Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 436 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.575 views

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Joris748 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Vroeger toen 125 pk al veel was, kon je je met veel legalere snelheden al uitleven. Met die 200+ pk pakhuizen is het inderdaad een zinloze exercitie om echt lekker op de openbare weg te rijden. Leuk om te posen.

Ik heb de meeste lol gehad met een motor met 95 pk.
Ik merk dat de VFR eigenlijk al teveel vermogen heeft om ‘legaal’ lol te hebben… daarom ben ik ook zo blij met de Yamaha, want daarmee heb ik hier stiekem zeker zo veel lol, zonder constant op je hoede te wezen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Vroeger toen 125 pk al veel was, kon je je met veel legalere snelheden al uitleven. Met die 200+ pk pakhuizen is het inderdaad een zinloze exercitie om echt lekker op de openbare weg te rijden. Leuk om te posen.

'Vroeger' kocht ik om de twee jaar een gloedje nieuwe machine waarbij ik de 'oude' weer inruilde. Deze MT10 is de éérste MT10 ooit welke aan een particulier geleverd is zonder daarbij bij persdagen en/of demo's gebruikt te zijn en heeft gelukkig (helaas?) daarbij ook nog wat specificaties welke buiten de later geleverde modellen vallen (waardoor dat het brandstofverbruik ook wat hoger uit valt dan bij de later geleverde machientjes) 8)

In 2018 had deze er dus eigenlijk weer uit gemoeten maar.... Ik heb er toen in 2019 een XTZ690 (= T7) langs gezet met een 'whopping' 75PK. Dat machientje levert vaak nog veel sneller een brede grijns op m'n gezicht op als ik er mee aan het rijden ga, waarbij ik met m'n MT10 eigenlijk altijd al ver in 't illegale en niet getolereerde weggedrag moet zitten om dat effect te kunnen krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:20

botoo

💀 too old to die young

@mphilipp we moeten eens samen een blokje om, dan kunnen we zien of we nu zeikerds zijn of aso met een blerpijp, is onze discussie iig afgesloten. Zomaar kans dat we een andere kijk op de discussie krijgen 🙂.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
22pk.. O+
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1664725590-600-x-400px-1600_GM92377.JPG
Nergens zo veel smiles per miles als op mijn Vespa.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1664725785-600-x-450px-IMG_20170808_093539.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Komt ie:

Ten 1e: Iedereen heeft gelijk..... de één wat meer dan de ander, maar dat is muggeziften.

OK, WAAROM GEKOCHT?

Wilde altijd al slash cuts voor de chopper, vooral voor de looks, maar de cobra's etc gaan zomaar 500-800 euri kosten en deze kon ik voor 150 euri scoren, splinter hageltje nieuw tweedehandsje. (TubeX, zegt iemand dat toevallig wat? Nooit van gehoord.)

Ik kocht ze vooral voor de looks, en de originele uitlaten zijn gewoon een aanfluiting qua geluid voor een 1100cc V-twin, man het leek wel een naaimachine, en dan kan ik beter een 4 cylinder in lijn kopen. Period. Ik had de dempers al eens uitgeboord, en dat scheelt wel wat, maar ze waren al wat aan de verouderde kant, krasjes, roest etc, er moest dus iets nieuws komen.

WAT VIND IK ER NU ZELF VAN?

Initieel supergaaf (mag je dat nog zeggen? Ik ben niet meer zo bij wat dat betreft), maar de critici hebben wel gelijk vwb het geluidsniveau, deze zijn te luid. Vandaar dat ik nog aan het kijken ben hoe ik 't kan dempen, met behoud van de mooie donkere roffel, vooral het snerpende hoge en harde geluid bij het opentrekken vh gas is teveel van het "goede".

Maar bij normaal rijgedrag en niet al teveel toeren zullen deze pijpjes zich echt niet misdragen, vraag maar eens aan @s006110 die heeft de hele tijd achter en voor me gereden.

@mphilipp Je hebt gelijk, met een dergelijke setup ga je idd sneller de rebel uithangen, en daarmee doe je meer kwaad dan goed. Volledig mee eens. Daarom wil ik dus ook zien hoe ik één en ander kan dempen tot een acceptabel niveau, what ever that is. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik véél meer thumbs up gekregen heb dan boze blikken, maar misschien heb ik niet goed opgelet.... En, mag ik vragen @mphilipp wat jij zelf rijdt?

En voor degene(n) die mijn Virago te lelijk vinden om ook maar ergens te mogen rijden (of ik heb 't verkeerd begrepen, in dat geval "my bad") heb ik maar één respons. BOEIEN.

Ergo, ik kan wel wat tips gebruiken voor het dempen van het hogere snerpende geluid. Gooi ze deze kant maar op.

@Skamba Volledig te begrijpen, ik zou daar ook de P over inhebben, ik heb nog nooit zulke luide uitlaten gehad (misschien de R6 en de Monster.... crap, is er spraken een patroon??), en ik wilde eigenlijk een mooie (wel iets luidere) roffel, maar deze zijn idd te luid. Dijkjes rijden zijn trouwens niet mijn favoriete bezigheid, ik rijd ze wel eens, maar ik rijd liever wat ruimere wegen als provinciale en rijkswegen. Lekker cruisen.

Zoals je ziet, zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel ideeën. Mijn motto is, blijf kritisch, daar is niks mis mee, maar probeer verdraagzaam te zijn, en gun je medemotorist ook een beetje (gedempte) rebelsheid, ik ben heel mijn leven braaf geweest, die ene parkeerboete daargelaten (oh en een keer voor kleven, een rood lichtje en een kleine snelheidsovertreding). Mag ik ook een keer?

PIECE |:(

PEACE *O*

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb het net nog even nagekeken, mijn huidige motor mag 95 dB(A) bij 2625 rpm, da's dus legaal maar ik denk niet dat veel buren/dijkbewoners/etc, bijzonder blij zouden zijn als ik in z'n twee met 2650 rpm langs kom ploffen. Vandaar dat ik betoog dat veel overlast door een losse rechterpols komt.

Ooit een bewoner van één van de mooiste plekjes in Muiderberg gesproken, hij woonde aan het strand en kon me vertellen dat hij in de zomermaanden gek werd van de toeristen. Altijd files in de straat, zijn inrit steevast geblokkeerd en lawaaifeestjes tot in de late uurtjes.
Helaas was dat de prijs van wonen op een mooie plek in een drukbevolkt land.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• s006110
dirkhimself schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:00:
[...]
….

En voor degene(n) die mijn Virago te lelijk vinden om ook maar ergens te mogen rijden (of ik heb 't verkeerd begrepen, in dat geval "my bad") heb ik maar één respons. BOEIEN.)
Volgens mij was er commentaar op de herrie, en niet op het uiterlijk 🤨

Ik heb er inderdaad een eind achteraan gereden, en dat is goed te doen (ik had mijn oordoppen niet in). Alleen met vol gas wegtrekken vanuit stilstand is het wel een flink volume 🤣🤣🤣

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@dirkhimself Dat hoge snerpgeluid komt vaak juist door dempers die de doorlaat te veel verkleinen, haal er eens uit wat er in zit en probeer het eens. Je kan ook eens bij Taco-motos.eu gaan praten, die heeft bergen universele db killers.
Mijn schoonzoon had V&H shortshots, visueel prachtige uitlaat maar geluid was, ondanks/dankzij, de stilste dempers niet om aan te horen, ook zo'n typisch schel getetter en bepaald niet stil. Zonder die dempers was het geluid ook (te) luid maar veel donkerder, imho mooier en zeker niet luider dan met db killers.

Zelf was ik vanmiddag ook bij Taco om te kijken wat de mogelijkheden waren voor mijn machine, helaas zit er al een dikke demper in dus dat wordt puzzelen voor een andere demper want deze is mij te luid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• s006110
botoo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:16:
@dirkhimself Dat hoge snerpgeluid komt vaak juist door dempers die de doorlaat te veel verkleinen, haal er eens uit wat er in zit en probeer het eens. Je kan ook eens bij Taco-motos.eu gaan praten, die heeft bergen universele db killers.
Mijn schoonzoon had V&H shortshots, visueel prachtige uitlaat maar geluid was, ondanks/dankzij, de stilste dempers niet om aan te horen, ook zo'n typisch schel getetter en bepaald niet stil. Zonder die dempers was het geluid ook (te) luid maar veel donkerder, imho mooier en zeker niet luider dan met db killers.

Zelf was ik vanmiddag ook bij Taco om te kijken wat de mogelijkheden waren voor mijn machine, helaas zit er al een dikke demper in dus dat wordt puzzelen voor een andere demper want deze is mij te luid.
Ik heb zojuist even gekeken, en er valt niet veel uit te halen. De diameter van deze uitlaten zijn (op het laatste gedeelte) wel een stuk kleiner dan de originele. Daardoor klinkt de mijne ook een stuk “donkerder”. Heb Dirk ook al geadviseerd om een paar universele db killers er in te zetten.

• dirkhimself
s006110 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Volgens mij was er commentaar op de herrie, en niet op het uiterlijk 🤨

Ik heb er inderdaad een eind achteraan gereden, en dat is goed te doen (ik had mijn oordoppen niet in). Alleen met vol gas wegtrekken vanuit stilstand is het wel een flink volume 🤣🤣🤣
Zie je wel, weer niet goed gelezen. Ik heb natuurlijk de bokkepruik nog op van vanmiddag (F1).....
botoo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:16:

Er zit idd een verkleining in de uitlaat, hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brueGY17u8bhRStnChFGpl7WXhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HG8NYEyey2GPgnwGAjhp787Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c0rbesMlG5KA2tRenk5yCo6zGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c6iInA6eH6fYVJJRCll9iExq.png?f=fotoalbum_large

Is dat wat je bedoelt? Dat wordt lastig verwijderen, vastgelast op één punt....

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@dirkhimself lijkt mij idd de db killer wat ik bedoel.

soundcheck van mijn geluid zo kan je mi wel over dijkjes en door woonwijken rijden ook al moest ik hier vanwege het extra gewicht wat meer gas geven dan normaal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16

mphilipp

Romanes eunt domus

[quote]dirkhimself schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:00:
[...]
Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik véél meer thumbs up gekregen heb dan boze blikken, maar misschien heb ik niet goed opgelet.... En, mag ik vragen @mphilipp wat jij zelf rijdt?
Duimpjes zeggen mij niet zoveel. Het gaat mij erom dat je met die herrie uitlaten jouw hobby aan anderen opdringt die daar niet op zitten te wachten en zich ergeren aan het geluid. Nou weet ik dat er heel veel mensen al gauw geïrriteerd raken door een geluidje, maar uitlaatgeluid ís ook gewoon niet leuk als je in de tuin van je dijkwoning aan het genieten bent van het mooie weer. Maar zelfs bij mij, in Rotterdam Zuid zijn er een aantal idioten die het leuk vinden om hun Busa met verlengde achterbrug in de begrenzer te trekken bij het stoplicht hier. Het galmt zo lekker tussen de Maassilo en onze flat; ik denk dat ze het daarom doen. Maar ik hoor het dus knoerdhard op de 20ste verdieping. Ok, moet ik maar niet in de grote stad gaan wonen. Het is ook niet de hele dag door, en we hebben net zoveel last van racende auto's en die mafklappers op MP3tjes met Akra's.
Ik denk dat de mensen die aan een dijk wonen er veel meer last van hebben omdat die op mooie dagen honderden motoren langs krijgen.

Dat uitlaatgeluid is prachtig hoor, begrijp mij niet verkeerd. Maar tegelijkertijd is het ook nogal aso om het aan mensen op te dringen. Ik woon in een grote stad, aan een druk kruispunt, dus het is hier nooit stil (letterlijk!). Ik lig ook niet wakker 's-nachts van de herrie. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de mensen aan zo'n dijk er echt wel een beetje genoeg van hebben.

Ik rij momenteel zelf een BMW K1600. Die kan geloof ik ook aardig blèren als ik 'm doortrek. Dat doe ik vrijwel nooit. Ja, soms op de snelweg, dan kan je ook nog een beetje doorgaan op een veilige manier. In de stad moet je al zo snel weer van het gas, dus dat heeft geen nut. En ik ben geen stoplichtscheurder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:45:
@mphilipp we moeten eens samen een blokje om, dan kunnen we zien of we nu zeikerds zijn of aso met een blerpijp, is onze discussie iig afgesloten. Zomaar kans dat we een andere kijk op de discussie krijgen 🙂.
Wie zei nou zelf dat de uitlaat te luidruchtig was? Ik heb er niet naar geluisterd, maar ik ben uitgegaan wat er over verklaard is. Dus ja....als je eerst roept dat de uitlaat waarschijnlijk wel te luidruchtig is, en dat de mensen die erover klagen zeikerds zijn...wat verwacht je dan van mij? Ik hoef er niet naar te luisteren. Wat ik gezegd heb, blijft staan: iedereen die een te luide uitlaat heeft, weet dat best. We zijn geen kleine kinderen. Dus wie de schoen past, trekt 'm aan. Heel in het kort is mijn boodschap: verpest aub niet onze hobby door overmatig herrie te produceren. In mijn ogen/oren is het ook nergens voor nodig. Tenminste....ik krijg de voldoening/plezier van het motorrijden niet uit het geluid van de uiltaat. Maar misschien ben ik daar weer apart in :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dirkhimself
mphilipp schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:08:
[quote]dirkhimself schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ik rij momenteel zelf een BMW K1600. Die kan geloof ik ook aardig blèren als ik 'm doortrek. Dat doe ik vrijwel nooit. Ja, soms op de snelweg, dan kan je ook nog een beetje doorgaan op een veilige manier. In de stad moet je al zo snel weer van het gas, dus dat heeft geen nut. En ik ben geen stoplichtscheurder.
Nogmaals je hebt een punt hoor, maar het is al genoemd, we leven in een heel klein land en zitten elkaar al gauw op de zenuwen, ik zie het elke dag in het verkeer als chauffeur, elke dag weer snijden auto's je af en moet je in de remmen met tig-ton aan je kont omdat iemand nog even snel je voorbij moet om de afrit te halen. En geluidsoverlast is ook een ding als je zoals wij in een flatje wonen, dus ik snap het helemaal. Ik hoop de "herrie" te kunnen inperken, maar op een elektrobike wil ik niet door het leven.

Een BMW man dus! Wauw, K1600, een echte km vreter, net als mijn R1200RT, lekker hoor. Het is een genot om ermee door te rijden en wat een comfort, ik ken de K1600 alleen van op een afstandje, nooit op gereden, want ik vrees dat ie voor mij te groot en te snel zal zijn.

Anyway, happy rolling!

• dirkhimself
botoo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:09:
@dirkhimself lijkt mij idd de db killer wat ik bedoel.

soundcheck van mijn geluid zo kan je mi wel over dijkjes en door woonwijken rijden ook al moest ik hier vanwege het extra gewicht wat meer gas geven dan normaal.
Als we die las weg kunnen krijgen komt ie wel los, maar ja, hoe?

En vwb je video, als je niet gaat staan revven in de straat, zul je hier weinig tegenstand mee krijgen, zo'n geluid mag die van mij ook wel maken....

Tips om die binnen demper te verwijderen? (om het hoge gesbnerp weg te krijgen)

• Bommes
Hoe minder broaaab hoe minder aandacht, hoe hoe losser het gas kan >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 02-10-2022 22:07 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mphilipp schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:14:
[...]
Wie zei nou zelf dat de uitlaat te luidruchtig was? Ik heb er niet naar geluisterd, maar ik ben uitgegaan wat er over verklaard is. Dus ja....als je eerst roept dat de uitlaat waarschijnlijk wel te luidruchtig is, en dat de mensen die erover klagen zeikerds zijn...wat verwacht je dan van mij? Ik hoef er niet naar te luisteren. Wat ik gezegd heb, blijft staan: iedereen die een te luide uitlaat heeft, weet dat best. We zijn geen kleine kinderen. Dus wie de schoen past, trekt 'm aan.
Ik bedoelde ei'k meer dat er verschillende 'shades of grey' zijn met mijn uitnodiging om eens samen een blokje om te gaan en het alles over één kam scheren niet juist is. Aso's zijn aso's, aso's met open pijpen laten dat graag horen met de bijbehorende overlast van dien. Luidruchtige pijpen zelf zijn niet automagisch aso's dus moet je die dan ook niet over diezelfde kam scheren als de overlastplegers. Met een behouden rechterpols kan je anderen een hoop overlast besparen, en dat is, onverkort een (te) luide pijp, exact wat ik duidelijk probeerde te maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:50:
Hooligan!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
@botoo dat valt best mee.
Ik houd wel van door rijden dat klopt wel.
Daarom, hoe minder ik opval hoe beter.
Dat is wat ik in de afgelopen jaren wel geleerd heb.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:50:
Amateur.

Ik doe 0% broap, 100% aandacht.

101% hardcore terras poser 8) (en 100km per jaar benzine ververs rijder ;) @noes )

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
Vrijdag schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:46:
[...]

Amateur.

Ik doe 0% broap, 100% aandacht.

101% hardcore terras poser 8) (en 100km per jaar benzine ververs rijder ;) @noes )
Wit leren pak, spiegelvizier, met een handje in de zij langs de boulevard op je 1000cc supersport met schaamranden van 5cm!

Count me in d:)b

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FitTiv schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:48:
[...]

Wit leren pak, spiegelvizier, met een handje in de zij langs de boulevard op je 1000cc supersport met schaamranden van 5cm!

Posers United! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Yep, en dan uitspreken zoals Theo Maassen dat ooit deed (Mengvoeders United)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:52

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBTbpeMFvHP3WXaR6cVgH-7kaLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FyvdeFkU6nT8IioioTMcFLeD.png?f=fotoalbum_large

Okay mensen, zoek niet verder, dit is "the coolest motorcycle"

aldus MidJourney

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Zo, weekend Luxemburg weer gehad. :)

Had gisteren op de snelweg wel een raar probleem. Op weg naar huis rustig 130-140 km/u op de snelweg en om in te halen trek ik hem door tot 170 km/u. Pruttel, pruttel.... alsof de tank leeg is. Aan het gas draaien doet niets, terug schakelen ook niet. Het ging berg op, dus ik dacht aan de vlotter in de tank en of er nog benzine uit de tank kon. Als ik berg op of af rijd dan heb ik wel 1-2 streepjes verschil wat er nog aan benzine in de tank zit. Maar ik had nog 40-50% in de tank zitten.
Motor slaat zelfs af, dus ik laat hem op de vluchtstrook uitrollen. Great... nog 50 km naar huis te gaan.
Toen ik stil stond, de motor weer gestart en toen liep die weer als gewoon. Geen slag of stoot en ben ik de rest van de weg naar huis gereden: 130 gereden, heuveltjes op en af, maar hij gaf geen krimp. Doorgetrokken heb ik hem niet meer.

Verder was het weekend Luxemburg - behalve de regendag op zondag - erg leuk. Foto's, routes etc volgen.

/edit: verder nog mensen die in Luxemburg waren? Ik heb een aantal motorgroepen uit Nederland gespot.

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 04-10-2022 09:36 ]

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:19
@Jolke toevallig wel inderdaad....alleen op zondag verregend :)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-11 10:52
dirkhimself schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Een BMW man dus! Wauw, K1600, een echte km vreter, net als mijn R1200RT, lekker hoor. Het is een genot om ermee door te rijden en wat een comfort, ik ken de K1600 alleen van op een afstandje, nooit op gereden, want ik vrees dat ie voor mij te groot en te snel zal zijn.
Sinds ik BMW rij heb ik helemaal geen zin meer in rijden met open uitlaat. Word ik nu oud? :+

• UTwizard
  • Laatst online: 19-11 16:54
Jolke schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:36:
Had gisteren op de snelweg wel een raar probleem. Op weg naar huis rustig 130-140 km/u op de snelweg en om in te halen trek ik hem door tot 170 km/u. Pruttel, pruttel.... alsof de tank leeg is. Aan het gas draaien doet niets, terug schakelen ook niet. Het ging berg op, dus ik dacht aan de vlotter in de tank en of er nog benzine uit de tank kon. Als ik berg op of af rijd dan heb ik wel 1-2 streepjes verschil wat er nog aan benzine in de tank zit. Maar ik had nog 40-50% in de tank zitten.
Motor slaat zelfs af, dus ik laat hem op de vluchtstrook uitrollen. Great... nog 50 km naar huis te gaan.
Toen ik stil stond, de motor weer gestart en toen liep die weer als gewoon. Geen slag of stoot en ben ik de rest van de weg naar huis gereden: 130 gereden, heuveltjes op en af, maar hij gaf geen krimp. Doorgetrokken heb ik hem niet meer.
Iets soortgelijks heb ik weleens met mijn eerste ZX6R gehad. Bleek dat ze in de werkplaats bij het terugplaatsen van de tank niet goed hadden opgepast en de benzineleiding daardoor klem of geknikt onder de tank was komen te zitten.

• Jolke
Mafbal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:40:
@Jolke toevallig wel inderdaad....alleen op zondag verregend :)
Ja, zondag was wel heel bar. Ik heb geen meter gereden. Maandag met mooi weer weer terug gegaan. :)
Zat je tussen Harley rijders? Daar heb ik een groep op zondag zien rijden in Michelau.

Op zaterdag zag ik bij Liefrange een groep motoren staan, die allemaal vrolijk zwaaiden. Ik reed daarna met een grote glimlach verder. :)
UTwizard schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Iets soortgelijks heb ik weleens met mijn eerste ZX6R gehad. Bleek dat ze in de werkplaats bij het terugplaatsen van de tank niet goed hadden opgepast en de benzineleiding daardoor klem of geknikt onder de tank was komen te zitten.
Dan zou je het probleem toch altijd hebben, niet bij volgas.

• UTwizard
  • Laatst online: 19-11 16:54
Jolke schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Dan zou je het probleem toch altijd hebben, niet bij volgas.
Tot ~100 kmh had ik nergens last van, doordat ik bijna nooit op de snelweg kom met de motor is het me dus ook lange tijd niet opgevallen. Zodra ik dan de snelweg op ging en een tijd achter elkaar ~120 kmh reed of meer gas gaf om in te halen begon de motor ook steeds slechter te lopen. Zodra ie dan uitviel (want dat is toen meerdere keren gebeurd) en de motor 2 minuten had gestaan kon ik probleemloos weer starten en verder rijden. Buiten de snelweg om is het me nooit gebeurd en nadat ze de tank opnieuw hebben gemonteerd en de leidingen goed hebben gelegd was het op de snelweg ook opgelost.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:41
UTwizard schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Tot ~100 kmh had ik nergens last van, doordat ik bijna nooit op de snelweg kom met de motor is het me dus ook lange tijd niet opgevallen. Zodra ik dan de snelweg op ging en een tijd achter elkaar ~120 kmh reed of meer gas gaf om in te halen begon de motor ook steeds slechter te lopen. Zodra ie dan uitviel (want dat is toen meerdere keren gebeurd) en de motor 2 minuten had gestaan kon ik probleemloos weer starten en verder rijden. Buiten de snelweg om is het me nooit gebeurd en nadat ze de tank opnieuw hebben gemonteerd en de leidingen goed hebben gelegd was het op de snelweg ook opgelost.
Lijkt alsof de tank niet goed ontluchtte door een afgeknelde slang en daardoor vacuüm trok. Even laten staan, vacuüm weg ...

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
Willem30 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Sinds ik BMW rij heb ik helemaal geen zin meer in rijden met open uitlaat. Word ik nu oud? :+
Moderne BMW maken stiekem behoorlijk veel geluid in de hogere toeren ivm de sjoemelklep :p. Heb ook sinds ik BMW heb niet meer de noodzaak om een aftermarket uitlaat te installeren hierdoor.

• Mafbal
@Jolke nee allemaal GS-en en een Yamaha Super Tenere...
Wij zaten in de buurt van Vianden....
Donderdag heen, vrijdag fantastische route in Luxemburg, zaterdag mooie route door Duitsland en zondag (zeiknat) naar huis helaas.

zelfs zo laat in het seizoen nog top te rijden..... en op 4 dagen misschien 5 motoren gezien :)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
Jolke schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:36:
Zo, weekend Luxemburg weer gehad. :)

(...)
In een ver verleden heb ik een soortgelijk probleem gehad en dat was opgelost na het vervangen van de bobine :)

Afgelopen week heb ik een opfriscursus motorrijden (2 uur) gevolgd. Ik had ongeveer 8 jaar niet meer gereden en wil misschien binnenkort weer een motor kopen. Het kriebelt af en toe ;) De eerste paar honderd meter was erg wennen maar gaandeweg ging het steeds makkelijker. Uiteindelijk viel het me niet tegen maar ik was wel blij dat ik begeleiding kreeg. Ook nuttig om feedback te krijgen van een ervaren instructeur.
Nu kijken of ik ergens een leuke tweewieler op de kop kan tikken :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Herman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

In een ver verleden heb ik een soortgelijk probleem gehad en dat was opgelost na het vervangen van de bobine :)

Afgelopen week heb ik een opfriscursus motorrijden (2 uur) gevolgd. Ik had ongeveer 8 jaar niet meer gereden en wil misschien binnenkort weer een motor kopen. Het kriebelt af en toe ;) De eerste paar honderd meter was erg wennen maar gaandeweg ging het steeds makkelijker. Uiteindelijk viel het me niet tegen maar ik was wel blij dat ik begeleiding kreeg. Ook nuttig om feedback te krijgen van een ervaren instructeur.
Nu kijken of ik ergens een leuke tweewieler op de kop kan tikken :)
ik heb nog een moto Guzzi V7iii Rough in de aanbieding ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49

Herman

FP ProMod
ToolkiT schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Dank :)
Maar ik zoek meer iets in het spors/tour segment ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
FitTiv schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:48:
[...]

Ik heb: geen wit leren pak, wel een spiegelvizier, wel handje in de zij over de boulevard, wel een 1000cc supersport (echte mannen versie zonder enige elektronische hulpmiddelen, maar wel 200PK) en geen schaamranden >:)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:42
Mafbal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:06:
Donderdag heen, vrijdag fantastische route in Luxemburg, zaterdag mooie route door Duitsland en zondag (zeiknat) naar huis helaas.

zelfs zo laat in het seizoen nog top te rijden..... en op 4 dagen misschien 5 motoren gezien :)
In de herfst rijden is mooi!
Ja, er ligt wat meer troep op de weg, maar die herfstkleuren, die omhoog wervelende blaadjes achter je voorganger, die nevel in de dalen of over de velden 's morgens. Daar kan ik echt van genieten.

Alleen rekening houden met het feit dat je dagen wat korter zijn. 's Ochtends en 's avonds heb je eenmaal een laagstaande zon waar je last van hebt. En anders je tegenligger wel.

Dit zijn typische dagen om een thermoskan in de koffer te mikken, de Eifel of Luxemburg in te gaan, en daar te genieten van de rust. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
ToolkiT schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Oftewel.. V85 gekocht??

• FitTiv
  • Laatst online: 21:03
SniperGuy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb: geen wit leren pak, wel een spiegelvizier, wel handje in de zij over de boulevard, wel een 1000cc supersport (echte mannen versie zonder enige elektronische hulpmiddelen, maar wel 200PK) en geen schaamranden >:)
Afgekeurd }:O je moet op z'n minst schaamranden hebben.
Of heb je ze bijgevijld? Dan mag het weer wel :+
Deposit gedaan, zaterdag ophalen :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FitTiv schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Afgekeurd }:O je moet op z'n minst schaamranden hebben.
Of heb je ze bijgevijld? Dan mag het weer wel :+
Met een Edding bijkleuren 8)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Net een bijzonder interessante video bekeken over El Cheapo motorpakken. Aanleiding is een leren raceoverall die voor slechts GBP215 te koop stond op Amazon. De makers van deze video BikeSocial.co.uk maken meer interessante videos over motorkleding e.d. Ze zijn dan misschien wel gekoppeld aan een motorzaak in de UK, maar claimen volledig onafhankelijk te zijn en hebben ook een forum waar leden hun ervaringen delen met verschillende artikelen. En na eea op YT van hen te hebben bekeken durf ik het wel aan dat ze inderdaad goede info verstrekken en niet alleen maar popi jopie proberen te doen.

De video is erg interessant omdat ze niet zozeer dit pak gaan ontleden en testen, maar dat eigenlijk gebruiken om zeer uitgebreid uit te leggen hoe de wetgeving in de EU in elkaar zit vwb beschermende kleding, zoals motorkleding sinds een aantal jaren wordt genoemd. En die benaming is significant, want dat betekent dat ze aan eisen moet voldoen. De video duurt bijna een uur, maar zeker het begin is wat mij betreft het meest interessant. Als gast is er nl een meneer aanwezig die bedrijven begeleid in hun weg naar certificatie van bv zo'n motorpak en hij is bij de allereerste vergaderingen geweest om de standaard te bepalen (30 jaar geleden). Deze meneer weet dus waar ie over praat.

Om héél even terug te komen op dat El Cheapo pak. Je zou verwachten dat ze het tot brandhout verklaren, maar dat valt reuze mee. Het leer en de constructie van het pak zijn zonder meer goed en zouden misschien zelfs in aanmerking komen voor AAA certificatie. Echter, zij hebben niet het werk voor de leverancier gedaan (het pak heeft geen rating) maar een aantal tests gedaan om een indicatie te krijgen. Het leer is dus van goede kwaliteit en het is goed (3 voudig) gestikt. Wat echter een dikke fail was, waren de protectoren. De rugprotector was 0,0 waard. Gewoon een fake flapje met valse markeringen van een te oude standaard. Ik geloof dat alleen de knieprotectoren iets waard waren. Dus in principe zou je dit specifieke pak kunnen kopen en een setje nieuwe D3O protectoren kopen en dan zou je in principe een goed pak hebben. Ware het niet dat de mouwen te ruim waren bij de polsen. Op die manier kan het pak opstropen bij een val en je armen blootstellen aan het asfalt. Ik zag ook nog dat de elleboogprotector met het opstropen meeschoof naar boven. Daar gaat je elleboog.... :X
Erg jammer dat ze een in de basis goed pak niet laten testen en/of zich laten bijstaan door iemand die er verstand van heeft. Het zou zo'n pak niet heel erg veel duurder maken nl.

Maar zoals ik al zei is de video goed om ons te informeren over hoe eea in elkaar zit en het geeft ook aan waar je op zou moeten letten als je toch besluit om een budget pak aan te schaffen. Of om je daarvan te weerhouden omdat je hieruit kunt leren dat het best ingewikkeld is en het feit dat dit pak in de basis niet eens zo slecht was dat een ander budget pak wél goed is. Ali Expres biedt ook motorkleding aan, en ik zou eerlijk gezegd het risico niet durven nemen. Alleen kijken en voelen hoe iets gemaakt is, is niet voldoende. De testmeneer in de video zegt ook steeds dat testen de ultieme scheidsrechter is.

Dus wat mij betreft goed kijkvoer. Pak een zak chips en een biertje (melk mag ook) en kijk het eerste half uurtje. De rest is meer legal gedoe over de verantwoordelijkheid van Amazon etc. En check ook de rest van hun videos. Best goed spul.

• s006110
Herman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:31:
[...]

Dank :)
Maar ik zoek meer iets in het spors/tour segment ;)
Dan moet het een VFR 800 worden! Beste sport tourer die je maar kan vinden 😎

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
YouTube: New 2023 CB750 Hornet Launch Film

Ik vind hem er meteen al een beetje gedateerd uitzien...

Wel benieuwd of dit blok ook in de transalp komt.

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 05-10-2022 08:44 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij

Toevallig zaterdag eind van de middag in Cochem getankt? Dan ben je onze groep misschien tegen gekomen. Onze begeleider kwam daar ineens een oud instructeur van 'm tegen, en volgens mij was dat een groep met voornamelijk GS'en

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
kneusteun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:41:

Eens, en ligt het aan mij of vallen de prestaties voor een 755cc een beetje tegen?
Mijn 2009 CB600F had 102pk en 63,5Nm, deze heeft 90pk en 75Nm. Het is wel net iets meer dan de MT07, daar is het ze om te doen waarschijnlijk. Ik vind dat -ie qua styling ook iets teveel die kant op gaat.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
geert_s schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Eens, en ligt het aan mij of vallen de prestaties voor een 755cc een beetje tegen?
Mijn 2009 CB600F had 102pk en 63,5Nm, deze heeft 90pk en 75Nm. Het is wel net iets meer dan de MT07, daar is het ze om te doen waarschijnlijk. Ik vind dat -ie qua styling ook iets teveel die kant op gaat.
Denk dat het weer een typisch honda blok is, liever 100 jaar werking dan meer pk's.
En ja het uiterlijk is gewoon 100% honda in 2008 :X

• s006110

Beetje mixed feelings... beetje een KTM met een Honda logo. Ziet er op het eerste gezicht niet heel gek uit.
Maar wat ik niet begrijp is, dat ze ook al de CB650R hebben... Deze zou mijns inziens zo rond de 110pk moeten hebben om er echt uit te springen

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://nieuwsmotor.nl/images/motornieuws/2022/06_juni/2023-Honda_New_Hornet_design_concept.jpg
Naja het concept leek nog veel meer 790

Afbeeldingslocatie: https://nieuwsmotor.nl/images//motornieuws/2022/10_oktober/2023_Honda_CB750_Hornet//2022_Honda_CB750_Hornet_1.jpg
In geel is al iets minder gedateerd (lees ietsje minder)

[ Voor 38% gewijzigd door kneusteun op 05-10-2022 09:12 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:14
geert_s schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:02:
[...]

Tsja, het is niet meer een viercilinder en dat heb je over het algemeen met die twins. Meer koppel, minder PK. Denk dat het op zich wel een leuke fiets kan zijn hoor. Veel mensen zijn lyrisch over de MT07 en deze heeft een vergelijkbaar blok maar zit qua PK en NM tussen de MT07 en de MT09 in. Vind hem qua looks alleen wat minder maar dat is persoonlijk.

• ArjenIsM3
s006110 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:25:
[...]

Dan moet het een VFR 800 worden! Beste sport tourer die je maar kan vinden 😎
Als ze daar nou gewoon een nieuwe van zouden maken, en dan eentje die weer helemaal up to date is, dat zou toch fantastisch zijn..

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:39

Afgelopen weekend was inderdaad goed te doen.

Hoe ver ben je Duitsland ingereden?

Wij (maat van me en ikzelf) zaten vrijdag t/m zondag in Treis-Karden. Vrijdag vanaf Maastricht de snelweg af en via Zuid-Limburg en Eupen binnendoor naar de Eifel. Op de zaterdag veel gereden in de driehoek van de Moezel, Rijn en Hunsrück. Het begon die dag met regen, maar na het middaguur trok het helemaal open. Die zaterdag niet veel motorrijders gezien, maar diegene die we tegenkwamen zwaaiden allemaal enthousiast terug. Zo onderscheidt je de echte motorrijders van de mooi weer rijders natuurlijk :+

Op zondag binnendoor terug wel helemaal verregend op het eerste stuk. Zodra we Nordrhein-Westfalen inreden werd het droog.

Al met al een top weekend gehad. Was mijn eerste keer Eifel, maar hier ga ik zonder twijfel terugkomen.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

In de herfst rijden is mooi!
Ja, er ligt wat meer troep op de weg, maar die herfstkleuren, die omhoog wervelende blaadjes achter je voorganger, die nevel in de dalen of over de velden 's morgens. Daar kan ik echt van genieten.

Alleen rekening houden met het feit dat je dagen wat korter zijn. 's Ochtends en 's avonds heb je eenmaal een laagstaande zon waar je last van hebt. En anders je tegenligger wel.

Dit zijn typische dagen om een thermoskan in de koffer te mikken, de Eifel of Luxemburg in te gaan, en daar te genieten van de rust. :)
Amen, ik had het niet beter kunnen zeggen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hompu op 05-10-2022 09:19 ]

• Mafbal
BM schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Toevallig zaterdag eind van de middag in Cochem getankt? Dan ben je onze groep misschien tegen gekomen. Onze begeleider kwam daar ineens een oud instructeur van 'm tegen, en volgens mij was dat een groep met voornamelijk GS'en
wel in de buurt geweest maar niet getankt.
Overigens is bij ons groep 5 man dus dat valt reuze mee (en er zit zeker geen instructeur/oud instructeur bij :) )

• DrivinUCrazy

Ik zag dit inderdaad ook. En hoewel ik zelf laaiend enthousiast ben over de Hornet vanaf 2011 (PC41 is dat geloof ik), die ik zelf ook heb gehad, krijg ik dat gevoel hier niet bij. En ja, ik heb die zelf gehad, dus ik ben hier niet objectief in. ;)

Ik vond de styling van de 2011, dus nu 11 jaar geleden, al moderner dan van deze. Ik vraag me af of dat dan bewust is.
Dat je dan van een 4 cilinder blok naar een 2-cilinder blok gaat, en dat daar andere specs bij horen, dat snap ik nog wel. Maar het blok van die laatste serie Hornets, vanaf 2007, was gewoon een héél goed en bulletproof blok. Onderin de toeren goed beheersbaar, niet bokkerig, maar hoger in de toeren zat er echt wel genoeg leven in. De upgrade naar de 2011 versie was puur esthetisch, technisch was die hetzelfde.

Alleen de gecombineerde remmen waarbij de voetrem ook een remzuiger voor meenam was iets minder voor de langzame manouvres. :X
Ik denk wel dat deze populair kon gaan worden als lesmotortje. Ik heb het gevoel dat Yamaha met de MT-07 die rol van veel Honda's heeft overgenomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• s006110
ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Als ze daar nou gewoon een nieuwe van zouden maken, en dan eentje die weer helemaal up to date is, dat zou toch fantastisch zijn..
Amen!

De VFR1200F is inmiddels ook al weer een oude motor (al zou ik die stiekem best graag willen hebben)

Maar ik denk dat dit segment motorfietsen een beetje dood is gebloed, en dat men tegenwoordig liever een ADV fiets koopt. Heel veel keuze heb je niet meer als je een sportieve tourfiets als dit zoekt. Zover ik weet heb je Kawasaki, met de Ninja 1000 SX en Suzuki met de GSX-S1000GT. Heel misschien zou je de Ducati SuperSport nog in deze categorie kunnen rekenen...

• DrivinUCrazy
Vergeet de Yamaha Tracer 9GT niet en de Honda NT1100.

Ah wacht, verkeerd gelezen. Tegenwoordig vallen die wel in het 'sport'-tour segment, maar die zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met een VFR.

[ Voor 57% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-10-2022 09:43 ]

• ArjenIsM3
s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Amen!

De VFR1200F is inmiddels ook al weer een oude motor (al zou ik die stiekem best graag willen hebben)

Maar ik denk dat dit segment motorfietsen een beetje dood is gebloed, en dat men tegenwoordig liever een ADV fiets koopt. Heel veel keuze heb je niet meer als je een sportieve tourfiets als dit zoekt. Zover ik weet heb je Kawasaki, met de Ninja 1000 SX en Suzuki met de GSX-S1000GT. Heel misschien zou je de Ducati SuperSport nog in deze categorie kunnen rekenen...
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:42:
Klopt, helaas. Je hebt inderdaad ook de Tracer serie maar die zitten qua styling tussen een naked en een ADV in i.p.v. dat het een halve sportfiets is zoals de VFR800. Zelf ben ik (ik blijf het zeggen) erg benieuwd naar de Moto Guzzi V100 Mandello, wat ook een sportieve tourfiets moet zijn en die ik er in ieder geval fantastisch vind uitzien. Maar ook die is qua looks meer naked dan sport. Zie mezelf ook nog wel eens een proefritje maken op de laatste VFR800 (2014+). Die vind ik er erg mooi uitzien maar schijnt qua techniek wel redelijk gedateerd te zijn waardoor hij relatief zwaar is e.d.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:02

Rick-Jan

always connected

ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

[...]

Klopt, helaas. Je hebt inderdaad ook de Tracer serie maar die zitten qua styling tussen een naked en een ADV in i.p.v. dat het een halve sportfiets is zoals de VFR800. Zelf ben ik (ik blijf het zeggen) erg benieuwd naar de Moto Guzzi V100 Mandello, wat ook een sportieve tourfiets moet zijn en die ik er in ieder geval fantastisch vind uitzien. Maar ook die is qua looks meer naked dan sport. Zie mezelf ook nog wel eens een proefritje maken op de laatste VFR800 (2014+). Die vind ik er erg mooi uitzien maar schijnt qua techniek wel redelijk gedateerd te zijn waardoor hij relatief zwaar is e.d.
Toen ik op zoek was naar een sport toer fiets kwam ik bij de Z1000SX en laatste model VFR800 uit. De VFR is meer sport dan toer naar mijn mening. Sportievere houding, minder ruimte voor de passagier. Het geluid was wel echt fantastisch, dat mis ik nog steeds bij de Z1000SX. Ik vond m ook wel zwaarder sturen inderdaad, maar heb er maar 30min op gereden maar voor mij was de houding te ver voorover waardoor die eigenlijk snel afviel.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• s006110
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:42:

Ah wacht, verkeerd gelezen. Tegenwoordig vallen die wel in het 'sport'-tour segment, maar die zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met een VFR.
In die klasse heb je natuurlijk ook nog de KTM Superduke GT (welke ik best wel zou willen bezitten) Maar echte sport-toerers zoals de VFR is een uitstervend ras…

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
Sport Tour? BMW K1200S. :D

• s006110
Rick-Jan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Toen ik op zoek was naar een sport toer fiets kwam ik bij de Z1000SX en laatste model VFR800 uit. De VFR is meer sport dan toer naar mijn mening. Sportievere houding, minder ruimte voor de passagier. Het geluid was wel echt fantastisch, dat mis ik nog steeds bij de Z1000SX. Ik vond m ook wel zwaarder sturen inderdaad, maar heb er maar 30min op gereden maar voor mij was de houding te ver voorover waardoor die eigenlijk snel afviel.
De VFR is met de modellen na de 800 vtec wel achteruit gegaan… volgens puristen is de Vtec al geen ‘echte’ VFR meer, maar ik vind juiste het beetje onbenullige van de Vtec juist zijn charme hebben (lees grote grijns in mijn botsmuts als de Vtec zijn werk gaat doen).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wat een saaie en onopvallende motor is die nieuwe Hornet zeg :{ Echt nul uitstraling en het is een allegaartje qua onderdelen lijkt wel.

Zal ongetwijfeld prima rijden en heel goed zijn in heel veel dingen maar dit schreeuwt echt "lesmotor".

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 11:30
Ik heb gisteren het brandstoffilter van mijn BMW GS650 vervangen. Dat is natuurlijk niet zo spannend ware het niet dat het een filter met drukregelaar is welke vrij prijzig zijn (€130). Je vindt dus meerdere topics online met de vraag of er andere mogelijkheden zijn. Niet om nou op onderhoud te willen besparen maar dit wou ik wel even uitzoeken.

Via een Duits forum vond ik een topic waar iemand e.e.a. had uitgezocht en een filter van een Mercedes A klasse had gevonden die geschikt is. Het filter ADU172321 bevat ook een drukregelaar met dezelfde druk als het originele filter (3,5 bar) en kostte mij €20. Er zit alleen een extra uitgang op (CAN) die de originele niet heeft. Hoe dat verder werd opgelost was nergens te vinden vandaar dat ik het nu hier deel zodat iemand anders er nog wat aan kan hebben.

Die CAN uitgang (in het midden) heb ik afgedopt met een dop die op een inlaatrubber zit waarmee je de carburateurs kunt afstellen. Die moet dus wat druk kunnen hebben. De rest aansluiten spreekt voor zich. Je kunt eventueel nog nieuwe slangen ( 6 en 8mm) monteren. De originele beugel is te klein maar door de geringe ruimte gaat het met een tiewrap ook geen kant op Motor moest even doorstarten maar liep daarna goed en wellicht iets rustiger zelfs. Toen ik het oude filter los had zag ik een datum van 2010 staan, daar zullen aardig wat kilometers van de 56000 doorheen zijn gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlB2EZar7MP2wGLxOmhW-SaBZxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CbLKngFHdI6PigNX0ZWzl7t.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox: Didoekoe

• Hubert
  • Laatst online: 21:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ArjenIsM3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

of een bmw K1300S of K1200S. zijn ook nog steeds erg gewild. machtige machines ook. Heb zelf een 2005 K1200S gehad. pk's genoeg en een weg ligging waar je u tegen zegt.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• s006110
Hubert schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

of een bmw K1300S of K1200S. zijn ook nog steeds erg gewild. machtige machines ook. Heb zelf een 2005 K1200S gehad. pk's genoeg en een weg ligging waar je u tegen zegt.
He, die kende ik nog niet! Best een tof ding zo te zien!

• Jolke
Zoals beloofd een paar foto's. Het was een afwisselend weekend met veel zon èn veel regen. Gelukkig op aparte dagen, zodat ik toch nog een paar mooie rondjes kon rijden. In totaal 800 km gereden in 3 dagen.

Laatste foto is vanavond de veerpont van Wasserbillig naar Oberbillig. Weer eens wat anders dan via de brug de grens over. Wasserbillig zelf was een ramp, omdat alle Duitsers (op de nationale vrije dag, 3 oktober) naar Luxemburg komen om koffie, sigaretten en benzine te halen.

Zoals gewoonlijk digitale koekjes voor die alle foto's goed raden. :7

Als iemand nog een idee heeft... Jolke in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXyKHsAXy5MxlIXsroqjwOkqgC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ES4WoD09LbE7twGYP4eMbTMk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Raq8pKzlNTCGmtPbs21f0HdPapM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJxfIbr7KY0FqZDG9CpullHU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivnn0TAVmLCMzsBtKBWQXd4GB9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Vf0q4S7NCWJpjw1zI0MlLyW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTchO58K9BAtcFQQ-DL6NhgY6g0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIkDfD46NivchelGTgSHXPCd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0hw-KHpIusChticWC04kNYZ1rI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP1aYGN7iGwZmXyAqKJiWDvU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t__z23NR9vpWKk3lYWufRg0UBn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DFhF7lSzoMDbRcwiPiPyyLs.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InlqGJheo7NpkIPQU10yf2gliWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSfJvPSlfLslY2MhRbHH1zlx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3jsy7FXKAbouNp_qeWT1Lts2Dg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4laDD3bZ1i0lQfqol7hd0iW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4gOaKmgMC-2Y5EwLKEMjIlK4Y0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKct3sAEkjpMtOOttAdzuybr.jpg?f=fotoalbum_tile

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vermakelijk en interessant stukje van Bikes and Beards YouTube: I Bought a Brand New 40 year Honda Motorcycle waar ze een spiksplinternieuwe 40 jaar oude Honda opbouwen die nog steeds in de krat zat. Moet je je voorstellen wat je aan zou treffen als diezelfde motor rijdend 40 jaar geleden ergens in een schuur weggezet zou zijn.

Remolie in poedervorm :o _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Amen!

laatst was er in een brits motorblad een vergelijkende test van sports tourers.. ik zal eens kijken of ik die kan vinden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5DJ2I3YWS6-SYNlEl4vKuKuDig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F8aSQ7cZ6ykzalo35KwdfbME.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amBNo6wHCqj6NL5v0p2zK3W0DpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dbSykBv7QIYAnG5SO7TYslwH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAb8qNsYdTYpuc47FkJu1K7jjwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rc7HSp8WGRDEA4hi87k8OyGN.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdTT3awbGU1cHlBWu9lbCA7M44I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dK2qAqX05Z80e8cok3GkPaLW.png?f=fotoalbum_large

Met dit als twist:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNDVV5K-SsJkUw-5hmtksxz9FUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S4jlCZ3v5gAnZ8CZVqcQF8ik.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTKLF_GAGbJLYBb3bJLZz_JRvYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9hVlDrYQj77uPdkzWtRMPmEA.png?f=fotoalbum_large

(is dat trouwens ook een neef van @Bommes )

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 05-10-2022 12:02 ]

• s006110
En toch vind ik (mijn persoonlijk bescheiden mening hoor) een S1000GT een ander soort motor dan een Tracer 9 of een 1290GT. Het gaat dan vooral om de zitpositie en de looks.

Ze dienen hetzelfde doel (hard en ver rijden), maar de uitwerking is toch anders

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:39
Dwersbongel schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:21:
Die CAN uitgang (in het midden) heb ik afgedopt met een dop die op een inlaatrubber zit waarmee je de carburateurs kunt afstellen. Die moet dus wat druk kunnen hebben.
Een inlaat krijgt (behalve bij een backfire) normaal geen overdruk te verwerken, het is onderdruk waar dat soort doppen aan worden blootgesteld. Dat is dus max. 1bar.

Maar ik vermoed dat dit een aansluiting is om naar een olie catchcan te gaan of dergelijke?

[ Voor 17% gewijzigd door theredone51 op 05-10-2022 12:26 ]

• DrivinUCrazy
s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

En toch vind ik (mijn persoonlijk bescheiden mening hoor) een S1000GT een ander soort motor dan een Tracer 9 of een 1290GT. Het gaat dan vooral om de zitpositie en de looks.

Ze dienen hetzelfde doel (hard en ver rijden), maar de uitwerking is toch anders
Mee eens, vandaar ook mijn correctie erna. Natuurlijk kun je er hard mee rijden, maar ze hebben geen sportmotor look.

Zoals bekend: laatst hebben we diverse motoren (en rijders) grondig aan de tand gevoeld in de Pyreneeën. Het blijkt dat je zowel met een Tracer 9GT, een R1200GS, een R1250RT, een Ninja 1000SX, een Multitstrada V4S en zelfs een K1600GTL aardig hard kunt vegen. :P :D
Op een gegeven moment is de motor gewoon niet meer de beperkende factor, maar de rijder. ;) Niemand deed voor een ander onder, en al helemaal niet dankzij de motoren.

Dus ja, dan kan iedereen vervolgens ook voor zich een keuze maken mbt de zitpositie en looks. Immers, op langere ritten wordt comfort belangrijker. Je kunt nog zo'n snelle motor hebben, maar als je aan het eind van de dag overal pijntjes hebt, schiet je er niets mee op. Of als de rij-eigenschappen worden beïnvloed door bagage. En qua looks: meningen verschillen, maar ik kijk nog steeds graag om naar mijn motor. :)

Ik had wel twee puntjes waarbij ik dacht de limieten van de motor te ontdekken. Hard bergaf rijden in Andorra en stevig aanremmen op de haarspeldbochtjes af, toen leek het wel of de remmen wat begonnen te faden. Direct maar een aantal tandjes rustiger gedaan om het spul wat af te laten koelen.
En ik had ook voor het eerst dat ik wat flexibiliteit in het frame kon voelen bij snelle richtingswisselingen. Niet storend, maar ik voelde het wel. :)

Verder ben ik super tevreden met mijn keuze voor deze motor.

• Bommes
ToolkiT schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:01:
Met dit als twist:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

(is dat trouwens ook een neef van @Bommes )
Is nu iedereen met grijs haar, een baardje en een bril familie van mij??
:P

Bommes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

ja toch? :p

• kneusteun
oude familie ;)
[...]

Klopt.. maar dat was ook de insteek van het artikel.. om de verschillende smaken van sports touring opties te vergelijken.. zeker als tegenhanger van de adventure touring bikes..

Ik had er zo nog niet naar gekeken (bij sports touring denk ik niet aan KTM bij voorbeeld) maar wel goed om andere alternatieven te zien en zo je horizon te verbreden :)

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 11:30
theredone51 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Een inlaat krijgt (behalve bij een backfire) normaal geen overdruk te verwerken, het is onderdruk waar dat soort doppen aan worden blootgesteld. Dat is dus max. 1bar.

Maar ik vermoed dat dit een aansluiting is om naar een olie catchcan te gaan of dergelijke?
Daar zal het voor zijn idd. Net andersom maar ik verwacht dat dit wel voldoende is. Ook omdat er verder niemand over heeft bericht in andere forums.

Xbox: Didoekoe

• Jolke
[...]

Klopt, deze at geen croissantje. :)

• Hubert
  • Laatst online: 21:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

He, die kende ik nog niet! Best een tof ding zo te zien!
Dit was de mijne. erg fijne motor. helaas voor mij kon ik er niet lang op zitten en heb ik wat anders gezocht. Echter kan ik wel stellen dat indien dat niet het geval was hij nu nog zeker hier stond. zijn wat dat betreft wel echte km vreters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mriDoZynTdQVF0xrzhcQgFSAMVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dOcW8zP6qBQj4iMfoT9rVNb.jpg?f=fotoalbum_large

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• DrivinUCrazy
[...]

Nou...
Afbeeldingslocatie: https://www.infoplc.net/media/k2/items/cache/f050421a494da3e4bcd6a26c5ad0f92f_XL.jpg

Deze knakker stond tot vrij kort geleden als start-up screen bij een Siemens programma, de TIA Selection Tool, bedoeld voor selectie en configuratie van industriële componenten. Probeer maar eens vol te houden dat jij dit niet bent. >:)

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Nou...
[Afbeelding]

Deze knakker stond tot vrij kort geleden als start-up screen bij een Siemens programma, de TIA Selection Tool, bedoeld voor selectie en configuratie van industriële componenten. Probeer maar eens vol te houden dat jij dit niet bent. >:)
Ik zou nooit een blouse met blazer dragen, dat is niet Hipster genoeg.
verder hoef ik niet te gaan met mijn uitleg.

Motorgerelateerd:
Op het motor-forum kwam in een topic een all-road op de crossbaan meeting voorbij.
20 oktober op Lansard bij Eindhoven/Veldhoven.
tot nu toe pas 8 of 9 inschrijvingen, kosten 65 euro p/p voor een hele dag op de crossbaan met je all road.
Enduro mag ook wel maar de bedoeling is om mensen met all-roads ook eens te laten ervaren wat je met zo een zwaar beest op een croosbaan kunt, of juist niet kunt.
https://www.motor-forum.n...crossbaan-meeting.467205/

Mensen van hier zin om aan te haken?
Noppen of fatsoenlijke allroad banden zijn toch wel nodig.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Ach ja, ze moeten toch érgens over schrijven? Een poosje terug deden ze (ander blad) een vergelijk tussen een GSA en een RT, waarbij de conclusie was dat de GSA de betere (alround) toermachine was. In die periode schreven meerdere magazine dergelijke opmerkingen. Zoals gebruikelijk is dat weer een staaltje van na-schrijverij, iets waar tijdschriften goed in zijn.
Uiteindelijk komt het neer op wat je zelf wil. Zo'n magazine kan je een bepaald inzicht geven, maar om het op mijzelf te betrekken: mij krijg je niet op een naked. Het is toch allemaal heel persoonlijk, tenzij je graag 'de mode' volgt en rijdt wat er op enig moment populair is. De keuze is wél lastig omdat er niet één perfecte/ideale motor is en de meeste mensen geld/plek/tijd voor één motor hebben. Als ik de loterij zou winnen, kocht ik er een stuk of wat, voor elke mood eentje :+ Maar goed...dromen mag.

• s006110
mphilipp schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Ach ja, ze moeten toch érgens over schrijven? ....
Ik denk dat ik dan maar een artikel ga schrijven over een vergelijk tussen de Yamaha Virago en de Honda VFR >:) Zijn allebei motoren, hebben beide meer als 780 cc cylinder inhoud, hebben beide meer als 50 pk, hebben beide een stuur, en staan beide bij mij in de garage.

En dan tot de conclusie komen dat het beide niet al te beste offroadmachines zijn |:(

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
kneusteun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:11:
[Afbeelding]
Naja het concept leek nog veel meer 790

[Afbeelding]
In geel is al iets minder gedateerd (lees ietsje minder)
Ik ben Honda fan, maar dit is een motorfiets die ab-so-luut Hornet onwaardig is. Dat hele ding straalt 'budget' uit ipv verfijnde Japanse techniek.
Een Hornet had vanaf het begin het blok van een CBR600F en later het blok uit de CBR600RR, weliswaar teruggetuned maar de laatste versie met 110pk was een feest om op te rijden.
Met de CB650F werd het allemaal al een beetje tammer, maar qua design ging dat wel. Toen de eerste schetsen kwamen had ik wel het vermoeden dat ze het stalen frame zoals de CB650F/R zouden gebruiken.
Toen er ook nog eens een paralel twin aan de naam Hornet gekoppeld werd was ik al bang dat ze het een creatie zou worden wat eigenlijk een slap aftreksel van het origineel zou worden. En dat is het helaas geworden.
Nooit meer dat hoogtoerige gejank zoals een 600RR, dikke 180 achterslof en goede USD voorvering op een Hornet. RIP
Het kan uiteraard wel een prima motor zijn, maar Honda lijkt niet meer wat het geweest is qua uitstraling en kwaliteit (uitzonderingen daargelaten)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

In die klasse heb je natuurlijk ook nog de KTM Superduke GT (welke ik best wel zou willen bezitten) Maar echte sport-toerers zoals de VFR is een uitstervend ras…
Je hebt helaas gelijk, er zijn er weinig meer. Zelf ben ik voor de BMW R1250RS gegaan (de voorloper R1200RS is er ook nog). Heerlijke motor met goede mix van comfort en sport. Als je m wat sportiever wil kan je het sportzadel monteren (hoger, smaller), vind ik erg prettig. Anderen maken er een RT-light van met bar risers en lagere stepjes.

De SuperDuke GT had ik ook overwogen, maar daar passen mijn knieën niet in de 'holtes' van de tank. Dat zat dus voor geen meter. Veel andere motoren die als sport-tour worden gezien zijn eerder crossovers (bijv S1000XR, F900XR, Tracer 7 en 9, Tiger Sport).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
Kawasaki H2SX of een BUSAAAA is toch de ultieme sport tour motor :p

Afbeeldingslocatie: https://paultan.org/image/2020/04/2020-Kawasaki-H2SX-1-630x420.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 05-10-2022 18:12 ]

• s006110
cyntax schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:11:
Kawasaki H2SX of een BUSAAAA is toch de ultieme sport tour motor :p

[Afbeelding]
De boesaaaahhh mag in elke categorie…

maar de H2SX was ik inderdaad vergeten 😎

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

De boesaaaahhh mag in elke categorie…
Echte allrounder en allemansvriend is het! O+

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Bommes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Ik zou nooit een blouse met blazer dragen, dat is niet Hipster genoeg.
verder hoef ik niet te gaan met mijn uitleg.
Ik dacht wel even hey das Bommes ;)
Motorgerelateerd:
Op het motor-forum kwam in een topic een all-road op de crossbaan meeting voorbij.
20 oktober op Lansard bij Eindhoven/Veldhoven.
tot nu toe pas 8 of 9 inschrijvingen, kosten 65 euro p/p voor een hele dag op de crossbaan met je all road.
Enduro mag ook wel maar de bedoeling is om mensen met all-roads ook eens te laten ervaren wat je met zo een zwaar beest op een croosbaan kunt, of juist niet kunt.
https://www.motor-forum.n...crossbaan-meeting.467205/

Mensen van hier zin om aan te haken?
Noppen of fatsoenlijke allroad banden zijn toch wel nodig.
Op zich wel een leuk idee maar moet daar dan nog een aparte bandenset voor aanschaffen? Wat kost zoiets?

Ik zou sowieso op mijn gemakje gaan :P totale zand ervaring is circa 800 meter :'(
Hoe groot / lang is die baan ongeveer?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Bommes
@Zorg zelfs ik vond die dude op mijzelf lijken.

En wat betreft die crossbaan.
Geen idee hoelang die is, ik heb wel wat ervaring op zand maar zo een baan rond lijkt me wel weer another level.

Set extra banden? Ik heb 1,5 jaar terug mijn setje 50/50 banden gekocht. 220 euro via internet.
Wat banden tegenwoordig met al die tekorten (??) kosten heb ik echt geen idee van.
Begin dit jaar geen ik nog amper gebruikt set TKC 80's er bij gekocht.
Die ga ik er van de week even op draaien.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24
Bommes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:12:
@Zorg zelfs ik vond die dude op mijzelf lijken.

En wat betreft die crossbaan.
Geen idee hoelang die is, ik heb wel wat ervaring op zand maar zo een baan rond lijkt me wel weer another level.

Set extra banden? Ik heb 1,5 jaar terug mijn setje 50/50 banden gekocht. 220 euro via internet.
Wat banden tegenwoordig met al die tekorten (??) kosten heb ik echt geen idee van.
Begin dit jaar geen ik nog amper gebruikt set TKC 80's er bij gekocht.
Die ga ik er van de week even op draaien.
Nice. Benieuwd hoe je t vindt daar.

Guido is er ook bij zie ik, die heeft dat al vaker gedaan. Ook nog eens mee gereden maar toen reed hij nog een MT-10 i.p.v. T700.

• s006110
Vrijdag schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:44:
[...]

Echte allrounder en allemansvriend is het! O+
En de beste beginnersmotor ook nog eens… vooral als je er een turbo op zet

• geert_s
s006110 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

En de beste beginnersmotor ook nog eens… vooral als je er een turbo op zet
+ verlengde achterbrug voor het betere bochtenwerk.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Bommes ben je niet gewoon die dude op die foto? En dat je dat vergeten bent door die smakkert die je maakte toen? Je zei al dat je hoofdpijn had, dus 1+1=2 toch? :+

Nieuwe baan in Utrecht begonnen deze week. Eerste dag met de auto, was drama ivm file, daarna 2 dagen met de trein wat ook niet geweldig is, en vandaag vanaf huis werken. Denk dat ik morgen de motor maar eens pak, gezien het heerlijke zonnetje van vandaag. Even kijken hoe ik dat met mijn laptop enzo ga doen want heb geen koffers, maar gewoon in de Louis drybag denk ik.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• geert_s
LankHoar schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:17:
@Bommes ben je niet gewoon die dude op die foto? En dat je dat vergeten bent door die smakkert die je maakte toen? Je zei al dat je hoofdpijn had, dus 1+1=2 toch? :+

Nieuwe baan in Utrecht begonnen deze week. Eerste dag met de auto, was drama ivm file, daarna 2 dagen met de trein wat ook niet geweldig is, en vandaag vanaf huis werken. Denk dat ik morgen de motor maar eens pak, gezien het heerlijke zonnetje van vandaag. Even kijken hoe ik dat met mijn laptop enzo ga doen want heb geen koffers, maar gewoon in de Louis drybag denk ik.
Ik rij altijd met een rugzak van Alpinestars, die kan wel een spatje hebben en er zit voor de hoosbuien nog een extra regenhoes bij. Nu na een jaar of 5-6 begint -ie wel wat slijtage te vertonen, Verder rijdt het eigenlijk prima. En met de motor bespaar ik zeker 20-40 minuten enkele reis ten opzichte van de auto i.v.m. files.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
ik ga af en toe eens met de motor naar het werk. Eerst met een rugstas maar vind dat toch wel ongemakkelijk. Nu een topkoffer en dat is perfect. Ook een voordeel dat ik dan mijn broek, jas, en motorlaarzen er in kan doen :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Bommes
Ik vind mijn topkoffer ook ideaal als het om gemak gaat.
Maar gebruik het ding eigenlijk nooit omdat ik het te lomp en groot vind, ziet er niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665084245-600-x-338px-IMG_20200711_130526690.jpg

Dus eigenlijk altijd een rugzakje om, wat te drinken en eten er in, laptopje, enz.

Maar van de andere kant: regenkleding, extra handschoenen, eten, drinken, warme trui, slot enz. Dat kan allemaal makkelijk in mijn topkoffer.

Maar had ik al gezegd dat het er niet uit ziet.. :X

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:07

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:25:
Ik vind mijn topkoffer ook ideaal als het om gemak gaat.
Maar gebruik het ding eigenlijk nooit omdat ik het te lomp en groot vind, ziet er niet uit.
[Afbeelding]

Dus eigenlijk altijd een rugzakje om, wat te drinken en eten er in, laptopje, enz.

Maar van de andere kant: regenkleding, extra handschoenen, eten, drinken, warme trui, slot enz. Dat kan allemaal makkelijk in mijn topkoffer.

Maar had ik al gezegd dat het er niet uit ziet.. :X
Je ziet het toch niet als je aan het rijden bent? Ik ben zelf meer van functionele dingen
en dan pas hoe het er uit ziet...
Pagina: 1 ... 436 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.