventure was, of nu op de husky. Comfort is iets minder maar ik zit me toch vooral te vervelen en te hopen dat ik snel op mn bestemming ben :P
Het is toch altijd een compromis tussen licht en makkelijk te hanteren maar minder comfort op de snelweg en zeer comfortabel op de snelweg maar lomp en zwaar.

Als ik nu met de motor een lange reis zou gaan maken waar ik ook over onverhard ga rijden neem ik ook een KTM 690 R of iets dergelijks. Wel met een motorblok wat langere onderhoud intervallen aankan. Een crossblok wat om de 15 uur opnieuw gereviseerd moet worden is niks voor lange reizen.

Een reis door de USA over alleen maar asfaltwegen zou dan weer een ander verhaal zijn. Dan is een BMW 1250 RT mijn voorkeur motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet niet maar die 690 moet ook gewoon nieuw bloed om de 1000km toch?
Dan zou ik toch de tuareg kiezen, iets meer comfort en gewicht maar ook een cilinder meer. En anders de T700, onder het mom van "wat er niet op zit kan ook niet kapot"

En ik heb al gemerkt zelf hoe kut het is om KTM parts te krijgen, dus als je onderweg wat hebt zit je snel twee weken op de post te wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bioflap schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:47:
[...]

Ben benieuwd wat die gaat kosten! Zou een mooie opvolger zijn van de Gladius van mijn vrouw.
Ik gok rond de 8k?
Net iets boven de SV.

Moet wel concurrerend blijven met de mt07 en de z650 gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
kneusteun schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:30:
Ik weet niet maar die 690 moet ook gewoon nieuw bloed om de 1000km toch?
Dan zou ik toch de tuareg kiezen, iets meer comfort en gewicht maar ook een cilinder meer. En anders de T700, onder het mom van "wat er niet op zit kan ook niet kapot"

En ik heb al gemerkt zelf hoe kut het is om KTM parts te krijgen, dus als je onderweg wat hebt zit je snel twee weken op de post te wachten.....
Om de 10.000 km, of ieder jaar. Dus valt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ah dat scheelt wel ja.

Ach het is voor iedereen een andere afweging, en gelukkig maar anders reden we allemaal dezelfde fiets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb gisteren de GSX-S1000GT eindelijk eens in het echt bij de dealer bekeken. Fijn, want nu kan die van mijn verlanglijstje. Al met al denk ik wel een capabele fiets, maar ik vind die neus echt heel lelijk.

De Kawasaki Ninja 1000SX die er ook stond vind ik wel erg mooi.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Om van zo een 690 een beetje een "reis machine" te maken moet er nog flink wat geld tegen aan:
https://therollinghobo.co...zing-the-ktm-690-enduro-r

Als ik een of andere Engelsman (wonend in the USA) moet geloven is zijn keuze voor round the world trips:
2013 - 2016 KTM 500 EXC 6 days
De man die dat beweerd: Round the world Paul https://rtwpaul.com

Hij is wel van de slow travel, meestal nog geen 100km per dag.
En een ander uitgangs punt van hem: hij reist solo, daarbij moet hij zijn motor makkelijk kunnen optillen als die op zijn kant ligt. OOk na een dag rijden, ook op zijn kop in de sloot (@Will_M >:) ) enz.

Duidelijk een ander gebruikers profiel dan de "gemiddelde" reizende motorrijder in dit topic.
De meeste rijders hier beperken zich tot ritjes in en om huis, in eigen land, naar Duitsland of een weekje door Europa.
Daarbij is het merendeel ook nog op het asfalt only gefocust.
De ene zeldzame koekenbakker die graag over zamdpaden, door de blubber, over de snelweg, door de Alpen, enz enz wil rijden en dat ook nog eens op 1 en de zelfde "zwitserszakmes" motor..
Tja dat is de uitzondering.

Maar nogmaals zou ik nu opnieuw gaan winkelen:
Nr1 de Tuareg

Beetje langdradig en hoog reclame gehalte maar dit kanaal zijn wel serieuze offroad avonturiers.

https://www.marktplaats.n...2-ex-demo-beschermbeugels
Vet ding hoor :Y
Tja.. inderdaad maar ja wat doe je er mee.
Nu heb ik die motor al gekocht, staat hier een Guzzi in de garage.
Waarop ik me prima vermaak maar na 2 jaar blijk ik toch meer op off-road gefocust te zijn.
Overigens ben ik toch wel erg blij met mijn Guzzi.
Anders was het waarschijnlijk de KTM 790 geworden, van de eerste serie. En dat schijnt nog al een hoofdpijn mootor te zijn voor wat betreft kinderziektes en de bijbehorende onbetrouwbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 09-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://superbike-news.co.uk/wp-content/uploads/2022/11/2023-Honda-CL500-05.jpg

https://nieuwsmotor.nl/mo...65-nieuw-2023-honda-cl500

Ik vind 'm leuk, hoewel ik er nog niet helemaal over uit ben qua uitlaat. Uitlaatwrap, bar ends en een andere einddemper en wat mij betreft good to go.

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 09-11-2022 14:00 . Reden: Ik krijg het plaatje alleen in een rare verhouding te zien? ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:41:
Om van zo een 690 een beetje een "reis machine" te maken moet er nog flink wat geld tegen aan:
Die pakt het wel erg grondig aan! Maar een deel van de zaken moet je bij elke motor wel doen natuurlijk, zoals een skidplate, extra radiator bescherming enzovoorts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:13
Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:41:

Als ik een of andere Engelsman (wonend in the USA) moet geloven is zijn keuze voor round the world trips:
2013 - 2016 KTM 500 EXC 6 days
De man die dat beweerd: Round the world Paul https://rtwpaul.com

Hij is wel van de slow travel, meestal nog geen 100km per dag.
En een ander uitgangs punt van hem: hij reist solo, daarbij moet hij zijn motor makkelijk kunnen optillen als die op zijn kant ligt. OOk na een dag rijden, ook op zijn kop in de sloot (@Will_M >:) ) enz.

Duidelijk een ander gebruikers profiel dan de "gemiddelde" reizende motorrijder in dit topic.
De meeste rijders hier beperken zich tot ritjes in en om huis, in eigen land, naar Duitsland of een weekje door Europa.
Daarbij is het merendeel ook nog op het asfalt only gefocust.
De ene zeldzame koekenbakker die graag over zamdpaden, door de blubber, over de snelweg, door de Alpen, enz enz wil rijden en dat ook nog eens op 1 en de zelfde "zwitserszakmes" motor..
Tja dat is de uitzondering.

Maar nogmaals zou ik nu opnieuw gaan winkelen:
Nr1 de Tuareg
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 First Impressions - Motorcycle Adventure]
Beetje langdradig en hoog reclame gehalte maar dit kanaal zijn wel serieuze offroad avonturiers.

https://www.marktplaats.n...2-ex-demo-beschermbeugels
Vet ding hoor :Y

[...]

Tja.. inderdaad maar ja wat doe je er mee.
Nu heb ik die motor al gekocht, staat hier een Guzzi in de garage.
Waarop ik me prima vermaak maar na 2 jaar blijk ik toch meer op off-road gefocust te zijn.
Overigens ben ik toch wel erg blij met mijn Guzzi.
Anders was het waarschijnlijk de KTM 790 geworden, van de eerste serie. En dat schijnt nog al een hoofdpijn mootor te zijn voor wat betreft kinderziektes en de bijbehorende onbetrouwbaarheid.
Voor mij hangt het antwoord op de vraag 'welke motor' vooral af van 'wat ga je ermee doen en hoe?'.

Als je - zoals jij - echt wilt richten op het offroad rijden kan het eigenlijk niet licht genoeg zijn in mijn visie. Het liefste zou je dan inderdaad een KTM Enduro willen (115kg +/-). Maar daar is echt flinke stukken mee rijden dan weer moeilijk, al laat zo'n PaulRTW zien dat het wel kan.

Als we de gewichten naast elkaar zetten (wet) ziet het er zo uit (zonder accesoires)

Moto Guzzi V85 = 229kg
Aprilia Tuareg = 204kg (-25kg)
KTM 690 = 159 kg (-70kg)
KTM 500 EXC = 115 kg (-114kg)

Dan zie je volgens mij dat de stap van de V85 naar een Tuareg relatief klein is. De echte grote stap in gewicht is de 690/701.

Het kan in ieder geval geen kwaad om er eens een rondje op te rijden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@roda_djavulen ik heb een luchtgekoelde Moto Guzzi.
Geen radiator om te beschermen dus :P
Een skidplate zat/zit er ook al onder.

Maar je hebt wel gelijk hoor.
9 van 10 motoren is de vering niet echt geschikt voor zwaarder gebruik.
Ik heb voor en achter nu ook Hyperpro op mijn Guzzi zitten, ben al weer 1000 euro verder.
Verder heb ik nog aangepakt:
Bevestigings plaat voor topkoffer + die topkoffer
Barkbuster handkappen
Montage steun voor tomtom
Andere (noppen) banden
Valbeugels
Zelf gemaakte bagage tas ophang beugels
Decat y-pijp in uitlaat.

Denk dat ook als ik nu iets anders zou kopen, zeg die Tuareg.
Dan moet daar ook weer van alles aan aangepast worden, eigen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Vrijdag schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:59:
https://nieuwsmotor.nl/mo...65-nieuw-2023-honda-cl500

Ik vind 'm leuk, hoewel ik er nog niet helemaal over uit ben qua uitlaat. Uitlaatwrap, bar ends en een andere einddemper en wat mij betreft good to go.
De motor zelf lijkt best klein en dan lijkt die kolossale uitlaat helemaal flink overdreven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Over een paar jaar hoop ik alles hier op orde te hebben en dan kan ik ook weer een motor gaan kopen.
Aangezien ik er laatst achter kwam dat ik sinds kort op ongeveer 2 km van een TET route woon 8) , gaat dat dus iets van een T700 worden of iets in die geest.
Ik moet maar eens doorwerken... |:(

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Bommes Maar dat is (vind ik dan toch) ook een onderdeel van de pret, de motor meer eigen te maken door hem aan te passen, upgraden enzovoorts.

Geen radiator is wel een voordeel, alles wat er niet op zit kan niet kapot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Oehhhhh, zaterdag wordt het wel een erg mooi dagje zo te zien. Waarschijnlijk dan eens een keertje met mijn broertje een beetje touren. Ben er nog niet uit of we gewoon gaan freewheelen (hij zou wel graag wat dijkjes willen pakken) of dat ik een route ga inladen en die ga rijden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Laten we de DR serie van Suzuki niet vergeten. Zijn wat oudere fietsen, maar qua reparaties volgens mij goed te doen als je ook in wat minder moderne landen rijdt.
Mij lijkt de drz400 nog steeds een toffe fiets voor crossen hier om de hoek over de TET routes. Jammer dat ze steeds schaarser en dus duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ja ze zijn er zeker nog wel maar inderdaad schaars.
Zeker de offroad versie, in SM uitvoering komen ze wat vaker voorbij.
Complete Suzuki DRZ 400 S geheel in vakantie uitvoering!
€ 4.950,00

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Vind de prijzen wel echt bizar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:31:
Ja ze zijn er zeker nog wel maar inderdaad schaars.
Zeker de offroad versie, in SM uitvoering komen ze wat vaker voorbij.
Complete Suzuki DRZ 400 S geheel in vakantie uitvoering!
€ 4.950,00

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Vind de prijzen wel echt bizar..
Die is dan ook wel goed compleet. Ik lees nu even goed mee, ben wel benieuwd naar dit soort motoren. Zit te kijken naar een Cb500x maar doe wel inspiratie op zo.

Daarnaast, over 16 dagen AVD, fingers crossed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Ook meer cross en minder allroad die ik vaak wel tof vind qua looks.
Geen enkel idee hoe dit is qua betrouwbaarheid en verkrijgbaarheid van onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Verwijderd je gewenste gebruik bepaald of een motor dat voor geschikt is.
Indien je af en toe stevig bospad of veldweg will kunnen rijden voldoet en CB500X best wel.
Wordt het wat extremer mis je toch wel bodem vrijheid en veerweg. Je kunt zo een ding wel fors aanpassen dat het meer offroad geschikt wordt maar de vraag is of je dat er voor over hebt.

Het is volgens mij wel een fijne allrounder om mee te beginnen.
Er was in dit topic iemand die er eentje had dacht ik..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:52:
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Ook meer cross en minder allroad die ik vaak wel tof vind qua looks.
Geen enkel idee hoe dit is qua betrouwbaarheid en verkrijgbaarheid van onderdelen.
Schijnt nogal een zeldzaam ding te zijn, met zwaar onderbemeten vering, dacht zelfs iets met een onmogelijke lucht vering ding? Of dat was de 650 X
Net zo zeldzaam, beide een behoorlijke flop geweest voor BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:52:
@Verwijderd je gewenste gebruik bepaald of een motor dat voor geschikt is.
Indien je af en toe stevig bospad of veldweg will kunnen rijden voldoet en CB500X best wel.
Wordt het wat extremer mis je toch wel bodem vrijheid en veerweg. Je kunt zo een ding wel fors aanpassen dat het meer offroad geschikt wordt maar de vraag is of je dat er voor over hebt.

Het is volgens mij wel een fijne allrounder om mee te beginnen.
Er was in dit topic iemand die er eentje had dacht ik..??
Jup, ben alvast een beetje aan het verkennen. Vind zelf in het begin vooral de zithouding het belangrijkst, ben namelijk wel redelijk lang. Als blijkt dat de motor niet past bij m’n gebruik ruil ik m wel in. Heb de week na m’n examen de mogelijkheid om vrij te nemen en lekker proefrijden gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:59:
[...]

De motor zelf lijkt best klein en dan lijkt die kolossale uitlaat helemaal flink overdreven.
Ja, het is inderdaad een vrij kleine motor. Is hetzelfde platform als de Rebel. Kleinere uitlaat zal 'm beter staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
Vandaag nog even een klein rondje op een CRF1000L Africa Twin gereden die de verkoop in gaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/lightbox/big/honda-cfr1000l-africa-twin-_31309_1.jpg
Rijdt toch ook wel erg lekker en wendbaar, maar ook boven mijn budget.

Sowieso gaat er voorlopig geen andere komen, dan zou de Buell nu het veld moeten ruimen ( en daar ga ik WEER spijt van krijgen, net als 12 jaar geleden)
En het spaargeld gaat nu even op aan investeringen aan het huis.
Heb enkele maanden terug serieus naar een Moto Morini X-Cape gekeken. Ook naar de Benelli TRK502 maar die leek me weer net te licht.
Ja het is en blijft chinees maar de tests waren best positief. Als ze over een jaar of 2 nog steeds goed te boek staan en de 2e handsjes leuk geprijsd zijn misschien.

En vandaag is natuurlijk de nieuwe TRK800 gepresenteerd :
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2022/11/2023-Benelli-TRK-800-00.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 09-11-2022 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:40:
[...]

Wat hierboven al gezegd werd, dat valt nog reuze mee. Levering van onderdelen, ik denk dat met de huidige markt de kleine merken toch al snel in het nadeel zijn. Grotere jongens hebben gewoon meer vingers in de pap bij leveranciers. Die krijgen makkelijker leveringen los dan kleintjes. (zo hebben wij vanuit ons bedrijf ook kleine leveranciers van ons aan materiaal geholpen.)

Nadeel is ook vaak dat je creature comforts gaat inleveren. Cruise control, ABS en goede comfort zijn toch wel fijn als je ook veel op het asfalt rijd.

Neem het gewicht nadeel wel voor lief voorlopig, eerst maar eens budget creëren voor een allroad training.
* A13X huilt in verbouwing ;w

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Iemand hier die de Scorpion Exo Com heeft op zijn Scorpion helm? Ik zie alleen maar gemengde reviews. Heb een Scorpion Exo 520 Air helm waar die mooi in past.

Maar zit ook te kijken naar een Cardo Freecom 4x maarja dan heb je zo'n lelijke bult op je helm....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
Ben voorstander van niet merk gebonden headsets.
Meestal beter en meer functies en zelfs goedkoper. Maar vooral als je van helm wisselt kun je hem meenemen. Waar dat bij merkgebonden vaak iedere 2 jaar de aansluiting weer wijzigt en je dus ook een nieuwe headset moet.
Heb zelf dan ook nog eens 2 helmen dus kan mijn Sena s10 ook overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Jeanke117 ik ben het eensch met @harley.
Bij voorkeur universele headset, wisselaar tussen helmen, al dan niet bij keuze voor een andere helm voor het einde van de levensduur van je headset.

• DrivinUCrazy
Ook mee eens. Ik heb een ingebouwde headset gehad van Schuberth, toen dit nog geleverd werd door Cardo. De intercom in de nekkraag. Daar bleken nog ontwerpfouten in te zitten ook nog waardoor de levensduur beperkt was. Zelf weten te repareren, tot 3 keer toe.

Sindsdien wil ik alleen nog een universele intercom. En of die dan van Sena is of Cardo zal me een zorg zijn, maar in ieder geval niet helmspecifiek.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:39
Jeanke117 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:38:
Iemand hier die de Scorpion Exo Com heeft op zijn Scorpion helm? Ik zie alleen maar gemengde reviews. Heb een Scorpion Exo 520 Air helm waar die mooi in past.

Maar zit ook te kijken naar een Cardo Freecom 4x maarja dan heb je zo'n lelijke bult op je helm....
Je kan ook naar reviews van Uclear kijken, want die Scorpion is onderhuids een Uclear.
Heb zelf een oude AMP Pro en ik vind m geweldig. M'n vader en een vriend hebben een nog oudere HBC200 en die zijn er ook prima over te spreken, gaan al een jaar of 10 mee.

Bediening gebeurt met slechts 3 knoppen, dat vraagt soms gewenning en na de winter is het weer even vogelen hoe je bij Google Assistant komt, maar het geluid en de batterijduur is goed, je bent helder verstaanbaar voor de andere kant van de lijn (met 120 gewoon verstaanbaar).

Mijn oude Amp Go had helaas een loszittende usb-connector, maar dit is onder garantie vervangen en is met USB-C verholpen. Verder, houd even in je achterhoofd dat je wel vast zit aan dezelfde helm (en dit soort producten meer dan eens op korte termijn gecanceld worden), maar het feit dat het geintegreerd is is wel fijn.

Oh, het Air systeem is goud in zo'n Scorpion, werkt hier na 4 jaar ook nog goed 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

Herman

FP ProMod
Best veel nieuwe modellen die op dit moment worden gepresenteerd. Maakt de keuze niet eenvoudiger :S

Suzuki GSX-8S:
Afbeeldingslocatie: https://www.suzuki.nl/images/RWLdF1jbsuq4c6umZeTv-XtWSLI=/2966/width-740/Suzuki_GSX800RQM3_action_92.jpg

Nu heeft Suzuki ook een paralleltwin met een krukas die een V-twin 'gevoel' moet geven.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:42
Herman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:33:
Best veel nieuwe modellen die op dit moment worden gepresenteerd. Maakt de keuze niet eenvoudiger :S

Suzuki GSX-8S:
[Afbeelding]

Nu heeft Suzuki ook een paralleltwin met een krukas die een V-twin 'gevoel' moet geven.
Ik kan echt nog niet wennen aan de trend met die kleine koplampjes zoals deze en de MT-07. Vind ik die modern retro trend toch een stuk mooier met de grote ronde koplampen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
Wat een geld (€7450) nog voor een fiets die al relatief op leeftijd is en best wat kilometers heeft gereden:
https://munsters-motoren....800-gs-adventure-m1459143

Maar wel echt een dik ding, volledig aangepast aan offroad rijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.qonnex.nl/media/motoren/1024x768/1459143.jpg

Bijzonder en compleet ding :Y O+
Volgens mij rijd dat wel echt super op de TET en kun je ook nog makkelijk in een dagje snelweg naar het zuiden van Frankrijk blaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 10-11-2022 20:53 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:41
(jarig!)
Iemand interesse in een GIVI Monokey plaat ter bevestiging topkoffer? Gratis af te halen in Heeze (of evt tegen verzendkosten over te nemen).

De koffer hebben we verkocht, echter had diegene geen interesse in de plaat zelf (was al voorzien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGz7VAXOb0H14TujTKXTTbs2iNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQrAJnjLwhVhzoq1q6T1YHpT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDFfPPa9mFfUTNLb-Rl9rGOc1pk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeY0gdaWhGRvwE0jckvOwuo1.jpg?f=fotoalbum_tile

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:54:
Wat een geld (€7450) nog voor een fiets die al relatief op leeftijd is en best wat kilometers heeft gereden:
Best wel, maar die extra's zijn ook niet van de goedkoopste categorie. Dikke Exel velgen, vering voor en achter, en die grote tank is ook niet gratis volgens mij...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag de bike even gecleand. Staat er weer een stuk beter bij na 3300km zonder schoonmaken, veel regen en veel bugs. Morgen richting Eden/Mirimbula, zondag door naar Sydney :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HefWRDk2J7sibwzF-Xz_kselHcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKj35USy8EQRryOfNzBJ8jdL.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
mphilipp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:45:
[...]

Best wel, maar die extra's zijn ook niet van de goedkoopste categorie. Dikke Exel velgen, vering voor en achter, en die grote tank is ook niet gratis volgens mij...
Maar die KM-stand, pfoe. Ik zou dat toch teveel vinden voor zo'n prijs.
Maar zeker een mooi apparaat zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:45:
Ik heb laatst de prijs opgevraagd om mijn voor wiel aan te passen.
Nu 19inch omspaken naar 21inch.
Met originele naaf + schijf. Nieuwe op maat gemaakte spaken, 21 inch Excel velg: € 319,-
Dat vond ik best wel mee vallen eigenlijk.
En die grote tank, je hebt al zo veel gewicht best hoog zitten, ik vind het geen toegevoegde waarde.
Als ik offroad ga rijden gooi ik er meestal maar 10 liter in, meer dan genoeg om je een flinke tijd te vermaken.
De enorme Touratech stikkers vind ik juist echt niets toevoegen. Hipster merk.. >:)
roda_djavulen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
Denk wel dat het ding beter is bij gehouden en meer dan goed onderhouden is dan menig andere motor.
Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het nog wel makkelijk het dubbele aan km's kan draaien.
Neemt niet weg dat als je nu iets koopt met deze kmstand je dat doet om het op te rijden.
Verkoop over een paar jaar met dik een ton er op zal de prijs zeer zeker heeeel ver laten dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 12:08

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

roda_djavulen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:38:
[...]

Ik weet er nog een te staan met een maagdelijke km-stand; 0 KM op de teller; Een Hyosung GT650R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU_w-VoxbyboR-Cgt8L8fTNRo7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAPUNILoQLicWLRb4IM2ibao.jpg?f=fotoalbum_large

Bouwjaar is Juni 2005, Voor het eerst op kenteken gezet April 2021. Nog nooit mee gereden.

De motor komt uit de inventaris van een lokale motorzaak welke opgeheven is ivm pensioen van de eigenaar en geen opvolging. (HR Motors Beringe)

Als ik me niet vergis mag deze weg voor €3200,-

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:58:
[...]
En die grote tank, je hebt al zo veel gewicht best hoog zitten, ik vind het geen toegevoegde waarde.
Als ik offroad ga rijden gooi ik er meestal maar 10 liter in, meer dan genoeg om je een flinke tijd te vermaken.
De enorme Touratech stikkers vind ik juist echt niets toevoegen. Hipster merk.. >:)
Misschien is ie er verder mee op pad geweest dan een TET paadje... Dan kan een grote tank wel handig zijn. Maar dat weten we niet natuurlijk.

Maar ja...je gaat 'm toch niet kopen, dus we hoeven niemand te overtuigen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

Herman

FP ProMod
sjunnie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:08:
[...]

Ik weet er nog een te staan met een maagdelijke km-stand; 0 KM op de teller; Een Hyosung GT650R

[Afbeelding]

Bouwjaar is Juni 2005, Voor het eerst op kenteken gezet April 2021. Nog nooit mee gereden.

De motor komt uit de inventaris van een lokale motorzaak welke opgeheven is ivm pensioen van de eigenaar en geen opvolging. (HR Motors Beringe)

Als ik me niet vergis mag deze weg voor €3200,-
Zou er nog fabrieksgarantie op zitten? :P

Ik heb in het verleden ook nog even gekeken naar Hyosung. Dat model heeft (bij mijn weten) nog carburateurs en geen injectie. De vraag is of je dat nog wilt. Daarnaast heb ik een beetje mijn twijfels bij dat model. Ik ben nog geen motor van dat type tegengekomen met een hoge kilometerstand. (Zegt niet alles, maar is voor mij wel een indicatie :) )

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Herman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:02:
[...]

Zou er nog fabrieksgarantie op zitten? :P

Ik heb in het verleden ook nog even gekeken naar Hyosung. Dat model heeft (bij mijn weten) nog carburateurs en geen injectie. De vraag is of je dat nog wilt. Daarnaast heb ik een beetje mijn twijfels bij dat model. Ik ben nog geen motor van dat type tegengekomen met een hoge kilometerstand. (Zegt niet alles, maar is voor mij wel een indicatie :) )
Er was geloof ik een dingetje met de cylinderkoppen.. iets met scheurtjes bij de klepzitting oid...
Zou destijds onder garantie gerepareerd worden.Het is een beetje een SV650 kloon geloof ik...
Het was geen verkoopsucces inderdaad

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56
Was net even bij Lowlands biker store in Zwolle.
https://www.lowlandsbikerstore.nl/
Daar stond toch wel een erg bekend voorkomende Royal Enfield 🤫

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya9hPSy-529vwwS2Hk2kzQ5OpwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vstewa17JPenGl1SHDiVxkf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCMuaXijAEyUQLjfbv694ps_y30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YC9NVH051sQH6J0sWFzKYb7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Na vorig jaar Oost-Europa onveilig te hebben gemaakt hebben we dit jaar Marokko en Spanje bezocht. Onwijs gaaf, vooral Marokko. Spanje ook leuk, maar de TET langs de Med is te grimmig voor ons met volgeladen T7’s.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xnue-4t9oEmxWfaLtUe0qKZbK5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CJImpWrPXBtG0wVuAm63cAN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL5uZJS4WbU94qBLuexLWCsr82o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9Mk8hmgSbXPD8yqN2Y23kkU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC88VM0cSMpfL49DLaozRdr5ayA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeOd4YlZXR07aQ114sdy2Vx1.jpg?f=fotoalbum_large

It's dogged that does it

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:02
Vanmiddag op weg naar huis zag de lucht er echt fantastisch uit. Moest echt ff stoppen en plaatje maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-a922N9PYjnNGGwL3k0AiuxQvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abRqyQoOaMdDedk8Cfo3SWuc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
harley schreef op donderdag 10 november 2022 @ 07:39:
Ben voorstander van niet merk gebonden headsets.
Meestal beter en meer functies en zelfs goedkoper. Maar vooral als je van helm wisselt kun je hem meenemen. Waar dat bij merkgebonden vaak iedere 2 jaar de aansluiting weer wijzigt en je dus ook een nieuwe headset moet.
Heb zelf dan ook nog eens 2 helmen dus kan mijn Sena s10 ook overzetten.
Ja klopt daar heb je een punt. Door de slechtere reviews van de Scorpion variant, heb ik net de Cardo Freecom 4x gekocht. We zullen zien hoe goed de muziekkwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn motor (Honda Africa Twin CRF1100 uit 2022) is gisteren of eergisteren gestolen vanuit een afgeschermde parkeergarage onder mijn appartement :-(

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:02
Geen camera bewaking daar? Wat ruk zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Das niks minder dan ronduit klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blue-eagle schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:13:
Mijn motor (Honda Africa Twin CRF1100 uit 2022) is gisteren of eergisteren gestolen vanuit een afgeschermde parkeergarage onder mijn appartement :-(

Daar mag je best boos over zijn hoor. Heel boos zelfs. Moordlustig is ook OK in mijn ogen.

Helaas is een parkeergarage onder een appartementencomplex een soort tegenstelling: aan de ene kant veiliger want geen langslopend volk (dus niemand ziet wat jij er neer zet), aan de andere kant onveiliger want zodra er iemand binnen is, heeft hij/zij vrij spel.

Je hebt één mazzeltje: je motor is/was heel nieuw. Dus je krijgt een waarde uitgekeerd waarmee je dezelfde motor nieuw kan bestellen. Het is mega kut dat je in de tussentijd niet rijden kan, maar onder aan de streep word je er niet (veel) slechter van. Als je een wat oudere, maar volledig vertroetelde motor hebt... oh dan ben je echt de lul als ie gestolen wordt: dagwaarde blijft laag, maar wat je erin gestoken hebt (moeite of geld) is véél meer.

Gelukkig is het bijna winter.. dus zijn er bij dealers misschien goeie deals te behalen en zal je in de tussentijd weinig rijden. Maakt het zeker niet leuker, maar een klein lichtpuntje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Blue-eagle schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:13:

:( de tering :(

Welke regio? Kans is vrij klein, maar misschien valt er wat te signaleren. Echt waardeloos dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:51:
[...]

Daar mag je best boos over zijn hoor. Heel boos zelfs. Moordlustig is ook OK in mijn ogen.
Het gaat een beetje in vlagen merk ik, boosheid, bedrogen, teleurstelling, mezelf onveilig voelen in mijn eigen woning, tot moordlustige ideëen. Maar vooral ook: wat zou ik hebben gedaan als ik de dieven had betrapt? Waarschijnlijk niks, maar pfoeh... je zou uit impuls actie willen ondernemen en ze trekken een mes of pistool...
Helaas is een parkeergarage onder een appartementencomplex een soort tegenstelling: aan de ene kant veiliger want geen langslopend volk (dus niemand ziet wat jij er neer zet), aan de andere kant onveiliger want zodra er iemand binnen is, heeft hij/zij vrij spel.
Het onveilige en bedrogen gevoel komt van het feit dat ik een waanbeeld van veiligheid had. De dure motor stond achter een hek waar je een afstandbediening voor nodig hebt. Schijnveiligheid blijkt nu, wat ook goed uit te leggen is, maar er is helder licht beneden. Er wonen veel mensen. Schrikt niks af?
Je hebt één mazzeltje: je motor is/was heel nieuw. Dus je krijgt een waarde uitgekeerd waarmee je dezelfde motor nieuw kan bestellen. Het is mega kut dat je in de tussentijd niet rijden kan, maar onder aan de streep word je er niet (veel) slechter van. Als je een wat oudere, maar volledig vertroetelde motor hebt... oh dan ben je echt de lul als ie gestolen wordt: dagwaarde blijft laag, maar wat je erin gestoken hebt (moeite of geld) is véél meer.
Hmm, ja ik moet de verzekering even nakijken op wat meeverzekerd is. Ik heb de motor voor grofweg €19.000 gekocht en er vervolgens €3500 bij laten bouwen (valbeugels, kappen, koffers).

Bijkomend probleem: Mijn dure Schuberth C5 helm met intercomsysteem zat in de zijkoffer, inclusief 3 paar handschoenen (zomer, lente, winter/regen). Die zijn ook wel en mogelijk niet meeverzekerd.

De schade zal vast meevallen, maar onder aan de streep gaat het me hoe dan ook geld kosten ben ik bang :-(
Gelukkig is het bijna winter.. dus zijn er bij dealers misschien goeie deals te behalen en zal je in de tussentijd weinig rijden. Maakt het zeker niet leuker, maar een klein lichtpuntje.
Ik was een all-weather rijder, vooral woon/werk-verkeer :) De motor was ook bedoeld daarvoor, ook in de winter. Alleen met sneeuw en ijs zou ik niet rijden. Handkappen, handvatverwarming, winddeflecties, hoog windscherm, dure motorkleding... ik deed dat voorheen ook vele jaren en was er op voorbereid :)

Zeker met een CRF zou rotweer goed te doen moeten zijn.

Maar nu gaat het OV worden naar kantoor. Kost me 1 tot 2 uur extra reistijd... ;(
Vrijdag schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:07:
[...]

:( de tering :(

Welke regio? Kans is vrij klein, maar misschien valt er wat te signaleren. Echt waardeloos dit :(
Amsterdam IJburg. Ik ga er vanuit dat hij linea-recta naar Polen is gereden in een busje en daar gestript is voor onderdelen...

[ Voor 6% gewijzigd door Blue-eagle op 11-11-2022 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blue-eagle schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:07:
[...]

Het gaat een beetje in vlagen merk ik, boosheid, bedrogen, teleurstelling, mezelf onveilig voelen in mijn eigen woning, tot moordlustige ideëen. Maar vooral ook: wat zou ik hebben gedaan als ik de dieven had betrapt? Waarschijnlijk niks, maar pfoeh... je zou uit impuls actie willen ondernemen en ze trekken een mes of pistool...

[...]

Het onveilige en bedrogen gevoel komt van het feit dat ik een waanbeeld van veiligheid had. De dure motor stond achter een hek waar je een afstandbediening voor nodig hebt. Schijnveiligheid blijkt nu, wat ook goed uit te leggen is, maar er is helder licht beneden. Er wonen veel mensen. Schrikt niks af?

[...]

Hmm, ja ik moet de verzekering even nakijken op wat meeverzekerd is. Ik heb de motor voor grofweg €19.000 gekocht en er vervolgens €3500 bij laten bouwen (valbeugels, kappen, koffers).

Bijkomend probleem: Mijn dure Schuberth C5 helm met intercomsysteem zat in de zijkoffer, inclusief 3 paar handschoenen (zomer, lente, winter/regen). Die zijn ook wel en mogelijk niet meeverzekerd.

De schade zal vast meevallen, maar onder aan de streep gaat het me hoe dan ook geld kosten ben ik bang :-(

[...]

Ik was een all-weather rijder, vooral woon/werk-verkeer :) De motor was ook bedoeld daarvoor, ook in de winter. Alleen met sneeuw en ijs zou ik niet rijden. Handkappen, handvatverwarming, winddeflecties, hoog windscherm, dure motorkleding... ik deed dat voorheen ook vele jaren en was er op voorbereid :)

Zeker met een CRF zou rotweer goed te doen moeten zijn.

Maar nu gaat het OV worden naar kantoor. Kost me 1 tot 2 uur extra reistijd... ;(

[...]

Amsterdam IJburg. Ik ga er vanuit dat hij linea-recta naar Polen is gereden in een busje en daar gestript is voor onderdelen...
Ja ik snap je volledig. Mijn eerste motor (een smetteloze SC59 Fireblade uit 2008 met nog geen 8k op de teller) was na 4 dagen in mijn bezit gestolen. Ik was er zo woedend over! Daarna hebben ze mijn BMW S1000RR ook nog proberen te jatten, en de Akrapovic uitlaat er 2x vanaf gejat, ondanks BMW alarm.

Het meest frustrerend is ook dat er geen echte oplossing is (behalve een prive garage) - ze weten je toch wel weer te vinden (niet alleen omdat ze je adres nu kennen, maar men ziet je toch ook een garage in rijden) en de tegenstelling van veilig/extreem onveilig blijft.

En wat je zegt over reactie: ik heb ook in mn badjas buiten gestaan toen mn alarm afging (en er inderdaad, zo zag ik achteraf) iemand zich met mn motor aan het 'bemoeien' was). Niet heel slim misschien.. maar ik ben gelukkig niet de kleinste en zie er ook niet zachtaardig uit. Lig daar zeker niet wakker over: de kans van betrappen is praktisch nul: je woont er dan wel bij, maar de relatieve afstand (hoe lang het je kost om er te komen) is nog altijd best groot. Wakker worden, (bad)jas aan, sleutels pakken, misschien een zaklamp (2D maglite is perfect) mee, afstand tot lift of trap, afstand van trap/lift tot je motor.. en ze zijn al weg. Of hebben zich verstopt achter de auto's, zuilen, wheelie bins, of wat er dan ook nog voor objecten staan.

Inmiddels ben ik verhuisd en staan mijn motoren in aangebouwde garage en is mijn terrein afgesloten dmv een poort. Ideaal, maar niet de kleinste stap die je nemen kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ai, da's niet in mijn buurt. En inderdaad, die is inmiddels waarschijnlijk al lang de grens over :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Indien niet te verhalen op je motor verzekering valt dit onder je inboedel verzekering.
Mits die parket ruimte onder je appartementencomplex daar bij in zit,??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:24:
[...]

Ja ik snap je volledig. Mijn eerste motor (een smetteloze SC59 Fireblade uit 2008 met nog geen 8k op de teller) was na 4 dagen in mijn bezit gestolen. Ik was er zo woedend over! Daarna hebben ze mijn BMW S1000RR ook nog proberen te jatten, en de Akrapovic uitlaat er 2x vanaf gejat, ondanks BMW alarm.
Om gek van te worden die verhalen. Ik bedenk me nu ook wel even voordat ik weer een motor ga kopen in mijn huidige situatie. Het is gewoon vragen om gestolen te worden schijnbaar.

Ik vraag me nu ook af of ik dit niet kan verhalen op de verhuurder die verantwoordelijk is voor de afscherming van de parkeerplekken. Er is inbraak gepleegd in de parkeergarage van de verhuurder, met grote schade tot (mijn) gevolg. Ik ben benieuwd hoe dat wettelijk zit... Ik ga daar maandag eens achteraan bellen met raadsmensen.
Het meest frustrerend is ook dat er geen echte oplossing is (behalve een prive garage) - ze weten je toch wel weer te vinden (niet alleen omdat ze je adres nu kennen, maar men ziet je toch ook een garage in rijden) en de tegenstelling van veilig/extreem onveilig blijft.
Het is hiervoor wel jarenlang goed gegaan met 2 veel goedkopere motoren. Een Harley van 7k euro en een Honda VFR1200F (niet bepaald gewild) voor ongeveer 8k. Dus misschien is het ook vraag en aanbod.

Mijn CRF was wel erg nieuw en erg compleet uitgerust... mogelijk gewoon heel erg gewild net over de grens.
En wat je zegt over reactie: ik heb ook in mn badjas buiten gestaan toen mn alarm afging (en er inderdaad, zo zag ik achteraf) iemand zich met mn motor aan het 'bemoeien' was). Niet heel slim misschien.. maar ik ben gelukkig niet de kleinste en zie er ook niet zachtaardig uit. Lig daar zeker niet wakker over: de kans van betrappen is praktisch nul: je woont er dan wel bij, maar de relatieve afstand (hoe lang het je kost om er te komen) is nog altijd best groot. Wakker worden, (bad)jas aan, sleutels pakken, misschien een zaklamp (2D maglite is perfect) mee, afstand tot lift of trap, afstand van trap/lift tot je motor.. en ze zijn al weg. Of hebben zich verstopt achter de auto's, zuilen, wheelie bins, of wat er dan ook nog voor objecten staan.

Inmiddels ben ik verhuisd en staan mijn motoren in aangebouwde garage en is mijn terrein afgesloten dmv een poort. Ideaal, maar niet de kleinste stap die je nemen kan ;)
Mja, ik wilde juist hier nog een paar jaartjes blijven wonen om te genieten van lage huurkosten, maar financieel kan ik best overwegen iets groter en motor-veilig te gaan wonen ook.
Bommes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:38:
[...]

Indien niet te verhalen op je motor verzekering valt dit onder je inboedel verzekering.
Mits die parket ruimte onder je appartementencomplex daar bij in zit,??
Dat is een goede! Ik ben benieuwd of ze daar in meegaan of dat een "gemeenschappelijke" garage daar net niet onder valt. Vast niet, maar ik ga d'r eens in de polisvoorwaarden naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Het lijkt erop dat de bekende maatregelen gewoon niet meer werken.

Schijfremslot: staaf door het wiel en links en rechts een mannetje.
Verlichting: geen enkel probleem. Met 4 man en ervaring is het binnen een minuut gepiept.
Camera’s of niet: allemaal hoodies op.

Bron: diefstal op camera vorig jaar in de straat rond middernacht. Men zet de motor een uurtje “koud” op een wat minder opvallende plek (maar wel gewoon vol in het licht) daarna komt er een busje en komen de 4 mannetjes uit hoeken en gaten weer tevoorschijn. De camera van een buurman die bereikbaar is, is vooraf gespot en vlak voor het event met een petje afgeschermd. Daarna weer keurig opgehaald.

Volgens de wijkagent (quote “Vooropgesteld dat ze met hun tengels van andermans spullen af moeten blijven”) was dit gewoon een uitnodiging tot diefstal. Motor op straat moet vastgezet worden, dat maakt het iets lastiger. Maar met goed gereedschap ook niet al te moeilijk.

Een busje midden in de nacht rijdend in een woonwijk wordt volgens hem geregeld gecontroleerd op inhoud en daar wordt niet zelden een geprepareerde laadruimte aangetroffen, al dan niet met motor.
Bekende methode in enkele grotere steden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13
Dit soort verhalen doet mij ook altijd weer schrikken! Heb op mijn ritje naar Frankrijk nog een extra slot gehaald maar thuis staat hij achter een hek altijd alleen op stuurslot + alarm (+ pitbull :P ). Extra slot ligt er nu ook om maar optillen en weg. Mijn verzekering is ook niet all risk, dat deed mijn verzekeraar niet! Ga toch maandag maar even rondbellen voor een andere verzekering!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Mijn Guzzi is wel allrisk verzekerd, heb een ART 4 schijfremslot en nog een ketting.
Meestal ben ik alleen het schijfremslot mee als ik op trip ga. Die ketting vind ik recht te zwaar en lomp om mee te zeulen.

In huis staat het ding niet eens op slot.
Garage is inpandig, dat wil niet zeggen dat ze niet binnen kunnen komen maar de deuren zijn behoorlijk geblokkeerd van binnen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Tracking device in je motor verstoppen kan helpen.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 02:12
[...]
.

Maar nu gaat het OV worden naar kantoor. Kost me 1 tot 2 uur extra reistijd...
Super super klote. Gore vuile ratten.

Ik snap dat het weer meer kosten is...maar een el cheapo pekelfietsie? Ouwe beemer ofzo met cardan, voor 5 tientjes handvatverwarming erop. Ben je in ieder geval je reistijd niet langer aan het maken..

https://www.marktplaats.n...bj-1990-inruilen-mogelijk

https://www.marktplaats.n...08044234-suzuki-gsx-f-600

https://www.marktplaats.n...87410921-suzuki-gsx-600-f

[ Voor 24% gewijzigd door FitTiv op 12-11-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SavageBrother schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:28:
Tracking device in je motor verstoppen kan helpen.
Om hem terug te halen, misschien. En dan moet de politie er ook maar tijd voor hebben, je gaat m niet in je eentje ophalen.

En de motor kan nog altijd gestolen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 19:27
@Blue-eagle Wat klote man! Ik hoop dat je via verzekering(en) ieg. genoeg bijelkaar krijgt om weer iets leuks terug te kopen.
En wat je zegt, de kans dat ie terug komt is nihil. Je leest het wel eens, op het BMW GS forum waar ik ook lid van ben stond een tijdje geleden een verhaal waar de motor na 3 maanden terug was gevonden.
Het kan dus wel, maar reken er niet op.

Wat mij heel lastig lijkt, wat nu? Je weet dat 'ze' weten dat er bij jou wat te halen viel.
Ga je toch weer voor een nieuwe? Of ga je voor een on-interessante pekel-fiets?

Ik weet niet wat ik zou doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Tracking is een idee inderdaad, maar bij het doen van mijn aangifte gaf de politie ook aan dat dit gewoon keiharde professionals zijn. Vaak gewoon mannetjes die dit op bestelling doen. Mijn motor stond gewoon op een lijst met aangeboden objecten, waarschijnlijk, en iemand gaat vandaag of morgen in Polen mijn motor ophalen voor een paar duizend Euro.

De professionals zijn prima in staat om GPS signalen te blokkeren. Een alarmsysteem zijn ze ook snel klaar mee. Mogelijk dat een Apple puck hulp kan bieden, maar dit zijn vaak geen dieven die met hun eigen smartphones op pad gaan; zéker geen iPhones.

Onopvallend klein busje, hoodies op, petjes eronder, geen electronica bij zich, geen identificatiepapieren bij zich, het signaal van de poort hacken, naar binnen rijden, 3 mannetjes tillen de motor het busje in, en weg is 'ie.

De CRF1100 uit 2022 zal mogelijk te vinden zijn ergens in het oostblok, of hij gaat door naar Africa, of ze strippen hem voor alle (nu nog praktisch nieuwe) onderdelen. Maar dat laatste is veel werk.

Ik heb deze nacht liggen fantaseren om zelf een busje te kopen zodat ik daar in kan slapen. En vervolgens een aantrekkelijke lokmotor achter dat busje te parkeren, en dan daar een paar maanden slapen zonder dat men mij van buiten uit kan zien. Vervolgens koop ik bij een Amsterdamse junk of dealer gewoon een pistool met ammo voor een paar duizend Euro's, en wacht ik op de dieven.

En echt, op dit moment zou ik er geen enkel probleem mee hebben om dit soort "mensen" gewoon zonder enige ceremonie een nekschot te geven.

Soms vraag ik me af hoe zwaar de straf zou zijn voor zo'n daad. Zou je alleen een tik op de vingers krijgen voor verboden wapenbezit? Ik zou het neerschieten van dit soort dieven 100% prima vinden. Soms wou ik dat ik nog in de VS woonde, en dan in Texas waar je dit recht ook echt hebt.

Natuurlijk mag dit niet, maar je mag wel fantaseren :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Vuikie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:13:
@Blue-eagle Wat klote man! Ik hoop dat je via verzekering(en) ieg. genoeg bijelkaar krijgt om weer iets leuks terug te kopen.
En wat je zegt, de kans dat ie terug komt is nihil. Je leest het wel eens, op het BMW GS forum waar ik ook lid van ben stond een tijdje geleden een verhaal waar de motor na 3 maanden terug was gevonden.
Het kan dus wel, maar reken er niet op.
Na 1 maand wordt de motor eigenaar van de verzekeraar, en zou ik een bedrag krijgen, ongetwijfeld de dagwaarde. Maargoed, misschien valt dat hoger uit als ik kan onderbouwen dat de dagwaarde flink is gestegen inmiddels (valbeugels, deflectoren, windscherm, bok, etc.) + inflatie :+

Ik ga er niet vanuit...
Wat mij heel lastig lijkt, wat nu? Je weet dat 'ze' weten dat er bij jou wat te halen viel.
Ga je toch weer voor een nieuwe? Of ga je voor een on-interessante pekel-fiets?

Ik weet niet wat ik zou doen...
Ik baal enorm en ik weet niet wat ik wil, nog. Voor woon/werk-verkeer is een motor onmisbaar omdat de reistijd anders erg vervelend is. Binnen de regio Amsterdam is dat op de fiets nog te doen (elektrische fiets kopen ofzo), maar ik werk soms ook buiten Amsterdam waar je met de fiets niet blij wordt.

En ik ben gewoon een fijne en luxe motor gewend nu... :-( En ik had plannen voor offroad cursussen. En ik had plannen voor lange toertochtjes. En ik had plannen om regelmatig met vrienden te gaan rijden.

Opnieuw een soortgelijke motor kopen betekent gewoon dat die ook over een tijdje gestolen gaat worden. Dat gun ik mezelf niet, maar dat gun ik ook de dieven niet.

Oprecht, ik zou ze met alle plezier ter wereld de hersenen uit hun hoofden schieten als ik ze kan betrappen, maar dat laat ik liever een fantasie. Ik ga wel kijken of ik iets kan verhalen op de verhuurder (want er is bij ze ingebroken en ik heb daardoor schade opgelopen), en onderdeel van mijn klacht gaat zijn dat zij voor mijn eigendommen geen veilige omgeving kunnen creëeren, en dat ik daardoor veel tijd en frustraties kwijt ben aan reistijd.

Dat laatste ga ik eens goed voor zitten met een advocaat die zich daar in wil vastbijten. Laat ze maar komen met een oplossing, zoals bewaakte camera's en een veiliger systeem voor het openen van die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Blue-eagle heb je een vaste parkeerplek? Kan je daar geen container neerzetten om de motor in te parkeren?

Pagina: 1 ... 444 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.