Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 438 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.571 views

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nldls schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:36:
Overigens wordt 5 graden 's ochtend wel fris. Tijd voor de dikke handschoenen. Handjes waren toch wel wat koud vanmorgen.
Mijn handvatverwarming is kaduuk :( Oxford-systeem met "waterdichte schakelaar".. My ass.. Kon het water er tussenuit drukken toen 'ie 't niet meer deed, dus zal daar wel iets mee te maken hebben.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
s006110 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Alleen de eerste in je lijst is een sport tourer… de rest is toch echt een andere klasse…
K1300S schijn je ook prima op te kunnen toeren.....

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Osiris schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:57:
[...]

Mijn handvatverwarming is kaduuk :( Oxford-systeem met "waterdichte schakelaar".. My ass.. Kon het water er tussenuit drukken toen 'ie 't niet meer deed, dus zal daar wel iets mee te maken hebben.
Ik heb hem geintegreerd zitten in de Triumph. Werkt prima vanmorgen.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
dirkhimself schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Inderdaad, echter is die (net als bijvoorbeeld de FJR en de VFR) helaas niet meer leverbaar…

Voor de echte sport-toerders blijft er vooral Suzuki en Kawasaki over als er nieuw gekocht moet worden…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• nldls
Zouden er nog veel echte sport/toer verkocht worden. Ik heb het idee dat men of naar een dikke toer gaat, of naar een all road.

Dat laatste is het voor mij geworden om veel mee te rijden, puur vanwege de beenruimte die ik extra krijg en het vertrouwen die een all road geeft.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12

Youk

Volvo For Life

Volgens mij kan je de Zero SR/S ook onder sport/tour zetten. Ziet er sportief uit, maar met een gewoon stuur in plaats van clipons. Deze komt volgens mij nog het dichtste in de buurt van een VFR. Deze staat dan ook op mijn lijstje van mogelijk toekomstige motor.

Volvo Classic Club Belgium

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
ToolkiT schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
https://www.abrfestival.com/
Hebben mensen interesse in een adventure bike festival weekend?

Leuke spreker: https://www.abrfestival.com/speakers/ (oa RYAN F9)
Lijk me gaaf om te doen. Valt helaas midden in onze zomervakantie (met vrouw kamperen in Zuid Europa).
Bommes schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:32:
@ToolkiT het lage scherm met een of ander goedkoop flipup ruitje er op.
Ik heb geen Adventure versie, die komt wel met met het hoge scherm. Hier in NL dan toch.

Maar ja het buffet flink ook met mijn scherm.
Of nou ja het maakt een hoop herrie op hoge snelheden.
Het is niet echt een lucht stroom die mijn hoofd doet bewegen en die herrie komt vast door mijn helm denk ik dan.
Hoe zit je flip up ruitje vast? geplakt of moest je gaten boren in je OEM scherm?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

dirkhimself schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Ik wil een K1300R O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:52

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
https://www.abrfestival.com/
Hebben mensen interesse in een adventure bike festival weekend?

Leuke spreker: https://www.abrfestival.com/speakers/ (oa RYAN F9)
Leuk, ik heb nog tijd om noppenbanden onder de K16 te plakken, kan ik ook komen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• s006110
Ik niet, doe mij dan toch maar de K1300s… (maar aan de andere kant wil ik zoveel… en heb gelukkig de ruimte niet om al mijn wensen in vervulling te laten gaan)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

mphilipp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Leuk, ik heb nog tijd om noppenbanden onder de K16 te plakken, kan ik ook komen :+
Je hoeft natuurlijk niet de off road track te doen he? Gewoon voor de sfeer en sprekers komen kan ook :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:35:
[...]
Je hoeft natuurlijk niet de off road track te doen he?
Maar het zou wel stoer zijn!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

s006110 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Ik niet, doe mij dan toch maar de K1300s… (maar aan de andere kant wil ik zoveel… en heb gelukkig de ruimte niet om al mijn wensen in vervulling te laten gaan)
Op een enkele uitzondering na heb ik niet zoveel met bekuipte motoren. Eigenlijk ook niet met viercylinders maar de K1300R is de uitzondering voor mij :9

Verder heb ik noch het budget noch de ruimte er voor, dus we blijven maar dromen :z

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

mphilipp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Maar het zou wel stoer zijn!
Absoluut!
Op de zwarte cross doen ze dat soort grappen ook :)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Zijn er mensen hier die de motor zakelijk rijden? Wil mijn Moto Guzzi Stelvio vervangen voor een Suzuki GSX-S1000, maar probeer het nog allemaal een beetje uit te zoeken.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bioflap schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:56:
Zijn er mensen hier die de motor zakelijk rijden? Wil mijn Moto Guzzi Stelvio vervangen voor een Suzuki GSX-S1000, maar probeer het nog allemaal een beetje uit te zoeken.
Alsin mee forensen.. of lease / mobiliteits achtige constructies?

In dat laatste geval, begreep ik van de accountant dat het zo zeldzaam is dat men vaker kiest voor een mobiliteitsbudget en zelf het eea bekostigen.
Lease kan, maar zoals ik het Zero topic aanwees, is de wijze waarop dat invullen, maakt het kneiterduur, waardoor het niet echt een optie meer is.

_Apache_ in "Het grote Zero Motorcycles topic"

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bioflap
_Apache_ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Alsin mee forensen.. of lease / mobiliteits achtige constructies?

In dat laatste geval, begreep ik van de accountant dat het zo zeldzaam is dat men vaker kiest voor een mobiliteitsbudget en zelf het eea bekostigen.
Lease kan, maar zoals ik het Zero topic aanwees, is de wijze waarop dat invullen, maakt het kneiterduur, waardoor het niet echt een optie meer is.

_Apache_ in "Het grote Zero Motorcycles topic"
Ik zou graag de motor zakelijk willen aanschaffen, en dan de motor gebruiken om ermee naar kantoor te gaan. Natuurlijk wordt hij ook gebruikt voor prive ritjes.

Voor zover ik weet, hoef je bij een motor op de zaak geen bijtelling te betalen. Ik ben overigens ZZP-er.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:16
Bioflap schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:11:
[...]

Ik zou graag de motor zakelijk willen aanschaffen, en dan de motor gebruiken om ermee naar kantoor te gaan. Natuurlijk wordt hij ook gebruikt voor prive ritjes.

Voor zover ik weet, hoef je bij een motor op de zaak geen bijtelling te betalen. Ik ben overigens ZZP-er.
Bijtelling is juist op basis van prive kilometers? Heel simpel: prive km / totale km * kosten voor de motor is je bijtelling

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 11-10-2022 11:14 ]

K to the KillaZ

• Bioflap
KillaZ schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Bijtelling is juist op basis van prive kilometers?
Als ik de voorwaarden van de Belastingdienst goed lees, betaal je geen bijtelling voor een motor op de zaak. Je betaald een percentage van de totale kosten, afhankelijk van het gedeelte prive gebruik. Als je dus 70% zakelijk, 30% prive gebruik hebt, dan betaal je 30% van de totale BTW-kosten die je dat jaar op de motor hebt gehad. Hierdoor is het juist zo'n mooie regeling om zakelijk te rijden. Iemand die dit heeft op dit moment?

• KillaZ
Bioflap schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Als ik de voorwaarden van de Belastingdienst goed lees, betaal je geen bijtelling voor een motor op de zaak. Je betaald een percentage van de totale kosten, afhankelijk van het gedeelte prive gebruik. Als je dus 70% zakelijk, 30% prive gebruik hebt, dan betaal je 30% van de totale BTW-kosten die je dat jaar op de motor hebt gehad. Hierdoor is het juist zo'n mooie regeling om zakelijk te rijden. Iemand die dit heeft op dit moment?
Bijtelling is bijtelling, dus als jij een deel van de zakelijke kosten in je aangifte IB moet aangeven omdat je er prive mee rijdt, noem ik dat ook bijtelling ;)

Overigens is het niet het BTW bedrag he, het is het voordeel dat je behaald hebt op alle kosten.

In jouw geval is dat dus 30 procent van het bedrag dat je over het hele jaar aan kosten aan de motor hebt gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 11-10-2022 11:17 ]

K to the KillaZ

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
ToolkiT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Hoe zit je flip up ruitje vast? geplakt of moest je gaten boren in je OEM scherm?
Klemmetjes, dus niet destructief bevestigd.
Ik weet ook niet waar het ruitje vandaan komt, denk ebay of zo.
Het zat op mijn vorige motor waar ik het van af heb gehaald voor dat ik die ingeruild heb.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Bommes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Klemmetjes, dus niet destructief bevestigd.
Ik weet ook niet waar het ruitje vandaan komt, denk ebay of zo.
Het zat op mijn vorige motor waar ik het van af heb gehaald voor dat ik die ingeruild heb.
zoiets dus?
https://www.ebay.co.uk/itm/393943431235
https://www.ebay.co.uk/itm/185294576084

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 11-10-2022 12:28 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lord_T schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

ik heb de oude neptune en toevallig aan het kijken voor iets nieuws (jas is 6 jaar oud en begint door te lekken :( ). Bikeroutfit adviseert om de jas te wassen met speciaal spul, maar het is de inwendige goretex laag vrees ik en van de buitenlaag is de mesh voering beetje kapot.

Mijn overweging:
Revit Neptune 2: mogelijk
Revit Defender: geen wintervoering, valt dus af.
Revit Trench: gelamineerd, geen wintervoering, valt dus af
Revit Poseidon 2: gelamineerd, duur!

Grote kans dat ik toch voor Neptune 2 ga en niet voor gelamineerd is dat je 's zomers met gelamineerd waarschijnlijk dood gaat bij 30-35 graden.. en je er niets aan kan doen, anders dan doorwaai jas kopen (dus 150-250€ extra bovenop de 840€ voor enkel de jas?) Grootste nadeel is dat ik in de bergen af en toe slecht weer ervaring heb en dan wil je wel een volledige waterdichte comfortabele jas en niet een doorwaai jas. En op motorvakantie met 2 jassen gaat niet gebeuren.
Ik heb zelf de:
Revit Ridge GTX: gelamineerd, geen wintervoering.

Daarom heb ik er een Revit Climate bij, veel beter dan meeste included wintervoering. Maakt het wel een dure combinatie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
Nee, de K1200R. Blijkt veel leuker "karaktervol" blok te hebben. :D
En goedkoper, want ietsjes ouder. :D

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
@ToolkiT MRA heeft ook diverse modelspecifieke ruiten én losse spoilertjes. Die kun je boren, of met een klemmetje bevestigen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf de:

Daarom heb ik er een Revit Climate bij, veel beter dan meeste included wintervoering. Maakt het wel een dure combinatie.
Die revit climate ziet er goed uit, maar is die ook winddicht? Afgelopen zomer zijn wij erachter gekomen dat gelamineerd goretex prima water tegenhoudt maar niet winddicht is, waardoor wij vooral last hadden van de kou (temperaturen tussen 5-10 graden en regen). Dus ik ben nog op zoek naar een winddicht onderjasje.

Overigens zit er ook nog een wintervoering bij m'n jas, maar die had ik niet meegenomen, die moet ik ook nog eens testen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
GooBall schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Nee, de K1200R. Blijkt veel leuker "karaktervol" blok te hebben. :D
En goedkoper, want ietsjes ouder. :D
K1200R heeft wel een problematische versnellingsbak en ABS systeem :P. Alle kinderziektes zijn er bij de K1300R uit.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Bioflap Als een eenmanszaak hebt zit je met vermogensetikettering. Ik had een klant met een peperdure Indian Challenger Dark Horse. Hij reed er ook regelmatig mee naar z'n zakelijke afspraken.

De motor is dan keuzevermogen; hij mag hem dus als zakelijk vermogen aanmerken. Primair hebben we dat toen gedaan.

Jaarlijks dient dan echter een kilometerregistratie bijgehouden te worden waaruit het aantal privékilometers en het totale kilometrage blijkt. Of althans, e.e.a. is vormvrij qua bewijslast, maar de fiscus heeft een makkelijke casus als je geen administratie hebt. Zoals @KillaZ al benoemd, corrigeer je dan de kosten, hetgeen dus een bijtelling heet.

Waar je verwarring zit is dat er geen 'forfaitaire' bijtelling is voor motorfietsen. Dat heeft dus een nadeel (je moet kilometers bijhouden) maar ook een voordeel (je hebt alleen de bijtelling voor je werkelijke privégebruik).

Voor de BTW geldt in beginsel dezelfde regel. Echter zijn woon-werk kilometers voor de BTW privékilometers, terwijl ze voor de IB zakelijke kilometers zijn. En het btw-privégebruik valt weer onder de totale kosten van de motor.

Je kunt ook KIA (investeringsaftrek) krijgen op een motor, in tegenstelling tot een auto.

Je kunt je daarnaast ook afvragen of 19 cent aftrekken per kilometer niet voordeliger is, als je ze met de motor rijdt. Dat hangt af van de situatie.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf de:

Nooit over nagedacht, maar zo'n thermojas als toevoeging op mijn huidige jas is best een idee voor de winter, ga ik eens naar kijken :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Die revit climate ziet er goed uit, maar is die ook winddicht? Afgelopen zomer zijn wij erachter gekomen dat gelamineerd goretex prima water tegenhoudt maar niet winddicht is, waardoor wij vooral last hadden van de kou (temperaturen tussen 5-10 graden en regen). Dus ik ben nog op zoek naar een winddicht onderjasje.

Overigens zit er ook nog een wintervoering bij m'n jas, maar die had ik niet meegenomen, die moet ik ook nog eens testen.
Euh.. geen idee, maar de Revit Ridge is gewoon winddicht. Tenzij je de ventilatie open zet.

Ik rits de jas wel altijd aan mn broek (Neptune GTX), dus dan waait het niet via de rug naar binnen.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Eraser127

Nijkerk

Zelf heb ik sinds dit jaar de Revit Sand 3 combinatie, kan ik in de zomer fatsoenlijk ventileren. Kwam van een totaal dichte textielbroek en jas zonder ventilatie mogelijkheden, was ook wel erg goedkoop via motorkleding outlet, maar begon langzaam uit elkaar te gaan qua stiksels en stof. Ben blij dat ik deze set nu heb.

My Discogs

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Euh.. geen idee, maar de Revit Ridge is gewoon winddicht. Tenzij je de ventilatie open zet.

Ik rits de jas wel altijd aan mn broek (Neptune GTX), dus dan waait het niet via de rug naar binnen.
Ik heb een Revit Trench en theoretisch is die ook winddicht, maar in de praktijk voelt het alsof er nog behoorlijk wat afkoeling is door de rijwind. Jas en broek uiteraard aan elkaar geritst en alle ventilatie dicht. Over mijn vorige pak had ik de laatste jaren een regenpak aan bij slecht weer, en dat voelde toch een stuk "winddichter" aan dan mijn huidige pak.
Waaj schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb een Revit Trench en theoretisch is die ook winddicht, maar in de praktijk voelt het alsof er nog behoorlijk wat afkoeling is door de rijwind. Jas en broek uiteraard aan elkaar geritst en alle ventilatie dicht. Over mijn vorige pak had ik de laatste jaren een regenpak aan bij slecht weer, en dat voelde toch een stuk "winddichter" aan dan mijn huidige pak.
Een extra laag betekend ook meer lucht tussen de lagen die isoleerd :)
Dus niet alleen is een regenpak waarschijnlijk wind dichter, maar vooral de lucht tussen de lagen scheelt een hoop voor gevoels temp..

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:14:
@ToolkiT MRA heeft ook diverse modelspecifieke ruiten én losse spoilertjes. Die kun je boren, of met een klemmetje bevestigen.
Dank je.. die zijn wel aan de prijs zeg! £99 vs <£25 op ebay.. en ik denk dat qua kwaliteit het niet 4x zo goed is..
deze besteld:
https://www.ebay.co.uk/itm/304609416181

• Waaj
  • Niet online
@ToolkiT Dat klopt ook helemaal. :) En nu ik hierover aan het nadenken ben is een compleet winddichte laag ook niet de oplossing, want die zal waarschijnlijk ook niet ademend zijn (en de Goretex dus nutteloos maken). Bij het leren pak dat ik vroeger had zat een los dun voerinkje waar een aluminiumachtige coating op zat. dat werkte door de hitte die je uitstraalt te reflecteren. Misschien moet ik wel op zoek naar iets dergelijks. Gelukkig wordt het kouder de komende maanden dus mogelijkheden genoeg om te gaan experimenteren :*)

• DrivinUCrazy
ToolkiT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Dank je.. die zijn wel aan de prijs zeg! £99 vs <£25 op ebay.. en ik denk dat qua kwaliteit het niet 4x zo goed is..
deze besteld:
Ik kies nog wel eens voor een bedrijf dat de ontwikkelingen zelf doet, in plaats van de goedkopere (want: geen ontwikkelkosten) kopie. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-10-2022 14:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Dat is dan niet de indringende wind maar de afkoeling door de wind. Als je voering warm genoeg is heb je daar geen last van. Ik heb het iig altijd wel comfortabel op de motor in deze combinatie, maar heb ook wel iets minder rijdwind door de R1200RT onder mn komt :Y

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Ik kies nog wel eens voor een bedrijf dat de ontwikkelingen zelf doet, in plaats van de goedkopere (want: geen ontwikkelkosten) kopie. ;)
Ik normaal in principe ook.. maar in dit geval heb ik wel het gevoel dat de prijzen van MRA kunstmatig hoog zijn.. het scheelt een factor 4.. en het is niet zo dat zo'n spoiler ontwikkelen nou rocket science is.. ik zou dat in mijn vrije tijd ook nog voor mekaar kunnen krijgen als ik zou willen..

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:53:
Pff, een maat deelde voor de grap even een leuke Dyna met mij die te koop staat. Kan er inmiddels mijn ogen niet van af houden, wat een prachtige paint job en goede staat. En dat voor weinig geld. Heb vrouwlief al bijna zover dat ze het OK vind indien ik deze zou kopen en dan mijn huidige motor van de winter klaar maakt voor de verkoop :+

https://www.marktplaats.n...03-1690cc-club-style-2014
Heb inmiddels een VIN nummer doorgekregen van de verkoper. Vanavond even checken :o Begint met 1HD dus in ieder geval een Amerikaanse bike. Even kijken welke site het handigste is hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 11-10-2022 15:28 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Yep, in de Holding een '22 Indian en in de werkmij een '21 Africa Twin. Alle kosten gaan zoals al benoemd in de BV, accountant moet even weten hoeveel je prive rijdt en dat bedrag geef je op bij je IB aangifte. Is de BD het er niet mee eens? Dan is het aan hun om aan te tonen dat de kilometers niet kloppen. Motorpak, helm en handschoenen die je om het jaar nieuw koopt zijn uiteraard bedrijfskleding en vallen niet onder kosten voor de motor >:)

• KillaZ
ouweklimgeit schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:42:
[...]
Yep, in de Holding een '22 Indian en in de werkmij een '21 Africa Twin. Alle kosten gaan zoals al benoemd in de BV, accountant moet even weten hoeveel je prive rijdt en dat bedrag geef je op bij je IB aangifte. Is de BD het er niet mee eens? Dan is het aan hun om aan te tonen dat de kilometers niet kloppen. Motorpak, helm en handschoenen die je om het jaar nieuw koopt zijn uiteraard bedrijfskleding en vallen niet onder kosten voor de motor >:)
Staat je logo er dan op ? ;) :+

De kosten voor je motorpak, helm en handschoenen zijn gewoon accessoires, zoals de dakkoffer op een bedrijfsauto dat ook kan zijn en mogen daarom gewoon mee. De bijdrage prive verreken je al, dus zal een inspecteur ook echt niet betwisten. Hij kan alleen maar zeuren over de kilometers prive op deze manier.

K to the KillaZ

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Hoe meer ik er naar kijk, hoe minder ik het vertrouw.

Datum inschrijving voertuig in Nederland 18-06-2021 dat is dus de datum van import maar vervolgens duurt het tot 25-07-2022 voordat ie de eerste tenaamstelling in Nederland krijgt, daar maak ik uit op dat ie 13 maanden stil heeft gestaan. Dan vraag ik me af waarom je een 7 jaar oude motor importeerd en die vervolgens ruim een jaar laat staan.
Vervolgens komt er iemand die 'm op naam zet en na 2,5 maanden staat ie te koop bij een tradingmaatschappij.

[edit]
Verder ziet ie er, buiten paintjob, uitlaat en stuur, wel weer heel erg standaard uit, dat vind ik dan wel weer vertrouwenswekkend.

[ Voor 12% gewijzigd door botoo op 11-10-2022 16:33 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:14
Lord_T schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

ik heb de oude neptune en toevallig aan het kijken voor iets nieuws (jas is 6 jaar oud en begint door te lekken :( ). Bikeroutfit adviseert om de jas te wassen met speciaal spul, maar het is de inwendige goretex laag vrees ik en van de buitenlaag is de mesh voering beetje kapot.

Mijn overweging:
Revit Neptune 2: mogelijk
Revit Defender: geen wintervoering, valt dus af.
Revit Trench: gelamineerd, geen wintervoering, valt dus af
Revit Poseidon 2: gelamineerd, duur!

Grote kans dat ik toch voor Neptune 2 ga en niet voor gelamineerd is dat je 's zomers met gelamineerd waarschijnlijk dood gaat bij 30-35 graden.. en je er niets aan kan doen, anders dan doorwaai jas kopen (dus 150-250€ extra bovenop de 840€ voor enkel de jas?) Grootste nadeel is dat ik in de bergen af en toe slecht weer ervaring heb en dan wil je wel een volledige waterdichte comfortabele jas en niet een doorwaai jas. En op motorvakantie met 2 jassen gaat niet gebeuren.
Heb zelf de Poseidon 1, en moet zeggen dat de ventilatie echt wel goed is. Als je stilstaat is het warm met 30 graden natuurlijk, maar zodra je een beetje vaart hebt lijkt het alsof de wind direct op je borst komt met de flappen open. Merk echter wel dat de positie op de motor daarvoor heel veel uitmaakt, de beenventilatie hapt bijvoorbeeld weinig lucht op een naked bike, omdat je been vrijwel parallel aan de windrichting rust. De kraag kan je open zetten voor extra ventilatie, en als je vergeet de rugventilatie open te zetten met de rest van de ventilatie open voel je de wind langs je nek omhoog komen.

Daarnaast kan je een Challenger koelvest plaatsen, en is de ventilatie bij de Poseidon 2 weer verbeterd ten opzichte van de 1. Had echt verwacht dit pak alleen in de herfst/winter/vroege lente te gebruiken, maar m'n leren pak en doorwaaipak blijven steeds vaker thuis.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:29:
@LankHoar Hoe meer ik er naar kijk, hoe minder ik het vertrouw.

Datum inschrijving voertuig in Nederland 18-06-2021 dat is dus de datum van import maar vervolgens duurt het tot 25-07-2022 voordat ie de eerste tenaamstelling in Nederland krijgt, daar maak ik uit op dat ie 13 maanden stil heeft gestaan. Dan vraag ik me af waarom je een 7 jaar oude motor importeerd en die vervolgens ruim een jaar laat staan.
Vervolgens komt er iemand die 'm op naam zet en na 2,5 maanden staat ie te koop bij een tradingmaatschappij.

[edit]
Verder ziet ie er, buiten paintjob, uitlaat en stuur, wel weer heel erg standaard uit, dat vind ik dan wel weer vertrouwenswekkend.
Precies wat je zegt. Het importeren en stil staan is een beetje vreemd, maar tegelijkertijd ziet hij er echt puntgaaf uit in een speciale, originele kleurstelling. Mocht het om een schadefiets gaan, dan zou je hem normaliter niet op deze manier terug opbouwen en spuiten. Dat is veels te kostbaar, dus beter ga je dan voor een egale kleur. Wat ik ook wel weer apart vind is dat de verkoper niets over de historie kon vertellen, zei hij. Of het is gewoon een motorschuiver en heeft echt niets gevraagd, of er is misschien wat te verbergen? Maar ja, de kilometerstand is ook niet verdacht laag bijvoorbeeld, dus dat is het hem ook niet.

In het verleden heb ik vindecoder.eu gebruikt om de VIN van mijn huidige bike te checken. Maar daar zie ik geen kopje over schade oid. Weet iemand een VIN checker die deze info er wel bij vernoemd?

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 11-10-2022 18:49 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Precies wat je zegt. Het importeren en stil staan is een beetje vreemd, maar tegelijkertijd ziet hij er echt puntgaaf uit in een speciale, originele kleurstelling. Mocht het om een schadefiets gaan, dan zou je hem normaliter niet op deze manier terug opbouwen en spuiten. Dat is veels te kostbaar, dus beter ga je dan voor een egale kleur. Wat ik ook wel weer apart vind is dat de verkoper niets over de historie kon vertellen, zei hij. Of het is gewoon een motorschuiver en heeft echt niets gevraagd, of er is misschien wat te verbergen? Maar ja, de kilometerstand is ook niet verdacht laag bijvoorbeeld, dus dat is het hem ook niet.

In het verleden heb ik vindecoder.eu gebruikt om de VIN van mijn huidige bike te checken. Maar daar zie ik geen kopje over schade oid. Weet iemand een VIN checker die deze info er wel bij vernoemd?
Je kan bij de HD dealer wellicht een aankoopkeuring laten uitvoeren? Als de verkopende partij daar niet aan mee wil werken, weet je genoeg. En, gezien het een USA motorfiets is, kan je wellicht Carfax opvragen? Denk dat dat op VIN gaat. Let wel dat je vaak alleen schades terugziet die ook geclaimd zijn bij een verzekeraar. Als iemand zichzelf onderuit rijdt en vervolgens de bike exporteert is het rapport leeg.

• Bommes
ToolkiT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

deze besteld:
Zo eentje heb ik ook (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
cyntax schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

K1200R heeft wel een problematische versnellingsbak en ABS systeem :P. Alle kinderziektes zijn er bij de K1300R uit.
Versnellingsbak... kan waar zijn. ABS systeem is juist wat hem zo tof maakt. :D
Volgens mij is die 1 op 1 ook op de K1300R, maar dat weet ik niet.

Kinderziektes zijn er al wat uit! Daar was de K1200S voor :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:56:
[...]

Je kan bij de HD dealer wellicht een aankoopkeuring laten uitvoeren? Als de verkopende partij daar niet aan mee wil werken, weet je genoeg. En, gezien het een USA motorfiets is, kan je wellicht Carfax opvragen? Denk dat dat op VIN gaat. Let wel dat je vaak alleen schades terugziet die ook geclaimd zijn bij een verzekeraar. Als iemand zichzelf onderuit rijdt en vervolgens de bike exporteert is het rapport leeg.
Carfax wilde ik proberen, maar dacht toen "laat ik eens op het VIN nummer googlen". En dat hielp al. Dit is hem:

https://poctra.com/2014-H...XcfOGxxb2wcdgv/HOUSTON-TX

Apart hoor, helemaal in die custom paint gespoten.

• s006110
Vrijdag schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Op een enkele uitzondering na heb ik niet zoveel met bekuipte motoren. Eigenlijk ook niet met viercylinders maar de K1300R is de uitzondering voor mij :9

Verder heb ik noch het budget noch de ruimte er voor, dus we blijven maar dromen :z
Op enkele uitzonderingen na heb ik wat met bekuipte motoren, naked bikes, scooters en cruisers/choppers. Verder heb ik op een paar uitzonderingen na wat met 2 cylinders, 3 cylinders, 4 cylinders en 6 cylinders, al dan niet in boxer, liggende V, gewone V of lijn…

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GooBall schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Versnellingsbak... kan waar zijn. ABS systeem is juist wat hem zo tof maakt. :D
Volgens mij is die 1 op 1 ook op de K1300R, maar dat weet ik niet.

Kinderziektes zijn er al wat uit! Daar was de K1200S voor :P
Is het het bekrachtigde iABS systeem wat de eerste generaties R1200RT ook hadden? Werkt goed, maar is wel gevoelig.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Carfax wilde ik proberen, maar dacht toen "laat ik eens op het VIN nummer googlen". En dat hielp al. Dit is hem:

https://poctra.com/2014-H...XcfOGxxb2wcdgv/HOUSTON-TX

Apart hoor, helemaal in die custom paint gespoten.
Flood damage. Kan je geloof ik al snel krijgen, en dat de motor niet start is niet raar als er geen sleutels bij zitten.. ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Flood damage. Kan je geloof ik al snel krijgen, en dat de motor niet start is niet raar als er geen sleutels bij zitten.. ;)
Yup, maar dan laat ik hem wel lekker staan :+

Man, ik kan hier niet bij. Het is een prachtbike om te zien, maar waarom zou je een motor die in het water heeft gelegen nog zo opknappen anders dan snel centen verdienen. Maar dan nog is die kleurstelling helemaal niet logisch.

Ik was al helemaal verliefd.. :-( -O-

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Yup, maar dan laat ik hem wel lekker staan :+

Man, ik kan hier niet bij. Het is een prachtbike om te zien, maar waarom zou je een motor die in het water heeft gelegen nog zo opknappen anders dan snel centen verdienen. Maar dan nog is die kleurstelling helemaal niet logisch.

Ik was al helemaal verliefd.. :-( -O-
Vziw is een salvage title in de VS iets wat je al heel snel krijgen kan. Op reddit ook zat verhalen van auto's en motoren met salvage title, en als je dan kijkt wat er mis mee is.. vrij weinig. Auto's en motoren zijn in de VS goedkoper, arbeid niet, dus financieel total loss is dichterbij dan in Nederland. Die kleurstelling is waarschijnlijk van voor de waterschade.

Je moet zelf de keuze maken natuurlijk, maar het kán een prima motor zijn. Goed laten nakijken, als er niks mis mee is maakt die salvage title niks uit (behalve dat het altijd een smet zal zijn op de historie).

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665520311-590-x-460px-20221011_214540.jpg
Voetjes van de vloer.

Net even beide wielen er uit gehaald.
Volgende week een dagje op een crossbaan rijden dus met even wat nieuwe noppen er op draaien.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665520483-570-x-397px-20221011_213414.jpg

Meteen even de kans om alles en beetje goed zuiver te maken.
Wiel keringen vooral, daar zat toch best wat meuk tussen. Dus netjes schoon en bij montage even wat lagervet er op.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665520582-400-x-514px-20221011_211944.jpg

Ik meteen de vorkpoten op de plekjes waar je normaal niet bij kunt zuiver gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665520582-400-x-476px-20221011_211212.jpg

Maar goed ook dat ik dit nu even uit elkaar haal.
Onze Italiaanse vrienden...
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665520582-400-x-556px-20221011_213440.jpg

Zijn zoals vanouds niet echt ruim geweest met roest preventie.
Waar kijken we naar: de binnenkant van de cardan, waar het wiel op gemonteerd zit.
Meteen naar even goed ontroesten dus en behandelen tegen verder roesten.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Dan zag ik jouw Stelvio op Marktplaats staan, klopt dat?
Mooie motor 🤤 _/-\o_

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zie ook een kromme voorvork.
Maar linksom of rechtsom ws wel een schadebak geweest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:50
Ik ben aan het kijken voor een verzekering voor de GSA, dat blijft altijd een feest met zo’n jonge en dure motor. En dan ook nog maar 3 schadevrije jaren (want 3 jaar rijbewijs).

Voor veel verzekeraars is hij te duur, zo ook mijn huidige 2 verzekeraars voor de BMW en Suzuki. Iemand tips voor verzekeraar?

Ik heb offerte opgevraagd via BMW, maar dat zal wel duur zijn.
Daarnaast ga ik een dezer dagen combimotors eens bellen voor advies.

Ik ben beetje huiverig geworden door het verhaal van @ArjenIsM3

Ook opvallend dat sommige verzekeraars die wel kijken te accepteren enkel All Risk of WA verzekeren, maar geen WA+. Drie keer raden wat ik zoek.. :+

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 12-10-2022 07:32 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
@VidaR-9 Ik zat ongeveer 3 jaar geleden in hetzelfde schuitje, daarbij kwam ook nog dat ik relatief jong ben. BMW verzekeringen (Allianz Direct) was de enige maatschappij die een normaal tarief bood. De rest zat er ruim 100 euro of meer boven per maand. Denk dat die hoge verzekeringskosten ook komen doordat de GS het meest gejatte model is in NL. Verschil tussen WA+ en All Risk was bij BMW ook maar 15 of 20 euro ofzo.

• nldls
Zo dat is wel heftig qua verzekering. Mijn 2013 Triumph Tiger kost me 8 euro per maand voor WA+ en opzittende.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik zit bij anwb verzekeringen (Unigarant) en betaal all risk 41 euro/mnd... Wel met 14jaar schadevrij ofzo... en dit voor een tracer 900 (aangekleed als gt, nieuw gekocht in 2016). Ik rijd daarnaast hele jaar door en onbeperkte km

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• DrivinUCrazy
Ander type motor, andere nieuwwaarde van de motor, andere regio (?), andere leeftijd, andere schadevrije jaren, andere opties aangevinkt... Niet echt vergelijkbaar dus. ;)

Het heeft dan ook geen zin dat iedereen zijn verzekering en maandpremie hier gaat opsommen. Er zijn te veel variabelen in het spel.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nldls schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:57:
Zo dat is wel heftig qua verzekering. Mijn 2013 Triumph Tiger kost me 8 euro per maand voor WA+ en opzittende.
Ja, dat komt omdat ze vrijwel niets hoeven uit te keren voor een motor van bijna 10 jaar oud :+

• VidaR-9
Voor mijn 1200GS betaal ik 18 euro voor WA+ en had gehoopt voor 1-2 tientjes meer klaar te zijn.

We gaan het wel zien. De GS is inderdaad erg geliefd bij het dievengilde helaas, dat helpt niet mee.

@cyntax BMW via Allianz was voor mijn 1200GS erg prijzig, benieuwd waar ze dit keer mee komen. Berekenen via de site was voor deze motor al niet mogelijk dus dat beloofd niet veel goeds B)

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Vier euro en een beetje per maand voor mijn Hawk 8)

Maar dat compenseer ik weer met tanken :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Vziw is een salvage title in de VS iets wat je al heel snel krijgen kan. Op reddit ook zat verhalen van auto's en motoren met salvage title, en als je dan kijkt wat er mis mee is.. vrij weinig. Auto's en motoren zijn in de VS goedkoper, arbeid niet, dus financieel total loss is dichterbij dan in Nederland. Die kleurstelling is waarschijnlijk van voor de waterschade.

Je moet zelf de keuze maken natuurlijk, maar het kán een prima motor zijn. Goed laten nakijken, als er niks mis mee is maakt die salvage title niks uit (behalve dat het altijd een smet zal zijn op de historie).
Klopt, het hangt echt af van de schade of het wel of niet de moeite waard is voor de NL markt. Maar het feit dat hij overal een roestige waas heeft op die foto's doet mij vermoeden dat hij wel echt onder water gezeten heeft. En de zwarte kleurstelling met hier en daar een lijntje is naar mijn weten ook gewoon een originele kleurstelling dus dat rood/zwart wat hij nu is is echt zelf gedaan. Geen idee of de roest daaronder goed is weggewerkt, en in hoeverre de elektronica etc. is aangetast hierdoor, of er zaken binnen in het blok ook zijn gaan roesten.

Overigens geef ik voor smet op de historie verder niets, gezien ik mijn volgende bike het liefst 10 jaar ga rijden en langzaam helemaal mijn eigen smaak wil maken 8)

@botoo kromme voorvork ook nog inderdaad, dus die heeft wel een klap gemaakt.

Conclusie: ik laat hem lekker staan! :) En gelijk een goede les hoe mooi een bike er uit kan zien, maar wat voor geschiedenis er dan toch achter kan zitten :X

• Bioflap
JanHenk schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:29:
@Bioflap Als een eenmanszaak hebt zit je met vermogensetikettering. Ik had een klant met een peperdure Indian Challenger Dark Horse. Hij reed er ook regelmatig mee naar z'n zakelijke afspraken.

De motor is dan keuzevermogen; hij mag hem dus als zakelijk vermogen aanmerken. Primair hebben we dat toen gedaan.

Jaarlijks dient dan echter een kilometerregistratie bijgehouden te worden waaruit het aantal privékilometers en het totale kilometrage blijkt. Of althans, e.e.a. is vormvrij qua bewijslast, maar de fiscus heeft een makkelijke casus als je geen administratie hebt. Zoals @KillaZ al benoemd, corrigeer je dan de kosten, hetgeen dus een bijtelling heet.

Waar je verwarring zit is dat er geen 'forfaitaire' bijtelling is voor motorfietsen. Dat heeft dus een nadeel (je moet kilometers bijhouden) maar ook een voordeel (je hebt alleen de bijtelling voor je werkelijke privégebruik).

Voor de BTW geldt in beginsel dezelfde regel. Echter zijn woon-werk kilometers voor de BTW privékilometers, terwijl ze voor de IB zakelijke kilometers zijn. En het btw-privégebruik valt weer onder de totale kosten van de motor.

Je kunt ook KIA (investeringsaftrek) krijgen op een motor, in tegenstelling tot een auto.

Je kunt je daarnaast ook afvragen of 19 cent aftrekken per kilometer niet voordeliger is, als je ze met de motor rijdt. Dat hangt af van de situatie.
Bedankt voor de uitgebreide mail! Ik heb vanmiddag een gesprek met mijn accountant om het door te nemen, en ga dan even een besluit nemen of ik de motor ga kopen.
noes schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Op vinwiki heb je daar een aantal filmpjes over.. Ed Bolean koopt graag salvage title exotica :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

VidaR-9 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:59:
We gaan het wel zien. De GS is inderdaad erg geliefd bij het dievengilde helaas, dat helpt niet mee.
Gewoon zorgen dat je een beter dan gemiddeld slot erop hebt. Je hoeft niet de allerbeste/duurste, gewoon beter dan de doorsnee motor om heeft. Dan slaan ze jouw motor over en pakken die van de buurman :+

• Jolke
  • Laatst online: 14:23
Stevige prijs ik dan betaal voor mijn WA+ verzekering hier in Duitsland: 150 euro per jaar met maximale schadevrije jaren. :/

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
Jolke schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:
Stevige prijs ik dan betaal voor mijn WA+ verzekering hier in Duitsland: 150 euro per jaar met maximale schadevrije jaren. :/
Per jaar? Valt dan toch wel mee? De bedragen hier gaan per maand ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:
In CZ betaalde ik iets van 400 euro voor WA+ verzekeren van mijn 1 jaar oude motor. All-risk zou 1200-1400 op jaarbasis kosten, echt niet te doen dus. 150 euro voelt dan als een schijntje :)

• Jolke
SemperFidelis schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Per jaar? Valt dan toch wel mee? De bedragen hier gaan per maand ;)
Een bijna 20 jaar oude motor, 15 SV jaren, ... ik ga maar eens vergelijken. Dat heb ik al een tijdje niet gedaan. Kijken of het echt zoveel is. :)

Ik zag hier bedragen van 4-8 euro per maand langskomen voor nieuwere motoren. En dat verbaasde me.

[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 12-10-2022 11:43 ]

• DrivinUCrazy
Dat zijn WA bedragen. En dat klopt ook, want jouw Wettelijke Aansprakelijkheid is dat je tegenpartij schadeloos wordt gesteld. Dus jij rijdt een deuk in een auto, maar jouw motor is totaal in de kreukels? --> de deuk in de auto wordt vergoed, en de rest mag je zelf lappen.

Motorrijders zijn wat dat betreft wel wat voorzichtiger om tegen een ander aan te rijden dan veel automobilisten zijn (helaas!). Daarmee kan die premie ook zo laag zijn. ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:42:
[...]
Ik zag hier bedragen van 4-8 euro per maand langskomen voor nieuwere motoren. En dat verbaasde me.
Ja, maar er worden soms bedragen genoemd zonder schadevrije jaren/korting te noemen. Maar voor een nieuwere motor (jonger dan 5 jaar) heb je natuurlijk niet all-risks voor €8/mnd verzekerd. Als iemand een bedrag noemt, moet alle relevante info erbij, anders heb je er niets aan.

Ik betaalde €35/jaar voor WA voor de RT uit 1996. Toen had ik 8 schadevrije jaren. Maar WA is nooit echt duur. WA+ is op een gegeven moment niet meer zinvol. Als die motor te oud is, krijg je ook maar €500 als ie ontploft, dus dan kun je net zo goed naar WA gaan.

Voor de K1600 zit ik op bijna €70/mnd voor WA+Casco (25 schadevrije jaren).

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Ja, maar er worden soms bedragen genoemd zonder schadevrije jaren/korting te noemen. Maar voor een nieuwere motor (jonger dan 5 jaar) heb je natuurlijk niet all-risks voor €8/mnd verzekerd. Als iemand een bedrag noemt, moet alle relevante info erbij, anders heb je er niets aan.

Ik betaalde €35/jaar voor WA voor de RT uit 1996. Toen had ik 8 schadevrije jaren. Maar WA is nooit echt duur. WA+ is op een gegeven moment niet meer zinvol. Als die motor te oud is, krijg je ook maar €500 als ie ontploft, dus dan kun je net zo goed naar WA gaan.

Voor de CB1000R uit 2011 zit ik op 10,60 per maand, WA+beperkt casco met 5 schadevrije jaren, maar zit wel op bonus-malus trede 20. Volgens mij omdat ik daar ook mijn auto heb verzekerd en dat gekoppeld is. Verzekerd bij Allianz.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Jolke
mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Mee eens dat je het hele plaatje moet bekijken om te kunnen vergelijken. Had niet door dat het enkel WA was.
Hier WA+ hoofdzakelijk omdat er een stukje kleding verzekering en diefstal verzekering in zit. Dat zit niet in WA, dacht ik.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:53:
Dat zijn WA bedragen. En dat klopt ook, want jouw Wettelijke Aansprakelijkheid is dat je tegenpartij schadeloos wordt gesteld. Dus jij rijdt een deuk in een auto, maar jouw motor is totaal in de kreukels? --> de deuk in de auto wordt vergoed, en de rest mag je zelf lappen.

Motorrijders zijn wat dat betreft wel wat voorzichtiger om tegen een ander aan te rijden dan veel automobilisten zijn (helaas!). Daarmee kan die premie ook zo laag zijn. ;)
hier in de UK is WA soms duurder dan all risk (fully comprehensive), met het idee dat mensen die al het risico afkopen wat meer risk averse zijn en dus minder snel schade rijden..

Voor mijn nieuw Guzzi was ik ongeveer £170 kwijt om hem bij de verzekering (tot mei) toe te voegen.. de V7 was rond de £185 per jaar (fully comp)
(9+ jaar no claim)

• VidaR-9
Hier de offerte terug via BMW zelf - voor een 2020 1250GSA:

WA 5 euro
WA+ 65 euro
All-risk 164 euro

Ik wil het liefste WA+ dus ik kijk nog even verder en ga maar wat andere partijen bellen.

WA vind ik dan weer bizar laag.

• Waaj
  • Niet online
Vergeet ook niet een opzittendenverzekering af te sluiten bij je motorverzekering. De schade als je zelf in de kreukels ligt na een ongeval is snel groter dan de hele waarde van je motor.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gisteren mijn R1200GS verzekerd via Alpina. Ik heb ook goede ervaringen bij ASR (goede prijs).

Ik mag me dus melden in dit topic ;-) . Een oude 2004 GS met 110.000km op de teller, net ingereden dus. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ADEdBDTekaAyAurUvZVKQ5DYdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgdYyQvSbVzMw05l2qQFBN6t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_eVOGubOiv3aBsOwQmGdJo-AYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EU6jgAFP2TOkgUJmkmznSGUK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbRsNhmnCxP6vqHIQ0DJ_LkBBts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkWqH7syoGWJRYN9f4kxYphr.jpg?f=fotoalbum_tile

• UTwizard
  • Laatst online: 19-11 16:54
Waaj schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:18:
Vergeet ook niet een opzittendenverzekering af te sluiten bij je motorverzekering. De schade als je zelf in de kreukels ligt na een ongeval is snel groter dan de hele waarde van je motor.
Yep, de opzittendenverzekering is niet enkel voor een eventuele passagier, ook de bestuurder valt er onder.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCD4UWKguKRRlRDvgWk2ejIIpTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kTZgkbUfNbwo4cBIzYtr2Y7Y.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe BMW M1000R.... _O_
Behalve die wings... maar goed, 210pk :o ten opzichte van de S1000R 165pk...

Kan wel eens m'n volgende motor worden

[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 12-10-2022 16:02 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• nldls
Ik heb 11 schade vrije jaren op de motor, samen met WA + en opzittende betaal ik ca. 8 euro voor een 2013 Triumph Tiger met 12k per jaar aan km's.

al die factoren maken wel uit. Leeftijd van de berijder, de motor, de locatie etc. Maar voor mijn vorige 2002 Fazer betaalde ik eigenlijk hetzelfde.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
FiXeR.nl schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:18:
Gisteren mijn R1200GS verzekerd via Alpina. Ik heb ook goede ervaringen bij ASR (goede prijs).

Ik mag me dus melden in dit topic ;-) . Een oude 2004 GS met 110.000km op de teller, net ingereden dus. :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Toch ben ik wel benieuwd, heb je een perfecte onderhoudsgeschiedenis erbij?
Ik zou zelf niet snel een motor van over een ton kopen, maar ik weet dat het niks zegt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naboo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:53:
De nieuwe BMW M1000R.... _O_
Behalve die wings... maar goed, 210pk :o ten opzichte van de S1000R 165pk...
Beestachtig mooie bike. Echt super. Die wings staan op zich wel leuk. We zijn het inmiddels gewend van MotoGP. Ik vraag mij af of ze ook echt wat doen met legale snelheden. Net als die grote stofzuigerslangen op de Kawasaki's (of waren het Suzuki's) jaren geleden als zogenaamde ram air intakes. Die werkten inderdaad prima...boven de 150 ofzo...dus niet echt heel nuttig als je normaal rijdt. En dan nog; een motor met zoveel PK kan ook zonder die ram air toestand erg hard. Allemaal heel nuttig op een circuit, waar elke pk belangrijk is. Op een straatfiets is het eerder pose-value. Maar het ís echt een mooie bak! Kwijlen. Ik weet niet of ik op zo'n machine durf te rijden :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FiXeR.nl schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:18:

Lekker hoor! Heeft ie zijn originele koppeling nog? Want deze heeft nog de koppeling achterop het blok geschroefd. Lijkt een beetje op een koppeling uit een BMW auto. Hij zou zomaar nog een poos mee kunnen. Bij mijn RT ging ie na 175k stuk, maar ik hoorde van iemand dat zijn dealer bij 90k al begon te zeuren dat ie misschien wel vervangen moest worden. Is wel een kostbaar geintje.
Verder zijn het gewoon tanks, als je er lief voor bent, gaan ze niet stuk. En zo te zien is ie nog heel mooi, dus die is van een poetser geweest. Altijd een goed teken.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Op een straatfiets is het eerder pose-value.
Reden genoeg 8)
Maar het ís echt een mooie bak! Kwijlen. Ik weet niet of ik op zo'n machine durf te rijden :X
Ik ook niet. Maar er naast stilstaan gaat vast prima :9

• VidaR-9
UTwizard schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Yep, de opzittendenverzekering is niet enkel voor een eventuele passagier, ook de bestuurder valt er onder.
Wat vergoed dat dan wat je zorgverzekering niet dekt?

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Beestachtig mooie bike. Echt super. Die wings staan op zich wel leuk. We zijn het inmiddels gewend van MotoGP. Ik vraag mij af of ze ook echt wat doen met legale snelheden. Net als die grote stofzuigerslangen op de Kawasaki's (of waren het Suzuki's) jaren geleden als zogenaamde ram air intakes. Die werkten inderdaad prima...boven de 150 ofzo...dus niet echt heel nuttig als je normaal rijdt. En dan nog; een motor met zoveel PK kan ook zonder die ram air toestand erg hard. Allemaal heel nuttig op een circuit, waar elke pk belangrijk is. Op een straatfiets is het eerder pose-value. Maar het ís echt een mooie bak! Kwijlen. Ik weet niet of ik op zo'n machine durf te rijden :X
Als ik naar de foto's kijk, ziet het er naar uit dat je die winglets er gemakkelijk af kan halen.
De uitleg van BMW was; ja, boven de 200km/h heb je 11kg meer downforce op je voorwiel. Uhm ja, heel leuk, maar waar in Nederland heb je daar iets aan? _O-

Ik vind mijn huidige BMW soms al scary :D 165pk is ook niet misselijk... blijft altijd lachen als er Golfjes of high performance auto's en zelfs EV's naast me komen staan met de intentie voor een drag race... tot nu toe verloren ze allemaal _O-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naboo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:19:
[...]
Ik vind mijn huidige BMW soms al scary :D 165pk is ook niet misselijk... blijft altijd lachen als er Golfjes of high performance auto's en zelfs EV's naast me komen staan met de intentie voor een drag race... tot nu toe verloren ze allemaal _O-
Nou...een Tesla kan het zomaar winnen als ze Ridiculous Speed inschakelen :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

Wat vergoed dat dan wat je zorgverzekering niet dekt?
Arbeidsongeschiktheid, gemist inkomen, fysiotherapie etc.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:23
Voor de vergelijking dan ook maar mee praten :Y)

Triumph Tiger 800 XCA uit 2018, 5 schadevrije jaren, WA+ verzekerd voor €30/maand bij Bikerpolis (Intrasurance B.V.)

Prijs inclusief:
Opzittende verzekering module 2
Rechtsbijstandverzekering motorrijtuig
No-claim garantie
Accessoires tot 3500€
Pechhulp

Om het plaatje compleet te maken

[ Voor 34% gewijzigd door Source90 op 12-10-2022 18:25 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

nldls schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:09:
Zouden er nog veel echte sport/toer verkocht worden. Ik heb het idee dat men of naar een dikke toer gaat, of naar een all road.

Dat laatste is het voor mij geworden om veel mee te rijden, puur vanwege de beenruimte die ik extra krijg en het vertrouwen die een all road geeft.
Ik vind mijn FZ1 Fazer en de opvolgers MT-09 Tracer/MT-10 Tourer toch wel in de sport/tourcategorie vallen.

Maar op die eerder gelinkte kenteken.tv-site blijken die qua aantallen niet al te populair.

De Fazer kost me overigens € 156 euro per jaar verzekering, WA, beperkt casco, plus opzittenden.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 12-10-2022 18:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Waaj
  • Niet online
@VidaR-9 Gevolgschade zoals
noes schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Arbeidsongeschiktheid, gemist inkomen, fysiotherapie etc.
maar ook bijvoorbeeld eventuele nodige aanpassingen in huis, aangepast vervoer, in geval van overlijden begrafeniskosten en extra onkosten die nabestaanden moeten maken als iemand wegvalt (denk bijvoorbeeld aan extra kinderopvang en dergelijke kosten). Er zal per verzekering waarschijnlijk verschil zitten met wat vergoed wordt. Ik heb in mijn familie met de inzittendenvariant te maken gehad en dat soort kosten lopen al snel in de tienduizenden euros en hoger.

• VidaR-9
@noes @Waaj oke duidelijk. Echter als ik dan kijk naar de Max vergoeding hoef je het daar ook niet perse voor te doen.

Palthe

Zaterdag ga ik langs in Havelte om te kijken naar een Kawasaki Z1000 of een Yamaha FZ1. Ben beginnend rijder en heb al een FZ1N gehad. Dat is met heel veel pech afgelopen.
Heeft iemand hier ervaring met de Z1000 (2008)? Vind hem vergelijkbaar mooi maar net wat minder vermogen en dat is voor mij wel goed. De 150 van de FZ1 komen pas hoog in de toeren maar dan krijg je echt een dreun in je rug. Voor mij is dat eigenlijk te veel, ben ook niet de jongste meer.
De FZ1 is dan wel weer stuk goedkoper en uit 2006 met wat minder kilometers.
Twijfel twijfel…

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Palthe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:28:
Zaterdag ga ik langs in Havelte om te kijken naar een Kawasaki Z1000 of een Yamaha FZ1. Ben beginnend rijder en heb al een FZ1N gehad. Dat is met heel veel pech afgelopen.
Heeft iemand hier ervaring met de Z1000 (2008)? Vind hem vergelijkbaar mooi maar net wat minder vermogen en dat is voor mij wel goed. De 150 van de FZ1 komen pas hoog in de toeren maar dan krijg je echt een dreun in je rug. Voor mij is dat eigenlijk te veel, ben ook niet de jongste meer.
De FZ1 is dan wel weer stuk goedkoper en uit 2006 met wat minder kilometers.
Twijfel twijfel…
Ik ken de Z1000 niet, maar ik verwacht dat dat vrij vergelijkbaar is. 4 pitters houden nou eenmaal van een beetje toeren maken. Misschien is een Fazer 500 of 800 een betere keus? Houdt ook van toeren maar de klap is kleiner.

Wat was er gebeurt met je FZ1N? Crash?

Palthe

noes schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Ik ken de Z1000 niet, maar ik verwacht dat dat vrij vergelijkbaar is. 4 pitters houden nou eenmaal van een beetje toeren maken. Misschien is een Fazer 500 of 800 een betere keus? Houdt ook van toeren maar de klap is kleiner.

Wat was er gebeurt met je FZ1N? Crash?
Ja, glad wegdek en koud. Gleed onder me weg en tegen stilstaande auto. Frame op 2 plekken door midden…

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Palthe als je niet die dreun hoog in de toeren wilt zou je eens kunnen kijken naar een blok met het koppel in een veel lager gebied.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 438 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.