Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 410 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.665 views

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:12:
Stilstaan in augustus omdat de fabriek dicht is roept ook bepaalde emoties op :+
Daarmee omgaan kweekt juist dat "karakter" 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:16
Vraagje aan de Dutch 1000 deelnemers hier, rijden jullie de route linksom of rechtsom, en wat is jullie argument daarbij? Zelf nijg ik naar rechtsom omdat ik verwacht dat het merendeel de route linksom gaat rijden.

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
botoo schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:50:
2,5K km in één jaar is best weinig, zeker voor een nieuwe motor, daar zit een verhaal achter.
Daar had ik ook naar gevraagd, degene die hem had ingeruild bij de dealer kocht hem vorig jaar nieuw bij ze en wilde na een jaar upgraden naar een 1000. Dat is ook wat in mijn hoofd omgaat, hoelang blijft deze 650 leuk genoeg. Aan de andere kant, die verkoop je dan ook wel weer een stuk makkelijker tegen die tijd.

Die MV is onzeker wat die aan onkosten zal meebrengen de komende ja(a)r(en) terwijl de Kawasaki me nagenoeg geen onderhoud zal gaan kosten. Maar goed jullie advies levert me tot nu toe niet minder kopzorgen op haha, het zou dus niet alleen voor mij een lastige keuze zijn. :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
cyntax schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:36:
Vraagje aan de Dutch 1000 deelnemers hier, rijden jullie de route linksom of rechtsom, en wat is jullie argument daarbij? Zelf nijg ik naar rechtsom omdat ik verwacht dat het merendeel de route linksom gaat rijden.
Ik rijd hem met de klok mee (CW), omdat ik dan in de nacht aan de oost kant van het land naar het zuiden kom rijden.
Vooral eigenlijk omdat ik dan het laatste stuk niet via voor mij een erg bekende omgeving terug naar het start punt rijd.
Min of meer langs mijn huis zeg maar.
Nadeel is dan wel dat je in de drukkere tijd, overdag tijd dwars door het midden van het land rijd.

Wat is jou starttijd?
Ik zit in groep 6, startnummer 30, starttijd 6:40 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 15-06-2022 21:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Bommes schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Ik rijd hem met de klok mee (CW), omdat ik dan in de nacht aan de oost kant van het land naar het zuiden kom rijden.
Vooral eigenlijk omdat ik dan het laatste stuk niet via voor mij een erg bekende omgeving terug naar het start punt rijd.
Min of meer langs mijn huis zeg maar.
Nadeel is dan wel dat je in de drukkere overdag tijd dwars door het midden van het land rijd.

Wat is jou starttijd?
Ik zit in groep 6, startnummer 30, starttijd 6:40 uur.
Vooral dat laatste wat je aanhaalt ben ik ook bang voor, ik denk dat ik dan maar voor CCW ga, komen we elkaar ongeveer halverwege tegen. ;)

Ik zit in groep 35, startnummer 196, starttijd 0738. Had liever een stuk eerder gestart aangezien je dan minder in het donker rijdt maar ik was wat laat met inschrijven dus jammer de pammer.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
matje90 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Daar had ik ook naar gevraagd, degene die hem had ingeruild bij de dealer kocht hem vorig jaar nieuw bij ze en wilde na een jaar upgraden naar een 1000. Dat is ook wat in mijn hoofd omgaat, hoelang blijft deze 650 leuk genoeg. Aan de andere kant, die verkoop je dan ook wel weer een stuk makkelijker tegen die tijd.

Die MV is onzeker wat die aan onkosten zal meebrengen de komende ja(a)r(en) terwijl de Kawasaki me nagenoeg geen onderhoud zal gaan kosten. Maar goed jullie advies levert me tot nu toe niet minder kopzorgen op haha, het zou dus niet alleen voor mij een lastige keuze zijn. :P
Ik heb 8 jr met een fazer 600 gereden. Iedere keer weer lol. Genoeg vermogen (95pk / 200 kg) om een sport wagen goed lastig te maken, niet voldoende vermogen om je van de fiets af te rijden. Ik heb daarvoor een 900 gehad (tour Diversion) en de 600 was echt veel leuker. Ik denk dat je best lang lol kan hebben met een 650 als deze ook wat leuk vermogen heeft. Nu rijd ik met een 1200 (140 pk) en gebruik dat vermogen echt bij lange na niet. Soms wat doortrekken ofzo, maar verder is het wel prima.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50

Destruction

(ex-)Automonteur

nldls schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Ik heb 8 jr met een fazer 600 gereden. Iedere keer weer lol. Genoeg vermogen (95pk / 200 kg) om een sport wagen goed lastig te maken, niet voldoende vermogen om je van de fiets af te rijden. Ik heb daarvoor een 900 gehad (tour Diversion) en de 600 was echt veel leuker. Ik denk dat je best lang lol kan hebben met een 650 als deze ook wat leuk vermogen heeft. Nu rijd ik met een 1200 (140 pk) en gebruik dat vermogen echt bij lange na niet. Soms wat doortrekken ofzo, maar verder is het wel prima.
Ik heb mijn Fazer 600 nu 2 jaar, en eigenlijk past dit type motor gewoon heel goed bij me. De verkrijgbaarheid van onderdelen vind ik wel een puntje, toen ik een andere remklauw (achter) nodig had heb ik uiteindelijk van 3 sloop klauwen nog 1 goede kunnen maken. Het enige alternatief was een splinternieuwe voor 500 euro 8)7 Binnenkort nog de remschijven vervangen en dan hoop ik er nog een paar jaar plezier mee te hebben :) Daarna iets vergelijkbaars zoeken, maar dan dus geen Fazer meer.

Ik heb zelf ook een Diversion 900 gehad, dat was een geniale toerbuffel waar ik regelmatig mee heen en weer reed tussen Overijssel en Zeeland. Voor de 900 had ik een Diversion 600, als ik dan in Zeeland aan kwam en af wilde stappen had ik hulp nodig, want afstappen en de motor niet laten vallen, dat zou me niet gelukt zijn. Met de 900 was het een kwestie van parkeren, afstappen en weglopen.

Na die Div 900 nog een CBR600F gehad omdat ik wat sportievers wilde, maar dat beviel toch ook niet zo (langere ritten op een CBR vs mijn rugklachten), die Fazer is imo een goede tussenstap tussen de 2 eerder genoemde fietsen. Ik rijdt op de openbare weg en ik heb niet het idee dat ik de volgende Rossi of Marquez ga worden, dus voor mij is het goed zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Tsj34WX48ZULTKi1qTZCATr4Q4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Htr2nmafpX7e099eSWtbHZzi.jpg?f=user_large

Voor een evt. opvolger van de Fazer denk ik richting een CBF600, al heeft zo'n ding naar mijn smaak een beetje te weinig vermogen. Eigenlijk zou 't zoiets moeten worden, met 't blok van een Hornet 900 oid :P Maargoed, dat zie ik wel tegen de tijd dat de Fazer eruit gaat. Dat staat, zoals ik al schreef, voorlopig nog niet op de planning.

[ Voor 37% gewijzigd door Destruction op 17-06-2022 00:11 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Ik vond mijn Fazertje ook wel een fijn ding.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1655360280-600-x-450px-IMG_20180523_160321.jpg

@Destruction de opvolger van de Fazer de FZ 6 iets?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:12
nldls schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:02:
@matje90 Kawa = japans en gaat waarschijnlijk langer mee dan jij. MV Agusta = italiaans.

Mijn verstand kiest dan eerder een kawa, maar MV Augusta is gewoon echt een tof merk. Wellicht niet zo betrouwbaar maar meer smiles per km.

Is het voor daily of hobby, dat zou voor mij nog wel een verschil zijn.
Was Agusta niet chinees ondertussen, of deels chinees? Onder hetzelfde concern als Benelli?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
kneusteun schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Was Agusta niet chinees ondertussen, of deels chinees? Onder hetzelfde concern als Benelli?
Er zit wat Maleisisch & Russisch geld in, maar MV Agusta is nog een zelfstandig Italiaans bedrijf.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
Chakotay schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Er zit wat Maleisisch & Russisch geld in, maar MV Agusta is nog een zelfstandig Italiaans bedrijf.
Thnx duidelijk.

Support Putin buy MV Agusta? >:) (geintje natuurlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 16-06-2022 08:52 ]

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28
@matje90 een vriend van me heeft een ninja 650, een hele praktische motor. Ik heb er op gereden, maar voor mij mist ie echt wel wat vermogen. Ik zou voor de augusta gaan!
13art schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:58:
Kak, had een REV'IT! Lombard 2 jeans gekocht in maat 32/36. Helaas die was wat te wijd om mijn middel/heupen en ook om de benen en te lang. Ok, die ging terug en een 31/34 besteld bij een andere webshop (de eerste had de 31/34 niet meer). Vandaag binnen, jammer dan die was weer te krap. Lengte was dan wel weer goed. Maar die gaat dus ook weer terug.

Maar ja nu heb ik nog geen goede motorjeans. Dat wordt weer verder zoeken en passen. Jammer want de REV'IT sprak me wel aan.
Ik heb een Rokker Rokkertech en ben er erg blij mee. Wel aan de prijs maar zit lekker, staat goed en heeft een betere slide time dan leer :)
https://www.motolegends.c...-single-layer-jean-review

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 16-06-2022 09:17 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Modz schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:11:
@matje90 een vriend van me heeft een ninja 650, een hele praktische motor. Ik heb er op gereden, maar voor mij mist ie echt wel wat vermogen. Ik zou voor de augusta gaan!
Die heeft volgens mij hetzelfde blok als de Versys 650 en het (gebrek aan) vermogen was ook de reden dat ik die weg heb gedaan en geupgrade heb naar de Fazer8. met name op de snelweg miste ik wat oomph..

Ironisch genoeg heb ik nu minder vermogen met de guzzi, maar dat is een heel andere stijl motor en ik kom er ook amper mee op de snelweg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nldls schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Ja, en dat heeft deze 650 niet echt: 68pk bij 8000rpm. Een Fazer is leuk om te rijden (heb er ook eentje gehad, naast mn S1000RR) omdat je die lekker kan (moet?) uitknijpen en daar ook echt pit levert. Komt er ook nog eens bij dat een staande twin in mijn ogen het saaiste type motor is, zo'n 650 zou een 4-in-lijn moeten hebben, zoals de Honda CBR650R (zoals @timmie271 rijdt, die kan hier vast meer over vertellen). Die heeft net als de Fazer 95pk, bij 12.000rpm, lekker de toeren injagen dus. Is helaas (hierdoor?) ook 2k duurder nieuw (~11k vs ~9k), en dat is best een groot verschil, al helemaal in dit segment.

Dus als ik @matje90s keuze zou moeten maken zou ik voor de Agusta gaan. Aan de andere kant.. voor 8k is er zoveel te krijgen dat de keuze platslaan tot deze twee (relatief gezien) uitersten misschien ook een vertekend beeld geeft.

Misschien nog de Triumph Street Triple 675 of Yamaha FZ8 (laatste Fazer) of de MT-09 bekijken?

Loop een grote motorzaak (bijv Goedhart) binnen en kijk eens rond, zoveel mogelijk binnen je budget. Als je een mooi model hebt gevonden net boven budget kan je ook eens kijken naar import.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• matje90
Bedankt voor alle reacties.

@noes Ik had na lang zoeken op internet mijn keuze al terug kunnen brengen tot een naked bike en binnen dat segment bevielen me de Monster, Duke, Brutale/Dragster en deze Ninja me het meest. Van de MT-09 ben ik geen groot fan omdat ik ze wellicht ook zo veel zie overal. Vandaar dat ook juist mijn keuze naar de MV leek te gaan, wat exotisch maar nu ik dat dan afzet tegen een nagenoeg nieuwe motor binnen hetzelfde budget ben ik gaan twijfelen. Het vermogen zal ik niet gebruiken, de enige reden dat de MV mij meer trekt is de looks eigenlijk. Ik neig momenteel meer naar de Ninja.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:52:
[...]

Ja, en dat heeft deze 650 niet echt: 68pk bij 8000rpm. Een Fazer is leuk om te rijden (heb er ook eentje gehad, naast mn S1000RR) omdat je die lekker kan (moet?) uitknijpen en daar ook echt pit levert. Komt er ook nog eens bij dat een staande twin in mijn ogen het saaiste type motor is, zo'n 650 zou een 4-in-lijn moeten hebben, zoals de Honda CBR650R (zoals @timmie271 rijdt, die kan hier vast meer over vertellen). Die heeft net als de Fazer 95pk, bij 12.000rpm, lekker de toeren injagen dus. Is helaas (hierdoor?) ook 2k duurder nieuw (~11k vs ~9k), en dat is best een groot verschil, al helemaal in dit segment.

Dus als ik @matje90s keuze zou moeten maken zou ik voor de Agusta gaan. Aan de andere kant.. voor 8k is er zoveel te krijgen dat de keuze platslaan tot deze twee (relatief gezien) uitersten misschien ook een vertekend beeld geeft.

Misschien nog de Triumph Street Triple 675 of Yamaha FZ8 (laatste Fazer) of de MT-09 bekijken?

Loop een grote motorzaak (bijv Goedhart) binnen en kijk eens rond, zoveel mogelijk binnen je budget. Als je een mooi model hebt gevonden net boven budget kan je ook eens kijken naar import.
Wat is dat? Noes die iemand géén BMW aanraadt? ;) K1300r ofzo :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:21
@Vrijdag ...ik wou ook de K1200R gaan aanraden.... 163 pk.. goedkoop voor een BMW, zit wel oke kwa reparatie kosten.

Dus... @matje90 BMW K1200R is ook een optie... maar moet je zeker eerst een keer op testrijden. Is flink langer dan de gemiddelde naked, en 250 kg. Hij stuurt dus wat minder gemakkelijk, maar ligt wel super stabiel op de weg.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38
matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:23:

@noes Ik had na lang zoeken op internet mijn keuze al terug kunnen brengen tot een naked bike en binnen dat segment bevielen me de Monster, Duke, Brutale/Dragster en deze Ninja me het meest. Van de MT-09 ben ik geen groot fan omdat ik ze wellicht ook zo veel zie overal. Vandaar dat ook juist mijn keuze naar de MV leek te gaan, wat exotisch maar nu ik dat dan afzet tegen een nagenoeg nieuwe motor binnen hetzelfde budget ben ik gaan twijfelen. Het vermogen zal ik niet gebruiken, de enige reden dat de MV mij meer trekt is de looks eigenlijk. Ik neig momenteel meer naar de Ninja.
Als ik je posts zo een beetje proef heb je in je hoofd de keuze al gemaakt. Dan is het fijn als mensen op een forum je daar in steunen voor het laatste zetje.

Dus hierbij, ga voor de Ninja. Nieuw, geen zorgen, prima motor om meer ervaring mee op te doen. En als je er na 1 of 2 jaar op uit gekeken bent, prima toch? Dan ruil je hem weer in. Er is hier bijna niemand die een motor koopt om 40 jaar te houden (al zal ik mijn Africa Twin 750 nooit meer verkopen :P).

• Requiem19
Aanstaande maandag heb ik overigens een proefrit van 2 uur, inclusief offroad met instructeur in Spaarne, op de mooiste motorfiets die er nu te koop is. Heel benieuwd of er een klik is met deze beauty.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/0e4Wmn/s1/1x1/2022-ducati-desert-x---main.webp

• UTwizard
  • Laatst online: 21-11 22:33
Iedereen ervaart vermogen anders, maar ik heb zelf op een machine met minder vermogen, echt niet minder plezier. Het heeft ook zijn charme om de eerste 3 of 4 versnellingen te kunnen gebruiken, zonder dat je je meteen zorgen moet maken om je rijbewijs.

@matje90 Als je kijkt naar het naked segment, hoezo kom je dan uit bij de Ninja 650 en niet de Z650 als ik vragen mag? Technisch identiek aan elkaar, alleen andere zithouding en ander uiterlijk.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 11:12

Youk

Volvo For Life

Met @UTwizard , je zegt dat je keuze voor een naked bike is, maar die kawa is eerder een sport/touring (hoge clipons), beetje vergelijkbaar met een Honda VFR maar dan wat lichter.

Volvo Classic Club Belgium

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GooBall schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:45:
@Vrijdag ...ik wou ook de K1200R gaan aanraden.... 163 pk.. goedkoop voor een BMW, zit wel oke kwa reparatie kosten.

Dus... @matje90 BMW K1200R is ook een optie... maar moet je zeker eerst een keer op testrijden. Is flink langer dan de gemiddelde naked, en 250 kg. Hij stuurt dus wat minder gemakkelijk, maar ligt wel super stabiel op de weg.
Ja, die K1200r en K1300r vallen meer in de categorie powercruisers, net als de Diavel, Rocket en de Vmax en wellicht wat verder weg ook de Honda Supermagna V4. Vind ik ook wel toffe motoren en ze schijnen ook nog best goed te kunnen sturen voor hun formaat en uiterlijk.

Zat laatst nog naar een Supermagna te kijken, maar wat me een beetje tegenhoudt is de trommelrem, het vele chroom en dat het vrijwel altijd importmotoren zijn met miles ipv km's. En het is een viercylinder, dat spreekt me toch niet zo aan.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:54:
Iedereen ervaart vermogen anders, maar ik heb zelf op een machine met minder vermogen, echt niet minder plezier. Het heeft ook zijn charme om de eerste 3 of 4 versnellingen te kunnen gebruiken, zonder dat je je meteen zorgen moet maken om je rijbewijs.

@matje90 Als je kijkt naar het naked segment, hoezo kom je dan uit bij de Ninja 650 en niet de Z650 als ik vragen mag? Technisch identiek aan elkaar, alleen andere zithouding en ander uiterlijk.
De nieuwe Z650 RS vind ik echt prachtig, hoewel ze er wel een andere uitlaat onder hadden mogen hangen. Bijvoorbeeld die Arrow die ook onder de Vulcan S zit. Of gewoon zo'n mooie lange uitlaat als ook onder de Z900 RS.

En dat ding is ook een pak duurder dan het budget van @matje90 met een vanaf prijs van ruim boven de 9k.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 16-06-2022 11:03 ]

• matje90
Ik was geen fan van de z650 qua uiterlijk, racers vind ik qua uiterlijk mooi maar qua rijhouding is het niet mijn ding. Dus een naked met de zithouding van een naked maar het uiterlijk van een racer spreekt me aan.

• UTwizard
  • Laatst online: 21-11 22:33
Vrijdag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:02:
[...]

De nieuwe Z650 RS vind ik echt prachtig, hoewel ze er wel een andere uitlaat onder hadden mogen hangen. Bijvoorbeeld die Arrow die ook onder de Vulcan S zit. Of gewoon zo'n mooie lange uitlaat als ook onder de Z900 RS.
Klopt, zowel de Z650RS en de Z900RS vind ik beide ook prachtige machines. Ik heb ook weleens overwogen om mijn huidige Z900 in te ruilen op bijv een 50th Anniversary Z900RS, maar ik weet niet of ik daar gelukkig van zou worden. Kost een klap geld en ik krijg eigenlijk dezelfde motor terug, alleen andere looks :+
matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:05:
Ik was geen fan van de z650 qua uiterlijk, racers vind ik qua uiterlijk mooi maar qua rijhouding is het niet mijn ding. Dus een naked met de zithouding van een naked maar het uiterlijk van een racer spreekt me aan.
Duidelijk, maar dan kijk je dus niet specifiek naar nakeds, want een Ninja 650 valt zeker niet in de categorie naked. Dan komt er ineens nog een hele lijst met motoren bij waar je mogelijk ook nog naar zou kunnen kijken :P

• matje90
Welke racers met een rechte zithouding zijn er zo nog meer? Ik ben blij met al jullie adviezen want heb er zelf gewoon te weinig verstand van met al die modellen. Zie door de bomen het bos niet meer 🥲.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05
matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:26:
Welke racers met een rechte zithouding zijn er zo nog meer? Ik ben blij met al jullie adviezen want heb er zelf gewoon te weinig verstand van met al die modellen. Zie door de bomen het bos niet meer 🥲.
Kawasaki Z1000SX, Yamaha FZ1/FZ8 (Fazer), Honda VFR800, Honda CBR650R, Aprilia RS 660, Ducati Supersport, en vast nog wel meer. Is ook afhankelijk van je budget natuurlijk.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:29

A13X

Dude

Requiem19 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:48:
Aanstaande maandag heb ik overigens een proefrit van 2 uur, inclusief offroad met instructeur in Spaarne, op de mooiste motorfiets die er nu te koop is. Heel benieuwd of er een klik is met deze beauty.

[Afbeelding]
Puur op looks en emotie? Voor iemand die toch vrij vaak gewicht meeneemt in zijn keuzes/motivatie is deze met z'n 223kg niet direct verwacht door mij. Zeker niet toen je die 5kg van de Norden tov de 890 adv R als nadeel bestempelde, deze doet daar nog eens 8kg bovenop. (en draagt het hoger verwacht ik)

Wel een mooi ding, al vind ik het verwachte verbruik (1:17,8) voor een 2022 motor wel tegenvallen. De Norden doet tussen de 1:21 en 1:24+ (MAD tv haalde zelfs 3,8l/100km). Met 5pk verschil zit de reden niet in het vermogen in ieder geval.

(en hij is nog eens een stuk duurder en de Norden was al niet goedkoop :D)

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 16-06-2022 11:37 ]

Awesome

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 16:22
ArjenIsM3 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Kawasaki Z1000SX, Yamaha FZ1/FZ8 (Fazer), Honda VFR800, Honda CBR650R, Aprilia RS 660, Ducati Supersport, en vast nog wel meer. Is ook afhankelijk van je budget natuurlijk.
En als je een beetje mee wilt komen met het verkeer de H2SX :P

• Requiem19
A13X schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Puur op looks en emotie? Voor iemand die toch vrij vaak gewicht meeneemt in zijn keuzes/motivatie is deze met z'n 223kg niet direct verwacht door mij. Zeker niet toen je die 5kg van de Norden tov de 890 adv R als nadeel bestempelde, deze doet daar nog eens 8kg bovenop. (en draagt het hoger verwacht ik)

Wel een mooi ding, al vind ik het verwachte verbruik (1:17,8) voor een 2022 motor wel tegenvallen. De Norden doet tussen de 1:21 en 1:24+ (MAD tv haalde zelfs 3,8l/100km). Met 5pk verschil zit de reden niet in het vermogen in ieder geval.

(en hij is nog eens een stuk duurder en de Norden was al niet goedkoop :D)
De emotie heeft bij mij duidelijk de overhand in dit geval ten opzichte van de specs inderdaad.

De eerste mensen die erop gereden hebben en hem vergelijken met een 790 vinden dat hij lichter voelt (wat vrij opvallend is inderdaad).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

com2,1ghz schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Lekker rustig tokkelen op de linker rijstrook van de Autobahn :z

:+

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05
com2,1ghz schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Vergeet ook helemaal de KTM 1290 Superduke GT :p

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-11 16:22
ArjenIsM3 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Vergeet ook helemaal de KTM 1290 Superduke GT :p
Hij zocht een racer, niet een racer killer :P

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:29
matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:26:
Ducati Supersport 950 zit je ook behoorlijk rechtop (in ieder geval voor een racer).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• A13X

A13X

Dude

Requiem19 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:39:
[...]

De emotie heeft bij mij duidelijk de overhand in dit geval ten opzichte van de specs inderdaad.

De eerste mensen die erop gereden hebben en hem vergelijken met een 790 vinden dat hij lichter voelt (wat vrij opvallend is inderdaad).
Ach enige reden die je nodig hebt toch?

Dat zou wel bijzonder zijn inderdaad. Was dat back to back? Of hadden ze een 790? Of op basis van geheugen? of was de tank totaal leeg? :+

Heb eerlijk gezegd nog geen reviews van de desert X gekeken, hoop dat er binnenkort weer eens wat nieuwe middenklasser adventures bij elkaar worden gezet en vergeleken worden.

Awesome

• Requiem19
A13X schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Ach enige reden die je nodig hebt toch?

Dat zou wel bijzonder zijn inderdaad. Was dat back to back? Of hadden ze een 790? Of op basis van geheugen? of was de tank totaal leeg? :+

Heb eerlijk gezegd nog geen reviews van de desert X gekeken, hoop dat er binnenkort weer eens wat nieuwe middenklasser adventures bij elkaar worden gezet en vergeleken worden.
Wat eerste indrukken van niet journalisten kun je hier vinden:

https://www.advrider.com/...132/page-59#post-45054239

en hier: https://www.advrider.com/...132/page-58#post-45009315

Ik zit het nog even door te lezen en zie dat de post die het over het gewicht had de vergelijking maakte met de Tenere 700 die meer 'top heavy' voelde. De andere post ging over dat de Desert X makkelijker rijdt op asfalt dan de 790R.

Wat quotes:

Over de 790(R) tov de Desert X:
That is precisely what I noticed the most, being so tall, the Rally is in its environment on fast or very broken tracks where you can really take advantage of the WP Xplor Pro. In return, the bike is somewhat clumsier, especially for asphalt.
We both agree, the Ducati surprises and is easier to drive than the Rally, it's a shame not to have an 890 Adventure R that would have been the most similar option to the Desert X. For those who want a comparison and in the absence of going deeper into the Ducati I would say that if you are crazy about offroad, your bike will be the 890, but if you want a more balanced on/off bike, the Ducati could be the choice.
Vergelijking met de Tenere 700
General on road riding feel. - 9/10
Back to that word - agile, nimble, etc... The bike is very flickable and well set up. The stock tyres are great. As I say, I am not a riding god but if you were, I suspect you could scratch the pegs very very easily. As it was , on an unfamiliar bike, on unfamiliar roads, I felt very confident and amazed how well it cranks over and then back again. One hundred times more enjoyable on the road than the T7 I had before which felt lacking in power and top heavy to me...
Summary
Did I mention how agile it was? Ok, its a great bike - closest thing I have found to my old KTM 990 but as I said, more agile - and as an all rounder I am really happy with it. Aftermarket seat for more comfort, something to 'uncork' that engine and the noise and some suspension fettling and it will be brilliant. It definitely feels like a middleweight when you are riding it, nowehere near as top heavy as the old T7 (which i bought without a test ride) . Hopefully its a keeper, hard to tell with one hours riding.

• Bommes
Dag 3...
Bommes in "Remmen is angst, toch? Reisverslag juni 2022 TET Frankrijk"

:+

[ Voor 69% gewijzigd door Bommes op 16-06-2022 13:18 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes
@mphilipp ja klopt.. oeps.. :o

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:30:
[...]
Wat is dat? Noes die iemand géén BMW aanraadt? ;) K1300r ofzo :9
Ja had een K1300R ook in t lijstje gezet, en vervolgens weer weggehaald: denk dat het een te groot verschil is met de overige genoemde motoren. F800R of F900R past beter bij de vraag, maar wederom staande twin (wel met ander karakter, maar heb deze nooit geprobeerd). S1000R valt nog buiten budget.

edit: R1200R zou overigens wel goed passen bij de vraag (stuureigenschappen boven vermogen), maar de luchtgekoelde is qua uiterlijk toch een beetje op leeftijd aan het raken en de watergekoelde nog te duur (vanaf 10k ongeveer). Ook de RnineT is nog boven budget.

Nadeel bij BMW is dat ze gewoon duur zijn in aanschaf. Voor zelfde budget heb je dus altijd een ouder exemplaar. De boxers zijn overigens wel sterk en kunnen echt veel kilometers aan.

Vermogen hoef je ook niet vaak te gebruiken, kan nog altijd wel fijn zijn om te hebben :9 De 68pk is niet heel veel, maar als je weinig op de snelweg bent te vinden is het ruimschoots voldoende.

Je kan ook overwegen de motor een dagje te huren, voordat je de knoop doorhakt.

[ Voor 70% gewijzigd door noes op 16-06-2022 15:13 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
noes schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:52:
[...]

Honda CBR650R (zoals @timmie271 rijdt, die kan hier vast meer over vertellen). Die heeft net als de Fazer 95pk, bij 12.000rpm, lekker de toeren injagen dus. Is helaas (hierdoor?) ook 2k duurder nieuw (~11k vs ~9k), en dat is best een groot verschil, al helemaal in dit segment.
Heerlijke brommer inderdaad die Honda 8)

Gamertag: timmie271

• matje90
Het is de Kawasaki geworden, zaterdag ophalen!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:17
matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:49:
Gefeliciteerd! Ga genieten met veilige kms

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28
haha wss wel de verstandigste keuze, maar ik had m niet gemaakt 8)7

• matje90
Ik ken mezelf een beetje, over een jaar of twee wil ik toch wel weer iets anders dan is deze eenvoudiger te verkopen en het is voor mij een meer dan prima fiets om wat meer ervaring en kilometers in NL op te doen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd!

En vergeet je doorwaaikleding niet zaterdag ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

matje90 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:53:
Ik ken mezelf een beetje, over een jaar of twee wil ik toch wel weer iets anders dan is deze eenvoudiger te verkopen en het is voor mij een meer dan prima fiets om wat meer ervaring en kilometers in NL op te doen.
Welke is het precies geworden? Z1000SX?

• matje90
Secsytime schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Welke is het precies geworden? Z1000SX?
De Ninja 650 KRT met Performance pakket van 2021.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:55:
[...]
En vergeet je doorwaaikleding niet zaterdag ;)
Nou zeg dat. Ik mag m’n offroad training doen 😛

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb vandaag een opfriscursus bij https://derijder.nl/ gedaan.

Vanmorgen drie kwartier rijden naar Boxtel, waar we bij een benzinepomp hadden afgesproken. Rustig met een bak koffie/thee erbij maar eens het waarom en wat besproken, Mijn ongeluk in 2009, het daaruit voortvloeiende gebrek aan vertrouwen, de wens om motorrijden weer gewoon leuk te maken. Want in alle eerlijkheid: ik heb sindsdien veel ritten gehad waarin te weinig leuke momenten zaten.

Daarna een stukje gereden, naar een groot parkeerterrein bij een recreatieplas. En daar voor het eerst sinds 1998 weer bijzondere verrichtingen gedaan. Keren, achtjes, slalom, stoppen op het juiste punt zonder naar de grond te kijken. Weer leren dat veel zaken al goed zichtbaar zijn in de periferie en geen directe aandacht nodig hebben.

Toen we dat onder de knie hadden zijn we de weg op gegaan. Bochten geoefend, instuurtechniek opgepoetst. En toen het snellere werk. Waar ik op de snelweg naar de Eifel en terug moeite mee had. Lange, snelle bochten, op- en afritten, klaverbladen, doordraaiers van de ene snelweg naar de andere. Waar ik twee weken geleden nog 65 reed waar 70 geadviseerd werd, reed ik nu tegen de 110. Moeiteloos, geen krimp van de motor. Terug van de snelweg nog wat geoefend met lezen van de weg, op een stuk met scherpe bocht naar links, nog een scherpe bocht naar links na de tunnel, doordraaier naar boven linksom, knik naar links, recht stuk, linksom, rechtsom, rotonde volledig rond en alles in de omgekeerde volgorde, omdraaien en opnieuw. Met alle aangereikte technieken werd dat een soort achtbaan.

Al met al een zeer welbestede vier uur. En de prijs is alleszins acceptabel als je het door vier uur deelt.

Terug naar huis gereden vanaf Den Bosch, ook in drie kwartier. Maar dat was nu inclusief broodje en flesje water bij De Lucht. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

• Brubs
  • Laatst online: 20-11 13:37
Zijn hier mensen met een KTM Duke 790? Ik denk aan aanschaf, maar wil eerst nog wat onderzoek doen naar eventuele aandachtspunten etc van zo'n machine.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34
Brubs schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:08:
Zijn hier mensen met een KTM Duke 790? Ik denk aan aanschaf, maar wil eerst nog wat onderzoek doen naar eventuele aandachtspunten etc van zo'n machine.
Naast eventuele aandachtspunten zou ik er vooral eens op gaan proef rijden of je het überhaupt wel lekker vindt sturen. :) Belangrijker dan weten dat een remschijf 2 tientjes duurder is dan normaal (of iets anders geks)

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 10:06
Gisteren even op een hagelnieuwe Yamaha XSR900 2022 gezeten van een kameraad van me. Oh wat een vette fiets is dat zeg :9 :9~

Zelf aan het voorbereiden en aftellen voor de vakantie; zondag gaan we (mijn vrouw en ik) twee weken richting de Franse en Zwitserse Alpen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Brubs
  • Laatst online: 20-11 13:37
GeeMoney schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:09:
[...]

Naast eventuele aandachtspunten zou ik er vooral eens op gaan proef rijden of je het überhaupt wel lekker vindt sturen. :) Belangrijker dan weten dat een remschijf 2 tientjes duurder is dan normaal (of iets anders geks)
Dat ga ik ook sowieso doen, maar wat voor onderzoek kan geen kwaad. Ik wil weten wat de aandachtspunten zijn. Stel hij rijdt prachtig maar de minpunten zijn dusdanig groot is het zonde om vanalles te gaan regelen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GSX-MAN Grappig: Je bent hier bij mij in het dorp geweest én ik wist niet eens dat er nog zoiets hier zat :o

Wet top dat je zo'n training gedaan hebt (y)

Maatje van me heeft hier in in het dorp een eigen rijschool en is ook KNMV instructeur. Hij gaf in het verleden ook dit soort trainingen maar heeft daar helaas geen tijd meer voor. Tegenwoordig doet hij alleen nog maar aan 'gewone lessen' voor de categorie A (en B -C -D -E)... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Zijn er mensen hier die al ervaring hebben met de Michelin road 6? Ik kan nog geen tests vinden, alleen wat gecopy-paste persberichten.

• A13X

A13X

Dude

Als je de ruimte hebt om voor een 890 Duke te gaan zou ik dat doen. Dat blok is echt een stuk fijner en sterker.

Zou ze zeker beide gaan rijden, vond het verschil tussen de 790 adventure en 890 (en de 901) echt dag en nacht.

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 17-06-2022 10:18 ]

Awesome

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

GSX-MAN schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:34:
Ik heb vandaag een opfriscursus bij https://derijder.nl/ gedaan.
Super! Eigenlijk is elke rijvaardigheidscursus goed om te doen. Ik heb ook toen ik een poos niet gereden had en weer een motor kocht zo'n VRO gedaan. Ook heel erg nuttig. Ik denk dat elke rijvaardigheidstraining je helpt om beter te rijden, bewuster te zijn van de veiligheid en zelfverzekerder te rijden. Je leert altijd wel iets, en de dingen die je met VRO leert, zoals dat 'motorgymnastiek' (bv in amazonezit op de motor rijden ed) verhogen je gevoel van controle en rijvaardigheid.
Mijn motivatie om die VRO te gaan doen was eigenlijk ook dat ik wel kon rijden, maar op een of andere manier voelde het niet zo lekker; ik voelde mij niet zeker in de bochten. En hoewel het ook voor een groot deel aan de motor lag (vering was versleten, vage banden), was ik blijkbaar een beetje het gevoel kwijt. Dat was na de VRO weer helemaal terug. Het is bijzonder te merken hoe je plezier zo ineens weer terugkomt. En je hebt weer wat dingen bijgeleerd waardoor je veel zekerder op de motor zit. Dat zelfde had ik in de auto na een anti-slip cursus. Ook zeer aan te bevelen.

Maar als ik het goed begrijp heb jij een 1:1 training gedaan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

mphilipp schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Maar als ik het goed begrijp heb jij een 1:1 training gedaan?
Ja, dat biedt hij aan als opfriscursus. Ideaal in dit geval. Ik had wat zitten zoeken op diverse trainingen en bedacht me dat een collega van me een keer een bochtentraining had gedaan. Dus hem gevraagd bij wie dat was, vervolgens een mail gestuurd om het verhaal uit te leggen en advies te vragen en zo op deze cursus uitgekomen.

Slecht idee... Hoe laat?

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

Waaj schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:15:
Zijn er mensen hier die al ervaring hebben met de Michelin road 6? Ik kan nog geen tests vinden, alleen wat gecopy-paste persberichten.
Ik heb ze nu zo'n 2000 km onder mijn TDM 900 zitten en vind ze echt geweldig.Heel veel grip en als het regent voelt de weg alsof het droog is... ze geven echt heel veel vertrouwen wat dat betreft. Hiervoor zat er een Angel GT2 vóór en achter een bridgestone (was al toen ik de motor kocht). Maar meteen de eerste kilometers al voelde ik ook met remmen dat ze erg veel grip hebben. Ik vind het een aanrader in elk geval

• cooper_s1
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

Nu nog meemaken hoe het is met de levensduur van de road 6...

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Een 14 liter tank…

• A13X

A13X

Dude

Met 1 op 21+ is dat toch 300km of meer op een tank? Dat is toch niet dramatisch?

Mijn FZ1 had een grotere tank(18ltr) maar daar haalde ik max 250km als ik heel rustig reed, krap 200km was eerder het gemiddelde.

@Secsytime @Bommes @kneusteun @LankHoar Ik heb nog eens wat zitten zoeken, maar ik heb natuurlijk die lage tank (ala 790/890) die (net als een GS met z'n titten) de eerste klap opvangt.

Die AXP skidplate komt tot aan de bovenkant van die tank, dan heb je vooral nog het bovenste deel dat onbeschermd is.

Nu heeft motea upper crash bars:
Afbeeldingslocatie: https://www.motea.com/media/catalog/product/cache/9829cf75ca3b0751e7f9ee7b70adc28e/m/o/motoguard_sturzbuegel_a159956-10.jpg

Die ik sowieso kan combineren met die AXP skidplate:
Afbeeldingslocatie: https://www.nordenforums.com/attachments/26cc6c1f-082f-47d0-9d79-94e3f27ed912-jpeg.401/

Dan ben ik klaar voor iets meer dan die Hepco en Becker Crash bars O-)

Volgens mij is hij dan vrij licht en goed beschermd? Even los van de achterzijde waar nog iets van een kofferrek op zou kunnen. Die kleine openingen kun je nooit 100% beschermen tegen uitstekende dingen.

Of mis ik nu iets?

(veel van de volledige crashbars zijn verbonden aan de motor en die kan daardoor bij een val daar breken)

[ Voor 60% gewijzigd door A13X op 17-06-2022 13:23 ]

Awesome

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 22:36

Zjemm

...

mijn gloedje nieuwe ducati scrambler is vandaag weer opgehaald om naar de dealer te gaan voor onderzoek.

ben nog aan het inrijden, maar vorige week viel nadat ik nog maar 200m onderweg was, al het vermogen weg en sloeg de motor af met knipperende "engine light" lampje

motor afgezet en opnieuw gestart, en dat ging wel goed, maar ben meteen maar terug gegaan want het lampje blijft branden.

toch wel jammer van een nieuwe motor :(

opensecure.nl

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zjemm schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:47:
mijn gloedje nieuwe ducati scrambler is vandaag weer opgehaald om naar de dealer te gaan voor onderzoek.

ben nog aan het inrijden, maar vorige week viel nadat ik nog maar 200m onderweg was, al het vermogen weg en sloeg de motor af met knipperende "engine light" lampje

motor afgezet en opnieuw gestart, en dat ging wel goed, maar ben meteen maar terug gegaan want het lampje blijft branden.

toch wel jammer van een nieuwe motor :(
Veel sterkte en geluk daar mee!! (Wél gemeend.)

Dát noemen ze nu 'KA-RAK-TER' >:) Ze hebben nog een maand om iets te fixen als er onderdelen over moeten komen uit Italië. In Augustus ligt daar serieus alles 'stil'!!!

Vroegâh was 't met een Italiaan serieus altijd: "Sta je met stukken in Mei, dan is het seizoen voorbij...."

:o :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-06-2022 17:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@A13X een crashbar die verbonden is aan het blok lijkt mij nou net hetgene dat je nooit zou willen en klinkt me heel raar in de oren :? Kuipwerk is jammer als het kapot gaat, maar motorisch kan je schade heel snel oplopen tot een financiele total-loss.. Dan zou ik daar zeker niet voor gaan ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• A13X

A13X

Dude

LankHoar schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:19:
@A13X een crashbar die verbonden is aan het blok lijkt mij nou net hetgene dat je nooit zou willen en klinkt me heel raar in de oren :? Kuipwerk is jammer als het kapot gaat, maar motorisch kan je schade heel snel oplopen tot een financiele total-loss.. Dan zou ik daar zeker niet voor gaan ;)
Dat zou ik met deze combi dus niet hebben :)

Van die grote crash bars is er nog maar een die niet aan het blok zit...en die is niet leverbaar. (die bevestigingsplek zit net achter de tank, zonder die plek is het schijnbaar nogal een uitdaging om lage bars te maken)

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 17-06-2022 14:32 ]

Awesome

• kneusteun
Toch vind ik het contrast wat je krijgt met witte bars wel vet!

• Bommes
LankHoar schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:19:
Bij mijn Guzzi zit de origine (optionele) crashbar ook aan het blok vast. Met een erg lange bout dwars door het oliecarter.
De 2 andere punten zitten aan het frame vast.
Op het Amerikaanse ADV forum was iemand met de zelfde Guzzi als ik heb er van afgereden door een automobilist.
Vol op de rechtse zijde gepakt.
Crashbar verbogen, tegen de kleppendeksel, die was gebroken.
Fijn van die uitstekende cilinders + koppen.
Maar de onderste crashbar bevestiging, dat is die door het blok heen, was gewoon nog in orde.

• kneusteun
Als alles op frame zit moet je maar hopen dat je frame nog recht is.
Blok kan denk ik wel iets meer hebben.

• Hkuit
  • Laatst online: 20:46
Will_M schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:12:Maatje van me heeft hier in in het dorp een eigen rijschool en is ook KNMV instructeur. Hij gaf in het verleden ook dit soort trainingen maar heeft daar helaas geen tijd meer voor. Tegenwoordig doe hij alleen nog maar aan 'gewone lessen' voor de categorie A (en B -C -D -E)... :+
Ik woon één dorp verder (ongeveer) en heb in Boxtel mijn herhaal-rijlessen gevolgd in februari 2020 bij Theuns. Is dat ‘m toevallig?
Was toen blij dat ik dat gedaan had, na 25 jaar niet rijden; daarna durfde ik weer rustigaan alleen de weg op. Nu, xx kilometer verder, is het tijd voor een vervolgcursus, ik denk aan een bochtentraining.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
Ik heb 15.4 liter en er ging tijdens het Hemelvaartweekend tijdens een iets te vroege stop 15L in. Maar normaal gesproken moet dat gewoon genoeg zijn zolang je maar weet wat je in het meest ongunstige scenario op een tank kan rijden.

Gamertag: timmie271

• A13X

A13X

Dude

@kneusteun @Will_M jullie zijn dure jongens :+

Axp + hepco is de enige die samen passen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3gFz15l.jpeg

Eerst de witte Hepco's erop en dan later de AXP dus...

Pfff die witte zijn wel nice ja... :9~

@kneusteun stalen frame vs alu blok, meestal is alu dan wat minder sterk. Maar goed punt.

Edit: die andere hoge bars kun je natuurlijk ook wit (laten) spuiten/coaten. AXP skid plate wit wrappen... Hmmm

[ Voor 33% gewijzigd door A13X op 17-06-2022 19:48 ]

Awesome

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

timmie271 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Ik heb 15.4 liter en er ging tijdens het Hemelvaartweekend tijdens een iets te vroege stop 15L in. Maar normaal gesproken moet dat gewoon genoeg zijn zolang je maar weet wat je in het meest ongunstige scenario op een tank kan rijden.
Tsjah, ik commute ook op de brommer.. voor mij is het te weinig.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:31

botoo

💀 too old to die young

Dit weekend in Bridlington UK:

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsters.nl/forum/download/file.php?id=6565
YouTube: YouTube

Iemand van het Sportsterforum doet me met dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsters.nl/forum/download/file.php?id=6566&t=1

Echt geweldig zo'n evenement. Het is dat ik niet links wil gaan rijden anders had ik er zeker naar toe willen gaan om te kijken 8)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39
Fedde schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:07:
Ik kan me hier ook gaan melden. Vandaag proefgereden op een MT09 en een MY22 MT09 SP besteld. Levering omstreeks maart/april. Eerste nieuwe motor, heel erg veel zin in (wel lang wachten). Hier al meer nieuwe model SP rijders?
Nou in het kader van even een update, de motor is eind maart eindelijk geleverd. Ben inmiddels op de 1600km.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gRRmBsF/Whats-App-Image-2022-06-17-at-9-46-12-PM.jpg
Heerlijke motor! Daarnaast zit ik nog met een schuin oog naar uitlaten te kijken. De Leovince lijkt me wel wat. Ik wil graag de demper laten eindigen onder de motor of vlak voor de arm van het achterwiel. Akra klinkt leuker, maar die komen hoog uit op de gen 3 en dat spreekt me niet aan. Denk dat dat iets wordt voor volgend jaar, nu rijdt dit nog prima.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z87PzNJ/Whats-App-Image-2022-06-17-at-9-46-11-PM.jpg

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Ik weet toch niet of ik aan die koplamp kan wennen. Ik moet telkens aan war of the worlds denken als ik zo’n ding zie. Terwijl ik de vorige mt-09 (en mt-10) echt wel mooi vond. Zelfs nog getwijfeld of ik een MT-10 zou aanschaffen. Uiteindelijk voor de KTM gegaan. Ben ik ook wel blij om als ik het verbruik van zo’n ding bekijk :9

[ Voor 30% gewijzigd door R0y. op 17-06-2022 22:00 ]

• Fedde
Haha het is ook vaak een beetje haat/liefde verhouding. Persoonlijk vind ik hem in het echt erg gaaf. Zeker in het donker ook overigens (voor zover je dat zo vaak doet..). Het is vooral écht een veel beter sturende motor dan de vorige generaties. En met een windschermpje en zonder grote spiegels vind ik het wel stoer.

Ps. kan iemand mij in de startpost toevoegen? Brabant!

• R0y.
Misschien iets wat je in het echt moet zien. De nieuwe GSX 1000 was ook nog wel oké vanaf een afstandje.. afwerking (heb zelf een GSR 750 gehad) is volgens mij wel wat minder en meer plastic fantastic als die nieuwe MT lijn.

• Fedde
Ik moet wel zeggen dat er qua afwerking wel echt een groot verschil zit tussen de MT09 regulier en de SP m.i. De SP is wel echt een stap hoger. Voorbeeldje: bij de reguliere MT09 is niet altijd het voorspatbord gespoten. Op de SP is dit gewoon netjes meegespoten in de zelfde high gloss als de tank.

• R0y.
Fedde schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:08:
Ik moet wel zeggen dat er qua afwerking wel echt een groot verschil zit tussen de MT09 regulier en de SP m.i. De SP is wel echt een stap hoger. Voorbeeldje: bij de reguliere MT09 is niet altijd het voorspatbord gespoten. Op de SP is dit gewoon netjes meegespoten in de zelfde high gloss als de tank.
Bij de GSR 750 en 1000 (en volgens mij ook de huidige generatie gsxs) zit gewoon nog de bevestigingspunten in het frame om de boel in een GSXR frame te hangen.. zo slordig.. dat heeft Yamaha toch wel beter voor elkaar volgens mij. Enkel een serie MT-10’s waarbij de lak van de velgen af kwam… En nogmaals, dat verbruik is zeker nu niet grappig. 1 op 10 als je aan het gast hangt met een 17 liter tank? :X

• Fedde
Ah nee dat is wel een overtreffende trap. Dit frame is zeker netjes afgewerkt. Enige is dat ze her en der wel iets mooiere boutjes hadden kunnen gebruiken, maargoed, het is ook geen Ducati en mij stoort het niet.

Deze is ook niet heel zuinig, met de hand aan het gas en volle tank 98 heb ik ook wel binnen 200km een tank leeg :-)

• R0y.
Fedde schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:15:
Ah nee dat is wel een overtreffende trap. Dit frame is zeker netjes afgewerkt. Enige is dat ze her en der wel iets mooiere boutjes hadden kunnen gebruiken, maargoed, het is ook geen Ducati en mij stoort het niet.

Deze is ook niet heel zuinig, met de hand aan het gas en volle tank 98 heb ik ook wel binnen 200km een tank leeg :-)
14 liter tank toch? Dat is dan wel te overzien. Ding van mij liep eerst 1 op 14, nu als je een beetje door rijd kom je 1 op 17/18 oid. Ga je rustig tokkelen (lees optrekken, afremmen, optrekken, afremmen) dan eerder richting de 1 op 15/16 is mijn ervaring. Maar goed, is enkel voor mooi weer ritjes al maken de benzine prijzen het niet echt lekker.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

1 op 14 met een 10L tank is ook hilarisch :')

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

https://knmv.nl/2022/juni...en-aantrekkelijker-maken/

De KNMV wilt eigenlijk terug naar de oude situatie van voor de invoering van A1/A2/Ac80/A, kort door de bocht genomen.
Dit omdat iedereen direct voor A met code 80 of A gaat en A1 en A2 overslaat door een paar jaar te wachten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
Grubeater schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:50:

De KNMV wilt eigenlijk terug naar de oude situatie van voor de invoering van A1/A2/Ac80/A, kort door de bocht genomen.
Dit omdat iedereen direct voor A met code 80 of A gaat en A1 en A2 overslaat door een paar jaar te wachten.
Valt best iets voor te zeggen. Persoonlijk denk ik dat ook een 'terugkommoment' na bv. 1 jaar zijn nut kan hebben. Dat is hier in BE al voor het autorijbewijs als ik het goed heb.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:50:

Het huidige A1 zou misschien een vervanger kunnen zijn voor AM, dan ben je die brommers en scooters ook meteen kwijt (althans, er blijft een categorie die geen A,B,C etc mag halen, maar dan wel AM heeft). Nu is een A1 fiets toch wel een opgevoerd brommertje. Of het verschil gaat maken zouden we moeten afwachten natuurlijk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zo lang de kosten hoog blijven per categorie, blijven mensen direct op de zware categorie stappen.

Zeker met de wachttijden bij het CBR. Met eventuele leeftijdseisen, ben je tegen de tijd dat je op mag voor je examen, oud genoeg voor de volgende categorie.

Ter illustratie: ik heb me begin dit jaar ingeschreven voor B+E ivm onze Pyreneeën-trip aan het eind van de zomer. Eerste examenmogelijkheid gaat pas zijn als we al lang en breed terug zijn van die trip.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Vandaag ging deze rijder op stap.

https://www.motor.nl/nieu...der-door-dreigend-onweer/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 13art
  • Laatst online: 21:40

13art

Moderator Mobile
Misschien gaan mijn vrouw en ik (zij achterop) volgend weekend met de motor naar de boulevard in Zandvoort. Heb al even Google geraadpleegd om te kijken of de motor voordelig (zeg maar gerust gewoon gratis) neergezet kan worden maar heb nog niks kunnen vinden.

Iemand die hier wat meer over kan zeggen uit praktijkervaring? Of is het sowieso onverstandig om met de motor te gaan ivm diefstal en/of vandalisme? De motor zal de nodige uren geparkeerd staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• ll roel j
13art schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:17:
Misschien gaan mijn vrouw en ik (zij achterop) volgend weekend met de motor naar de boulevard in Zandvoort. Heb al even Google geraadpleegd om te kijken of de motor voordelig (zeg maar gerust gewoon gratis) neergezet kan worden maar heb nog niks kunnen vinden.

Iemand die hier wat meer over kan zeggen uit praktijkervaring? Of is het sowieso onverstandig om met de motor te gaan ivm diefstal en/of vandalisme? De motor zal de nodige uren geparkeerd staan.
Ja dat kan. Als je naast het casino op het Badhuis plein parkeert.

Daar staan alle scooters, motoren door elkaar heen netjes geparkeerd. Heb nog nooit van vandalisme oid gehoord. Diefstal ook niet omdat het er altijd vrij druk is.

Worst case mag je hem ook op mijn oprit kwijt. Strand is om de hoek.

• 13art

13art

Moderator Mobile
ll roel j schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Ja dat kan. Als je naast het casino op het Badhuis plein parkeert.

Daar staan alle scooters, motoren door elkaar heen netjes geparkeerd. Heb nog nooit van vandalisme oid gehoord. Diefstal ook niet omdat het er altijd vrij druk is.

Worst case mag je hem ook op mijn oprit kwijt. Strand is om de hoek.
Goede tip! Ga ik onthouden. Wel een half uur lopen van waar we moeten zijn (Bernie's Beach Club), maar is wellicht de moeite waard.

• _Apache_

_Apache_

For life.

13art schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Goede tip! Ga ik onthouden. Wel een half uur lopen van waar we moeten zijn (Bernie's Beach Club), maar is wellicht de moeite waard.
Kan je ergens je kleding kwijt? Met een helm / jas / broek zeulen is suboptimaal.
Vooral niet in de hitte.

• 13art

13art

Moderator Mobile
_Apache_ schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Kan je ergens je kleding kwijt? Met een helm / jas / broek zeulen is suboptimaal.
Vooral niet in de hitte.
Zeker, in de top- en zijkoffers.

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-11 20:57
Iemand ervaring met Mash of Orcal?
Die retro 125cc zien er zeer goed uit maar ik vrees voor de kwaliteit..

Vooral die vind ik echt prachtig!
Ik woon in de vlaamse ardennen en het zou hier zalig touren zijn met dit ding, maar ik heb geen zin in veel problemen aangezien het chinees is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt7TnArxajigcN_OCjTGsHgEG-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0vEHTxTEo8TC0aLfvtNbhGG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Valdourian op 18-06-2022 15:21 ]

• ll roel j
13art schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Oh maar bij Bernies kun je voor zover ik weet gewoon beneden je motor parkeren.
Afgelopen zomer daar een feest gehad en er stonden ook enkele motoren beneden.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Will_M schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Vroegâh was 't met een Italiaan serieus altijd: "Sta je met stukken in Mei, dan is het seizoen voorbij...."

:o :+
Toen ik m'n motor kocht, en wachtte op een topkofferbeugel. Stond er op de bon "levertijd : ja"

:+ :X

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:13
Valdourian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:14:

Ik woon in de vlaamse ardennen en het zou hier zalig touren zijn met dit ding, maar ik heb geen zin in veel problemen aangezien het chinees is...
[Afbeelding]
Ik zit ook al een lange tijd te twijfelen.. voor mij een onbekend merk. Dan denk ik, beter iets meer betalen en voor een Yamaha xsr125 gaan bijvoorbeeld. Maar ik ben benieuwd welke reacties er op komen.

Orcal kende ik nog niet, maar zo te zien is deze alleen in België leverbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Dappzor op 18-06-2022 16:48 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Valdourian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:14:

[Afbeelding]
Misschien ook eens kijken naar een Royal Enfield GT? Weet niet wat je budget is, heeft ook iets meer vermogen, hoewel het nog steeds niet veel is.

Pagina: 1 ... 410 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.