Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 446 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.159 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 09:25
tdw schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:25:

Heb echter tijdens de vakantie wel het één en ander opgemerkt en ik weet zelf eigenlijk niet wat 'verstandig' is.
De allerbelangrijkste is mijn gehoor. Ergens rond de vierde dag heb ik de hele dag met open vizier gereden. Ik reed de hele tijd tegen de zon in, en doordat het vizier zo vies was, was het gewoon één groot matglas geworden. Die nacht werd ik wakker met een gigantische piep in mijn oor.

De rest van de vakantie heb ik dus ook maar wat rustiger aangedaan. Voor de terugrit (Zwitserland - Nederland, ca 1000 km) had ik speciaal 3M 1100 schuimpjes gehaald voor de extra bescherming en rustig aan achter de vrachtwagens gereden om zo min mogelijk lawaai te creëren. Mijn otoplastieken zijn inmiddels 5 jaar oud en ik denk niet dat die nog afdoende dempen. Ondanks deze maatregelen is de piep nog nooit zo erg geweest.

Ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik een nieuwe helm moet (ouderdom) en ook nieuwe gehoorbescherming. Of een nieuwe motor. Of een colletje (oid). Ik zit sterk te overwegen om van mijn HJC integraalhelm naar een systeemhelm te gaan in de hoop dat die strakker rond de nek aansluiten, aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat door de extra gaten juist meer lawaai ontstaat.

Ook zit ik met het stukje gehoorbescherming. Want wat is nou 'het beste'? Otoplastieken hebben mij tot nog toe goed gediend, maar volgens de specs zouden de 3M 1100 schuimpjes beter moeten dempen. Of moet ik juist níet achter de vrachtwagens rijden (turbulentie)? Mijn huisarts kon me hier geen advies over geven :/ Hoop dat jullie allicht tips kunnen bieden!
Hier ook iemand die last heeft van oorsuizen. Zoals al iemand aangeeft maakt het type helm veel verschil uit. Ik kom vanaf een Arai helm die een bak herrie produceerde ten opzichte van mijn Shoei helm.
Daarnaast realiseer je dat er veel verschillende type filters zijn voor in je otoplastieken. Ik vind persoonlijk dat je standaard te lichte filters krijgt. Tegen advies in heb ik dan ook voor een zwaardere filter gekozen en bevalt mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 21:32

Ook zit ik met het stukje gehoorbescherming. Want wat is nou 'het beste'? Otoplastieken hebben mij tot nog toe goed gediend, maar volgens de specs zouden de 3M 1100 schuimpjes beter moeten dempen. Of moet ik juist níet achter de vrachtwagens rijden (turbulentie)? Mijn huisarts kon me hier geen advies over geven :/ Hoop dat jullie allicht tips kunnen bieden!
Ik heb na 5 jaar mijn otoplastieken ook vervangen, je gehoorgang verandert van vorm, je oren blijven je hele leven groeien, dus op een gegeven moment sluiten ze echt niet meer goed af. Met als gevolg dat je ineens echt een bak lawaai op je oren krijgt. Met je vizier open rijden maakt het er niet beter op natuurlijk. Rustig aan rijden wel, maar is zeker geen vervanging voor oordoppen. Je moet sowieso niet achter vrachtwagens blijven rijden, maar dat is meer om veiligheidsredenen dan voor je gehoor.

Gewoon nieuwe doppen laten aanmeten dus, liefst zwaardere filters erin, en eventueel stillere helm kopen (mijn Schuberth C3 basic was stiller dan mijn huidige Shoei Neotec II). Een integraalhelm is ook bijna altijd stiller dan een systeemhelm.

Die 3M doppen zijn natuurlijk niet op maat en hebben geen filter, dus die dempt alles even hard en moeten wel goed zitten in je oren. Ik heb altijd problemen met dat soort doppen, en dan is zo'n aangemeten dop echt een uitkomst.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 18:44

4x2

lộn xộn quá

Oeehh, de oordoppen discussie :+
Ik gebruik al jaren de 3M Ear FX schuimpjes, zacht, gigantisch veel demping, geen probleem om uren achter elkaar in te houden (gebruik ze ook wel eens om te slapen) en je kunt ze best een paar keer recyclen.
Gewoon een keer proberen en vervolgens 100 paar bestellen als ze bevallen.

Tegenover Alpine Motosafe vind ik ze sowieso veel beter werken, maar ik wil vooral stilte.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@4x2 Yup, die gebruik ik ook en verreweg het beste dat ik tot nu toe ben tegengekomen.

Edit: dat zijn dus deze: https://oordopjes-kopen.n...?sqr=P4X-27.46ES0102025PR

[ Voor 43% gewijzigd door TucanoItaly op 18-11-2022 13:28 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben net een paar weken terug van een motorreis richting Italië. Het keerpunt was Rome, in 10 dagen tijd heb ik zo'n 3600 kilometer gereden (en 3 dagen niet omdat ik Rome aan het bezoeken was). Het was een heerlijke vakantie!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb echter tijdens de vakantie wel het één en ander opgemerkt en ik weet zelf eigenlijk niet wat 'verstandig' is.
De allerbelangrijkste is mijn gehoor. Ergens rond de vierde dag heb ik de hele dag met open vizier gereden. Ik reed de hele tijd tegen de zon in, en doordat het vizier zo vies was, was het gewoon één groot matglas geworden. Die nacht werd ik wakker met een gigantische piep in mijn oor.

De rest van de vakantie heb ik dus ook maar wat rustiger aangedaan. Voor de terugrit (Zwitserland - Nederland, ca 1000 km) had ik speciaal 3M 1100 schuimpjes gehaald voor de extra bescherming en rustig aan achter de vrachtwagens gereden om zo min mogelijk lawaai te creëren. Mijn otoplastieken zijn inmiddels 5 jaar oud en ik denk niet dat die nog afdoende dempen. Ondanks deze maatregelen is de piep nog nooit zo erg geweest.

Ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik een nieuwe helm moet (ouderdom) en ook nieuwe gehoorbescherming. Of een nieuwe motor. Of een colletje (oid). Ik zit sterk te overwegen om van mijn HJC integraalhelm naar een systeemhelm te gaan in de hoop dat die strakker rond de nek aansluiten, aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat door de extra gaten juist meer lawaai ontstaat.

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...00-paar/9200000094180761/

Heb in al mijn motorjassen en tassen (en zelfs mijn toilettas) wel een paar zakjes, grijp ik nooit mis en heb ik reserve. Deze passen mij het beste, want ik heb een vrij smalle gehoorgang. Voor echt hele kleine stukjes binnen de bebouwde kom gebruik ik de Alpine Motosafe, alsnog met het sterkste filter.

Veel online winkels hebben van die probeersets, zoals deze: https://oordopjes-kopen.nl/assorti-wegwerp-15-paar.html
Zit vanalles in, met allerlei soorten en maten.

Ik heb ook wel nagedacht over otoplastieken, maar deze Moldex Contours werken voor mij prima :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is weer zover....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psKQyNJtfM86EPopjzLds-OIoLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiAdVqj5hzHZiulGJYavTOER.jpg?f=fotoalbum_large

Want we zaten elkaar met een paar man op te naaien omdat niemand ooit een chopper heeft gehad, dus toen de "zoek eoa opknappertje voor (ruim) onder de 1000 euro die minimaal 30 jaar oud is" eisen losjes gedefinieerd waren kon er gezocht worden....
Dit is mijn inbreng, een XV1100 (denk ik) van 84 ofzo, slechts 15 jaar stil gestaan.
Verdere updates volgen volgend jaar wel ergens, als de eigenaar (verhaaltje opzich) de papieren heeft gevonden/opgestuurd en ik het ding op kan halen.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

4x2 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:02:
Dank allen!

Natuurlijk zijn de stappen die ik heb genomen op vakantie (langzaam rijden etc) geen vervanger voor oordoppen, maar je staat toch in het buitenland en zal toch ooit weer naar huis moeten. De piep in m'n oren is inmiddels permanent. Het is niet erg en ik kan er prima mee leven, maar in mijn omgeving zijn er een aantal mensen hardhorend of doof, en dat heeft hogal wat impact. Dat wil ik echt koste wat het kost voorkomen, zonder daarvoor mijn geliefde hobby (en mijn 'enige' manier van transport...) op te moeten geven. :) In mijn 'oude' otoplastieken had ik voor de zekerheid het extra zware filter laten zetten.

Wat ik inderdaad nog wel even kan doen is de Ear FX schuimpjes proberen in plaats van de 3M 1100's. De 3M 1100's gaven m.i. een goede bescherming, maar welicht dat Ear FX nog wat beter zit. Zal sowieso wel nieuwe otoplastieken aan laten meten op korte termijn. En daarna maar op zoek naar een nieuwe helm en col, in de hoop zo een betere luchtafdichting te creëren rond de nek.
Vrijdag schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:22:
[...]

Veel online winkels hebben van die probeersets, zoals deze: https://oordopjes-kopen.nl/assorti-wegwerp-15-paar.html
Zit vanalles in, met allerlei soorten en maten.

Ik heb ook wel nagedacht over otoplastieken, maar deze Moldex Contours werken voor mij prima :)
Cool, dit ga ik proberen! Bedankt :)

[ Voor 32% gewijzigd door tdw op 18-11-2022 18:21 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:11:
Het is weer zover....

[Afbeelding]

Want we zaten elkaar met een paar man op te naaien omdat niemand ooit een chopper heeft gehad, dus toen de "zoek eoa opknappertje voor (ruim) onder de 1000 euro die minimaal 30 jaar oud is" eisen losjes gedefinieerd waren kon er gezocht worden....
Dit is mijn inbreng, een XV1100 (denk ik) van 84 ofzo, slechts 15 jaar stil gestaan.
Verdere updates volgen volgend jaar wel ergens, als de eigenaar (verhaaltje opzich) de papieren heeft gevonden/opgestuurd en ik het ding op kan halen.
Doet mij een beetje denken aan een niet nader te noemen Magna, dit.. :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:36
maxvij schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:58:
[...]
Het plan is om deze week een Street Twin te proefrijden om het verschil te ervaren.
In dit lekkere weer vandaag zowaar een proefrit gemaakt op een Street Twin uit 2018. Ten opzichte van de Royal Enfield (proefrit vorige week) vielen mij een aantal dingen op: de zitpositie van de Triumph is aangenamer door de smallere tank, het verschil tussen de 900c 'high torque' variant en de 650cc is wel degelijk merkbaar (55 pk / 80 Nm t.o.v. +- 47pk / 50 Nm), en de Triumph voelt een stuk lichter en dus soepeler aan. De afwerking van Triumph is ook een stuk beter. Normaliter is het prijskaartje natuurlijk ook hoger. Ik ben heel erg fan van beide motoren, maar de beste keuze werd mij vandaag duidelijk.

Al met al is het een beetje uit de hand gelopen: sinds een aantal uren mag ik mijzelf trotse eigenaar van een Triumph Street Twin noemen! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15pmGT4qWOJEIhejrInb42Efo7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKvqgrDqjjFyF81Qe2BpFDzt.jpg?f=fotoalbum_large
Nu de wintermaanden nog doorkomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:02
maxvij schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:33:
[...]

In dit lekkere weer vandaag zowaar een proefrit gemaakt op een Street Twin uit 2018. Ten opzichte van de Royal Enfield (proefrit vorige week) vielen mij een aantal dingen op: de zitpositie van de Triumph is aangenamer door de smallere tank, het verschil tussen de 900c 'high torque' variant en de 650cc is wel degelijk merkbaar (55 pk / 80 Nm t.o.v. +- 47pk / 50 Nm), en de Triumph voelt een stuk lichter en dus soepeler aan. De afwerking van Triumph is ook een stuk beter. Normaliter is het prijskaartje natuurlijk ook hoger. Ik ben heel erg fan van beide motoren, maar de beste keuze werd mij vandaag duidelijk.

Al met al is het een beetje uit de hand gelopen: sinds een aantal uren mag ik mijzelf trotse eigenaar van een Triumph Street Twin noemen! 8)

[Afbeelding]
Nu de wintermaanden nog doorkomen...
Welkom in de triumph familie :).

Maar wachten op de winter? Want? Gas op dat ding...

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
De bouwkwaliteit van de Triumph is ook wel net ff wat beter dan een royal Enfield ;)

Mijn motor is tijdelijk aangepast ivm een uitvaart aankomende dinsdag. Hele goede bekende van ons is overleden en haar man wilde haar graag zelf wegbrengen. Of wij iets konden betekenen. Ze hebben tientallen jaren zijspan gereden maar sinds enkele jaren weer alleen maar solo. Dus mijn motor aangepast zodat hij haar toch zelf kan wegbrengen. Rijd zelf met een solo mee dinsdag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bEiTHUvIn8GCSmKZ-9gX8cd6AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qp2Tfi1PIkw0t0YHUVkZAfr.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:16:
De bouwkwaliteit van de Triumph is ook wel net ff wat beter dan een royal Enfield ;)

Mijn motor is tijdelijk aangepast ivm een uitvaart aankomende dinsdag. Hele goede bekende van ons is overleden en haar man wilde haar graag zelf wegbrengen. Of wij iets konden betekenen. Ze hebben tientallen jaren zijspan gereden maar sinds enkele jaren weer alleen maar solo. Dus mijn motor aangepast zodat hij haar toch zelf kan wegbrengen. Rijd zelf met een solo mee dinsdag.
[Afbeelding]
Gecondoleerd, maar mooi dat je op deze wijze nog een eerbetoon aan de overledene kan brengen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik had dus Rizoma knipperlichtjes besteld. Ook daar zijn de levertijden a la 2022. Iedere week wordt de leverdatum 2x met 3 werkdagen vooruit geschoven. }:|
Ik snap dat de shop er niets aan kan doen, omdat de leverancier gewoon niet over de brug komt. Maar waar ik wel van baal is dat ik bewust iets heb uitgekozen dat "op voorraad" was (zij het bij de leverancier). Niet dus.

Maar er is ook goed nieuws. Weekendje hemelvaart is zo goed als gepland. Let's go Schwarzwald. *O*
(en ik verwacht ergens eind augustus op mezelf ook nog wat dagen weg te gaan, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:14
4x2 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:11:
Het is weer zover....

[Afbeelding]

Zijn leuke motoren die xv1100’s 🤪 Kun je echt wat leuks van maken

Als je nog belang hebt bij een set extra wielen voor dat ding, een origineel (heel) zadel of een set originele harde uitlaten, moet je het me laten weten!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
4x2 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:02:
Ik gebruik al jaren de 3M Ear FX schuimpjes, zacht, gigantisch veel demping, geen probleem om uren achter elkaar in te houden (gebruik ze ook wel eens om te slapen) en je kunt ze best een paar keer recyclen.
Gewoon een keer proberen en vervolgens 100 paar bestellen als ze bevallen.

Tegenover Alpine Motosafe vind ik ze sowieso veel beter werken, maar ik wil vooral stilte.
Hier idem. Ik wil ook zoveel mogelijk demping en op deze schuimdoppen uitgekomen. Zitten beter dan mijn op maat gemaakte doppen. Die gebruik ik enkel nog voor kleine stukjes omdat ik die iets sneller in kan doen. De schuimpjes moeten zich toch even goed zetten.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:55
harley schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:16:

[Afbeelding]
Gecondoleerd. Wel mooi dat je zo nog mee kan helpen aan het laatste afscheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

s006110 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:18:
[...]
Zijn leuke motoren die xv1100’s 🤪 Kun je echt wat leuks van maken

Als je nog belang hebt bij een set extra wielen voor dat ding, een origineel (heel) zadel of een set originele harde uitlaten, moet je het me laten weten!
Bedankt, maar nee dank je :+
Hij zag er vrij netjes uit, alleen heel stoffig en vies.

Een tank (de bovenste) zou dan wel weer handig zijn, die zag er heerlijk krokant uit van binnen, denk niet dat ik daar nog moeite in wil gaan steken met een tankcure behandeling.
En die aliexpress caferacer tanks zijn ook een stuk duurder geworden in het afgelopen jaar :|

Maja, eerst maar zien dat ik uberhaupt de papieren krijg om het ding op mn naam te krijgen.
Daarna kan ie verfraaid worden met chinese meuk :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:17
Nu heb ook ik nog een vraag mbt oordopjes. Reed al jaren zonder, maar toch maar eens op zoek gegaan. Na m’n laatste bezoek aan de huisarts, die de assistente m’n oor uit liet spuiten met als resultaat een piep, toch maar gaan zoeken. Ja, ik had de piep al heel licht, maar dat mens had volgens mij geen idee wat ze deed. Was ook pijnlijk. Maar ok, daar gaat het even niet over nu.

Ik heb tig verschillende dopjes geprobeerd, de welbekende 3M uiteraard, Alpine, Hearos, pluggerz etc. Alle dichte oordopjes dempen natuurlijk erg veel, maar elke hobbel resulteerde in een “dreun” in m’n oor zo hard dat je het gewoon hoorde rinkelen.
Naar een Horend Goed winkel geweest, die adviseerden mij zachte dopjes zonder filter, op maat. Die zouden geschikt zijn voor zowel slapen als motorrijden (uiteraard gevraagd). Gister opgehaald, gereden, en op strak asfalt heerlijk, wat een rust. Maar de dreunen bij slecht wegdek lijken nu zo veel harder, dat de piep na het rijden ook echt flink harder was. Nu de volgende dag is het gelukkig wel wat weggezakt..

Ben ik de enige die hier last van heeft ? M’n helm is een Shoei NXR2 dus die is op zich al redelijk stil, zit alleen wel echt strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ik heb industriele doppen in, zachte, dat wel. Maar 0 last van mijn oren, ongeacht welk ondergrond ik ook op rijd. Herken dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
Echt al zo veel dingen geprobeerd.. misschien ligt het gewoon aan mij hoor. Maar als ik bv dopjes in heb en ik loop, met bijvoorbeeld m’n motorlaarzen aan, dan hoor je ook elke stap als een soort dreun. Ik las laatst ergens iets: doe je handpalmen over je oren en tik met je vingers achter op je hoofd. Nou, precies dat geluid bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 13:06
Tommy-D schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:18:
Echt al zo veel dingen geprobeerd.. misschien ligt het gewoon aan mij hoor. Maar als ik bv dopjes in heb en ik loop, met bijvoorbeeld m’n motorlaarzen aan, dan hoor je ook elke stap als een soort dreun. Ik las laatst ergens iets: doe je handpalmen over je oren en tik met je vingers achter op je hoofd. Nou, precies dat geluid bedoel ik dus.
Stevig lopen met oordoppen in geeft idd bij mij ook een bonk, maar niet hinderlijk en zeker niet aanwezig met het rijden. Met ordoppen slapen hoor ik ook alles, tot het geruis van je bloed aan toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

@Tommy-D Dat doordreunen is herkenbaar, heb ik ook als ik met doppen in op harde zolen / harde ondergrond rondloop. Ook last op de (vorige) motor gehad als ik bij een bepaalde snelheid over een klinkerweg reed. Nadat ik een dikker, meer dempend, zadel had gemonteerd was dat 90% weg, de trillingen van de weg (en het gestamp van de Vtwin) werden minder hard door mijn kont naar mijn oren gestuurd. Op mijn huidige motor, die eigenlijk nog veel harder stampt, heb ik er geen last van, mogelijk was het een stukje gewenning.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
Hmm.. ik heb een 2021 CB500F met vrij stugge vering en relatief dun zadel. Misschien dat dat er toch mee te maken heeft idd. Is wel een twin, maar wel een hele lichte natuurlijk, dus ook weinig trillingen. Ik zal eens dezelfde route proberen, en dan even “staan” bij de hobbels, kijken of dat scheelt.
Zoals ik al zei, vroeger nooit met dopjes gereden, dus het is sowieso wel wennen, maar dat gedreun is echt niet te doen. Het geeft gewoon een naar gevoel, en ik rijd juist motor vanwege het fijne, vrije gevoel..

Conclusie tot nu toe dus: wennen, en ik ben misschien gewoon te gevoelig hiervoor. Misschien een zachter/dikker zadel. Ik ga verder zoeken.
Bedankt voor de reacties. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 22:03

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC1V1fP9i1OTBnKh3Uya2WFqSt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhPRtQPTLr2Ubt5SnwWoUftv.jpg?f=fotoalbum_large

Wie is er nog meer met de motor naar de Tweakers Meetup over Privacy en Security?
Die lelijke Transalp is van mij. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Voor degene die op zoek zijn naar fijne oordoppen, kan ik Loop aanraden!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:08:
Maar er is ook goed nieuws. Weekendje hemelvaart is zo goed als gepland. Let's go Schwarzwald. *O*
*O* :9B

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

s006110 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:54:
Ik gebruik m'n Airpods daar tegenwoordig gewoon voor?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Nu online
Will_M schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:27:
[...]

Ikke phonak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
s006110 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:54:
:Y Heb die dingen ook en kan dit beamen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik raad toch op maat gemaakte aan. Die zitten altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:41
Jelte schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:20:
Ik raad toch op maat gemaakte aan. Die zitten altijd goed.
En dat is niet eens duurder.
Gebruikte voorheen Alpine oortjes a €20-25 per set. Mag je een jaar gebruiken volgens handleiding.
Daarna op maat oortjes met Motorbeurs actie bij Alpine laten maken voor €100-nogwat, gaan 5 jaar mee en zitten veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik ga zelf gewoon voor zachte oordopjes. Heb nu de 3M Ear Soft FX. Werkt goed. Minder gedoe dan otoplastieken omdat je niet hoeft te laten opmeten en jaarlijks lekcontrole te doen, en sluit beter dan de goedkope herbruikbare oordopjes. Voor 40 euro heb je 200 paar, en ik doe meestal 2-3 keer met een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1337
  • Laatst online: 14-06-2024
N00b-vraag, is er ook een site waar alle demo-dagen en soortgelijke dingen op terug te vinden zijn? (Naast Google uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Zo. Fris en mistig vanmorgen zeg. Wordt tijd voor wintervoering in de broek en een col om.
En misschoen de verwarmde handschoenen maar eens uit de kast halen.

[ Voor 27% gewijzigd door nldls op 21-11-2022 08:16 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Sinds afgelopen zaterdag mag ik mij officieel hier ook melden als bezitter van een knappe fiets.
Heb m’n handtekening gezet onder het koopcontract van een Triumph Tiger 1200 Explorer XC uit 2013 *O*
De proefrit zaterdagochtend was goed te doen.
Alleen m’n kin had het even koud ondanks m’n afdichting onder m’n helm :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puWgJM45yXoYbTVqGfHaBRsy4aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0T4OJ5VwVqLuVanl4vqqfGF.jpg?f=fotoalbum_large

Voor @LankHoar ben woonachtig in Noord Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
Mooie Tiger hoor, veel plezier ermee 8) Woon je alleen voor @LankHoar in Noord-Holland? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:30

A13X

Dude

Tommy-D schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:46:
Mooie Tiger hoor, veel plezier ermee 8) Woon je alleen voor @LankHoar in Noord-Holland? ;)
Hij zal vast bedoelen dat hij in de TS wilt onder de provincie NH en laat @LankHoar nou die TS beheren :P

Of probeer je hem te versieren? :+

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 21-11-2022 09:23 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
Ahja, tuurlijk. Sta zelf ook niet in de TS en had de link even niet gelegd nog. Iets met vroeg.

Enneh…nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Kalevandaal schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:31:
Sinds afgelopen zaterdag mag ik mij officieel hier ook melden als bezitter van een knappe fiets.
Heb m’n handtekening gezet onder het koopcontract van een Triumph Tiger 1200 Explorer XC uit 2013 *O*
[Afbeelding]

Gefeliciteerd. Bekende dealer zie ik :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het is weer winter. De eerste zoutkorreltjes zijn weer gevallen. #hastag naar binnen voor de klusjes. Ik denk dat ik van mn scottoiler af wil tenzij de hele constructie op full auto kan. Is er een manier om het electrisch te laten werken met een USB stekker?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:34
Geen idee of dat met een Scott kan, maar daarom heb ik zelf iig een Pro-oiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Will_M schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:27:
[...]

Airpods Pro werken ook goed inderdaad, echter heb ik dan altijd een soort van conflict met mijn Cardo (ivm muziek), omdat ik de cardo wel fatsoenlijk kan bedienen ,en mijn airpods niet. Maar voor mijn Scorpion Exo Combat helm (waar ik geen comm in heb zitten) is het de perfecte oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Kalevandaal schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:31:
[Afbeelding]

Wat vet, zelfde type en jaar als ik rijd. Zelfde velgen ook etc. Wat een fantastische fiets is dat toch. Comfort, vermogen echt heerlijk.
Ik rijd er nu ca. 5k mee sinds april dit jaar en bevalt me echt prima.

Overigens heb ik wel gehad dat bij het terugschakelen de 2e versnelling oversloeg en in neutraal kwam. Ik zou je aanraden om dat goed door te testen. Je zou het best snel moeten merken. Ik heb daardoor een bak revisie gehad en nu is het weg. Wel een onderhoud van 1800 euro als je die zelf moet betalen.

@Will_M is dat lekker met airpods onder de helm? Ik kan harde doppen onder de helm niet hebben, zachte wel. Terwijl ik voor zakelijk gebruik altijd harde in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@nldls Ik heb er met mijn helm, een Shoei Neotec 1, geen last van / mee. Ik heb overigens de Airpods Pro (versie 2 tegenwoordig) en die zijn sowieso al een stukje kleiner dan de normale Airpods.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:13
Will_M schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:20:
@nldls Ik heb er met mijn helm, een Shoei Neotec 1, geen last van / mee. Ik heb overigens de Airpods Pro (versie 2 tegenwoordig) en die zijn sowieso al een stukje kleiner dan de normale Airpods.
Best een goede, gebruik mijn airpods pro met veel plezier, maar nooit op de motor getest.
Heb normaal ook freecom daarvoor, maar ga toch eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Will_M schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:20:
`
Ik heb van die earbuds, wellicht zijn die dikker op de oren en daarom niet prettig met een helm. Kan zo maar eens een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nldls schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:56:
[...]

`
Ik heb van die earbuds, wellicht zijn die dikker op de oren en daarom niet prettig met een helm. Kan zo maar eens een groot verschil maken.
Bij de meeste helmen zit daar vaak al een gat of een stukje foam wat je kan wegtrekken. Misschien is dat bij u ook nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ja dat heb ik er wel in zitten. Ik heb er een Cardo set in hangen nu. Maar voor die tijd wel wat getest. Maar ik denk echt dat mijn Jabra set te dik is

Afbeeldingslocatie: https://worldcomm.ro/wp-content/uploads/2018/02/Casti-Bluetooth-Stereo-Jabra-Elite-65t-Black-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 20:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

nldls schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:47:
Ja dat heb ik er wel in zitten. Ik heb er een Cardo set in hangen nu. Maar voor die tijd wel wat getest. Maar ik denk echt dat mijn Jabra set te dik is

[Afbeelding]
Man, zulke dingen onder je helm dat kan toch niet. Ik heb het ook wel eens geprobeert maar bij mij bleef het niet goed zitten tijdens het opzetten van de helm, en zat het oncomfortabel. Misschien dat het met hele platte oortjes (ken de Airpod pro niet) in combinatie met de een systeemhelm wel gaat, maar met mijn integraal helm is het in ieder geval geen optie. Als dat bij jou wel makkelijk gaat zou ik me toch afvragen of je helm niet te groot is.

Anyway ik ben blij met m'n Cardo setje. Werkt een stuk beter, en past bovendien automatisch het volume aan aan het omgevingsgeluid. Dus als je harder gaat rijden en er meer windgeruis is dan gaat het volume automatisch omhoog zodat je de muziek nog steeds kan horen. Bovendien hoor ik de muziek nog steeds in combinatie met mn oordoppen (eerst die herbruikbare Apines, sinds deze zomer otoplastieken) die de ongewenste tonen er wel uit filtert en dus mijn oren beschermen tegen het krijgen van de beruchte permanente piep.

[ Voor 0% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 22-11-2022 09:39 . Reden: typo ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met al die oplossing als Apple Airpods en vergelijkbaar, vraag ik me serieus af hoe het zit met de bescherming van je gehoor. Ik ga het er niet op wagen in ieder geval. (Past ook niet eens)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-10 23:06
Ik weet niet precies hoe dat hier werkt met die lijst van motoren in de topicstart, maar ik kom ook even fotootjes delen van mijn fiets. Ik kom uit Utrecht en dit is mijn 2022 Suzuki V-Strom DL1050XT :)

Pas net in bezit, sinds ~oktober. Ze is net terug van de 1000 kilometer beurt. Ontzettend fijne motorfiets. Moet ook wel, want ik moet er bijna 100 kilometer per werkdag op zitten

Ben op deze motor gekomen omdat ik een leuke, voordelige, zware, woonwerk en tourfiets zocht. Twee jaar rondgekeken, maar toen ik deze oranje baksteen zag, met cruisecontrol, was ik verkocht. Nog zuinig ook. Ze haalt 1:21,75 zover. Niet gek voor een duuzend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYD5e1WD8mlB8PhTYXDWeP-XN88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/su7lmHkhyZXuXxX9a4vVJPcL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Go_XCd7zgDfMA1UIkNmpPcYVILk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWyO9PB1cuoQvWWgaLSxMG7f.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 22-11-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Tof ding. Mooie opties ook. Cruise control is echt top voor daily inderdaad.
Ik heb hier ook naar gekeken. Uiteindelijk voor de Triumph gekozen vanwege de ketting vs cardan. Had geen zin om iedere keer ketting te moeten onderhouden.

Qua verbruik doe jij het beter. Ik kom niet veel verder dan 1/19 en ik rijd gemiddeld ca. 70 km/u dus nog niet eens echt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als je gemiddeld 70km/h rijd, dan rijd je aardig door. Al ligt dat natuurlijk ook aan de soort wegen die je rijdt. ;)

Maar zonder gein: deels ligt het aan je gashand (gas open/dicht, versus doseren), en sommige motoren worden zuiniger als je wat harder doorrijdt. Totdat je Autobahn gaat vliegen natuurlijk, dan zuipt alles. :+

Afgelopen jaar heb ik een dag achter iemand aan gereden waarbij ik moest wennen aan zijn rijstijl. Je kunt gerust zeggen dat hij pittig doorrijdt, zonder overdrijven. Daardoor veel gas open/dicht gereden. Het verbruik ging naar 1:16,5. De dag erna waren we wat beter ingespeeld, en kon ik veel vloeiender rijden. Het gevolg was direct een 1:20, met dezelfde rijstijl en soort wegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 03-10 12:50
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:09:
Als je gemiddeld 70km/h rijd, dan rijd je aardig door. Al ligt dat natuurlijk ook aan de soort wegen die je rijdt. ;)

Maar zonder gein: deels ligt het aan je gashand (gas open/dicht, versus doseren), en sommige motoren worden zuiniger als je wat harder doorrijdt. Totdat je Autobahn gaat vliegen natuurlijk, dan zuipt alles. :+

Afgelopen jaar heb ik een dag achter iemand aan gereden waarbij ik moest wennen aan zijn rijstijl. Je kunt gerust zeggen dat hij pittig doorrijdt, zonder overdrijven. Daardoor veel gas open/dicht gereden. Het verbruik ging naar 1:16,5. De dag erna waren we wat beter ingespeeld, en kon ik veel vloeiender rijden. Het gevolg was direct een 1:20, met dezelfde rijstijl en soort wegen. :)
Pittig rijden, veel gas open en dicht = we gaan een rondje vlammen
Vloeiend vlot rijden = we gaan een rondje vegen
Of is dat zuid hollands dialect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:21
@timmie271, een paar updates voor de OP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@nldls Bedankt! :) Alle opties behalve de uitlaat zaten er voor totaal 299 euro bovenop de nieuwprijs bij. Was een dealtje van die specifieke dealer. Stuk voor stuk dingen die ik toch al wilde hebben, dus kwam mooi uit.
De uitlaat was 477 euro bij bolski, met e5-keur zelfs

Ik rijd redelijk rustig. Ik draai de snelweg op, lock de cruisecontrol op 105-110 en pas hem aan aan de hand van het verkeer. Het is niet mega druk op mijn woonwerk route. Ik rijd namelijk weg van de randstad in plaats van ernaar toe. Dat zal er een hoop mee te maken hebben.
Daarnaast rijd ik van mezelf redelijk laagtoerig binnen de bebouwde kom, dus 50 in zijn 4 zegmaar. Dat is me bijgebleven van de Honda CB Sevenfifty van mijn vader. Schijnt ook goed te zijn voor je verbruik. Met die honda kan je gewoon de hele dag in zijn hoogste versnelling blijven hangen door de oneindige souplesse. Bij deze suzuki moet ik opletten dat ik niet te veel onder 2500 zak, dan gaat hij stuiteren.
Ik haal tijdens mijn woonwerk rit 74 km/u als ik stomweg de afstand door de reistijd deel (47 kilometer, 38 minuten). Dus ik rijd wel "flink door" in gemiddeld tempo maar echt sportief is het niet, zo op de vroege ochtend.

Ik heb toen ik hem net had wel eens sportief (binnen de perken van het inrijden natuurlijk :) ) binnendoor gereden door bossen en over dijkjes. Dan zuipt dit ding echt als een ketellapper.

Ketting is inderdaad een dingetje. Ik heb niet echt serieus naar triumph gekeken, omdat ik een jappenfan ben, maar wel naar bijvoorbeeld de Honda VFR1200X of Yamaha Super Teneree (beide jonge occasions) als alternatief met cardan. Toch voor deze gegaan uiteindelijk, door de proefrit, de look en positieve voorgaande ervaringen met suzuki's.

[ Voor 38% gewijzigd door youridv1 op 22-11-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
FitTiv schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:14:
[...]

Pittig rijden, veel gas open en dicht = we gaan een rondje vlammen
Vloeiend vlot rijden = we gaan een rondje vegen
Of is dat zuid hollands dialect ;)
Ok, ik hap. ;) Ik zie geen verschil daartussen.
Wat ik bedoelde is dat ik moest wennen aan zijn rijstijl en daarom wat voorzichtiger was in de bochten. Daarom moest ik veel bijtrekken op de rechte stukken. Dat leverde een gas open/dicht rijstijl op met bijbehorend verbruik.

Verder hanteer ik de volgende definities: Toeren (Vmax), Sportief toeren (Vmax+10), Vegen (Vmax+20), en suïcidaal. Dat laatste pas ik simpelweg voor.*
Die Vmax is dan wel de snelheid zoals ze die in het buitenland hanteren. Dus 90 of 100 buiten de bebouwde kom. Niet de 60 die we in Nederland als standaard hanteren.
Maar heel eerlijk, ik kijk niet zo naar die snelheden. Dat zijn de snelheden op de rechte stukken... Ik rij immers liever bochten. ;)

*: Ik zeg niet dat ik me nooit heb misdragen, maar ik ben inmiddels iets wijzer geworden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:30

A13X

Dude

Kom niet boven de ca. 55km/u gemiddeld op 30km. Maar 2km snelweg en de rest is 50/50 60 en 80 wegen.

Met drukte zakt het snel naar 40km/u gemiddeld.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
youridv1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:29:

Ketting is inderdaad een dingetje. Ik heb niet echt serieus naar triumph gekeken, omdat ik een jappenfan ben, maar wel naar bijvoorbeeld de Honda VFR1200X of Yamaha Super Teneree (beide jonge occasions) als alternatief met cardan. Toch voor deze gegaan uiteindelijk, door de proefrit, de look en positieve voorgaande ervaringen met suzuki's.
Super Tenere vond ik erg lomp rijden. Heb ik ook getest. Maar voelt echt als een off road motor door de 2 cilinder en de vibraties. Viel me tegen tov de Triumph bijv. Zadel etc ook veel meer op off road georienteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:20
youridv1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:12:
Ik weet niet precies hoe dat hier werkt met die lijst van motoren in de topicstart, maar ik kom ook even fotootjes delen van mijn fiets. Ik kom uit Utrecht en dit is mijn 2022 Suzuki V-Strom DL1050XT :)

Pas net in bezit, sinds ~oktober. Ze is net terug van de 1000 kilometer beurt. Ontzettend fijne motorfiets. Moet ook wel, want ik moet er bijna 100 kilometer per werkdag op zitten

Ben op deze motor gekomen omdat ik een leuke, voordelige, zware, woonwerk en tourfiets zocht. Twee jaar rondgekeken, maar toen ik deze oranje baksteen zag, met cruisecontrol, was ik verkocht. Nog zuinig ook. Ze haalt 1:21,75 zover. Niet gek voor een duuzend.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb dezelfde (alleen van 2020 en inmiddels op 24k) en doe 130km per werkdag. En ik rij 1:23 dus je hebt nog even te gaan :9

Lange stukken (moet soms naar Den Oever en dat is 215km enkele reis) doe ik 1:23,5 en rij 450km op 1 tank O+

[ Voor 3% gewijzigd door f2ride2001 op 22-11-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Nu online
Een paar is twee toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@f2ride2001 lekker man! mijn high score zover aan de pomp is 1:22,36 op een tank waar ik 284km mee had gereden. Jij doet het dus nog kalmer aan dan ik. Ik heb 1:23 wel gezien op de boordcomputer tijdens woonwerk rijden, maar tot nog toe heb ik dan de dag erna pech met file en gaat mijn verbruik weer omhoog... Ik blijf proberen! :)
Overigens wel opvallend hoe accuraat die boordcomputer is. Ik ben van auto's gewend dat de gemiddeld verbruik meting veel optimistischer is dan wat ik zelf bijhoud (in spritmonitor.de). Bij deze motor is het gemiddeld verbruik continu precies hetzelfde tussen Trip A (die ik dan reset) en afstand/liters pomp. Voelt eigenlijk een beetje nutteloos om het nog bij te houden in spritmonitor, als ik trip B gewoon niet zo vaak reset staat het daar goed

@nldls Ik heb uiteindelijk niet met de superten gereden. Ik kon geen occasion vinden die helemaal naar mijn wens was en voldoende goedkoper tov een nieuwe 1050XT, dus daar liep het een beetje op stuk. De superten kwam op mij ook een beetje over als een iets meer offroad georiënteerde adv.

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 22-11-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:21
Precies twee ja. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepkon
  • Laatst online: 03-10 14:02
Als je er nog 1 tekort komt mag je die van mij ook meenemen (laatst wel geshowd maar vergeten jullie te taggen @timmie271 :)

Moto Guzzi V85tt bouwjaar 2022 (provincie Gelderland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Nu online
crepkon schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:28:
[...]

Als je er nog 1 tekort komt mag je die van mij ook meenemen (laatst wel geshowd maar vergeten jullie te taggen @timmie271 :)

[...]
Bij deze dan :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 22:40
crepkon schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:28:
[...]

[...]
Meer Guzzi is meer beter.. (y)
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1669130363-600-x-411px-20221106_111912.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:14
Als ik nou eindelijk eens de loterij win bestel ik diezelfde dag nog de Guzzi V100 Mandello S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:28:
Met al die oplossing als Apple Airpods en vergelijkbaar, vraag ik me serieus af hoe het zit met de bescherming van je gehoor. Ik ga het er niet op wagen in ieder geval. (Past ook niet eens)
Hoezo gehoor schade? Dingen sluiten hermetisch af..en met noise cancelling hoor ik niks meer waar ik met alpine doppen zeker nog wel motor/wind geluid hoor.

Rij trouwens 80% zonder doppen..Dan wel gewoon muziek of iets via freecom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@timmie271 was mij voor zie ik :)

@A13X ik ben niet beschikbaar, mijn vrouw vind mijn tweede liefde genaamd Harley al erg genoeg namelijk :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Inmiddels ben ik weer terug uit Australië. Heb best wat dingen in te halen op werk en thuis, dus ff druk, maar wel nagenieten nog van de prachtige reis (hoewel met een zwart randje). In totaal 4500km gereden in 3 weken. Van alle rijdagen maar 1 dag zonder regen - had dit niet verwacht in Australië :P

Afgelopen weekend hadden we de afsluitrit met de club. Wel even een contrast hoor: maandag liep ik met bijna 30 graden op het strand, en zaterdag reed ik met -1 ofzo in Nederland. Was ik even niet meer gewend :)

Mijn T-bar zit er ook eindelijk op. Het resultaat mag er wezen imo! En mijn accu is slecht, hij wilde niet starten van het weekend dus moest aangedrukt worden. Viel nog niet mee met dat 1600 blok, maar het is gelukt :) Gelukkig heb ik nog een paar maand om mijn accu op mijn gemakje te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FW55RaIFRB5ZpDKRXZXOeeAbtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kCBM0DhJw4DHi5JARfb2HKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjwwnFgc0FvUAZWMWoO04zhRt6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVMkVrwy5eL2LNYiIJvJDNV2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Thanks All. Op naar de mooie ritjes
BM schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:37:
[...]

Gefeliciteerd. Bekende dealer zie ik :p
Ja, ben er toevallig gekomen dankzij collega (en MP :+ )
Maar aardige gasten, koop kwam goed tot stand
Laten we hopen dat ik alleen terug kom voor onderhoud en de garantie niet nodig heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:06:
Mijn T-bar zit er ook eindelijk op
10" zonder pullback?
Ik denk dat ik toch voor pullback ga, lijkt me wel wat meer ontspannen zit met iets rechtere rug.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/www1.partseurope.eu/products/d3e4511b39b8d622549e70b13ee17a78_600.png

Bij Ali al wat elektra verlengers besteld ook al zou de bestaande lengte genoeg moeten zijn maar liever -mee- dan -om- verlegen en de kosten zijn het niet bij oom Ali.
Fairing ben ik nog steeds niet over uit, met name de gewenste hoogte is lastig in te schatten, ik wil zo min mogelijk last van windbuffeting hebben maar ik wil ook liever geen hoog uithangbord voor mijn neus. Misschien ga ik voorlopig helemaal zonder fairing.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 22:03

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zack and Ari racen met het BMW zijspan waarop ze speelden als kind. Ook rijden ze even 300 miles van Vermont naar Canada om daar aan een vintage zijspanwedstrijd mee te doen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:09:
Net even gekeken: Over de afgelopen 3700 km een gemiddelde van 71.1 km/u. Maar ik woon aan de rand van de stad en rijd direct een 80 weg op naar werk. Meestal CC op 90. Dus op zich klopt dat wel. Maar dan nog is het gemiddelde verbruik rond de 1/19. Nu is de Tiger wel een zware / grote motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:34:
[...]
10" zonder pullback?
Ik denk dat ik toch voor pullback ga, lijkt me wel wat meer ontspannen zit met iets rechtere rug.

Deze dus:
[Afbeelding]

Bij Ali al wat elektra verlengers besteld ook al zou de bestaande lengte genoeg moeten zijn maar liever -mee- dan -om- verlegen en de kosten zijn het niet bij oom Ali.
Fairing ben ik nog steeds niet over uit, met name de gewenste hoogte is lastig in te schatten, ik wil zo min mogelijk last van windbuffeting hebben maar ik wil ook liever geen hoog uithangbord voor mijn neus. Misschien ga ik voorlopig helemaal zonder fairing.
Het is een Bunking stuur welke past op de 2009-2011 Street bobs. Deze hebben risers die verwerkt zitten in de balhoofdplaat. Hierdoor kun je hem naar gelieve naar voren of achter afstellen, dus in principe geen pullback nodig. Dit is ongeveer 13,5" maar komt op mijn foto's niet goed naar voren omdat de bike niet rechtop staat en hij op stuurslot stond :+

Liever nog had ik echt 14" gehad, maar dit is prima voor nu. Ben benieuwd hoe het op lange ritten bevalt, maar helaas moet ik dan nog even wat maandjes geduld hebben.

Qua elektra en kabels: bij mij hoefd niets verlengd te worden, tot mijn verbazing. Uiteraard moet je elektra opnieuw aangesloten worden, maar voor je gaat investeren in nieuwe kabels (zoals ik al deed, 250 EUR :X ) zou ik het even nameten.

Fairing: Memphis shades zijn echt mooi, met veel verschillende maten. Neem je de grootste, dan kun je deze altijd nog bijsnijden. Maat van me deed dat gewoon met de slijptol en daarna wat opschuren en dat ziet er prima uit. Wat je ook kunt doen is ff je HD dealer contacten. Ik twijfelde ook over het formaat, en ze zeiden dat je prima een aantal fairings kunt uitproberen voordat je overgaat tot koop. Let wel op de weersomstandigheden, het maakt een enorm verschil hoe de wind staat en hoe je dan wind buffeting ervaart (ik heb het nog maar weinig, alleen bij specifieke omstandigheden en op hogere snelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:26

Rick-Jan

always connected

Helm aankoopadvies gevraagd :)

Aangezien mijn helm al weer 6 jaar oud is en minder goed slui en ik gek word van de wind zoek ik een nieuwe helm. Huidige helm is scorpion exo 510 air maat M.

Eisen:
Budget max 450€
Integraal helm
Zo Stil mogelijk
Pinlock meegeleverd
Zonnevizier ingebouwd
Communicatie voorbereiding

Wensen:
Beetje sportief design.

Ik heb als eerste bij Scorpion gekeken omdat deze wel bevalt qua maat. Ik heb de EXO-R1 AIR Carbon gevonden. Deze lijkt aan mijn eisen te voldoen, maar er zijn meer merken uiteraard. Ik weet dat het beste is om in een winkel te passen maar mijn ervaring is dat personeel vaak geen tijd heeft/ kort advies geeft. Als in elk geval een geschikte helm gevonden heb kan ik die gaan passen en kopen in een winkel.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
Ik heb recent de HJC Rpha 70 gekocht.

Dit is mijn 3e HJC. Ik ging voor deze en voor de SHOEI GT AIR 2 kijken, maar de GT air 2 was 550 en de HJC in de aanbieding 330 geloof ik, dus keus snel gemaakt.
Voorzien van voorbereiding voor Sena systeem (heb mijn eigen cardo, maar goed)
Ingebouwde pinlock 120 en ingebouwd vizier.
Wel met Dubbel D sluiting, niet een snel sluit systeem.

HJC moet wel je merk zijn qua pasvorm uiteraard. Bij mij zat de HJC ook direct goed, en de Shoei juist niet, die zou passend gemaakt moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.customlids.co.uk/images/hjc-rpha-70-stipe-white-black-mc10sf-p7809-36019_image.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door nldls op 23-11-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepkon
Sowieso! Binnenkort vanwege een nieuwe baan helaas geen woon-werk verkeer kilometers meer, dus dan gaat ie waarschijnlijk voor de winterperiode de garage in. Misschien ook beter wat betreft zoutaanslag :) Ik twijfel alleen of ik nog voor de tijd een beurt laat doen, want ik zit nu op 9000km (gekocht in juli). Ze geven in het boekje aan om het onderhoud op 10000km te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

nldls schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:27:
Ik heb recent de HJC Rpha 70 gekocht.

Dit is mijn 3e HJC. Ik ging voor deze en voor de SHOEI GT AIR 2 kijken, maar de GT air 2 was 550 en de HJC in de aanbieding 330 geloof ik, dus keus snel gemaakt.
Voorzien van voorbereiding voor Sena systeem (heb mijn eigen cardo, maar goed)
Ingebouwde pinlock 120 en ingebouwd vizier.
Wel met Dubbel D sluiting, niet een snel sluit systeem.

HJC moet wel je merk zijn qua pasvorm uiteraard. Bij mij zat de HJC ook direct goed, en de Shoei juist niet, die zou passend gemaakt moeten worden.

[Afbeelding]
Bedankt, ik ga deze HJC op de lijst zetten. Klopt wat betreft de DD sluiting. Zal even wennen zijn maar hoor dat het veiliger is en verplicht is op (sommige) circuits.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 03-10 19:17
Grubeater schreef op woensdag 23 november 2022 @ 00:52:
[YouTube: Vermont to Canada on a 1965 BMW Sidecar! Common Tread XP]

Zack and Ari racen met het BMW zijspan waarop ze speelden als kind. Ook rijden ze even 300 miles van Vermont naar Canada om daar aan een vintage zijspanwedstrijd mee te doen.
Leuk filmpje inderdaad, mijn vriendin en ik hebben meerdere keren hardop moeten lachen. Sowieso zijn hun "roadtrips" samen altijd erg vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Rick-Jan schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:38:
[...]

Bedankt, ik ga deze HJC op de lijst zetten. Klopt wat betreft de DD sluiting. Zal even wennen zijn maar hoor dat het veiliger is en verplicht is op (sommige) circuits.
DD sluiting is echt fijner nog dan een ratel vind ik, ook met handschoenen prima dicht te doen en sluit altijd perfect op maat.
Je went er echt in 3 dagen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:53:
[...]

DD sluiting is echt fijner nog dan een ratel vind ik, ook met handschoenen prima dicht te doen en sluit altijd perfect op maat.
Je went er echt in 3 dagen aan.
Sowieos is DD ook veiliger. Zie hier voor uitleg: YouTube: Why Motorcycle Helmets Use this Ancient Buckle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Kan allemaal wel zijn, maar ik vind het een k-ding. Love my ratel. Kom toch niet op een circuit en als het écht niet veilig zou zijn, was het verboden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 03-10 22:40
crepkon schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:31:
[...]

Sowieso! Binnenkort vanwege een nieuwe baan helaas geen woon-werk verkeer kilometers meer, dus dan gaat ie waarschijnlijk voor de winterperiode de garage in. Misschien ook beter wat betreft zoutaanslag :) Ik twijfel alleen of ik nog voor de tijd een beurt laat doen, want ik zit nu op 9000km (gekocht in juli). Ze geven in het boekje aan om het onderhoud op 10000km te doen....
De dynamo afdekkap is erg corrosie gevoelig, zo ook de link pijp tussen de linker en rechter uitlaatbocht (die achter skidplate zit).
Beide zijn bij mijn V85 al vervangen onder garantie maar gewoon weer terug aan het corroderen.
Dus goed schoon houden en eventueel de dynamo kap behandelen met iets wat het tegen houd, dikke laag wax er op spuiten of zo iets.

De dealer kan op voorhand het service lampje niet uitzetten pas als het aangaat.
Dus laat je nu de beurt doen moet je nogmaals terug bij 10.000km om het lampje te laten resetten.
Met de dealer om de hoek niet zo erg maar moet je er ff voor rijden niet zo heel handig.
Neemt niet weg dat ik de beurt zeker voor de winterstop (mits je die dus eentje hebt) zou laten uitvoeren.
Als het dan weer goed weer wordt kun je de motor meteen weer pakken/gebruiken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:10:
[...]

Kan allemaal wel zijn, maar ik vind het een k-ding. Love my ratel. Kom toch niet op een circuit en als het écht niet veilig zou zijn, was het verboden.
En nog belangrijker: dan gebruikten de topmerken het ook niet.

Maar als er goedkope merken gaan bezuinigen op de materialen waardoor die falen, dan krijgt het al snel een slechte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Nu begin ik weer te twijfelen. Ratel vind ik zelf ook ideaal en mijn motoriek is niet al te best :P Altijd al helmen met ratel gehad en bevalt eigenlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik wil niets anders meer. Ik ben zelfs van de Schuberth S2 (integraal) naar de C3 Pro (systeem) gegaan, deels vanwege de ratelsluiting.

Of beter gezegd, de S2 was vroeger te krijgen met ratel. Maar, een dergelijke sportieve helm mocht dus veel circuits niet op. Dus kun je tegenwoordig de S2 (Sport) specifiek met ratel laten bestellen, maar dan kun je je helm dus nooit in de aanbieding kopen. En dán is die Schuberth me gewoon te duur. :)

De S2 beviel me wel beter dan de C3 Pro trouwens. De S2 was iets stiller, de systeemhelm klemt iets meer, en door het klapmechanisme moet een universele intercom verder naar achteren worden geplaatst. Het standaard zonnevizier van de C3 pro is me niet donker genoeg, maar dat kon ik 1:1 overzetten. Al met al geen showstoppers, maar voor dezelfde prijs zou ik de S2 kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Niet veilig is wat anders dan minder veilig.
Anders kan je net zo goed alleen nog maar lidl gear en helm kopen.

Als dat niet veilig was mocht het niet verkocht worden :P

Edit: heb trouwens met de ratel al paar keer gehad dat ie bleef hangen achter de kraag en open was.
Met DD nog nooit gehad dat die per ongeluk los ging

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 23-11-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepkon
Nuttige tips, dank je! Dealer (Nijmegen) zit in de buurt, dus misschien dat ik het onderhoud dan iets naar voren haal.

En inderdaad goed schoonmaken voordat ik hem voor langere tijd weg zet, ik merk dat ik daar nu af en toe een beetje laks in ben :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ga vanmiddag bij een ander huis kijken waar wél plek is voor een motor. Dus als dat allemaal door gaat volgend jaar waarschijnlijk met A lessen beginnen.

Tot die tijd heb ik deze maar gekocht en gebouwd, telt dat ook? Mag ik nu ook in de TS?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtC0moGlVrNuhiCsfJ2LLs3o5YU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMqKqwshFqisb23yqKPnXrmC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[...]

Potjes zijn ook niet verboden, maar zeker niet echt veilig. Het is ook niet verplicht om met beschermende kleding te rijden, maar zeker ook niet veilig. Dus die logica ga ik niet in mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:10:
[...]
Potjes zijn ook niet verboden, maar zeker niet echt veilig. Het is ook niet verplicht om met beschermende kleding te rijden, maar zeker ook niet veilig. Dus die logica ga ik niet in mee :P
Zo kun je het ook zeggen, maar het verandert niets aan mijn mening. Bij mij blijft er niets hangen, gespen gaan niet los tijdens het rijden en dat gepruts met die D dingen vind ik drama. Die kan ik juist niet met mijn handschoenen aan vastmaken. Mijn vorige helm (ook een Schuberth) was er zo een en ik vond het niets. Wat op mijn huidige Schuberth helm zit acht ik van een iets hogere kwaliteit dan de Lidl helm of een potje. Dat is mijn referentiekader.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:07:
voor je gaat investeren in nieuwe kabels (zoals ik al deed, 250 EUR :X ) zou ik het even nameten.

Fairing: Memphis shades zijn echt mooi, met veel verschillende maten. Neem je de grootste, dan kun je deze altijd nog bijsnijden. Maat van me deed dat gewoon met de slijptol en daarna wat opschuren en dat ziet er prima uit. Wat je ook kunt doen is ff je HD dealer contacten. Ik twijfelde ook over het formaat, en ze zeiden dat je prima een aantal fairings kunt uitproberen voordat je overgaat tot koop. Let wel op de weersomstandigheden, het maakt een enorm verschil hoe de wind staat en hoe je dan wind buffeting ervaart (ik heb het nog maar weinig, alleen bij specifieke omstandigheden en op hogere snelheden).
€ 250??? :o
Ik heb deze besteld bij oom Ali:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLyY2IARj7WCosVIu7G5BHvCLJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vgRaucszVzY4uTxH0h5oB7bA.jpg?f=user_large

Nu ben ik in basis altijd nogal 'form follows function' maar die hoge ruitjes vind ik domweg te lelijk om op mijn motor te zetten (smaken mogen veschillen toch?) mijn voorkeur gaat uit naar 11 inch max. Een groter scherm kopen en vervolgens de slijptol er op zetten zie ik niet veel in, ik zou net zo lang blijven slijpen totdat ik er achter was dat ik er teveel afgehaald zou hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4y_zvKKbICMUZ-zc71fQsg-Hw4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b0Vlvkp5JcOWNhESqvi8PYxa.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:49:
[...]

€ 250??? :o
Ik heb deze besteld bij oom Ali:

[Afbeelding]

Nu ben ik in basis altijd nogal 'form follows function' maar die hoge ruitjes vind ik domweg te lelijk om op mijn motor te zetten (smaken mogen veschillen toch?) mijn voorkeur gaat uit naar 11 inch max. Een groter scherm kopen en vervolgens de slijptol er op zetten zie ik niet veel in, ik zou net zo lang blijven slijpen totdat ik er achter was dat ik er teveel afgehaald zou hebben :+

[Afbeelding]
Die 250 euro was voor compleet zwarte gas, koppel en rem-kabels. Het lag in de lijn der verwachting dat deze verlengd moesten, maar ze bleken achteraf dus lang genoeg.

Snap het betreft fairing - dan zou ik eens met je lokale HD zaak spreken. Oude Munnik deed in ieder geval niet moeilijk wanneer ik wilde proberen (heb daar uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FastFred schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:01:
Ga vanmiddag bij een ander huis kijken waar wél plek is voor een motor. Dus als dat allemaal door gaat volgend jaar waarschijnlijk met A lessen beginnen.

Tot die tijd heb ik deze maar gekocht en gebouwd, telt dat ook? Mag ik nu ook in de TS?

[Afbeelding]
Dat is een leuke build, moet zelf alleen nog laatste stap doen.
Wel vet hoe ze dat schakelen hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
kneusteun schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:54:
[...]

Dat is een leuke build, moet zelf alleen nog laatste stap doen.
Wel vet hoe ze dat schakelen hebben gedaan.
Jep is een heel toffe build. Echt heerlijke afwisseling na alle kranen, vrachtwagens en race auto's. Als er meer motoren in deze schaal komen koop ik die direct.

Ik twijfel alleen nog steeds of ik de versnellingsbak goed heb gedaan. Van boven naar beneden is het nu 1-2-N-3. Schijnt bij race motoren vaker zo te zijn dat die omgedraaid is t.o.v. een straat motor maar dan weet ik nog altijd niet of het juist is. In de instructies is nergens een moment dat je aanwijzingen krijgt om te checken of de v-bak goed in elkaar zit helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 23-11-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FastFred schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:30:
[...]

Jep is een heel toffe build. Echt heerlijke afwisseling na alle kranen, vrachtwagens en race auto's. Als er meer motoren in deze schaal komen koop ik die direct.

Ik twijfel alleen nog steeds of ik de versnellingsbak goed heb gedaan. Van boven naar beneden is het nu 1-2-N-3. Schijnt bij race motoren vaker zo te zijn dat die omgedraaid is t.o.v. een straat motor maar dan weet ik nog altijd niet of het juist is. In de instructies is nergens een moment dat je aanwijzingen krijgt om te checken of de v-bak goed in elkaar zit helaas.
Circuitmotoren zijn net als straat motoren 1-N-2-3-4-5-6, maar met de 1 boven ipv onder. Dus om op te schakelen trap je naar beneden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@noes Ok, goed om te weten dat de 2e poging om die v-bak te maken dus ook niet goed was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:08

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

FastFred schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:01:

[Afbeelding]
Ik heb hem ook, prachtige build, alleen erg fragiel. Bijvoorbeeld de radiateur/oliekoeler is moeilijk te plaatsen en als je hem daarna aanraakt ligt die er weer af.
Daarnaast werkt bij mij de versnellingsbak niet (meer), ik kan niet meer op- of terugschakelen.
Als ik eens tijd over heb wellicht uit mekaar en overnieuw beginnen... :'(

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die versnellingsbak (sorry off-topic) is inderdaad vrij eenvoudig te verknoeien. Heb hem ook op Iris moeten doen omdat mijn interpretatie van de afbeelding verkeerd was. De radiator doet bij mij niet erg moeilijk maar is inderdaad niet heel vast…
Ik heb mijn broer de Ducati gedaan en die is tof maar aanzienlijk minder. Qua schaal is die duc hetzelfde als de 1200gs maar die vind ik net wat toffer gedaan.
Pagina: 1 ... 446 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.