Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 409 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.667 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Een van die rijders trok zijn windscherm omhoog als ie aangesproken werd (BMW k1600).

[...]
Nee, niks trekken, daar heeft zo'n motor gewoon een knopje voor :Y - Bzzzt en hij staat hoog, of laag. Traploos verstelbaar, dus je kan m precies zo zetten hoe je prettig vindt. Heeft mn oude RT uit 2005 al, ideaal.

Bij mn RS is het wel handmatig, maar die heeft ook slechts 2 standen: laag en iets minder laag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 13-06-2022 23:17 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
dirkhimself schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Thanks, ennuh, DB?? Neeman.... Jij?
Yep, bijna; 7 km schuin eronder.
Maar je schreef (lang geleden 🙂) iets over vertrekken uit Den Bosch, vandaar.

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50
Destruction schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Het ging mij vooral om het verschil in prijs eigenlijk, verder maakt het mij niet zoveel uit. Ik weet alleen dat de huidige schijven van de Fazer niet lang meer mee zullen gaan en ik dus vervangers moet hebben. Echter kom ik nu op bedragen uit van ~500 euro voor 2 schijven, en daarna zag ik die Arashi dingen voor 230 (en dan heb ik voor en achter). Zoals ik al schreef, als iemand hier er goede ervaringen mee heeft valt het te overwegen natuurlijk.
Tip, regel inbusboutjes. Gegarandeerd een aantal die dol draaien bij verwijderen van de schijf.

Maar heb je de schijven gemeten? Bij mij merkte ik een lichte trilling bij remmen. Toen gemeten en was onder specificatie. Maar de trilling was ook het enige, het is niet dat je remmen niets meer doen. Als je het aandurft zou ik een goede deal afwachten. Louis heeft zo nu en dan wel korting op schijven, maar het blijven belachelijk dure dingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Eric Z op 14-06-2022 00:23 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
noes schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:16:
[...]

Nee, niks trekken, daar heeft zo'n motor gewoon een knopje voor :Y - Bzzzt en hij staat hoog, of laag. Traploos verstelbaar, dus je kan m precies zo zetten hoe je prettig vindt. Heeft mn oude RT uit 2005 al, ideaal.

Bij mn RS is het wel handmatig, maar die heeft ook slechts 2 standen: laag en iets minder laag ;)
Mijn Suzuki GSX1100F uit '92 had al zo'n knopje 8)
Bij m'n S1000XR heb ik 2 handen nodig om hem óf hoog, óf laag te zetten, dus wat dat betreft is er sprake van achteruitgang ;(

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:04
badkuip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:31:
[...]

Phiew je leeft nog! Ik las laatst dit bericht en ik kneep hem een beetje.
Die ongelukken afgelopen weekend stemmen niet vrolijk.
Vooral dat 19-jarige stel in Oeffelt.

Brrr....
Ja het gaat hard met de noodlottige ongevallen :'( Die in je link met die VTR SP1 is toevallig iemand hier uit de buurt (die ik verder niet ken).
Ik ben net terug van 4 dagen rijden in Luxemburg en Duitsland :9 Super goed weer gehad, mooie wegen, goed eten en drinken niet al te druk op de weg. Alleen een zere reedt na 1500km en een motor die onder de dooie beesten zit :+ :D :o

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
badkuip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:31:
[...]

Phiew je leeft nog! Ik las laatst dit bericht en ik kneep hem een beetje.
Die ongelukken afgelopen weekend stemmen niet vrolijk.
Vooral dat 19-jarige stel in Oeffelt.

Brrr....
Ik ken de toedracht van al die ongelukken niet, maar na wat ik gisteren weer allemaal op de weg heb gezien verbaast het me ook niets dat er veel ongelukken gebeuren. Een MP3 die met 60 tussen stilstaande auto's doorknalt, een chopper die juist tussen de al te dicht op elkaar rijdende vrachtwagens blijft plakken, allerlei levensmoeë testpiloten die al slingerend met 120 door de drukke spits heen zwabberen zonder ook maar 1x in de spiegels te kijken.. en dan aan de andere kant al die koekblikrijders die meer op hun telefoon kijken dan op de weg en zomaar zonder knipperlicht 3 banen opschuiven.. Het kan toch ook alleen maar fout gaan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
geert_s schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Ik ken de toedracht van al die ongelukken niet, maar na wat ik gisteren weer allemaal op de weg heb gezien verbaast het me ook niets dat er veel ongelukken gebeuren. Een MP3 die met 60 tussen stilstaande auto's doorknalt, een chopper die juist tussen de al te dicht op elkaar rijdende vrachtwagens blijft plakken, allerlei levensmoeë testpiloten die al slingerend met 120 door de drukke spits heen zwabberen zonder ook maar 1x in de spiegels te kijken.. en dan aan de andere kant al die koekblikrijders die meer op hun telefoon kijken dan op de weg en zomaar zonder knipperlicht 3 banen opschuiven.. Het kan toch ook alleen maar fout gaan.
Toedracht van de ongelukken:
Oeffelt: motorrijder door onbekende oorzaak van de weg geraakt en tegen een hek gereden. Eenzijdig ongeluk. Te hard door de bocht misschien?
Kapelle: botsing met afslaand landbouwvoertuig
Winsum: botsing met trekker
Ederveen: botsing met afslaande auto

Je laatste zin dat automobilisten op hun telefoontje zitten te kijken die had je hier weg kunnen laten. Een trekker en een auto kan je zien afslaan als je vooruit kijkt, een bocht moet je op de juiste manier inschatten.

Zouden we misschien een probleem hebben dat guppies te weinig ervaring hebben en te snel op een voor hun te zware motor stappen? Zou het niet gewoon moeten zijn dat je als gup begint op een <500cc naked in plaats van op een veel te snelle KTM, te rappe Gixxer of bloedsnelle CBR?
Of misschien wat langer doorlessen of verplicht op een training sturen na het afrijden? Iets van een herhaalcursus ofzo?

En tenslotte de rol van de ouders misschien? Hoe sta je het als ouder toe om je 19-jarige zoon een 19-jarige dame mee te nemen achterop de motor (ongeluk Oeffelt)? Dat jong heeft net 1 jaar ervaring met het verkeer...

[ Voor 6% gewijzigd door badkuip op 14-06-2022 10:45 ]

• geert_s
badkuip schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Oeffelt: motorrijder door onbekende oorzaak van de weg geraakt en tegen een hek gereden. Eenzijdig ongeluk. Te hard door de bocht misschien?

Je laatste zin dat automobilisten op hun telefoontje zitten te kijken die had je hier weg kunnen laten. Een trekker en een auto kan je zien afslaan als je vooruit kijkt, een bocht moet je op de juiste manier inschatten.

Zouden we misschien een probleem hebben dat guppies te weinig ervaring hebben en te snel op een voor hun te zware motor stappen? Zou het niet gewoon moeten zijn dat je als gup begint op een <500cc naked in plaats van op een veel te snelle KTM, te rappe Gixxer of bloedsnelle CBR?
Of misschien wat langer doorlessen of verplicht op een training sturen na het afrijden? Iets van een herhaalcursus ofzo?

En tenslotte de rol van de ouders misschien? Hoe sta je het als ouder toe om je 19-jarige zoon een 19-jarige dame mee te nemen achterop de motor (ongeluk Oeffelt)? Dat jong heeft net 1 jaar ervaring met het verkeer...
Niet alleen guppies denk ik, ook heropstappers die meteen voluit willen gaan e.d.
Ben het trouwens niet met je eens dat je alles kunt zien aankomen. Je kunt wel veel voorkomen, en wellicht alle bovenstaande ongelukken wel, maar dit geldt lang niet altijd.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
geert_s schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:05:
Je kunt wel veel voorkomen, en wellicht alle bovenstaande ongelukken wel, maar dit geldt lang niet altijd.
Het heet niet voor niets zoals het heet.. een ongeluk.
Je kunt veel beïnvloeden door je eigen veiligheid zone in de gaten te houden, beter te spiegelen, afstand houden, niet te hard rijden, enz.
Maar het blijft een ongeluk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
Vanaf donderdag ga ik 4 dagen door het Zwarte Woud toeren. :)
Twee dagen in het noorden/midden tussen Freudenstadt/Furtwangen en dan anderhalve dag rond Titisee en Schluchsee. Zondag bijtijds weer terug, want er zijn voorspelling voor flink veel onweer.

• Waaj
  • Niet online
[...]

Sorry, maar dit is (deels) victim blaming. Zonder dat je de precieze oorzaak kent kan je niet op voorhand motorrijders als schuldige aanwijzen. Ik zie in jouw opsomming al 2x een botsing met een afslaand voertuig. Soms kan je dat zien aankomen, vaak ook niet. 70% van tweezijdige ongevallen waarbij motorrijders zijn betreokken worden veroorzaakt door de tegenpartij. En het valt mij op dat automobilisten in Nederland de laatste jaren steeds slechter rijden (slingeren, knipperlichten niet gebruiken, geen afstand houden, irrationeel weggedrag door abnormale belangstelling voor hun kruis tijdens het rijden). Bezig zijn met het verkeer is een bijzaak geworden lijkt het. Vanochtend heb ik mij nog verbaasd over een tegenligger met één grote felle koplamp in het midden van de grille totdat ik zag dat het een auto was die aan het bumperkleven was bij een motorrijder. Landbouwvoertuigen zijn tegenwoordig vaak even breed als de weg en komen met 60km/h de bocht omzetten. Als je als motorrijder van de andere kant komt heb je geen enkele kans meer op uit te wijken.

Ik ben niet blind voor het wangedrag van een deel van de motorrijders, maar de stelligheid waarmee jij impliceert dat het aan de motorrijders ligt, of door hun voorkomen had kunnen worden, ben ik het niet mee eens.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Het heet niet voor niets zoals het heet.. een ongeluk.
Je kunt veel beïnvloeden door je eigen veiligheid zone in de gaten te houden, beter te spiegelen, afstand houden, niet te hard rijden, enz.
Maar het blijft een ongeluk.
Precies dit. Ik rijd behoorlijk defensief (al zeg ik het zelf uiteraard, misschien denken anderen iets anders), maar er zijn echt wel momenten dat ik denk "shoot, dat was niet handig LankHoar". En dat is altijd nog goed gegaan, maar het kan ook zomaar mis gaan.

Zo zijn recent nog 2 vrienden van mij op elkaar geklapt op de oprijstrook. Degene die achter reed dacht dat de voorste gas gaf om nog net voor die ene auto te gaan, hij geeft dus ook gas en kijkt gelijk naar links om die auto in te schatten. Een split second later terugkijken en bleek de voorste toch te remmen. Ja dan ga je. Eenzelfde soort situatie ging hiervoor 100x goed, en nu niet. Wat doe je eraan? Niets nada noppes. Defensief rijden, expect the unexpected. Er van uit gaan dat iedere cager er op uit is om altijd tegendraads te handelen en je dood te rijden. En daar houd het dan op :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat hebben we allemaal wel eens, ik kroop gisteren bij een oprit nog langs een file. Dat deed ik in eerste instantie bestwel enthousiast, laat ik het zo zeggen :+ De plaats waar ik langs de file wilde rijden en de manier waarop ik daar terecht kwam... het ging prima en niemand heeft er last van gehad, maar het was niet handig allemaal. Dat gaan we de volgende keer weer anders doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 14-06-2022 11:57 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:54

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:42:
[...]
Wat doe je eraan? Niets nada noppes.
Tsja...de voorste kan er niets aan doen, maar die gast die erachter rijdt, moet zijn hersens laten werken. Nogal dom om zonder indicatie gas te geven en dan ook nog naar de andere kant kijken. Niet heel erg snugger.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Tsja...de voorste kan er niets aan doen, maar die gast die erachter rijdt, moet zijn hersens laten werken. Nogal dom om zonder indicatie gas te geven en dan ook nog naar de andere kant kijken. Niet heel erg snugger.
Ah, we hebben degene gevonden die altijd perfect rijd! :+ Jij maakt nooit eens een foutje? Je maakt een inschatting, en op de basis daarvan handel je. Ik heb eigenlijk iets soortgelijks gehad toen ik nog brommer reed: je mocht 30 in de winkelstraat en dat reed ik ook, achter een auto. Kom bij een supermarkt en kijk naar rechts om te kijken of er geen onverwachte overstekers zijn. Ik kijk weer terug, en zie dat de auto plots tot stilstand was gekomen om voetgangers over te laten steken (ook al was dat geen VOP, dus zeker onverwachts). Uit schrikreactie trek ik volop aan de rem en leg zo mijn brommer neer en schuif tegen de auto aan. Het ging allemaal heel rustig omdat we maar ~30 reden, maar het was wel een ongeluk. Je maakt een inschatting, handelt daarna, kijkt weg om iets anders te beoordelen en blijkbaar net lang genoeg om die eerdere inschatting teniet te doen. Shit happens :-(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:42:
[...]
Sorry, maar dit is (deels) victim blaming.
Waarom moet er overal een (bij voorkeur Engelse) kreet voor worden bedacht? Omdat het dan interessanter klinkt? Klinkt misschien een beetje alsof ik van de Nederlandse taalbrigade ben, maar ik zou er zó lid van worden als we dan van die onzinnige kreten af zijn.

Terug ontopic: het gros van de eenzijdige ongevallen zijn ook de schuld van de motorrijder. Dat is één. En heel veel ongevallen met een auto zijn dan misschien wel de schuld van de auto, maar als motorrijder kun je er ook heel veel aan doen. Ik weet niet of het hier was of op motorforum, maar het was iemand die vrijwel elke dag ruzie had met een automobilist die iets stoms deed. Op zo'n moment ga ik ook een beetje twijfelen aan de motorrrijder. Je kunt het ook opzoeken. Veel motorongevallen zouden kunnen voorkomen worden als de motorrijder zich ook daadwerkelijk gedraagt als iemand die erg kwetsbaar is in het verkeer. Van een keer extra kijken of je snelheid minderen gaat niemand dood. En uiteraard zijn er zat ongevallen waar je écht helemaal niets aan kunt doen., maar ik zie zat motorrijders die denken dat ze onkwetsbaar zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:06:
[...]
Ah, we hebben degene gevonden die altijd perfect rijd! :+ Jij maakt nooit eens een foutje?
Tuurlijk maak ik fouten. Het grote verschil is dat als ik een fout maak, ook tegen mijzelf zeg dat ik een stom rund ben. Je mag best iemand op zijn fouten wijzen, hoor. Daar is niets mis mee. En je eigen fouten onderkennen en er iets van leren is ook niet verkeerd.
Afstand houden is wat je kunt leren uit die incidenten (met je vrienden en jou met die auto voor je). Als je geen afstand houdt, ben je altijd het bokje als die vent voor je een noodstop maakt.

Leren moet je eerste prioriteit zijn, gepikeerd zijn over commentaar komt ergens op plek 999...

• badkuip
Waaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Sorry, maar dit is (deels) victim blaming. Zonder dat je de precieze oorzaak kent kan je niet op voorhand motorrijders als schuldige aanwijzen. Ik zie in jouw opsomming al 2x een botsing met een afslaand voertuig. Soms kan je dat zien aankomen, vaak ook niet. 70% van tweezijdige ongevallen waarbij motorrijders zijn betreokken worden veroorzaakt door de tegenpartij. En het valt mij op dat automobilisten in Nederland de laatste jaren steeds slechter rijden (slingeren, knipperlichten niet gebruiken, geen afstand houden, irrationeel weggedrag door abnormale belangstelling voor hun kruis tijdens het rijden). Bezig zijn met het verkeer is een bijzaak geworden lijkt het. Vanochtend heb ik mij nog verbaasd over een tegenligger met één grote felle koplamp in het midden van de grille totdat ik zag dat het een auto was die aan het bumperkleven was bij een motorrijder. Landbouwvoertuigen zijn tegenwoordig vaak even breed als de weg en komen met 60km/h de bocht omzetten. Als je als motorrijder van de andere kant komt heb je geen enkele kans meer op uit te wijken.

Ik ben niet blind voor het wangedrag van een deel van de motorrijders, maar de stelligheid waarmee jij impliceert dat het aan de motorrijders ligt, of door hun voorkomen had kunnen worden, ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat in sommige situaties de motorrijder wel degelijk victim is van zijn eigen fouten. In die zin geen victim blaming. Je legt in jouw betoog uit dat veel ongelukken veroorzaakt worden (70%) door de tegenpartij worden veroorzaakt, als het een ongeluk met een motorrijder betreft en dat automobilisten slechter zijn gaan rijden.

Er zit wat mij betreft een heel groot gat tussen een mede-verkeersgebruiker en daadwerkelijk daarmee botsen. Dat gat kan je groter maken door op te letten en niet te altijd te gassen. Defensief rijden noemen ze dat. Ook al heeft een ander schuld aan de situatie, het zorgt er toch voor je blijft leven...

Ik ben het helemaal met je eens dat trekkers en automobilisten er meer dan eens een zooitje van maken. Maar we zouden ook de hand in eigen boezem kunnen steken....

Deze kerel op de motor is wel het toppunt van hoe te handelen wanneer een motorrijder te maken krijgt met een fout van een ander. Busmeneer zou hem wel een keer afgesneden hebben (doen ze altijd, witte bezorgbusjes >:) ) en de motormuis gaat op de bus lopen beuken als een idioot. Lekker het gevaar opzoeken dus. Heel verstandig nog dat die busmeneer de klappen opspaart voor het tankstation.

[ Voor 8% gewijzigd door badkuip op 14-06-2022 12:18 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Tuurlijk maak ik fouten. Het grote verschil is dat als ik een fout maak, ook tegen mijzelf zeg dat ik een stom rund ben. Je mag best iemand op zijn fouten wijzen, hoor. Daar is niets mis mee. En je eigen fouten onderkennen en er iets van leren is ook niet verkeerd.
Afstand houden is wat je kunt leren uit die incidenten (met je vrienden en jou met die auto voor je). Als je geen afstand houdt, ben je altijd het bokje als die vent voor je een noodstop maakt.

Leren moet je eerste prioriteit zijn, gepikeerd zijn over commentaar komt ergens op plek 999...
Ik ben niet gepikeerd door commentaar. Ik zeg nota bene in mijn eerste post hierover dat we allemaal fouten maken. En dat dit dus ook een fout was. Dat staat dus vast. Waar ik een beetje over val zijn de woordkeuzes als "zijn hersens laten werken", "niet snugger" en "nogal dom" ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
badkuip schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:14:
Deze kerel op de motor is wel het toppunt van hoe te handelen wanneer een motorrijder te maken krijgt met een fout van een ander. Busmeneer zou hem wel een keer afgesneden hebben (doen ze altijd, witte bezorgbusjes >:) ) en de motormuis gaat op de bus lopen beuken als een idioot. Lekker het gevaar opzoeken dus. Heel verstandig nog dat die busmeneer de klappen opspaart voor het tankstation.
Hij rijd toch heel defensief? Mooi in het zicht van die busbestuurder. Maakt kenbaar dat hij daar rijd ook. 10/10 toch? :+

Goed dat die chauffeur niet op die motor inreed, die neiging zullen velen hebben. Heel dom natuurlijk van die motorrijder. Maar wat ik nooit snap is op de vuist gaan met iemand die letterlijk een full-face helmet op heeft, en een compleet motorpak. Waar je diegene ook raakt, alles is gedempt. Je moet wel een verschrikkelijk goede vechter zijn (of die motorrijder een heel slechte) wil je dat winnen... Trap dan die motor om ofzo als je wraak wilt nemen, veel groter effect :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Zucht... grote beurt gehad. Motor weer opgehaald. Loop zojuist er langs, valt me op dat ik geen koelvloeistof zie tussen min en max. Heen en weer schudden, sterker nog, helemaal niet zichtbaar :? Lampje erbij, jep, da's gewoon niet bijgevuld na draineren.

Je moet ook gvd alles zelf doen :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:32:
Heel dom natuurlijk van die motorrijder. Maar wat ik nooit snap is op de vuist gaan met iemand die letterlijk een full-face helmet op heeft, en een compleet motorpak. Waar je diegene ook raakt, alles is gedempt. Je moet wel een verschrikkelijk goede vechter zijn (of die motorrijder een heel slechte) wil je dat winnen... Trap dan die motor om ofzo als je wraak wilt nemen, veel groter effect :+
Volgens mij zit zo'n helm en zo'n lomp pak juist enorm in de weg. Zoals je ziet is die motorrijder vooral aan het incasseren.
En idd respect voor de buschauffeur, ik weet niet of ik hetzelfde geduld zou hebben. Wat denk je nou daadwerkelijk uit te richten op je brommertje tegen 2500KG staal?
Die dure brandstofprijzen hebben ook hun voordeel.. gisteravond was de weg zo goed als leeg en heb ik een heerlijk rondje kunnen rijden zonder last van ander verkeer dat in de weg zat.. heerlijk je eigen tempo rijden :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• badkuip
LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Hij rijd toch heel defensief? Mooi in het zicht van die busbestuurder. Maakt kenbaar dat hij daar rijd ook. 10/10 toch? :+

Goed dat die chauffeur niet op die motor inreed, die neiging zullen velen hebben. Heel dom natuurlijk van die motorrijder. Maar wat ik nooit snap is op de vuist gaan met iemand die letterlijk een full-face helmet op heeft, en een compleet motorpak. Waar je diegene ook raakt, alles is gedempt. Je moet wel een verschrikkelijk goede vechter zijn (of die motorrijder een heel slechte) wil je dat winnen... Trap dan die motor om ofzo als je wraak wilt nemen, veel groter effect :+
Het feit dat die chauffeur de motor niet omduwt en het voor elkaar krijgt om een motorrijder met helm naar de grond te werken geeft aan die chauffeur meer fatsoen heeft (althans in het filmpje) en betere vechtskills dan die motorrijder. Een ouderwets pak rammel zonder schade aan spullen..

• geert_s
steveman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:35:
Zucht... grote beurt gehad. Motor weer opgehaald. Loop zojuist er langs, valt me op dat ik geen koelvloeistof zie tussen min en max. Heen en weer schudden, sterker nog, helemaal niet zichtbaar :? Lampje erbij, jep, da's gewoon niet bijgevuld na draineren.

Of niet naar Beun de Haas gaan ;)

• badkuip
geert_s schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Victim blaming.... ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

geert_s schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Merkdealer ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Das tegenwoordig ook niet heilig meer.

• geert_s
nldls schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:46:
Das tegenwoordig ook niet heilig meer.
Ik hoor ook vaker mensen klagen over dealers die weer eens een boutje of moertje zijn vergeten dan over een kleine garagehouder op de hoek. Iets met een nummertje zijn of persoonlijke aandacht ofzo.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:26:
[...]
Ik ben niet gepikeerd door commentaar. Ik zeg nota bene in mijn eerste post hierover dat we allemaal fouten maken. En dat dit dus ook een fout was. Dat staat dus vast. Waar ik een beetje over val zijn de woordkeuzes als "zijn hersens laten werken", "niet snugger" en "nogal dom" ;)
Sommige fouten zijn gewoon dat. Andere fouten zijn gewoon - hoe zal ik het netjes zeggen - wat minder slim. Afstand houden is wel de belangrijkste factor in het verkeer om ongevallen te voorkomen. Vooruit kijken is er ook zo een, maar zonder afstand houden heeft vooruit kijken weinig nut. Reactietijd, marge om te reageren, allemaal dingen die je kunt kopen door afstand te houden en je snelheid aan te passen aan de situatie.

Door tegen iemand aan te accelereren terwijl je niet kijkt, heeft die persoon dat in ieder geval geleerd. Hoop ik tenminste, anders was het allemaal zinloos.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En wat zeiden ze? Lijkt mij wel iets waar je ze gerust mee mag confronteren.

Ik heb jaren geleden een schikmomentje gehad toen ik mijn Diversion ophaalde bij vd Wal in Vianen na een beurt. Rij ik weg vanaf de werkplaats en dan moet je na 25m linksaf en mijn remmen deden niets... :X
Hadden die plurken de remvloeistof bijgevuld maar niet het systeem weer even 'opgepompt'. Dan doet ie dus even helemaal niets. Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om even heel snel een paar keer te knijpen. Je rijdt daar ook niet zomaar 80 natuurlijk. Maar wel erg schrikken.
Dan doet mijn huidige BMW dealer het beter: die doet na de beurt even een proefritje om te kijken of alles het naar behoren doet. Dan hebben ze de remmen ook goed getest :+ (maar ja, dat mag ook wel voor al dat geld)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Je motor zal maar plof zeggen op de rit naar huis. :X

Zelf heb ik 40km gereden zonder kvs. Motor was omgetikt door een koekblik op een parkeerplek, had niet door dat alle kvs was weggelopen. Geen alarm lampje bij het wegrijden.
Bij een stoplicht vond ik de motor verdacht veel tikken (wat een nieuwe motor doet als ie afkoelt)
Heb er bij een tankstation maar 3L demi water bijgemikt,, kwam kokend en spetterend naar boven bij het bijvullen.
Middelste cilinders hebben het vast warm gehad. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:23:

Dan doet mijn huidige BMW dealer het beter: die doet na de beurt even een proefritje om te kijken of alles het naar behoren doet. Dan hebben ze de remmen ook goed getest :+ (maar ja, dat mag ook wel voor al dat geld)
Heb ik ook wel eens op de bon zien staan. Proefrit 3/4u, a 80euro/u.

Dan wil ik hem volgetankt terugkrijgen. :(

Als we naaien, wil ik ook zoenen!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 14-06-2022 14:57 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Een proefrit van 3 kwartier is dan ook weer overdreven, of je moet wel een heel specifiek probleem hebben :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:56:
Een proefrit van 3 kwartier is dan ook weer overdreven, of je moet wel een heel specifiek probleem hebben :X
Je moet natuurlijk wel kijken of de motor nog een beetje normaal dijkweggetjes kan rijden hè 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
Vrijdag schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Je moet natuurlijk wel kijken of de motor nog een beetje normaal dijkweggetjes kan rijden hè 8)
En of je er nog mee langs terrasjes kan posen?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Was een grote beurt met als klacht 'trekt naar links bij het remmen'.

Was een stroeve remklauw, zou peanuts moeten zijn voor een ervaren garage.
Op de bon stond ">300euro, overleggen met klant".
Ik was toen nog maar een student.

Kreeg dus een bon van 975 euro.
Stroeve klauw door strooizout.
2x nieuwe schijven, 2x nieuwe klauwen, 4x remblokjes + grote beurt.

Heb geld moeten lenen om dat te betalen nooit meer teruggekomen bij van Wijk (Zoetermeer).

Tot overmaat van ramp beginnend e remmen ook nog eens te piepen.

Had prima gereviseerd kunnen worden leerde ik achteraf . :(

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 14-06-2022 15:12 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:59:
[...]

En of je er nog mee langs terrasjes kan posen?
Uiteraard. Kosten voor de schaal bitterballen, de chocolademelk met slagroom en de appelpunt komen dan gewoon onder de post "Kosten kleinmateriaal" :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 16:22
ik deed een proefrit op een MT10 bij Motoport. Kon hem een half uur meekrijgen. Na een half uur vroeg ik of ik hem nog een uur of 2 mocht rijden was geen probleem.
Heb hem netjes volgetankt teruggebracht. :9

• geert_s
Heb ik ook gehad, de tank zoog vacuum, en na de eerste keer "oplossen" wat het probleem dus niet opgelost, maar hadden ze niet lang genoeg gereden. De tank moet flink stuk leeggereden worden om te voelen of hij nog vacuum zuigt. Het probleem (en de verstopping) zijn de tweede keer wel opgelost (letterlijk).

• Chakotay
com2,1ghz schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:04:
[...]

ik deed een proefrit op een MT10 bij Motoport. Kon hem een half uur meekrijgen. Na een half uur vroeg ik of ik hem nog een uur of 2 mocht rijden was geen probleem.
Heb hem netjes volgetankt teruggebracht. :9
Ik doelde hiermee op een testrit die een monteur doet tijdens onderhoud, niet een proefrit op een motor die je wil gaan kopen :P

@geert_s zoiets bedoelde ik met een wel heel specifiek probleem inderdaad :) (al zouden ze dan ook even de tank kunnen leegzuigen ipv een uur gaan rijden om het ding leeg te krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 14-06-2022 15:14 ]

• Bommes
@A13X al gezien:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SniperGuy
[...]

Totdat geen richtingaanwijzers gebruikt worden.... dan zie je namelijk helemaal niets.
Vwb Oefelt: geen getuigen dus een andere andere veroorzaker is niet 100% uit te sluiten. Eenzijdig ongeval =! dat er geen andere bij betrokken zijn geweest/er oorzaak aan kunnen hebben.

• Chakotay
@SniperGuy ligt het aan mij, of zijn bij moderne auto's richingaanwijzers steeds slechter zichtbaar overdag? Bij oudere auto's zaten die dingen duidelijk in een stuk oranje glas op de hoek van de koplamp, tegenwoordig zie ik steeds vaker dat het ergens in het midden van de koplamp zit waardoor het vanaf de zijkant bijna niet meer te zien is dat die dingen aan staan.

Om nog maar niet te spreken over Amerikaanse import-auto's die achter überhaupt geen richtingaanwijzers hebben, maar alleen één remlicht een beetje halflaf laten knipperen :X

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
Iemand nog tips voor een (motor)camping in het zuiden van het Zwarte Woud? Ik dacht gewoon naar het Titimeer te rijden en daar op de bonnefooi een plek te krijgen - 2 m2 plek vrij is overal wel denk ik. Maar als iemand een tip heeft?

• SniperGuy
Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:37:
@SniperGuy ligt het aan mij, of zijn bij moderne auto's richingaanwijzers steeds slechter zichtbaar overdag? Bij oudere auto's zaten die dingen duidelijk in een stuk oranje glas op de hoek van de koplamp, tegenwoordig zie ik steeds vaker dat het ergens in het midden van de koplamp zit waardoor het vanaf de zijkant bijna niet meer te zien is dat die dingen aan staan.

Om nog maar niet te spreken over Amerikaanse import-auto's die achter überhaupt geen richtingaanwijzers hebben, maar alleen één remlicht een beetje halflaf laten knipperen :X
Tesla's is geloof ik 2 bij 0,5 cm oid. achtelijk klein, maar goedgekeurd (dus we mogen niet zeuren).
Laatst een bus die remlicht en knipper in een hadden. Zeker al remmend met de zon erop: niet te zien!
Bij moderne auto's is het wel zo dat DRL moeten dimmen bij gebruik van richtingaanwijzers, dat scheelt zeker een heel stuk.

• Waaj
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Terug ontopic: het gros van de eenzijdige ongevallen zijn ook de schuld van de motorrijder.
Sterker nog, 100% van de eenzijdige ongevallen zijn de schuld van de motorrijder.
Dat is één. En heel veel ongevallen met een auto zijn dan misschien wel de schuld van de auto, maar als motorrijder kun je er ook heel veel aan doen. Ik weet niet of het hier was of op motorforum, maar het was iemand die vrijwel elke dag ruzie had met een automobilist die iets stoms deed. Op zo'n moment ga ik ook een beetje twijfelen aan de motorrrijder. Je kunt het ook opzoeken. Veel motorongevallen zouden kunnen voorkomen worden als de motorrijder zich ook daadwerkelijk gedraagt als iemand die erg kwetsbaar is in het verkeer. Van een keer extra kijken of je snelheid minderen gaat niemand dood. En uiteraard zijn er zat ongevallen waar je écht helemaal niets aan kunt doen., maar ik zie zat motorrijders die denken dat ze onkwetsbaar zijn.
Sorry, maar ik zie alleen een stel open deuren die je intrapt. Je kan ook stellen dat veel motorongevallen te voorkomen zijn als je de auto neemt of thuis blijft. Dat is een geldige redenering maar de inhoud is zinloos.

Je blijft redeneren vanuit de veronderstelling dat de motorrijder de voornaamste reden is dat het ongeluk niet voorkomen wordt. Maar ook (juist!) een oplettende motorrijder is met heel veel zaken tegelijk bezig. De staat van de weg, verkeer voor zich, verkeer achter zich, verkeer in zijstraten of geparkeerde voertuigen, kinderen op de stoep, z'n eigen snelheid en positie op de weg. Mensen hebben een fantastisch brein die in staat is dat allemaal te controleren, verwerken en daarnaar te handelen, maar je kan je dus niet focussen op die ene tegenligger die misschien vlak voor je linksaf slaat want één van de andere factoren kan ook plotseling veranderen. Bovendien moet je ook maar net voldoende tijd krijgen om te reageren, als je geen reactietijd hebt zit je met de meest defensieve rijstijl nog steeds tegen de niet oplettende automobilist aan.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zeau! Nou, daar ik het zelf niet in huis heb en de tent morgen dicht is, gelijk er naartoe gegaan zodra de agenda het toeliet. Flinke scheut erbij, en we zaten weer op niveau. Bij thuiskomst nog steeds. Hypothese: flinke luchtbel die vrijkwam tijdens m'n ritje naar huys na de beurt.

Aangezien koelvloeistof wel gewoon afgestreept was op de checklist kon het niet al te veel zijn dat er zou ontbreken, en met en kort ritje zou het geen probleem mogen veroorzaken. Zou er niet graag mee Door Barcelona willen rijden iig.

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:37:

En wat dacht je van de nieuwste BMW-motoren waar alle achterverlichting in de knipperlichten is gepropt 8)7

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:26

botoo

💀 too old to die young

Ik kan uit eerste hand vertellen dat Landbouwvoertuigen niet altijd (zichtbaar) een richtingaanwijzer gebruiken als ze afslaan en dat ze daarbij heel 'gemakkelijk' een brommer/motor kunnen over het hoofd zien.
Tegen dergelijke capriolen help anticiperen en vooruit kijken niet zo veel, of zou je bij elke tegenligger rekening moeten houden met plotseling en onverwacht afslaan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:43:
[...]
Sterker nog, 100% van de eenzijdige ongevallen zijn de schuld van de motorrijder.
Is dat zo? Valt het ook onder eenzijdig als je schikt van anderman's acties en jezelf onderuit remt? Of een plas olie op de weg? Kuilen, grind/rommel?

• Chakotay
Waaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:52:
[...]

En wat dacht je van de nieuwste BMW-motoren waar alle achterverlichting in de knipperlichten is gepropt 8)7

[YouTube: 2022 BMW S 1000 XR First Look Fast Facts for Adventure Sport-Touring]
Heh, geintegreerde knipper-ledjes waren 10 jaar geleden helemaal hip... Blijkbaar is dat nu standaard?

Bijzonder filmpje trouwens, is dat nou opgelezen door een goedkope text2speech-engine, of lijkt dat maar zo? :P

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:12
mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Is dat zo? Valt het ook onder eenzijdig als je schikt van anderman's acties en jezelf onderuit remt? Of een plas olie op de weg? Kuilen, grind/rommel?
Hadden ze op kunnen anticiperen toch >:)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16

Secsytime

Automagisch

Wat een vervelende discussie dit. Er zijn mensen overleden, wat mij betreft is schuld irrelevant.

• kneusteun
Heb in de familie ook iemand gehad die is overleden na een ongeluk met een auto die niet goed keek bij een kruispunt.
Dus hij kwam met 100 aan en de auto stond stil en trok net voor zijn neus de weg op.....

Extreem lullig maar mevrouw had hem niet gezien.

Anticiperen is iets anders dan voorspellen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Secsytime schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:58:
Wat een vervelende discussie dit. Er zijn mensen overleden, wat mij betreft is schuld irrelevant.
Lijkt mij niet. Juist van die ongevallen moet je leren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:00:
Anticiperen is iets anders dan voorspellen :)
Klopt. Je kunt onmogelijk alles voorzien. Maar er is een hoop dat je kunt doen zonder meteen als een opa door het verkeer te gaan. Ik ben ooit in de auto aangereden met lage snelheid door iemand die ik ook gewoon recht in de ogen aankeek terwijl ze mij raakte. Echt heel bizar. Maar er zat zo'n snertkind op de achterbank te dreinen en daar ging haar aandacht naar uit. Dus je rijdt op die straat en kijkt de zijstraat in, ziet de auto, kijkt de bestuurder aan en denk dat ie wel zal stoppen....maar niks...rijdt gewoon door. Ben benieuwd; met de motor had ze misschien wel gewoon over me heen gereden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nog anders dan de schuldvraag heb je ook nog iets met Von Bismarck en leren van andermans fouten.

voor ik ging motorrijden heb ik een hele rits aan crash-compilaties gekeken, pas toen ik mezelf genoeg voor de gek kon houden dat zoiets mij toch echt niet zou gebeuren, plande ik de eerste les in. (En toen was het al eind september, wat betekent dat je lest met bagger slecht weer :o

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:40
[...]

Dat “jong” rijdt met zijn lichte motor misschien wel veel verantwoorder dan een 35-jarige met een 200 pk kanon en tig rijvaardigheidstraining achter de rug. Soms is het ook gewoon domme pech of een samenloop van omstandigheden. Houd je oordelen over de rijvaardigheid of verantwoordelijkheid van de slachtoffers svp voor je. Er zijn betere manieren om de risico’s van motorrijden en hoe daarmee om te gaan te bespreken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Lijkt mij niet. Juist van die ongevallen moet je leren.
Zolang je niet weet wat er precies gebeurd is leer je niks behalve zelf 'what if' scenario's bedenken waarbij zo'n discussie m.i. alleen maar vervelend is en op reaguursels op Dumpert gaat lijken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:38

A13X

Dude

Heeft gelijk :+

Ben er nog steeds erg blij mee, rijd heerlijk.

Zit nu even te dubben of ik eerst valbeugels doe of een forse skidplate :P
Deze beugels:
Afbeeldingslocatie: https://www.hepco.nl/contents/media/l_50276340003solidrechts.jpg

Of deze skid plate (zonder stickers)
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/rYCNwFnsMuU/sddefault.jpg

Awesome

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@A13X Ik zou de valbeugels eerst doen of je moet van plan zijn om binnenkort veelvuldig van die skidplate gebruik te gaan maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:11:
@A13X Ik zou de valbeugels eerst doen of je moet van plan zijn om binnenkort veelvuldig van die skidplate gebruik te gaan maken.
Dat is ook wat ik zou doen. Hoewel ik minder opzichtige valbeugels zou willen hebben :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als m'n ogen me niet bedriegen zitten die skid plate en de beugels elkaar in de weg. De onderste voorste steunen zijn het probleem. (Kan natuurlijk altijd passend gemaakt worden)

• Bommes
@A13X ik ben met @botoo : valbeugels eerst.
Ik heb offroad mijn motor al een paar keer op zijn kant gelegd= blij met valbeugels.
De keren dat ik ergens op opgeklapt ben waarvoor een skiddplate nodig was= 0
Stenen spatten wel omhoog maar zelfs dat modieuze excuus van een skiddplate van Italiaans aluminium blijft dan heel.
Als ik de foto's van de Norden kijk dan ziet die onderkant er wel stevig uit vanuit de fabriek.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik heb ook braaf valbeugels gekocht voor mijn AT750.

Grote nadeel is dat het weer zo'n add on is waardoor je extra gewicht toevoegt aan je motorfiets. Ik weet niet of ik het weer zou doen voor m'n volgende allroad.

• kneusteun
Skid plate is vooral als je enorme stenen op je pad tegenkomt. Voor de rest zal je in NL hem amper gebruiken, en je kan daar je rijstijl op aanpassen.
Val beugels komen denk ik vaker van pas, en je kan er eventueel tassen/gereedschap aanknopen

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:00

Freelance

(..)

kneusteun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:31:
Skid plate is vooral als je enorme stenen op je pad tegenkomt. Voor de rest zal je in NL hem amper gebruiken, en je kan daar je rijstijl op aanpassen.
Nou ik heb daar toch een behoorlijke streep teer op zitten toen ik een keer in NL een recent aangelegd strookje mee pakte. Was wel mijn eigen schuld aangezien ik een wegafsluiting genegeerd had O-)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• badkuip
Joris748 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:51:
[...]

Dat “jong” rijdt met zijn lichte motor misschien wel veel verantwoorder dan een 35-jarige met een 200 pk kanon en tig rijvaardigheidstraining achter de rug. Soms is het ook gewoon domme pech of een samenloop van omstandigheden. Houd je oordelen over de rijvaardigheid of verantwoordelijkheid van de slachtoffers svp voor je. Er zijn betere manieren om de risico’s van motorrijden en hoe daarmee om te gaan te bespreken.
Ik had op geen manier de bedoeling om een oordeel te vellen over de rijvaardigheid van mensen of iets te zeggen over verantwoordelijkheid van slachtoffers.
Mijn bericht is geschreven met een deel frustratie en verdriet. Zonde dat er paar mensen met dezelfde passie (voor motorrijden) niet meer onder ons zijn. Nog verdrietiger voor de nabestaanden.

De waarheid van een ongeluk, hoe dat voorkomen had kunnen worden, zal vast ergens in het midden liggen. Als de een beter oplet op de fouten van de ander en vice versa hebben we allemaal een grotere kans om thuis te komen. En helaas is gebleken dat je daar ervaring voor nodig hebt op de weg en tijd, als je je in die situatie bevindt. Dan helpt het ouder zijn en langzamer rijden. Dus schrijf ik zo iets als in een weekend veel jongelui dit overkomt.

Wat vind jij dan een betere manier om de risico’s van motorrijden bespreekbaar te maken zodat het ook resulteert in daadwerkelijk minder ongevallen? Het is de KNMV, de overheid en verzekeraars nog niet gelukt….

• A13X

A13X

Dude

@LankHoar vind dat witte juist wel wat hebben tegenover dat standaard zwart.

Al is zwart misschien wel wat makkelijker bij te werken :+

Al is deze graphics kit ook wel dik O-) en dan witte bars :7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jcuOOvD.jpeg

@steveman dat past, is al door andere geprobeerd. Vandaar dat ik deze wil, anders zijn de beugels van motea nog een optie en een heel stuk goedkoper. Alleen die gaan vol voor het logo langs.

Afbeeldingslocatie: https://www.motea.com/media/catalog/product/cache/e2b9c1cef119cc5d9d49e1eba2f7f7b0/m/o/motoguard_sturzbuegel_a329039-02.jpg

Scheelt +/- €160, kan ik het kofferframe erbij nemen voor bescherming achter.

@botoo @Bommes @kneusteun dat is een goede inderdaad, ging af van YouTube maar dat soort weggetjes hebben wij niet veel hier.

Awesome

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:40
badkuip schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:43:
[...]

Ik had op geen manier de bedoeling om een oordeel te vellen over de rijvaardigheid van mensen of iets te zeggen over verantwoordelijkheid van slachtoffers.
Mijn bericht is geschreven met een deel frustratie en verdriet. Zonde dat er paar mensen met dezelfde passie (voor motorrijden) niet meer onder ons zijn. Nog verdrietiger voor de nabestaanden.

De waarheid van een ongeluk, hoe dat voorkomen had kunnen worden, zal vast ergens in het midden liggen. Als de een beter oplet op de fouten van de ander en vice versa hebben we allemaal een grotere kans om thuis te komen. En helaas is gebleken dat je daar ervaring voor nodig hebt op de weg en tijd, als je je in die situatie bevindt. Dan helpt het ouder zijn en langzamer rijden. Dus schrijf ik zo iets als in een weekend veel jongelui dit overkomt.

Wat vind jij dan een betere manier om de risico’s van motorrijden bespreekbaar te maken zodat het ook resulteert in daadwerkelijk minder ongevallen? Het is de KNMV, de overheid en verzekeraars nog niet gelukt….
Ik denk dat er een geen betere manier is. Er zijn genoeg mogelijkheden om trainingen te volgen om de rijvaardigheid te verbeteren. Het levert ook mooie kortingen op de verzekeringspremie op, zeker voor motorrijders met weinig schadevrije jaren. Enige wat je zelf kunt doen is veiligheid en veilig rijden bespreekbaar maken. Al is het maar een "zo dat scheelde niet veel" na een ritje *drop the mic".

Uit zelfbescherming denken we natuurlijk ook dat het meest ernstige scenario jou niet gaat overkomen. Dat geldt op straat, maar zeker op het circuit. Zouden we dat niet "wegstoppen" dan verkramp je op de motor en dat draagt ook niet bij aan de veiligheid. Zodra mijn helm op gaat, ben ik niet bezig met de kans om te overlijden. Maar ben ik bezig met in leven blijven :)

Motorrijden blijft een risicovolle hobby. Iedereen die motor rijdt maakt fouten. De meeste fouten leveren alleen samengeknepen billen en een goed verhaal op, sommige fouten eindigen met een beschadigde motor en een deuk in het ego. En heel soms leidt het tot ernstig letsel of overlijden. Veel fouten zijn te voorkomen of los je op met ervaring, maar ervaring doe je alleen op door 'vlieguren' te maken. En dat is nog geen garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 14-06-2022 20:11 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@A13X ik had het niet zozeer over de kleur. Meer over dat het best veel volume staal is (= valt op en = zwaar). Op clubsfyle Harleys zie je vaak simpeler crash bars die ook hun werk doen (achterste soms zelf weggewerkt als steps zijnde). Dat is minder opzichtig, lichter en doet volgens mij ook zijn werk. Weet alleen niet of dat bij zo'n bike als de jouwe ook net zo is. Ik doel dan op zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-ak.f.st-hatena.com/images/fotolife/C/Culturevolt/20190724/20190724184529.jpg

En dan iets vergelijkbaars achter.

• A13X

A13X

Dude

LankHoar schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:53:
@A13X ik had het niet zozeer over de kleur. Meer over dat het best veel volume staal is (= valt op en = zwaar). Op clubsfyle Harleys zie je vaak simpeler crash bars die ook hun werk doen (achterste soms zelf weggewerkt als steps zijnde). Dat is minder opzichtig, lichter en doet volgens mij ook zijn werk. Weet alleen niet of dat bij zo'n bike als de jouwe ook net zo is. Ik doel dan op zoiets:

[Afbeelding]

En dan iets vergelijkbaars achter.
Oh zo, doel is inderdaad wat anders. Onderuit schuiven of omvallen op straat is van een wat andere orde dan omdonderen op tempo op een onverharde en onvlakke weg.

Je hebt ze ook voor alleen het onderste deel, maar als je dan doorrolt zijn je kappen er alsnog aan.

Awesome

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
A13X schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Oh zo, doel is inderdaad wat anders. Onderuit schuiven of omvallen op straat is van een wat andere orde dan omdonderen op tempo op een onverharde en onvlakke weg.

Je hebt ze ook voor alleen het onderste deel, maar als je dan doorrolt zijn je kappen er alsnog aan.
Het moge duidelijk zijn dat ik niet goed weet waar ik over praat wanneer het over adventure/off-road gaat, sorry :+

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 10:38

mambo No5

Bad Apple?

Vandaag bij HK in Tiel langs gereden nav de diverse aanbevelingen in dit topic in het verleden om eens naar m'n vering & demping te laten kijken. Meteen even prijsopgaaf laten maken voor wat 't kost om alles weer netjes te maken en een variant met progressieve vering d'r bij. Gezien de ervaringen die ik her en der lees is dat wel iets wat ik op mijn exemplaar zou willen hebben, maar moet er eens een nachtje over slapen of dat het geld waard is; een zwaardere achterveer heb ik sowiso nodig en het hele spul voor moet toch los dus tsja.. Wat is wijsheid. :P

Heeft iemand nog zwaarwegende argumenten om 't wel of juist niet te doen? Kom niet offroad, maar rijd wel met bepakking rond als ik op vakantie ga of komende maanden boodschappen moet gaan doen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
mambo No5 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:23:
Vandaag bij HK in Tiel langs gereden nav de diverse aanbevelingen in dit topic in het verleden om eens naar m'n vering & demping te laten kijken. Meteen even prijsopgaaf laten maken voor wat 't kost om alles weer netjes te maken en een variant met progressieve vering d'r bij. Gezien de ervaringen die ik her en der lees is dat wel iets wat ik op mijn exemplaar zou willen hebben, maar moet er eens een nachtje over slapen of dat het geld waard is; een zwaardere achterveer heb ik sowiso nodig en het hele spul voor moet toch los dus tsja.. Wat is wijsheid. :P

Heeft iemand nog zwaarwegende argumenten om 't wel of juist niet te doen? Kom niet offroad, maar rijd wel met bepakking rond als ik op vakantie ga of komende maanden boodschappen moet gaan doen. :)
Een fatsoenlijk afgestelde vering op jouw gewicht / rijstijl maakt een wereld van verschil op het rijgedrag van jouw motorfiets. Dat is leuker rijden en ook nog eens veiliger.

Dus als je het geld kan missen en je van plan bent de motor nog een tijdje bij te houden.. :)

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

steveman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:50:
voor ik ging motorrijden heb ik een hele rits aan crash-compilaties gekeken, pas toen ik mezelf genoeg voor de gek kon houden dat zoiets mij toch echt niet zou gebeuren, plande ik de eerste les in. (En toen was het al eind september, wat betekent dat je lest met bagger slecht weer
Ik heb precies hetzelfde gedaan, en mijns inziens is dat eigenlijk de beste manier.

Ten eerste kun je de goede vragen stellen aan je instructeur. Normaliter ligt hun prioriteit bij: de kandidaat klaarstomen voor het examen. Dat is, op een subtiele manier, niet precies hetzelfde als je kandidaat veilig laten rijden. Dus ik kletste regelmatig met m'n instructeur over wat er fout had kunnen gaan, en dan gaf hij z'n mening daar over.

Ten tweede: begin in september en je wordt meteen opgeleid tot doorrijder, in plaats van seizoensrijder. Toen ik ging lessen, zei m'n vader altijd dat hij het koud was op de motor. Door te gaan lessen in september, begreep ik dat het gewoon een kwestie was van goede kleding en gewenning.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

TucanoItaly schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Ten eerste kun je de goede vragen stellen aan je instructeur. Normaliter ligt hun prioriteit bij: de kandidaat klaarstomen voor het examen. Dat is, op een subtiele manier, niet precies hetzelfde als je kandidaat veilig laten rijden. Dus ik kletste regelmatig met m'n instructeur over wat er fout had kunnen gaan, en dan gaf hij z'n mening daar over.
Dit verschilt per rijschool, denk ik.

Mijn instructrice (en haar man) zeiden juist: We kunnen je leren slagen voor de examens, of we kunnen een motorrijder van je maken. Wij doen dat laatste. Ze zijn (of ja, waren, want inmiddels gescheiden hoorde ik) ook echt motorrijders in hart en nieren die niet alleen voor hun eigen rijschool werken maar ook vaak worden ingehuurd voor het geven van vervolgcursussen, voor oud leerlingen regelmatig weekenden weg organiseren, etc. Ze baalden altijd als ze na een motorles een auto (of E achter B ) les moesten geven, dan moesten ze ingeblikt de weg op.
Volgen met een auto, daar wilden ze ook niks van weten. Ik ben één keer met de auto gevolgd, omdat de motor van de instructrice kapot was en die van haar man te hoog voor haar. Maar die les ging niet van start zonder verontschuldigingen, dat ze het zelf ook nogal "gay" en eigenlijk niet geloofwaardig vond om vanuit een auto te gaan vertellen hoe je moet motorrijden, etc.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• geert_s
TucanoItaly schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan, en mijns inziens is dat eigenlijk de beste manier.

Ten tweede: begin in september en je wordt meteen opgeleid tot doorrijder, in plaats van seizoensrijder. Toen ik ging lessen, zei m'n vader altijd dat hij het koud was op de motor. Door te gaan lessen in september, begreep ik dat het gewoon een kwestie was van goede kleding en gewenning.
Ik heb afgereden in januari bij -2. Dubbele les vooraf, daarna examen, ik was helemaal verkleumd daarna, maar wel geslaagd. Tijdens het lessen wel alle weertypen meegemaakt, dus nu ook inderdaad niet bang voor een beetje regen en wind of wat lagere temperaturen. Instructeur ook gewoon op de motor trouwens, die voelde dus ook precies hoe koud het echt was, zodat hij op tijd even kon aankloppen bij een bevriende garage voor een warm bakkie :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Gelest in de herfst. Afgereden met code geel, de examens na mij zijn toen geannuleerd.

Maar mij nie belle met kou en nattigheid.

• kneusteun
Freelance schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Nou ik heb daar toch een behoorlijke streep teer op zitten toen ik een keer in NL een recent aangelegd strookje mee pakte. Was wel mijn eigen schuld aangezien ik een wegafsluiting genegeerd had O-)
Heb hem ook wel eens eraf gebeukt, maar dat was eigenwijs over een tak/boom janken. Maar dat is incidenteel, omvallen gaat je vaker overkomen.

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 18:31
Op mijn motor, die ik nu bijna een jaar heb, zit een andere achtervering die volgens mij sneller aan te passen is, of in ieder geval anders is dan standaard. Ik heb alleen geen idee wat het is of hoe het werkt, en hoe ik daar achter kom. Iemand een idee? Het is meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik er echt iets aan wil veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb05dxFq3zkDKX5ECjeBBAbO-Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3M4emEzx0iAy5KZCrpwrHyI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXjtKduAx4GqtlueU89zrzg6ecQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myU90k3IH9sV18XWQaS5xyXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZShBiVsHvp7TCafu1yWXcU1Op6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4GZlZjwtyLsovY3iUvCU39k.jpg?f=fotoalbum_large

De motor zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3NUXji_w8bbyilf55bNqcQUEzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuzjL2NkUNKMOXLfoImMkMNP.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:37:
Gelest in de herfst. Afgereden met code geel, de examens na mij zijn toen geannuleerd.

Maar mij nie belle met kou en nattigheid.
"Ik blijf nie aan 't poetsen nie..."

:9

In de zomer is het eigenlijk ook allemaal maar niks om met zo'n ding de weg op te gaan, zeker niet in de buurt van wat water... Je blijft bezig met het wegpoetsen van ongedierte / lijken :(

@Dullahan Onderstaand filmpje laat redelijk goed zien wát je waarmee allemaal in kunt stellen en wat het effect van die aanpassingen je gaat brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 15-06-2022 22:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dullahan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:06:
Op mijn motor, die ik nu bijna een jaar heb, zit een andere achtervering die volgens mij sneller aan te passen is, of in ieder geval anders is dan standaard. Ik heb alleen geen idee wat het is of hoe het werkt, en hoe ik daar achter kom. Iemand een idee? Het is meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik er echt iets aan wil veranderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De motor zelf

[Afbeelding]
https://gsx1400owners.org/forum/index.php?topic=213.0

Staat hier uitgelegd zo te zien, lijkt zelfs volledig instelbaar, luxe hoor.

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 18:31
Will_M schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:18:
[...]

"Ik blijf nie aan 't poetsen nie..."

:9

In de zomer is het eigenlijk ook allemaal maar niks om met zo'n ding de weg op te gaan, zeker niet in de buurt van wat water... Je blijft bezig met het wegpoetsen van ongedierte / lijken :(

@Dullahan Onderstaand filmpje laat redelijk goed zien wát je waarmee allemaal in kunt stellen en wat het effect van die aanpassingen je gaat brengen.[/]

[YouTube: Setting Sag - Yamaha R6]
Interessant, dankjewel!
steveman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:08:
[...]

https://gsx1400owners.org/forum/index.php?topic=213.0

Staat hier uitgelegd zo te zien, lijkt zelfs volledig instelbaar, luxe hoor.
perfect! Mij was verteld dat het niet de standaard 1400 vering was, maar dat is het dus blijkbaar wel, dat had ik nooit gevonden

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Dullahan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De motor zelf

[Afbeelding]
Ik durf zo even niet te zeggen wat de knop op het reservoir doet.

De zwarte knop aan de bovenkant van de schokdemper is compressie. Dat bepaald de demping bij het inveren.

Aan de onderkant van de schokdemper zit (als het goed is) een knop waarmee je de rebound instelt. Dat bepaald de demping bij uitveren.

Voordat je hier mee gaat spelen, schrijf altijd je huidige setting op. Bij het verdraaien van de stelschroeven voel je klikjes. Draai de stelschroeven 1 voor 1 dicht en tel de kliks en schrijf deze op.

Hier wat leesvoer van HK Suspension. Dat helpt je wellicht met eea begrijpen wat de instellingen doen.
https://hksuspension.nl/i...eringtest-Boekje-2016.pdf

Ze hebben trouwens ook een app met wat info :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 02:03:
Momenteel nog woonachtig op Sint-Maarten en rij hier een motorscooter, puur omdat het lekker praktisch is en me snel van A naar B vervoert, dit mag uiteraard geen motorrijden genoemd worden. Een jaartje heb ik mezelf meer dan prima vermaakt met een Harley Davidson Sportster 1200 maar in verband met tijdgebrek weer van de hand gedaan. Nu ga ik binnenkort terug naar NL en kan ik niet wachten om weer lekker te gaan rijden. Nu is het een kwestie van een leuke fiets uitzoeken, hopelijk kunnen jullie me hier een beetje bij helpen.

Ik heb echt genoten van de Harley en een Chopper blijft me toch het meest trekken, al denk ik dat ik nu eerder voor een naked / sport tour model wil gaan zodat ik samen met mijn maten kan rijden en het lijkt me wat praktischer voor woon- werkverkeer zo nu en dan.

Nu kom ik tot de volgende opties die me trekken, zouden jullie kunnen aangeven waarom jullie een van deze modellen wel of niet zouden aanraden en waarom? Mijn budget ligt op Max 8k:

- KTM duke / superduke
- Ducati monster (797?)
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha fz8
- Suzuki GSX-S

Alvast bedankt!
Terugkomend op dit bericht van mij, inmiddels op vakantie in NL en vier motoren bekeken. Ik heb gereden op een Ducatie Monster 1100 EVO uit 2013, een KTM Duke 690, een MV Agusta Dragster 800 en een Kawasaki Ninja 650.

Allereerst iedereen bedankt voor het meedenken, ik merk vooral dat ik mezelf blind staarde op vermogen en pk's en dat ik daar nu wel op terug ben gekomen. Ik heb nu nog de keuze stress tussen de MV Agusta Dragster 800 en de Kawasaki Ninja 650.

Het gaat om de volgende twee motoren:

MV Agusta Dragster:
https://www.marktplaats.n...-brutale-800-dragster-abs

Kawasaki Ninja 650:
https://vos-oss.nl/occasi...-650-krt-edition-m1439329

Ik zou graag jullie meningen horen waarom je wel of niet voor een van deze twee opties zou gaan.

Voor mijn gevoel is het een keuze tussen luisteren naar mijn hart en luisteren naar mijn hoofd. De MV Agusta is zo'n beetje de dikste motor die ik ooit gezien heb (persoonlijke voorkeur) maar is daarentegen wel 8 jaar oud en heeft 43k op de teller staan. De Kawasaki vind ik ook een mooie motor, maar blinkt verder nergens echt in uit ofzo. Voordeel die de Kawasaki heeft is wel dat hij nagenoeg nieuw is, schakelt als een warm mes in boter en rijdt als een zonnetje. Hij heeft wel een stuk minder vermogen dan de Dragster maar hoeveel ga je daar nou daadwerkelijk echt van merken in NL? Hij is wel lekker licht en wendbaar, ik vond het een enorm fijne motor om lekker over de dijk te sturen, de Dragster heeft 120 pk en blijft maar rammen. Daarnaast is het ook wel een motor die veel bekijks trekt.

Met de Ninja weet ik dat voorlopig nauwelijks kosten zal hebben, hij heeft zelfs nog 12 maanden garantie. Bij de Dragster is het maar afwachten hoe het ermee staat. Daarnaast zal hij ook vaker en duurder onderhoud gaan hebben dan de betrouwbare Kawasaki.

Keuze stress dus, hopelijk kunnen jullie mij wederom tot inzichten brengen.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
@matje90 Ga je motorrijden voor de fun of voor het praktische?

Voor de meeste mensen is het 98% een (veel te dure) hobby. Bij hobby's moet je je hart volgen en gewoon de allerdikste motor kiezen die je kriebels in je buik geeft elke keer dat je hem ziet, hoort en rijdt.

Leuk zo'n praktische Kawasaki, maar voor het praktische rijden we niet motor toch? ;).

Mochten er twijfels zijn over de betrouwbaarheid van de MV, zijn er geen jongere alternatieven? Of wellicht kun je een 2e hands Dragster kopen bij een garage met garantie?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

matje90 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:17:
[...]

Terugkomend op dit bericht van mij, inmiddels op vakantie in NL en vier motoren bekeken. Ik heb gereden op een Ducatie Monster 1100 EVO uit 2013, een KTM Duke 690, een MV Agusta Dragster 800 en een Kawasaki Ninja 650.

Allereerst iedereen bedankt voor het meedenken, ik merk vooral dat ik mezelf blind staarde op vermogen en pk's en dat ik daar nu wel op terug ben gekomen. Ik heb nu nog de keuze stress tussen de MV Agusta Dragster 800 en de Kawasaki Ninja 650.

Het gaat om de volgende twee motoren:

MV Agusta Dragster:
https://www.marktplaats.n...-brutale-800-dragster-abs

Kawasaki Ninja 650:
https://vos-oss.nl/occasi...-650-krt-edition-m1439329

Ik zou graag jullie meningen horen waarom je wel of niet voor een van deze twee opties zou gaan.

Voor mijn gevoel is het een keuze tussen luisteren naar mijn hart en luisteren naar mijn hoofd. De MV Agusta is zo'n beetje de dikste motor die ik ooit gezien heb (persoonlijke voorkeur) maar is daarentegen wel 8 jaar oud en heeft 43k op de teller staan. De Kawasaki vind ik ook een mooie motor, maar blinkt verder nergens echt in uit ofzo. Voordeel die de Kawasaki heeft is wel dat hij nagenoeg nieuw is, schakelt als een warm mes in boter en rijdt als een zonnetje. Hij heeft wel een stuk minder vermogen dan de Dragster maar hoeveel ga je daar nou daadwerkelijk echt van merken in NL? Hij is wel lekker licht en wendbaar, ik vond het een enorm fijne motor om lekker over de dijk te sturen, de Dragster heeft 120 pk en blijft maar rammen. Daarnaast is het ook wel een motor die veel bekijks trekt.

Met de Ninja weet ik dat voorlopig nauwelijks kosten zal hebben, hij heeft zelfs nog 12 maanden garantie. Bij de Dragster is het maar afwachten hoe het ermee staat. Daarnaast zal hij ook vaker en duurder onderhoud gaan hebben dan de betrouwbare Kawasaki.

Keuze stress dus, hopelijk kunnen jullie mij wederom tot inzichten brengen.
De MV Agusta. Omdat dikke poserfiets 8)

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Requiem19 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:22:
@matje90 Ga je motorrijden voor de fun of voor het praktische?

Voor de meeste mensen is het 98% een (veel te dure) hobby. Bij hobby's moet je je hart volgen en gewoon de allerdikste motor kiezen die je kriebels in je buik geeft elke keer dat je hem ziet, hoort en rijdt.

Leuk zo'n praktische Kawasaki, maar voor het praktische rijden we niet motor toch? ;).

Mochten er twijfels zijn over de betrouwbaarheid van de MV, zijn er geen jongere alternatieven? Of wellicht kun je een 2e hands Dragster kopen bij een garage met garantie?
Dat is dus ook waar ik momenteel aan denk, ik vind het een gruwelijk vet apparaat al vind ik de Ninja ook zeker niet verkeerd maar kan me voorstellen dat ik er eerder op uitgekeken raak (?). Een jongere Dragster ga ik niet vinden binnen mijn budget (8k). Ik ga voor namelijk voor de fun rijden en zo nu en dan woon- werkverkeer en dat kunnen ze beiden prima. Wat je zegt, een hobby mag ook geld kosten natuurlijk. Te duur is het toch wel als je er rationeel naar gaat kijken.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dragster = particulier
Kawa = dealer

Dat maakt de keus niet veel simpeler he? Persoonlijk heb ik het niet zo op particulieren aan de andere kant een dealer kan je ook een oor aannaaien.
2,5K km in één jaar is best weinig, zeker voor een nieuwe motor, daar zit een verhaal achter.

Toch, kiezen tussen acht jaar oud en één jaar oud zou voor mij wel de doorslag geven.

Komt nog eens bij dat je zelf al aangeeft dat de Kawa soepeler rijd, da's zeker wat waard. Wat er ook gaat spelen is je motorwens na een paar jaar, ongeacht wat je nu kiest heb je grote kans dat je dan weer iets interessanters/anders gezien hebt.

Kies je de Dragster dan zal je altijd aan die Kawa blijven denken en omgekeerd ook :+

uiteindelijk wil je toch een Harley ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als eigenaar van een Kawa ZZR1400 zou ik sowieso voor de Kawa gaan :+

Man man wat is m'n fiets degelijk :9

Overigens zit er wel een Akra onder die Kawa, dus om nou te zeggen dat 'ie niets speciaals heeft.. :+ Ok, ding zat er waarschijnlijk al als officiele accessoire af-fabriek al op, maar toch. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 15-06-2022 18:10 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nou heb ik hier een oude GTR1000 staan, laat ik zeggen dat dat ding nou niet bepaald liefde voor kawasaki aanwakkert :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Die Kawasaki is wel de KRT uitvoering, dus daar zitten toch aardig wat accessoires op en is verder wel de meest pragmatische keuze.

Ik vind het beide gave motoren, maar mijn voorkeur gaat uit naar de MV en dat is puur vanwege de looks.

Als je een praktisch vervoersmiddel wil, koop dan een auto :P

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 00:51
botoo schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:50:
2,5K km in één jaar is best weinig, zeker voor een nieuwe motor, daar zit een verhaal achter.
Dat is toch meer dan 2x zoveel als de mijne, die had 800km gelopen in 8 maanden tijd :+

Oké oké na exact 1 jaar stond er wel 7766km op de teller omdat ie op dat moment niet verder kon oplopen door een crash een paar dagen eerder :|

Gamertag: timmie271

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40

13art

Moderator Mobile
Kak, had een REV'IT! Lombard 2 jeans gekocht in maat 32/36. Helaas die was wat te wijd om mijn middel/heupen en ook om de benen en te lang. Ok, die ging terug en een 31/34 besteld bij een andere webshop (de eerste had de 31/34 niet meer). Vandaag binnen, jammer dan die was weer te krap. Lengte was dan wel weer goed. Maar die gaat dus ook weer terug.

Maar ja nu heb ik nog geen goede motorjeans. Dat wordt weer verder zoeken en passen. Jammer want de REV'IT sprak me wel aan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
@matje90 Kawa = japans en gaat waarschijnlijk langer mee dan jij. MV Agusta = italiaans.

Mijn verstand kiest dan eerder een kawa, maar MV Augusta is gewoon echt een tof merk. Wellicht niet zo betrouwbaar maar meer smiles per km.

Is het voor daily of hobby, dat zou voor mij nog wel een verschil zijn.

• R0y.
@matje90 de MV!

@13art hier een John Doe waar zo’n volledige kevlar legging in zit. Wel erg warm als je van de motor af stapt, zeker met dit weer. Lekker praktisch. Al gaat mijn voorkeur naar leer #teamleer

[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 15-06-2022 20:05 ]

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Ik zou ten allen tijde voor de MV gaan, als je vooral voor de hobby rijd! Veel meer emotie en rijplezier met zo’n ding. Die kawa is wel leuk, maar niet een van de meest aansprekende motorblokken…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• R0y.
Stilstaan in augustus omdat de fabriek dicht is roept ook bepaalde emoties op :+
Pagina: 1 ... 409 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.