If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Offroad snap ik het ja...Bommes schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:13:
@cooper_s1 ik ook hoor.
Topkoffer is zeker offroad echt een onding.
Gewicht veel te ver naar achteren, veel kans op schade bij vallen, enz.
Dus heb ik het ding er meestal niet op.
door hobbelig terrein rijdt...
Dan kan je beter zoals Austin Vince en consorten in Terra Circa hadden een vast op het subframe
gemonteerde oude munitiekist hebben...
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Op de RT heb ik een 49l topkoffer, daar kan echt veel in. Ideaal
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nu zit ik op een project veelal van thuis dus ja dan is de nood er ook niet direct
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Nu met de KLV1000 heb ik een volledige set top- en zijkoffers en dat is perfect. Meestal zit alleen de topkoffer erop als ik naar kantoor ga, maar als de PBMs mee moeten voor een site visit hang ik er even een zijkoffer bij.
Plaatjes bij het verhaal:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WXrnOFdTG06RMp1WKPoley5u.jpg?f=user_large)
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:
Ik wil ook klanten die vanuit hun kantoor zo'n achtergrond hebben als in de eerste foto. Ik ben bang dat ik dan minimaal tweewekelijks op locatie moet zijn.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Zag zo een zelfde Oranje KLV staan in de buurt geparkeerd op een oprit.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Toevallig niet! Maar ik heb er ook wel eens één door mijn straat zien rijden terwijl de mijne geparkeerd stond, dus er zijn er sowieso 2 in NederlandBommes schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:46:
@JanPedaal was jij toevallig van de week in Nuenen op de motor?
Zag zo een zelfde Oranje KLV staan in de buurt geparkeerd op een oprit.
edit: even opgezocht, er zijn er geen 100 meer maar nog steeds best een aantal:
[ Voor 31% gewijzigd door JanPedaal op 07-10-2022 11:37 ]
Heerlijk gereden, weer zat echt alles mee. Alleen zondag bij vertrek regen maar verder droog en zonnig. Wel wat fris in de nachten
Plan was lekker tent achterop, mooi rijden en een plekje kampeerplek zoeken. Op zich ook gelukt maar met de Addison en mijn energie levels was het soort en met van drama. Ben nu nog aan het bijkomen, ook mentaal.....
Afgelopen jaren, sinds ik ziek ben, vooral vanaf een huisje rond gereden en dat ging best aardig. Maar nu liep mijn energie snel weg en kon ik eigenlijk niet meer herstellen. Dus helaas wat eerder weer naar boven/huis en via hotelletjes proberen te "overleven" tot ik weer thuis was. Nou ja, heb het geprobeerd zullen we maar zeggen.
:strip_exif()/f/image/Q2r1IrNwlED9mjjf9LLGCoAt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Ao8ZDZ6EOBEWYEkxtgUJLL3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HRTcsdyXi3jxmdeLlmKSXT4V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zSfYUMZS8VWEpIcVEaWHs784.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7DE2Dv3NPTcBwiFc0FgdfaLT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rZ2ZAYrQQyhXbxdeAXm545Bu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CIekJSVlnV2TibAGC93OzN17.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SoB7pFMG6usakVVPjCPX7ZL6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v7n6pnfxEKqejIhCqL6enGSy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HmsdfNEXfNl4nQYha3Qdqclq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qQLr0VJyyaTZERWgkpLB2mAQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hUjXy28dSubZYYg5Rxr7ZwUp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eoTSp6rk7vnyTsXYj8XRmaxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HzYAQqD5GtB8WdfRSvnqB6wf.jpg?f=fotoalbum_large)
Woensdag reed ik een korter rondje vanwege mijn tekort aan energie, reed alleen terug naar de camping, vervolgens werd ik ingehaald op het rechte stuk door een Zwitser, in de bocht ging ie wat minder hard maar nog steeds te hard voor zijn techniek.
Crashde hard net voor mijn neus, eerste hulp verleend, weg weer een beetje gangbaar gemaakt. En zijn vrienden gesommeerd 112 te bellen. Ze waren allemaal erg van slag en spraken niks anders dan Zwitsers... Vriend van hen ligt in op de grond in de kreukels en die ene steekt vervolgens een sigaret op.. wtf... Het zal de schok wel zijn geweest. Duurde een eeuwigheid voor de hulpdiensten. 35 minuten later ging ie met de helikopter ervandoor.
:strip_exif()/f/image/YOgCWS88UWZ74uAckbS055Ny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WY23fhpvEyPpFO0zVAR6YTk5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lYwgOOC8A08YjYy4qRMqFML7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwBZ2fM44tkztsvnIXWV87cx.jpg?f=fotoalbum_large)
Bleek een Zwitserse rijschoolhouder
Zijn er toch 13 meer dan die van mij, totaal husky 158JanPedaal schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Toevallig niet! Maar ik heb er ook wel eens één door mijn straat zien rijden terwijl de mijne geparkeerd stond, dus er zijn er sowieso 2 in Nederland
edit: even opgezocht, er zijn er geen 100 meer maar nog steeds best een aantal:
[Afbeelding]
Awesome
Welke top box heb je?Bommes schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:25:
Ik vind mijn topkoffer ook ideaal als het om gemak gaat.
Maar gebruik het ding eigenlijk nooit omdat ik het te lomp en groot vind, ziet er niet uit.
[Afbeelding]
Dus eigenlijk altijd een rugzakje om, wat te drinken en eten er in, laptopje, enz.
Maar van de andere kant: regenkleding, extra handschoenen, eten, drinken, warme trui, slot enz. Dat kan allemaal makkelijk in mijn topkoffer.
Maar had ik al gezegd dat het er niet uit ziet..
'mijn' V85TT heeft wel zijkoffers maar geen top box maar ik ziet er wel aan te denken er een aan te schaffen zodat ik een langere kampeer trip ermee kan maken..
Volgens mij is die van jou de zelfde stijl als de Guzzi koffers die er op zitten:
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Toen ik nog woon-werk deed vond ik mijn mega top box ideaal..s006110 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:42:
Ik geef zelf de voorkeur aan een topkoffer tov een rugtas. Ook al is een topkoffer niet zo mooi, het is wel mega praktisch
Laptoptas past erin (compleet met schoenen voor op kantoor).
En als je onderweg wat boodschapen mee wou neemen kan dat ad-hoc..
Mooi? nee, wel super practisch..
/f/image/WAsPptdCFujFzqnxC5uwK9TE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 07-10-2022 12:17 ]
Op iedere motortrip langer dan een dag, heb ik wel ergens een eekhoorn die vlak voor me oversteekt met een death wish. Inmiddels liggen we zodra het weer gebeurt in een deuk van het lachen, want ik kan me inmiddels geen weekend weg meer herinneren dat het niet gebeurde.
Dat ongeluk van die zwitser is dan wel jammer van je dag, want ook al betreft het jezelf niet, dan nog gaat het in je hoofd meespelen. Zeker als zijn maten dan niet weten hoe te handelen.
Helaas hebben we het zelf ook al een paar keer meegemaakt. En inderdaad, de een handelt dan beter dan de ander.
Met je foto's ben ik wel weer vastberadener: met hemelvaart ga ik naar het Schwarzwald. Ik herken zelfs een paar van de punten, al kan ik je ze niet direct op de kaart aanwijzen. @timmie271, lees je mee?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je kunt er mijn inziens wel super trots op zijn dat je het toch ondernomen hebt samen met een paar vrienden.
@ToolkiT ik heb een Givi Trekker topkoffer, dacht de 46 liter?
Eerste hit op google:
https://www.mymotor.nl/givi-topkoffer-trk46n-trekker
De koffers die jij er op hebt zitten zijn Guzzi koffers.
Volgens mij lijkt de Givi Trekker outback er het meeste op.
@DrivinUCrazy, ja, ik lees mee.
Zeker weten lees ik mee, had zelfs gestemdDrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:23:
@charrel: Gave trip, gave foto's. Vooral die eekhoorn doet het 'm.
Op iedere motortrip langer dan een dag, heb ik wel ergens een eekhoorn die vlak voor me oversteekt met een death wish. Inmiddels liggen we zodra het weer gebeurt in een deuk van het lachen, want ik kan me inmiddels geen weekend weg meer herinneren dat het niet gebeurde.
Dat ongeluk van die zwitser is dan wel jammer van je dag, want ook al betreft het jezelf niet, dan nog gaat het in je hoofd meespelen. Zeker als zijn maten dan niet weten hoe te handelen.
Helaas hebben we het zelf ook al een paar keer meegemaakt. En inderdaad, de een handelt dan beter dan de ander.
Met je foto's ben ik wel weer vastberadener: met hemelvaart ga ik naar het Schwarzwald. Ik herken zelfs een paar van de punten, al kan ik je ze niet direct op de kaart aanwijzen. @timmie271, lees je mee?
Wat betreft die eekhoorn hadden we er ook eentje in ons groepje met hemelvaart bijna onder het voorwiel, denk dat de GS wel had gewonnen van de eekhoorn
Gamertag: timmie271
Dank Bommes, het is iets waar ik altijd erg van genoten heb op de bonnefooi reizend soort en met van zelf voorzienend. Kon ook altijd jouw reisverslagen zo verslinden omdat ik het ook zo ervaar/ ervaren heb.Bommes schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:41:
@charrel gave trip, balen dat je zo met je ziek zijn wordt geconfronteerd.
Je kunt er mijn inziens wel super trots op zijn dat je het toch ondernomen hebt samen met een paar vrienden.
Dat stuk "los" laten doet wel even zeer dat het bijna niet meer haalbaar is, nog nooit gedacht over het verkopen van mijn motor maar tijdens die week ging het wel af en toe even door mijn hoofd. Zeker het laatste stuk naar huis was een verschrikking, ben er nu 2 weken later nog steeds moe van. Maar ja, zoals vrienden al zeiden, ze klappen me volgende keer gewoon weer op de aanhanger.
Ook met de vrouw nog overlegd om eventueel weer een RT/GS iets te kopen, maar het zit denk ik meer in het reizen op zich dan in het type motor waar ik op reis. De R rijdt gewoon prettig, afgezien van iets meer winddruk op je lijf is het wel schone wind. Maar ja, wie weet...
[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 07-10-2022 14:08 ]
En is de combinatie van een aanhangwagen plus een elektrische motor niks voor je? Dan heb je aan het begin en het eind van de vakantie die saaie rit overgeslagen, en dan ga je alleen in de ochtend rijden, op een comfortabele manier.
[ Voor 49% gewijzigd door TucanoItaly op 07-10-2022 14:34 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik ben van huis uit verpleegkundige, jaren in de ggz aan het werk. Nu wel op kantoor ivm de Addison maar het stukje ehbo zit er nog genoeg in. Wel eerst wat extra pillen, anders loopt mijn lijf vastTucanoItaly schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:32:
@charrel Mooi verslag, prachtige foto's! Goed dat je hulp verleende. Heb je daar een (EHBO?) cursus voor gedaan of zo?
En is de combinatie van een aanhangwagen plus een elektrische motor niks voor je? Dan heb je aan het begin en het eind van de vakantie die saaie rit overgeslagen, en dan ga je alleen in de ochtend rijden, op een comfortabele manier.
Die kerel had nogal een pittige landing gehad, motor staat weer in de goede richting. Hij haalde de bocht niet, had een soort high sider omdat zijn voorwiel tussen het asfalt en de vangrail kwam. Hierdoor sloeg ie over de kop, motor stond echt in 1x stil. Rechterbeen zat tussen motor en vangrail en linkerarm werd gebruikt om op te landen. Volgens mij viel ie ook nog met zijn buik op het stuur of iets dergelijks. Arm en been waren geen geheel meer iig, maar zijn vrienden wilden hem gewoon overeind zetten... Hij was wel aanspreekbaar maar was wel aan het lijden met een erg lange ij. Motor rolde niet meer, velg was omgevouwen als een blaadje. Olie op het asfalt is spekglad, leek alsof ik op ijs liep met mijn motor laarzen. Stabiel neergelegd, in de gaten gehouden, kussentje en slaapzak erover en wachten maar.
Aanhanger is makkelijk, maar ik moet nog steeds reizen. Echt alles in je leven kost energie, geloof me
Maar het gaat er meer om dat ik reizen op deze manier ook gewoon fijn vindt. 270km snelweg en dan binnendoor, daarna weer een stukje snelweg en dan zit je in de Vogezen. Vakantie begint dan bij Maastricht bij wijze van al. En niet pas na 700-1100km snelweg achterin een auto. Wat ook energie kost.
Ben lichamelijk fitter dan de afgelopen 10 jaar, kan zo 15km hardlopen met een cortisolletje extra. Daarom had ik er meer van verwacht/ gehoopt. Zo laag in de energie heb ik al 3,5jaar niet gezeten.( toen kwam ik net uit het ziekenhuis met de diagnose
Had wat meer hoop dat het rijden en lekker kamperen toch een andere uitwerking zou hebben dan mijn toch al halfvolle batterij helemaal leeg trekken. Dan hoef ik me al geen zorgen te maken over het eten of iets dergelijks, mijn vrienden zijn van alles op de hoogte en nemen in dat op zicht ook verantwoording hoop taken van me over.
[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 07-10-2022 16:17 ]
@JanPedaal leuke site dat kenteken.tv
Niet zo vreemd dat het niet makkelijk was om een Dyna Lowrider S met een lage km stand te vinden, er zijn er sowieso niet zoveel meer in NL
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die eekhoorns ken ik, weg oprennen, nee toch niet, terug, ehhh.. ook niet, rechts, links, rechts ... en ondertussen vol in de remmen omdat niet is in te schatten waar je moet mikken om niet dwars over dat kreng heen te rijdenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:23:
@charrel: Gave trip, gave foto's. Vooral die eekhoorn doet het 'm.
[...]
Wel met een duif.
Zodra het hoger wordt dan de ashoogte begin ik wel te remmen. Wilde zwijnen, reeën, dat soort werk. Die geven ook minder mee.
Morgen trein staking.. dus motor ophalen (in Exeter, 2 uur treinen verderop) zit er niet in..
Plan is om het Zondag te doen.. wel balen want morgen lijkt het mooier weer te zijn..
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Alles bij elkaar besloten om niet te gaan.
Wel ga ik naar de Big Twin Bikeshow maar ik vermoed dat jij dan een beetje uit de buurt bent?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Jammer! Dan zit ik inderdaad nog in Australië die databotoo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:18:
@LankHoar Wel overwogen maar dan zou ik met de motor willen gaan en da's afhankelijk van het weer en niet vooruit planbaar. Ook wilde ik de motor liever niet uren op onbekend terrein parkeren. Bovendien drink ik niet als ik met de motor ben en er zouden interessante biertjes zijn.
Alles bij elkaar besloten om niet te gaan.
Wel ga ik naar de Big Twin Bikeshow maar ik vermoed dat jij dan een beetje uit de buurt bent?
[Afbeelding]
Had 'ie verder wel goede kleding aan? Ik vraag me wel eens af waarom borstprotectoren niet meer algemeen in gebruik zijn.charrel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:58:
Volgens mij viel ie ook nog met zijn buik op het stuur of iets dergelijks. Arm en been waren geen geheel meer
Ja, dat zal wel. Maar volgens mij laat jij je niet kisten, als ik dat verslag zo lees. Ik kende Addison niet. Diep respect hierHad wat meer hoop dat het rijden en lekker kamperen toch een andere uitwerking zou hebben dan mijn toch al halfvolle batterij helemaal leeg trekken.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
:strip_exif()/f/image/jqyHlZB4X7YFCB25JyM1ibUG.jpg?f=fotoalbum_large)
En mijn huidige 1200:
Vind je huidige kleurstelling veel mooier!VidaR-9 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:09:
Vandaag werd mijn rondje rijden onverwacht wat duurder dan gepland. Ging even langs de dealer om de nieuwe 1250 in Trophy kleurstelling te bekijken en toen stond daar toevallig de 1250 in dé samenstelling zoals ik hem het liefste wou hebben.. Naar tevredenheid een deal kunnen maken, dus binnenkort gaan we van een 1200 GS Rallye naar een 1250 GSA HP.
[Afbeelding]
En mijn huidige 1200:
[Afbeelding]
Ja hoor, volledig in pak. Gelukkig wel, anders was het nog veel erger geweest. Net nog even contact gehad via zijn rijschool en hij knapt gelukkig goed op.TucanoItaly schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:49:
[...]
Had 'ie verder wel goede kleding aan? Ik vraag me wel eens af waarom borstprotectoren niet meer algemeen in gebruik zijn.
[...]
Ik ook, en dat meen ik serieus.Secsytime schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:28:
[...]
Vind je huidige kleurstelling veel mooier!
Vooral die blauwe valbeugels trouwens in dezelfde kleur als het frame.
Mee eens. Een van de redenen waarom ik altijd een Büse Belluno Pro protectorvest draag (behalve onder mijn doorwaaipak; dat past niet), is dat er ook protectie aan de voorkant zit.TucanoItaly schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:49:
[...]
Had 'ie verder wel goede kleding aan? Ik vraag me wel eens af waarom borstprotectoren niet meer algemeen in gebruik zijn.
Omdat die technieken niet stil hebben gestaan, ben ik wel aan het kijken naar een vervanging hiervoor.
[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-10-2022 20:27 ]
Ja, dat is een schril contract. Ook nieuwsgierig geworen. Blijkt dat de K1600GTL minder populair is als de GT. Surprise, surprise...+: De GT is de 'sportievere' en de GTL wordt vrijwel alleen verkocht aan mannen die met de vrouw achterop rijden. Ik bepaal dan maar heel sexistisch dat vrouwen niet zo'n ding kopen. Zelfs de mevrouw bij de dealer (die zelf nota bene een R18 rijdt) durft niet op een K16 te rijden omdat ze bang is dat ie te zwaar is. De R18 is even zwaar of zelfs iets zwaarder, maar die heeft het gewicht héééél erg laag zitten en is ook ietsje lager. Maar goed, er zijn zelfs mannen die de K16 weer te hoog vinden. Koop dan een step, denk ik danGooBall schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:21:
Ook eens kijken.....
Dat zijn er niet veel.... hoeveel zouden er zijn van de GSsen.... O_O
/f/image/B2KfFtWs7vjkLbvfWPWLYdeS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fxsQoGvrGEp22UBuCJwC9018.png?f=fotoalbum_large)
Wel een redelijk verschil tussen de GT en GTL...vorig jaar gewoon geen enkele van verkocht!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gave bak hoor! Met gouden velgen was ie helemaal af geweest, maar je kunt niet alles hebbenVidaR-9 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:09:
Naar tevredenheid een deal kunnen maken, dus binnenkort gaan we van een 1200 GS Rallye naar een 1250 GSA HP.
Ik zou ook wel een GSA willen hebben, maar als ik dan weer op die bankstel wegversperring zit, wil ik toch niets anders meer. Het rijdt zo heerlijk. En ik heb maar plaats/geld voor één motor. Als ik ooit de loterij win, koop ik gewoon een R1250GSA, R18, S1000RR, K1600GT en GTL, gewoon omdat het kan. Geen idee of ik mij zo klein kan opvouwen dat ik op die S1000 pas, maar we gaan er gewoon voor. Desnoods sla ik een deuk in die tank.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Haha mooi dat je dat zegt!mphilipp schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:33:
[...]
Gave bak hoor! Met gouden velgen was ie helemaal af geweest, maar je kunt niet alles hebben
Die zwarte wielen zijn juist wat ík graag wou maar wat je stuk minder ziet
Daar blijf je aan poetsen.
Met cardan wel een stuk minder natuurlijk, maar toch. Remstof en modder ziet er ook niet uit.
Gefeliciteerd! Wanneer kan je hem ophalen?VidaR-9 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:09:
Vandaag werd mijn rondje rijden onverwacht wat duurder dan gepland. Ging even langs de dealer om de nieuwe 1250 in Trophy kleurstelling te bekijken en toen stond daar toevallig de 1250 in dé samenstelling zoals ik hem het liefste wou hebben.. Naar tevredenheid een deal kunnen maken, dus binnenkort gaan we van een 1200 GS Rallye naar een 1250 GSA HP.
[Afbeelding]
En mijn huidige 1200:
[Afbeelding]
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de anderen gelijk geef, je huidige GS vind ik een heel gave kleurstelling hebben (die GSA kleuren staan hem ook goed hoor, maar toch). En ik denk dat ik persoonlijk voorkeur geef aan de lichtere GS tov de GSA. Maar de 1250 heeft wel een heel leuk blok en mooi dash, dus de stap snap ik wel
Merk je het gewicht van de GSA tov de GS?
Tja, dat snap ik wel. De GTL is 2500 eur duurder (tov GT, beide zonder opties), en biedt voornamelijk extra luxe aan de passagier. Als je (voornamelijk) alleen rijdt is de GTL onnodig zwaarder en duurder.mphilipp schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Ja, dat is een schril contract. Ook nieuwsgierig geworen. Blijkt dat de K1600GTL minder populair is als de GT. Surprise, surprise...+: De GT is de 'sportievere' en de GTL wordt vrijwel alleen verkocht aan mannen die met de vrouw achterop rijden. Ik bepaal dan maar heel sexistisch dat vrouwen niet zo'n ding kopen. Zelfs de mevrouw bij de dealer (die zelf nota bene een R18 rijdt) durft niet op een K16 te rijden omdat ze bang is dat ie te zwaar is. De R18 is even zwaar of zelfs iets zwaarder, maar die heeft het gewicht héééél erg laag zitten en is ook ietsje lager. Maar goed, er zijn zelfs mannen die de K16 weer te hoog vinden. Koop dan een step, denk ik dan![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een redelijk verschil tussen de GT en GTL...vorig jaar gewoon geen enkele van verkocht!
[ Voor 35% gewijzigd door noes op 08-10-2022 21:52 ]
1-3 weken. Even zien. Ook niet perse haast.noes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:48:
[...]
Gefeliciteerd! Wanneer kan je hem ophalen?
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de anderen gelijk geef, je huidige GS vind ik een heel gave kleurstelling hebben (die GSA kleuren staan hem ook goed hoor, maar toch). En ik denk dat ik persoonlijk voorkeur geef aan de lichtere GS tov de GSA. Maar de 1250 heeft wel een heel leuk blok en mooi dash, dus de stap snap ik wel
Merk je het gewicht van de GSA tov de GS?
Mijn Rallye heeft zeker supervette kleurstelling, vind ik nog steeds mooiste GS kleurstelling. Maar ik wou graag een 1250 én ik wou graag een keer de GSA rijden.
Gewicht merk je wel iets, maar echt heel minimaal. De GSA heb ik natuurlijk ook nog niet zo sportief gereden als ik met de GS deed, maar verwacht voor mijn gebruik niet dat ik me nu opeens beperkt voel.
Dat weet ik niet, maar ik vind ze allebei nog even cool!Willem30 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00:
[...]
Sinds ik BMW rij heb ik helemaal geen zin meer in rijden met open uitlaat. Word ik nu oud?
Trouwens, ik heb vanmorgen de dempertjes erin geschoven, en ben er heel happy mee, veel minder rebelse herrie, maar eerder een rebelse roffel.
Hope that's OK....
YAMAHA FJR1300s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:28:
[...]
Amen!
De VFR1200F is inmiddels ook al weer een oude motor (al zou ik die stiekem best graag willen hebben)
Maar ik denk dat dit segment motorfietsen een beetje dood is gebloed, en dat men tegenwoordig liever een ADV fiets koopt. Heel veel keuze heb je niet meer als je een sportieve tourfiets als dit zoekt. Zover ik weet heb je Kawasaki, met de Ninja 1000 SX en Suzuki met de GSX-S1000GT. Heel misschien zou je de Ducati SuperSport nog in deze categorie kunnen rekenen...
BMW K1300S - HP2 - HP4 - 1000RR
APRILLIA RS 4 RR
DUCATI PIANOGALE
DUCATI SUPERSPORT
HONDA CBR100RR FIREBLADE
KAWASAKI TIG NINJA'S
MV AGUSTA SUPERVELOCE 800
SUZUKI BUSA
SUZUKI GSXR1000/750
YAMAHA R7 / R6 / R1
De meeste zijn eigenlijk supersports, maar dat bedoel je zeker niet?
Dat klopt, maar er zijn meer verschillen. De motormapping schijnt anders te zijn en de zithouding is anders. En verder op de GTL Touring Pakket standaard, wat op de GT een optie is van €1556, en kost een topkoffer voor de GT €992. Als je ze hetzelfde maakt, zijn ze dus even duur. Ze zijn gewoon voor een verschillende doelgroep gemaakt. Ik heb ook op de GT gereden, maar ik vond de zithouding niet zo fijn. Ik was het rechtop zitten op de GSA gewend denk ik. En mijn vriendin vond de GTL beter zitten. Die zei na 50m al dat dit 'm wordt.noes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:48:
[...]
Tja, dat snap ik wel. De GTL is 2500 eur duurder (tov GT, beide zonder opties), en biedt voornamelijk extra luxe aan de passagier. Als je (voornamelijk) alleen rijdt is de GTL onnodig zwaarder en duurder.
Haha...grappig. Ik ben juist helemaal weg van die gouden velgen. Misschien ben ik stiekem een beetje ordinairVidaR-9 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:49:
[...]
Haha mooi dat je dat zegt!
Die zwarte wielen zijn juist wat ík graag wou maar wat je stuk minder zietDit is letterlijk zoals ik hem zou bestellen
Ik ook maar dat komt door Renault..mphilipp schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:47:
[...]
Haha...grappig. Ik ben juist helemaal weg van die gouden velgen. Misschien ben ik stiekem een beetje ordinair
Toen ik jong was kwam de Clio Williams op de markt, donkerblauw met gouden velgen.
Dat ding vond ik zo gaaf.. nog steeds trouwens maar nu niet meer te vinden voor normaal geld.
Alleen de eerste in je lijst is een sport tourer… de rest is toch echt een andere klasse…dirkhimself schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
YAMAHA FJR1300
BMW K1300S - HP2 - HP4 - 1000RR
APRILLIA RS 4 RR
DUCATI PIANOGALE![]()
DUCATI SUPERSPORT
HONDA CBR100RR FIREBLADE
KAWASAKI TIG NINJA'S
MV AGUSTA SUPERVELOCE 800
SUZUKI BUSA
SUZUKI GSXR1000/750
YAMAHA R7 / R6 / R1
De meeste zijn eigenlijk supersports, maar dat bedoel je zeker niet?
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Yup.DrivinUCrazy schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:55:
En de FJR1300 is toch uitgefaseerd ivm de Euro normen?
Betekent niet dat m'n bloed niet sneller gaat stromen van een FJR van de laatste generatie.
6 versnellingen, slipper clutch, adaptive leds
[ Voor 30% gewijzigd door _Apache_ op 09-10-2022 12:41 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Op een paar helmen terug had ik een mount vastgemaakt met van dat zwarte spul wat als je dat warmkneedt en ergens opplakt, het verandert in een onmeunig sterk vastzittend rubber. Geen idee meer hoe dat precies heet. Ik had 't op het kin-stuk gemaakt, volgens mij had die Nolan daar geen ventillatie-klepje zitten, zodat de camera perfect gecentreerd zat.
M'n huidige Shoei heeft wel een ventillatie-opening en drukbaar klepje in het midden van de kin, dus daarbij gaat het niet. Tevens vind ik een GoPro wel aardig groot.
Mijn voorkeur zou een kleine, losse camera die m.b.v. een krul-kabel aan een geïntegreerde dashcam-achtig apparaat zit. Zodat het niet teveel plek op de helm inneemt en het allemaal automagisch opgenomen wordt e.d.
Ik denk dat je Sugru bedoelt (kneedbaar lijm).Osiris schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:12:
@kneusteun Maar dan beweegt de camera niet mee met waar je naar kijkt, zou ik zelf een groot nadeel vinden.
Op een paar helmen terug had ik een mount vastgemaakt met van dat zwarte spul wat als je dat warmkneedt en ergens opplakt, het verandert in een onmeunig sterk vastzittend rubber. Geen idee meer hoe dat precies heet. Ik had 't op het kin-stuk gemaakt, volgens mij had die Nolan daar geen ventillatie-klepje zitten, zodat de camera perfect gecentreerd zat.
M'n huidige Shoei heeft wel een ventillatie-opening en drukbaar klepje in het midden van de kin, dus daarbij gaat het niet. Tevens vind ik een GoPro wel aardig groot.
Mijn voorkeur zou een kleine, losse camera die m.b.v. een krul-kabel aan een geïntegreerde dashcam-achtig apparaat zit. Zodat het niet teveel plek op de helm inneemt en het allemaal automagisch opgenomen wordt e.d.
https://www.marktplaats.n...03-1690cc-club-style-2014
Die zitten er meer voor de show op. Gebruik ze eigenlijk nooitSecsytime schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:57:
Werken die remmen überhaupt op een HD? Zien er altijd zo simpel uit..
Remt prima hoor. Het liefst zou ik een Lowrider hebben, met dubbele remschijven voor. Maar die zijn echt duur, en een bike als deze is een prima basis om verder mee te bouwen en echt mijn eigen te maken.
Heb zojuist een berichtje met wat vragen gestuurd
De jas zelf vind ik verder best leuk. Ik zal wel een grotere maat moeten, maar het principe van de verschillende lagen en waterdichtheid icm NL makelijk en prima looks en het Night Eye principe, maakt dit voor mij een erg leuke jas. Vandaar dat ik nu overweeg of ik A voldoende vind itt AA klasse
Datum eerste tenaamstelling in Nederland 25-07-2022LankHoar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:53:
. . . een leuke Dyna met mij die te koop staat.
Datum eerste toelating 01-01-2014
Datum inschrijving voertuig in Nederland 18-06-2021
Het is dus een op 18-06-2021 geimporteerd en een jaar later verkocht door een tradingmaatschappij. Ik zou die motor heel goed nakijken. ik heb er niet veel vertrouwen in. Te vaak worden ze als wokkel geimporteerd (lage BPM) en dan heel netjes opgeknapt. Voorkom dat je een 'van boven bont en van onder stront' koop doet.
Ik vind 'm er te mooi uitzien, als het frame zelf ook overgespoten is dan zou ik er al helemaal geen vertrouwen in hebben.
Sowieso het VIN nummer opvragen of foto van maken en dat door de div VIN check sites halen.
[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 09-10-2022 19:41 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik had inderdaad gezien dat hij in juli in NL tenaam gesteld was, niet dat hij al een jaar in Nederland was blijkbaar. Dat baart wel zorgen inderdaad. Heb sowieso het VIN nummer opgevraagd, en ook gevraagd wat ze over de historie kunnen vertellen. Zitten daar al gaten in, dan ga ik niet eens kijken.botoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:38:
[...]
Datum eerste tenaamstelling in Nederland 25-07-2022
Datum eerste toelating 01-01-2014
Datum inschrijving voertuig in Nederland 18-06-2021
Het is dus een op 18-06-2021 geimporteerd en een jaar later verkocht door een tradingmaatschappij. Ik zou die motor heel goed nakijken. ik heb er niet veel vertrouwen in. Te vaak worden ze als wokkel geimporteerd (lage BPM) en dan heel netjes opgeknapt. Voorkom dat je een 'van boven bont en van onder stront' koop doet.
Ik vind 'm er te mooi uitzien, als het frame zelf ook overgespoten is dan zou ik er al helemaal geen vertrouwen in hebben.
Sowieso het VIN nummer opvragen of foto van maken en dat door de div VIN check sites halen.
Oh, en heb ook gevraagd of er optisch iets aan de motor te vinden is (klein krasje, steenslag etc.). Is dat er helemaal niet, dan is dit inderdaad verdacht met deze kilometerstand.
Dat is wel een dikke Lowrider! Mij teveel zwart, ik zou hem wel echt anders opbouwen zelf. Zwart/rood vind ik mooi, zoals dus Super Glide. Wel een interssant groepje om lid van te zijn lijkt me.botoo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:50:
Deze werd in het Club Style Europe whatsapp groepje aangeboden voor 11K, ik weet er verder niets van behalve dat het een 5HD is, dus vziw een NL motor.
[Afbeelding]
Trouwens, 5HD is alles dat buiten de VS wordt geleverd, dus hoeft niet per se NL te zijn.
Wat is het meervoud van Guzzi eigenlijk?
:strip_exif()/f/image/HyxRxhndLfChBpXeieCFzVfC.jpg?f=fotoalbum_large)
Lange rit naar huis, vooral dubbelbaans, dus binnenkort wat meer Twisties.. maar eerste indrukken zijn goed
:strip_exif()/f/image/1RlxD0hDFHgc40MtmwU8Li7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze heeft cruise control en geïnteresseerde heated grips.. ideaal voor touring dus
:strip_exif()/f/image/pqVG8PKyHA0zzuWSKr8c48sd.jpg?f=fotoalbum_large)
@Bommes heb jij standaard scherm of custom?
Bij normale snelheid is scherm prima maar bij illegale snelheden toch redelijk wat buffeting..
Wel cool was dat de motor een volle tank had en de verkoper nog een band had liggen die half op was maar bij de deal zat (hij had voor zijn Europa trip er een nieuwe band onder gegooid, wat in hindsight niet nodig was)
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 09-10-2022 21:57 ]
Ik heb er 1 van deze shop. Had hem er eerst op gemonteerd met 3M dubbelzijdige tape, maar dat was uiteindelijk geen succes. Ik moet hem dus nog eens opnieuw met de meegeleverde Sugru monterenJeanke117 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:06:
Zijn er mensen die een GoPro mount op hun helm hebben? Hoe en waar hebben jullie die bevestigd en welke bevestiging hebben jullie? Ik zie van die plaatjes die je gewoon als sticker op je helm kan plakken. Maar dit lijkt toch niet stevig als je met 130kmh op de motor zit en de wind zijn werk doet?
Ik heb geen Adventure versie, die komt wel met met het hoge scherm. Hier in NL dan toch.
Maar ja het buffet flink ook met mijn scherm.
Of nou ja het maakt een hoop herrie op hoge snelheden.
Het is niet echt een lucht stroom die mijn hoofd doet bewegen en die herrie komt vast door mijn helm denk ik dan.
@Jeanke117 ik heb gewoon een orginele GoPro plakker op mijn helm, die blijft echt wel zitten.
Tot ver in de illegale snelheden.
Je nek heeft het al lang op gegeven voor die tijd.
Trekt namelijk best aan je nek met een GoPro aan 1 zijde van je helm. Dat voel je erg goed op hogere snelheden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vandaag voor het eerst weer zonder bagage gereden. De eerste bocht schrok ik van mezelf. Het ding valt nu zo makkelijk de bocht in dat ik bij de eerste haakse rechtsaf moest corrigeren om niet op de stoep rechts uit te komen. Echt een heel rare gewaarwording.
3M plakkers: het oppervlak goed ontvetten, en de plakker moet niet te oud zijn. Als die al een jaartje of zo in de kast ligt, een nieuwe halen. Maar dan krijg je die ook niet zo maar meer los.
Die vragen onderweg hoe het met je gaat?ToolkiT schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:55:
Deze heeft cruise control en geïnteresseerde heated grips.. ideaal voor touring dus
Mooi ding! Scheelt dat nou veel in zithouding? Vond de V85TT best mini voor een adventure.
In iedergeval een stuk kleiner dan m'n Norden waarbij @R0y. bijna uit z'n broek scheurde met afstappen
Awesome
Ik kwam recent op YT een vlogger tegen die een Insta Go 2 gebruikt. Super klein dingetje die je met een magneet in een bracket hangt.Osiris schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:12:
@kneusteun Maar dan beweegt de camera niet mee met waar je naar kijkt, zou ik zelf een groot nadeel vinden.
lol.. 3x raden op welk device ik dat tikte..A13X schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:46:
[...]
Die vragen onderweg hoe het met je gaat?![]()
Mooi ding! Scheelt dat nou veel in zithouding? Vond de V85TT best mini voor een adventure.
In iedergeval een stuk kleiner dan m'n Norden waarbij @R0y. bijna uit z'n broek scheurde met afstappen
Geintergreerde dus.. je kan op dashboard zien welke stand ze staan en er zit maar 1 knopje op daarom.
De V85TT zit een stuk ruimer dan de V7.. maar het blijft een italiaanse fiets natuurlijk.. gelukkig ben ik voor NL begrippen gemiddeld formaat (voor UK begrippen ben ik lang en voor italiaanse begrippen al helemaal
Beetje puzzelen om de oude uitlaat er af te krijgen:
Blijkt dat de klemring er via de bovenkant af moet in plaats van dat ik hem door het gat naar beneden moet zien te wurmen (wat me dus uiteraard niet lukte).
Het achterste deel proefpassen
Zoals je ziet was de uitlaat verre van fris. Dus werd het hoog tijd om eens met staalwol en citroen schuur spul aan de gang te gaan
Toch wel een dik gezicht van die slashcuts (owjah, de tankpad er ook maar weer eens opgezet)
Nu draag ik een Pando Moto legging, een spijkerbroek en een Dainese Racing 3 motorjas. Die combi is toch wat fris bij 14/15 graden.
Ben 2.00m, dus niet elke jas/broek past mij. Wie heeft er tips?
Tegenwoordig een heel bmw paceguard pak en thermokleding met een dunne fleece trui. Daar overheen mijn electrische vest-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:06:
Welke kleding draagt de naked-bike rijder bij dit weer? Ben van plan om de komende maand te rijden (mits lekker zonnetje), bij een min. temp van 10 graden. Ben normaal een mooi weer rijder (20+ graden) zeg maar.
Nu draag ik een Pando Moto legging, een spijkerbroek en een Dainese Racing 3 motorjas. Die combi is toch wat fris bij 14/15 graden.
Doe ik eigenlijk al jaren zo, vorig jaar in de Vogezen met 0° wegrijden was goed maar tot 15° is het heerlijk dat je het electrische vest kan reguleren van zachtjes sudderen tot well-done.
Ik draag nog steeds mijn jeans, maar dan met een thermo legging er onder, zelfde geld voor mijn jas, daar draag ik ook thermo kleding onder. Pas als het echt koud word, schakel ik over naar winterkleding…-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:06:
Welke kleding draagt de naked-bike rijder bij dit weer? Ben van plan om de komende maand te rijden (mits lekker zonnetje), bij een min. temp van 10 graden. Ben normaal een mooi weer rijder (20+ graden) zeg maar.
Merino wolle onderlaag.. bike jeans, t-shirt wollen trui, leren jack..-Muncky- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:06:
En in mijn panniers zit een electrisch gilet voor als het echt koud word, maar gebruik die niet zoveel eigenlijk..
En regenpak als het nat en/of winderig is.. als je de windchill wegneemt scheelt het een hoop in de kou..
Vroeger reed ik hele jaar door woon-werk (record was -5) en had een laminated goretex pak aan met mijn werkkleding eronder..
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Verwijderd
Voorheen had ik een gelamineerd pak, maar ook dat slijt natuurlijk. Dus daar ben ik vanaf gestapt.
Ga vooral naar een winkel met veel keuze, kijk ook naar de protectie, en pas ook in de houding waarop je op de motor zit. Meestal staat er wel een motor waarmee je kunt proefzitten.
Ik heb de Rev it Neptune 2 set (Jas en Broek). Hiervoor gekozen omdat als het warmer wordt, het ook makkelijk is om de goretex laag eruit te halen en alle ritsen open te gooien.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:25:
Maar welk type hebben jullie dan precies? Ben toevallig zelf ook aan het kijken aangezien ik bijna op moet voor AVd(verplaatst van eind december naar eind november gelukkig). Wil sowieso textiel, maar voor de rest weinig idee.
Naar de Spaanse Pyreneeën om daar een week offroad te gaan rijden.
Dit keer eens anders dan anders: met een organisatie.
All-inclusive: begeleiding en instructies onderweg, routes, motor transport, vluchten, hotels, transport van je bagage naar de volgende hotels, alle maaltijden, drinken overdag en tijdens de maaltijden, enz.
Moet alleen nog even bij komen van de prijs...
Misschien dat ik dan ga boeken..
Mag hopen dat het wel inclusief stokbrood met Nutella is hè?Bommes schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:08:
Alweer plannen aan het maken voor de motor trip volgend jaar.
All-inclusive: begeleiding en instructies onderweg, routes, motor transport, vluchten, hotels, transport van je bagage naar de volgende hotels, alle maaltijden, drinken overdag en tijdens de maaltijden, enz.
Moet alleen nog even bij komen van de prijs...![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Standaard ben ik nogal een koukleum maar aangezien ik initieel maar 40 min over de snelweg hoefde ging dat prima zonder kou lijden. De rest van de dag was binnenweggetjes, dus weinig afkoeling door rijwind en de temperatuur ging omhoog. In de bossen was het wel een beetje fris maar niet ernstig.
Veel snelweg rijden is wel verkoelend te noemen, mist en/of andere vochtige situaties maken ook dat je heel snel afkoelt dus dat moet je in je overweging meenemen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik kan alleen maar adviseren om gewoon in een grote zaak veel te gaan passen (en proefzitten op een motor met kleding aan). Verder is het heel afhankelijk van wat je belangrijk vindt en wanneer je rijdt. Ga je het hele jaar door rijden, door weer en wind (en vooral ook regen), investeer in Goretex. Ik heb een textiele jas uit de budgetbak gevist voor 100 euro, maar als het echt koud wordt is hij eigenlijk nog iets te dun. Als ik weer eens geld over heb investeer ik ook liever in een goed Goretex pak. Ik zou nu gaan voor iets met meerdere lagen en met meer ventilatieopties, om toch meer het jaar rond te kunnen blijven rijden.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:25:
Maar welk type hebben jullie dan precies? Ben toevallig zelf ook aan het kijken aangezien ik bijna op moet voor AVd(verplaatst van eind december naar eind november gelukkig). Wil sowieso textiel, maar voor de rest weinig idee.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
https://www.bikeroutfit.n...ektor-v2-tech-hoodie.html
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dit.geert_s schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
Ik kan alleen maar adviseren om gewoon in een grote zaak veel te gaan passen (en proefzitten op een motor met kleding aan). Verder is het heel afhankelijk van wat je belangrijk vindt en wanneer je rijdt. Ga je het hele jaar door rijden, door weer en wind (en vooral ook regen), investeer in Goretex. Ik heb een textiele jas uit de budgetbak gevist voor 100 euro, maar als het echt koud wordt is hij eigenlijk nog iets te dun. Als ik weer eens geld over heb investeer ik ook liever in een goed Goretex pak. Ik zou nu gaan voor iets met meerdere lagen en met meer ventilatieopties, om toch meer het jaar rond te kunnen blijven rijden.
Ik rij wel het hele jaar door, maar ik doe er geen woon-werk mee. Ik kan de motor dus gerust laten staan omdat mijn primaire vervoer gewoon de auto is. Dáárom heb ik geen goretex pak meer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PXblx2NWHSwftNz7nx3qwVFJ.png?f=user_large)
https://www.abrfestival.com/
Hebben mensen interesse in een adventure bike festival weekend?
Leuke spreker: https://www.abrfestival.com/speakers/ (oa RYAN F9)
Dat klinkt heel gaaf! En heel prijzigBommes schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:08:
Ik ga aankomend jaar ook maar eens echt een Europa trip met de motor plannen. Niet zo ruig offroad, maar wel iets voor de lol. Ik wou het afgelopen jaar al doen, maar kwam (uiteraard) weer niks van ivm werk. Aankomend jaar moet het gewoon van mezelf
Spaanse Pyreneeën zijn super.. ik heb alleen on-road daar gedaan maar was absoluut de moeite waard..Bommes schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:08:
ditto met de Picos..
Daar kan ik, als ik het zelf regel heeeel lang en tof van op vakantie.
Maar goed, de meeste georganiseerde reizen in deze doelgroep vind ik behoorlijk prijzig.
En nu zit er ook nog eens motor transport en de vliegreis bij in.
Mogelijk ga ik!ToolkiT schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
https://www.abrfestival.com/
Hebben mensen interesse in een adventure bike festival weekend?
Leuke spreker: https://www.abrfestival.com/speakers/ (oa RYAN F9)
Heeft alleen standaard een accuduur van maar een half uurtje als ik nieuws: Insta360 brengt GO 2-actiecamera van 27 gram uit voor 320 euro moet geloven.nldls schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:19:
[...]
Ik kwam recent op YT een vlogger tegen die een Insta Go 2 gebruikt. Super klein dingetje die je met een magneet in een bracket hangt.
Tja, wat verwacht men dan ook van 27 gram. Anderhalve knoopcel past erin 😅Osiris schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:13:
[...]
Heeft alleen standaard een accuduur van maar een half uurtje als ik nieuws: Insta360 brengt GO 2-actiecamera van 27 gram uit voor 320 euro moet geloven.
Is inderdaad natuurlijk te verwachten, maar daarmee ook niet zo praktisch. Tenzij je 'em met bijv. USB on the go kunt voeden ofzo. Maar dat gaat denk ik ook niet, aangezien 'ie een inductief oplaad-systeem via een houdertje heeft... Of je moet die complete houder wellicht moeten monteren, maar dan raak je het praktische van het kleine formaat weer kwijtSource90 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:31:
[...]
Tja, wat verwacht men dan ook van 27 gram. Anderhalve knoopcel past erin 😅
[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 10-10-2022 21:44 ]
GoPro lijkt me toch een stuk efficiënter.
ik heb de oude neptune en toevallig aan het kijken voor iets nieuws (jas is 6 jaar oud en begint door te lekkennldls schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:40:
[...]
Ik heb de Rev it Neptune 2 set (Jas en Broek). Hiervoor gekozen omdat als het warmer wordt, het ook makkelijk is om de goretex laag eruit te halen en alle ritsen open te gooien.
Mijn overweging:
Revit Neptune 2: mogelijk
Revit Defender: geen wintervoering, valt dus af.
Revit Trench: gelamineerd, geen wintervoering, valt dus af
Revit Poseidon 2: gelamineerd, duur!
Grote kans dat ik toch voor Neptune 2 ga en niet voor gelamineerd is dat je 's zomers met gelamineerd waarschijnlijk dood gaat bij 30-35 graden.. en je er niets aan kan doen, anders dan doorwaai jas kopen (dus 150-250€ extra bovenop de 840€ voor enkel de jas?) Grootste nadeel is dat ik in de bergen af en toe slecht weer ervaring heb en dan wil je wel een volledige waterdichte comfortabele jas en niet een doorwaai jas. En op motorvakantie met 2 jassen gaat niet gebeuren.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik ben door een aanrijding van de Neptune 1 naar de Neptune 2 gegaan, en die is wel wat verbeterd op plaatsen.Lord_T schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:40:
[...]
ik heb de oude neptune en toevallig aan het kijken voor iets nieuws (jas is 6 jaar oud en begint door te lekken). Bikeroutfit adviseert om de jas te wassen met speciaal spul, maar het is de inwendige goretex laag vrees ik en van de buitenlaag is de mesh voering beetje kapot.
Mijn overweging:
Revit Neptune 2: mogelijk
Revit Defender: geen wintervoering, valt dus af.
Revit Trench: gelamineerd, geen wintervoering, valt dus af
Revit Poseidon 2: gelamineerd, duur!
Grote kans dat ik toch voor Neptune 2 ga en niet voor gelamineerd is dat je 's zomers met gelamineerd waarschijnlijk dood gaat bij 30-35 graden.. en je er niets aan kan doen, anders dan doorwaai jas kopen (dus 150-250€ extra bovenop de 840€ voor enkel de jas?) Grootste nadeel is dat ik in de bergen af en toe slecht weer ervaring heb en dan wil je wel een volledige waterdichte comfortabele jas en niet een doorwaai jas. En op motorvakantie met 2 jassen gaat niet gebeuren.
Zoals nu heeft ie van de ventilatieflappen die je open kan zetten. De goretex binnenjas vind ik
ook wat beter afgewerkt qua sluiting.
Overigens moet je inderdaad de goretex binnenjas echt wel 2 á 3 keer per jaar wassen.
Ik deed dat zelf gewoon met Nikwax Techwash en Nikwax TX-Direct. Dat is een 2 stappen ding.
De eerste reinigt en de 2de zorgt voor de waterafstotende werking. Ook de buitenjas kan daar mee gewassen worden.
Als je de goretex binnenjas niet wast kunnen die porien verstopt raken met vuil, en dat vuil kan ook water door de porien heen trekken waardoor je dan een vochtig gevoel krijgt. Ook is de ademende werking een stuk minder als hij vuil is waardoor je ook een klam gevoel kan krijgen als je hem aanhebt.
@Lord_T je kunt bij de Neptune de Gore tex laag ook makkelijk meenemen als je op vakantie gaat, heb je geen tweede jas nodig, als het weer slecht aangeeft hang je die laag erin, anders zonder. Ik doe die laag ook wel aan als het wat frisser gaat worden en rits hem dan niet in, maar doe hem los aan en daar over de jas.
Overigens wordt 5 graden 's ochtend wel fris. Tijd voor de dikke handschoenen. Handjes waren toch wel wat koud vanmorgen.
Dit topic is gesloten.
![]()
/f/image/H4Qv98pru7jZnYZQ30NAtgYs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E3YP4UIWOBRrb9E5oMWX7p0M.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/33IMk1eiFLsAX1lfFJN3uKuJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/B40z1sDlFkWwOyx4gyqGZsId.png?f=fotoalbum_large)