Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 411 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.665 views

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:19

Rick-Jan

always connected

Valdourian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:14:
Iemand ervaring met Mash of Orcal?
Die retro 125cc zien er zeer goed uit maar ik vrees voor de kwaliteit..

Vooral die vind ik echt prachtig!
Ik woon in de vlaamse ardennen en het zou hier zalig touren zijn met dit ding, maar ik heb geen zin in veel problemen aangezien het chinees is...
[Afbeelding]
Mash heb ik ook naar gekeken, kwam op diverse websites wel wat dingetjes tegen, vooral kwalitatief schijnen ze minder te zijn. Denk aan roest, dunne lak etc. Vandaar dat ik er vanaf gezien heb.

Geen echte ervaring dus, maar het aantal meldingen ook van motor forum waren voor mij al de doorslag om toenmalige modellen uit te sluiten. Jammer wel want ze zien er leuk uit en zeer betaalbaar inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door Rick-Jan op 18-06-2022 17:36 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:52

botoo

💀 too old to die young

Warm vandaag, toch maar atgatt. Zolang ik reed was het, ondaks dat de temp even de 30 aantikte, prima uit te houden. Zie ik 3 motorrijders voor me, de achterste maakt blijkbaar een rare beweging omdat de auto waar hij zich strak voorzette moest remmen, mijn aandacht verscherpt wat. Die achterste zat lekker in z'n T-shirtje en sportschoenen, de tweede in z'n korte broek en T-shirtje en de derde ook. Apart volk wel dat met die (+50 cm?) extra lange achterbruggen, aprte rijstijl ook om tegen de bermrand aan te rijden.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers :F _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-11 20:57
Vrijdag schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:13:
[...]

Misschien ook eens kijken naar een Royal Enfield GT? Weet niet wat je budget is, heeft ook iets meer vermogen, hoewel het nog steeds niet veel is.
Die hebben geen 125cc. Ik heb geen motorrijbewijs, in Belgie kan je tot 125cc rijden met je auto rijbewijs.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ze staan weer samen in de garage. Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1655588955-600-x-450px-20220618_224912_001.jpg
De Vespa was de opslag ingegaan toen we ons vorige huis in september 2021 te koop zetten.
Paar weken terug eens proberen te starten: sloeg met 1 druk op de knop meteen aan.
Vandaag opgehaald en naast de Guzzi in de garage gezet.
Kan ik het ding weer een beetje controleren voor de Dutch 1000.
Olie+filter, luchtfilter schoonmaken en in oliën, enz.
Dat is ook al weer over 3 weekjes en ik wil niet weer na 250km uitvallen met motor problemen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 14:52
Valdourian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:29:
[...]
Die hebben geen 125cc. Ik heb geen motorrijbewijs, in Belgie kan je tot 125cc rijden met je auto rijbewijs.
Ja en nee. Als je uw rijbewijs B voor 2011 hebt behaald, dan ja. Of dat aangeraden is... ik zou toch effe 4 uurtjes volgen voor het hoofdzakelijke mee te krijgen.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Valdourian schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:14:
Iemand ervaring met Mash of Orcal?
Die retro 125cc zien er zeer goed uit maar ik vrees voor de kwaliteit..

Vooral die vind ik echt prachtig!
Ik woon in de vlaamse ardennen en het zou hier zalig touren zijn met dit ding, maar ik heb geen zin in veel problemen aangezien het chinees is...
[Afbeelding]
Een collega van mij heeft een Brixton Cromwell 125. Die is er toch zeer tevreden over. Qua afwerking was ik aangenaam verrast! Ziet er degelijk uit, zeker voor die prijs

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-11 14:19

FnordySquare47

Cool-Inc.net

VeterisVulpes schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:07:
[...]

Ja en nee. Als je uw rijbewijs B voor 2011 hebt behaald, dan ja. Of dat aangeraden is... ik zou toch effe 4 uurtjes volgen voor het hoofdzakelijke mee te krijgen.
Zeker doen zo'n opstap cursus!
De leukste 125cc'tjes om mee te rijden zijn volgens mij de Duke 125 en of Aprillia RX / SX 125.
Die laatste zijn vooral handig als je zelf wat groter bent.
Die KTM's vind je 2de hands dan weer veel sneller.

Short cuts make long delays

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dan kan je in België net zo goed gelijk een motorrijbewijs halen... geloof dat dat een 12 uur is....
Vind het niet veel en denk niet dat het voldoende is maar kan je wel direct je rijbewijs halen

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:29
FnordySquare47 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Zeker doen zo'n opstap cursus!
De leukste 125cc'tjes om mee te rijden zijn volgens mij de Duke 125 en of Aprillia RX / SX 125.
Die laatste zijn vooral handig als je zelf wat groter bent.
Die KTM's vind je 2de hands dan weer veel sneller.
De leukste (en meest onpraktische :+) om mee te rijden is de 2-takt RS 125 >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-11 14:19

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Zorg schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:10:
Dan kan je in België net zo goed gelijk een motorrijbewijs halen... geloof dat dat een 12 uur is....
Vind het niet veel en denk niet dat het voldoende is maar kan je wel direct je rijbewijs halen
Voor de kostprijs om dat rijbewijs te behalen kan je ook al een 125cc kopen 8)7

12u les (wat inderdaad genoeg is om het rijbewijs te behalen, maar misschien toch wat te beperkt om echt te leren motorrijden) ben je ondertussen makkelijk 1400+€ kwijt. Daarbij nog is de kosten voor het afleggen van theorie en praktijkexamen en de vernieuwen van het rijbewijs zelf. Dat dikt toch allemaal aardig aan…

[ Voor 30% gewijzigd door FnordySquare47 op 19-06-2022 09:23 ]

Short cuts make long delays

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 11:23
Fedde schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Nou in het kader van even een update, de motor is eind maart eindelijk geleverd. Ben inmiddels op de 1600km.
[Afbeelding]
Heerlijke motor! Daarnaast zit ik nog met een schuin oog naar uitlaten te kijken. De Leovince lijkt me wel wat. Ik wil graag de demper laten eindigen onder de motor of vlak voor de arm van het achterwiel. Akra klinkt leuker, maar die komen hoog uit op de gen 3 en dat spreekt me niet aan. Denk dat dat iets wordt voor volgend jaar, nu rijdt dit nog prima.
[Afbeelding]
Simpel vraagje, welke spiegels zijn dat?

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39
MSENF schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Simpel vraagje, welke spiegels zijn dat?
De Rizoma Reserve Retro's. https://www.rizoma.com/en/bs071.html. Mocht je ze bestellen, let op dat deze per stuk worden verkocht.

• Valdourian
VeterisVulpes schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:07:
[...]

ik rij al sinds mijn 14 jaar met schakelbrommers en met 250cc crossmoto's.
Ik denk dat ik die 4 uurtjes gerust kan missen ;)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Valdourian schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:06:
[...]

ik rij al sinds mijn 14 jaar met schakelbrommers en met 250cc crossmoto's.
Ik denk dat ik die 4 uurtjes gerust kan missen ;)
Voertuigbeheersing is iets anders dan veilig deelnemen aan het verkeer.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wat een baas! Iemand die met een oud Panhead frame met Shovel blok erin de TET rijdt in Montenegro!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tybgIFHOySK5GwKRyl9yCtTJd18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWFtLcS0NUJNRzkZTjHN23S3.jpg?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Valdourian
Waaj schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:22:
[...]

Voertuigbeheersing is iets anders dan veilig deelnemen aan het verkeer.
Ik weet niet of je al eens motorcross gereden hebt maar daar heb je toch net wat meer voertuigbeheersing nodig dan voor op de baan te tuffen...

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Valdourian schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Ik weet niet of je al eens motorcross gereden hebt maar daar heb je toch net wat meer voertuigbeheersing nodig dan voor op de baan te tuffen...
Hoe meer van dit soort opmerkingen jij maakt, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat jij een aantal lesuren verkeersdeelname goed kan gebruiken.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40
Mee eens.

Op een crossbaan leer je vast veel over voertuig beheersing.

Maar, niets over defensief rijden (nee, dat is niet een elleboogje uitsteken bij de start om de ander achter je te houden)*, of in welke positie je op de openbare weg zou moeten rijden om veiliger te zijn. Niets over kijkgedrag. Niets over waar het gevaar vandaan komt en hoe je dat voor een deel al kunt voorspellen.

*: Het mag duidelijk zijn dat ik nog nooit gecrosst heb. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-06-2022 17:31 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:52

botoo

💀 too old to die young

Dan is het weer vaderdag en wat krijg ik dan van mijn dochter? Een Gremlin Bell (ook wel Ride Bell of Guardian Bell genoemd.

Met het oog op de Italie trip gelijk maar even gemonteerd 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/967uGVmcuGK4oHEtXyQ3E71vHTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgPOT6YW3iHQcVikA5VVzvVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHt1lLXqqWotGLPVQ3y407HHu8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piN8i3EzZBzQQgDWijEagm97.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Valdourian
Waaj schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Hoe meer van dit soort opmerkingen jij maakt, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat jij een aantal lesuren verkeersdeelname goed kan gebruiken.
DrivinUCrazy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:01:
Mee eens.

Op een crossbaan leer je vast veel over voertuig beheersing.

Maar, niets over defensief rijden (nee, dat is niet een elleboogje uitsteken bij de start om de ander achter je te houden)*, of in welke positie je op de openbare weg zou moeten rijden om veiliger te zijn. Niets over kijkgedrag. Niets over waar het gevaar vandaan komt en hoe je dat voor een deel al kunt voorspellen.

*: Het mag duidelijk zijn dat ik nog nooit gecrosst heb. ;)
Zoals ik zei heb ik vroeger jarenlang met de brommer gereden. Dan rij je ook op de baan. Leer je ook goed rond je kijken en positioneren. Ik rij al 20 jaar met tweewielers en nog niet 1 accident gehad (1 schuiver bij ijs op de baan, maar dat noem ik geen accident).

Soit, daar gaat dit topic niet over. Ik weet wat ik kan en ken. Laten we het nu verder over motors hebben.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:40
Dit topic gaat imho meer over het motorrijden dan over motoren/modellen.

Ik hoop dat je met een motor niet hetzelfde op de weg rijdt als met een brommer. Dat is niet vergelijkbaar.

Twee voorbeelden van wat ik bedoel: veel Belgen (zonder motorrijles) rijden met een motor alsof ze op een brommer rijden. Uiterst rechts, de auto alle gelegenheid gevend om op een onmogelijk punt langszij te komen. En het dan gek vinden dat ze eens van de weg gedrukt, of over het hoofd gezien worden.

Ook kijken ze vaak niet ver genoeg vooruit. Situaties of bochten leren inschatten bij andere (hogere) snelheden, dáár is die rijles voor.

Maar goed, waar maak ik mij ook druk om?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Dit soort types zul je niet overtuigen, lekker laten gaan.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:30
Inmiddels zes uur (acht als je de proefles meetelt) motorrijles erop zitten en vind het geweldig. Zeker nu ik er wat beter in word geniet ik er echt van. Eind deze maand/begin volgende maand ga ik mijn eigen motorkleding, -helm en -(hand)schoenen kopen. Zijn er dingen waar ik op moet letten, bepaalde merken die ik moet vermijden? Ik hoor jullie tips graag!

• Fedde
Let bij de helm op dat, zeker als je hem nieuw koopt, hij best wel wat strak mag zitten. Nadat je hem een aantal keer gedragen hebt, zet hij meer naar je hoofd. Dus laat je goed adviseren en voorkom dat je een te ruime helm hebt. Daarnaast voor handschoenen: ook zorgen dat ze goed zitten, van mij mogen die wel iets ruimer zitten, maar is ook je eigen keuze.

Ten slotte je broek: zorg dat als je in de motorhouding zit, je broekspijpen nog lang genoeg zijn en in je laarzen komen (als je laarzen draagt natuurlijk). Als je heel lang bent kan je bewust een langere variant kopen, of juist een kortere als je minder lang bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Fedde op 19-06-2022 21:48 ]

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

de Foarsitter schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:41:
Inmiddels zes uur (acht als je de proefles meetelt) motorrijles erop zitten en vind het geweldig. Zeker nu ik er wat beter in word geniet ik er echt van. Eind deze maand/begin volgende maand ga ik mijn eigen motorkleding, -helm en -(hand)schoenen kopen. Zijn er dingen waar ik op moet letten, bepaalde merken die ik moet vermijden? Ik hoor jullie tips graag!
Koop vooral niet te duur. Na een poos gereden te hebben kom je er achter wat echt handig is voor jouw gebruik (jeans, leer, doorwaai, etc.).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ga proberen bij verschillende winkels, en vraag advies.
Pasvorm is het allebelangrijkste. Elk hoofd is anders, en moet je goed beschermen en comfortabel zitten (ook in die volgorde :)).

Ik had een helm die aan al mijn wensen voldeed, maar toch weg moeten leggen vanwege de vorm. :'(

En neem alsjeblieft geen honky tonky aanbiedingen helm.
Zo vaak gezien. Goedkope helm en dan een jaar later alsnog wta anders halen. Lekker goedkoop toch duurkoop.
Ken zelfs iemand die bij lange ritten een bloedend voorhoofd had.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:40

steveman

Comfortabel ten onder

Helmen uitzoeken, wat een drama. M'n eerste helm zat een uur lang prima... maar daarna kreeg ik me toch een knallende koppijn :o "Ja, moet wel strak zitten..."

Huidige helm is een XL met dikst beschikbare wangkussens.

Mijn pasfoto is dan ook: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U41iLFBTXW-HYVrMs_MDqsETEHQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hqg2vEPdbIffHHOe4JUvff6a.png?f=user_large

Vrijdag m'n eerste ritje niet tussen huis en dealer gemaakt na de grote beurt en extra keer heen-en-weer vanwege koelvloeistof...

Trek hem eens door, ~10k rpm in z'n 3 -> slippende koppeling... Nu mag je ook niet zo hard, maar toch.

Koppelingshendel was te strak afgesteld, moest al wennen, maar dacht dat het aan mij lag. Gelukkig zelf (en onderweg) te fixen, maar kom op zeg, dit is echt basic shit.

ohja: 33 euro voor 14,nogwat liter E5 :'(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Secsytime schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Koop vooral niet te duur. Na een poos gereden te hebben kom je er achter wat echt handig is voor jouw gebruik (jeans, leer, doorwaai, etc.).
Maar ook niet te goedkoop. M'n eerste overbroek heb ik vervangen voor een goretex versie, terwijl hij nog lang niet versleten was. Jas heeft ook meerdere pogingen gekost voor ik tevreden was.

Deels ervaring, deels verkeerde zuinigheid. Laat je ook goed adviseren bij de motorkledingwinkels, en denk vooral goed na wat je allemaal met de motor wil doen.

Voor woon-werk (en alle ritten waarbij je het weer niet helemaal voor het uitkiezen hebt) heb je eigenlijk wel iets nodig wat regenbestendig is (goretex is daar het summum voor, maar er zijn ook best goede alternatieven), voor een rondje op een mooie zomerse zondag niet.

En blijf weg van de "casual" motorkleding. Niet slecht perse, maar wel een flink compromis tussen comfort en veiligheid op de motor van comfort in normaal gebruik. Leuk voor erbij, maar vind ik niet geschikt als primaire uitrusting.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

noes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:05:
[...]

Maar ook niet te goedkoop. M'n eerste overbroek heb ik vervangen voor een goretex versie, terwijl hij nog lang niet versleten was. Jas heeft ook meerdere pogingen gekost voor ik tevreden was.

Deels ervaring, deels verkeerde zuinigheid. Laat je ook goed adviseren bij de motorkledingwinkels, en denk vooral goed na wat je allemaal met de motor wil doen.

Voor woon-werk (en alle ritten waarbij je het weer niet helemaal voor het uitkiezen hebt) heb je eigenlijk wel iets nodig wat regenbestendig is (goretex is daar het summum voor, maar er zijn ook best goede alternatieven), voor een rondje op een mooie zomerse zondag niet.

En blijf weg van de "casual" motorkleding. Niet slecht perse, maar wel een flink compromis tussen comfort en veiligheid op de motor van comfort in normaal gebruik. Leuk voor erbij, maar vind ik niet geschikt als primaire uitrusting.
Tsjah, ik ben begonnen met een jeans omdat ik dacht dat dat handig was, daarna een kevlar legging en geëindigd met een goede overbroek..

Natuurlijk moet je geen troep kopen.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ik ben begonnen met een set van Difi (motorport). Iets van 550 euro totaal voor het pak, broek en jas samen. Helm kost je zeker nog een 200 / 300 euro voor een redelijk model. Laarzen en handschoenen erbij. Voor 1000 kun je wel met een veilig / goed set voor de eerste paar jaar thuis komen schat ik in.

Als je echt veel gaat rijden, ga je andere zaken van je materiaal verwachten en gaan de prijzen ook omhoog en kom je al snel op het dubbele uit. Vaak meerdere handschoenen, goede/stille helm, BT set, andere kwaliteit kleding etc.

Je zou ook goed op MP kunnen kijken voor een pak overigens. Sommige mensen doen hem weg ivm niet of nauwelijks gebruikt. Kun je flink op besparen. Helm zou ik nooit gebruikt halen, geen idee wat andere ermee gedaan hebben.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:04
steveman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:45:
Helmen uitzoeken, wat een drama. M'n eerste helm zat een uur lang prima... maar daarna kreeg ik me toch een knallende koppijn :o "Ja, moet wel strak zitten..."

Huidige helm is een XL met dikst beschikbare wangkussens.

Mijn pasfoto is dan ook: [Afbeelding]

Vrijdag m'n eerste ritje niet tussen huis en dealer gemaakt na de grote beurt en extra keer heen-en-weer vanwege koelvloeistof...

Trek hem eens door, ~10k rpm in z'n 3 -> slippende koppeling... Nu mag je ook niet zo hard, maar toch.

Koppelingshendel was te strak afgesteld, moest al wennen, maar dacht dat het aan mij lag. Gelukkig zelf (en onderweg) te fixen, maar kom op zeg, dit is echt basic shit.

ohja: 33 euro voor 14,nogwat liter E5 :'(
Fido Dido 8)
Ja er moet altijd vrije slag ik de koppelingshandel zitten, ook bij maximale stuuruitslag.

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 20-06-2022 08:45 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:12
Belangrijkste tip is shop niet voor looks als je niet het budget hebt. Lever liever in op looks en rij eerst veilig en vervang dan gedurende de tijd helm/broek etc als het nodig is.

Er zijn een hoop mensen die looks boven veiligheid kiezen, en dat is prima maar hou er rekening mee dat je liever heel blijft dan er mooi bij ligt op het asfalt ;)

Dus vaak is een witte of zwarte helm al snel 50 euro goedkoper dan met print, een overjarige broek werkt vaak net zo goed als een nieuwe etc.

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-11 16:22
kneusteun schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:47:
Belangrijkste tip is shop niet voor looks als je niet het budget hebt. Lever liever in op looks en rij eerst veilig en vervang dan gedurende de tijd helm/broek etc als het nodig is.

Er zijn een hoop mensen die looks boven veiligheid kiezen, en dat is prima maar hou er rekening mee dat je liever heel blijft dan er mooi bij ligt op het asfalt ;)

Dus vaak is een witte of zwarte helm al snel 50 euro goedkoper dan met print, een overjarige broek werkt vaak net zo goed als een nieuwe etc.
Dat is het dan ook. Dat "bezuinigheid" of "goedkoop is duurkoop" is altijd een dooddoener.
Heb hier vrijwel altijd de basis kleuren Shoei helmen en scheelt zowat de helft dan de versies met een mooi printje.

Ik heb een jaar of 6 dagelijks gedaan met goedkopere textiel waterdichte Alpinestars pakken van 350 euro en dat voldeed prima. Heb in totaal 3 pakken gehad rond dit budget. De eerste pak moest ik helaas eerder afschrijven vanwege een glijpartij. Zag er voor dat geld stoer en goed uit.

Nu heb ik bijna 4 jaar de Rukka Thund-R met gelamineerde Goretex en die was destijds 1100 euro. Dat was wel een luxe pak die ik nog steeds heb. Ziet en voelt er uit als nieuw. Maar ik begrijp het dat je die niet op je eerste dag gaat kopen omdat het gewoon te duur wordt.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Kijkvoer:

YouTube: Best Beginner Motorcycle Gear – What Do You Really Need?

• Bommes
  • Nu online

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:05
Ik zie hier soms jassen voorbij komen die meer kosten dan mijn hele outfit. Ben zelf voordat ik ging lessen naar een goede zaak gegaan en heb daar een basis set aangeschaft. Waterdicht textielpak van IXS (geen goretex, wel zoiets), Alpine stars laarzen en een helm. Inmiddels zijn daar een jeans, schoenen, en doorwaai jas bijgekomen van Rev'It omdat ik merkte dat het op zomerse dagen toch wel erg warm wordt met dat pak en je ook niet zo lekker op een terras zit.
LankHoar schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:30:
Wat een baas! Iemand die met een oud Panhead frame met Shovel blok erin de TET rijdt in Montenegro!

[Afbeelding]
Die heeft net zo veel bodemvrijheid als ik vermoed ik.. en daar kom je verder mee dan je denkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBK425cmQmO0sQ407iC6RrsJPtc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8YbyHeFcdf29Y8monW9ih94h.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXPm8ozcxOiA-gV15esM5zFkEFg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wjLJq6p4DzFuuE6ZlnzWlDVM.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22P2Zbmv23kSzbiI6XbxZ38s51E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwxlI6LImUZqvHnKcW2NgZlA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 20-06-2022 09:32 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

ArjenIsM3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:23:
Ik zie hier soms jassen voorbij komen die meer kosten dan mijn hele outfit. Ben zelf voordat ik ging lessen naar een goede zaak gegaan en heb daar een basis set aangeschaft. Waterdicht textielpak van IXS (geen goretex, wel zoiets), Alpine stars laarzen en een helm. Inmiddels zijn daar een jeans, schoenen, en doorwaai jas bijgekomen van Rev'It omdat ik merkte dat het op zomerse dagen toch wel erg warm wordt met dat pak en je ook niet zo lekker op een terras zit.
Prijs is altijd iets persoonlijks. Het belangrijkste is dat je iets koopt dat aan je eisen voldoet, waarbij veiligheid en comfort in principe het belangrijkste moeten zijn. Motorrijden is geen modeshow imho, maar goed, er zijn mensen die daar weer anders over denken. No problem!
Ik heb geen doorwaaipak, maar wél veel ritsen voor beluchting. Helaas zit ik achter een hele grote vensterbank, dus moet ik mijn handmatige airco aanzetten (twee kuipdelen die je kunt uitplappen zodat er wat wind op je lijf komt) of soms gewoon even staan.

Tip voor warm weer: ik heb een setje outdoorkleding, bestaande uit een korte broek en tshirt van het huismerk van Decathlon. Dat is lekker dun spul, ademend en het is dun genoeg om goed onder mijn motorbroek te passen. Bij een stop trek ik gewoon de motorbroek uit. Normaal gesproken heb ik altijd iets van een sportshirt aan als base layer onder een ander shirt of truitje als het kouder is. Zo'n sportshirt verspreid de transpiratie beter en gaat niet zo stinken ook (merinowol). Het zit allemaal veel comfortabeler dan een gewoon katoenen shirt, waarbij je zweetplekken krijgt en ook gewoon warmer is.
Bij erg warm weer zoasl afgelopen zaterdag, doe ik dan alleen dat outdoor shirt aan. Dat heeft ook dergelijke eigenschappen en ventileert goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-11 16:22
ArjenIsM3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:23:
Net als de rest van je uitrusting, het is niet onveiliger als je een goedkoper pak hebt, maar qua comfort zit een gelamineerde goretex pak heel lekker. Geen gewapper door de wind en het zit zowat net zo strak als een tweedelig lederen pak. Als je het geld er voor hebt dan moet je dat zeker niet. Heb je het niet, ook prima.

Idem voor helmen. Een Lidl motorhelm scoort als het goed is hoger dan mijn GT-Air. Echter zit mijn GT air een stuk comfortabeler. Minder windruis, pinlock en een stuk lichter door glasvezel ipv plastic.

Ik moet zelf ook ooit een keer een spijkerbroek en schoenen kopen voor casual momenten. Maar mijn kledingrek begint aardig vol te worden in mijn schuur. :+
Heb daar nu:
- Rukka Thund-R goretex voor dagelijkse ritten
- Alpinestars Andes V2 waterdicht textiel pak
- Alpinestars GP FORCE PHANTOM 2PC BLACK WHITE METALLIC GRAY tweedelig pak vrijwel nieuw
- Alpinestars GP FORCE PHANTOM 2PC, zelfde model helaas na 1 circuitdag moeten uitproberen

En handschoenen:
- Alpinestars goretex die gekrompen zijn
- Gerbing XR12 verwarmde handschoenen
- Alpinestars SP8
- IXS Goretex wnterhandschoenen.

En SMX-S laarzen voor alround

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 20-06-2022 10:18 ]

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Hkuit schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:05:
[...]

Yep, bijna; 7 km schuin eronder.
Maar je schreef (lang geleden 🙂) iets over vertrekken uit Den Bosch, vandaar.
Oh daar kan ik niks van herinneren laat ik het zo zeggen ik heb er geen levende herinnering van hahaha misschien ging het over iemand anders uit Den Bosch maar het zijn maar details

• dirkhimself
dirkhimself schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Thanks, ennuh, DB?? Neeman.... Jij?
Even terug bladeren Het was een bericht van Mambo nr 5 en je hebt aan mij geantwoord dus dat ging iets mis

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

In het kade van 'this topic is worthless without pics' dan toch maar een pica van de tour van afgelopen zaterdag. Ik kwam lands het museum van Vliegbasis Deelen en moest natuurlijk een foto maken bij die nep-Starfighter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzZ2i_Sx_GtiBJMznPY7WtiFgpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hn8nt0VWvfx57sfX4JYPcJfw.jpg?f=fotoalbum_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Zwarte

Belangrijk is dat de teenslippers van Hugo Boss zijn, de korte broek van Tommy Hilfiger, het hemd van Chanel en het nektasje van Luis Vutton. Als de helm van Roof is, dan zit het helemaal goed d:)b

En bedenk dat hoe groter het logo van het merk, hoe beter de bescherming 8)

:+

-------------------

Serieus:
Als je bij een motor(kleding) zaak gaat shoppen heb je altijd wel spul dat veilig is. Stel voor jezelf een budget en ga daarbinnen zoeken. Natuurlijk, dat Klim pak van €3000, die Shoei helm van €1200 en die Rev'it handschoenen van €800 zijn kwalitatief best oké. Maar het kan best met wat minder.
Bedenk ook hoe vaak je wil gaan rijden. Forenzen, mooi weer rijden of de wereld rond maakt nogal uit wat je aan hebt. Alle typen hebben voor en nadelen.

Over het algemeen beginnen de meeste rijders met een textielen pak, omdat die redelijk budget vriendelijk zijn en vaak ook multi inzetbaar met regenliners, thermovoering en ritsen die open kunnen.

Handschoenen en laarzen is vooral een kwestie van passen. Kijk of er knokkel, palm, enkel bescherming op zit. Qua helmen zijn veel verschillende merken en modellen. Probeer er gewoon veel uit, want per merk kan bij verschillende modellen nog de pasvorm verschillen. Bedenk ook wat je wil, ik vind een systeemhelm fantastisch terwijl anderen zweren bij een integraal helm. Let ook op ventilatie, pinlock en eventuele geluidsdemping. Draag trouwens gewoon altijd oordoppen, welke helm en welke afstand je ook gaat rijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
Vrijdag schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Belangrijk is dat de teenslippers van Hugo Boss zijn, de korte broek van Tommy Hilfiger, het hemd van Chanel en het nektasje van Luis Vutton. Als de helm van Roof is, dan zit het helemaal goed d:)b

En bedenk dat hoe groter het logo van het merk, hoe beter de bescherming 8)

:+

-------------------

Serieus:
Als je bij een motor(kleding) zaak gaat shoppen heb je altijd wel spul dat veilig is. Stel voor jezelf een budget en ga daarbinnen zoeken. Natuurlijk, dat Klim pak van €3000, die Shoei helm van €1200 en die Rev'it handschoenen van €800 zijn kwalitatief best oké. Maar het kan best met wat minder.
Bedenk ook hoe vaak je wil gaan rijden. Forenzen, mooi weer rijden of de wereld rond maakt nogal uit wat je aan hebt. Alle typen hebben voor en nadelen.

Over het algemeen beginnen de meeste rijders met een textielen pak, omdat die redelijk budget vriendelijk zijn en vaak ook multi inzetbaar met regenliners, thermovoering en ritsen die open kunnen.

Handschoenen en laarzen is vooral een kwestie van passen. Kijk of er knokkel, palm, enkel bescherming op zit. Qua helmen zijn veel verschillende merken en modellen. Probeer er gewoon veel uit, want per merk kan bij verschillende modellen nog de pasvorm verschillen. Bedenk ook wat je wil, ik vind een systeemhelm fantastisch terwijl anderen zweren bij een integraal helm. Let ook op ventilatie, pinlock en eventuele geluidsdemping. Draag trouwens gewoon altijd oordoppen, welke helm en welke afstand je ook gaat rijden.
My 2 cents: Ik ben begonnen met een textiele broek en een leren jas. Beide gebruik ik nog steeds, maar om te starten had ik toch beter een (waterdichte) textiele jas kunnen nemen. Zo'n leren jas gaat na het afketsen van de eerste druppels juist water opnemen, dus na een hoosbui woog ik 20 kilo zwaarder (ongeveer).
Draag je een bril? Dan is een systeemhelm zeker aan te raden, veel makkelijker op- en afzetten.

Let bij zowel broeken als handschoenen op dat je ze ook zittend op een motor test. Bij broeken heb je meestal een iets langere maat nodig omdat je enkels anders bloot liggen, en handschoenen die knellen bij je duim, of naden op vervelende plekken hebben zitten, zijn echt vervelend, en voel je pas als je even goed in je handvatten knijpt en aan het gas draait. Een goede motorkledingzaak heeft binnen een motor staan om proef te zitten.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:07
Iemand die toevallig nog een leuke route heeft vanuit omgeving Ommen richting Assen voor dit weekend? Heb zelf wat in elkaar geklikt maar twijfel een beetje of het wat is. Zoek wat leuke wegen met bochtjes waar je lekker kan doorrijden. Als iemand wat heeft hoor ik het graag :)

• Kryziek
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

Over brildragers en systeemhelmen gesproken. Tegenwoordig zijn er ook speciale helmen die voorbereid zijn voor brillen. Die hebben gewoon uitsparingen ervoor. Dus naast systeemhelmen is er nog veel meer keuze :D

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:19:
[...]

My 2 cents: Ik ben begonnen met een textiele broek en een leren jas. Beide gebruik ik nog steeds, maar om te starten had ik toch beter een (waterdichte) textiele jas kunnen nemen. Zo'n leren jas gaat na het afketsen van de eerste druppels juist water opnemen, dus na een hoosbui woog ik 20 kilo zwaarder (ongeveer).
Draag je een bril? Dan is een systeemhelm zeker aan te raden, veel makkelijker op- en afzetten.

Let bij zowel broeken als handschoenen op dat je ze ook zittend op een motor test. Bij broeken heb je meestal een iets langere maat nodig omdat je enkels anders bloot liggen, en handschoenen die knellen bij je duim, of naden op vervelende plekken hebben zitten, zijn echt vervelend, en voel je pas als je even goed in je handvatten knijpt en aan het gas draait. Een goede motorkledingzaak heeft binnen een motor staan om proef te zitten.
Ohja, dat is ook wel handig inderdaad. Ik weet dat bij Motorkleding Center in Hazerswoude ze een motor hebben staan, dat is echt wel heel fijn als je wil proberen hoe het letterlijk "zit" :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
mphilipp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:05:
In het kade van 'this topic is worthless without pics' dan toch maar een pica van de tour van afgelopen zaterdag. Ik kwam lands het museum van Vliegbasis Deelen en moest natuurlijk een foto maken bij die nep-Starfighter:
[Afbeelding]
Je hebt wel lef, Met die vlag achterop hadden ze je zo overhoop geknald ;)

• geert_s
Vrijdag schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:45:
[...]
Ohja, dat is ook wel handig inderdaad. Ik weet dat bij Motorkleding Center in Hazerswoude ze een motor hebben staan, dat is echt wel heel fijn als je wil proberen hoe het letterlijk "zit" :Y
Jep, daar komt het grootste deel van mijn motorkleding ook vandaan inderdaad :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kryziek schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:21:
Over brildragers en systeemhelmen gesproken. Tegenwoordig zijn er ook speciale helmen die voorbereid zijn voor brillen. Die hebben gewoon uitsparingen ervoor. Dus naast systeemhelmen is er nog veel meer keuze :D
Behalve als je een bril hebt waarbij de veren (de 'pootjes') een beetje naar buiten staan (bol). Dan moet je 'm alsnog even afzetten voordat de helm op gaat.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:01:
[...]
Je hebt wel lef, Met die vlag achterop hadden ze je zo overhoop geknald ;)
Haha...ach ja, we dachten er nog over om het vlaggetje af te plakken omdat er verhalen gingen dat er van die mafklappers zijn die denken dat alle Russen achter die inval staan. Maar ik wil dat niet. Ik ga niet toegeven aan de domme ideeën van een stel Neanderthalers :+

• Kryziek
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

mphilipp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Behalve als je een bril hebt waarbij de veren (de 'pootjes') een beetje naar buiten staan (bol). Dan moet je 'm alsnog even afzetten voordat de helm op gaat.
Kun je met een systeemhelm de bril op laten? Dat wist ik niet eens. Met een integraalhelm met bril voorbereiding moet hij alsnog af. Dan heeft een systeemhelm wel de voorkeur idd 😁

• Bommes
  • Nu online
Kryziek schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Kun je met een systeemhelm de bril op laten? Dat wist ik niet eens. Met een integraalhelm met bril voorbereiding moet hij alsnog af. Dan heeft een systeemhelm wel de voorkeur idd 😁
Mij lukt dat zeer zeker niet met mijn systeem helm.
Bril altijd eerst af, helm op dan bril weer terug op.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
[...]

lukt mij ook niet... moet ook mijn bril eerst af doen, voordat ik mijn helm kan opzetten

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• geert_s
mphilipp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb nog geen integraalhelm meegemaakt waarbij mijn bril gewoon netjes op zijn plek blijft zitten bij het op en afzetten. Met een systeemhelm hoeft -ie niet van mijn neus af, dus ik vind dat persoonlijk echt ideaal en zou niets anders dan een systeemhelm willen. Ik vind het overigens ook handig dat je gewoon even je klep open kunt zetten om je gezicht te laten zien en even te communiceren met bijvoorbeeld een pompbediende.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
R0y. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:20:
Iemand die toevallig nog een leuke route heeft vanuit omgeving Ommen richting Assen voor dit weekend? Heb zelf wat in elkaar geklikt maar twijfel een beetje of het wat is. Zoek wat leuke wegen met bochtjes waar je lekker kan doorrijden. Als iemand wat heeft hoor ik het graag :)
Ik heb geen route voor je, maar hou er rekening mee dat dit weekend de TT is in Assen. Dat geeft mogelijk wat drukte met motoren in de buurt :P

Goed doorrijden kan je sowieso beter een andere keer doen, de hoeveelheid flitsers en politie zal ook zeer bovengemiddeld zijn.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• nldls
geert_s schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Ik heb nog geen integraalhelm meegemaakt waarbij mijn bril gewoon netjes op zijn plek blijft zitten bij het op en afzetten. Met een systeemhelm hoeft -ie niet van mijn neus af, dus ik vind dat persoonlijk echt ideaal en zou niets anders dan een systeemhelm willen. Ik vind het overigens ook handig dat je gewoon even je klep open kunt zetten om je gezicht te laten zien en even te communiceren met bijvoorbeeld een pompbediende.
Ja ik doe dan altijd maar de helm af. Vind ik wel zo netjes als ik naar binnen loop bij de pomp. Als het kan pak ik daarom ook de onbemande pomp zodat de helm niet af hoeft.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Ik kon het met mijn vorige bril en systeemhelmen wel. Ik heb wel de indruk dat de nieuwe Schuberth iets nauwer is, en dat het dan moeilijker wordt om de bril op te houden. Wat niet helpt is dat mijn pootjes een beetje naar buiten staan. Het zijn hele dunne van verenstaal gemaakt en die klemmen zo beter op je hoofd.
Maar mijn zonnebril is dan weer een groot model, dus die kan ik ook niet ophouden :+

Ik denk dat het een combinatie is: grote/brede brillen en een nauwer systeemhelm ontwerp.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een goede vriend van mij heeft zijn Ducati te koop gezet. Dit is de eerste keer dat hij een motor particulier verkoopt, en vraag me af of de advertentie zo wel pakkend genoeg is. Wat me opvalt:
- Op veel foto's valt een stuk van de motor weg
- Erg lange tekst
- Foto met tekst

Anderzijds wel lekker uitgebreide uitleg over hoe en wat met deze motor. Wat denken jullie? Dingen zaten al een beetje tegen voor hem, dus wil hem van goede feedback voorzien in de hoop dat hij de motor zsm en voor een leuke prijs verkoopt.

• Chakotay
@LankHoar het eerste dat mij opvalt: De kmstand op de foto's is 13k lager dan wat er in de advertentie staat. Is de rest van de foto's wel recent? Die kmstand zou ik zeker even vervangen door eentje die klopt met de text. Wat minder ingezoomde/gecropte foto's is wel prettig denk ik. Zelf maak ik altijd in ieder minimaal geval 4 foto's vanuit verschillende hoeken waar de hele motor op te zien is. Zie hier een voorbeeldje.

De lange text lijkt me prima verder. Mogelijk nog even erbij zetten wanneer de riemen vervangen zijn, en alle opties e.d. in een kort lijstje bovenaan de advertentie zetten zodat de mensen die geen zin hebben om het hele stuk te lezen alsnog zien wat er op de motor zit.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
Bommes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Mij lukt dat zeer zeker niet met mijn systeem helm.
Bril altijd eerst af, helm op dan bril weer terug op.
Bij mij geen enkel probleem, zowel met de oude Schuberth C3 als mijn nieuwe Schuberth E1 (Touratech uitvoering).

Vandaag dag 3 van een 16-daagse motorreis (Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, terug naar huis). Na 2 dagen met 35°C vandaag met wat gematigder weer richting Füssen, morgen een dagje rust.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgh4xBcU8YqoPFd3Y2qJzCt-Soo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdG8ZRvF94YOxVi3dzgpPLEo.jpg?f=fotoalbum_large

• 13art
  • Laatst online: 17:14

13art

Moderator Mobile
In het kader 'Lompe acties' heb ik zojuist het volgende voor elkaar gekregen. De sleutels van m'n motor en koffer opgesloten in m'n topkoffer waardoor ik nu niet weg kan rijden en vrouwlief onderweg is met de reservesleutels...

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ik had m'n koffer open gemaakt om mijn helm en handschoenen er uit te halen en mijn schijfremslot er in te doen. Vervolgens bedacht ik me dat ik niet wist of mijn nieuwe rugzak in de topkoffer zou passen. Dit geprobeerd en jawel, het past. Vervolgens wil ik mijn sleutels pakken en weg. Niet in de motor, niet op de grond, niet in één van m'n jas-/broekzakken. Nergens. Waarschijnlijk in een onbedacht ogenblik de sleutels in m'n koffer gelegd al heb ik hier totaal geen herinnering aan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• R0y.
Chakotay schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:06:
[...]

Ik heb geen route voor je, maar hou er rekening mee dat dit weekend de TT is in Assen. Dat geeft mogelijk wat drukte met motoren in de buurt :P

Goed doorrijden kan je sowieso beter een andere keer doen, de hoeveelheid flitsers en politie zal ook zeer bovengemiddeld zijn.
Wat denk je dat ik daar doe? :9

Ga al een paar jaar vanaf omgeving Ommen richting de TT en ik moet zeggen dat ik de aanwezigheid van (zichtbare) politie altijd mee vond vallen. Ja flitsmeister gaat zo nu en dan af maar verder richting omgeving Assen op de grote wegen.. Wel eens mensen aan de kant zien staan nadat ze mij voorbij waren maar die hadden het dan ook echt gek gemaakt en verdiende het (in mijn ogen) dan ook.

• kneusteun
R0y. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Ga al een paar jaar vanaf omgeving Ommen richting de TT en ik moet zeggen dat ik de aanwezigheid van (zichtbare) politie altijd mee vond vallen. Ja flitsmeister gaat zo nu en dan af maar verder richting omgeving Assen op de grote wegen.. Wel eens mensen aan de kant zien staan nadat ze mij voorbij waren maar die hadden het dan ook echt gek gemaakt en verdiende het (in mijn ogen) dan ook.
Flitsers is echt bang makerij, beetje te hard rijden is geen enkel probleem. Ze gaan vooral achter de idioten aan die wheelies doen op de snelweg of achterlijk lomp inhalen.

De politie snapt de chaos en snapt ook wel dat het allemaal niet helemaal volgens het boekje gaat (tussen auto's door wurmen en soms verkeerde weghelft meepakken, stukje fietspad, beetje jengelen aan het gas bij bruggen etc)

• R0y.
kneusteun schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Flitsers is echt bang makerij, beetje te hard rijden is geen enkel probleem. Ze gaan vooral achter de idioten aan die wheelies doen op de snelweg of achterlijk lomp inhalen.

De politie snapt de chaos en snapt ook wel dat het allemaal niet helemaal volgens het boekje gaat (tussen auto's door wurmen en soms verkeerde weghelft meepakken, stukje fietspad, beetje jengelen aan het gas bij bruggen etc)
Precies. Je moet het wel echt gek maken (of pech hebben met een flitser) wil je er iets aan overhouden. Als ze je laseren met 10 per uur te veel hoef je jezelf volgens mij geen zorgen te maken. Daar gaan ze je echt niet voor aanhouden. Zeker dan niet. Veel te druk met andere dingen.

• nldls
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:38:
Een goede vriend van mij heeft zijn Ducati te koop gezet. Dit is de eerste keer dat hij een motor particulier verkoopt, en vraag me af of de advertentie zo wel pakkend genoeg is. Wat me opvalt:
- Erg lange tekst
- Foto met tekst

Anderzijds wel lekker uitgebreide uitleg over hoe en wat met deze motor. Wat denken jullie? Dingen zaten al een beetje tegen voor hem, dus wil hem van goede feedback voorzien in de hoop dat hij de motor zsm en voor een leuke prijs verkoopt.
IK lees graag bullets met recent onderhoud, opties etc. Lekker overzichtelijk. Verder idd de fotos waar een deel van mist, maar dat vind ik nog niet eens storend, omdat er voldoende fotos zijn. Ook kenteken gewoon zichtbaar zodat je data op kunt vragen.
De folders die aan het einde zitten zouden er van mij uit mogen, kijk ik iig niet naar.

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:21
13art schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:23:
In het kader 'Lompe acties' heb ik zojuist het volgende voor elkaar gekregen. De sleutels van m'n motor en koffer opgesloten in m'n topkoffer waardoor ik nu niet weg kan rijden en vrouwlief onderweg is met de reservesleutels...

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ik had m'n koffer open gemaakt om mijn helm en handschoenen er uit te halen en mijn schijfremslot er in te doen. Vervolgens bedacht ik me dat ik niet wist of mijn nieuwe rugzak in de topkoffer zou passen. Dit geprobeerd en jawel, het past. Vervolgens wil ik mijn sleutels pakken en weg. Niet in de motor, niet op de grond, niet in één van m'n jas-/broekzakken. Nergens. Waarschijnlijk in een onbedacht ogenblik de sleutels in m'n koffer gelegd al heb ik hier totaal geen herinnering aan.
Zitten jouw koffers dan direct opslot? Die van mij moet ik met de sleutel opslot doen, en volgens mij zijn alle of bijna alle BMW koffers ook zo. (Kan natuurlijk zijn bij andere motor/koffer merken)

• 13art
  • Laatst online: 17:14

13art

Moderator Mobile
GooBall schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Zitten jouw koffers dan direct opslot? Die van mij moet ik met de sleutel opslot doen, en volgens mij zijn alle of bijna alle BMW koffers ook zo. (Kan natuurlijk zijn bij andere motor/koffer merken)
Ik kan die van mij (Givi) eerst op slot draaien en daarna pas dicht doen. Niet echt handig blijkt nu 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:21
13art schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Ik kan die van mij (Givi) eerst op slot draaien en daarna pas dicht doen. Niet echt handig blijkt nu 8)7
Dan vraag ik me af of mijn koffers dat ook kunnen....
Koffer vergrendelen voor het sluiten -> mogelijk sleutels insluiten
Koffer vergrendelen na het sluiten -> inhoud mogelijk verliezen door vergeten te vergrendelen...

Heeft zo allebei zijn problemen.. :D

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-11 11:47
Belangrijk met met een advertenties is dat het duidelijk en betrouwbaar overkomt en veel foto's zijn gemaakt als je de motor verkoopt en presenteert.
Onderhoud en schade evt. verleden zijn ook belangrijk en de staat op zich als geheel.
Als je een mooie motor te koop ziet aangeboden en het verhaal klink positief en een foto laat zien dat de koffers op de straatstenen zijn gefotografeerd dan haak ik al af, iets zeg mij dat de persoon niet zuinig op zijn spullen is dat geeft mijn inziens al een afbreuk op het gehele plaatje.
De vraagprijs zal ik niet op bieden , lijkt mij de motor die ik zoek en staat me evt. aan dan maak ik een afspraak met de verkoper en over de prijs dan pas handelen.

Inmiddels pas een 2e hands Yamaha fjr1300 gekocht bj 2001 na zes jaar geen motor te hebben gereden maar het begon weer te kriebelen de vorige motor was een Honda 1100xx Blackbird ook uit 2001.
Wel wennen op een andere buffel mis wel het DBS systeem van Honda dat remt wel stukken prettiger en het bochtenwerk dat stuurt wel anders met een hoger stuur.

Ander vraag inmiddels een topkoffer givi besteld B47 die zat op de FJR 1300 niet op wel de zijkoffers in kleur.
Verlichting led daar ben ik op zoek, die van givi zijn er wel als set maar alleen remlicht voor mijn koffer, maar zoek een ledstrip die zowel rood als oranje voor de knipperlicht en continu branden eigenlijk 3 functies. remmenlicht continu branden en knipperlicht op 1 ledstrip zowel links als rechts.
Kon in dit topic niets over vinden het gezoek in deze uitgebreide topic is een speld in de hooiberg.

iemand ervaring of DIY die led strips in een givi topkoffer heeft gemaakt, zag op YouTube wel een filmpje met een givi B47 maar er was geen uitgebreid uitleg dat schiet niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door J.E. Weinor op 20-06-2022 19:39 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
kneusteun schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Bedoel je flitsers of lasercontroles? Met een flitser ben je altijd de sjaak namelijk :+

Gewoon politie met eventueel een lasergun laten je soms alleen stoppen voor een waarschuwing tenzij je het echt te bont hebt gemaakt.

Gamertag: timmie271

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
timmie271 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Bedoel je flitsers of lasercontroles? Met een flitser ben je altijd de sjaak namelijk :+

Gewoon politie met eventueel een lasergun laten je soms alleen stoppen voor een waarschuwing tenzij je het echt te bont hebt gemaakt.
Oh chips echt? Ik dacht ook met flitspalen en ging dus voor de lol net steeds met 100 langs die paal hier onze straat waar je 30 mag, onderwijl zwaaien naar de flits. Dat kan dus eigenlijk niet? :+

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-11 11:47
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Oh chips echt? Ik dacht ook met flitspalen en ging dus voor de lol net steeds met 100 langs die paal hier onze straat waar je 30 mag, onderwijl zwaaien naar de flits. Dat kan dus eigenlijk niet? :+
licht er aan welke richting de flitspaal en welk weg deel staat, een motor heeft nu eenmaal geen kenteken aan de voorzijde.
Vroeger althans jaren geleden wel eens geflitst terwijl je 80Km mocht maar reed wel 120Km voorbij de flitspaal :P

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 16:48
Fedde schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:47:
Ten slotte je broek: zorg dat als je in de motorhouding zit, je broekspijpen nog lang genoeg zijn en in je laarzen komen (als je laarzen draagt natuurlijk). Als je heel lang bent kan je bewust een langere variant kopen, of juist een kortere als je minder lang bent.
Hmmm. Ik pas mijn broek echt niet in mijn laarzen en mijn broek past wel probleemloos over m’n laarzen (komt tot ongeveer m’n enkels zou ik zeggen)

Is er een eis (lees noodzaak) dat m’n broek in m’n laarzen zit?

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:04
R0y. schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:28:
[...]

De flitsers op de A28 staan er gegarandeerd :9 :P Verder in de omliggende dorpen veel zichtbare politie om alles in goed banen de leiden en onzichtbare om de excessen eruit te pakken.
Vroeger wilde ze ook nog wel eens uitlaatcontrole doen, maar dat zie ik vanwege gebrek aan capaciteit niet snel meer gebeuren...

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Vraagje: is er iemand die ervaring heeft met de Lonerider Mototent? Ik overweeg hem aan te schaffen voor de vakantie... en mocht er dan nog iemand bij positieve ervaring een referral code hebben ofzo ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Beeld/kwaliteit verhouding is alleen niet zo best :+

Gamertag: timmie271

• Chakotay
SniperGuy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:17:
[...]

De flitsers op de A28 staan er gegarandeerd :9 :P Verder in de omliggende dorpen veel zichtbare politie om alles in goed banen de leiden en onzichtbare om de excessen eruit te pakken.
Vroeger wilde ze ook nog wel eens uitlaatcontrole doen, maar dat zie ik vanwege gebrek aan capaciteit niet snel meer gebeuren...
En als die uitlaatcontrole er dan niet is, laat dan niet je dBkiller in de tas zitten die je mee wilt nemen het circuit-terrein op... De beveiliging vind dat een slagwapen :+

• 4x2
  • Laatst online: 21-11 21:34

4x2

lộn xộn quá

[...]

Daarom heb ik 'altijd' systeemhelmen, klep open, helm iets uit elkaar trekken en het gaat prima.

leeg

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
theredone51 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Vandaag dag 3 van een 16-daagse motorreis (Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, terug naar huis). Na 2 dagen met 35°C vandaag met wat gematigder weer richting Füssen, morgen een dagje rust.
[Afbeelding]
Hé, zijn dat de motoren van de 500 euro Challenge? De DR750 en de CX650 dacht ik te herkennen…

• nldls
J.E. Weinor schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:22:

Ander vraag inmiddels een topkoffer givi besteld B47 die zat op de FJR 1300 niet op wel de zijkoffers in kleur.
Verlichting led daar ben ik op zoek, die van givi zijn er wel als set maar alleen remlicht voor mijn koffer, maar zoek een ledstrip die zowel rood als oranje voor de knipperlicht en continu branden eigenlijk 3 functies. remmenlicht continu branden en knipperlicht op 1 ledstrip zowel links als rechts.
Kon in dit topic niets over vinden het gezoek in deze uitgebreide topic is een speld in de hooiberg.

iemand ervaring of DIY die led strips in een givi topkoffer heeft gemaakt, zag op YouTube wel een filmpje met een givi B47 maar er was geen uitgebreid uitleg dat schiet niet op.
Ik heb dit in het verleden zelf gebouwd op mijn Fazer. Die van mij was afkoppelbaar, dus er ging een kabel vanuit de koffer tussen de buddy door en daar in een stopcontact (ik had een 7-pins trekhaak set gebruikt).
2 rollen leds besteld en lijmen + solderen. Ik had overigens alleen rem en knipper links/rechts ingebouwd.

Was een goede avond werk als je weet hoe het werkt. Je moet aan de achterkant van je eigen motor opzoek naar de juiste kabels om daar stroom vanaf te gaan tappen voor de leds.
Lord_T schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:18:
Vraagje: is er iemand die ervaring heeft met de Lonerider Mototent? Ik overweeg hem aan te schaffen voor de vakantie... en mocht er dan nog iemand bij positieve ervaring een referral code hebben ofzo ;)
Niet persoonlijk. Weet wel dat een Youtuber ze gebruikt en daar ook wel reviews over heeft.
Kalevandaal schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:11:
[...]
Hmmm. Ik pas mijn broek echt niet in mijn laarzen en mijn broek past wel probleemloos over m’n laarzen (komt tot ongeveer m’n enkels zou ik zeggen)

Naar mijn idee niet, ik heb ze ook over de laarzen zitten en nooit in. De motorjeans zitten wel in de laars.

• R0y.
SniperGuy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Net over zo’n viaduct toch? Daar gaat FM namelijk ieder jaar af.. maar zoals het er nu naar uit ziet laat ik de motor thuis en pak ik de waterscooter :7

• kneusteun
timmie271 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Ik doelde meer op dat het echt niet bezaaid is met mobiele flitsers, en dat de politie die aanwezig is echt wel snapt dat het allemaal wat anders is dan normaal ;) (maar neem aan dat je dat stiekem wel begreep uit de tekst)

• kneusteun
Hkuit schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Hé, zijn dat de motoren van de 500 euro Challenge? De DR750 en de CX650 dacht ik te herkennen…
Als je een DR in zo'n staat kan vinden voor 500 euro dan meld ik mij bij deze aan! _/-\o_
(lijkt me namelijk niet, deze ziet er rete strak uit en die zie je bijna nooit meer )

• theredone51
  • Laatst online: 21-11 19:38
Hkuit schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Klopt 👍
kneusteun schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Als je een DR in zo'n staat kan vinden voor 500 euro dan meld ik mij bij deze aan! _/-\o_
(lijkt me namelijk niet, deze ziet er rete strak uit en die zie je bijna nooit meer )
Sterker nog, ik heb de DR750 gratis gekregen, maar uiteraard niet in deze staat ;) En bijna alles heb ik binnen de 650 euro (500 euro aankoop + 150 euro sleutel budget) kunnen doen :)

[ Voor 51% gewijzigd door theredone51 op 21-06-2022 09:18 ]

• dirkhimself
Vorige week even op een Gold Wing 1800 gezeten (niet gereden), man wat een zware kolos.

Ik houd 't maar bij de R1200RT.....

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

nldls schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:47:
[...]
Ik heb dit in het verleden zelf gebouwd op mijn Fazer. Die van mij was afkoppelbaar, dus er ging een kabel vanuit de koffer tussen de buddy door en daar in een stopcontact (ik had een 7-pins trekhaak set gebruikt).
2 rollen leds besteld en lijmen + solderen. Ik had overigens alleen rem en knipper links/rechts ingebouwd.

Was een goede avond werk als je weet hoe het werkt. Je moet aan de achterkant van je eigen motor opzoek naar de juiste kabels om daar stroom vanaf te gaan tappen voor de leds.
Ik had deze dingen een keer gevonden op aliexpress (al zullen ze die vast ook wel in nederland hebben) en dat is volgens mij hoe je het 'hoort' te maken als de koffer er geregeld op en af moet.
Alleen remlicht/achterlicht heb je een 3-polige nodig, als je de knipperlichten er ook bij wil een 5-polige.
Er staan nog wel meer varianten online, maar dan heb je een idee waar je op moet zoeken.
De waterdichtheid zul je zelf voor moeten zorgen, evenals gokken dat de contactjes niet te snel corroderen :P
Uit interesse, wat is er mis met het gebruiken van bv zoiets voor 1/3e van de prijs ?
Die 5kg gewichtsverschil neem ik dan wel op de koop toe :P

leeg

• dirkhimself
LankHoar schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:38:
- Erg lange tekst
- Foto met tekst

Mooi ding hoor d:)b , met koffers nog wel. Maar idd de km stand mag op de foto niet zoveel verschillen... komt niet lekker over :N .

Jammer van de (overigens identieke) deuken in de tank links en rechts.... O-)

• kneusteun
theredone51 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Klopt 👍

[...]

Sterker nog, ik heb de DR750 gratis gekregen, maar uiteraard niet in deze staat ;) En bijna alles heb ik binnen de 650 euro (500 euro aankoop + 150 euro sleutel budget) kunnen doen :)
:X _/-\o_

• Fedde
Kalevandaal schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:11:
[...]
Vooral dat je lichaam volledig bedekt/beschermd is. In je laarzen blijft hij bij met wat meer zekerheid zitten.

• kneusteun
Ik vind buiten de laars prettiger met regen ;) Dan lopen je laarzen minder snel vol. Dus volgens mij maakt het niks uit, vooral doen wat je zelf fijn vindt.

• Chakotay
Verschilt ook hoe het ontworpen is denk ik. Mijn leren pak zit incl protectie heel strak om de enkel, dat kan alleen in de laarzen. Mijn textiel is juist erg ruim verstelbaar, dat zit het prettigst over de laarzen heen. Met de motorjeans kan het beide, die draag ik ook meestal over de laars heen.

• Lord_T
[...]

Uit interesse, wat is er mis met het gebruiken van bv zoiets voor 1/3e van de prijs ?
Die 5kg gewichtsverschil neem ik dan wel op de koop toe :P
Paar grote verschillen:
* het aantal openingen + hoogte (je kan gewoon staan in de mototent + het garagedeel heeft 3 openingen.)
* Als het echt bagger weer is kan je motor binnen staan (handig met bagage erop vastmaken etc of als je een heel dure motor hebt, dat die uit het zicht kan staan), als het mooi weer is kan je er gemakkelijk zitten in het garagedeel.
* Kwaliteit zal ongetwijfeld minder zijn bij de door jou gelinkte tent: waterkolom van 10000 vs 2000 etc
* 2 slaapcompartimenten heb ik in mijn 1tje niets aan, dus handiger om er 1 te hebben waar alles in ligt.

Kortom ik zie wel wat voordelen 😉

De reviews zijn redelijk positief, wel jammer dat ze het alleen online lijken te verkopen zonder kortingen etc... De referral zou 5% korting opleveren. Ik dacht in NL ook de lonerider tent wel is in een winkel te hebben gezien maar kan niet meer bedenken waar....

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_T op 21-06-2022 14:05 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Bommes
  • Nu online
Ik maak de behoefte om de motor in de tent neer te zetten niet heel vaak mee. Eigenlijk nooit zeg maar.
Afgezien van wat gesponsorde YouTubers ken ik ook niemand met een tent van Lonerider.

Ga je elke nacht ergens anders slapen dan baal je al snel van de tijd die het kost om het ding op te zetten en af te breken.
Ik heb een "3 persoons" koepeltentje. Tussen haakjes 3 want 2 is wel de max vind ik
Die gebruik ik echter alleen. Ruimte zat in je spullen binnen te leggen. Je kont te kunnen keren, te kunnen zitten op een laag krukje mocht je dat willen, enz.
Maar zelfs dat tentje zou ik niet weer kopen als ik nogmaals geld uit ga geven.
Dan kocht ik iets wat lichter is, kleiner inpakt en makkelijker opzet.
En iets waarbij je de buitentent eerst op kan zetten en dan de binnen tent er in hangt.
Vooral dat laatste is wel erg prettig als het regent.

Ik heb een Coleman Darwin 3+
Gekocht in de aanbieding bij bol.com voor 73 euro.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1655813598-600-x-450px-20220605_185627.jpg

• Lord_T
Bommes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Ik maak de behoefte om de motor in de tent neer te zetten niet heel vaak mee. Eigenlijk nooit zeg maar.
Afgezien van wat gesponsorde YouTubers ken ik ook niemand met een tent van Lonerider.

Ga je elke nacht ergens anders slapen dan baal je al snel van de tijd die het kost om het ding op te zetten en af te breken.
Ik heb een "3 persoons" koepeltentje. Tussen haakjes 3 want 2 is wel de max vind ik
Die gebruik ik echter alleen. Ruimte zat in je spullen binnen te leggen. Je kont te kunnen keren, te kunnen zitten op een laag krukje mocht je dat willen, enz.
En iets waarbij je de buitentent eerst op kan zetten en dan de binnen tent er in hangt.

[Afbeelding]
Ik heb nu een zeer klein en licht tentje, bedoelt om mee in de bergen te trekken. Dit is een tentje met 1 stok voor officieel 2 mensen.. (1 max dus in praktijk, 1,7kg ofzo met een hoogte onder die ene boog van +-50cm). Dit tentje kan je niet rechtop in zitten... En bij slecht weer ben je dus de hele dag aan het liggen of aan het vluchten naar iets op een camping ofzo waar je toevallig wel kan zitten... Voornaamste is dat je dus extreem beperkt bent bij slecht weer en ja tis in 3 minuten ofzo op te zetten... Voor +- 3 weken vakantie is het helaas wel mijn ervaring dat er slecht weer dagen bij zitten.... Bij warm mooi weer is het omdat het zo klein is onmogelijk om beetje airflow te hebben en werkt het dus als een plastic oven.

Vandaar dus dat ik op zoek ben naar iets anders.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Lord_T schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:
[...]
Paar grote verschillen:
* het aantal openingen + hoogte (je kan gewoon staan in de mototent + het garagedeel heeft 3 openingen.)
* Als het echt bagger weer is kan je motor binnen staan (handig met bagage erop vastmaken etc of als je een heel dure motor hebt, dat die uit het zicht kan staan), als het mooi weer is kan je er gemakkelijk zitten in het garagedeel.
* Kwaliteit zal ongetwijfeld minder zijn bij de door jou gelinkte tent: waterkolom van 10000 vs 2000 etc
* 2 slaapcompartimenten heb ik in mijn 1tje niets aan, dus handiger om er 1 te hebben waar alles in ligt.
Kortom ik zie wel wat voordelen 😉
De hoogte van de decathlon tent is ook 190cm, maar dat staat er wat onhandig bij ;)
Aantal openingen heb je gelijk in.
Bagger weer zou ik niet als argument zien, dan kun je ook gewoon een hoes meenemen, die zijn opgevouwen niet zo groot. Lost het zichtprobleem ook grotendeels op, maar niet geheel.
Kwaliteit, ongetwijfeld, waarschijnlijk kost ie daarom ook wat minder :P
Moet eerlijk zeggen dat ik genoeg tenten gesloopt heb in mn leven (als soort van hobby), goedkope en afgeprijsde dure, maar de decathlon tenten zijn kwalitatief (zeg 3-4-5x per jaar kamperen) prima. Die waterkolom, tsjah, mn popup tentjes met 2000mm heb ik ook nooit ruzie mee gehad, zolang je het buitendoek niet raakt is er niks aan de hand.
2e slaapcompartiment kun je natuurlijk ook dr uit halen, of gebruiken voor je spullen, ik heb mn zweetlaarzen liever niet naast me liggen zeg maar :P

Het is niet zozeer om die lonerider tent af te zeiken, maar ik zie er, op basis van mn eigen ervaring, weinig voordelen in voor de prijs die ie kost (alleen het gewicht zou een argument kunnen zijn, maar het slaapcompartiment is serieus klein)
En ik heb mn motor ook wel eens in de tent geparkeerd (zo'n idee), dat was ik na 1 nacht al zat omdat ik bijna mn nek brak toen ik dr 's nachts uit moest :+

Edit: zie net je laatste bericht; ik heb al wat ervaring met de fresh&black tenten van de decathlon, dat is voor mij tegenwoordig de belangrijkste eis als ik een tent koop, dat scheelt zoveel in de nachtrust.
Ik heb ook nog een Coleman Kobuk valley 4+ (ook met blackout) die ik speciaal voor de motor heb gehaald, maar nog niet gebruikt :+

Dit linkse ding was mn vorige kampeeractie trouwens, dat was ik na 1 dag al zat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8deu8MtYvY2jvYgbl3XdrCpWI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jw095dhUnxemOuzcn85AIT8I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 21-06-2022 15:04 ]

leeg

• Hkuit
theredone51 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Klopt 👍

[...]

Ja, dan heb ik jouw verhaal wel gelezen op motorforum.nl. Bijzondere motor, zo'n DR Big! Ik zou in 2021 meegaan met de dikke Suus (GSX1100F) maar heb die na het niet doorgaan maar weer verkocht. Nu een oude Guzzi in de garage staan, voor meer geld, die het ook niet doet 8)

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:26
J.E. Weinor schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:22:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ctkxiw8lpqEvAETPnNEVtMxNPis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uf5Mo25jUYfD57eHfIpgL7u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8mf_jd2VJCghJ53kbbLAE88sTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7W3m7fylwbvkthBpi9CGh0uU.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets bedoel je?

Heb deze net klaar gemaakt voor de motor van mijn vrouw :9

• Hkuit
[...]

[Afbeelding]
Hier nog zo een;

ik heb een Vango Halo Pro 300 gekocht vanwege een paar goede recensies (niet op Youtube maar op Britse websites); meestal best duur maar begin vorig jaar bij Twinseasons.nl voor 220 euro of zo. Geweldige tent; snel op te zetten (alledrie de stokken zijn even lang dus geen verwarring mogelijk), 3 persoons en ik gebruik 'm alleen dus ruim, en ook hoog genoeg. Eventuele natte spullen in voor- of achterpunt, slaapzak en kleding in binnentent, en de volgende dag zó weer ingepakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAg5yD8zixhOaQtOD-Dgu1ecUjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qekcstFBGSE1mJRVvsAmblBj.jpg?f=user_large
https://www.bever.nl/p/va...soonstent-MAACC80026.html

• kneusteun
[...]

[Afbeelding]
Ik heb bijna hetzelfde model van coleman! lekker tentje, kleine pakmaat en staat zo!
Pagina: 1 ... 411 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.