Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 443 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.532 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Bioflap schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:32:
[...]

Afgelopen weekend was inderdaad mooi om samen nog even een rondje te rijden! Hoeveel van de mensen hier hebben een partner die ook motor rijdt?

Die van mij neemt nu we de GSX-S1000 hebben alleen die nog maar mee. De Gladius is niet meer zo interessant :+
Mijn vriendin had eerder haar A dan mij.
Daardoor ben ik sneller overstag gegaan denk ik, we gaan ook nooit bij elkaar achterop dat wordt altijd ruzie ;(

• kneusteun
  • Nu online
SL65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:50:
Voor een Ducati ben ik opzoek naar deze connector. Weet iemand hoe deze witte connector heet? Ik lijkt dit niet los te kunnen bestellen.
[Afbeelding]
Denk dat als je de stekker vind je nog een tang van een paar honderd euro erbij mag bestellen ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:02
Dat valt wel mee. Ja, ik heb een (universele ;) ) tang, maar als die tang toevallig niet past kun je ook zelf de vleugeltjes dichtvouwen voor de mechanische verbinding, en daarna afsolderen voor de elektrische verbinding.

Je moet wel weten wat je doet inderdaad, en krimpen met de juiste tang is altijd beter en aan te raden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
SL65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:50:
Voor een Ducati ben ik opzoek naar deze connector. Weet iemand hoe deze witte connector heet? Ik lijkt dit niet los te kunnen bestellen.
[Afbeelding]
Ik heb dit eens gelezen over de Guzzi's. Wellicht is het dezelfde connector? Die is dan bij BMW te bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qttB_9BcTYiRstJQTOrtXbc_wMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p7UJu0Fk2vYPSUBfZdDDs0e4.png?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:49:
Dat valt wel mee. Ja, ik heb een (universele ;) ) tang, maar als die tang toevallig niet past kun je ook zelf de vleugeltjes dichtvouwen voor de mechanische verbinding, en daarna afsolderen voor de elektrische verbinding.

Je moet wel weten wat je doet inderdaad, en krimpen met de juiste tang is altijd beter en aan te raden.
sommigen hebben 4 vleugels en zijn nu niet zo eenvoudig te klemmen.
Ik heb hier voor verschillende soorten headers en stekkers tangen die je echt niet dicht krijgt met een random andere tang.
Maar het kan zijn dat deze inderdaad prima te doen is, vandaar alleen de headsup.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:52
Soms kan je ook (zoals bij BMW) een losse stekker kopen waar de bedrading al aan vast hangt, dan hoef je alleen nog maar de eindjes vast te solderen en krimpkousje overheen. Geen dure tangen voor nodig joh ;).

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:56:
[...]

sommigen hebben 4 vleugels en zijn nu niet zo eenvoudig te klemmen.
Ik heb hier voor verschillende soorten headers en stekkers tangen die je echt niet dicht krijgt met een random andere tang.
Maar het kan zijn dat deze inderdaad prima te doen is, vandaar alleen de headsup.
Deze krijg je met een relatief standaard W-krimp profiel wel dicht. :) Wel terechte opmerking hoor. Deutsch stekkers zoals vaak bij BMW worden gebruikt, zijn ook wel eens prutsen om ze netjes aan te krimpen, inderdaad doordat die 4 vleugeltjes dan wat dicht bij elkaar zitten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLhwUtwuReziGMc9nIXO1t5uwQI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cPVFExOXaxPmcHiTxYO7NrcI.png?f=user_large
also true ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FlyingLama
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-10 16:35
Kalevandaal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Hij staat met 29,5k te koop. Verkopende dealer gaf aan dat ze de 30k beurt zouden uitvoeren als ik hem zou kopen, en daarbij de slijtagedelen waar nodig vervangen.
Ik zal morgen wel even vragen wat ze exact willen gaan doen (als ik morgen wel door wil zetten)
En wat is het geworden?

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Zelden last van. Ik moet eerst de topkoffer op slot doen, en dan gaat sleutel gelijk in contact.
Maar als ik ff een rondje doe zonder koffers.. Ja dan helaas wel bekend.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-11 15:11
Bioflap schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:32:
[...]

Afgelopen weekend was inderdaad mooi om samen nog even een rondje te rijden! Hoeveel van de mensen hier hebben een partner die ook motor rijdt?

Die van mij neemt nu we de GSX-S1000 hebben alleen die nog maar mee. De Gladius is niet meer zo interessant :+
Mijn vrouw rijd ook motor, meer dan mij, ze rijd bijna dagelijks naar haar werk op de motor. Tegelijk gestart ook, we hebben samen rijlessen gevolgd enkele jaren terug.

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-10 18:22
Gisteren mijn motorrijbewijs gehaald! Volledig vermogen. Nu op zoek naar een geschikte motor. Ik ben into de ‘modern classics’, en heb inmiddels erg veel reviews bekeken van zowel de Triumph Street Twin, Street Scrambler, T100, etc. Toch ben ik erg enthousiast over en nieuwsgierig naar de Royal Enfield Interceptor 650. Iemand hier ervaringen mee? Wat vinden jullie er van?

Ik heb een proefrit gepland staan over twee weken.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
maxvij schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:23:
Gisteren mijn motorrijbewijs gehaald! Volledig vermogen. Nu op zoek naar een geschikte motor. Ik ben into de ‘modern classics’, en heb inmiddels erg veel reviews bekeken van zowel de Triumph Street Twin, Street Scrambler, T100, etc. Toch ben ik erg enthousiast over en nieuwsgierig naar de Royal Enfield Interceptor 650. Iemand hier ervaringen mee? Wat vinden jullie er van?

Allereerst gefeliciteerd! En heel goed dat je proefritjes gaat maken. Probeer te regelen dat je er minstens een dik uur op mag rijden en niet 20min ofzo.

Ik heb een keer een middag mogen rijden op de Interceptor 650 toen ik nog filmpjes maakte voor mijn YouTube kanaal. Ik vond het een erg solide motorfiets die fijn reed. Je merkte aan sommige dingen dat Japanse en Europese merken net wat verfijnder zijn, maar de motor had erg veel karakter. Het blijft een A2 motor, dus het vermogen blijft steken op 47pk en de Street Twin is daar ondertussen ruimschoots vandaan gegaan. Maar voor het geld van de Interceptor krijg je een meer dan prima motor en dan houd je nog een hoop centjes over vergeleken met de street twin!

Echter als ik nu zou mogen kiezen zou ik eerder voor een Street Twin gaan dan de Interceptor.. Toch net dat beetje hogere Triumph kwaliteit, net wat meer vermogen en net wat meer de modern in de term 'modern classic'.

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 02-11-2022 16:37 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile

Congrats, en vele veilige km's op vol vermogen gewenst ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• maxvij
Dank!
Echter als ik nu zou mogen kiezen zou ik eerder voor een Street Twin gaan dan de Interceptor.. Toch net dat beetje hogere Triumph kwaliteit, net wat meer vermogen en net wat meer de modern in de term 'modern classic'.
Dank voor je input! Ik was van plan om zo veel mogelijk te proefrijden, het duurt gelukkig toch nog even voor dat het motorseizoen echt begint. De verschillende Triumph's staan zeker op de lijst!

• maxvij
13art schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:36:
[...]

Congrats, en vele veilige km's op vol vermogen gewenst ;)
Hartstikke bedankt! Kan niet wachten :).

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
maxvij schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:42:
[...]

Dank!

[...]

Dank voor je input! Ik was van plan om zo veel mogelijk te proefrijden, het duurt gelukkig toch nog even voor dat het motorseizoen echt begint. De verschillende Triumph's staan zeker op de lijst!
Ik vind zelf de Moto Guzzi V7 ook erg gaaf om te zien als modern classic. Het dwars staande v-twin blok geeft het nog net wat meer karakter. De Kawasaki W800 kun je ook overwegen al is die meer een classic en niet zo zeer 'modern' meer :9

YouTube: MotorcycleGeek

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd! *O*

Die RE vind ik er ook wel tof uitzien. Lekker basic en retro :) Misschien is de Z650RS ook wel wat voor je? Hoewel ik die uitlaatbak eronder dan weer niet vind passen. De W800 is ook wel lekker retro trouwens. Wat is je budget ongeveer?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

https://www.msn.com/nl-nl...-sterrenbeeld/ss-AA13vIkf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4v2FrPs3riz8dl278cACJOxHc98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEPLGbe6xNBtHcF7rqnvfYyq.jpg?f=fotoalbum_large

Het klopt 8) Bedankt @Grubeater

....oké, wie is Vissen? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

Fuelke

Forza Ferrari

@Vrijdag Ik kom aan de Ducati Panigale :+

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Geboekt :D
Weekend Ticket: Early Bird × 1
ABR FESTIVAL 2023 TICKETS
23 June 2023 - 25 June 2023
Ragley Hall
Alcester, B49 5NJ United Kingdom

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 18:13
Kunnen wij niet ruilen? Heb liever de panigale dan de K1600 :P

Gamertag: timmie271

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
ToolkiT schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:23:
Geboekt :D
Weekend Ticket: Early Bird × 1
ABR FESTIVAL 2023 TICKETS
23 June 2023 - 25 June 2023
Ragley Hall
Alcester, B49 5NJ United Kingdom
Hoe ga jij? Trein of boot?
Qua tijd maakt het niet veel uit, maar die prijzen van Stenaline en consorten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJa5qmxfFo3GRRk_TzVYBe9xUt0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qif6GtAWLhweBa4k2JTlvNqU.jpg?f=user_large

• timmie271
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:45:
[...]

[Afbeelding]
Boot is vast niet nodig :+

• Source90
Ferry, boot.
Potato, potato :D

vertrek: 22:00 // aankomst: 06:30
Klein pis stukje 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 02-11-2022 21:14 ]

• timmie271
Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:14:
[...]

Ferry, boot.

Klein pis stukje 8)7
Hij woont al aan de andere kant van de sloot :P :+

Sorry, heb voorkennis _O-

Maar dan kun je wel beter de trein nemen ja met zo'n lange vaartijd -O- -O-

[ Voor 12% gewijzigd door timmie271 op 02-11-2022 21:27 ]

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
maxvij schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:42:

Het motorseizoen is nog niet geëindigd hoor ;) Stoppen met rijden voor de winter is een keus, geen moeten..

Maar gefeliciteerd en welkom bij de club.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:28

A13X

Dude

@s006110 lekker bezig! :D

Awesome

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:13

_Apache_

For life.

Aan de motorrijder die vanmorgen op de A12 naast zijn motor stond. Vlak voor het Gouwe aquaduct, op de tripleerstrook (naast de linkerbaan).

Je keek zelf ook niet heel blij maar stond op je eigen benen, hopelijk ben met alleen schrik vrijgekomen.

De motor lag in de kreukels. Van achter nog half onder een auto, voorkant helemaal verbrijzelt.
In de flits die ik voorbij reed leek het iets van een BMW R1200RT te zijn, jong model. Maar daar was weinig meer van over.

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 03-11-2022 09:44 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Zo zie je maar weer dat een VFR een echte allrounder is 💪🏼

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:45:
[...]

[Afbeelding]
Het is ongeveer een uurtje van mijn huis vandaan dus geen boot nodig ;)

Source90 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:14:
[...]

Ferry, boot.

Klein pis stukje 8)7
Ze varen snacht wat langzamer om brandstof te besparen..

Toevallig was ik vorige week op de brug van de ferry (mijn neef werkt aan boord) en kon het de kaptitein vragen :)
De dagboot is iets sneller, maar zou in theorie nog sneller kunnen.. voordeel van de dagboot is dat je niet verplicht een hut nodig hebt en dat scheelt met een gezin al gauw £100..

Maar qua comfort is de nachtboot wel de fijnste manier.. de tunnel is ook erg goed, maar dan moet je wel eerst een stuk naar het zuiden.. dus woon je in het zuiden van het land (of Belgie) is dat de manier die ik zou doen.. maar woon je in groningen dan is de boot bijna net zo rendabel..

Maar alle manieren van het kanaal over gaan zijn erg duur geworden afgelopen jaren..
Vroeger kocht ik voor £390 een 10rittenkaart voor de tunnel.. nu was ik £150 voor een enkeltje kwijt :X

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 19:18

botoo

💀 too old to die young

Altijd een beetje een gokje als je iets besteld bij Ali: krijg je het binnen en zo ja, wanneer, is het hetgeen wat je hebt besteld en meer variabelen.
Gisteren mijn koplamp ontvangen, 10 dagen sneller dan beloofd, maar het is een heel ander model. Zoeken op de Ali site leert dat dit model goedkoper word aangeboden door andere resellers maar je weet nooit of dat ook werkelijk hetzelfde model is aangezien alle Ali's dezelfde foto's gebruiken die vaak 100% geripped zijn van bv een merk uit de US. Dispuut ingeschoten en daar is al weer op gereageerd, dispuut valid verklaard en ik mag het terugsturen voor volledige refund (duh) of ik krijg de helft van de prijs terug.

Inmiddels de verkeerde lamp toch gemonteerd, ik had 'm al op het verlanglijstje staan omdat ik 'm best mooi en apart vond maar toch voor de andere gekozen. Na montage blijkt het een prachtig scherp en helder lichtbeeld te geven en de lamp ziet er ook nog eens heel gaaf uit. Ik ben er blij mee, begin me bijna een beetje schuldig te voelen dat ze me nu geld gaan terugbetalen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HZoV5x0dqn-KwTLwNEaYbW8_gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fv4LNn10oY4FXDRgWuoMRA6z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQyy1bPZ3PIX36fXvpaJ3qCTsXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHxyd3TN4zwy8TDkoPRVsXOC.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

4x2

lộn xộn quá

Moeten ze maar opsturen wat je besteld hebt.
Ben op die manier ook per ongeluk aan een extra schijf voor mn msx gekomen.

En soms gaat het echt mis en ben je wat geld kwijt voor zooi, onderdeel van het spelletje en maakt het, in mijn ogen, ook wel leuk.

leeg

• DrivinUCrazy
Aan alle motorrijders: blijf aan het verkeerslicht zélf opletten. Ook als je groen krijgt, want niet iedereen houdt zich netjes aan de kleuren.

Zondag een ronde gereden, waarbij we 's morgens bijna van de sokken werden gereden door een dame in een Mini die haar versgebakken broodjes niet wilde laten afkoelen. Het is dat we haar zagen aankomen, maar dat scheelde al niet veel. Dat ging goed, dus dat schud je makkelijk van je af.

Maandagochtend op weg naar het werk ging het echter wél fout. Ik zat in de auto, en stond vooraan bij het verkeerslicht. Aan de overkant stopt een politiemotor want die had net als ik rood. Ook hij staat als eerste aan de stopstreep. De kruisende banen zijn een provinciale weg waar 80 mag worden gereden.
De agent krijgt groen, en trekt op, niet eens heel sportief. Op de provinciale weg rijdt er echter een auto door rood en klapt vol op de zijkant van de motor. Naar mijn inschatting heeft de auto niet eens geremd...
De motor wordt de kruising over gelanceerd, de agent wordt van de motor af gekatapulteerd en landt ruim 3 rijbanen (10m) verderop.

Goed, alle reacties van iedereen terzijde; iedereen reageert anders op een dergelijke situatie. Geen verwijten van mijn kant. Alleen de mensen die alsnog gaan proberen te passeren, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Doe iets nuttigs, of houd je gemak en maak plaats tot de hulpdiensten er zijn en de controle overnemen!

Nadat alles en iedereen tot stilstand is gekomen, heb ik mijn auto midden op de kruising gezet ter afscherming en heb de hulpdiensten gebeld. De eerste triage leek er op dat het relatief goed ging met de agent. Hij was aanspreekbaar, geen open wonden zichtbaar. Een andere omstander verzamelde intussen de spullen (wapens) van de agent. Ondanks de professionaliteit van de man, wil hij alsnog opstaan. Het kost wat overredingskracht, maar hij blijft uiteindelijk liggen. Klaagt over pijn in zijn voet en rug.
Ik word doorverbonden met de ambulance die al een melding hadden gekregen (waarschijnlijk het SOS systeem van de motor?), om de triage te doen terwijl ze onderweg zijn.

De ambulance wordt gehinderd door vaststaand verkeer. Deze komt tegen het verkeer in aanrijden; wij houden het verkeer tegen om een tweede ongeluk te vermijden. Dat ging gelukkig allemaal goed.
Ik draag de agent over aan de zorgen van de ambulanciers. Info-overdracht hadden we telefonisch al gedaan, dus dat ging vlot.
Vervolgens komt de politie met 2 wagens aan rijden, en ik haal mijn auto van het kruispunt af zodat zij dat kunnen overnemen. Een toevallig passerende verkeersregelaar neemt het kruispunt voor zijn rekening, terwijl de politie met getuigenverklaringen begint. Na een eerste verklaring, mag ik gaan. Ik geef de aangereden agent die inmiddels op de brancard ligt nog een hand en wens hem beterschap.

's middags volgt nog een officiële opname van mijn verklaring via de telefoon. Ik doe mijn relaas, en krijg nog een aantal detailvragen. De agent aan de telefoon bedankt me voor de hulp, ook in de ochtend, en benadrukt dat dat ook namens de aangereden agent is, die het goed maakt.

Op dat moment valt er eindelijk een last van me af. :) Ik kan je zeggen dat ik de agent in gedachten nog een aantal keren heb zien vliegen. :/
De aangereden agent heeft het stomme geluk gehad dat hij op een boxermotor zat, en dat de auto de voorste helft van de motor raakte. Dus het voorwiel, frame, valbeugels en blok. Dat heeft zijn been beschermd. Anders had het héél anders af kunnen lopen... :X

Overigens, bovenstaande is geschreven zoals ik het beleefd heb. Gelukkig was ik niet de enige die te hulp schoot, al kan het zo uit mijn verhaal over zijn gekomen. :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heftig @DrivinUCrazy !

Inderdaad altijd zelf kijken voor je op t gas gaat, maar bij een 80 weg kan je soms niet ver genoeg de hoek om kijken om er wat aan te hebben.

Hopelijk herstelt deze agent volledig en vlot.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:12
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:37:
Aan alle motorrijders: blijf aan het verkeerslicht zélf opletten. Ook als je groen krijgt, want niet iedereen houdt zich netjes aan de kleuren.
Knap gedaan in zo’n situatie, en goed te horen dat de agent het ok doet. Tijdens lessen wordt er altijd wel aandacht aan gegeven, maar toch maken deze praktijk voorbeelden veel meer indruk. Goed dat je het deelt!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Top dat je zo adequaat gereageerd hebt! Ik denk dat veel mensen in een paniekmodus raken. Maar doorrijden is wel weer een andere manier van die paniek beleven idd.

Is de dader doorgereden overigens? Dat haalde ik er niet echt uit.

Verder "kijk" ik inderdaad altijd links en rechts bij het initiele wegrollen voordat ik het gas bij een stoplicht ver open trek. Maar of ik ook echt "zie"? Geen idee. Misschien kijk ik wel en reageer ik vervolgens inadequaat op een niet-standaard situatie? Geen idee.. Wil er liever ook maar niet achterkomen :X

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 16:49
@DrivinUCrazy Gadver, hoe ben je er zelf onder? Sterkte!

K to the KillaZ

• DrivinUCrazy
Ik heb de dader bewust uit het verhaal weggelaten, daar wil ik verder ook niet over speculeren.
Die kon zelfstandig uit de auto stappen en heeft daarna geen aandacht meer van mij gekregen. Anderen ontfermden zich over hem.

Maar een Honda Jazz met zo'n 80km/h tegen een volledig uitgeruste politiemotor... Die kon niet eens meer verder rijden. ;)

Inmiddels ben ik er best nuchter onder, maar maandag was ik de rest van de dag niet veel waard.
Wel direct met verschillende mensen over gepraat, want het heeft me wel flink aangegrepen.
Diep respect voor alle hulpverleners wat mij betreft. Dat had ik al, maar nu nog meer.

[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-11-2022 13:10 ]

• Jolke
  • Laatst online: 19-11 14:57
Wow, wat een verhaal @DrivinUCrazy. :X

• DrivinUCrazy
Kun je nagaan, @LankHoar heeft nog een heftigere meegemaakt afgelopen week. Ik had hier al moeite mee. Niet op het moment zelf, maar daarna wel. Praat er over!!

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-11-2022 13:41 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-11 17:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:41:
Kun je nagaan, @LankHoar heeft nog een heftigere meegemaakt afgelopen week. Ik had hier al moeite mee. Niet op het moment zelf, maar daarna wel. Praat er over!!
Snap prima dat je hier moeite mee hebt en dat zoiets een impact maakt. Het ongeluk van vrijdag heeft ook best een impact gemaakt. CPR uitvoeren op een broeder die daarna overlijd is best heftig.

Gelukkig zijn we nog een tijdje met veel van de betrokkenen bij elkaar, en praten er regelmatig over. Denk dat dit zeker helpt. Hoewel ze dat in films eigenlijk nooit zo laten zien, is het toch een soort trauma.

Mocht iemand het officiële statement van onze club willen lezen, die vind je hier:

http://gscmc.com/barry-ba...sdQiN52sqnBEGJH_075ruQDNA

[ Voor 174% gewijzigd door LankHoar op 04-11-2022 00:26 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-11 15:10
@DrivinUCrazy toevallig op de ring weg weert richting Nederweert? vlak na de afslag a2?
Ik ben daar later langsgereden en zag idd een politiemotor aardig in de kreukels liggen op het kruispunt....
sowieso geen best punt waar vaak (en veel) door rood wordt gereden...

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
-oeps foutje-

[ Voor 60% gewijzigd door LankHoar op 03-11-2022 15:39 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:49
@DrivinUCrazy heftig! En goed gehandeld!

Wat je zegt over die boxermotor en de bescherming die dat biedt is exact wat mijn oude buurman die bij de verkeersongevallenanalyse werkt aangaf waarom hij zelf altijd een boxer wilde..

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 03-11-2022 15:46 ]

<heftig verhaal>
Altijd goed om aan te nemen dat de rest van het verkeer je dood wil rijden.. maar erg makkelijk om het over het hoofd te zien.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.. daar kunnen een aantal mensen hier wel over meepraten denk ik..

Jij bent zelf toch profesioneel hulpverlener? dan heeft die agent wel geluk bij een ongeluk gehad zeg maar dat jij aanwezig was..

LankHoar schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:32:
Nou, dit is wel de #1 domper die je kunt hebben op een run en vakantie. Was betrokken bij de CPR enzo, best heavy allemaal.

https://www.9news.com.au/...89-40bf-9081-889c246c67ee
dat is ook een heftige.. kende je het slachtoffer?
We weten nu ook bij welke club je zit.. toch iets anders dan ik had verwacht :)

• Jolke
Tsssk, al die vooroordelen en hokjes denken over motorrijders. :P

• DrivinUCrazy
Mafbal schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:37:
@DrivinUCrazy toevallig op de ring weg weert richting Nederweert? vlak na de afslag a2?
Ik ben daar later langsgereden en zag idd een politiemotor aardig in de kreukels liggen op het kruispunt....
sowieso geen best punt waar vaak (en veel) door rood wordt gereden...
Jep, dat is 'm.
Kun je nagaan, die motor kwam vanuit het industrieterrein (Staterweg). En waar die motor na de klap terecht is gekomen...

Ik heb ook aangegeven dat ik daar de volgorde van de stoplichten goed ken, en op sommige momenten als ik groen krijg ik niet op het verkeerslicht vertrouw omdat ik wéét dat er 9/10 keer nog verkeer kruist. Hopelijk gebeurt daar nu eindelijk ook wat aan.
ToolkiT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:54:
Jij bent zelf toch profesioneel hulpverlener? dan heeft die agent wel geluk bij een ongeluk gehad zeg maar dat jij aanwezig was..
Ik ben ABSOLUUT geen professioneel hulpverlener! Niet eens BHV'er. Ik heb alleen al bij een paar motorongelukjes, de ene wat heftiger dan de andere, mogen assisteren bij de afhandeling. Een vriendin heb ik voor me een bocht zien missen en over de kop zien gaan. Maar op de een of andere manier was dat veel minder heftig dan deze. Lastigste daarbij was vooral eerst zélf de bocht doorgaan, veilig keren (motor nog laten omflikkeren omdat die in zijn 2 stond), veilig plekje opzoeken, en dán pas naar het slachtoffer gaan. Eigen veiligheid eerst. Dat is het eerste dat op dat moment in je hoofd overboord gaat.
(overigens alleen materiële schade)

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-11-2022 16:34 ]

DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:12:
[...]

Ik ben ABSOLUUT geen professioneel hulpverlener! Niet eens BHV'er. Ik heb alleen al bij een paar motorongelukjes, de ene wat heftiger dan de andere, mogen assisteren bij de afhandeling. Een vriendin voor me heb ik een bocht zien missen en over de kop zien gaan. Maar op de een of andere manier was dat veel minder heftig dan deze.
Ah, het klonk of je het wel was (en dat is een compliment) en ik wist dat iemand hier dat wel is..

Wel top dat je als leek toch je hoofd koel kon houden en de situatie regelen :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Iemand hier die morgen al naar de BigTwin Bikeshow in Houten gaat? Morgen (vrijdag) is het open van 12:00 tot 18:00, ik verwacht daar voor 13:00 aan te komen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• maxvij
Leviathius schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:03:
[...]

Ik vind zelf de Moto Guzzi V7 ook erg gaaf om te zien als modern classic. Het dwars staande v-twin blok geeft het nog net wat meer karakter. De Kawasaki W800 kun je ook overwegen al is die meer een classic en niet zo zeer 'modern' meer :9
Ik had zowel de Moto Guzzi V7 als de W800 op mijn lijstje staan, maar heb deze er vrij vroeg weer van af gehaald. Ik vind de modellen simpelweg niet zo mooi als de modellen van Triumph/Royal Enfield, en dat eerste gevoel maakt veel verschil - vind ik. Wellicht dat ik me nog bedenk. Bedankt voor de suggesties!

• maxvij
Vrijdag schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:04:
[...]

Gefeliciteerd! *O*

Die RE vind ik er ook wel tof uitzien. Lekker basic en retro :) Misschien is de Z650RS ook wel wat voor je? Hoewel ik die uitlaatbak eronder dan weer niet vind passen. De W800 is ook wel lekker retro trouwens. Wat is je budget ongeveer?
De Z650RS is qua looks wat mij betreft te modern. Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden, een vriendin van mij rijdt de Z650. De W800 ben ik qua looks dan ook net weer geen fan van. Het is erg persoonlijk, maar de Triumph en Royal Enfield modellen vind ik toch een stuk aantrekkelijker.

Mijn budget is rond de 8.000-10.000.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

maxvij schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:30:
[...]

De Z650RS is qua looks wat mij betreft te modern. Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden, een vriendin van mij rijdt de Z650. De W800 ben ik qua looks dan ook net weer geen fan van. Het is erg persoonlijk, maar de Triumph en Royal Enfield modellen vind ik toch een stuk aantrekkelijker.

Mijn budget is rond de 8.000-10.000.
Ik snap het helemaal. Een motor moet vooral mooi zijn 8)

Kan alleen nog de Kawasaki Z900RS bedenken, die ziet er net wat meer uit als de Triumph. Maar het is wel een viercilinder, daar heb ik dan weer minder mee.

Gezien jouw budget zou ik voor de Street Twin gaan O+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39
@DrivinUCrazy hulde voor jouw reactie en actie.
Heel eerlijk ik weet niet of ik zou kunnen assisteren in zo een situatie. Of er nog iets uit mijn vingers zou komen??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
Ik heb dit niet hier neergepend voor de schouderklopjes. Wel deels om het van me af te schrijven, maar vooral dat andere motorrijders er ook van leren. Vooral hoe kwetsbaar we zijn.

En gelukkig weet ik niet hoe ik had gereageerd als de agent buiten bewustzijn was geweest of flink lag te bloeden. Ik denk wél dat dat verschil had gemaakt. :/

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:55:
[...]

dat is ook een heftige.. kende je het slachtoffer?
We weten nu ook bij welke club je zit.. toch iets anders dan ik had verwacht :)
Ik kende hem voornamelijk van online, en sinds ik in Oz was een paar keer ontmoet en verhalen gedeeld samen.

Welk stereotype club verwachtte je dan? :P

[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 04-11-2022 00:32 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:56:
Ik heb dit niet hier neergepend voor de schouderklopjes. Wel deels om het van me af te schrijven, maar vooral dat andere motorrijders er ook van leren. Vooral hoe kwetsbaar we zijn.

En gelukkig weet ik niet hoe ik had gereageerd als de agent buiten bewustzijn was geweest of flink lag te bloeden. Ik denk wél dat dat verschil had gemaakt. :/
Dat van je afschrijven herken ik. Heb het ook al met redelijk wat mensen besproken om die reden. En hier gepost. Wat betreft de staat van het slachtoffer: ik geloof nu inderdaad dst dit verschil maakt. Iemand die overleden is zien liggen en behandeld hebben doet wel wat met je. Mijn respect voor hulpverleners was al hoog, maar kan me nu ook meer voorstellen van hun beroep. Toen ik tegen een hulpverlener zei dat dit de eerste keer is voor mij dat ik hulp verleen en het slachtoffer overlijd, antwoorde hij "I wish I could say the same" met best een treurige blik in zijn ogen :X

Mijn eerdere post ging even mis, geknooi met dubbele post en wijzigen. Even zo goed mogelijk hersteld dus :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Aan de overkant stopt een politiemotor want die had net als ik rood. Ook hij staat als eerste aan de stopstreep. De kruisende banen zijn een provinciale weg waar 80 mag worden gereden.
De agent krijgt groen, en trekt op, niet eens heel sportief. Op de provinciale weg rijdt er echter een auto door rood en klapt vol op de zijkant van de motor. Naar mijn inschatting heeft de auto niet eens geremd...
De motor wordt de kruising over gelanceerd, de agent wordt van de motor af gekatapulteerd en landt ruim 3 rijbanen (10m) verderop.
Dit onderstreept ook nog eens wat ik al eens eerder heb geroepen: als iemand gewoon niet oplet/uitkijkt, kun je desnoods brandend op je motor zitten, maar ze zien je dan niet. Een politiemotor is in principe nogal hard to miss, met die opvallende kleuren. Het is ook niet eens een kleine motor. Maarja...distracted driver, haast, weet ik wat. Gisteren op de fiets ook zowat plat gereden door een vrachtwagen die door rood rechtsaf sloeg en dus bijna een groepsmoord beging. We trokken met 4 fietsers tegelijk op. Zat ook nog een scooter bij. Gelukkig zag iedereen die idioot op tijd, en ik zag 'm in mijn ooghoeken ook wel aankomen, maar toch...

En de extra bescherming van een boxer gaat ook niet altijd op. Een aantal jaren geleden is er nog een agent op een RT aangereden en die moest zijn been missen. Dat was een gevalletje van een tegenligger die afsloeg en de motor ook gewoon niet zag. De complete cilinder aan de linkerkant van de motor was helemaal afgebroken. Dus ja, soms kan het iets helpen, maar dat hangt uiteraard af van hoe je wordt geraakt. En hoe hard. Beter maar niet geraakt worden.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de politiemotorrijders airbags gaan dragen. Dat zou ik zeer zeker doen als ik dagelijks lange tijd op de motor moet zitten. Zij lopen best wat risico.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de politiemotorrijders airbags gaan dragen. Dat zou ik zeer zeker doen als ik dagelijks lange tijd op de motor moet zitten. Zij lopen best wat risico.
Mee eens. Zeker omdat ze ook nog wel regelmatig in hectisch verkeer zitten. In dat opzicht: als recreatieve rijder zoek ik juist de rustigere wegen op. Dat maakt het wel overzichtelijker.

Binnen ons groepje fanatiekere rijders zijn we het ook serieus aan het overwegen. Een van ons heeft er inmiddels een in bestelling staan. Merk en type weet ik nog niet.

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
[...]

Zelf als je het puur zakelijk - vanuit werkgeversperspectief. - bekijkt zou het toch een open deur moeten zijn.

Revalidatie van een gewonde motoragenda vs verbruikte airbag en minder letsel

• Jolke
Airbag op de motor, of hebben we het over die dingen in je nek?

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@_Apache_ motoragenten komen ook nog in andere gevaarlijke situaties dan alleen het verkeer. Dan moet een airbagjas niet een extra probleem of belemmering gaan vormen. Best vervelend als je een snoekduik maakt naar de benen van een verdachte en je terugstuitert omdat de sensoren van je airbag denken dat je een ongeval hebt bijvoorbeeld :+

Maar in het algemeen zijn airbags voor motorrijders wel een goede ontwikkeling, hopelijk wordt de keuze hierin de komende jaren steeds groter.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:02:
[...]
Mee eens. Zeker omdat ze ook nog wel regelmatig in hectisch verkeer zitten. In dat opzicht: als recreatieve rijder zoek ik juist de rustigere wegen op. Dat maakt het wel overzichtelijker.
Als pro is het een nobrainer, maar in principe is er geen voorgeschreven minimum afstand of plek voor het krijgen van een ongeluk. Zij lopen statistisch gezien meer risico, maar wij zijn ook niet immuun.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:23:
Van die vestjes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:23:
@_Apache_ motoragenten komen ook nog in andere gevaarlijke situaties dan alleen het verkeer. Dan moet een airbagjas niet een extra probleem of belemmering gaan vormen. Best vervelend als je een snoekduik maakt naar de benen van een verdachte en je terugstuitert omdat de sensoren van je airbag denken dat je een ongeval hebt bijvoorbeeld :+
Daar had ik niets eens aan gedacht. Voor agenten is zo'n ding met een koord praktisch gezien onbruikbaar omdat ze inderdaad snel moeten kunnen afstappen en desnoods de motor op de grond gooien. De electronische varianten zouden inderdaad af kunnen gaan als ze op iemand duiken. Daar zou je weer iets op moeten vinden, misschien een sensor die merkt dat je niet meer op de motor zit ofzo.
Goede opmerking. Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat ze die dingen nog niet hebben.

• Waaj
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:23:
Een airbag op de motor heeft weinig zin. Bij een motorongeluk ben je beter af als je zo snel mogelijk van de motor gescheiden wordt (minder totale massa, daardoor wordt de energie die je lichaam moet verwerken ook lager). Bij een auto wordt die energie zoveel mogelijk opgenomen door de kreukelzone.

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:26:
[...]

Als pro is het een nobrainer, maar in principe is er geen voorgeschreven minimum afstand of plek voor het krijgen van een ongeluk. Zij lopen statistisch gezien meer risico, maar wij zijn ook niet immuun.
Ik bedoelde ook niet dat wij immuun zijn, maar statistisch gezien zitten zij wel meer in de risicovolle situaties. Van daar uit had ik dan ook eerder een actie vanuit de werkgever verwacht. Meer dan dan wilde ik er ook niet over zeggen, zonder waardeoordeel. Iedereen moet die afweging voor zichzelf maken.

Ik denk bijvoorbeeld ook aan de motorrijders van Rijkswaterstaat. Die zitten meer op de weg, maar zullen minder achter boeven aan hoeven duiken. Misschien dat zij dan als eerste professionals die stap naar airbagvesten gaan maken?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waaj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:23:

Maar in het algemeen zijn airbags voor motorrijders wel een goede ontwikkeling, hopelijk wordt de keuze hierin de komende jaren steeds groter.
Helemaal waar, het werkveld van een agent is divers. Maar volgens mij zijn ze al niet te mobiel met een goedzittend pak ben je al niet bepaald Usain Bolt meer.

Maar bij de politie zie je vaak hele lange aanbestedings en beoordelingtrajecten. Die zijn bijzonderlang, en grondig en nodig, maar het zou je niet moeten weerhouden om het te proberen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:35:
[...]
Ik bedoelde ook niet dat wij immuun zijn, maar statistisch gezien zitten zij wel meer in de risicovolle situaties. Van daar uit had ik dan ook eerder een actie vanuit de werkgever verwacht. Meer dan dan wilde ik er ook niet over zeggen, zonder waardeoordeel. Iedereen moet die afweging voor zichzelf maken.
Misschien is men er bij de politie ook al mee bezig, maar stuiten ze op de praktische bezwaren die wij hier ook al noemden. Het moet je werk niet in de weg gaan zitten.
Ik denk bijvoorbeeld ook aan de motorrijders van Rijkswaterstaat. Die zitten meer op de weg, maar zullen minder achter boeven aan hoeven duiken. Misschien dat zij dan als eerste professionals die stap naar airbagvesten gaan maken?
Die heb je ook nog. En de KMar is ook niet echt een boevenvang instituut denk ik. Misschien een keer aan een motoragent vragen bij gelegenheid. Ik kan mij niet voorstellen dat zij er helemaal niet aan denken.

• Waaj
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:35:
[...]

Helemaal waar, het werkveld van een agent is divers. Maar volgens mij zijn ze al niet te mobiel met een goedzittend pak ben je al niet bepaald Usain Bolt meer.
En dan dragen ze er vaak ook nog een steekwerend vest onder.

• Bommes
En ze rijden met een systeemhelm die niet goedgekeurd is om open mee te rijden, terwijl ze toch vaak open met het ding rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Source90
Bommes schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:01:
En ze rijden met een systeemhelm die niet goedgekeurd is om open mee te rijden, terwijl ze toch vaak open met het ding rijden.
Dat zei de Knmv instructeur ook al inderdaad, bij VRO. Niet regulier verzekerd bij ongeluk. Geen idee of politie dat dan wel vergoed..

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 04-11-2022 11:04 ]

• Bommes
@Source90 los van wat er wel of niet verzekerd is.. veilig is het niet.
Terwijl er wel goedgekeurde systeem helmen zijn die ziek open als gesloten gebruikt mogen worden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:56:

Wel apart om mee te maken hoe je op dit soort situaties reageert he. Zover bij het dagelijks leven vandaan, maar toch soort van bewust handelen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 16:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bommes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:34:
@DrivinUCrazy hulde voor jouw reactie en actie.
Heel eerlijk ik weet niet of ik zou kunnen assisteren in zo een situatie. Of er nog iets uit mijn vingers zou komen??
Fight, Flight of Freeze he... dat zijn in het algemeen de drie opties voor mensen in noodsituaties. Die laatste komt denk ik het meeste voor, maar dat is op basis van eigen ervaring dus geen onderbouwing verder.

En over het risico van profs; risico bestaat altijd uit een kans dat iets zich voordoet * de impact die het heeft als het zich voor doet. Voor 'recreanten' is de impact net zo groot als voor profs, maar de kans is voor profs natuurlijk wel groter vanwege het forse aantal km's dat ze maken en de situaties die ze soms op (moeten) zoeken. Dus dan is het risico voor die groep inderdaad hoger.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bottom line: kut kruispunt daar, kijk uit.
* 4x2 rijd daar ook vaak over en het rode licht lijkt, zeker in de spits, vooral een suggestie

leeg

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 16:48
Met collega ronde gereden.
Door hem overtuigd dat deze motor net niet is wat ik zou willen, dus nu op zoek naar een ander (wel bij voorkeur een Triumph)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Voor mijn werk moest ik een paar dagen naar Clermont (net boven Parijs) dus mooi te combineren met een motorrit! Had het nog even aangezien omdat het weer niet heel super was. Woensdagochtend wakker geworden en stralende blauwe hemel dus zeker weten! De terugweg is vandaag en morgen en zou het ook goed weer moeten zijn. Paar foto's van de woensdag op de heenweg. Ik had niet specifiek een TET route (zag pas later dat deze daar ook was!!) maar gewoon zelf af en toe een bospad kunnen vinden :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzGlX4Li7SGmJY3Xq37UsTLakmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIZzxi9IXtOHQFWLvAp1Y2C1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Col3rrtGs5ipGk9mi9PSbw2sKlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8I7ZhHvZQPcUnqS8uoLIFwR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG1UdsZz7vKJuasFC7SQYjQagyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZLo2tBcsxwGdkYUAg5lcQO6.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik vanavond naar Amiens gereden en daar een stukje TET proberen te doen.... eerste stuk ging goed eigenlijk maar niet veel van de weg af, soms een heel klein stukje maar was zeer beperkt... totdat ik een afslag kreeg die toch echt wel de weg af ging! Eerst dacht ik yeah! Het was een stuk naar beneden, niet echt stijl maar omdat het de afgelopen dagen wel redelijk heeft geregend was het behoorlijk modderig! Ik ben gewoon naar beneden gegleden :X Op het moment dat het weer wat vlak was dacht ik hmm.... als ik verder ga heb ik geen idee, mijn achterband was al helemaal vol met modder, ik spreek geen woord Frans, er is hier niemand, en in 45 min is het donker. Toch maar besloten om terug te gaan, dit was nog een hels karwei! Nul grip en met moeite de motor weer boven gekregen. Twee keer de motor laten vallen en gelukkig wel weer recht kunnen zetten. Geprobeerd om toch zo min mogelijk puur de koppeling te gebruiken maar ja, probeer maar eens.... helaas geen fotos voor jullie om eens goed te kunnen lachen :P Op dat moment was ik toch wat in de stress om weer "thuis" te kunnen komen.

De eerste dag had ik hier totaal geen last van omdat het toch droger was, misschien was dit gewoon een extreem slecht stukje? Heb nu wel een beetje de twijfel wat te doen voor morgen... pak ik weer een TET route of toch maar op safe en gewoon op de weg blijven. Moeilijk!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Source90
Net op de valreep van de early-bird prijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2rAPZX0xJWyzC4NWg0ZHJIjDd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6yucXphpUUs6kpuMWhVsSaf.png?f=user_large

Komt er nog een Tweakers camping spot? :9

Gelijk maar hotelletje geboekt bij Folkstone voor de donderdag ervoor. Vind 4uur tot Calais wel weer genoeg na een werkdag, vanaf Folkstone dag erop ook nog een uur of 3,5 naar het festival terrein :X

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 05-11-2022 00:28 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, even een paar mooie foto's van de (eindelijk) zonnige rit vandaag. De mooiste foto's zijn die je niet kunt nemen omdst je aan het rijden bent, maar dit is ook al leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6RqQI2QbfkhADs0jkLnPUsTcy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0SwhCX1ecyvt45rRBJBuCSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWilzalLFRCaiAy4CkGcuUdAqlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThGzxo88ULACFXBPEWLJpIFA.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat het ongeluk me nog wel bezig houd wanneer ik rijd. Houd meer afstand en ben wat schrikachtiger dan normaliter. Op zich niet erg, en tijd zal dat wel weer verbeteren.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zorg schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:07:
De eerste dag had ik hier totaal geen last van omdat het toch droger was, misschien was dit gewoon een extreem slecht stukje? Heb nu wel een beetje de twijfel wat te doen voor morgen... pak ik weer een TET route of toch maar op safe en gewoon op de weg blijven. Moeilijk!
*Kijkt naar de banden*
Dapper dat je het uberhaupt hebt geprobeerd :P

leeg

• timmie271
4x2 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:46:
[...]

*Kijkt naar de banden*
Dapper dat je het uberhaupt hebt geprobeerd :P
Beetje spanning hoort erbij :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:48:
[...]

Beetje spanning hoort erbij :+
Heet dat in dit geval dan bandenspanning? :+

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Spanning was er zeker :P
Vanmorgen toch besloten om de gewone route te nemen. Had toch nog aardig wat geregend en heb geen zin om vast te komen. Nog 75 km tot aan huis maar moest even stoppen om te eten :9 en om op te warmen. Ondanks goed aangekleed toch erg koud!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IEujQGcghXlxTEM0CL-AItxnjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyyW6FxyQJQKzWJGXZyK2F0W.jpg?f=fotoalbum_large
Top box erbij, iets andere kleur, maar ik ben er blij mee, ga waarschijnlijk niet vaak met full luggage rijden en een top box is toch prettiger in smalle ruimtes dan dikke koffers..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/harK7zw-yfu6sgxeru5HAPZMi-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9gBq44yJqtHI1ggiYaMovsl.jpg?f=fotoalbum_large
Best groot dus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsQzuuM0Fc-8viHHXOniYmAsfyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogtZ4hshyeCvWUv4wqjCmxuP.jpg?f=fotoalbum_large
Ook handig ;)

[ Voor 63% gewijzigd door ToolkiT op 05-11-2022 16:44 ]

• DrivinUCrazy
Tot nu toe altijd met handen en voeten kunnen redden, maar dat is wel een handig stickertje ja. :)

Even wat betere fotos van de hutkoffer:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn01y3Ag-peGnJdrllQEvrBihsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTUZV4D3IHwypeenqGCxqQb4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqpx_rHciZyBHBxSzfgTLYcW_c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2YVix9Wf1WaOuFhlOpZSSGo.jpg?f=fotoalbum_large

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een poosje geleden een USB-adapter gekocht om in het opbergvakje te monteren. Daar zitten twee draden aan waar al een nette ronde connector aan zit. Deze wil ik eigenlijk behouden en de bestaande platte schuifconnectoren vervangen. Ik ben alleen op zoek naar de naam van deze connectoren. Een foto om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: https://www.autoaccessoiresonline.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/61589289/5498/3C06/08A3/9ECC/AD03/C0A8/2AB9/9B85/USB-Adapter-met-2-Poorten-voor-Inbouw.jpg
Niet exact deze gekocht maar de stekkertjes zijn wel hetzelfde.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:36

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

LankHoar schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:31:
Zo, even een paar mooie foto's van de (eindelijk) zonnige rit vandaag. De mooiste foto's zijn die je niet kunt nemen omdst je aan het rijden bent, maar dit is ook al leuk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gokje (als Aussie gek), en de omgeving kennende.
Bethanga bridge over de Murray rivier.
Het heeft goed geregend daar de laatste tijd, ook goed te zien aan de waterstand t.o.v. de brug. Meestal heb je daar bomen die boven het water uitsteken.

EDIT
Dit dus.....
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Lake_Hume_-_Bethanga_Bridge_at_Bellbridge_on_the_Murray_River_-_6502.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ollie1965 op 06-11-2022 16:15 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• DrivinUCrazy
sypie schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:53:
Een poosje geleden een USB-adapter gekocht om in het opbergvakje te monteren. Daar zitten twee draden aan waar al een nette ronde connector aan zit. Deze wil ik eigenlijk behouden en de bestaande platte schuifconnectoren vervangen. Ik ben alleen op zoek naar de naam van deze connectoren. Een foto om het wat duidelijker te maken:
[Afbeelding]
Niet exact deze gekocht maar de stekkertjes zijn wel hetzelfde.
Bullet connectors. Deze worden ook meestal aan aftermarket knipperlichtjes gebruikt. In die hoek kun je ze dan ook eenvoudig verkrijgen.

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1667762013-600-x-450px-20221106_111912.jpg

Heel kort rondje over de TET vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1667762607-600-x-450px-20221106_112238_001.jpg

Toch wel lekker om de zondag blues weg te krijgen
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1667762014-600-x-450px-20221106_121813.jpg

Stukje tankbaan er bij
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1667762013-600-x-450px-20221106_123316.jpg

Mede mogelijk gemaakt door
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1667762607-600-x-450px-20221106_124331~2.jpg

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ollie1965 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:09:
[...]

Gokje (als Aussie gek), en de omgeving kennende.
Bethanga bridge over de Murray rivier.
Het heeft goed geregend daar de laatste tijd, ook goed te zien aan de waterstand t.o.v. de brug. Meestal heb je daar bomen die boven het water uitsteken.

EDIT
Dit dus.....
[Afbeelding]
*ding ding ding* u mag door naar de volgende ronde! Zo wat een verschil met die foto van jou zeg. Zou je haast niet zeggen dat het dezelfde plaats is!

Inmiddels al 2800km gereden, waarvan schat ik zo'n 1800 met regen. Heb nog maar 1 dag zonder regen gereden, en dat was de rondrit bij die brug in de buurt. Vandaag begravenis gehad in Orange, erg groots maar toch ook wel pittig. Nu onderweg naar Glenrowan om dan morgen verder te gaan naar Melbourne om mijn familie te bezoeken. Als het zo doorgaat ga ik de 4,500 km voorbij in de 3,5 week dat ik hier ben, vest leuk :D

• ollie1965

ollie1965

LankHoar schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:04:
[...]

*ding ding ding* u mag door naar de volgende ronde! Zo wat een verschil met die foto van jou zeg. Zou je haast niet zeggen dat het dezelfde plaats is!

Inmiddels al 2800km gereden, waarvan schat ik zo'n 1800 met regen. Heb nog maar 1 dag zonder regen gereden, en dat was de rondrit bij die brug in de buurt. Vandaag begravenis gehad in Orange, erg groots maar toch ook wel pittig. Nu onderweg naar Glenrowan om dan morgen verder te gaan naar Melbourne om mijn familie te bezoeken. Als het zo doorgaat ga ik de 4,500 km voorbij in de 3,5 week dat ik hier ben, vest leuk :D
Zeker hakt zo'n begrafenis erin, laat het je onderweg niet teveel afleiden.
Maar Orange > Bathurst? Ik zou zeggen doe een rondje Mount Panorama.....
Tip om terug te rijden naar Glenrowan (VIC?) Via Canberra en dan binnendoor via Thredbo en dan langs Alpine NP (heel mooi sturen)

Dit , hierom en hierom

ollie1965 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:21:
[...]

Zeker hakt zo'n begrafenis erin, laat het je onderweg niet teveel afleiden.
Maar Orange > Bathurst? Ik zou zeggen doe een rondje Mount Panorama.....
You beat me to it!
Mount Panorama is echt een unieuk circuit.. en openbare weg :)
Absoluut het omrijden waard!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ben al op Mount Panorama geweest 2 weken terug :) Nu in 1 streep naar Glenrowan, met paar auto's en bikes op trailer. Eerste 300km had ik gereden en nu rijd iemand anders de 2e helft (3e bike paste niet meer op trailer). Komen om 3u vannacht aan ongeveer, dus zeker niet meer omrijden :+

Wanneer ik vanuit Melbourne vertrek, wil ik via de kust rijden. Lijkt me erg mooi (mits het niet steeds blijft regenen) :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als het maar flink blijft regenen ziet alles er hetzelfde uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT6oZB_2zcFQKPRA7_D4RxWywak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMYaP5zFndCHDd4e7hOdsIUz.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• ollie1965

ollie1965

LankHoar schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:20:
Ben al op Mount Panorama geweest 2 weken terug :) Nu in 1 streep naar Glenrowan, met paar auto's en bikes op trailer. Eerste 300km had ik gereden en nu rijd iemand anders de 2e helft (3e bike paste niet meer op trailer). Komen om 3u vannacht aan ongeveer, dus zeker niet meer omrijden :+

Wanneer ik vanuit Melbourne vertrek, wil ik via de kust rijden. Lijkt me erg mooi (mits het niet steeds blijft regenen) :)
Zo, dat is wel in een streep terug dan naar Melbourne.
Melbourne, als je toch van circuit rijden..... Philips Island. Mega mooi parcours, kun je gelijk nog even langs de pinguïns ;)
En anders richting west, langs de Great Ocean Road, Cape Otway, Grampions en de vulkaan meren bij Mount Gambier ;)

Goede reis!

Dit , hierom en hierom

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 16:49
Omdat ik er zelf nog steeds niet uit ben (en tijd niet mijn grootste vriend nu is om proefritjes op zaterdag te maken) een motor gehuurd om a.s. Zondag een rondje te maken.

Zwaai even als je een zwarte hypermotard in Noord-Holland ziet rijden wil je? :+

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 443 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.