Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 442 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.537 views

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
KillaZ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

Ik heb even gekeken, maar dat verschil in premie is 45 euro per maand. Wat natuurlijk volledig ten laste komt van de nieuwwaarde en ik zakelijk nog wel te pruimen vind. Overigens uitgegaan van schadevrije jaren met de auto zoals opgevraagd.

Maar he, misschien vind ik een GS wel helemaal kut rijden, weet jij veel :+
Let met die verzekering wel op dat ze de jaren wel mee willen nemen. De een wil dit niet doen, unive inderdaad wel. Mijn TEX is voor 8 euro per maand verzekerd WA+ maar wel 11 schade vrije jaren.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:58:
Bij Univé kun je een auto en motor met dezelfde schadevrije jaren verzekeren. Scheelt op je premie maar als je een van de twee in de prak rijdt heeft dat gevolg voor beide polissen.

Bij veel andere verzekeraars moet je dan weer opnieuw beginnen met opbouwen van jaren.
NEEN! Schadevrije Jaren =! No-Claim Percentage.
nldls schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Let met die verzekering wel op dat ze de jaren wel mee willen nemen. De een wil dit niet doen, unive inderdaad wel. Mijn TEX is voor 8 euro per maand verzekerd WA+ maar wel 11 schade vrije jaren.
Schadevrije jaren worden zelden tot nooit meegenomen / overgenomen, ook niet binnen een verzekeraar als je een extra polis afsluit voor een extra voertuig. Wat wel kan is dat ze de Bonus-Malus korting (in de volksmond: de No-Claim) overnemen of doorzetten naar een nieuwe polis terwijl je dan alsnog met nul schadevrije jaren begint voor DIE polis.

Nul schadevrije jaren met een 'No-Claim Percentage' van ±75% kán dus ook gewoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 27-10-2022 20:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• nldls
Will_M schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

NEEN! Schadevrije Jaren =! No-Claim percentage.

[...]

Schadevrije jaren worden zelden tot nooit meegenomen / overgenomen, ook niet binnen een verzekeraar als je een extra polis afsluit voor een extra voertuig. Wat wel kan is dat ze de Bonus-Malus korting (in de volksmond: de No-Claim) overnemen of doorzetten naar een nieuwe polis terwijl je dan alsnog met nul schadevrije jaren begint voor DIE polis.

Nul schadevrije jaren met een 'No-Claim Percentage' van ±75% kán dus ook gewoon.
Klopt, de korting wordt meegenomen. Maar dat is waar je de jaren ook voor hebt.. Overigens in mijn geval is de korting van de motor doorgezet naar de auto :).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nldls schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Klopt, de korting wordt meegenomen. Maar dat is waar je de jaren ook voor hebt.. Overigens in mijn geval is de korting van de motor doorgezet naar de auto :).
Die No-Claim / Bonus - Malus korting wordt meestal wel over gezet of overgenomen van het andere EXTRA voertuig, da's het probleem niet (omdat ze je vaak al wel kennen). Het aantal schadevrije jaren nemen ze niet mee bij het aangaan van een nieuwe polis voor een extra voertuig.

Financieel maakt het niets uit op dát moment, de premie wordt bepaalt op basis van een basisbedrag minus de bonus/malus korting (en niet trede). Het gaat pas iets uitmaken op het moment dat je daadwerkelijk een schade gaat claimen op die nieuwe, extra, polis waar je maar nul schadevrije jaren bij opgebouwd hebt.

:9

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39
Zo iets reed er laatst voor me toen ik met de auto onderweg was naar het werk.
Op basis van een of andere racer.
Ik wist niet dat die dingen hier ook rond reden, dacht dat dat iets was op de Antillen?
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1666896381-350-x-520px-20221007_103434.jpg

In ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1666896711-480-x-598px-20221027_192340~2.jpg

Ik ging eigenlijk alleen maar naar J&J Suspension om mijn vering eens te laten afstellen.
Kom ik thuis met een nieuwe Hyperpro schokbreker+veer.. :o
Terwijl ik gisteren nog tegen iemand zei dat hij beter niets meer in zijn motor kon investeren maar liever in zich zelf, in de vorm van trainingen/cursussen :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:18
Ik ben toevallig nu op de antillen en het barst hier inderdaad van de busa’s met verlengde achterbruggen. (Sommigen wel een halve meter zelf gelast). Anders houden ze hem niet denk ik, ik vind het er niet uit zien en een bocht nemen is ook lachen. Ik zag er eentje straatje keren maar dat scheelde niets of hij lag om of in de berm.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 27-10-2022 21:18 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 09:24

cooper_s1

MINI's rule

GeeMoney schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:17:
Ik ben toevallig nu op de antillen en het barst hier inderdaad van de busa’s met verlengde achterbruggen. (Sommigen wel een halve meter zelf gelast). Anders houden ze hem niet denk ik, ik vind het er niet uit zien en een bocht nemen is ook lachen. Ik zag er eentje straatje keren maar dat scheelde niets of hij lag om of in de berm.
Ieder zijn ding, met zo'n achterbrug is het wel goed dragracen denk ik...
Maar aan mij niet besteed zo'n ding

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 16:48
Wilde me net hier melden met de mededeling dat ik zaterdag ga proefrijden op een Tiger 800 uit 2011.
Dit om als eerste motor aan te schaffen. Is er nog iets waar ik op moet letten?
Heb al op Yoeptube gekeken naar is Fortnine etc met wat tips, maar misschien heeft iemand hier het gouden ei ;)
FlyingLama schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:49:
Ik kan me hier ook voort melden. Sinds vorig jaar eigenaar van een Triumph Tiger 800 '12.
Hierbij ook even nieuwsgierig naar jouw ervaringen op de Tiger?

PS. Om even aan te haken bij de verzekeringsdiscussie voor een eerste motor:
Heb vandaag mijn verzekering gebeld (FBTO) of mijn SVJ nog effect hebben op de nieuwe motorverzekering. Antwoord was duidelijk :N

De beste mevrouw kon mij vertellen dat dit vroeger nog wel mogelijk was te koppelen, maar dat mijn 15+ jaren rij-ervaring in de auto niets uithaalde voor de verzekering van een nieuw aan te schaffen motor :'(

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verlengde achterbruggen kunnen best nuttig zijn. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-11 17:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wootlock schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Is dit niet de wentworth fall in de blue mountains ?
Dat is hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eax7hvDXjjaF6yHbHSMOU-8Wxyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvFJLibBJRHD5mkIQxCp126v.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren een flink pak regen gehad, en had juist mijn regen pak weer uit omdat de zon weer scheen. Maw ik was een doorweekte kat, en vandaag dus in natte gear weer de bike op. Waterdichte schoenen zijn leuk, maar betekend ook dat water erin blijft staan wanneer het er van bovenaf in komt :+

Vandaag paar uurtjes rijden naar Melbourne. Rechtstreeks is dat 2,5u maar ivm overstroomde gebieden doen we er een uur of 4 over.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:29

Vrijdag

De Zwarte

https://nos.nl/artikel/24...u-geen-co2-meer-uitstoten

Er staat (gelukkig) niks over motoren.

jaja milieublablabla en "leg gewoon wat panelen op je dak en een oplaadpunt op je oprit/in je garage voor je Tesla X, hoe moeilijk is dat nou" :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
2035, en nieuwe productie.
Dus wees niet bang vrijdag je hebt nog wat langer de tijd om te sparen voor je tesla X met verlengde achterbrug ;)

Misschien is er tegen die tijd wel een E-busa!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 20:17

Wootlock

Evilution

LankHoar schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:26:
[...]

Dat is hier:

[Afbeelding]

Gisteren een flink pak regen gehad, en had juist mijn regen pak weer uit omdat de zon weer scheen. Maw ik was een doorweekte kat, en vandaag dus in natte gear weer de bike op. Waterdichte schoenen zijn leuk, maar betekend ook dat water erin blijft staan wanneer het er van bovenaf in komt :+

Vandaag paar uurtjes rijden naar Melbourne. Rechtstreeks is dat 2,5u maar ivm overstroomde gebieden doen we er een uur of 4 over.
Ah even op google maps gekeken; dat ligt best een behoorlijk eind uit elkaar :+
Njoy !

"Don't let your dreams be memes"

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:54:
https://nos.nl/artikel/24...u-geen-co2-meer-uitstoten

Er staat (gelukkig) niks over motoren.

jaja milieublablabla en "leg gewoon wat panelen op je dak en een oplaadpunt op je oprit/in je garage voor je Tesla X, hoe moeilijk is dat nou" :P
Als het er goed uitziet bij het posen maakt het voor jou niet uit wat voor energiebron, toch? Die waanzinnige elektrische versnelling tijdens paar km rijden naar het terras moet je dan maar voor lief nemen.

Lijkt mij fantastisch om elektrisch te rijden, maar helaas buiten budget. Hopelijk wordt het door dit soort maatregelen goedkoper de komende jaren.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:56:
2035, en nieuwe productie.
Dus wees niet bang vrijdag je hebt nog wat langer de tijd om te sparen voor je tesla X met verlengde achterbrug ;)

Misschien is er tegen die tijd wel een E-busa!
2035 wordt ik (inch allah) 70. Als ik tegen die tijd nog rijdt, koop ik in december 2034 een nieuwe. Kan ik nog even door... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 19:18

botoo

💀 too old to die young

In 2035 heb ik (bij leven en welzijn) ws al een EV :P

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelscooters.nl/media/catalog/product/cache/cf22dcdb6d2158713bbbed88e2c091bb/_/m/_mts9652.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb een 1200 GS en ik zit eigenlijk al sinds ik hem heb wat te klooien met het ruitje/windbescherming.

Ik ben ongeveer 1m85 en heb een Schubert C4. Als ik ga staan merk ik dat het gewoon veel stiller is in mijn helm en ik geen last heb van turbulentie.

Ik heb een wind-deflector geprobeerd en dat werkt wel redelijk, maar het is niet optimaal. In welke stand ik het ruitje of de deflector ook zet, ik heb altijd turbulentie om m'n helm.

Ik heb de GS ook zonder ruitje geprobeerd. Uiteraard wat meer winddruk op het lichaam, maar dan heb ik geen turbulentie op m'n helm. Ik vind het een stuk fijner rijden.

Wat zijn de ervaringen van bijv. @VidaR-9 en anderen met dezelfde fiets? Kan ik er nog wat aan doen, behalve de fiets inruilen? :+

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:02
Wat een stel oudjes hier. Dan begin ik (volgens mij) met 49 net aan mijn midlife crisis.
Volgens mijn vriendin is die 10 jaar geleden al begonnen. :+

Met de weerberichten van komend weekend nog veel wilde plannen? Ik ga gebruik maken van de wintertijd; lekker vroeg vertrekken zondag en dan wat kilometers maken. Afhankelijk van degenen die aanhaken (voorlopig niet veel animo :? ) wat minder kilometers in de Vulkaneifel, en anders ga ik denk ik richting de Moezel. Daar goede flammkuchen eten en weer terug. :P

@JanHenk Om die reden heb ik, op welke fiets dan ook, een laag sportiever ruitje zitten. Ik wil geen turbulentie rond mijn hoofd, maar schone lucht óf volledig uit de wind, maar voor dat laatste heb je vaak een schuifpui nodig in plaats van een ruit.
Op de Super Tenere had ik zelfs de zaag gezet in het sportieve ruitje om er 4-6 cm van af te halen, en de turbulentie op mijn borst te krijgen in plaats van net onder mijn kin.

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-10-2022 11:30 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

JanPedaal schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Als het er goed uitziet bij het posen maakt het voor jou niet uit wat voor energiebron, toch? Die waanzinnige elektrische versnelling tijdens paar km rijden naar het terras moet je dan maar voor lief nemen.

Lijkt mij fantastisch om elektrisch te rijden, maar helaas buiten budget. Hopelijk wordt het door dit soort maatregelen goedkoper de komende jaren.
Ik beoordeel motoren primair op uiterlijk. Als er een toffe elektrische is, dan is dat een toffe elektrische 8)

Helaas geen budget en ook niet de mogelijkheid, het lijkt me geweldig. Tijdje terug beslopen door een ik dacht een Energica Ego. Vond ik toch best een gaaf ding, ondanks dat het sport is

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-11 12:14
Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Ik beoordeel motoren primair op uiterlijk. Als er een toffe elektrische is, dan is dat een toffe elektrische 8)

Helaas geen budget en ook niet de mogelijkheid, het lijkt me geweldig. Tijdje terug beslopen door een ik dacht een Energica Ego. Vond ik toch best een gaaf ding, ondanks dat het sport is
Goed posen bij de laadpaal met zo'n ding!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
JanHenk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:01:
Ik heb een 1200 GS en ik zit eigenlijk al sinds ik hem heb wat te klooien met het ruitje/windbescherming.

Ik ben ongeveer 1m85 en heb een Schubert C4. Als ik ga staan merk ik dat het gewoon veel stiller is in mijn helm en ik geen last heb van turbulentie.

Ik heb een wind-deflector geprobeerd en dat werkt wel redelijk, maar het is niet optimaal. In welke stand ik het ruitje of de deflector ook zet, ik heb altijd turbulentie om m'n helm.

Ik heb de GS ook zonder ruitje geprobeerd. Uiteraard wat meer winddruk op het lichaam, maar dan heb ik geen turbulentie op m'n helm. Ik vind het een stuk fijner rijden.

Wat zijn de ervaringen van bijv. @VidaR-9 en anderen met dezelfde fiets? Kan ik er nog wat aan doen, behalve de fiets inruilen? :+
Je zou eens kunnen kijken of je iets kan vinden wat lijkt op een Palmer Products windscreen adapter. Ik had die op de Moto Guzzi Stelvio, waarmee je het windscherm naar voren kan plaatsen, en onder een hoek. Daardoor krijg je een grotere luchtstroom achter je scherm, waardoor de turbulentie een stuk minder wordt.

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

cooper_s1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

Ieder zijn ding, met zo'n achterbrug is het wel goed dragracen denk ik...
Maar aan mij niet besteed zo'n ding
Mijn oprechte mening: vind het gewoon sund van één van de meest iconen in de motorwereld :'(
Kalevandaal schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:32:
Wilde me net hier melden met de mededeling dat ik zaterdag ga proefrijden op een Tiger 800 uit 2011.
Heb al op Yoeptube gekeken naar is Fortnine etc met wat tips, maar misschien heeft iemand hier het gouden ei ;)

[...]

Heb vandaag mijn verzekering gebeld (FBTO) of mijn SVJ nog effect hebben op de nieuwe motorverzekering. Antwoord was duidelijk :N

De beste mevrouw kon mij vertellen dat dit vroeger nog wel mogelijk was te koppelen, maar dat mijn 15+ jaren rij-ervaring in de auto niets uithaalde voor de verzekering van een nieuw aan te schaffen motor :'(
Goed om te weten, mag straks ook hiermee aan de gang :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Bioflap schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
Je zou eens kunnen kijken of je iets kan vinden wat lijkt op een Palmer Products windscreen adapter. Ik had die op de Moto Guzzi Stelvio, waarmee je het windscherm naar voren kan plaatsen, en onder een hoek. Daardoor krijg je een grotere luchtstroom achter je scherm, waardoor de turbulentie een stuk minder wordt.
In datzelfde straatje: Madstad schuifpui: https://madstad.com/colle...products/bmw-r1200gs-2004

Kost wel een hoop :+
Maar bij mn NC700x is het het enige ruitje wat ik heb geprobeerd wat de turbulentie (zo goed als) oplost, buiten een zo klein mogelijk ruitje.

leeg

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:49

Ik heb hetzelfde wat jij en @DrivinUCrazy ook ervaren. Ik vind het niet relaxt met een ruit omdat ik dan in de turbulentie zit. Dan verkies ik liever meer wind, maar wel schone lucht.

Ik rij zelf met het BMW Rallye ruitje. Die zorgt ervoor dat de wind aan de bovenkant van m’n borst terecht komt, dus zit nog best uit de wind. Heb hem ook overgezet van de GS naar de GSA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaVAzJljdDfsvX6NzQq1GF4fp-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLCMeBWfgPYCkuwLcLVqXlTi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DygNAlMBOly8rAruF8JPjuYoZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZpbQ3E2KAIh29cUfP1rn0NF.jpg?f=fotoalbum_large

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:54:
[...]

Zal bij mij in de wijk best een puinhoop worden met al die verlengsnoeren die kriskras over de weg liggen om van huis bij de auto te komen :+

• nldls
Op de triumph heb ik een opzetstuk op de ruit zitten en daarmee gaat het prima over de helm. Voordeel is dat ik ook een stuk droger zit met regen. nadeel is dat bij warmte je ook weinig luchtverplaatsing heb.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Goed posen bij de laadpaal met zo'n ding!
Natuurlijk wel met een versgezette kop ambachtelijke, zero emission footprint, lokaal en biologisch gekweekte verse muntthee, gemaakt middels een zonnepaneel gevoedde elektrische waterkoker.

Want als je het doet, moet je het goed doen 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Zal bij mij in de wijk best een puinhoop worden met al die verlengsnoeren die kriskras over de weg liggen om van huis bij de auto te komen :+
Ik woon in Laak (Den Haag). Aangezien parkeerplaatsen meer een suggestie hier zijn, zullen die paar kabels ook niemand in de weg zitten :P

• JanHenk
  • Niet online
nldls schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:50:
Op de triumph heb ik een opzetstuk op de ruit zitten en daarmee gaat het prima over de helm. Voordeel is dat ik ook een stuk droger zit met regen. nadeel is dat bij warmte je ook weinig luchtverplaatsing heb.
Ik heb ook wat een haat/liefde verhouding met die ruitjes. Ik feite ben ik een mooi-weer rijder en dan vind ik het maar niets. Maar als je een paar dagen weg bent, kun je er ook wel blij mee zijn... Met de deflector er bovenop is het wel iets beter, maar ik ben nog niet tevreden.
VidaR-9 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Ik heb hetzelfde wat jij en @DrivinUCrazy ook ervaren. Ik vind het niet relaxt met een ruit omdat ik dan in de turbulentie zit. Dan verkies ik liever meer wind, maar wel schone lucht.

Ik rij zelf met het BMW Rallye ruitje. Die zorgt ervoor dat de wind aan de bovenkant van m’n borst terecht komt, dus zit nog best uit de wind. Heb hem ook overgezet van de GS naar de GSA:
Die BMW Rally ruit is wel heel fraai inderdaad. Helaas niet verkrijgbaar voor mijn oudje uit 2008. Dus toch maar inruilen :+

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• nldls
JanHenk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook wat een haat/liefde verhouding met die ruitjes. Ik feite ben ik een mooi-weer rijder en dan vind ik het maar niets. Maar als je een paar dagen weg bent, kun je er ook wel blij mee zijn... Met de deflector er bovenop is het wel iets beter, maar ik ben nog niet tevreden.
Heb het nog niet getest, maar ik kan de opzet ruit ook omlaag klappen en de ruit vervolgens schuin plaatsen. Geen idee waar de wind dan komt. Misschien krijg je hem dan wel net onder de helm.
Ik heb de ruit nu op de hoogste positie MET opzet stuk.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04

Lager ruitje, dan zit je in vrije lucht

Een extra kinflap voor in je helm evt aangevuld met aansluitend kol.

I took the blue pill…

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:07

Fuelke

Forza Ferrari

De motor is weer voorzien van een nieuwe voorband, een nieuwe kettingset, nieuwe remblokken vooraan en nieuwe vloeistoffen. Het mocht na 14000 km, maar volgende keer laat ik de fiets gewoon een dagje achter ipv er op te wachten. Bijna hele voormiddag er gezetten, had wel een boek bij maar de stoelen zaten niet aangenaam. Rondje motoren en kledij kijken neemt ook niet zoveel tijd in beslag.

En ik weet nu ook dat mijn 2018 model omruilen voor een 2022 me € 3000 zou kosten :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• DrivinUCrazy
Voorband ok, maar ook al een kettingset én remblokken?

Dan is die 14.000 niet de actuele kilometerstand denk ik?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FlyingLama
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-10 16:35
Kalevandaal schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:32:

[...]

Hierbij ook even nieuwsgierig naar jouw ervaringen op de Tiger?

Waar je op kan letten is dat zodra de motor goed warm is, hij daarna nog goed start.
Er zijn bij de oudere modellen soms wat problemen met de startmotor, zodra te warm is werkt deze niet naar behoren. Je zult dan dus de motor wat moeten laten afkoelen en dan werkt het weer. Zelf heb ik hier geen problemen mee gehad.

Ook belangrijk om even te kijken hoe het zit met de onderhoud geschiedenis, volgens het boekje willen ze dat je iedere 20K km een grote beurt + kleppen controle uitvoert (€800 bij de dealer |:( ).

Verder vind ik het een super fijne motor waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTPbKkfl4-IbYLghBwSUsgTlZSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp0soVAiDhhcfwyK2aODuGyW.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand is weer een ervaring rijker :+

Nu met filmpje:

[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 28-10-2022 16:38 ]

leeg

• kneusteun
Fuelke schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:11:
De motor is weer voorzien van een nieuwe voorband, een nieuwe kettingset, nieuwe remblokken vooraan en nieuwe vloeistoffen. Het mocht na 14000 km, maar volgende keer laat ik de fiets gewoon een dagje achter ipv er op te wachten. Bijna hele voormiddag er gezetten, had wel een boek bij maar de stoelen zaten niet aangenaam. Rondje motoren en kledij kijken neemt ook niet zoveel tijd in beslag.

En ik weet nu ook dat mijn 2018 model omruilen voor een 2022 me € 3000 zou kosten :D
Ik krijg meestal gewoon een motor mee voor een dagje. Onder het mom van have fun en we bellen wel als het gedaan is.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De motor is weer voorzien van een nieuwe voorband, <>. Het mocht na 14000 km,
En geen achterband of was die al eerder verrvangen?
Bij mij gaat de achterband minstens dubbel zo snel op als de voorband.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De motor is weer voorzien van een nieuwe voorband, een nieuwe kettingset, nieuwe remblokken vooraan en nieuwe vloeistoffen.
Moet ik m'n ZZR ook weer eens cadeau gaan geven.. Nu wist ik dat de ketting al wel richting vernieuwen ging, maar sinds ik een ander soort kettingspray ben gaan gebruiken is het echt enórm bagger geworden :X Eerder altijd S100 witte kettingspray, maar de lokale motorzaak, die recent van eigenaar is veranderd, heeft alleen "Muc-Off", een merk wat ik niet ken en ook niet meer ga kopen :X

Dus hij mag weer eens voor een nieuwe ketting-set. Kunnen ze meteen de remblokjes bekijken, want om de één of andere reden zie ik echt níet wat ik zou moeten zien volgens 't onderhoudsboekje :+

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 28-10-2022 16:56 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 19-11 16:54
Vandaag van het perfecte weer genoten en mijn eerste "grote" ronde met de Monster 821 gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_lSxbsL6MTI2-G_QPayfW6QFNQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKC84N34MvuMGVX4Yz9cj4yq.jpg?f=fotoalbum_medium
Bommes schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:55:
Terwijl ik gisteren nog tegen iemand zei dat hij beter niets meer in zijn motor kon investeren maar liever in zich zelf, in de vorm van trainingen/cursussen :P
Eens, mijn vriendin en ik hebben ons zojuist dan ook aangemeld voor een weekend lang rijden op het circuit van Ecuyers met 2TheExperience volgend jaar :) Zij met haar Monster 797 en ik met mijn Ninja ZX6R.

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
FlyingLama schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Ook belangrijk om even te kijken hoe het zit met de onderhoud geschiedenis, volgens het boekje willen ze dat je iedere 20K km een grote beurt + kleppen controle uitvoert (€800 bij de dealer |:( ).
Net grote beurt (olies + bougies) + handvat vervanging gehad..... schade was 850 euro... |:(

En dat was nog zonder kleppen stellen.... want K1200's gaan uit ervaring van de dealer langer dan de aangeven interval van 20K mee...

Heb wel leuk kunnen meekijken en praten over van alles. :D
Motor moest flink uit elkaar voor de beruchte ABS pomp... en tussen de radiator en radiator bescherming was nog een van het gereedschap wat bij de motor hoort gevonden.... die zat er al 20K+ tussen.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ts7lcf9WxB__aGqlqEr2MtC5tiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iyq6HxW7FtnATveS78hosgM.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam ook deze leuke schade langs.... bij allebei de cosmetische tank stukken.... 2-3 van de 5 aanhangspunten gescheurd en eentje helemaal door... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-poKk_alzzFtX-mvu3PwyZsMCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVLZkaz7Ct5MlZwhR9Jdg5aa.jpg?f=fotoalbum_large

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@DrivinUCrazy ik moet voor de kettingset de hand in eigen boezem steken. Ik zou ze zelf wat vaker moeten smeren en (laten) aanspannen maar dat schiet er nogal eens bij in. Slecht ja, ik weet het. Daarom zat er op de vorige motorfiets een Scottoiler. Die hebben ze overgebouwd toen ... alleen zat er een knik in de leiding dus ergens is die leiding leeg gebleven. Dat laatste had ik wel al gezien, maar dacht "als ik eens in de garage ben ... "
Die leiding hebben ze dus ook herplaatst.

@botoo blijkbaar heb ik een lichte rechterpols :P Staat wel als opmerking dat hij in de gaten moet gehouden worden, maar nog te vroeg voor nu dus. Ik heb de achterband ook al eens streng toegesproken, na 1000 km zat er namelijk al een lekje in (opgelopen onderweg naar zijn allereerste onderhoud).

@kneusteun Moet zeggen dat ik op voorhand over de kettingset begonnen was en ze toen aangaf dat ik er dan mogelijk niet op kon wachten maar ik kon nog altijd op de dag zelf beslissen. Dus pas vandaag beslist.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 16:48
FlyingLama schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Hij staat met 29,5k te koop. Verkopende dealer gaf aan dat ze de 30k beurt zouden uitvoeren als ik hem zou kopen, en daarbij de slijtagedelen waar nodig vervangen.
Ik zal morgen wel even vragen wat ze exact willen gaan doen (als ik morgen wel door wil zetten)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Fuelke lichte rechterpols? maar wel altijd stevig knijpen met de rechterhand? :+
Ik heb in regel ook een lichte rechterpols (behoudens een rood stoplicht met een lege weg voor me :o) maar toch slijt bij mij de achterband als een dolle, zal wel door het dikke koppel bij laag toeren komen vermoed ik zomaar.

Over twee weken krijg ik een nieuwe set maar de voorband gaat, net als de vorige keer, bij de garage in het rek voor als er iemand geen geld of zin voor een nieuwe heeft, dan kan die daar weer mee geholpen worden. Zelf heb ik er niets meer aan omdat ik voor een heel ander merk/type band ben gegaan en dat combineert niet zo fijn met het oude type.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:28

A13X

Dude

Bommes schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Zo iets reed er laatst voor me toen ik met de auto onderweg was naar het werk.
Op basis van een of andere racer.
Ik wist niet dat die dingen hier ook rond reden, dacht dat dat iets was op de Antillen?
[Afbeelding]

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Ik ging eigenlijk alleen maar naar J&J Suspension om mijn vering eens te laten afstellen.
Kom ik thuis met een nieuwe Hyperpro schokbreker+veer.. :o
Voor de leuk of liep je specifiek tegen dingen aan die je niet weggesteld kreeg?

Awesome

• Bommes
  • Laatst online: 07:39
@A13X ik vond de voorzijde te reactief bij technisch moeilijke offroad secties.
Dus in dikke modder, diep mul zand, die crossbaan laatst.
Dan geeft de voorkant zo veel input waardoor het zoekerig wordt en ik onzeker word met rijden.
Dan haal ik als reactie de snelheid er uit en wordt het nog instabieler.

Voor zit er al hyperpro in en start alles nu zo los mogelijk. Voorveerspanning volledig uit en rebound compleet open.
De achter veer heb ik vandaag afgesteld, juiste voorveerspanning, rebound bijna open.
Hopelijk wordt hiermee de controle wat beter.

Maar heel eerlijk heb ik me wel een beetje laten inpakken door de verkoop praatjes.
Achteraf gezien had ik misschien beter door geld in mijn kunde kunnen investeren dan in mijn motor.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 28-10-2022 22:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Je kan sneller leren schrijven met een ballpoint dan met een ganzenveer @Bommes en die ballpoint heb je nu, volgende hoofdstuk is het schrijven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nou, dit is wel de #1 domper die je kunt hebben op een run en vakantie. Was betrokken bij de CPR enzo, best heavy allemaal.

https://www.9news.com.au/...89-40bf-9081-889c246c67ee

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar niet de dingen die je graag meemaakt.
Met jou wel alles ok?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

VidaR-9 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Tenzij je 2m bent is het op een GSA (tenminste die ik had) goed te doen met zo'n 'lip' erop. Het standaard ruitje ging op zich ook wel, maar met dat lipje ging de wind zeg maar nét over de helm heen. Geen centje pijn verder.

En als je echt groter bent, zijn er aftermarket ruitjes. Het grote voordeel van een (fatsoenlijk) ruitje, kuip of scherm is dat je veel rustiger rijdt zonder die wind op je knar. Ik heb dan wel een fijne Schuberth, maar geen wind is neg altijd het beste. Scheelt ook in insecten op je helm (en je pak) en als het regent, blijf je een stuk droger.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
mphilipp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

2035 wordt ik (inch allah) 70. Als ik tegen die tijd nog rijdt, koop ik in december 2034 een nieuwe. Kan ik nog even door... :+
Ik in 2036. En als ik dan nog motor durf te rijden, dan mag dat van mij best een elektrische zijn, als ‘ie een beetje bruikbare range heeft. We’ll see by then…

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:42:
@LankHoar niet de dingen die je graag meemaakt.
Met jou wel alles ok?
Ja, ben niet onderuit gegaan zelf. Wel heftig allemaal, en geen goed begin van een weekend samen.

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 13:22
Donderdag mijn 2017 S1000R kunnen ophalen en gisteren even echt kunnen proberen. WAT een machine is dat zeg en wat een enorm verschil met met cb600 Hornet uit 2003 zonder enige elektronica :D

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:49
mphilipp schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:41:
[...]

Tenzij je 2m bent is het op een GSA (tenminste die ik had) goed te doen met zo'n 'lip' erop. Het standaard ruitje ging op zich ook wel, maar met dat lipje ging de wind zeg maar nét over de helm heen. Geen centje pijn verder.

En als je echt groter bent, zijn er aftermarket ruitjes. Het grote voordeel van een (fatsoenlijk) ruitje, kuip of scherm is dat je veel rustiger rijdt zonder die wind op je knar. Ik heb dan wel een fijne Schuberth, maar geen wind is neg altijd het beste. Scheelt ook in insecten op je helm (en je pak) en als het regent, blijf je een stuk droger.
Ik ben 1.88m maar heb m’n draai met Adventure scherm en een Wunderlich opzet stuk niet kunnen vinden op m’n GS toen. Rij wel met zadel in de hoge stand.

Ik zit eraan te denken om het toch nog keer te proberen bij de GSA, maar dan met zo’n breder opzet stuk van MRA ofzo. En Wunderlich versteviging. Maar zou zonde van t geld zijn als ik dan toch nog last heb.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
LankHoar schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:29:
[...]

Ja, ben niet onderuit gegaan zelf. Wel heftig allemaal, en geen goed begin van een weekend samen.
Sterkte man

I took the blue pill…

• NLDViane
LankHoar schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:32:
Nou, dit is wel de #1 domper die je kunt hebben op een run en vakantie. Was betrokken bij de CPR enzo, best heavy allemaal.

Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, sterkte man...

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Heel veel sterkte!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:-( sterkte man!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:25:
[...]
Ik in 2036. En als ik dan nog motor durf te rijden, dan mag dat van mij best een elektrische zijn, als ‘ie een beetje bruikbare range heeft. We’ll see by then…
Nah....misschien. Maar misschien wil ik wel herrie blijven maken tot het einde :+ Krijgt mijn laatste motor een open uitlaat. Haha....blow me! 8)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

VidaR-9 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:15:
[...]
Ik ben 1.88m maar heb m’n draai met Adventure scherm en een Wunderlich opzet stuk niet kunnen vinden op m’n GS toen. Rij wel met zadel in de hoge stand.

Ik zit eraan te denken om het toch nog keer te proberen bij de GSA, maar dan met zo’n breder opzet stuk van MRA ofzo. En Wunderlich versteviging. Maar zou zonde van t geld zijn als ik dan toch nog last heb.
Misschien ben ik dan toch kleiner dan ik denk. Volgens mij ben ik 1.83 ofzo. Maar ik lees op FB in de K1600 groepen ook allemaal klachten over het scherm. En als ik rij, voel ik vaak even met mijn hand vlak voor mijn helm waar de luchtstroom begint en dat is altijd precies aan de bovenkant van mijn helm. En dat was op de GSA ook zo. Alleen kan ik het scherm op de K16 met een knupke instellen en de GSA moest je eigenlijk 1x afstellen. Maar met dat lipje op de GSA ging het voor mij prima. Zadel was volgens mij niet in de hoogste stand. Die motor was meer dan hoog genoeg voor mij :+

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003

Wow. Sterkte!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 00:10
@LankHoar Sterkte daar, pas goed op jezelf (en je maten) met het verwerken hiervan!

@13art Zag ik jou vanmiddag op de N322 (Van Heemstraweg)? Groene Versys 1000 in de omgeving West-Betuwe kan maar één iemand zijn toch? :+

Verder nog een algemeen vraagje. Welk kettingsmeermiddel gebruiken jullie? Ik heb momenteel Muc-Off All Weather en hoewel die inderdaad All Weather is (met regen blijft het goed zitten), houdt ie ook veel vuil vast en werpt ie af en toe slierten vet af (waardoor motor en soms kleding vervelend vies worden).

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Hompu schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:06:

@13art Zag ik jou vanmiddag op de N322 (Van Heemstraweg)? Groene Versys 1000 in de omgeving West-Betuwe kan maar één iemand zijn toch? :+
Potverdorie, is er nog iemand met een groene Versys 1000... It wasn't me, kom echt net thuis van een weekje Vlieland.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Vandaag pas gezien dat ze gisteren stiekem de nummerplaathouder van de vorige dealer omgeruild hebben naar hun nummerplaathouder :+

• DrivinUCrazy
Ik ben niet helemaal tevreden over de standaard knipperlichten van de tracer. Het zijn wel leds, maar deze lichten niet in zijn geheel op. Alleen het binnenste puntje licht op, en de rest van de reflector zit er voor de sier op lijkt wel. In omstandigheden als vandaag, met fel zonlicht, vind ik dat niet voldoende.

Dus, op zoek naar andere knipperlichten, maar ik ben niet snel tevreden. Ik kijk naar rizoma, Kellermann, dat soort spul. Geen looplichtjes, wat mij betreft, maar wel een goede lichtopbrengst.

In principe zou het design wat je op AliExpress vindt perfect zijn, mits dit veel licht uitstraalt. Maar ali-express komt niet eens in de búúrt van mijn motor, laat staan er op.

Nu zag ik vandaag een MT-10 met zo te zien beter zichtbare knipperlichten. Als deze passen, zou dat mooi zijn want dan kan ik de originele bevestigingen gebruiken zonder adapter plaatjes.

Dus:
@Will_M heeft de (jouw?) MT-10 standaard led-knipperlichten?
En dan doel ik met name op de jaargangen vóór 2022, want die lijkt dezelfde led-knippers te hebben als de tracer.
Andere stekkertjes lig ik niet zo wakker van, daar maak ik wel weer de juiste stekkertjes van. ;)

Zijn de foto's naar jouw motoren in de TS trouwens stuk? Ik probeerde daar te spieken maar krijg een error.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2022 20:07 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Fuelke schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:51:
Vandaag pas gezien dat ze gisteren stiekem de nummerplaathouder van de vorige dealer omgeruild hebben naar hun nummerplaathouder :+
En nu krijg je fikse korting of per kilometer een dubbeltje vanwege het sponsorcontract? 8)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:28

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:04:
Ik ben niet helemaal tevreden over de standaard knipperlichten van de tracer. Het zijn wel leds, maar deze lichten niet in zijn geheel op. Alleen het binnenste puntje licht op, en de rest van de reflector zit er voor de sier op lijkt wel. In omstandigheden als vandaag, met fel zonlicht, vind ik dat niet voldoende.

Dus, op zoek naar andere knipperlichten, maar ik ben niet snel tevreden. Ik kijk naar rizoma, Kellermann, dat soort spul. Geen looplichtjes, wat mij betreft, maar wel een goede lichtopbrengst.

In principe zou het design wat je op AliExpress vindt perfect zijn, mits dit veel licht uitstraalt. Maar ali-express komt niet eens in de búúrt van mijn motor, laat staan er op.

Nu zag ik vandaag een MT-10 met zo te zien beter zichtbare knipperlichten. Als deze passen, zou dat mooi zijn want dan kan ik de originele bevestigingen gebruiken zonder adapter plaatjes.

Dus:
@Will_M heeft de (jouw?) MT-10 standaard led-knipperlichten?
En dan doel ik met name op de jaargangen vóór 2022, want die lijkt dezelfde led-knippers te hebben als de tracer.
Andere stekkertjes lig ik niet zo wakker van, daar maak ik wel weer de juiste stekkertjes van. ;)

Zijn de foto's naar jouw motoren in de TS trouwens stuk? Ik probeerde daar te spieken maar krijg een error.
Daar zitten de Yamaha led plus knippers op á iets van €250 totaal :D

Als @Mitssz ze nu eens een keer monteert kan hij ze ook laten zien. Die heeft mijn oude setje. Zijn goede felle knippers, maar vond ze wel wat kwetsbaar voor dat geld.

Spirit beast knippers van ali zijn overigens van goede kwaliteit en goed fel. Kosten €15 per 2.

Awesome

• DrivinUCrazy
De led plus knippers vind ik niet mooi. Plus dat ik die gecombineerde functies niet ga gebruiken.
Als de dim-functie zoals hieronder er standaard in zou zitten, zou ik het nog wel overwegen trouwens:

Maar van wat ik tot nu toe gezien heb is dat niet het geval, en dan vind ik de knippers te onduidelijk; ze vallen weg tegen het andere felle licht ernaast.

De aftermarket knippers waar ik naar kijk zitten in een vergelijkbare prijsklasse ;)

En dit is hetgeen ik bedoel bij de standaard led-knippers:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/pertamax7.com/wp-content/uploads/2019/11/LED-Winker-Yamaha-TRACER-700-Pakai-Sein-New-MT25-MT03.jpg?resize=696%2C696&ssl=1
Alleen het linker deel, het rondje, licht op. De rest in de praktijk niet, al lijkt het op de foto nog wel mee te doen.

[ Voor 75% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2022 22:21 ]

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:07
Vrijdag schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

En nu krijg je fikse korting of per kilometer een dubbeltje vanwege het sponsorcontract? 8)
Of de nieuwe nummerplaat houder stond gewoon op de factuur :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy

Standaard zaten er op m’n MT10 inderdaad af fabriek in 2016 ook al LED knipperlichten gemonteerd. Ik heb ze later vervangen door de LED + variant toen die eenmaal leverbaar werden.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kellerman Atto is extreem klein, extreem fel maar niet extreem goedkoop, wel mijn goto.

https://www.kellermann-on...0edfa454fac529b49c15ad4d6

[ Voor 31% gewijzigd door botoo op 30-10-2022 23:37 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
Voor mij hoeft het niet extreem klein, al had ik voorheen ook mini knippertjes van Rizoma en door de felheid nooit te klagen over de zichtbaarheid.

Ik denk dat ik de originele led knippers van de vorige mt-10 eens verder ga onderzoeken, en dan bedenk ik me er nog eens over. Bedankt voor de info!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 10:06

Oh man, dat is inderdaad heftig... Sterkte!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 00:10
DrivinUCrazy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:44:
De led plus knippers vind ik niet mooi. Plus dat ik die gecombineerde functies niet ga gebruiken.
Als de dim-functie zoals hieronder er standaard in zou zitten, zou ik het nog wel overwegen trouwens:
[YouTube: Yamaha LED Blinker Plus with Dimmer Final]
Maar van wat ik tot nu toe gezien heb is dat niet het geval, en dan vind ik de knippers te onduidelijk; ze vallen weg tegen het andere felle licht ernaast.

De aftermarket knippers waar ik naar kijk zitten in een vergelijkbare prijsklasse ;)

En dit is hetgeen ik bedoel bij de standaard led-knippers:
[Afbeelding]
Alleen het linker deel, het rondje, licht op. De rest in de praktijk niet, al lijkt het op de foto nog wel mee te doen.
Mocht je er wat aan hebben, op mijn Tracer zitten de "gewone" LED knippers van Yamaha. Dat zijn deze (link).

Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZJYoErBb5UmjWnvyMguI3lLgEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIFXetWTD2NmpKfWTNY8hKCP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc3AeQ-OXOUhHXWkKCa-hfaBRSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xJxX2VX7w2WXy54IECcE9K4.jpg?f=fotoalbum_large
DrivinUCrazy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Die vind ik dus niet mooi, anders zaten deze er al op. Al is de lichtopbrengst op een foto altijd lastig beoordelen.
Snap ik, over smaak valt niet te twisten. Las inderdaad dat je de plus knippers niet mooi vindt, maar dit zijn dus niet de plus knipperlichten, just so you know ;)
Lichtopbrengst is trouwens behoorlijk en erg fel.

[ Voor 9% gewijzigd door Hompu op 31-10-2022 12:26 ]

• kneusteun
Het weekend waren volgens mij door de zon de meeste vrouwen in een goed humeur.

Ik deed even snel rondje en kwam bijna alleen maar setjes tegen op de motoren..

• DrivinUCrazy
Hompu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Mocht je er wat aan hebben, op mijn Tracer zitten de "gewone" LED knippers van Yamaha. Dat zijn deze (link).

Dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die vind ik dus niet mooi, anders zaten deze er al op. Al is de lichtopbrengst op een foto altijd lastig beoordelen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Oordopjes kwijtgemaakt, gelukkig bij aanschaf ook een verliesregeling bijgekocht dus nu voor € 25 weer nieuwe. Alpine bewaart de 3D afdruk dus kunnen ze een nieuwe set zonder opnieuw 'inmeten' maken.

Toch irritant, ik ben best voorzichtig met opruimen van de dopjes maar blijkbaar is er ergens het bewaardoosje open gegaan en dopjes weggevlogen.

Het traject om aanspraak te maken op de verliesregeling is wel nogal krukkig, naam invullen, volgende scherm, adres idem, aanschafdatum etc etc etc. laatste scherm: wat is het serienummer? Nou dat staat op de dopjes en laat ik die nu net kwijt zijn! Klantenservice reageerde wel vlot, kon eea bij elkaar vinden, (oh, u zit nog een oud systeem, 7 maanden is blijkbaar oud).

Als ik ze weer kwijtraak ga ik toch weer opnieuw die Alpine's aan laten meten, gisteren met universele dopjes gereden en dat was beduidend minder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-11 18:13
botoo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:59:
Oordopjes kwijtgemaakt, gelukkig bij aanschaf ook een verliesregeling bijgekocht dus nu voor € 25 weer nieuwe. Alpine bewaart de 3D afdruk dus kunnen ze een nieuwe set zonder opnieuw 'inmeten' maken.

Toch irritant, ik ben best voorzichtig met opruimen van de dopjes maar blijkbaar is er ergens het bewaardoosje open gegaan en dopjes weggevlogen.

Het traject om aanspraak te maken op de verliesregeling is wel nogal krukkig, naam invullen, volgende scherm, adres idem, aanschafdatum etc etc etc. laatste scherm: wat is het serienummer? Nou dat staat op de dopjes en laat ik die nu net kwijt zijn! Klantenservice reageerde wel vlot, kon eea bij elkaar vinden, (oh, u zit nog een oud systeem, 7 maanden is blijkbaar oud).

Als ik ze weer kwijtraak ga ik toch weer opnieuw die Alpine's aan laten meten, gisteren met universele dopjes gereden en dat was beduidend minder.
Als ze toevallig in de afgelopen 7 maanden zijn overgestapt naar een nieuw systeem kan dat andere systeem oud zijn ja :P

Dat inmeten is toch juist leuk? Lekker koud spul in je oren :9

Gamertag: timmie271

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

timmie271 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:16:
[...]
Lekker koud spul in je oren :9
Dat is wel een hele kinky fetish... :+

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 01-11-2022 09:43 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Noshi schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Of de nieuwe nummerplaat houder stond gewoon op de factuur :P
"kleinmateriaal" 8)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Fuelke schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:51:
Ik vind dat een irritante gewoonte van dealers. Autodealers hebben die neiging ook. Ik vind dat zij het moeten vragen of ze dat mogen doen.

• timmie271
mphilipp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:43:
[...]

Dat is wel een hele kinky fetish... :+
Toen ik nog in de groei zat kon ik vrijwel ieder jaar of om het jaar langs om nieuwe dopjes aan te laten meten :P

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:27:
[...]

Ik vind dat een irritante gewoonte van dealers. Autodealers hebben die neiging ook. Ik vind dat zij het moeten vragen of ze dat mogen doen.
Mijn vaste monteur vraagt het netjes, ondanks dat hij weet dat hij dat van mij mag.

Toen mijn motor voor een recall bij de dealer stond, was ook de nummerplaathouder vervangen. Die hebben ze mogen terugzetten. En dan ook nog mompelen "waar doe je nou moeilijk over?"
Dan weet ik zéker dat ie er af gaat! :o

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:58:
[...]
Mijn vaste monteur vraagt het netjes, ondanks dat hij weet dat hij dat van mij mag.
Ik heb al een hele poos een eigen stickertje over de dealernaam zitten. Deed ik bij mijn andere motoren ook. Dan verzin ik iets leuks/toepasselijks/grappigs. Op de GSA had ik 'Stugots' staan, naar de boot van Tony Soprano (en vooral het verhaal erachter).

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 13:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMkkeEpFz424k1XbUN7LWw3nD6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iiGIRuX4uDrsY3OQFr2wI7sW.jpg?f=user_large

Vorige week opgehaald en gelukkig nog een kleine 750 kilometer kunnen maken. WAT EEN MACHINE! ik kom van een 600 af zonder enige electronica.

• nldls
Heerlijk man.. Veel goede km's gewenst

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Is dat even schrikken, ben ik een dag te laat voor halloween :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOE5qqgCwe8wpQW7JoWmQClkcUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aio9Agxe4MeGdsgm0N4Xm5PX.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alles kan die scooter (& aanhanger) :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIlQ9sqctA1TxSICMEBDo9GB56g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCdS4hxTg6hJD7m5CSTLNtXU.jpg?f=fotoalbum_large

Het reed niet echt fijn trouwens, iets met kogeldruk/zwaartepunt.
Maar voor 1,5km goed zat.

(Vriendin kwam ziek naar huis, fiets stond buiten bij het station, accu leeg, dus geen licht, en ik wist dat ie niet in de auto past)

leeg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bakkie1985 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:10:
[Afbeelding]

Vorige week opgehaald en gelukkig nog een kleine 750 kilometer kunnen maken. WAT EEN MACHINE! ik kom van een 600 af zonder enige electronica.
Heb jij even mazzel! Want het weer wordt er de komende tijd niet beter op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyFuBl9Oqj0n2xEmMQ8LACxwVcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wubxFio45ySyvGArhOBilFMA.png?f=fotoalbum_large
so true..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
Over de led knippers: even rondgevraagd bij de mensen die normaal achter me aan hobbelen.
Hun ervaring is hetzelfde: groot knipperlicht, maar niet de hele oppervlakte licht op en al helemaal niet fel. De vorige knipperlichten (op mijn vorige motor) waren beter. En dat waren kleine knippers van Rizoma.

De ledknippers van de MT10 zou ik eventueel kunnen toepassen, maar dan moet ik de weerstanden er tussenuit slopen, die zitten in het kabelboompje van de knippers verwerkt. Dan heb ik kabels met de juiste stekkers er aan, maar moet ik die weer gaan aanpassen. Dat kán ik wel, maar geen zin in.

Ik heb Kellermann met Rizoma vergeleken. Kellermann, heel fel, en niet per se mini knippers. Maar, hun eerste eis is dat het punt waar het kabeltje uit het knipperlicht komt, geen spatwater te verduren krijgt. Onder het achterspatbord vind ik dat een discutabele eis. Mochten er problemen mee komen, en op die manier geen garantie zijn, dan vind ik die dingen daar veel te duur voor.

Dus, Rizoma. Dat worden dan de grootste miniknippers die ze hebben. Inclusief modelspecifieke adapterplaatjes én adapterkabeltjes voor de juiste stekkers. De kabels aan de knipperlichten maak ik wel op de juiste lengte, maar aan de motor blijft alles 100% origineel.
Bij de volgende beurt laat ik ze vervangen. Ik weet namelijk perfect waar de stekkerverbindingen zitten, maar geen idee hoe ik er achter de tellerunit bij kom. :P Niet eens met het werkplaatshandboek ernaast. 8)7

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
Ik zou willen dat ik zo'n mooie bochtige route naar huis kon nemen :-(
Het is kiezen tussen snelweg of 1001 verkeerslichten.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
Voor een Ducati ben ik opzoek naar deze connector. Weet iemand hoe deze witte connector heet? Ik lijkt dit niet los te kunnen bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1175/7670/products/96680561A.png?v=1585547898

• timmie271
geert_s schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:35:
[...]

Ik zou willen dat ik zo'n mooie bochtige route naar huis kon nemen :-(
Het is kiezen tussen snelweg of 1001 verkeerslichten.
Hier keuze uit rechte wegen of rechte wegen :+

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

timmie271 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:00:
[...]

Hier keuze uit rechte wegen of rechte wegen :+
In België hebben we meestal de keuze tussen rechte wegen of slechte wegen...
(al is er de laatste jaren wel wat beterschap)

Short cuts make long delays

• NLDViane
@timmie271 Jij hebt de keuze hoeveel haakse bochten je wilt maken toch?
FnordySquare47 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:36:
[...]

In de UK ook eigenlijk.. maar gelukkig ook een goede selectie bochtige wegen bij mij in de buurt :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
SL65 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:50:
Voor een Ducati ben ik opzoek naar deze connector. Weet iemand hoe deze witte connector heet? Ik lijkt dit niet los te kunnen bestellen.
[Afbeelding]
Ik zou zeggen dat het een Sumitomo connector is. (Yamaha gebruikt vaak Sumitomo, deze lijkt er wel heel sterk op)

Als ik dan zoek op Sumitomo 2pin connector kom ik op type MT090-2B uit.
Dat is nog niet het specifieke artikelnummer, maar je zou deze er wel mee moeten kunnen vinden.

Ik wist dat die stekker me bekend voorkwam. Kijk hier eens, is dat 'm?
Wokschotel in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Zo ja, dan staat er gelijk een bestellinkje onder. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-11-2022 11:25 ]

• timmie271
NLDViane schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:48:
@timmie271 Jij hebt de keuze hoeveel haakse bochten je wilt maken toch?
Enkele flauwe bochten ook nog of extra rotondes, gevolgd door lange rechte stukken _O-

• timmie271
FnordySquare47 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:36:
[...]

Hier zijn beide routes opnieuw geasfalteerd, dus dat scheelt weer :P

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
kneusteun schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:04:
Het weekend waren volgens mij door de zon de meeste vrouwen in een goed humeur.

Ik deed even snel rondje en kwam bijna alleen maar setjes tegen op de motoren..
Afgelopen weekend was inderdaad mooi om samen nog even een rondje te rijden! Hoeveel van de mensen hier hebben een partner die ook motor rijdt?

Die van mij neemt nu we de GSX-S1000 hebben alleen die nog maar mee. De Gladius is niet meer zo interessant :+
Pagina: 1 ... 442 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.