Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 408 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.667 views

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Vandaag via UK Tiger forum de OBD uit kunnen lezen via de laptop. Middels een USB OBD2 stekker en speciale software kan ik nu zelf service herstellen, motor storing uitlezen, etc.

Heeft ff geduurd voor ik de juiste lead had, maar nu werkt het.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

VidaR-9 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:44:
Ik rij veel ongepland, vooral qua tussenstops. En als ik nu ergens stop is dit vaak niet op plaatsen waar een oplaadpunt is.
Ja, je moet echt wel een tussenstop inplannen van tevoren. Een jaar of vier geleden had ik dit gesprek met een bevriend stel, maar dan qua auto. Die gingen een auto leasen en ik vroeg, waarom niet elektrisch. Omdat je dan moet inplannen, en omdat de prijs te hoog is.

Ik hoop dat dit in de komende paar jaar die software verbetert. Het zou zoveel schelen als je je motor op stapt, gewoon lekker kan gaan rijden, en op een goed moment gewoon tegen de navigatie kan zeggen "ik wil laden, en ik wil lunchen/koffie/gebak".

Tegen 2030-2035 zal óf de batterij techniek verbeterd moeten zijn, óf de navigatie, of allebei. 2035 is de cutoff voor verbrandingsmotoren in auto's, en ik verwacht dat eigenlijk alles niet-elektrisch zal worden geweerd uit stadscentra.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50
Weet iemand nog een set valbeugels voor een BMW R1100GS ( voordelig ) te koop ? Dus de beugels die om de cilinders zitten.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:17
Lees net op nu.nl dit weekend al 5 motorrijders overleden en dan moet de zondag nog. Echt triest. :/

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:12
Gaat de laatste weekenden weer hard inderdaad.
Bijna elke dag wel weer een heftig ongeluk.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16

Secsytime

Automagisch

Alle mooi weer rijders halen de brommer weer van stal ja.. Gister in Winsum ook een motorrijder overleden inderdaad. :(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sneu idd. Ik twijfelde nog wat t.a.v. die dashcams (nog bedankt voor de link @Chakotay!), maar wellicht tóch een goed idee als je dit nu zo leest :X

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
ll roel j schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:48:
Lees net op nu.nl dit weekend al 5 motorrijders overleden en dan moet de zondag nog. Echt triest. :/
Ik lees het bericht ook net. :/
Jonge bestuurders ook zeg, en met een tractor gebotst.

Vier motorrijders en duopassagier komen om bij diverse ongelukken - https://nos.nl/l/2432408

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Twente treffen was zeer geslaagd. Zo'n beetje 1000 motoren en een goede sfeer met al dat volk. Mijn nieuwe tentje bevalt ook goed, hoewel ik deze niet snel mee zal nemen wa neer ik meer dan 1-2 nachten weg zou gaan (te weinig ruimte).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nKuUaaAeLXsD9mXHQGrg5wWxLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gg9MKiN9jABYysHU6pMa1yco.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFVrs72t4fkukSJT_qkx_fhTaYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgctZXJvthnH8LPOAZJnS3jU.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Al tijden een raar probleem: ontluchten achterrem werkt niet. Meerdere uren aan besteed en vanmiddag maar eens reservoir leeggetrokken en rubberen inlay eruit. Wat blijkt: bij vervanging (revisiesetje) door de dealer zijn ze vergeten de onderkant open te knippen. Tsja, dan heb je dus een vacuüm zuigend systeem zonder reserve vloeistof… gelukkig makkelijk op te lossen. Was alleen fijn geweest als ik hier eerder op was gekomen. Had veel tijd en frustratie gescheeld.

I took the blue pill…

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

botoo

💀 too old to die young

Knap werk van zo'n dealer, hoofdprijs uurloon en een schoolverlater er aan laten werken?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

botoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:14:
Knap werk van zo'n dealer, hoofdprijs uurloon en een schoolverlater er aan laten werken?
Dat was dan wel een schoolverlater zonder diploma :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik zie vaak van dat soort reacties. Gelukkig maken die posters zelf geen enkele (0!) fout op het werk. ;)

Ik zou wel even een telefoontje plegen naar die dealer, al ligt het een beetje aan de verstandhouding die je er mee hebt. Als ik dit aan mijn vaste mannetje zou melden zou die a) gigantisch balen en b) direct aanbieden om iets te regelen, al is het maar de volgende keer dat ik er kom.

Maar ik moet er ook bij zeggen, ik heb wel een hogere pet op van hem, dan van de merkdealers in de buurt. Dat dan weer wel. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:30:
Twente treffen was zeer geslaagd. Zo'n beetje 1000 motoren en een goede sfeer met al dat volk. Mijn nieuwe tentje bevalt ook goed, hoewel ik deze niet snel mee zal nemen wa neer ik meer dan 1-2 nachten weg zou gaan (te weinig ruimte).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klinkt gezellig! En verklaart ook waarom er hier zoveel Harleys op pad zijn.
Ben met het koekblik op steenworp afstand.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Apache_

_Apache_

For life.

FBTN schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:07:
Al tijden een raar probleem: ontluchten achterrem werkt niet. Meerdere uren aan besteed en vanmiddag maar eens reservoir leeggetrokken en rubberen inlay eruit. Wat blijkt: bij vervanging (revisiesetje) door de dealer zijn ze vergeten de onderkant open te knippen. Tsja, dan heb je dus een vacuüm zuigend systeem zonder reserve vloeistof… gelukkig makkelijk op te lossen. Was alleen fijn geweest als ik hier eerder op was gekomen. Had veel tijd en frustratie gescheeld.
Blij dat het zo afloopt. Ipv dat je je remmen nodig hebt en je hebt geen remdruk.
Wel erg slordig van de dealer, heb je al contact met ze gehad?

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
_Apache_ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:48:
[...]

Blij dat het zo afloopt. Ipv dat je je remmen nodig hebt en je hebt geen remdruk.
Wel erg slordig van de dealer, heb je al contact met ze gehad?
Was gelukkig achterrem. Enkel nodig voor straatje keren.

Was geen schoolverlater helaas. Denk dat ze beter zijn in de cross motoren van KTM… 🙁

I took the blue pill…

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:39:
Ik zie vaak van dat soort reacties. Gelukkig maken die posters zelf geen enkele (0!) fout op het werk. ;)
Die reacties komen ergens vandaar denk ik zo. En jahoor, ik maak ook wel eens fouten maar dat valt niet in de categorie beginners-fouten die voorkomen hadden moeten worden.

Mijn term 'schoolverlater' is weliswaar generaliserend maar uit eigen eerste hand gezien dat jonge jochies bij dealers aan auto's en motoren sleutelen zo'n dealer is vaak een officieel 'erkend leerbedrijf' waar ze het vak moeten leren en dat doen ze op jouw auto/motor waarbij instructie en controle blijkbaar onvoldoende is.

Ik sprak laatst nog met Willem Been van WB Mechanic, hij heeft ~30 jaar bij HD merkdealer gewerkt en wist me te vertellen dat veel van die jongens praktijk kennis opdoen bij een dealer om vervolgens als ze het in de vingers (denken te) hebben voor zichzelf beginnen (en dan mag de dealer de vrijgevallen plek weer opvullen met een nieuwe aspitant monteur).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mijn nieuwe tentje bevalt ook goed, hoewel ik deze niet snel mee zal nemen wa neer ik meer dan 1-2 nachten weg zou gaan (te weinig ruimte).
En als je de motor buiten zet, scheelt het dan niet een beetje? :+
Had je niet gezegd 'een Sportster bobber lenen van een vriend? Onder je tent staat volgens mij een Street Bob?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool treffen zo (y)
Maar ik zou toch echt wel die motor anders om zetten onder/aan die tent.
Als het ding 's nachts met de jiffy het gras in zakt lig je er lekker onder.
Daar kan geen kater tegen op denk ik ;)

* Bommes is ook weer levend terug in het land.
tripje iets anders gelopen dan gepland maar alles okay :Y
Verslagje volgt ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:48:
[...]

Cool treffen zo (y)
Maar als je het dan midden in de nacht koud krijgt en de motor even laat lopen voor de warmte, krijg je alle uitlaatgassen je tentje in :+
[...]

Verslagje volgt ;)
Dit avontuur wel zonder brokken afgerond? (niet negatief bedoeld, eerder licht bezorgd ;))

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was hier om de hoek..
Hier in de omgeving is de harley een enorme nieuwe hype onder hipsters, viel dat daar nog een beetje op?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:04
badkuip schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:34:
@Naboo @SniperGuy @2Swift @A13X @InZane en ieder ander die erbij was: ik heb een aandenken van de Tweakersrit met de post gekregen. O-)

Post uit Leeuwarden helaas. :/ €175 bij de Otterloseweg...

Iemand zei het nog tegen me (helaas wel achteraf toe we weer bij Amersfoort waren)
Jep ik zei het tegen je bij de eerst volgende stop dat ik een Flitsmeister melding kreeg vlak na lunch bij de Cantarell :X Je haalde daar volgens mij net een auto in :'(
Heb nog gekeken in de bermen, maar zag toen niets staan (maar stond dus goed verstopt).

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 13-06-2022 09:11 ]

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Vriendin heeft afgelopen vrijdag haar complete set motorkleding geregeld, en ik had beloofd dat ze dan mee mocht. Zaterdag dus voor het eerst rondje gedaan met iemand achterop. Zeker bij lage snelheid even wennen, maar viel uiteindelijk reuze mee. Tot het moment dat we na een lunchbreak opstapte zonder dat ik er helemaal op gerekend had, toen moest ik even aan de bak om de boel rechtop te houden.

Ze is nu onderweg richting haar examen AVB, ben benieuwd, maar volgens mij moet dat goed gaan komen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
toch een leuk gezicht zo op de oprit...(klein beetje trots ook) Fascinerend om te zien dat er zoveel verschil kan zitten in het fenomeen motor..

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXGEqDv1L1rL2gBFyfT1Wrs_U8HXMRhSoJwH_iY8o9YamW0-rqXThMEyfA6Km1ULzMiqvL31NUpAghIzk9tZ7i6wn-yADFWdLM55gTzpV-EYXiT4_Q1Z2lnFXY3x0nOBKZZyt3qHs4A-WfU59fhHFVPDw=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWbOMljA8Uv5hNq6c6rIM-z6J0Lbvrp663bgcC0jbTrJIo0jUcUGbT0KDhBJ39gHuvQuriVAfnCe_vUzEgWwp6x2B4QCz3-NrLV9lMnr0OPak-DDFhYw3eV2E-M1e0DyNFypCBGnHX5eUxAvU9ikTZbPA=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXkuPBjoaM2-FzyUYDsQWZll4xW7Y65O1uFt8Ayb6QpmA0DR_8GrPZCEY_eDgc3gP2ByjT7CUsJQiSGWn1ss9dMgYzaup4W_kppl_JdPmhPMDJsrgJwFjRWCVrLhpOiKgMoj8gsnb3HKkkirnSbjNIN4Q=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• SniperGuy
Ik zie twee motorfietsen en een auto met onjuiste kentekenplaat...

[ Voor 25% gewijzigd door SniperGuy op 13-06-2022 09:33 ]

• s006110
SniperGuy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:32:
Ik zie twee motorfietsen en een auto met onjuiste kentekenplaat...
Dan moet je je bril eens schoonmaken... Het is namelijk een motorfiets (is volledig als motorfiets ontwikkeld) met een auto kenteken...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
kneusteun schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:53:
Zetten ze die op NL kenteken omdat de demo hier eindigt en de prijzen occasion hier relatief hoog zijn?
Waarom anders NL kenteken?!
Helaas, de demo is hier begonnen: https://www.yamaha-motor....a-tenere-tour-tt-assen/#/
Kwam ik jammer genoeg 24 mei achter, had er best eentje willen proefrijden :+

• SniperGuy
s006110 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:38:
[...]

Dan moet je je bril eens schoonmaken... Het is namelijk een motorfiets (is volledig als motorfiets ontwikkeld) met een auto kenteken...
Als 3 wielig motor VOERTUIG ontwikkeld, maar voor B-rijbewijzers aangepast zodat ook zij een scooter ervaring kunnen hebben :Y
Hoe gaat het tegenwoordig met die kentekenplaten? vanwege de wetgeving mochten erin het begin alleen 340x210 platen op. Motorkentekenplaten waren in het begin ook strikt verboden :Y

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

s006110 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:38:
[...]

En te rijden zonder motorrijbewijs. Gewoon geen echte motor dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:05
Zullen we niet zeuren over de definitie van een motor en s006110 gewoon van zijn motoren laten genieten?

[ Voor 7% gewijzigd door HikariMisako op 13-06-2022 09:53 ]

• kneusteun
En zijn scooter dan? mag hij daar niet van genieten? flauw

• s006110
SniperGuy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:44:
[...]

Als 3 wielig motor VOERTUIG ontwikkeld, maar voor B-rijbewijzers aangepast zodat ook zij een scooter ervaring kunnen hebben :Y
Hoe gaat het tegenwoordig met die kentekenplaten? vanwege de wetgeving mochten erin het begin alleen 340x210 platen op. Motorkentekenplaten waren in het begin ook strikt verboden :Y
Tegenwoordig mag er een gewone rechthoekige plaat op… dus geen breed autokenteken.
Tylen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:47:
[...]

En te rijden zonder motorrijbewijs. Gewoon geen echte motor dus.
Dat is niet helemaal correct… je mag alleen met je B rijbewijs er op rijden als je voor 2013 je rijbewijs hebt gehaald. Daarna moet je gewoon je A rijbewijs hebben om er op te mogen rijden.

Maar het rijd als een motor (scooter), het ziet er uit als een motor (scooter), het is ontwikkeld als een motor (scooter) dus dan is het ook een motor (scooter). Het grootste verschil met een reguliere motor (scooter) is dat hij twee wielen aan de voorkant heeft. Een Yamaha Niken heeft ook twee voorwielen, en is toch ook echt een motor.

• Tylen

Tylen

s006110 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Tegenwoordig mag er een gewone rechthoekige plaat op… dus geen breed autokenteken.

[...]

Dat is niet helemaal correct… je mag alleen met je B rijbewijs er op rijden als je voor 2013 je rijbewijs hebt gehaald. Daarna moet je gewoon je A rijbewijs hebben om er op te mogen rijden.

Maar het rijd als een motor (scooter), het ziet er uit als een motor (scooter), het is ontwikkeld als een motor (scooter) dus dan is het ook een motor (scooter). Het grootste verschil met een reguliere motor (scooter) is dat hij twee wielen aan de voorkant heeft. Een Yamaha Niken heeft ook twee voorwielen, en is toch ook echt een motor.
Heb je honger? ;)

Denk toch echt dat de meeste (me included) het niet zien als een echte motor.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Zwarte

Over die Niken gesproken: Die zag ik een paar weken geleden nog in het wild. Samen met de Honda Vultus waren dat wel de twee die ik echt nooit eerder op de openbare weg heb gezien.

Hoewel ze het bij lange na niet halen bij die Indian Scout uit 1930 die ik ooit eens zag in de omgeving Wassenaar. dat was echt een rijdend museumstuk, prachtig O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• s006110
Tylen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Heb je honger? ;)

ik ben altijd hongerig... Ik kan er ook niks aan doen, dat ik het zelf wel als volwaardige motorscooter zie... (zeker als je er op rijd)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
s006110 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:38:
[...]

ik ben altijd hongerig... Ik kan er ook niks aan doen, dat ik het zelf wel als volwaardige motorscooter zie... (zeker als je er op rijd)
Zullen we het nu dan even hebben over of motorscooters wel motors zijn })

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• s006110
geert_s schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Zullen we het nu dan even hebben over of motorscooters wel motors zijn })
ik vind van wel... al vind ik scooters >50 <125cc wel een grijs gebied, omdat deze in veel andere landen als gewone scooter word gezien

• kneusteun
Gaan we dan quads voortaan ook motoren noemen?

Edit: "Een scooter is een tweewielig motorvoertuig. Hij onderscheidt zich van een motorfiets, doordat de voeten van de bestuurder zich naast elkaar op een platform tussen de stuurinrichting en de zitplaats bevinden. Nog een kenmerk is, dat de motor geheel achter het carrosserieplaatwerk is verborgen."

[ Voor 76% gewijzigd door kneusteun op 13-06-2022 10:49 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou vooral niet geassocieerd willen worden met die idioten die op x-adv's met open pijpen rondrijden eigenlijk...

Maar goed, zo zijn er ook wel meer motorrijders waar ik niet mee geassocieerd wil worden...

* Hooglander1 saaie woon-werk-verkeer rijder.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
Elk L3 voertuig met meer dan 50cc motorinhoud is een motor!

* NLDViane rent

Kwam dit trouwens tegen op de site van de Silvretta Hochalpenstrasse, ben benieuwd wat voor tank van een moped er dan de berg op moet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jouWAXTVRd-Qwn6ycx2yWpXwQZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYPzZbFm1CFBithuOpNaDd6H.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@NLDViane Een Cummins blokje... past wel, toch? :+

50L ... Nog net geen 50 Kuub :(

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 13-06-2022 11:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• s006110
NLDViane schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:56:
Elk L3 voertuig met meer dan 50cc motorinhoud is een motor!

...
technisch heb je volkomen gelijk! Maar (nog) niet helemaal correct, want:

Overgenomen van de RDW https://www.rdw.nl/zakeli...ine-serie-typegoedkeuring:
Verordening 168/2013/EUHoofdstuk X L3e, L4e, L5e & L7ezware 2- en 3 wielers (motor, trike en quad)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hooglander1 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:50:
Ik zou vooral niet geassocieerd willen worden met die idioten die op x-adv's met open pijpen rondrijden eigenlijk...

Maar goed, zo zijn er ook wel meer motorrijders waar ik niet mee geassocieerd wil worden...

* Hooglander1 saaie woon-werk-verkeer rijder.
I second that. Nouja, woon-werk verkeer doe ik zoveel mogelijk op de trapfiets, moet ik buiten m'n woonplaats zijn ga ik wel op de motor (mits ik niks hoef te vervoeren en het weer een beetje helpt).

Maar als ik van die bikelife types zie stunten op de weg... Wat mij betreft zijn dat geen motorrijders, maar ze helpen niet het imago van de motorrijder te verbeteren :/

Wat zo'n MP3 betreft, er kleeft een imago aan en persoonlijk vind ik zo'n ding niks. Als iemand (die er normaal mee doet) er wel plezier mee heeft, prima :)

Al had ik vroeger ook Kymco DJ's en Gilera Citta's, alsof daar geen imago aan kleefde :+

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 13-06-2022 11:32 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• geert_s
Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:31:
[...]

I second that. Nouja, woon-werk verkeer doe ik zoveel mogelijk op de trapfiets, moet ik buiten m'n woonplaats zijn ga ik wel op de motor (mits ik niks hoef te vervoeren en het weer een beetje helpt).

Maar als ik van die bikelife types zie stunten op de weg... Wat mij betreft zijn dat geen motorrijders, maar ze helpen niet het imago van de motorrijder te verbeteren :/

Wat zo'n MP3 betreft, er kleeft een imago aan en persoonlijk vind ik zo'n ding niks. Als iemand (die er normaal mee doet) er wel plezier mee heeft, prima :)

Al had ik vroeger ook Kymco DJ's en Gilera Citta's, alsof daar geen imago aan kleefde :+
Hahaha die Citta ja, die was al even volledig uit mijn geheugen verdwenen. Gelukkig zou ik bijna zeggen :D

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Hahaha die Citta ja, die was al even volledig uit mijn geheugen verdwenen. Gelukkig zou ik bijna zeggen :D
Toch vond ik dat vroeger wel goed rijdende brommertjes eigenlijk :) Het is dat je binnenkort ook op zo'n snorfietsje een helm op moet, anders had ik er misschien wel eentje bij gekocht voor de snellere boodschap :P Ik had ~2 jaar terug ook 2 stuks in de schuur staan (een daarvan is toen naar @4x2 gegaan), het viel gewoon op hoe ik jaren later nog precies wist welke steek/ring sleutels ik nodig had om dat ding uit elkaar te halen :D Heb er nogal een aantal opgeknapt vroeger :P

@Vrijdag Yup, die kreeg ik ongeveer 5min na aankoop van m'n eerste Citta te horen :P Ook alweer 20 jaar terug oid :X

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 13-06-2022 11:42 ]

• geert_s
Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Toch vond ik dat vroeger wel goed rijdende brommertjes eigenlijk :) Het is dat je binnenkort ook op zo'n snorfietsje een helm op moet, anders had ik er misschien wel eentje bij gekocht voor de snellere boodschap :P

@Vrijdag Yup, die kreeg ik ongeveer 5min na aankoop van m'n eerste Citta te horen :P Ook alweer 20 jaar terug oid :X
Mijn stiefbroer had een Tomos en later een gifgroene Puch Maxi, een vriend van hem kwam hem dan altijd op zo'n paarse Citta ophalen om de buurt onveilig te maken. Wat een ondingen waren dat (alle drie) _O-

Ik reed zelf op een licht opgevoerde Piaggio Zip.

* geert_s wordt nostalgisch

• kneusteun
geert_s schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Heb uiteindelijk een tomos gekocht, maar was eerst op zoek naar een Gilera Citta, alleen waren die of tering duur of al compleet naar een hoopje roest omgezet...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Mijn stiefbroer had een Tomos en later een gifgroene Puch Maxi, een vriend van hem kwam hem dan altijd op zo'n paarse Citta ophalen om de buurt onveilig te maken. Wat een ondingen waren dat (alle drie) _O-

Ik reed zelf op een licht opgevoerde Piaggio Zip.

* geert_s wordt nostalgisch

:P

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:47:
[...]

Heb uiteindelijk een tomos gekocht, maar was eerst op zoek naar een Gilera Citta, alleen waren die of tering duur of al compleet naar een hoopje roest omgezet...
Mijn eerste brommertje was ook een Tomos. Een spuuglelijk en oud ding, in gifgroen. Een Luxe, jawel... Dat ding was ook ontzettend betrouwbaar. Je trapte je een lam been voordat 't kreng liep als het koud was (met gebruik van de choke, ja) en als het tijdens het rijden begon te regenen sloeg-ie af 8)7

Toen maar een opknapper Citta gekocht, en met die dingen eigenlijk nooit gelazer gehad :)

Ff iets anders, de Fazer is bijna aan nieuwe remschijven toe.. Dat is altijd een flinke kostenpost, maar nu kwam ik Arashi Wave remschijven tegen. Fors goedkoper, maar sterk wisselende ervaringen voor zover ik gevonden heb. Is hier toevallig iemand die de gok al eens genomen heeft, en hoe is dat bevallen?

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 13-06-2022 12:01 ]

• kneusteun
Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:58:
[...]

Mijn eerste brommertje was ook een Tomos. Een spuuglelijk en oud ding, in gifgroen. Een Luxe, jawel... Dat ding was ook ontzettend betrouwbaar. Je trapte je een lam been voordat 't kreng liep als het koud was (met gebruik van de choke, ja) en als het tijdens het rijden begon te regenen sloeg-ie af 8)7

Toen maar een opknapper Citta gekocht, en met die dingen eigenlijk nooit gelazer gehad :)
Dit is nu ;)

Vroeger begonnen met een TSX 125cc.

Maar tegenwoordig een oude nette tomos voor in en om de stad. Heerlijk zo'n apparaat voor de kleine stukjes, zeker in de zomer even naar de waterkant en avondje hengeltje mee.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tt8rxgr1r7611.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=03c6ca3d658a5ae288e4169406e9f9b887dc7bb3

• geert_s
kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Dit is nu ;)

Maar tegenwoordig een oude nette tomos voor in en om de stad. Heerlijk zo'n apparaat voor de kleine stukjes, zeker in de zomer even naar de waterkant en avondje hengeltje mee.

[Afbeelding]
Moet je ook een vispas hebben voor deze brommer? Of ligt het meer aan mijn omgeving dat ik alleen maar hobbyvissers zie rijden met Tomossen?

• kneusteun
Hier zitten de vissers vooral op oude scooters.
Maar ik had de vispas al 20 jaar, dus misschien moest ik eerst genoeg punten sparen.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Dit is nu ;)

[Afbeelding]
Yup, ik had exact zo'n Tomos. Maar dan in het gifgroen, met een lang zadel erop. Dat heb ik er toen zelf opgezet, vond het toen wel fijn om iets verder naar achter te kunnen gaan zitten :)

• nldls
[...]

Absoluut, maar dat maakt het nog geen motor, net als de scooters.

Motor is zadel tussen de benen en 2 wielen. De rest mag dan wel in de categorie vallen, maar is nog altijd geen echte motor.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
s006110 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:27:
[...]

technisch heb je volkomen gelijk! Maar (nog) niet helemaal correct, want:

Overgenomen van de RDW https://www.rdw.nl/zakeli...ine-serie-typegoedkeuring:
Verordening 168/2013/EUHoofdstuk X L3e, L4e, L5e & L7ezware 2- en 3 wielers (motor, trike en quad)
Ik snap je punt niet helemaal, hij heeft het over L3e, en daarbij is de aanduiding, net als bij L4e, 'motorfiets'.
Maar L5e en L7e zijn 'driewielig motorrijtuig'. De Piaggio staat toch echt als L5e ingeschreven en dat is gewoon een aparte voertuigsoort.

Beschrijving dataset voertuigen, RDW, pagina 10

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Voor degenen die wel eens over de A12 langs Utrecht rijden: let op, de trajectcontrole houdt tegenwoordig rekening met de werkzaamheden & bijbehordende Vmax van 70. (Al heb ik nog steeds twijfels of dat ding überhaupt motoren oppikt, zeker als je tussen 2 rijbanen door de portalen rijdt... In al de jaren dat ik daar dagelijks langs kwam nog nooit een boete gehad).

Over scooters, weer een pareltje van Fortnine een paar dagen geleden:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Lol, een vriend van mij is piloot en vliegt op IoM.. nu met de TT zijn 70+% van de passagiers man, en er is maar 1 kind aan boord..
Duidelijk wat de doelgroep voor de TT is :7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:11:
[...]

En als je de motor buiten zet, scheelt het dan niet een beetje? :+
Had je niet gezegd 'een Sportster bobber lenen van een vriend? Onder je tent staat volgens mij een Street Bob?
Goed gespot! Mijn kentekenbewijs lag in de bus op vrijdagavond. Dus zaterdagochtend snel een kentekenplaat geregeld en verzekering, dus kon toen op mijn eigen motor :) Had nog wel wat voeten in de aarde, blijkbaar is het direct laten maken van een motor kentekenplaat bijna nergens mogelijk. Wilde eigenlijk ook een luxe plaat, maar daar moest ik sowieso 5 werkdagen op wachten, dus dan maar een gewone plaat ;)

De motor stond buiten trouwens, alleen een flapje eroverheen zodat het poetswerk mooi blijft :+
[...]

Cool treffen zo (y)

Verslagje volgt ;)
Er zit een ijzeren schijf onder de jiffy. Die gaat zeker niet omvallen :) Zat bij de tent, echt goed geregeld (en hoge kwaliteit materiaal die tent). Ik snap verder je punt wel, maar dat gaat volgens mij niet echt. Want dan moet het bovenste deel te schuin zijwaards, en kom je niet uit met je lijnen. Maar ik kan het de volgende keer wel eens proberen. Wellicht heb ik dan juist wat extra ruimte als het wel lukt, want nu zat mijn jiffy een beetje in de weg voor mijn matje.

Ben benieuwd naar je verslag, altijd goed om te lezen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• UTwizard
  • Laatst online: 21-11 22:33
De IoM TT (of de Manx GP) staan bij mij en mijn vriendin wel heel hoog op de bucketlist, maar we zijn allebei helemaal geen types om te gaan kamperen. En ondanks dat we prima met de motoren die kant op zouden kunnen gaan, zouden we dan toch lekker comfortabel met de auto gaan en daar ter plekke een B&B of appartementje zoeken :+

Maar wat ik me nou afvraag, is het echt zo'n drama om om daar te komen? Ik heb in het verleden weleens verhalen gelezen over dat de ferries 2-3 jaar van tevoren al volgeboekt zouden zijn, mensen die wel tickets voor de IoM TT hebben maar de overtocht of de overnachtingen niet geregeld krijgen?

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:31
Ik ben er in 2017 geweest geheel zelf geboekt.
Ik heb direct na afloop van de 2016 editie bijna een hele dag aan de telefoon gehangen om tickets te regelen voor de overgang van Heysham naar iom. Toen ik eenmaal iemand aan de lijn kreeg was het take it or leave it.
Daarna dus op zoek gegaan naar een B&B, uiteindelijk kwamen we via via uit op een verblijf bij een kerk waar normaal de broeders verblijven. (in Peel, waar een duitser al 20 jaar lang elk jaar met een tentje achter in de tuin sliep)
Er zijn ook veel mensen die toeristen in huis nemen. Er is altijd wel wat te vinden denk ik, zolang je je tickets voor de ferry maar hebt!
Geweldige ervaring, al hadden wij bijna alleen maar slecht weer dus helaas zelf weinig kunnen rijden over bv the mountain.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:23:
Lol, een vriend van mij is piloot en vliegt op IoM.. nu met de TT zijn 70+% van de passagiers man, en er is maar 1 kind aan boord..
Duidelijk wat de doelgroep voor de TT is :7
Single vrouwen die motorrijden met een kinderwens? Aangezien er allemaal mannen worden ingevlogen 8)

• Bommes
nldls schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Absoluut, maar dat maakt het nog geen motor, net als de scooters.

Motor is zadel tussen de benen en 2 wielen. De rest mag dan wel in de categorie vallen, maar is nog altijd geen echte motor.
* Bommes must resist.
Can't :(
Als je toch bezig bent moet je misschien hier een berichtje posten dat AMD geen echte processoren zijn.
Of hier dat IPhone's geen echte telefoons zijn.
Oh wacht, misschien kun je hier nog even vertellen dat tenten met minder dan 2 stokken niet mee tellen.
/rant
noes schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:51:
Dit avontuur wel zonder brokken afgerond? (niet negatief bedoeld, eerder licht bezorgd ;))
Niet helemaal.. :P cliffhanger :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tylen

Tylen

Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Toch vond ik dat vroeger wel goed rijdende brommertjes eigenlijk :) Het is dat je binnenkort ook op zo'n snorfietsje een helm op moet, anders had ik er misschien wel eentje bij gekocht voor de snellere boodschap :P Ik had ~2 jaar terug ook 2 stuks in de schuur staan (een daarvan is toen naar @4x2 gegaan), het viel gewoon op hoe ik jaren later nog precies wist welke steek/ring sleutels ik nodig had om dat ding uit elkaar te halen :D Heb er nogal een aantal opgeknapt vroeger :P

Wij hebben voor op het paddock nog steeds een Citta. Onverwoestbaar.

• geert_s
Bommes schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:41:
[...]

* Bommes must resist.
Als je toch bezig bent moet je misschien hier een berichtje posten dat AMD geen echte processoren zijn.
Oh wacht, misschien kun je hier nog even vertellen dat tenten met minder dan 2 stokken niet mee tellen.
/rant

[...]

Qua iPhone heb je op zich een punt :+

* geert_s rent weg

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:41:
[...]

* Bommes must resist.
/rant

[...]

eeuuhh

Ik voel wat Vespa zeer ;)

AMD is gewoon een processor, de Central Processing Unit van hun (het zit al in de naam) is gewoon exact zoals de definitie van een processor is. Sterker nog processor is een veel bredere benaming want er zijn wel veeeeel meer verschillende processoren.

Voor de iPhones is natuurlijk fanboi alert...

En tenten is niet gedefineerd aan de hand van de hoeveelheid stokken. Steker nog er zijn genoeg tenten die geen stokken nodig hebben ;) als je stoelen en een deken gebruikt is trouwens de benaming FORT!

• Chakotay
kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:02:
[...]

eeuuhh

Ik voel wat Vespa zeer ;)

AMD is gewoon een processor, de Central Processing Unit van hun (het zit al in de naam) is gewoon exact zoals de definitie van een processor is. Sterker nog processor is een veel bredere benaming want er zijn wel veeeeel meer verschillende processoren.

Voor de iPhones is natuurlijk fanboi alert...

En tenten is niet gedefineerd aan de hand van de hoeveelheid stokken. Steker nog er zijn genoeg tenten die geen stokken nodig hebben ;) als je stoelen en een deken gebruikt is trouwens de benaming FORT!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em4gJ1D6uo1XUKxZugTAdPUuWbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yd19kaSgbnz1svyBZas8bRT8.png?f=user_large

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:02:
[...]
als je stoelen en een deken gebruikt is trouwens de benaming FORT!
Dit is een feit dat waar is en ook nog klopt 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

geert_s schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Qua iPhone heb je op zich een punt :+

* geert_s rent weg
iPhone's zijn óók gewoon smartphones, maar dan wel 'Smartphones-4-Dummies' :*)

Laat mij overigens maar lekker een Dummy zijn, dat "Tweaken" van elektronica doe ik op m'n werk al méér dan genoeg aan netwerkapparatuur van de baas én klanten van de baas. Telefoon moet gewoon werken, AL-TIJD!!

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 13-06-2022 17:05 ]

• kneusteun
Ik zal er voortaan sarcasm sign bij plaatsen, dat van mij was ook heel serieus >:)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vriendin met vlag en wimpel geslaagd voor AVB, alleen noodstop moest opnieuw omdat ze ineens besloot achterrem niet te gebruiken en terug te schakelen ( 8)7 ), voor de rest foutloos.

Nu op naar 4 augustus voor de AVD, en dan lekker samen op pad :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• _Apache_

_Apache_

For life.

Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:58:
[...]

Ff iets anders, de Fazer is bijna aan nieuwe remschijven toe.. Dat is altijd een flinke kostenpost, maar nu kwam ik Arashi Wave remschijven tegen. Fors goedkoper, maar sterk wisselende ervaringen voor zover ik gevonden heb. Is hier toevallig iemand die de gok al eens genomen heeft, en hoe is dat bevallen?
Ik heb er nog nooit wat goeds van gehoord. Wel mensen die klagen over vibraties en hoge slijtage.
Klinkt als goedkoop = duurkoop.

Mijn schijven (op een FJR gingen 160d km mee). Valt wel mee toch?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Destruction : Als je graag 'Flame-Disks' voor je Yamaha Fazer hebt dan moet je eens bij Moto-Master gaan informeren.

TOP Spul (en ze zitten hier maar een paar kilometer uit de buurt voor me, scheelt ook wel). (y)

• kneusteun
BM schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:24:
Vriendin met vlag en wimpel geslaagd voor AVB, alleen noodstop moest opnieuw omdat ze ineens besloot achterrem niet te gebruiken en terug te schakelen ( 8)7 ), voor de rest foutloos.

Grootste tip, koop een headset.
Zeker in het begin ben je wel even aan het wennen aan elkaar en maakt een headset het leven een stuk fijner.

Mijn vriendin is er dolblij mee en vind het wel fijn dat ze dus eventueel dingen kan aangeven tijdens het rijden en nu stop ik veel minder vaak om even te checken of het allemaal nog goed gaat. Vooral bij lange ritten een absolute must in mijn ogen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Zeker in het begin ben je wel even aan het wennen aan elkaar en maakt een headset het leven een stuk fijner.

Mijn vriendin is er dolblij mee en vind het wel fijn dat ze dus eventueel dingen kan aangeven tijdens het rijden en nu stop ik veel minder vaak om even te checken of het allemaal nog goed gaat. Vooral bij lange ritten een absolute must in mijn ogen.
Headset hebben we gelijk gekocht toen ze vrijdag haar kleding kocht. Zaterdag dus al gebruikt, inderdaad dikke aanrader :)

Xbox

• HikariMisako
Net een ontzettend belangrijk onderdeel vervangen op de k75 :+

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cu87gcutZqd1h2AIKeoJg0IHRMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etbFt1zZoHBjElUTBZ8xsQTa.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25N4DfFfNRQr2BP1e8VtkMkq548=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qYWDXkdalnfmg1sD8U0wwZl.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HikariMisako Misschien moet je voor je jongere 'Kijkbuis-Kindertjes' hier nog even uit gaan leggen waar 'verstikking' voor nodig is :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-06-2022 17:40 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:19

A13X

Dude

Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:39:
@HikariMisako Misschien moet je voor je jongere 'Kijkbuis-Kindertjes' hier nog even uit gaan leggen waar 'verstikking' voor nodig is :9
Handgas toch :+

Awesome

• HikariMisako
Technisch gezien inderdaad geen choke maar eerder handgas te noemen :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jij snapt er dus eigenlijk helemaal niets van, hè. Die stand is bedoeld om je tank sneller leeg te krijgen zodat je binnen een korter tijdsbestek harder gaat vanwege het feit dat je minder gewicht mee hoeft te slepen :9

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Het is wel een investering, maar zodra je een flinke rit doet is het comfort zoveel waard.

Mijn eerste rit met vriendinlief tikte ze mijn in mij zij aan. Ik d lacht dat ze dat bochtengedeelte vlotter wilde rijden.
Ze moest dus nodig plassen. :X
Het feit dat ze nu mijn vrouw is verteld het verhaal dat het wel goed afgelopen is, maar toch. Een intercom maakt het zoveel beter.
Houdt er wel rekening meer dat de meeste je niet meer horen met windruis (>60kmh).

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 13-06-2022 18:01 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:34:
@Destruction : Als je graag 'Flame-Disks' voor je Yamaha Fazer hebt dan moet je eens bij Moto-Master gaan informeren.
Het ging mij vooral om het verschil in prijs eigenlijk, verder maakt het mij niet zoveel uit. Ik weet alleen dat de huidige schijven van de Fazer niet lang meer mee zullen gaan en ik dus vervangers moet hebben. Echter kom ik nu op bedragen uit van ~500 euro voor 2 schijven, en daarna zag ik die Arashi dingen voor 230 (en dan heb ik voor en achter). Zoals ik al schreef, als iemand hier er goede ervaringen mee heeft valt het te overwegen natuurlijk.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Jij snapt er dus eigenlijk helemaal niets van, hè. Die stand is bedoeld om je tank sneller leeg te krijgen zodat je binnen een korter tijdsbestek harder gaat vanwege het feit dat je minder gewicht mee hoeft te slepen :9
Ik werd geroepen? :*)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Drie en halve dag te vroeg. :+

• kneusteun
_Apache_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Houdt er wel rekening meer dat de meeste je niet meer horen met windruis (>60kmh).
Daar heb ik tot nu toe eigenlijk nog nooit last van gehad. Tot en met 150 gaat het nog dikke prima, maar denk dat het erg verschilt per helm ofzo?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

_Apache_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Drie en halve dag te vroeg. :+
Tijd is een sociaal construct. Ik ben timefluid en voor mij is het altijd vrijdag 8)

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Daar heb ik tot nu toe eigenlijk nog nooit last van gehad. Tot en met 150 gaat het nog dikke prima, maar denk dat het erg verschilt per helm ofzo?
Ligt helemaal aan de motor en helm.
Motor kan zorgen voor of schone lucht (lees, weinig/geen turbulentie) of zelfs een ruitje.
En de helm, hoe minder randjes en richels hoe beter.
En de kussentjes in de helm helpen ook wel, hoe meer je oren afgeschermd van wind zijn hoe harder jij kan rijden voor je er last van hebt.
Die 60kmh is mijn ervaring met 5-6 andere rijders.
Een van die rijders trok zijn windscherm omhoog als ie aangesproken werd (BMW k1600).

Kan je je microfoon achter een randje of kussen wegwerken werkt dat ook beter.
Maarja, zoveel helmen en motoren. Dus probeer het vooral.

• kneusteun
Ja precies dat snap ik maar 60 lijkt wel erg laag.
Ik zit op een SM voornamelijk dus noem het naked, net als de meeste mensen waarmee ik rij ook voornamelijk naked’s.
Dus denk dat dan vooral helm is.

Wel allemaal een jbl set dacht ik.

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:16:
Ja precies dat snap ik maar 60 lijkt wel erg laag.
Ik zit op een SM voornamelijk dus noem het naked, net als de meeste mensen waarmee ik rij ook voornamelijk naked’s.
Dus denk dat dan vooral helm is.

Wel allemaal een jbl set dacht ik.
60 en een beetje tegenwind zijn al gauw windsnelheden van 80-90kmh, en daar gaat het om, niet zo zeer gereden snelheid.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Tijd is een sociaal construct. Ik ben timefluid en voor mij is het altijd vrijdag 8)
Robinson denkt daar anders over, toch? 8)

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Hkuit schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:24:
[...]

Leuk verslag!
Woon je in Den Bosch?
Thanks, ennuh, DB?? Neeman.... Jij?

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
SniperGuy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Jep ik zei het tegen je bij de eerst volgende stop dat ik een Flitsmeister melding kreeg vlak na lunch bij de Cantarell :X Je haalde daar volgens mij net een auto in :'(
Heb nog gekeken in de bermen, maar zag toen niets staan (maar stond dus goed verstopt).
Phiew je leeft nog! Ik las laatst dit bericht en ik kneep hem een beetje.
Die ongelukken afgelopen weekend stemmen niet vrolijk.
Vooral dat 19-jarige stel in Oeffelt.

Brrr....

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sorry dat ik zo brutaal binnenval….
Ik weet dat we rond ~2019 gehad hebben over een sleuteldag. Dat is er helaas nooit van gekomen.
Ik wil nog steeds leren sleutelen aan mijn motor. En natuurlijk het liefst onder begeleiding.

Onderwerpen:

Kabels smeren en afstellen (koppelingkabel en gaskabel).
Vloeistofniveau's controleren en verversen (motorolie, remvloeistof, cardanolie, versnellingsbakolie, koelvloeistof).
Olie en oliefilter vervangen.
Controle ketting & tandwielen en afstellen.
Remblokken controleren en vervangen, remschijf vervangen en remvloeistof vervangen.
Banden controleren en eventueel omleggen, wielen de- monteren (noodreparatie toepassen).
(Kopie van Erik)
Het nadeel van Erik, hij woont niet in de buurt…

Mijn vraag, weet/kent iemand een goeie cursus in de regio van (zuid Eindhoven) waar dezelfde onderwerpen ter sprake komt en waar je ook daadwerkelijk mag sleutelen?

Meer dan ik dacht...

• nldls
BM schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:24:

Schakelde ze wel of niet terug? Noodstop was toch zonder terugschakelen? Gewoon koppeling in en vol in de ankers voor en achter.

Overigens: Jee! Lekker samen op pad gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door nldls op 13-06-2022 21:36 ]

• Chakotay
In de categorie 'bijzondere ideeën:

Een parachute als valbescherming voor in je motorpak

Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/resizer/Yf0jdLixeHsL-i4yTA7IagxUSqs=/1440x0/filters:focal(987x757:997x767)/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/octane/JINRDJHGZNETVMRPACLMDON2R4.jpg

8)7

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
streamnl schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:35:
Sorry dat ik zo brutaal binnenval….
Ik weet dat we rond ~2019 gehad hebben over een sleuteldag. Dat is er helaas nooit van gekomen.
Ik wil nog steeds leren sleutelen aan mijn motor. En natuurlijk het liefst onder begeleiding.

Onderwerpen:

Kabels smeren en afstellen (koppelingkabel en gaskabel).
Vloeistofniveau's controleren en verversen (motorolie, remvloeistof, cardanolie, versnellingsbakolie, koelvloeistof).
Olie en oliefilter vervangen.
Controle ketting & tandwielen en afstellen.
Remblokken controleren en vervangen, remschijf vervangen en remvloeistof vervangen.
Banden controleren en eventueel omleggen, wielen de- monteren (noodreparatie toepassen).
(Kopie van Erik)
Het nadeel van Erik, hij woont niet in de buurt…

Mijn vraag, weet/kent iemand een goeie cursus in de regio van (zuid Eindhoven) waar dezelfde onderwerpen ter sprake komt en waar je ook daadwerkelijk mag sleutelen?
https://www.geratel.nl/aanmelden/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hebben ze daar bij dat Zweedse bedrijf d'r eigen 'Ghostrider' als standaard motorrijder in gedachte gehouden?

8)

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-11 04:21
Das echt superdichtbij bij mij..... Daaaar moet ik een keeer aan meedoeeeeeeeeeeen.

• Bommes

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:49

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Heb je honger? ;)

Hier zwaaien we niet naar hoor :>

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 408 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.