Nais, paar neopixels en een teensy en je kan er animaties inzettenf2ride2001 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:45:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoiets bedoel je?
Heb deze net klaar gemaakt voor de motor van mijn vrouw
Ziet er top uit heb hier een link van Youtube met een givi B47 topkoffer daar wordt maar 1 led strip gebruikt per kant voor meerdere functies.f2ride2001 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:45:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoiets bedoel je?
Heb deze net klaar gemaakt voor de motor van mijn vrouw
Zoiets zal ik ook wel willen maar alleen hoe, de juiste ledstrip die 2 kleuren kan wisselen 0ranje en rood ontvanger die er tussen moet ?
Had ook iets gelezen met Arduino op de motor maar geen kaas van gegeten
Givi heeft wel sets te koop met alleen remlicht als set met konttact via deksel en via adapterplaat en koffer 2 pins stroom.
YouTube: グランドマジェスティ GIVI B47 トップボックス LEDストップランプ
[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 21-06-2022 16:38 ]
Zet er dan meteen een hele matrix display inkneusteun schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Nais, paar neopixels en een teensy en je kan er animaties inzetten
Wat leuke geanimeerde smilies langs laten rollen, of wat obscene gebaren tonen ofzo.
Ja of een ledlicht matrix met stop politie richting TTMcKaamos schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:53:
[...]
Zet er dan meteen een hele matrix display in
Wat leuke geanimeerde smilies langs laten rollen, of wat obscene gebaren tonen ofzo.
Goed. Vandaag voor het eerst weer een wat langere rit gemaakt, maar ik wil weer een camera op mijn helm. Iemand een goede recente vergelijking ergens?
Dat kan dan dusMcKaamos schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:53:
[...]
Zet er dan meteen een hele matrix display in
https://www.100fat.nl/the-sky-expo-2020-dubai zo hebben wij deze ook opgebouwd.
Klinkt als een dagje 'hard werken' voor de baas en vervolgens niet meer na willen denken op het moment dat je klaar bent om naar huis te gaan (héél herkenbaar overigens, vandaar dat ik woon/werk verkeer ook altijd met de (lease) wagen in de baas z'n tijd rijd en niet met m'n eigen motoren....).13art schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:23:
In het kader 'Lompe acties' heb ik zojuist het volgende voor elkaar gekregen. De sleutels van m'n motor en koffer opgesloten in m'n topkoffer waardoor ik nu niet weg kan rijden en vrouwlief onderweg is met de reservesleutels...
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ik had m'n koffer open gemaakt om mijn helm en handschoenen er uit te halen en mijn schijfremslot er in te doen. Vervolgens bedacht ik me dat ik niet wist of mijn nieuwe rugzak in de topkoffer zou passen. Dit geprobeerd en jawel, het past. Vervolgens wil ik mijn sleutels pakken en weg. Niet in de motor, niet op de grond, niet in één van m'n jas-/broekzakken. Nergens. Waarschijnlijk in een onbedacht ogenblik de sleutels in m'n koffer gelegd al heb ik hier totaal geen herinnering aan.
Ik zou in jouw geval overigens met de trein naar huis gegaan zijn (lang leve de NS Businesscard welke bij de leasewagen hoort) en de dag erop m'n motor wel weer opgehaald hebben
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Denk dat je zoiets zoekt? Led strip met alle functiesJ.E. Weinor schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:37:
[...]
Ziet er top uit heb hier een link van Youtube met een givi B47 topkoffer daar wordt maar 1 led strip gebruikt per kant voor meerdere functies.
Zoiets zal ik ook wel willen maar alleen hoe, de juiste ledstrip die 2 kleuren kan wisselen 0ranje en rood ontvanger die er tussen moet ?
Had ook iets gelezen met Arduino op de motor maar geen kaas van gegeten
Givi heeft wel sets te koop met alleen remlicht als set met konttact via deksel en via adapterplaat en koffer 2 pins stroom.
YouTube: グランドマジェスティ GIVI B47 トップボックス LEDストップランプ
Persoonlijk geen ervaring mee, maar dit doet toch precies wat je wil? Knippers, remlicht en achterlicht in één stripje.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat is een goede tip zeg! Lijkt mij ook wel cool om in mijn givi topkoffer te bouwen!noes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:43:
[...]
Denk dat je zoiets zoekt? Led strip met alle functies
Persoonlijk geen ervaring mee, maar dit doet toch precies wat je wil? Knippers, remlicht en achterlicht in één stripje.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Le plaspauze...
/f/image/hJI3Y5JUd3rdkUTScshVNeBN.png?f=fotoalbum_large)
Hmm, zo stond ie niet in de showroom destijds...
Gelukkig had ik een strookje plakband onder m'n seat cover, om de inbussleutels op de plek te houden. Dat hield wel een tijdje.
Lang genoeg om de hoop met geruimd hekwerk te bereiken, waar ik op de heenweg nog langs kwam.
:fill(white):strip_exif()/f/image/blKXgdehzJmr4WEfWawfa04N.png?f=user_large)
Thxjewel schroothoop!
:fill(white):strip_exif()/f/image/rMkazdzesg8IeYaP5wqKusm9.png?f=user_large)
Op z'n plek gefriemeld en in een knik gebogen, en ik kon weer volgas verder.
Maar niet voordat ik m'n vinger brandde aan een uitlaatbocht, begint nu pas pijn te doen gelukkig
En toen vroeg ik me af, waarom zit nu opeens na bijna 40Mm dat boutje zo los dat ie eruit valt?
Ohja, bij die @#$% beurt van laatst moest ie er natuurlijk af om het oliefilter te wisselen. Kan ik weer naar de dealer op en neer.
Wordt al een best lijstje met zaken die niet kloppen zo.
Ik ga morgen maar eens met m'n momentsleutel wat zaken nalopen.
/f/image/hJI3Y5JUd3rdkUTScshVNeBN.png?f=fotoalbum_large)
Hmm, zo stond ie niet in de showroom destijds...
Gelukkig had ik een strookje plakband onder m'n seat cover, om de inbussleutels op de plek te houden. Dat hield wel een tijdje.
Lang genoeg om de hoop met geruimd hekwerk te bereiken, waar ik op de heenweg nog langs kwam.
:fill(white):strip_exif()/f/image/blKXgdehzJmr4WEfWawfa04N.png?f=user_large)
Thxjewel schroothoop!
:fill(white):strip_exif()/f/image/rMkazdzesg8IeYaP5wqKusm9.png?f=user_large)
Op z'n plek gefriemeld en in een knik gebogen, en ik kon weer volgas verder.
Maar niet voordat ik m'n vinger brandde aan een uitlaatbocht, begint nu pas pijn te doen gelukkig
En toen vroeg ik me af, waarom zit nu opeens na bijna 40Mm dat boutje zo los dat ie eruit valt?
Ohja, bij die @#$% beurt van laatst moest ie er natuurlijk af om het oliefilter te wisselen. Kan ik weer naar de dealer op en neer.
Wordt al een best lijstje met zaken die niet kloppen zo.
Ik ga morgen maar eens met m'n momentsleutel wat zaken nalopen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Loctite is je vriend, zit bij mij zelfs in mijn toolrol voor onderweg

[ Voor 37% gewijzigd door botoo op 21-06-2022 23:34 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je het onderweg nodig hebt is het vaak al te laat lijkt mebotoo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:32:
Loctite is je vriend, zit bij mij zelfs in mijn toolrol voor onderweg![]()
[Afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Low, medium, high: snap ik.botoo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:32:
[Afbeelding]
Maar Wicking?
Lijkt het meest op Wicky de Viking 🤫
En wat rij je? HARLEYbotoo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:32:
[Afbeelding]
Awesome
Niet helemaal wat ik zoek, heb wel wat gevonden maar de prijs belachelijk duur en niet helemaal wat je precies krijgt geleverd en welke aansluit connectie betreft op de de adapterplaat en koffer, de ledstripjes hebben meerdere draden die ik kon zien op de afbeelding maar de rest wordt niet weergegeven bijv. een printje die de leds aanstuurt ziet er beetje vaag uit en niet duidelijk.noes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:43:
[...]
Denk dat je zoiets zoekt? Led strip met alle functies
https://admorelighting.co...47-top-case-led-kit-tsry/
Zelf in elkaar knutselen kan wel maar je moet de juiste materialen hebben op Alie zie je genoeg maar specifiek wat vinden is wel lastig op bepaalde onderdelen vaak kom je meer verrassingen tegen wat er wel niet allemaal verkrijgbaar is.
Krijg mijn givi B47 topkoffer zonder de rode reflectors wat ik persoonlijk minder mooi vind as vrijdag binnen als alles goed is en maar eens verdiepen hoe alles zit.
Als jij dat nou even doet dan lees ik daarna graag hoe je het gedaan hebt, hoe het product bevalt, enz. Kan ik daarna overwegen of ik ook zoiets ga doens006110 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:47:
[...]
Dat is een goede tip zeg! Lijkt mij ook wel cool om in mijn givi topkoffer te bouwen!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Grappig, ik doe bijna overal Loctite 243 aan, maar die staat er dan weer niet tussen.botoo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:32:
[Afbeelding]
Op de super Tenere was dat ook echt nodig, die trilde alles wel weer los. De tracer doet dat veel minder.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb er gisteravond gelijk twee besteld... Duurt alleen nog wel even voordat het binnen is. Kan ik de tussentijd eens gaan nadenken wat voor stekkerverbinding ik er tussen ga maken13art schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:35:
[...]
Als jij dat nou even doet dan lees ik daarna graag hoe je het gedaan hebt, hoe het product bevalt, enz. Kan ik daarna overwegen of ik ook zoiets ga doen
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
@steveman gaat lekker bij die garage van jou
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Gisteren ook nog even met de MP3 van de vrouw bezig geweest. Ze vond het grijze een tikkeltje saai, en daar wist ik wel een oplossing voor.
Heb haar eerst de opdracht gegeven om er wat kappen af te halen:

Vervolgens heb ik een aantal kappen voorzien van plastidip. Als eerste het grilletje:

Vervolgens de bovenste kap:

En ook de spatborden:

En het totaalplaatje (zeer geslaagd al vind ik het zelf)
Vervolgens heb ik een aantal kappen voorzien van plastidip. Als eerste het grilletje:
En ook de spatborden:
Netjes. Hoe houdt dat over tijd?
Leuk kleed ook waar hij op staat
.
Leuk kleed ook waar hij op staat
Ik heb het destijds ook op mijn auto gehad (eerst gunmetal en later milka paars), en dat hield ook erg goed...nldls schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:56:
Netjes. Hoe houdt dat over tijd?
Leuk kleed ook waar hij op staat.
Dat kleed wilde mijn vrouw weg doen, omdat de kinderen er niet mee speelden, dus leek het me wel tof om dat op de garagevloer te leggen...
@s006110 netjes gedaan, ziet er goed uit zo! Geen sticker-wrap deze keer?
Ah je hebt 2 losse delen. Meeste LEDstrips kan je inkorten he, je kan ook gewoon aan de freubel gaan met die aliexpress units, kijken wat er lukt. Kost de kop niet dus is t proberen waard.J.E. Weinor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 02:08:
[...]
Niet helemaal wat ik zoek, heb wel wat gevonden maar de prijs belachelijk duur en niet helemaal wat je precies krijgt geleverd en welke aansluit connectie betreft op de de adapterplaat en koffer, de ledstripjes hebben meerdere draden die ik kon zien op de afbeelding maar de rest wordt niet weergegeven bijv. een printje die de leds aanstuurt ziet er beetje vaag uit en niet duidelijk.
https://admorelighting.co...47-top-case-led-kit-tsry/
Zelf in elkaar knutselen kan wel maar je moet de juiste materialen hebben op Alie zie je genoeg maar specifiek wat vinden is wel lastig op bepaalde onderdelen vaak kom je meer verrassingen tegen wat er wel niet allemaal verkrijgbaar is.
Krijg mijn givi B47 topkoffer zonder de rode reflectors wat ik persoonlijk minder mooi vind as vrijdag binnen als alles goed is en maar eens verdiepen hoe alles zit.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Heel netjes gedaan!s006110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:55:
[Afbeelding]
Dat werkt beter dan een goed slot tegen diefstal verwacht ik zo.s006110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:55:
Gisteren ook nog even met de MP3 van de vrouw bezig geweest. Ze vond het grijze een tikkeltje saai, en daar wist ik wel een oplossing voor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ook de spatborden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle gekheid, ziet er strak uit!
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Een goeie voorzet moet je inkoppen hé?
En ja, ik heb het echt in mijn toolrol zitten, zo'n mini flesje wat na openen niet echt meer goed dicht kan en nee, in bijna 3 jaar nog nooit nodig gehad onderweg (ik ben alleen een kentekenplaat en een slijtpen van mijn steppie verloren
Ik vond dat plaatje wel grappigDrivinUCrazy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:33:
Grappig, ik doe bijna overal Loctite 243 aan, maar die staat er dan weer niet tussen.
zie https://comparemotoroils.com/loctite-242-vs-243/
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mijn vrouw en ik (56 en 57 jaar) hebben er ook een tijd naar gezocht, een tentje, ruim en licht, en een zo klein mogelijke pakmaat.Lord_T schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:41:
[...]
Ik heb nu een zeer klein en licht tentje, bedoelt om mee in de bergen te trekken. Dit is een tentje met 1 stok voor officieel 2 mensen.. (1 max dus in praktijk, 1,7kg ofzo met een hoogte onder die ene boog van +-50cm). Dit tentje kan je niet rechtop in zitten... En bij slecht weer ben je dus de hele dag aan het liggen of aan het vluchten naar iets op een camping ofzo waar je toevallig wel kan zitten... Voornaamste is dat je dus extreem beperkt bent bij slecht weer en ja tis in 3 minuten ofzo op te zetten... Voor +- 3 weken vakantie is het helaas wel mijn ervaring dat er slecht weer dagen bij zitten.... Bij warm mooi weer is het omdat het zo klein is onmogelijk om beetje airflow te hebben en werkt het dus als een plastic oven.
Vandaar dus dat ik op zoek ben naar iets anders.
Uiteindelijk zijn we van het kamperen idee afgestapt. Vooral vanwege alle extra spullen die je mee moet nemen (kookspullen, stoeltjes, tafeltje, luchtbedden, slaapzakken, extra truien, broeken schoenen weet ik veel... en wat Mw. Dirk allemaal wel niet meer mee wilde nemen want je weet uiteindelijk maar nooit, he...
BOT, wij kwamen ALTIJD weer uit bij COLEMAN. Licht, en ruim, kleine pakmaat, en niet te duur. En een tent van meer dan 10 kilo moet je niet mee willen nemen, althans, dat vonden wij.
We hadden al een Coleman Cortes 5 Plus gekocht, pakmaat: 24 x 24 x 58cm (en 7.3 kg), stahoogte in de tent, en een binnenruimte waar je U tegen zegt. Maar uiteindelijk hebben we het motor-kamperen maar gelaten voor wat het was, en een klein vouwwagentje gekocht voor achter de Fiat...... (nèt iets te groot om achter de BMW R1200RT mee te sleuren helaas
/bericht verstuurd vanuit hostel "De verkeerde opmerking"dirkhimself schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:56:
[...]
Really..... hoe viel dat? Of slaap je nu op de bank?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ze vond het heel leuk om zelf te doen... en ze mocht zelf bepalen welke delen in kleur gespoten werden...dirkhimself schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:56:
[...]
Really..... hoe viel dat? Of slaap je nu op de bank?
Ze snapt nu ook gelijk, dat het niet altijd even makkelijk is om te sleutelen aan Italiaans spul (Italianen en kappen > drama, onlogisch, emotie, wanhoop, woede, verdriet)
Gisteren even getankt in Duitsland, gelijk ook boodschappen gedaan en dacht, dan ga ik ook even bij Louis langs. Wel stukje omrijden maar was erg benieuwd naar die zaak, altijd al veel mensen over gehoord in o.a. dit topic en die waterdichte bagage rollen van hun zie ik regelmatig voorbij komen, en heb ik zelf ook wel interesse in. Nou, viel me die shop even tegen! Veel kleiner dan ik had verwacht. En helaas hadden ze die bagage rollen niet op voorraad... Nou, lekker voor niets heen gegaan dus
Ik houd het wel weer bij de webshop.
Gelijk ook even bij de Harley dealer gekeken die ernaast zit. Was een kleintje, maar wel leuk om even te kijken hoe overpriced hun shirts en goodies altijd zijn..
Gelijk ook even bij de Harley dealer gekeken die ernaast zit. Was een kleintje, maar wel leuk om even te kijken hoe overpriced hun shirts en goodies altijd zijn..
Bedankt voor de reacties, ook @J.E. Weinor @nldls @Chakotay . Ik heb de feedback doorgegeven!dirkhimself schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Mooi ding hoor, met koffers nog wel. Maar idd de km stand mag op de foto niet zoveel verschillen... komt niet lekker over
.
Jammer van de (overigens identieke) deuken in de tank links en rechts....
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Hm, dat ging bij mijn 749 & RSV Mille anders best makkelijk... Het meeste kuipwerk was erg goed te verwijderen, op sommige plekken zelfs met snelsluiters. Daarbij deelt die RSV zelfs dezelfde Piaggio-schroefjes hier en daars006110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Ze vond het heel leuk om zelf te doen... en ze mocht zelf bepalen welke delen in kleur gespoten werden...
Ze snapt nu ook gelijk, dat het niet altijd even makkelijk is om te sleutelen aan Italiaans spul (Italianen en kappen > drama, onlogisch, emotie, wanhoop, woede, verdriet)
Afgelopen maandag had ik het geluk dat ik bij de officiele Ducati Desert X launch kon zijn van de Benelux. Dit was een event voor journalisten, de dealers zelf. Elke Ducati dealer mocht 5 klanten opgeven en ik was een van de gelukkigen, puur omdat ik wist dat deze launch eraan zat te komen en ik een berichtje had gestuurd naar Ducati Zaltbommel (thanks Zaltbommel!
).
De middag
Er waren 2 dagen gepland in Nederland met op iedere dag 3 sessies van 2 uur. Dit vond plaats bij Actionplanet Spaarnwoude. De sessie bestond uit een intro, uitleg over hoe de Desert X werkt etc. Eerst mochten we even goed knallen op een bochtige route op de openbare weg.
Na de weg sessie kregen we een korte uitleg en tips over hoe je offroad moet rijden en werden we losgelaten op het Quad circuit van Actionplanet Spaarnwoude. Dit baantje is eigenlijk totaal niet geschikt voor zo'n grote allroad, maar eerder voor een kleine en lichte enduro. Vrij krap en korte bochtjes met lekker veel los zand.
Kortom, grande cojones dat Ducati voor de launch dit gekozen had. Zeker omdat eigenlijk iedereen die meedeed totaal geen offroad ervaring had. De typische Ducati dealer doet vooral veel op het circuit en de weg en zo ook z'n clientele.
Dit ging dus ook regelmatig mis met vallende mensen, zoals deze journalist die duidelijk weinig ervaring heeft met offroad rijden:
Gelukkig was Henk Knuiman (10x Nederlands kampioen Enduro) er om ons voor te rijden en techniek te leren, wat wel weer even goed was - ook voor mij met al wat kilometers offroad.
Op de weg
Op de weg verbaasde de Desert X me nog het meeste. De noppenbanden waren nog wat modderig toen we het terrein afsloegen, maar gelijk de eerste bocht ging Carlo van Horizon reizen als voorrijder gelijk lekker plat.
De Desert X stuurt echt waanzinnig goed voor een motor met 21 inch voorwiel en een vering die ook offroad moet aankunnen. Hij is niet per se heel scherp of wendbaar, maar voelt heel prettig als je hem omlegt. Het is zo'n motor die je het gevoel geeft dat je binnen een dag de stepjes aan de grond zou kunnen rijden als je wilt.
De relatief zachte vering maakt het allemaal best comfortabel. Vluchtheuvels, hobbels, etc worden allemaal ineens leuk. Want beetje gas en je spring er soepel vanaf. Hele andere ervaring dan klap in je rug op een wat hardere sportfiets
.
Quickshifter natuurlijk top en het blok voelde voor mij ook pittiger dan m'n oude Multistrada 950, mogelijk door de kortere gearing.
Over turbulentie van het ruitje en de remmen kan ik weinig zeggen in de korte tijd. De motor voelt in ieder geval lichtvoetig, ook op lage snelheden. We moesten op de route gelijk een u-bocht maken en dat ging heel makkelijk ondanks de hoge zit.
Offroad
Zoals al gezegd was het parcours van Actionplanet eigenlijk niet geschikt voor zo'n type motor. Alles in z'n 1 of net aan in z'n 2 en veel korte scherpe bochten met sporen en mul zand, wat geen pretje is met een motor van 223kg. Zo'n motor is m.i. veel beter op z'n plek op wat bredere gravelpaden.
Maar toch was ik erg positief verrast. De mapping zorgt ervoor dat je in z'n 1 en 2 heerlijk rustigt kunt tractoren op het koppel en je de heuveltjes vanuit stilstand gewoon opbrommert. Vooral niet teveel gas geven, het koppel trekt je overal doorheen.
De ergonomie voor offroad was spot on voor mij met veel bewegingsruimte en een goede 'rider-triangle'. Hij voelt ook echt heel stabiel aan en laat zich verrassend makkelijk op zo'n langzaam parcours rijden. Natuurlijk is het wel pittig omdat je eerst veel te verkrampt bezig bent en bij alle momentjes dat de boel begint te glijden je toch even goed schrikt en vergeet te ademenen
.
Vering is ook uitstekend voor zo'n formaat motor. Kortom, ik was zeer onder de indruk dat zo'n grote motor dit goed aankon.
Zeker nadat Henk Knuiman even om ons heen drifte op het middenterrein en paar keer door de lucht vloog
.
Zou ik hem kopen?
Ik was echt goed gehyped na deze 2 uur. Maar ben ik bereid 18k + extra's voor toeters en bellen neer te leggen? Aan de ene kant wel. Mooiste Allroad die er nu is voor mij. Rijdt super op de weg, doet het verrassend goed offroad.
Maar het blijft wel een compromis. Met een 690 enduro heb je meer lol dit parcours. Maar ja, is dit parcours wel de natuurlijke habitat van deze motor, of moet je gewoon Italiaanse onverharde alpenpassen ermee rijden?
Ik laat het nog even bezinken en wacht sowieso totdat ik m'n nieuwe woning heb met garage omdat ik dan plek heb en ook weet hoeveel geld erover is nadat ons huis klaar is
.
Wat foto's.
:strip_exif()/f/image/rihxD56nh74q0egCRA9jb2JR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOQ6MKaHzMPHgidIcry51ae4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9nB9Xdh72TOZQrhyvABcdR5m.jpg?f=fotoalbum_large)
De middag
Er waren 2 dagen gepland in Nederland met op iedere dag 3 sessies van 2 uur. Dit vond plaats bij Actionplanet Spaarnwoude. De sessie bestond uit een intro, uitleg over hoe de Desert X werkt etc. Eerst mochten we even goed knallen op een bochtige route op de openbare weg.
Na de weg sessie kregen we een korte uitleg en tips over hoe je offroad moet rijden en werden we losgelaten op het Quad circuit van Actionplanet Spaarnwoude. Dit baantje is eigenlijk totaal niet geschikt voor zo'n grote allroad, maar eerder voor een kleine en lichte enduro. Vrij krap en korte bochtjes met lekker veel los zand.
Kortom, grande cojones dat Ducati voor de launch dit gekozen had. Zeker omdat eigenlijk iedereen die meedeed totaal geen offroad ervaring had. De typische Ducati dealer doet vooral veel op het circuit en de weg en zo ook z'n clientele.
Dit ging dus ook regelmatig mis met vallende mensen, zoals deze journalist die duidelijk weinig ervaring heeft met offroad rijden:
Gelukkig was Henk Knuiman (10x Nederlands kampioen Enduro) er om ons voor te rijden en techniek te leren, wat wel weer even goed was - ook voor mij met al wat kilometers offroad.
Op de weg
Op de weg verbaasde de Desert X me nog het meeste. De noppenbanden waren nog wat modderig toen we het terrein afsloegen, maar gelijk de eerste bocht ging Carlo van Horizon reizen als voorrijder gelijk lekker plat.
De Desert X stuurt echt waanzinnig goed voor een motor met 21 inch voorwiel en een vering die ook offroad moet aankunnen. Hij is niet per se heel scherp of wendbaar, maar voelt heel prettig als je hem omlegt. Het is zo'n motor die je het gevoel geeft dat je binnen een dag de stepjes aan de grond zou kunnen rijden als je wilt.
De relatief zachte vering maakt het allemaal best comfortabel. Vluchtheuvels, hobbels, etc worden allemaal ineens leuk. Want beetje gas en je spring er soepel vanaf. Hele andere ervaring dan klap in je rug op een wat hardere sportfiets
Quickshifter natuurlijk top en het blok voelde voor mij ook pittiger dan m'n oude Multistrada 950, mogelijk door de kortere gearing.
Over turbulentie van het ruitje en de remmen kan ik weinig zeggen in de korte tijd. De motor voelt in ieder geval lichtvoetig, ook op lage snelheden. We moesten op de route gelijk een u-bocht maken en dat ging heel makkelijk ondanks de hoge zit.
Offroad
Zoals al gezegd was het parcours van Actionplanet eigenlijk niet geschikt voor zo'n type motor. Alles in z'n 1 of net aan in z'n 2 en veel korte scherpe bochten met sporen en mul zand, wat geen pretje is met een motor van 223kg. Zo'n motor is m.i. veel beter op z'n plek op wat bredere gravelpaden.
Maar toch was ik erg positief verrast. De mapping zorgt ervoor dat je in z'n 1 en 2 heerlijk rustigt kunt tractoren op het koppel en je de heuveltjes vanuit stilstand gewoon opbrommert. Vooral niet teveel gas geven, het koppel trekt je overal doorheen.
De ergonomie voor offroad was spot on voor mij met veel bewegingsruimte en een goede 'rider-triangle'. Hij voelt ook echt heel stabiel aan en laat zich verrassend makkelijk op zo'n langzaam parcours rijden. Natuurlijk is het wel pittig omdat je eerst veel te verkrampt bezig bent en bij alle momentjes dat de boel begint te glijden je toch even goed schrikt en vergeet te ademenen
Vering is ook uitstekend voor zo'n formaat motor. Kortom, ik was zeer onder de indruk dat zo'n grote motor dit goed aankon.
Zeker nadat Henk Knuiman even om ons heen drifte op het middenterrein en paar keer door de lucht vloog
Zou ik hem kopen?
Ik was echt goed gehyped na deze 2 uur. Maar ben ik bereid 18k + extra's voor toeters en bellen neer te leggen? Aan de ene kant wel. Mooiste Allroad die er nu is voor mij. Rijdt super op de weg, doet het verrassend goed offroad.
Maar het blijft wel een compromis. Met een 690 enduro heb je meer lol dit parcours. Maar ja, is dit parcours wel de natuurlijke habitat van deze motor, of moet je gewoon Italiaanse onverharde alpenpassen ermee rijden?
Ik laat het nog even bezinken en wacht sowieso totdat ik m'n nieuwe woning heb met garage omdat ik dan plek heb en ook weet hoeveel geld erover is nadat ons huis klaar is
Wat foto's.
:strip_exif()/f/image/rihxD56nh74q0egCRA9jb2JR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOQ6MKaHzMPHgidIcry51ae4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9nB9Xdh72TOZQrhyvABcdR5m.jpg?f=fotoalbum_large)
Welk filiaal ben je geweest? Zit enorm verschil in, maar het is in mijn ogen inderdaad vaak beetje budget spul en de echte top line van merken ontbreekt. Onderdelen en tools hebben ze dan wel heel veel vaak.LankHoar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:12:
Gisteren even getankt in Duitsland, gelijk ook boodschappen gedaan en dacht, dan ga ik ook even bij Louis langs. Wel stukje omrijden maar was erg benieuwd naar die zaak, altijd al veel mensen over gehoord in o.a. dit topic en die waterdichte bagage rollen van hun zie ik regelmatig voorbij komen, en heb ik zelf ook wel interesse in. Nou, viel me die shop even tegen! Veel kleiner dan ik had verwacht. En helaas hadden ze die bagage rollen niet op voorraad... Nou, lekker voor niets heen gegaan dusIk houd het wel weer bij de webshop.
[...]
Bedankt voor de reacties, ook @J.E. Weinor @nldls @Chakotay . Ik heb de feedback doorgegeven!
Die in Ibbenburen is bijvoorbeeld veel groter dan die in (ik dacht) Osnabruck. En daar zit ook een harley/ktm/ducati dealer bij dus ook veel moois om te zien.
Leuk! Actionplanet zit vlakbij mijn ouders, lijkt me wel gaaf om daar eens te crossenRequiem19 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:31:
Afgelopen maandag had ik het geluk dat ik bij de officiele Ducati Desert X launch kon zijn van de Benelux. Dit was een event voor journalisten, de dealers zelf. Elke Ducati dealer mocht 5 klanten opgeven en ik was een van de gelukkigen, puur omdat ik wist dat deze launch eraan zat te komen en ik een berichtje had gestuurd naar Ducati Zaltbommel (thanks Zaltbommel!).
De middag
[YouTube: Man Down... komt dit nog goed?? / Ducati DesertX / Off-road ActionPlanet Spaarnwoude / Motor Test TV]
Op de weg
De relatief zachte vering maakt het allemaal best comfortabel. Vluchtheuvels, hobbels, etc worden allemaal ineens leuk. Want beetje gas en je spring er soepel vanaf. Hele andere ervaring dan klap in je rug op een wat hardere sportfiets.
Offroad
De ergonomie voor offroad was spot on voor mij met veel bewegingsruimte en een goede 'rider-triangle'. Hij voelt ook echt heel stabiel aan en laat zich verrassend makkelijk op zo'n langzaam parcours rijden. Natuurlijk is het wel pittig omdat je eerst veel te verkrampt bezig bent en bij alle momentjes dat de boel begint te glijden je toch even goed schrikt en vergeet te ademenen.
Zeker nadat Henk Knuiman even om ons heen drifte op het middenterrein en paar keer door de lucht vloog.
Zou ik hem kopen?
Ik laat het nog even bezinken en wacht sowieso totdat ik m'n nieuwe woning heb met garage omdat ik dan plek heb en ook weet hoeveel geld erover is nadat ons huis klaar is.
Wat foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voor 27,50 kun je iedere 2e en 3e zondag van de maand losgaanVrijdag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:39:
[...]
Leuk! Actionplanet zit vlakbij mijn ouders, lijkt me wel gaaf om daar eens te crossen
https://www.actionplanet.nl/activiteit/motordagen/
Nu is de havik wel een bosvogel, maar ik denk niet dat mijn Hawk erg geschikt is voor off-roadRequiem19 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:41:
[...]
Voor 27,50 kun je iedere 2e en 3e zondag van de maand losgaan.
https://www.actionplanet.nl/activiteit/motordagen/
Als inwoner van Assen is het hier bij iedereen wel bekend, bij elk evenment rondom het TT-circuit is het vooral netjes houden aan snelheden op A28 en de andere doorgaande routes in de omgeving. Dus niet aleen de TT, maar ook de vele andere auto-, merk- of motorsport dagen.
In de TT avonden komen daar ook nog alcohol controles bij op de wegen rondom Assen
In de TT avonden komen daar ook nog alcohol controles bij op de wegen rondom Assen
Zal wel wezen dat het een scooter is… zelfde vage dingen als ik destijds met mijn aprilia scooter hadChakotay schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:31:
[...]
Hm, dat ging bij mijn 749 & RSV Mille anders best makkelijk... Het meeste kuipwerk was erg goed te verwijderen, op sommige plekken zelfs met snelsluiters. Daarbij deelt die RSV zelfs dezelfde Piaggio-schroefjes hier en daarMisschien het verschil tussen een racer en een tourfiets? Racers zijn er natuurlijk ook wel een beetje op ontworpen om snel gerepareerd te kunnen worden tot op zekere hoogte.
Als je wilt kan je met alles een cross baan over:Vrijdag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:10:
[...]
Nu is de havik wel een bosvogel, maar ik denk niet dat mijn Hawk erg geschikt is voor off-road
YouTube: Goldwing Motocross
/f/image/05CLzo5VhvHtcDg0lC19F9PJ.png?f=fotoalbum_large)
M5 schroef maar passen gemaakt...
En ik zag dat het koelvloeistofniveau weer van de schaal verdwenen was... Geen sporen onder de motor gevonden in de garage. Toen herinnerde ik me dat ik eens van de CBR een kvs-wissel gedaan heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/A9Jh7bDVYcm27Ht0rE8hHDV6.png?f=user_large)
Maatbeker was gevuld tot aan de 0,2.
/f/image/vMV8jAWEJMcaEJ7DvE6lUPeB.png?f=fotoalbum_large)
En toen al doende zag ik ook dat ik wat lichte, doch waarneembare gevolgschade heb, de belly pan heeft de grond geraakt toen ie los bungelde. Grr.
Maar verder geen losse boutjes aangetroffen iig
Oh en belangrijker: de olie was nog gewoon oliekleurig, dus niet aangelengd met kvs tot koffiemelk.
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 22-06-2022 14:07 ]
@Requiem19 dat is nog eens een mooie proefrit. Tof dat je meemocht
[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 23-06-2022 07:45 . Reden: derp ]
Je mag mijn Duitser van wat kappen ontdoen om te zien of je daarbij dezelfde emotie ervaart. Ik denk van wel...s006110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:11:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk een hele scala aan emoties.mphilipp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:28:
[...]
Je mag mijn Duitser van wat kappen ontdoen om te zien of je daarbij dezelfde emotie ervaart. Ik denk van wel...
Ontkenning: Zo moeilijk zal het toch niet zijn?
Boosheid: Waarom lukt het nou niet!!!
Onderhandelen: Als ik het nou zo doe moet het wel werken.
Depressie: Waarom heb ik ooit een BMW/Ducati/etc, etc gekocht?
Aanvaarding: Nu ik weet hoe het moet lukt het de volgende keer sneller.
Bron
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Weet iemand overigens hoe lang het importeren doorgaans duurt? Met al het papierwerk/keuringen? Import vanuit Duitsland
Hmm, ziet er wel interessant uit 🤔cooper_s1 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:43:
[...]
Als je wilt kan je met alles een cross baan over:
YouTube: Goldwing Motocross
FixedetetdGrubeater schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:55:
[...]
Ik denk een hele scala aan emoties.![]()
Ontkenning: Zo moeilijk zal het toch niet zijn?![]()
Boosheid: Waarom lukt het nou niet!!!![]()
Onderhandelen: Als ik het nou zo doe moet het wel werken.![]()
Depressie: Waarom heb ik ooit een BMW/Ducati/etc, etc gekocht?![]()
Aanvaarding: Nu ik weet hoe het moet lukt het de volgende keer sneller. Kijk eens, mijn mooie nieuwe motor!![]()
Bron
ik heb de kappen van mijn japanse gevleugelde ook nog niet durven demonterenmphilipp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:28:
[...]
Je mag mijn Duitser van wat kappen ontdoen om te zien of je daarbij dezelfde emotie ervaart. Ik denk van wel...
Kijk eens hier: https://www.motor-forum.n...en-of-belgi%C3%AB.249410/Thijmen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:09:
Weet iemand overigens hoe lang het importeren doorgaans duurt? Met al het papierwerk/keuringen? Import vanuit Duitsland
zou ik zo zeggen
Heb je de motor eindelijk weggebracht voor het afstellen van de carbs, en stond er toen ineens een gloednieuwe motor voor je?
Begin vorig jaar vanuit DL import gedaan.Thijmen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:09:
Maandagmiddag RDW, thuis direct aangifte + betalen.
Donderdag kentekencard in de post.
Vrijdagochtend vroeg plaat laten maken, rest van de dag niet kunnen concentreren op werk. Op tijd naar huis en me helemaal suf gereden.
Papieren aangifte wordt een langer verhaal.
Ik denk dat het best moeilijk is om een goede balans te vinden tussen makkelijk assembleren, degelijk in elkaar zitten, esthetiek en makkelijk demonteren. Er zullen best goede redenen zijn om het te doen zoals ze het doen. Bijvoorbeeld zo min mogelijk schroefgaten op zichtbare plaatsen.s006110 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:41:
[...]
ik heb de kappen van mijn japanse gevleugelde ook nog niet durven demonteren
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dan moet je toch even gaan kijken naar de Ducati 748/916/996/998. Mijn 748 was al het plastic binnen 10 minuten te verwijderen en terug te monteren. Met alleen het bijgeleverde gereedschapssetje. Briljant ontworpenmphilipp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:56:
[...]
Ik denk dat het best moeilijk is om een goede balans te vinden tussen makkelijk assembleren, degelijk in elkaar zitten, esthetiek en makkelijk demonteren. Er zullen best goede redenen zijn om het te doen zoals ze het doen. Bijvoorbeeld zo min mogelijk schroefgaten op zichtbare plaatsen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
What are the odds man, what are the odds!NLDViane schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Heb je de motor eindelijk weggebracht voor het afstellen van de carbs, en stond er toen ineens een gloednieuwe motor voor je?
Euhm, welke proefrit? Ik denk dat je @Requiem19 bedoeldeChakotay schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:15:
@LankHoar dat is nog eens een mooie proefrit. Tof dat je meemocht
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Derp, die ja. Blijft moeilijk, de juiste taggen...LankHoar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:41:
[...]
Euhm, welke proefrit? Ik denk dat je @Requiem19 bedoelde
@Joris748 dat had ik ook met de 749 inderdaad, alleen die bouten onderaan waarmee de linker- aan de rechter-zijkuip vast zit zijn wat irritant. Als kan je die ook laten zitten, en met wat beleid het hele spul in 1x loshalen en onder de motor door geleiden.
Het schijnt bij die van mij ook een eitje te zijn als je eenmaal weet waar de schroeven zitten en in welke volgorde je ze moet verwijderen...Joris748 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:04:
[...]
Dan moet je toch even gaan kijken naar de Ducati 748/916/996/998. Mijn 748 was al het plastic binnen 10 minuten te verwijderen en terug te monteren. Met alleen het bijgeleverde gereedschapssetje. Briljant ontworpen
Ben je zeker bij Louis in Emsbüren geweest daar ben ik vorige week nog geweest voor het eerst gekeken voor een paar motorlaarzen maar niet geslaagd, ja een paar mooie Daytona laarzen meer dan 400 euro werd mij te gortig en voor mij dichter bij vanuit Twente. maar net wat je zij de buitenkant lijkt groot maar de winkel shop vrij klein het is geen megastore en viel mij eigenlijk ook tegen eerlijk gezegd.LankHoar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:12:
Gisteren even getankt in Duitsland, gelijk ook boodschappen gedaan en dacht, dan ga ik ook even bij Louis langs. Wel stukje omrijden maar was erg benieuwd naar die zaak, altijd al veel mensen over gehoord in o.a. dit topic en die waterdichte bagage rollen van hun zie ik regelmatig voorbij komen, en heb ik zelf ook wel interesse in. Nou, viel me die shop even tegen! Veel kleiner dan ik had verwacht. En helaas hadden ze die bagage rollen niet op voorraad... Nou, lekker voor niets heen gegaan dusIk houd het wel weer bij de webshop.
[...]
Bedankt voor de reacties, ook @J.E. Weinor @nldls @Chakotay . Ik heb de feedback doorgegeven!
En volgens mij zitten ze daar nog niet zo lang, weet wel dat er een in Munster en Osnabrück een vestiging zit maar ligt wat weer verder weg ooit keer geweest jaren geleden in Nederland heeft Louis 2 vestigingen, wat ik mij herinner was dat vroeger motorzoom een onderdeel er van.
Welke grote motorzaak in Nederland zit met een megastore zal ik 123 niet weten vroeger had je ook nog safe motors, een beetje shop in de buurt is Hengelo motorport maar de locatie ongunstig door heel Hengelo rijden. gunstige is vanuit Enschede maar de rest niet .als je van de andere kant komt.
Je toetsenbord is stukkk; de punten en komma’s doeen het maar af en toe…J.E. Weinor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Ben je zeker bij Louis in Emsbüren geweest daar ben ik vorige week nog geweest voor het eerst gekeken voor een paar motorlaarzen maar niet geslaagd, ja een paar mooie Daytona laarzen meer dan 400 euro werd mij te gortig en voor mij dichter bij vanuit Twente. maar net wat je zij de buitenkant lijkt groot maar de winkel shop vrij klein het is geen megastore en viel mij eigenlijk ook tegen eerlijk gezegd.
En volgens mij zitten ze daar nog niet zo lang, weet wel dat er een in Munster en Osnabrück een vestiging zit maar ligt wat weer verder weg ooit keer geweest jaren geleden in Nederland heeft Louis 2 vestigingen, wat ik mij herinner was dat vroeger motorzoom een onderdeel er van.
Welke grote motorzaak in Nederland zit met een megastore zal ik 123 niet weten vroeger had je ook nog safe motors, een beetje shop in de buurt is Hengelo motorport maar de locatie ongunstig door heel Hengelo rijden. gunstige is vanuit Enschede maar de rest niet .als je van de andere kant komt.
Ja die vergeet ik wel eens mag de pret niet drukkenHkuit schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:36:
[...]
Je toetsenbord is stukkk; de punten en komma’s doeen het maar af en toe…
Die in Emsburen zit er al een behoorlijke tijd hoor (volgens mij wel 5 jaar waarschijnlijk meer), en die in Osnabruck is kleiner.... en minder aanbod. Maar over het algemeen heeft Louis gewoon in de shop vrij weinig.J.E. Weinor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Ben je zeker bij Louis in Emsbüren geweest daar ben ik vorige week nog geweest voor het eerst gekeken voor een paar motorlaarzen maar niet geslaagd, ja een paar mooie Daytona laarzen meer dan 400 euro werd mij te gortig en voor mij dichter bij vanuit Twente. maar net wat je zij de buitenkant lijkt groot maar de winkel shop vrij klein het is geen megastore en viel mij eigenlijk ook tegen eerlijk gezegd.
Ik heb de GTX, die zijn ietsje goedkoper, maar Daytona's zijn wel de laatste motorlaarzen die je ooit koopt. Niet voor niets dat politie en rij instructeurs ze graag dragen. Qua pasvorm, duurzaamheid, comfort en ook instelbaarheid zijn ze onovertroffen. Maar goed, het is inderdaad een pak geld dat je moet neertellen.J.E. Weinor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:50:
ja een paar mooie Daytona laarzen meer dan 400 euro werd mij te gortig
Wij hebben vorig jaar de voertuigen van mijn vriendin geïmporteerd toen ze naar Nederland is verhuisd, vanwege vrijstelling moest dat op papier, daar ging toen net iets meer als 2 weken overheen.Thijmen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:09:
Gisteren 210km op de teller erbij gezet op de CB650R .
Ook de LED verlichting is in de avondschemer echt al top en (kwestie van smaak) ik vind het er gewoon dik uitzien die koplamp
.
Wat mij wel opvalt is dat ik met mijn nieuwe laars (Revit GTX) moeilijk onder de koppeling kom. De laars is eigenlijk "te dik" . Is het koppeling schakelpedaal in hoogte te verstellen, weet iemand dat?
Anders bel ik Motoport even op want ik zit er toch regelmatig net naast omdat je het ook bijna niet voelt in die nieuwe laars.
Verder blijft het een heerlijke motor en die zithouding, pwoah dat had ik eerder moeten doen
.
Wel heeft ook mijn fiets last van een trilling in het toerengebied tussen de 4000 en 4500rpm. Dat is het gebied waar je in zijn 6 zit als je op 110 "tokkelt" over de snelweg. Op zich heb ik daar dus niet heel vaak last van maar het is een bekende "kwaal" bij dit type motor. Ik meld het voor de zekerheid even bij zijn 1000km beurtje.
Het exemplaar bij de proefrit had er geen noemenswaardig last van of het is mij in ieder geval niet opgevallen.
Ohja, en zomer handschoenen zijn geen overbodige luxe
.
Ook de LED verlichting is in de avondschemer echt al top en (kwestie van smaak) ik vind het er gewoon dik uitzien die koplamp
Wat mij wel opvalt is dat ik met mijn nieuwe laars (Revit GTX) moeilijk onder de koppeling kom. De laars is eigenlijk "te dik" . Is het koppeling schakelpedaal in hoogte te verstellen, weet iemand dat?
Anders bel ik Motoport even op want ik zit er toch regelmatig net naast omdat je het ook bijna niet voelt in die nieuwe laars.
Verder blijft het een heerlijke motor en die zithouding, pwoah dat had ik eerder moeten doen
Wel heeft ook mijn fiets last van een trilling in het toerengebied tussen de 4000 en 4500rpm. Dat is het gebied waar je in zijn 6 zit als je op 110 "tokkelt" over de snelweg. Op zich heb ik daar dus niet heel vaak last van maar het is een bekende "kwaal" bij dit type motor. Ik meld het voor de zekerheid even bij zijn 1000km beurtje.
Het exemplaar bij de proefrit had er geen noemenswaardig last van of het is mij in ieder geval niet opgevallen.
Ohja, en zomer handschoenen zijn geen overbodige luxe
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 23-06-2022 19:24 ]
Dinsdag kwam vriendin terug van rijles: 'Mijn instructeur zit volgend weekend in Luxemburg voor een rijtraining, en hij vroeg of jij zin had om mee te gaan'.
* BM zit vanaf 30 juni in Luxemburg
Ben benieuwd, weersverwachtingen zien er prima uit. Routes net ook al gezien, die zien er ook prima uit. Zie aantal plekken voorbij komen die ik hier ook wel eens genoemd heb zien worden als aanrader.
Word vast leuk weekend
Gister alvast maar paar nieuwe motorlaarzen gekocht. Mijn huidige hebben de VRO van tijdje terug niet zo goed overleefd (zeiknat geworden, vonden ze niet leuk). Nu een paar Alpinestar GTX laarzen, die zouden er beter tegen moeten kunnen
* BM zit vanaf 30 juni in Luxemburg
Ben benieuwd, weersverwachtingen zien er prima uit. Routes net ook al gezien, die zien er ook prima uit. Zie aantal plekken voorbij komen die ik hier ook wel eens genoemd heb zien worden als aanrader.
Word vast leuk weekend
Gister alvast maar paar nieuwe motorlaarzen gekocht. Mijn huidige hebben de VRO van tijdje terug niet zo goed overleefd (zeiknat geworden, vonden ze niet leuk). Nu een paar Alpinestar GTX laarzen, die zouden er beter tegen moeten kunnen
Jij bedient de koppeling met je voet? Zijn daar fotos van?GeeMoney schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:15:
Wat mij wel opvalt is dat ik met mijn nieuwe laars (Revit GTX) moeilijk onder de koppeling kom. De laars is eigenlijk "te dik" . Is de koppeling in hoogte te verstellen, weet iemand dat?
[ Voor 21% gewijzigd door BM op 23-06-2022 09:39 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je moet je koppeling ook met je hand bedienen, niet met je voetGeeMoney schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:15:
Ook de LED verlichting is in de avondschemer echt al top en (kwestie van smaak) ik vind het er gewoon dik uitzien die koplamp.
Wat mij wel opvalt is dat ik met mijn nieuwe laars (Revit GTX) moeilijk onder de koppeling kom. De laars is eigenlijk "te dik" . Is de koppeling in hoogte te verstellen, weet iemand dat?
Verder blijft het een heerlijke motor en die zithouding, pwoah dat had ik eerder moeten doen.
Wel heeft ook mijn fiets last van een trilling in het boerengebied tussen de 4000 en 4500rpm. Dat is het gebied waar je in zijn 6 zit als je op 110 "tokkelt" over de snelweg. Op zich heb ik daar dus niet heel vaak last van maar het is een bekende "kwaal" bij dit type motor. Ik meld het voor de zekerheid even bij zijn 1000km beurtje.
Ohja, en zomer handschoenen zijn geen overbodige luxe.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Wat ze hierboven zeggen.
En ja, dat is te verstellen, kost weinig moeite.
En ja, dat is te verstellen, kost weinig moeite.
leeg
Ook een leuk idee, maar wat meer werk dan kant-en-klare rode LED matrixjeskneusteun schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:50:
[...]
Dat kan dan dusgewoon ledstrips.
https://www.100fat.nl/the-sky-expo-2020-dubai zo hebben wij deze ook opgebouwd.
Denk dat zoiets toffer is achter de kofferklep ruit van een stationwagon
@s006110 Da's wel tof, de vrouw des huizes zo gek krijgen dat ze de boel zelf los schroeft. Heeft ze ook zelf de knikkerbus ter hand genomen? en daar na weer gemonteerd?
[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 23-06-2022 09:59 ]
Nou vraag ik me hier toch echt serieus af HOE jij op je motorfiets zit als je met je laars onder de koppeling probeert te komen...GeeMoney schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:15:
Ook de LED verlichting is in de avondschemer echt al top en (kwestie van smaak) ik vind het er gewoon dik uitzien die koplamp.
Verder blijft het een heerlijke motor en die zithouding, pwoah dat had ik eerder moeten doen.
Wel heeft ook mijn fiets last van een trilling in het boerengebied tussen de 4000 en 4500rpm. Dat is het gebied waar je in zijn 6 zit als je op 110 "tokkelt" over de snelweg. Op zich heb ik daar dus niet heel vaak last van maar het is een bekende "kwaal" bij dit type motor. Ik meld het voor de zekerheid even bij zijn 1000km beurtje.
Ohja, en zomer handschoenen zijn geen overbodige luxe.
Nieuwe vorm van Gymkhana aan het uitproberen, zekers
Waarschijnlijk bedoel je je schakelpedaal en ja; dat pedaaltje kun je met een paar steeksleuteltjes gewoon in hoogte verstellen door het stangetje naar de bak wat korter te maken in jouw geval. Het pedaaltje komt daarmee wat hoger te staan..... Je koppeling zit op het stuur
Misschien heeftie wel een suicide shifter?Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Nou vraag ik me hier toch echt serieus af HOE jij op je motorfiets zit als je met je laars onder de koppeling probeert te komen...![]()
Nieuwe vorm van Gymkhana aan het uitproberen, zekers
Waarschijnlijk bedoel je je schakelpedaal en ja; dat pedaaltje kun je met een paar steeksleuteltjes gewoon in hoogte verstellen door het stangetje naar de bak wat korter te maken in jouw geval. Het pedaaltje komt daarmee wat hoger te staan..... Je koppeling zit op het stuur![]()
Dat wordt het op die manier vanzelf welMcKaamos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:03:
[...]
Misschien heeftie wel een suicide shifter?
Je weet dat je de volgende keer op dat ding moet rijden, als de Magna 't opgeeft, voor straf?McKaamos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:55:
@s006110 Da's wel tof, de vrouw des huizes zo gek krijgen dat ze de boel zelf los schroeft. Heeft ze ook zelf de knikkerbus ter hand genomen? en daar na weer gemonteerd?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het hoeft niet zo grootMcKaamos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Ook een leuk idee, maar wat meer werk dan kant-en-klare rode LED matrixjes
Denk dat zoiets toffer is achter de kofferklep ruit van een stationwagon
Je kan dat ook met een 30cm strip doen (strip is zelfde afmetingen als een normale strip), dus animaties voor knipperlichten en of remlicht. Ben wel benieuwd of je niet meteen aan de kant gezet wordt... grote kans van wel.
En juist het aansluit werk is makkelijker omdat je slecht 1 signaal lijn hebt, als je een matrix wil aansturen anders dan alleen aan uit heb je meer werk.
Yeah, ik ga wel lopen ofzoDestruction schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Je weet dat je de volgende keer op dat ding moet rijden, als de Magna 't opgeeft, voor straf?
Over de Magna gesproken... Wel van 30mijl bij de laatste issues nu naar 100mijl. Dus al 70mijl zonder issues... Stemt wel goed, eigenlijk.
Nog maar een beetje in de buurt blijven rondtokkelen, kijken hoe t ding t blijft doen.
True, voors, tegens. Modules zijn makkelijker installeren maar lastiger aansluiten.kneusteun schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:51:
[...]
Het hoeft niet zo groot
Je kan dat ook met een 30cm strip doen (strip is zelfde afmetingen als een normale strip), dus animaties voor knipperlichten en of remlicht. Ben wel benieuwd of je niet meteen aan de kant gezet wordt... grote kans van wel.
En juist het aansluit werk is makkelijker omdat je slecht 1 signaal lijn hebt, als je een matrix wil aansturen anders dan alleen aan uit heb je meer werk.
Denk wel dat de pixel pitch groter gaat zijn met strips, niet? dat werkt iets beter op grotere afstand?
[ Voor 73% gewijzigd door McKaamos op 23-06-2022 11:07 ]
Psst, KLXje kopen?Vrijdag schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:10:
[...]
Nu is de havik wel een bosvogel, maar ik denk niet dat mijn Hawk erg geschikt is voor off-road
Nee pixelpitch is hetzelfde als de normale ledstrips, ook deze heb je gewoon in de 30 pm tot 144 pm varianten.McKaamos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:57:
[...]
Yeah, ik ga wel lopen ofzo
Over de Magna gesproken... Wel van 30mijl bij de laatste issues nu naar 100mijl. Dus al 70mijl zonder issues... Stemt wel goed, eigenlijk.
Nog maar een beetje in de buurt blijven rondtokkelen, kijken hoe t ding t blijft doen.
[...]
True, voors, tegens. Modules zijn makkelijker installeren maar lastiger aansluiten.
Denk wel dat de pixel pitch groter gaat zijn met strips, niet? dat werkt iets beter op grotere afstand?
Leuk spul
Zolang je de ledjes rood/oranje ipv blauw houdt zal het wel meevallen met aan de kant gezet worden lijkt me?kneusteun schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:51:
[...]
Het hoeft niet zo groot
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik snap het sentiment er achter. Ik snap de uitvoering alleen niet. Als iets helemaal in elkaar is gedrukt, wat valt er dan te recyclen? Of gaat dat naar een bevriende ijzerhandelaar ofzo?
In beslagname, oké. Maar om dan alles maar kapot te maken... En al die vloeistoffen die dan lekker de grond in lopen
Het filmpje roept vragen op....typisch Amerikaans om de boel maar plat te walsen, en dan doodleuk melden dat ze zullen worden gerecycled. Misschien zijn ze in de VS nog niet zover, maar moet je dan die dingen niet intakt houden, ze uit elkaar halen en kijken wat je nog met de onderdelen kunt doen? Dit klinkt als heeeeel ouderwets 'recyclen' waarbij je metaal van andere materialen scheidt en er verder niets nuttigers mee doet.
Bovendien begrijp ik het illegale niet zo goed. Zijn crossmotoren illegaal in New York of voldoen deze niet aan de regeltjes?
Ze heeft een poging gedaan om ook zelf met plastidip in de weer te gaan, maar dat ging niet bepaald goed (te dik), dus mocht ze het er weer afpeuteren, en heb ik dat voor haar gedaan (heb in de loop der jaren al veel vaker gedaan, onder andere complete auto’s). De terugmontage hebben we samen gedaan.McKaamos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Zal inderdaad wel meevallen, maar in theorie moet er natuurlijk een CE keur op.Chakotay schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:24:
[...]
Zolang je de ledjes rood/oranje ipv blauw houdt zal het wel meevallen met aan de kant gezet worden lijkt me?
Zeker met verlichting zit je met verblinding etc. Zo snel zal dat niet gaan maar je moet net weer de verkeerde bromsnor hebben.
Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen.
Ik heb een paar dagen geleden de Cardo Freecom 4+ aangeschaft, maar ik twijfel of deze in mijn helm (Nolan N87) past. Kan op internet vrijwel niets vinden over compatibiliteit (of dat het dus niet kan). Ik merkte bij het plaatsen dat de JBL speakertjes net wat te groot zijn om in de uitsparingen te passen. Cardo levert extra klittenband plakkers waardoor je de ruimte kan overbruggen. Maar hierdoor liggen de boxjes dus een stuk hoger. Als ik de helm opzet, drukken de boxjes nu heel arelaxed tegen de zijkant van m'n hoofd. Is er misschien iets wat ik verkeerd heb gedaan of heb gemist? Kan je de uitsparingen groter maken? Denk dat ik de set niet meer terug kan sturen nu ik o.a. de plakkers al heb gebruikt..
Foto's:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QMCNB0HJcLO3xx8ie58W2SlM.jpg?f=user_large)
Ik heb een paar dagen geleden de Cardo Freecom 4+ aangeschaft, maar ik twijfel of deze in mijn helm (Nolan N87) past. Kan op internet vrijwel niets vinden over compatibiliteit (of dat het dus niet kan). Ik merkte bij het plaatsen dat de JBL speakertjes net wat te groot zijn om in de uitsparingen te passen. Cardo levert extra klittenband plakkers waardoor je de ruimte kan overbruggen. Maar hierdoor liggen de boxjes dus een stuk hoger. Als ik de helm opzet, drukken de boxjes nu heel arelaxed tegen de zijkant van m'n hoofd. Is er misschien iets wat ik verkeerd heb gedaan of heb gemist? Kan je de uitsparingen groter maken? Denk dat ik de set niet meer terug kan sturen nu ik o.a. de plakkers al heb gebruikt..
Foto's:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QMCNB0HJcLO3xx8ie58W2SlM.jpg?f=user_large)
Ik heb dat gat waar de speakers in moeten bij mijn helm gewoon wat groter gemaakt.Cruijff14 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:17:
Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klein Stanleymesje wat van het piepschuim er uit gesneden en geschraapt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Tip is hier al vaker gegeven, maar als het piepschuim is kun je met een warme lepel vrij eenvoudig de uitsparing wat groter / dieper maken.Bommes schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:52:
[...]
Ik heb dat gat waar de speakers in moeten bij mijn helm gewoon wat groter gemaakt.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik heb een dremeltje gebruikt voor de speakeruitsparingen en een stanleymesje (schilferniveau) voor het stukje wat op mn voorhoofd drukte.Bommes schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:52:
[...]
Ik heb dat gat waar de speakers in moeten bij mijn helm gewoon wat groter gemaakt.
YOLO
leeg
Heb zelf hier wel de dip gebruikt om het speakertje in te stoppen (Shoei helm, met Interphone 5).Cruijff14 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:17:
Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb het stekkertje (wat naar de speaker gaat) bijgevijld, zodat het 'geknakt' kan worden bij het inplakken.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Kon je net even 4 gaten extra maken voor 5.1 Surround4x2 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb een dremeltje gebruikt voor de speakeruitsparingen en een stanleymesje (schilferniveau) voor het stukje wat op mn voorhoofd drukte.
YOLO
Zo zag ik onlangs ook het bordje "Fuß vom Gas!"...geert_s schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:41:
[...]
Je moet je koppeling ook met je hand bedienen, niet met je voet
Ik had hem er niets eens op!
Dat geldt dus alléén voor auto's?Jolke schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:21:
[...]
Zo zag ik onlangs ook het bordje "Fuß vom Gas!"...
Ik had hem er niets eens op!
11.2 Dolby Atmos in je helm .... 20:9 Wide-Screen op het stuur voor de navigatie én filmscom2,1ghz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Kon je net even 4 gaten extra maken voor 5.1 Surround
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 16:41 ]
Gewoon een projector op je helm! overal waar je kijkt een breedbeeld
Heb je Dremel?Cruijff14 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:00:
Dank @Bommes @geert_s @4x2 en @_Apache_. Het lijkt echter niet om piepschuim te gaan, maar toch wel hard plastic (tenminste, als ik er met m'n nagel hard op druk, krijg ik er geen snij afdruk in)..
[Afbeelding]

Dat zou ik doen. Dat harde stuk plastic er uit zagen/snijden/vijlen/bijten.
Maar goed ik heb dan ook geen problemen met een rempedaaltje, remhendel of koppelingshendel van Ali express.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En dan IMDB: TT3D: Closer to the Edge (2011) afspelen, zekers?kneusteun schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:43:
Gewoon een projector op je helm! overal waar je kijkt een breedbeeld
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 16:48 ]
Zoals eerder gezegd is door anderen, is het gewoon het stangetjes losser maken en dan de kant opdraaien waardoor ie korter wordt. Klinkt ingewikkelder dan het isGeeMoney schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:15:
Het is geen "kwaal" het is gewoon een "eigenschap"Wel heeft ook mijn fiets last van een trilling in het boerengebied tussen de 4000 en 4500rpm. Dat is het gebied waar je in zijn 6 zit als je op 110 "tokkelt" over de snelweg. Op zich heb ik daar dus niet heel vaak last van maar het is een bekende "kwaal" bij dit type motor. Ik meld het voor de zekerheid even bij zijn 1000km beurtje.
Soms irritant, maar gelukkig is het bereik waar het in voorkomt niet zo heel erg groot. De motor wil eigenlijk zeggen dat je meer gas moet gaan geven op dat punt of minder vanwege het kantelpunt waar je op zit dan.
Gamertag: timmie271
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/3hwJiIiirLU7Jkws1Alzj0Wt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cBP3wxk61roVMP7nqCssMnsz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lqJMpOXVuTdlQZBpUdyw5A3A.jpg?f=fotoalbum_large)