Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 439 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.563 views

Palthe

botoo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:02:
@Palthe als je niet die dreun hoog in de toeren wilt zou je eens kunnen kijken naar een blok met het koppel in een veel lager gebied.
Ja, eens. Ik hoopte op wat ervaringen met de Z1000. Wat rijd je zelf? Of ook een hoogtoerige machine?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

@Palthe Een Harley met het max koppel onder 3500 rpm, da's wel een beetje het andere uiterste van wat jij zoekt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yQs_yhwpTEUdX52zfozYAHbWio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QVjAgBxo1lBx7CXgVMgC8gPL.jpg?f=user_large

De sweetspot ligt dus rond 3500 rpm maar het grappige is dat ik zelfs bij vlot doorrijden daar niet eens kom (hooguit bij het stoplicht vandaan op een provinciale weg en dan worden je armen uit de kom getrokken ;) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Palthe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

Ja, eens. Ik hoopte op wat ervaringen met de Z1000. Wat rijd je zelf? Of ook een hoogtoerige machine?
Probeer dan ook eens een R1200R. Boxers zijn sterk over hele toerenbereik, rijden makkelijk en met cardan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:24

A13X

Dude

Palthe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:28:
Zaterdag ga ik langs in Havelte om te kijken naar een Kawasaki Z1000 of een Yamaha FZ1. Ben beginnend rijder en heb al een FZ1N gehad. Dat is met heel veel pech afgelopen.
Heeft iemand hier ervaring met de Z1000 (2008)? Vind hem vergelijkbaar mooi maar net wat minder vermogen en dat is voor mij wel goed. De 150 van de FZ1 komen pas hoog in de toeren maar dan krijg je echt een dreun in je rug. Voor mij is dat eigenlijk te veel, ben ook niet de jongste meer.
De FZ1 is dan wel weer stuk goedkoper en uit 2006 met wat minder kilometers.
Twijfel twijfel…
FZ1's uit 2006 & 2007 kun je het beste overslaan. Die jaren komt soms nog wel eens frame scheuren voor.

Herken die dreun in je rug overigens niet en heb er zo'n 17k mee gereden. Maar een generatie ouder? Fazer 1000, carburateurs ipv injectie, rechtere zit en onverwoestbaar. Zuiniger als de injectie variant en soepeler op het gas.

Awesome

Palthe

A13X schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

FZ1's uit 2006 & 2007 kun je het beste overslaan. Die jaren komt soms nog wel eens frame scheuren voor.

Herken die dreun in je rug overigens niet en heb er zo'n 17k mee gereden. Maar een generatie ouder? Fazer 1000, carburateurs ipv injectie, rechtere zit en onverwoestbaar. Zuiniger als de injectie variant en soepeler op het gas.
Ik had zelf de 2012 versie, boven de 7000 toeren was het net alsof de 2e helft van de pk’s er bij kwam voor mijn gevoel. Heerlijke machine dat wel en ook gewoon rustig onder de 4000 toeren. Goede tip over de 2006 generatie, neem ik mee!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:47:
[...]

Toch ben ik wel benieuwd, heb je een perfecte onderhoudsgeschiedenis erbij?
Ik zou zelf niet snel een motor van over een ton kopen, maar ik weet dat het niks zegt.
Niks, van de veiling ongezien gekocht. :P Maar deze GS'en gaan met goed onderhoud wel een ton of 3 mee, en deze zag er heel netjes uit. Olie was overal nog vers maar alsnog zelf een grote beurt gegeven.

Ik moet alleen nog een keer de kleppen stellen.
mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Lekker hoor! Heeft ie zijn originele koppeling nog? Want deze heeft nog de koppeling achterop het blok geschroefd. Lijkt een beetje op een koppeling uit een BMW auto. Hij zou zomaar nog een poos mee kunnen. Bij mijn RT ging ie na 175k stuk, maar ik hoorde van iemand dat zijn dealer bij 90k al begon te zeuren dat ie misschien wel vervangen moest worden. Is wel een kostbaar geintje.
Verder zijn het gewoon tanks, als je er lief voor bent, gaan ze niet stuk. En zo te zien is ie nog heel mooi, dus die is van een poetser geweest. Altijd een goed teken.
Ik heb geen idee, maar hij voelt nog goed, ook bij heel hard wegrijden. Verder heb ik 'm net een grote beurt gegeven, maar alle olies die er uit kwamen waren ook nog (heel) goed. Dus volgens mij is ie prima onderhouden geweest. Afkomstig uit Duitsland en zelf ingevoerd.

Palthe

noes schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Probeer dan ook eens een R1200R. Boxers zijn sterk over hele toerenbereik, rijden makkelijk en met cardan.
Prachtige machines, beetje boven mijn budget alleen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:21

Secsytime

Automagisch

Naboo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:53:
[Afbeelding]

De nieuwe BMW M1000R.... _O_
Behalve die wings... maar goed, 210pk :o ten opzichte van de S1000R 165pk...

Kan wel eens m'n volgende motor worden
Jammer van het prijskaartje... (€ 32k)

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:30
VidaR-9 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:20:
@noes @Waaj oke duidelijk. Echter als ik dan kijk naar de Max vergoeding hoef je het daar ook niet perse voor te doen.
Dat verschilt heel erg qua verzekeraar, waarbij er ook nog een verschil is tussen een ongevallen opzittenden verzekering en een schade opzittenden verzekering.

Als ik kijk bij mijn eigen verzekering (ASR) zit daar wel een aardig verschil in.

Ongevallen: Je bent verzekerd voor een uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit voor de opzittenden van de motor, als gevolg van een verkeersongeval met de motor.
(hoogte uitkeringen in de voorwaarden)

Schade: Bij een verkeersongeval met de motor vergoeden wij materiële schade en personenschade van opzittenden tot €1.000.000, waaronder smartengeld. Het maakt daarbij niet uit wie aansprakelijk is.

Je hoopt natuurlijk er nooit een beroep op te hoeven doen, maar wel de moeite waard denk ik om eens uit te zoeken. Destijds bij het afsluiten de adviseur gevraagd uit te zoeken welke verzekering het meeste dekt en hij kwam toen bij de schade opzittenden van ASR uit.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
Secsytime schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

Jammer van het prijskaartje... (€ 32k)
Valt mee toch, zijn Ducati Super Leggera cijfers voor minder dan helft van de prijs.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:56
Naboo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:53:
[Afbeelding]

De nieuwe BMW M1000R.... _O_
Behalve die wings... maar goed, 210pk :o ten opzichte van de S1000R 165pk...

Kan wel eens m'n volgende motor worden
Waanzinnig fiets :9~ waar m'n huidige karrewielen makkelijk 3x in passen. Wel met de jaeren geleerd dat minder vermogen en opsmuk de dingen heel beheerst en voor mij net wat veiliger houden.
Zou mij met een dergelijk monster niet happy voelen om 'm ergens FF te parkeren met de zekere verwachting dat die er een paar uur later nog steeds gevleugeld staat.
Ik vrees ook dat ik m'n rijbewijs nog sneller kwijt zou zijn omdat er toch een moment zal zijn dat je je heel even onbespied wanend, steeds vaker helemaal laat gaan.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:14
@Palthe Als je toch naar 1000cc nakeds kijkt, zou ik een Speed Triple ook niet uitsluiten. Iets minder eindschot dan een Z1000 door een vlakkere koppelkromme en meer trekkracht onderin.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/229660-2/2010_Streetfighter_Shootout1_DynoChart_ALL_Torque.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/229655-2/2010_Streetfighter_Shootout1_DynoChart_ALL_HP.jpg
https://www.motorcycle.co...h-speed-triple-89250.html

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn eerste motor was een Speed Triple 1050, proefgereden op een Ducati (2 cil) en een Z1000 (4 cil). Van die drie vond ik de Z1000 verreweg het slechtste. Saaie vermogensopbouw en hij zat niet lekker met mijn 1,86.

Geen seconde spijt gehad van mijn Striple. Ik mis 'm nog af en toe. Vooral het geluid. :D (En het is een van de allermooiste motoren ooit gemaakt)

Wat betreft verzekeren was deze WA+ ongeveer 15 euro per maand met 0 schadevrije jaren op mijn 29e. De Aprilia Pegaso die ik had (WA) was 7 euro, en ik betaal nu weer 15 euro per maand voor mijn 1200GS. (WA+) Alles met 0 schadevrije jaren want die heb ik overgeheveld naar mijn auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z45ykz70tYc0sXz8ZJwK8Y3KwgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTdD4hppaWErjdpjGUtsTnmq.jpg?f=fotoalbum_large

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
cyntax schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

K1200R heeft wel een problematische versnellingsbak en ABS systeem :P. Alle kinderziektes zijn er bij de K1300R uit.
het % weet ik niet, maar de problemen doen zich niet generiek voor, en dus bij lange na niet op allemaal. Maar idd, ALS het zich voordoet, gaat het je kosten....

Toch maar voor de 1300 gaan dan? A.d. andere kant spaar je ook serieus geld uit als je de 1200 koopt ipv de 1300....

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
ik stiekem ook..... *O*

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17

Vrijdag

De Zwarte

Stiekem?

Niks om je voor te schamen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Mooi ding. Al heb ik bij de voorkant wel meteen een associatie met Wall-E 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
FiXeR.nl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:46:

Wat betreft verzekeren was deze WA+ ongeveer 15 euro per maand met 0 schadevrije jaren op mijn 29e. De Aprilia Pegaso die ik had (WA) was 7 euro, en ik betaal nu weer 15 euro per maand voor mijn 1200GS. (WA+) Alles met 0 schadevrije jaren want die heb ik overgeheveld naar mijn auto.
Ik zit nu bij Unive met de auto en de motor. Ik heb 11 jaren op de motor en 8 jaar op de auto, en Unive heeft de 11 jaar overgezet naar de auto toe.

Je kunt bij sommige partijen de jaren op beide gebruiken ;). Waard om ff te checken.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Na al zo'n 2 weken mijn Alpine custom oordoppen in gebruk te hebben, werd ik zojuist gebeld door de Hans Anders locatie waar ze aangemeten zijn dat mijn oordoppen binnen zijn. Que? 8)7

Blijkt dus dat ze de doppen 2x hebben gemaakt, eenmaal naar mij per post en eenmaal naar Hans Anders verstuurd. De meneer van Hans Anders zei dat dit niet de eerste keer is (proces loopt dus niet meer helemaal soepel), en dat ik de doppen alsnog gratis mag hebben. Scheelt dat even, heb ik mooi reserve :o

Verder bevallen ze nu al een stuk beter. 2x meer heen en weer gereden na werk (1,5-2u per rit), en dan voel ik ze al lang niet zo veel meer als in het begin. En veel stiller dan standaard doppen. Lijkt een goede aanschaf te zijn dus.

@botoo ik kwam trouwens die zwarte Dyna die je eerder poste ook tegen, vind hem nog best aan de prijs voor zijn leeftijd: https://www.marktplaats.n...idson-dyna-fxdx-clubstyle

Ik laat de zoektocht verder maar even op pauze staan. Mijn vrouw word anders wat zenuwachtig gezien we ook nog een huis hopen te kunnen kopen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Zit nu mijn tijd te verdoen op Schiphol.
Vandaag vliegen we naar india voor het tripje naar Nepal met een royal enfield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NibjdmnbPjRkY9u8hBbuyWrQCSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4QppCzKecCnLK8hfDqqVPnm.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie wil, ik ga proberen polarsteps bij te houden : https://www.polarsteps.com/HvdV2

[ Voor 47% gewijzigd door harley op 13-10-2022 13:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:47:

[Afbeelding]

Voor wie wil, ik ga proberen polarsteps bij te houden : https://www.polarsteps.com/HvdV2
Zeer gaaf! Pics volgen mag ik hopen? Veel plezier! :)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Hkuit schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

Dan zag ik jouw Stelvio op Marktplaats staan, klopt dat?
Mooie motor 🤤 _/-\o_
Haha dat zal hem inderdaad zijn! Mocht je er nog een zoeken, dan is het echt een hele mooie. Ergens jammer dat ik hem weg doe, kijkend naar de wijzigingen en hoe lekker hij rijdt. Een nieuwe GSX-S1000 is dan ook niet verkeerd en is een stuk goedkoper om zakelijk te rijden..
Vrijdag schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Stiekem?

Niks om je voor te schamen 8)
idd dat zijn coole fietsen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

[Afbeelding]

Erg gaaf! dat staat ook op mijn bucketlist!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

DinX

Motormuis

[Afbeelding]

Mooi! Met Travel2Explore toevallig ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

BM

Moderator Spielerij
Zo, net maar eens de portemonnee getrokken en mijn kleding/helm een upgrade gegeven :) Was het beetje flauw dat de boel niet waterdicht was, dus zojuist een Dainese Carve Master 3 jack + broek gekocht. Bij motorkledingstore hebben ze momenteel flinke korting op uitgaande collectie goretex kleding, dus dat scheelt weer 40% :)
Daarnaast ook mijn helm maar geupgrade, mijn huidige zat niet helemaal lekker (meer), en had sowieso zijn beste tijd wel gehad. Dus nu maar gelijk goed gedaan, en een Shoei Neotec2 gekozen. Netjes passende gemaakt door de verkoper, dus hopelijk daar meer succes mee dan met mijn vorige :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-11 21:05

WD-41

Ik smeer hem!

dirkhimself schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

het % weet ik niet, maar de problemen doen zich niet generiek voor, en dus bij lange na niet op allemaal. Maar idd, ALS het zich voordoet, gaat het je kosten....

Toch maar voor de 1300 gaan dan? A.d. andere kant spaar je ook serieus geld uit als je de 1200 koopt ipv de 1300....
K1200s bezitter hier. Bevalt meer dan prima, beest van een machine. Ik heb zelf nooit een van de bekende kinderziektes gehad, maar ja, n=1 natuurlijk...

Nu 60k op de teller, gekocht bij 30k ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door WD-41 op 13-10-2022 17:54 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Knoop door gehakt: september 2023 een week offroad in de Spaanse Pyreneeën onder begeleiding van Alex van der Broek.
Zojuist geboekt.. :Y *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Bioflap schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Haha dat zal hem inderdaad zijn! Mocht je er nog een zoeken, dan is het echt een hele mooie. Ergens jammer dat ik hem weg doe, kijkend naar de wijzigingen en hoe lekker hij rijdt. Een nieuwe GSX-S1000 is dan ook niet verkeerd en is een stuk goedkoper om zakelijk te rijden..
De garage is bezet door o.a. een oude Guzzi, maar een Stelvio staat hoog op mijn verlanglijstje. Als iedereen een GS rijdt, dan wil ik iets anders 😎

• harley
DinX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Mooi! Met Travel2Explore toevallig ?
Nee, met bikersforindia.
Een heel stuk kleinschaliger
Ben net aangekomen in het hotel en zaterdag gaan we de motoren ophalen

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Jolke
  • Laatst online: 14:23
Bommes schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:16:
Knoop door gehakt: september 2023 een week offroad in de Spaanse Pyreneeën onder begeleiding van Alex van der Broek.
Zojuist geboekt.. :Y *O*
On the road again... ♪♫

Nou ja, off the road eigenlijk. :P

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Pfff, even wat frustratie uiten.

Ik ben na lange tijd weer eens toe aan een nagelnieuwe motor. Heb een aantal motoren proefgereden en offertes gevraagd.

Motorzaken lijken net keukenverkopers.
Moeilijk kijken, bellen met de baas over de inruilprijs, de printer die de prijs om een vage reden niet print zodat ze met een pennetje de prijs op moeten schrijven.
Kan absoluut niet goedkoper...wat had je zelf in gedachten....kan toch wel goedkoper...

Wat een getrut man!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Henkiejoo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:17:

Ik ben na lange tijd weer eens toe aan een nagelnieuwe motor. Heb een aantal motoren proefgereden en offertes gevraagd.

Moeilijk kijken, bellen met de baas over de inruilprijs, de printer die de prijs om een vage reden niet print zodat ze met een pennetje de prijs op moeten schrijven.
Kan absoluut niet goedkoper...wat had je zelf in gedachten....kan toch wel goedkoper...

Wat een getrut man!
Wacht nog maar een kwartaal ;) dan zijn de rollen omgedraaid.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Henkiejoo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:17:

Wat een getrut man!
Nu is niet het beste moment om een nieuw voertuig te kopen. Laatste maand van het jaar, of juist begin van het jaar een model van het jaar ervoor kopen levert vaak leuke korting op. Dit heeft te maken met het floor plan (check FortNine voor interessante video hierover).

Maar eigenlijk zou ik nooit* een nieuw voertuig kopen, omdat je gewoon veel te veel betaald en de waarde heel snel zakt. 1-3 jaar oud geeft meestal het beste van 2 werelden: veel lagere prijs, deels garantie en z.g.a.n. Zo heb ik mijn Opel Astra van 1 jaar en 3 maanden oud met 7K op de teller voor 25% onder de nieuwprijs gekocht. Dat is best aantrekkelijk :)

*mocht ik echt in de slappe was zitten, wellicht dat ik hier dan anders over denk, maar zolang ik niet financieel onafhankelijk ben, zeker niet.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:23:

Maar eigenlijk zou ik nooit* een nieuw voertuig kopen, omdat je gewoon veel te veel betaald en de waarde heel snel zakt. 1-3 jaar oud geeft meestal het beste van 2 werelden: veel lagere prijs, deels garantie en z.g.a.n
Er zijn merken waarbij dat niet opgaat. Ik heb mijn 6 jaar oude sub 8K km gekocht voor ~nieuwprijs en dat is in Harley wereld bepaald geen uitzondering. In de afgelopen paar jaar heel vaak Harleys tot wel 10 jaar oud gezien die ook voor nagenoeg nieuwprijs verkocht werden, die stonden er wel als nieuw bij en kwamen met garantie van de dealer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Secsytime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Wacht nog maar een kwartaal ;) dan zijn de rollen omgedraaid.
Waarom?

(Uit nieuwsgierigheid)

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 14-10-2022 13:38 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:35:
[...]

Er zijn merken waarbij dat niet opgaat. Ik heb mijn 6 jaar oude sub 8K km gekocht voor ~nieuwprijs en dat is in Harley wereld bepaald geen uitzondering. In de afgelopen paar jaar heel vaak Harleys tot wel 10 jaar oud gezien die ook voor nagenoeg nieuwprijs verkocht werden, die stonden er wel als nieuw bij en kwamen met garantie van de dealer.
Harley is inderdaad wel een behoorlijke uitzondering. Ik ging even er van uit dat de motoren die @Henkiejoo niet onder het merk Harley vallen, had ik wellicht even moeten vermelden :+

• Henkiejoo
  • Laatst online: 15-09 10:33
Ik denk ook dat met de inflatie en hoge energiekosten mensen even wachten met een grote uitgave.

In mijn geval heb ik nu lang 2e hands gereden en kan (gelukkig) geld voor een nieuwe neerleggen waar alle snufjes opzitten die ik leuk vind.
Is absoluut geen rationele keuze, dat weet ik.

Mijn huidige motor heb ik 2e hands gekocht, rij er nu 8 jaar op. Heeft weinig afschrijving gehad.
Ik ga nu voor fun, niet voor de meest verstandige keuze.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Herman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Waarom?

(Uit nieuwsgierigheid)
Verwachting economische ontwikkeling.

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Secsytime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Doel je specifiek op een economische ontwikkeling of de aanstaande recessie in het algemeen? :)

Ik kan mij uit de periode van 2008 niet herinneren dat dit een heel groot effect heeft gehad op de motorprijzen. Wellicht dat ondernemers juist minder bereid zijn om korting te verlenen omdat ze hun AK over minder verkopen moeten verdelen.

Maar misschien gaat dit te ver off topic :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Herman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Doel je specifiek op een economische ontwikkeling of de aanstaande recessie in het algemeen? :)

Ik kan mij uit de periode van 2008 niet herinneren dat dit een heel groot effect heeft gehad op de motorprijzen. Wellicht dat ondernemers juist minder bereid zijn om korting te verlenen omdat ze hun AK over minder verkopen moeten verdelen.

Maar misschien gaat dit te ver off topic :P
Recessie is er al hoor, is namelijk niets anders dan een "economische terugval". De vraag is, wanneer is de bodem bereikt.

Het heeft wel degelijk invloed op motorprijzen natuurlijk, misschien was dat in jouw perceptie misschien anders.

Is het prijsverschil het waard om te wachten en kan je de uitgave financieel aan als je zelf bijv. zonder werk komt te zitten.

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Secsytime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Recessie is er al hoor, is namelijk niets anders dan een "economische terugval". De vraag is, wanneer is de bodem bereikt.
offtopic:
De Nederlandse economie groeit nog altijd :>
Het heeft wel degelijk invloed op motorprijzen natuurlijk, misschien was dat in jouw perceptie misschien anders.
(...)
Zul je zien dat ze dit ook gaan doorberekenen bij je inruilmotor. Betaal je alsnog ongeveer evenveel ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Herman schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

offtopic:
De Nederlandse economie groeit nog altijd :>

[...]

Zul je zien dat ze dit ook gaan doorberekenen bij je inruilmotor. Betaal je alsnog ongeveer evenveel ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-bbUJYkj7fRGg660vAphMlLAq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H1nGQTGKalQUYh1qtg9WDbK2.png?f=user_large

Als jij het zegt ;)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
Recessie is toch als er 3 maanden of meer een krimp in de economie is?
De AEX geeft dat niet weer dacht ik.

Zelf vorig jaar een nieuwe SV650 voor de vrouw gekocht en de grap is dat als ik nu hetzelfde zou doen het me meer dan 1,5k extra zou kosten... Doe er mee wat je wil.
Dingen waren toen nieuw bij dealer (uit hoofd) dacht 6999,- en nu 7899,- En dan hebben wij nog een fikse 1000+ korting gehad ook nog!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
In de afgelopen maanden dat ik langs mijn vaste dealer ben gegaan was de showroom behoorlijk leeg. Aanbod is ook schaars, vooral bij nieuwe gewilde modellen. Denk niet dat die situatie in een kwartaal veranderd is. Veel kopers van nieuwe modellen hebben zelfs nog een prijsverhoging voor hun kiezen gehad tijdens het wachten bij BMW.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Even advies vraag:
Revit trench (€580) voor herfst/winter/lente + doorwaaijas (tourvariant met regenvoering etc 300€) of de Revit poseidon 2 (€840) ?

Trench is gelamineerd met binnenvoering, maar tov poseidon2 geen storm kraag, veel minder ventilatie, 2laags ipv 3 laags, geen ripstop op ellebogen, duidelijk mindere afwerking.

Ik rijd hele jaar door en normaal zou ik liefst 1 jas willen voor alles. Maar in de zomer op vakantie kan ik maar 1 jas aan (en ga geen 2e meenemen) en die moet dan wel geschikt zijn voor zowel rukweer als voor 30graden Italië zeg maar... Ik rijd +-10 tot 12k km per jaar waar de zomer dan 4k km van is.

Ik twijfel erg en vind het uiteindelijk best duur

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

charrel

Cortisol4life..

Secsytime schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Dat zal, maar de schaarste van chips en dergelijke maakt het eerder duurder dan goedkoper vermoedelijk.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lord_T schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:23:
Even advies vraag:
Revit trench (€580) voor herfst/winter/lente + doorwaaijas (tourvariant met regenvoering etc 300€) of de Revit poseidon 2 (€840) ?

Trench is gelamineerd met binnenvoering, maar tov poseidon2 geen storm kraag, veel minder ventilatie, 2laags ipv 3 laags, geen ripstop op ellebogen, duidelijk mindere afwerking.

Ik rijd hele jaar door en normaal zou ik liefst 1 jas willen voor alles. Maar in de zomer op vakantie kan ik maar 1 jas aan (en ga geen 2e meenemen) en die moet dan wel geschikt zijn voor zowel rukweer als voor 30graden Italië zeg maar... Ik rijd +-10 tot 12k km per jaar waar de zomer dan 4k km van is.

Revit Ridge GTX + Revit Climate 2?

Samen ook 820 euro, wat mij betreft een heel fijne combi. De Ridge heeft wel een stormkraag, ventilatie middenvoor (dubbele rits, mooi systeem want onderweg makkelijk aan te passen), rug en bovenarm. En gelamineerd GTX (dus geen extra binnenlaagje). Voor hoogzomer is een doorwaaijas zeker koeler, maar de Ridge kan je prima het jaar rond gebruiken.

edit: Eventueel kan je ipv de Climate2 natuurlijk ook een fleecetrui oid gebruiken, maar zal iets minder warm zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 14-10-2022 18:33 ]

Altijd handig, nstalation procedures ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMprzSVP_ifR-8oiwvvI7PwAG6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2XGOdbX9ClX0jzR0a4S0mjy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeNOKi5EBcHFJIICeGEQ7cb88Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwKTn2uRHJhhUNMknKkKqgaQ.jpg?f=fotoalbum_large

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Nog één nachtje slapen en dan haal ik mijn KTM990SMT weer op bij de KTM dealer. Heeft het uitgebreide verwenpakket gekregen: nieuw achterbandje (Pirelli Angel GT), nieuwe achterrempomp, nieuwe motorolie, nieuwe pakkingen, nieuwe slangetjes, nieuwe rubber sealtjes, nieuwe remvloeistof, nieuwe zuigerveertjes, schoongemaakte cilinders en zuigers, nieuwe bougies, gestelde klepjes, nieuwe koelvloeistof, nieuwe boutjes en nog wat kleine dingetjes :-)

Ben zooooo benieuwd hoe het zal rijden!

I took the blue pill…

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nieuwe stuur zit erop. Is nog niet af zoals je ziet, maar vind het al heel vet :o De foto is niet geweldig, omdat het een screenshot uit een filmpje is die ik toegestuurd kreeg. Verder zal de voorvork nog gepolijst worden (is nogal verweerd), en wat onderhoud uitvoeren. Wilde het liefst de hele voorvork zwart met rubbers en kokers etc. maar dit kost nogal wat en gezien ik toch zsm wil upgraden naar een bike die ik helemaal mijn eigen wil maken, lijkt me dat geen goede investering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBrnxHjwVkK6LISFJW8ryILLz4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DHyg64jeNx1vswFIowKuAfQ6.png?f=user_large

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Hkuit schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:59:
[...]

De garage is bezet door o.a. een oude Guzzi, maar een Stelvio staat hoog op mijn verlanglijstje. Als iedereen een GS rijdt, dan wil ik iets anders 😎
Haha er is altijd wel ergens plek voor een mooie Stelvio! Het is zeker leuk om een Stelvio te rijden waar je in het algemeen veel GS-en ziet. Helemaal nu er die custom schokbreker op zit is het een hele andere motor geworden! Heb aardig wat aangepast om de kleine foutjes vanuit de fabriek weg te werken..

Verder kijk ik wel enorm uit naar de vervanger:
Afbeeldingslocatie: https://www.suzuki.nl/images/hKXq6kRIAa8q-xee3i8uhX5eq2w=/2414/fill-720x405/Suzuki_GSX-S1000_MotoGP_Edition_statisch.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Bioflap op 14-10-2022 20:14 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Lord_T schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:23:
Even advies vraag:

Bij Bikeroutfit krijg je met de code bikeroff 15% korting, kost die Poseidon 2 nog maar €714. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Bommes
  • Nu online
Die van mij lijkt er echt heel erg op en zit al in elkaar..
Je weet waar ik woon dus kom maar langs, kun je het afkijken :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Grubeater schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Bij Bikeroutfit krijg je met de code bikeroff 15% korting, kost die Poseidon 2 nog maar €714. :9
Voordeelhelmen nog iets minder, 672.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Voordeelhelmen nog iets minder, 672.
Zo nu en dan zie ik linkjes in het wild die prima in de OP kunnen. Bij deze dus ook https://www.voordeelhelmen.nl/ toegevoegd :)

@Lord_T ik snap je dilemma. Ik zit een beetje met hetzelfde terwijl ik voor een nieuwe jas en broek shop. Het liefst zou ik in 1x klaar zijn en er het hele jaar in kunnen rijden (of in ieder geval qua jas). Na al wekenlang vele uren te hebben rondgezocht, en meerder broeken en jassen te hebben gepast, heb ik toch even mijn zoektocht stopgezet om me te focusen op mijn trip naar Australië. Ik neigde het meeste naar de Revit Sand 4 H2O jas en broek, hoewel ik ook daar twijfels bij heb. Ben benieuwd waar jij op eindigt :)

Verwijderd

LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Zo nu en dan zie ik linkjes in het wild die prima in de OP kunnen. Bij deze dus ook https://www.voordeelhelmen.nl/ toegevoegd :)

@Lord_T ik snap je dilemma. Ik zit een beetje met hetzelfde terwijl ik voor een nieuwe jas en broek shop. Het liefst zou ik in 1x klaar zijn en er het hele jaar in kunnen rijden (of in ieder geval qua jas). Na al wekenlang vele uren te hebben rondgezocht, en meerder broeken en jassen te hebben gepast, heb ik toch even mijn zoektocht stopgezet om me te focusen op mijn trip naar Australië. Ik neigde het meeste naar de Revit Sand 4 H2O jas en broek, hoewel ik ook daar twijfels bij heb. Ben benieuwd waar jij op eindigt :)
Hahaha, toevallig! Van de week Sand 4 broek en jas besteld (jawel, bij voordeelhelmen), wacht nog op levering aangezien het niet meteen op voorraad was. Zal je zeker mijn bevindingen laten weten!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Hahaha, toevallig! Van de week Sand 4 broek en jas besteld (jawel, bij voordeelhelmen), wacht nog op levering aangezien het niet meteen op voorraad was. Zal je zeker mijn bevindingen laten weten!
Dat is wel toevallig zeg! Welke kleur koos je? Ik vind die camo jas icm zwarte broek het mooiste.

20% is wel echt een dikke korting. Ipv 860 euro is het dan gewoon "maar" 680 euro. Nu twijfel ik enorm om niet alsnog even snel te bestellen, of minstens de jas :X

Verwijderd

LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

Dat is wel toevallig zeg! Welke kleur koos je? Ik vind die camo jas icm zwarte broek het mooiste.

20% is wel echt een dikke korting. Ipv 860 euro is het dan gewoon "maar" 680 euro. Nu twijfel ik enorm om niet alsnog even snel te bestellen, of minstens de jas :X
Kleur is zilver/zwart. Vind die camo inderdaad ook wel vet!
Ze waren een van de weinigen die mijn maat zowel in broek als jas op voorraad hebben en een mooie korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Korting geldt volgens mij ook in winkels dus je kunt altijd nog ergens langsdraaien.

• Lord_T
LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Voornaamste reden om niet naar de Sand te kijken is dat het geen GoreTex is. De enige ervaring die ik heb is met de Revit Neptune (1) en ik moet zeggen die heeft vrij veel goed gedaan! GoreTex heeft me altijd droog gehouden (afgelopen 6,5 jaar) en begint nu een beetje door te lekken. En dan ben ik niet de persoon om netjes elk half jaar of elk jaar het in de wasmachine te gooien en er allerlei speciale dingen mee gaat doen. Gewoon aantrekken en gaan...

De broek die ik heb is ook een Neptune dus ik wil liefst wel bij Revit blijven omdat dan de ritsjes etc blijven passen en ik niet nog 500+ euro extra moet uitgeven voor een broek.

https://www.revitsport.co...elamineerde_gore_tex_stof
De Avenue valt af: lang model lijkt me ruk.
De Dominator valt af: veel te duur
De Ridge valt af: lijkt erg kort model en voor ventilatie moet hoofdrits open?
De Trench / Poseidon / Vertical blijven dan over als gelamineerde jassen.

Trench en vertical:
  • ventilatie veel minder (vertical geen rug ventilatie / trench geen arm en geen rug ventilatie)
  • 2 laags versus 3 laags (geen idee wat je daarvan merkt)
  • Afwerking van poseidon lijkt beter (slijtvaster op ellebogen etc)
Al en al lijken de trench en de vertical erg op elkaar al is de ene urban style en de andere meer op touren gericht.

De enige niet gelamineerde jas met GoreTex is de defender, die heeft alleen vrijwel de prijs van de poseidon. (3 lagen, 2 verwijderbaar)

Verder valt me op dat een defender bijvoorbeeld een rits heeft op de mouw die onder een stelband door loopt... dat lijkt me niet makkelijk openen en sluiten...

Ik ben zowel bij bikeroutfit geweest (dame daar weet er redelijk wat van, de jongen boven minder) en bij voordeelhelmen.nl. Bikeroutfit wil overwegen om met de prijs mee te gaan van voordeelhelmen, dus dan komt het op service etc neer.

Ik vrees zo erg dat het trial en error is om te bepalen wat het beste werkt en daar vind ik dit hele bedragen voor. Met de 20% korting is het al iets minder erg, maar mijn Neptune pak kocht ik 6,5 jaar geleden voor 815€ compleet, dus met broek...en nu kijk ik dus serieus naar een jas alleen die al 672€ is....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Lord_T schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Voornaamste reden om niet naar de Sand te kijken is dat het geen GoreTex is. De enige ervaring die ik heb is met de Revit Neptune (1) en ik moet zeggen die heeft vrij veel goed gedaan! GoreTex heeft me altijd droog gehouden (afgelopen 6,5 jaar) en begint nu een beetje door te lekken. En dan ben ik niet de persoon om netjes elk half jaar of elk jaar het in de wasmachine te gooien en er allerlei speciale dingen mee gaat doen. Gewoon aantrekken en gaan...

De broek die ik heb is ook een Neptune dus ik wil liefst wel bij Revit blijven omdat dan de ritsjes etc blijven passen en ik niet nog 500+ euro extra moet uitgeven voor een broek.

https://www.revitsport.co...elamineerde_gore_tex_stof
De Avenue valt af: lang model lijkt me ruk.
De Dominator valt af: veel te duur
De Ridge valt af: lijkt erg kort model en voor ventilatie moet hoofdrits open?
De Trench / Poseidon / Vertical blijven dan over als gelamineerde jassen.

Trench en vertical:
  • ventilatie veel minder (vertical geen rug ventilatie / trench geen arm en geen rug ventilatie)
  • 2 laags versus 3 laags (geen idee wat je daarvan merkt)
  • Afwerking van poseidon lijkt beter (slijtvaster op ellebogen etc)
Al en al lijken de trench en de vertical erg op elkaar al is de ene urban style en de andere meer op touren gericht.

De enige niet gelamineerde jas met GoreTex is de defender, die heeft alleen vrijwel de prijs van de poseidon. (3 lagen, 2 verwijderbaar)

Verder valt me op dat een defender bijvoorbeeld een rits heeft op de mouw die onder een stelband door loopt... dat lijkt me niet makkelijk openen en sluiten...

Ik ben zowel bij bikeroutfit geweest (dame daar weet er redelijk wat van, de jongen boven minder) en bij voordeelhelmen.nl. Bikeroutfit wil overwegen om met de prijs mee te gaan van voordeelhelmen, dus dan komt het op service etc neer.

Ik vrees zo erg dat het trial en error is om te bepalen wat het beste werkt en daar vind ik dit hele bedragen voor. Met de 20% korting is het al iets minder erg, maar mijn Neptune pak kocht ik 6,5 jaar geleden voor 815€ compleet, dus met broek...en nu kijk ik dus serieus naar een jas alleen die al 672€ is....
Goede uitleg. Ik heb nog nooit een waterdichte jas gehad (enkel leer nu), en moet dan steeds met een regen overall in de weer - alles wat waterdichtheid bied is dus al een pluspunt :+ Goretex, is dat nou echt de moeite waard? Is het niet gewoon een merknaam met veel status?

Bedankt voor je uitgebreide uitleg van denken, ik snap het wel. Gooi voor mij nog een belangrijk element erin: looks. Ik rijd Harley en persoonlijk heb ik erg weinig met de looks van eigenlijk alle jassen uit je link. Dat is uiteraard zeer persoonlijk, maar daarom ben ik al happy dat de Revit Sand 4 H2O Camo mij wel aanstaat. Het liefst zou ik een legerachtige camo hebben (groen/bruin/zwart), maar dat heb ik nog nergens gezien in dit segment.

• Lord_T
LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:54:
[...]

Goede uitleg. Ik heb nog nooit een waterdichte jas gehad (enkel leer nu), en moet dan steeds met een regen overall in de weer - alles wat waterdichtheid bied is dus al een pluspunt :+ Goretex, is dat nou echt de moeite waard? Is het niet gewoon een merknaam met veel status?

Bedankt voor je uitgebreide uitleg van denken, ik snap het wel. Gooi voor mij nog een belangrijk element erin: looks. Ik rijd Harley en persoonlijk heb ik erg weinig met de looks van eigenlijk alle jassen uit je link. Dat is uiteraard zeer persoonlijk, maar daarom ben ik al happy dat de Revit Sand 4 H2O Camo mij wel aanstaat. Het liefst zou ik een legerachtige camo hebben (groen/bruin/zwart), maar dat heb ik nog nergens gezien in dit segment.
de trench is er in het legergroen :)
https://www.revitsport.co...as-trench-gtx-donkergroen

Voornaamste reden voor mij is dat ik geen losse regenjas over mijn pak zou willen en tja wellicht is goretex mega gehyped en overpriced... dat biedt alleen wel enige zekerheid (garantie waterdichtheid) en er is natuurlijk wel een reden waarom je de "offroad / tour rijders" er veel mee ziet rijden.

• Bommes
  • Nu online
Ik rijd gewoon met een XXL regenjas van de Intersport over mijn normale motorjas.
Zelfde voor de regenbroek, gewoon een of ander ding van de buitensport zaak die over mijn motorbroek gaat.

Die oplossing geeft me de vrijheid om dit aan te doen over wat ik ook bij heb.
Of dit nu mijn kevlar jeans is, de normale textiel motorbroek + jas, doorwaaijas, leren jack, enz,

Bommes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:17:
[...]

Die van mij lijkt er echt heel erg op en zit al in elkaar..
Je weet waar ik woon dus kom maar langs, kun je het afkijken :P
Met wat geklooi is het me al gelukt :p
Wel budget afwerking, ik ben benieuwd hoe lang het werkt..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lord_T schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:59:
[...]

de trench is er in het legergroen :)
https://www.revitsport.co...as-trench-gtx-donkergroen

Voornaamste reden voor mij is dat ik geen losse regenjas over mijn pak zou willen en tja wellicht is goretex mega gehyped en overpriced... dat biedt alleen wel enige zekerheid (garantie waterdichtheid) en er is natuurlijk wel een reden waarom je de "offroad / tour rijders" er veel mee ziet rijden.
Had je mijn suggestie van de Ridge gezien?

Gortex is echt goed. Maar, met minder garantie, de varianten erop (vziw op een verlopen goretex patent gebaseerd) zoals Outdry, revit H20, etc zijn ook goed. Maar een gelamineerd Goretex is echt super: geen gedoe met binnenjasjes/broeken, het kledingstuk zelf blijft 'droog', dwz zuigt zich niet vol met water. En ventilatie heeft dus ook geen last van de binnenjas/broek.
Bommes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:04:
Ik rijd gewoon met een XXL regenjas van de Intersport over mijn normale motorjas.
Zelfde voor de regenbroek, gewoon een of ander ding van de buitensport zaak die over mijn motorbroek gaat.

Die oplossing geeft me de vrijheid om dit aan te doen over wat ik ook bij heb.
Of dit nu mijn kevlar jeans is, de normale textiel motorbroek + jas, doorwaaijas, leren jack, enz,
Dat zal vast goed werken, maar niet bij woon/werk of andere, meer tijdgebonden, ritten. Stoppen, je jas/broek aantrekken en weer door duurt misschien niet al te lang, maar is ook niet echt handig. Toen ik dat nog probeerde te doen / deed, merkte ik dat ik ook altijd twijfel had: regent het hard genoeg om te stoppen? Hoe erg is het om toch even door te rijden? etc. Maar.. als je minder gejaagd bent dan ik, kan het een prima oplossing zijn :) Vergeet overigens niet dat het soms even duurt voor je een afrit hebt op snel/N-weg, en die tijd kan voldoende zijn om flink doorweekt te raken.

• Lord_T
noes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:52:
[...]

Had je mijn suggestie van de Ridge gezien?
Ja :), vond alleen de omschrijving raar:
De ventilatie werkt volgens een geheel nieuwe methode omdat deze functioneert in combinatie met de YKK AQUASEAL® rits aan de voorkant. In gesloten toestand is het 100% waterdicht, doe je hem open dat onthult dit systeem een 3D mesh ventilatiedeel dat veel rijwind doorlaat. Nog meer rijwind kan binnenkomen door de ventilatieritsen op de bovenarmen terwijl hete lucht kan ontsnappen door de ventilatieritsen aan de achterzijde.
Dit is dus met je hoofdrits open rijden, dat lijkt me niet echt veilig. Heb het nog niet in het echt gezien.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lord_T schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:57:
[...]

Ja :), vond alleen de omschrijving raar:

[...]

Dit is dus met je hoofdrits open rijden, dat lijkt me niet echt veilig. Heb het nog niet in het echt gezien.
Nee das een dubbele rits. Eentje die je open kan doen voor ventilatie, ander blijft dicht.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2019/03/revit-ridge-gtx-motorcycle-jacket-3.jpg

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 10:15
Heheh handig!!! Neem aan dat je iets als Google Lens + Translate er op hebt gegooid :D

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:52
LankHoar schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

Als je maat Large (of voor vrouwen 50) hebt zou je ook nog kunnen kijken bij Sample Sale modellen (beurs showmodel). Scheelt zo'n 50-60% op adviesprijs.

Zelf net de Apex H20 erbij gehaald, voor 120€ ipv 270€

Trouwens al eens een rits vervangen onder garantie, bij een sample sale waar geen garantie zou zijn. :Y)

• FBTN
FBTN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:40:
Nog één nachtje slapen en dan haal ik mijn KTM990SMT weer op bij de KTM dealer. Heeft het uitgebreide verwenpakket gekregen: nieuw achterbandje (Pirelli Angel GT), nieuwe achterrempomp, nieuwe motorolie, nieuwe pakkingen, nieuwe slangetjes, nieuwe rubber sealtjes, nieuwe remvloeistof, nieuwe zuigerveertjes, schoongemaakte cilinders en zuigers, nieuwe bougies, gestelde klepjes, nieuwe koelvloeistof, nieuwe boutjes en nog wat kleine dingetjes :-)

Ben zooooo benieuwd hoe het zal rijden!
Voor en na foto van achterste cilinder. Plus foto van de vervangen onderdelen. Was zeker nodig. Rijdt niet wezenlijk anders, voel allemaal wel net ff wat directer aan, maar kan ook tussen de oren zitten.

Anyway, hij kan er weer een hele tijd tegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrIib50_oNqRYBz7Lf_FtykMb2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHTEFz5zV96MmAvQ55Nrcs0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6n0RG6O7HQ_dy00-iNTPiU5dLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBAlMWaUcDClLebVxpSYy19M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOXPbg3delDZqsYFH4aDkko_0Zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuY1S9BwDYOuRrlOOOHJ5oYy.jpg?f=fotoalbum_large

I took the blue pill…

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Lord_T ik zie het onderdaad, maar helaas geen enkele maat op voorraad (ook niet in het zwart).
Source90 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Als je maat Large (of voor vrouwen 50) hebt zou je ook nog kunnen kijken bij Sample Sale modellen (beurs showmodel). Scheelt zo'n 50-60% op adviesprijs.

Zelf net de Apex H20 erbij gehaald, voor 120€ ipv 270€

Trouwens al eens een rits vervangen onder garantie, bij een sample sale waar geen garantie zou zijn. :Y)
Ik heb doorgaans maat XL. Wel een goede tip verder uiteraard :)

• Lord_T
[quote]LankHoar schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:47:
@Lord_T ik zie het onderdaad, maar helaas geen enkele maat op voorraad (ook niet in het zwart).

Bij bikeroutfit heb ik de groene aangehad (xxl) dus even bij de winkels zelf op hun website kijken.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:39
FBTN schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Voor en na foto van achterste cilinder. Plus foto van de vervangen onderdelen. Was zeker nodig. Rijdt niet wezenlijk anders, voel allemaal wel net ff wat directer aan, maar kan ook tussen de oren zitten.

Anyway, hij kan er weer een hele tijd tegen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel K staat er op je teller? Mijn SMT heeft momenteel iets van 53k km, maar ik heb niet het idee dat hij al open moet.

• FBTN
theredone51 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Hoeveel K staat er op je teller? Mijn SMT heeft momenteel iets van 53k km, maar ik heb niet het idee dat hij al open moet.
45k km en verbruikt veel olie, dat was de aanleiding. Veel olie is 1liter per 1200km ongeveer.

I took the blue pill…

• Bommes
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665847594-380-x-508px-20221015_164440.jpg
Verse rubbers, TKC 80's.
Vanavond eens terug monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 15-10-2022 17:40 ]

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

BM schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:36:
Dainese Carve Master 3 jack + broek gekocht.
Op 1 of andere manier zijn die Dainese broeken te kort voor mij, en als ik de lange versie neem, zitten de kniebeschermers op de verkeerde plek.

Maar de jassen zijn top. Ik heb de Stelvio. Broek helaas van onze Belgische vrienden, dus ik ben een beetje jaloers dat jij een jas/broek set hebt :+

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Palthe

NLDViane schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:21:
@Palthe Als je toch naar 1000cc nakeds kijkt, zou ik een Speed Triple ook niet uitsluiten. Iets minder eindschot dan een Z1000 door een vlakkere koppelkromme en meer trekkracht onderin.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.motorcycle.co...h-speed-triple-89250.html
Het wordt de Speed Triple! Net wezen proef rijden en meteen klaar. Dank voor het advies!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
Palthe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Het wordt de Speed Triple! Net wezen proef rijden en meteen klaar. Dank voor het advies!
Die knoop heb je mooi snel doorgehakt, gefeliciteerd met de aanschaf! Heb je foto's?

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Toffe fiets @Palthe veel plezier ermee. Wanneer ophalen?

• Bommes
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665913590-450-x-577px-20221016_103648.jpg
Vanochtend de wielen maar er terug gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665913590-450-x-543px-20221016_104506.jpg
Ik heb het nog geprobeerd: "plaats, in je mand Einzz!11!!"
Maar dat hielp niet, dus zelf de handjes vies moeten maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665913590-450-x-358px-20221016_105535.jpg

Nou is dat met deze motor ook weer zo gedaan.
Al met al half uurtje werk, en beide wielen zitten er weer in. Alle boutjes aangedraaid, kapjes terug o de vorkpoten, enz.
Lang leve de cardan fiets.

• harley
Ben inmiddels al enkele dagen in India , gisteren de motoren opgehaald en vandaag eeste echte rijdag naar Agra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17jECJ2EQ__N194fUqYPUieZz3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4yw9P6dZL59n3us62PEQNgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyKmoa0f5KXStspwWBtYTM3QMP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikQaQ6hTWbx04EwmMEldlgJF.jpg?f=fotoalbum_large

De huurmotoren in India, het verhuurbedrijf in Delhi zit dus in een wijk met alleen maar verkoop en verhuur van motoren en verkoop van onderdelen. Sleutelen gebeurd altijd op straat op de knieën met kutkwaliteit gereedschap, respect !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWQdePIQT4QEeJnkIGY5llc0EQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mWQtSgg5nBsPel6dI1gn8Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Rijden in Delhi en Agra is een ervaring apart. Heb 2 filmpjes op youtube gekregen kwam er alleen achter dat de beeldstabilisatie niet goed stond ingesteld.

YouTube: eerste paar meters in Delhi

YouTube: stukje door Agra rijden

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo schrapt India van motorvakantielijstje af, wat een drama om daar te rijden zeg! En dan is het nog overwegend links bedoeld ook?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Nu online
@harley _/-\o_ _/-\o_ mega vette trip gozer, jaloers.

Palthe

nldls schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:04:
Toffe fiets @Palthe veel plezier ermee. Wanneer ophalen?
Hopelijk komende zaterdag! Thanks

Palthe

NLDViane schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Die knoop heb je mooi snel doorgehakt, gefeliciteerd met de aanschaf! Heb je foto's?
Nog niet maar zal ze plaatsen als ik hem binnen heb. Is het 2006 model, zwart met goud.

• Lord_T
harley schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:10:
Ben inmiddels al enkele dagen in India , gisteren de motoren opgehaald en vandaag eeste echte rijdag naar Agra
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De huurmotoren in India, het verhuurbedrijf in Delhi zit dus in een wijk met alleen maar verkoop en verhuur van motoren en verkoop van onderdelen. Sleutelen gebeurd altijd op straat op de knieën met kutkwaliteit gereedschap, respect !

[Afbeelding]

Rijden in Delhi en Agra is een ervaring apart. Heb 2 filmpjes op youtube gekregen kwam er alleen achter dat de beeldstabilisatie niet goed stond ingesteld.

YouTube: eerste paar meters in Delhi

YouTube: stukje door Agra rijden
niet echt een motorkleding land geloof ik ;). Wel mega chaos in Delhi, daarna lekker doorrijden.

• teacher

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn54Rs8bJIGHJ1-ey09K-AOdkXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qq8Q83SOhRcfmLlbxVQXAaAX.jpg?f=fotoalbum_large

Prima dagje vandaag!

Wise enough to play the fool

• harley
Lord_T schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:36:
niet echt een motorkleding land geloof ik ;). Wel mega chaos in Delhi, daarna lekker doorrijden.
Nope, maar ik rijd toch niet zonder mijn motorkleding, en zolang je rijdt het ook goed te doen. Heb nu kevlar broek en hoodie, laatzen +doorwaaihandschoenen en helm. Maar heb ook nog een goretex jas broek en handschoenen bij voor als we de bergen ingaan, daar kan het wat frisser en natter zijn.
botoo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:27:
* botoo schrapt India van motorvakantielijstje af, wat een drama om daar te rijden zeg! En dan is het nog overwegend links bedoeld ook?
Ja vroeger Engels geweest dus links rijden.
We hebben gemerkt dat verkeersregels meer guidelines zijn zeg maar. En natuurlijk is het niet overal zo. Je hebt vrij vlug door hoe het werkt en ondanks de enorme chaos gaat het eigenlijk altijd wel goed. Gisteren bij vertrek bij het hotel waren we binnen een kwartiertje uit die enorme chaos.ja dan is het nog steeds druk maar goed te doen en de snelweg was gewoonweg rustig. Nog steeds af en toe een tegenligger of stilstaande auto of koe midden op de weg maar genoeg ruimte en tijd om erop te anticiperen.

[ Voor 23% gewijzigd door harley op 17-10-2022 05:05 ]

• Jolke
  • Laatst online: 14:23

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@harley ben jij degene links of rechts op de eerste foto die je poste? Afgaande op je profile pic zeg ik rechts, maar gezien je zegt altijd in motorkleding te rijden en in het eerste filmpje rijd diegene in korte broek, zeg ik links :P

Man man wat een chaos zeg! Het is maar goed dat politie daar niet bekeurd voor onnodig toeteren :+ Ik vlieg donderdag via New Delhi naar Sydney, en een Indiasche collega waarschuwde me dat je al snel te maken krijgt met "sensory overload" ivm alle chaos om je heen, geurtjes, geluid, drukte. Heb je dat ook zo ervaren?

En hoe bevalt dat links rijden? Ik moet er ook aan geloven in Australië maar heb dit enkel eens een klein stukje met de auto gedaan, ruim tien jaren geleden. Toch wel wat spannend :)

Veel plezier verder, hoewel je dat al wel lijkt te hebben!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17

Vrijdag

De Zwarte

Verkeer in die landen ziet er inderdaad als een enorme chaos uit. Maar het is toch, tja, anders. Mijn ervaring (observatie) is dat iedereen wel een plekje vindt en het toch redelijk doorstroomt. Het het idee dat dergelijke situaties in een westers land al snel zullen ontaarden in road rage of vechtpartijen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• harley
@LankHoar ik ben die in motorpak, profile pic is al jaren dezelfde, Yosemite Sam is gewoon een Coole gast ;)
Die ander in korte broek is mijn broertje.

Verkeer is chaos maar eenmaal participerend heb je het zo door.
Geuren zijn er genoeg, positief en negatief zullen we maar zeggen maar ook dat is allemaal te doen. Links rijden ben je zo gewend, en mocht je verkeerd rijden het is hier gebruikelijk om tegen het verkeer in te gaan dus nog niks aan de hand :+

Bommes schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:49:
[Afbeelding]
Vanochtend de wielen maar er terug gemonteerd.

[Afbeelding]
Ik heb het nog geprobeerd: "plaats, in je mand Einzz!11!!"
Maar dat hielp niet, dus zelf de handjes vies moeten maken.
[Afbeelding]

Nou is dat met deze motor ook weer zo gedaan.
Al met al half uurtje werk, en beide wielen zitten er weer in. Alle boutjes aangedraaid, kapjes terug o de vorkpoten, enz.
Lang leve de cardan fiets.
Jij hebt ook een centre stand.. dat maakt het ook makkelijker :)
Ik moet eens kijken hoe ik mijn bike lift onder de V85TT kan krijgen en of ik een adaptor moet maken (zoals voor de V7)

botoo schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:27:
Oversteken in India is ook een hele ervaring.. je moet gewoon lopen en er op vertrouwen dat men stopt.. en je hand uitsteken naar het verkeer helpt ook..
De locals maken express geen oogcontact.. 'want dat weet de bestuurder dat je hem gezien hebt en stopt hij niet' 8)7 Zelf deed ik dat juist wel, streng ze aankijken als westerling leek te helpen..

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Werkt in Vietnam niks anders, zal kijken of ik straks nog wat op kan nemen (al is het hier in Quy Nhon redelijk rustig)

Oversteken moet je vooral op alles groter dan een motor letten en vrij constant lopen, de 2wielers sturen er wel omheen.

Er zijn op wegen net zoveel banen als dat er voertuigen op passen en het is zeker niet 50/50 qua rijrichting :+

Overigens is het allemaal vrij gemoedelijk en niet agressief (al doet het getoeter wat anders vermoeden :p)

Zoals beloofd:

[ Voor 42% gewijzigd door 4x2 op 17-10-2022 16:14 ]

leeg

• Waaj
  • Niet online
harley schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 01:34:
[...]

Ja vroeger Engels geweest dus links rijden.
We hebben gemerkt dat verkeersregels meer guidelines zijn zeg maar. En natuurlijk is het niet overal zo. Je hebt vrij vlug door hoe het werkt en ondanks de enorme chaos gaat het eigenlijk altijd wel goed. Gisteren bij vertrek bij het hotel waren we binnen een kwartiertje uit die enorme chaos.ja dan is het nog steeds druk maar goed te doen en de snelweg was gewoonweg rustig. Nog steeds af en toe een tegenligger of stilstaande auto of koe midden op de weg maar genoeg ruimte en tijd om erop te anticiperen.
Er is daar weinig verandert op de weg in de afgelopen 20 jaar zo te zien. Zelfs de geur komt weer naar boven bij het zien van de beelden. :+

Veel plezier!

• sjunnie
  • Laatst online: 17:16

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Zojuist weer een nieuwe skill geleerd dankzij Fortnine _/-\o_

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In Zuidoost Azië rijden ze allemaal zo. :+
Introductie Cambodian Traffic Rules
Hierbij dan maar eens een paar voorbeelden van bekende en voorstelbare verkeersituaties in het drukke Phnom Penh, en wat de oplossing is volgens het Cambodjaanse Verkeersgebruik (of Verkeerdgebruik). U bent steeds de rode auto, ik ben de blauw-omkaderde fietser…

Verkeerssituatie 1: een drukke kruising
U wilt hier linksaf slaan, maar het verkeer is druk. Wat doet U?
Afbeeldingslocatie: https://jaapvandokkum.files.wordpress.com/2012/02/verkeer.png?w=576&h=395
Oplossing:

U gaat gewoon linksaf, immers, de rechterbaan van het tegemoetkomend verkeer is min of meer “vrij” en U rijdt een stuk tegen het verkeer in totdat U een geschikt moment vindt om over te steken.
Afbeeldingslocatie: https://jaapvandokkum.files.wordpress.com/2012/02/verkeer1opl.png?w=576&h=395

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit filmpje kwam precies op tijd voor mij! Mocht mijn vliegtuig naar Australië te water raken, dan weet ik hoe ik op de motor verder kan :+

Pagina: 1 ... 439 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.