Lord_T schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:
[...]
Paar grote verschillen:
* het aantal openingen + hoogte (je kan gewoon staan in de mototent + het garagedeel heeft 3 openingen.)
* Als het echt bagger weer is kan je motor binnen staan (handig met bagage erop vastmaken etc of als je een heel dure motor hebt, dat die uit het zicht kan staan), als het mooi weer is kan je er gemakkelijk zitten in het garagedeel.
* Kwaliteit zal ongetwijfeld minder zijn bij de door jou gelinkte tent: waterkolom van 10000 vs 2000 etc
* 2 slaapcompartimenten heb ik in mijn 1tje niets aan, dus handiger om er 1 te hebben waar alles in ligt.
Kortom ik zie wel wat voordelen 😉
De hoogte van de decathlon tent is ook 190cm, maar dat staat er wat onhandig bij

Aantal openingen heb je gelijk in.
Bagger weer zou ik niet als argument zien, dan kun je ook gewoon een hoes meenemen, die zijn opgevouwen niet zo groot. Lost het zichtprobleem ook grotendeels op, maar niet geheel.
Kwaliteit, ongetwijfeld, waarschijnlijk kost ie daarom ook wat minder

Moet eerlijk zeggen dat ik genoeg tenten gesloopt heb in mn leven (als soort van hobby), goedkope en afgeprijsde dure, maar de decathlon tenten zijn kwalitatief (zeg 3-4-5x per jaar kamperen) prima. Die waterkolom, tsjah, mn popup tentjes met 2000mm heb ik ook nooit ruzie mee gehad, zolang je het buitendoek niet raakt is er niks aan de hand.
2e slaapcompartiment kun je natuurlijk ook dr uit halen, of gebruiken voor je spullen, ik heb mn zweetlaarzen liever niet naast me liggen zeg maar
Het is niet zozeer om die lonerider tent af te zeiken, maar ik zie er, op basis van mn eigen ervaring, weinig voordelen in voor de prijs die ie kost (alleen het gewicht zou een argument kunnen zijn, maar het slaapcompartiment is serieus klein)
En ik heb mn motor ook wel eens in de tent geparkeerd (
zo'n idee), dat was ik na 1 nacht al zat omdat ik bijna mn nek brak toen ik dr 's nachts uit moest
Edit: zie net je laatste bericht; ik heb al wat ervaring met de fresh&black tenten van de decathlon, dat is voor mij tegenwoordig de belangrijkste eis als ik een tent koop, dat scheelt zoveel in de nachtrust.
Ik heb ook nog een Coleman Kobuk valley 4+ (ook met blackout) die ik speciaal voor de motor heb gehaald, maar nog niet gebruikt
Dit linkse ding was mn vorige kampeeractie trouwens, dat was ik na 1 dag al zat:
[
Voor 15% gewijzigd door
4x2 op 21-06-2022 15:04
]