Nieuwe aanwinst sinds afgelopen weekend; een CBF1000A uit 2006 met net 31000 kilometer gelopen ☺️.
Ik had (en heb overigens nog steeds) hiervoor een Honda Hornet CB600S Hornet uit 2003 met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Echter, ik wil al langer een wat zwaardere motor hebben. Ik rij niet heel veel, maar als ik rij dan ga ik vaak toeren in Belgie, Luxemburg, Duitsland en daar mistte ik dan wel eens vermogen. Zeker, als je de 600 goed in de toeren houdt, dan was zelfs mijn broertje met zijn VFR1200 "even snel" in de bergen (rechtuit verlies je het uiteraard). Echter, het koppel dat je onderin gewoon niet hebt om rustig omhoog te rijden óf om bijvoorbeeld in een iets hogere versnelling te blijven hangen.
+jes daarnaast; benzinemeter (ik durf niet te vertellen hoe vaak in onverwachts ineens aan de reserveschakelaar moest draaien), geen choke meer.
To do: overbouwen TomTom, handvatverwarming en versnellingsindicator. Eventueel nog een USB-socket maken zodat ik altijd op zou kunnen laden als het moet.
Verder viel me eigenlijk nu pas op hoe zwaar mijn CB600S qua bediening is (koppelingshendel en schakelmechanisme). Maar goed, ik heb die CB600S dan ook al bijna 13 jaar, dus mijn referentiekader was daarin niet zo heel breed

.
Aankoop was wel bijzonder; advertentie op Marktplaats gezien, bod gedaan, tegenbod gekregen, broertje is gaan kijken (stond in noord NL in zijn woonplaats, ik woon in zuid NL), motor was netjes met een paar dingen, mijn bod met slechts €100 verhoogd (nog steeds redelijk onder de vraagprijs, nog steeds onder het tegenbod) + mijn argumenten daarbij gegeven, bod geaccepteerd, geen tijd afgelopen week en weekend om op te halen, broertje is motor gaan ophalen, ik op afstand betaald en overgeschreven via de RDW (online), broertje heeft motor thuis gebracht bij mij. Dus toen ik thuiskwam stond daar zeg maar een motor die ik gekocht had waar ik nog geen meter mee gereden had

. Gisteren dus maar even een proefrit gaan maken op de eigen motorfiets.
[
Voor 51% gewijzigd door
fredkroket op 15-11-2022 10:58
]