Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 445 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
noes schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:05:
[...]

Om hem terug te halen, misschien. En dan moet de politie er ook maar tijd voor hebben, je gaat m niet in je eentje ophalen.

En de motor kan nog altijd gestolen worden..
Als jij de plek kan aanwijzen is de kans groot dat de politie even tijd maakt voor je. En in je eentje zeker niet ophalen nee, onverstandig.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:00:
@Blue-eagle heb je een vaste parkeerplek? Kan je daar geen container neerzetten om de motor in te parkeren?
Ja, een gehuurde plek. Een container was een prima idee geweest voordat hij gestolen werd ;) Al zijn de plekken redelijk klein en gaat de verhuurder het vast niet fijn vinden.

Daarnaast betaal ik nu voor 1 parkeerplek: 1 voor de auto en daarachter de motor. Past net. Met een container voor enkel de motor zou ik 2 parkeerplekken moeten huren, a 110 euro per maand.

Dure hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

SavageBrother schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:28:
Tracking device in je motor verstoppen kan helpen.
Ja, en dan vergeet je een keer de batterij te vervangen. Of hij zit op je accu en die trekt ie dan leeg. Nee, ik heb niet zoveel vertrouwen in dat soort gadgets.

Sloten van allerlei formaten kunnen ze idd open maken, maar ik heb mijn motor met een flinke ketting aan een muuranker zitten en een schijfremslot in het achterwiel (niet aan de schijfrem, maar je krijgt het wiel niet rond met dat ding erop. En hij staat in een parkeergarage. Ohja...het stuurslot zit erop (dat zal ze afschrikken!).
Punt is dat er nog een rijtje motoren naast mij staan die vrijwel niets aan extra sloten erop hebben zitten. Ik ga er vanuit dat áls iemand dat ding wil jatten en er speciaal voor komen, ze wel een manier verzinnen. Dus ik kan niets meer doen dan het ze zo moeilijk mogelijk maken zodat ze in ieder geval een poosje bezig zijn. Hopelijk schrikt dat ze af. Dat en 350kg in een busje sjouwen :+

De rest is voor de verzekering.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:44:
[...]
Ja, een gehuurde plek. Een container was een prima idee geweest voordat hij gestolen werd ;) Al zijn de plekken redelijk klein en gaat de verhuurder het vast niet fijn vinden.
Je kan vragen of je een muuranker mag monteren. Heb ik ook gedaan en dat mocht. Ik moet 'm uiteraard weer verwijderen als ik er niet meer sta en de gaten dicht maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

mphilipp schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:30:
[...]

Je kan vragen of je een muuranker mag monteren. Heb ik ook gedaan en dat mocht. Ik moet 'm uiteraard weer verwijderen als ik er niet meer sta en de gaten dicht maken.
Zou ik niet eens vragen maar gewoon doen. Boorhamer geluid gaat het hele pand door dus niemand weet waar het vandaan komt en echt opvallen doet zo'n grondanker ook niet (ja, ik zou 'm in de grond vastzetten).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:38

Vrijdag

De Zwarte

Kan je zo'n anker niet beter hoog aan de muur maken? Dan ligt de ketting niet op de grond waardoor je met een betonschaar moeilijker kracht kan zetten.

Ik weet ook wel dat als ze m echt willen er wel oplossingen voor zijn, maar het is weer een extra drempel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Voor een paar tientjes heb je tegenwoordig al een haakse slijper met accu om de ketting of het grondanker door te slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Let wel dat in mijn optiek je niet moet vergeten dat de zwakke schakel is niet het muur- of vloer-anker is, maar wel het punt waarop je hem bevestigt aan de motor, of de ketting zelf. Een ketting is gewoon iets waar je met een betonschaar doorheen knipt als een heet mes door gesmolten boter :+

En als knippen niet lukt, dan kan je hem gewoon met buitenwaartse druk open knappen.

Als je naar The Lockpicking Lawyer kijkt op YouTube zie je ook weleens langskomen dat de beste sloten gewoon open te breken zijn met wat lockpicking tools, of gewoon brute-forcen. Veel van de dure sloten zijn met simpele bump-keys in enkele secondes te "picken" door iedere n00b.

Het is inderdaad allemaal schijnveiligheid. Zelfs in een grote stalen container is het een kwestie van de deuren openen. Hangt er een slot aan? Dan gaan de deuren open.

Ik denk dat de enige methode die afschrikt is om het de dief onwenselijk te maken om daar te zijn. Een alarmsysteem welke bij het doorknippen van de ketting direct een 5-tal (verborgen) camera's de situatie doet opnemen, direct een 112-bericht naar de politie stuurt, mij op de hoogte stelt, alle lampen aandoen, en de garagedeur barricaderen zodat ze niet kunnen ontsnappen.

Of gewoon als alarm een grote hoeveelheid enorm stinkende en plakkerige spray rondspuit op alles en iedereen in een 20m radius. En daarna een kilo glitters :+

Fantaseren is leuk. Maar hij is nog steeds weg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:12
Blue-eagle schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:26:
Let wel dat in mijn optiek je niet moet vergeten dat de zwakke schakel is niet het muur- of vloer-anker is, maar wel het punt waarop je hem bevestigt aan de motor, of de ketting zelf. Een ketting is gewoon iets waar je met een betonschaar doorheen knipt als een heet mes door gesmolten boter :+

En als knippen niet lukt, dan kan je hem gewoon met buitenwaartse druk open knappen.

Als je naar The Lockpicking Lawyer kijkt op YouTube zie je ook weleens langskomen dat de beste sloten gewoon open te breken zijn met wat lockpicking tools, of gewoon brute-forcen. Veel van de dure sloten zijn met simpele bump-keys in enkele secondes te "picken" door iedere n00b.

Het is inderdaad allemaal schijnveiligheid. Zelfs in een grote stalen container is het een kwestie van de deuren openen. Hangt er een slot aan? Dan gaan de deuren open.

Ik denk dat de enige methode die afschrikt is om het de dief onwenselijk te maken om daar te zijn. Een alarmsysteem welke bij het doorknippen van de ketting direct een 5-tal (verborgen) camera's de situatie doet opnemen, direct een 112-bericht naar de politie stuurt, mij op de hoogte stelt, alle lampen aandoen, en de garagedeur barricaderen zodat ze niet kunnen ontsnappen.

Of gewoon als alarm een grote hoeveelheid enorm stinkende en plakkerige spray rondspuit op alles en iedereen in een 20m radius. En daarna een kilo glitters :+

Of een draadloos dingetje in je schuurtje waar als ze er doorheen lopen een alarmpje afgaat op je mobiel.

Of zoiets, wel even overleggen met de VVE YouTube: Trap in Elevator Surprising hole prank | Just - Funny For Laugh [HD ... >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:59
Ik heb ook wel eens gehoord dat dieven zo'n motor ergens in de buurt neerzetten om hem te laten ''afkoelen''.
Staat hij er nog, op zijn tijdelijke locatie, na een dag of twee gaat die definitief mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

☝️ Kwaliteitspost wel ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:05:
Kan je zo'n anker niet beter hoog aan de muur maken? Dan ligt de ketting niet op de grond waardoor je met een betonschaar moeilijker kracht kan zetten.
Dat maakt niks uit, één arm van de betonschaar op de grond is voldoende. Die armen zijn een meter lang, en het laagste punt is dan bij je wiel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Container is zeker geen kluis, maar zet je motor wel uit het zicht. En dat kan al waardevol zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
Kennis van mij heeft een dure e-bike en daar in een frame buis een Airtag gemieterd van Apple.
Gek dat zoiets goedkoops nog niemand op ingesprongen is eigenlijk. Ik had daar gewoon 100 euro voor bij betaald bij mijn nieuwe Honda.

Zijn er meer CB650R rijders hier? Ik ben benieuwd hoeveel kilometer jullie eruit kunnen persen op 1 tank.
Mij valt op dat de eerste twee streepjes van de indicator binnen 50km weg zijn en dat de laatste twee streepjes juist elk 70km blijven staan maar ik daardoor vaker sta te tanken dan nodig denk ik. Als de laatste brand ga ik dus al tanken uit voorzorg maar meer dan 10liter heb ik er nog niet ingekregen.

De tank is volgens mij dik 15liter dus de afwijking is dan wel heel groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Jeanke117 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:38:
Iemand hier die de Scorpion Exo Com heeft op zijn Scorpion helm? Ik zie alleen maar gemengde reviews. Heb een Scorpion Exo 520 Air helm waar die mooi in past.

Maar zit ook te kijken naar een Cardo Freecom 4x maarja dan heb je zo'n lelijke bult op je helm....
Heb de Freecom 4x gehaald, gemonteerd en bevalt super! Morgen uitproberen op de motor met de nieuwe Alpine Motosafe Race oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
GeeMoney schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
Kennis van mij heeft een dure e-bike en daar in een frame buis een Airtag gemieterd van Apple.
Gek dat zoiets goedkoops nog niemand op ingesprongen is eigenlijk. Ik had daar gewoon 100 euro voor bij betaald bij mijn nieuwe Honda.
Als de dief ook een Apple device heeft dan gaat hij daarop een melding krijgen dat er een onbekende airtag in de buurt is die met hem meebeweegt. Dit hebben ze volgens mij gedaan zodat men niet met de Airtags ‘stalk’ activiteiten kunnen uithalen. Dus daar komen ze gauw achter.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 12-11-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GeeMoney schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:

Zijn er meer CB650R rijders hier? Ik ben benieuwd hoeveel kilometer jullie eruit kunnen persen op 1 tank.
Mij valt op dat de eerste twee streepjes van de indicator binnen 50km weg zijn en dat de laatste twee streepjes juist elk 70km blijven staan maar ik daardoor vaker sta te tanken dan nodig denk ik. Als de laatste brand ga ik dus al tanken uit voorzorg maar meer dan 10liter heb ik er nog niet ingekregen.

De tank is volgens mij dik 15liter dus de afwijking is dan wel heel groot?
Had @timmie271 niet ook een CB650R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:53

A13X

Dude

CBR650 AR

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:35
AR voor automatic refuel? :+

Heb wel de CBR idd, hier lukt de 300 op een tank onder normale omstandigheden altijd wel. Tank meestal als het lampje gaat knipperen, dan zit er nog voor ongeveer 50km peut in @GeeMoney.

Maar echt logisch zijn de streepjes niet nee, hier ging laatst 6.56L/142km aan brandstof in met 4 streepjes resterend :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren een dikke 600km gedaan (Melbourne > Merimbula), met enkel aan het einde lichte regen. Heerlijk gereden, dwars door natuurparken, langs de kust, you name it. Paar uur daarvan was met slechts een handjevol tegenliggers, geen tankstations of winkels, slechts hier en daar een verdwaald huis of motel. Nog even een mooie bike pic geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkllDetqyjUwzV-GiU6ItPJC9eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0qmb3HkdyVzPKBGlIXgF11q.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met stromende regen de laatste 550km naar Sydney doen. Het weer zou ook eens mee zitten :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:26:
Voor een paar tientjes heb je tegenwoordig al een haakse slijper met accu om de ketting of het grondanker door te slijpen.
Ja, dat zei ik al. Er zijn geen sloten die alles kunnen weerstaan en een slijperd komt overal doorheen. Maar het gaat om de moeite die ze moeten doen om jouw motor te pakken. Als ze er speciaal voor komen, pakken ze 'm toch wel. Zeker als ie binnen staat. Bij mij hoeven ze niet eens een accutol mee te nemen, want er is een stopcontact (beetje hoog, maar op je tenen kom je er wel bij) :+
Maar als ze bij gelegenheid langs komen, pakken ze die mooie splinternieuwe racer (een Suzuki geloof ik) die naast mij op een paddockstand staat. Die heeft geen dikke ketting erop en die til je met 2 man een busje in. Bij die van mij ben je misschien wel 5-10 minuten bezig en heb je 4 man nodig om 'm ergens in te krijgen...

Dus ja, die van mij is beter beveiligd dan al die andere motoren in het rijtje. >:)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het begon regenachtig, maar inmiddels is het prachtig weer. Picture time!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ie0gk2KSZRylSyF850j4zWJtP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5glKI23ALOhofw0CkOoVyFOj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu lunchen in Batemans Bay, dan weer verder. Heerlijk dit!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:43
Bucketlistje wel hoor @LankHoar, fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

timmie271 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:06:
[...]

AR voor automatic refuel? :+

Heb wel de CBR idd, hier lukt de 300 op een tank onder normale omstandigheden altijd wel. Tank meestal als het lampje gaat knipperen, dan zit er nog voor ongeveer 50km peut in @GeeMoney.

Maar echt logisch zijn de streepjes niet nee, hier ging laatst 6.56L/142km aan brandstof in met 4 streepjes resterend :P
Zo staat hij in de TS :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
mphilipp schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:
[...]

Ja, en dan vergeet je een keer de batterij te vervangen. Of hij zit op je accu en die trekt ie dan leeg. Nee, ik heb niet zoveel vertrouwen in dat soort gadgets.
Dat ligt dan toch echt aan jezelf. AirTags gaan een jaar mee en je krijgt ruim op tijd melding.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Neen, er staat CBR650 RA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Stiekem aangepast zeker! :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:09:
[...]

Dus ja, die van mij is beter beveiligd dan al die andere motoren in het rijtje. >:)
Dat blijft de beste beveiliging voor gelegenheidsdieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 12:08

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Waaj schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:13:
[...]

Dat blijft de beste beveiliging voor gelegenheidsdieven.
Tenzij ze op bestelling net de jouwe zoeken... :/

edit: Dan zijn het geen gelegenheidsdieven inderdaad... :w

[ Voor 12% gewijzigd door sjunnie op 13-11-2022 10:27 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
SavageBrother schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:11:
[...]

Dat ligt dan toch echt aan jezelf. AirTags gaan een jaar mee en je krijgt ruim op tijd melding.
Bij onze motoren heb ik ergens een AirTag verstopt. Wel even de speaker eruit halen. Die kan gebruikt worden om de AirTag te vinden met een antistalker-functie.

Is het net zo goed als een echte tracker? Vast niet, maar het is een stuk goedkoper dan een tracker, en je hebt geen gedoe met leeglopende accu's.

Vooral handig voor het scenario waar de dieven de motor een paar dagen laten afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SavageBrother schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:11:
[...]
En degene met jouw motor ook. Dan weet ie genoeg.
Ik geloof er gewoon niet in. En ik heb geen Eppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:17
Skamba schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:51:
[...]

Bij onze motoren heb ik ergens een AirTag verstopt. Wel even de speaker eruit halen. Die kan gebruikt worden om de AirTag te vinden met een antistalker-functie.

Is het net zo goed als een echte tracker? Vast niet, maar het is een stuk goedkoper dan een tracker, en je hebt geen gedoe met leeglopende accu's.

Vooral handig voor het scenario waar de dieven de motor een paar dagen laten afkoelen.
Heb ik ook in onze motoren. Meer "baat het niet dan schaadt het niet" dan echt serieuze beveiliging. Sowieso is de enige echte diefstal kans als de motoren ergens onderweg staan en dan probeer ik altijd in het zicht of op een drukke plek te parkeren. En uiteindelijk hebben we de verzekering nog uiteraard, bewust gekozen voor een verzekering waar onderweg een remschijfslot voldoende is.

Thuis staat de boel veilig op slot/alarm in de garage met 's nachts auto's op de oprit waar je niet zomaar langs komt met motor.

Nog afgezien van het rustige dorp en de sociale controle hier in het straatje, een auto of persoon die hier niet thuis hoort valt direct op :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 18:44

4x2

lộn xộn quá

Zo, de Pegaso is verkocht als een bult onderdelen, heeft wat geld en ergernis gekost, maar toen ik er gisteren weer aan bezig was merkte ik dat het ding me vooral heel veel frustratie opleverde door de achterlijke manier waarop alles in elkaar zat.

Blij *O*

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Toch maar eens een paar stukken raamfolie/koplampfolie besteld om een smalle strip bovenin mijn vizier te plakken, kijken of dat help bij die irritante laaghangende zon. Zou misschien net als een soort zonneklep in een auto moeten werken (behalve dat je 'm met de hoofd bedient).

Zou vanmiddag niet veel geholpen hebben op de dijk Enhuizen-Lelystad waar de zon niet alleen vanaf boven in mijn ogen scheen maar ook vanaf de reflectie van het water, maar op de A6 Lelystad-Amsterdam zou het zomaar een hele welkome aanpassing kunnen zijn.

Ik laat nog weten of het naar wens werkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

VidaR-9 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:02:
[...]
En uiteindelijk hebben we de verzekering nog uiteraard, bewust gekozen voor een verzekering waar onderweg een remschijfslot voldoende is.
Als je een slot koopt dat ART4 of 5 is, zit je goed. En in ieder geval mijn Abus schijfremslot is ART5 zelfs. De ketting ook en zelfs het muuranker (ook een Abus) heeft ART4 rating meen ik.

Als ik onderweg ben zet ik altijd het alarm erop en het schijfremslot. Beiden zijn door de verzekering goedgekeurd. Bij mij thuis staat het alarm er nooit op, want het schakelt zichzelf uit na een week omdat ie anders de accu leeg trekt. Daar heb je dus niets aan. Vandaar het dikke kettingslot en het muuranker. Heb ik allemaal gefotografeerd en als ie gejat wordt, laten ze de resten van dat slot neem ik aan liggen, dus ik heb altijd bewijs dat ie degelijk op slot stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 09:13
botoo schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:21:
Toch maar eens een paar stukken raamfolie/koplampfolie besteld om een smalle strip bovenin mijn vizier te plakken, kijken of dat help bij die irritante laaghangende zon. Zou misschien net als een soort zonneklep in een auto moeten werken (behalve dat je 'm met de hoofd bedient).

Zou vanmiddag niet veel geholpen hebben op de dijk Enhuizen-Lelystad waar de zon niet alleen vanaf boven in mijn ogen scheen maar ook vanaf de reflectie van het water, maar op de A6 Lelystad-Amsterdam zou het zomaar een hele welkome aanpassing kunnen zijn.

Ik laat nog weten of het naar wens werkt.
Ik vind het helemaal irritant als je langs een bomenrij gaat ofzo, stroboscoop modus activated.
Zondag ook veel last van, ben je beetje aan het toeren op je gemak en dan ineens in strobo mode, gloeiend irritant blijft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 04-10 08:21
mphilipp schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:09:
[...]

Ja, dat zei ik al. Er zijn geen sloten die alles kunnen weerstaan en een slijperd komt overal doorheen. Maar het gaat om de moeite die ze moeten doen om jouw motor te pakken. Als ze er speciaal voor komen, pakken ze 'm toch wel. Zeker als ie binnen staat. Bij mij hoeven ze niet eens een accutol mee te nemen, want er is een stopcontact (beetje hoog, maar op je tenen kom je er wel bij) :+
Maar als ze bij gelegenheid langs komen, pakken ze die mooie splinternieuwe racer (een Suzuki geloof ik) die naast mij op een paddockstand staat. Die heeft geen dikke ketting erop en die til je met 2 man een busje in. Bij die van mij ben je misschien wel 5-10 minuten bezig en heb je 4 man nodig om 'm ergens in te krijgen...

Ik kom binnenkort even langs met een busje en een maat van me. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:22
Dat zal wel een spierbundel zijn dan. Rico Verhoeven of zo?

Gisteren ook een ronde naar Gerolstein gemaakt. Maar dan merk je pas hoe irritant laagstaande zon is. Of je kijkt tegen de zon in en ziet niets aankomen, of je kijkt tegen de zon in naar de schaduw tussen de bomen en je kijkt naar een zwart gat, of je hebt inderdaad zo'n stroboscoop effect.
Heb je de zon eindelijk in de rug, moet je je constant bedenken dat je tegenligger dus niets ziet.

Geef mij maar de zomer met een zon hoog aan de hemel. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:52:
[...]
Ik kom binnenkort even langs met een busje en een maat van me. O-)
Welkom! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:14:
Dat zal wel een spierbundel zijn dan. Rico Verhoeven of zo?

Gisteren ook een ronde naar Gerolstein gemaakt. Maar dan merk je pas hoe irritant laagstaande zon is. Of je kijkt tegen de zon in en ziet niets aankomen, of je kijkt tegen de zon in naar de schaduw tussen de bomen en je kijkt naar een zwart gat, of je hebt inderdaad zo'n stroboscoop effect.
Heb je de zon eindelijk in de rug, moet je je constant bedenken dat je tegenligger dus niets ziet.

Geef mij maar de zomer met een zon hoog aan de hemel. :P
Gisteren voor het eerst "echt" gereden met een hypermotard. Vond het geweldig met die zon zo. Dijkjes bij middenbeemster op en heerlijk touren. :9~

Op de N wegen was het inderdaad wat vervelender, maar goed tegen de tijd dat de zon echt irritant laag stond zat ik al op de bank met een glas :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

13art

Moderator Mobile
Afgelopen weekend voor het eerst met mijn broertje aan het toeren geslagen. Hij wilde dijkjes, nou dan krijgt hij dijkjes. We hebben de 'Slingeren door de Betuwe' route gereden. Gezien het weer zaterdag, een heerlijke route om te rijden. Halverwege even een bakkie gedaan bij Kasteel Doornenburg, wat overigens een ontzettend mooi kasteel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKQNPZQ08syCtivdhPz5uuhIjEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWLIh0cjetfK33n9eGubOthW.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de route voortgezet, echter gezien de tijd de route iets moeten inkorten en bij Tiel binnendoor over de dijk richting huis. Hij had nog geen headset, dus meteen maar een dua pack van de 4X gekocht zodat ik ook kon upgraden. Ik kende de ervaring van rijden met een headset al, maar hij nog niet. Hij vond het fantastisch. Ik moet ook zeggen, dat het rijden zo wel een stuk gezelliger wordt, door het continue met elkaar in verbinding staan.

Vandaag ook nog even de motor gepakt naar het werk aangezien het vandaag ook een mooie dag was. Nog even langs de Motorkledingstore Vianen omdat mijn pinlock blijft beslaan, zeker met dit koude weer. Hun verhaal, het is niet anders. Nog even wat aangedraaid (ik dacht dat het puntje naar binnen de meest strakke stand was, maar dat is precies andersom wisten ze mij te vertellen) waardoor het via de onderkant nu niet meer zo snel moet beslaan. Het beslaan aan de zijkant daar is niet veel aan te doen behalve dan de ventilatie te optimaliseren. Kortom heb mijn ruit nu maar wat omlaag gezet zodat ventilatie bij de mond hopelijk nog wat optimaler is. Dan maar wat meer met de kop in de wind tijdens de koudere dagen.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 14-11-2022 16:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
maxvij schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:23:
[...] Toch ben ik erg enthousiast over en nieuwsgierig naar de Royal Enfield Interceptor 650. Iemand hier ervaringen mee? Wat vinden jullie er van?

Ik heb een proefrit gepland staan over twee weken.
De proefrit gehad! Heel erg genoten. De motor schakelt heel soepel, stuurt direct in, en heeft een heerlijk geluid. Het vermogen is wat minder, maar niet problematisch in mijn ogen. Erg enthousiast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JQi_05iEXjJR0K4ZlkAg55i7CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2bD6rK3lONMXVlMvsnS9CZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Het plan is om deze week een Street Twin te proefrijden om het verschil te ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 19:17
maxvij schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:58:
[...]

Het vermogen is wat minder, maar niet problematisch in mijn ogen.
Ik heb nooit een Royal Enfield gereden dus ik weet niet precies hoeveel vermogen er in zit, maar ik heb over het algemeen meer lol op motoren met wat minder vermogen. De eerste 3-4-5 versnellingen kunnen gebruiken heeft voor mij veel meer charme als in de 2e (of zelfs 1e) versnelling al -ruim- boven de rijbewijsinvorderingsgrens te zitten :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NdOMnoxE-vpsphlYiiou2ACYbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33FQF1O8JtC2viXQ5nluTQlH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjsRm3b9fiiuQx1RFClfKLLaK2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxyE8m0XavnWdKmnik9jLaGJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Nieuwe aanwinst sinds afgelopen weekend; een CBF1000A uit 2006 met net 31000 kilometer gelopen ☺️.

Ik had (en heb overigens nog steeds) hiervoor een Honda Hornet CB600S Hornet uit 2003 met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Echter, ik wil al langer een wat zwaardere motor hebben. Ik rij niet heel veel, maar als ik rij dan ga ik vaak toeren in Belgie, Luxemburg, Duitsland en daar mistte ik dan wel eens vermogen. Zeker, als je de 600 goed in de toeren houdt, dan was zelfs mijn broertje met zijn VFR1200 "even snel" in de bergen (rechtuit verlies je het uiteraard). Echter, het koppel dat je onderin gewoon niet hebt om rustig omhoog te rijden óf om bijvoorbeeld in een iets hogere versnelling te blijven hangen.

+jes daarnaast; benzinemeter (ik durf niet te vertellen hoe vaak in onverwachts ineens aan de reserveschakelaar moest draaien), geen choke meer.

To do: overbouwen TomTom, handvatverwarming en versnellingsindicator. Eventueel nog een USB-socket maken zodat ik altijd op zou kunnen laden als het moet.

Verder viel me eigenlijk nu pas op hoe zwaar mijn CB600S qua bediening is (koppelingshendel en schakelmechanisme). Maar goed, ik heb die CB600S dan ook al bijna 13 jaar, dus mijn referentiekader was daarin niet zo heel breed :).

Aankoop was wel bijzonder; advertentie op Marktplaats gezien, bod gedaan, tegenbod gekregen, broertje is gaan kijken (stond in noord NL in zijn woonplaats, ik woon in zuid NL), motor was netjes met een paar dingen, mijn bod met slechts €100 verhoogd (nog steeds redelijk onder de vraagprijs, nog steeds onder het tegenbod) + mijn argumenten daarbij gegeven, bod geaccepteerd, geen tijd afgelopen week en weekend om op te halen, broertje is motor gaan ophalen, ik op afstand betaald en overgeschreven via de RDW (online), broertje heeft motor thuis gebracht bij mij. Dus toen ik thuiskwam stond daar zeg maar een motor die ik gekocht had waar ik nog geen meter mee gereden had 8) . Gisteren dus maar even een proefrit gaan maken op de eigen motorfiets.

[ Voor 51% gewijzigd door fredkroket op 15-11-2022 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
maxvij schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:58:
[...]

De proefrit gehad! Heel erg genoten. De motor schakelt heel soepel, stuurt direct in, en heeft een heerlijk geluid. Het vermogen is wat minder, maar niet problematisch in mijn ogen. Erg enthousiast!

[Afbeelding]

Het plan is om deze week een Street Twin te proefrijden om het verschil te ervaren.
Hier een continental GT (en dezelfde helm 8) )
Heb hem sinds feb en 10.000km later nog steeds happy mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb nooit een Royal Enfield gereden dus ik weet niet precies hoeveel vermogen er in zit, maar ik heb over het algemeen meer lol op motoren met wat minder vermogen. De eerste 3-4-5 versnellingen kunnen gebruiken heeft voor mij veel meer charme als in de 2e (of zelfs 1e) versnelling al -ruim- boven de rijbewijsinvorderingsgrens te zitten :)
Vermogen 47 pk @ 7.150 tpm
Koppel 52,3 Nm @ 5.250 tpm

https://www.motorfreaks.n...gevens/41546/artikel.html

:)

Ik vind het een toffe retronaked trouwens. Lekker ontspannen toeren en posen lijkt me 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Guzzi v7 niet ook wat? Iets meer power dacht ik.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:14
Afgelopen zondag weer een ritje kunnen maken op de Donna... Na een tijdje op de operatietafel gelegen te hebben (nokkenaskettingspanners vernieuwen), zaterdag de werkzaamheden afgerond. Nu wilde zoonlief toch wel weer heel graag een rondje met pappa mee:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEUUhXC88k56Bg3U6E137p7nB9GfsLt_wbQOs6WrT-h9g5ZtL9DvMhKmw57J67iIsYVtbEQTZ_hA-t9Z6n3c28oISHgvcRFWoqMRRphvxz2ClvSHz6EktUsEC5RrV2QRgaH-SQ9PCnn3tpcTW3pSYgoH7A=w982-h736-no?authuser=0

(check dat blije bekkie )

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:19:
https://www.motor.nl/nieu...-stone-en-special-editie/

Die ziet er in de Stone en Special uitvoering ook wel gaaf uit eigenlijk O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:02
s006110 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:21:
Afgelopen zondag weer een ritje kunnen maken op de Donna... Na een tijdje op de operatietafel gelegen te hebben (nokkenaskettingspanners vernieuwen), zaterdag de werkzaamheden afgerond. Nu wilde zoonlief toch wel weer heel graag een rondje met pappa mee:
[Afbeelding]

(check dat blije bekkie )
Leuk met de kleine achterop. Mijn oudste vind het ook geweldig. Die wil voor 5 minuten rijden nog liever met de motor dan met de auto.
Ik heb hem overigens wel hoge schoenen aan laten trekken en geen gympen. Zeker omdat bij een eventuele glijpartij de enkels beschermd zijn. Voor de rest lekker in de beveiliging en lol maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:42
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
[...]

Vermogen 47 pk @ 7.150 tpm
Koppel 52,3 Nm @ 5.250 tpm

https://www.motorfreaks.n...gevens/41546/artikel.html

:)

Ik vind het een toffe retronaked trouwens. Lekker ontspannen toeren en posen lijkt me 8)
Ik dacht hoe halen ze zo weinig vermogen uit een 648cc. Maar het is een A2 motor, dus hij is heel bewust onder die 35kw gehouden. Verder tof ding inderdaad!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
nldls schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:37:
[...]

Leuk met de kleine achterop. Mijn oudste vind het ook geweldig. Die wil voor 5 minuten rijden nog liever met de motor dan met de auto.
Ik heb hem overigens wel hoge schoenen aan laten trekken en geen gympen. Zeker omdat bij een eventuele glijpartij de enkels beschermd zijn. Voor de rest lekker in de beveiliging en lol maken.
Vanaf welke leeftijd mochten ze achterop bij jullie? De mijne is bijna 2, dus die moet sowieso nog even wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[...]

Vanaf welke leeftijd mochten ze achterop bij jullie? De mijne is bijna 2, dus die moet sowieso nog even wachten :+
Hier waren ze 9 toen ze achterop mogen.
Voorwaarde: vol kofferset dus goed geklemd zeg maar, voeten stevig en goed op de stepjes.
oorspronkelijk had ik 10 in mijn hoofd maar toen ik met bijna 9 zag dat hij al makkelijk op de steps kwam en om de zijkoffers heen wilde ik het wel testen.
Zonder zijkoffers durf ik wel aan, niet zonder topkoffer. Dat geeft best veel support. Eerste rondje was ook 10 minuten langs de stad en weer terug, eerst maar eens testen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja is denk ik ook niet een eenduidig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:47:
Ja is denk ik ook niet een eenduidig antwoord.
Ik vroeg ook niet wanneer ik mijn eigen kleine meid achterop moet toelaten ;) Was gewoon benieuwd naar wat jullie hier zelf voor voorwaarden aan hadden / wanneer jullie het een geschikt moment vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Snap ik.
Ik heb mijn neefje van 2 op de tank gehad maar mijn nichtje van 5 gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 01:48
nldls schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:44:
[...]

Hier waren ze 9 toen ze achterop mogen.
Voorwaarde: vol kofferset dus goed geklemd zeg maar, voeten stevig en goed op de stepjes.
oorspronkelijk had ik 10 in mijn hoofd maar toen ik met bijna 9 zag dat hij al makkelijk op de steps kwam en om de zijkoffers heen wilde ik het wel testen.
Zonder zijkoffers durf ik wel aan, niet zonder topkoffer. Dat geeft best veel support. Eerste rondje was ook 10 minuten langs de stad en weer terug, eerst maar eens testen zeg maar.
Idd zelf op/bij de steps kunnen, vind ik ook wel een minimum richtlijn.

Verder om te voorkomen dat ze gaan zwieberen, een harnasje of iets van een spanband en/of ceintuur dat ze mij goed kunnen vasthouden. Verder vooral inschatten dat ze vertrouwd zijn/worden en in beginsel rustig rijden. Prettig is dan ook dat er iets van communicatie is.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

https://www.mijn-voertuig...ycle-Scooter-Fietsen.html

Lovehandles. Omdat ze veilig zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
PtrO schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:15:
[...]

Prettig is dan ook dat er iets van communicatie is.
Liever niet. Kind stopt niet met praten :D. Iets van rust is dan toch: Ik heb oordoppen in, jij ook. Ik hoor je niet, dus geniet van buiten en wees stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Van mij mochten ze achterop, zo gauw ze goed bij de stepjes konden... Wel belangrijk dat ze de kleren goed voor elkaar hebben (op de schoenen van mijn zoontje na). Zowel dochter (10) als zoon (7) gaan beide graag mee achterop.

Lovehandles werken ook erg goed. Was vooral voor mijn zoontje een uitkomst. Ook een topkoffer is erg fijn, kunnen ze lekker tegenaan zitten, wat vervolgens de stabiliteit ten goede komt... (had afgelopen zondag even geen zin op de topkoffer er op te knexxen)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Goede tips allemaal, ik heb sowieso nog 5 jaar nodig om mama ook te overtuigen dat het kan, dus dat komt prima uit ;) Tegen die tijd rijd ik ook vast geen naked zonder koffers meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:19:
Goede tips allemaal, ik heb sowieso nog 5 jaar nodig om mama ook te overtuigen dat het kan, dus dat komt prima uit ;) Tegen die tijd rijd ik ook vast geen naked zonder koffers meer.
Dan heb je de BMW gerechtigde leeftijd bereikt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
PtrO schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:15:
[...]

Idd zelf op/bij de steps kunnen, vind ik ook wel een minimum richtlijn.

Verder om te voorkomen dat ze gaan zwieberen, een harnasje of iets van een spanband en/of ceintuur dat ze mij goed kunnen vasthouden. Verder vooral inschatten dat ze vertrouwd zijn/worden en in beginsel rustig rijden. Prettig is dan ook dat er iets van communicatie is.
Harnas, of op wat voor manier 'vastmaken' moet je niet willen. Als er dan wat gebeurd (als je bijvoorbeeld onderuit gaat), maak je het een keer zo erg! Leer ze om je goed vast te houden, zodat ze ook leren 'voelen' wat jij en de motor doen met remmen en in de bochten. Hierdoor leren ze anticiperen op het gedrag van jou en de motor.

Ook belangrijk is om met korte ritjes te beginnen (max 20 minuten / half uur), en rijd met een kind achterop, zoals je ook in de regen zou rijden (extra anticiperen en zo, en rustig door de bochten heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
s006110 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:29:
[...]

Harnas, of op wat voor manier 'vastmaken' moet je niet willen. Als er dan wat gebeurd (als je bijvoorbeeld onderuit gaat), maak je het een keer zo erg! Leer ze om je goed vast te houden, zodat ze ook leren 'voelen' wat jij en de motor doen met remmen en in de bochten. Hierdoor leren ze anticiperen op het gedrag van jou en de motor.

Ook belangrijk is om met korte ritjes te beginnen (max 20 minuten / half uur), en rijd met een kind achterop, zoals je ook in de regen zou rijden (extra anticiperen en zo, en rustig door de bochten heen)
Andersom viel een bekende van mij vroeger achterop bij papa in slaap op de motor... Dan is het wel weer handig dat ze vastzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:28:
[...]

Dan heb je de BMW gerechtigde leeftijd bereikt? :P
Haha zoiets. Eerder de all-road-die-meer-road-dan-all-doet-leeftijd. Ik denk niet dat hier ooit een GS komt te staan, maar zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
UTwizard schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb nog niet zo veel gereden, maar kan mij hier wel in vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
MantaMaartuh schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:00:
[...]

Hier een continental GT (en dezelfde helm 8) )
Heb hem sinds feb en 10.000km later nog steeds happy mee
Goede smaak ;). Heerlijke helm ook. Mooi om te horen!

Welke banden heb je er onder zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvij
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:43:
[...]
Zeker! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
kneusteun schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:19:
Ook naar gekeken! Ben toch meer fan van de Royal Enfield's en de Triumph's. Kwestie van smaak denk ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:34:
[...]

Haha zoiets. Eerder de all-road-die-meer-road-dan-all-doet-leeftijd. Ik denk niet dat hier ooit een GS komt te staan, maar zeg nooit nooit.
Twee weken later....

"Nou jongens, jullie raden nooit wat ik nu weer heb gekocht...!"

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:33:
[...]

Andersom viel een bekende van mij vroeger achterop bij papa in slaap op de motor... Dan is het wel weer handig dat ze vastzitten.
Bij mij wil het er ook nog wel eens tegenaan zitten dat ze bijna in slaap dommelen... Maar ik merk het altijd direct, als ze minder alert beginnen te worden (ze zitten dan minder stabiel achterop), en dan is het hoog tijd om even te stoppen. Daarnaast is het dus ook mede hierom van belang dat je niet te lange ritten maakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:47:
[...]
Twee weken later....

"Nou jongens, jullie raden nooit wat ik nu weer heb gekocht...!"

:P
Birkenstocks... dat is het begin.
Dan heb je daarna een motor nodig met koffers om ze in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:34:
[...]

Ach daar ben ik al ;). Komt overigens wel voort uit het feit dat ik hem daily. Daarvoor had ik nog een sport motor maar dat is niet comfortabel voor elke dag.
Maar ik heb hem niet aan mij vast zitten. Hij zit gewoon tegen de topkoffer aan en vind dat prima. Pas voor het eerst 45 minuten gereden naar familie en later weer terug en dat ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:46:
[...]

Ik dacht hoe halen ze zo weinig vermogen uit een 648cc. Maar het is een A2 motor, dus hij is heel bewust onder die 35kw gehouden. Verder tof ding inderdaad!
Evengoed hadden ze er 70kW uit kunnen halen dan net zoals bij mijn blok, die kan geknepen worden naar 35kW wat bij mij ook het geval was. Al moet ik zeggen dat ie op vol vermogen lekkerder rijdt dan op half vermogen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
s006110 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:29:
[...]

Voor alle duidelijkheid, ik wil en ga het kind zeker niet vastbinden of zo maar bedoel dat IK een harnasje of iets heb zodat ze mij goed vast kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
PtrO schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:57:
[...]

Voor alle duidelijkheid, ik wil en ga het kind zeker niet vastbinden of zo maar bedoel dat IK een harnasje of iets heb zodat ze mij goed vast kunnen houden.
Verstandig! Dan had ik je verkeerd begrepen. Je hebt namelijk ook van die harnas dingen, waarbij je het kind als het ware aan je vast maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:39
geert_s schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[...]

Ik was 8 toen ik mee mocht volgensmij, verzopen in een XL motorpak, maar niet aan mama vertellen hoe hard we reden he! O-)

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Maandag moest ik voor werk naar Dublin, en bedacht me dat met de bus of taxi naar Heathrow gaan nogal een mijl op zeven is die veel tijd kost.. en aangezien ik nu de hutkoffer heb besloot ik maar met de motor te gaan :)
Werkt ideaal. Gratis parkeren naast de ingang van de terminal (T2) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL7sHkPlfsVAT03hqlR9XqAZCw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bZM4QESjpIvGyjBqF6OsfHhW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIcC-FYS94eRFpWU1RVtq2hJH0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nijXCeVkioWq8ZFxEShvmETz.png?f=fotoalbum_large
Op terug wel lande ik helaas wel op andere terminal (T5) dus moest met tube en stuk lopen naar de motor, maar al met al voor herhaling vatbaar :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
ToolkiT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:20:
Maandag moest ik voor werk naar Dublin, en bedacht me dat met de bus of taxi naar Heathrow gaan nogal een mijl op zeven is die veel tijd kost.. en aangezien ik nu de hutkoffer heb besloot ik maar met de motor te gaan :)
Werkt ideaal. Gratis parkeren naast de ingang van de terminal (T2) :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op terug wel lande ik helaas wel op andere terminal (T5) dus moest met tube en stuk lopen naar de motor, maar al met al voor herhaling vatbaar :)
Cool dat ze daar grondankers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Sowieso heb ik het idee dat in UK (met name London) er iets meer rekening gehouden wordt met de motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PtrO schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:09:
[...]

Cool dat ze daar grondankers hebben.
yup dat vond ik ook een goede.. en CCTV en het is onder de afrit van de parkeergarage, dus ook nog droog ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:16:
Sowieso heb ik het idee dat in UK (met name London) er iets meer rekening gehouden wordt met de motorrijders.
London vind ik vaak een beetje tegenvallen.. daar mag je op veel plekken de busbaan niet op bijvoorbeeld.. maar verkeer ik wel veel beter motoren gewend en maken ruimte voor filteren etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hier filmpje voor meer indruk hoe het eruit ziet..
T2

T2 is volgens mij wel een van de betere motor parkeerplekken op LHR,
..

Binnenkort die op T5 maar eens proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
maxvij schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:36:
[...]

Goede smaak ;). Heerlijke helm ook. Mooi om te horen!

Welke banden heb je er onder zitten?
Jazeker, alleen 1 nadeeltje gevonden, weinig ruimte voor communicatieset speakers. dat is tot nu toe het enige nadeel.

Heb nog de originele pirelli's er onder maar die zijn nu op de 1mm profiel. Dit weekend nieuwe banden, de BT46. Schijnen mensen goede ervaringen mee te hebben.

Tip: Hitchcock Motorcycles heeft veel accesoires en onderdelen, en een actief forum van Enfield eigenaren
https://forum.classicmotorworks.com/index.php?board=30.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
MantaMaartuh schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:32:
[...]

Jazeker, alleen 1 nadeeltje gevonden, weinig ruimte voor communicatieset speakers. dat is tot nu toe het enige nadeel.

Heb nog de originele pirelli's er onder maar die zijn nu op de 1mm profiel. Dit weekend nieuwe banden, de BT46. Schijnen mensen goede ervaringen mee te hebben.

Tip: Hitchcock Motorcycles heeft veel accesoires en onderdelen, en een actief forum van Enfield eigenaren
https://forum.classicmotorworks.com/index.php?board=30.0
Bedankt voor de tips! Ik zal er naar kijken.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Ik zit een beetje te kijken wat een mooie opvolger (of gezelschap) van mijn Suzuki SV1000 kan zijn. De SV1000 is heerlijk qua vermogen en koppel. Met de Future BSM uitlaat klinkt het heel goed en na wat motorische aanpassingen is hij snel zat. Maar het is niet echt een speelse motor. Het is ook weer niet dramatisch en je kan prima met een knietje aan de grond op een dijkweggetje, maar je mist het makkelijke gooien en smijten wat je met een wat lichtere naked/street wel hebt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2 cilinder vanwege het karakter en het direct beschikbare koppel. Ik maak best veel kilometers dus ook het verbruik telt wel iets mee. Ik lees dat de GSX-S1000 bijvoorbeeld een stuk zuiniger is/kan zijn dan een Z1000 terwijl ze redelijk vergelijkbaar zijn. Ook de betrouwbaarheid speelt erg mee. Ik heb altijd motoren van Suzuki gehad en die hebben me nooit laten staan, de voorkeur gaat uit naar iets Japans.
Ik had hoop op een nieuwe 2 cilinder van Suzuki maar de nieuwe GSX-8S zit me toch net iets te laag qua vermogen. Een opvolger van de SV-1000 zal er helaas niet in zitten verwacht ik.

Nu heb ik een aantal potentiële motoren op het oog en ik ben nieuwsgierig naar jullie kijk hierop. Ze mogen wat jaren oud zijn dus ik ga niet uit van het meest actuele model wat er te koop is. Een beetje in de prijsrange tot 8500 euro.
Dit zijn een paar voorbeelden:

De Suzuki GSX-S1000
Voordelen: Mooi motorblok, al eens op gereden en is heerlijk soepel en krachtig. Betrouwbare techniek.
Nadelen: Helaas geen 2 of 3 cilinder. Dat heeft zeker wel mijn voorkeur.

Yamaha MT-10
Voordelen: Veel vermogen en ook makkelijk bestuurbaar.
Nadelen: Helaas ook geen 2 of 3 cilinder.

Yamaha MT-09
Voordelen: Iets goedkoper dan de MT-10 van vergelijkbaar jaartal. Leuke 3 cilinder.
Nadelen: Misschien net iets te beperkt qua vermogen?

Misschien zijn er nog leukere of andere keuzes. Vooral nieuwsgierig naar mensen die de MT-09 en de MT-10 hebben gereden. En wat daar echt merkbaar het verschil tussen is.
Een wishlist is handig voor de proefritten die er aan komen.

Oja, misschien wel goed om te vermelden dat een motor niet snel te klein is. Ik ben 1.75 lang dus een MT-09 zal prima gaan verwacht ik. Daar wil je met 2.10 dan weer niet op zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 17-11-2022 15:00 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Headshot_NL Je moet de MT09 en de MT10 niet eens met elkaar gaan (willen) vergelijken :P

De MT10 is gewoon een Hooligan Bike welke voor dat, overigens heerlijke, gedrag een fikse slok 'drank' per kilometer terug wil zien als je jezelf daarbij ook nog eens aan de wetgeving wenst te gaan houden (1:10 is geen uitzondering). Bij zwaar illegale snelheden in Nederland wordt het machientje pas wat zuiniger. Met 100km/h op de cruisecontrol (autosnelweg) mag je blij zijn als je 1:13 á 1:14 haalt :*)

Het CP4 blok (Cross-Plane) van de MT10 is voor de rest nergens écht goed mee te vergelijken, gedrag neigt ooit naar een tweecilinder maar ook ooit naar een viercilinder.

De MT09 vind ik persoonlijk tè tam, dat is meer een fiets voor woon-werk verkeer.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 17-11-2022 15:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Headshot_NL
Will_M schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:06:
@Headshot_NL Je moet de MT09 en de MT10 niet eens met elkaar gaan (willen) vergelijken :P

De MT10 is gewoon een Hooligan Bike welke voor dat, overigens heerlijke, gedrag een fikse slok 'drank' per kilometer terug wil zien als je jezelf daarbij ook nog eens aan de wetgeving wenst te gaan houden (1:10 is geen uitzondering). Bij zwaar illegale snelheden in Nederland wordt het machientje pas wat zuiniger. Met 100km/h op de cruisecontrol mag je blij zijn als je 1:13 á 1:14 haalt :*)
Ja ik weet inderdaad dat ze heel anders zijn. En ook mijn SV1000 lust wel wat. Bij flink doorrijden zit je ook op 1:10. Bij rustig aan kom je wel richting de 1:15 1:16. maar ik lees dat bijvoorbeeld een GSX-S1000 ook richting de 1:20 kan gaan. Als je dan met je "sportieve" gedrag nog op 1:14 o.i.d. zit is dat best netjes.

Spritmonitor geeft voor de MT-10 7.5 liter per 100km aan, en voor de MT-09 5,11 liter per 100km. Uiteraard zoek ik iets leuks en niet perse de zuinigste motor. Maar door bijna 20k km per jaar telt dat ook aardig mee.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Headshot_NL BMW S1000R? Heerlijk blok, met de RR reed ik zo'n 16km/l (mix vlot woon-werk en stevig doorrijden). Zijn weinig issues mee, voor zover ik weet.

Zou m zeker ook eens proberen :Y

• Headshot_NL
noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:40:
@Headshot_NL BMW S1000R? Heerlijk blok, met de RR reed ik zo'n 16km/l (mix vlot woon-werk en stevig doorrijden). Zijn weinig issues mee, voor zover ik weet.

Zou m zeker ook eens proberen :Y
Mooie motor, dat zeker, en ook genoeg vermogen. Echter, dit is een sportmodel waardoor ik niet rechterop zit dan op mijn huidige SV1000. Misschien is de zithouding wel anders waardoor ik er beter op zit. Als hij ergens staat zal ik hem eens proberen. Thanks voor de tip.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Headshot_NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:10:
[...]

Mooie motor, dat zeker, en ook genoeg vermogen. Echter, dit is een sportmodel waardoor ik niet rechterop zit dan op mijn huidige SV1000. Misschien is de zithouding wel anders waardoor ik er beter op zit. Als hij ergens staat zal ik hem eens proberen. Thanks voor de tip.
De machine welke @noes linkt is een S1000-R en géén S1000-RR, hè :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 00:57
Headshot_NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:53:
Ik zit een beetje te kijken wat een mooie opvolger (of gezelschap) van mijn Suzuki SV1000 kan zijn. De SV1000 is heerlijk qua vermogen en koppel. Met de Future BSM uitlaat klinkt het heel goed en na wat motorische aanpassingen is hij snel zat. Maar het is niet echt een speelse motor. Het is ook weer niet dramatisch en je kan prima met een knietje aan de grond op een dijkweggetje, maar je mist het makkelijke gooien en smijten wat je met een wat lichtere naked/street wel hebt.
knip
KTM SuperDuke 1290 GT. 2 cilinder. Komt mee met het verkeer. 23 liter tank. Komt met veel opties.
Ideale combinatie tussen tour en hooligan.
Met normaal rijden doe ik 1 op 16. Als ik ga knallen dan zakt ie naar 1 op 10 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Headshot_NL schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:10:
[...]

S1000R heeft een vergelijkbare zithouding als een MT10, voor zover ik weet?

De S1000RR is een andere machine, supersport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:13:
[...]

S1000R heeft een vergelijkbare zithouding als een MT10, voor zover ik weet?

De S1000RR is een andere machine, supersport.
Hier kan je met wat modellen en maten spelen.

https://cycle-ergo.com/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:24:
[...]

Hier kan je met wat modellen en maten spelen.

https://cycle-ergo.com/
I know, maar dat mag @Headshot_NL lekker met zn eigen maten doen. Ik weet al dat ik op beiden wel pas ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik ben net een paar weken terug van een motorreis richting Italië. Het keerpunt was Rome, in 10 dagen tijd heb ik zo'n 3600 kilometer gereden (en 3 dagen niet omdat ik Rome aan het bezoeken was). Het was een heerlijke vakantie!

Afbeeldingslocatie: https://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_1_2022-11-17_20-14-29.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_2_2022-11-17_20-14-29.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_3_2022-11-17_20-14-29.jpg

Heb echter tijdens de vakantie wel het één en ander opgemerkt en ik weet zelf eigenlijk niet wat 'verstandig' is.
De allerbelangrijkste is mijn gehoor. Ergens rond de vierde dag heb ik de hele dag met open vizier gereden. Ik reed de hele tijd tegen de zon in, en doordat het vizier zo vies was, was het gewoon één groot matglas geworden. Die nacht werd ik wakker met een gigantische piep in mijn oor.

De rest van de vakantie heb ik dus ook maar wat rustiger aangedaan. Voor de terugrit (Zwitserland - Nederland, ca 1000 km) had ik speciaal 3M 1100 schuimpjes gehaald voor de extra bescherming en rustig aan achter de vrachtwagens gereden om zo min mogelijk lawaai te creëren. Mijn otoplastieken zijn inmiddels 5 jaar oud en ik denk niet dat die nog afdoende dempen. Ondanks deze maatregelen is de piep nog nooit zo erg geweest.

Ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik een nieuwe helm moet (ouderdom) en ook nieuwe gehoorbescherming. Of een nieuwe motor. Of een colletje (oid). Ik zit sterk te overwegen om van mijn HJC integraalhelm naar een systeemhelm te gaan in de hoop dat die strakker rond de nek aansluiten, aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat door de extra gaten juist meer lawaai ontstaat.

Ook zit ik met het stukje gehoorbescherming. Want wat is nou 'het beste'? Otoplastieken hebben mij tot nog toe goed gediend, maar volgens de specs zouden de 3M 1100 schuimpjes beter moeten dempen. Of moet ik juist níet achter de vrachtwagens rijden (turbulentie)? Mijn huisarts kon me hier geen advies over geven :/ Hoop dat jullie allicht tips kunnen bieden!

Een minder prangende vraag is mijn motornavigatie.
Afbeeldingslocatie: https://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_photo_2022-11-16_15-39-16.jpg
Wat moet ik hiermee? Het touchscreen is inmiddels echt overleden (scherm laat nog wel dingen zien maar reageert niet meer op aanrakingen. TomTom is aan het kijken wat ze voor me kunnen betekenen (upgrade naar een 500-serie), aan de andere kant hebben die naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde probleem.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2 cilinder vanwege het karakter en het direct beschikbare koppel. Ik maak best veel kilometers dus ook het verbruik telt wel iets mee. Ik lees dat de GSX-S1000 bijvoorbeeld een stuk zuiniger is/kan zijn dan een Z1000 terwijl ze redelijk vergelijkbaar zijn. Ook de betrouwbaarheid speelt erg mee. Ik heb altijd motoren van Suzuki gehad en die hebben me nooit laten staan, de voorkeur gaat uit naar iets Japans.
Ik had hoop op een nieuwe 2 cilinder van Suzuki maar de nieuwe GSX-8S zit me toch net iets te laag qua vermogen. Een opvolger van de SV-1000 zal er helaas niet in zitten verwacht ik.

Nu heb ik een aantal potentiële motoren op het oog en ik ben nieuwsgierig naar jullie kijk hierop. Ze mogen wat jaren oud zijn dus ik ga niet uit van het meest actuele model wat er te koop is. Een beetje in de prijsrange tot 8500 euro.

De Suzuki GSX-S1000
Voordelen: Mooi motorblok, al eens op gereden en is heerlijk soepel en krachtig. Betrouwbare techniek.

Yamaha MT-10

Yamaha MT-09
Voordelen: Iets goedkoper dan de MT-10 van vergelijkbaar jaartal. Leuke 3 cilinder.

Misschien zijn er nog leukere of andere keuzes. Vooral nieuwsgierig naar mensen die de MT-09 en de MT-10 hebben gereden. En wat daar echt merkbaar het verschil tussen is.

Oja, misschien wel goed om te vermelden dat een motor niet snel te klein is. Ik ben 1.75 lang dus een MT-09 zal prima gaan verwacht ik. Daar wil je met 2.10 dan weer niet op zitten.
Street Triple 765! Power zat, heerlijke driepitter en lekker wendbaar.

En mocht dat niet hooligan genoeg zijn, dan is er altijd nog de Speed :*)

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15

De Suzuki GSX-S1000

Yamaha MT-10

Yamaha MT-09

Probeer eens een nette KTM 990 SMT of SMR uit 2012 of 2013. Lukt prima voor 8500.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:07
tdw schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:25:
Ik ben net een paar weken terug van een motorreis richting Italië. Het keerpunt was Rome, in 10 dagen tijd heb ik zo'n 3600 kilometer gereden (en 3 dagen niet omdat ik Rome aan het bezoeken was). Het was een heerlijke vakantie!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb echter tijdens de vakantie wel het één en ander opgemerkt en ik weet zelf eigenlijk niet wat 'verstandig' is.
De allerbelangrijkste is mijn gehoor. Ergens rond de vierde dag heb ik de hele dag met open vizier gereden. Ik reed de hele tijd tegen de zon in, en doordat het vizier zo vies was, was het gewoon één groot matglas geworden. Die nacht werd ik wakker met een gigantische piep in mijn oor.

De rest van de vakantie heb ik dus ook maar wat rustiger aangedaan. Voor de terugrit (Zwitserland - Nederland, ca 1000 km) had ik speciaal 3M 1100 schuimpjes gehaald voor de extra bescherming en rustig aan achter de vrachtwagens gereden om zo min mogelijk lawaai te creëren. Mijn otoplastieken zijn inmiddels 5 jaar oud en ik denk niet dat die nog afdoende dempen. Ondanks deze maatregelen is de piep nog nooit zo erg geweest.

Ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik een nieuwe helm moet (ouderdom) en ook nieuwe gehoorbescherming. Of een nieuwe motor. Of een colletje (oid). Ik zit sterk te overwegen om van mijn HJC integraalhelm naar een systeemhelm te gaan in de hoop dat die strakker rond de nek aansluiten, aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat door de extra gaten juist meer lawaai ontstaat.

Ook zit ik met het stukje gehoorbescherming. Want wat is nou 'het beste'? Otoplastieken hebben mij tot nog toe goed gediend, maar volgens de specs zouden de 3M 1100 schuimpjes beter moeten dempen. Of moet ik juist níet achter de vrachtwagens rijden (turbulentie)? Mijn huisarts kon me hier geen advies over geven :/ Hoop dat jullie allicht tips kunnen bieden!

[Afbeelding]
Wat moet ik hiermee? Het touchscreen is inmiddels echt overleden (scherm laat nog wel dingen zien maar reageert niet meer op aanrakingen. TomTom is aan het kijken wat ze voor me kunnen betekenen (upgrade naar een 500-serie), aan de andere kant hebben die naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde probleem.
Bij je nieuwe helm goed opletten, daar zit ook veel verschil in geluid.
Ik ben ooit van een paar tientjes HJC naar een Schubert c3 pro gegaan.
Dat was een flink verschil, ook met oordoppen in merkbaar stiller.
Zelf rijd ik met de Alpine motosafe, de variant die het hardste dempt. Dat werkt voor mij prima.
Sporadisch merk ik dat het niet lekker zit en dan stop ik en zorg ik dat het goed zit. Anders komt er toch nog geluid langs.
Iedere 1 à 2 jaar een fris setje (of dat echt noodzakelijk is geen idee).

Alles is sowieso beter dan zonder oordoppen rijden! Maar dat is dan ook het enige waar concensus is als het gaat om rijden met oordoppen :+

Ook kan je eens spelen met je zithouding, of eigenlijk de positie van je hoofd. Beetje hoger, lager, naar voren, achter of een combinatie ervan.
Dan merk je soms ook al wel verschil in geluid. Kom je daarna waarschijnlijk uit bij kuipruitjes, maar dat is (net als met oordoppen) altijd zeer verschillend qua meningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eric Z op 17-11-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
tdw schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:25:
[Afbeelding]
Ik heb nog een 400 serie liggen die ik niet gebruik. Wel zonder de ram mount.
Pagina: 1 ... 445 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.